Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asielinstroom +1300. VDB hint op "spreidingswet"

Asielstas lult maar wat

Het is weer Maandag Asiel Instroomdag! En - gefeliciteerd - we hebben wederom een bemmende 1300 nieuwe buren erbij. 1300! In één week een dorpje als Midsland, Terschelling erbij. En dan nu een foto van Midsland, Terschelling. Mooi dorpje hoor.

Geen idee waar die instromers moeten wonen, want de huizen hebben we niet en nog een Midsland, Terschelling ook niet. Maar als het aan asielstas Eric van der Burg (vvd) ligt, komen die instromers (bijna allemaal jongemannen) bij u op zolder wonen, op last van een of andere "spreidingswet". Huh? Spreidingswet? Wij hadden nog nooit van een spreidingswet gehoord. Het schijnt iets Belgisch te zijn, en heeft te maken met APOTHEKERS. Die kennen we natuurlijk wel, die komen uit Aleppo ofzo, en werden door Lodewijk Asscher aangehaald als zijnde hartstikke tof dat soort mensen hebben we nodig, maar dit terzijde en achteraf een leugen. Kijken we nog even bij de Officiële Handelingen van de Tweede Kamer of daar nog iets te vinden over een "spreidingswet"... SAD TROMBONE. Kortom: staatssecretaris Eric van der Burg kletst uit zijn nekhaar over een spreidingswet. En verkeerd voorlichten = politieke doodzonde. Dus... Kamervragen. Spoeddebat. Aftreden. Dahaag.
PERSALARM: Nog een tegenslag voor VDB. Aanmeldcentrum Bant gaat NIET door. Uitkopen boer was allemaal voor NOP.

Social

Reaguursels

Inloggen

Even een spatie er tussen voor google "spreiding asielzoekers wet" en je vindt deze uitspraken van van der Burg nieuws.nl/algemeen/20220908/van-der-b... Wetsvoorstel is dus in de maak en dan gaan ze dingen verplichten (het drang en dwang beleid)

Tieneus | 19-09-22 | 16:30 | 1

Of deze wat meer officiële op rijksoverheid uit mei 2022: Gemeenten en provincies krijgen wettelijke taak tot opvang asielzoekers. Het kabinet werkt aan een wettelijke taak voor gemeenten om opvanglocaties voor asielzoekers te leveren... Dat is dus de "spreidingswet" waar van der burg aan werkt.

www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2...

Tieneus | 19-09-22 | 16:34

Al die deugers daar in Utrecht zullen grotendeels niet afhankelijk zijn van de sociale huur. Wonen in hun fijne blanke buurten, staan niet op de jaaaaarenlange wachtlijst voor een woning.

En dan dat geblaat dat “als iedere gemeente zou doen wat Utrecht doet”. Nou laten we het eens anders stellen. Als Utrecht zou doen wat Ter Apel doet, dan moeten ze in Utrecht 75.000 migranten opvangen.

Nuuk | 19-09-22 | 15:56

Welja weer een dorp erbij, gelukkig hebben we genoeg huizen voor iedereen.

Lompelul | 19-09-22 | 15:19

Alle VVD en D66 huizen mogen eerst volgestopt worden. Daarna zien we wel weer. Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben emigreer ik naar Denemarken.

Gaat het niet dan? | 19-09-22 | 14:56

Als iedere bestuurder die zo voor de Europese Unie is dan ook eens de regels en verdragen van de EU zou naleven dan zouden we tal van problemen niet hebben.
Twee voorbeelden: Het in 1992 gesloten Verdrag van Maastricht bepaalt dat lidstaten NIET voor elkaars schulden op zouden draaien.
Wij zijn direct en indirect al jaren de zuidelijke landen financieel overeind aan het houden
Het verdrag van Dublin bepaalt dat "vluchtelingen" asiel moeten aanvragen in het eerste land van binnenkomst van de,EU. Laat Van den Burg eens een grote bek daar in de EU over opentrekken. Het niet naleven van dit verdrag door landen als Italie, Griekenland en andere Zuid en Oost Europese landen zorgt er voor dat wij met hordes ongewenste gelukszoekers worden geconfronteerd.

JP1973 | 19-09-22 | 14:36 | 4

@Theodorus.Goldbach | 19-09-22 | 14:51: Ik zou zeggen kijk eens in Dublinverordening lll uit 2014.. Staat er toch echt...

"De Dublinverordening III is een Europese verordening die sinds 2014 van kracht is. In deze verordening wordt bepaald welk land verantwoordelijk is voor het in behandeling nemen van asielverzoeken. Meestal is dit het eerste land in het Schengengebied waar iemand binnenkomt en diens vingerafdrukken afgeeft. Daar zijn uitzonderingen op, bijvoorbeeld als het gaat om een asielverzoek van een minderjarige"

JP1973 | 19-09-22 | 18:03

@JP1973 | 19-09-22 | 18:03:

Ja, in de basis is dat ook zo. Volgens vluchtelingenwerk sturen ze 30% van de asielzoekers terug naar andere EU landen (uiteindelijk)

Theodorus.Goldbach | 19-09-22 | 21:40
▼ 1 antwoord verborgen

I&O Research: meeste Nederlanders steunen asielbeleid.

nos.nl/l/2445040

Prutsonderzoek, want mij is niet gevraagd. Ik geloof er niets van!

Patrick-Haemers | 19-09-22 | 14:21 | 3

Fake news. "Voor dit onderzoek ondervroeg I&O Research 2684 Nederlanders tussen vrijdag 9 en maandagochtend 12 september." Dat zijn 'slechts' 2.684 Nederlanders, die aanvullend als links georiënteerd klinken. Maar ja. De NOS van vandaag de dag, af en toe net een stel papegaaien. Ook de NOS kijkt niet buiten de eigen netwerk bubbel.

Nederlandop1 | 19-09-22 | 14:32

Ook een mogelijkheid: Ze stellen een paar vragen en de NOS maakt daarvan dat met *dus* het beleid steunt. De introductie van het artikel neigt daar namelijk sterk naar.
En je kan het ook anders lezen: 6% wil het ruimer, maar 22% wil het strenger. Dat is bijna drie keer zoveel. De lijn doortrekkend, steunt nog maar een kwart het huidige beleid.

Allemaal | 19-09-22 | 15:12

Toch wel hilarisch om te zien hoe men zich in allerlei bochten wringt, cijfers presenteert en zelfs manipuleert om de instroom van lieden die de samenleving (of wat er nog van over is) op alle mogelijke fronten onder druk zetten te rechtvaardigen. Is het naïviteit, een gigantisch bord voor de kop of is het wraak voor een onverwerkt jeugdtrauma?

Here's Freddy | 19-09-22 | 15:46

Ik lees net bij de heer Goldbach hieronder dat ongeveer een kwart van alle immigranten asieleisers zijn. Een kwart! Per jaar dus erbij. Jaar in jaar uit. Dank Goldbach voor het uitzoeken. Mogen we al stemmen?

Tiscali-2 | 19-09-22 | 14:13 | 1

Nee, van de netto migranten. Er komen ongeveer een kwart miljoen migranten elk jaar naar Nederland (inclusief terugkerende Nederlanders) en er vertrekken elk jaar zo'n 150.000 mensen uit Nederland. Dat levert een netto saldo van 100.000 migranten (inclusief terugkerende Nederlanders). Daarvan was vorig jaar 24% asielzoeker en nareiziger. Dit jaar lijkt het op 11% te komen maar dat komt door die 71.750 Oekraïners die we van Poetin extra-gratis erbij kregen. Mijn aanname is dat inclusief Oekraïners het netto migratiesaldo 171.750 zal zijn. Een aanname dus.

Theodorus.Goldbach | 19-09-22 | 14:41

Asielverzoeken en tijdelijke verblijfsvergunningen. Ik ben maar weer even gaan neuzen en rekenen.

