Oekraïne eindelijk bezocht door Sjoerd Sjoerdsma
Is die oorlog toch niet voor niets geweest
Social
Mocht het u vanochtend tijdens het bekijken van oorlogsfilmpjes zijn opgevallen dat de Oekraïense strijders allemaal een soort gelukzalige glimlach rond hun mond hebben, dat kan kloppen. De poten van Sjoerd Sjoerdsma stonden gisteren namelijk voor het eerst sinds de inval van de Russen echt in de Oekraïense klei. Een enorme opsteker voor Oekraïne natuurlijk, want als Ome Sjoerd is langsgeweest voor een gezellig kiekje, dan is het EU-lidmaatschap nog maar een kwestie van decennia jaren maanden weken. Uiteraard moest het bezoek om veiligheidsredenen (lees: er zijn in Kiev niet genoeg dranghekken om de hordes gillende lokale mokkels die aan komen rennen als ze horen dat Sjoerd Sjoerdjevitsj in town is tegen te houden) geheim worden gehouden, maar dankzij de T. is de delegatie uiteindelijk toch niet onopgemerkt gebleven.
Reaguursels
InloggenHeel blij dat mijn onterechte ban vandaag ongedaan gemaakt is, waarvoor hulde aan GS, maar ik ga toch voor alle zekerheid wat voorzichtiger reageren in dit topic. Ik wens de heer Sjoerd Sjoerdsma dus een prettig verblijf in Kiev toe!
GLSDB raketten richting de Oeki's :
www.youtube.com/watch?v=KKxwH8HyVS8
Kijk die Poetin is natuurlijk een grote lul en gangster , maar dit stelletje oorlog hitsers , is geen haar beter !! Want een EU is nooit meer oorlog !
@geenhakbar | 07-02-23 | 17:46: Spijker, kop, bam en raak.
@geenhakbar | 07-02-23 | 17:46: Nee. Heeft u zelf gediend ? Daar klinkt het eigenlijk niet echt naar - De Oeki's zijn defensief bezig, niet offensief. Zij gaan Rusland toekomst gericht niet binnen vallen. Zij strijden, voor het vaderland.
Daarnaast is er het achterliggende risico dat Moskou zo gek genoeg blijkt om de rest van hun voormalige Keizerrijk daadwerkelijk te willen herstellen - In zo'n situatie zijn de rapen helemaal gaar. Het is nu indammen, of straks nog erger (Een aanval op Polen, de drie Baltische Staten, Moldavië, Finland, etc.) tegemoet zien.
@geenhakbar | 07-02-23 | 17:46: sjoerd gesjeesdma gaat slapen in de datsja van ….
@geenhakbar | 07-02-23 | 17:46: tuurlijk joh! Gewoon land geven, dan houdt die Poetler vanzelf op. lekker naïef.
Sjoerd Sjoerdsma noemde de raket die in Polen neerkwam een Russische oorlogsmisdaad, doelbewuste terreur in opdracht van Poetin himself en reden voor een NAVO-reactie. Toen het een Oekraiense raket bleek, werd het stil. Als ik een pro-Rusland-troll ben, dan is hij een pro-Oekraine-troll. Maar goed, hij trollt in elk geval voor de goeden.
Sjoerd wel van het kwadrant schaamteloze oorlogshitsers die zelf nooit in de buurt van een loopgraaf zullen komen.
Sjoerd Wiemer Sjoersma heeft, net als minister Hugo de Jonge, een afgeschermd twitteraccount heeft. Dit heeft ongetwijfeld te maken met hun enorme populariteit in het land. Ze werden waarschijnlijk verlegen van de duizenden lofuitingen per dag.
@ Nederland op1 /Oeki mie koekie klapband, zo noemde wij vroeger onze overbuurman. Dus als je gediend hebt dan weet je het verschil tussen een corrupte bende ? En een andere corruptie bende ? Man man echt!!!
S.s. Oorlogsma doet tenminste iets voor Oekraïne ipv laf wegkijken..
met z'n handen in z'n zakken
Zou wel grappig zijn om hun reactie te zien als zo'n Oekraiense generaal opeens zegt. 'You want to see war? We planned field trip to Bakhmut. Don't worry, we have helmets.'
Kunnen ze die kudde daar niet houden? Voor ons is er niets aan verloren.
Eens! Zet ze daar maar met een geweer aan het front. Kunnen ze eens echt maatschappelijk nuttig zijn. Later noemen we wel een paar straten en pleinen naar ze.
En niemand van de SP, de PVV en het FvD in Oekraïne. Tsja, de partijen van het gebroken geweertje, met politici die vinden dat de Krim en de Donbas bij Rusland horen. En die beweren dat de NAVO al te ver naar het Oosten is opgeschoven.
Wat moeten ze daar dan, praktisch gezien? Virtue signalling?
@JJMS | 07-02-23 | 14:33: Een Commissie Buitenland bezoekt conflicthaarden en kijkt verder dan Nederland. Overigens vond Geert Wilders het geen enkel probleem om een paar jaar geleden een hoge onderscheiding op te halen in Moskou.
Is het eigenlijk ook mogelijk om gewoon neutraal tegenover dit conflict te staan? Hen het zelf laten uitvechten en alleen toezien op niet al teveel burgerslachtoffers en buitengrens-overschrijdend metaal, in plaats van het lot van de hele EU te verbinden aan dat van een aspirant-lid dat nog een lange weg te gaan heeft voordat de corruptie voldoende buiten het zicht kan worden gehouden om lidmaatschap mogelijk te maken? Of ben je dan meteen pro-Rusland/Poetin?
@phantom2 | 07-02-23 | 15:10: lukt u dat? Ik bedoel dat zogenaamde neutraal tegenover dit "conflict" staan. Een mooi versluierend woord trouwens "conflict". Een genocidale oorlog heet tegenwoordig (ook binnen de MSM) een "conflict". Een soeverein land binnenvallen, een veel kleiner land bovendien, en daar moordend, plunderend en verkrachtend rondtrekken heet tegenwoordig een "conflict". Nou ja, om er op toe te zien dat er "niet al te veel burgerslachtoffers vallen" hoeft er in elk geval niemand naar Rusland, want burgerslachtoffers vallen er alleen in Oekraïne. En het is precies daarom dat het mij onmogelijk is om neutraal tegenover dit conflict te staan.
@phantom2 | 07-02-23 | 15:10: Nee, daarvoor staat er voor Westerse landen teveel op het spel. En het is ook geen conflict, maar een agressieve aanvalsoorlog van een erg gevaarlijk land. Daar moeten we niet voor wegkijken.
@JJMS | 07-02-23 | 14:33: Vraag ik mij ook af. En dan die stralende lach van SS erbij.
@ChalinaRosa | 07-02-23 | 15:37: Je bedoelt dat hij met Putin op de foto had gemoeten?
@phantom2 | 07-02-23 | 15:10: Als je gewoon neutraal in dit conflict staat ben je inderdaad pro Putin. Hen het zelf laten uitvechten onder genoemde omstandigheden betekent dat Rusland wint. Ik maak me sterk dat u dat ook liefst ziet gebeuren, toonzetting en strekking van tegel zijn niet mis te verstaan ..
@justinianus | 07-02-23 | 15:49: Als mijn oude moedertje op straat door 5 grote mannen wordt aangevallen, noem ik het ook geen 'conflict'.
@Après toi | 07-02-23 | 15:57: Toch kunnen mensen daar neutraal tegenover staan.
@funda | 07-02-23 | 16:19: nee, dat kan niet. Ze kunnen er wel onverschillig tegenover staan of zich er buiten willen houden.
Zo te zien zit iedereen alweer in de loopgraven.
@justinianus | 07-02-23 | 15:49:
Oneens. Dat is een drogreden van het soort "als je niet voor bent, ben je tegen" of "Ben je geen deel van de oplossing, dan ben je deel van het probleem".
Dat noemt men een vals dilemma. verkenjegeest.com/vals-dilemma-waarom...
Ik mag toch hopen dat die dike in het midden niet Zelensky moet voorstellen, dus wie is het dan wel?
Hehe... eindelijk... de eeuwige vrede kan nu toch niet meer ver weg zijn, nu deze bebrilde vredesstichter op audiëntie is geweest bij die tanga dragende, dansende malloot. Zouden ze ook wat souvenirs mee terugnemen?
U bedoelt met "die tanga dragende, dansende malloot" de met grote meerderheid democratisch gekozen president van Oekraïne?
En Halbe zag, vanachter de camera, dat het goed was.
Mag dat volgens de Geneefse Conventie? Het inzetten van een ongeleide Sjoerdsma. Lijkt mij een oorlogsmisdaad
Rambo. Sjoerd J.
Één van die momenten dat je hoopt dat De Russen wel iets raken.
Haha, inderdaad. Ik had er een (omgekeerde) vlag voor opgehangen.
Kijk overleg op gelijk niveau. Beide landen hebben een zeer hoog democratisch gehalte waar de oppositiepartijen gerespecteerd worden, corruptie een zeldzaamheid is en waar geen plaats is voor fascisten. Heerlijk zo'n roze wolk.
Je vergat de vrije pers te noemen, en de rechten van minderheden. Ze lijken zo op ons dat een lidmaatschap van de EU toch binnen een jaar geregeld moet zijn.
Slechts een 12-tal partijen is daar verboden. Dus een toonbeeld van democratie waaraan de EU graag een voorbeeld neemt.
Heerlijk dit sarcasme.
Hij is geen trouw kerkganger, lijkt me. Dus wordt het een Höllenfahrtkommando. Dat klinkt wel wat spannender en getuige zijn bezoek aan Iran, houdt hij wel van wat spanning.
Een held die heeft gevochten in de Palestijnse gebieden en Afghanistan, precies wat Oekraïne nodig heeft... *proest*
Van Huffelen, Sjoerdsma, lachen...
Of huilen, want dit tekent het politiek niveau.
Waarom, in Gods naam, een big smile bij zo'n foto? Was het gezellig? Lekkere lunch met champagne gehad? 1e klas gevlogen? Waarom, waarom ??
Toch knap hoe GS zo langzamerhand die oorlog weet te reduceren tot een strijd tegen Sjoerdsma en de niet-mijn-oorlog-meute elke keer weer op dat stuk rood vlees duikt dat ze krijgt toegeworpen. Want Poetin is misschien wel erg, maar als die Sjoerd Sjoerdsma nou eens z’n mond houdt, nou dan zitten wij hier op ons postzegeltje aan de Rijn wel veilig… wat zeg ik, dan legt Oekraïne morgen de wapens neer, is Rusland blij en kunnen we hier weer lekker verder gaan met wat we deden voor die oorlog die niet de onze is. Zoals op vakantie gaan Maleisië. Oh, wacht…
Er zijn ook steeds meer mensen die sinds (het kijken naar) deze oorlog alleen nog maar zwart-wit kunnen denken en elke kritiek op eigen politici als verdacht, verraad of een steunbetuiging aan Poetin zien. Vind dat eng en ongezond.
@Joris Beltsin | 07-02-23 | 13:26:
Poetin liet jou anders mooi links liggen toen hij de verkiezingen gewonnen had.
https://www.youtube.com/watch?v=mrElgvnbVJQ
@Beste_Landgenoten | 07-02-23 | 14:01:
Ben niet voor niets aan de drank geraakt.
@Beste_Landgenoten | 07-02-23 | 14:01:
Prachtige beelden overigens.
Hear, hear!
Ja, opvallend.
Wel goed dat er ondanks de oorlog tijd vrijgemaakt wordt voor klaverjassen met de Nederlanders.
Oké, de vraag is dan, wat moet er gebeuren om Oekraïne niet de EU in te laten glippen?
Dat gebeurt niet, dat hele circus vorige week was niets meer dan een in your face gebaar aan Poetin. Oekraïne is op de lange baan gezet.
https://www.bbc.com/news/world-europe-64492102
@Beste_Landgenoten | 07-02-23 | 13:25:
Het gebeurt WEL alleen niet zo SNEL als ze Oekraiïne wil.
Hoezo? Hier hebben we toch een referendum over gehad en de uitslag was duidelijk toch?...
@voorbips | 07-02-23 | 14:16: die was duidelijk voor ons als Nederlanders. Een deel van onze politici, met Rutte voorop, vond het al niet duidelijk (vandaar maar een inlegvelletje), laat staan de rest van de wereld die vervolgens al helemaal niets snapte van dat inlegvelletje...
@voorbips | 07-02-23 | 14:16: Houden we nog een keer een referendum om het zeker te weten.
@Après toi | 07-02-23 | 14:40: Nee, de uitslag was duidelijk.
@scharrelei | 07-02-23 | 16:51: er is een periode voor en een periode na de Russische inval. Wordt ook nog wel eens als voortschrijdend inzicht gedefinieerd.
Nederland heeft de fine fleur van onze regering gestuurd: Sjoerdsma, Pirie... vrede is nu nakende.
Het zijn gewoon Nederlandse parlementariërs die op bezoek gaan bij hun collega parlementariërs in Oekraïne om over parlementeren te praten. Volgens sommigen heel nuttig of zoiets.
Toch onbegrijpelijk dat Sjoerdsma in plaats van Kaag daar heen is gegaan. Met vredestichter Kaag was deze oorlog meteen afgelopen. Zonde dat de grootheid van Kaag nog niet internationaal erkend is.
Kaag is, as we speak, bezig met chemische bommen uit oorlogsgebied te verwijderen. Met haar eigen handen.
@Toos Bevergeil | 07-02-23 | 13:13: wat een held is ze toch *proest*. Wellicht dat ze ook nog wel wat handwerk kan verrichten om de spanning bij Poetin te verlichten...
https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/commissies/buza
"De heer Sjoerdsma is woordvoerder buitenlandse zaken, vredesmissies, meervoudige nationaliteit, internationaal strafrecht en mediabeleid."
Ofwel Sjoerdsma is daar geheel legitiem en in binnen zijn taakomschrijving, omdat NL een groot donateur van militair materieel is aan Oekraine. Dat iedereen bij GS hem een lul vindt want D66 en dus alles wat hij doet stom, lullig en onzinnig of overbodig, doet niet echt terzake.
Vraag twee is waarom iedereen zo nodig met Zelenski op de plaat wil, om dat vervolgens weer uit te venten op internet. Zo ongeveer iedere wannabee heeft zijn smoel in Kiev laten zien. En daar kan je iets van vinden, maar niet dat Sjoerd daar alleen voor zijn prentje met Zelenski op bezoek is.
Hee psst. Dat is niet Zelensky maar dat had jij weer niet door.
Het zou ook een lul zijn als hij niet van D66 was.
Wat voegt Sjoerd toe als woordvoerder?
Behalve wat woordenkots, helemaal niks.
Deugpronken wat Sjoerdsma daar doet. Tweede garnituur politici gaan de oorlog in Oekraïne niet oplossen.
Oh dus als iemand woordvoerder buitenlandse zaken is, dan is hij heel legitiem in Oekraïne. Dat is nog eens een goed argument. Bovendien is er ook nog de vraag van de moraliteit, maar die ontgaat Sjoerdsma per definitie.
@HoniSoit | 07-02-23 | 13:16:
"Bovendien is er ook nog de vraag van de moraliteit,"
Huh? Leg eens uit.
Je mag niet naar Kiev, want dat is moreel onjuist?
Je moet ook naar Moskou?
Hij is van D66, dus niet moreel verantwoord?
Hij is te mager, wat de hongerige bewoners van Kiev schoffeert?
Het kost geld?
Hoe?
Nee hoor, je staat breed smilend op de foto in een oorlogsgebied omdat je jezelf zo gewichtig vindt! Je komt daar met lege handen niks doen, gewoon omdat je niks te bieden hebt. Je weet dat de Oekraïners nogal bezig zijn, maar je gaat hun tijd consumeren, omdat je je zo belangrijk voelt.
Verder mag een jij-bak natuurlijk best, maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag.
@HoniSoit | 07-02-23 | 13:27:
Heb nog geen enkel argument gezien, behalve van het genre "Sjoerd is een lul" waarom Sjoerdsma daar niet zou moeten zijn in zijn functie als woordvoerder BuZa.
@Beste_Landgenoten | 07-02-23 | 14:04:
Nouja, een legitieme vraag is zoals hierboven gesteld: wat komt ie doen/brengen?
@bl
Ik heb van jou ook nog geen enkel valide argument gezien waarom Sjoerdje daar moet zijn. Ik geef argumenten maar dat vind jij niet goed genoeg. Dat kan hoor, maar ik vroeg aan jou wat Sjoerd daar moet? Daar komt helemaal niks op terug.alleen dat jij vindt dat hij woordvoerder is op dat terrein. Dat is wel een valide argument.
@HoniSoit | 07-02-23 | 14:44: Ach ja, waarom moest Geertje naar Moskou, om een hoge Russische onderscheiding op te halen? Vragen, vragen, vragen...
@Beste_Landgenoten | 07-02-23 | 14:04: Sjoerd is ook een lul.
@Beste_Landgenoten | 07-02-23 | 13:20: nou, bijvoorbeeld het feit dat daar maar liefst 12 partijen verboden zijn en twee derde daarvan werd ruim vóór het begin van de vijandelijkheden verboden. Gelukkig zijn partijen die openlijk neonazistisch zijn in Oekraïne nog toegestaan. Misschien daarom de vraag over de moraliteit?
@HoniSoit | 07-02-23 | 14:44: Hear, hear.
@Sjoerdsma "Haal je klauwe eens uit je zak, "van rijkswege opgedrongen OTAS-vriendje".
Veel Oekraïners gaan dood, veel Russen gaan dood, het is een doffe ellende.
Maar dhr Sjoerdsma staat hier te stralen, engnek.
Boris Johnson laatst ook, engnek.
sjoerd weet toch wel dat dit Zelensky niet is toch?
Lekker gegeten phoe voor de russen dikke l.. l drie bier carnaval kan beginnen .
Kan iemand mij uitleggen wat het nut is dat zij daar zijn. Inhoudsloos. Gezellig Borstsj eten zullen ze hebben gedacht. Ik noem dit schaamtevol.
Als ie een raket zou koppen zou het nog nut hebben, maar volgens mij is dat nou net niet het doel van zijn bezoek aldaar. Beetje lekker eten en drinken en vanaf een veilige afstand naar de oorlog kijken.
Kan iemand mij uitleggen waarom we hier negatief over moeten zijn? Kiev is nu niet bepaald 100% veilig en de man doet desondanks zijn werk. Of is het gewoon D66 is kut dus alles wat Sjoerdsma doet is kut?
Kan jij me dan uitleggen waarom een delegatie van de tweede kamer af moet reizen naar een land in oorlog, wat niet het onze is, met een land in oorlog wat ook niet het onze is?
En ja.. alles wat Sjoerdsma doet is inderdaad kut. Hij is één van de engerds die niets anders doet dan polariseren, anderen van alles aanpraten etc. Een engnekje dus.
Dat ie niet zonder Kati Piri durfde te gaan.
Zijn werk is in het Nederlandse parlement de Nederlandse regering controleren. Dat doet hij (en alle kamerleden van de coalitiepartijen) niet.
En ja, alles van d66 en Sjoerdsma is gewoon kut.
Link mij eens naar een WOII-foto waar een flapdrol lacht alsof hij een stedentrip heeft in oorlogsgebied.
@DatInternetDingetje | 07-02-23 | 12:55: Over polariseren gesproken, je moet de comments onder dit topic eens lezen.
Je eerste alinea is overigens een politieke opvatting die niet wordt gedeeld door de meerderheid. Daar moet je je als minderheid soms gewoon bij neerleggen.
Die Turkse aardbeving is zeker ook niet de onze?
Dat D66 kut is en Sjoerdsma een gigantische schoft is inmiddels wel een feit.
@Schmalz | 07-02-23 | 12:57: www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_comm...
Valt gewoon onder de taakbeschrijving.
@hagelkruis | 07-02-23 | 12:57: www.bridgemanimages.com/en/noartistkn...
@BobDobalina | 07-02-23 | 12:58: Heuh? Sinds wanneer wonen wij of zijn wij onderdeel van Oekraine of Rusland?
En wat heeft dat alles te maken met het feit dat de aarde schud in Turkije?
Ik heb niets met een meerderheid als die meerderheid zich laat leiden door oorloghitsers als Sjoerdsma en consorten.
Mensen die na het NOS journaal rustig gaan slapen met de gedachte dat onze regering het allemaal wel eens even zal regelen.
Als het aan Sjoerdsma ligt stuurt hij ons vandaag nog de nucleaire winter in.. want dat deugt!
Klopt. Sjoerdsma=kudt. Case in point: bv. zijn aandeel in de affaire Johan Remkes. En als je nog niet doorhebt dat D'66 (La Kaag, Orwellongren, Jetten c.s.) kudt is ?
Tja......
@BobDobalina | 07-02-23 | 12:59:
Ik had het over zijn grondwettelijke hoofdtaak, niet over de groepsuitjes.
@Joris Beltsin | 07-02-23 | 12:55: Ze hadden hem wijsgemaakt dat Katy Perry meeging.
@Toos Bevergeil | 07-02-23 | 13:16:
Hahaha!
Dat is toch overal zo in NL. Als de persoon niet deugt dan kan niks wat er uit zijn/haar handen komt deugen.
Inderdaad Bobdinges, je formuleert het juist, D66 is kut, wat ze beweren is kut. Ik had het zelf niet beter kunnen omschrijven.
@Jbgeno | 07-02-23 | 16:00: Sjoerdsma wilde, als geharde veteraan, meteen oorlogshandelingen op zich nemen, en vroeg gelijk om het dichtstbijzijnde kopieerapparaat.
@Jbgeno | 07-02-23 | 16:00: Hear, hear.
Voegt niets toe. Nergens.
Enge glibber is het.
Ik zag hem laatst fietsen in Den Haag, typische geitenwollen sokken figuur met ze bakfietsje.
'met ze bakfietsje' - ik begrijp de weerzin tegen iemand als Sjoerdsma nu wel iets beter.
Sjoerd is de enige met de handen op de rug, wat verbergt hij?
Voor de rest ziet het eruit als een muurtje bij voetbal.
Allemaal mensen die niks bijdragen aan de oplossing van het probleem, maar wel allemaal even op visite willen en rondgeleid moeten worden.
Benieuwd hoe ze "de lul van Sigrid Kaag" in het Oekraïens vertalen als ze hem voor stellen. Of ze dan een letterlijke of een figuurlijke betekenis nemen.
En toen ze eenmaal uitgelachen waren in Ukraïna, belden met Zelensky in Brussel: ‘ OK, Volodomir, ze zijn weg, je kunt weer terugkomen!’ ( wat zal die Sjoerdsma balen, zeg, dat hij niet met Zelensky op de foto staat…)
Waar Sjoerd in Nederland standaard met een boze, chagrijnige of verontwaardigde blik op zijn gezicht te zien is, blijkt hij toch opeens te kunnen lachen.
De blijdschap van Sjoerd om zo dicht op het slagveld te zitten, bij mensen die de oorlog zo lang mogelijk willen laten duren, heeft wel iets vertederends.
Dit is het ultieme stijfje voor op z'n CV. Beter gaat het niet meer worden.
Wat kosten deze ramptoeristen de Nederlandse belastingbetaler?
Teveel en deze schoolreisjes nog een beetje extra. De bijdrage is overigens niet vrijwillig.
Loerie hoopt ooit beloond te worden met een regeringsbaantje, neem aan dat zelfs 666 intelligenter is.
Wat is die Zelensky dik geworden zeg
3 Bomvesten over elkaar maakt dik.
Dat is m toch niet??
Is de stand-in voor derderangs bezoek.
Overigens ook nog volop te boeken via de speakers academy voor een leuke in-company peptalk die niet te duur mag worden.
En wat is er uitgekomen, wil Zelensky nog steeds bij de EU nu hij deze toppers ontmoet heeft?
Is Sjoerd niet onze nieuwe Nederlandse GameChanger?
Zeker, net begonnen aan Age Of War.
‘Zweefbom’ klinkt alvast niet heel erg flatteus…
Ze kennen Sjoerd daar helemaal niet. Ja, van initialen misschien.
Ik moest lachen. "Dat is er eentje van ons."
En Sjoerd is ook nog eens oorlugszuchtig en probeerde een financieel slaatje te slaan uit de oorlog. Een bezoek aan de Oekraine, onder gelijken, zal voor hem dan ook als een warm bad voelen.
Best aardig grapje inderdaad.
@Beste_Landgenoten | 07-02-23 | 13:22: en heel toepasselijk: die initialen zijn daar al een tijdje heel populair.
Als je in de jaren vijftig zo mager was als Ploertsma werd je naar een kolonie gestuurd.
Om bij te vreten en vet te kweken.
Wij noemden dat toen Het Bio Vakantieoord. Kent u de reklame nog uit de bioscopen: "Mijn broertje en ik hingen aan dezelfde boom, op zekere dag kwam de ooievaar ons halen enz enz enz".
Mooi gezelschap maar het had van mij wel iets diverser gemogen.
Lachwekkend weer, inderdaad.
Is die vent zijn mond nog niet gesjoerd dan?
Hij is altijd zijn oplaadsjoerdje kwijt.
"Are you sjoer?" vroeg Selenski.
Als Sjoerd echt een vent is gaat hij puinruimen in Zuid-Oost Turkije
Nee, dan moet hij bukken en hij speelt liever het mannetje…
Een erg brede lach van Sjoerd, in de Kamer is het altijd een Moppersmurf.
Oorlogsmachinerie van de EU in Brussel? Heb je dit bedacht op de ketamine of zo?
SS idioot ? Ja. Nuttig ? Nee. Dat laatste in uw plempsel slaat nergens op. Feitenduiding en realiteitsbesef kapotstuk ?. Herhaalreceptje nog niet afgehaald ?
Sjoerd Sjoerdsma.. is dat niet die man die het weerbericht presenteert?
Sjoerd Paulusma
Is Zelensky niet eens thuisgebleven voor onze driftige ijzervreter?
Waarom geheim? De Russen zullen hen ongemoeid laten, want het zijn nuttige idioten die Nederland vrijwillig afbreken.
Het was geen geheim, iedereen wist het daar maar niemand kwam.
En dan te weten dat Thierry helemaal niet op Curacao was, maar in Moskou!
@Beste_Landgenoten | 07-02-23 | 12:26:
Ik doe mijn best maar snap de grap niet helemaal. En een grap uitleggen is niet leuk.
Vorige week was er een zware delegatie van de Europese Commissie olv Vd Leyen op bezoek bij Zelensky in Kiev.
En moet er dan nu een hele delegatie (ik tel er maar liefst 8 op die foto) van Kamerleden van de Commissie Buitenlandse Zaken op bezoek? Van een klein kutlandje als Nederland? Wat is het nut? Ik weet wel dat we 2,5 miljard aan Oekraïne gaan geven, en wellicht F16's binnenkort (als het aan Hoekstra ligt), maar dan nog.
Als, en ik bedoel ALS, het al nodig is om Oekraïne fysiek te bezoeken, beperk dat dan tot Rutte zelf, of hooguit Ollongren, omdat ze MinDef is.
Dit bezoek van 8 TK leden begint meer te lijken op een soort ongepast ramptoerisme. Wie bedenkt zoiets?
Reisjes van kamerleden, al dan niet in commissie-samenstelling, zijn negenennegentig van de honderd keer van een verbijsterende zinloosheid (en inderdaad nogal eens van een verbijsterende ongepastheid) . Maar dat geldt voor iedereen die een inkomen betrekt uit ‘s Lands Schatkist.
Niet alleen ramptoerisme, een bonte verzaeling "kijk mij eens" aandachtsorgels op de "Tjolk Hekking"-toer.
Kan mij zo voorstellen dat Zelenski er een soort van perma commissie voor in het leven heeft geroepen. Geregeld zo'n stoet 2e-rangs onderknuppels moeten gaan entertainen leidt immers enkel af van zaken die wel belangrijk zijn?
De oorlog heeft ook veel goeds gebracht, zie je die arme Oekraïners nu denken na dit hoogtepunt in hun leven.
Een feest is geen feest als Sjoerd niet is geweest. Sorry maar ik kan deze man toch echt niet serieus nemen.
Bijschrift is altijd overbodig bij die soort portretten.
Die bleke weekgezichtjes zijn van ons en die karpatenkoppen zijn de binken waar ze zo tegenop kijken.
Sjoerd staat er wel erg trots bij. Hup, scherfvest aan en vooruit met de geit.
Hé Sjoerd, laat zien dat je een echte kerel bent en sluit je aan bij de strijders in de frontlinie.......!
Jammer dat Sander vd Pavert een sabbatical heeft, die had hier mooi gehakt van kunnen maken met een mooi filmpje in de stijl van zijn 'stagelopen bij NPO' filmpjes.
"Ken het teiltje effe doorkomme want der wil een chinees naar buite."
In ieder geval blij dat hij Zelensky niet ontmoet heeft. Daar heeft hij zijn klauwen iig niet in kunnen zetten.
En, heeft hij eigenhandig de Krim al bevrijd vanachter zijn tekstverwerker?
Zit je midden in een oorlog, sturen ze Sjoerd Sjoerdsma.
Die gaat vast klagen over de Co2.
"Passen jullie een beetje op met het kapot schieten van het land? Dat is allemaal stikstof dat vrijkomt wat jullie straks belemmert in de heropbouw van jullie land!”
Wel een beetje raar van die Sjoerd om in Kiev te gaan roepen: Ich bin auch ein Berliner.
Toch heeft hij er veel gelijkenis mee: een klef broodje aan de buitenkant met van die kleverige, zoete troep die eruit druipt wanneer je te hard knijpt.
@Glasgow Argus | 07-02-23 | 12:12: "Ich bin ein Berliner ("Ik ben een Berlijner") is een citaat uit de toespraak die de Amerikaanse president John F. Kennedy op 26 juni 1963 in West-Berlijn hield."
Sjoerd is gewoon onze Kennedy.
Je Berliner bol, dat klopt ook wel ja.
@Ichneumonidae | 07-02-23 | 12:16: De historische connotatie was mij niet ontgaan.
@Ichneumonidae | 07-02-23 | 12:16: Omdat hij ein Berliner zei ipv Ich bin Berliner lagen alle Berlijners in een deuk, gewoon heel slecht duits.
@uisge baugh | 07-02-23 | 12:24: Dat wist ik dan weer niet. Wel dat je Duits met een hoofdletter schrijft;).
@uisge baugh | 07-02-23 | 12:24:
Toen Sjoerd in Hamburg was gebruikte hij eendere historische woorden.
@Beste_Landgenoten | 07-02-23 | 12:28: Nog een beetje reclame maken ook, haha.
En wat was het doel van het bezoek?
Kijken of het veilig is zodat de miljoenen Oekrainers weer naar huis kunnen?
Het waren de laatste opnames voor 'Kneus Zoekt Held.'
Weer met de trein, net zoals die EU top? Nog een beetje schreeuwen op het Majdanplein? Heeft de vorige keer ook zo geweldig geholpen.
Ik neem aan dat Sjoerd Oorlogsma direct na deze ontmoeting doorgereisd is naar het front waar hij al zijn heldhaftige woorden ook in daden omzet.
Potverdorie!
Wanneer gaan de top 10 reaguurders van GS nou ‘s een keer naar Kiev?
Ik wil ook zo graag op de foto met Zedingesky.
Kunnen we niet naar een lekker warm land waar het oorlog is om op de foto te gaan?
@Zapata10 | 07-02-23 | 12:06:
Samen op de motor door Jemen scheuren!
Wie gaat er voor Rob?
D66-kamerlid was niet welkom in Rusland (vlg eerste linkje). Waar wel, zou je denken.
En ik maar denken dat die flapdrollen worden betaald om in de kamer te zitten. Wat snap ik er toch weinig van. Nu maar hopen dat er geen afzwaaier komt.
Worden die parlementariërs in Oekraïne niet helemaal gek van het zoveelste fotomoment met een tweederangs politicus uit de EU? Het begint op een attractiepark te lijken waarbij iedereen dezelfde foto maakt.
Die beseffen maar al te goed dat het voor Oekraïne van levensbelang is om in the picture te blijven
Het zal wel zo'n geprepareerde decor-fotowand zijn met een ovale opening waar de gast alleen maar zijn hoofd door hoeft te steken. Fotootje maken en klaar is Kees (Sjoerd). Dat scheelt een hoop gedoe en werkt voor iedereen veel efficiënter. Hopelijk is hij niet vergeten na afloop een (kleine) contante bijdrage te deponeren in de gleuf van de bus naast het decor.
Daar staat onze polderrambo met gevaar voor eigen leven. Nu doordrimmelen naar Moskou.
Hahaha, polderrambo.
Ik zie van deze oorlog onderhand meer foto's van poserende politieke leiders dan van de daadwerkelijke strijders.
Poseren is ook het enige kunstje dat ze beheersen.
Hebben ze ook het luchtalarm even laten loeien?
Sjoerd dacht: "Kut, straks zijn de PS verkiezingen en ik ben de laatste tijd niet positief in het nieuws geweest. Snel wat geld wegpissen door naar Oekraïne te vliegen!"
Wat een zak hooi.
Die man kan niks en zal niks kunnen en zijn aanwezigheid in Oekraïne zal niets veranderen voor dat land. Als ik dat soort reisjes zou maken onder werktijd, werd ik eruit geflikkerd. Maar DDR66 verbrandt graag nog wat belastinggeld voor eigen gewin.
U drukt zich keurig tactisch uit om de afzender Joris niet te ontrieven. Toch zou ik aan uw schrijfsel willen toevoegen dat zijn moeder hem had moeten doorslikken.
"Als ik dat soort reisjes zou maken onder werktijd"
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1107375980/fv-d-leider-thierry-baudet-loopt-blauwtje-bij-beachclub-op-curacao
Nog nooit iets gepresteerd voor onze maatschappij deze d66 onbenul, en dit reisje van onze centen was overbodig.
@F. Jacobse | 07-02-23 | 12:18: Haha, echt wel.
Nu zetten de Russen zeker een tandje bij
Waarom? Wat is hier het nut van? Ook niet echt chique om met zo'n grijns op de foto te gaan staan, echt totaal ongepast. De filmpjes van mensen die brandend uit een tank rennen en verdrinken in een of andere greppel zijn net naar buiten gekomen en Sjoerdje staat hier met z'n handen in zijn zakken te glunderen, man man man.
Wat kan Sjoerd dat nou schelen, die is daar maar voor 1 reden; Sjoerd.
Precies mijn eerste gedachte.
Sowieso dat handen in zijn zakken. Is dat nou zo'n ding waar het doorlezen van "Hoe hoort het eigenlijk" van Amy Groskamp bij kan helpen, of weet hij het toch beter?
@Met_baard | 07-02-23 | 12:14: Dat was het eerste wat mij ook opviel. Het onfatsoen van die vent.
Sjoerd Wiemer Sjoerdsma heeft in Afghanistan gediend. Hij heeft met het invullen van formulieren de Taliban weten tegen te houden.
Hij heeft net als tante Kaag oorlog zitten voorkomen daaro
Chef lege boterhamzakjes zeker
Kunt u onderbouwen dat Zelensky corrupt is? En kom niet aan met de Panama papers waaruit bleek dat hij, ruim voordat hij president werd, zijn zuurverdiende geld niet bij het bewezen corrupte en onbetrouwbare Oekraïnse bankwezen had ondergebracht maar in het buitenland had gestald. Zoals overigens ook nogal wat Nederlanders hun geld ooit stalden in Luxemburg, Zwitserland of later IJsland.
REAGEER OOK