Helemaal NIEMAND heeft nog vertrouwen in Rutte
Kabinet scoort weer laagste rapportcijfer OOIT
Au. Zelfs de staatsomroep geeft het nu toe. Dit kabinet is het meest klote ooit. Crisis na crisis na crisis na crisis. Mensen hebben het koud, kunnen de rekeningen niet meer betalen, moeten naar de voedselbank, of 20.000 extra frikandellen frituren, overwegen een zelfmoordpil en/of zien overal in het land AZC's verschijnen waar de gratis Miele's voor gezinsherenigers met vrachtwagens vol naar binnen worden gereden. Nog nooit in de geschiedenis van de historie scoorde een kabinet ZO ONTZETTEND SLECHT als Rutte IV. Maar liefst 65% van de ooit zo uitgekookt uitgezochte "panelleden" van de staatsomroep wil het liefst NIEUWE VERKIEZINGEN. Mooi, dan gaan we dat regelen.
Social
Reaguursels
InloggenTop artikel Pritt! Best eng om te lezen.
is dit een schatting? de nota laat zien dat ze voor de maand oktober 50K af moeten tikken. Volgens mij is het pas 17 September. Mis ik iets?
Nieuwe verkiezingen maar dan wel eerst VVD, D66 en CU aanmerken als een criminele organisatie.
Volgende verkiezingen gaan we poststemmen. Wetsvoorstellen worden op dit moment geschreven.
Bij de volgende verkiezingen stemmen mensen weer juichend Mark en VVD. Op naar het volgende VVD festival.
Maar hoeveel van die 65% panelleden hebben zelf voor dit kabinet gestemd? Wie zijn billen brand......
Al jaren zien we hoe alle Nederlanders besodemieterd worden door de lachende leugenaar en zijn 40 rovers, en nog steeds blijkt dus dan dat er nog 35% van deze blinde vinken nog enig vertrouwen hebben dat dit kabinet Nederland uit de stront gaat trekken. Ziende blind en horende doof.
Goed punt, wie zijn reet verbrandt moet op de blaren zitten!
Ik ben het er mee eens dat ze toen al anders hadden kunnen/moeten stemmen. Maar 15 crisissen later is iedereen wel wakker geschud toch? Denk het wel toch? Niet dan? Nog steeds niet? Dan is Nederland verloren.
Hoeveel mkb-ers hebben altijd VVD gestemd? Schrikbarend veel. Hopelijk hebben ze nu wat geleerd.
De houdbaarheidsdatum is al enkele jaren verstreken, maar Rutte heeft zelf vakkundig alternatieve opties zoals Dijkhof de partij uit gewerkt.
En dan staat Onno Hoes (establishment der establishments) ook nog op het punt partijvoorzitter te worden...
@JB86 | 17-09-22 | 13:48:
Toch niet serieus zeker?
„Hier vindt u een lijst van stichtingen, dierenvoedselbanken en minimadierenartsen, voor zover bij het LICG bekend. Deze lijst is niet volledig. Mocht u aanvullingen hebben, dan kunt u dit doorgeven aan het LICG via het contactformulier op onze website: www.licg.nl/contact/ .
Let op: Er kunnen eisen gesteld worden om gebruik te kunnen maken van deze initiatieven. Denk bijvoorbeeld aan een verplichte inschrijving bij de plaatselijke voedselbank, een maximaal te besteden inkomen of een maximaal aantal huisdieren waarvoor u ondersteuning kunt vragen.“
Voor huisdieren is er van alles geregeld! Maar de energieminima worden met €1300,- afgescheept
;)
+ 800 euro in het voorjaar= 2100 euro.
@Jee-Dee | 17-09-22 | 14:00:
Oh maar daar red ik het niet meer hoor. Want Fifi en Floortje, mijn twee Siamese poezen, hebben een schildklierprobleem. En die moeten dus speciaal voer. En dat hebben ze niet bij de Dierenvoedselbank.
www.hillspet.nl/pet-care/healthcare/w...
Kaag tegen Rutte: " Mark, haal het niet in je hoofd om de pijp aan Maarten te geven!. We gaan door met het uitgeven van al die miljarden aan het klimaat; geen cent eraf, alleen maar geld erbij. Oekraïne is ook erg belangrijk. Dan verhongeren ze maar die Nederlanders; scheelt weer uitkeringen en er komen huizen vrij die we kunnen opknappen als ze de pijp uitgaan Miele's erin en hup, weer een asielzoekersprobleem opgelost. Je doet, zoals afgesproken, precies wat ik zeg. Gehoord?!"
"Ja, mevrouw Kaag."
Och, relativeer het even. Er is 25 miljard beschikbaar om een paar duizend varkensfokkers uit te kopen. Die al dertig jaar veel te veel varkensstront produceren. Voor de minima nog eens zestien miljard Euro voor 2023.
Uw kinderen en kleinkinderen erven die staatsschuld. Denk daar maar eens aan
@theo-is-dood | 17-09-22 | 13:47: de staatsschuld is nog nooit zo laag geweest.
@Bataafje | 17-09-22 | 13:50:
In een percentage van het BNP. Maar reken het eens uit per actieve nettobetaler in Nederland.
Daar komt natuurlijk bij dat hogere energieprijzen vanzelf zorgen voor een hoger BNP
Het bruto nationaal product (bnp) is de totale toegevoegde waarde van alle goederen en diensten die in een bepaalde periode (meestal een jaar) door een bepaald land wordt geproduceerd
@theo-is-dood | 17-09-22 | 14:08: elke generatie erft de staatsschuld van de voorgangers èn heeft baat bij de investeringen die gedaan zijn. Althans, in theorie. En tot de combi VVD - D66 aan de macht kwam.
@theo-is-dood | 17-09-22 | 13:47: Er valt niets te relativeren, het is een onzinnig verhaal.
Yesilgoz zou wel eens de nieuwe premier kunnen gaan worden. Al die VVD stemmers gaan echt niet weg en houden zichzelf weer massaal voor de gek. Ik voorspel een grote verkiezingsoverwinning voor de VVD.
Ze wordt stilletjes aan in de startblokken gepositioneerd… u heeft vrees ik gelijk
Die heeft totaal geen overwicht. Uiteindelijk worden we weer opgescheept met meer van hetzelfde. “Zijn we er toch ingetuind”.
@roevka | 17-09-22 | 14:35:
Het vertrek van Rutte wordt door de VVD als nieuw elan met een hernieuwde koers gepresenteerd. Voor veel VVD´ers is dat genoeg om niet op een andere partij te stemmen. Echter, het probleem is niet zo zeer het persoontje, het is de partij, de bestuurscultuur en de elite die daar aanhangt.
Jeetje man. Straks komt ie nog op de Taghi hitlist ofzo.
Die MocroMaffia gaat nog eens heel populair worden...
@Toontje50 | 17-09-22 | 13:22: Dit is natuurlijk wel inspiratie voor seizoen 5!
Overigens vind ik enquêtes over vertouwen minder relevant dan de werkelijke stand van het land. Hoe staan we ervoor?
In vogelvlucht, we hebben een te grote overheid en bijna de hoogste belastingen ter wereld. Maar we falen op de vier kerntaken van een overheid; Veiligheid, Onderwijs, Infrastructuur, Zorg.
Hoe dan, te weinig geld? Nou nee.
Er gaat jaarlijks bijvoorbeeld 11 miljard naar defensie, alleen worden daar geen kazernes van onderhouden; nauwelijks wapens van gekocht; zelfs onvoldoende kleding voor de soldaten. We heten het "beggers army" omdat onze jongens op missies bij hun NAVO-bondgenoten om spullen vragen.
En het kan veel erger, dodelijker; soldaten werden naar Mali gestuurd met mortieren die 10 jaar eerder (!!!) al waren afgekeurd. Die troep was na afkeuren eerst nog op missie in Afghanistan geweest; toen terug naar NL; en vervolgens Mali.
De politie met een budget van ongeveer 12 miljard per jaar doet het ook niet best. Ondanks het ontmoedigen van aangiftes en het sjoemelen met cijfers/definities erkent de politie een oplossingspercentage van slechts 30%. In combinatie met zeer lage straffen of zelfs foei-gesprekken ondermijnt dat onze veiligheid enorm. Maffialeider Taghi had jarenlang geen strafblad. Iran huurde Taghi in terwijl NL niet eens wist waar Taghi mee bezig was.
En dan onderwijs; zo'n 42 miljard voor de basis van onze "kenniseconomie" die jaarlijks zo'n honderdduizend verse analfabeten opvangt. Ondertussen kan bijna de helft van de leraren niet hoofdrekenen of spellen. Kinderen in onze buurlanden blijken meer te lezen dan in NL.
Zorg, zo'n 90 miljard maar structureel te weinig IC-capaciteit, te weinig personeel op de werkvloer. NL begon in de coronapandemie bijna een jaar te laat met het kopen van mondkapjes en grootschalig testen.
Infrastructuur; NL vangt netto 100.000 mensen per jaar op en het kabinet wil dat fors uitbreiden. Maar de benodigde huizen, wegen, voedsel, energie, etc mogen niet geleverd worden "want milieu". Twijfelen aan immigratie mag niet "want racisme".
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Samenvattend zijn er overal op de werkvloer tekorten aan personeel en aan bruikbaar materiaal. Maar dat is dus geen geldgebrek, het geld klotst tegen de plafonds. Maar juist omdat er in de top teveel peperdure managers, adviseurs en deskundigen rondlopen worden werkvloeren overspoeld met voortdurend veranderende procedures. Met name bij politie, onderwijs en zorg klaagt de werkvloer hierover; elke handeling moet opgeschreven en geëvalueerd worden. Een prima manier om de werkdruk te verhogen en werkhandjes weg te jagen.
Bovendien is veel overheidsfalen niet het gevolg van te weinig personeel en materieel, maar van tegengesteld beleid. Ongecontroleerde massaimmigratie gaat niet samen met Veiligheid; goed Onderwijs; Zorg; en vereist forse uitbreiding van de infrastructuur. Maar dat gaat weer niet samen met onze milieudoelstellingen.
Dus we moeten kiezen; of massaimmigratie, of milieu; niet allebei. You can't have the cake and eat it. Ook onze verzorgingsstaat is onhoudbaar in combinatie met massaimmigratie.
Net zoals eindeloze geldverspilling onhoudbaar is in combinatie met het wegpesten van productieve economische sectoren ("milieu"). De overheid produceert niks, kan niks; smijt slechts met geld van anderen. Als we geen boeren, bouwvakkers, serieuze bedrijven of energiewinning meer hebben houdt het op. In de echte wereld zit niemand op onze communicatiedeskundigen en genderwetenschappers te wachten.
Dit zijn hele simpele dingen, die een kind snapt. Waarom zwerven er in overheid, politiek en journalistiek nauwelijks mensen rond die dit hardop durven zeggen? Misschien omdat die allemaal aan de subsidietiet van die overheid hangen?
Dan heb ik het nog niet eens over de nauwelijks zichtbare stippelijn tussen baantjesmachines en corruptie. Zou een Sywert bij een willekeurig groot bedrijf zo schaamteloos hebben durven graaien? Vast niet. Vanuit de gemeente deed hij een greep in een hele andere kas, van Volksgezondheid, met aanbeveling van een minister. Dat zegt toch wel iets over de sfeer waarin dat kon gebeuren.
Een beetje de sfeer van een belastingdienst die 11 jaar tegen rechters, raad van state en parlement liegt. En daar gewoon mee weg komt.
Geen woord gelogen..
Dit is precies hoe het zit.
Je beschrijft precies wat er fout gaat: er worden tegengestelde keuzes gemaakt, waardoor we met zijn allen niet stil blijven staan, maar zelfs achteruit gaan. De gevolgen zullen echter niet door een Rutte, Kaag, etc. moeten worden aangepakt, maar door hun opvolging. En de kans is groot dat die het ook gewoon weer doorschuiven.
Zijn @Feynman en jij eventueel beschikbaar?
Dit dus. En toch heeft nog 15% wel vertrouwen in het kabinet....
Amen, niets aan toe te voegen, raakt de kern van de zaak.
Scherp!
youtu.be/cqbrsYtO9cQ
Nieuwe verkiezingen, tja en dan.....
Nieuwe verkiezingen: Uislag Rutte V met GL en PvdA erbij, want ja over reiken echt niet natuurlijk.
Reiken = rechts
Dat denk ik ook. En mocht het met GL en PVDA niet lukken, dan PvdD en BIJ1 ook erbij.
Wegsturen is direct een prima antwoord op de klimaclowns.
Ach, ze regelen een ontvoering en plots neemt z’n populariteit weer toe. [complotmodus uit]
Deden ze dat maar, en neem dat kaagmens ook meteen mee, daarna nooit meer loslaten.
@peet12 | 17-09-22 | 12:11: Kaag is minder waard dan Amalia.
De combinatie van incompetentie, ideologische agenda en tunnelvisie blijkt funest te zijn. Jammer voor Nederland.
Met zo'n slecht cijfer blijf je zitten, da's logisch.
Je gaat het pas zien als je het door hebt
Topeconoom: kabinet helpt vooral rijkere Nederlanders in deze energiecrisis
www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/533...
Topeconoom is niet echt een topeconoom.
@donkieshot | 17-09-22 | 11:59:
Alles is tegenwoordig maar 'top'. Het wordt druk daar.