Vorig jaar zijn er zo'n 24.000 tijdelijke verblijfsvergunning aan asielzoekers EN nareizigers toegekend. Het netto migratiesaldo in 2021 was ongeveer +100.000, 24% zijn dus asielzoekers EN nareizigers. (gemiddeld 460 per week inclusief nareizigers.)

Tot en met juli 2022 zijn er zo'n 11.000 tijdelijke verblijfsvergunningen aan asielzoekers EN nareizigers toegekend. Minder dus dan vorig jaar. Als deze trend doorzet dan zullen er zo'n 19.000 asielzoekers EN nareizers komen in 2022. Ervan uitgaande dat het netto migratiesaldo wederom zo'n 100.000 zal worden kunnen we rekenen op 19% asielzoekers EN nareizigers. (gemiddeld 365 per week inclusief nareizigers.)

Valt wel mee dus. U kunt weer adem halen. "Slechts" 19% van de immigranten zijn asielzoekers en nareizigers.

Wel hebben we zo'n 100.000 gevluchte Oekraïners mogen verwelkomen dit jaar. Per juli 2022 waren er nog steeds 71.750 Oekraïners ingeschreven bij gemeenten maar die hebben geen asielzoekersstatus, de rest is naar huis gegaan of elders. Dat zou dan zo'n 171.750 immigranten zijn. Dus 11%% is dan asielzoekers plus nareizigers met verblijfsvergunning.

Al met al is het drukker geworden. Wel komen er de komende 10-15 jaar ergens tussen de 1,5-2 miljoen woningen vrij.

Theodorus.Goldbach | 19-09-22 | 14:05 | 12

Als ik op straat om mij heen kijk valt het helemaal niet mee, ondanks jouw goochelsommetjes.

Veepert | 19-09-22 | 18:11

@Veepert | 19-09-22 | 18:11:

#perceptiefactor. Als je in een buurt woont in de (grote) stad waar overwegend allochtonen wonen dan voelt dat zo. Veruit de meeste mensen met een migratieachtergrond wonen dan ook in de randstad. Maar enige die goochelt hier ben jij. Jouw gevoel zegt niets. De harde cijfers wel.

Theodorus.Goldbach | 19-09-22 | 21:43
▼ 9 antwoorden verborgen

Snap de ophef niet... van der Burg leeft gewoon perfect volgens de Rutte doctrine: even het woordje "spreidingswet" lanceren, even wachten tot de gemoederen zijn gedaald en dan nog eens. En nog eens. Media hier, NPO daar en tegen de tijd dat de wet -met ongetwijfeld negatieve uitwerkingen en dús niet door de meerderheid gedragen- voor de Bühne daadwérkelijk omgezet wordt, is iedereeen al dermate aan het woord "spreidingswet" gewend, dat er een alibi gecreeerd is, waarachter de dames en heren beroepspolitici zich weer kunnen verstoppen. Het is iedere keer weer hetzelfde liedje. Het gaat niet over. Niet vanzelf.

Gladiator Fap | 19-09-22 | 14:03

In de VS gebeurd het zelfde, vanaf Biden en Harris daar het voor het zeggen hebben is het aan de zuidgrens een giga chaos, 3.800.000 emigranten in iets meer dan een jaar overspoelen daar de zuidelijke steden. schandalig, en Biden doet er helemaal niets aan. een wereldwijd beleid net als hier in Europa, allemaal met een doel.

zoalsikhetzeg | 19-09-22 | 13:48 | 3

Desantis had wel een leuke actie: 50 migranten in de bus naar Martha's vineyard. De beste methode om linkse ideologie te bestrijden: directe confrontatie met de gevolgen ervan. Toen bleek al snel dat zéggen dat migranten welkom zijn iets anders is dan zélf de verantwoordelijkheid daarvoor dragen. Nee, dat mogen de anderen doen natuurlijk. Linkse ideologie in een notedop.

Gladiator Fap | 19-09-22 | 14:06

@Gladiator Fap | 19-09-22 | 14:06: Klopt, maar die 50 waren binnen 48 uur weer terug gestuurd. schandalig.

zoalsikhetzeg | 19-09-22 | 14:11

@zoalsikhetzeg | 19-09-22 | 14:11: Dát is de echte schande inderdaad! Iets met "put your money where your mouth is"... Desantis heeft het slim gespeeld. Héél slim. In één keer de hele hypocrisie rondom de geveinsde morele superioriteit van de democrats blootgelegd. Et voila! Einde oefening Midterms. En ze weten het, die Democrats...

Gladiator Fap | 19-09-22 | 14:19

Deze aan hypertensie lijdende clown moet snel vervangen worden door - ik noem maar wat - iemand als Raisa.

gestoptmetroken | 19-09-22 | 13:47

Ik stop met werken, ga een uitkering trekken, zou iedereen moeten doen. Als je werkt gaat een groot deel van je salaris naar belasting waar ze deze absolute kutzooi mee betalen, #ikdoenietmeermee

Icewallowkum | 19-09-22 | 13:39 | 3

Ik zal je wat verklappen: Als je niet werkt ben je ook een groot deel van je uitkering kwijt aan belasting.

Lu_Tze | 19-09-22 | 13:45

Dat is geld waar anderen voor werken. Dus dat geld was toch nooit van mij.

Icewallowkum | 19-09-22 | 13:46

Weer een NEP onderzoek van IO-Research i.o.v. de NOS.

In het onderzoek wordt een populatie van 400 deelnemers als "representatief" aangemerkt in antwoord op de vraag over AZC in uw omgeving.

De vraagstelling is sturend, waarbij vragen over redelijke alternatieve opvang niet gesteld zijn, zoals opvang in de regio.

Dit is toch werkelijk volksverlakkerij in optima forma.

Bolhoed | 19-09-22 | 13:30 | 3

Inderdaad. De NOS belazert de kluit. Zoals ik gisteren al had geplempt:

De belangrijkste vragen staan hier:
www.ioresearch.nl/actueel/meeste-nede...
1. "Kunt u aangeven in hoeverre u het eens of oneens bent met de volgende stelling:
Het is onze morele plicht om asielzoekers fatsoenlijk op te vangen in Nederland"
2. "De basis van het Nederlandse asielbeleid is gebaseerd op internationale verdragen en Europees recht. Hierdoor heeft Nederland de plicht om mensen de kans te geven hier asiel aan te vragen. Mensen die vluchten voor oorlog en geweld horen volgens de wet bescherming te krijgen.

Dit geldt ook voor iemand die zijn of haar land van herkomst ontvlucht vanwege gegronde vrees voor vervolging. Redenen voor vervolging kunnen zijn: ras of nationaliteit, godsdienst, politieke overtuiging of het behoren tot een bepaalde sociale groep. Asielzoekers uit landen die door Nederland als veilig zijn aangemerkt krijgen doorgaans geen asielverlening.
Steunt u het hierboven beschreven uitgangspunt?"
3. "Stel dat uw gemeente via een referendum of een enquete aan u had gevraagd of u het acceptabel zou vinden dat er in uw gemeente een azc zou komen, wat had u dan geantwoord?" Basis: heeft azc in de buurt.
"Wat zou u ervan vinden als er een azc met circa 300 asielzoekers bij u in de buurt komt (in een straal van 500 meter)? Basis: heeft geen azc in de buurt.

