Schiphol kan écht helemaal niks, vraagt luchtvaartmaatschappijen vluchten te annuleren
Het is dat die slome & extreem dure treinen nóg vervelender zijn
Nederland is helemaal niet bedoeld om in te wonen en het is al helemaal niet bedoeld om naar toe te reizen, al doen ze u op Schiphol anders geloven, maar het is inmiddels ook helemaal niet meer bedoeld om uit te vertrekken. Schiphol heeft het gewoon opgegeven. Er is doodleuk aan luchtvaartmaatschappijen gevraagd helemaal niet meer te komen. Ze staan daar bij Schiphol al een jaar gigantisch voor lul, inmiddels zouden ze toch al wat ervaring moeten hebben met die beveiliging en nu is het: 'Jaaaaaa we hebben te weinig beveiligers besteld'. En dus staan er weer rijen uit de hel, missen tal van mensen hun vlucht, weet het halve internet weer dat Schiphol een rukluchthaven is en Nederland op organisatorisch vlak niet veel meer is dan een lek pak melk. Bij die luchthaven kunnen ze dus precies: NIKS. Wat ze eens zouden moeten doen, is dat hele vliegveld lekker in zee schuiven.
Pfff
Social
Pom pom
Social
Reaguursels
InloggenHallo, met Bubble Energie...
Nee, ik kan mijn energie rekening echt niet betalen.
Ik sta op Schiphol in de rij voor de security, op weg naar mijn overwinteren in een zonniger oord.
Te idiot voor woorden dit. Je gaat mij niet vertellen dat je dit probleem niet met een zak met geld kan oplossen. Aandeelhouders moeten niet zeuren want de waarde van het aandeel schiphol zal met deze publiciteit nou niet in waarde gaan stijgen. Ze moeten gewoon mensen aannemen en die goed betalen. Die gekwalificeerde mensen zijn er echt wel en ja die kosten geld, en ?
De aandeelhouder bent u, via de Nederlandse overheid.
@Guiseppe | 12-09-22 | 20:01:
Dus ook voor deze chaos is het kabinet verantwoordelijk?
Dat krijg je als je PvdA kneuzen als bestuurder aanneemt.
Mooi zo. Vliegen is aso en massatoerisme is een vloek. Spaar dat geld maar voor je energierekening.
Niet iedereen vliegt voor z'n plezier, ik vlieg omdat het niet anders kan en doe dat al 30 jaar 12x per jaar. Dit geouwehoer heeft al veel te lang geduurd. Er moet nu geëist worden door alle belanghebbenden dat de problemen worden opgelost. Schiphol, je staat voor joker en je beschadigd je goede naam die je over de hele wereld had. In 2 jaar tijd door onnozelheid een pracht van een bedrijf om zeep helpen. Hoe krijgen ze het voorelkaar.
@clockandhammergame | 12-09-22 | 19:55:
Ik vind dit altijd zo'n bullshit. Roepen dat je 12x per jaar vliegt omdat het niet anders kan. En vervolgens niet de reden geven. Ik zou niet weten in welke situatie je 12x per jaar zou moeten vliegen. Maar dat moeten we maar aannemen van je zodat we je zeik tegel serieus nemen. Misschien heb je wel een goede reden; maar vertel hem dan gewoon.
Schiphol, Jiskefet van de luchtvaart.
Ik snap niet dat alle contracten met die securitybedrijven niet al verbroken zijn. Als dit zoveel schade aan je bedrijf geeft dan neem je de boel toch weer in eigen handen? Dan zet je er maximaal veel security op tegen een goed salaris. Dat is echt binnen twee weken op te lossen. Een simpeler proces bestaat bijna niet. Geef die mensen nog wat afwisseling in werk door ze ook andere dingen op Schiphol te laten doen. My god....
Tja, dat kost geld. En zo'n beetje alles is inmiddels overgedragen aan aandeelhouders, die maar naar één ding kijken: wat staat er onder de streep.
Die hebben maling aan hoe dat bedrag tot stand is gekomen.
Moderne slavernij, in de grote dozen van de distributie centra, op Schiphol in de bagagekelder, bij ASML, allemaal bullshit banen
Ik ontwijk per definitie ophopingen
Wat wil je ook, op dit moment heeft Benschop het te druk met andere zaken. Hoewel dat in 2015 blijkbaar ook al zo was.
www.trouw.nl/binnenland/dag-13-van-de...
Edit: Zijn Wikipedia is al aangepast:
'In 2022 bleek uit onderzoek van dagblad NRC dat Benschop in zijn Shell-tijd achter de schermen een bepalende invloed heeft gehad op het kabinetsbesluit de gaswinning in Groningen in 2013 ongemoeid te laten. Daardoor kon in het jaar na de zwaarste aardbeving in Groningen tot dan toe een recordhoeveelheid Gronings gas worden gewonnen, tot woede van de Tweede Kamer.'