Top reactie van een topreaguurder!
Vind haar beter te pruimen dan die geaffecteerde d66 econoom Sandra Phillipen.
Haar vader is in armoede opgegroeid ,en dat heeft de ING econoom gevormd zegt ze zelf.
Geen Kaagoïd.
Topeconoom; "accijns op benzine verlagen is goed voor de rijken want die hebben 1 of 2 auto's"...
- Alsof Jan met de Pet geen auto nodig heeft om op zijn werk te komen.
- Alsof rijke mensen in 2 auto's tegelijk kunnen rijden.
Wat rijken wel kunnen; peperdure elektrische auto's kopen. Die zijn weliswaar veel slechter voor het milieu, maar wie rijk genoeg is kan daar allerlei subsidies voor aanvragen.
@Dandruff | 17-09-22 | 13:08: Mijn elektrische i3 was goedkoper dan mijn vorige touring.. ik heb er alweer 9 jaar plezier van, en is goedkoper in gebruik en afschrijving dan menige fossiele stoker.;) Ik ben niet stinkend rijk maar zet mijn geld gewoon slim in.. Kon als particulier helemaal geen subsidies aanvragen snap niet waar je dat vandaan haalt. jalopnik.com/the-bmw-i3-is-officially...
@Smoelensmid | 17-09-22 | 13:21: Hij bedoeld waarschijnlijk als je een nieuwe een aantal jaren geleden kocht. Ik heb zelf iets van 6 jaar geleden een Leaf met 24 kWh accu tweedehands gekocht, ook zonder subsidie. En die heeft zichzelf in een aantal jaren aan bespaarde benzine, wegenbelasting en onderhoud terugverdiend. Maar ja, je moet wel even nadenken en wat gaan rekenen als je iets gaat kopen. Inmiddels is het trouwens zo dat je beter op benzine kan rijden dan elektrisch, dat is goedkoper...... ( tenminste, als je een nieuw contract moet afsluiten.
Haar communistische, nivellerende neigingen maken haar eerder een fopeconoom die geen verstand heeft van economische dynamiek. Af.
@Smoelensmid | 17-09-22 | 13:21: Tsja waar (ogenschijnlijk) jij je poen vandaan haalt? Niet van het werken of gewerkt hebben (want al jong ziek zwak misselijk en kannie werken) lig.
Erfenis ofzo....?
Ohja en over dat slim inzetten...., jij had al een duurzame energiehuishouding voordat de overheid 20 jaargelden haar doelstellingen voor 2030 bekend maakte toch?
Oh nee wacht dat oranje ding is pas 9 jaar oud.
En 1e accupakket natuurlijk nog.
@Smoelensmid | 17-09-22 | 13:21:
Subsidie voor particulieren. www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto...
Voor bedrijven geldt dat ze naast subsidies ook het keurmerkje "groen" kunnen vangen. Voor werken met overheden soms een vereiste; en daarnaast een stukje reclame.
Alleen; hoe schoon is stroom nou eigenlijk?
Het percentage "groene stroom" is 10% en het meeste daarvan is "biomassa"; vermoedelijk de smerigste en minst rendabele brandstof. Waar gascentrales nog een rendement van 60% hebben en kolencentrales een rendement van 40% zitten biomassacentrales op slechts 20%.
Maar het draait dus allemaal om dat etiketje "groen", dus oerbossen versnipperen en verbranden is "groen". En naarmate de energietransitie voortschrijdt rijden daar dus steeds meer elektrische auto's op.
Want windenergie neemt gruwelijk veel (peperdure) ruimte in en de productie kan niet worden op- of afgevoerd als het verbruik toe- respectievelijk af- neemt. Verder is een gigantisch tekort aan bouwvakkers en technici om de steeds wildere plannen van alle Timmerfransen uit te voeren. Een tekort van 80.000 technici voor de "energietransitie" helpt ook niet, en ondertussen zitten we ook met chronische woningtekorten en een IND dat de immigratie flink wil opvoeren.
Oh ja, en 95% alle bestaande huizen moet nog even omgbouwd worden om van het gas af te kunnen.
Dat kan niet allemaal tegelijk. Dus is biomassa de toekomst.
@lulleficatie | 17-09-22 | 13:35:
Een citaat van de ING-econoom:
„ Dus wat je straks gaat zien is dat in de loop van de tijd de problemen erger worden, terwijl de inflatie -en koopkrachtcijfers verbeteren." Aan het kabinet om de pijn die achter de cijfers zit te zien én eerlijk te verdelen, aldus de econome.“
Kortom, het is weer de regering die per adres netjes afgepast geacht wordt om geld, geluk en welvaart te verdelen!
Dat KAN een overheid helemaal niet. En dat moeten we ook niet willen. Dat zijn Noord-Koreaanse toestanden
Kaag zegt in een interview: "het vertrouwen in DEN breedte is al een tijd gedaald". Met dat ene woord DEN maakt zij zich wederom ongeschikt. Is er nou niemand die haar kan adviseren dat het spreken in de derde naamval niet echt helpt met de populariteit.
Tijd voor kabinet lientje-pietje 1
Als nu eens niemand meer zijn energie rekening betaald zodat die energie leveranciers zwaar in de problemen komen dan kan de staat deze bedrijven goedkoop nationaliseren.
Gaat dit goed doen we dat ook met de zorgverzekering.
Wel eerst Rutte laten oprotten.
Prima idee.
Ooit de meter laten wisselen. De beginstand van 1 kWh werd toen handmatig terugzet naar 0 kWh, dus -1 kwh verbruik. De 32-bits software van energieboer bleek niet overweg te kunnen met negatieve getallen dus mijn verbruik werd 2^32 - 1 = 4,29 TWh, ruim 2x het maandverbruik van heel Nederland. Gelukkig was dat nog in de tijd dat je voorschotbedrag niet meteen werd aangepast.
Neen agent, er is geen wietplantage hier. Het ligt aan de software van de leverancier.
Slechtste rapportcijfer ooit: een 3,3. Blijven ze wéér zitten.
Credits gaan naar Maarten Hopman op Twitter. Kan geen linkje plaatsen.
Het gaat hij allang niet meer in de waardering maar het behalen van klimaatdoelen, koste wat kost. Dat is de agenda. Zo lang mogelijk rekken totdat alle benodigde maatregelen onomkeerbaar zijn geborgd.
@Harrie-Couvert | 17-09-22 | 11:50:
Ja, boeien, zuurpruim. Dit was een stukje humor om te lachen.
Nou, hélemaal niemand, toch wel een stuk of vier nog?
Één van de zegeningen van privatisering van energieleveranciers (en zorg en OV) zou lagere prijzen zijn. Wat blijkt? De één had net voor de crisis een contractje getekend en betaalt 1/10 voor wat de ander uit diezelfde gasleiding betaalt. Hoe wil de overheid eerlijk gaan compenseren? Gaan ze alle contracten na of geven ze elke zielige donder met een uitkering maar weer een toeslag? Elke oplossing is in beginsel ongelijk en oneerlijk
De mensen die de rekening niet betalen krijgen extra geld, in de hoop dat de mensen die 1/10 betalen wel de rekening zullen betalen. Gaat inderdaad niet werken. En hoe zit het met mensen die de gaskraan zelf dichtgedraaid hebben en aan het eind van het jaar geld terug krijgen? Die krijgen waarschijnlijk niets.
Nieuwe verkiezingen zal wel een lakmoesproef zijn voor de Nederlandse kiezer. In deze dagen vol met praktisch onoplosbare crises ben ik benieuwd wie wint. Eigenlijk heeft Nederland 3 keuzes. Of rechtdoor, of linksaf of stil staan en luisteren naar een kabinet wier enige wapenfeit zal zijn de schuld geven aan de vorige kabinetten oh en natuurlijk allemaal destructieve symboolpolitiek. Voor wie denkt dat het toch niet slechter kan. Nou. Denk dat het wel slechter kan.
Lientje zal met haar volle gewicht 's lands crises te lijf gaan.
Dus je geedt 2 opties die doorgaan op dezelfde voet, en 1 om stil te gaan staan en eens te bekijken waar het fout ging. En jij suggereert dat die laatste de slechtste optie is?
Slechter dan dit zou een hele prestatie zijn, maar het kan.
Ik zie bij grote partijen tassendragers en bange hazen, grijze muizen die niets brengen. Types die nooit een dag echt werk hebben gedaan, daar hoef je in een crisis niet veel van te verwachten.
De oppositie bestaat eveneens uit voornamelijk lummels. Toch, dit zooitje laten zitten is geen optie.
Rechtsaf.
Links met een bijna ultra rechts immigratiebeleid
Groen Links en de Dierenbende kunnen er nog bij he. En ook de nachtmerrie die PVDA heet ligt op de loer.
Als ik naar die grafiek kijk… zo exceptioneel laag is het vertrouwen nu ook weer niet, zeker gezien de toch wel uitzonderlijke problemen waar we nu mee zitten.
In dat panel zitten nog relatief veel Rutte laven.
Hak drie ledematen af, het valt eigenlijk nog wel mee.
@donkieshot | 17-09-22 | 12:04: Het is slechts een vleeswond.
En dan ben je boer. Je moet weg omdat je vervuiler bent. En dan leest die zelfde boer dat er vandaag 34 (!) vliegtuigen van (alleen) de KLM leeg zijn gaan vliegen. Vlucht is geschrapt door Schiphol shit, maar zijn anders hun landings recht kwijt. Dus dat wantrouwen is gegegrond hoor...
Al die reizigers wel dubbel co2 compensatie laten betalen om te compenseren natuurlijk
Niets aan de hand zolang KLM die lege vluchten wel meerekent voor de gemiddelde bezetting van hun vliegtuigen, en dus in de uitstoot per passagier.
@W_F | 17-09-22 | 11:47: Hoi Jetten.
Ik ben geen masochist die het lekker vindt om met een honkbalknuppel anaal gepenetreerd te worden, dus vandaar dat ik nooit van mijn leven op het CDA, D66 of de VVD gestemd heb of zal stemmen. En dat heeft niets te maken met arbeidersrancune, maar alles met de staat van dit land. Socialisme werkt niet. Maar Liberalisme dus ook niet. Tijd om dat in te zien. Wat er wel werkt? Een hybride vorm van deze twee ogenschijnlijk onverenigbare concepten. Vreemd idee? De waarheid ligt wel vaker in het midden!
U bedoelt allemaal stemmen op D66, VVD en op Groenlinks? Met een fleugje CU er over heen?
We zijn geen land van liberalisme, onze vrijheid is al lang opgegeven voor een paar spiegeltjes en kralen. Nederland is al jaren een socialistisch land.
Laten we eens communisme proberen. Misschien pakt dat beter uit dan dit gelulhannes.
@gestoptmetroken | 17-09-22 | 12:07: Dan wordt deze site gelijk verboden.
Het zal wel een wappie gedachte zijn maar ik krijg steeds meer het gevoel dat de zg beleidsbepalende topambtenaren het steeds meer voor het zeggen krijgen. Als je kijkt naar de politieke enquetes en de antwoorden die ze geven met daarbij het feit dat het bijna onmogelijk is om ze uit hun ambt te zetten wordt ik er een beetje bang van
Duw de slecht presterende ambtenaren een vaststellingsovereenkomst onder de neus. Werkt ook voor Jan met de korte achternaam. Wel even laten tekenen.
De vierde macht. Dit is altijd al zo, het valt alleen meer op nu.
Niks wappie. Er zijn in NL ongeveer 300.000 mensen lid van een politieke partij.
En er zijn in NL ongeveer 915.000 ambtenaren, waarvan ongeveer een derde lid is van een politieke partij.
Voelt u hem?
Een coup.
Grondwetswijziging waarin een directe democratische stelsel permanent wordt geborgd en waarin vastgelegd wordt dat geen enkele wetgevende orgaan ooit boven de Nederlandse staat gesteld wordt, waarmee absolute soevereiniteit wordt gewaarborgd.
Directe democratie betekend ook dat als een petitie tot het verwijderen van een ambtenaar van zijn of haar post met een meerderheid wordt ondersteund, deze ambtenaar zijn of haar biezen kan pakken.
Gemeentes gaan over gemeentelijke ambtenaren, provincies gaan over provinciale ambtenaren, het land gaat over landelijke ambtenaren.
Daarmee staat de Nederlandse ambtelijke laag, inclusief gemeentelijke, provinciaal en landelijk bestuur (zoals de TK en EK), weer in dienst van de bevolking.
Ambtelijke salarissen liggen in lijn met de publieke sector, zeker niet daarboven. Dezelfde wet en regelgeving geldt voor de ambtenarij als voor werknemers waar het ontslag (krijgen of nemen) betreft. Geen wachtgeld meer. Burgemeesters worden voortaan gekozen, niet meer aangewezen. Enige overleggen met extra-gouvermentele organisaties, zoals het WEF, dienen in de volledige openheid met alle politieke partijen gedeelt te worden. Er wordt niets gelakt. Achterhouden van informatie, de kamer(s) verkeerd of te laat informeren informeren resulteren in zeer zware straffen, waar het direct ontheffen uit functie het absolute minimum is.
Lobbyisten zijn verboden.
Het is een begin...
Als je kijkt naar de ministeries in Den Haag, dan zitten die in steeds grotere en lelijkere wolkenkrabbers, zeker als je het vergelijkt met 50 jaar geleden. Beleidsambtenaren dijen al decennia uit tot een enorme amorfe massa, die het kabinet helemaal inpakt (zeker bij lichtgewichten als Jetten). en de Tweede Kamer heeft te weinig menskracht om hen echt te controleren.
@Dandruff | 17-09-22 | 11:17: Het gaat nog dieper. Vier van de vijf rechters is D66 geliëerd. Zo is heb je je totalitaire democratie.
@Festen | 17-09-22 | 11:26:
Menskracht genoeg, denk- en integerkracht daar schort het aan
Één ding is zeker. Rutte en zijn clan doen hun best. Dat het allemaal niet zo erg lukt betekent niet dat iemand anders het beter kan. Ik vind wel dat we dat toch moeten proberen want slechter dan dit kan het echt niet
Waar doen ze hun best voor?
En we kunnen wel stellen dat jij een faciliterende factor bent. Bedankt he!
Probleem om fatsoenlijk te regeren is A. De enorme versplintering en B. de onwil om met de PVV te regeren en met de waarheid te dealen.
Joh, nu pas? Dat had ik 6 jaar geleden al niet meer.
Zo te zien scoorde Rutte I het beste van allemaal. En die was nog wel het meest verguisd.
Volgend jaar: huur-, zorgtoeslag en kindgebonden budget omhoog. Weer 1300 euro voor de minima, verhoging bijstandsuitkering. Droom er van . Ga denk ik maar ontslag nemen. Nu krijg ik niets van dit alles. Maar ik verdien dan ook zoveel maar niet heus.
In het huidige kastestelsel is de koopkracht van uitkeringsgerechtigden inderdaad hoger dan die van de middenklasse. In sommige gevallen zit je zelfs met een jaarsalaris van 46.000 onder de koopkracht van een bijstandsmoeder.
mobile.twitter.com/WensyHVV/status/15...
Natuurlijk zijn er 1001 variaties te bedenken met net iets andere uitkomsten. Maar de grote lijn is duidelijk. En die zogenaamde "armoedeval" (in koopkracht achteruit gaan als je van uitkering naar baan gaat) was 30 jaar geleden al bekend. Maar er is sindsdien niks veranderd.
En inderdaad, de mensen die nu ondanks hard werken minder koopkracht hebben dan hun werkloze buren krijgen in 2023 wederom geen toeslagen. Sterker nog; zij zullen die toeslagen gaan betalen, want geldbomen bestaan niet.
Dit is echt te zot voor woorden.
De T heeft het uitgerekend: uitkeringsgerechtigden plus 8,5% in 2023!
Joop den Uyl is terug: localfocuswidgets.net/6324ad79bb42b
Theo geen kwaad woord over Den Uyl .....er werd in die tijd nog een land bestuurd, ondanks dat je misschien niet zijn politieke kleur had.
Leuk maar er is natuurlijk geen rekening gehouden met stijgende gemeentelasten, zorgpremie en verzekeringskosten etc. etc.
Zo wordt ondertussen elk jaar verneukt.
@NLgaatnaardeklote | 17-09-22 | 10:59: Ok geldt niet voor de meeste bijstand trekkers.
Een nieuwe regering kan ook weinig uitrichten. Te veel gepolder, te veel ambtelijke molens. De enige oplossing die kan werken is het aanstellen van iemand die alleen de beslissingen kan nemen, die dan ook gewoon uitgevoerd moeten worden. Iemand met kennis van zaken, met een visie. Een " verlicht despoot". Anders blijft het aanmodderen.
We kunnen poetin is polsen, hij wordt binnenkort werkeloos en kan alleen nog als specialist vensterpoetser werken.
Magister populi Kaas I
We zijn toch gek, dat we in de kou gaan zitten, dwing Rutte tot maatregelen nemen, BTW eraf. Niet wachten tot 2023, zijn we nu allemaal van Lotje getikt.
Primaire levensbehoeften:
betaalbaar Voedsel, een dak boven je hoofd en warmte
BTW op energie gaat in 2023 met 12% VERHOOGD worden. Van 9% naar 21%.
Perceptie
Hoe vind u dat het gaat heer Rutte? Nou wat je ziet is dat vanaf het begin het allemaal erg goed is gegaan, we hebben grote stappen gezet op grote terreinen, lastige dossiers, ik noem klimaat, asielopvang, strijd tegen covid,maar we zijn er nog niet en we pakken door want er zullen altijd burgers te vinden zijn die net buiten de boot vallen, we zien ondernemers die het lastig hebben, passagiers op schiphol, maar ook die hebben we niet uit het oog verloren, daar kijken we ook naar en we gaan ons best doen, samen met alle collega´s om ook die mensen te compenseren, want vergeet niet, er heerst ook nog een oorlog in oekraine, er is een groot huizentekort, stikstofoverschot, de gasprijzen moeten weer omlaag natuurlijk, maar neem het spoorwegpersoneel, die hebben we weer aan de slag gekregen, iedere burger er 10% bij ter compensatie van de inflatie, het nieuwe binnenhof gaat mooi worden en zo doen we met alle ministers er ook nog eens alles aan om nederland divers te houden. Ik zie de toekomst van deze succesvolle coalitie met vertrouwen tegemoet.
Dankuwel premier Rutte.
Knap geschreven. Zou grappig zijn als het satire zou zijn, maar dit is gewoon de voorspelbare tekst van onze Grote Leider. Dat maakt het vrij triest.
Ik ben erg verbaasd dat er nog zoveel vertrouwen is voor Rutte, Kaag, Hoekstra en Jetten. Dat had ik lager ingeschat, zo rond de 0%.
Zo zie je maar dat je nog steeds verrast kunt worden in dit idiote land.
-
Ik snap er geen drol meer van, gisteren mn jaarafrekening Gas en stroom gekregen.
Ik krijg 450,- terug en mn voorschot gaat omlaag van 330,- naar 280,-
Bij vrijwel gelijk verbruik. Ben er voor nu blij mee, maar hoop niet dat ik m straks nog voor m’n kiezen krijg.
Is een truc die mijn stroomboer ook uithaalt, maar dan andersom. Jaarafrekening: veel geld terug.
Nieuw voorschot: veel hoger.
In oktober zal mijn voorschot 368% hoger zijn dan in januari.
Leuker kunnen we het niet maken, wel veel klotener.
Wellicht heeft u nog vast contract en door de verlaging van de energiebelasting gaat u dan minder betalen. Voor mij idem. Maar u gaat vast en zeker schrikken als uw huidige contract afloopt.
Vast contract zeker?
In de zomer gebruik je geen cv en met alleen douchen en koken houd je al bijna je hele termijnbedrag over in de zomermaanden. Dat is verrekend. Ik weet natuurlijk niet hoe je woont, maar hou gewoon de tarieven in de gaten en je verbruik per maand.
@helaas-nederlander01 | 17-09-22 | 10:56: nee, maar tarief gaat van 1,60/kuub naar 1,95. Ik had 300 kuub minder verbruikt dan ingeschat. Maar ongv even veel als vorig jaar.
@Crankhead | 17-09-22 | 11:01: Nu, dan heb je een goeie energie maatschappij. Tenminste voor wat betreft de verhoging......
We hebben een zachte winter en voorjaar gehad met minder gasverbruik dan 2021. De zomer was bovengemiddeld zonnig en het bedrag voor teruggave van de energiebelasting is verhoogd.
Heb net bij Snacktaria 't Harkje een frikandel gegeten voor 200 Euro, wilde eigenlijk een kroket maar die waren nog duurder. Hij moest zijn kosten jammer genoeg aan zijn klanten verder geven, zei de droevige Snactaria bezitter. Heb nu wel een beetje maagzuur zo. Als troost heb ik aandelen in de firma " nieuwe Stroom" uit Maastricht gekocht, kan ik toch nog een beetje delen in de forse winst die ze gaan maken.
Ben blij Jan, straks is het verplicht larvenkroket uit het diepvriesvak van de appie of jumbo. Eet vleesch nu het nog kan. Windmolenparken, geen kernenergie, zonnepanelen, terwijl de energieprijs al bijna op een 1€ staat per kWh. Het is een schandaal, maar we must prepare for much angrier world.
@davidhasseltoff | 17-09-22 | 10:44:
In Engeland betaal je nu evenveel langs de snelweg voor een tank kWh als voor bezine. Met dat laatste rijd ik wel de dubbele afstand...
Nee. Juist geen TK verkiezingen nu.
Dan gaan Staten en tweede kamer gelijkop. De druk van om de twee jaar verkiezingen voor een kamer houdt de Haagse leugenaars nog een beetje bij de les.
Gemeente en EU is betekenisloos. Een verder prima gemeenteraad kan genadeloos worden afgestraft voor Haags falen maar daar hebben ze geen last van in den haag.
Verder zijn links en rechts precies zo verdeeld in de peiling als in de kamer. Er zijn alleen maar meer zetels versnipperd in kleintjes aan beide flanken. Kabinet vormen wordt alleen maar lastiger.
Wat zeg je tegen een niet functionerende groep politici die hun baan niet willen opgeven omdat ze niets anders kunnen?
U krijgt wachtgeld?
Joepie ik ga weer op jullie stemmen want ik ben een dociele Nederlander.
Vooral doorgaan?
Niemand heeft meer vertrouwen in Rutte, omdat hij carte blanche heeft gegeven aan al die discutabele d66's, die niets hebben met een soeverijn Nederland; zelfs niet met Nederlanders.
Regeren is vooruitzien, maar onder de kabinetten Rutte is dat principe afgeschaft. Men rolt van de ene crisis in de andere en heeft dat vaak ook nog te laat in de gaten. Neem als voorbeeld de Corona-crisis waarbij NL mijlenver acherliep op de rest van de EU.
Helaas stemmen nog steeds vrij veel mensen op die 'veilige' VVD, net zoals men vroeger geneigd was te stemmen op de vertrouwde CDA.
Mijn zorg is dat allerlei industrie en andere productie dan inmiddels vertrokken of failliet is en beleid kan je niet eten hooguit opstoken. Anders gesteld dat NL teveel naar de knoppen is geholpen en zie dat maar weer te herstellen met genderstudies en diversity officers.
De industrie heeft inmiddels bij de EC aan de bel getrokken en waarschuwt voor permanente deindustrialisatie. Dat is de natte droom van groenen, dus de crisis zal nog wel wat erger worden.
De verdiencapaciteit van NL wordt duurzaam aangetast en vak k doet helemaal niets, totale incompetentie en een verkeerde prioriteitsstelling. De verbeelding is in NL aan de macht op koste van de middengroepen.
Tabellen moeten zichtbaar maken hoe de bv Nederland er uit ziet aan vertrouwen.
Deze tabel gaat nog negatief worden als deze houding van het kabinet, op deze wijze doorgaat.
Gezien de ministers die afgelopen week hun postzegel op tv hebben laten zien en zich allemaal achter de prinsjesdag akte hebben verscholen, gaat het niet goedkomen.
De incapabelen moeten opstappen.
Blokvorm zoals in Zweden, een optie?
De enige reden waarom Timmermans terug zou keren, is het veilig stellen van de klimaatindustrie. Geen andere reden.
Daarom zijn Samsom en hij nu ook zo 'betrokken'. Zij weten ook wel dat als de burger nu doorkrijgt volledig op te draaien voor het (falende) energiebeleid, dat dit het draagvlak onder klimaatbeleid onderuit haalt.
En dat beleid gaat om meer dan 1.000 miljard...
Ik vond dat Timmermans de laatste dagen verstandige dingen wist te vertellen, is het soms bijna maart?
Machtsbeluste Timmermans... met zijn onbetaalbare en onzinnige klimaatplannen is hij het (heel veel) vleesgeworden kwaad uit Brussel.
Een kabinet die tijdens een hele trits praktisch onoplosbare problemen vreselijk laag scoort. Quelle surprise.
Overigens ben ik recentelijk toch maar wat gaan graven naar die achterlijk hoge energie rekeningen. Vooralsnog lijkt het erop dat die energieboeren ongecontroleerd door mensen rekeningen naar mensen sturen van zeg maar hoogste prijzen dit jaar keer gemiddeld historisch verbruik met 5 euro voor een kuub gas krijg je dan wel erg schokkend hoge prijzen. Vattenfall heeft al bekend gemaakt dat de prijzen zeker hoger zullen zijn en dat men rekening moet houden met minstens 50% verhoging. Scheelt toch een slok op een borrrel. En ja, de wereldwijde corona-inflatie, ergens tussen de 7.5% en 12%, zal ook geen enkel kabinet windeieren leggen. Om maar niet te spreken over de woningnood. De gemaakte asielcrisis, gebrek aan personeel op Schiphol, sowieso het gebrek aan personeel. Niemand heeft een flauw idee hoe dit echt en concreet op te lossen. De rechtspopulisten roepen alleen maar "grenzen dicht" veel verder komen ze niet. Nu ik er over nadenk. Misschien ideaal moment voor Rutte om af te treden met het kabinet. Direct verkiezingen uitschrijven. Vingers kruisen en hopen dat Wilders, Lientje en JA21 de grootsten worden en dan kunnen we zien of het niet alleen woorden zijn. Iemand hier die een gokje durft te wagen hoe dat gaat aflopen?
Het lijkt dat meerdere energiebedrijven de klant als bank/financier willen gebruiken.
Lijkt mij een riskant experiment. In 4 jaar kan je meer vernielen dan repareren.
"Iemand hier die een gokje durft te wagen hoe dat gaat aflopen?"
Bestuurders met ervaring maken er een puinhoop van. Maar we hebben geen andere bestuurders met ervaring, dus laat ze hun gang maar gaan?
Nee, voorspellen doe ik niet. Maar ik denk dat bbb, pvv en ja21 de problemen zeker niet gaan oplossen. Grenzen dicht is net zo iets als ogen dicht, je denkt even geen problemen te zien maar ze zijn er wel degelijk.
Ach, veel slechter kan niet. Give Geert a chance.
Uw epistel is de beste van de afgelopen tijd, chapo.
Op ELKE belangrijke overheidstaak is het een enorme puinhoop. Onderwijs, gezondheidszorg, defensie, energie, asiel, Belastingdienst. Dat kunnen ze allemaal niet helpen? Is er dan niemand verantwoordelijk? Is er een visie?
@flame_me | 17-09-22 | 10:23:
Rutte vernielt al 10 jaar lang meer dan de PvdA afgelopen 40 jaar. Op zich een enorme prestatie, maar we moeten dat experiment nu maar stopzetten. De middenklasse kan niet eindeloos voor dat studentikoze vandalisme blijven opdraaien.
U spreekt net als de gemiddelde VVDer. Gaat het goed in het land dan klopt de VVDer zichzelf op de borst en duwt zichzelf een hele rits veren in het achterste. Tevens mag de VVDer zich dan verheugen op een welverdiende vette bonus.
Gaat het daarentegen slecht in het land en worden de arme Nederlanders door de ene na de andere crisis geplaagd dan zijn dat externe factoren waar de VVDer geen schuld aan heeft ook al regeert die VVDer al twaalf jaar.
Wel mag in dit geval om het leed te verzachten de VVDer ook nu een vette bonus tegemoet zien. De rest van Nederland moet maar wat armer worden.
@JJMS | 17-09-22 | 10:28:
Bij de opticien, volgens een schaterlachende Rutte.
@Harry.Langezwaal | 17-09-22 | 10:22:
Dat denk ik ook. Ze willen zichzelf indekken voor faillissement. Op zich logisch maar er is daar iets ontzettend misgegaan. Nogmaals ik heb zelf nog niets te horen gekregen van mijn energieboer maar anderen kennelijk wel. Mensen kunnen misschien wel een 5O% of 100% verhoging ophoesten maar niet 500% of 600%. Voor dat soort bedragen moet je echt wel een top inkomen hebben. Wist je trouwens dat er een minderheid is die nooit loopt te klagen? Blanken mannen die miljonair zijn. Nooit. Geen kick. En daar zijn er maar 1% van.
Onoplosbare problemen? Ja dat klopt. Als je de woningmarkt weggeeft aan investeerders, kan je dat niet zomaar terugpakken. Als je van de energievoorziening een puinhoop maakt met duurzame energie, kan je niet zomaar uitzetten en kolencentrales aanzetten en twee kerncentrales er bij fantaseren. Miljoenen immigranten kan je niet zomaar deporteren.
Dat de schade diep en blijvend is, en daardoor niet zomaar oplosbaar, wil niet zeggen dat men dan maar door moet gaan met schade aanrichten.
Als jij een arts hebt die broddelwerk levert met diverse onnodige littekens, dan ga je naar een andere arts. Maar u blijft zitten, want aan littekens is toch niets meer te doen. Dat kan, maar is fatalistisch.
@Theodorus.Goldbach | 17-09-22 | 10:32:
"Wist je trouwens dat er een minderheid is die nooit loopt te klagen? Blanken mannen die miljonair zijn. Nooit."
Onzin, mij hoor je toch ook klagen.
@Harry.Langezwaal | 17-09-22 | 10:22: Lijkt te kloppen, voorschotten worden berekend op het verleden. Mag er toch vanuit gaan dat mensen nu een stuk zuiniger zijn met energie, daar is geen rekening mee gehouden in het voorschot.
Bv, bij mij gaan ze uit van een verbruik van 419 kuub gas, ik sta in 7 maanden verbruik nu op 65 kuub en daar komt door mij geschat nog 30 kuub bij. Dus nog geen 100 kuub in een jaar.
@NLgaatnaardeklote | 17-09-22 | 10:43:
Dat zijn wel cijfers waar we wat mee kunnen. 419 kuub x 5 euro is maar liefst 2.095 euro. Maar 95 kuub x 5 euro is 475 euro. Lijkt me toch wel een verschil. 5 euro per kuub is de laatste prijs die ik heb kunnen vinden. Kon nog niet de hoogste prijs vinden.
Nou onoplosbaar is het niet hoor alleen vergt dat visie durf en doortastendheid en dat is nou net niet waar dit kabinet voor staat want ja we moeten wel deugen natuurlijk neem maa4 controversiële beslissingen kom maar eens terug op gemaakte afspraken en gooi de kont tegen de krib en de knuppel in het hoenderhok sue me en fuck yourself tegen de rest v/d meute in Brussel.
@NLgaatnaardeklote | 17-09-22 | 10:43: Bij 399 kuub kan je betrr de kraan dichtdraaien en de laatste dagen van het jaar stoken met een elektrisch kacheltje. Onder de 400 kuub krijg je volgens mij 50% korting op vastrecht (word niet altijd automatisch verwerkt) omdat je gezien word als klant die alleen kookt op gas.
Onoplosbare problemen die onder de kabinetten Rutte zijn onstaan, waar zij niets maar dan ook NIETS aan gedaan hebben. En nu zijn ze onoplosbaar ja (op korte termijn). Zo gaat dat met etterende wonden waar je niets aan doet.
Ja, tot vlak voor de verkiezingen. Dan wordt er weer eens duizend euro beloofd en worden de concurrenten van de VVD beticht van allerlei onfrisse zaken. Zie voorbeeld Schoo lezing van minister Yesilgoz. Dan stemt gans het land gewoon braaf weer op de kartelpartijen.
Overigens las ik net een stuk van een expert van eigen huis.
Die had weer het gebruikelijke riedeltje dat je een huis alleen met een warmtepomp warm kan houden als dat huis goede isolatie heeft.
Onzin, mijn huis had helemaal geen goede isolatie.
Ik heb zelf een paar jaar geleden twee warmtepompen neergezet ( ik luister niet meer naar dat soort experts ) en ik ben dit jaar begonnen met de spouwmuren te voorzien van isolatie en de ramen te vervangen ( ja, ook zelf ).
Ik zit nu op ongeveer 0 v.w.b. de energie, dat betekend dat ik mijn voorschot in ieder geval terugkrijg.
Maar met de isolatie maatregelen die ik dit jaar neem krijg ik straks geld van de energie maatschappij ( en dat is geen virtueel geld ).
Maar ik baal van dat soort experts die echt onzin verkopen.
Ja mensen die maar wat kletsen vreselijk is dat.
@Lorejas | 17-09-22 | 10:18: of gepensioneerd/deeltijdwerker. Lukt je niet met een voltijd baan zonder een optreden in "Help mijn man is klusser"
Er zijn zoveel experts dat je niet meer er uit kunt halen wie de bèste expert is. Want alleen naar díé expert zou ik luisteren.
Het probleem is dat je bij weinig isolatie een zwaardere, dus duurdere warmtepomp moet plaatsen. Neemt u dat maar van deze expert aan.
@Dr.Utker | 17-09-22 | 10:22: Het zou bijna kunnen ja. Maar toch wel een stuk minder dan wat ik daar zie. Bovendien maak ik het uiteindelijk wel af, al kan het sneller. Maar al doende leer ik. Een installateur is niet echt te vinden, dus ik moe(s)t wel.
En @goedverstaander, daarom heb ik er ook twee staan. Maar volgens die expert van eigen huis kan dat dus niet. Ik krijg mijn huis dus niet warm ( volgens die expert dus ).
Ik heb allerlei duurzaamheids-'adviseurs' over de vloer gehad en ze beweren allemaal wat anders. Stuk voor stuk.
@JJMS | 17-09-22 | 10:29: Mijn advies, luister dan wat minder naar die negatieve types en probeer een warmtepomp ( die overigens nu niet meer te krijgen zijn ) parallel aan de CV ketel te ( laten ) plaatsen met wat kranen. Wel zorgen dat je of de ketel laat werken, of de warmtepomp. Dan zal je zien dat die warmtepomp het veel beter doet dan die negatieve experts zeggen. Zo heb ik het gedaan. Maar ja, nu nog een warmtepomp ( een goeie dan ) te pakken krijgen is bijna onmogelijk geworden, en de prijzen van die dingen zijn ook heel erg gestegen. De mijn koste 2.400 euro ( 5 kW panasonic ), en nu tegen de 5.000. Zonder subsidie.
@helaas-nederlander01 | 17-09-22 | 10:28: Met een beetje hersens kunt jezelf de isolatiewaarde van je huis berekenen, daar hoef je geen expert voor te zijn. De zogenaamde experts willen vooral complete pakketten verkopen.
@goedverstaander | 17-09-22 | 10:37: De gemiddelde nederlander kan dat niet. En je kan ook eerst even de CV ketel op 40 graden zetten, en dan kijken of het huis nog warm blijft ( in de koudere periode uiteraard ). Dan kan je simpel zien of een warmtepomp kan of niet.
Het kan inderdaad wel maar daarmee was het systeem niet zuiniger. Het nadeel wat je nu waarschijnlijk krijgt is dat je een WP met overcapaciteit hebt omdat die berekend was op een slechte isolatie. Die kan moeilijk z'n energie kwijt en dan krijg je veel starts en stops (pendelgedrag). Veel starts en stops verlagen de levensduur. Je hebt liever dat een WP zo constant mogelijk draait.
@flame_me | 17-09-22 | 10:58: Zoals ik al aangaf, ik heb er twee draaien ( 2 van 5 kW ). Dus ik kan er een uitzetten als het moet. En die slijtage van de pomp is ook een van de dingen die erg vaak terugkomt. Ik weet niet precies wat die compressor aankan, maar hij moet wel heel erg vaak per dag aan en uit gaan om binnen een paar jaar kapot te gaan. Maar ok, als hij constant aan staat is het beter voor het rendement, dat klopt ja. Dus als de ramen vervangen zijn zet ik er waarschijnlijk een uit. En dan om de paar weken zet ik de andere aan en de ene uit.
Het is inderdaad een vreemde redenering. Als je een slecht geïsoleerd huis hebt is het juist extra voordelig om over te stappen op een warmtepomp omdat je dan veel meer gas bespaard dan bij een goed geïsoleerd huis. Je moet dan wel een grote warmtepomp kopen, en een voldoende zware aansluiting hebben, en je verbruikt meer stroom, maar alsnog goedkoper dan veel gas verbruiken. Warmtepompen zijn er van 0.5 kW tot 700kW, je moet er een kiezen die bij je woning(isolatie) past en dan werkt het prima.
@W_F | 17-09-22 | 12:00: Jup. De meeste weten het verschil niet tussen een energie vreter ( kacheltje op stroom met COP = 1 ) en een stroom vreter ( warmtepomp met COP = 3 a 4 ). Maar dat zo'n expert van eigen huis dus van die onzin verkoopt waardoor een heleboel mensen dan maar niet overgaan op een warmtepomp is iets dat ik totaal niet begrijp. En die opmerking dat mijn warmtepomp dus te groot is en daardoor te duur in gebruik is er een die ook niet klopt. Maar goed, ze zoeken het maar uit, ik ga deze winter slapen zonder zorgen v.w.b. mijn energie rekening. En dat hadden een aantal andere ook kunnen doen als ze niet zo vastgeroest waren in dat eeuwige negatieve over warmtepompen, stoppen van salderen, in de winter geen stroom van zonnepanelen, enz.
Overigens heb ik hier een normale 3 x 25 A aansluiting, dus geen extra zware.
U bent dus geen expert. U begint met dweilen met de kraan open.
@Louter Leuter | 17-09-22 | 12:26: Ik zeg ook helemaal niet dat ik een expert ben.
Ik had meer de mogelijkheid om zelf een warmtepomp neer te zetten dan om gaten te boren en ramen te vervangen. Dus dat heb ik als eerste gedaan. Die warmtepomp bespaarde me meteen aardig wat geld v.w.b. de energie rekening. Het geld dat ik bespaard heb gebruik ik nu voor de volgende stappen.
Ik sta dit jaar al op 0 v.w.b. energie en waarschijnlijk krijg ik een negatieve rekening, en jij?
@helaas-nederlander01 | 17-09-22 | 12:35:
Allemaal leuk. Heb zelf ook een WP. Helemaal tevreden. En mijn energierekening is 0, en blijft 0 ook dit jaar. Meeste kritiek is onzin. Maar mijn ervaring is wel dat je als gebruiker best veel moet weten en dat installateurs als je ze al kan vinden erg slecht op de hoogte zijn en installeren alsof ze een CV systeem aan het installeren zijn.
Er is helemaal niks mis met het product maar installateurs zijn grote beunhazen.