De vraag is of deze vragen voldoende diepgang hebben en mogelijk sociaal wenselijke antwoorden stimuleren. Wat bijvoorbeeld opvalt is dat het niet gaat over aantallen vluchtelingen (afgezien van de wat willekeurige 300 asielzoekers voor een azc), over de ruimhartigheid van de opvang en over het terugstuur- en gezinsherenigingsbeleid. Ook is het populairste antwoord op vraag 3 'Acceptabel, onder voorwaarden'. De vraag is dan wel wat die voorwaarden zouden zijn maar daar wordt niet op doorgevraagd in de eenvoudige survey die is gebruikt.
Hoe dan ook is de brede conclusie 'meeste Nederlanders steunen asielbeleid' zoals gerapporteerd door de NOS twijfelachtig.
Het gehele onderzoek staat trouwens hier:
065.wpcdnnode.com/ioresearch.nl/wp-co...

radiatorknopje | 19-09-22 | 13:36

Alles valse politieke insteek, Frenk v.d.Linden vond het vandaag super goed.... dus U weet waar de wind waait bij de MSM in dit verkwanselde land.

hagelkruis | 19-09-22 | 13:41

De nep is nog groter. Er wordt gevraagd naar uitgangspunten van beleid. Zo rond de 60% kan zich vinden in die uitgangspunten. Dit wordt gebracht alsof die mensen het eens zijn met het beleid. Dat is echt iets anders
Verder vinden veel mensen een azc in de buurt alleen acceptabel onder bepaalde voorwaarden: alleen gezinnen , niet meer dan 300 bewoners, streng optreden tegen overlast gevers et.. Over die voorwaarden heb ik in de verslaglegging niets kunnen vinden.
Verder is de conclusie dat mensen met een azc in de buurt toleranter zijn t.o.v. een azc dan mensen die er geen in de buurt hebben volstrekte flauwekul. Er worden aan de ene groep andere vragen gesteld dan aan de andere. De antwoorden kan je niet vergelijken.
Nog een aardigheidje. Meer dan 60 % steunt het beleid. En 47% wil een immigratie stop. Het lukt, naar mijn mening, de onderzoeker niet om dit recht te brijen.

evert49 | 19-09-22 | 13:54


Spreiden. Spreiden!. Spreiden, heb ik toch gezegd? Dit is geen spreiden! Wijder! Wijd open met die beentjes. Goed zo. Just a little pinprick. There will not be Aaaaaaaaaaahaaaa! It's working. Good. This will get you through the show.

Hè, wat naar. De vaseline is op. Oké. Nood breekt wet.
Dan maar droog fisten.
Het is even doorbijten, maar op den duur raak je er aan gewend. Sommigen beginnen het zelfs lekker te vinden
.
Trust Me, I'm a Doctor

King of the Oneliner | 19-09-22 | 13:29

Overigens, ik weet niet wat de Spreidingswet precies beoogt, maar mij bekruipt het onaangename gevoel, dat men straks gaat kijken wie er 'te groot' woont.
Bijvoorbeeld die "rijke bejaarden" uit een ander topic van GS vandaag. Als we die nou allemaal eens aan kop en kont uit hun veel te grote huizen vandaan trekken, en in een containerunit op een asielzoekersterrein zetten.
Dan kunnen al die arme islamitische asielzoekers, met hun kinderrijke gezinnen, in die huizen van pensioengerechtigde Nederlanders geplaatst worden.
Gewoon 'vorderen' die huizen, dat deden de Moffen in de oorlog ook.

KeesBruin | 19-09-22 | 13:10

Er is in Nederland nog tijd, ruimte, inkomen en hoop. Dat mag een ambtenaar alvast allemaal begroten en vooruit spenderen.

GeheidEenGeit | 19-09-22 | 13:09

Het moet van de Spreidingswet, het moet van de EU, het moet van Leo Lucassen en Sigrid Kaag en de VVD.
Er 'moet' helemaal niets, zolang een land zijn soevereiniteit weet te behouden en de democratie functioneert.
En dáár wringt de schoen, de soevereiniteit is verkwanseld via de EU en Internationale Verdragen, en de democratie is bij het oud vuil gezet via dezelfde route.

KeesBruin | 19-09-22 | 13:06

Uitsmeerwet.

Wordt het inmiddels genoemd.
Maar dat is geen echte oplossing.
Want je kunt niet blijven ad-hoc-cen.
Tekort aan woonruimte blijft een tekort. Of je het uitsmeert of niet.
En als je de groei niet voorblijft, gaat het vroeg of laat toch vastlopen.
Waar is de lange-termijn visie?
En niet in beelden maar in cijfers.

AdvocatusDiaboli | 19-09-22 | 13:04

Volgens de NOS is 61% het eens met het asielbeleid en mensen die dichtbij een AZC wonen, denken vaker positiever.

thanseeuwen | 19-09-22 | 13:03 | 3

Doe eens een poll onder reaguurders.
Statistiek is zo makkelijk te sturen.

Nonik Neem | 19-09-22 | 13:05

Goeie timing ook weer van zo'n onderzoek

Restitutor_Orbis | 19-09-22 | 13:06

@Nonik Neem | 19-09-22 | 13:05: Hahahaha! Ja, een poll onder GS-reaguurders, dan krijg je geheid een andere uitkomst.

KeesBruin | 19-09-22 | 13:12

Maar als ik nooit medicijnen gebruik, dan hebben deze apothekers niets doen.
Dit is best erg voor ze.

Openstijl | 19-09-22 | 13:01
-weggejorist-
Nonik Neem | 19-09-22 | 13:00 | 1

Hoe je ook over vluchtelingenopvang denkt, dit werkt niet zo.

Je kunt niet eindeloos blijven inschikken en inschikken en steeds weer een plakje eraf halen. Het is een keer op.
Klaver zegt dat het tot nu toe goed ging, naar zegt dat helemaal niets. Als je een emmer niet af en toe leegmaakt kun je er een tijdje water in blijven scheppen, maar niet eindeloos.
Ook snapt de eeuwig zelfverontwaardigde Sylvana dat niet en speelt dus weer de racisme-kaart.

En wat is dus de lange termijn, Eric?

Wil je blijven opvangen, dan moet er woonruimte bij.
Dus bouwen Eric, als een gek bouwen.
De komende jaren elke week 1300 noodwoonruimtes erbij, minstens, om de vraag voor te blijven.

Maak alvast een plan. Hoe en waar gaan we die neerzetten?
Misschien kan GL meedenken hoe dat als een structurele oplossing kan gaan werken.

Bolkstein van de VVD zei ooit:
"politici denken niet in cijfers, alleen maar in beelden"
Feiten en cijfers maken weinig indruk meer in de politiek.
Relatieve en absolute getallen worden door elkaar gebruikt en wat exponentiële groei precies is, moet ook steeds weer opnieuw worden voorgerekend.
Je kunt op een whiteboard nog zo’n overtuigende grafiek tekenen, maar dat is een taal die de alfa en gamma-Kamerleden nu eenmaal niet beheersen en waarmee je ze niet zult overtuigen.

“Ik probeer ondertussen te bedenken hoe je een huis verwarmt met kernenergie maar het lukt me niet”
-Een glimlachende Rob Jetten, 2021
Daarmee jaagt hij de burger de stuipen op het lijf.

AdvocatusDiaboli | 19-09-22 | 12:58 | 3

Inderdaad, simpelweg rekenen is al te moeilijk. Je kan niet genoeg huizen bijbouwen in dit tempo.
Bovendien, en dat is ook overduidelijk: je kan niet de ellende van de hele wereld op je nemen. Nu deze route is ontdekt, komt er simpelweg nooit een eind aan, als je als land niet maatregelen neemt.

Het is zo simpel, maar het beeld wordt vertroebeld door goede bedoelingen en zich vastbijten in juridische verdragen.

King of the Oneliner | 19-09-22 | 13:16

@King of the Oneliner | 19-09-22 | 13:16:
Je moet natuurlijk naar de netto groei kijken, maar laat dat 300 woonruimtes per week zijn. Is nog veel.

AdvocatusDiaboli | 19-09-22 | 13:49

@AdvocatusDiaboli | 19-09-22 | 13:49: Ja, want in sommige sociale woningen blijven mensen wel 30 jaar wonen. Alleen 55+ woningen stromen behoorlijk snel door om logische redenen.

