Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OVV: Aanpak Avondklok sloeg nergens op

Wisten we al, maar toch

wat een tijden

De Onderzoeksraad voor de Veiligheid presenteert vandaag deel 2 van de eerste evaluatie van het coronbeleid en wij gaan er toch maar even de Avondklok uitlichten. U weet wel, de maatregel die volgens Jaap van Dissel echt noodzakelijk was om het virus onder controle te houden en die volgens Mark Rutte bovenaan de stapel af te schaffen maatregelen lag, maar waarvan eigenlijk niemand precies wist wat het effect was. Nu concludeert de OVV: het kabinet verklaarde ten onrechte stellig dat de avondklok meteen weer zou worden afgeschaft zodra dat kon (en zei toen opeens dat 'we' waren 'meegegroeid' met de maatregel) en er heeft nog geen enkel onderzoek plaatsgevonden over het effect. In goed Nederlands samengevat: ook toen corona echt niet meer zo nieuw was deed het kabinet maar wat en probeerden Rutte en De Jonge zich eruit te bluffen

Ondertussen: piek (eerste?) najaarsgolf lijkt in zicht

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
UrhenHAL1000 | 12-10-22 | 17:30

Er werd ons ook beloofd dat er een vaccin zou komen en dat het virus uit zou docen als 66% van de bevolking gevaccineerd zou zijn. Inmiddels gaan we voor de 5e of 6e prik van het fop vaccin dat er alleen voor zorgt dat de kans dat je in het ziekenhuis terecht komt kleiner is. Maar ondanks vaccin wordt he ziek en besmet je anderen.
De grote vraag blijft: waar blijft het echte vaccin dat beschermd tegen ziek worden en daarmee ook dat je anderen niet kan besmetten.
Dat is de enige manier om van Corona af te komen, zolang dat er niet is gaat dit circus eindeloos door

ZomaarEen | 12-10-22 | 15:09 | 2

Mijn omgeving is al helemaal van corona af. Dat wil zeggen, we beschouwen het als een griep, die in sommige gevallen zeer heftig kan uitvallen. Sommigen laten zich vaccineren en sommigen niet. No big deal.

lekgoot | 12-10-22 | 16:33

Je krijgt nu inderdaad het 2.0 vaccin die ook is geupdate en beschermd tegen nieuwere versies als omigron. De booster beschermde inderdaad maar deels, die was nog voor t originele virus waar in Brabant en Italie veel doden door vielen.
Van die versie zijn we nu gelukkig af. Het gaat richting een griep.

Shoarmamasutra | 12-10-22 | 17:58

“Aanpak Avondklok slat nergens op”. Had ik dit anderhalf jaar geleden hier geschreven was ik Gejorrist. Benieuwd wat er nu gebeurd.

Peter-Rissing | 12-10-22 | 15:05 | 1

Het sloeg ook nergens op alle restaurants weer dicht die net de tafeltjes op 1,5 meter uit elkaar hadden gezet maar het restaurant van de tweede kamer bleef wel open dan weet je dat je belazerd wordt.

voldemort | 12-10-22 | 17:03

werkelijk alles is gelogen door de overheid maar op het gebied van vaccinaties zijn ze helemaal te vertrouwen. Joe!

Vunzigheid | 12-10-22 | 14:55 | 1

Maar werkelijk alle fouten van de overheid liggen onmiddelijk op straat maar bij vaccinaties zouden ze ineens een geolied wereldwijd complot kunnen vormen.

Shoarmamasutra | 12-10-22 | 17:59

Volle huiskamers en cafés zijn fijner voor virussen dan lege cafés. Mensen begeven zich niet naar gesloten cafés, dus minder bus- en treinverkeer. Minder bus- en treinverkeer betekent ook minder virusoverdracht. Dus ja, het maakt verschil. Om dat aan te tonen zou je de coronabesmettingen zonder en met avondklok met elkaar moeten vergelijken. En ziekenhuisopnames. En sterfgevallen. Ik denk dat daar wel wat uit komt. Maar of zo'n test mogelijk is weet ik niet.

Wiebenick | 12-10-22 | 14:53 | 5

@Analia von Solmsch | 12-10-22 | 15:09: Temperen, dwz vertragen lijkt me beter dan je laten overspoelen. Omdat je dan tijd wint, vooral wbt ziekenhuisopnames.

Wiebenick | 12-10-22 | 15:14

Ja dat klopt natuurlijk, maar die cafes en stadions etc. zaten al dicht zonder de algehele avondklok. De vraag is wat die er specifiek aan toegevoegd heeft.

Gen. Maximus | 12-10-22 | 16:03

De avondklok scheelde feestjes, maar veroorzaakte ook extra veel logeerpartijtjes en doorgehaalde nachten in muffe kleine woonkamers

Shoarmamasutra | 12-10-22 | 18:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Al die maatregelen, vaccinatie enzv. Vind ik allemaal prima, goed gedaan pik! Maar nu svp verantwoording voor die 5.2 Miljard. Maar daar hoor je niemand meer over. Toeval?

Ray Skak | 12-10-22 | 14:37

Ach, en de inflatie is de nieuwe corona, achteraf zal wederom blijken dat ze maar wat deden....

Fark Mutte | 12-10-22 | 14:09
-weggejorist-
Onkel Bratwurstbude | 12-10-22 | 13:55 | 1

Waarschijnlijk is er wel onderzoek gedaan naar het effect van de avondklok, maar het resultaat viel zo tegen, dat het samen met de sms'jes van Rutte gewist is.

usb stok | 12-10-22 | 13:35 | 1

Het was ook drie keer hardop gezegd, maar daar was geen actieve herinnering meer van. En hij had het nog wel op een bonnetje geschreven om te onthouden, maar het bonnetje is kwijt.

keistad | 12-10-22 | 13:40
-weggejorist-
BBRDWR | 12-10-22 | 13:27 | 1

In ieder geval goed dat de effectiviteit is onderzocht. Zeker in de beginfase was het vooral trial and error. In de latere fases zag je steeds meer verlichting van de zwaarte van de maatregelen. Een indicatie dat de effectiviteit toch niet zo groot was en dat de ernst van het virus ook aan het afnemen was.

lekgoot | 12-10-22 | 13:26

"ook toen corona echt niet meer zo nieuw was deed het kabinet maar wat en probeerden Rutte en De Jonge zich eruit te bluffen". Goh het lijkt wel een sociaal experiment met de samenleving.

Hypno2050 | 12-10-22 | 13:24

Er komt een moment dat iedereen schijt heeft aan alles wat de overheid beweert of voorschrijft. Hugo de Jonge was idd de vleesgeworden incompetentie. Zoals iedereen wist.

Colin.Fart | 12-10-22 | 13:21 | 2

Iedereen en z'n moeder wist het beter, dat klopt. Zou een ander het beter gedaan hebben? Dat betwijfel ik.

Wiebenick | 12-10-22 | 15:17

Ik ken een aantal verstandelijk beperkte mensen die dit vele malen beter hadden gedaan.

Xaffier | 12-10-22 | 15:33

Tja.. als je alleen maar naar AB, Gomp, en Mar luistert.. kan dit weleens het gevolg zijn..

broervandenhollander | 12-10-22 | 13:13 | 2

Yep. Alle andere meningen of vragenstellers kaltstellen, dan krijg je dit.
.
Mijn vertrouwen in de overheid was al laag maar is de afgelopen twee jaar tot ver onder nul gedaald. Ronald Reagan had al groot gelijk toen-ie in 1981 zei: "Government is not the solution to our problem, government ís the problem."

Wayfaring stranger | 12-10-22 | 13:40

@Wayfaring stranger | 12-10-22 | 13:40: De burgers zijn ook geen lieverdjes heur.

Wiebenick | 12-10-22 | 15:18

Welke maatregel?Er zijn er zoveel dat we bij ons gewoon het leven lijden zoals we denken dat we het moeten doen.
We gebruiken ons eigen gezond verstand en daar hebben we de stoelen dansende zakkenvullers helemaal niet voor nodig.

ruuf | 12-10-22 | 13:12

Kan ik die klokboete dan nog ergens claimen?

Pittzz | 12-10-22 | 13:06

doet Marino van Zeist niets anders dan grafiekjes en cijfers over Coreauna te tweeten?

Pretba | 12-10-22 | 12:55 | 1

Marino is eigenlijk een bot

san-taa-tum | 12-10-22 | 13:08

Weet je wie ook debiel waren?
Mensen die een hond namen om de lockdownregels te omzeilen.

Ruimedenker | 12-10-22 | 12:52 | 3

Ja, dat hebben de asiels gemerkt.. suf volk.. Neem dan een hond en laat hem gewoon binnen schijten, en gooi die bout het raam uit..
Even wettelijk vastleggen in de toolbox.. asiels ook weer blij.

broervandenhollander | 12-10-22 | 13:16

Nou nou, debiel? Klootzakken als de hond is verwaarloosd na de opheffing van de klok. Daarin tegen zijn onze 3 katten als de dood, voor een nieuwe avondklok. Hoef maar naar het tuigje bij de kapstok te wijzen en ze hangen al in de gordijnen. Trauma dat wandelen met hen ten tijde van de avondklok ;)

Kaitseliit | 12-10-22 | 13:19

@broervandenhollander | 12-10-22 | 13:16: "Asiel" Gek hoe woorden in der loop der tijd voor je gevoel van betekenis kunnen veranderen. Vroeger gingen wij vaak naar de open dagen van het asiel, meestal gewoon om te kijken en één keer hebben we er één mee naar huis genomen. Was altijd een heel positief iets. Als ik nu aan het woord asiel denk roept het hele andere gedachtes/gevoelens op dan toen.

keistad | 12-10-22 | 13:20

Dus ik mag vanavond weer naar buiten? Mijn vrouw zegt iedere avond dat de avondklok nog steeds in werking is, nou lees ik dit.

jan huppeldepup | 12-10-22 | 12:49 | 1

Hij loopt nog.

NiCeY | 12-10-22 | 12:52

Maar die relschoppers hadden het wel leuk. Hartverwarmend toch? Het glas is halfvol.

Deflatiemonster | 12-10-22 | 12:46

Wanneer komen de tr.b.n.l.n?

Pummetje | 12-10-22 | 12:37 | 4

ik wil een klinker kopen

Ir. Wilhelmus | 12-10-22 | 12:55

zodra jij tribunaal van Vera in het openbaar mag zeggen.

Fedde71 | 12-10-22 | 13:05

@Fedde71 | 12-10-22 | 13:05: Dan zeg je het toch gewoon anders: Wanneer komt er een tijdelijk ingesteld rechterlijk orgaan dat toeziet op de beslechting van een bepaald (vaak grootschalig) geschil.

keistad | 12-10-22 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

Alweer voorgelogen door een stel criminelen, hoe lang pikken we dit nog?

g[E]ulden | 12-10-22 | 12:32

Zei KAAG ook, werd niet gestraft zoals Mona.

Verderkijkert | 12-10-22 | 12:30 | 2

Mona heeft het CDA 10 blijvende vertrokken zetels gekost, het volk is niet zo dom als Den Haag denkt, die bluffende schoolmeester Huug deed de rest.

hagelkruis | 12-10-22 | 12:34

@hagelkruis | 12-10-22 | 12:34: Zolang de misdadige politiek ons nog beet heeft met fiat geld zal er effectief weinig veranderen. De catalysator voor nog meer naar nog minder mensen zal blijven werken.

pjotr123 | 12-10-22 | 12:55

In het buitenland -België bijvoorbeeld -waren de maatregelen strenger, dus niet zo miepen. Het viel allemaal reuze mee. Maar ja, snowflakes maken nu eenmaal overal een probleem van.

Après toi | 12-10-22 | 12:23 | 8

En in Spanje nog ergerder.. en heeft ook allemaal geen zak uitgemaakt.. trouwens persoonlijk nergens naar gekeken.. als groot landeigenaar ook niet te controleren..

broervandenhollander | 12-10-22 | 13:07

I stepped on a bee

san-taa-tum | 12-10-22 | 13:11

Ja dus? Dan slaat het nog steeds nergens op. Ook al was het ergens anders "erger".
Ik maak er liever een probleem van dan dat bagatelliseren van jou.

DeAapUitDeMouw | 12-10-22 | 13:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Was toch al bekend dat de overheid zogenaamde wetenschap naar eigen wens en behoefte herschrijft en met hetzelfde gemak weer presenteert als wetenschappelijk.

Goed zelf nadenken, juist wanneer anderen als hardst roepen dat zij wel de kennis in pacht hebben en het dom is om anders te handelen dan de meerderheid.

En natuurlijk uitkijken voor de overheid; dus altijd eerst aannemen dat er gelogen wordt als het om dit soort zaken gaat, totdat er echt hard bewijs op tafel ligt.

Zoelense Hobbyboer | 12-10-22 | 12:19

Het ging fout toen een politieke oplossing voor een wetenschappelijk probleem gezocht werd.
Hetzelfde gebeurt bij klimaatpolitiek: als de effectiviteit van maatregelen niet eens waargenomen kan worden, wegen de nadelen van die maatregelen dus per definitie zwaarder dan de benefits. Iedere wetenschapper zou dan zeggen: ok, in het regressiemodel zien we geen significante correlatie, dús is de maatregel verworpen. Een politicus zegt echter: deze maatregel geeft de kiezer het gevoel iets bij te dragen en mijn lobbyclubs verdienen grof geld aan dat gevoel. Doorzetten dus, die maatregel, en iedereen die er tegen is, is een wappie.

Gladiator Fap | 12-10-22 | 12:04 | 5

'We' hadden de overheid nooit mogen laten ruiken aan langdurige lockdowns en de facto economische collectivistische hervormingen (door een bedrijf te sluiten en de ander open te laten). En natuurlijk verplichte medische behandelingen. Nu willen ze agrarische hervormingen (want dat ging altijd zo goed in het verleden in andere landen). En nee de QR code is niet van tafel, het zit nog in de toolbox.

Maar het is te laat. Ze gaan deze nieuw vergaarde macht nooit meer opgeven. Niet het Amerika van de founding fathers is hun voorbeeld, maar de CCP van huidig China.

Graaf_van_Hogendorp | 12-10-22 | 12:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Op een kluitje elkaar toehoesten tijdens beperkte openingstijden van de supermarkten.
Erg logisch, ja.
.

HogeNood | 12-10-22 | 12:03
-weggejorist-
JJMS | 12-10-22 | 12:01 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

`Mark en Hugo bluften zich door de crisis.
Hugo "kan niks" de Jonge verzon de feiten, zoals extra intensive care bedden, terplekke.
De Lachende Leugenaar heeft jarenlang mediatraining gekregen en wist alle lastige vragen te ontwijken door gewoon ingestudeerde antwoorden op andere vragen te geven.
En het Nederlandse volk (inclusief mijn collega's en mijn familie) maar roepen dat ze het zo goed doen.
Dan verdien je ook niet beter.

Osdorpertje | 12-10-22 | 12:00

Weet je wat ook totaal debiel was? Dat je na achten geen bier meer kon halen.

Brabeaulander | 12-10-22 | 11:59 | 5

Ik had voor 20.00 uur al 3 kratten in huis, enkel om die avond natuurlijk te kunnen overbruggen. Volgende dag zelfde riedeltje....

KDbdl | 12-10-22 | 12:31

Halen niet, maar laten bezorgen kon nog wel.

quigg | 12-10-22 | 12:48

Drink niet meer dus had dat probleem niet.
Ga denk ik bij de volgende lockdown wel weer aan de drank.
Dus dan word het wel een probleem.
Maar wat meer antidepresiva dan kom ik er wel weer overheen +een angstremmertje.

Geenomgekeerderacist | 12-10-22 | 12:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus die eikels evalueren niet eens het effect van een maatregel . Lekker handig als er dadelijk weer een coronagolf komt op het niveau van toen.
Of wisten Hugo en Rutte soms al dat het nergens op sloeg en zou een onderzoek gezichtsverlies opleveren? Jezus ik ben geen Wappie maar deze overheidsdienst er ook alles aan om je in complotten te doen geloven.

Drkildare | 12-10-22 | 11:56 | 6

Tja, ik werk in een bedrijf, waarbij keuzes vooraf en achteraf verantwoord dienen te worden door verkenning, analyse en onderzoek. Ach, de overheid...

KDbdl | 12-10-22 | 12:32

Klopt, enkel gezichtsverlies en als je dus verstandiger was dan de overheid, werd je uitgemaakt voor wappie.

Zoelense Hobbyboer | 12-10-22 | 13:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar het was wel een goede test om te kijken hoe volgzaam we zijn.

Schoorsteenveger | 12-10-22 | 11:55 | 1

Naja, volgzaam, ging je naar buiten dan kreeg je een bekeuring.

deKerrieKip | 12-10-22 | 12:29

Het ergste aan die hele avondklok vond ik het gezeik eromheen, iedereen moest er zijn/haar plasje over doen. Volwassenen die zich als pubers gingen gedragen.
Veel mensen deden alsof er een kwaadaardige en eeuwigdurende dictatuur werd gevestigd, terwijl we hooguit te maken hadden met een regering/MP die helemaal geen verantwoordelijkheid wil nemen, maar gedwongen werd iets te doen onder bepaalde omstandigheden.
Dat vond ik teleurstellend. En nu ik bepaalde reacties lees hieronder, voel ik die teleurstelling weer terugkomen.

guldenmiddenweg | 12-10-22 | 11:53 | 6

Ik voel teleurstelling bij mensen die iets debiels als een avondklok gelaten aanvaarden. Wat ze moeten toch "iets" doen en alle kleine beetjes helpen. Ofzoiets.

JJMS | 12-10-22 | 12:03

Eeuwig durende dictatuur niet, maar een hellend vlak zeker wel.

ReyNemaattori | 12-10-22 | 12:12

Het leukst waren die mensen die na 18 uur sowieso nooit van achter de TV of computer afkwamen en dan gingen janken alsof ze ieder moment naar de goelag konden worden opgebracht

Shoarmamasutra | 12-10-22 | 18:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Tsja.. een avondklok, iets van meegekregen maar dat die ook nog werkelijk gehandhaafd werd? Ik heb er persoonlijk niets van gemerkt. Ook niets van aangetrokken dus... Lol!

Shadow112 | 12-10-22 | 11:53 | 3

Politie maakte toch iets te fanatieke indruk tijdens deze periode. Filmpjes voldoende voorbij zien komen.

priks | 12-10-22 | 12:30

Ik ben in Enschede savonds laat tijdens de avondklok langs twee politiewagens gefietst en geen van beide heeft mij staande gehouden. Toegegeven, de agenten hier stonden er om bekend niet/nauwelijks te handhaven.

Plaque-doctor | 12-10-22 | 12:47

@priks | 12-10-22 | 12:30: Dat is omdat de doorsnee Nederlander vrij beschaafd is en niet gewelddadig. Dan kun je risicovrij fanatiek zijn. Dat ligt in sommige wijken natuurlijk wel iets anders.

Gladiator Fap | 12-10-22 | 12:51

De retoriek van met name De Jonge was van een dictatoriaal niveau. Wordt die lul nog aangepakt?

Dubbelepunthoofd | 12-10-22 | 11:51 | 3

'Wij weten de postcodes van de ongevaccineerden'

Sjeintje | 12-10-22 | 12:10

Wat denk je zelf?

Gladiator Fap | 12-10-22 | 12:23

Hebt u een autoriteitsprobleem? Dan zult u zware problemen hebben met elke overheidsmaatregel. Wellicht is er nog eilandje in de Stille Zuidzee vrij van dictatoriale smetten. Sterkte!

Wiebenick | 12-10-22 | 15:32

' Met de kennis van nu ' zei vermaarde VoC kapitein Achteraf J.P. Balkenende

HetOorAakel | 12-10-22 | 11:51 | 1

Die we gewoon nog Harry Potter mochten noemen. Noem je tegenwoordig Kaag een heks dan is t vrouwenhaat

Shoarmamasutra | 12-10-22 | 18:07

Ik heb er wel mijn hond aan te danken.

Pier40 | 12-10-22 | 11:51 | 1

U bent vader geworden door een grapje van moeder natuur?

Leptob | 12-10-22 | 11:56

Die lockdowns hebben mij 6 extra keinkinderen opgeleverd.

Niet meer op te brengen. Nog maar 2 extra Bentleys besteld.

Kaas de Vies | 12-10-22 | 11:48 | 3

En ik maar kinderloos blijven. Hopend op een bevolkingsafname.

Zeebonkus | 12-10-22 | 12:26

@Kaas de Vies | 12-10-22 | 12:36: Kaas de Zeebonk, wat schattig!.

Zeebonkus | 12-10-22 | 14:35

Verschrikkelijk. Voortaan eisen we in een crisissituatie dat ze pas maatregelen mogen nemen als die in uitvoerige onderzoeken hun nut hebben bewezen.

BobDobalina | 12-10-22 | 11:48 | 8

Deden ze toch ook?

-Eerste besmettingen waren rond 29-31 januari, ws. eerder maar ik snap dat 't onder de radar blijft.
-Eerste lockdown was 15 Maart, ANDERHALVE MAAND later.

Dat lijkt me genoeg tijd om te onderzoeken hoe effectief lockdowns zijn als ze 'intelligent'(lees: halfslachtig, met onnodige uitzonderingen) worden uitgevoerd.

ReyNemaattori | 12-10-22 | 12:34

@ReyNemaattori | 12-10-22 | 12:34: Er is een verschil tussen (te) laat invoeren van maatregelen doordat tijd benodigd werd voor de nodige onderzoeken (te) laat invoeren van maatregelen door een combinatie van politiek opportunisme, politieke belangen boven het belang van de bevolking stellen en pure onkunde.

Gladiator Fap | 12-10-22 | 12:49

@Gladiator Fap | 12-10-22 | 12:49: De woorden "en het" moesten tussen "onderzoeken" en "(te)". Excuus.

Gladiator Fap | 12-10-22 | 12:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Achteraf is het mooi wonen. Ik snap(te) de weerstand tegen de avondklok best, tegelijkertijd was het niet zo'n rare gedachte in de periode waarin een en ander echt dreigde te ontsporen in de zorg.

De gemiddelde NL-er is eigenwijs als dikke stront de bult op , trekt zich 'uit principe' nergens wat van aan waardoor helaas de overheid soms genoodzaakt is om meer stringente maatregelen te nemen dan noodzakelijk als we met z'n allen wat minder wappie waren geweest. Dus, volgzaam zijn is niet per definitie slecht alleen kun je dat in deze casus alleen achteraf vaststellen.

_pacman_ | 12-10-22 | 11:46 | 7

@_pacman_ | 12-10-22 | 11:53: In een vrije samenleving overstijgt nooit het belang van de massa het eigenbelang. Dat is iets anders dan de wil van de meerderheid, zoals dat in een democratie geldt. Die dingen worden wel eens met elkaar verwisseld.

Gladiator Fap | 12-10-22 | 12:27

Hou toch op, met een beetje boerenverstand kon iedereen toch inzien dat die avondklok niets ging bijdragen aan het indammen van de verspreiding, au contraire.
Het was alleen maar een stimulans om bij vrienden thuis te feesten en te blijven overnachten, thuis waar meer dan vijftig procent van de besmettingen plaatsvinden.
Maar boerenverstand is tegenwoordig vervangen door rekenmodellen en daar gelooft ondertussen iedereen zo'n beetje in.

Charred_Metal | 12-10-22 | 12:38

@Gladiator Fap | 12-10-22 | 12:27: legt u dat zgn principe van u maar uit aan bijvoorbeeld de gemobiliseerde Russen.

Het is de plicht van de bestuurlijke laag om het belang van de massa te waarborgen, zelfs als dat het belang van het individu schendt. De grens ligt (wat mij betreft) bij de lichamelijke integriteit en dan kom je al snel in het meningenmoeras mbt inenten.

_pacman_ | 12-10-22 | 13:23
▼ 4 antwoorden verborgen

De coronamaatregels waren eigenlijk een intelligente test,ruim 80% is gezakt.

Theodorush | 12-10-22 | 11:43 | 2

Theodorush, je bent een man naar mijn vrouwenhart.

doortje | 12-10-22 | 11:49

Mee eens. Al denk ik dat het percentage nog wat hoger ligt.

Zeebonkus | 12-10-22 | 14:38

Waarom niet voor eeuwig een avondklok?

Kaas de Vies | 12-10-22 | 11:34 | 5

@neonreclame | 12-10-22 | 11:36:
Laatst al en experiment met een rotsblok in space, van 160 meter. Het werkte; de baan is 32 seconden vertraagd en dat is veel.

Nu de zon nog; ietsje groter, maar moet kunnen!
Neon, als jij nu PVC buisjes regelt, dan draai ik vast de papieren pijltjes.

Nuuk | 12-10-22 | 11:40

@Nuuk | 12-10-22 | 11:40:

Kijk, wegwezen met dat ding...

Wij komen er wel...

* PVC * buisjes zoeken gaat *

neonreclame | 12-10-22 | 11:44

Heb hier in de kamer 1 klok hangen voor de ochtend, de middag, de avond en de nacht. Ik was die 4 klokken zat.

Leptob | 12-10-22 | 11:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Stiekem verlang ik soms best terug naar de avondklok en social distancing. Heerlijk rustig. Verder natuurlijk vernietigende conclusies in dit rapport. Dit soort mensen zou je eigenlijk niet aan het roer moeten willen hebben. Maar goed, what else is new.

Do-na-zi | 12-10-22 | 11:29 | 2

Ja leuk! Om je vriendin naar werk te brengen om vervolgens op 1 rit 5x staande gehouden te worden om uitleg te geven wat je op de weg doet.

Sinclair | 12-10-22 | 11:37

@Sinclair | 12-10-22 | 11:37:
En wat was je uitleg?

Mijn Bentley met zwaailicht werd nooit tegen gehouden. Vreemd hoor.

Kaas de Vies | 12-10-22 | 11:45

Ben benieuwd of de rol van ziekenhuizen als suoer spreaders onderzocht gaat worden...

Louter Leuter | 12-10-22 | 11:28

Gezellig. Kon er ook wel bij. Ik heb geen last gehad van de avondklok. Zijn er er eigenlijk wel mensen die er nog zuur over zijn?

Theodorus.Goldbach | 12-10-22 | 11:23 | 12

Ja. Simpelweg om het feit dat de regering heel veel macht naar zich toetrok en omdat een liberale premier weer heeft toegestaan dat de regering diep het privé leven binnendrong. Terwijl van diverse maatregelen al bekend was dat de effecten marginaal waren. Terwijl dé oplossing er al redelijk snel was: vaccins en ook daar is de regering uit de bocht gevlogen.
Mijn stellige overtuiging is dat wanneer die simpelweg breed beschikbaar waren gesteld we mogelijk een hogere vaccinatiegraad hadden gehad. Bovendien hadden we er vwb inflatie er zeer waarschijnlijk gunstiger voor gestaan.
Had die beschikbaar gesteld en had elke suggestie om corona vaccinatie op te dringen of te verplichten ondubbelzinnig naar de prullenbak gewezen.
De consequenties van alle maatregelen hebben we nu nog plezier van.

Goed, corona ligt nu achter ons, waarom dan toch nog zuur? Omdat de regering Rutte er nog steeds zit, terwijl die al diverse besluiten hebben genomen die ongunstig - en soms zelfs schadelijk - uitpakken voor groepen Nederlanders. Dit zijn vaak besluiten die niet goed doordacht zijn en op populistische gronden zijn genomen, waarvan als duidelijk wordt dat die behoorlijk ongunstige neveneffecten hebben niet opnieuw bekeken worden. Dan schuift men het liever onder het tapijt en blijft het dooretteren tot het echt niet meer te negeren is. Voorbeeld: de toeslagen affaire, de energietransitie, het stiksof akkoord. Allemaal ‘we moeten toch iets doen’ beleid.
Bovendien wordt de regering de laatste tijd op de vingers getikt naar aanleiding van rechtszaken.
Dan vind ik het argument: ik heb er geen last van gehad erg dun, zeker als die maatregelen zijn verkocht als ‘solidariteit’. Waar is de solidariteit met hen die erg hebben geleden onder niet noodzakelijk beleid?

ratelaar | 12-10-22 | 11:47

Zinloze vrijheidsberoving? Ja daar ben ik zuur over. Maar fijn voor jou, vanuit jezelf gezien, nadenkend over jezelf, jezelf bewonderend in de spiegel, dat jij er geen last van hebt gehad.

radiatorknopje | 12-10-22 | 11:49

Er zijn meer mensen op de wereld dan jij alleen. Volgens mij was dat zelfs je belangrijkste argument: "Je doet 't voor een ander," en dan nu trollen met 'ik heb er geen last van gehad'?

De meeste mensen hebben ook geen last van Corona, dus waarom überhaupt lockdowns, avondklokken en vaccins?

ReyNemaattori | 12-10-22 | 12:42
▼ 9 antwoorden verborgen

Wat een drukte op de weg, niet normaal... spits duurt nu van 7 - 12 uur? wanneer komt er weer een lock down kan ik tenminste weer doorrijden.

DeJaVu5225 | 12-10-22 | 11:23 | 3

Daarom moet de bevolking juist slinken, niet iedereen redden.

Zeebonkus | 12-10-22 | 11:34

Van mij mag het coronaregime wel terugkomen. Ben nogal gesteld op rust en weinig mensen om mij heen.

Leptob | 12-10-22 | 11:18 | 9

In de DDR was het leven op straat ook bijzonder rustig.

Gladiator Fap | 12-10-22 | 11:52

Dat heb je zelf in de hand in je huis.

Sjeintje | 12-10-22 | 11:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Niet heel verrassend als je de leiding uit handen geeft aan een parmantige paljas met skills die omgekeerd evenredig zijn aan zijn enorme ego.

Zeurders | 12-10-22 | 11:16

Het was wel een mooie exercitie om te zien hoever je als overheid het volk in hun grondrechten kan beperken en op welk moment ze in opstand zullen gaan komen.

2voor12 | 12-10-22 | 11:15 | 2

Maar vooral ook in hoeverre de rest van de bevolking hier achter staat.

Zeebonkus | 12-10-22 | 11:17

@Zeebonkus | 12-10-22 | 11:17:
Afgezien van wat rellen is de nederlander zeer gezachtsgetrouw en volgzaam al ziet hij het nut van maatregelen zelf ook niet in. De boven-ons-gestelden kunnen gerust zijn.

2voor12 | 12-10-22 | 11:19

Die eerste dagen waren wel leuk. Zag je mensen net voor de avondklok iets sneller rijden/lopen/fietsen om tijdig binnen te zijn.

Eigenlijk zijn we gewoon schapen. Volgende moet het wel wat anders zijn, misschien een middagklok? Iedereen met de lunch binnen.

HerzlichWillkommen | 12-10-22 | 11:15 | 3

Nooit iets van gemerkt, ofwel deed niemand hier er aan mee. Ik kwam een tijdje niet in een stad, misschien is het daar anders.

small_town_dude | 12-10-22 | 11:18

Iets sneller? Ze reden als gekken. Ben die maanden meerdere keren op een haar na platgereden door zo'n jakkerende door rood racende zonder rechts voorrang te geven avondklokcoureur.
Levensgevaarlijk, die avondklok.

Abject | 12-10-22 | 11:24

Goed handhaafbaar *proest*
Ben voor de grap eens een rondje gaan lopen door het dorp. Mensen deden niet eens moeite om te verbergen dat ze met te veel mensen bij elkaar waren. Had zo drie schuren met jeugd leeg kunnen bekeuren.

SailingDuck | 12-10-22 | 11:12 | 1

Ik reed eten weg in die periode, opmerkelijk wel hoe gezellig het in al die huiskamertjes was waar ik voor de deur stond. Als je niet naar het restaurant kan komen dan komt het restaurant gewoon gezellig bij jou thuis. Heeft er eigenlijk al eens iemand onderzoek gedaan naar een mini-babyboom na die avondklok/lockdownshizzle? Zal dan ook wel niet.

elfenstein | 12-10-22 | 11:15

Achteraf makkelijk lullen hoor.

John McClane | 12-10-22 | 11:10 | 4

Nee, er is totaal geen goede reden gegeven waarom dit zou helpen. Ook toen al niet.

Zeebonkus | 12-10-22 | 11:16

Vooraf logisch nadenken was ook niet heel moeilijk, maar helaas is Hugo nu niet iemand die wil luisteren naar mensen die slimmer zijn dan hijzelf. Wat er op neer komt dat hij bijna nooit luistert.

Zeurders | 12-10-22 | 11:18

Want een paar euro, van die miljarden die toentertijd zijn verkwist, besteden aan een gedegen onderzoek was net een brug te ver?

Charred_Metal | 12-10-22 | 11:22
▼ 1 antwoord verborgen

Maak dat die Chinezen maar is wijs.

van stampij | 12-10-22 | 11:09

De laatste wakkere mensen in dit land wisten... ach laat maar.
Wat nu echt belangrijk is is het wetenschappelijke onderzoek (inmiddels in 12 VS staten) naar de mRNA spuitjes, dat gaat helaas zeker 5 jaar duren en DAT is de tijd die toelating van een medicijn normaal sowieso kost.. de fabrikant hoeft in dit geval contractueel pas na 75 jaar openheid te geven...

hagelkruis | 12-10-22 | 11:09 | 2

onderzoek naar wat precies?

usb stok | 12-10-22 | 11:35

@usb stok | 12-10-22 | 11:35: Dat weet je vast wel.

DeAapUitDeMouw | 12-10-22 | 14:03

En toch heeft een avondklok ons iets heel moois opgeleverd. De compagnie van kapitein Frans Banninck Cocq en luitenant Willem van Ruytenburgh, ook wel bekend al de Nachtwacht. Die moesten controleren dat niemand de avondklok overtrad.

small_town_dude | 12-10-22 | 11:08 | 1

Oh jammer, ik dacht dat je met een romantisch verhaal zou komen dat je door de avondklok met een aantrekkelijk iemand ergens vast was komen te zitten.

Zeurders | 12-10-22 | 11:20

Dus de '''wetenschapsontkenners''' van toen ontkende niet-gepleegde onderzoeken? Wat een wappies zeg.

Hans Kwalzan | 12-10-22 | 11:07 | 1

Ja, maar, kijk, euh, het zit zo...
Dingen die niet bestaan kan je geloofwaardig ontkennen natuurlijk.

Dezenaamhier | 12-10-22 | 12:05

Wie ook maar even logisch had nagedacht wist dit. Door een avondklok in te voeren dwing je mensen om meer te doen op tijdstippen dat het al druk is. Daarmee vergroot je alleen maar de verspreiding van het virus. Daarnaast is de invoering van een avondklok het beste bewijs dat Rutte bepaald geen liberaal is. Wie zijn toch die mensen die daarop stemmen?

radiatorknopje | 12-10-22 | 11:07 | 3

Persoonlijk vind ik Rutte en zijn kameraden meer neigen naar communisten hoe vreemd dat ook klinkt. Tot achter mijn voordeur komt de staat met hem voorop “advies” geven hoe ik mijn leven dien in te richten tot in de kleinste puntjes. Brrrrr de nachtmerrie van iedere liberaal.

Isditandersgenoeg | 12-10-22 | 11:20

@Isditandersgenoeg | 12-10-22 | 11:20: Of het nu communisme, socialisme, marxisme, fascisme, of wat voor "-isme" dan ook is, uiteindelijk is de réden voor grootschalige inmenging van de staat in mensenlevens niet zo belangrijk: het resultaat is hetzelfde: minder vrijheid, minder welvaart en minder zelfbeschikking. De universele rechten/grondrechten van de mens zijn opgesteld om mensen te beschermen tegen juist dit soort uitwassen. In het post-modernisme is de vorm belangrijker dan de inhoud: je kunt nog zoveel communistische methoden aanwenden, zolang je het beestje anders noemt ben je geen communist. Net zo goed als tegenwoordig heel veel racistische methoden gebruikt worden in de strijd tegen.... jawel, racisme. Samengevat: het stemt ondergetekende somber.

Gladiator Fap | 12-10-22 | 11:59

@galdiator fap, exact dat, niets meer aan toe te voegen.

Isditandersgenoeg | 12-10-22 | 12:31

Eerlijk gezegd vonden we de avondklok stiekem wel gezellig.

Zack Hooi | 12-10-22 | 11:06 | 3

Spannend ook.
Gevoel van burgerlijke ongehoorzaamheid bij het wegbrengen van de vuilniszak om kwart over tien.

Kapitein Sjaak Mus | 12-10-22 | 11:15

De benepen jaren '50 sfeer kon mij ook wel bekoren.
En de toegenomen sociale controle.
Wel jammer dat er geen telefonisch quarantaine-meldpunt was, want ik vermoed dat mijn buurvrouw stiekem buiten liep terwijl ze wist dat ze C had.

obi1 | 12-10-22 | 11:15

@obi1 Een buurvrouw met cup c is nooit weg.

Bogoris-le-Grincheux | 12-10-22 | 11:19

Tja het gevolg van die avondklok was dat ik savonds na een bierfeestje niet om 1 uur naar huis fietste maar bleef pitten. Lekker effectief hoor die klok.

General Dripple | 12-10-22 | 11:06 | 5

@John McClane | 12-10-22 | 11:08:
Geen idee waar jij woont maar hier gaat iedereen op de fiets naar huis als kroegen leeg geveegd zijn en worden nagezwaaid en "wel thuis" gewenst door de politie.

General Dripple | 12-10-22 | 11:11

Ja hier ook, al zeker toen de avondklok al om 22:00 sloeg. En daar er verder niks te doen was vrijwel iedere dag ergens op bezoek. Maar zelden in m'n eigen bed geslapen toen.

Abject | 12-10-22 | 11:28

Niets zo mooi toch om als een soort voortvluchtige je door het park een weg naar huis baant, wegduikend voor elke koplamp die je waar neemt en bij thuiskomst je achterom kijkt en je realiseert dat als er sneeuw ligt het wel erg makkeliljk is om je te achterhalen. :)

Weazel | 12-10-22 | 12:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen maakt weleens een foutje.

Mr_Natural | 12-10-22 | 11:05

Vleermuizen komen juist naar buiten als het donker is dus hun virus zal hetzelfde doen. Ik pleit daarom voor een dagklok.

2voor12 | 12-10-22 | 11:03 | 2

En honden afschaffen...!!

neonreclame | 12-10-22 | 11:05

Ik zie alweer zo’n rare personificatie van COVID voor me van de bebrilde en felgeschoende etalagepoppen: “Wij gaan ‘s avonds slapen, maar het virus niet! Wees waakzaam of het virus ‘s nachts bij je probeert in te breken!”

Me_Giant | 12-10-22 | 11:36

Het is nog geen winter boy's...

neonreclame | 12-10-22 | 11:03

Weet je wat wel werkt?

RickTheDick | 12-10-22 | 11:02 | 6

Preventief ruimen?

Kapitein Sjaak Mus | 12-10-22 | 11:23

Bleib zuhause

remmersmaaak | 12-10-22 | 12:18

Ik?

DeAapUitDeMouw | 12-10-22 | 14:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Bij ons in de Soos was er ook een avondklok. Die werd geadverteerd als Avondklok-klok. Maar goed dat we geen flat hebben waar de verhuurder bedacht heeft dat die alcoholvrij moet zijn.
Verder was het natuurlijk al eerder bekend dat Rutte en Hugo stonden te liegen en draaien. De minions van de regering in de TK stemmen altijd in met hetgeen de regering bedacht heeft. Die vertegenwoordigen immers de regering. Niet het volk.

El Rico Grande | 12-10-22 | 11:01

Elk weldenkend mens wist dat een avondklok geen reet uitmaakt en dat mondkapjes alleen voor schijnveiligheid zorgden.
In Duitsland dragen veel mensen ze nog steeds terwijl dat land juist onomstotelijk heeft laten zien dat zelfs het zeer consequent dragen niet helpt om het virus te beteugelen.
Blij dat de OVV dit ook ziet en ook durft te zeggen.

Bakkeleures | 12-10-22 | 11:01 | 3

Afgelopen week Essen Spiel in Duitsland.
Was mondkapje daar gewoon verplicht wegens 'het internationale karakter'.

General Dripple | 12-10-22 | 11:08

Zie ze hier in Amsterdam ook nog sporadisch met een mondkapje en op Schiphol een stuk vaker.
Maar dan wel met de neus vrij

Osdorpertje | 12-10-22 | 11:44

@General Dripple | 12-10-22 | 11:08: De Duitsers hebben laten zien dat met mondkapjes dragen het virus toch als een dolle rondgaat. In de nadagen van de pandemie vloog het aantal besmettingen in Duitsland door het dak, ondanks het slaafs volgen van de Maskenpflicht.
Zijn de Duitsers gek op, op een Pflicht. Zielig eigenlijk.

Bakkeleures | 12-10-22 | 12:30
-weggejorist-
Schilder58 | 12-10-22 | 10:55 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland