Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ministerie OCW start eerste onderzoek ooit naar diversiteit in film en tv

Het ministerie van  Onderwijs, Cultuur en WOKE!!!!!! zul je bedoelen (!)

Maar hoe turf je De Heeren van de Bruyne Ster?

Meten is weten en turven is durven, aldus bruine belangenorganisatie KLEUR, die in juli 2020 "Een aanjager tot inclusiviteit en diversiteit in de Nederlandse televisie- en filmindustrie bestemd voor fondsen, omroepen & NPO, producenten, casting directors, opleidingen, vakverenigingen en eigenlijk iedereen in de industrie" publiceerde. Twee jaar later is de boel definitief aangejaagd, want OCW start het eerste onderzoek van zijn soort naar het soort mensen op tv. We citeren uit het gewichtige, gezamenlijke persbericht van KLEUR en Dutch Academy For Film (DAFF):

"Na intensieve gesprekken vanuit KLEUR en DAFF met het Ministerie van OCW, is gebleken dat er een draagvlak is voor meer onderzoek. OCW geeft aan dat zij een inclusieve en diverse film- en tv-sector van belang acht. (...) Omdat het begrip diversiteit & inclusie (D&I) voor de AV-sector nog niet systematisch is uitgewerkt en er binnen de sector tot op heden ook geen systematisch onderzoek is gedaan naar dit fenomeen, worden de resultaten van dit pionierswerk gezien als nul-meting. Eind dit jaar worden de eerste resultaten gepresenteerd, en periodiek nieuw onderzoek is noodzakelijk."

Intensieve gesprekken, systematisch onderzoek, fenomeen, nul-meting, PIONIERSWERK. Je zou het jezelf maar aanwrijven na alweer een Amerikaans concept 1:1 op Nederland toe te passen omdat Europa nu eenmaal enkel nog in staat is ideeën uit Amerika te importeren.

Maar goed, dat wordt dus elk kwartaal met de kleurenwaaier turven hoe erg alles is.

Reaguursels

Inloggen

Everything woke turns to shit

Menko76 | 18-07-22 | 22:07

Ga je dan letterlijk huidskleur meten? Of hoeveel mensen van een bepaalde achtergrond? Hoe weet je dan wat hun achtergrond is? Telt het als je één ouder met een 'immigratie-achtergrond' hebt, of een grootouder? Wat als je dat niet hebt maar wel een getinte huidskleur?

Zosima | 18-07-22 | 22:04

Het wordt hoog tijd voor een krankzinnige economische depressie. Waarbij er nadat de inheemse Nederlander van honger en kou is omgekomen en geen belasting meer kan ophoesten, eindelijk het mes gaat in dit soort onzin.

discriminazie | 18-07-22 | 20:42 | 1

De wal zal het narrenschip keren.

Schoorsteenveger | 18-07-22 | 20:55

Hahahaha, niemand, maar dan ook niemand onder de 30 kijkt nog tv.
Dus de npo gaat de dino's achterna!

Nico1000 | 18-07-22 | 20:12

Ze doen maar. Er is toch bijna niemand meer die naar de NPO kijkt.

Here's Freddy | 18-07-22 | 19:35 | 1

Klopt, maar de NPO afschaffen komt niet op in Den Haag. Veel te nodig voor propaganda. Het zou beter zijn wanneer inderdaad niemand meer naar de PO zou kijken.

discriminazie | 18-07-22 | 20:39

Blanken mensen zijn racistisch. De rest ook maar, wij (blanken) vinden het blijkbaar een probleem. Dat is nobel maar niet effectief om te overleven.

aflaatverkoper | 18-07-22 | 19:33

Dat wordt nog een zoektocht naar een allochtone witte hetero man of vrouw waar vind je die nog in tvland

Toedels | 18-07-22 | 19:26

duuuuurt lang...

heppykemper | 18-07-22 | 19:09

Jij een gesubsidieerde baan! En jij een gesubsidieerde baan! En jij een gesubsidieerde baan!

Iedereen aan de gesubsidieerde banen!

Zouden die mensen nou werkelijk denken dat ze toegevoegde waarde hebben?

el burro | 18-07-22 | 18:33 | 1

Welnee. Die mensen hebben het gat in de witte markt gevonden en blijven stampen op het misplaatste schuldgevoel van dwaallichten die gemeenschapsgeld mogen verkwanselen aan dit soort flauwekul. De uitgekookte mensen van Kleur (de organisatie dus) zullen wel in Op1 zitten vanavond. Ruim baan voor de subsidiesponzen!

Toos Bevergeil | 18-07-22 | 19:22

Zo worden de nieuwe baantjes gecreeerd.

Asteroid-B612 | 18-07-22 | 18:15

De Heeren etc. Meestelijke televisie. Wij noemen een jonge ober altijd retejong. Snaptie toch niet. Wij lachen. Dus.

RGV42 | 18-07-22 | 17:38 | 1

Teveel ambtenaren die niets te doen hebben. Dan krijg je dit soort onzin. En de burger mag die lutsers betalen.

davesl1210 | 18-07-22 | 17:31

Nu nog diversiteit onder werkenden.

rifraf | 18-07-22 | 17:29 | 1

Werken en diversiteit. Moeilijk hoor.

Here's Freddy | 18-07-22 | 19:37

Gaat het wel goed met de diversiteit in de pornoindustrie?

RickTheDick | 18-07-22 | 17:25 | 2

Heb zitten kijken naar filmpjes op Blacked en Blackedraw, maar zag weinig Chinezen.

Keutels | 18-07-22 | 17:35

Qua geslachtsziektes bedoel je?

Schoorsteenveger | 18-07-22 | 18:00

De diversifiëring zou beter "omkleuring" kunnen heten. Bij de Bolpuntcom reclame zie je alleen nog diversiërs, en geen enkele blanke tata meer. Minder minder minder blanke tata's.

Nivelleermarionet | 18-07-22 | 17:13 | 2

Het barst van de reclames waarin je vrijwel alleen maar negors ziet. Allianz is er ook een. Of Teletwee. Of Volkswagen, KPN en IKEA.
De vraag is: kunnen we er ook wat aan/tegen doen, want ik heb zo langzamerhand het gevoel dat ik in Afrika woon. En nee, daarnaartoe emigreren heb ik geen zin in.

Kwakjeszalver | 18-07-22 | 17:21

Heel begrijpelijk. Blanken liggen veel minder aan het staatsinfuus, hebben door de stijgende lasten steeds minder te besteden en worden niet of nauwelijks gecompenseerd. Daarom gaan ze op zoek naar een nieuwe doelgroep.

Here's Freddy | 18-07-22 | 19:41

Dus? Bij een volgende verfilming over t koninklijk huis word Wilhelmina gespeeld door Sylvana Simons, Juliana door soundos el amadi, Bernard door wie anders dan John Williams en Hitler gewoon door een Duitser, want die waren toch fout. Kan niet wachten op de volgende film over Anne Frank met een Palestijnse in de hoofdrol.

WibionFire | 18-07-22 | 16:59

Gesubsidieerd negerzappen! Waar kan ik me inschrijven?

valsebingo | 18-07-22 | 16:55

Hier gaan gewoon een paar mensen bakken met belastinggeld verdienen.

batvoca2 | 18-07-22 | 16:39

Tijd-, energie- en capaciteitverspilling. Een ‘belangrijke baan’ -bezigheid- voor hypermoralisten die blind zijn voor hun eigen vooroordelen en denken dat hún norm de universele absolute is. De wetenschap heeft een theorie: ‘critical race theory’. Hoog opgeleid progressief Nederland uit de hoek sociale studies neemt dat als uitgangspunt, gewapend met een universitaire graad voor allen en voor niemand.

Een groepje academici buigt zich nu over dit vraagstuk. In een kille, steriele vergaderruimte onder een systeemplafond in wit tl-licht buigen de leden van ‘KLEUR en Dutch Academy For Film’ (hadden zich beter Dutch University For Film DUFF kunnen noemen) zich over de eerste datasets verzameld door body positive, non-binary, psychisch gehandicapte studentes, die hun werk thuis hangend voor de buis doen terwijl ze verveeld een liter ben&jerry’s naar binnen slobberen, en concluderen dat de eerste resultaten alarmerend zijn. Het gaat niet goed met de inclusiviteit en diversiteit in Nederland.