King of the Oneliner | 19-09-22 | 14:11


Dat vluchtelingenverdrag uit 1951 is ook makkelijk op te zeggen met één brief, en een opzegtermijn van 1 jaar.
Juridische hulp hoeft niet per se gratis te zijn. Ik moest wel eens in Spanje papierwerk qua verblijf regelen voor mijn vrouw. Kun je mooi wel zelf een eigen advocaat gaan zoeken en betalen voor elke handeling.

Ook is het nergens verplicht om asielzoekers direct en met voorrang een eigen huis te geven. Enz.

King of the Oneliner | 19-09-22 | 12:53 | 2

Pragmatische oplossingen, daar is de politiek niet van. Zeker als de oplossing in hun ogen géén politieke correctheid bevat.

oh no | 19-09-22 | 13:06

@oh no | 19-09-22 | 13:06:
Dat is ook zo zorgelijk.

Er zit wel iets van absorptie in Nederland om tijdelijk asielzoekers kwijt te kunnen waar geen woonruimte voor is maar niet eindeloos. Zoals een sporthal of ferry. Maar een spons zit een keer vol.
Uiteindelijk zul je naar nieuwe toegevoegde woonruimte moeten gaan kijken om elke week nieuwe asielzoekers kwijt te kunnen.
Als je dat niet kan organiseren gaat dit systeem vroeg of laat vastlopen.

Dus asielzoekers erbij, wil zeggen woonruimte erbij.
Elke week weer voor ongeveer 1000 mensen.
En anders gaat het niet.

Maar laat Groen links maar uitleggen dan hoe en waar ze elke week bijvoorbeeld 500 extra (nood)woningen gaan plaatsen. Maar die doen dat niet. Die tetteren alleen dat moet. Dan ben je niet realistisch.

AdvocatusDiaboli | 19-09-22 | 13:37

Vanaf eind mei is het maar twee keer onder de 1000 per week geweest, verder steeds 1000, of daarboven. De trend is duidelijk omhoog. Al drie maanden lang, zolang dus ongeveer als je over stoel- en buitenslapers leest.

En de Gutmenschen maar beweren dat er géén sprake is van een asielcrisis, maar van een 'opvangcrisis', want nee, echt, heus, er komen niet meer asielzoekers binnen dan anders.

En die 'spreidingswet'? Hoezo is die van tafel? Ik dacht dat Vd Burg daar druk aan werkte, zodat die begin volgend jaar kan worden ingevoerd. Want dat is de nieuwe panacee: de ellende zo veel mogelijk uitsmeren over heel Nederland, dan heeft iedereen er maar een klein beetje last van, en kun je weer rustig doorgaan met derdewereldlanders stouwen. Totdat iedereen er veel last van heeft, en dan is het voorgoed te laat.

En Eric vd Burg prijst Utrecht voor zijn beleid, en zou willen dat alle gemeenten in Nederland daar een voorbeeld aan namen. Ja, lekker dan, voer overal een ''Statushouders Eerst'' beleid mbt de toewijzing van sociale huurwoningen, en open overal AZC's. Het zal ertoe leiden dat de ca 1 op de 5 stemmers op 'populistische' partijen zal groeien naar 2 op de 5. Zie wat er in Zweden is gebeurd met de Zweden Democraten; zie wat er al langer gebeurt in Denemarken, en zie wat er as zondag in Italië gaat gebeuren mer de Fratelli d'Italia.

Het kabinet zou er beter aan doen plannen te ontwikkelen om de 'instroom' van asielzoekers naar nul terug te brengen, en oorlogsvluchtelingen moeten in de regio worden opgevangen, niet meer hier.

Dr_Johnson | 19-09-22 | 12:52 | 1

Volgens mij is dat 'Statushouders Eerst'-beleid er allang.

Mbovenka | 19-09-22 | 16:00

Wij zwichten voor tirannen. En gaan meer dan ons lijf en goed verliezen. De vaart komt er nu lekker in.

squadra | 19-09-22 | 12:47

Ik vraag mijzelf wel eens af, what if?
What if als de politieke wind draait…?
Krijgen we dan weer gewoon razzia’s?

D-Fens_1963 | 19-09-22 | 12:45 | 3

Een slooptocht van de ene stam tegen de andere stam.
Nee, beide partijen zijn beschaafd.

Sjeintje | 19-09-22 | 12:47

Ja.

squadra | 19-09-22 | 12:48

What if die wind niet draait...?

En waarom is het meteen in extremen denken meneer 1963?

Alles met een strafblad mag ge-razziaad worden van mij. En alles wat na 10 jaar niet Nederlands spreekt en/of werkt ook.

sjef-van-iekel | 19-09-22 | 12:50

Burgemeester Schuiling: "Hij vindt het teleurstellend en jammer dat er zo weinig solidariteit is van gemeenten in de rest van het land".

Het bestuur van mijn gemeente kennende zal hij nog lang teleurgesteld moeten jammeren!

Heurtebise | 19-09-22 | 12:41 | 1

Ik vind het ook teleurstellend dat burgemeester Schuiling zelf niemand op vangt in zijn veel te grote huis.

Lekker laf huizen die eigenlijk aan Hollanders toe kwamen weggeven aan een vluchteling. De Sinterklaas uithangen met de middelen van een ander. En dan zichzelf dapper op de schouder kloppen, kijk hem eens menselijk zijn hé.

Schuiling zou zich kapot moeten schamen dat hij gewoon op 150m2 woont onder een dak, dat kan in deze tijden echt niet meer.

Inferi0r | 19-09-22 | 14:13

In Oekraïne zoekt men nog bevrijders , landopbouwers en apothekers.
Lijkt mij dus een opgeloste crisis.
Next !

Ambiorix | 19-09-22 | 12:41 | 1

vluchtelingen hebben ons land ook opgebouwd (dixit Klaver), dus het moet daar zeker ook lukken.

small_town_dude | 19-09-22 | 13:00


De vluchtelingenwet wordt openlijk en overduidelijk misbruikt (met gratis Nederlandse juridische hulp) door inwoners van 3e wereld-landen als een werkende methode om te kunnen emigreren naar een rijk Westers land.
Iets wat ze op de reguliere manier nooit zou lukken.

En Nederland laat zich in feite gewoon misbruiken, omdat het juridisch allemaal zo is ingericht.
Kijkt alleen naar de letter van de wet, niet naar de geest van de wet.
Oftewel: iedereen met een beetje nuchter verstand ziet dat je gewoon als Nederland als gekkie Henkie wordt misbruikt, door mensen die een beetje meer streetwise zijn, en dit gewend zijn om zo te doen in hun eigen shithole country.

There, I said it. (voor de 1000e keer)

King of the Oneliner | 19-09-22 | 12:40 | 2

Is dat hun fout of de fout van Nederland?

halfvolle glas | 19-09-22 | 12:41

@halfvolle glas | 19-09-22 | 12:41: De fout van Nederland, dus.

King of the Oneliner | 19-09-22 | 12:54

De vluchtelinguitstroom van Nederlanders bedroeg deze week ongeveer 2250 personen.

keestelpro | 19-09-22 | 12:40

Misschien moeten wij het voorbeeld van de Amerikanen maar volgen en busladingen met immigranten bij Kaag op de stoep droppen.
www.youtube.com/watch?v=eHUzK_M0c2o

Geertje W | 19-09-22 | 12:39 | 1

Zover komt het nog.

ChalinaRosa | 19-09-22 | 12:43

Tijdens het debat met Vd Burg noemde hij zoals elke VVD'er doet een paar veelbelovende zaken die de instroom moeten verlagen. Echter zijn dat niet meer dan zoethoudertjes, want in Brussel gaat niets afgesproken worden en met Rabat gaan we echt geen overeenkomst bereiken over de terugkeer van uitgeprocedeerden. En hier in de praktijk zien we wat Vd Burg wel wil doen, namelijk gemeentes onder druk zetten.

