Zondagspreek! De vorige en aanstaande POTUS doet improv van 1 uur en 45 minuten
#45 & #47 neemt de vloer
Om de toon te zetten. Trump vroeg zijn (en Obama's) voormalig persoonlijk arts in het Witte Huis, oud-admiraal en Congreslid Ronny Jackson wat zijn favoriete van de drie beroepen was, als hij moest kiezen. "And he sort of indicated doctor, because he loved looking at my body, it was so strong and powerful." De daaropvolgende lofzangen op die afstotelijke proleten Matt Gaetz, Lauren Boebert en die ten diepste gestoorde Marjorie Taylor Greene zijn even verzuchtend slikken. Maar Trump geeft niet om retorische stijl en esthetiek, Trump geeft enkel om loyaliteit en loyaal zijn ze. Verder moeten we de speech nog kijken en het zal vast niet altijd kloppen maar het is wel waar. De steun van de zwarte gemeenschap voor Trump lijkt ook aanzienlijk toe te nemen en de Latijnen worden zo Republikeins dat Biden nu zelf de muur langs de Mexicaanse grens bouwt. 2024!
Absoluut niet debiel: CPAC's Jan 6 Cage
Ook absoluut niet debiel: Marjorie Taylor Greene
Zwemster Riley Gaines, strijdt tegen deelname transgenders op vrouwenwedstrijden
Reaguursels
InloggenThe Donald was vroeger een liberal.
Als je de hoofdstandpunten naast elkaar legt, is het beleid van Clinton gelijk aan dat van twamp. Maar dan 35 jaar verschil.
Wat is er eigenlijk rechts aan Geen Stijl ?
Ik begrijp oprecht niet waar die knakker de energie vandaan haalt
Nee, maar dat begrijp ik ook niet bij Biden of een Pelosi bijvoorbeeld.
Als ik zie wie tegen Trump is ben ik al voor. En wat betreft de msm: ik luister 2 uur plus naar Marjorie Taylor Green, Dan krijg ik een totaal ander beeld dan door de msm gegeven. Elke keer wanneer ik veel tijd besteed aan het luisteren naar iemand, is die persoon al afgemaakt in de media. Kortom; er is een bepaalde discrepantie tussen wat ik hoor en wat mij verteld wordt. En dan is het raar als ik de instituties niet vertrouw. MTG is een ondernemer die per ongeluk in de 2de kamer geëindigd is. En haar relaas is schokkend. Er is niemand aanwezig bij belangrijke tellingen van stemmen aangaande moties. Zij eist bv dat er minimaal een aantal afgevaardigden aanwezig zijn bij het indienen van een motie. Geheel tegen het zere been van de politieke pluche die dit kennelijk al deed sedert millennia. Ze eist dat politici aanwezig zijn. En zij is dan de idioot dan volgens de media. 2 x bij Tim Pool geweest. Een zeer verstandige en evenwichtige dame. 5 uur luister materiaal. Maar als je de nos moet geloven een totale nitwit. Nuff said.
Dat wijf is echt knettergek. Als je daarvan onder de indruk bent lach ik je bij deze uit met een gulle volle schalterende lach. Ga toch heen man, MTG. Ze is een karikatuur, alleen jij hebt het nog niet door.
De MSM? Daar ga je al. Iedere nuchtere waarnemer kan zien dat ze totaal van het padje is. Maar ik begrijp, je bent bijzonder vatbaar voor deze types. Dat mag allemaal natuurlijk, we leven in een vrij land tenslotte. Dus veel plezier met MTG!
www.vanityfair.com/news/2022/04/marjo...
Gewoon ff één dingetje dan, uit de vele voorbeelden die jij ook kunt vinden.
Ik zei nooit onder de indruk te zijn. Dat is punt 1 waarbij je mijn punt verdraaid en mijn intentie aan het invullen bent. Punt 2 is dat je dat wijf als knettergek bestempeld zonder ook maar 1 voorbeeld te geven. Ook een intellectuele doodzonde. Daarnaast pleeg je een persoonlijke aanval. Een zwaktebod van iemand die op het punt staat een collectivistische anger tantrum te plegen. Naast het algehele feit dat je mijn eerder genoemde punten nergens weerspreekt, weerleg je ze ook niet met voorbeelden en logica. En serieus? Vanity fair? Dat is je linkje waarmee je inhoudsloos de boel “weerlegt”? Nou, bravo hoor. Veeg dat schuim nu maar van je lippen en realiseer je nou maar gewoon dat er zoiets is als het interwebs. Uren aan materiaal aan info. Een totaal ander beeld krijgen van iemand na 5! uur luisteren dan 10 sec een knipsel in het 6 uur journaal me wil doen laten geloven. Is dat nou zo’n bedreiging voor je? Dat ik mijn ogen en oren liever geloof dan jouw woord? Ja. Dat is een bedreiging voor je. Het voorgestelde narratief past niet bij de empirische feiten. Dan rest je natuurlijk censuur, ad hominempjes doen, en verbale agressie, want de realiteit botst met je ideologische waanbeelden en fastfood nieuws. Oftewel cognitieve dissonantie. Gelukkig heb ik jouw validatie niet nodig. Je kunt met “bronnen” komen, maar ik luister liever 5 uur naar iemand. Geen gek woord gehoord. Nul. Maar volgens (jouw) bronnen is ze gestoord… Waarvan akte.
Inderdaad zo gek als een deur. Genoeg gehoord, gezien, gequote gelezen. Deze vrouw is volkomen de weg kwijt. Zelfs voor een conservatieve Amerikaanse en dat zegt wat. Ik ga dat allemaal niet eindeloos quoten en bewijzen, met een beetje moeite kan je dat zelf ook wel maar ik vermoed dat je kritiek op haar al vlug wegzet als hetze van de msm, van links of weet ik wat jouw bestaande idee over haar doorkruist. Je hebt duidelijk in haar geïnvesteerd en gaat dat niet zomaar meer loslaten denk ik zo.
Deze dan.
www.businessinsider.com/marjorie-tayl...
In Oekraïne is het zo ongevaarlijk dat de VS echt geen geld hoeft te geven, want...
Ze is totaal de weg kwijt.
Ik kan net zo goed mijn vorig betoog herhalen. Hetzelfde is het geval. Geen enkel door mij gegeven argument is weerlegt door dit emotionele epistel en ik vrees dat het niet evolueert tot een volwassen, respectabel niveau.
In het kader van "als ik zie wie tegen ... is ben ik al voor": als beste landgenoten tegen deze mevrouw is dan weet ik al zeker dat het een geweldig mens is. Bedankt RtotheB, ik ga me in deze dame verdiepen. Jij ook bedankt Beste Landgenoten dat je zo'n ongelofelijke droeftoeter bent.
1.45 uur spreken. Dat zullen waarschijnlijk meer woorden zijn als Biden in zijn gehele presidentsperiode uit zijn strot krijgt.
Dan. Dan hij uit zijn strot krijgt is het.
@Beste_Landgenoten | 07-08-22 | 21:38:
Beste Beste,
Onze oosterburen denken daar toch anders als ons over. De Germaanse oorsprong is wel degelijk ‘als’ (weniger als). Onder Franse invloed is ‘dan’ in zwang geraakt (mieux que).
Trump: gewoon de Trump maffia methode. Op zijn Nederlands: Alles is voor Bassie.
Heb het idee dat Trump vooral door intelligente types in Nederland wordt gezien als aardig vermaak, puur omdat hij anti woke, anti links, anti EU en lekker grof gebekt botte dingen zegt. Voor lief nemend dat er helaas bijzonder veel mensen zijn die zijn woorden letterlijk en zeer serieus nemen en de man geloven. Dan is het niet zo leuk meer, denk ik dan, want waar de man echt voor staat, keiharde kapitalistische korte termijn America first of eigenlijk Trump first strategie, gekoppeld aan de eis van unanieme loyaliteit boven terechte zelfkritiek, leidt naar een donkere steeg vol anti democratie, autocratie en onvrijheid. Nog vier jaar Trump betekent het einde van de democratie in de VS, voor zover die nog bestond.
Het probleem met trump is dat er geen fatsoenlijk alternatief is. Links democraten woke blm and you name it zijn het gif in de wereld direct naast islam en communisme dat ze ondersteunen.
En nee poetin is gewoon een debiel en dat staat hier los van.
'Trump' lijkt ook meer trendy vermaak aan het worden. Eigenlijk gaat het niet ergens meer over, en dat is eigenlijk zorgelijk.
Net als die 'America First' streamers die een Amerikaanse vlag misbruiken, alleen maar geïnteresseerd zijn in het aantal kijkers op hun stream.
Ze trollen en provoceren anderen op straat voor de mensen die veilig thuis op de bank zitten te kijken. Maar ze verraden hun land, want ze staan nergens voor.
Zelf het wel en wee van hun eigen land is entertainment geworden.
Er zijn ook mensen die Trump niets vinden maar Biden ook niet. Dat bepaalde media Trump afbranden maar Biden niet toont de beroerde staat van journalistiek. Dat is pas democratie ondermijnend. Eenzijdige berichtgeving door media "leidt naar een donkere steeg vol anti democratie, autocratie en onvrijheid".
Er zijn nu eenmaal zeer grote verschillen en belangrijke redenen waarom Trump als gevaarlijk wordt gezien door een groot deel van de journalisten. Dat is omdat hij loyaliteit stelt boven feiten en journalisten ziet als onwenselijk, want een bron van kritiek. En daar houdt hij niet van. Komt hij aan de macht, dan gaan veel dingen veranderen op het gebied van de vrijheid.
Ik vind het hardstikke leuk!
@Beste_Landgenoten | 07-08-22 | 18:27:
Prima dat journalisten daarover berichten. Jammer dat je niet ingaat op het punt dat journalisten nauwelijks kritiek leveren op Biden. Daarmee bewijs je mijn punt. Die eenzijdige berichtgeving leidt ook tot een recalcitrante steun aan Trump (en andere lieden zoals bijvoorbeeld Baudet). Misschien interessant om na te denken over het effect dat dat op de werking van de democratie heeft?
@radiatorknopje | 07-08-22 | 18:23:
Biden wordt constant afgebrand in de media. Maar laat me raden. Jij kijkt geen MSM want nepnieuws zeker?
Ik kan er niets aan doen, maar als de kwaliteitsmedia zo tegen hem zijn, dan moet ik wel voor zijn. Daarnaast blijft hij natuurlijk gewoon een mafketel.
Poetje viel den Oekrainse binnen onder Oboema. Bleef rustig onder Twamp. Viel weer binnen onder Sleepy. Ik bespeur een trend. En dat is niet dat het onrustig wordt als Oranje Man™ in het witte huisje zit.
Hij leidt juist tot vrijheid. Maar je moet er wel een beetje tussendoor kunnen luisteren en niet alles letterlijk nemen. Dat Mexico bijvoorbeeld voor die muur zou betalen, wie geloofde dat nou. Het progressieve kamp ging helemaal los op dat onderwerp omdat ze hem letterlijk namen. Maar voor het conservatieve kamp was de boodschap duidelijk: De grens gaat op zeker dicht en de rest was gewoon verkooppraat. En zo geschiedde. Kortom, je moet er tussendoor kunnen luisteren.
Wie Trump letterlijk neemt, neemt hem niet serieus. En wie hem serieus neemt, neemt hem niet letterlijk.
Nee Trump nam dat serieus. Hij probeerde uiteindelijk zelfs nog een frauduleus fonds te laten opdraaien voor de muur. Dat was zijn pet project! Hij is daar zwaar op af gegaan. En nu verkoopt hij het als een guitige sneer naar links. En gij gleuf da.
@Graaf_van_Hogendorp | 07-08-22 | 19:58: De trend is dat we van Poetin niet meer mogen kiezen wie het land gaat vertegenwoordigen. Of zijn puppet, of oorlog.
Links Nederland hoeft zich niet te uiten, rechts Amerika roept hem wel terug mocht hij het niet goed doen. Echter, ze hebben niet beter en dat zou ook niet mogelijk zijn; onder Trump ging alles beter in de wereld. Geen oorlog en iedereen kon lachen. Feiten.
Feit: onder Biden is de werkloosheid lager dan onder Trump.
Feit: Trump wilde meerdere oorlogen beginnen w.o. Venezuela binnenvallen. Hij is teruggefloten door zijn medewerkers en was "zichtbaar teleurgesteld" niet alleen omdat hij minder macht bleek te hebben als POTUS maar vooral omdat het ook meer werk is dan hij dacht.
Ohw, vergeten, dom zeuren mochten ze ook onder Trump.
@Après toi | 07-08-22 | 17:25: Kuif, jij weet ook; uitvloeisel…!
Een goed punt van Trump vind ik dat hij tegen globalisering is.
Trump betekent ook: Oekraïne kado aan Poetin, einde steun aan de NAVO, groot gevaar voor de Europese veiligheid. Maar dat zal menigeen hier als muziek in de oren klinken vrees ik.
@Beste_Landgenoten | 07-08-22 | 17:42: hoezo einde steun navo?? Hij is pro navo, maar wel graag iedereen fatsoenlijk bijdragen
@Beste_Landgenoten | 07-08-22 | 17:42: Alleen einde NAVO indien Amerika alleen voor de kosten moet opdraaien andere landen betalen geen of bijna geen bijdrage dus hij heeft groot gelijk.
@Beste_Landgenoten | 07-08-22 | 17:42: Ik kan me herinneren dat Rusland Oekraïne binnenviel toen Biden al een jaartje zat. En vwb steun aan de NAVO; de VS is onze suikeroompje niet (ja.. wel van Israël), de EU is een concurrent die z'n eigen broek wel eens mag ophouden.
Hoezo? De EU is er toch voor opgericht zodat we nooit meer oorlog voeren?
Amerika betaalt veel aan de NAVO maar vergeet niet dat het ook vrijwel alles van onze bijdragen weer terug ontvangt in de vorm van gekochte wapens. Zo slecht is de NAVO beslist niet voor de VS. Dat weet Trump natuurlijk ook heel goed. Stel dat heel Europa Europese wapens zou kopen opeens. Geen F35 maar Saab of Eurofighter. Bijvoorbeeld.
@ChalinaRosa | 07-08-22 | 17:41: Dat is een onnozel standpunt.
@Après toi | 07-08-22 | 18:49: Vind ik niet. Ik bedoel daarmee niet dat de wereld geen handel drijft met elkaar, dat begrijp je wel.
@Après toi | 07-08-22 | 17:25: Is dat niet een latent effect van Trump's beleid?
@Beste_Landgenoten | 07-08-22 | 18:24: een beetje simpel om te stellen dat er in Europa alleen maar vliegtuigen gemaakt worden..
Wel de duurste defensie uitgaven voor ieder Europees land. Neem alleen al de F35 voor Nederland. Geld komt bijna allemaal weer bij de VS terug in het laatje. En maar jammeren over die twee percent. Vergeet niet, de VS geeft inderdaad veel meer uit aan defensie maar wil dan ook wereldwijd militair aanwezig zijn. Die ambitie hebben wij niet, noch de noodzaak. Overigens ben ik vóór hoge defensie uitgaven wegens die zak hooi in het Kremlin.
@Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 17:30: Hij is helemaal niet teruggefloten. Die huurlingen die aan wal kwamen zijn alleen direct gearresteerd door de troepen van Maduro.
@Beste_Landgenoten | 07-08-22 | 21:44: Daarnaast ben je met hogere defensie-uitgaven op langere termijn goedkoper uit. De Amerikanen hebben blijkbaar constant Abrams-tanks lopen produceren, ook toen ze niet echt nodig waren. Hierdoor hebben zij nu relatief goedkopere tanks dan ons. Dan doen ze nu dus ook met vliegtuigen. Doordat ze maar blijven doorbouwen hebben ze nu alle concurrentie uitgeschakeld voor de vijfde- en zesdegeneratie straaljagers. Dat Duitsland nu F-35's koopt terwijl zij altijd van de eigen straaljagers zijn zegt wel wat.
Lopen de mensen u achter Trump aan om gezellig samen achter Trump aan te lopen en gezellig samen naar andere te wijzen, of vinden de mensen zijn voorstellen voor de VS wel goed gevonden.
En wat zijn die goede voorstellen eigenlijk. Je moet toch even goed zoeken.
Geen CRT en CGT in publieke sgolen. Weg uit klimaatakkoorden. Drill baby drill. Grenzen dicht. Geen boeren verjagen.
Vergeleken met de Biden admin en Rutte IV en andere Davos junta's in het westen geweldige voorstellen gedaan door een genie.
Economische voorspoed, grens met mexico dicht, geen oorlog, vredesverdragen, veel gedaan voor de zwarte populatie, lage belasting, eigen volk eerst, tarieven op import china, energie onafhankelijk.
Kan nog even doorgaan. Kijk eens wat verder dan legacy media, dan had je dit ook geweten.
@culture_vulture | 07-08-22 | 17:28:
Van dat alles is niets waar. Zo zijn tarieven op import van China funest geweest voor heel veel boeren en kleine bedrijven. Trump zei wel dat ze energieonafhankelijk waren. Maar dat was niet zo. De lage belasting geld voor een korte periode voor de 'armen' die een habbekrats krijgen maar de allerrijksten blijven 'm houden en de armen moeten de schuld afbetalen. Het begrotingstekort liep daardoor de spuigaten uit. Gewoon om hele rijke mensen nog rijker te maken. Eigen volk eerst? Alleen blanken. Trump heeft niets gedaan voor de etnische minderheden. De grens met Mexico staat wagenwijd open met het USMCA akkoord en die muur is nooit gebouwd, ondanks pogingen om het met geld van veteranen te financieren. Corona was natuurlijk niet Trump zijn schuld maar hij maakte er wel een zooitje van. Veel erger dan in andere landen. Daarnaast heeft hij niets gedaan om de economische voorspoed van Obama te verbeteren of versterken. In tegendeel zelfs.
Kom niet met feiten aan, alles aan Trump is de onderbuik. Ik denk dat hij leuk is als vermaak, maar niet als je met hem te maken krijgt, laat staan als hij je baas is.
@Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 17:36: Als je deze "feiten" van msm en "factcheckers" hebt, begrijp ik dat je zo denkt. Het is echter bezijden de waarheid
@culture_vulture | 07-08-22 | 18:36:
Als jij dat wil geloven en te angstig bent om de realiteit onder ogen te komen... Ja dan zeg je dat.
Het gaat veel verder dan liegen. Zijn gedrag op de golfbaan laat zien dat hij niet zonder valsspelen kan. Het gaat hem om winnen niet om de regels van het spel. www.volkskrant.nl/sport/trump-schopt-...
Doet erg aan Rutte denken, dit verhaaltje
Heel betrouwbaar artikel; 300 rondjes golf van Trump kostten 144 miljoen dollar. Dus krap een half miljoen per rondje. Koopje.
Trump slaat wel mooi een hole in one. Dan kun je echt wel golfen. Biden die liegt dat je met een covid vaccinatie geen covid kunt krijgen vind ik veel kwalijker en misdadiger.
Een hole in one is een kwestie van mazzel. Een echt goede golfer herken je aan meerdere goede slagen achter elkaar: een eagle, twee onder par of een albatross, drie onder de par van de hole. Dat doen alleen de toppers.
@goedverstaander | 07-08-22 | 17:13: Er deed toentertijd ook fake nieuws de ronde waarin weggelaten werd dat de Secret Service dure aanpassingen aan de karretjes eisten. De Trumphaat komt met een prijskaartje tenslotte. En toen werd dat prijskaartje weer tegen Trump gebruikt als iets slechts. En zo gaat het maar door. Eerst de emotie, dan een uit verband gerukt feit en dan de zelfbevestiging van het vermoeden. Zal bij het valsspelen ook wel zo zijn. Maar ook al was het waar, als -ie skills heeft om dat domme spelletje te beïnvloeden, zou het betekenen dat -ie een enorm goede onderhandelaar kan zijn.
Je bent een held tot het moment dat je tegen de lamp loopt. Voorbeeld: Lance Armstrong. En toch kon de man ook superieur fietsen en lijden zonder cheats.
@GeenAccount dan mis je het punt. Golf is het enige spelletje ter wereld waarin je je eigen scheidsrechter bent. Met regels bedacht vanuit de golfjurisprudentie kun je oeverloze discussies vermijden of iets wel of niet mag. Of je wel of niet een strafslag krijgt. Valsspelen bij golf is uitermate simpel door een andere score op te geven. Je bal goed te leggen of erger nog de bal van je medespelers weg te gooien. Als je dat doet ben je niet met de sport bezig, geef je geen moer om je medespelers, etiquette etc. Trek dat eens door naar de maatschappij, dan weet je wat voor een kerel het is.
@austinhealey | 07-08-22 | 17:42: Spijker, kop!
Ja hij wil winnen ten kostte van heel veel. En wat is je punt? Als vriend moet je hem niet uitkiezen. Maar als voorvechter van je standpunten is het juist best handig. Voor mensen die graag willen deugen is het vast een gruwel. Maar voor de rest is het wel prettig.
Het Trump electoraat:
Stokoude babyboomers die de wereld hebben zien veranderen en het maar niets vinden.
Diepreligieuze "evangelicals" die in Trump een zondaar zien maar hem vergelijken met Cyrus. Dus eigenlijk toch een soort Messias.
Incels. Een hele ploeg van jonge mannen die eigenlijk alles haten, vooral vrouwen.
Staatshatende milities. Racisten, fascisten, en noem maar op.
Het is een uitstervend ras.
De latino’s die op hem stemden zijn ook allemaal racisten, net als de African Americans?
@Snake | 07-08-22 | 16:50: Exact. Opnieuw slecht huiswerk van T.D. Ik zou het bijna populisme noemen.
@Snake | 07-08-22 | 16:50:
Het is nogal racistisch om te denken dat Latino's, Zwarten en/of Aziaten niet extreemrechts kunnen zijn. Sterker nog de Latino's hebben het fascisme uitgevonden. Chinezen, Japanners en Koreanen kunnen er ook wat van. Zwarten stemmen amper voor Trump slechts zo'n 11%.
Het ontloopt elkaar nagenoeg niets.
www.statista.com/statistics/1184426/p...
En wat Snake zegt..
(Zwarte) buurtwerkers in Philly werken liever met Rep’s.
Dem’s komen graag hun gezicht laten zien om vervolgens geen reedt te doen.
Miley Cyrus?
Iedereen weet dat de US er beter voor zou staan als niet Biden maar Trump was gekozen. Het is een feit dat zoveel Amerikanen spijt hebben van hun stem voor de democrats. Ondanks kleur, afkomst en geaardheid.
Vrees dat het nog banaler is. Het is tribal.
@Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 16:57:
Nee dat kunnen ze zeker niet, u bent niet op de hoogte van CRT zie ik.
@kroel | 07-08-22 | 17:13:
"Iedereen weet dat de US er beter voor zou staan als niet Biden maar Trump was gekozen."
Nee. Biden heeft gewonnen omdat Trump een zak hooi is die 4 jaar president speelde. Hoe slecht Biden ook is qua veel hij is nog steeds een beter en groter staatsman dan Trump ooit zou kunnen zijn.
En als je denkt dat Trump WEL iets zou kunnen doen aan de globale inflatie of de energieprijzen dan ben je niet erg goed op de hoogte van hoe dingen in elkaar steken.
@Graaf_van_Hogendorp | 07-08-22 | 17:20:
De theorie dat er institutioneel racisme is in de meeste westerse landen? Ja wel, geen expert, wel van op de hoogte.
@Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 17:21: jawel hoor, onder Trump was er meer stabiliteit in de wereld, wat weer doorwerkt in energieprijzen en inflatie. Probeer uw onderbuik te bedwingen in plaats van anderen de maat te nemen.
@kroel | 07-08-22 | 17:44:
Inderdaad. Zo stabiel dat er zo'n duizend Trump MAGAs zijn aangeklaagd wegens een poging tot autogolpe. Lekker stabiel.
@Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 18:48: iedereen kan aanklachten indienen, zegt dus helemaal niets.
@Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 18:48: Russiagate vergeten?
@Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 17:21:
"En als je denkt dat Trump WEL iets zou kunnen doen aan de globale inflatie"
Hahaha.. dan lag die keystone er al. En werd er veel meer olie geboord. Zei iemand inflatie door energie?
@ffnietnu | 07-08-22 | 20:06:
Die waar Mueller getuigde dat ware het niet dat Trump POTUS was hij aangeklaagd kon worden? Waar meerdere Trump laafjes zijn veroordeeld? Die?
@Allemaal | 07-08-22 | 20:44:
Jij volgt het nieuws ook niet. en.wikipedia.org/wiki/Keystone_Pipeli...
Dergelijke simpele conclusies kan je misschien trekken als je de NL media moet geloven, maar het is gewoon niet waar. Je hebt het nu over HONDERD MILJOEN mensen, met hun eigen bewegredenen. Ik ken behoorlijk wat Amerikaanse academici die Trump supporten, omdat ze met afgrijzen aanzien hoe hun land afglijdt tot een bijna Orwelliaanse samenleving, waar je dingen niet mag zeggen, waar woke gedoe, trans/identiteitswaanzin en BLM hysterie domineert, terwijl de steden in de fik staan. Maar bovenal wegens een vastgeroeste politieke en globalistische elite die (al of niet achter de schermen) opereert voor hun eigen belangen. Daarbij zijn er ontzettend veel Latinos, working class en lower middle class Amerikanen bij wie de boodschap van Trump gewoon resoneert. He says what he means and he means what he says. Hij komt met een simpele boodschap en komt zijn beloftes na. En uiteraard klinkt de MAGA slogan voor velen als muziek in de oren. Voor die reli-freaks is Trump louter de minste van twee slechten, en die "incels" zijn gewoon een stelletje no pussy getting losers die geen enkele politieke macht hebben. Dat er onfrisse lieden en clubjes uit extreem-rechtse hoek hem steunen is waar, maar ook die hebben heel weinig in de melk te brokkelen, if anything. Dan is er een grote groep "ALLES liever dan Hillary" stemmers. Enz. Zo simpel als jij wil doen geloven is het allemaal niet.
@Asteroid-B612 | 07-08-22 | 21:14:
"Hij komt met een simpele boodschap en komt zijn beloftes na."
Nope. Hij komt met onzin en hij komt vrijwel nooit beloftes na. Als Joe Biden een ramp is dan is Trump desastreus. Zo zou Trump nooit op vakantie gaan. Hij ging 1 jaar van zijn termijn op vakantie. Hij zou een muur bouwen. Mexico zou betalen. Is er nooit van gekomen. Hij zou alles oplossen. Feitelijk deed hij niets. Hij las niets, hij luisterde naar niemand. Hij maakte van alles een puinhoop. Behalve de staatsschuld naar recordhoogtes trekken zonder enige ROI. Ging allemaal naar de rijksten der aarde. Biden, Opa Joe is niet mijn keuze maar hij is een veel groter staatsman.
@Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 21:54:
Uh-huh.
trumpwhitehouse.archives.gov/trump-ad...
@kroel | 07-08-22 | 17:13: Natuurlijk zouden ze er economisch er beter voor staan. Dat is namelijk iets waar Poetin erg goed in is. Maar Amerikanen houden er niet zo van dat de Russen controle hebben over hun land. En daarnaast vinden ze het stiekem toch wel leuk dat ze zo'n machtig leger hebben om vrijheid en democratie in de wereld te brengen. Ook zien zij vast dingen op statelijk niveau die we hier in Europa niet kunnen zien. Als Republikeinen er een zooitje van maken, dan kan men juist meer Democratisch stemmen tijdens de presidentsverkiezingen om de rooie staten onder controle te houden.
Vergeet hele volksstammen aan zwarte en latino Amerikanen niet.
Marjorie Trailerpark Queen. De definitie van deplorable.
Moet je aan Trump vertellen dat hier idioten zijn die huizen op golfbanen willen gaan bouwen. Dat is één streep naar de wapenkamer.
Met Trump zou ik nog wel een biertje willen drinken (op zijn kosten). Met Biden zou ik het niet aandurven. Die gaat je vragen wat bier is.
Met Sleepy Joe is prima een borrel te doen. Hij weet alleen niet meer welk jaar het is en wie president is. En hij zou het vervolgens in zijn broek doen maar da's lachen. Met zijn zoon Hunter zou ik geen borrel doen. Die gaat zitten zaniken dat er te weinig crack in de envelop zit en wil meteen weer dat een dame van lichte zeden hem een footjob geeft. Geen gezellige drinker.
U beoordeelt de kwaliteiten van een wereldleider alleen op het feit of het een bierdrinker is of niet... mag toch hopen dat de gemiddelde Amerikaan die in het stemhokje staat een bredere kijk heeft.
@johnyl | 07-08-22 | 16:45:
Het is wel lastig als je in het stemhokje moet kiezen tussen een brulaap en een seniele oude man. Allebei niks maar je hebt geen keus.
Komt nog bij dat Trump geen alcohol drinkt.
@Gele Beer | 07-08-22 | 17:03: Dan neemt hij toch gewoon een Fristi, dat kan ook.
Zolang hij maar betaalt, haha.
Las ik gisteren ergens. Transgenders mogen nu ook deelnemen aan vrouwen triatlon wedstrijden. Nou dat wordt gezellig. Proest.
Ik ging liever op volleybal. Dan sta je immers veel sneller met de dames onder de douche.
.... wat gaat er straks met korfbal gebeuren?
De Amerikaanse Runner's World had ooit een verhaal over een marathonloper die van man naar vrouw ging. Als vrouw was ze ongeveer 25 minuten langzamer. Dus zo'n verbouwing loont niet echt.
@Graaf_van_Hogendorp | 07-08-22 | 16:40: Ze zijn er bij bij het gemengd dubbel op Wimbledon ook nog niet uit.
Heeft u in de jaren 80 wel eens tijdens de Olympische Spelen de vrouwelijke deelnemers uit het Oostblok gezien ?
@Après toi | 07-08-22 | 16:41: Heb ik gelezen. Maar wat verwacht je met dubbel D en pumps?
@johnyl | 07-08-22 | 16:46: Allemaal aan de anabolen. Gaf een enorme boost. En veel beharing.
@johnyl | 07-08-22 | 16:46:
U bedoelt dat als transgenders mee mogen doen met de vrouwen competitie, de vrouwen testosteron mogen spuiten? Wel eerlijk.
@goedverstaander | 07-08-22 | 16:47: Niet op pumps, gewoon op echte hardloopschoenen.
Ter verdediging: er kijkt dan ook geen hond naar vrouwentriathlon. Kunnen ze best eens opleuken door de competitie te vervalsen met vrouwen met snorren en penissen.
@BobDobalina | 07-08-22 | 17:52:
Hahaha!
Trump laat goed zien dat hij ook maar een mens met zonden en deugden.
Leven is één kosmische dualiteit.
Nou als dàt een kwalificatie is voor een wereldleider..! Hij heeft ook maar zijn zonden. Man man man.
@Beste_Landgenoten | 07-08-22 | 17:45: Wereldleider?, dacht het niet.( denkt aan Iran,Noord-Korea,Rusland,China,jij&mij,enz.)
Ps,waaraan moet een persoon volgens jou dan aan voldoen om een staatshoofd te zijn?
Liefst geen egocentrische narcist, dat scheelt al veel. En minder rancuneus qua loyaliteit. Gelukkig is hij gemakkelijk te paaien met complimenten.
Heeft Spartacus weleens naar MTG geluisterd? Ze zal vast wat interessante meningen hebben maar het idee dat ze compleet gestoord is komt niet overeen met wat ik uit haar mond heb horen komen.
Wat zegt MTG dan volgens u en hoe "compleet gestoord" is dat vergeleken op de schaal met AOC?
@Graaf_van_Hogendorp | 07-08-22 | 16:33: Ik heb wat van haar meegekregen via de Timcast podcasts. Niets bijzonders, behalve dat ze congresleden dwingt aan het werk te gaan. Standaard conservatievenretoriek. En niks dat in de buurt komt van AOC en haar koescheten.
Viertig more years!
En een Trump-dynastie die het Witte Huis de komende decennia bezet gaan houden.
@Aristotalloss | 07-08-22 | 16:40: So what? Hier hebben we ook een dynastie die de stoel decennia bezet houdt. En ieder jaar mag je wuiven, krijg je een vrije dag en de kinnerzjes een kleurplaat!
@calamiteiltje | 07-08-22 | 16:47: En al 12 jaar Pinokkio aan het roer.
Hahaha, fantast.
Hier krijgt een Twamp de kans niet eens om naar voren te komen. In Amerika kun je nog grass roots bewegingen opstarten en van onderuit de boel over te nemen. Hier is alles top down en de rijen in de top zijn gesloten.
@Is dit nog nieuws? | 07-08-22 | 16:29: Ik was de benzine van minder dan 1 euro per liter zelfs nog vergeten.
@goedverstaander | 07-08-22 | 16:32: ik zou emigreren als ik jou was
@priwax | 07-08-22 | 16:36: Heb ik gedaan maar ben twee jaar geleden, na gestolen presidentsverkiezingen, teruggekeerd.
Echt verdrietig, dat je het überhaupt kunt opschrijven. De bezuinigingen op de GGZ hebben gruwelijke gevolgen gehad.
Simplistische kijk op zaken noem ik dit
@CantShakeMe | 07-08-22 | 16:43: LOL.
Ook op het lijstje.
@CantShakeMe | 07-08-22 | 16:43: Dat heet hersenspoeling. Trump heeft persoonlijkheidscultus. Kritiek op Trump heet TDS en zijn allemaal leugens van de media. Hitler zou er dolgelukkig mee zijn. Dat is hem zelfs niet gelukt.
Marjorie Taylor Greene is een absoluut topwijf. Soort Caroline van der Plas van rural Amerika. Gewoon van het volk. Normaal en wat we vroeger het midden noemden in Amerika. Maar nu als soort extreem rechts wordt geframed. Waarover meer leugens en framing worden uitgestrooid dan pepernoten tijdens sinterklaas. Wie interviews met haar heeft gezien, langere, zal zien dat het een authentiek normaal (Amerikaans) wijf is. Vechtend tegen de swamp en de uniparty.
Gelooft ze nog steeds dat Trump de verkiezingen heeft gewonnen?
Prima rode lap item, alle "usual suspects" (obvious suspects) die zich weer niet in konden houden, zeer vermakelijk !
Zit nu 40 min. te luisteren en dan moet ik nog ruim een uur.
Hoe kunnen mensen net doen of de hele speech hebben geluisterd?
Dat terzijde.
De man doet niet anders dan Biden, Obama, Bush, Clinton etc.
Roepen wat de ander niet goed doet en wat hij beter gaat doen.
Kun je populisme noemen….
Maar ondertussen kan ik na 40 min concluderen dat de VS onder Trump niet slechter af was dan onder Biden.
Kan je stoer “Bonkers” roepen, leugenaar, rechtszaken, nepmiljardair of wat dan ook.
De man staat daar en zit niet in de bak.
Hij mag een gooi doen naar het volgende presidentschap.
Kennelijk weten sommige Nederlanders het weer beter dan de Amerikanen zelf.
Bespottelijk.
Laat de Amerikaan het maar zeggen in 2024.
Het enige wat ik kan zeggen : als ik Amerikaan zou zijn, zou ik op Trump stemmen.
De Democraten moeten asap met wat beters komen, want anders kleurt de VS weer rood.
Right on!
Helemaal mee eens, nu nog wel twee hobbels te nemen. Zorgen dan je geen veroordeling aan je broek krijgt die een kandidaatschap in de weg staat en blijven leven.
@Ruimedenker; de andere kant doet niet veel anders hoor.
@Friepeltje | 07-08-22 | 20:01:
Dat zeg ik toch…..?
https://www.youtube.com/watch?v=B7kxwlxzZ_Y
2 Dagen geleden....
De vice-president...
Kostbaar dit soort vermaak: Hey everyone, i'm Joe Bidens husband...
De echte vice-president 'wordsalad' Kamala Harris kan er ook wat van
youtu.be/xSHNjHjsKWE?list=PL3hLPHmoxl...
De man heeft ook echt geen enkele gène.
Daar ben ik soms jaloers op.
Maar meestal niet.
Het is onderhand een wereldwijd virus aan het worden allerlei populisten met in hun kielzog complotdenkers, anti overheids idioten, wappies, fakenews verspreiders en narcisten probeten hun invloed via de social media te vergroten om aan de macht te komen.
Vergeet Zelenski niet, die is er een meester in.
Niet "wereldwijd" maar in de westerse wereld.
Hou toch op.
Rutte heeft minstens 700 fte aan communicatie medewerkers rondlopen.
Die kom ik, als oplettende populist versteher, werkelijk overal tegen.
Ze proberen hun macht te behouden en hun bullshit te verkopen via de media, sociale media, postbus 51 gelul, factcheckers en ander volk van laag allooi.
Ook hier in de panelen.
@entredeuxverres | 07-08-22 | 16:46: johnyl, antizanic, theodorus?
@entredeuxverres | 07-08-22 | 16:46: Ja, jij bent niet zo van de feiten hè.
Ah, zit dat zo. Narcisten zijn de nieuwe populisten !
Vervelend he ? Dat mensen op sociale media hun jouw onwelvallige mening mogen uiten. Jij schaart je met deze opmerking in de gelederen van nationale huilebalk / omhoog gevallen proleet GORDON, die ook van mening is dat er "een soort internet paspoort moet komen".
Fuck that shit in the ass with a glazed ham.
Improv spreken is ook heel moeilijk.
Enige reden om geen Trump 2024 te willen is de terreur van extreem links en woke die volgt.
Alsof onder woke regime leven zo fijn gaat worden. Geen eten, geen werk, geen elektrificeer binnenkort
Wie terroriseert bepaalt?
Oh daarom wil ik juist Trump in 2024. Leedvermaak noemen ze dat.
Mooi man. The land of entertainment.
Met Trump had je elke dag wat te lachen. En het idee dat je vitaal en met een lekker wijf oud kan worden.
Van de huidige US president hoor je niks dan geriatrisch gestamel en vergeetachtigheid. The land of depression.
Beste speech ooit.
Kun je nagaan hoe slecht de andere waren
Maakt het uit wie de show steelt/stilt?
Totale waanzin. Trump die al bijna 2 jaar de democratie verkracht terwille van zijn eigen trots en grootheidswaan.
En MTG als knuffelaar van geweldadige ordeverstoorders van een formele federale procedure in het Capitool (volgens de wet criminele activiteiten).
Weer zo'n naprater. Leg 's uit hoe hij de democratie verkrachtte dan?
@Friepeltje | 07-08-22 | 20:05: Hij verving de fossielen binnen de Deep State voor zijn ja-knikkers in plaats van met echt goede bestuurders te komen, hij pleegde met Poetins indirectheid een staatsgreep uit die dus mislukte, omdat Amerikanen Russische indirectheid niet snappen en hij heeft het precedent geschapen om gewoon het aantal rechters binnen het Hooggerechtshof te verhogen om een meerderheid te halen om zo op die manier het federale recht op abortus terug te draaien. Maar wat echt desastreus voor hem was det hij het stemmen per post wilde reduceren, terwijl hij niks ging doen aan het tekort aan het aantal stemlokalen. Democratische stemmers waren bang zo hun stemrecht helemaal te gaan verliezen, waardoor die en masse zijn gaan stemmen.
Hier nog een artikel waarin beschreven wordt hoe de Amerikaanse democratie de klappen heeft kunnen opvangen, maar hij overal waar mogelijk wel geprobeerd om de democratie af te breken. www.brookings.edu/blog/fixgov/2021/07...
Eigenlijk zou Trump de komende jaren Europa ad interim moeten leiden.daar kan toch niemand wat op tegen hebben.
Weet hij waar Europa ligt?
@Après toi | 07-08-22 | 16:11:
Zijn chauffeurs en piloten hebben een navigatiesysteem. Komt goed!1
U leeft graag in een populistische dictatuur onder Trump ?
@johnyl | 07-08-22 | 16:22: Onze Lachende Leider is geen populist die de complexiteit van vraagstukken met onderbuiksel af doet?
Laat Trump maar president van Rusland worden. Dan hebben we geen last meer van Rusland, omdat hij alle Russen terug naar huis brengt en hun swamp eens een keertje gaat drainen.
Ik had van trump wel verwacht dat hij iets meer sympathie had voor transgenders. Hij is zelf ook een wijf in een veel te dik mannenlichaam.
Hij beweerde een goede atleet te zijn geweest in zijn jeugd. Geen idee welke sporten hij beoefende. Hij is overigens wel een verdienstelijke golfer, met als aantekening dat hij altijd vals speelt.
Jouw empathisch vermogen is anders geweldig.
@Après toi | 07-08-22 | 16:09: Trump liegt over alles. Vooral als het over zijn eigen "grootsheid" gaat.
Een narcist en dictator wannabee zoals je ze in de (geschiedenis) boeken terug kan vinden.
@Après toi | 07-08-22 | 16:09: dat laatst is zo aandoenlijk. Wat een baby.
@BobDobalina | 07-08-22 | 16:13: Hij kan niet tegen zijn verlies. Daarom ook dat domme geouwehoer dat hij de vorige verkiezingen toch heeft gewonnen. Een normaal kind van 12 jaar is volwassener.
@Gerf | 07-08-22 | 16:12: Ja, want Biden heeft ook alle dingen gedaan die hij noemt in speeches.
Hahaha Trump. En Biden zou aan het sundownen zijn. twitter.com/ampol_moment/status/15548...
Maar goed. Trump presteert het wel nog steeds om bijna twee uur een "word salad" op te dreunen. Geen zin om het te bekijken? Hij mekkert over hoe goed hij is en hoe slecht iedereen anders is en dat hij de verkiezingen toch echt wel gewonnen heeft. Inmiddels vinden de meeste kiezers het wel welletjes met de opa's als POTUS zo ook de Republicans. 51% van hen ziet liever iemand anders dan Trump een gooi naar het presidentschap nemen. Verder vindt de helft van de Amerikanen dat Trump aangeklaagd moet worden voor een hele reeks aan misdaden. Dus aanstaande POTUS? Ik denk het niet.
Ik denk dat hij maar 0,1% kans heeft om de volgende president van Amerika te worden.
@keestelpro | 07-08-22 | 16:25: Serieus Kees, waarom denk jij dat? Wat zijn de alternatieven, nog 4 jaar een wokie aan het roer?
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 16:33:
De demografie van de Republicans ziet er niet zo heel best uit. Heel veel zijn stokoud en de jongeren aanwas zijn of diepreligieuzen of feitelijk incels. Jonge chronische boze mannen die niet van bil kunnen gaan. Zo was het ook met de Brexit. Als er nu een referendum gehouden zou worden zou het Remain geworden zijn. Niet zo zeer omdat ontzettend veel mensen van standpunt zijn veranderd maar omdat heel veel ouderen zijn overleden.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 16:33:
Nou voorafgaande aan de verkiezingen van 2016 dichtte men Trump ook 0,1% kans toe. ;-)
@Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 16:38: Ja, maar veel nieuwkomers in de VS zitten cultureel gezien in de conservatieve hoek. Zie de Latino's die op de Republikeinen stemmen. Die hebben niks met Democraten van de East Coast.
@keestelpro | 07-08-22 | 16:41: Dank, snap ik je beter;). Ik dacht al, whatever happened to keestelpro.
In ieder geval zal Nancy Pelosi vooraan staan om Trump te laten struikelen. De manier waarop, waarom, hoe, waarvoor, hoe vals, het maakt allemaal niets uit. Voor Pelosi zijn voor dat doel alle middelen geoorloofd. Echt alle middelen.
@Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 16:38: Als er iets aan het uitsterven is is het woke wel met hun abortus wanneer je wil en transgendergedoe. Vandaar dat de zuidgrens wagenwijd open moet blijven en er geen vrije schoolkeuze kan zijn.
@Après toi | 07-08-22 | 16:44:
Het is dan ook een leugen dat Democrats een ploeg super liberale alternatieve radicaal linkse socialisten zijn. Het gros is rechts-liberaal of rechts-conservatief maar dan niet fundamentalistisch en fanatiek zoals bij de overkant. Waar velen gewoon het handboek Mein Kampf woord voor woord volgen. Er zijn gradaties in alles. Links, en zeker radicaal links krijgt vrij weinig steun in Amerika.
@Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 17:28: Kletskoek. De woke agenda wordt gewoon uitgevoerd.
@Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 18:52:
"Ik snap"
Haha. Hou op man. Je maakt jezelf alleen maar belachelijk.
@Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 18:52: Ah, framing, met als bonus de gebruiken ad hominem. Nice try ! Zo ken ik je weer ! Theo makker, jij weet helemaal niets over mij, en ik kan je met 100 % zekerheid garanderen dat ik niet in het minst "bedreigd" voel door "niet meer discrimineren op basis van afkomst, religie of seksualiteit" of andere emancipatie van minderheidsgroepen. Integendeel, ik juich dat juist toe, want naar mijn mening zou niemand zou gediscrimineerd moeten, en al zeker niet de redenen die jij noemt. Maar dat is dus niet wat de woke ideologie voorstaat, en evenmin is het iets waarvoor de woke idiologie enige credits verdient. Try again.
Toch iets over de supporting cast van CPAC: een kenner als ik ziet onmiddellijk wat deze dames van Stormy Daniels kunnen leren. Om nog maar te zwijgen van wat Geert Wilders' BFF uit Hongarije mee had kunnen nemen. Conservatieven en het ijzer smeden als het heet is.
Lutsers. Allemaal!
U riep? Ik denk dat u abuis bent, ik ben geen kenner.
Lia Thomas told Sports Illustrated: “I’m not a man. I’m a woman, so I belong on the women’s team.”
Einde discussie!!
https://www.nytimes.com/2022/05/29/us/lia-thomas-women-sports.html
Mooi. Kunnen vrouwen weer achter het aanrecht gaan staan.
Waar kijk ik hier naar? Geen idee wat dit is
Heeft opa Trump het nou nog steeds niet in de gaten dat ie dik verloren heeft? Tijd dat hij accepteert dat amerikanen hem niet willen en hij naar Florida naar het bejaardenresort gaat, lekker golven en zo.
Hoeveel rechtszaken lopen er momenteel tegen Bonkers? Best wel veel, volgens mij.
Volgens mij geen. Wel heel veel onderzoeken.
Die rechtszaken tegen Trump vanwege 'staatsgreep' en dergelijke is allemaal theater van de Democraten; het enige wat er mis ging in Washington was dat er geen politie op de been was om die demonstratie in goeie banen te leiden. En dat is de opdracht van de burgemeester en de gouverneur. Daar had Trump geen enkele schuld aan.
@Aristotalloss | 07-08-22 | 16:32: Trump die als President niet ingreep, dat maakte wel een erg zwakke indruk.
@Après toi | 07-08-22 | 16:50: Volgens de grondwet màg de president niet eens ingrijpen in eigen land zonder toestemming van de betreffende gouverneur. Als hij dat had gedaan had hij pas echt een probleem gehad.
Ik zou eerlijk gezegd hier ook liever een Trump hebben dan slapjanussen als een Biden of Rutte - bij die laatste twee vraag je je af of ze wel eens buiten komen.
De eerste vergeet alles en de tweede vergeet, fuck ja, ook alles.
We hebben niks aan dat soort demente en/of leugenachtige types.
Trump heeft het warme water ook niet uitgevonden en lult vaak uit z'n nek, maar die andere twee? Manmanman.
"Trump heeft het warme water ook niet uitgevonden"
Wanneer alle opties k@t zijn, dan blijft de minst slechte optie ook k@t. En Bonkers is de slechtste optie in Uw verhaal.
Trump is een onbehouwen man, maar de economie had hij behoorlijk op orde en zeker de beschikbaarheid voor werk. Wat is nu belangrijker voor burgers?
Internationaal was hij gewoon zeer sterk. Elke andere president had een Nobelprijs gekregen (en een Oscar, en een Gouden Kalf) voor de bemoeienis bij normaliseren van betrekkingen tussen enerzijds Israël en anderzijds Bahrein, Marokko, Soedan, Saudi Arabië (die wel met enige vertraging) en de Verenigde Arabische Emiraten.
Zijn afwisseling tussen dreigen en schouderklopjes uitdelen wordt begrepen door mensen als Xi, Erdogan en Poetin. Die mensen lachen om wokewappies als Biden en EU smurfen. Rusland en China durven hun gang te gaan bij leiders als Biden en en von der Leyen.
@Nuuk | 07-08-22 | 16:06: De werkloosheid onder Biden ligt lager dan onder Trump.
@Nuuk | 07-08-22 | 16:06: en hij leest de aanwijzingen op de teleprompter niet! Ook niet onbelangrijk
@Frau_Ferkel | 07-08-22 | 16:05: Dat kun je vinden, no sweat. Druiloren als een Biden (zo dement als een deur) en een vrijwel altijd liegende Rutte - ik heb daar al helemaal niks mee.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 16:08: Jij hebt inderdaad meer met Putin, als ik andere reacties van je lees.
@ Nuuk... ben geen Trumpfan maar u heeft uw huiswerk goed gedaan.. zo zie je maar weer enige nuance kan geen kwaad.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 16:08: Kunt U een betrouwbaar linkje geven over de dementie van Biden? U zou er zelfs Trump mee kunnen helpen!
Wanneer Biden echt dement is, dan hadden zijn tegenstanders al lang het 25e ammandement, sectie 3, in werking geroepen.
Whenever the President transmits to the President pro tempore of the Senate and the Speaker of the House of Representatives his written declaration that he is unable to discharge the powers and duties of his office, and until he transmits to them a written declaration to the contrary, such powers and duties shall be discharged by the Vice President as Acting President.
@Frau_Ferkel | 07-08-22 | 16:25: YT staat er vol mee, ga zelf maar even kijken.
Cui bono?
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 16:29: U hoeft zich niet te verlagen tot YT, U kunt beter, toch? Probeer het nog eens.
@Frau_Ferkel | 07-08-22 | 16:59: Serieus, ga maar eens kijken. Je vindt er overigens hetzelfde gelul over Trump. Meer nog.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 17:07: Serieus linkje? Tot dan bent U af.
@Frau_Ferkel | 07-08-22 | 16:25: ze kijken wel dan wordt het kameel op het schild gehesen
Haha YT? Dan moet het wel waar zijn. Man o man wat een niveau.
Kunnen ze in Amerika nou geen andere presidenten vinden als een seniele zombie of een narcistische miljonair. Ik hoop dat de derde partij "Forward" er voor zorgt dat ze in de VS weer normaler kiezen kunnen. Maar ja wat lul ik nou, het is in Nederland ook niet anders met twee partijen, de vvd666cdaCU en de rest van het zooitje wat niet mee mag doen en steeds overstemt wordt. Ik hoop op Lientje en Omtzigt, dat die daar is een einde aan maken.
Alweer Trump?
Stop making stupid people famous.
Dat mannetje heeft de intelligentie van een E coli, het narcisme van onkel Adolf, en de ethiek van een voormalig leider van de Islamitische Jihad.
Net als zekere Mark?
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 15:58: www.taaluilen.nl/wat-een-jij-bak/
@Frau_Ferkel | 07-08-22 | 15:59: Een jij-bak zou tegen jou gericht zijn, dit gaat over Trump. Je mag hem een asshole vinden, maar daarvoor hoef je het land niet eens uit want we hebben er hier ook eentje rondlopen.
Dat noemt men soms een whataboutism (uiteraard in pejoratieve zin), maar meer dan een verwijt dat iemand iets relativeert is dat nou ook weer niet.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 16:07: Whataboutism, that is.
Me bad.
Maar het draagt niet bij aan een discussie, zo'n whataboutism. Het is een teken van zwakheid en een gebrek aan argumenten.
Vergeleken met de Nazi Obama *) en hulpje Biden valt Trump best wel mee.
*)-Nobelprijs voor de vrede v o o r het opstoken van de Syrische burgeroorlog (500.000 doden).
Dat zal ik geenstijl nooit vergeven dat ze Trump beroemd hebben gemaakt.
Jullie Duitsers moeten eens over die geschiedenis van jullie toenmalige regering heen stappen en gewoon ballen tonen. Een fors leger neerzetten en gas geven. Blijft die Putin echt wel in zijn hok.
@Frau_Ferkel | 07-08-22 | 16:13: De VS zijn in menig opzicht een wonderlijk land. Kijk, die Trump vind ik ook een halve gare, maar wat er voor in de plaats gekomen is, is een woke-stimulerende demente bejaarde die werkelijk niets begrijpt van geopolitieke verhoudingen. Dat vind ik bepaald geen vooruitgang.
Bij alle kritiek die je verder op Trump kunt hebben. Stel je een politicus in NL voor die zou zeggen 'Netherlands first'.
Vind ik niet zo gek. Nu is het 'Netherlands last'.
@calamiteiltje | 07-08-22 | 16:25: Het Duitse leger is er net zo slecht aan toe, als het Nederlandse leger.
Nou ja, bijna. Het Nederlandse leger heeft weer een paar Panzer, geleased van de Duitsers. Na afloop van het contract zonder beschadigingen te retourneren.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 16:27: "Kijk, die Trump vind ik ook een halve gare"
De rest van Uw tegel is overbodig, en/of een whataboutism.
Het is zoiets als kiezen tussen Hitler, Stalin, Mao of Pol Pot.
Ga nooit akkoord met een slechte optie.
@Frau_Ferkel | 07-08-22 | 16:38: Wat heeft Trump uitgevroten dat jij er zo van in de stress schiet?
Als de Amerikanen toch kiezen voor Trump, dan moeten zij dat weten. Dat jij er Hitler, Stalin, Mao of Pol Pot bij haalt (al is het bij wijze van vergelijking) is niet een klein beetje voorbij het absurde.
Anyways. Zou ik daar moeten kiezen tussen Trump of Biden, zou ik kiezen voor Trump.
Als hij mijn bier betaalt, dat is.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 16:43: "Als hij mijn bier betaalt, dat is."
Principes over moraliteit versus portemonnee. Duidelijk.
@Frau_Ferkel | 07-08-22 | 16:48: Joh, zie eens ergens de humor van in. Ben gewoon een gierige Hollander...
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 17:05: "Ben gewoon een gierige Hollander..."
Nederlanders zijn mij liever.
Maar wat betreft Uw gierigheid in combinatie met verbale diarree: de meeste merken toiletpapier hebben de lengte van een velletje met een centimeter ingekort. Krimpflatie.
Tot zover mijn poging tot humor.
@Frau_Ferkel | 07-08-22 | 17:24: Ik geef het een 6-.
Ga je toch mee over.
Of zoals het tegenwoordig heet op middelbare scholen: Beter een zes zonder stress dan een zeven zonder leven.
Verder no sweat hoor, we hoeven natuurlijk niet alles op dezelfde manier te zien. Nou ja, mss moet je toch eens langs Hans Anders. Die is heel goedkoop.
Een echte Nederlander, zeg maar.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 17:33: "Beter een zes zonder stress"
Ja, dat is Nederlands.
Ik ben summa cum laude, ohne Schertz. Zelfgekozen middelmatigheid stoort mij.
Ik lach me iedere keer een breuk als je weer in alle staten bent en begint te schelden tegen iedereen die wel iets ziet in Trump. Lastig leven zo, niet?
@Frau_Ferkel | 07-08-22 | 17:41: Ik heb het niet over mezelf, maar over de lamlendigheid die je op veel scholen en universiteiten aantreft. Voor de rest heb ik een ziekelijk hoog IQ, iets waar je in feite ook weer niks aan hebt.
Middelmatig vind ik jou overigens niet hoor. We kunnen het oneens zijn over de dingen die jij verkeerd ziet. Hoort bij het leven, zeg maar.
Verder vind ik je wel een lieverd hoor.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 18:00: "We kunnen het oneens zijn over de dingen die jij verkeerd ziet."
Als het gaat om de dingen die U verkeerd ziet: deal.
Kusje, ik ga nu een dood stuk pluimvee grillen.
Putin straks blij: The Don trekt de VS uit de NAVO, geeft Vladimir de vrije hand in Oekraïne, Baltische Staten, Moldavië en Polen, en mag als tegenprestatie hotels en casino's bouwen in Moskou en Kiev. Iedereen tevreden toch?
Nogal onrealistisch scenario Kluifje…
Trump zal de Mc Drek in Moskou weer laten openen. Bonkers moet toch ergens eten, wanneer hij bij zijn liefje op bezoek gaat.
Oekraïne, in feite al heel lang een failed state - wie gaf daar ene zak om voordat de Russen daar binnenvielen? Nee, jij ook niet At.
Het idee dat Poetin ook andere landen gaat binnenvallen is nogal absurd. Hij geeft al minstens 14 jaar aan dat hij Oekraïne als bufferstaat wil. Het Westen heeft dat genegeerd.
Niet zo slim.
@Frau_Ferkel | 07-08-22 | 16:00: zijn bull denk ik. Trump is zeker weten de bottom.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 16:02: Hij zegt ook al 20 jaar dat de Baltische Staten bij Rusland horen. Net als delen van Polen.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 16:02: "Hij geeft al minstens 14 jaar aan dat hij Oekraïne als bufferstaat wil."
Dat zei Hitler ook in 1938, met Tsjecho-Slowakije.
Of daarna, met Oostenrijk.
Of daarna, met Polen.
U kent het verhaaltje hopelijk?
@BobDobalina | 07-08-22 | 16:02: Wat is de status met betrekking tot die plas video van Trump?
@Frau_Ferkel | 07-08-22 | 16:10: Daar wordt hij natuurlijk mee gechanteerd door de Russen. Vandaar ook zijn pro-Putin retoriek.
@Après toi | 07-08-22 | 16:05:
Estland, Letland & Litouwen hebben een compleet eigen geschiedenis, cultuur & taal en horen net zo min bij Rusland als dat Nederland, Duitsland of Finland bij Rusland hoort. Men kan op politiek vlak zoveel land en macht toe eigenen maar uiteindelijk zijn de echte grenzen de taalgrenzen. Daar hoeft geen dode voor te vallen en geen grens voor getrokken te worden. Het 'mooie' van Rusland en Oekraïne is dat ze nagenoeg dezelfde taal hebben dus ze kunnen elkaar niet alleen met wapens maar ook met woorden kwetsen.
@keestelpro | 07-08-22 | 16:18: Maar de mensen van Oekraïne willen helemaal niet bij Rusland horen. Ze hebben een eigen taal en een eigen cultuur. En slechte ervaringen met het grote buurland, dat momenteel heel veel Oekraïense steden en dorpen aan puin schiet.
@Après toi | 07-08-22 | 16:25:
'de mensen van Oekraïne willen helemaal niet bij Rusland horen.'
Dat ligt een stuk complexer. En eigenlijk ook helemaal niet zo complex.
Een best wel groot deel van de burgers in Oekraïne identificeert zich als Rus of heeft een Russische etniciteit.
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...
Maar daar gaat het sentiment van deze oorlog niet om.
Het is de EU die Oekraïners voor het blok zet: Hoor je bij Rusland of hoor je bij de EU. Het is een identiteitscrisis. Die vraag zou nooit aan de orde moeten zijn. Ook niet in Nederland. Ook Nederland wordt ontheemd door het smerige geo-politieke spel van de EU. Alle problemen die wij heden ten dage hebben in Nederland zijn regelrecht geïnitieerd door de Europese Unie.
@Frau_Ferkel | 07-08-22 | 16:09: Poetin is geen Hitler. Kijk, daar ga je al. Verder wel aardig whataboutism, dat moet ik je nageven. Niks mis mee, alleen is vergelijking totaal irrelevant.
@keestelpro | 07-08-22 | 16:34: In de jaren 90 is er in Oekraïne een groot referendum gehouden over onafhankelijkheid. 90 procent van de bevolking wilde als zelfstandig land door. Rusland heeft Oekraïne niks te bieden.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 16:38: Om U te citeren:
"Hij zegt ook al 20 jaar dat de Baltische Staten bij Rusland horen. Net als delen van Polen."
In dit geval geen whataboutism. Eerder de vraag, waneer Putin in Uw optiek zou moeten stoppen. Na de inname van Oekraine, die U impliciet goedkeurt? Of pakt hij er ook een stuk Polen bij? En de Baltische landen? Misschien ook weer Finland?
Rusland heeft trouwens al eerder een stuk van Polen ingenomen, in goede afstemming met de Nazis. Het Ribbentrop-Molotow pact zou U moeten kennen.
@Frau_Ferkel | 07-08-22 | 16:54: Oekraïne was altijd wel zijn speerpunt. Ik geloof niet (zeker weten doe ik dat uiteraard ook niet, denk meer aan een geopolitiek spel) dat hij zo nodig andere staten wil. Zeker geen NAVO-landen.
Als het ene corrupte land een ander corrupt land inneemt, dan heb ik er niet zoveel problemen mee. Hoe erg een oorlog ook is, maar ja, zo is het leven.
De boodschap van Poetin is vooral 'Don't fuck with me'. De EU deed niet anders, de USA begon er een proxywar.
Ik ben niet een Poetinlover (of hoe nogal veel halvegaren hier je aanduiden als je zegt dat je Poetin ergens ook wel begrijpt), maar laten we niet net doen alsof Poetin alles maar zou moeten pikken. Dat doet geen enkele atoommacht.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 17:04: "Oekraïne was altijd wel zijn speerpunt."
Ach so, nu begrijp ik het.
Ik kan erg goed een stukje land van mijn buurman gebruiken, niet veel, ca een halve are.
# K98 uit kluis halen doet.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 17:04: Okay Putinlover.
@Après toi | 07-08-22 | 17:31: Weet je wat heel weird is? Ik mag je wel, zoals ik doorgaans wel gesteld ben op reaguurders die er een wereldbeeld op nahouden dat bijna onaards is.
Eikel;).
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 17:37: Ik mag U ook wel, op een speciale manier.
# Op NSB knop drukt, om Uw smiley te rapporteren.
@keestelpro | 07-08-22 | 16:34: Die laatste zinnen, spijker kop. Een waarheid als een koe.
@Après toi | 07-08-22 | 16:18: Ik geloof er helemaal niets van. Fake verhaaltje, uit de duim gezogen. Die man heeft volgens mij behoorlijke smetvrees.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 17:37: Wat heb jij gestudeerd? Iets met talen? Serieuze vraag.
@Après toi | 07-08-22 | 16:05:
"Hij zegt ook al 20 jaar dat de Baltische Staten bij Rusland horen. Net als delen van Polen."
Lavrov is in de afgelopen jaren vrij duidelijk geweest, dat het om veiligheid ging. De vraag is of je denkt dat Putin grootheidswaanzin heeft en Rusland wil uitbreiden, of dat je denkt dat Poetin een minderwaardigheidscomplex heeft en het Rusland om veiligheid gaat.
2018 : “Germany will become totally dependent on Russian energy if it does not immediately change course,” Trump said about a pipeline being built. “Here in the Western Hemisphere, we are committed to maintaining our independence from the encroachment of expansionist foreign powers.”
To that, the German delegation laughed.
Ik moest ook lachen. De droeftoeter.
En dat riep reagan al en obama. Wel mooi dat iets als een wapenfeit van trump wordt gezien dat al lang bekend was en gecommuniceerd werd. Is er niks beters te melden over zijn 4 jaar presidentschap?
@BobDobalina | 07-08-22 | 16:04: Jazeker !
trumpwhitehouse.archives.gov/trump-ad...
@Frau_Ferkel | 07-08-22 | 15:58: Trump had daarmee toch een zinnig punt, of niet dan ? Duitsland is voor 85 % afhankelijk van Russisch gas.
@BobDobalina | 07-08-22 | 16:04: Ik begrijp dat het heel moeilijk is om toe geven dat Trump gelijk had, daarom doe ik het maar ongevraagd namens u:
Trump had gelijk.
Hij had ook dik gelijk over de defensie-uitgaven. En nu is er opeens paniek dat we (Europa) nauwelijks nog een strijdmacht hebben.
@BobDobalina | 07-08-22 | 16:04:
"En dat riep reagan al en obama."
NS2 is pas in 2015 getekend.
Trump 4 potus!
Wat is die man vermoeiend., Biden en Trump,.... dan word je gewoon vrolijk van de Nederlandse politiek. Man man de verenigde staten is een gerontocratie aan het worden geregeerd worden met mensen die s'middags niet meer weten wat ze s'morgens bij het ontbijt hadden.
Als Trump president wordt kruipen Poetin en Xi Jinping onmiddellijk met de staart tussen de benen terug in hun hok!
@Aristotalloss | 07-08-22 | 16:00: Want Trump, die zijn dienstplicht ontdook, is een keiharde?
@Après toi | 07-08-22 | 16:03: Trump is een realist en een 'hands-on' president. Hij weet wanneer hij door moet pakken.
@Aristotalloss | 07-08-22 | 16:10: Vandaar zijn vele faillissementen.
@Après toi | 07-08-22 | 16:26: Dat doet Biden idd beter: die maakt het hele land failliet.
En hopenlijk Kristi Noem van South Dakota als VP. Top wijf en toekomstige president van de USA...
AZ nog niet wakker?
Die heeft zijn kaagkalender nog niet helemaal afgewerkt.
Mag ik een voorstel doen? Trump wordt president in de VS en de pussyhat wokies gaan in bijvoorbeeld een Afghanistan hulp vragen tegen Trump. Geheel gekleed in pussyhats uiteraard. Eens kijken hoe het ze bevalt als ze met de realiteit geconfronteerd worden.
Ik zit nu al, met een knoerharde prikker, te wachten tot ik in 2024, onder het genot van een fikse zak popcorn, huilende en krijsende pussyhats in spreekwoordelijke vlammen kan zien opgaan, fuck yeah!!!!
Haha, dan zit je op GS goed. Er zijn er hier een paar die to-taal hondsdol worden van Trump
@SinisterNL | 07-08-22 | 15:52: Waar blijft die Zanicker eigenlijk?
@Wijze uit het Oosten | 07-08-22 | 15:56: Maak alsjeblieft geen slapende honden wakker...
@SinisterNL | 07-08-22 | 15:52:
Ik bekijk die verkiezingen in de VS altijd met een zak popcorn, wat een circus is dat, eerst in de voorverkiezingen op de man spelen in eigen partij en daarna landelijk met flauwe oneliners en beroerde debatten. vermakelijk, dat wel.
Kan niet wachten tot Trump weer president is! God I like that man! Hij is het beste voor Amerika en de wereld!
Man-Bijt-Hond douze points!
Trump is going to be the healthiest 78+ year old president ever!
E - v - e - r !!!
Hoe is het met Sarah Palin?
Al twee jaar vrijgezel, en nog steeds te doen met haar 58 jaar.
@redthehaghue | 07-08-22 | 15:50: Sarah daar-moet-een-Paal-in heeft het buskruit niet uitgevonden, maar dat hoeft ook niet want ze heeft de horny secretary pr0n look down to a pat. En dat compenseert heul veul.
De wereld is in oorlog tegen woke.
Alleen in het Westen.
De rest van de wereld heeft nog nooit van woke gehoord.
@Aristotalloss | 07-08-22 | 15:44: True.
@Aristotalloss | 07-08-22 | 15:44:
De oorlog van Rusland tegen Oekraïne is ergens ook een oorlog van oude waarden tegen nieuwe waarden. En met nieuwe waarden bedoel ik de zieke woke tijdsgeest waarin wij ook opgeslokt worden.
@Aristotalloss | 07-08-22 | 15:44: Alsof de rest van de wereld niet de totaal infantiele discussies in het Westen volgt en zich er vol walging van afkeert.
Waarin die rest ook nog eens groot gelijk heeft.
@keestelpro | 07-08-22 | 15:52: Zo had ik het nog niet bekeken. Maar je zou best eens (tot op zekere hoogte?) een punt kunnen hebben.
@Aristotalloss | 07-08-22 | 15:57:
Er speelt heel veel op de achtergrond. De politieke, demo- en geografische & economische belangen worden door de media veelal uitgelicht maar het ethische vraagstuk wordt niet belicht. Sterker nog dat wordt onder het tapijt geveegd door compleet niet naar de Russische ethische motieven te kijken en te luisteren. Dat geluid wordt monddood gemaakt. En daar zit precies die foute woke gedachte achter. Afvallige meningen zijn een doodzonde.
@Ichneumonidae | 07-08-22 | 15:54:-
Alsof de Derde Wereld Rassen het een fluit interesseert wat de westerse rassen cultureel uitvreten.
@keestelpro | 07-08-22 | 16:01: Nou, zover ga ik niet met je mee. Ik denk dat voor Poetin in de eerste plaats macht en invloed de drijfveer zijn. Wanneer Rusland de baas zou worden in Oekraïne (wat gelukkig niet gaat gebeuren) zou Rusland in één klap een heel stuk machtiger zijn. En dan hadden wij ook veel meer van Rusland te vrezen.
@Aristotalloss | 07-08-22 | 16:06:
Als de status quo van 1989 na de val van de muur door onze leiders gerespecteerd was geweest hadden wij niets van Rusland te vrezen.
Wat er sinds het opheffen van de Sovjet Unie op diplomatiek vlak is gebeurt strijkt regelrecht tegen de haren van Rusland in.
@keestelpro | 07-08-22 | 16:12: Rusland moet gewoon helemaal de klep dicht houden. Landen zijn tegenwoordig gewoon zelfstandig en onafhankelijk. De bevolking van welk land dan ook moet zelf kunnen besluiten met wie ze vriendjes zijn. Of vind je dat al die mensen hun broek moeten laten zakken en zich allemaal door Puta van achteren laten nemen!? Dit is de effin 21e eeuw!
Poetin c.s. moeten gewoon de democratie in Rusland een kans geven en dan kan Rusland ook vriendjes met het Westen worden.
@keestelpro | 07-08-22 | 16:12: Als, als, als, achteraf is het mooi wonen. Geheel Oost-Europa is na de val van de muur een grote diplomatieke speelbal geworden (tot op zekere hoogte nog steeds) van "Het Westen" en Rusland. Hadden we niet meegespeeld, dan zaten we nu wellicht met een USSR2 2.0. Dictators gaan nu eenmaal dictatorren, die stoppen pas als ze door het volk of een kogel worden afgezet. Tot die tijd gaan ze over lijken om aan de macht te blijven. Of wij als Nederland er dan beter af waren geweest? Geen idee.
@Aristotalloss | 07-08-22 | 16:17: Dat laatste ben ik het geheel mee eens, wie niet. Maar of bijv. Nederland gewoon zelfstandig en onafhankelijk is betwijfel ik zeer. Nou ja, betwijfel.. ik weet wel zeker van niet natuurlijk.
@Aristotalloss | 07-08-22 | 16:17:
"Landen zijn tegenwoordig gewoon zelfstandig en onafhankelijk."
Denk je dat? Zodra je een andere kant op gaat dan gewenst komt er een interventie vanuit de USA. En dat is niet van de laatste paar jaar of zo.
“Incredible en unbelievable
Hoe vaak zou hij dat nou al gezegd hebben?
Dat gaat een aantal reaguurders niet overleven, opnieuw vier jaar Trumpf.
En anderen gaan weer genieten en wel 8 jaar lang.... horror voor links gekkies maar wel realiteit daar Biden er totaal niks van bakt....
Ik moet er niet aan denken. Ik weet nog die bizarre CNN verkiezingsnacht dat Trump won van Hillary Clinton.
@thanseeuwen | 07-08-22 | 15:45: zelden me zo vermaakt bij een nachtprogramma!
“Bonkers” tegels komen er zo aan…
Jos Tiebent Het was wel een sensatie zo laat op de avond
Niet nog eens… DeSantis / Noem 2024 svp. Maar mochten de Republikeinen toch nog een keer voor ‘daddy’ gaan dan is het weer tijd voor goede dank memes.
Waarom doen transgenders niet gewoon mee bij de Special Olympics?
Voor gehandicapten misschien?
@PieterPassant | 07-08-22 | 15:39: wat ze ook zijn!
REAGEER OOK