En bij Schiphol ook: 'In het voorjaar van 2022 kreeg hij kritiek vanwege stagnerende dienstverlening door personeelstekorten, wat onder meer voor lange wachtrijen van passagiers voor de beveiligingscontrole zorgde.[5]'
Op Schiphol is het voor de beveiliging heel erg druk maar druppelt de bagage aan de andere kant van de security tergend langzaam van de band.
Dit is toch personeel van uitzendbureaus en andere providers? Is de incentive voor hen niet gewoon zo langzaam mogelijk werken zodat ze meer druk uitoefenen om hogere salarissen te krijgen of meer personeel om de druk te verlichten?
Ik heb het echt nog nooit zo meegemaakt en ik vlieg zeer regelmatig, zelfs met priority was het boven verschrikkelijk langzaam.
En waar vliegt meneer dan wel zo vaak heen?
@CantShakeMe | 12-09-22 | 18:27:
Naar de zolderkamer natuurlijk, what else?!?
mobile.twitter.com/IsDickAlWeg
Het ligt niet aan het aantal beveiligers maar aan de tijd die per passagier scan wordt besteed.
Bij elk ander vliegveld duurt t ongeveer 5 seconden per stuk bagage om die te scannen. Schiphol doet er tussen de 30-45 seconden per bagagestuk over om te scannen. Daarbij worden op Schiphol ook nog eens relatief veel bagagestukken nog eens extra opzij geselecteerd voor aanvullende controle.
Het is een controlesnelheid probleem (veroorzaakt door de gebruikte fancy apparatuur of minder gekwalificeerde mensen)..., haal die naar beneden en je hebt 50% minder mensen nodig.
Volgende week naar Londen vanaf Rotterdam met de Eurostar in vier uur. Lekker zittend in een comfortabele stoel met beenruimte.
Wel iets duurder dan het vliegtuig. Maar drie uur in de rij staan pfff never nooit. En dan kom je nog in centrum van Londen aan. Dus ook nog niet de extreme dure treinen van airports naar London City.
Het erge is dat grote bedrijven, instellingen als Schiphol net zo geleid worden als de Nederlandse overheid. Vaak worden daar ook politici die netjes hun corvee gedraaid hebben als belong op een post gezet als; Schiphol, NPO of een deel omroep, een krant, Rijkswaterstaat en ga maar door.
Daar zet men dan de heilloze niet wetende weg naar totale deceptie voort.
Kop spijker Nuuk.
Zet er een molenpark neer, of een datacenter.
Zou Ronny al voorbij beveiliging zijn inmiddels?
Wederom zijn de burgers weer het slachtoffer van de baantjes Carousel van de pvda.
Controleren, controleren. Stel je toch eens voor dat er eentje het vliegtuig in stapt die nog een parkeerbon van E65,-- open heeft staan. Daar moet je als inktkoelie toch niet aan denken.
Binnen Schengen wordt niets gecontroleerd.
Securitycheck. Heeft niets van doen met paspoortcontrole.
De regering heeft gezegd dat er minder vluchten moeten komen. Hoe meer rijen, hoe beter zal Schiphol denken. Dan komt de inkrimping vanzelf. Zo wordt kennelijk gedacht.
Nou Dick, haalt je vinger uit je reedt en ga goddomme eens wat doen in die toko van je.
Vijf honderd duizend eurootjes per jaar en niks uitvreten, tegen je pensioen aan. Wie maakt je wat?
Onze Ben verdient een enorme schop, daar waar het goed pijnlijk is.
In zijn portemonnee?
@Kankuh Mongeaul | 12-09-22 | 16:11:
Zal wel moeten, want als je hem in de ballen probeert te raken schop je tegen die uitpuilende portemonnee aan
300 passagiers per vlucht.
Ticket is 20 euro duurder aan vliegtax.
6000 euro per vlucht.
Hoeveel bagagepersoneel kun je er dan bijzetten per vlucht?
En daar bovenop 65 miljoen winst in 6 maanden voor Schiphol.
Neem die bagagemensen gewoon in dienst.
De overheid is 70% eigenaar, dus dat kunnen ze zo regelen.
Hup hup, waar wacht je op.
En de NS.
Neem mensen in dienst voor een normaal rooster.
Dan lopen ze niet meteen weg.
Je kunt beter mensen hebben die 40 uur van het overwerk afhalen en blijven, dan iemand die na 3 weken onregelmatig werk met overuren weer weg is.
Nee hoor, personeelskosten moet je laag houden. Goed voor de eigen carriere.
werkdag van 8 uur, 1 vliegtuig per uur laden/lossen.
dat is 48.000 euro per dag aan tax.
Max Verstappen kost een ton per werkdag, dus die krijg je er niet voor.
Maar een normale bagagemens in loondienst kost nog geen 200 per dag.
Dat kan dus makkelijk uit.
Wat is dan het probleem nog?
@AdvocatusDiaboli | 12-09-22 | 16:18: Het geld is er wel, de mensen zijn er niet. Maar dat wist je eigenlijk wel.
@AdvocatusDiaboli | 12-09-22 | 16:18: 200 per dag = 25 euro per uur oftewel bijna 4500 per maand...
Lijkt me dat je voor dat geld toch wel wat jonge knapen moet kunnen vinden om met wat koffers te gooien? Beetje vakkenvuller bij de appie moet 't met 1/5e daarvan doen...
Leuk die becijfering over extra €€€ maar ja, "Europa" he ? "Zo maar personeel aannemen en meer betalen, dat gaat zo maar niet". Aanbestedingsregel zijn er om gevolgd te worden. Laagste bieder krijgt de gunning dus veiligheids-/koffersleep slafen tegen een zo karin mogelijk loon aan het werk. Hoog ziekteverzuim, piekdrukte en een complete non-valeur als directeur en de shitstorm is nagenoeg compleet.
Het is makkelijker om asiel te krijgen dan je vlucht te halen..
Het schijnt dat ze in de banlieus van Parijs staan te springen om banen. Just sayin'
Ja, als je daar beelden van ziet denk ik ook altijd 'arme jongens, die willen zo graag werken'.
Benschop er uit en een echte topper de baas maken. Wel een politicus natuurlijk, dan weet je dat het goed komt. Ik denk aan een Pechtold, een Diederik Samsom of een Shula Rijxman. Mensen die bewezen competent en integer zijn.
#sarcasme modus uit
Ik dacht meer aan die dikke van Utrecht.
@Leffe Blonde | 12-09-22 | 16:35: ohh Dijksma, dacht al Hubert Bruls is niet van Utrecht. Maar past prima in het rijtje.
Wij boeken overal behalve als er Schiphol bij staat.Probleem opgelost.
Schiphol, een staatsbedrijf, als een verzamelplaats van diverse markten. Vroeger gold: op de markt is je gulden een daalder waard. Ik kijk ook even naar de Douane, de Marechaussee en de ook de Kustwacht als het gaat om de primaire taak van elke klassieke Staat: het garanderen van de veiligheid aan de grenzen.
Die grenzen zijn behoorlijk lastig want overspannen een complete oceaan. Wat ik maar wil zeggen: als je dat goed kunt, te land ter zee en in de lucht, moet je als vijand van buitenaf uit hele goede huize komen.
Lachwekkend. En allemaal omdat we zo nodig een transferhub willen spelen voor mensen die hier geen kwartje uit komen geven en het dus zo goed als niks oplevert. Maar ja, status he.
Ging bij mij trouwens prima, maandje terug, duurde in totaal nog geen half uur van entree tot achter de douane, kon ik prima mee leven. Uitstekend behulpzaam personeel op de vloer die mensen vlot naar de juiste rij dirigeerden, dikke pluim. Heb het wel stukken minder meegemaakt op Schiphol.
Ik zie het probleem niet hoor, @Mosterd. Schiphol moet minderen en wat is er beter dan je klanten weg te jagen? Natuurlijk komt Benschop daar prima mee weg. Een zeker gedeelte blijft toch terugkomen hoeveel dagen je ze ook in de wachtrij laat staan. Met de bespaarde arbeidskosten én overheidssteun kan Schiphol ook het tweede helft van het jaar weer een topwinst draaien en zichzelf belonen voor incompetentie. Nog goed voor het milieu ook nog.
En als het echt niet ukt komen we gewoon met een extra toeslag van 100 euro de neus. Dat zal die paupejjjs leren.
Laat de zaak maar in mekaar pleuren. Is goed voor de concurrenten. Hebben die ook eens mazzel.
Trek Dick Benschop en zijn 'management' uit hun ivoren toren en laat hen de klauwen uit de mouwen steken als beveiliger, net zolang tot de boel daar op orde is. Wat een wanvertoning is het op Schiphol geworden. De volgende vliegvakantie die ik onderneem, en dat zal lang duren, regel ik vanuit Duitsland. Vertrouwen in Schiphol is helemaal weg.
Volgende vakantie word een cruise naar IJsland, dat wil mevrouw Zapata graag nog zien. Daarna huisje op Las Palmas tijdens kerst en nieuw jaar. Lekker warm en leuke kroegjes. Maar niet vanaf Schiphol. Wat een meuk.