@flame_me | 17-09-22 | 13:18: Installateurs die een beetje weten wat ze doen zijn er niet veel nee, dat klopt. De CV aansluiten met buizen van maximaal 22 mm en liever 16 mm, want dat is de norm..... Dat was een van de vele redenen dat ik het zelf heb gedaan. Hier dus helaas nog buizen van 22 mm, dus af en toe hoor ik hem wel, en vervangen van die buizen gaat mij te ver nu. En een van de voordelen is het dag en nacht warm zijn van het huis, dus opstaan 's nachts is nu niet meer een snelle zoektocht naar een warme trui om aan te trekken.....
zodra de eerste bejaarde omvalt door honger of kou valt dit kabinet en laat het een ander de teringzooi die je aan zag komen opruimen.
Nee, bejaarden, daar maalt men in Nederland niet om. Alleen als het om 'mensen van kleur', of 'mensen met een niet-westerse migratie-achtergrond' gaat, zal er reuring ontstaan.
@Zenzeo | 17-09-22 | 10:20: Die worden er ook niet jonger op.
Dit kabinet heeft nul interesse in Nederlandse bejaarden. Echt nul. Gewoon echt nul. Anders was heel wat beleid al anders geweest. D66 haat Nederlandse bejaarden en VVD en CDA doen alles wat D66 doet.
Die valt dan niet om door honger of kou maar door de China hoest omdat u niet gevaccineerd bent of omdat we nog niet in lockdown zijn, o.i.d.
Nee hoor, al valt 25% van de Nederlanders om, dan blijven ze nog zitten. Ze zullen zeggen: "3.3%? Dat kunnen we vast beter."
Zie je die piek in de vertrouwen-grafiek? dat was toen bejaarden omvielen door het corona beleid van Rutte.
Ik zie dit kabinet er ook nog voor aan om deze winter, als velen het water aan de lippen staat, met een voorstel voor herstelbetalingen te komen.
Hoe zit dat trouwens in het VK, nu Singapore rijker is dan het VK. Gaan de herstelbetalingen dan de andere kant op?
Hallo hallo er komt volgend jaar misschien wel een prijsplafond ja!!
Wat in Zweden is gebeurd gaat hier ook gebeuren. Why nut?
Geert, Caro, Joost en Piet zijn jullie er klaar voor?
Rapportcijfer 3,3, dan blijven ze zitten.
Het begint te lijken op het rampjaar 1672: de regenten radeloos, het land reddeloos en het volk redeloos.
Het is eerder: de regenten redeloos, het land reddeloos en het volk radeloos.
U vergeet gasloos.
Met het afschalen en vertrekken van allerlei productie, en daarmee van belastingopbrengsten, zal het snel afgelopen zijn met de onbetaalbare politieke dromen.
@Harry.Langezwaal | 17-09-22 | 10:19: Dat maakt ze niks uit. Dromen gaan gewoon door. Er vast nog wel ergens iemand om uit te knijpen in Nederland.
Nu ook geen geld om de mensen te helpen, maar die stikstofpot blijft gewoon met 25 miljard gevuld.
@Harry.Langezwaal | 17-09-22 | 10:19: Juist, als we niets maken en verbouwen dan kun je daar geen belasting op heffen. Daarom: boeren zijn hard nodig.
Wat: PrinsjesdagProtest!
Wanneer: Zaterdag 17 september. Start om 13:00 uur.
Waar: Koekamp in Den Haag.
Sprekers: Lilian Marijnissen, Ewald Engelen, Eddy Terstall en sprekers van FNV, Woonbond, LSVb, ouderen- en pensioenorganisaties en meer.
Ah! Een links nivelleringsfeestje!
Nou, allemaal komen hoor!
Sjah dan krijg je dus weer tig van die sprekers welke voor eigen parochie staan te preken zonder een eenduidige boodschap uit te stralen... Bij voorbaat kansloos
Een Prinsjesdagprotest hoort op Prinsjesdag. Dan moeten politici kiezen. Of naar het protest of met een lullig hoedje op naar Wimlex luisteren.
@Hiram | 17-09-22 | 10:09: mwoah. Ze heeft wel een punt hoor. De onderkant heeft het moeilijk. Een stuk moeilijker dan de VVD achterban. Hoe dat opgelost wordt is een ander ding. VVD66 denkt aan het rechtse adagium van schulden overnemen cq belastingverlaging cq mensen aan hun derde baan helpen, links wil exorbitante winsten laten terugvloeien naar degenen die nu het zwaarste hebben. Noem die idiote winsten van de energieboeren en overheid maar "nivelleren". Ik noem het "normaliseren".
@Hiram | 17-09-22 | 10:09:
Ik heb altijd zo te doen met 'verweesd links'. Ze denken dat ze rechts zijn (geworden), ze zijn eigenlijk nog steeds socialisten en voelen zich verraden door de PvdA. Dus zijn deze geniën op de PVV gaan stemmen. De firma kan niets, doet niets, roept maar wat. Of erger. Die heb je ook.
@Dr.Utker | 17-09-22 | 10:19:
De onderkant krijgt er in 2023 TIEN procent bij. Dat is zelfs onder Joop den Uyl nog nooit vertoond.
Probleem met links is dat ze nooit eens op het idee komen om als overheid minder geld uit te geven en de belasting naar beneden te doen. De oplossing is volgens links altijd geld afpakken van die gene die net wat meer heeft.
En toch worden ze bij de volgende verkiezingen weer de grootste.
Het geheugen van een goudvis van de bevolking en de toverkunstjes van Rutte vlak voor de verkiezingen doen de rest.
Dus dat.
De goudvis kan, in tegenstelling tot wat velen denken, prima langere tijd dingen onthouden en zelfs tot op zeker niveau leren.
Ze kunnen bijvoorbeeld in korte tijd de weg leren te vinden in een doolhof. En ze herinneren zich die route maanden later nog steeds.
@Mr_Natural | 17-09-22 | 10:12: Er is dus hoop voor Sophie Hermans.
@Mr_Natural | 17-09-22 | 10:12: Dus maar niet meer in een kom houden. Net zomin als vogels in een kooitje. Gewoon verbieden.
@Mr_Natural | 17-09-22 | 10:12:
Ha, u heeft mythbusters gekeken!
VVD en D66 stemmers zijn het meest tevreden over dit kabinet. Met hun inkomen zijn ze immuun voor alle crises.
Voor mij zou het ook veel makkelijker zijn om progressief te zijn. Energie betaal ik lachend en problemen met buitenlanders ik hier in de woonboerderij niet. Ik zou iedere nacht met een glimlach kunnen gaan slapen in de wetenschap dat ik deugdzaam ben en aan de sterkste kant sta.
Maar ja, helaas voel ik me begaan met de zwakkeren.
@goedverstaander | 17-09-22 | 10:15:
She's just one lost soul
swimmin' in a fish bowl
year after year
(vrij naar Pink Floyd)
K kan mn eigen zaakjes regelen in Neederland.
Maar, k baal wel van velen landgenoten die dat gewoon niet kúnnen,Dus geen dank Marx Rutte c.s. ((cum suis).
Is er reden voor een feestje, ben jij en je gehele k-kabinet niét uitgenodigd.
De kop boven een artikel in Trouw: 'Al tien jaar zijn VVD’ers verantwoordelijk voor het asielbeleid, ‘een ongeluk in slow-motion.’ Goh.
Tja de helft van het kabinet zit op de plek waar ze zitten, niet om hun expertise, maar om geleverde diensten. Ze geven geen enkele blijk van urgentie, na een jaar lang allerlei rapporten eerst afwachten voor er iets gedaan kon worden moeten we nu eerst Prinsjesdag afwachten. We gaan van crisis naar crisis naar crisis maar een oplossing komt er nooit. Als een crisis voorbij gaat komt dat eerder door natuurlijk verloop dan door adequaat handelen van het kabinet. Trek de stekker er nou eens uit, tijd voor een kabinet met kennis van zaken, hoewel ik niet weet waar we die ineens vandaag zouden kunnen halen..
Kopstukken uit het bedrijfsleven zonder politieke binding. Snoeihard reorganiseren, zeker binnen de ambtenarij. Die hotshots kosten misschien een ton per maand of meer maar dat is in the grand scheme of things peanuts.
@goedverstaander | 17-09-22 | 10:06: alsof kopstukken uit het bedrijfsleven hun miljoenen salaris gaan inleveren om voor een hongerloontje door Jan en alleman afgezeken en bedreigd te worden.
@Capt. Iglo | 17-09-22 | 10:15: Dus niet voor een hongerloontje. Lezon.
@Capt. Iglo | 17-09-22 | 10:15:
Iemand die echte problemen echt oplost wordt in de regel niet afgezeken of bedreigd.
@goedverstaander | 17-09-22 | 10:17: en wie zegt mij dat ik erop kan vertrouwen dat als de oud topman van aholt, Shell of Unilever in het kabinet zit, hij niet zijn oud werkgever gaat helpen met wetgeving in hun voordeel? We worden nu al bestuurd door het grootkapitaal en het old boys network met die lui daadwerkelijk in het bestuur is het hek helemaal van de Dam.
@Dandruff | 17-09-22 | 10:24: waar je het probleem voor de 1 oplost, veroorzaak je er 1 voor een ander. Dat is het probleem van besturen en beslissingen nemen, er zijn altijd winnaars en verliezers. Je kunt het nooit iedereen naar z’n zin maken.
@Capt. Iglo | 17-09-22 | 10:29:
Soms wil iedereen of vrijwel iedereen van een probleem af. Natuurlijk zijn er mensen die veel belastinggeld vangen door te falen op immigratie, onderwijs, zorg, etc. Maar dan praat je echt niet over een miljoen mensen. Bovendien zou je een deel van de mensen die nu geld krijgen om te falen ook kunnen betalen om hun werk goed te doen. Een beetje out of the box, maar dan hoeft niemand er op achteruit te gaan.
@Capt. Iglo | 17-09-22 | 10:29:
Laten we dan gewoon eens beginnen bij één oplossing voor 1 probleem, Groningen, kindertoeslagaffaire, huizen crisis, inflatie, stikstof, voedselzekerheid, energie crisis, rechtszekerheid, uithuisplaatsing kinderen, oversterfte, asielcrisis, armoede, klimaatverandering. Kies er maar 1
@Terra | 17-09-22 | 10:38: begin maar met asielcrisis dat lost al enkele van de andere genoemde ellende al op.
Wat hebben wij Groningers in het verleden gedaan om keer op keer het afvoerputje van Nederland te zijn? Nu komen er in Zuidbroek weer 500 bij. Kan de stad van hoop niet een keer 10000 opnemen.
Je zegt nooit nee.
Jullie hebben nu de ruimte: gas eruit, asielzoekers erin.
@Swoop | 17-09-22 | 09:59:
In hetzelfde gat?
Heel simpel, u zit mooi ver van de randstad af, dan hebben wij er geen last van verder. Bovendien hebben we hier geen ruimte meer, zelfs de vluchtelingen stoppen we in containers op parkeerplaatsen. Alle provincialen die dachten dat de ellende mooi in de randstad bleef en dus lekker doorgingen met stemmen op PvdA (traditioneel geliefd in Grunn) krijgen nu precies wat ze verdienen. Wie niet horen wil moet maar voelen, pech gehad ouwe, ook u krijgt 'm voor de bakkes.
Ik lees de grafiek anders: vrijwel iedereen denkt dat hun misère de schuld van de politiek is. Daarmee schatten ze de invloed van die politiek vele malen groter in dan hij in werkelijkheid is. Maar dat Rutte over zijn houdbaarheidsdatum is, is wel duidelijk. Helaas zal ook de volgende politicus, ook als hij van de rabiaat rechtse flank komt, op termijn net zo kudt worden gevonden. De mens is emotioneel lek wezen.
Een overheid kan inderdaad niet zoveel, daarom is het des te schrijnender dat ze zoveel belasting van ons opeisen.
Het land is stuk. De premier die niets met een "visie" wil regeren heeft de boel in de soep laten lopen. Tekort aan letterlijk alles. Betaalbare huizen, personeel, een fatsoenlijke defensie, een functionerende belastingdienst, afkalvende gezondheidszorg... Alleen moet alles wijken voor het milieu. WTF. De VVD is de grootste partij en hij voert bijna een Groenlinks partijprogramma uit. Zeer benieuwd hoe de Eerste Kamer er volgend jaar gaat uitzien.
De gifbeker is nog niet leeg:
'Zonnekoning Timmermans bereidt zich voor op Haagse rentree'.
Waarbij geldt dat twee zetels voor één telt
Ik zeg doen. Het definitieve einde van de PvdA is een moment om naar uit te kijken. Evenwel verwacht ik dat frenske zijn heil elders gaat zoeken, hij lijkt mij niet het type voor hongerlijden en in de kou zitten.
Ik dacht al. Waarom zijn er troggen ingetekend bij de verbouwplannen van het Binnenhof?
Wut?? Mag toch hopen dat u een nachtmerrie hebt gehad vanacht...
@More_Bazz | 17-09-22 | 09:58: Niet volgens Wouter de Winther: podcastluisteren.nl/ep/Afhameren-met-...
Net eens gekeken wat ik nu aan energie kosten zou moeten betalen.
Een whopping 31.000 euro ( zit al een korting van geloof 470 euro bij in )!
Gelukkig al jaren geleden heel veel zonnepanelen, en warmtepompen neergezet.
Dus je kan zeggen dat ik dit jaar 31.000 euro verdien door ze niet uit te geven.
Dus die minister van energie die we hebben hoeft het voor mij niet op te lossen.