In een straal van een kilometer rondom die levens loze, kleurloze heksenkring slaat ondertussen al het bier spontaan dood, verzuurd de melk en verdorren alle bloemen. Als je zelf niets interessants kunt voortbrengen kun je altijd nog anderen naar beneden halen. De middelmaat als norm.

ratelaar | 18-07-22 | 16:29

Beroepsneger. Het bestaat dus écht.

bisbisbis | 18-07-22 | 16:20

En de geschiedvervalsing gaat maar door en maar door.

DickFromLommel | 18-07-22 | 15:56

Ze moeten dus subsidie veiligstellen en gaan daarom een jaar lang van uw geld films en series kijken...

Dezenaamhier | 18-07-22 | 15:46

Je ziet staks een film over de veenkolonien waarbij de helft van de mensen die de kanalen graven vrouw is, die twee groepen worden dan weer opgedeeld op kleur. De waarheid is dat deze kanalen door blanke mannen met de hand zijn gegraven. Maar goed ook anders waren het nu slootjes geweest.

Sokop | 18-07-22 | 15:43 | 2

Veen afgraven. Da's overigens ook hoe de Peel tot "natuurgebied" werd.

Schoorsteenveger | 18-07-22 | 16:15

@Schoorsteenveger | 18-07-22 | 16:15:
De Oostvaardersplassen lagen in jaren 50 nog op de zeebodem maar na inpoldering ineens essentiële Nederlandse natuur.

Joris Beltsin | 18-07-22 | 16:28

Goed initiatief! Hopelijk schroeven ze nu flink terug, aangezien je op TV commercials alleen nog maar gemixte (lees donkere man, blanke vrouw) stellen ziet.

tjongerschans | 18-07-22 | 15:38

Ben blij dat de minister een onderzoek instelt, filmen zoals Michiel de Ruyter en Christoph Columbus, ook nog filmen over walvisvangst zijn niet divers. Daar moeten zeker 50% meer vrouwen op deze schepen.

jan huppeldepup | 18-07-22 | 15:36 | 2

Filmen over de walvisvangst zouden ze kunnen aanpassen. De potvis.

TonAlias | 18-07-22 | 16:35

Met Moby Dick als de transgender walvis ?

LucaBrasi | 18-07-22 | 18:53

Jeetje is Archie Bunker ook de lul. Mogen we dat niet meer kijken straks? Blijf met je poten van Jiskefet

ronaldmvj | 18-07-22 | 15:29 | 5

@Ruikbaard | 18-07-22 | 15:39:
Mik en Mak? Pipo de Clown (met zigeuner Felicio en indiaan Klukkluk)? Je bent er nog lang niet.

Schoorsteenveger | 18-07-22 | 16:13

@Ruikbaard | 18-07-22 | 15:39:
Hè? Maar Fawlty Towers heeft toch Sybil en Polly? Oh wacht, witte vrouwen tellen niet. Dan blijven er alleen witte mannen over, behalve die Spanjaard dan. Die heeft een kleurtje van de zon (m/v/x).

Nivelleermarionet | 18-07-22 | 17:02

@Schoorsteenveger | 18-07-22 | 16:13: Voor de zekerheid heb ik Kuifje in Afrika vorige week nog maar eens gelezen voordat het niet meer mag. Deze week jas ik alle uitgaven van Sjors en Sjimmie er nog doorheen, dud ruim voordat de nieuwe kultuurkamer een feit is.

Here's Freddy | 18-07-22 | 19:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus er worden een hoop homo's van de TV geflikkerd? In NL is slechts 3% (om en nabij) homo.

Huppeldepup | 18-07-22 | 15:26 | 6

@Schoorsteenveger | 18-07-22 | 15:41:
Is mijn favoriet. Maar als ik hem op linksmensen afstuur dan hangen ze zich op aan het tweede deel van zijn uitspraak over 'love and tolerance' en is er wederom geen kwartje gevallen .

Joris Beltsin | 18-07-22 | 16:00

@Joris Beltsin | 18-07-22 | 16:00:
Inderdaad. Bij Russell sluit het ene het andere niet uit, dat is het hele punt. Je kunt wetenschappelijk rigoureus zijn en blijven en toch je naaste liefhebben. Als je het een doet hoeft dat niet ten koste van het ander te gaan.

Schoorsteenveger | 18-07-22 | 16:07

@Schoorsteenveger | 18-07-22 | 15:41: Bertrand is i.d.d. uitermate boeiend. Ik zou langzaam gaan denken dat de morosofie bijna totaal binnen is in de publieke omroep en OCW. Als het al niet op meer plekken is. Het totaal tegenovergestelde van de feiten die Russel noemt, inclusief het je naaste liefhebben.

nobodiesunmighty | 18-07-22 | 18:14
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
ronaldmvj | 18-07-22 | 15:24

Wat vinden de royaal gepigmenteerden er eigenlijk zelf van om zo betutteld te worden ? Wel lekker makkelijk of zou het onderhand al beginnen te irriteren om elke keer te moeten uitleggen dat je iets hebt bereikt omdat je wel degelijk iets kunt. Uiteraard speelt de reclame het via de "voorbeeldfunctie" , maar de reclames staan over het algemeen zo ver af van de realiteit dat het lachwekkend is geworden.

Ruikbaard | 18-07-22 | 15:13 | 1

Mijn verfpotten van RAL8000 en hoger zwijgen...

nobodiesunmighty | 18-07-22 | 18:18

Hopelijk nemen ze de sterreclames ook mee.

Holein1 | 18-07-22 | 15:06 | 1

Als ze dat zouden doen, kunnen ze niet anders dan de conclusie trekken dat er te weinig blanken in de reclames zitten.

entredeuxverres | 18-07-22 | 15:15

Woke is decadent, wat een luxe dat mensen tijd hebben voor deze flauwekul.

Zeurders | 18-07-22 | 15:02

Ik snap de ophef niet.

Eeuwenlang onderdruk je andere mensen; homo's, anders-getinten, transseksuelen, vrouwen en nu beginnen ze de laatste 100 jaar steeds meer kabaal te maken dat dit oneerlijk is en dat ze gelijke rechten eisen. Daar valt veel voor te zeggen. Schieten ze nogal door op sommige punten? Ja, soms wel, vind ik althans. Maar ze hebben vaak ook wel een punt. Wie herinnert zich "is niets, is neger" niet? Wie durft te claimen dat er door de belastingdienst niet gediscrimineerd is? Wie durft te stellen nog nooit in een kroegje geweest te zijn met maar 1 toilet waar iedereen zijn behoefte moest doen? Wie durft te stellen dat homoseksualiteit maar een (perverse) fase is? Of dat er mensen zijn die gewoon simpelweg door een biologisch foutje in het verkeerde lichaam zijn geboren?

Kijk die gay-parades hoeven van mij niet. Ik ga er niet naartoe. Ik kijk er niet naar. Maar laat ze maar. En heteromannen uit sommige culturen houden ook elkaars handje vast als ze wandelen. Ik heb ze zelf gezien in Dubai. Boeien. Laat ze.

Wat ik veel bedreigender vind zijn rechts-conservatieve figuren (vooral mannen, ook vrouwen, maar vooral mannen) van islamitische, hindoestaanse, joodse en vooral ook christelijke alure die zich overal mee bemoeien. Joden en hindoes zijn nogal op zichzelf en terroriseren vooral hun eigen volk maar moslims en christenen? Die willen de wereld (desnoods) met geweld hun wil opleggen. En ga niet bagataliseren want die fundamentalistische christenen zijn doodeng.

Theodorus.Goldbach | 18-07-22 | 14:52 | 5

Ze staan dag in dag uit met een trompet in je gezicht te tetteren over hun rechten en dat ze zo speciaal zijn. Erger nog, andere mening hebben b.v. over transgender en je moet kapot. Dat is het probleem. Het dagelijkse gedram en gezeik.

TheBigKirth | 18-07-22 | 15:52

@Joris Beltsin | 18-07-22 | 15:03: En dat laatst is nu wat er al jarenlang aan degene is. En het is nooit genoeg, het houdt nooit op.

Here's Freddy | 18-07-22 | 19:52

@Here's Freddy | 18-07-22 | 19:52: degene = de gang...

Here's Freddy | 18-07-22 | 19:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Door "Opsporing Verzocht" bewust naar de achtergrond te verplaatsen door het minder zendtijd op een slecht tijdstip te geven kan een groot deel verklaard worden van het gebrek aan mensen van kleur in beeld.

GingerTed | 18-07-22 | 14:51 | 8

@Joris Beltsin | 18-07-22 | 15:18:
Vertel mij maar welke specifieke etniciteit ik aan een kamper moet plakken. Ik weet het niet. Zigeuners, dat snap ik nog. Die herken ik ook.
www.youtube.com/watch?v=cPHbj-Gl9Ec

Schoorsteenveger | 18-07-22 | 15:25

@Joris Beltsin | 18-07-22 | 15:32:
"Etniciteit is op de keper beschouwd een heel vaag en subjectief begrip."
Dus zegt het niks meer. Spreken van etnische minderheden heeft dan ook geen zin meer. Maar zo vaag is het niet. Het is vaag als het zo uitkomt en plots niet meer vaag als het niet uitkomt. Als een blanke zich identificeert als neger zijn de poppen aan het dansen. Ben je een ma, o sorry als man benoemd toen je geboren werd, dan kun je vandaag de dag gewoon zeggen "ik identificeer me als vrouw" en dan ben je er een. Maar waag het niet om, als je bij je geboorte als bleekscheet bent gelabeld, om je later in het leven als neger te voelen.
www.nbcnews.com/news/nbcblk/rachel-do...
Trans-black is uit den boze.

Schoorsteenveger | 18-07-22 | 15:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Toch vreemd dat ik van het platteland nooit om een mening wordt gevraagd inzake zulke kwesties.

Fedde71 | 18-07-22 | 14:40 | 4

Nee, we drinken hier wel Nespresso, hebben een KPN abonnement en gaan soms ook naar de IKEA. En volgens de reclames op tv hebben we daar tegenwoordig niets meer te zoeken. Is niet voor ons soort mensen, die boodschap haal ik er toch wel een beetje uit. Ik ben er nu wel klaar mee.

small_town_dude | 18-07-22 | 14:52
▼ 1 antwoord verborgen

Tijdverspilling voor progressieve uitwassen.

Dit draait allemaal wel weer bij na de komende/huidige recessie. De lariekoek die de liberale linksen tijdens hoogconjunctuur bedenken (met financiering van anderen) wordt doorgaans ingeperkt als we weer even moeten denken aan de basisbehoeften.

HerzlichWillkommen | 18-07-22 | 14:39

Dat obsessief kwijlen naar diversiteit alsof het een attractie is, het is Saartjie Baartmans all over again. 200 jaar later. Ik heb vrienden met een kleurtje en die zijn het hier altijd mee eens geweest.

small_town_dude | 18-07-22 | 14:35

Eigenlijk is het gewoon oud-koloniaal gedrag: "We moeten die arme zwartjes helpen. Voortrekken. Een podium geven om op te dansen. Die hulp van de grote blanke mijnheer hebben ze gewoon nodig, want zélf kunnen ze het niet.'". Daarbij totaal voorbij gaand aan tíg mensen (ik noemde eerder al Will Smith) die niet op huidskleur varen, maar op hun kwaliteiten als mens.

Frilek | 18-07-22 | 14:29 | 7

Inderdaad, een klap in het gezicht voor al die mensen die wel iets van hun leven maken, en in Nederland nauwelijks problemen ondervinden van huidskleur en/of etniciteit. De eigen attitude maakt een heleboel uit, weg met de slachtofferrol.

Zeurders | 18-07-22 | 15:04

@Schoorsteenveger | 18-07-22 | 14:55: Het filosofisch kwintet? Dat hebben ze dan mooi gecopieerd uit Germanistan, met Zafranski, miljoenmiljard jaar geleden. Wat suf zeg.

nobodiesunmighty | 18-07-22 | 18:26

@nobodiesunmighty | 18-07-22 | 18:26:
Haalt dat niveau echt niet. Wordt geleid door Clairy Polak, en dan worden er gasten uitgenodigd die niet echt een folosofische achtergrond hebben. Voor de gelegenheid was er een zwarte schrijfster uit België uitgenodigd. Iemand met een helder betoog, daar niet van, maar dat leek me meer toeval.

Schoorsteenveger | 18-07-22 | 20:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Jemig zeg! Dat is echt gewoon gejat. Als ik Roelofs was, zou ik er een zaak van maken.

Het brein erachter | 18-07-22 | 14:34

Goed opgemerkt. Te veel overeenkomsten om het aan het toeval te wijten.

Anymethyl | 18-07-22 | 14:41

Als het over kleur gaat kijk ik vaak dit stukje even terug.
youtu.be/GeixtYS-P3s
Morgan Freeman over racisme.

small_town_dude | 18-07-22 | 14:27

Ik herinner me een interview met Paul Verhoeven, nadat hij Hilversum had ingeruild voor Hollywood en een kaskraker maakte met Robocop. Hij zei over de gesubsidieerde Nederlandse films dat die, helemaal artistiek en cultureel verantwoord waren, maar zo verschrikkelijk saai. Helaas is Hollywood tegenwoordig ook geen toevluchtsoord meer.

Blauwpetje | 18-07-22 | 14:26 | 1

De Nederlandse cultuursector is inderdaad zo nep en 'ik kan niks maar valt er nog wat te neuken?' als het maar kan. Compleet gedragen door de belastingbetaler, technici, stagiaires en coke.

GeheidEenGeit | 18-07-22 | 14:37

Ik kijk helemaal geen NPO.

Nou !!

Daar gaat je onderzoek...

Papa Jones | 18-07-22 | 14:25

Toch iets over het herimporteren van Amerikaanse ideeën: daar is de democratische rechtsstaat, hoe verworden ook, nog heilig en zijn er momenteel dus serieuze pogingen gaande om een voormalige president strafrechtelijk veroordeeld te krijgen.

De basis in de VS is jurisprudentie, een systeem van voortschrijdend inzicht, maar die poging om excecutive powers in te dammen: nog los van alle schijnheiligheid er omheen (hoi Bill Clinton), dat lijkt mij wel degelijk de weg willen wij als westen tot een goed einde komen.

Als in niet als de Romeinen, met al die barbaarse horden.

Hetkanverkeren | 18-07-22 | 14:23 | 4

Het is geen voortschrijdend inzicht maar op wraakzucht gebaseerde machtswellust. Ook deze 4e poging van de democraten om Trump veroordeeld te krijgen zal mislukken.

Jackson | 18-07-22 | 14:33

@Is dit nog nieuws? | 18-07-22 | 14:26: Wie is we? Ik zeg alleen maar dat in de VS instituties niet onaantastbaar zijn. Dat contrast met Nederland. Met de hartelijke groeten vanuit de meest westelijke dependance van de Grijze Wolven.

Hetkanverkeren | 18-07-22 | 14:40
▼ 1 antwoord verborgen

DAFF??? Deutsch Amerikanische Freundliche Freundschaft? De Amerikaanse Film Frienden? Wasda? Een clubje in Los Angeles?

Louter Leuter | 18-07-22 | 14:23 | 3

Dutch Academy For Film, dat staat gewoon in het artikel.

ZOMG | 18-07-22 | 14:29

Allemaal gesubsidieerde clubjes om zwart te promoten. Ziekelijk.

Jackson | 18-07-22 | 14:36

@ZOMG | 18-07-22 | 14:29:
Woordje film ken ik; de rest niet. Naar mijn weten spreken we Nederlands in Nederland. Nog wel.

Louter Leuter | 18-07-22 | 14:46

In reclames met als onderwerp depressie, handicap of homosexualiteit zie je wel alleen maar blanke mensen.

martymcfly | 18-07-22 | 14:22 | 1

Logisch. Het zijn instrumenten om de inferieuriteit van de blanke mens te benadrukken en daarmee de superioriteit van de getinte mens.

Here's Freddy | 18-07-22 | 20:00

Het kan natuurlijk zijn dat bij het des nachts turven de donkere mensen minder goed opvallen, en ze minder geturft worden.

HogeNood | 18-07-22 | 14:22

Als het Filmfonds merkt dat die kleurbeweging aan invloed groeit, eisen ze ook meer kleur in de (subsidie)aanvragen van de te maken producties.
Dusss.. producenten, regisseurs en scenarioschrijvers (all = v/m/x) ondertekenen dat manifest op kleurinfilmentv. nl, om aan de grootste geldgever te laten zien dat ze aan de goede kant zitten.
Dusss... de meerkleurbeweging groeit aan invloed, duss... etc, etc.

Toch fijn te weten dat in de pre-kneel & woke times: Sidney Poitier, Morgan Freeman, Halle Berry, Denzel Washington, Vanessa Williams, Will Smith, Spike Lee, Tyra Banks, James Earl Jones en ongetwijfeld vele vele anderen "als vanzelf" (*KUCH*) naar boven kwamen drijven.

