MinDef Ollongren bezoekt mariniers in Bakhmut Chique, meldt zich ziek voor Kamerdebat
Valt op!
De leider van het mannelijkste ministerie van Nederland gaat voor de troepen uit. Op bezoek bij De Ruyters' Knapen die tot korporaal gestoomd worden. En ze zag er een hoop. "Heel veel gemotiveerde mensen, echte professionals." Ze zag er zelfs zoveel dat ze er ziek van werd en zich vandaag ziek meldde voor het Kamerdebat over wapenleveranties zoals tanks, Patriots en F-16's aan Oekraïne. Mooie boel. Gelukkig beantwoordt zwaargewicht VVD-staatssecretaris van Defensie Christophe van der Maat (?) alle vragen over hoe je aan Russen uitlegt dat we inmiddels nog steeds niet in een soort-van-staat-van-oorlog met Rusland verkeren. Hij vooraf al aangegeven niet alle vragen te kunnen beantwoorden, dus maak het hem niet te moeilijk jongens.
Hardste MinDef drip sinds Hennis?
Social
Reaguursels
InloggenAls er nou één legeronderdeel is dat opgeheven had kunnen worden, dan is het het korps mariniers. Niks ten nadele van die mannen, maar de tijd dat we uit zee het strand bestormen ligt nu eenmaal achter ons.
Altijd goed om te weten dat een minister van defensie een beetje zwak van lijf en leden is. Maakt dat ze altijd stabiel zijn . In mijn jeugd kreeg je daarvoor het predikaat S5 en mocht te thuis gaan ganzenborden of punikken.
Hoe heet iemand die punnikt?
geen idee . ik weet niet eens wat het is. het voorwerp dat je ervoor gebruikt ziet eruit als een paddenstoel met een gat erin.
Een staatssecretaris of minister beantwoordt toch nooit de gestelde vragen. Ze beantwoorden gewoon een andere vraag en dan is het ook goed.
Gisteren stelde Bosma de vraag aan Bruins-Slot: ‘Waarom was de bijeenkomst in Suriname niet goed georganiseerd’. Bruins-Slot: ‘we hadden daar leuke gesprekken’. Bosma: ‘Ik vroeg naar de organisatie’ Bruins-Slot: ‘we hadden hele leuke gesprekken’. Dat ging zo 3 keer door. Toen is Bosma maar gaan zitten.
Maar de leopold tanken komen er aan hoor.
Wat nou dappere, gemotiveerde mannen, jankers zijn het!
Vlissingen is te ver van mama vandaan... boehoehoe..
Kajsa Ollongren is chronisch ziek. Haar ziekte is goed te behandelen. Heel knap en bewonderingswaardig dat ze doorwerkt. Maar, het is moeilijk te combineren met een drukke en stressvolle baan.
Sarcasme, prima.
Het juiste netwerk. Zo kom je om zo'n plek. Of het land het wil is niet relevant in die echelons.
Dat wordt nog wat met deze bikkel Kasja als je ziet waar Poetin op dit moment mee bezig is en wat we nog met hem gaan beleven!
die is lekker uitgewoond door n paar gemotiveerde maniniers en loopt nu met o-benen
Tactische vaardigheden en leidinggevende capaciteiten. Toppertjes. Nu alleen nog fatsoenlijke hardware en spulletjes. Schijnt dat de 18(!) tanks die we private leasen van onze Duitse kameraden nu ook gedoneerd gaan worden....
U doet u naam eer aan!
@aardv@rk | 26-01-23 | 16:16: u.... uw
@dathoujetoch | 26-01-23 | 16:17: U heeft, of is het hebt gelijk.. in beide gevallen mijn welgemeende excuses..
Plausible deniability lijkt mij de voornaamste reden van Orwellkreng's zoveelste ziekteverlof. (Kortjakje is minder vaak ziek)
Deze uit de bank geplukte backbencher van de VVD heeft amper kennis van zaken, kan amper ergens op antwoorden, en zodoende ook niets ontkennen dan wel bevestigen wat men liever onder de pet houdt.
Zodoende kan men de Kamer verkeerd informeren zonder gevolgen.
Hoe zit het eigenlijk met uw kennis van (politieke) zaken?
Misschien handig om te weten welke minister waar thuis hoort voor u gaat stemmen bv.
Wat zijn de ambtenaren blij met een onwetende kwezel.
Nieuwe trend onder ministers? Je gewoon ziek melden als er een debat is over jouw portefuille
Een nieuwe trend .. Onder D'66 ministers .. Een belangrijk verschil.
De vrouwen van SP zijn (Voor zover ik het meekrijg) bijna altijd wel aanwezig bv. Zelfs Sylvana Simons.
Het wordt hoog tijd dat al deze krachtige powervrouwen zich eens aan het front melden, onder het motto: praatjes vullen geen gaatjes.
Natuurlijk is Kajsa 'een beetje ziek' geworden van zoveel 'echte' mannen om haar heen, lijkt me in haar geval haast niet meer dan logisch... dan had ze in haar geval veel beter op bezoek bij een afdeling van de MILVA's kunnen gaan.....
Deze dame heeft toch een immuunziekte waardoor ze sneller iets oploopt?
Volgens mij heeft ze daar het hele "functie elders" verhaal mee veroorzaakt. Ze was positief getest op corona en door de stress van een eventueel effect op haar ziekte, vergat ze de papieren af te schermen.
Mocht ze een ziekte hebben, dan vind ik het alleen maar positief dat ze desondanks werkt. Er zijn er die voor minder de WIA proberen in te gaan.
Edit: ze heeft een schildklierziekte.
Sommige ziektes lijken me ideaal voor politici, vooral die waar geheugen, rechtvaardigheid en ziekelijke obsessies met de waarheid een belemmering kunnen zijn.
Ok Roos, dat wist ik niet. Nuttige informatie. Er zitten inderdaad mensen voor veel minder de hele dag te bankhangen. (En de mensen die echt wat hebben waardoor ze wat minder uren kunnen werken krijgen vaak nog nul compensatie).
Wat een bullshit.. dan moet je sowieso geen minister worden. Hou toch op
"Volgens mij heeft ze daar het hele "functie elders" verhaal mee veroorzaakt."
En dat gelooft u?
Oh dan is het goed dat ze Omtzigt wilden kaltstellen. Snap ik
Klinkt allemaal niet ernstig genoeg...
Ze ontlopen bewust ieder debat waarin ze verantwoording af moeten leggen. Je moet er als gedreven lid van de oppositie toch helemaal knettergek vaan worden.
Domme muts.
Gelukkig is ze in zijn geheel niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Soort schoolziek…
De ziekte van Kaag, wegwezen voor een moeilijke vraag.
De one-liner van de dag !
Spijker op zijn kop!
Genant, nikskunners. Maar dan ook helemaal nikskunners, die stoere taal uitslaan over onze mannen. Bah ik walg hier van.
Lekker toch, zo vlak voor de verkiezingen.
"don't drive over any mines or anything" (dixit B. Fawlty)
Er komt een moment dat we echt gaan clashen met Rusland. Is er dan geen leider in de wereld te vinden die werkelijk op tenminste een staakt t vuren. Zie geen enkele serieuze poging. Lijkt wel dat we langzaam in ww3 glijden zoals het langzaam ging in 1914. Jaar
Welk Rusland? Ze kunnen nog niet eens een redelijk dorpje innemen.
Nee maar wel de wereld zoals wij die kennen wegblazen
Zeg eens tegen Putin dat hij moet ophouden.
@Flow82 | 26-01-23 | 15:01: Kernwapens hebben onderhoud nodig, dat kost kapitalen. En dat onderhoud is redelijk afwezig door corruptie.
Het is niet zo dat die dingen makkelijk te onderhouden zijn.
Afschrikken werkt, maar ze gaan er echt niet mee strooien. Als Russen dreigen, dan weet je dat ze het omgekeerde bedoelen. Propaganda werkt beide kanten op.
@Après toi | 26-01-23 | 15:05:
Je kan gewoon een brief schrijven naar het Kremlin. Het adres is: 23, Ulitsa Ilyinka, 103132, Moscow, Russia
Oorlog is de voortzetting van politiek met andere middelen, leerde Clausewitz ons. Het gaat niet alleen om wat politiek wenselijk is maar ook haalbaar. Zodra je politieke doel onhaalbaar of waarschijnlijk onhaalbaar wordt, stel je het vizier bij.
Daar gaat het vaak mis, stelde Clausewitz vast. En dan gaat men door met oorlog voeren vanuit idealisme, eergevoel of verbittering.
Ergo: als het heroveren van de Donbass en de Krim onwaarschijnlijk wordt (zoals de Amerikaanse stafchef zegt) of onwenselijk (omgekeerde culturele zuivering), moet je een nieuw politiek doel stellen. Bijvoorbeeld: bevriezing van het conflict langs februari 2022 lijnen.
Een dergelijke volwassen discussie lijkt momenteel quasi onmogelijk. Maar wat we hebben is een premier die bij CNN zegt: zolang Zelensky wil doorvechten gaan we door met wapenleveringen en financiele steun, ook al zijn we 4 of 5 jaar verder en nog niks opgeschoten.
@tis_wat | 26-01-23 | 14:37: Russen hebben moeite maar hebben inmiddels toch zo'n 110.000 vierkante km in handen. Da's zo'n 1,5 x de grootte van de Benelux. En vergeet niet dat de Donbass door 8 jaar oorlog zwaar gefortificeerd is.
Deel ernstig uw zorg, temeer daar Ursula vd Leyen op tv meldde dat zij met oek in overleg is over de wederopbouw...... Dit is dus een hele enge en vieze gefraimde en bewust vertraagde oorlog tbv -duitse - industrie en dat terwijl er nog lang geen eindstand op het bord staat.
Hoeveel dagen ziekteverzuim voor Zelensky, sinds feb.’22?
Nou dan.
Die man is een Churchill. Ziek of niet ziek hij neemt een slok wodka en een hap kaviaar en hij gaat weer door. Dat is toch andere koek dan zo'n plofkop prednison kop Poetin met een trillend handje en beentje. Als je niet beter zou weten dan zou je zeggen dat Poetin een veenlijk is die in leven wordt gehouden door dagelijkse injecties methamphetamine.
@Schout-bij-Nacht-J | 26-01-23 | 14:36: Hij moet wel ophouden met dat legeruniform, imho. De man ontdook de Oekraiense dienstplicht en kocht tijdens de Donbass-oorlog zijn mobilisatie. Beetje teveel een PR ding.
@drs. Levi Samsonov | 26-01-23 | 16:16: kocht... af.
Nederlandse Mariniers zijn na het legendarische Special Operations Regiment van de Belgen toch wel de beste soldaten van de Lage Landen. Maar de allerbesten zijn wel ASCC, 高空特種勤務中隊, de special forces van Taiwan. Zo'n 200 man slechts maar echt bikkelhard en ontzettend all-round getraind.
Niet om iets negatiefs te zeggen over het korps mariniers die echt wel bikkels zijn maar om nu te zeggen dat ze de grootste bikkels zijn van de lage landen zijn na de Para's is overdreven. Ze zijn inderdaad behoorlijk goed maar niet beter dan de groene baretten en die Taiwanezen zullen ook aardig zijn maar de Rangers, SEALS en Airborne van de VS pakken wat meer vuurkracht. Zo heeft onze marine kikvorsmannen die lijken het meeste op SEAL's niemand kent ze maar ze kunnen wel dingen zoals met een duikboot in Moermansk ongezien komen en de nucleaire installaties van de Russen daar saboteren. Ook knap. Vind je niet?
De Russische Spetznas aan de andere kant, de VDV uit Pskov is nabij vernietigd in Hostomel. Dus ik begrijp je bewondering wel.
Maar de beste bikkels van de lage landen, is dat niet zoiets als het WK korfbal?
Nederlandse mariniers zijn heel goed opgeleid. beter dan de amerikaanse mariniers. Het zijn geen special forces maar zijn wel opgeleid om samen te kunnen werken met (internationale) Special forces. Binnen de mariniersorganisatie zijn een aantal special forces groepen opgenomen. nl.
Marsof, een maritieme Special Missions unit, op het niveau van de SAS en de Navy Seals.
de UIM, dat zijn experts in counter terrorisme.
en de MSO, maritieme special operations, de kikvorsmannen en experts bergachtig gebied.
@Beste_Landgenoten | 26-01-23 | 14:39: Korfbal is al 100 jaar inclusief. de sport was z'n tijd ver vooruit.
Ja allemaal fantastisch voor op t paintball veld. Doe mij maar gewoon een Oekraïns opsplitsingsverdrag zodat ik lekker mn feestjes kan blijven pakken, mn beachbody enigszins in shape kan houden en al die bijzonder lekkere Russische meiden kan gaan bepottelen.
Mogen die zogenoemde mariniers weer in de modder gaan spelen tot de dag dat de robots de defensie definitief hbbn overgenomen.
Haha, wat een discussie LOL... ik gooi er ook 1 in: Superman is sterker dan de Hulk
@Beste_Landgenoten | 26-01-23 | 14:39: Suggereer je dat ik kleinerend spreek over de absolute trots van onze Koninklijke Marine, waar nog menig Kampong in Indonesie 's nachts van wakker ligt?
@Dubbelepunthoofd | 26-01-23 | 15:01: Volgens mij BL dat het alleen tussen NL en BE gaat (staan altijd in de finale, want wordt amper/niet beoefend in andere landen) en heeft dus niets met inclusiviteit te maken.
@ChupaChupa | 26-01-23 | 15:44: .... bedoelt
Grrr
@Schout-bij-Nacht-J | 26-01-23 | 14:33: Leuk dat je weer reageert! De VDV behoort volgens mij niet meer tot de Spetsnaz, maar kan me vergissen. De hinderlagen bij Hostomel doodden naar schatting 40 VDV-soldaten. Maar Rusland heeft natuurlijk wel meer Rode Baretten dan dat: rond de 50.000. De special forces die meer vergelijkbaar zijn met de Bijzondere Bijstandseenheid van de Mariniers zitten onder de SOF. Zijn echt wel goed getraind, al kan elke speciale eenheid in ongelukkige omstandigheden ondergaan, denk aan Operation Eagle Claw.
@Dubbelepunthoofd | 26-01-23 | 15:01: Maar toch word ik niet geil van korfbalmeisjes en wel van meiden die hockey spelen. Misschien is de gene pool van het Gooi toch beter dan die van de Bible Belt.
@Schout-bij-Nacht-J | 26-01-23 | 14:33: Ik heb overigens zonder dollen en overdrijving eens beelden gezien van die Taiwanese special forces opleiding. Dat is echt nog een heel stuk harder en doorgedreven dan wat ik zag van de Mariniers en Groene Baretten in Nederland. Misschien omdat het perspectief op oorlog daar is. Zou me niet verbazen als ook de Zuid-Koreanen van die supersoldaten trainen.
@Johan1235 | 26-01-23 | 15:38: Mijn 7 jarige dochter zegt: wat een onzin. Doraemon wint altijd.
@drs. Levi Samsonov | 26-01-23 | 15:56: ik zag ze met dollen; viel zwaar tegen...
Meisje op schoolreisje.
Ze heeft gewoon geen zin na een gezellig uitje gister. Lijkt mij eerder een gevalletje 'geen zin hebben om lastige vragen te beantwoorden’ of niks gewend want geen vet op de botten. Kan ze niet beter voor de Libelle of Margriet gaan werken met een eigen column 'vraag het aan Kajsa' of zeau...
Ze heet gewoon Karin. Net zoals Laurentien gewoon Petra heet.
En waarschijnlijk ook Eenlangkreng ipv Ollongren?
@dathoujetoch | 26-01-23 | 14:12:
En Christina gewoon Marijke.
Stuur de bedrijfsarts.
Die geeft al een functie elders.
@dathoujetoch | 26-01-23 | 14:11: h
Inderdaad, controle!!! Werken naar vermogen dus via beeldscherm had ook nog gekund.
nog steeds van mening dat de beste kazerne en oefenplek voor de MARNS Vlissingen is , doe er wat aan MinDef . Daarnaast gemotiveerd blijven onder opeenvolgende MinDefs Plaschaert , Bijleveld , Ollongren zegt zeker iets over intrensieke motivatie los van de politieke aansturing
nos.nl/artikel/2323000-in-vlissingen-...
En dan km rijden voor een oefening in Maarn. Amfibische oefeningen gewoon op Texel. Geen last van badgasten.
Maar ja Karla Peijs denkt in proef ballonnetjes.
Hennis vond ik toch een stuk appetijtelijker.
En ze hield van een wijntje.
Dat trauma omdat haar Finse opa en lakei na de Russische revolutie zijn status en geld verloor aan het hof van de Tsaar gaat ons nog eens lelijk opbreken. Daar helpt geen Beatrix aan.
Is wel zo, de extreem bevoorrechte adellijke elite van Finland verloor bijna alles en zou een belangrijke rol spelen in de onafhankelijkheidsstrijd van Finland, en ook trouwens in de herintroductie van het bijna uitgestorven gebruik van de Finse taal (bijna iedereen sprak Zweeds).
Vroeger toen een minister nog met excellentie werd aangesproken, moest je wel iets kunnen/weten van het departement wat je aanstuurt. Tegenwoordig is het zo, je volgt een management cursusje en denkt vervolgens dat een ministerie kunt aansturen. Gevolg D66 prutsers op financieen, klimaat en defensie.
Heel veel gemotiveerde mensen gezien. Gemotiveerd in wat? Bijzonder dat zij dat kan zien zonder het klaarblijkelijk te vragen.
De onnavolgbare Hot Lips Houlihan was toch de beste…
Oh, ja Hennis leek daar wel op!
@letopuwzaak | 26-01-23 | 14:00: dat meisje met die enorme hoofddoek? Op bezoek in zo'n land dat vrouwen serieus neemt
MinDef zouden gekozen moeten worden uit vml generaals, het is geen prestigebaantje dat als politiek wisselgeld aan tiepmiepen en omhooggevallen briefadel vergeven wordt als smeermiddel om je gammele kudtcoalitie aan de zuurstofslang te laten hangen.
Juist niet. In sommige landen is het aanstellen van (voormalig) generaals zelfs verboden. Oorlog is de voortzetting van politiek met andere middelen. Het moet een politicus zijn zonder teveel binding met een (in potentie) gevaarlijk domein als defensie.
@drs. Levi Samsonov | 26-01-23 | 14:32: Zoals in Rusland, zeker. Kuch kuch.
Ik ben om. Laat dat tribunaal maar. Ik wil eens staatsgreep. Kaas !
Doet me denken aan Relus ter Beek. Ook zo'n min def die ziek was als het er op aan kwam.
Relus hield wel van een borreltje en een pafke. Ook hing hij graag in een soort babytuig aan een helikopter.
@gestoptmetroken | 26-01-23 | 14:10: Was volgens mij tussen twee schepen in de Golf waar de Marine er een lolletje aan beleefde.
Tsja die Krelis de Leek was ook een echte sukkel, onduidelijk is waaraan hij kapot gegaan is, een kapotte lever,longkanker of syfilis. Was de hoofdschuldige in het Bosnie drama, hij heeft Nederland in het mislukte VN feestje gerommeld.....
Weer zo'n seksistisch artikel. Jullie zijn gewoon gefrustreerde boze witte mannen! Allemaal!
/VVD66 enikisvrouwenjulliezijnmanendatisnieteerlijk modus uit
Heeft genoeg gezien, Kasja:
"Te weinig diversiteit... meer negers, meer hoofddoekjes, meer mannen met baarden, meer rood/geel/blauw/groen/bruin/zwart."
Chique is onjuist. Chic is juist
taaladvies.net/sjiek-of-chic-sjieke-o...
Nietes. Het is de Chick, de Candy, de Lolita en de Binkie, vraag maar aan Tuurtje.
Ollongren doet weer eens aan ziek zijn, zo heet dat toch volgens een Quest-meisje.
Hoe lang is die al uit de running geweest. Niet dat haar aanwezigheid veel goeds brengt maar zet er dan ten minste iemand neer die het verschil weet tussen een kapitein en een sergeant.
Ziekmelden; volgens mijn leidinggevende alleen wanneer je onafgebroken moet overgeven of je koorts hebt boven de 40*. Anders een paracetamolletje en de vraag 'wat kun je nog wél'. Hij zou goed in het leger passen.
Het Israëlische leger?
@Après toi | 26-01-23 | 13:43:
Zou leuk zijn als ik dan zijn leidinggevende word:-).
@Après toi | 26-01-23 | 13:43: Don't fuck with IDF.
@Piet Karbiet | 26-01-23 | 14:04: right
Tja dat valt ook niet mee, een dagje met de mariniers op pad. Ik vrees een gevalletje PTSS wat ze heeft opgelopen gisteren
Of gewoon spierpijn.
@Ruimedenker | 26-01-23 | 13:35:
Of koudje gevat?
Of gewoon koudje gevat, want van een lekker warm gestookt overheidsgebouw naar een dag in de buitenlucht maakt je vatbaar.
@Mr. C | 26-01-23 | 13:41: van kou word je niet ziek.
@_pacman_ | 26-01-23 | 13:44:
Indirect. Je weerstand kan wat lager zijn door kou en tocht, waardoor je bevattelijker bent voor bijv een virus.
Een heel peloton doet vreemde dingen met je lichaam
Wat is uberhaupt de meerwaarde van zg hoog opgeleide
vrouwen in de -europese- politiek, die nog geen breiwinkeltje of snackar kunnen beheren ?
Enfin als de selfies maar leuk zijn.
Heeft ze de D66 ziekte. Of te wel debat weigenaar.
Kaag en Ollengren zijn nogal vatbaar daarvoor
D66 wil het vooral niet over de inhoud hebben.
Ze heeft de uitstraling van een natte krant.
Niet echt defensie waardig.
Ik mijn tijd zou zo iemand nog net (lees: met moeite) de status van "chef 3-vaten systeem" (de oudere 'guurders onder ons weten wat ik bedoel) kunnen halen en dat dan ook nog eens hooguit tijdelijk.
Of van een gecremeerde kroket?
Waarom moeten wij aan de Russen uitleggen dat we niet in een soort-van-staat-van-oorlog met Rusland verkeren? De Russen leggen toch ook niet uit waarom zij in soort-van-speciale-mlitaire-operatie met Oekraïne verkeren? Een betere Kamervraag zou dan toch echt zijn waarom Rusland constant claimt dat zij in oorlog met ons zijn en waarom niemand van de regering erkent dat Rusland zegt dat ze in oorlog met ons zijn. Lijkt mij althans. Maar weet ik veel.
Dacht dat dit uitleggen aan de Russen een grapje was van de schrijver, maar ga nu toch weer twijfelen?
De Russen leggen nou juist voortdurend uit dat ze in een speciale operatie verwikkeld zijn en vooral geen oorlog aan het voeren zijn. Wel een beetje bij de les blijven.
Op zich wel prettig dat als we nou allebei de schijn ophouden niet met elkaar in oorlog te zijn, dan kunnen we die escalatie misschien ook voorkomen.
@TheEgg | 26-01-23 | 13:40:
Gisteren liepen de Russen nog te roepen dat ze Berlijn wel eventjes zouden nuken. Op de televisie daar dagelijks roepen ze dat ze in oorlog met ons zijn. Als die Russen eventjes dimmen en stoppen met wijzen naar de wapenleveranciers dan zou dat wel beter zijn. Wij gaan toch ook niet Iran bombarderen omdat zij de wapens leveren die miljoenen mensen het leven zuur maakt of erger ontneemt? Misschien moeten we Israël eens lief aankijken.
@TheEgg | 26-01-23 | 13:40: hoho het zou zomaar kunnen veranderen ( De Doema stelde voor de oorlog in Oekraïne niet langer een "speciale operatie" te noemen) niet dat het echt veel verandert
En goede defensiemensen beschikken ook over zeer goed tot het beste materiaal, toch? Oh, wacht....
Dat was ooit. De hoogtijdagen toen we nog 1000 (!)) tanks van het type Leo-1V en Leo-2 op stal hadden staan en we gewoon 3 schietseries per jaar in Bergen-Hohne hadden.
Drie decennia later en de KL heeft in internationale kringen inmiddels de bijnaam "beggar's army" gekregen, balancerend op het randje van organisatorische anorexia want "voortdurend vredesdividend". Met gebrek aan alles: munitie, reserve onderdelen, slagvaardig gepantserd materieel en weinig animo om (tijdelijk) tot zo'n schrale organisatie toe te treden.
En dat alles onder de bezielende leiding van een opvolgende reeks politieke non-valeurs en een gezapig & ingedut ambtenarenkorps. Nederlandse politiek en Defensie, voor WOII en na Korea (en tot op de dag van vandaag) nooit een succesvol huwelijk geweest.
Zeg, Harry, hoe zit het met die boem?
*boem*
Sorry baas. Foutje moet kunnen.
Drommels!
@Grijskijkert | 26-01-23 | 13:49:
De voorspoed die we hebben gekend, want dat dan wel voor jaren, heeft misschien wel een hoge prijs: namelijk onze veiligheid op de tocht.
Wel verstandige mannen die Mariniers, ze zien Ollongren staan en hoppa weg zijn ze de hei op met hun schietgeweren. Ook wel een mooi detail bij Hennis staat de loop van de tank omhoog.
Gewoon zeggen dat er een talkshow in de Kamer is met iemand van de deugende media, dan komt heel D666 opdraven, bijholtes of niet. Moeilijke debatten staan niet in het verkiezingsprogramma.
Blijkbaar kan je in dit land minister van iets worden zonder ook maar enige kennis of ervaring over dat onderwerp te hebben. Bijzonder..
Joh, ze heeft ook eens iets gezien. Het wordt tijd dat ze het licht ziet en opstapt. Deze incompetente muts van het type druiloor
"Meester, meester, Jantien en ik kunnen niet mee doen, ongesteld."
'Dat is al de derde keer deze maand: laat zien die kut!'
"Je bent al over de leeftijd, andere smoes graag, Karin."
@dathoujetoch | 26-01-23 | 13:31:
'Dit is de moeder van Karin *giebel giebel*, Karin voelt zich echt niet lekker en blijft thuis vandaag. Pfft. Nu ben ik de moeder van Jantien en die is door Karin aangestoken, ze blijft ook thuis.'
@Kouwe Kees | 26-01-23 | 13:39: hallo, met mn moeder, ik wou mijn dochter ziekmelden
Is er sprake van een nieuwe variant op de schoolziekte speciaal voor D'66-ers, die toeslaat als ze moeten komen opdagen bij (belangrijke) kamerdebatten?
Is er al een naam voor? Deezesenzestigitis of zoiets?
"Ik heb heel gemotiveerde mensen gezien" Nu zij zelf nog.
Ik zie vooral een angstig "meisje" op de verkeerde plek.
Een D66-spijbelaar.
Wel snel nog even wat kekke media plaatjes geschoten en dan voor de zoveelste keer is Ollengren "ziek" bij een belangrijk (essentiëel?) debat. Niet te filmen.
Schoolziek.
Kasja is bang dat ze moeilijke vragen krijgt.
Altijd is Ollongren ziek,
Midden in de week, maar 's woensdags niet.
's Woensdags gaat zij inspecteren,
Laat ze zich lekker fêteren.
Altijd is Ollongren ziek,
Midden in de week, maar 's woensdags niet.
Vergeleken met Ollongren ziet die Hennis er in ieder geval nog uit als Rambolina!
En dit pikt de Kamer.
Blijkbaar is dit de nieuwe bestuurscultuur die Rutte noemde.
Incontinent wellicht
De Foef had dus wel haar maatje kleding.
Tailor made by “de gouden schaar”.
Overigens, als ik marinier was en ik wist dat deze ijzervreter die dag een slap handje kwam schudden was ik lekker in mijn slaapzak blijven liggen. Zoek het uit.
Een minister van Defensie die zich ziek meldt voor het kamerdebat over uitlevering van defensiematerieel naar het oorlogsfront, hahahaha
"Schoolziek".
Haar lichamelijk defensie systeem is niet zo goed?
Naar mens is het ook, veel meer heb er nu niet over te melden.
Vrouwtje is een 22 graden warm gestookt parlementsgebouw gewend en niet met boots in the ground ergens op de hei in extreme kou. Tuurlijk wordt je dan ziek.
Niet te verkroppen. Dezelfde lui hebben Defensie tot het bot uitgehold.
Waarom is 'minister van defensie' in West-Europa een typisch vrouwenberoep geworden? Of ben ik gewoon een oubollige barbaar?
Als je daar een houwdegen neerzet zijn de weekdieren in het kabinet bang dat die meteen op oorlogspad gaat.
Eerst waren we de NAVO en later, van horen zeggen de EU dankbaar dat er geen oorlog meer was in de EU. Nu kunnen we de vrouwelijke ministers van defensie dankbaar zijn ..... Oh wacht.
@gestoptmetroken | 26-01-23 | 13:17: Kasja is van D66 die gaan sowieso op oorlogspad. Als je nu generaal bent en je moet Kasja als jouw baas 'excellentie' noemen... De horror, ik zou dan een staatsgreep plegen.
Omdat we nooit meer oorlog hebben. Daarom hebben we ons leger ook wegbezuinigd. Als je het departement niet serieus neemt, waarom zou je dat dan wel doen bij de keuze van je minister.
Ik hoop niet weer iets met haar holtes, zoals vorige keer, want toen was ze lang uit de roulatie.
Vermoed ook eerder wat 'psychische' klachten vanwege (zeer) beperkte draagkracht cq spanningsboog.
Geruchten deden ook al de ronde toen...
@roberto9715 | 26-01-23 | 13:19: Ollongren en Kaag, beide vrouwen in de overgang. Dat komt met problemen, lichamelijk en psychisch
Van het denken aan de holtes van Ollongren gaat een enorme antiperistaltische, om niet te zeggen laxerende, werking uit.
@small_town_dude | 26-01-23 | 13:23: Nou Kaag lijkt me fysiek wel een potje sterker dan de fragiele freule. D66-Captain Jack zie ik eerlijk gezegd wel rondbanjeren op de hei, tussen de onderknuppels.
Je zult maar souteneur zijn met zo'n werkneemster als Karin Hildur in je bestand voor oudere mannen die eens iets anders willen. Dan is het al snel einde oefening.
Ze kijkt in die camera als een verschrikt hertje in een paar felle koplampen. Wat doe ik hier, denkt ze.
Lol!
Hoe zou Kasja het doen op de stormbaan?
Prima als hindernis
@J.Dokstijl | 26-01-23 | 13:45:
Bravo!
Kunnen wij die jammerlijke Amaroks niet meteen ook even cadeau geven aan Ukraina?
Plaatsvervangende schaamte als ik haar zo zie staan tussen defensie personeel. Gewoon gênant.
Obv wat is deze dame minister van defensie dan? Totaal geen verleden mee. Echt te slecht!
d66.
Simpel, bij kabinetsformaties worden t aantal departementen verdeeld. Zowel de zware als de hiephoi. D666 heeft t defensie strootje getrokken, en aangezien zwaargewicht Jetten al op zijn beoogde ministerie van energie en duurzaamheid was gezet hadden ze alle sekreet en deze doos over. En zo geschiedde
Defensie ministers zijn altijd burger en Relus ter Beek was de laatste met een dienstplicht verleden. Kajsa zal haar mannetje staan met haar arbeidsverleden en zich zeker niet door een generaal of sergeant de les laten lezen.
Overigens zou ze subiet de dienstplicht moeten heractiveren. En subiet aan de keuringen beginnen. Dan heb je nog kans in juli de eerste instroom binnen te krijgen. De KL moet vier brigades bemannen en de marine heeft zo 1000 man per jaar nodig om alle schepen sofort te bemannen. Opkomst ook verplicht voor vrouwen en minderheden. Maak maar marokkanen en turken pelotons. We lenen wel wat kader uit Marokko en Türkiye. Die weten hoe je met die getinte bleekneus moederjongens moet omgaan.
Welke defensie is ze minister van dan ?? Niet zo overdrijven he...
Dat is niet de eerste keer...
Kajsa is de baas van Kaas.
Kolonel Kaas de Vies.
Nu Ollondenderon ziek is neemt hij de zaken waar.
Gesigneerde foto’s bestellen kan gewoon doorgaan.
Heeft hij ook gecamoufleerde, gesigneerde foto’s?
@JJMS | 26-01-23 | 13:09: Van reusachtige HIMARDS.
@Après toi | 26-01-23 | 13:11:
Of zijn het MyHARDS?
@Louter Leuter | 26-01-23 | 13:15: Dat weet alleen Kaas.
@Après toi | 26-01-23 | 13:22:
En al die mensen die een gesigneerde foto hebben gekregen.
@Helpmedan | 26-01-23 | 13:34: Mijn buurvrouw van de Molenweg heeft 100 euro overgemaakt en nog niks ontvangen. Terwijl Kaas beloofde om het materiaal persoonlijk te overhandigen.
Het is zooo D66. Kamerdebat? Ik ben ziek... Of een voordracht in Maastricht, dat kan ook natuurlijk.
U gelooft toch niet dat een minister feitelijk zelf zijn agenda beheert en zelf verlofbriefjes in dient.
Wat een muts.
Als ze ziek is had ze SMEV moeten krijgen.
SMEV
Vrijstelling van Sporten, Marsen, Exercitie en Velddienst.
Voor de watjes dus
In militaire dienst had onze sergeant het soms over "mensen met SMEV en andere simulaten".
@Greisaart | 26-01-23 | 13:11: het meest gewilde briefje onder dienstplichtigen als s5 niet had gewerkt. De rest is stoere mannen geklets.
Zo'n grote verzameling mannelijke mannen is ook wel een beetje veel. Paar daagjes moeten bijkomen is dan ook begrijpelijk.
Ben bang dat t enige wat hieruit voortkomt is dat mevrouw vindt dat t wel wat diverser bij die mariniers kan. Succes jongens met jullie eerste vrouwelijke commandant volgende maand. En de intrede van de “fitgirls”
@WibionFire | 26-01-23 | 13:15: Zwaar overdreven reputatie. Voorts is het wat raar dat Nederlanders uileg moeten gaan geven op infanterie gebied in koude gebied terwijl het in Rusland en Oekraïne routinematig lang en vele graden kouder is. Bikkelen is daar gewoon burgervaardighei.
Alle vragen over hoe we iets aan de Russen gaan uitleggen kunnen meteen de prullenbak in. Wij hoeven helemaal niets uit te leggen aan de Russen na een jaar van chantage, dreigementen, dichtdraaien van de gaskraan en ga zo maar door.
Ineens zin in vissticks.
Aanstelleritus?
Het is meer een door misogonie gedreven obsessie met vele vrouwen op hoge functies in de telegrof wereld. De top 10 op de hetze-hit-list zijn allemaal vrouw.
Dat is een D66 kwaaltje.
Wellicht is het eenvoudiger om melding te maken als ze niet ziek is. Dat spaart een hoop tijd.
Ze is al lang hersteld en helemaal niet veel ziek.
@AntiZanicz | 26-01-23 | 14:42:
Klopt. Waarom drukt ze dan toch haar snor?
@zwenkwieltje | 26-01-23 | 17:56: ze is gewoon aan het werk, bezoeken van de troepen is ook werk. De ambtenaar heeft gewoon het verkeerde rapportje CC gedaan en de pers en telegrof haatmedia gaat er mee heen
REAGEER OOK