Dat zal die wel voor de andere mensen doen ( toch?... ????? ).
Medelijden met die anderen, maar ze hebben zelf voor dit kabinet gekozen.
Ikke niet.
"Dus je kan zeggen dat ik dit jaar 31.000 euro verdien door ze niet uit te geven."
Huisvrouwentaal. 'Ik heb vandaag €299 euro verdiend omdat ik toch dat jurkje heb laten hangen bij de Bijenkorf'
@Jos Tiebent | 17-09-22 | 09:54: Verschil is dat je dat jurkje niet nodig hebt, en ik toch echt wel graag het huis warm wil hebben.
NEE! De VVD heeft voor dit kabinet gekozen.
Hey, virtueel geld! Daar kun je nog eens wat mee...
Die vergelijking slaat als een reetkever op een flanellen overhemd.
Ach, het mag misschien virtueel geld zijn, maar ik slaap er een stuk beter van.
Je dacht toch niet echt dat ik dit jaar even 31.000 euro zou kunnen ophoesten he?
Jullie misschien, maar ik dus echt niet.
2500 Euro per maand. En wij moeten dat geloven.
En vergeet de afschrijving van je panelen niet en het afschaffen van de saldering
In de winter levert zonnepanelen 2 procent energie. Staat de hele dag uw warmtepomp aan tegen een godsvermogen. Over twee jaar gaat de saldering naar 0. U bent in het ootje genomen door de milieu clubs. Ook u sterkte.
@2voor12 | 17-09-22 | 10:14: Afschaffing van de saldering? De Rutte van nu beslist niets over 2030, hoe graag hij dat ook zou willen. Idem dito met de klimaatdoelen. Nieuwe leiders, nieuwe besluiten.
@2voor12 | 17-09-22 | 10:14: Jup. Het was 3800 m3 gas en 17.000 kWh aan stroom ( elektrische auto's ).
Panelen waren tweedehands en hebben zich allang terugbetaald aan opgewekte stroom. En die saldering wordt al 10 jaar afgeschaft geloof ik. Zal wel een keer gebeuren, maar dat zal mij dan echt aan mijn r... roesten. Spul heeft zichzelf dus allang allemaal terugbetaald.
@Hiram, In de winter ( Jan ) leveren ze globaal 10%, geen 2% dat was geloof ik weer die expert van eigen huis ( kan ernaast zitten wie het was ).
En dat die warmtepomp dan veel stroom trekt maakt niet uit, op dit moment is er het salderen.
Tot slot, over 2 jaar gaat de saldering helemaal niet naar 0. Pas in 2030. Tot die tijd gaat het geleidelijk omlaag.
Wel erg populistisch van de npo
maxmagazine.nl/2022/07/laat-ook-geldl...
De wirwar aan subsidietjes, extraatjes, kortingspassen en kwijtscheldingen houdt honderden overbodige ambtenaren aan het werk.
Citaat: „ Kortingspassen worden lang niet overal uitgegeven, kwijt schelding van plaatselijke belastingen varieert van Groningen tot Maastricht en dat geldt ook voor de mogelijkheid een goedkope gemeentelijke zorgverzekering af te sluiten. Er bestaat ook bijstand voor het deelnemen aan sociaalculturele activiteiten, dus voor een abonnement op een sportclub, een studietoeslag, tegemoet koming van schoolspullen, een buskaart… Of een vergoeding voor de extra waskosten bij ziekte.„
Inmiddels zijn in dit land al ZEVEN organisaties actief die de minima helpen bij de kosten die huisdieren met zich meebrengen:
— Hulp nodig met dierenartskosten? Hier zijn zeven organisaties die mogelijk kunnen helpen.—/
www.gofundme.com/nl-nl/c/blog/help-wi...
Honderden overbodige ambtenaren? Als dat toch eens waar mocht zijn, ik denk dat u een paar nulletjes vergeten bent.
Er worden kapitalen verbrast aan kansloze gelukszoekers. En u blijft maar janken over subsidies voor huisdieren.
1886: Palingoproer
2022: Energieoproer ?
De palingoproer was een lokale Amsterdamse kwestie. Bovendien, Amsterdam maakt geen onderdeel meer uit van Nederland.
NEE, de tijd dat "we" dingen moeten oplossen/veranderen dmv oproer ligt toch wel achter ons mag ik hopen? Anders hebben we als beschaving gefaald.
En dat mogen we onze "nieuwkomers" ook wel eens uitleggen, me dunkt.
Sidderaaloproer.
'Tussen augustus 2021 en augustus 2022 kreeg het land er per saldo ruim 200.000 inwoners bij. Bijna de complete toename was in die periode het gevolg van migratie, in de vorm van Europese arbeidskrachten, gezinsherenigers, buitenlandse studenten en asielzoekers, plus zo'n 40.000 Oekraïners op de vlucht voor de oorlog.'
200.000 mensen in een jaar. Maar gelukkig treedt nu eindelijk een motie uit 2018 van toenmalig VVD-fractieleider Klaas Dijkhoff in werking: op verzoek van de Kamer heeft minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Karien van Gennip (CDA) de Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen 2050 ingesteld. (bron:FD) 2050. Ze nemen er de tijd voor.
fd.nl/samenleving/1451346/singapore-a...
De Oekraïners gaan weer terug, dat hoef je van de rest niet te verwachten.
@Swoop | 17-09-22 | 10:02:
De Oekraïense vluchtelingen gaan nooit meer terug. Net zoals de Bosnische vluchtelingen in de jaren negentig. Daarvan is tachtig procent hier gebleven. Alleen de ouderen zijn met behulp van de Remigratieregeling (=levenslang gratis geld) teruggegaan
kopstukken van de Mocro-maffia hebben ook geen 'vertrouwen' meer in Rutte. Dit gaat alleen wel wat verder natuurlijk. Te ver.
Helder verhaal bij 1Vandaag, op 1 vraag na heeft geen enkele gestelde crisesvraag nog het vertrouwen dat het door deze regering wordt opgelost: namelijk minder dan 10%.... Dat is geen beste uitkomst, dat
is dramatisch. Opvallend is ook het deel van mensen die het "niet weten": hun radeloosheid spreekt hieruit waarschijnlijk boekdelen? Of iets van gelatenheid, er niet meer in geloven?
Nu kan de Koning nog wel het verhaaltje gaan opdreunen van Rutte en consorten, maar beter is hij niet meer ontvankelijk hiervoor en slaan we dit jaar Prinsjesdag over. Het is over en uit met dit kabinet. Beter besteden we inze tijd aan nieuwe verkiezingen. Exit VVD, D66 en CDA.
Goed idee.
*Koning brief schrijven doet*
D66 (doet polonaise lopen en feestje bouwen) en CDA wel maar de VVD blijft de grootste in een totaal versnipperde tweede kamer.
Toelichting over feestje bouwen: D66 vind ik de engste partij van Nederland. Al heel lang vind ik dat. Nog enger dan de PvdA.
Dat terzijde. De enige die de impasse kan doorbreken is Omtzigt als hij een partij zou oprichten.
Maar hij is een echte CDAer qua gedachtegoed. Dus dat is pro EU centrum rechts.
Hoera voor BBB en PVV.
AOW terug naar 65 jaar en Dion Graus als staatssecretaris voor Emancipatiezaken
@goedverstaander | 17-09-22 | 09:45:
Als Willy niet durft kan hij altijd nog Charles inhuren.
Maandag is de Koning bij de uitvaart van de Queen. Wellicht wordt het daarna zo gezellig tijdens de borrel met al die koningen, koninginnen en presidenten dat hij te diep in het glaasje kijkt en vergeet terug te vliegen. Dan krijgt u toch nog uw zin.
@Zapata10 | 17-09-22 | 09:48:
Omtzigt weet dat hij het zou moeten doen, maar houdt mogelijk CDA nog in een weemoed stand overeind waarschijnlijk. Terwijl CDA allang niet meer de doortastende partij was en de achterban nu ook wel is uitgehold. Laten we inderdaad hopen dat hij toch lijst Omtzigt nog start, dan hebben we in we in elk geval 1 nieuwe grootste partij i.p.v. de VVD.
Dit houd niet op totdat iedereen arm is en het politbureau op basis van gunsten mensen aan zich kan binden.
Dat is nu toch al zo!
4,6 miljoen mensen hangen aan de zorgtoeslag-tiet. Dus kunnen kennelijk hun eigen zorgverzekering niet betalen
En deze cijfers komen van Gijs Rademakers !! Dan is er echt iets aan de hand !
Ik blijf stug VVD stemmen, Nederland beleeft gewoon goede jaren onder Rutte. Vooral qua sfeer en gezelligheid.
Zekers, het is zo gezellig geworden in Nederland. Wanneer bent u voor het laatst buiten geweest?
Ook aan cynisme zitten grenzen, ook hier.
@RS: ok ok. Sorry, deze was ver onder de gordel.
LOL!
Ook uw huisje een kruisje ;-)
U woont op Rottumerplaat ?
Dit gaat te ver, Lorejas. Er is een verschil tussen sarcasme en sadomasochisme.
Ik ook! Het zou toch zonde zijn wanneer de V.V.D. verloren zou gaan.
Weet je al waarop je de volgende keer echt gaat stemmen?
@Roos | 17-09-22 | 09:49:
Aha, een polletje.
Geert
Lekker deugen,
"Wonen doet GL Tweede Kamerlid Laura Bromet ook duurzaam. Midden tussen de weilanden even ten noorden van Amsterdam. „Het huis is bijna all electric. Daar hebben we de afgelopen jaren ook flink in geïnvesteerd: overal dubbel glas, vloeren geïsoleerd, zonnepanelen en de gasgestookte cv-ketel vervangen door een elektrische warmtepomp. Volgende week krijg ik mijn inductiefornuis en dan gaat de gasaansluiting helemaal de deur uit. Ik ben bevoorrecht dat ik die investeringen heb kunnen doen."
Druk, druk, druk. twitter.com/LauraBromet/status/157071...
En waar ging de bevoorrechte vliegvakantie dit jaar naartoe?
Tsja als kapitalist heb je geld genoeg om deze investeringen te doen. Lekker veilig op jezelf wonen, midden in de weilanden.. ver weg van achterstandswijken, sociale minima en AZC's.. en als deuger voor GL in de 2e Kamer gaan zitten.
@johnyl | 17-09-22 | 09:38: Dan snap je het wel.
@johnyl | 17-09-22 | 09:38: dit. Vanuit je hutje op de hei of vanuit een ruim grachtengordelpand heb je geen last van "nieuwe" buren.
Ga een tijdje incognito op Kanaleneiland wonen zou ik eens aanraden en kijk na 2 jaar of je er nog steeds zo over denkt.
Aan het @-infuus van de overheid hangen biedt zonder echte inspanningen nu eenmaal volop mogelijkheden.
ik bedoel €-infuus.
@Opajoop | 17-09-22 | 09:54: De meeste bijstandtrekkers die ik ken hebben allemaal een e-bike gaan 2 keer per week naar de bingo de meeste roken ook nog steeds en alles wordt automatisch voor hun geregeld, energietoeslag wordt automatisch gestort, kwijtschelding van alle belastingen enz.
Tip: houd maandelijks voorschot aan energieleverancier zo laag mogelijk en collecteer dan het eindbedrag bij de overheid onder mom van "Ik nie kan betalen".
Precies! Zet je spaargeld in je thuisland op de bank. En ga in Nederland met een zielig verhaal naar de Gemeentelijke Kredietbank
Zo is het, en vergeet je cryptoos niet..
Met mijn geluk pis ik naast de pot en krijg ik nog een schop na ook.
Alle kleine middenstanders als deze man maar ook de bakkers slagers gaan kapot door deze waanzin en de leveranciers cashen topwinsten evenals de overheid .
Deze ondernemers zijn het levensbloed van de samenleving. Laat ze naar de kloten gaan en ze komen nooit meer terug. Bakkerijen die al generaties in de familie zijn. Gaan ze kapot dan zijn ze weg, je start niet zomaar een ambachtelijk bedrijf op. Ondertussen voer je dan ook nog actief beleid om de boeren de strot af te snijden. En laat je het land volstromen met overgesubsidieerde gelukzoekers . We hebben te weinig agenten dokters leraren werknemers enz.
Defensie is stuk evenals de huizenmarkt. Mark welk cijfer zou je aan het land geven op dit moment?
Inmiddels is het wel duidelijk dat de boven ons gestelden niets op hebben met familiebedrijven of tradities. Prio’s liggen elders, maar niet bij de NL bevolking.
Ja hoor, bakkerij start je met een minimum aan middelen, laten we dit niet overdrijven.* Grondstoffen supply is veel belangrijker.
*Neemt niet weg dat ik het een slechte zaak vind dat het leven van kleine ondernemers door eco fascisten en ideologen wordt vernietigd.
@Ride_On | 17-09-22 | 09:34: een hooggeplaatst persoon stelde al eens vast dat de Nederlander niet bestaat.
@UpdateAvailable | 17-09-22 | 09:34: Ga in deze tijd maar eens een bakkerij opstarten, ik wens je veel succes met het zoeken naar personeel.
Middenstand naar de kloten... waar hebben we(f) dat eerder gehoord?
Ze greet reset. Joe ow notting end joe wil be heppie...
@Longhorn | 17-09-22 | 09:38:
De Turkse bakkerijen schieten als paddenstoelen uit de grond. Wat doen die dan slimmer dan Nederlandse bakkers?
@theo-is-dood | 17-09-22 | 10:35: Witwassen neem ik aan.
@theo-is-dood | 17-09-22 | 10:35: en de prijzen zijn er ook nog eens stukken lager. Werken zeven dagen per week en altijd open. Vaak familieleden die elkaar vast en zeker niet het minimumloon uit betalen.
65%?! En die andere 35% dan?! En de mensen die hun stem niet hebben laten horen?! Vader Mark en Moedertje Kaag waken over ons. Gaat u maar rustig slapen...
De sloopkogel komt van links.
Zag net de gelekte Prinsjesdag plannen voorbij komen. Misschien nog maar niet te veel op de zaken vooruit lopen, maar zoals het er nu uitziet kan de gemiddelde Nederlander stikken.
Huurtoeslag, zorgtoeslag, minimumloon, een bonus voor minima, een paar centen voor studenten en miljarden voor klimaat en asiel.
Na weken naar Prinsjesdag verwijzen had ik een veel sterker en breder pakket verwacht. Het is gewoon weer ouderwets nivelleren. Jan modaal en alles daarboven mag schuiven en krijgt er letterlijk niks bij.
En het ondernemerschap wordt sterk ontmoedigd.
Het blijft vreemd dat de roverheid bepaalt hoeveel het volk kan kopen,het gaat de roverheid niet meer om noodzakelijke belastingen en kosten maar om maximaal centen uit de portomanaie te halen en een klein beetje er in te laten zitten,dat noemen ze dan koopkracht.de hele benadering klopt al niet,de vraag zou moeten zijn wat kunnen wij als overheid minderen om u minder op kosten te jagen i.p.v meer,meer ,meer.
@Coolcalmcollected | 17-09-22 | 09:32: je hebt het goed verwoord, ik verbaas mij er ook over
@Coolcalmcollected | 17-09-22 | 09:32:
Ho ho!!
In elk VVD verkiezingsprogramma wordt het verkleinen van de overheid als actiepunt genoemd.
Dus gewoon VVD stemmen.
@J-van-de-Bontekoe | 17-09-22 | 09:57: Liever niet. Zal best dat de VVD een kleinere overheid wil, maar de enige oplossing die binnen hun voorstellingsvermogenkaders valt is een commissie benoemen en er extra ambtenaren op zetten.
@Sans Comique | 17-09-22 | 13:13:
Daar hebben ze een jaar of 12 de tijd voor gehad. In plaats dat er minder ambtenaren zijn gekomen, zijn het er alleen maar meer geworden. Een kind met een waterhoofd is deze overheid geworden.
Wie zaait zal oogsten. Niemand kan ontkennen dat Rutte zijn best heeft gedaan om deze score te behalen.
Hij heeft er dan ook zijn hele ziel en zaligheid in gestopt om dat te bereiken.
Topper!
Energie is een basisbehoefte. Een overheid zou sowieso van de energiemaatschappijen kunnen eisen dat er binnen een redelijke tijd klachten worden behandeld. Wel woekerwinsten maken, maar mensen die bellen gewoon een uur aan de telefoon houden zou direkt een boete op moeten leveren.
Maar goed, deze overheid is er natuurlijk niet voor de bevolking.
Eten en drinken is ook een basisbehoefte, maar een paar keer in de week naar de Mac e/o de drankgigant e.d....., heeey, een goed idee...
Een boetesysteem ;-)
Tuurlijk niet.
Als uitgerangeerde politicus moet je altijd kans blijven houden op een goed betaalde nonsens-functie in de energiesector.
Vallen dus ook plenty mensen buiten de boot,
€ 1.300 energietoeslag: voor wie en wanneer?
Het minimabeleid wordt verruimd van 120% naar 130% van de bijstandsnorm. Dat is afgesproken in het coalitieakkoord. Een grotere groep inwoners kan dus een beroep doen op de energietoeslag. Dit gaat in vanaf 1 januari 2023. De groep HaarlemPashouders die tussen de 120-130% zit, krijgt in 2023 met terugwerkende kracht de toeslag van in totaal € 1.300.
Terwijl je in Haarlem goedkoper uit bent. Haarlemmers eten immers geen vlees meer.
En de HugopasPashouders dan?
Nieuwe verkiezingen?
Wordt lachen, PVV durft niet, PVDA en SP wel.
Gaat een centrum links kabinet worden
PVV MAG niet, zal je bedoelen.
Een links kabinet met een rechts immigratiebeleid.. top!
@DulleGriet | 17-09-22 | 09:39: pvv & bbb & sp?
"Dit kabinet is het het meest klote ooit".... oke.. en nu ?
Zelfs zonder regering zou het beter zijn. Stem als je dan toch over rechts wilt Eerdmans en Lientje. Dan heb je al een heel andere ploeg. PVV er bij gaan met die club.
@Zapata10 | 17-09-22 | 09:25: Het Venezuela-scenario.
@Zapata10 | 17-09-22 | 09:25: Eerdmans is een verkapte VVD-groupie.
@Après toi | 17-09-22 | 09:27: Dat kan je gerust nader toelichten. Volgens mij zitten ze in Venezuela aan de linkerkant van het economische spectrum . BBB, JA21, zijn rechts en PVV economisch een beetje links alhoewel ze meestal economisch met de VVD meestemmen.
Nu gaan we verkiezingen doen en daarna.. weer dezelfde partijen als eerst net als vorige verkiezingen
@Zapata10 | 17-09-22 | 09:33: Goh hoe zou dat laatste nou komen?
Emigreren?
Kabinet en foppositie: "dit betekent dat wij ons beleid nog beter moeten uitleggen". En gaat over tot de orde van de dag.
Ja ja zo ken ik de VVD en D66 nederlander weer. Eerst 10 jaar je eigen land de afgrond instemmen en wegkijken om dan pas - als er grote schade is aangericht- op je schreden terug te keren.
De VVD en D66 stemmer moet boeten voor de elllende die ze hebben aangericht. Pensioenen verminderen zodat dit naar de import kan en uiteraard verplicht worden om een vluchteling en later diens gezin in huis op te nemen en daar de rest van hun leven voor blijven betalen.
Welke pensioenen worden verminderd ???
Pensioenen verminderen van degenen die meer dan 45 jaar hard hebben gewerkt en nu de erngierekeningen niet kunnen betalen ? Begrijp je wel waar je het over hebt ?
@johnyl | 17-09-22 | 09:28: jazeker. En er was een tijd dat we voor dit soort Nederlanders een heel speciaal woord hadden. En dat rijmt ook nog eens op VVD. Toeval?
@appeltjesgroeneweide | 17-09-22 | 09:32: Uw verwijzing dat alle gepensioneerden NSB-ers zijn is te walgelijk voor woorden.
@johnyl | 17-09-22 | 09:44: dat is uw eigen interpretatie en slaat de plank ook nog eens mis. Overigens, als u een gepensioneerde VVD stemmer bent dan vind ik u walgelijk. Niet omdat u gepensioneerd bent maar omdat u VVD stemt.
@appeltjesgroeneweide | 17-09-22 | 09:58: Dat ben ik niet, maar u linkse sympathieën passen meer bij GL als bij uw favoriete D'66
We blijven maar klagen en klagen. Maar eens met zn allen naar het binnenhof om flink te demonstreren, nee dat doen we niet. We laten ons liever de afgrond in lijden dan actie voeren.
Idd,typisch neterlants.
leiden of rijden?
Demonstreren staat tegenwoordig gelijk aan wappies en neo's. Boeren die voor hun bestaan vechten noemen we terroristen, je zou wel gek zijn om daar mee geassocieerd te willen worden. Eigenlijk had heel Nederland al de vlag ondersteboven moeten hebben hangen maar nee, zelfs als er nu verkiezingen zouden zijn pakt de VVD nog de koppositie. We zijn verloren, tenzij heel NL straks in de winter zit te verrekken van de kou en de honger. Misschien dat er dan nog eens iets van een breedgedragen verzet op gang komt maar ik vrees dat mensen gewoon de shit vreten en massaal waxinelichtjes gaan hamsteren en 60 uur in de week werken in de hoop dat het dan wél allemaal goedkomt.
Ik heb het volste vertrouwen in de onbetrouwbaarheid van een overheid.
Is niet meer van belang. Cordon sanitaire is gevormd door zowel coalitie als oppositie. Het heeft aantoonbaar geen nut meer om via de gebaande paden democratie recht te doen. Oppositie weet dit als geen ander. Enige wat ze doen is benoemen wat er mis is, zonder dat er verandering komt. En dus zitten ze er per saldo enkel voor hun eigen hachie. Niet meer. Niet minder. Achterban is niet eens bijzaak meer. En wie denkt dat stemmen helpt, is af. Kortom: we stevenen in rap tempo af op een totalitair regime waarbij de mening van het volk volledig ondergeschikt is aan het handelen van de overheid.
Het volk wordt op z’n wenken bediend. In enkele weken tijd is er een koopkrachtpakket in elkaar geflanst voor 2023.
Kassa, de minima krijgen er TIEN procent bij!
@theo-is-dood | 17-09-22 | 09:23: Nog eventjes de concrete cijfers. Bereken daar zelf maar die 10% over en mijmer dan eens over energieprijzen die van de enen maand op de andere verdriedubbelen. www.socialedienstdrechtsteden.nl/bijs...
@theo-is-dood | 17-09-22 | 09:23: Bruto, dat is al minder dan de huursverhoging en verhoging van de zorgpremie nog maar te zwijgen van al die andere verhogingen.
Is er mischien een reaguurder die samen met mij wil reaguren? Dan hebben we maar 1 computer nodig, scheelt weer een beetje energie.
En wie betaalt dan de extra toetsenbordslijtage?
Ik kan wel een VM voor je de lucht in schoppen in de cloud. Voor 100 Euro per maand kan je die gebruiken. Met Office 2021 er op.
@Zapata10 | 17-09-22 | 09:20:
100 Euro? Ach, nog altijd goedkoper dan rooksignalen.
@Zapata10 | 17-09-22 | 09:20: 100 Euro per maand? Daar koop je tegenwoordig ook vier kuub gas voor.
Alleen samen reaguren? Of ook samen porno kijken?
@Leptob | 17-09-22 | 09:30:
Okee, maar wel met een schotje ertussen dan.
@Mr_Natural | 17-09-22 | 09:30: Een schaamschot?
@goedverstaander | 17-09-22 | 09:33:
Met een gaatje, om het spannend te maken.
@Mr_Natural | 17-09-22 | 09:34:
Mag ik vragen hoe groot dat gaatje precies is? Is it bigger than a babies arm?
35 % vindt t wel prima, schrik daarvan.
35% van de panelleden, niet 35% van de Nederlanders.
@Mr_Natural | 17-09-22 | 09:16: Dat is inderdaad niet hetzelfde. 100% van het panel is verstokt staatsomroepkijker. Dus de cijfers zijn vermoedelijk nog beroerder.
Als GS een poll doet over op welke politieke partij zal worden gestemd, dan heb je ongeveer dezelfde verhoudingen.
Die hebben er nog geen last van. Even geduld nog.
Ze proberen door hoge energiekosten de arbitraire "klimaatdoelen" te halen. Wat ze vergeten is dat je op die manier de economie om zeep helpt. De echt grote verbruikers hebben vaste prijzen afgesproken. De burger kan het nog net betalen en houdt geen geld over voor andere dingen. Kleine bedrijven gaan op de fles.
Kijk, kinderen, dit is dus waarom een planeconomie niet werkt. Het systeem is te complex voor mensen om te overzien en kan beter zelfregulerend (kapitalistisch) dan door de staat gestuurd (socialistisch) funktioneren.
Weg met deze prutsers die denken met een paar simpele maatregelen een politieke agenda door te kunnen drukken. Linkse naïviteit en wensdenken ten top.
Ja, het beleid van Rutte 4 heeft inderdaad kenmerken van een planeconomie. Maar er is meer aan de hand. De huidige regering heeft een ongezonde obsessie met het nastreven van onwerkbare en onbereikbare klimaatdoelstellingen. Er wordt zóveel nadruk gelegd op het halen van deze doelstellingen dat al het andere uit het oog wordt verloren. Denk bijvoorbeeld aan het stimuleren van economische groei, of het bestrijden van armoede.
@Tietmier | 17-09-22 | 09:24: Met de klimaatdoelstellingen is een miljarden industrie ontstaan waar grote financiële belangen spelen. Er wordt o.a. als een gek geïnvesteerd in schepen en alles wat er aan dek geplaatst wordt voor het installeren van windmolens op zee. En dan alles wat daarom heen draait aan leveranciers, verzekeringsmaatschappijen, en noem maar op. Dat stop je niet meer. Niet dat er iets mis is met het verdienen van veel geld als het je wordt aangeboden door Timmerfrans en de Rutte clan. Dezelfde reders die voorheen vooral in de olie en gasindustrie zaten hebben begrijpelijk de overstap gemaakt. Ook het personeel op de kantoren en de bemanningen verdienen er goed salaris mee.
Geen vertrouwen? Ik heb er wel vertrouwen in dat ik gewoon weer niet op Rutte cs ga stemmen.
Maar ik schijn nog even te moeten wachten.
Deze crypto-socialistische regering heeft zolang gedraaid aan de knoppen van de fiscale en toeslagenregels dat de minima er in 2023 met TIEN procent op vooruit gaan.
Zie: www.pwc.nl/nl/belastingplan.html
De rekening wordt doorgeschoven naar ondernemers en middengroepen. Door onnavolgbaar schuiven met heffingskortingen en door de ZZP-er’s te pakken.
Deze crisis zou aanleiding moeten zijn voor de boven-ons-gestelden om keihard te snoeien in het oerwoud aan bizarre subsidies in NL. Helaas...,
Eerst heel veel minima creëeren en die daarna een worst voorhouden. Zo win je wel de verkiezingen.
Wat een onzin hier weer. Die minima gaan 10% er op vooruit ten opzichte van een loontje/uitkering die al een inflatie van pak ‘m beet 20% te verwerken heeft gekregen. Die inflatie wordt gerekend ten opzichte van het vorigejaar. Die verhoging van de uitkering ten opzichte van het huidige (uitkerings) bedrag. Het is dus appels met peren vergelijken. Je statement over de herkomst van die verhoging ben ik het helemaal mee eens.
Er staat sinds Balkenende 4, dus is het echt lager dan ooit? Statestieken nooit zomaar vertrouwen.
Alleen tijdens Arthur Seyss-Inquart was het nog lager
Rechtstreeks het gevolg van cordon sanitaire democratie. Dan wordt alles crisis. Polarisatie. Dictatoriaal. Staatsomroepen. En verdwijnt het vertrouwen.
Er zou een jaarlijks referdum moeten komen die het vertrouwen al dan niet bevestigd in een kabinet.Dit voorkomt dat tegen de zin van “ het Volk “ geregeld en bedisseld wordt en een niet meer gewenst kabinet kan gaan.
@Coolcalmcollected | 17-09-22 | 09:16: wie had dat ook al weer afgeschaft?
@Coolcalmcollected | 17-09-22 | 09:16:
Of er moet een IQ test voor stemmers komen. Dat je in ieder geval slim genoeg bent om niet meer op een partij te stemmen die als coalitieleider geen enkel punt van zijn verkiezingsprogramma realiseert maar na de coalitiebesprekingen in eens een volledig nieuw programma uit gaat voeren. Aka verkiezingsbedrog.
@J-van-de-Bontekoe | 17-09-22 | 09:51:
En ontmantel de NPO die volledig in dienst staat van het partijkartel en schaamteloos hun propaganda de ether inslingert.
@Coolcalmcollected | 17-09-22 | 09:16: Dat zou te veel op democratie gaan lijken.
Hmm, mooi moment om de oppositie het eens te laten doen. Kunnen die de klappen opvangen, ten onder gaan in een mondiale crisis waarna Kaag alsnog de troon bestijgt en met de oplossingen komt in de wederopbouwperiode. Ik voorzie een Wilders I kabinet, vol de afgrond in, "Zie je wel?" erachteraan en dat was 'm dan weer. Daarna neemt de EU het waarschijnlijk definitief over. Mocht deze voorspelling uitkomen, dan reaguur ik denk ik vanaf dan uit een of ander ver, warm land met een flink corrupte dictator aan de macht, en het zal een zegen zijn.
Ja dat is wel een probleem. Iedereen die het nu overneemt moet de gigantische puinhopen van 12 jaar Rutte opruimen. Daar heb je wel wat jaren voor nodig.
@Zapata10 | 17-09-22 | 09:12:
En dat midden in een economische crisis die we niet meer gezien hebben sinds het 2e meningsverschil. Weet er nog iemand een leuke dictator ergens?
@elfenstein | 17-09-22 | 09:15: De economie draait vooralsnog goed. Het geld komt alleen bij de verkeerde luitjes terecht.
@elfenstein | 17-09-22 | 09:15: In Noord-Korea schijnt wel een toffe dictator te zitten. Heeft ook nog eens het beste met z'n volk voor.
Beetje kou voor lief nemen.
@Ichneumonidae | 17-09-22 | 09:17:
Het klinkt bijna aanlokkelijk. Hoe is het klimaat daar, stralend weer zeker?
Nee, ik dacht toch meer aan iets zuidamerikaans, aan zee, flink corrupt zodat je met geld nergens last van hebt, kan ik daar mooi oud en vet worden. Het schrale gedoe in Nederland hangt me al een tijdje de strot uit, mensen zijn hier net lemmingen, dom doordreutelen de afgrond in, zelfs als ze snoeihard genaaid worden is het idee nog steeds dat je met harder werken wel verder zal komen. Wat een farce.
@elfenstein | 17-09-22 | 09:21:
Panama, Ecuador en El Salvodor gebruiken de US dollar als officiële munt
Ik zou kiezen voor Panama. Begin voor jezelf in de financiële sector daar
@theo-is-dood | 17-09-22 | 09:31:
Zoiets gaat het wel worden ja, hoewel ik meer van de technische kant ben, financiële zaken zijn niet mijn sterkste punt.
@theo-is-dood | 17-09-22 | 09:31:
Oké! Goede tip. Wilde volgend jaar toch die kant op met vakantie.
Daar eens even goed kijken dus.
Andalusië is denk ik namelijk niet ver genoeg.
@elfenstein | 17-09-22 | 09:38:
Een kraan monteren of lassen kunnen ze daar zelf ook wel.
www.businesspanama.com/invest-in-pana...
Inderdaad… Daar gaat het wel op uit draaien.
@theo-is-dood | 17-09-22 | 10:01:
Ik opereer op een heel ander niveau schat, ik ben God met een soldeerbout, ik maak de spullen waar u nu mee zit te reaguren. Letterlijk. ASML, ring a bell? Klein tipje van de sluier nog: ergens aan de rand van Almelo staat een gebouw waar je alleen binnenkomt als je héél erg schoon bent....
@elfenstein | 17-09-22 | 10:08:
Moskee?
@Kaas de Vies | 17-09-22 | 10:19:
De Tempel van de Heilige Zandgod.
@elfenstein | 17-09-22 | 10:08: ik denk niet dat er veel chippies gemaakt worden in panama. Succes
Rutte gaat weer zijn stinkende best doen om het vertrouwen te herwinnen. Een leugentje om bestwil.
Wat sigaren uitdelen en men stemt weer massaal op de VVD, de cirkel is weer rond.
Behoor ook tot de zeer uitgekookte Opiniepanelelite. Wil ik toch even gezegd hebben.
De zin die het meest uitgesproken wordt door dit kabinet:
'We werken er keihard aan'.
Die heb ik al tig keer gehoord.
@Mr_Natural | 17-09-22 | 09:12: Aan die uitspraken wordt elke dag keihard gewerkt.
@Mr_Natural | 17-09-22 | 09:12: we gaan er naar kijken,uw zorgen worden gehoord,we gaan samen kijken naar een oplossing,ga het doorzetten naar het ministerie,we gaan afspreken hoe we het gaan doen,er komt een commissie die er naar gaat kijken,enz.enz.
Ik zit inmiddels op 805 euro per maand. Kom van 170. Vorige week tanken in Frankrijk voor 1,45 euro per liter. Daar kon de regering meteen ingrijpen, hier kan het niet volgens Pino.
Hoeveel m3 verwarm jij dan?
Hier in Portugal zijn ze gaan demonstreren toen de 2 euro brandstijf prijs werd behaald. Gelijk de accijns verlaagd zodat het nog betaalbaar bleef voor de portugees. Nederland is gekke henkie van de klas.
@Ichneumonidae | 17-09-22 | 09:09:
1750m3 (valt mee toch)
Frankrijk en Portugal zijn dan ook waardeloze Zuid-Europese landen die wij altijd uitlachen om de idiote financiële situatie. En nu opeens zijn ze goed bezig? Ik vraag het je af...
@penis-aqua-rosA | 17-09-22 | 09:12:
Gas per jaar bedoel ik niet het aantal m3 van mijn huis haha zou ik willen
@penis-aqua-rosA | 17-09-22 | 09:13: Vind het toch interessant om te weten hoeveel m3 je huis dan is. Als je dat wilt vertellen.
@Warhead | 17-09-22 | 09:12: ach ik eet hier 2x per dag warm voor amper 30 euro. Ik nodig je uit dat in NL te doen. Vers he.
@Warhead | 17-09-22 | 09:12:
Ze zijn ook goed bezig.
Laten zich financieren door de noordelijke EU landen. Burgers kunnen vroeger met pensioen als in het noorden. Burgers zijn rijker, overheden zijn armer, alles gesubsidieerd met la-la euro centjes.
In Italië vraagt Vattenfall 10% van de gasprijs in Nederland.
Dus ja, die zuidelijke landen doen een hoop beter.
Voor hun burgers.
Mazzelaar.
Verschil tussen een geliberaliseerde Nederlandse markt en een gereguleerde Franse markt.
@J-van-de-Bontekoe | 17-09-22 | 09:45:
Dit dus, die hele EU is een ramp voor Nederland. Terug naar een EEG constructie en niet meer.
Het wordt tijd dat we als volk de energiemaatschappijen bestormen en bezetten. Leiding eruit. We regelen het zelf wel even.
www.pwc.nl/nl/belastingplan.html
Steeds verder gaande nivellering
Power to the people!
@theo-is-dood | 17-09-22 | 09:05:
En weer zijn het de middengroepen die voor alles op gaan draaien.
De leiding eruit, dat wil Rob Jetten ook. De gasleiding welteverstaan.
@2voor12 | 17-09-22 | 09:19:
www.pwc.nl/nl/belastingplan.html
@ReagluurBuur | 17-09-22 | 09:30: met dit soort prijzen is er sprake van een gaslijding.
Misschien is er inderdaad ook gewoon crisis. Dat elke regering daar problemen door krijgt. Maar laat een andere partij het vooral proberen. Ik juich toe dat de roepers aan de zijlijn ook eens aan het roer kunnen staan. Kijken wat ze er zelf van bakken.
Goed punt.
Vraag me af wat voor coalitie die roepers denken te kunnen vormen.
Overigens vind ik alles beter dan die wegkijkende Rutte.
Ongetwijfeld is er ook ellende die het kabinet niet over zichzelf heeft afgeroepen. Maar ook dan valt er heel veel aan te merken op de handelingssnelheid.
Het gaat niet zo zeer om beleid, maar meer om het verdorven karakter van de charlatan die zich Mark Rutte noemt. Een schande en gevaar voor het ambt.
De kern van het probleem is niet Rutte, niet Kaag, zelfs niet Jetten.
Het is het politieke systeem icm met eindeloze legers aan beleidsmakers die nog nooit een dag in hun leven echt gewerkt hebben.
Politici zijn niet de meest slimme mensen, vaak erg narcistisch en elitair. Zelfs degenen die met idealen de kamer inkomen zien deze al gauw besneeuwd raken onder partij politiek, vriendjespolitiek en achterkamertjes waar men vecht voor het laatste bot. Om vervolgens de zoveelste jaknikker te worden in de hoop op een minister post (Jetten) of fractievoorzitter schap (meisje hermans). Waarvoor men trouwens geheel geen kennis, ervaring en kunde heeft! Mensen die wel wat kunnen gaan echt never nooit niet de politiek in!
De politiek lost dus de crises niet op omdat ze simpelweg niet de capaciteiten hebben om de crises op te lossen! En ze te eigenwijs zijn om goed naar andere landen te kijken (muv duitsland - ons voorland…)
Ik ben het met Theo eens. Wie gaat dit doen?
Dat zie je in Europa ook.
@Ichneumonidae | 17-09-22 | 09:12:
Er wordt niet weggekeken! Voor 2023 ligt er een ongekend koopkrachtpakket. De minima krijgen er TIEN procent bij. Bij een inflatie van 6,8%
Er wordt met geld gesmeten! En vooral ondernemers mogen de rekening betalen.
Het kabinet staat zelf ook te roepen langs de zijlijn. Structurele oplossingen kennen ze niet, enkel beeldvorming en mooie woorden.
Als de roepers aan de zijlijn een kans krijgen verwacht ik dat ze volop tegengewerkt worden door het gros van de ambtenaren, die vooral een groene/linkse agenda hebben.
@theo-is-dood | 17-09-22 | 09:20: Inflatie is allang boven de 10%, dat pakket verlengd enkel het lijden...
Veel slechter kan het toch echt niet. Wordt tijd voor een redelijke voorjaars schoonmaak. Of een maandelijkse Kehrung, zoals in Bayern.
Wat ik in het vorige topic schreef, bloomberg zegt dat Duitsland al twee Russische gasbedrijven heeft opgekocht, meerdere volgen, Neemt Putin daar genoegen mee, denk het niet, gaat de oorlog nu uit de klauw lopen, Amerkanen denken van wel, die zeggen , weer een oorlog door Duitsland. Europeanen weten van niets, want staat nergens in de krant. soms lees je meer in buitenlandse kranten over Europa.
@gato | 17-09-22 | 10:41:
Stond anders gisteren gewoon in vrijwel alle dode bomen media.
Klimaatwaanzin opzij schuiven en Oekraïne is niet onze oorlog. Zo, klaar.
Maar stapt het zooitje op? Uiteraard niet, het doel moet worden behaald: Nederland moet en zal naar de klote worden geholpen.
Ik wil nieuwe verkiezingen zodat ik lekker kan opwarmen in het stemhokje.
REAGEER OOK