Organische evolutie | 18-07-22 | 14:22 | 1

Oprah Winfrey was jarenlang de populairste talkshow host. En de rijkste.

small_town_dude | 18-07-22 | 14:30

Weer zo'n subsidie slurf waar heel veel belastinggeld door heen wordt gepompt en wat uiteindelijk niets zal opleveren omdat er geen behoefte aan is bij het grote publiek.

Jackson | 18-07-22 | 14:21

Zou onder het mom van woke niet ook een blanke Malcolm mogelijk moeten wezen? Of een blanke Shaft? Of werkt dat niet zo (retorische vraag)?

Lorejas | 18-07-22 | 14:21 | 1

Nee, dat werkt niet zo. Theory dicteert dat racisme één kan op werkt: het is de blanke die de zwarte onderdrukt. Dus het herstel van het evenwicht, hoe verkrampt ook, kan enkel bestaan uit het wegdrukken van de blanke uit alles wat onze cultuur heeft voortgebracht.
Genoot laatst van een geweldig optreden van Stevie Ray Vaugan waarbij hij Johnny Copeland mee liet doen met 'Tin Pan Alley'. Moest Copeland vertellen in welke toonaard er gespeeld werd, duwde hem bijna letterlijk naar voren als het zijn beurt was om wat te doen, kostelijk om te zien. Maar ik vraag me af hoe lang het nog gaat duren voordat dit optreden verboden wordt, want racistisch. Een blanke die zich de blues heeft toegeëigend en dan als een meester zijn zwarte slaaf dirigeert om kunstjes te vertonen, zal spoedig het eindoordeel van Theory zijn. Let op, we gaan dat meemaken, een zuivering van populaire muziek.
www.youtube.com/watch?v=AGPx-ekqZEo
Dat die twee mekaar bovenmatig respecteren, en dat dit in dit optreden op diverse manieren tot uiting komt zal voor Theory uiteraard niet terzake doen.

Schoorsteenveger | 18-07-22 | 14:37

"Omdat het begrip diversiteit & inclusie (D&I) voor de AV-sector nog niet systematisch is uitgewerkt en er binnen de sector tot op heden ook geen systematisch onderzoek is gedaan naar dit fenomeen, worden de resultaten van dit pionierswerk gezien als nul-meting."
Een meting van nul en generlei waarde dus. Het is tenenkrommend wat hier gebeurt. Een schreeuwclub staat op de deur te bonzen, en de sector gaat al sidderend en bevend door de knieën. Dat is 'soumission', dat is buigen voor een ideologie enkel en alleen omdat vanuit die ideologie eenzijdig druk wordt gezet. Want er is, zo blijkt, geen sprake van een gesprek, van een dialoog, van samen iets in kaart brengen, welnee, de ene club dwingt de andere gewoon tot een bepaald soort van actie, en het is daarbij kennelijk volstrekt onbelangrijk of men het ergens over eens is, of de partijen een startpunt hebben gevonden. Dat wordt ook letterlijk toegegeven: "het begrip diversiteit en inclusie" is namelijk "nog niet systematisch (..) uitgewerkt". Hoeft helemaal niet mensen. KLEUR dwingt DAFF tot een onderzoek, en DAFF hoeft daarbij helemaal niet eerst een uitgangspunt te formuleren, DAFF hoeft het nergens mee eens te zijn, DAFF hoeft geen eigen mening of standpunt te vertegenwoordigen, nee, KLEUR dicteert wat er moet gaan gebeuren. En dus wordt er onderzoek gedaan terwijl niet duidelijk is wat er onderzocht wordt. Ze weten niet wat het eigenlijk is, diversiteit en inclusie, maae wat maakt het uit, ze gaan desondanks pigmentturven zoals KLEUR dat dicteert. Da's geen nulmeting, dat is zomaar wat aanrotzooien omdat je er politiek-ideologisch niet omheen komt, omdat een schreeuwclub je daartoe dwingt.
En dan vervolgens wordt er, o ironie, gesteld dat men gaat pigmentturven "omdat er binnen de sector tot op heden ook geen systematisch onderzoek is gedaan naar dit fenomeen", Naar welk fenomeen? Niet naar diversiteit en inclusie, moet je concluderen, want dat begrip is niet systematisch uitgewerkt, er is gewoon geen beginpunt. Nee, je voelt aan alles wat "dit fenomeen" is, dat is het racisme-spook. Er wordt geen onderzoek gestart naar diversiteit en inclusie, nee, het gaat erom aan te tonen dat er een gebrék is aan diversiteit en een gebrék is aan inclusie, KLEUR wéét dat al, en dwingt DAFF om dat eventjes te gaan bevestigen. De uitslag van de "nulmeting" staat nu al vast: het is één grote racistische bende en er moet hoognodig op systematische wijze ingegrepen worden, volgens Theory. Pionierswerk? Nee, het slaafs knielen voor een dwingende ideologie.
De Engelsen hebben al een term voor het eindresultaat: "identity-conscious casting".
www.radiotimes.com/tv/drama/anne-bole...
Wij houden het vooralsnog op "een neger omdat het moet".

Schoorsteenveger | 18-07-22 | 14:20 | 1

Scherpe analyse, vinger op de zere plek.

Jackson | 18-07-22 | 14:51

Vroeger had je bij de EO Elly en Rukkert. Dan stond Rukkert met zijn gitaar bij het achtergrond koor, dat was een Negerin, een Indische en een Blondine allemaal bloedmooi en dan stond Elly helemaal uit het " shot " alleen op een berg een beetje mee te zingen. Schrijnend, kan je nagaan hoe gevoelig ik toen al was voor dat soort dingen als klein kind..

streknek | 18-07-22 | 14:19 | 1

Jij identificeerde je meer met Rukkert, begrijp ik? Leonard Cohen was ook erg goed in geile achtergroondkoortjes naar de voorgrond schuiven.
www.youtube.com/watch?v=2zjLBWnZGTU

Schoorsteenveger | 18-07-22 | 14:24

Ik ga vandaag niet op Hotmail. Mij te warm.

TonAlias | 18-07-22 | 14:18 | 1

Ok ok, lol.

Super Vaagstra | 18-07-22 | 14:30

Het leven was toch een stuk simpeler voor de komst van de kleurentv.

Boterhoofd | 18-07-22 | 14:18 | 1

Een stuk blanker in ieder geval ;)

Smoelensmid | 18-07-22 | 14:19

Oh, nog 1:
palnws.be/2022/07/nieuwe-hollywoodfil...
De nieuwe Hollywoodfilm ‘The Woman King’ of ‘De Vrouwelijke Koning’ over het Afrikaanse koninkrijk Dahomey, zal draaien rond de vrouwelijke generaal Nanisca, die streed tegen de blanke bezetter. Men vergeet daarbij echter dat Nanisca in realiteit een centrale rol speelde in de intercontinentale slavenhandel.

En nog 1
palnws.be/2022/07/universiteiten-verb...
De universiteiten die deel uitmaken van de Russell Group, zoals de universiteiten van Bristol en van Nottingham, hebben ervoor gekozen om bepaalde woorden van hun campus te verbannen. Het gaat dan bijvoorbeeld om “niet-genderneutrale termen” of termen die negatieve stereotypen kunnen oproepen.
Een eerste reeks woorden die niet meer gebruikt mag worden zijn termen die naar mannen verwijzen. Zo zal het woord “bemannen” vanaf nu vervangen moeten worden door “bezetten” en zal “mankracht” vervangen worden door “menskracht”.

Daarnaast mogen ook geen woorden meer gebruikt worden die negatieve stereotypen kunnen oproepen. Zo valt volgens de universiteiten te denken aan “boomers” en “millennials”, die bepaalde kenmerken zouden toekennen op basis van leeftijd. “Wanneer je over een oudere leeftijdsgroep schrijft zorg je ervoor dat je woorden als “senior” of “gepensioneerde” gebruikt”, stelt de taalgids. Dat zou namelijk respectvoller zijn.

Zo zou niet meer gesproken mogen worden over “gezonde mensen”, maar moet men dit vervangen door “niet-gehandicapten”.

Universiteit....

Is dit nog nieuws? | 18-07-22 | 14:17 | 5

Allemaal geïnfecteerd door de Amerikaanse ziekte...

Jackson | 18-07-22 | 14:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zit zelfs al ingebakken in sommige software dat men kan gebruiken voor tv/film productie; "Highland 2" is voor screenwriters dat, terwijl je schrijft, een "gender analysis" geeft, zodat je je als script schrijver schuldig kan voelen over het feit dat je actrices minder tekst hebben dan je acteurs, ofzo. Compleet geschift zijn ze daar in Amerika.

www.nytimes.com/2018/05/11/movies/is-...

superduperadmin | 18-07-22 | 14:16

tja wat meet je..... aantal blanken? Of splits je dat ook weer uit naar blanke, Nederlanders, Engelsen (zijn er veel van), Amerikanen? En dan weer Engelsen hier die blank zijn of juist weer een achtergrond hebben uit Nigeria of Jamaica? En dat dan weer uitsplitsen naar acteurs op tv en in de film? Ook een probleem is dat die woke gasten altijd denken dan als er 1 blanke te zien dat er dan ook 1 niet-blanke moet komen. Maar de bevolkingssamenstelling is denk ik niet zo.

Risingson | 18-07-22 | 14:16

"Na intensieve gesprekken vanuit KLEUR en DAFF met het Ministerie van OCW, is gebleken dat er een draagvlak is voor meer onderzoek.''

Een 'draagvlak' bij wie, godverdomme? Bij KLEUR, DAFF, en OCW, neem ik aan (bij dat ministerie is men uiteraard als de dood om niet policor, 'inclusief', en woke over te komen, dus stemt men braaf, gedwee, en hypocriet in met dat onderzoek).

En waar moet dat dan uiteindelijk toe leiden? Allerlei vast te stellen quota voor mensen met een migratieachtergrond in tv programma's, anders krijg je geen financiering.

En als het godsonmogelijk is om mensen met een migratieachtergrond in een programma, film oid te stoppen, laten we even zeggen omdat het handelt om een film of serie of docu die zich afspeelt vóór, zeg, 1600? In die prachtige serie 'Het Verhaal van Nederland' met Daan Schuurmans kwamen de mensen van kleur pas voor vanaf de Gouden Eeuw, niet in alle afleveringen daarvoor.

Het maken van dat soort film en tv zal in de toekomst waarschijnlijk gewoon verboden worden.

Dr_Johnson | 18-07-22 | 14:14 | 1

Er is een draagvlak voor onder anti-blanke racisten. Ja, dat wil ik wel geloven.

Ivoren Toren | 18-07-22 | 14:16

Het is al jaaaren niet meer leuk om zap de neger te spelen met al die excuusnegers op de tv.

Guusje Nadorst | 18-07-22 | 14:13

Ik pleit voor een classificatie-systeem met puntentelling, zodat iedere ""Nederlander"" weet wat hij/zij/het waard is. Zo leveren 'hetero', 'witte man' en '50-plus' bijvoorbeeld natuurlijk strafpunten op, 'van kleur', '30-min' en 'non-binair' daarentegen bonuspunten. Ieders puntenaantal wordt om te beginnen vermeld in paspoort/ id-kaart. Later zal worden onderzocht of ieder klasse ook middels een uiterlijk kenmerk onderscheiden kan worden. Te denken valt hierbij aan een opvallende gekleurde geometrische vorm die in de kleding genaaid wordt of aan een getatoeërde code op een goed zichtbare plek van het lichaam.

Zenzeo | 18-07-22 | 14:13 | 3

@Joris Beltsin | 18-07-22 | 14:20: ik dacht helemaal niet grappig te zijn.

Zenzeo | 18-07-22 | 15:05

Zou het halveren van de film subsidies en bn'er stapel wat doen voor de Stikstof "crisis"?

haddem | 18-07-22 | 14:13

Lekker druk maken over dit soort dingen en ondertussen schiet de inflatie verder omhoog, en ja, daar hebben mensen met een kleurtje ook last van.

martn | 18-07-22 | 14:12 | 1

Ja maar dat komt dus door te blanke TV. Snap dat dan

haddem | 18-07-22 | 14:14

Ik blijf me afvragen waar (uiteraard bepaalde) mensen het vandaan hebben dat de meerderheid van de mensen op tv eruit zien zoals de meeste mensen op dat gedeelte v/d planeet.
Gaan deze mensen ook diversiteit doordouwen op de Keniaanse televee?
Radio wordt natuurlijk buiten beschouwing gehouden, want daar zit geen overbodige visuele boodschap in.
Hier doen ze het met de kleintjes die zeppelin kijken ook aardig hoor, je kan er niet vroeg genoeg bij zijn. Tot ze de leeftijd bereiken dat er toch wat (toenemend) verschil en frictie merkbaar is. Dat los je niet éénrichtingsconditie op.

NiCeY | 18-07-22 | 14:11 | 1

Ik kijk bijna dagelijks naar RTV7 (Curaçao). Ik kan me niet heugen wanneer ik daar voor het laatst een blanke op gezien heb.

Lu_Tze | 18-07-22 | 14:23

het is ergens misgegaan. Vroeger was er veel minder tv aanbod dan nu, maar elke week zag ik wel Robert Long, Andre van Duin, Noraly Beyer, Sylvana Simons, Albert Mol, Donald Jones. Films en series als Beverly Hills Cop, Miami Vice, muziek van Lionel Richie en Tina Turner, Mai Tai en Bowie. Allemaal zo inclusief en zo normaal. Zonder enige quota of andere artificiele aanbevelingen. We juichten voor Rijkaard en Gullit. Wat is er in 's hemelsnaam misgegaan?

small_town_dude | 18-07-22 | 14:11 | 6

Ruud Gullit rende zelfs zwaffelend door het beeld.
Daar zat ik dan met mijn bord op schoot.
En dat was heel normaal.

Papa Jones | 18-07-22 | 14:28

Tsja, dat is een goede vraag. Het is soms net alsof er een verdienmodel en/of Marxistische motivering ('klein maken' van de dominante groep) achter zit.

drs. Levi Samsonov | 18-07-22 | 15:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar wat is dan de onderzoeksvraag van dit 'pionierswerk'? Of is dat de conclusie? Ben benieuwd hoeveel originele ideeën erin staan.

JJMS | 18-07-22 | 14:10 | 1

Er is geen onderzoeksvraag. Er is niks, nada. Ze weten niet eens, zeggen ze zef, wat "diversiteit & inclusie" nou eigenlijk is. Ze laten zich piepelen door die schreeuwers van KLEUR die zoals Theory dicteert koppen willen snellen.

Schoorsteenveger | 18-07-22 | 16:43

Die nieuwste reclame van bol is ook tenenkrommend. Iedereen in die reclame heeft een kleurtje behalve de bezorgster, die is blank. Bij ons in de straat hebben de meeste bezorgers een opgeschoren kapseltje

petrucci | 18-07-22 | 14:10 | 2

Of een neger die zelf zijn huis isoleert!
Dat gelooft toch geen mens. Die John Williams stort zich altijd op een zielig vrouwtje om zijn handen maar niet vuil te maken.

Joris Beltsin | 18-07-22 | 14:13

Veel van onze 'usual suspects' (Noord Afrikanen) hebben geen VOG en deze postbezorgers rijden grotendeels onder een andere naam en onverzekerd rond. Aangezien de marges heel klein zijn rijden ze als idioten en ze rijden ook door na ongevallen (want onverzekerd).

Wen er maar aan, hoe goedkoper de bezorging hoe slechter het volk. PostNL heeft iig nog Nederlanders in dienst dus hoewel ze iets duurder zijn ben je daar aan een beter adres. Het is iets wat we gewoon niet in stand willen houden, net als die ''pop-up, blackstores met fietsbezorgers. Allemaal Naffers met een strafblad.

Szymon | 18-07-22 | 14:15

Ballet is pure kunst, de basis van alle Europese dans behalve volksdansen. Veel balletdansers zijn Aziatisch. Echt veel. Woke wil snelle wijzigingen en voor ballet heb je acht jaar training nodig, vandaar dat cancellen.

zeurmachine | 18-07-22 | 14:22

Wiilem van kleur ipv Willem van Oranje, strak plan!

leofromrotjeknar | 18-07-22 | 14:09 | 1

Willem van 't Padje

Zenzeo | 18-07-22 | 14:16

Vroeger had je draagvlak nav de verkiezingsuitslag. Nu creëren clubjes samen met een ministerie draagvlak.
Vieze nepdemocratie.

Alquest | 18-07-22 | 14:09 | 2

Nu creëren ze draagvlak op papier.

4HoogAantWater | 18-07-22 | 14:11

Al mijn slaven zijn inclusief.

Kaas de Vies | 18-07-22 | 14:09 | 2

Hoog of laag tarief?

Joris Beltsin | 18-07-22 | 14:30

Inclusief BTW?

Schoorsteenveger | 18-07-22 | 16:41
-weggejorist-
JaHoEensEven | 18-07-22 | 14:09

Meer fims over slaven maken. Ach die goeie ouwe tijd mag zeker meer verfilmd worden.

Bull-Sunnyboy | 18-07-22 | 14:08

Negers tellen. Gezellig.

YoMoms | 18-07-22 | 14:06 | 2

Aquarium en die andere op billboards in het hele land.

HankHill | 18-07-22 | 14:08

Dat is trouwens Oudhollands gebruik he, negers tellen, tot aan pakweg 1863, al denkt Halsema dat het tot 1873 aan de gang was.
Echt, dat die "professionals" niet snappen dat dit juist averechts werkt. Alsof en neger de hele dag eraan moet worden herinnert dat het zo knap is en dat hij het zo goed doet en dat hij er ook echt wel helemaal bijhoort etc. etc.
Kan me d'r grijs aan ergeren.

Graaisnaaiert | 18-07-22 | 14:10
-weggejorist-
JaHoEensEven | 18-07-22 | 14:06 | 3

www.parool.nl/kunst-media/in-reclames...

Reclames blijven worstelen met stereotypen

Het diversiteitsdebat heeft ook de reclamewereld wakker geschud. In 56 procent van de tv-reclames is nu iemand van kleur te zien, alleen vrijwel nooit in een hoofdrol.

“De witte man is in reclames nog altijd oververtegenwoordigd,” zegt Tim Claassen. Hij is strateeg bij reclamebureau Havas Lemz en houdt zich voor de branchevereniging VIA al vijf jaar bezig met stereotypen in reclames. “
--
Wen er maar aan mensen.

Is dit nog nieuws? | 18-07-22 | 14:05 | 6

En maar 14% van Nederland heeft een "niet westerse achtergrond". Dus meer dan de helft van de rollen op TV gaat ernaar terwijl het maar om 1 op de 7 mensen in Nederland gaat.

En dan niet janken over omgekeerde discriminatie bij de selectie, maar te weinig hoofdrollen, typisch weer.

LangeNeus51 | 18-07-22 | 14:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Daarom komt er alleen maar bagger uit de NL filmindustrie

guru_meditation | 18-07-22 | 14:05 | 3

En die gaat dan in welk land in een ambassade zitten?

Is dit nog nieuws? | 18-07-22 | 14:06

@Is dit nog nieuws? | 18-07-22 | 14:06: Sorry, zat in een verkeerde draad. Opmerking al aangepast naar dit onderwerp.

guru_meditation | 18-07-22 | 14:08

Een vriend heeft een detacheringstak in Zuid-Afrika. Is goeie business want zijn klanten bestellen voor één vacature twee personen: een zwartmens voor de black empowerment én eentje die wel iets kan. Die laatsten zijn vanwege de braindrain wel steeds schaarser en nou is er de helft van de tijd geen stroom. Maar die kleinigheden hou je toch.

Joris Beltsin | 18-07-22 | 14:03 | 1

Zie voor uitleg:

How Long Will South Africa Survive?
The Looming Crisis

Auteur: R.W. Johnson

theo-is-dood | 18-07-22 | 14:35

Leuk, krijgen we nog meer van dat VS-gezanik hier. Kleurenturven.
Klaag mij dan maar meteen aan want ik val vooral op vrouwen met een niet-westerse achtergrond, heb in mijn voorlaatste baan vooral vrouwen aangenomen ( waarom? Simpel, omdat die wat sneller op mijn uitnodiging tot soliciteren reageerden en als ze geschikt waren, prima, hophop naar de klant, niet moeilijk doen ) en ook mensen in de leeftijdsgroep 55+ want ervaring en overwicht op de groep. Heerlijk.
Nou ja, ik youtube vanavond wel DJ Marvin versus Lablaqc Obesita in het stamcafe, hebben we ook weer een fatsoensalibi.

Graaisnaaiert | 18-07-22 | 14:01 | 2

dus als ik het juist lees waren uw sollicitanten : zwarte hoeren op leeftijd . . .??

ROADHOGG | 18-07-22 | 14:33

Vroeger was -wat ze nu inclusiviteit willen noemen- gewoon normaal. Donald Jones bijvoorbeeld: een held. Was gewoon wie hij was. Niks gedwongen, geforceerd, en gepusht. Geen slachtofferkaart. Onderling een grap maken kon gewoon, en de Suriprofs keken we met net zulk groot plezier als Oranje.

Frilek | 18-07-22 | 14:01

Leuk.
Zeg eens aaaallochtooonnnn aaaallochtooonnnn
La laaa alala laaaala lala
La laaa laaa laa ala lalalalalaaaaa
Aaaaallochtooooooooohooooooonnnnn

Leptob | 18-07-22 | 14:00 | 3

Het zuipen ivm de warmte lukt aardig zo te lezen. Zet hem op!

SterF... | 18-07-22 | 14:05

@SterF... | 18-07-22 | 14:05: Wilde vanochtend int cafe Mien Dobbelsteen veremoticoneren maar dacht nee, dat snapt niemand. Dus heb hele dag dat liedje al in mijn hoofd.

Leptob | 18-07-22 | 14:18

Er zijn ook te weinig moslims in Temptation Island...

Is dit nog nieuws? | 18-07-22 | 14:00

Bijvoorbeeld BBC-series over de 17e, 18e en 19e eeuw....
Opeens zie je allerlei historische figuren veranderen in negers.
In minstens iedere commercial hier ten lande, dienen één of twee negers in voor te komen.

meneer Q | 18-07-22 | 14:00 | 1

Het ergste is dat "de neger" dan ook vaak als een niet serieus te nemen dansende halve zool wordt neergezet. Als er iets racistisch is... Maar dat schijnt te mogen want het is grappig. En ondertussen wordt Little Britain wel gecancelled en zegt John Cleese dat Monty Python tegenwoordig niet meer gemaakt zou kunnen worden.
Oftewel, radicalinsky's verkloten het weer voor de normale mens.

Graaisnaaiert | 18-07-22 | 14:07

De kolonisatie van Nederland verloopt voorspoedig. De oorspronkelijke bevolking wordt steeds verder teruggedrongen.

Ivoren Toren | 18-07-22 | 14:00

We hebben al jaren "opsporing verzocht". Dat programma heeft toch redelijk zijn best gedaan om de gekleurde medemens op tv te brengen.

vroem | 18-07-22 | 14:00

Ik zag ooit een film van Cate Blanchett die de 16e eeuwse Elizabeth speelde en haar halve hofhouding was zwart. Die heb ik maar even uitgezet.

SterF... | 18-07-22 | 14:00 | 2

Vreselijke deugkneuzen ook bij de BBC!

meneer Q | 18-07-22 | 14:01

Ik kijk die niet meer, het is historisch.zo ontzettend incorrect. Het klopt voor geen meter. Triest is dat.

Bataafje | 18-07-22 | 15:05

Ik ben wit maar wil wel graag kunta kinta spelen. Waar zijn de audities en de doekoes?

Moeimaker | 18-07-22 | 13:59

Minister Robbert Dijkgraaf heeft te lang in de VS van BLM gewoond. Daar krijg je hersenverweking van.

Nichtsneues | 18-07-22 | 13:55 | 2

Bij het Institute of Advanced Studies kom je er niet in alleen omdat je een lesbische meervoudig gehandicapte transgender bent.

tectonicos | 18-07-22 | 14:02

Eerst hard schreeuwen dat er een probleem is en dan jezelf als de oplossing verkopen.

ZOMG | 18-07-22 | 13:55 | 1

Subsidie.

meneer Q | 18-07-22 | 14:20

Dacht dat dit hele woke gebeuren op z'n retour was.

Briver | 18-07-22 | 13:55 | 2

Ik vrees dat we pas aan het begin staan.

ZOMG | 18-07-22 | 13:56

Waarom denkt u dat?

Is dit nog nieuws? | 18-07-22 | 13:57

Zat gisteren op Netflix naar de Resident Evil serie te kijken, maar die wilde ook tegemoet komen aan de diversiteitseisen, dus waren er diverse hoofdpersonen lesbies gemaakt.
Helaas ging de diversiteit niet naar de zombies want die waren helemaal niet lesbisch of heaumeau.
Toch jammer, die gemiste kans.

Osdorpertje | 18-07-22 | 13:55 | 3

Moet je die laatste Vikings spin-off eens opzetten. Daar worden de vikingen geleid door een zwarte vrouw. Knotsgek.

SterF... | 18-07-22 | 14:02

@SterF... | 18-07-22 | 14:02:

Looool! Je reinste geschiedvervalsing. Bovendien voel ik mij als afstammeling van den Viking verbolgen over deze racistische gang van zaken.

JJMS | 18-07-22 | 14:07

@SterF... | 18-07-22 | 14:02: En ze portretteert ook nog een historische leider die bekend staat om zijn nationalisme en afkeer van buitenlandse invloeden. Als het dan zo nodig moet zijn er tientallen manieren te bedenken om op een geloofwaardige manier zwarte vrouw in het script te prutsen maar ze kiezen voor de meest debiele en ongeloofwaardige oplossing.

Bugblatter | 18-07-22 | 14:48

Als je de reclame mag geloven is de blanke zwaar in de minderheid in NL. En barst het van de gemengde en homohuwelijken.

TheBigKirth | 18-07-22 | 13:55 | 2

Waarbij de echtgenoot bij de gemengde huwelijken altijd de kleurling van de twee is

Ferdo76 | 18-07-22 | 13:58

' Positieve" discriminatie bestaat niet. Er bestaat alleen maar " discriminatie' .

streknek | 18-07-22 | 13:55

Het gaat om diversiteit van meningen, niet om uiterlijke kenmerken of seksuele voorkeur. HHet is allemaal deugen voor de bühne. Zo kwam ik onlangs deze foto tegen. 200 blanke heteromensen op citytrip: media-exp2.licdn.com/dms/image/C4E22A...

small_town_dude | 18-07-22 | 13:54 | 1

Daar krijg je koude rillingen van, zo divers heb ik ze nog nooit gezien.
Toepasselijk spandoek.

Zitvlak | 18-07-22 | 13:55

Ik ben blij dat ik als
Roomblanke de hoofdrol krijg in de remake van chaka Zulu als de gelijknamige Zulu koning.
Daarna wil ik graag Nelson Mandela spelen, een beetje geschiedvervalsing moet toch kunnen in deze woke waanzin……

Habe das Gewust | 18-07-22 | 13:52

Amerikaans concept? De vergeetachtige president hebben we al.

MorgenEenAnder | 18-07-22 | 13:52 | 2

Trump?

Zenzeo | 18-07-22 | 14:00

@Zenzeo | 18-07-22 | 14:00: Nee. Maar ik begrijp dat je in het verzorgingshuis niet hebt meegekregen dat ze in de Verenigde Staten een nieuwe president hebben. Geeft niet hoor.

Ivoren Toren | 18-07-22 | 14:03

De autochtoon wordt door deze clubjes gedwongen met 100 verschillende culturen rekening te houden, èn de "radicale in het 'gelijke' bicultureel" de volle ruimte te geven.

Waarom heb ik iedere keer door dit soort figuren het gevoel dat ik complete groepen tegenover me heb? Omdat ze ervan vreten en feesten door mij het gevoel te geven dat ik complete groepen tegenover me heb.

zeurmachine | 18-07-22 | 13:51 | 6

@small_town_dude | 18-07-22 | 13:59: Go woke go broke: de enige kleur die in de commercie telt, is groen. Het groen van het geld. De reclame wordt nu gericht op mensen die niet hun doelgroep zijn, want een import-medemens, die leeft van de bijstand, zal niet veel producten kopen. De wanhoopspoging iedereen die zich niet meer aangesproken voelt (door mis-representatie van blanken!) dan maar een "racist" te noemen schiet ook in het verkeerde keelgat. Woke is op zijn retour. Hopelijk gaat het dit keer zonder slachtoffers.

Gladiator Fap | 18-07-22 | 14:16

@Gladiator Fap | 18-07-22 | 14:16: Volgens Hollywood beyond is het toch anders, die kleur:
what's the colour of money?
Don't tell me that you think it's green
me I know it's red.

Lu_Tze | 18-07-22 | 14:47

@Lu_Tze | 18-07-22 | 14:47: The color of money (Paul Newman, Tom Cruise) is dan wél weer mijn favoriete film. De muziek alleen al. Geweldig.

Gladiator Fap | 18-07-22 | 18:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Het bekende D, I & E beleid dat bij woke corporatism waargenomen wordt, moet iedereen door de strot geduwd worden. Allemaal uit angst om sociaal irrelevant te worden.
Diversiteit is wel iets voor te zeggen, mits gehandhaafd als product, als gevolg, van een natuurlijk proces. Inclusion is wel iets voor te zeggen, mits gericht op het niet-excluderen van ongewenste meningen en personen: dan ook iederéén en niet alleen je politieke paradepaardje, anders is het puur fascisme.
Maar de duivel schuilt in het mooie woord "Equity". Wanneer je kunstmatig gaat ingrijpen met arbitraire indelingen van groepen mensen en vergeet dat "gelijke behandeling" iets volkomen anders is dan "gelijkheid van alle mensen" en je daarmee uit ideologisch, niet zelden racistisch, perspectief gaat ingrijpen in de persoonlijke rechten, vrijheden en bezittingen van mensen, dan creëer je hét recept voor een herhaling van de gruwelen van de 20e eeuw. Doe dat nou níet denkt Gladiator Fap dan. We wilden dat toch nóóit meer? Toch?

Gladiator Fap | 18-07-22 | 13:51 | 6

@zeurmachine | 18-07-22 | 14:00: Precies om die grond wordt er elke, pak 'm beet, 5 jaar weer een nieuw klimaat- of milieuprobleem bedacht: elke keer wordt ideologie ingehaald door de realiteit. Zo ook met radicaal-racistisch-fascisme van de linkse deugclubs van tegenwoordig. Ze leren het nooit.

Gladiator Fap | 18-07-22 | 14:03

@Gladiator Fap | 18-07-22 | 14:03: De grootste milieubedreiging is een overbevolking die zo druk bezig is met overleven en concurreren dat zorg voor onze aarde slechts in de weg staat.

zeurmachine | 18-07-22 | 14:06

@zeurmachine | 18-07-22 | 14:06: Ook dat is onzin. De natuurlijke resourcen van de aarde gaan niet opraken op korte termijn. Op het moment dat ik een shortage suggereer kan ik natuurlijk de prijs verhogen, overtreding van regels strafbaar maken en dure, winstgevende alternatieven aanbieden. Hier is een leuk filmpje voor je, dat uitlegt waarom er nooit meer dan 11 miljard mensen op de aardkloot zullen rondlopen: www.youtube.com/watch?v=2LyzBoHo5EI&a...

Gladiator Fap | 18-07-22 | 14:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Compleet van de lesbische pot gerukt.

thanseeuwen | 18-07-22 | 13:50 | 1

beetje dubbel-op

indernaad_datisjuist | 18-07-22 | 14:16

Stelletje racisten, beetje onderscheid lopen maken tussen kleurtjes.

elfenstein | 18-07-22 | 13:50
-weggejorist-
theo-is-dood | 18-07-22 | 13:50 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ik het goed begrepen heb tot nu toe, is de gewenste verdeelsleutel omgekeerd evenredig aan de daadwerkelijke bevolkingsopbouw.

een_mike | 18-07-22 | 13:49

Ideeën uit Amerika, voor mensen uit Afrika en Azië (no offence S).
Waar komt NL nou in dit plaatje voor?

Nuchternederland | 18-07-22 | 13:48

Maar even een open deur intrappen.
"Wie zal dat betalen, zoete lieve Gerritje?"

LoesjeP | 18-07-22 | 13:48 | 1

Aan het uitgavepatroon te zien denk ik de belastingbetaler.
Het kan niet op.

Zitvlak | 18-07-22 | 13:51

Nou moe, zo slecht die aan al die witte D66mensen met een baarmoeder het nou ook weer niet in de vaderlandse cultuursector?

Toch?

Hetkanverkeren | 18-07-22 | 13:48 | 1

De eerste die dient doen te zijn.

Hetkanverkeren | 18-07-22 | 13:49

Ik moet er smakelijk om lachen: wasmiddelreclames, tandpastareclames, dubro citroen: geen reclame meer zonder geforceerde inclusieve kroeshaar krullebol. En dan áááállll die gemixte gezinnetjes!

Frilek | 18-07-22 | 13:47 | 6

@Gladiator Fap | 18-07-22 | 14:19:
Ook een mooie rol van John Candy.

Basil Fawlty | 18-07-22 | 14:33

@Basil Fawlty | 18-07-22 | 14:33: Ongeloofelijk dat die gast alweer bijna 30 jaar dood is... ik weet letterlijk nog dat ik het op de radio gehoord heb. De tijd vliegt...

Gladiator Fap | 18-07-22 | 18:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Wie herinnert zich nog de familie Wijntak van de NCRV begin jaren 80 geloof ik, een loodgietende familie van Surinaamse afkomst. Ik heb toen iedereen in mijn omgeving ( geen internet jeweettoch,,) 100 gulden in het vooruitzicht gesteld voor iedere loodgietende Surinamer die mij gebracht zou worden, maar ik kon al mijn meijertjes gewoon in mijn zak houden, want ze waren er niet.

streknek | 18-07-22 | 13:45 | 1

100 Gulden is dan ook wat karig als je eerst naar Paramaribo moet gaan om daar een nietsvermoedende Surinaamse loodgieter van de straat te plukken.

Oawerdepoal | 18-07-22 | 13:52

Wat gaat er dan gebeuren met de uitkomsten van dit onderzoek?

Flapuitx2 | 18-07-22 | 13:45

Och als ze in hun metingen de sterreclames ook meenemen.
En de "zwarte" cross". Oh nee wacht

darius | 18-07-22 | 13:45

En als er niks aan gedaan wordt, gaat er dan iemand huilen?

Deflatiemonster | 18-07-22 | 13:45

En de eerste divibokaal gaat naar…(tromgeroffel)… Piper Perrie!!!!

Sinterbikske | 18-07-22 | 13:45

Moeten ze natuurlijk "Osporing Verzocht" wél meetellen!

Kapitein Sjaak Mus | 18-07-22 | 13:44 | 3

Ontsporing bedoeld u wellicht?

Zitvlak | 18-07-22 | 13:45

Is niet divers genoeg.

Phantomas | 18-07-22 | 13:45

*facepalm*

tectonicos | 18-07-22 | 13:46

Laat me ze de moeite besparen. Uitkomst: te veel witte mensen, die moeten weg.

UnderTheDevil | 18-07-22 | 13:44

Dat wordt veel zappen.
Nu is er al een overdaad aan mengelmoes.
De verhoudingen liggen echt scheef, helaas de verkeerde kant op.
Hoor je niemand over.
Wat zijn we toch inclusief, sarcasme modus.

Zitvlak | 18-07-22 | 13:43

Kijken wat Ome Vlad hiervan vindt als ie binnenkort binnen komt rijden.

wilmeister00 | 18-07-22 | 13:43 | 1

Voorlopig heeft Ome Vlad en zijn machtige leger de handjes vol aan een provincie in het oosten van de Oekraïne.

SterF... | 18-07-22 | 14:08

Ik zal helpen: bij the fresh prince of Bel Air gaat het rode diversiteitsalarm af: er zit geen enkele blanke in de cast.

... Natuurlijk wordt weer bewerkstelligt dat de -ongetwijfeld- ruwe discussie die volgt over een fictief probleem, afleidt van de discussie over een werkelijk probleem: de (niet-)onafhankelijkheid en kwaliteit van de NPO.

Gladiator Fap | 18-07-22 | 13:43 | 2
-weggejorist-
ChalinaRosa | 18-07-22 | 13:44

Oh? nou, dan ga ik wel de Cosby-show kijken.

Nuchternederland | 18-07-22 | 13:47

Zouden ze eens met reclames moeten doen. Dan zal uit de meting blijken dat er meer geforceerd blank in zou moeten omdat de verhoudingen nu helemaal scheef geworden zijn maar dan naar andere kant doorgeslagen!

WeirJack | 18-07-22 | 13:42 | 3

U bent me voor.

Zitvlak | 18-07-22 | 13:44

Dat is niet hoe onderzoeken bij de overheid werken.
Of ze bevestigen het beleid en worden met fanfare onthaald, of ze spreken het beleid tegen en verdwijnen onderin een lade.

Immers: je hebt zelf betaald voor het onderzoek, dus mag je ermee doen wat je wil.

ReyNemaattori | 18-07-22 | 13:53

precies. Sowieso slaat de stelling dat ieder instituut, inrichting, proces, product en bedrijf ene exacte procentuele afbeelding van de bevolking moet zijn volledig de plank mis. Bovendien: ras en geslacht speelt toch geen rol bij gelijkwaardigheid? Waarom gaan we dan ineens doen alsof dat wél zo is door te zeggen dat het een probleem is als er te weinig van een bepaalde kleur of geslacht in een film zit?

Gladiator Fap | 18-07-22 | 13:58

Sowieso veel te weinig allochtonen op tv. Eigenlijk zijn er altijd te weinig allochtonen te op tv. Wellicht met uitzondering van opsporing verzocht, al kan die presentatrice ook wel wat donkerder.

C1O2 | 18-07-22 | 13:42 | 1

Uw programma's staan er gekleurd op.

Zitvlak | 18-07-22 | 13:49

Belachelijk en ergerlijk.

ChalinaRosa | 18-07-22 | 13:42

Waar is Klukkluk, als je hem nodig hebt?
En Sindala?

Kapitein Sjaak Mus | 18-07-22 | 13:42 | 7

Rikkie en Slingertje

streknek | 18-07-22 | 14:12

Barend de fixbeer

2CVOcean | 18-07-22 | 16:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Op naar de nul kijkers! Nou ja, wat bij1ners uitgezonderd.

Tiscali-2 | 18-07-22 | 13:41 | 1

Zat ik ook te denken: ja, jaag de laatste kijkers ook maar weg.
Feitelijk is dit ook een soort socialisme: het is geheel ideologisch gericht en in het totaal niet marktgericht. Verschillen in cultuur en opvattingen los je niet op met dit soort gekunstelde oplossingen. Christenen gaan niet naar Satansfeestjes, rijke 'stinkerds' gaan niet naar arbeidersfeestjes, Ajacieden gaan niet naar de keet van de Feyenoorders en hun feestjes.....
En dat noemt zich liberalen...

Aristotalloss | 18-07-22 | 14:02

Oh ja, dat persbericht met ", en" erin is uiteraard geschreven door een Hbo-millenial.
Met een flauwekulstudie.

Is dit nog nieuws? | 18-07-22 | 13:41

Nachtwacht is ook te wit.

Kaas de Vies | 18-07-22 | 13:40 | 2

Verbranden.

Is dit nog nieuws? | 18-07-22 | 13:41

Misschien kan een "kunstenaar" met een blik bruine verf er tóch nog een politiek correct schilderij van maken.

meneer Q | 18-07-22 | 14:10

Oh jee, diversiteit....
Tijd voor Marvel-reeks: Black Panther.

Enne soldaat van Oranje moet ook helemaal overnieuw met alleen maar donkere mensen. Want zo was de geschiedenis.

Is dit nog nieuws? | 18-07-22 | 13:39 | 1

Ik zit te wachten op de eerste zwarte Nazi kampbeul in een oorlogsfilm. Maar wedden dat we dat niet gaan meemaken ?

Der Schnitzeljäger | 18-07-22 | 14:35

"omdat Europa nu eenmaal enkel nog in staat is ideeën uit Amerika te importeren."

Dat klopt. Maar weet dat dat inmiddels geldt voor alle kanten van het politieke spectrum.

omanders | 18-07-22 | 13:39 | 1

Even hopen dat ze de winkelcentrumschietpartijen daar laten.

Met_baard | 18-07-22 | 13:44

En er dan achterkomen dat het aantal gemixte stellen in de reclames vele malen hoger ligt dan in real life. Maar nee, dan is dat niet erg, dan noemen we dat een voorbeeldfunctie.

natteberiberi | 18-07-22 | 13:39 | 3

Je haalt me de woorden uit de mond.

Der Schnitzeljäger | 18-07-22 | 13:40

Wij maken van het onaangename reclamegedoe een spelletje, de kleurlingenbingo.
De policor paarse broeken schieten door in hun bedoelingen, het gaat nergens meer over.

gemeentereiniging | 18-07-22 | 14:05

Maar de stellen zijn wel zo gemixt, dat er nooit een blanke met een moslima is getrouwd...

BrabantiaNostra | 18-07-22 | 17:24

Vroeger noemde wij dat, Zap de neger

CT Surgeon | 18-07-22 | 13:38 | 1

Door de overdaad aan vreemd samengestelde gezinnetjes krijg ik nog steeds zap neigingen.

Der Schnitzeljäger | 18-07-22 | 13:39

Zo belangrijk, alleen is de uitkomst al bekend

RickTheDick | 18-07-22 | 13:37

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen