Joe Biden omarmt 'Dark Brandon'-esthetiek en kiest aanval. "Maga Forces bedreiging democratie"
Het enige echte Biden-nieuws na elke speech is natuurlijk dat-ie niet live op het podium ontbond
Maar toch viel de speech zelf gister ook op. Want met z'n Imperial Blood Marines op de bedenkelijke achtergrond deed hij even een half uur lang Hillary's Deplorables x 100. Strekking: Trump en z'n MAGA crew zijn een bedreiging voor de democratie en de ziel van Amerika. Tuurlijk, Trump zelf is het enige leuke aan de Trump-beweging, en die verachtelijke wezels uit de esthetische onderklasse van rechts als Matt Gaetz, die ten diepste gestoorde Marjorie Taylor Greene en die verschrikkelijke Lauren Boebert die in Trumps kielzog een plekje aan tafel kregen zijn ook onverteerbaar.
Maar zijn ze werkelijk een grotere bedreiging voor de Amerikaanse democratie dan de gehele progressieve alliantie die vier jaar lang Trumps verkiezing als illegitiem beschouwde? Nee. Dit is gewoon wat de tribale pendulum doet in een tweevoudige eenpartijstaat.
Maar hier dan onze duiding van waarom team Biden voor deze esthetiek en retoriek koos. Op 22 juli was Bidens approval rating op een all time low van 38%. Bidens kwijtschelding van studieschulden tot $10.000 gaf hem voor het eerst in lange tijd weer een zetje tot 44%. Ongeveer tegelijkertijd coöpteerde Het Systeem de Dark Brandon Meme, en toegegeven, dat weerklonk niet onaardig onder de jonge Democratische achterban. En deze speech lijkt een gepoogde voortzetting van dat meme-momentum, een verdere cultivering van het nieuwe Dark Brandon-beeldmerk als daadkrachtig en resoluut. En het lijkt te werken, want Tucker, Poso, Shapiro, Bannon, Charlie, Benny, Marjorie, Gaetz & Co reageren allemaal exact volgens het draaiboek.
Hele speech na de breek.
Voorbeeld: Meme momentum in actie
Hele speech
optieken
Social
Reaguursels
InloggenHet lijkt een wereldwijd fenomeen te zijn dat democratieën gedoemd zijn te verworden tot clown shows. Trump heeft last van het FVD syndroom dat er enorme gekken tot aangetrokken worden en de democratische partij is natuurlijk zo corrupt als de pest (hoe komt een nitwit als Biden's zoon aan zulke leuke baantjes en hoe komt het toch dat de man van Pelosi zo goed kan beleggen?). De enige reden waarom de media en de democraten zo fel van leer trokken tegen Trump is omdat het een buitenstaander is in een wereldje waar alle baantjes al van tevoren zijn verdeeld (en dan niet alleen de politieke baantjes, maar ook in de media en multinationals). De gevestigde democraten en republikeinen waren als de dood dat Trump roet in het eten van hun lucratieve baantjes carousel zou gooien.
Biden heeft gelijk. Trump is een gevaarlijke dwaas. Onvoorstelbaar dat een amerikaanse president die vanwege zijn verkiezingsverlies zijn aanhang zo heeft weten op te hitsen dat ze het congress bestormden.
Heerlijke reactie, origineel. Chapeau!
Demagoog noemt demagood een demagoog.
Lood om oud ijzer.
Briljante uiteenzetting van vernieuwde inzichten.
Je nog steeds niet verdiept in de redenen/achtergrond waarom het Da Donald (en tegen alle rondgekwetterde voorspellingen van de MSM in 'Murica in) lukte om POTUS #45 te worden ? In 2016 was Hillary Clinton de belangrijkste reden, in 2024 zal dat warschijnlijk Sleepy Joe Biden zijn.
Aangezien de Amerikaanse versie van D'66 er zo'n tiefusbende van maakte, kreeg iemand als Trump de kans. Sinds die tijd kennelijk nog steeds niet bijgeleerd dus best kans dat de geschiedenis zich gaat herhalen.
Net dat je denkt dat het in NL qua volksvertegenwoordiging naar demense toe compleet ruk is: het kan dus erger.
Het beleid van de Democraten is wel lekker overzichtelijk: Hier is geld, en stem tegen Trump.
De Republikeinen strooiden ook met geld. De belastingkorting voor grote bedrijven onder Trump alweer vergeten?
@* Il Principe * | 02-09-22 | 16:16:
Onder Trump daalde de werkloosheid en gingen de minimumlonen op natuurlijke wijze (dus zonder opgelegde inflatie) omhoog.
Niks mis met lagere belastingen, inderdaad.
@* Il Principe * | 02-09-22 | 16:16:
Kost hetzelfde als kwijtschelding van leningen door Biden, maar levert meer op. De prognoses daarover verschillen met wat je van Trump vindt.
@Dandruff | 02-09-22 | 16:24:
1. Onder Trump knalde de staatsschuld omhoog, nog voordat er een crisis was.
2. De werkloosheid is nu net zo laag als onder Trump.
3. Het minimumloon is sinds 2006 onveranderd $7,25
@Allemaal | 02-09-22 | 16:35:
Onzin, trickle down politics werkt niet. Consumptie gaat niet omhoog als je rijken nog meer geld geeft, maar wel als je armen meer geld geeft.
@* Il Principe * | 02-09-22 | 16:42:
1. Onder Biden nog veel meer, maar onder Trump kwam dat bij de werkende mensen terecht.
2. De overheid en semi-overheid groeit onder Biden inderdaad enorm; oa tienduizenden extra belastingambtenaren. En niet alleen kinderen, ook ambtenaren krijgen verplicht racistisch crt-onderwijs. Ook wordt er volop geïnvesteerd in allerlei niet-werkende energietechnologie en andere subsidieafhankelijke "economische sectoren". Dat gaat ten koste van de VS en dus van de Amerikaanse belastingbetaler.
3. Dat is het wettelijk minimumloon. Maar werkgevers die de mogelijkheid hebben daar boven te zitten mogen altijd meer geven; en dat is wat er onder Trump gebeurde.
@* Il Principe * | 02-09-22 | 16:44:
Om te beginnen is het Westen wel degelijk welvarend geworden door kapitalisme dat leidde tot tripple down.
Bovendien doe jij alsof je de armen meer geld kunt *geven*. In de praktijk is het echter zo dat de armen eerst meer belasting moeten betalen voordat ze daar toeslagen voor terugkrijgen. Dat is helaas niet alleen maar extreem simplististisch vestzak-broekzak geld rondpompen. In de praktijk leidt dat tot gigantische economische verliezen vanwege fraudegevoeligheid en omdat hele ministeries vol peperdure ambtenaren dat geld moeten rondpompen.
Het is een natuurwet; hoe groter de overheid, des te armer het land. Dat is geen toeval. Kijk naar Jetten die niks van energie of klimaat afweet, maar wel ministertje mag spelen. Die zijn echte baan hier in crisistijd afzegt om een vliegreisje naar een subsidietop te kunnen declareren.
Maar zal die top iets opleveren, denk je?
Als een van die subsidiesponsjes echt een oplossing voor welk probleem dan ook zou hebben, dan zou dat gewoon rond gemaild kunnen worden; eventueel via Teams uitgelegd. Maar ja, dan zit Jetten thuis op de bank.
Lees aub even na wat de staatsschuld de afgelopen jaren heeft gedaan, voor tijdens en na. Btw, blame the fed.
@Dandruff | 02-09-22 | 17:15:
Verdubbel het minimumloon en de consumptie van tientallen miljoenen amerikanen stijgt enorm. Verdubbel het vermogen van Elon Musk en de consumptie stijgt niet. Verzin zelf maar waarom. Wat denk je dat beter is voor de economie?
@* Il Principe * | 02-09-22 | 19:40:
Verdubbeling van het minimumloon zonder lagere belastingen leidt ook tot verdubbeling van de winkelprijzen. Want de kleine en middelgrote ondernemers moeten zowel de hogere lonen als de daarover betaalde hogere belastingen toch ergens verhalen. Dat heet inflatie en daar schieten de laagstbetaalden precies niks mee op. Alleen een op wanbeleid en baantjescaroussels gebaseerde overheid profiteert daarvan.
Daarom eist links altijd dat ondernemers, dus *anderen* de minimumlonen omhoog moeten gooien; daarmee stijgen namelijk de belastinginkomsten en dus de potentiële overheidsuitgaven. Kunnen er weer miljarden in allerlei bodemloze linkse hobby's gepompt worden.
Dat is alsof ik eis dat jij het zakgeld van jouw kinderen verhoogt; zodat ik meer "beschermgeld" van jouw kinderen kan eisen. Nogal brutaal dus.
Het gaat niet om Elon Musk maar om de middenklasse. Er zijn maar weinig mensen die zo rijk zijn als Musk, en die betalen vaak al zat dus die vertrekken als je ze echt op onredelijke wijze gaat beroven. Bij miljoenen lagere en midden- inkomens valt meer te halen dus die draaien altijd op voor alle "laat de rijken betalen" retoriek.
Hi tech vs Low tech vs Deep tech.
En iedere tech komt op voor haar eigen belangen in de USA.
Maar waarom Dumb Tech met veel geweld het Capitool bestormde blijft dan weer voorlopig een raadsel.
De mid terms Gaat Biden Wel winnen door 20K studieschuld per student kwijt te schelden.
Hopelijk krijgen diegenen die niet studeerden dan ook meteen 20K +rente op hun rekening gestort.
Als ie maar geen Rutte doet. Die had ook ergens vlak voor de verkiezingen wel niet duizend euro beloofd.
Zijn er meer studenten dan niet-studenten dan? Want die laatsten vinden het vast een goed idee om voor de schulden van een ander op te draaien...
Toevoeging: ik denk dat de meeste studenten sowieso al op democrats zouden stemmen. Hiermee creëert Biden eerder het precedent voor de overloop van vele Dems-stemmers naar GOP onder het motto van: ik ben voor solidariteit, maar niet als dat betekent dat ik de studieschulden van een ander mag gaan betalen.
Jij dacht vast ook dat Killary wel van Trump zou winnen?
@4HoogAantWater | 02-09-22 | 16:06:
De campagne van Hillary werd door de FBI de nek omgedraaid. Iets met dat de republikeinen vonden dat Hillary niet goed omging met staatsgeheimen...
Een gaapverwekkende vader met een scheefschaatsende zoon, wat is nu de obsessie?
Wie dacht dat de macht over de USA in dat witte kantoortje zit heeft nooit goed opgelet.
Vergeet de knettergekke en verslaafde dochter niet.
@Gele Beer | 02-09-22 | 14:46: Je bent me nu al kwijt, maar ik heb na Soap dan ook nooit meer naar soaps gekeken.
Iemand zei het al, die trumptards zijn enorme snowflakes. Trump deed niets anders dan zijn. Tegenstanders belachelijk maken en demoniseren (op bijzonder infantiele wijze zoals ‘crooked hillary’). Wordt er eindelijk eens uit het andere kamp ferme taal gesproken over het groeiend aantal subversieve wappies, is biden ‘onnodig aan het polariseren’. Incasseringsvermogen van een kind.
Wie is er hier nu aan het jij bakken?
Alsof de Dems anders waren. Zit nog steeds met smart te wachten op dat hotel filmpje uit Moskou met dansende prostituees en een pissende Trump op bed.
Om over 4 jaar demoniseren tijdens zijn presidentschap maar te zwijgen.
Als Trump het doet zeggen ze dat hij Amerika sterk polariseert, als Biden het doet is het ineens niet polariserend, of toch wel ?
@bob,
Trump noemde Hillary-stemmers geen deplorables, racists, etc. Dat zijn naast flinke beledigingen ook hele zware beschuldigingen.
Jouw claim dat Trump bijna net zo'n vuige bek had als Hillary klopt dus al niet. "Crooked" valt best mee, zeker gezien de valse en zeer kwaadaardige racismebeschuldigingen van de "democraten" die tot veel raciaal geweld hebben geleid. En die haatcampagne begon vanaf het moment dat Trump meedeed.
En verder werden alleen de Trump-rally's verziekt door gewelddadige tegendemonstranten. De Trump-stemmers gingen niet naar Clintonrally's om te rellen. En dat zegt eigenlijk alles over wie de democratie bedreigen en wie niet.
Dat tegenstanders van politiek, raciaal en religieus geweld het incasseringsvermogen van een klein kind hebben is ook onzin. In een vrij land mag alles en iedereen bekritiseerd worden, dus ook tegenstanders van het Vrije Westen. Precies zoals jullie de tegenstanders van racistisch crt-onderwijs en rassenrellen mogen uitschelden, aanklagen en ontslaan. Of, in theorie, bekritiseren. Maar gek genoeg ben ik echter nog nooit iemand tegen gekomen die de voordelen van racistisch onderwijs en rassenrellen kon uitleggen. Verder dan "Trumptards" komt woke niet.
Zijn tegenstanders (politici) of de democratische stemmers?
@dutch bikkel | 02-09-22 | 15:58:
Dat is het andere uiterste. Biden is ook geen oorlog begonnen, dat was Poetin. En Biden zegt terecht dat hij dat niet accepteert.
Het grappige is dat Biden stiekem veel beleid van Trump heeft overgenomen; zeer kritisch naar China, naar Iran, naar Rusland en naar Turkije; en waarschuwen dat hij niet over zich laat lopen. Het bezoek van hoge regeringsvertegenwoordigers zoals Pelosi aan Taiwan is mogelijk gemaakt door een wetswijziging van. Trump. Het idee is niet om een kernoorlog met China uit te lokken, maar wel om Xi te laten weten dat Taiwan beschermd wordt.
Dat is MAGA. Ik ben allesbehalve een Biden-fan, maar dat mag best gezegd worden.
@Dandruff | 02-09-22 | 15:18: jullie?
Verder gaat dit volstrekt voorbij aan het punt. Als je uitdeelt moet je ook incasseren. Ik ben niet zo ontvankelijk voor een verhaal dat de andere kant erger zou zijn. Een tegenkandidaat crooked noemen gaat m.i. overigens wel ver.
@BobDobalina | 02-09-22 | 16:19:
Uitdelen en incasseren werkt alleen als beide kandidaten dezelfde regels hanteren. Alleen al het voortdurende linkse geweld bij Trump-rally's laat zien dat daar geen sprake van was. Ook diverse oproepen tot geweld tegen Republikeinen, en later tot blm-rassenrellen geeft aan dat er geen gelijke regels gelden.
Maar ook verbaal zijn er grote verschillen tussen;
- kritiek, belediging en laster;
- een kandidaat beledigen of zijn/haar achterban beledigen;
- idem met kwaadaardige en gevaarlijke laster.
Ik vraag me af of Trump Hillary ook "crooked" had genoemd als de dems een normale verkiezingscampagne waren aangegaan, zonder laster en gelogen rassenkwesties.
Vergis je niet; ze zijn niet altijd vijanden geweest, ze kwamen jarenlang bij elkaar over de vloer. Trump werd ooit bejubeld voor zijn werk voor de zwarte gemeenschap. Maar toen hij in Hillary's vaarwater opdook werd hij ineens de grote Satan. Compleet met reeksen valse aanklachten en belachelijke roddels over plasseks. En ondertussen werd kritiek op Hillary's emailgebruik als fascisme weggezet. Informatie over Hunter Bidens laptop werd zelfs gecensureerd.
Dan is crooked nog best mild.
@Dandruff | 02-09-22 | 16:42: nogmaals een nogal subjectieve versie over waarom de andere kant erger zou zijn is echt geen rechtvaardiging voor snowflakegedrag. Het propageert alleen maar het slachtofferdenken van de trumpaanhangers.
@BobDobalina | 02-09-22 | 17:06:
Volgens mij maakt een goede rechter ook verschil tussen kritiek, belediging, laster en oproepen tot geweld. Daar is in principe niks subjectiefs aan, in de wet is redelijk omschreven wat wel mag of niet mag, en welke sancties kunnen worden opgelegd.
En zelfs een leek op juridisch gebied snapt dat het gebruik van geweld kwalijker is dan het afwijzen van geweld. Als jij het beter weet leg dat dan uit in plaats van over "slachtofferdenken" van andersdenkenden te beginnen.
Je kunt met een stempeltje het woord "snowflake" op een auto zetten, maar daarmee wordt die auto geen snowflake. Controleerbare feiten zeggen mij meer dan stempeltjes.
Los van de retoriek en de setting, is het natuurlijk wel goed
dat hij de aspirant-terrorist aka oranje pipo benoemt.
Viel alles mee dat het hem lukte om 4 volzinnen te zeggen.
Vraag me af wat voor spul ze in zijn koffie hebben gedaan. Of de haat bij Biden moet wel ontzettend hoog zitten.
@viejohuevon | 02-09-22 | 14:27: kijk ‘de biden is een pedo’ mensen zijn er nog. Veel kregen al een permaban overigens.
Het probleem is dat de ambtenaren Democraten zijn net als in NL de ambtenaren kartel partijen aanhangers zijn, inclusief rechterlijke macht.
En de Universiteiten. Ze zijn al bezig met de scholen. En zijn ook net begonnen aan het leger. Maar och wat zijn het een engelen, als je de belangrijkste kranten mag geloven.
Dark brandon is een wanhopige poging om sleepy Joe cool te maken.
Nee die Cinema en Mansion in de eigen gelederen is zuivere koffie...
Over populisme gesproken, dit is toch puur angstpopulisme van de Democraten.
Verder lijkt het werkelijk of hij een spuitje krijgt met speed voor aanvang van de speech.
Rood en zwart wie deed dat nog meer? Iets met blut und Boden.
Stendhal.
Nog even en hij begint over de duizendjarige democratie...
Kraftwerk ! The Man Machine !
Die seniele gek heeft dus gewoon gelijk.
Iedereen heeft gelijk en niemand heeft gelijk.
Nee. Zijn teleprompter geeft een zorgvuldig geprepareerde speech weer die volgens een leger van spindoctors de juiste approach is om de midterms in het voordeel van de demo te beslissen. Of de seniele gek gelijk heeft of niet doet niet ter zake. Hij heeft gelijk op sommige punten, maar hij (de speech) gaat VEEL te ver door de KIEZERS van MAGA-beleid weg te zetten als anti-democratisch. Hij zou zich moeten beperken tot het beleid zelf.
@Gladiator Fap | 02-09-22 | 14:26: Zet de NLregering de PVV kiezers en/of de FvD kiezers niet ook weg als zijnde een gevaar voor de democratie? Of zie ik dat verkeerd?
@viejohuevon | 02-09-22 | 14:29: Ja, maar -eerlijkheid gebied te zeggen- zij doen dat zelf ook. Het eigenlijke probleem is dat iedereen die zulke woorden in de mond neemt waarschijnlijk projecteert.
Kweenie, ik krijg eerder riefenstahl dan George Lucas vibes
Triumph des Bidens?
Die snowflakes aan de rechterkant van het politieke spectrum zijn een beetje overgevoelig. Al jaren maken zij de democraten uit voor communisten en kindermoordenaars. Als de democraten het zelf wat scherper gaan spelen, loopt extreemrechts ineens allemaal te jammeren. Grow a pair.
Extreem rechtse snowflakes?
Ja nog nooit termen als extreem rechts, fascist, bruinrechts gebruikt, terwijl het toch zo op zijn plaats geweest zou zijn.
@zaaddodende pasta | 02-09-22 | 14:02: vind ik ook vreemd ja, aangezien "snowflake" toch duidelijk op de linksgeoriënteerde jeugd slaat
@Gladiator Fap | 02-09-22 | 14:08: Mwah, als snowflake gewoon slaat op iemand die teergevoelig is dan ken ik ze zowel op links als rechts.
@Tashtego | 02-09-22 | 14:12: fair enough... links en recht interesseren eigenlijk ook niet zo... het zou meer "redelijk en onredelijk" moeten zijn. En dat vind je over het hele politieke spectrum.
@Gladiator Fap | 02-09-22 | 14:18: Als 'sneeuwvlok!' een even grote belediging is als 'fascist!' is dat een redelijke vergelijking.
@funda | 02-09-22 | 14:58: Het maakt eigenlijk niet uit of het nu een "belediging" is of niet. Het gaat erom wat ermee bedoeld wordt: een overgevoeligheid voor de realiteit.
@Gladiator Fap | 02-09-22 | 15:22: Dan heb je het toch niet over "fascist!", "bruinhemd!", "racist!", "nazi!", mag ik aannemen? Ik schaar dat niet onder overgevoeligheid voor de realiteit, maar dat is misschien persoonlijk.
@funda | 02-09-22 | 15:50: Hieronder al gepost: Giovanni Gentile had als filosofische basis voor het fascisme "het ontkennen van een externe realiteit en het prefereren van een realiteit die alleen in gedachten bestaat" Oftewel: wensdenken boven realiteit. Klinkt erg woke als je het mij vraagt.
Het gaat hier niet veel anders, als je niet voor ons bent ben je een racist, populist, laagopgeleid etc.
Je kan van alles vinden van Biden, maar dat Trump een direct gevaar voor de democratie is, is volstrekt duidelijk, Dat heeft hij bewezen tijdens zijn presidentschap en vooral na zijn presidentschap. Maak je geen illusies, het moment dat Trum weer president wordt zal hij er alles, maar dan ook echt alles, aan doen om de democratie om zeep te helpen en om zichzelf, zijn familie en zijn vriendjes aan de macht te houden.
En in zijn kielzog trekt hij de republikeinse partij omver. Zoals de woke-beweging de tumor is binnen de Democraten is de Trump-beweging de tumor binnen de Republikeinen. De rest van de wereld mag hopen dat de tumors bestreden kunnen worden, want goedaardig zijn ze in ieder geval niet.
Vervang Biden voor Trump en Trump voor Biden in je tekst. Stop de tijd!
@rederijker | 02-09-22 | 14:04: dit is exemplarisch voor het niveau van de reacties van de trumpies. Gewoon lekker jijbakken.
Tsjah democratie...
@BobDobalina | 02-09-22 | 14:20: De steen vliegt over en weer... jij-bakken is tegenwoordig synoniem met debatteren. Jammer genoeg.
Het is onmogelijk voor een president om de democratie om zeep te helpen. In de wijze waarop de Amerikaanse staat is ingericht, zijn, juist om een dergelijk scenario te voorkomen, meerdere veiligheidsmechanismen ingebakken. Gaat gewoon niet gebeuren.
Heb je het nieuwe topic al gelezen? De POTUS-keutel wordt alweer ingetrokken. Wel goed om te weten dat jij het met hem eens was.
Het is niet de 1e keer dat iemand een andere groep wegzet als angstgegner.
Trump zou inderdaad een einde aan de oorlog maken, door Oekraïne weg te geven aan Rusland. Precies wat hij eerder deed met Syrië.
@* Il Principe * | 02-09-22 | 13:38: oekraine is net als belgie een artificieel land
@ streknek | 02-09-22 | 13:43
Het hele oostblok dus maar weer teruggeven? Hebben die mensen er zelf nog wat over te zeggen? Of heb je gewoon een hekel aan democratie.
@Kartelmaster2000 | 02-09-22 | 13:46:
tuurlijk joh. welk land is geen artificieel land?
@streknek | 02-09-22 | 13:43: In ernst, Oekraïne weggeven aan een gelijkgeschakelde terreurstaat ? .. Niet zo kies dit soort reacties ..
Oekrainers hunkere naar voorspoed, stabiliteit en beschaving en dat betekent maximaal en definitief afstand houden van Rusland na volledig herstel van territoriale integriteit ..
@streknek | 02-09-22 | 14:07:
Ehm, EU? Navo? Ze hebben zich democratisch bij "ons" aangesloten, ja. Laat het lekker aan henzelf over. Bemoei je er niet mee.
@streknek | 02-09-22 | 14:10: jij lijkt me d'r een om in de gaten te houden, maar goed wie ben ik ..
@* Il Principe * | 02-09-22 | 14:14: Zit de Oekraine in de EU en de Navo? Dat wist ik helegaar niet! Hep ik zeker de krant niet goed gelezen.
@ streknek : Type Russische toerist dat je niet wil hebben hier ( to put it mildly ..)
@streknek | 02-09-22 | 14:25: de nadrukkelijke wens daartoe uitgesproken, dus indirect reeds bij ons aangesloten, maar niet om het even , hou jij je nu van de domme ? ..
Iedere gemeenschap, dus ook de wereldgemeenschap , heeft een " politiemacht" nodig en of je het nu leuk vind of niet, dat kan alleen maar de USA zijn. Serieuze alternatieven hoor ik graag, maar die zijn er in de verste verte niet.
Biden is een zeer zwakke president en de gevolgen daarvan ondervinden we al aan den lijfe en het zal allemaal nog veel erger worden.
Had er dan niet ingevallen moeten worden, terwijl bekend was dat daar allerlei staatsgeheimen lagen? Liegen en ontkennen daarover. Dan roep je een inval over je af.
Staatsgeheimen? Wacht het onderzoek maar even af? Of zat je ook zo hoopvol op de russian collusion trein?
@zxcvb | 02-09-22 | 13:48: Ja schandalig alles op een prive server, moest verboden worden.
Eerst was er volgens Trump niets aan de hand en had hij niets te verbergen. En vervolgens kwam de mededeling dat als er wel wat gevonden zou worden, dat het daar neergelegd was door de FBI, een organisatie die in de ogen van Trump volstrekt incompetent is. Yep, sterke move van de grote leider. Doet me denken aan ' ik win de verkiezingen en als ik verlies is er fraude gepleegd' en onstijgt het niveau niet van 'ik steel een snoepje, maar als je me betrapt, dan was het de hand van god in de snoeppot'.
Doet er niet toe.
De democraten doen een serieuze poging om de democratie om zeep te helpen door het demoniseren van politieke tegenstanders. Daartoe spelen zij de 'facisme' kaart. Dat is een prima truc die zich al eerder bewezen heeft. De liberale media helpen daar graag een handje bij door het uitsluiten van andere onwelgevallige meningen. Welke politieke bestuursvorm hoorde daar ook al weer het beste bij?
Heb je al eens naar die extreemrechtse zenders geluisterd die 24/7 gif in de samenleving pompen, maar dat wel gewoon mogen doen.
Man, het wordt niet fascistischer dan een president die de meute opjaagt om een voor hem onwelgevallige uitkomst met geweld om te draaien. Het wordt niet fascistischer dan een president die eist dat feiten worden verwisseld voor 'alternatieve feiten'. Tevens; de 'demonisering' is een proces dat beide kanten in de USA goed beheersen, maar Trump en zijn volgelingen zijn nog steeds de echte experts daarin.
@rederijker | 02-09-22 | 14:01: Ja want die Russiagate was echt een aanfluiting.
Wat de VS gaat doen en worden op korte termijn, 10 jaar ofzo. Dit is iets waar ik best benieuwd naar ben.
Gratis geld en memes om de jeugd blij te maken, ik zie het al. Weet u wie ook de jeugd voor zich won?
Die gasten hebben een gat in hun hand, en een keer raden wie de rekening mag betalen....
De Rattenvanger van Hamelen.
Mark Rutte? Sigrid Kaag?
"Maar zijn ze werkelijk een grotere bedreiging voor de Amerikaanse democratie dan de gehele progressieve alliantie die vier jaar lang Trumps verkiezing als illegitiem beschouwde?"
Ja, voor 100%.
Er lijkt een niet te stoppen proces van zwart en wit denken te zijn te ontstaan. Aangevuurd door een stel idioten. Ze zeggen andere dingen, maar bedoelen hetzelfde: jij slecht, ik goed. Precies wat Bonhoefer als eens aangaf. Ongeacht hierarchie, de domheid neemt toe, ander kleur vlaggetje, maar wel dezelfde intentie. Wat zou ik graag de leiders van deze stupiditeit eens forensisch psychiatrisch willen onderzoeken. Ik denk dat ik niet ga schrikken, Ik denk dat de uitkomst weer hetzelfde van hetzelfde van hetzelfde van hetzelfde van hetzelfe (enz.) zal zijn.
"Strekking: Trump en z'n MAGA crew zijn een bedreiging voor de democratie en de ziel van Amerika."
Wat inderdaad 100% waar is! Bij Trump gaat loyaliteit ver boven alles, inclusief loyaliteit aan de leugen dat de verkiezingen zouden zijn gefraudeerd en Trump zou hebben gewonnen. Wie daaraan twijfelt in de partij moet weg, zie Liz Cheney en vele anderen. Hun positie wordt onmogelijk gemaakt, een shitstorm aan vuilspuiterij is hun deel, waarna de rijen zich sluiten en er alleen nog leugen-gelovers over zijn en meelopers die doen alsof ze dat geloven voor hun eigen carriere.
Trump wil de democratie de nek omdraaien, en Poetin stijl gaan regeren, minus vallen uit het raam en vergiftigde opponenten, dus de minder vileine variant. Maar in dezelfde stijl, waarbij hij de middelen van de staat naar zijn hand wil zetten, zoals rechters en media, dus het verlaten van de Trias Politica, bij dat idee loopt Trump het water in de mond. De media en "onwillige" rechters zijn al bij het vuil gezet en als vijanden van het land betiteld.
En natuurlijk de capitool-bestorming plus onlangs de enorme hoeveelheid top-secret documenten die Trump thuis had bewaard in een kamertje, waarschijnlijk met als doel dit ooit als "leverage" te kunnen gebruiken. Trump gaat een einde maken aan de democratie, als hij weer aan de macht komt en als eerste zal hij dan al zijn opponenten het leven bijzonder zuur gaan maken. Want wraak staat hoog op zijn rancuneuze agenda.
Rutte wil de democratie de nek omdraaien, en Poetin stijl gaan regeren, minus vallen uit het raam en vergiftigde opponenten, dus de minder vileine variant. Maar in dezelfde stijl, waarbij hij de middelen van de staat naar zijn hand wil zetten, zoals rechters en media, dus het verlaten van de Trias Politica, bij dat idee loopt Rutte het water in de mond. De alternatieve media en "onwillige" boereb zijn al bij het vuil gezet en als vijanden van het land betiteld.
Een en al speculatie over wat Trump misschien zou kunnen gaan doen en misschien als motieven zou kunnen hebben. Een beeld wat in uw hoofd is ontstaan na jarenlange berichtgeving door de media. En als Trump daar tegen is, is dat voor u bevestiging van uw standpunt. Een door en door verziekte zienswijze die dat land (en ook het onze) naar de afgrond brengt.
Paar puntjes van opbouwende kritiek:
- Trump is een proleterige vastgoedboer die liever bier dan champagne drinkt, liever Football (de versie met helmen) kijkt dan een boek leest en houdt van modellen met goede tieten. Het is een echte, oppervlakkige, praktisch ingestelde Amerikaan. Zoals Oscar Wilde ooit zei over Amerikanen: ze zijn van arm naar rijk gegaan zonder beschaving ertussenin.
- Het feit dat het hele corrupte kliekje in DC hem diep haat is oprecht een aanbeveling. Er moest iets gebeuren want in DC hield niemand zich meer bezig met het lot van gewone Amerikanen. Belangengroep hier, belangengroep daar. Veelal mensen die miljonair worden van de politiek - zoals Biden - in plaats van als miljonair erin stappen. De oorlog van het totale establishment: Hollywood, de media, de zittende politieke klasse, de tech giants: desperate diseases need desperate measures. Drain that swamp!
- De verkiezingen waren niet gestolen maar feit is wel dat de Democraten op een handige manier het proces hebben gemanipuleerd zodat op enorm veel plekken per post gestemd kon worden (onbewaakte postbussen), touringcar bussen wijken in konden gaan om stemmen in arme wijken te 'oogsten' en zonder ID gestemd kon worden. Er werd gestemd onder voorwaarden die bij onszelf niet toegestaan zijn.
Al met al mixed feelings over Trump. Maar nee, het was geen Russische asset en nee, hij was geen initiatiefnemer van een coup d'etat.
@drs. Levi Samsonov | 02-09-22 | 13:30:
Trump rookt en drinkt niet. Dus van dat bier klopt niet. Verder kan ik hier wel achter staan.
@drs. Levi Samsonov | 02-09-22 | 13:30: ik heb begrepen dat beste landegenoten de touringcar bestuurde destijds
@eerlijke joop | 02-09-22 | 13:36: Ha, klopt idd! Je had vroeger wel Trump Vodka, gemaakt in Nederland. Maar dat dronk hij ook zelf niet - licentie.
@drs. Levi Samsonov | 02-09-22 | 13:30: De Republikeinen zijn al jaren bezig om het verkiezingsproces dusdanig te manipuleren dat het in hun voordeel is; bv gerrymandering en allerlei voorwaarden stellen aan kiezers die vooral de democratische achterban raken. Verder eens dat Trump geen Russische asset is en dat hij niet de initiatiefnemer was (maar hij heeft wel de omstandigheden geschapen en hij heeft het actief ondersteund).
Na zijn speech sprong hij in zijn Bidenmobile en scheurde door de straten van Gotham DC om kwetsbare minderheden te redden uit de klauwen van Orange Man.
Brandon stort de verenigde Staten in een diepe constitutionele crisis. Het demoniseren van de politieke tegenstanders. De FBI en het DOJ die actief politiek vervolgen, pers die rond uit bewezen onzin brengt, en blijft brengen , censuur, big tech wat zich actief namens Brandon inzet. Alle teken van een dictatuur, een een partij systeem als doel. Triest. Nul inhoud, slechts op angst en op ideologische grond politiek voeren. Misschien moeten ze daar de definitie van facisme nog eens opzoeken.
FBI en DOJ vervolgen Trump omdat hij zich schuldig heeft gemaakt aan misdrijven. Niemand staat in de VS boven de wet.
@Après toi | 02-09-22 | 12:51: behalve Zn Zoon dan. Maar verder iedereen!
@Denkhetnjet | 02-09-22 | 12:54: vergeet Nancy Pelosi niet.
Samen met haar man met afstand de beste belegger ter wereld.
@Denkhetnjet | 02-09-22 | 12:54:
Vertel wat heeft zijn zoon gedaan.
Feiten graag?
Vervang Brandon even voor Trump en je kunt hetzelfde verhaal houden. Je bent een Feyenoord supporter die feitjes verzameld voor z'n eigen team.
@Circlont6A | 02-09-22 | 13:11:
Nee. Je bent een Feyenoord supporter in een wereld waarin alleen maar gezegd mag worden dat Ajax de beste is.
"The medium is the message" wist Marshall McLuhan ons al in 1964 te vertellen. Maar je moet er wel een beetje mazzel mee hebben, met het kiezen van het juiste beeld. En je moet het wel levend kunnen houden.
Joe is gevaarlijk. Ze noemen hem ook wel Joe the divider. Net als Blm gevaarlijk is en alleen maar tot grotere tegenstellingen leidt. Ondertussen worden mooie worden gebruikt zoals uniten en diversity. Wel slim.
Niet anders dan hoe Trump genoemd wordt door tegenstanders "the great divider". Ik denk dat zowel Biden als Trump niets anders dan symptomen zijn voor een cultureel-maatschappelijk probleem dat veel groter is dan die poppetjes.
Dat is Orwelliaanse New Speak.
"Wel slim"
Ik ga even heel kort door de bocht: Progressieven zijn meester in misleiding. Conservatieven zijn meester in geweld. Een beetje het stereotype vrouw-man beeld. Wat ook terug is te zien in de stemmers. Dat zie je ook terug in dit soort speeches versus de bestorming van het Capitool.
Het venijnige is dat velen de neiging tot geweld wel zien (dat is niet zo moeilijk), maar de misleiding niet kunnen zien. Dat is een beetje het idee van misleiding zeg maar. Hoe meer de progressieven misleiden, met steun van useful idiots zoals BL hier, hoe groter de kans op een geweldadige reactie wordt.
Het is Joe de verbinder. Democraten willen best met republikeinen samenwerken. Republikeinen stemmen al tegen een voorstel als het van democraten afkomstig is. Zonder naar de inhoud te kijken.
@zxcvb | 02-09-22 | 13:52:
Ja mooie woorden over samenwerking, maar ondertussen heel weinig Republikeinen in J6 commissie toelaten die ook nog eens halve Democraten zijn. Je hoeft niet in die mooie woorden te trappen hoor. Maar dat zal wel een bepaalde mate van intelligentie vereisen.
Nou, als beide partijen proberen elkaar te overstemmen in politieke Dark memes dan is het toch wel triest gesteld met dat land. Blijft ook wel een simpel land met z'n behoefte aan superhero
s en superlatieven.
Trump komt ondertussen steeds meer klem te zitten. Liet de staatsgeheimen overal rondslingeren -zelfs op z'n toilet- en nam belangrijke documenten mee tijdens z'n rondreizen, om er uit te kunnen citeren in klein gezelschap. Laten zien dat hij belangrijk was.
Biden is geen 25 meer, ook geen 50, maar ikl heb de afgelopen weken beslist GEEN sleepy Joe gezien, zoals hij graag wordt neergezet door Trumpers.
Zijn speech vorige week in Maryland was recht uit het hard en krachtig.
Ook deze speech zit weer vol scherpe uitspraken en passie.
www.youtube.com/watch?v=ToQ0n3itoII
Is het niet wat om de USA per direct onder curatele te stellen en het de komende 77 jaar te laten leiden door de kundige leider(s) van de EU?
Na 7 jaar als resultaat: dezelfde pleurisbende, maar nu wel met stikstofbeleid en 42% belasting.
Biden spreekt zich eindelijk uit over de complotdenkers die blind achter wilde theorieën aanlopen zolang het maar past bij hun overigens weinig consistente politieke overtuiging. De reacties onder dit topic laten zien dat het helaas niet slechts een Amerikaans probleem is. De complotdenkers hier beginnen meteen weer over onverdraagzaamheid en politieke vervolgingen. Dat er een compleet gevaarlijke idioot rondloopt die zelfs met geweld heeft getracht de verkiezingen omver te werpen en nog steeds op veel aanhang kan rekenen wordt maar even vergeten. De man wordt hopelijk snel veroordeeld voor het achterover drukken van staatsgeheimen.
Defund the FBI
Ik begon ook al te twijfelen aan het niveau van veel reaguurders, maar ook van Spartacus, die blijkbaar nog steeds Trump fan kan zijn.
De enige echte RINO's zijn de MAGA Trumpers en Trump zelf.
Het zou te gek zijn als misdaden niet mogen worden bestraft omdat iemand zichzelf politicus noemt.
Probleem is niet de marginale minderheid die "de" complotdenkers vormen. Probleem is dat welhaast obsessief andersdenkenden tot "complotdenker" gebombardeerd worden, waardoor het lijkt alsof bijna 50% van de bevolking een volslagen idioot is.
Probleem is ook dat er aan het andere zijde van het spectrum teveel nuttige idioten zijn die meteen op de trein springen zodra ze de kans zien een ander tot "complotdenker" te bombarderen. Want met idioten hoef je je zelf-gelegitimeerd niet inhoudelijk uiteen te zetten. En allemaal gebaseerd op het angstbeeld van de Godwin: veel westerlingen hebben zich zo in het angstbeeld uit het verleden verdiept, dat ze zelf dat angstbeeld gaan belichamen: om het goede te beschermen, wordt alles andere desnoods met geweld verbannen. Het enige verschil is dat rechts je een kogel door de kop jaagt omdat je fout bent en links jaagt je een kogel door de kop om je "eigen bestwil". Het is gewoon precies hetzelfde laken en pak. Verder kun je stellen dat op die beelden alleen nog een cape en een paar rimpels ontbreken en je hebt Palpatine.
@Gerf | 02-09-22 | 12:36: Precies. Ook ik vind dat Hillary vervolgt moet worden. En, wanneer Trump daadwerkelijk misdaden gepleegd heeft, hij ook.
@Gladiator Fap | 02-09-22 | 12:42: Wat heeft Hillary misdaan? Onderzoek van haar activiteiten leverde geen strafbare feiten op.
@Après toi | 02-09-22 | 12:53: Het is bewezen dat ze grote hoeveelheden emails met regeringskwesties vanuit een privéadres verstuurd heeft en iets van 30.000 mails gewist heeft. Dat is strafbaar. Over alle andere beschuldigingen die de ronde gaan doe ik geen uitspraak, die zijn soms net zo absurd als de dingen die Trump gedaan zou hebben.
@Gladiator Fap | 02-09-22 | 12:41: er zijn gewoon grenzen. Linkse idioten die teveel in de woke ideologie opgaan mag je gewoon wegzetten als idioten en trumptards die geloven dat de verkiezingen zijn gefraudeerd zijn ook gewoon idioten. Je kunt wel de ambitie hebben om deze mensen met argumenten proberen te overtuigen van hun ongelijk maar dat is in de meeste gevallen volstrekt kansloos. Beter geef je een duidelijk signaal af dat het ondermijnen van de democratie met leugens en complottheorieen niet zal worden getolereerd.
@BobDobalina | 02-09-22 | 14:24: Volledig met je eens!
@Gladiator Fap | 02-09-22 | 14:53: een unicum!
@BobDobalina | 02-09-22 | 16:19: Mooi toch? Blijken we toch allebei menselijk! Laat ons dit moment niet vergeten...
Tot zover Biden als verbinding tussen democraten en republikeinen.
Biden noemde speciaal de normale "mainstream" republikeinen als zijn vrienden.
Als er van MAGA kant totaal geen toenadering is, maar wel een richting is naar relletjes en erger, kan je daar niet blijven proberen te "pappen en nathouden".
De maat is nu eindelijk vol bij de democraten.
@Gerf | 02-09-22 | 12:39: Hij maakt wel de fout door "Maga-voorstanders" als extremisten weg te zetten, terwijl iedereen dondersgoed weet dat mainstream republicans net zo goed die policies ondersteunen. Het noemt het "MAGA" maar hij bedoelt "Trump", omdat de Democrats alle kleuren in de broek poepen bij de gedachte das Trump voor 2024 gaat. Ontmenselijken van tegenstanders is nooit goed. Zo heeft Hillary 2016 verloren. Biden maakt nu dezelfde fout. Hoewel ook ik liever een gematigde GOP kandidaat zou zien, speelt Biden nu letterlijk Trump in de kaart.
Goede zaak dat Biden de poging tot vergelijk verlaat, vanuit Trumps partij is er slechts haat en onwilligheid. Dus vol in de aanval met MAGA, dat is het enige dat nog overblijft. Laat het volk maar kiezen: Voor of tegen MAGA.
@Beste_Landgenoten | 02-09-22 | 13:04: Eensch. Zolang MAGA niet verpersonificeerd wordt, gaat het gewoon over een beleid. Hij moet dan wel ophouden met aanhangers van een beleid tot "gevaar voor de democratie" te verklaren. Het zou gewoon moeten gaan over de beleidspunten de GOP tegenover de beleidspunten van de democrats. Alles andere is populisme.
Ja. Karen Trump heeft er een zooitje van gemaakt. De verkiezingen deny'en is best ondemocratisch te noemen... influencers & maga tears
Hier een quote van good old’ Ronald: If fascism ever comes to America, It will come in the name of liberalism
Guess who’s the liberal…
Dus omdat jouw idool het zegt, is het waar. Das makkelijk denken. Slim hoor.
Reagan zwoer ook dat de trickle down economy geweldig zou werken voor ieders welvaart.
Later bleek dat dit alleen voor de rijke Amerikanen goldt en dat er maar heel weinig down trickelde.
So much voor het waarheidsgehalte van Reagan's uitspraken.
@Wiezewalakristalix | 02-09-22 | 12:25: Lees nou gewoon eens wat er staat. De inhoud, niet het poppetje, telt.
@JanVergoor | 02-09-22 | 12:42: Einstein had ook een vergissing met de Kosmologische constante. Meteen maar de algemene relativiteitstheorie en alles andere dat hij gepubliceerd heeft op de schop gooien dan? So much voor het waarheidsgehalte van de verzamelde werken van Einstein. Echt, als je zo denkt, kunnen we ophouden met pretenderen dat het om de inhoud gaat.
@Gladiator Fap | 02-09-22 | 13:02: Wetenschap wordt gissenschap. En uiteindelijk een mening. Wat het daarna zal zijn weet ik niet.
@squadra | 02-09-22 | 14:32: Wetenschap blijft wetenschap. Als het verandert in iets anders, is er óf politiek óf religie in het spel.
De politiek in de VS is door en door verrot en daar zijn beide partijen, Democraten en Republikeinen, schuldig aan. Het gaat al lang niet meer om de inhoud, maar het zijn de smerige trucs en vuile spelletjes om de macht die de politiek bepalen. Overigens is het toch bizar, dat zo'n groot land niets beters in de aanbieding heeft voor het presidentschap als 2 bejaarden: een seniele man en een onbehouwen aap.
"zo'n groot land niets beters in de aanbieding heeft voor het presidentschap als 2 bejaarden: een seniele man en een onbehouwen aap"
Onzin. Er zijn zat kandidaten in de aanbieding die een gooi naar het presidentschap doen. Moge de beste winnen. Dus die andere kandidaten waren blijkbaar nog minder dan de twee door u genoemden.
@dijkbewaker | 02-09-22 | 12:32: Dat zegt 'ie toch? Waarom is dat dan onzin?
Oké, Dark Brandon is een antwoord op Dark MAGA. Ik wist dat allemaal niet. Nu wel.
knowyourmeme.com/memes/darkmaga
Ach waarom zijn MJT en Lauren Boebert opeens gekkies? Ik denk dat er aan de andere kant grotere gekkies rondlopen.
Ben wel benieuwd naar de review van Hunter’s nieuwe film
Zoals ook in de Nederlandse politiek: niet nagaan waarom er zoveel mensen ontevreden zijn en op een andere partij stemmen, maar volop het orgel gaan om die partij zwart te maken. (Fortuyn, Wilders, vd Plas etc)
It's the Dark Side
(you are correct)
And to all you Vader-haters out there:
We'll blow your planet up!
We got death star
We got death star
www.youtube.com/watch?v=493ljyoox6o
En Biden wordt volop gesteund door Big Tech. Google heeft Truth Social van Google Play verwijderd.
Ik heb het van meet af vreemd gevonden dat een bedrijf bepaalt welke apps een gebruiker op zijn telefoon kan installeren. Maar dit is dus een van de redenen: het ontoegankelijk maken van informatie die het democratische proces in een voor het bedrijf ongewenste richting kan sturen.
Ik heb me altijd afgevraagd hoe Big Tech zo groot heeft kunnen worden. Ik bedoel; probeer jij vandaag de dag met een maatje van je maar eens zo groot te worden als de koekel, snuitdoek, etc. Dat lukt je gewoonweg niet. Daarom denk ik dat bepaalde overheidsinstanties flink wat centjes hebben laten stromen richting. Maar misschien zoek ik het te ver en hebben die bedenkers gewoon geluk gehad door op het juiste moment hun kindje te baren.
Tenzij u self supporting bent bepaalt een bedrijf ook wat u eet, drinkt, wat u tussen 9-5 doet. Dat tech ondernemingen hun platform bewaken is goed te begrijpen. Er was een reden om Trump van social media te verwijderen en die is niet veranderd.
@Red shirt | 02-09-22 | 12:16:
Een bedrijf bepaalt wat ik eet en tussen 9 en 5 doe? Wat een baarlijke nonsens. Ik bepaal zelf wat ik eet. En ik bevind me in de gelukkige situatie dat ik grotendeels zelf kan bepalen wat ik en mijn medewerkers doen.
En ik blijf het ongezond vinden dat toegang tot informatie gereguleerd wordt door bedrijven, die zelf in handen zijn van een klein groepje bevoorrechte personen. Dat riekt naar de praktijken van totalitaire staten à la China.
@ikhebgeenflauwidee | 02-09-22 | 12:13: Je klinkt als een slechte ondernemer.
Een bedrijf bepaalt helegaar niet wat je wel of niet op je mobiele computeer machine kan draaien, dat uzelf er voor kiest de playstore te gebruiken is een ander verhaal.
Gewoon de Android handleiding lezen, staat er allemaal in hoe dat apparaat en bijgeleverde software werkt en hoe je .apk-tjes handmatig kan instaleren.
RTFM zoals dat vroeger heette.
Stelling: als Trump, net als in de jaren 90, een democrats 2016-2020 POTUS geweest was met exact hetzelfde beleid als 2016-2020, dan was hij nu nog POTUS geweest. Compleet met karakter en bijpassende escapades. Het systeem is gewoon kapot gepolariseerd.
Ik denk dat ook. Ik vind ook dat er een president moet komen die de verdeeldheid aanpakt. Iedere andere president is bijvoorbaat al een floppresident.
Twamp was een democrat donor en behoorde tot de New York Dems champagne kaste uit de jaren '70-'90. Mijn theorie is dat toen hij doorhard dat de Dems all in voor Hillary gingen hij naar GOP ging omdat hij daar meer kans maakte. GOP leadership maakte vervolgens een grote fout door hem te onderschatten en met name zijn populariteit bij het kleine volk. De rest is geschiedenis.
Hij is overigens geen groot ideoloog. Hij komt meer over als een Kennedy Dems dan een echte GOP, al kun je zeggen dat hij overeenkomsten heeft met first term Reagan.
@sjef-van-iekel | 02-09-22 | 12:14: Dit. Mocht er een GOP kandidaat winnen, dan hoop ik dat het Desantis is. Komt me redelijk moderaat voor.
@Gladiator Fap | 02-09-22 | 12:19: mooie vent.
Ik denk dat MAGA mensen zelf prima mensen zijn. Ik heb veel rallies op youtube gezien van MAGA bijeenkomsten en echt alles stond er vaak door elkaar van huidskleur tot geaardheid.
Ik zag gewoon mensen die willen werken voor hun geld, trots zijn op die zelfstandigheid en ook trots Amerikaan zijn.
De mensen die over algemeen MAGA zijn worden in een verdomhoekje geduwd om politieke redenen. Niet omdat ze fundamenteel fout zijn.
Qanon en de meer militante bewegingen die soms gelieerd zijn aan MAGA zijn wel problematisch.
Zelf denk ik dat MAGA beter af is zonder Trump. Knakker is geen goed voorbeeld.
Zonder Twamp is er geen MAGA meer. Je zal op termijn een andere beweging krijgen, achter Rand Paul of DeSantis of zo. Maar ik kijk naar berichten over de peilingen en Orange Man is nog mateloos populair. Dus geloof de MSM maar niet zo dat het klaar is met hem, als lil' Donny besluit te runnen in 2024 is hij praktisch de onbetwiste kandidaat voor GOP.
"MAGA mensen" bestaan niet. Er bestaan alleen mensen. En sommigen denken dat MAGA een goed beleid is en andere niet.
'For 2 centuries America has been a beacon to the world'. Hoe zouden Afro-Amerikanen daar over denken? Of de honderdduizenden Vietnamezen die door de VS werden getrakteerd op een stevige dosis ontbladeringsmiddel? Of de burgers van Hiroshima? Of de Koreanen wiens land door de Amerikanen voor de helft aan Sovjets werd gegund? Of de vele Zuid-Amerikanen die hun democratisch gekozen leiders geliquideerd zagen worden door of met behulp van de CIA? Vragen, vragen...
Het is altijd fijn om het vuile handen werk door anderen te laten doen. Kun je daarna vanuit je leunstoel de ander verwijten onethisch te zijn en toch genieten van je vrijheid en bescherming.
@Duwbak_Linda | 02-09-22 | 12:07: alsof wij hier in Nederland belang hebben bij de rotzooi die de VS heeft gecreëerd in Zuid-Amerika. Om maar een voorbeeld te noemen.
Lol, zonder VS en VN was Korea inderdaad niet opgedeeld, maar was het een communistische staat geworden. Lees de wiki pagina van de Koreaoorlog maar eens. Er was op een gegeven moment maar een zeer klein stukje over dat niet in handen van de communisten was.
@DMaN | 02-09-22 | 13:04: Er was een machtsstrijd gaande tussen Sovjet Unie en USA. Met talloze proxy oorlogen tot gevolg.
@Duwbak_Linda | 02-09-22 | 19:24: Eenzelfde proxy zien we nu in Oekraïne. Frappant hoe dingen veranderen en toch ook weer niet.
Een fascistische beweging, die een gefaalde coupe op de oudste democratie ter wereld heeft getracht uit te voeren, moet je noemen wat het is. Een fascistische beweging.
En als je dat een vervelend woord vindt om te horen. Zou ik je adviseren je ideologie bij te stellen.
Fascisme betekent letterlijk dat er maar één overtuiging geaccepteerd wordt en andersdenkenden vervolgt worden. Op het moment dat je je politieke tegenstanders gaat ontmenselijken doe je dus precies dát. Het woordje wordt iets te vaak gebruikt tegenwoordig, omdat het natuurlijk een krachtig angstbeeld en weerzin oproept, maar verliest daardoor aan betekenis.
De VS de oudste democratie ter wereld?!? Laat mij niet lachen! Ken uw geschiedenis. Het VK is al een constitutionele monarchie sinds de (not so) Glorious Revolution van 1688. Met de Magna Carta van 1215 werd de macht van de koning al beperkt (de baronnen, het latere Hoger Huis, wilden meepraten, parler, en Parliament was geboren. Daarnaast hebben IJslanders de Althing sinds 930, de Manx (Man) ook sinds die tijd de Tynwald.
Ik vind dit best heftig. Zoals wel vaker. Links heeft meer op met facisme dan rechts.
Vind meneer zakkenvuller hierboven kennelijk niet.
Giovanni Gentile stond aan de basis van het fascisme; in zijn filosofie wordt de externe realiteit ontkend en bestaat alleen de "reality of thought". Afgezien van een paar idioten aan de rechterkant van het verhaal, die hun haat jegens anderen over de wereld storten, komt dit toch echt vrijwel naadloos overeen met het paradigma van wokeness: ontkennen van realiteit en vervangen door wensdenken.
Toe maar.... een "bedreiging" voor de Democratie.... omdat ze... ehm... hun kiesrecht gebruiken om op de verkeerde partij te stemmen?
Nee, beste Brandon, de aanhangers van de GOP zijn een bedreiging voor de democraten, niet de democratie zelf. De naam van je eigen ongure partijtje is gewoon (bewust) ongelukkig gekozen.
Doet me denken aan de naam PvdA. Waar staat de A ook alweer voor? #fjb.
U bent zich niet geheel bewust wat er tussen november 2020 en januari 2021 afgespeeld heeft? False electors, "find me 11k votes", Hugo Chavez-dominion connecties etc.
Een coupe plegen is per definitie en aanval op de democratie.
@Linkse Zakkenvuller | 02-09-22 | 12:04: ja en Joe heeft echt zoveel stemmen gekregen zonder campagne. Wat nou democratie.
In Birma heeft het leger weer de macht genomen omdat de Clinton stemmachines wel erg gekke uitslagen hadden aldaar.
Kijk ook even welke NL politici er lobbyden voor stemcomputers alhier. En waarom ze hier niet (meer) geinstalleerd zijn.
@Linkse Zakkenvuller | 02-09-22 | 12:04: Echt, zakkenvuller, het gaat hier om veel meer dan een paar uitspraken van Trump. Het gaat erom dat iedereen die het MAGA beleid ondersteunt (een beleid, niet een persoon!) een "gevaar voor de democratie" genoemd wordt. Een soort van ultimatieve "Guilty by association". Dat je, verblind van haat voor het verkeerde poppetje, niet het gevaar van dat soort uitspraken ziet, geeft te denken.
@Gladiator Fap | 02-09-22 | 13:06: En vooraleer je gaat zeggen: Trump IS MAGA: nee, hoe graag je het ook zou willen, want dan hoef je je niet meer met de inhoud uiteen te zetten. Dat is hetzelfde als in het voetbal: als je het met je kwaliteiten niet kan winnen, ga je maar met gestrekt been op de man. Dat is wat hier gebeurt, met "verbinder" Biden, die de verdeeldheid tijdens zijn voorganger gewoon lekker voortzet.
@sjef-van-iekel | 02-09-22 | 12:09: Ja, dat heeft hij. In Amerika wonen ondanks wat je verwacht, best wel redelijke mensen die van Trump af wilden.
@Gladiator Fap | 02-09-22 | 13:06: Iedereen die de "Big Lie" ondersteunt, is een anti-democratische fascist en derhalve een gevaar voor de democratie.
Een coupe steunen is per definitie anti-democratisch en een gevaar voor diezelfde democratie. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
@Linkse Zakkenvuller | 02-09-22 | 13:57: Zucht: wat iemand zégt of vind is iets anders dan wie of wat iemand is. Dat hebben we ooit met elkaar afgesproken en staat zelfs in de grondwet van veel westerse landen. Je kunt iets een "coupe" noemen (als het een échte coupe geweest was, zou het wel een beetje meer geweest zijn dan een idioot met een rare muts... dan praat je over een georganiseerde, gecoördineerde overname van organen, maar goed) en je kunt een beleid niet leuk vinden, maar je kunt niet de kiezer veroordelen omdát ze een overtuiging hebben. Je kunt ze hooguit veroordelen als ze met die overtuiging iets doen. 6 Januari was een slap excuus voor een coupe en tegelijkertijd ook een slap excuus voor "gerechtigheid" aan de andere kant. Samengevat: als iemand gelooft in een beleid, dan kan hij/zij daar zijn stem op geven. Bevalt je dat beleid niet? Prima, dan stem je wat anders. Maar laat het uit je hoofd om andersdenkenden te veroordelen. Dat heet in één woord fascisme. En fascisme voor het goede doel is óók fascisme. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
@Gladiator Fap | 02-09-22 | 15:01: De coupe was niet 6 januari. Maar alles wat daarvoor kwam. 6 januari was slechts een laatste wanhoop poging nadat alles - fake electors, vervangen DOJ, dominion, stemmen "vinden" in AZ, the kraken etc. - was gefaald.
Die was georganiseerd, die was specifiek en die had een doel. Het omverwerpen van een eerlijke democratische uitslag, ergo een Coup d'état.
Een Coup d'état is - opnieuw - intrinsiek anti-democratisch en iets anti-democratisch, is bij voorbaat een gevaar voor diezelfde democratie.
Iedereen die de "Big Lie" verspreidt, gelooft, uitdraagt of ondersteunt is daarmee precies bovenstaande, een gevaar voor de democratie.
Dat kan je als Trump sympathisant heel vervelend vinden om te horen, maar laten we elkaar geen mietje noemen.
Spartacus kan wel eenieder voor extreem rechts gaan uitmaken het antidemocratische gevaar komt van Biden en de Democraten, geld ook voor D66, die hebben de democratie al laten vallen.
Waar doet hij dat?
@Duwbak_Linda | 02-09-22 | 12:11: Nergens precies, daar heb je gelijk, hoewel het wel geïmpliceerd wordt door mensen die het verkeerde beleid kiezen tot gevaar voor de democratie te benoemen. Let wel, hij richt zich daarbij direct aan de KIEZERS, niet aan diegenen die dat beleid vormgeven. Dat is behoorlijk van het padje. Dit soort uitspraken hebben Hillary in 2016 de verkiezingen gekost.
Are there any queers in the theater tonight?
Get them up against the wall!
There's one in the spotlight, he don't look right to me,
Get him up against the wall!
That one looks Jewish!
And that one's a coon!
Who let all of this riff-raff into the room?
There's one smoking a joint,
And another with spots!
If I had my way,
...
Pink Floyd klassieker.
@drs. Levi Samsonov | 02-09-22 | 11:57:
Je kunt Pink door Joe vervangen in het eerste deel.. en het past perfekt.
Nou nou... poe poe... dat was me wat... Als ik Amerikaan was - ben ik gelukkig niet - dan zou ik toch voor de GOP gaan.
Als niet Amerikaan zou ik all in op Joe gaan.
Voorsorteren van Biden op vervolgen en onderdrukken van politieke tegenstanders.. Aan wie doet me dat toch denken?
Biden sprak dus over dot soort conspiracywappies.
trump(f)1
@BobDobalina | 02-09-22 | 11:53: Die bleken toch gelijk te hebben met het verzet tegen lockdown.
@BobDobalina | 02-09-22 | 11:53: als je geen argument hebt behalve mensen wappies noemen... tja..
Je vraagt je wel af wie heeft geadviseerd om deze optics te gebruiken. Het doet zo op het oog denken aan, ja waaraan eigenlijk? Iets uit een Europees verleden zal ik maar zeggen.
Dictator uit een film. Geen idee waarom ze deze vorm hebben gekozen, waarschijnlijk een fout. Maar zelfs CNN was erover aan het klagen (en hun eigenaren zijn de grootste voorstander van de huidige junta).
nu je het zegt...!
Dit lijkt me weer eens een topic dat vanavond aanleiding kan zijn voor een aantal kruisjes in een tegel van Kees.
* oproepen tot beschaving doet *
Biden heeft blijkbaar Trump-stemmers semi-fascisten genoemd. Wel een hoop fascisten tegenwoordig overal.
jaja... we willen allemaal als individu verdwijnen in een massa, gekneed door 1 leider. God heeft het ook al eens geprobeerd.
Brandon was dit keer blijkbaar vrij coherent. Jammer alleen dat hij overkwam als een dictator die zijn politieke tegenstanders aan wil pakken. So much for unity.
Deze speech was overigens bedoeld om far lefties en andere teleurgestelde pijnlijdende liberals weer op zijn plantage te krijgen door de geest van Twamp op te roepen. Lijkt op zich te werken maar wanneer normie 'murica straks bij de pump en grocery store naar de prijzen kijken komende november zal dat waarschijnlijk de doorslag geven.
Het is ongehoord dat een POTUS 74 miljoen van zijn eigen landgenoten afschildert als "extremisten" en tot de vijand bestempelt.
@Asteroid-B612 | 02-09-22 | 12:02:
Dat komt omdat de Dems, neo cons en the swamp (en the donor class) een alliantie hebben gesloten. Ze weten dat ze de arbeider en lagere middenklasse niet meer kunnen overtuigen. De MSM en big tech kan de hele dag door wel censureren en propaganda uitbraken, uiteindelijk voelt het proletariaat het in de portemonnee.
Dan ga je over op stap 2, vervolging. Het maakt ze niet meer uit hoe het over komt, zolang ze maar net genoeg verdeeldheid creëren zodat ze aan de macht blijven.
@Asteroid-B612 | 02-09-22 | 12:02: Niet iedereen die Trump stemt is MAGA, maar dat maakt die MAGA mafkezen niet minder idioot
@Graaf_van_Hogendorp | 02-09-22 | 12:06: Klopt als een bus. De alliantie overheid - big tech met de intentie censuur toe te passen is een regelrechte aanval op het First Amendment.
amgreatness.com/2022/09/01/government...
@menage | 02-09-22 | 12:09: Dat is jouw subjektieve mening. Ik ken mening MAGA aanhanger die allerminst dom of idioot is. Integendeel. De speech van Corn Pop Biden zaait grote verdeeldheid. Hij zei dingen als “MAGA Republicans do not respect the constitution, they do not believe in the rule of law. They do not recognize the will of the people". Dat zijn aantijgingen die bij veel mensen in het verkeerde keelgat schieten.
Hou gewoon op met nunl, het is de moeite niet waard.
Ik ben vanwege mijn ban op nunl, in 2015 hier naartoe gekomen, en dat is wel de moeite waard.
We hebben echt momenteel teveel gelijksoortige gektes in Nederland. Ik kan me echt niet druk maken om de VS, ik maak me enkel zorgen om alle obsessies die vanuit daar deze kant op waaien.
Ik heb het gevoel dat in Nederland we momenteel met beleid te maken hebben waarbij, laat ik het maar zo zeggen, [censuur] waardoor onze eigen mensen steeds minder goed aan een baan kunnen komen. De twiet van Caroline van der Plas, over dat haar solliciterende 18-jarige zoon niet eens bij de NS werd uitgenodigd voor een gesprek n.a.v. zijn sollicitatie terwijl er toch een personeelstekort is?
Als ik me niet vergis zit er een werving & selectie bureau tussen solicitant en NS. Als werving & selectie bureau hem niet bij profiel vind passen kan NS daar verder weinig aan doen. Iemand aannemen welke na een maand ongeschikt blijkt is ook tijdverspilling.
Ja, maar die zoon had ook een paar keer bij de politie gesolliciteerd meende ik te lezen. Dat was 'em ook niet geworden. De kans is dus ook aanwezig dat de beste jongeman gewoon een klaphark eerste klas is...
Tja, hij voelt hem al aankomen met de 'midterms', en over over 2 jaar zit de rotsbaviaan gewoon weer op zijn oude stekkie. Zeker niet ideaal, maar zoveel beter als deze demente opa
Dems en neo cons proberen nu te voorkomen dat er teveel MAGA kandidaten komende november worden geinstalleerd. Ze weten dat de impeachments en hoorzittingen dan rap zullen volgen, beginnend met dr. foutci. En dat hun donoren wel eens tegen het licht gehouden zullen worden zoals Pfizer.
Daarom proberen ze wanhopige weer achter Orange Man aan te gaan, omdat de MSM zeer effectief is geweest afgelopen jaren in hun propaganda bij normie 'murcia. Alleen demense beginnen langzaam door te krijgen dat Twamp al een tijdje weg is en de elite die nu de scepter zwaait het niet bepaald beter maakt voor ze.
Axis of evil.
maarr... die rode kleuren, da's toch de kleur van de liefde? En nachtclubs?
@nobodiesunmighty | 02-09-22 | 12:00: Ziet eruit alsof Biden ieder moment zijn laserzwaard gaat pakken.
De communistische BLM woke brigade is net zo’n bedreiging.
De uitschieters naar zowel links als rechts zijn een stel fanatieke debielen.
Tegen de regering, met chaos en geweld.
Beide clubjes zouden zich kunnen verenigen als neo-fascisten.
En die 80% in het midden laat het gewoon gebeuren
MAGA zijn geen fascisten. BLM technisch gezien geen communisten, het gros van hun steun komt uit progressieven die police reform wilden en die aanvankelijk zelfs bij normie wit 'murica steun vonden. BLM lijders zijn wel marxisten-leninisten, dat hebben ze toegegeven, en zij zijn grote race baiting grifters die van hun donaties large mansions kopen.
De grootste bedreiging zijn niet extremistische bewegingen op de randen, maar de Davos sekte die westerse arbeiders en middenklasse momenteel aanvallen. Juist dat zal extremisme veroorzaken uiteindelijk, ironisch genoeg aangewakkerd door het 'nuchtere midden'.
@Graaf_van_Hogendorp | 02-09-22 | 12:01: Die BLM leiders zijn million dollar marxists.
Omdat zowel tweepartijen(usa/vk) als veelpartijen niet democratisch werken: terug naar de basis. Meer lokaal zelfbestuur. Als gekozen bestuurders met hun kiezers in directe omgeving wonen laten ze die loze beloften en kiezersbedrog wel achterwege.
Zat net te denken, wat Spartacus zegt over de politieke orde in de VS klopt ook niet helemaal: "... Dit is gewoon wat de tribale pendulum doet in een tweevoudige eenpartijstaat. ..." De Amerikanen kunnen per partij kiezen uit diverse kandidaten die allemaal voor een verschillend beleid staan. In die zin heb je dus toch iets wat een soort meerpartijenstel benadert. Maar je zit wel met de twee kolossen: Democratische Partij met al z'n bonzen en Republikeinse Partij met al z'n bonzen. Dus eenvoudig is het niet voor de uiteindelijke leider.
@Pietersdroom | 02-09-22 | 11:48: Hoe Trump bij de Republikeinse Partij een voet tussen de deur heeft gekregen is inderdaad verbazingwekkend.
Gewoon een kwestie van lid worden, je kandidaat stellen en veel geld hebben?
@Aristotalloss | 02-09-22 | 11:56: Grotendeels werkt het inderdaad zo, maar de genomineerden worden gekozen tijdens de Republican convention.
Overigens heb ik in 1984 met mijn band opgetreden tijdens de Republican convention, samen met de Dead Kennedys, in Dallas, een steenworp van de letterlijke plek waar JFK is vermoord. Was wel bizar. Wij speelden dan op een protest achtige bijeenkomst. Dus veel cops op de been, Texas cops dus, en zodra de pers weer was verdwenen hebben die ook flink lopen knuppelen. Maar dat is denk ik een "opa vertelt" verhaal voor in het stamcafe.
@Aristotalloss | 02-09-22 | 11:45: Inderdaad. Die partij blokken of partij kadaverdiscipline die men in de Nederlandse politiek ziet en gewend is gaat niet op voor de VS. Zo digitaal is het niet. Je hebt progressieve democraten, Bernie Sanders etc. maar iemand als Hillary Clinton is naar mijn mening helemaal niet zo heel erg links. Zeker niet zo links als men hier zo graag wil geloven. Lybie was echt haar oorlog. Aan republikeinse kant heb je natuurlijk de verstokte oude garde van ultra-conservatieven (Jessie Helms was bij uitstek een uitgesproken exponent van zeer, zeer conservatief klassiek Southerner gedachtengoed), maar er is ook een libertarische vleugel die wat meer open-minded is. Persoonlijk vind ik het idee of concept dat burgers die kunnen stemmen over law proposals, zeg maar een soort referendums, helemaal zo slecht nog niet. Zo zijn er flink wat staten die cannabis inmiddels hebben gelegaliseerd, omdat de meerderheid van de kiesgerechtigden daarachter stond. In andere staten was het precies andersom. Maar ja, dat gaat in Nederland niet gebeuren want "de mensen snappen het niet" en "we moeten het overlaten aan onze volksvertegenwoordigers". Wat is dat voor gelul ? Waarom mag ik geen mening hebben over cannabis ? Zelf rook ik het niet (wegens bleh, hippies !) maar als andere mensen dat wel willen doen, prima.
www.gatestoneinstitute.org/18851/bide...
Wat in de VS gebeurt, zal allemaal wel. Maar, belangrijker, de EC wil bedrijven op kunnen leggen wat ze moeten produceren. In het kader van crisispolitiek wil de EC bedrijven op kunnen leggen wat zij moeten produceren, het is nog niet bekend om welke producten het gaat. Halfgeleiders?
Waarom lees je dit nooit in Nederlandse pers? Duitse pers is echt veel beter, hier blijft het wat geneuzel, gaat amper over èchte dingen.
Alles in Duitsland is beter. Daarom zou Nederland beter af zijn als Duitse deelstaat.
Een tweede burgeroorlog is simpelweg niet zo makkelijk. In de ene straat wonen de blauwen, in de volgende straat de blauwen. Of het is om en om qua buren. Zo kun je geen oorlog voeren. Bovendien zitten de armed forces ook vol beide clubs, verspreid over elke staat. Dat er wel meer animositeit is tussen staten is helder, maar ook daarin is de verdeling niet zo eenvoudig.
Neemt niet weg dat de bron van alle kwaad de progressieven zijn. BLM, Defund, LGBQT+, transmilitanten, pallievlaggen, pronouns in bio, etc. MAGA is slechts de reactie op dat alles van een kleurrijke arbeidersklasse.
Ik zou uw tegel nog eens rustig nalezen…
@Wijze uit het Oosten | 02-09-22 | 11:40: En dan nog een kop koffie nemen.
MAGA heeft niks te maken met wat u net zei. Het is meer een America First dingetje.
Als dit net zo backfired als de ‘deplorables’ uitspraak van Clinton lach ik mijn penis uit mijn pantalon.
De VS verdienen beter dan de dinosauriërs Biden en Trump.
Eensch. Hoewel de alternatieven aan beide zijden ook niet echt je-van-het zijn. Ook daar geldt dat ze uiteindelijk moeten kiezen tussen minst kwaden, bij gebrek aan beter. Hetzelfde mechanisme houdt hier al tijden een zekere Mark Rutte in het zadel, we doen het er maar mee, het is compleet ruk maar we blijven onszelf maar wijsmaken dat we niks beters hebben.
Blijft een schande dat de enige keuze uit twee maffe bejaarden is.
Trump zuigt nog de lul van Putin als dat hem geld oplevert. Die wordt keihard uitgelachen in het Kremlin.
Poetin kan Trump vrij makkelijk voor zn karretje spannen. Useful idiot.
Ik krijg een beetje emperor Palpatine vibes van Brandon
So this is how Democracy Dies, with Thundering Applause.
In het bovenste filmpje lijkt ie wat leverproblemen te hebben.
Lui die van zichzelf vinden dat zij de enige ware democratische leider zijn en die anderen voor ondemocratisch uitmaken, daar moet je enorm voor uitkijken.
Trump doet dat net zo hard met het ontkennen van zijn verlies
@menage | 02-09-22 | 12:05:
Dus daar moet je ook enorm voor uitkijken, duh.
Maar daar ging dit even niet over, we zien hier een president die geen tegenpraak wenst, "ja maar hunnie zijn niet democratisch" ongeveer wat een cordon sanitaire hier doet. Democratie is helemaal dolletjes voor dit soort lui, totdat het betekent dat ze weg moeten omdat de kiezer iemand anders wil, dán is democratie ineens verrekte onhandig en komen ze steevast met hetzelfde verhaaltje: Die andere lui zijn niet democratisch hoor, die moeten we niet willen.
Dus blijf ik erbij, kijk uit voor die gasten, allemaal. Een echte democraat is blij als zijn tegenstander wint, weliswaar kan hij zijn plannen niet meer uitvoeren maar als dat de wil van de kiezer is dan heeft ie daar vrede mee.
Weet je wie er ook gek was op rood en zwart?
Sinterklaas?
Imca Marina?
Als je wit erbij neemt heb ik wel een idee.
Ruud Geels?
Adofl Jodocus Hilter?
NEC? (Met wat groen erbij)
James Bond in het Casino ?
Sjaak Swart.
Victoriaanse goochelaars?
AC Milaan.
Biden en Trump: beide ongeschikt.
incorrect. trump, uitmuntend. zeer geschikt
Dat deze twee muppets de enige kandidaten waren voor het presidentschap van de VS, zegt veel over dat land.
Ledigheid is des duivels oorkussen.
@win | 02-09-22 | 11:40:
Zo zeer geschikt dat ie niet eens opnieuw gekozen werd toen de kans er was.
@Bakkeleures | 02-09-22 | 11:49: En welke muppets hebben we hier in NL?
Zoek de verschillen.
Whatabout Nederland. Tuurlijk.
Het machtigste land ter wereld en je kunt stemmen op Kanye West...
@RandyBiel | 02-09-22 | 12:06: Door achteraf gebleken onterechte censuur op hunter’s laptopverhaal. Ik vind dat de verkiezing gestolen is. Zelfs Zuckbaby gaf het laatst bij Rogan toe: algoritmisch verstopt dat hele verhaal. Hunter de junk die een belangrijke functie in Oekraine had (hoe dan?!), en nu ligt de wereld in as.
REAGEER OOK