Dan zetten de aandeelhouders er een andere trekpop neer die dient als stootkussen. Wat u doet, losgaan op Benschop, is precies de bedoeling. Die houdt de grootaandeelhouder, ons fantastische kabinet, uit de wind. Dáár moet u zijn.
Wat dacht u van tassendrager? Dus koffers in de laadruimte plaatsen. Zal Dickie goed doen, een beetje handenarbeid tegen het minimumloon.
@goedverstaander | 12-09-22 | 15:59:
Die hebben ook handjes. Die kunnen ook koffers het laadruim intillen. Laat ze dat reces maar bij elkaar verdienen. Per 100 getilde koffers binnen de tijd die daarvoor staat is 1 dag reces. Dus, Rob, Sigrid, Jesse, begin maar vast te oefenen. Overigens denk ik das tutje Hermans er een kei in is, die heeft als professioneel tassendraagster ( m/v/eh, sja, wat zullen we hiervan maken? ) jarenlange ervaring met het zeulen van andermans bagage.
@Zapata10 | 12-09-22 | 15:59: Aanrader. Kerstmuziekje onder een palmboom bij 23 graden.
@Graaisnaaiert | 12-09-22 | 16:03: Goed plan. Gaan ze niet doen.
Ik stel voor: personeel weer in eigen dienst, vast contract en een fatsoenlijk salaris. (waar je van kan eten en wonen). Oh wacht, dat gaat tegen het personeelsbeleid in. Alleen managers en andere slappe ouwehoeren krijgen een normaal salaris. Niet mensen die het werk doen. Volgende voorstel. Schop die Benschop er uit. Kan niets, weet niets, doet niets.
Ik wil Benschop's baantje wel, tegen dezelfde arbeidsvoorwaarden. Slechter kan het niet gaan.
@_pacman_ | 12-09-22 | 15:52: Ik weet zeker dat jij het veel beter kan.
Benschop regelt dat niet maar de aandeelhouders. Dus de regering, de gemeente Amsterdam, et cetera.
@goedverstaander | 12-09-22 | 15:53: Ah we gaan weer eens verstoppertje spelen. Als Benschop dat niet zou kunnen regelen of er invloed op zou hebben dan zou het hem sieren om alleen al om die reden zijn functie ter beschikking te stellen. Als hij ballen zou hebben.
Je maakt een type fout. Managers krijgen geen normaal salaris. Eens met Benschop, hij straalt het ook uit dat het hem niet boeit. Opdracht gekregen van de groene khmer om Schiphol in de soep te laten lopen. Rutte kan niet ingrijpen want die zit bij Kaag onder de plak lees broekrok. Zeg het maar Zapata, wie gooit hem buiten?
@Lukiluuk | 12-09-22 | 15:58: Old boys network, dus alleen naar buiten als er elders iets anders is wat meer betaald en wat hij ook kan vernachelen. Ik stel voor: leiding over de NS of een zorgbobo. Wat kan er mis gaan?
@Zapata10 | 12-09-22 | 15:56: Ik snap Benschop wel. Het is een goedbetaalde kutbaan. Waarom zou iemand anders al dat geld moeten vangen?
@Zapata10 | 12-09-22 | 15:56:
Verstoppertje ?
NL + AMS hebben 90% van de aandelen, dus die bepalen wat er gebeurd en besturen de baantjescarrousel voor "uitgerangeerde/net niet" politici. Dus "ballen hebben" is niet relevant, ze hebben geen van allen ballen (moet opeens denken aan Camiel Eurlings (KLM)).
Wat is tegenwoordig nog een fatsoenlijk salaris met een tophypotheek en een energiefactuur van 900 per maand?
Vorige week maandag naar Toulouse; 3 uur in de rij tot de controle... vlucht gemist op een 20 minuten dus geconcludeerd dat ik zelf te weinig tijd had ingeschat. Wellicht naief gedacht dat het mee zou vallen, nee dus. 1maal in de vertrekhal nog eens anderhalf uur voor de KLM transferdesk. KLM is geen Schiphol, Douanepersoneel is ook maar ingehuurd.... Mijn punt is dat het mij opviel hoeveel drek en haat deze mensen naar zich toe krijgen. Zoveel onbegrip en woede.
Mijn vlucht ging uiteindelijk om 22:00 uur, was vertraagd en dus plenty tijd om nogmaals te bedenken dat ik in het voortaan 4 (!!) uur van tevoren op Schiphol dien te zijn....
Toulouse, dat is dus zo'n bestemming wat je ook prima met de auto kan doen. 1,5 dag et voila ( tenzij het zakelijk is, dan begrijp ik uw probleem ). Ik heb de 4 uur opgevat als uiterlijk 4 uur van tevoren. Dus was ik er 5,5 uur van tevoren. En het ging snel, dus dan zit je 5 uur te neuspulken. Brrr.
Inderdaad respect VOO de medewerkers op de vloer op Schiphol. Tijdens ons vertrek tbv onze zomervakantie liepen zij zich de benen onder de kont uit om de reizigers zoveel mogelijk te helpen. Des te treuriger is het dat ze met zo’n slappe lul als Benschop opgescheept zitten. In mijn ogen het summum van het begrip kneusje die ook een baantje toegeschoven heeft gekregen.
Sinds vandaag is de zomertoeslag (€ 5,25 bruto per uur) eraf gegaan. Veel beveiligers hadden al aangegeven dan ergens aan de slag te gaan. Benschop (lees grootaandeelhouder de Staat der Nederlanden) bleef op zijn handen zitten en schreeuwt nu moord en brand.
Je. Verwacht. Het. Wel.
Benschop is echt een competente politicus.
Drembil oplossing: niet meer vliegen. Beter voor milieu, de portomonnee. Meer lokaal doen en minder stress door wachtrijen. Wie doet mee?
Nee.
Nou… Nee
Nee.
Dan aansluiten in de rij en 5 uur wachten.
@Drembil | 12-09-22 | 15:48: Je hoeft toch niet vanaf Schiphol te vliegen? Luchthavens genoeg.
@Drembil | 12-09-22 | 15:48: Okay, Jesse.
Er valt wel wat voor te zeggen. Ik heb sinds Corona niet meer gevlogen. Dit jaar van een prachtige zomer thuis genoten. Vijf minuten naar links en ik sta op een rustig randmeer strand. Vijf minuten naar rechts en ik sta in het grootste loofbomenbos van Nederland. Verder nog intex zwembad in de tuin met zonneverwarming. Gisteren nog gepoedeld daar met zo’n 27 graden watertemperatuur. Ik heb me prima vermaakt deze zomer.
Deed ik altijd al. Kampeerspullen in de auto en de vakantie begint zodra ik de deur achter me dicht trek.
Denken in praktische oplossingen en hoogste prijs/kwaliteit verhouding past niet meer in NL. Ik weet t, we “hebben recht op….”
Zeker! Maar, zeg, 80% van de mensen hier moet met een vliegtuig omdat ze met alle geweld ergens naar toe willen waar niets te zien is. Maar ja, je moet wel op vakantie, al is het maar voor de buren (status).
Nee
Het wordt tijd dat Bij1 ook in de baantjes carrousel komt. Die mevrouw Karamba die nu in de gemeenteraad zit lijkt me uiterst capabel om Benschop te vervangen. Zweven is immers ook een vorm van vliegen.
Ja goed plan. Een echt zweefteef aanstellen.
Kunnen ze niet de spreekwoordelijke blik boa's opentrekken? Of mag dat niet?
Als Benschop vertrekt wordt ie opgevolgd door Shula Rijxman, neem ik aan.
denk het ook. Sjoemelen kan ze al.
Ik zie wel een trend. Asielstop kan niet beweren ze, dan maar zo vervelend mogelijk maken door het kabinet lees: VVD. Schiphol moet minder vluchten gaan organiseren vanwege milieu en omwonenden, VVD wil dat niet maar moet van Kaag, dan maar zo vervelend mogelijk maken als groot aandeelhouder.
De wachtrijen moeten langer. Tickets nog veel duurder en liefst nog meer vertragingen en annuleringen. Dat zal het gepeupel leren. Wat denken ze wel, beetje gaan vliegen in de oorlog met deze inflatie en de greendeal in aantocht.
Om het dus met het vorige topic te zeggen; tijd voor een omslagpunt.
Precies! Vliegen is voor de Kagen en Jettens, niet voor ons gepeupel!
U begrijpt t
Wat moet je als piloot in een vliegtuig als eerste onder controle hebben?
De stewardess.
Boeh.
Vandaag nog accijns en belasting heffen op kerosine om dat te investeren in de koopkracht maar waarschijnlijk gaat dit geld naar asielbeleid of verdwijnt ergens in de zakken van een of andere kudt.
Zo goed hebben asielzoekers het niet, hoor, dat ze dat geld opgerookt krijgen. Asielzoekers zijn een relatief marginaal probleem dat de overheid cynisch in stand houdt zodat we daar boos op zijn, en niet zien hoe we op vijftien andere plekken genaaid worden.
Tsja. er is natuurlijk een enorm personeelstekort. Waarschijnlijk heeft het er iets mee te maken, dat Schiphol allerlei personeel in de corona-crisis bij oud vuil heeft weggezet, en dat deze mensen nu niet, zoals in de 19-e eeuw, aan de fabriekspoort staan te wachten.
Of zou het komen doordat er mensen waren die 'niet essentieel' werk deden volgens bepaalde mensen? Ik kan me voorstellen dat mensen die 'niet-essentieel' werk deden vóór corona, dat die niet meer terug wilden om zich daar dan voor 'niet essentieel' te worden versleten. Dan krijg je vanzelf in al die sectoren geen mensen meer.
Den Haag eist zoveel belasting ... maar de service naar de burgers is waardeloos, op elk vlak.
De waarheid is dat de tijdelijke extra beloning voor de beveiligers bijna volledig is gestopt. De plotseling onderbetaalden besloten daarop massaal te stoppen, ook omdat ze elders een beter betaalde en minder belastende baan vonden. Dus die lange wachtrijen waren volledig voorspelbaar en hadden voorkomen kunnen worden. Maar vermoedelijk vonden de aandeelhouders van Schiphol dat niet zo leuk.
Lijkt me logisch gevolg. Zo'n leuke baan is het nou ook weer niet. De hele dag mensen in hun kruis voelen.
Als ze honderden beveilgers tekort komen dan mag u er op rekenen dat ze binnen de kortst mogelijke termijn een slordige 700 nieuwe beleids- en communicatiemedewerkers werven. Zo werd “meer blauw op straat” ook aangepakt,
Het enige dat echt helpt is om meer opjaagmanagers aan te nemen. Iedere werkende krijgt 10 managers.
Hoe houdt Eindhoven stand momenteel?
Ik moet nog deze week.
www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/531...
@Glasgow Argus | 12-09-22 | 15:29: Bedankt voor een bericht van 27 juni 2022.
@Zack Hooi | 12-09-22 | 15:35: De portée van het verhaal staat nog steeds: zeker tot de herfstvakantie is het druk.
@Glasgow Argus | 12-09-22 | 15:36: Ja druk, hoe druk, even druk, minder druk. Drukker. Heb ze het in de hand, loopt het uit de hand. Roepen ze ook al op om niet te komen.....
PSV vliegt niet deze week, dus er is ruimte extra.
@Zack Hooi | 12-09-22 | 15:39: Nee, nog niet van "kom maar niet", maar wel drie uur van te voren. En dat voor een vliegveld dat niet meer isdan een veredelde fietsenstalling.
ook al annuleringen, vertragingen en lange rijen. Het lijkt schiphol wel.
Dat gezanik over treinen altijd. Van de zomer nachttrein richting Oostenrijk gepakt, prima ervaring geweest. Voor herhaling vatbaar en zo ontloop je ook nog eens het costa del sol en turkse kust soort figuren. Tevreden mee!
Niet zo moeilijk. Meeste rails liggen dan ook in het buitenland.
Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad.
Geef die Benschop een bonus.
Geef hem een schop.
@Glasgow Argus | 12-09-22 | 15:27: Om z'n eigen graf te graven??
En dan te bedenken dat Schiphol plannen heeft voor terminal Zuid, met een capaciteit van 14 miljoen reizigers per jaar. Totaal aantal vliegbewegingen per jaar van 600.000.
En dan te bedenken dat er nu al te weinig personeel is voor de huidige operaties. Bij Schiphol zitten wensdenkers van dezelfde soort die de energietransitie hebben verzonnen.
En de asielcrisis. Maar ik las net dat AzG Ter Apel heeft verlaten en onderweg is naar Schiphol.
Dat Benschop, die faalhaas aan wie je kan zien dat hij niks kan, die zwakkeling, er nog zit is verbijsterend.
Het probleem in NL in een notendop. Hoe beter je kunt ouwehoeren, hoe hoger je in de boom terecht komt. Dat je verder niets, maar dan ook echt helemaal niets kunt, wordt verbloemd door die gladde praatjes van ze.
Niet heel raar dat dit land echt helemaal kapot gaat.
Stel nou eens dat hij niet is aangenomen om een soepele luchthaven te leiden, maar om een milieu agenda te pushen. Dan doet ie het uitstekend.
Ik snap wel dat de mensen weg willen, overal is het goedkoper dan in Nederland.
Yep, hier in ZO Azië geen last van de aankomende horror winter. Benzine nog "slechts" € 1,50 / liter (dat vindt men al heel erg veel hier) dat dan wel.
Hapje eten aan het strand: € 5,- per hoofd en een biertje kost nog geen € 2,-.
Het zijn niet meer de prijzen van een jaar of 5 geleden )of nog wat langer) maar beter uit te houden dan in het door Rutte verpeste Nederland.
Wachttijden in het ziekenhuis zijn wel weer Kudt, maar daar werken ze in Nederland ook al aan, dus dat is over een paar jaar ook al geen verschil meer.
De val van Schiphol is de bedoeling. Ik weet niet of ik dan in complotten geloof, maar dit willen mensen zoals Kaag gewoon graag dus die vinden dit prima zo. Dit wil men niet oplossen.
Kaag al iets anders opgelost dan?
Moet Kaag vooral willen. Schiphol (wat je er ook van vind) is een economisch powerhouse waren velen geld mee verdienen.
Tja Schiphol wil geen bonus meer betalen: Dat komt mede door uitgestelde opleidingen en vakantie van beveiligers. We kijken nog of er andere factoren waren”, aldus de luchthaven, die de koppeling met het wegvallen van de zomerbonus niet maakt. Die liep tot 4 september en leverde beveiligers 5,25 euro per uur meer op.
Op papier is alles al lang opgelost.
Dat krijg je als je politieke vriendjes kan en mag benoemen op functies waar ze nul komma nul toegevoegde waarde hebben. Bestuurlijk Nederland heeft geen inhoudelijke kennis meer (wie nog wel) maar ze menen wel overal bestuurder te moeten zijn, zeker op posten waar het (semi)overheid betreft en dus ook met gemeenschapsgeld flink rondgestrooid wordt als het gaat om de vergoeding van de persoon die zich mag verrijken.
@Peerkeoud | 12-09-22 | 15:24: Helemaal mee eens. Er staat me een debat over het Fyra debacle op bij, waarin de Nederlandse staatssecretaris niets inhoudelijks te melden had, en haar Belgische collega (met een ingenieursopleiding) het Fyra product en de fabrikant (AnsaldoB reda) met feiten fileerde, en terloops opmerkte dat de Belgen wél verzekerd waren.
Als half Nederland voor veel geld werk heeft in de asielindustrie dan snap ik waarom ze elders overal mensen tekortkomen. Dus ook op Schiphol.
Vergeet de GGD's niet. Er zitten er al duuzenden alleen al via Teleperformance met een headsetje op te wachten op klanten en krijgen gewoon betaald.
Er komt nog is een revolutie hier.Wordt je morgens wakker hoor je op de radio dat op Schiphol een vliegtuig in de lucht is gevlogen. In Rotterdam is een rubberboot opgeblazen en in Den-Haag is in een lunchroom de staat van beleg afgekondigd.
Fons Jansen bracht het leuker. Hoewel het ook toen al net zo flauw was.
Dus niet alleen Finnen jatten.
Meer PvdA-ers op dit soort posities. Of andere gesjeesde politici. Daar wordt het allemaal beter van.
Welkom in de baantjesmolen, whoeiiiiii!
De beveiliging voor de douane is van het kaliber zandvoort.
Gooien die ook fakkels op de baan?
Je komt er makkelijker in dan uit. Hoe het hebben van een geldig paspoort ernstig in je nadeel kan werken.
'TaKe godverdomme YouR ShoeS oFF!' (ik had blijkbaar iets gemist) waren de eerste vriendelijke woorden die ik naar mij toe geschreeuwd kreeg door een Amerikaan (zwarte luchthavenmedewerkermevrouw) op een luchthaven in Florida bij mijn eerste bezoek aan de USA. En je weet wel, het gaat om de eerste indruk. Luchthavens zijn allemaal kut.
Heb zulke zweetpoten dan?
@Dubbelepunthoofd | 12-09-22 | 15:18: Draag altijd crocs.
op Schiphol 5 uur van te voren aanwezig, had 8 minuten over bij de gate om even te plassen.
Terugvlucht uit Mallorca: 18 minuten van de hoofdingang tot de gate.
Waarschijnlijk had u die typisch Nederlandse “lekker belangrijk” houding en weerwoord toen men u de eerste keer beleefd vroeg om uw schoenen uit te doen
@jusch | 12-09-22 | 15:25: 31 mei j.l. 14:00 niemand maar dan ook niemand voor ons een wonder ben er nog van ondersteboven.
Over 2 weken via Eindhoven mij zien ze niet meer op Schiphol.
Paar jaar terug hetzelfde gehad met een donkere obese douane figuur op JFK, moest voor de derde keer een formulier invullen werd kwaad op die vent, Just a Joke sir calm down
@BASinnic | 12-09-22 | 15:26: Denk dat ik tijdens het opdoen van de indrukken in een nieuwe totaal onbekende omgeving een eerste verzoek heb gemist.
In welke regio is dan nu pas de zomerverkansi begonnen? Of loopt Joris Linssen de boel soms op te houden in de verkeerde hal?
Mijn dochter komt vannacht van Marseille terug met het vliegtuig.
Ze woont in Belgie. Daar is het hetzelfde laken een pak. Ze werden na vele uren met een ander vliegtuig naar Belgie gevlogen, maar niet naar het vliegveld waar hun auto stond, op Orly mocht niet meer gevlogen worden. Komen dan uiteindelijk aan op Charles de Gaulle, kunnen ze niet uitstappen want er staat geen verrijdbare trap. Moesten bijna 1 uur wachten in het vliegtuig tot iemand geregeld kon worden. Gebruik maken van de glijbaan mocht niet.
Het lijkt wel dat sinds 2020 de paniek zover is toegeslagen in de luchtvaart dat er van normaal redeneren en regelen geen sprake meer is.
Daarom vlieg ik ook amper en al helemaal niet voor een vakantie. Ik laat mij niet als vee behandelen. Dan was ik wel een varken geworden.
Ha ha ik voel m
Schiphol illustreert het Nederlandse kernprobleem. Veel te veel geld gaat naar doodgewichten in nodeloze functies terwijl dat geld naar functies in het primaire proces moet gaan
Ja maar ze hebben de laatste 6 maanden maar 65 miljoen winst gemaakt, waar moet je dan extra beveiliging mee betalen?
Het kernprobleem is dat mensen hier veel te lang veel te rijk en verwend zijn en alles ze is aan komen waaien. Nooit een beetje tegenwind hebben gehad waardoor ze allerlei luxe als normaal, als recht zijn gaan beschouwen zonder erover na te denken waar die dingen vandaan komen en wie het mogelijk maakt. Als al die verwende nesten gewoon een reële prijs voor hun ticket wilden betalen, had het personeel daar betere arbeidsvoorwaarden en was er waarschijnlijk geen tekort. Schiphol voorziet alleen maar in een vraag van de consument (zo veel en zo goedkoop mogelijk vliegen) en nu is de bodem bereikt, kun je naar Schiphol wijzen maar die veroorzaken die vraag niet. Het is niet normaal dat er zomaar (warm) water uit je kraan komt of dat je zomaar even in een vliegtuig stapt. Als je daar in de rij kunt staan moet je niet klagen dat je in de rij staat maar blij zijn dat je het je kunt veroorloven om überhaupt op vakantie (met het vliegtuig) kunt.
@Capt. Iglo | 12-09-22 | 15:28: Natuurlijk is het normaal dat er warm water uit je kraan komt. Dat vliegtuig laat ik maar even voor wat het is. Die tickets zijn inderdaad heel erg goedkoop.
Maar, is er nog wel een vliegtuig dat vandaag de lucht in gaat? Jeroen Pauw wil graag meevliegen. Want als je meevliegt dan levert dat geen CO2 footprint op. Volgens Jeroen.
En dat heeft jarenlang elke avond iedereen de maat genomen, op een (dom)linkse manier. Gewoon griezelig.
Beveiligers, bij de poortjes..... omdat er 21 jaar geleden in Amerika een paar vliegtuigen gekaapt zijn worden nog steeds alle passagiers die met een charter naar Kreta gaan gecontroleerd op breinaalden en nagelschaartjes. Ik vraag me echt af waarvoor dat eigenlijk nodig is. Ik vermoed dat het gewoon een ontmoedigingsbeleid is om te gaan vliegen.
Vergeet de levensgevaarlijke flesjes water niet!
youtu.be/-LDzOi1dyAA
Why The TSA Doesn't Stop Terrorist Attacks - Adam Ruins Everything
Vraag me ook af hoeveel figuren ze opgepakt hebben, denk 0.
Je kan ook alle vrachtwagens in de buurt van een Kerstmarkt gaan fouilleren.
Hou op over nagelschaartjes. Moest de mijne inleveren in juni, nadat ik hem al 3 jaar overal mee heb heengenomen. Het was een emotioneel afscheid. 3 beveiligers en een manager kwamen er aan te pas om de uiteindelijke beslissing te nemen.
Alleen alleenreizende mannen controleren. Vaders met kinderen en vrouwen met rust laten.
@happen_maar | 12-09-22 | 15:13:
Vloeistof aldus die Rambo's daar.
Eind dit jaar, als de Grote Recessie eindelijk is gekomen, dan is Schiphol helemaal leeg, geen mens meer te zien.
Dat krijg je als je overal uitgerangeerde politici dumpt op topposities bij bedrijven die van de overheid zijn.
Heeft Kaag al geroepen dat Benschop vervangen niet ten koste van de stikstofreductie mag gaan?
Schiphol gaat verworden tot een regionaal vliegveldje door de fanatieke klimaat- en omgevingsdrammers. Voordeel is dat als er niets meer vliegt u ook niet meer in de rij hoeft te staan.
Win win dus.
Wie voor 39 euro naar Barcelona wil heeft niet goed opgelet bij de onderwijzer, tjuu de deeltijd-juffies hebben het niet over kunnen brengen de laatste 25 jaar.
REAGEER OOK