Het is triest en belachelijk hoe graag de Nederlandse politiek zich laat chanteren en schofferen. En dan alsnog niet over durft te gaan tot het ontmoedigen en afremmen van instroom. Oftewel wat we kunnen verwachten is toenemende sociale spanningen, een aftakelende verzorgingsstaat en grotere onvrede onder zowel betalers als handophouders.

HerzlichWillkommen | 19-09-22 | 12:34 | 1

Nl, de hoer van de EU.

Dwaalgast | 19-09-22 | 12:50

Dat dit onhoudbaar wordt en in feite al is, komt geeneens bij die wereld verbeterende bestuurders op.

hoochee | 19-09-22 | 12:34 | 1

Laat het 'wordt' maar weg, het ís allang onhoudbaar maar de gutmenschen hebben kennelijk een snorkel ingedaan bij het in het zand steken van hun kop...

oh no | 19-09-22 | 13:10

Schrik na de melding dat kinderkolonisten (AMA's) hele families hier naar
toe loodsen. Reactie NPO door A. Steenhuizen(45) met "poker face" dat 60%
van NL dit asiel"beleid"steunt.... Sterk staaltje staatspropaganda..

Yeoman | 19-09-22 | 12:33 | 4

Ja ik schrok ook van de uitkomst van het onderzoek.
Hele dagen hoor ik om me heen hoe zeer iedereen en z’n moeder er eigenlijk wel klaar mee is en dan dit.
Worden we dan toch gewoon keihard voor gelogen?

D-Fens_1963 | 19-09-22 | 12:39

@D-Fens_1963 | 19-09-22 | 12:39: de vragen waren in de trant van 'vindt u dat we mensen die vluchten voor oorlog en vervolging moeten helpen?'

Rennieflox | 19-09-22 | 12:49

@D-Fens_1963 | 19-09-22 | 12:39: Voor zover ik heb kunnen vinden was de vraag niet over asielzoekers, maar over oorlogsvluchtelingen. Zou het gelukszoekers zijn geweest dan krijg je ook hele andere uitkomsten. Propaganda dus.

squadra | 19-09-22 | 12:57
▼ 1 antwoord verborgen

Om moedeloos van te worden. Wat een schertsfiguur en dat bij de f*cking vvd die zijn hele verkiezingsprogramma op dit punt door de plee heeft getrokken. Ipv de grenzen te sluiten zit meneer de gemeentes te dreigen met het verplicht door de strot duwen van grotendeels asieleisende gelukszoekers.

Zwizalletju | 19-09-22 | 12:33 | 2

Er uit met die kerel.

Nederlandop1 | 19-09-22 | 12:36

Iets met Rutte die zijn ziel aan Kaag heeft verkocht om maar de langst zittende MinPres van het land te kunnen worden...

oh no | 19-09-22 | 13:11

Gegeven de waanzin die door bestuurders op de burger wordt losgelaten, krijg ik toch ernstig mijn twijfels bij de kwaliteit van het hoger onderwijs in ons land. Ook deze meneer heeft weer het redenatievermogen van een dronken aardbei.

MickeyGouda | 19-09-22 | 12:32

Waarom bouwen wij niet iets op Rottumeroog, Griend en Rottumerplaat?

Drs. D. | 19-09-22 | 12:29 | 3

Omdat we dan een week later weer moeten. En zoveel eilanden hebben we niet.

Nuchternederland | 19-09-22 | 12:30

Boven Den Helder ligt ook nog een zandplaat.
Stroomt wel over, hup beetje zand erop.

Zitvlak | 19-09-22 | 12:32

Geef Bouterse 5 ton per asieler. Dan bespaar je op termijn een paar miljoen.

squadra | 19-09-22 | 13:01

Kan ik een filter plaatsen als betalend lid? Filter aan op instroom, rest mag gewoon doorkomen

davidhasseltoff | 19-09-22 | 12:28

Verschrikkelijk!

Nathalieislief | 19-09-22 | 12:24

Alleen als ze reet en tieten heeft, dan heb ik nog een hoekje over. 0,5m2 moet genoeg zijn voor de meeste standjes.

ptrck | 19-09-22 | 12:21 | 1

Wel heel karig, maak er 2 m2 van en haar vriendinnen hebben ook een onderkomen

Drs. D. | 19-09-22 | 12:23
-weggejorist-
Zenzeo | 19-09-22 | 12:20 | 2

Als Nederland maar half zo streng was als Denemarken dan hadden we geen spreidingswet nodig en geen problemen in Ter Apel.

bintang | 19-09-22 | 12:20 | 1

Exact, allemaal politieke onwil. Onbegrijpelijk dat de VVD leden niet muiten en Rutte opzij zetten.

Rennieflox | 19-09-22 | 12:41

De goeden zullen de kwaden zijn.

MickeyGouda | 19-09-22 | 12:37

Het is een probleem gecreëerd door het westen van dit land.
Geel gebied is niet lelijk of fout, het is een standpunt.

Sjeintje | 19-09-22 | 12:38

@Sjeintje | 19-09-22 | 12:38: in het westen en zuiden is een flinke inhaalslag nodig. Kan iemand Erik daarover informeren?

Dwaalgast | 19-09-22 | 12:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Na de tweede wereldoorlog werden mensen verplicht ingekwartierd. Stond de zolder leeg, dan werden daar dakloze Nederlanders geplaatst. Gezien we een miljoen woningen missen en gewoon doorgaan met migratiepolitiek, gaan we dat gewoon nog een keertje doen. Niet dat ik daar voorstander van ben, maar dat is waar dit beleid naar onderweg is. anderetijden.nl/aflevering/204/Woning...

Feynman | 19-09-22 | 12:17 | 4

Nederlanders die verplicht tijdelijk bij Nederlanders ondergebracht worden? Geen probleem.
Maar de Zweedse perikelen komen niet voorbij mijn voordeur en aangezien ik de kinderen in mijn dorp lief heb en graag zie spelen zonder zorgen op straat voor de deur, doe dan het dorp ook maar niet.

Sjeintje | 19-09-22 | 12:41

Laat ze maar inkwartieren in de Tweede Kamer, andere overheidsgebouwen en het vastgoed van de koninklijke familie.

Rennieflox | 19-09-22 | 12:51

Mijn zolder is niet leeg... die ligt gewoon vol met gereedschap en de was... iets met geen zin om direct op te ruimen.

oh no | 19-09-22 | 13:13
▼ 1 antwoord verborgen

Als voornamelijk iedereen van het linkse front nu iemand / een gezin in huis neemt/ nemen. Dan maken we over 1 jaar de balans op en gedurende het gehele jaar krijgen ze van ons (de wat meer rechtse stemmer) eeuwige roem. Na 1 jaar kijken we hoeveel mensen van het linkse front de sprong maken naar rechts; deze noemen wij dan vluchtelingen

Drs. D. | 19-09-22 | 12:16

Vermom jezelf als heaumeau en het gratis geld ligt aan je voeten. Door intolerantie van de intoleranten mag Nederland alle anders geaarde een huis en een knappe wasmachine geven.

Ommezwaai | 19-09-22 | 12:13 | 4

Grazie Miele!

Nuchternederland | 19-09-22 | 12:20

@Drs. D. | 19-09-22 | 12:19:
Hoeveel jaar geleden?

Een nieuwe crisis, de Toewijzingscrisis.
'Bleek dat er bij het toewijzen van sociale huurwoningen er gebruik gemaakt werd van een checklist, inclusiviteit en diversiteit.'

Sjeintje | 19-09-22 | 12:27

@Sjeintje | 19-09-22 | 12:27: denk 2 of 3, maar hij is deels Molukker en zijn maat is deels Indisch, dus dat helpt

Drs. D. | 19-09-22 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Het probleem zit bij mensen die zeggen: "Dit zijn er teveel voor ons dorp/stad, maar een kleiner aantal is geen probleem want we zijn voor opvang"
Dat is moedwillig anderen opzadelen met een probleem, want het gaat niet om een vantevoren vaststaand beperkt aantal wat verdeeld moet worden.
Het is een oneindige stroom (van een paar miljard) mensen als je pech hebt, en van 100 miljoen als je geluk hebt.
Ook al verdeel je "eerlijk" , kan het gewoon niet.
We moeten stoppen met opvang van alle asielzoekers. Ook de zielige.
Want het gaat niet stoppen, aangezien de "gevaarlijke' landen in kwestie groeien als kool.

Nuchternederland | 19-09-22 | 12:12 | 1

Die landen hebben liever een ak 47 dan een durex automaat.
Europa kan verder gevult worden volgens het heilige hert Eric.

Zitvlak | 19-09-22 | 12:18

Er staan lange rijen in de vertrekhal van schiphol. Als het aan deze staatssecretaris ligt staan er binnenkort ook lange rijen 'asielzoekers' in de aankomsthal.

pa_niek | 19-09-22 | 12:10 | 1

Nu doen ze nog een ,, busje komt zo,,

Zitvlak | 19-09-22 | 12:19

F off, we're full

Recalcitrant_Schaap | 19-09-22 | 12:09

Nederland , het gekke Henkie van Europa , a.k.a. de Ark van Noah.

hooliganica hollandi | 19-09-22 | 12:08

Bij VDB moet ik denken aan Van den Boeynants.
What's in a name, maar dan anders. Meer soort van Nomen est Omen.

Nuchternederland | 19-09-22 | 12:07 | 1

Van den Boeynants zei tenminste nog ‘Trop is te veel en te veel is trop.’

LucaBrasi | 19-09-22 | 12:30

Ik ga graag mijn huis uit om plaats te maken voor een invasieve exoot. Zo ben ik nou eenmaal, want ik deug.

SergeantPierlala | 19-09-22 | 12:06 | 2

Jezus houdt van u, net wat meer dan van ons!

Drs. D. | 19-09-22 | 12:09

De hele tuin vol met halsbandparkieten en rivierkreeften, gezellig toch!

4HoogAantWater | 19-09-22 | 12:09

De naïeve Utrechtse Leonie Gerritsen (56) die met haar tienerdochters naar het Domplein is gekomen weet nog niet dat straks haar ondertussen volwassen dochters op haar 86ste nog steeds bij haar wonen. Kunnen ze wel mooi de energie rekening delen.

NLgaatnaardeklote | 19-09-22 | 12:06 | 5

En dat haar tienerdochters nog maar een fractie van de vrijheid zullen genieten die zij had als tiener in de jaren 70.

Zenzeo | 19-09-22 | 12:17

Wel nee joh, binnenkort geboortekaartjes uitzoeken.

D-Fens_1963 | 19-09-22 | 12:35

Religie houdt mensen dom maar de Nederlandse politiek en staatsmedia kunnen er ook wat van.

Rennieflox | 19-09-22 | 12:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar, hebben gemeentes wel opvangruimte en of woningen en of panden leeg staan voor de asielzoekers en of statushouders? Hoeveel woningen worden er gebouwd op dit moment? Hoeveel woningen worden er de komende 15 maanden bijgebouwd?

ikhebgeenflauwidee | 19-09-22 | 12:06 | 1

Met Hugo aan het roer? Weinig tot geen.

4HoogAantWater | 19-09-22 | 12:11

Als je na de gezapige oma Ankie (vvd), nu weekdier Eric - 'hoe meer asielzoekers, hoe beter' - van der Burg (Vvd) op die post zet, heb je niet de geringste intentie om dit probleem op te lossen. Integendeel.
Wat de achterliggende reden is van dit aanhoudende, destructieve beleid, is me een compleet raadsel.

Ad Fundum | 19-09-22 | 12:05 | 5

Industrie

UpdateAvailable | 19-09-22 | 12:08

Lees de reacties en u bent op de hoogte van de feiten.
Sarcasme modus.

Zitvlak | 19-09-22 | 12:08

Slaafse gehoorzaamheid aan wat machtige niet-Nederlanders willen: de VN, de EU, verdragen "waar we aan vastzitten" (terwijl we ze kunnen opzeggen), internationale gerechtshoven waarvan de uitspraken boven de Nederlandse wet staan (het stomste wat "we" ooit hebben gedaan). Sinds de komst van Kaag zijn we meer dan ooit onderdanen van niet-Nederlandse machthebbers.

J.P.Drapeau | 19-09-22 | 12:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Die betogers hebben zelf al een woning en gunnen andere Nederlanders zoiets niet of snappen niet dat zij of hun kinderen niet meer in aanmerking komen voor iets betaalbaars. Tenzij ze zelf asieleiser zijn natuurlijk.

Deflatiemonster | 19-09-22 | 12:01

Aardig asociaal dat er nog steeds gemeenten zijn die weigeren te helpen om mensen fatsoenlijk op te vangen. Utrecht doet idd meer dan z'n fair share om mensen op te vangen.

Diederik_Ezel | 19-09-22 | 12:00 | 11

Maar hoe bevalt dat nou, Mo, Yoessoef en Igor bij u in huis? Veel pret met zijn allen?

Nuchternederland | 19-09-22 | 12:16

U heeft in het verleden zeker ook hartstochtelijk meegezongen met "wees welkom in ons land" of zingt u dat nog dagelijks soms.. Zelfs een kleuter ziet dat Nederland op deze manier totaal naar de kl.ten gaat. Eigenlijk is het al zover. Mag hopen dat ze er binnenkort 500 bij jou in de straat dumpen.

Sjakie | 19-09-22 | 14:19
▼ 8 antwoorden verborgen

Knettergek.

Gaat het niet dan? | 19-09-22 | 11:59

Jammer, ik heb van deze demonstratie niets geweten. Ik had er anders bij gaan staan met een bord " alle asielzoekers welkom, alle mensen hier willen er wel een in huis nemen". Ben benieuwd hoelang ik er dan mag staan.

jan huppeldepup | 19-09-22 | 11:59

Dat zijn geen duizend betogers.

Rattus | 19-09-22 | 11:58 | 1

En ook niet degene die de rekening betalen.

Zoelense Hobbyboer | 19-09-22 | 11:59

Zouden ze ook allemaal minder gas moeten gebruiken zoals korter douchen, meer kleding aan ed om kosten te besparen?

appeltjesgroeneweide | 19-09-22 | 11:58 | 3

In den haag wil men het 2ehandsje promoten.
Straks allemaal naar de 2e handswinkel, zucht.

Zitvlak | 19-09-22 | 12:01

Als je aan de voorstanders van immigratie/asiel vraagt of zij vrijwillig levenslang een maandelijkse bijdrage willen doen vanwege de kosten zwijgen zij of roepen dat de Overheid het moet regelen. Allemaal voor de bühne die demonstraties,

Zemko | 19-09-22 | 11:57 | 1

Hebben die niet door dat de overheid dat wel regelt met "ons" geld. Die minimaal 17 miljard per jaar moeten wel worden opgehoest door de Nederlander, daar horen die demonstranten ook bij, hoewel die waarschijnlijk veelal bestaan uit volk dat ook aan de staatsruif hangt. Het kan ze niet schelen, zolang de bijstand maar omhoog gaat en werkend Nederland nog wat meer korm moet gaan liggen voor de uitbuiters.

Peerkeoud | 19-09-22 | 12:20

Na familie hereniging zijn dat er 4800+ !!!!

Waarom niet gewoon uitgaan van de realiteit, rekening houdend dat familie hereniging NIET in de gepresenteerde getallen zit.

Bolhoed | 19-09-22 | 11:56

Hoe kunnen mijn kinderen vluchteling worden zodat ze ook gewoon een huis kunnen krijgen in Utrecht waar ze geboren en getogen zijn.

MeneerGuggenheimer | 19-09-22 | 11:56 | 4

Haar zwart kleuren, 3 uur voor de hoogtezon en je melden in ter Apel als een doofstomme vluchteling.

jan huppeldepup | 19-09-22 | 12:01

@jan huppeldepup | 19-09-22 | 12:01: Met hosmo maak je ook een kans.

Zitvlak | 19-09-22 | 12:03

U zou zich kapot moeten schamen met uw witte kinderen. Waarom heeft u eigenlijk witte kinderen?

Inferi0r | 19-09-22 | 14:20
▼ 1 antwoord verborgen

Man bij de openstaande kraan:
"Als iedereen nou zo hard water blijft hozen als Kareltje..."
'Maar Kareltje is een enthousiaste, fanatieke mongool!'
"Nou! Niet luisteren Kareltje, schep jij maar door, ik spreek de anderen wel toe en zet jouw nobele arbeid in de schoolkrant."
*Wateroverlast schuld van leerlingen*

Kouwe Kees | 19-09-22 | 11:55

Wat de regering zich niet realiseert is dat ze continue het verdienmodel aan het verbeteren zijn. Sinds 2016 is de asielinstroom van ca 300 p/w opgelopen naar nu zo'n 1300 p/w. De mensensmokkelaars investeren om hun 'bedrijf' efficiënter te maken waardoor de de toestroom steeds verder oploopt. Heer van de Burg moet eens beseffen dat je bij het dweilen de kraan dícht en niet steeds verder open moet draaien.

pa_niek | 19-09-22 | 11:55

Een van de twitters meldde dat als 0,3% van een stad demonstreert dat meteen wordt gebruikt als draagvlak en als meer dan de helft van een dorp tegen opvang demonstreert er met een wals overheen wordt gedenderd.

gestoptmetroken | 19-09-22 | 11:54

Mag het ietsje minder zijn.

evertdolhuis | 19-09-22 | 11:54

Miele beleeft toptijden. Ik, daarentegen, ben een bedreigd soort allochtoon in eigen land, die nergens asiel kan aanvragen.

Zeddegeizot | 19-09-22 | 11:54

Al die droeftoeters direct 3 woningeisers in huis. Hopla, komende 2 weken even rust.
Die stas Vd Burg heeft net zo’n onbetrouwbare constant domme grijns als die Jeroen Wollars van Nieuwsuur. Hen verguld ik met 4 asielzoekers in huis. Fuckinghell

Fuckinghell | 19-09-22 | 11:54 | 2
-weggejorist-
ChalinaRosa | 19-09-22 | 12:23

@ChalinaRosa | 19-09-22 | 12:23: De aller domste grijns is wat mij betreft van Jeffrey Epstein. Op elke foto een geile grimas op zijn bakkes.

bitterpete | 19-09-22 | 12:40

Een asielstop lijkt mij by far het beste.
Alternatief kan zijn om dat hele asielgedoe te privatiseren, zodat elke inwoner van NL zelf kan bepalen of en hoeveel asielzoekers hij in huis wil.

Is het snel afgelopen met die waanzin.

Ichneumonidae | 19-09-22 | 11:54

Nieuw wetten om nieuwe golven asielzoekers door onze STROT te duwen.

De overheid is een onbetrouwbare partner en dient als zodanig gewantrouwd te worden.

Ervaringsdeskundige | 19-09-22 | 11:52

Op dit moment neemt iedere asielzoeker gewoon een plaats in van een of andere arme NLer. Wat veelal ook maar gewoon een asielzoeker is die hier meer dan 20 jaar geleden naartoe is verhuisd. Het huidige asielbeleid eet zichzelf van binnenuit op en kijk hier genietend toe vanaf de zijlijn.

heldheino | 19-09-22 | 11:52 | 1

En je krijgt het die VVD stemmers niet aan hun verstand gepeuterd. Ze zijn te stom om te kunnen vooruitkijken. Net als Rutte. Soort zoekt soort weer

appeltjesgroeneweide | 19-09-22 | 12:07

@NoNoVio | 19-09-22 | 12:24: Correctie op mijn vorige schrijven. Lees net het artikel van I&O zelf en daar staat wel degelijk een vraag over of mensen achter de opvang staan. Ik zie daar ook bij staan: Asielzoekers uit landen die door Nederland als veilig zijn aangemerkt krijgen doorgaans geen asielverlening.

Ik geloof best dat 60% van de Nederlanders achter zo’n beschrijving staan als er ook zo’n passage in staat.

NoNoVio | 19-09-22 | 12:30

@NoNoVio | 19-09-22 | 12:30: Dan zou de uitkomst van het onderzoek dus moeten luiden: "Een meerderheid van de Nederlandse bevolking is voor het huidige asielbeleid mits veiligelandiërs linea recta worden teruggestuiterd."
Maar dát staat er niet. Dat noemen we in goed Nederlands "cherrypicking".

Bakkeleures | 19-09-22 | 12:44
▼ 8 antwoorden verborgen

Als frontex nou gewoon zijn werk deed en iedereen aan Dublin verdrag hield waren we er ook.

Kaas de Vies | 19-09-22 | 11:51

Wegwezen ja,

NH nieuws; De handbalvrouwen van VOC zijn momenteel dakloos. In de sporthal Elzenhagen in Amsterdam-Noord worden voor onbepaalde tijd vluchtelingen opgevangen. Afgelopen donderdag moesten de handbalsters na twintig minuten de training afbreken, omdat werklui de hal gebruiksklaar moesten maken.

Een aantal bouwvakkers vertelde donderdag aan trainster Rachel de Haze dat haar team de sporthal moest verlaten. "We wisten van niks en ik dacht dat het een grap was", vertelt een geïrriteerde Rachel de Haze. "In eerste instantie deed ik alsof mijn neus bloedde en zijn we gewoon gaan trainen, maar na twintig minuten moesten we toch vertrekken."

We wilden graag de wedstrijd tegen SEW op zaterdag uitstellen. De bond leek mee te gaan in dat verzoek, maar vrijdagmiddag werd besloten dat we toch moesten spelen. De thuiswedstrijd werd plots omgetoverd tot een uitwedstrijd in de sporthal van SEW." Mede door de slechte voorbereiding verloor VOC gisteren met 31-36 van SEW.

Cornelis12 | 19-09-22 | 11:51 | 1

Misschien had VOC een paar vrouwen met een penis moeten opstellen. Maar serieus: wat een schandaal dat zelfs een fatsoenlijke melding vooraf er niet af kon.

J.P.Drapeau | 19-09-22 | 12:28

Er is al lang ene spreidingswet. We moeten allemaal al jaren voorover bukken en spreiden...

Boterhoofd | 19-09-22 | 11:50 | 1

Financieel begrijp ik?

Zitvlak | 19-09-22 | 11:51

Ach ja Eric van de Burg de VVD-er die een niche ontdekte links lullen rechts zakken vullen. Deze man had al eerder een commisariaat bij het aidsfonds.. U weet wel zwaaien met een regenboogvlag en op de foto. Maar zodra er een beter betaald baantje in beeld kwam namelijk staatsecretaris IND was het eerste wat de man deed diezelfde regenboogvlaggen ter verbieden ( in ter apel).

j.cohen | 19-09-22 | 11:49 | 1

Nou ja, de ene keer verdien je je geld met homo's en de andere keer met anti-homo's. Alleen denk ik dat het eerste baantje beter betaalde maar dat het 2e baantje meer kansen biedt.
Sommige mensen zijn zo pervers, die draaien voor zo'n move hun handen niet om.

Bakkeleures | 19-09-22 | 12:41

Die stas heeft waarschijnlijk dementie.
Of het vasculair is weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat dit individu de bevolking aardig op de kast jaagt.
Totale nitwit als het om instomers gaat.
De kosten lopen op en voor de burger geen pardon.
Als ik zie hoe deze apothekers binnen komen met een mooie rolkoffer en een smartphone, dan denk ik, dat heb ik niet.
De omvolking is nog niet klaar volgens eric.
Tranendal krijg je van het beleid.

Zitvlak | 19-09-22 | 11:49

Wat een rekenwonder die v/d Burg, als elke Gemeente 100.000 asielzoekers opneemt kunnen we ons inwoneraantal, met 2 vingers in de neus verdrievoudigen !! Aan de slag zou ik zo zeggen.
Hoewel als elke Gemeente 1.000 asielzoekers het land uitzet is het probleem ook opgelost.
Moeilijke keuzes.

Uw Verzekeringsadvis | 19-09-22 | 11:48

Ook weer zo'n ding dat niemand wil, behalve een groepje activisten en dat toch wordt doorgezet. Hoe is dit democratisch?

Trekhaas | 19-09-22 | 11:46

De instroom is vooral op GS een probleem. De overige media houden zich met veel belangrijkere zaken bezig, zoals het gebruik van het woordje "neger". Pas als de mensen met het probleem geconfronteerd worden door middel van nieuwe buren gaan ze de ernst inzien, maar dan is het meestal al te laat. Tot die tijd wordt er braaf op dezelfde partijen als altijd gestemd.
En zolang de staatsmedia vrolijk doorgaan met het verkondigen dat een meerderheid alchter het asielbeleid staat, zal een groot deel van de bevolking haar mond houden om vooral maar niet voor racist te worden uitgemaakt.

spanarchist | 19-09-22 | 11:46

Bij spreidingswet moet ik eerder aan een vrouwenarts denken als aan asieleisers. In de van Daalen vind ik het ook niet, zou het wel woke zijn?

jan huppeldepup | 19-09-22 | 11:45

Hadden jullie vroeger ook zo'n leraar die vrijwilligers ging aanwijzen?

J.P.Drapeau | 19-09-22 | 11:44

neem aan dat de mensen die in utrecht protesteren zelf een dak boven hun hoofd hebben en niet op de wachtlijst staan

Hapselaar | 19-09-22 | 11:43 | 2

En al lang een asielzoeker in huis hebben genomen natuurlijk!

J-van-de-Bontekoe | 19-09-22 | 11:58

Hoe zou het zijn met de weareheretoo groep? Loopt dat project nog lekker?

Lorejas | 19-09-22 | 11:43

Oh, dan kan het AD ineens wel een fatsoenlijke kop maken. Nee nee, let me AD this for you: "Zoveel betogers willen dat deze stad dit doet met vluchtelingen."

John McClane | 19-09-22 | 11:42 | 1

De meeste betogers komen uit Rotterdam en Den-Haag. Ze hopen dat Utrecht al de asieleisers opneemt zodat hun stad gespaard wordt, lol.

jan huppeldepup | 19-09-22 | 11:49

Staan ze daar in Utrecht met een regenboogvlag om. Zouden ze weten dat de meeste van de assielzoekers naar onze maatstaven aartsconservatief zijn?

koeberg | 19-09-22 | 11:41 | 2

Beroepsbetogers, hebben geen idee verder. Geen woning geen kroning!

John McClane | 19-09-22 | 11:43

Kijk naar de foto en zeg me hoeveel belastingbetalers u denkt te herkennen. Nuff said.

_pacman_ | 19-09-22 | 11:44

Ik stuitte vorige week ongelogen op een paar Syriërs uit Aleppo in de buurtapotheek. Weliswaar aan de verkeerde kant van de balie, maar toch.

goedverstaander | 19-09-22 | 11:41

Ik ben blij dat ik nog net een huurwoning heb gevonden voor €1.300 kale huur p.m.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 19-09-22 | 11:41 | 1

Ik heb in 2009 een huis gekocht. Vier jaar te vroeg, maar ik ben er nu maar wat blij mee.

koeberg | 19-09-22 | 11:42

niks aan de hand plek zat in Nederland. In Delfzijl staat nog een fabriek stil van een km lang. Passen genoeg vluchtelingen in. zo staan er vast nog genoeg fabrieken stil cq leeg.

pisbakslet | 19-09-22 | 11:41 | 1

Binnenkort genoeg bedrijfsruimten beschikbaar inderdaad. Even bestemmingsplan wijzigen en voila.

HD50 | 19-09-22 | 11:47

Deze man is echt staatsgevaarlijk. Met z'n uitgestreken glimhoofd. Die vindt het allemaal prachtig. En de deugmedia maar roepen dat de Nederlandse meerderheid het asielbeleid steunt. Want onderzocht. Conclusie: mensen vinden inderdaad dat mensen in nood opvang en hulp verdienen. Dat vind ik ook. Maar dan wel in het land in de buurt. En tijdelijk. En Zero tolerance met betrekking tot misdaden en ernstige misdragingen. En geen voorrang op NL bij toekenning van huizen. En En En. En daar is de meerderheid van Nederland ook voor. 100%.

BBRDWR | 19-09-22 | 11:41 | 3

Vijand van het volk.

HD50 | 19-09-22 | 11:48

Vertrouw geen opiniepeiling die je niet vervalst hebt. Je moet het natuurlijk niet overdrijven door te zeggen dat een grote meerderheid voor asiel opvang is, dan maak je jezelf belachelijk.

jan huppeldepup | 19-09-22 | 11:56

Net zoals uit onderzoek van Vluchtelingenwerk zou moeten blijken dat maar 3% van de instroom een veiligelandiër is. Terwijl bekend is dat velen gewoon hun paspoort niet meehebben, en de bewijslast dan kennelijk bij ons ligt om aan te tonen dat het NIET gaat om een homoseksuele, tot christendom bekeerde Syriër. Het is onmogelijk om dan tot die conclusie van 3% te komen, je wordt gewoon belazerd waar je bij staat.

The Green*Machine | 19-09-22 | 13:02

1000 niet wat overdreven... vast een typo ..0 teveel of zo

Ed Redbird | 19-09-22 | 11:41

Als elke gemeente zich net als Utrecht naar de klote zou helpen dan... Ohw wacht..60% van de Nederlanders is vóór asiel.. Zo werdt het gebracht, maar dat was niet de exacte vraagstelling viel mij op.

Shadow112 | 19-09-22 | 11:40

Gewoon doorproppen en alles onbetaalbaar maken. Komt allemaal goed..

de bier | 19-09-22 | 11:40

Ik ben voor een asielstroom van wekelijks -1.300. En ik ben bereid op te schalen.

_pacman_ | 19-09-22 | 11:39

Deze mensen kan Schiphol momenteel goed gebruiken voor eenvoudig werk onder toezicht. Work for the money.

Harrie-Couvert | 19-09-22 | 11:39 | 2

Ps Schiphol als staatsonderneming heeft voldoende plek op het terrein in de hangars om deze mensen ook nog een dak boven hun hoofd te bieden. Kansen...

Harrie-Couvert | 19-09-22 | 11:41

Diezelfde gemeente Utrecht laat woningzoekenden langer op een wachtlijst staan ten faveure van asielzoekers.

Diotima | 19-09-22 | 11:39 | 1

Dat is meestal zo met die zogenaamde humane protestanten. Sociaal over de rug van een ander.

Inferi0r | 19-09-22 | 14:22

Als de overheid vrijwillig ook maar de helft zou moeten doen van wat zou moeten, zou er helegaar geen immigratie(over)last zijn. Immigratiestop, nu.

VP732 | 19-09-22 | 11:39

Als iedere bestuurder vrijwillig ook maar de helft deed van wat ⁦
in het belang is van Nederland en haar bevolking, dan hadden we geen spreidingswet nodig en geen problemen in Ter Apel.

Glorix | 19-09-22 | 11:38 | 2

U was me net voor, helemaal eens!

VP732 | 19-09-22 | 11:39

Niets aan toe te voegen.

HD50 | 19-09-22 | 11:49

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen