DEMONSTRATIELIVEBLOG - Boeren nog boos, milieugekkies gaan ook snelwegen blokkeren
Ja joh, dat kan er ook nog wel bij
Social
Dag vijftien van de boerenprotesten en we hebben plots nieuwe deelnemers op het strijdtoneel: Extinction Rebellion. De klimaatdrammers willen kijken of ze net zoveel vrijheid krijgen om snelwegen te blokkeren als de boeren en hebben hun zinnen gezet op de A12 deze middag. Laat het maar aan de ongewassen deugneuzen over om iedere situatie op zichzelf te betrekken en deze kans aan te grijpen om het verkeer te blokkeren in de strijd voor een onderwerp dat al met stip boven aan het prioriteitenlijstje van dit kabinet prijkt. Niet dat de boeren door deze geplande actie een dagje vrij nemen, want ondanks de getrokken politiewapens en gerichte schoten van gisteren zijn de eerste acties vandaag alweer van start. In Drachten blokkeren trekkers een distributiecentrum van supermarkt Aldi en ook Groningen Airport Eelde ligt vandaag in het vizier waar boeren zich verzamelen voor een protest en het mogelijk blokkeren van de aankomst- en vertrekhal. Een opvallende timing, gezien er vandaag geen passagiersvluchten op de luchthaven landen of vertrekken. Ver weg van de demonstraties gooit een groep van zo'n 2.500 boeren het over een andere boeg en proberen ze het kabinetsbeleid te beïnvloeden door zelf een tienstappenplan te presenteren. Nu al benieuwd naar wat de agrariërs vandaag nog meer voor ons in petto hebben. Later meer.
UPDATE 11:30: Geen Kamermeerderheid voor spoeddebat over de politiekogels van gisteravond.
UPDATE 13:00: Daar zitten de klimaatkinderen dan op de A12.
UPDATE 13:40: Zo'n dertig demonstranten aangehouden op de A12.
UPDATE: 13:46: Terug naar de boeren. FDF-voorzitter Mark den Oever roept op om naar Leeuwarden te gaan om vrijlating van boer Jouke te eisen. Dat is de 16-jarige jongen die in de beschoten trekker zat.
UPDATE 15:55: Steeds meer trekkers stromen Leeuwarden binnen. Drukte bij het politiebureau en het provinciehuis.
UPDATE 16:05: OM verklaart: De 16-jarige jongen, 34-jarige man en een 46-jarige man zijn gisteren aangehouden voor een poging doodslag. "Het onderzoek naar de gang van zaken loopt."
UPDATE 16:10: Fikkende hooibalen en afvalcontainers voor Jouke.
UPDATE 21:15: De drie boeren zijn weer vrijgelaten. Onderzoek gaat door.
Social
Sleep die auto gewoon weg
Social
Reaguursels
InloggenWaar zijn ze weer de guurders? “Ze zijn opgepakt voor poging tot doodslag, dat zal toch niet voor niets zijn? Ze zullen toch wel ingereden hebben op de politie.”
Allemaal flauwekul
Ze lopen weer vrij.
Geen commentaar denk ik
Ben ik de enige die het vreemd vind dat ouders een 16-jarige met de tractor laten deelnemen aan dit soort gewelddadige protesten? Hij had op dat tijdstip thuis in bed horen te liggen.
Eens te meer gaat het ook weer over opvoeding. Ik ben er sowieso van overtuigd dat de wereld een betere plek zou zijn als ouders hun verantwoordelijkheid nemen en kinderen gewoon eens opvoeden tot nette, zelfstandige burgers. Dat scheelt een hoop ellende en overheidsbetutteling!
Zucht... met een trekker ergens heen rijden, daar blijven staan (terwijl je iets blokkeert) en vervolgens naar huis rijden.
Dat is gewelddadig?
Uw hoofd moet spontaan van uw nek af ploffen als u ooit geconfronteerd wordt met echt geweld!
Zoals het er naar uit ziet waren deze gasten onderweg naar huis vanaf een demonstratie en reden ze in een politiefuik. De twee broers zagen dat trekkers voor zich bekeurd werden en wilden zich uit de voeten maken.
Klaarblijkelijk staat daar in dit land tegenwoordig de doodstraf op. (Als die agent ook zou kunnen mikken)
Denk dat de meeste ouders dat niet doen, misschien waren het wel geen gewelddadige protesten maar werd het zo neergezet door diverse media en politici. Je kunt met editing zowat elk narratief plaatsen wat je wilt.
Gewelddadig? Gemoedelijk bedoel je, totdat meneer trigger happy aan de gang ging dan. Dat is het enige geweld dat er heeft plaatsgevonden. En was ook nog eens totaal overbodig.
@keistad | 06-07-22 | 17:38: U heeft last van het Stockholm-syndroom? Deze gasten creëren overal chaos en zoeken keer op keer de confrontatie op met de politie.
Ik ben iemand die het vreemd vind dat de politie een moordaanslag op een 16 jarige pleegt en dan daarna over liegt. Maar ik denk inmiddels dat ik fout zit om het vreemd te vinden.
@Dr. Vigilante | 06-07-22 | 17:46: "last van stockholm-syndroom" niet erger dan de pro schiet maar op boer, en pak hun werk/huis/toekomst af types.
@JB86 | 06-07-22 | 17:17: "kinderen gewoon eens opvoeden tot nette, zelfstandige burgers."
Hebben de boeren prima gedaan, kinderen naar de landbouwschool en ouders runnen het bedrijf tot de kinderen klaar zijn met school en het over kunnen nemen. De staat maakt dat kapot en vele ander dingen ook, hoe kan je je kind bijvoorbeeld goed opvoeden als die onterecht uit huis wordt geplaatst? Je zou de opleiding trouwens maar doen en bijna klaar zijn om vervolgens te horen dat je 80% moet inkrimpen. Dan word je dus gewurgd door de persoon die jou hoort te vertegenwoordigen.
Extinction rebellion, de boeren, de rest van (online) Nederland. Pro-boeren, tegen-boeren. Verdeel en heers zal het kabinet denken. En de burger die er een beetje genuanceerd in zit (dus niet voor de boeren die bedreigen en slopen, de XR-gekkies, maar ook tegen de radicale aanpak van het kabinet) moet de tragedie maar aanzien en hopen dat het hem allemaal niet teveel raakt.
Overigen blokkeerden de radicalen van extincion rebelion al wegen en kruispunten vóór de boeren dat deden. Daar werd (zeker ter linkerzijde) nooit verontwaardigd over gedaan. Maar als je kijkt naar wat de socialmediaaccounts van D66' ers, GL'sers en zelfs VVD- Kamerleden en bewindspersonen van de boerenblokkades vinden, dan is de selectieve verontwaardiging weer van inmense proporties.
@JB86 | 06-07-22 | 17:09: wat een gezeik steeds over extintion rebelion. Kunt u mij de demonstratie of blokkade noemen waarbij extinction rebellion gewelddadig protesteerde, de politie te lijf ging, met hamers politievoertuigen beschadigen? Zodra extinction rebellion zich ergens laat zien slaat de politie er op los terwijl de boeren rustig hun gang kunnen gaan en half Nederland plat kunnen leggen.En die blablabla over geen verontwaardiging ter linker zijde slaat ook helemaal nergens op. Extinction Rebellion doet nl. helemaal niets wat extreme verontwaardiging zou rechtvaardigen, i.t.t. het tuig dat zich nu bij de boerenprotesten aansluit. Niet uit waarachtige sympathie, maar louter om te rellen. En dáár hoor je rechts niet tegen protesteren. Logisch trouwens, want dan zouden ze tegen zichzelf moeten protesteren.
Ik moet opeens denken aan die acties van de PLO in de jaren 80. Die gijzelden bijvoorbeeld een heel cruiseschip om de vrijlating van hun maatjes te vragen. Je bent wel erg van het padje als je denkt dat je de vrijlating van een verdachte kan afdwingen door naar het politiebureau te gaan. Zet de AIVD er maar op.
De AIVD heeft de Farmers Defense Force al lang geïnfiltreerd, waarschijnlijk is het een AIVD'er die daar een baal hooi aansteekt.
Helemaal mee eens dat extreem links al 40 jr. ongemoeid wordt gelaten.
Poging tot doodslag? Dat lijkt me een zeer zware beschuldiging. De beelden die we tot dusver gezien hebben wijzen niet in die richting.
En als een trekker optrekt in jouw richting, is dat niet automatisch 'poging tot doodslag'. Dan moet je kunnen aantonen dat de bestuurder de intentie had jou dood te rijden.
Ik geloof er niet in, moet ik zeggen. En ik heb sowieso een 'kijkie' op de overheid ontwikkeld in de loop der jaren. Ze zijn mij net iets te onbetrouwbaar, dekken elkaar net iets teveel af, laten net iets teveel filmrolletjes, bonnetjes etc. verdwijnen. En er zijn net iets teveel affaires en schandalen geweest, waarin de overheid en haar dienaren een foute rol speelden.
Wat mij betreft gaat het voordeel van de twijfel in dezen voorlopig naar de boeren, niet naar onze overheid.
Jij hebt een negatieve blik gekregen op het functioneren van de overheid omdat er wel eens rotte appels tussen zitten. Denk je nu dat iedere agent corrupt is? Wie zegt dat de verdenking van poging doodslag alleen is gebaseerd op het stukje film dat je hebt gezien? Waarom denken mensen dat ze wel even weten hoe het zit zonder ook maar een dossierstuk te hebben gelezen. Iets soortgelijks zag je bij die kopschoppers in Malta. Toen wist iedereen ook gelijk hoe het zat en ze kwamen allemaal bedrogen uit. Probeer emotie en ratio van elkaar te scheiden juist als je team boeren bent. Sluit je ogen niet voor de ontzettende vergaande middelen die ze inzitten en het feit dat ze tot nu toe met fluwelen handschoentjes zijn aangepakt.
@BobDobalina | 06-07-22 | 16:54: In dat geval mag je wel eerst de landbouwschool gaan doen voordat je weer iets over boeren plempt. Niet elke agent is slecht, maar wel elke boer extremist als ik jou tegels voor waar aan zou nemen.
@BobDobalina | 06-07-22 | 16:54: Beste Bob, ik denk natuurlijk niet dat iedere agent corrupt is, en ik ben al helemaal geen complotdenker of zoiets.
Maar ik heb na 70 jaar zo langzaam aan een grote argwaan richting de overheid en haar dienaren ontwikkeld. Natuurlijk zitten daar heel wat goede, en betrouwbare personen tussen. Maar ook foute, en niet zo weinig ook.
En er is het aspect van de macht. De overheid heeft de macht, en in feite kunnen maar weinig mensen op een moreel verantwoorde manier met macht omgaan. Macht leidt haast vanzelf tot machtsmisbruik, dat is wat je overal ziet, van hoog tot laag bij de overheid. Het is vriendjespolitiek en elkaar dekken wat je op veel teveel plaatsen ziet.
En natuurlijk, een deel van die boeren is ook geen lieverdje. Maar poging tot doodslag? We wachten het af, maar ik ben niet gerust op een eerlijke behandeling van dit geval. Precies omdat het een strijd tussen een paar burgers en de overheid is. Dan weet je al haast op voorhand wie het gaat winnen. Degene die de macht in handen heeft.
@KeesBruin | 06-07-22 | 17:27: goed getegeld, ondanks dat ik jonger ben dan u sta ik er hetzelfde in.
@KeesBruin | 06-07-22 | 17:27: Ten eerste: hulde voor uw plempsel. Kunt u mij precies vertellen wat u bedoelt met dat u geen complotdenker bent. Wat is in uw ogen een complot en wat niet, want de lijn is erg dun tussen beide de afgelopen jaren.
Het kan hoe dan ook voor de framing gebruikt worden. NOS kopt hierover ook met '3 mannen opgepakt voor poging tot doodslag' waarbij dan later genoemd wordt dat er schoten zijn gelost. Dus welk frame kies je, 'jongen beschoten die om een blokkade heenreed' of '3 mannen opgepakt voor poging tot doodslag op agenten, de agenten losten schoten en waarschuwingsschoten '.
@Zosima | 06-07-22 | 20:34: Ik heb zojuist het journaal bekeken. De NOS doet keurig en neutraal verslag. Vertelt precies wat de aanklacht is op grond waarvan deze drie mannen vastzitten en vertelt er tevens keurig bij dat er de nodige twijfels zijn. Ik zal me er niet populair mee maken, maar ik vind dat onze Publieke Omroep (Dus geen Staatsomroep) deze hele shittoestand goed verslaat.
Het OM en de Rijksrecherche die allebei tegelijk onderzoek doen naar hetzelfde incident. Ze vallen onder dezelfde minister. Het OM is politiek al volledig gelijkgeschakeld: het zal mij benieuwen wat de bevindingen van de Rijksrecherche zijn.
Vooralsnog lijken de beelden voor zich te spreken. Dat verdomde internet ook altijd!
Ook dat is een probleem, en een situatie die de overheid niet geloofwaardiger maakt. Rechters hebben sowieso de neiging om de kant van de overheid te kiezen. En overheidsinstanties dekken elkaar af, ook, ja juist, als er stront aan de knikker is.
Ik heb intussen zelfs op lokaal niveau een paar zaakjes voorbij zien komen, waarin het evident was, dat de ene overheidsinstantie de andere afdekte, men elkaar uit de wind hield en allerlei evident illegale ongein doodleuk achteraf ging legaliseren.
Ik vertrouw de overheid in principe niet, tot het tegendeel bewezen is. Dat is nu mijn houding geworden. In principe schuldig, tot de onschuld van de overheid bewezen is.
Lijkt me in het huidige tijdsgewricht een gerechtvaardigde houding.
Het is met de overheid toch net een beetje als met onze leugenpremier: ongeloofwaardig, totdat het tegendeel bewezen is.
Gaan ze morgen ook het AZC in Ter Apel blokkeren?
Veel asielzoekers (zeker wanneer het uiteindelijk statushouders worden) = (heel) veel extra CO2 enzo.
Ik wacht geduldig af.
Denk het niet, dan komt Groen Links Divisie Duyvendak, Denktankeenheid De Grijze Wolf, X66-volksstormcommando Sjoerdsmanova en de BIJ1-diversiteitsbrigade De Zwarte Regenboog met een gecoordineerde totaalaanval inclusief zelfmoordaanslagen op "de provincie".
CO2 is koolstofdioxide. En dat is geen stikstof.
Is een idee, Als je kijkt naar de instroom van asielzoekers, het CO2 wat dat extra veroorzaakt is er/heb je een punt. Ofwel de asielzoekers industrie dr uit en zo de CO2 druk bij de boeren weg te halen (centen die overblijven aan de ouder en zieken zorg besteden). Dus alle asielzoekers terug naar huis(op de gene na die het echt nodig hebben) de CO2 uitstoot die ze maken wordt zo vermindert of is weg is (het poep,pies e.d valt dan weg/wordt verplaatst naar hun thuisland) wat weer extra co2 ruimte voor de boeren in Nederland kan/moet moet opleveren. Een win-win voor Nederland. Je brengt mensen op ideeen kompromaat
@Red shirt | 06-07-22 | 16:59:
En dus?
Extinction Rebellion Nederland:
“We eisen het onmiddellijke einde van alle subsidies voor olie, kolen en gas”.
Dat is DUS een demonstratie tegen de uitstoot van CO2. Iets waartegen ze al jarenlang demonstreren.
Niet tegen ‘stikstof’.
@Ordem | 06-07-22 | 17:04:
Het gaat allemaal om de ‘CO2-footprint”.
Opvang in eigen (woestijn- en (sub)tropen) regio = minder (CO2-verhogende) consumptie (geen extra stookkosten, geen extra in plastic verpakt materiaal, geen propvolle kledingkasten vol schoenen en kleding, geen uitstoot door hier aangeschafte auto’s, geen CO2-verspillende vliegreizen naar het land van herkomst waar vandaan ze zogenaamd ‘gevlucht’ zijn et cetera). Veel van die lui komen regelrecht uit de armoede en woonden gewoon in tenten en hutjes zonder elektriciteit en andere ‘moderne’ CO2-uitstotende faciliteiten. Kijk maar naar hoe men leeft in Eritrea.
Ik zit vol ideeën Ordem.
Maar ja, ‘links’ wil daar niet aan en framed alles als ‘racistisch’.
En stompzinnig Nederland stemt vervolgens op die lui.
Uit de T:
De politie Fryslân roept op om te stoppen met het delen van berichten waarin persoonsgegevens van agenten worden gedeeld. Het gaat om agenten die dinsdagavond betrokken waren bij het schietincident bij een boerenprotest in Heerenveen.
"Er verschijnen berichten die erg intimiderend en bedreigend zijn waarin er persoonsgegevens van de betrokken collega’s worden gedeeld."
Dus.. Schieten op een joch van 16, en dan klagen dat je het bedreigend vind als je er op aangesproken wordt. Je moet het maar durven.
Nog veel erger: het op afstand beschoten drietal door de politie wordt vervolgd voor poging tot doodslag: volgens het OM omdat ze op de agenten zouden willen inrijden. Is nu niet alleen het kabinet, maar ook het OM totaal de weg kwijt? Hebben ze de beschikbare beelden wel goed bekeken? Of geven ze er nu maar een geheel eigen interpretatie aan om het beschieten van politie op burgers te verdoezelen? Veel vragen wat hier is gebeurd in elk geval! Maar mijn wantrouwen richting OM is zeer, zeer groot!
Iedere m’gool die een akkevietje met de politie (of met andere ambtenaren, zoals die bij DT&V) uit wil vechten (bijvoorbeeld radicaal- en extreemlinks tuig) heeft hiermee het ultieme wapen in de hand. Want ‘thuis’ (= vrouw/man en kinderen) wordt zo geïntimideerd, en daar kun je je niet tegen wapenen als ambtenaar.
Weet u wat voor soort lui (tuig) het ‘doxing’ heeft uitgevonden?
Straks zijn er geen ambtenaren meer over om het ‘vuile’, maar wel degelijk noodzakelijke werk voor de Nederlandse samenleving op te knappen.
Kijken hoe dit land (en u) ervoor komt te staan zonder voldoende politieambtenaren.
@Kompromat | 06-07-22 | 16:27:
In de 2e wereldoorlog waren er ruim voldoende politieagenten waarvan een deel bijzonder graag meewerkten aan het toen heersende regime. Waarom zouden er nu dan niet afdoende gevonden kunnen worden?
@Jan, Leiden | 06-07-22 | 16:17: de trias politica is allang begraven,we hebben nu de rutte doctrine.
@Jan, Leiden | 06-07-22 | 17:39:
Omdat er nu al grote personeelstekorten bij de politie zijn.
Door ‘doxing’ zal dat tekort denk ik niet ineens gaan afnemen.
Waarschijnlijk deelt Hannah Prins de flyers weer uit en heeft ze het telefoonnummer van haar moeder alweer op haar arm geschreven, in de hoop dat ze ooit ook een keer één dag in de cel mag zitten en daar vervolgens een boek over gaat schrijven, arm wereldvreemd meisje. Dit zijn toch echt de meest nietszeggende demonstranten. Kan iemand deze mensen informeren dat hun eisen al voor de volle 100% ingewilligd zijn, zowel nationaal als globaal, kunnen ze ook weer lekker naar huis gaan.
Waar is het prachtige Nederland van vroeger?
Wellicht wordt Nederland totaal vernietigd door de agenda van doorgeslagen activisme en een kleine Bilderbergelite. Weet niet of ik waarschijnlijk in deze zin nog wel hoef toe te voegen.
Wanneer onder perspectief wordt verstaan een zak geld en nu oprotten na 8 tot 10 generaties zonder enig fatsoenlijk alternatief is Nederland voor die doorgeslagen activisten en die verwaande Bilderbergelite wel tot hun gewenste einddoel gekomen.
Je suis Jouke.
De steun is inmiddels aangekomen, ongeveer honderd man al bij het complex.
Je weet dat je acties eigenlijk niet goed zijn als ze aanzuigend werken op beroepsdemonstratietuig. Tijd voor de boeren om een stapje terug te doen, anders blijft de geur van wappies aan ze hangen (en dat is veel erger dan een strontlucht).
Oh wat erg. De geur van wappie. Wat een vondst.
Daar moet je mee dreigen als overheid.
Als je zegt dat de Aarde rond en de lucht blauw is, hangt er tegenwoordig ook al een geur van wappie om je heen. Onzinnig.
Wel grappig dat boeren ineens in de rechtse Wappie hoek geschoven worden. Nu al meerdere keren gelezen en vind het maar een triest hokje.
@keistad | 06-07-22 | 15:50: als steekhoudende argumenten ontbreken blijft wappie roepen over. Iets met vorm en inhoud, den haag geeft het voorbeeld.
Azijnert, zou het er niet aan liggen dat er helemaal niks gedaan wordt aan het kromme broddelwerk van de stikstofmodellen?
Dat dit er voor zorgt dat de boeren blijven demonstreren?
En dat daardoor een groep beroepsdemonstranten denkt: Hé, een verzetje? (Finkers quote)
Nou ook voor u dan, lees de link en verdiep u daar eens in...
www.edenoord.nl/hier-wordt-je-stil-va...
@Toepin | 06-07-22 | 17:50: Bent u hier nog? Ik ben geïnteresseerd maar krijg een 404, waar ging het over?
@keistad | 06-07-22 | 19:02: zet even een n achter t linkje, dan werkt t wel :)
@Suzie_Q | 06-07-22 | 19:37: Ah dat werkt beter inderdaad. Mooi stuk, dank & proost.
Wordt al een flinke dna-databank met al die snelwegblokkeerders.
Ben ‘rechts’ en niet bang voor XR ook niet voor een nucleaire oorlog . Zo dat is eruit .
En? Is er al geschoten? Dat hoort er dan natuurlijk ook bij
Bertus op zien Norton en Tinus op de BSA
Aan 't gevaor hadden zie nog nooit gedacht
Zie waren koning op de weg en dachten alles mag
Bertus op zien Norton en Tinus op de BSA
Zie gingen oeh, oehoe oehoe
Oehoe oehoe oehoerend hard
Zie gingen oeh, oehoe oehoe
Oehoe oehoe oehoerend hard
Maar zoals altied kom an dat gejakker een end
Boer jouke overleeft ternauwernood een aanslag op zijn leven en wordt als klap op de vuurpijl nog opgepakt omdat er nog leven in hem zit, bizar.
Iedereen moet aan het plantaardige eten. Dat eten groeit op een boerderij. Maar dat mag niet niet, want stikstof en niet deugend. Alle boeren moeten stoppen. Dan importeren we alles uit armere landen en schepen we hen op met alle stikstof. Lekker kolonialistisch het stikstof naar den vreemde verschepen.
Als meneer en mevrouw Extinction nou eens de toestroom asielzoekers zou blokkeren hebben ze gelijk 50%+ van het land achter zich. Al die leuzen die ze gebruiken zijn net zo goed van toepassing op een toenemend aantal Nederlands (met gemiddeld hoge impact op het milieu). De rekening niet doorschuiven, nu doorpakken en de instroom verbruikers naar nul.
Wat mij zo door de jaren is opgevallen is dat onze overheid steeds meer geweld tegen zijn burgers gebruikt.
De mensen zelf worden er ook niet schappelijker op.
Tijd om die Den Oever maar eens op te pakken.
Al was 't maar voor die wanstaltige naam van zijn bozeboerenbrigade.
Mooi dat die boeren laten zien dat ze eigenlijk geen flikker uitvoeren nu ze kennelijk genoeg tijd hebben om de Nederlanders die wel moeten werken al dagen achtereen te treiteren. Het blijft toch de beste manier om zo snel mogelijk al je steun te verspelen.
Maar straks wel miepen en zeuren als de schappen in de supermarkt leeg zijn.......
@knalrode lippenstift | 06-07-22 | 14:10: als dat gebeurt is dat een gevolg van de het kamkeggen van distributiecentra. De door Nl boeren geproduceerde rotzooi koop ik toch al amper.
@BobDobalina | 06-07-22 | 14:24: Wat is er toch ooit gebeurd met je dat je zo negatief bent? Mag ik je eens uitnodigen om bij een echt boerenbedrijf te komen kijken waar fruit, groente, vlees en zuivel geproduceerd wordt? Daar kun je het hele jaar door je eten kopen op de plek waar het leeft en groeit. Je ziet waar het vandaan komt en hoe men met jouw toekomstige eten omgaat.
Maar daarvoor moet je uiteraard wel uit je cocon durven komen en afzakken naar het zuiden.
Overigens is het nu tijd om wat kalmer aan te doen voor de meeste boeren. Traditioneel was dit het moment om naar de stad te gaan om nog wat geld te verdienen, voordat het oogstseizoen weer begint. Inmiddels zijn de bedrijven zo groot dat er altijd wel onderhoudswerk is, maar de meeste boeren kunnen het zich wel even permitteren om halve dagen te werken. Voor uw informatie is dat in boerenbegrippen een veertig-urige werkweek.
Je bedoelt al die raamambtenaren, die boze plannetjes bedenken en de ministers op het verkeerde been zetten???
@Verbandmeester | 06-07-22 | 14:39: de groente en fruittelers hoeven zich (behalve degenen die in op gas gestookte kassen telen) niet zoveel zorgen te maken. Het gaat hier volgens mij met name om de doorgeschoten intensieve veehouderij, met idiote varkensflats. Ik hoef die niet van dichtbij te zien (sterker nog, ik word waarschijnlijk niet eens toegelaten uit angst voor het verspreiden van ziektes).
Waar staan die varkensflats eiguluks? Ik zie hier in de buurt wel stallen, maar flats, nee. U koopt uw voeding uit Oekraïne? Polen? China? Daar is het voor de zwijnen vast beter geregeld dan hier
Hebben ze nu al weer het allerlaatste restje sympathie verspeeld? En daar terwijl je toch al zo'n grafhekel aan boeren had.
@BobDobalina | 06-07-22 | 14:24: Oh echt Bob? Dus jij bent het die spullen bij de Jumbo of AH haalt waarvan de Haricot Verts uit Afrika komen of de garnalen uit Azie :-). Nee das lekker ecologisch verantwoord :-)............ man o man
@BobDobalina | 06-07-22 | 15:38: Mbt de varkensflats en doorgeschoten intensieve veehouderij heb je ene (terecht) punt...... dat is in mijn beste optiek niet nodig. Maar probleem is, net als met de plofkip, dan gaat dat bijvoorbeeld naar Oekraine...... maw laten we het in goed oevrleg met elkaar naar een beter plan trekken. Het is tenslotte een SAMENleving
BobDobalina, verdiep u eens in de feiten welke in onderstaande link staan... past niet in u straatje waarschijnlijk maar toch...
www.edenoord.nl/hier-wordt-je-stil-va...
Wat een aandacht voor de boerenprotesten zeg..... Die jongen van 16 zal geen lieverdje zijn he. Dus laat die maar even voelen dat er grenzen zijn.
Een aanname, geen bron
Word er een moordaanslag op hem gepleegd en dan is het prima dat ze hem laten voelen dat er grenzen zijn?
Zo is dat! Dan verdien je die kogel, bedoelt u?
Ach beste mensen, weer een onbekende reaguurder....... laat toch kletsen.
"Geen Kamermeerderheid voor spoeddebat". Ik heb het vermoeden dat vanavond in alle feitenvrije en kritiekloze kwebbelshows de tafels weer bezet zullen worden door allerlei (oud) politici Coalitie of oppositie, het maakt eigenlijk niet uit. Ze zijn redelijk in paniek in Den Haag heb ik de indruk.
Chips nootjes bierrrr, kijken naar de spinoff
@alexanderpechtold | 06-07-22 | 14:21: ze zijn voor de spiegel al aan het oefenen; dat heb ik even niet paraat, goede vraag, we gaan erover in debat, Carolien !!!.
Nou gaan die klimaatgekkies natuurlijk moord en brand schreeuwen dat zij wel, en de boeren niet van de snelweg afgeplukt worden.
Ze snappen alleen niet, dat het nog wel wat uitmaakt waarvoor en waarom je demonstreert, en dat zij niet zo'n sterke zaak hebben.
En daar ga je dus de ideologische mist in. Het demonstratierecht is niet gekoppeld aan de inhoud.
De wet is voor iedereen gelijk.
@Bigi Bana Boy | 06-07-22 | 13:56: Niet zo naïef, Bigi.
@Fuck-a-duck | 06-07-22 | 15:30: Ben ik ook niet hoor, maar het morele uitgangspunt van iedereen moet zijn dat voor de één geldt, ook voor de ander op gaat. Wat ER niet mag, mogen de boeren ook niet en vice versa.
@BobDobalina | 06-07-22 | 13:50: Daar zijn grenzen aan, aan dat demonstratierecht. Als iemand bijvoorbeeld wil demonstreren voor een nieuwe holocaust, op welke groep dan ook, vind ik dat niet oké.
Maar formeel heb je natuurlijk gelijk, ik heb alleen de schurft aan dat gedram van die klimaatfiguren, die denken dat zij de waarheid in pacht hebben. Het zijn een beetje de Jehova's onder de demonstranten. De boeren demonstreren omdat hun blote bestaan in gevaar komt. En die klimaatgekkies beelden zich alleen maar in dat Jan en alleman in gevaar zijn.
@KeesBruin | 06-07-22 | 15:49: Demonstreren voor verboden doelen/uitingen (een nieuwe holocaust) is nooit toegestaan, dus daar kunnen we kort over zijn.
Waarom gaan die klimaat mensen nooit eens demonstreren in landen met veel uitstoot:
Op de indoor skibaan in Dubai bijvoorbeeld?
Ze motte de twei demonstrerende groepe same innutzellufde vak zette, dan kajje lachen
Ik ben geen boer, maar kan ik me toch laten uitkopen?
Eventueel wil ik wel een paar plantjes hier in de tuin neerzetten, en als het echt moet een schaap. Zelfs een koe is mogelijk ( niet te lang natuurlijk, zoveel gras is er nu ook weer niet ).
Sorry, jouw grond is al te veel waard, dus daar wordt niet genoeg winst meer op gemaakt.
Ik zie dat ER "personen" inmiddels hun plaats hebben ingenomen op de Utrechtsebaan. Benieuwd hoe lang ze vastgeplakt (mogen) blijven.
Die hebben weer een gezellig uitje. Yogamatje of rubbertegel onder de kont en lekker alweer een dagje zonder verantwoordelijkheden.
Ze nemen dat "meer blauw op straat" daar wel heel letterlijk. Zijn dat niet alle agenten van Den Haag die daar lopen?
Uitgekochte boer. Stikstof. Land vrij.
www.telegraaf.nl/nieuws/522126856/nie...
Raar
C/P
Met die laatste regeling proberen provincies al anderhalf jaar boeren te verleiden hun bedrijf te verkopen. Ze voerden talrijke gesprekken, maar dat leverde niks op. Nul boeren tekenden tot nu toe voor de regeling, die begin september sluit.
www.nrc.nl/nieuws/2022/07/05/uitkoopr...
Ergens dorpje voor Marken volgens mij ook zo'n geval. Boer uitgekocht en was sprake van asielopvang. Geen idee hoe dat verder is afgelopen. Bedrijf wel opgekocht volgens mij.
Geen kamermeerderheid om over de beschieting door de politie te praten. Haha, Rutte zag z'n plannetje om de publieke opinie te bespelen vanochtend uit elkaar klappen, natuurlijk wil hij daar niet over praten.
Heel anders dan bij de poging tot doodslag vorige week
achja politie er zitten erwel wat tussen waar je goed mee kunt praten . denk dat de meesten ook wel team boeren zijn .erzit er altijd een tussen die het mannetje moet spelen . zo heeft iedereen wel zijn favo politieagent
Op LinkedIn wordt alweer richting de boeren gehaat ‘voordat het filmpje genomen werd reed deze boer in op de agenten’ nou laat maar zien dan!
Ja ik maak onderscheid tussen de klimaateikeltjes en de boeren als het om protest gaat.
Ja ik vind dat dat prima argumenten voor zijn.
Zozo, hadden ze bijna een 16-jarige knul door z'n kop geschoten:
"Bestuurder beschoten trekker Jouke (16) ‘was op weg naar huis’
De bestuurder van de trekker die gisteravond door de politie bij Heerenveen werd beschoten was de 16-jarige boerenzoon Jouke uit Akkrum. Volgens zijn moeder was hij, samen met zijn broer, op weg naar huis. ,,Jouke zit nu vast op het politiebureau, we zijn erg verdrietig.”
www.bndestem.nl/binnenland/bestuurder...
Dan hadden ze dat jong maar thuis moeten houden. Boerenprotesten prima, maar opvoeding is er tegenwoordig ook niet meer bij (en niet alleen bij boeren).
@Boterhoofd | 06-07-22 | 12:33: als deze de bedrijfs opvolger is, dan heeft deze zekerrrr wel een demonstratie recht. Of is dat alleen voor mensen tussen de 21 en 50jaar?
En de overheid wilde toch ook 16jarige stemrecht geven? Nou, deze jongens laten hun stem zeker horen!
@Boterhoofd | 06-07-22 | 12:33:
U doet uw naam eer aan met deze doorwrochte reactie.
Dat jonk staat waarschijnlijk al voor 2/3 van zijn tijd met de poten in de boerenklei.. rest van de tijd nog op school.. Tuurlijk hoort hij ook bij het protest dan!
@Shadow112 | 06-07-22 | 13:32: Al was hij 8 en stond hij op die aanhanger , iedereen mag vreedzaam demonstreren.
Gewoon doorgaan hup boeren !! Groente fruit en piepers haal ik bij de boeren hier in de buurt , en heb vrachten rijst en pasta ingeslagen .
Leg dat land maar plat succes dermee
Als mensen het mogen voor hun eigen egoïstische belangen, waarom mogen anderen het dan niet om altruïstische redenen?
Laten we kijken of de politie ook gericht gaat schieten op klimaatdemonstranten. Ik wed dat veel reaguurders dat prachtig zouden vinden.
Altruisme is makkelijk als het niet om je bestaan gaat. Gratis actievierend links tuigh zonder last of verantwoordelijkheid dus. Even een dagje eropuit met de ov-kaart, veel selfies maken van jezelf met de meute want god, wat zijn we goed bezig. En na afloop nog even naar de McVreet of de Marqt-basic om imitatiehavermelk voor bij de surrogaatfrappuchino te halen ( want de stufi of de bijstand is onvoldoende voor het echte werk ).
In tijden van crisis is links geneuzel wel het laatste waar een land behoefte aan heeft, cugel.
Altruistische redenen?
Laten ze dat dan in China doen. Wel op de fiets naar toe he.
Wanneer hebben klimaatdemonstranten snelwegen platgelegd en de politie bedreigd?
@Graaisnaaiert | 06-07-22 | 12:25: Dus jij vindt dat boeren wel mogen demonstreren en klimaatactivisten niet want dat is toch links tuig?
Wat zijn het toch kinderachtige mensen.
AWAB? All Wappies Are Basterds?
Het is 12.00 geweest, zijn ze al overreden?
eh ik bedoel zijn ze al overreden om te stoppen?
Sommigen zijn gewoon niet te overreden.
@J.Cash | 06-07-22 | 12:21: WAUW
Als er een 74-jarige oma aan de deur bij Boswijk staat wordt er direct een debat gestart en demonstrerende boeren als terroristen weggezet door de regeringspartijen.
Als er een demonstrerende 16-jarige knul in een trekker wordt beschoten zonder duidelijke reden wordt er een debat geblokkeerd door de politieke meerderheid.
Als je denkt dat de Haagse hypocrisie een toppunt heeft bereikt weet men zichzelf toch weer te overtreffen.
Met name CDA en CU mogen zich dit aantrekken, het zou toch fantastisch zijn als ze bij de volgende verkiezingen op max 2 zetels staan.
You can fool some people sometimes, but you can’t fool all the people all the time .
Ik bemerk een kentering
@likdoorn | 06-07-22 | 12:14: het CDA bestaat na maart 2023 niet meer in de Senaat.
Geen spoeddebat, want 'wie zijn toch die mensen?' Nee, lopende zaken afronden, nog ff een bbq-tje meepikken en dan zes weken met reces. Zo laat je zien hoe begaan je bent. 't Is niet 'het volk' dat zich afkeert van de politiek, 't is de politiek, die zich afkeert van 'het volk'.
Filmpje van het incident hier: twitter.com/Backup_fis/status/1544430...
De boer met trekker reed dus niet in op de agenten.
Met dank aan Jan Dijkgraaf: www.briefjevanjan.nl/
Goed stuk van Jan Dijkgraaf en een verhelderend filmpje. Wat mankeerde die agenten verdorie, heel erg raar.
Op het moment dat links en rechts tegelijk gaan demonstreren, de één omdat er nog niet genoeg maatregelen zijn en de ander tegen de bestaande maatregelen, dan weet je dat het eigenlijke debat op straat gevoerd wordt en niet meer in de tweede kamer. Dit is het directe resultaat van het toneelstukje namens "democratie" dat ons elke keer voorgeschoteld wordt, compleet met bijpassende selectieve verontwaardiging.
Het woord "nepparlement" schiet me te binnen.
Dat gezegd te hebben geloof ik dat die linkse rakkers stiekem hopen op een escalatie met een paar boeren. Zou dit dan het frame worden: rechtse boeren zijn gewelddadig tegenover vredelievende linkse protesteerders?
Nog steeds team boer hier. Gister ook met ongeloof naar die dorpsgek Maxim Hartman gekeken. Die zat de hard man te acteren bij een talkshow. Verdriet was zinloos, alles in agressie omzetten blabla. En even daarvoor zat ie te jankeballen dat de boeren maar met 53K zijn en zich aan de democratische afspraken horen te houden. Wat een clown
Dat het Marxist Hartman aan empathie ontbreekt, wisten we al. Nu vindt hij dat je geen recht hebt op het werk wat je graag doet en goed kan. Gevaarlijke clown.
Ligt het nu aan mij of zijn de reaguurders die tegen de boeren zijn dezelfde personen die anti-wappie waren (wappie als geuzennaam bedoeld). Het zelfde soort mensen dat achter hun twitternaam een mondkapje, injectienaald, Ukrainevlag en een NOS teken heeft staan dus?!
Ja. Zelfs GS heeft z'n eigen autoritair collectivistische contingent
Dat zijn inderdaad altijd dezelfden.
VVD66'ers. En hun GLVoltDieren vrienden.
De zogenaamde "elite" van NL. Ambtenaren en door de overheid ingehuurde consultants, rijdend in hun zwaar gesubsidieerde Tesla, wonend in een blanke Vinexwijk, en eens per week als zelfkastijding naar een culturele instelling alwaar een toneelgroep hen vertelt dat ze als witte mensen schuldig zijn aan alles wat er fout is in de wereld.
Ja. Het is eigenlijk vrij simpel: alles dat niet in het ideologische straatje past (lees: tegen dwang en aangepraat schuldcomplex afnemen van verworvenheden) wordt als maatschappelijke paria veroordeeld. De boeren bezitten grond. Die moet afgepakt worden. Boeren protesteren. Boeren zijn wappie. Boeren zijn rechts. BBB steunt boeren. En binnenkort: BBB is Nazi (want teveel zetels in de pijpleiding). Wedden? Zo redeneert het linkse gajes. Alles is "by association" en de pers doet vrolijk mee.
Het maakt het er wel makkelijker op. Als je geen tijd of zin hebt om je ergens in te verdiepen, hoef je alleen de reaguursels te lezen van bepaalde tegelaars. En dan weet je gelijk wie of wat de “goeien” zijn, en dat zijn niet deze tegelaars. Die willen de “goeien” altijd maar weer in kampen zetten, of met zwaar geweld hun leven onmogelijk maken.
Viel mij ook op
Dat eerste wel, dat laatste niet. En andersom zie je deze link ook ook vaak : trumptards - wappies - putinfanboys - team boeren. Deze laatste groepen staan wat mij betreft ook voor afbraak van de huidige samenleving en haar verworvenheden vaak voorktomend uit egoisme en de ontkenning van wetenschappelijke inzichten. Team boeren laat dat ook zien (stokstofprobleem wordt ontkend en de eigen economsiche belangen worden boven dat van de leefbaarheid van Nederland gesteld).
van mij mogen ze. Zij zijn het excuus waarom boeren het ook mogen, zij worden lekker met rust gelaten, wat de hypocrisie bevestigd. Alleen dat binnendringen en vandaliseren van gebouwen gaat te ver, maar zelfs dan wordt er niks gedaan, want de goede "bruinhemden" net zoals ook niks gedaan wordt tegen de zwarthemden van Anti-Fa
En wat nu als de boeren met trekkers om 12.00 op de A12 gaan rijden?
Dan wordt het ingewikkeld.
Dus Rutte doet een persco om het plebs te vertellen dat de boeren allemaal terroristen zijn omdat ze een openbare prullenbak hebben beschadigd of in dezelfde straat als waar een minister woont drie trekkers hebben geparkeerd. Er word met vilein enthousiasme gedebatteerd over demonstranten die gewoon doen wat mag in NL; demonstreren.
Maar als er een -volgens mij- gestoorde agent zonder direct aanwijsbare reden begint te schieten op een demonstrerende weggebruiker, gewoon, op de openbare weg, dán is er geen reden om er een debat over te voeren.
Tuurlijk. En wéér een stukje geloofwaardigheid op het offerblok gelegd. Nog even en er is niets meer over.
Inderdaad triest dat het debat weggewuifd wordt door de linkse coalitie.
Die staan blijkbaar achter zinloos geweld.
@Nuchternederland | 06-07-22 | 11:59: één kogel in de richting van op het asfalt vastgeplakte klimaatfascisten en Rutte zélf vraag om een spoeddebat. Anders zou de backlash wel eensch een paar zetels kunnen kosten...
Dat is ook precies het overheidsbeleid, boeren ga weg uit NL.
Mag ik u gemberthee aanraden? Goed tegen misselijkheid.
@zwenkwieltje | 06-07-22 | 11:57: 200mg Zofran
Lekker succes wel die blokkades. Hartje centrum meest geliefde stad wederom nergens gebrek aan. Van vers tot zuivel, van brood tot beleg. Dank jullie wel boeren: ik ga brammetje smeren. Met osseworst van de slager, dus niet osseNworst.
Gelijke monniken, gelijke kappen?
Gelijke monniken, gelijke klappen
@Klunhel | 06-07-22 | 11:45:
Gelijke monniken, gelijke kogels?
Geen gelijke monniken. Die kiddo 's zijn de steuntroepen van de overheid, echoën slechts bestaand beleid.
Als je het reeele 10 punten plan niet omarmt als kabinet (en D66) zijnde, dan valt alle geloofwaardigheid definitief weg en kan het zomaar zijn dat Kabouter Komplotmarmot van de FvD gelijk heeft. Dan gaat het echt alleen maar om de grond...
Van de Wal zegt zelf dat het om de grond gaat en niet om stikstof, kan niet linken, Ergens op Twitter
De complotmarmot kan best nog wel eens groot worden.
Een complotCapibara.
@Klunhel | 06-07-22 | 11:44: Plus dat Rutte het zelf ook al gezegd heeft "het is veel makkelijker een weiland leeg te trekken voor bouw"
Tijd dat Rebellion extinct wordt
Gewoon ff he, zouden die ER-wijven (m, v, x, emoticon van een glittereenhoorn) dit weten?
www.nrc.nl/nieuws/2022/07/06/prognose...
Is zo’n ER-demo eigenlijk niet gewoon een lemming-actie? Een massale collectieve zelfmoord om de stikstofuitstoot van die drammers definitief te cancellen? Is dit een uitnodiging om met de trekker erover heen te rijden? Nee, geen suggestie Joris, slechts een vraag.
Zelden zo’n treurig ogend stelletje blanke verveelde rijkeluiskids gezien. Consequentievrij drammen. Weet je hoeveel stikstof dat drammen uitstoot? Ik heb respect voor mensen op de Sea Shepherd, voor Greenpeace-activisten die zich vastklinken aan een boorplatform, voor mensen die zich voor de speer van een walvis jager gooien. Maar met je iPhone je mede-activisten filmen terwijl je - wait for it - op een straat gaat zitten (op een straat zitten!!!! - ohhhww boyowhboyohwboyzeg wat zal Volkert trots zijn op je, deugpuntknuffeltje van iemand die wel durfde te staan voor wat hij dacht zeg maar - terwijl je je moeder belt dat ze niet hoeft te wachten met het middageten want je hebt een appeltje en een bammetje bij en jij je je vriendjes voelen zich de redders van de wereld: nee! Nee nee nee! Ga weg! Blaas de hoogovens op. Laat 7000 varkens vrij. Doe iets! Doe iets echts! Iets groots! Iets dat impact heeft. Iets dat tastbaar is, iets met impact, iets dat echt het verschil gaat maken. Niet deze treurigheid, enkel om op InSTa hartjes te kunnen oogsten bij even verveelde post-pubers die zijn opgegroeid met holle frasen en een valse belofte van een betere wereld.
Allemaal druppels op gloeiende plaat. Je kunt hier een boerderij met 14.000 varkens sluiten, dan opent er eentje voor 24.000 in Polen. De enige reden en oplossong voor alle problemen zitten in dit plaatje.
en.wikipedia.org/wiki/Doomsday_argume...
Ben wel blij dat al die extra mensen haast niets eten...
"Doe iets! Doe iets echts! Iets groots! Iets dat impact heeft."
Je bedoelt, geef het goede voorbeeld? Heb een plan voor je toekomst? Qua kinderen in de wereld zetten? Qua footprint?
Die "jurist" die hier gisteren voorbijkwam komt niet verder dan "we willen een leuk leven...", gevolgd door een eisenpakket.
Correct schoorsteenveger, correct. Een plan dat impact zou hebben zou bijvoorbeeld zijn: zorg dat er zo weinig mogelijk mensen een westerse levensstijl hebben. Daarom moet iedereen bij ER verplicht de gesteriliseerd worden en de grens bewaken. DAT heeft impact. No guts no glory. Ik heb wat dat betreft meer respect voor die terrorvegan die nertsen losliet. Hij was in ieder geval bereid om iets met zijn idealen te doen. Dit is een generatie die zo consequentievrij mogelijk probeert om zo veel mogelijk impact te hebben op hun insta volgers, die allemaal NAAST ze liggen op het asfalt.
Niet om het een of ander maar hebben die boeren geen bedrijf te runnen, koeien te melken en zo?
Jazeker, daarom werken ze normaliter ook 18 uur per dag met het hele gezin.
Nee. Die agenten daarentegen, die horen boeven te vangen (en vooral te beschieten).
Er wordt hier in de buurt ook veel 's avonds en 's nachts gewerkt nu (maaien /hooien) en buren en familie staan altijd klaar. Melk wordt in de beerput en riool gegoten, dat is al iets minder arbeidsintensief.
Waarom zouden ze dat doen? Melk komt uit de fabriek en graan en mais groeit vanzelf. Aldus Den Haag. Laat ze de tiefus krijgen daar in het westen.
@BBRDWR: in het Westen hebben we zelf ook boeren. Hele fijne ook. Heerlijke produkten. Met liefde voor ons gemaakt. Echte boeren van vlees en bloed. Die ook maar de tyfus dan?
Het verschil tussen protesterende boeren en protesterende klimaatfascisten is dat de boeren protesteren ten koste van hun eigen omzet en dat klimaatfascisten protesteren ten koste van de omzet van alle anderen.
Benieuwd welke spagaat die boerenhatende Joop zich nu weer in gaat bewegen om die Extinction Rebellion blokkade dan weer wel goed te praten, alwaar protesterende boeren volgens sommigen aldaar alleen al voor iedere vorm van verzet onteigend moeten worden zonder compensatie.
Simpel, het frame is al weer gemaakt: boeren zijn rechts. Rechts is slecht, want associatie met 40-45. Klimaatfascisten protesteren voor het klimaat. Klimaat is links. Links is goed. Een kleuter kan de was doen op Joop.
Hun zijn zielig, boeren worden geen strobreed in de weg gelegd en de 'rebellen' worden altijd direct gearresteerd als ze bijvoorbeeld huisvredebreuk plegen bij de belastingdienst.
@SailingDuck | 06-07-22 | 13:04: Ik zat er niet eens heel ver naast; @Joop_nl: Klimaatactivisten vergeten trekkers mee te nemen bij blokkade en worden direct gearresteerd
@Gladiator Fap | 06-07-22 | 12:14: Even 30 miljoen doden van Stalin, 60 miljoen doden van Mao, 2 miljoen doden van Pol Pot over het hoofd ziens.
Ik hoop dat de ME zijn werk doet. Orde is er om te handhaven.
Inderdaad, weg met die Extinsion ribeljonners.
Wat is orde….een verzinsel wellicht?
Ach nee he? Het kabinet was net bezig de lopende zaken af te handelen om eens fijn zes weken op vakantie te gaan. Nu moeten zij weer een standpunt in nemen
Er is best iets aan de hand in Nederland.... zo hebben we een toeslagen crisis, Groningen crisis, gas crisis, energie crisis (Rob is gepromoveerd van klimaatdrammer tot kolenboer, gefeliciteerd) klimaat crisis, stikstof crisis, boeren crisis en alles wat D66 verzint crisis. Ik vraag me af of het zelfs voor het beste naoorlogse kabinet niet teveel aan het worden is.
je vergeet een snel naderende crisis: droogte!!! Water raakt op. Daar gaat het kabinet komende 6 weken zeer druk mee zijn
Deze dingen hebben we al jaren. Ik vind sowieso het invoeren van de toeslagen een teken van een weeffout. Maar nu noemen we het opeens alles een crisis (o jee, het overvalt ons en hellup!)
@pane | 06-07-22 | 11:29:
Hoezo? Gaan Kamerleden driemaals daags onder de douche?
Ze kunnen het opzeker niet aan nee.
De enige crisis waar ik op dit moment blij van zou worden is een kabinetscrisis.
Samenvattend, we hebben een D66 crisis?
Eruit gooien van D66 zou misschien helpen?
En daarna lekker hamburgers eten bij de McDonalds.
Daar schijnen veel 'milieuactivisten' geen probleem mee te hebben zoals een paar jaar geleden bleek bij de studenten-milieuprotesten.
scholierenuitje was het...
Extinction Rebellion is een vervelend clubje maar, ondanks alle oudjes hier die kermen dat het niet zo is, het is wel zo. De Po en Tiber in Italië zijn praktisch opgedroogd. Zelfs in Nederland maakt men zich zorgen over watervoorziening. Het regent hier te weinig en daar teveel. We moeten elkaar niet langer voor de gek houden. We hebben de wereld de afgelopen 100-150 jaar nogal verkloot. Dat is gewoon een feit. Of we daar nog iets aan kunnen doen is nogal twijfelachtig. Sommige "linkse" groeperingen denken van wel. "Rechtse" sukkels zitten nog diep in de ontkenningsfase. Ik, en mensen zoals mij zitten meer in de 'doorgaan is geen optie, niets doen is geen optie maar valt er eigenlijk nog iets te redden fase'.
Het is te laat. We gaan allemaal dood, Theodorus.
Als je dat werkelijk denkt, dan is er altijd nog de optie om het spelletje voortijdig te verlaten.
Natuurlijk zijn ontkenners erg irritant, de mens heeft zeker wel invloed gehad op het huidige klimaat. De overdrive waar we nu in zitten, om in 2030 doelen te halen ipv 2035, wat de kosten verveelvoudigd, vind ik net zo irritant en weiger ik voor te tekenen.
@Duwbak_Linda | 06-07-22 | 11:05:
Dat sowieso Linda. Alleen belastingen en de dood zijn een zekerheid in het leven.
Ik denk dat we moeten vergeten dat oplossingen uit de politieke hoek komen en moeten accepteren dat we zijn aangewezen op innovatieve ondernemers.
Ik weet niet of u gelijk heeft of niet. Maar wat het ook is, wat mij nog het meeste stoort, is het gebrek aan oprechtheid bij de betrokken clubs.
Het gaat velen al lang niet meer om het verbeteren van het klimaat. Het gaat alleen nog maar om subsidies en politieke macht.
Kennelijk kom jij die fase waar je in zit ook niet echt uit, aangezien je nog steeds hier zit te reaguren vanuit je linkse deughoek, pendelend tussen de joop en GS, en niet je tijd beter besteedt door je hier nooit meer te laten zien en overal struiken en bomen gaat planten of waterputten slaan.
Mooie toon overigens: "ik, en mensen zoals mij".
Anekdotische bewijzen van afgelopen jaren zijn helaas niet valide om klimaatverandering te onderbouwen en nogal opportunistisch. Roept ook weerstand op, eigenlijk terecht.
Er zijn echter ook langere trendstudies die wel voldoende betrouwbaar bewijs leveren. Maar die zijn te abstract en worden niet vertrouwd.
Als mensen iets niet wíllen horen, houdt het op. Dan wordt het niets doen of de confrontatie aan gaan. Deze confrontatie tussen verduurzaming en status quo (boeren) kon wel eens heel bepalend zijn voor de kans van slagen van andere maatregelen.
Er komen geen oplossingen Theo, dat is het probleem. E.R. heeft die ook niet. En de belangrijkste oplossing is van links tot rechts taboe, namelijk bevolkingskrimp.
Wie sterven hier in het water bijvoorbeeld, en in mei is er al een alarm in de oostelijke provincies. Goh. Want opvangen schijnt te duur te zijn ( nee, dan is het beprijsmodel waardeloos ) dus moet het in een noodgang de sluizen door naar zee worden gepompt. Sja...
Baudet had gisteren een volledig idiote spreekbeurt ( ik kreeg er in ieder gevakl de rillingen van, iemand die door architectuur negatief getriggerd wordt is gewoon rijp voor een diagnose ) en toch hoorde ik 1 ding waar hij wel gelijk in had, namelijk dat er een helicopterview ontbreekt. En dat is ook zo. Het hangt allemaal samen en als je aan 1 knop draait heeft dat gevolgen voor andere bedieningsknoppen en dan kun je niet na een half jaar pas gaan kijken of je eraan moet draaien, nee, dat moet dan meteen.
Maare, Italie, er komt toch smeltwater uit de Alpen en de Dolomieten? Dat land is voor 80% omgeven door zee. Je zou eens kunnen beginnen met ontzilting en bassins kunnen aanleggen. Duurt wel even maar dan ben je tenminste toekomstbestendig bezig. Janken dat je in een droge bedding staat, ja, dat zien we. Dus? Centjes lossen dat niet op want dat kun je niet drinken. Oftewel, actie, wat ga je eraan doen?
@Het brein erachter | 06-07-22 | 11:06:
Niet alleen het klimaat. Ook het milieu slopen we gestaag. Alles wat we nu doen is m.i. too little, too late. Maar ja, als we willen dat onze kinderen en kleinkinderen en hun kinderen nog een beetje wereld hebben over 50 of 100 jaar dan zullen we toch flink wat moeten veranderen. Beetje zoals vroeger toen we nog zure regen hadden. Dat hebben we ook best aardig opgelost.
Wat een deprie verhaal. Ja er veranderd iets en alleen als de hele wereld daarvan overtuigt is dan kunnen we wellicht iets doen. Nu miljarden verspillen aan 0,000xx graad verlaging van de aardse temperatuur is als slaan met tiktak hamertje op een betonnen bunker.
De grote vraag is Theo, welke invloed heeft de mens hier nu eigenlijk op en welk deel is the cycle of life? Als je gelooft in de evolutie theorie dan moet je onderschrijven dat er grote periodes van warmte en kou zijn geweest en dat we nu wellicht weer in zo’n cyclus zitten, ongeacht wat de mens doet. Ben je gelovig dan weer je dat alles toch wel goed komt.
@Graaisnaaiert | 06-07-22 | 11:15: Misschien valt er wel minder sneeuw.. de laatste 10 jaar heb ik alleen nog maar kunnen skieen dank zij sneeuwkanonnen kunstsneeuw.de dorpen waren goeddeels kaal.. leuk vooruitzicht voor Nederland als er geen smeltwater uit de Alpen gletsjers meer komt..
@Me_Giant | 06-07-22 | 11:14:
Eeuwen, nee millennia zijn we als mens relatief duurzaam geweest met ons land en onze leefomgeving. Ergens in de 19de eeuw zijn we daar vanaf gestapt en dat is van erg tot erger gegaan. Nu hebben we dankzij technologie de mogelijkheid om te verduurzamen en ik denk dat dit hoewel te laat een goede ontwikkeling is.
ik vind het wel leuker om naar te kijken.
editorial01.shutterstock.com/wm-previ...
www.nasa.gov/feature/ames/human-activ...
We doen ook goede dingen
@ikworstelengadouchen | 06-07-22 | 11:18:
Dat is geen vraag. Dat is een feit. De mens is (grotendeels) verantwoordelijk voor de klimaatcrisis en 100% voor de milieuproblematiek.
Ga je verhaaltje ff in Afrika afsteken. Daar is mijn oude diesel van 15 jaar oud verleden week naartoe gegaan want kennelijk is daar geen behoefte aan milieuzones. Wij investeren 60 miljard in klimaat, kopen alle boeren uit om huizen te bouwen voor nog meer meer meer asieleisers en de rest van de wereld doet weinig of niks. Misschien eens nadenken over waterstof in plaats van electrisch? Ben met je eens dat er wat moet gebeuren maar dat kan Nederland niet alleen.
@Graaisnaaiert | 06-07-22 | 11:15:
Dat is ook de vraag. In Nederland kunnen we in ieder geval beginnen bij onze vruchtbare grond in de stront te laten zakken. Dat blijkt niet zo heel best te zijn voor ons land. Wellicht op korte termijn wel voor winstbejagende boeren maar op lange termijn niet best.
@Waakvlam | 06-07-22 | 11:25:
We moeten eerst maar de bende in ons eigen land opruimen en daarna kunnen we kijken naar andere landen.
@Smoelensmid | 06-07-22 | 11:20:
misschien een keer naar Zwitserland ipv SnowWorld Landgraaf
Je hoort dus bij de groep die veel zegt maar niets wil doen.
@Theodorus.Goldbach | 06-07-22 | 11:20: Da’s niet waar hè, de mens heeft praktisch nergens op de wereld gekeken naar de gevolgen van zijn handelen. Bossen werden gewoon omgehakt als dat uitkwam, ook in de Amazone. Er zijn meer dan genoeg verhalen bekend van hele bevolkingen die moesten verkassen of gewoon uitstierven, doordat hun omgeving verziekt was.
Dat neemt niet weg dat we niet weg moeten kijken, maar ga niet beweren dat de mens altijd duurzaam was. Ons eigen land is nota bene compleet omgehakt en leeggetrokken zonder over de gevolgen na te denken.
"Ik, en mensen zoals mij"...... typisch!
@zoute drop, sorry m/v, over je laatste zin heeft gelezen.
@zoute_drop | 06-07-22 | 11:14: als er alleen mensen mogen reageren die de "GeenStijl" mening vertegenwoordigen is de discussie snel gesloten.
Jij zit meer in de ik plemp tegels vol onzin fase.
Maak je niet druk, volgens de laatste inzichten ga je toch binnen 2 tot 4 jaar dood aan vaccin complicaties. Het klimaat overleeft jou wel.
Er wordt al heel veel gedaan om CO2 te verminderen. Dat wordt weleens vergeten. In 2030 zal er minimaal 250GW offshore wind zijn geinstalleerd, China bouwt met relatief schone kolencentrales, in China rijden ze allemaal op electrische scooters, de EV revolutie is gaande, waterstof economie komt op stoom. In de maritieme sector zijn veel ontwikkeling gericht op methanol, batterijen, of waterstof als vervanging van diesel etc. Maar het punt is, de omslag kost tijd en vooral geld. Een fabriek bouw je niet in een dag. En bovendien zijn het vooral commericele bedrijven die moeten investeren, maar ook moeten overleven. Deze ambities schuren bovendien met de huidige problematiek, inflatie, energiekosten etc. Extinction Rebellion jongens en meisjes hebben hier m.i. te weinig oog voor.
@Smoelensmid | 06-07-22 | 11:20:
Dat is al 30+ jaar aan de gang, de sneeuwgrens die hoger en hoger komt te liggen. Wij gingen vroeger skieeen in het Wallis, je kon skieeen tot in het (berg)dorp. De laatste keer dat ik er was lagen die huisjes heel triest onder de sneeuwgrens en was er een hele nieuwe trits chalets verderop de bergwand gebouwd.
@Theodorus.Goldbach | 06-07-22 | 11:08: ontlasten is ook een zekerheid. En dat stoot ook co2 uit. Dat is de grootste reden dat we teveel co2 uitstoten. Er zijn in de laatste 100-150 jaar heel veel mensen bijgekomen die ook allemaal willen eten, en dat laatste wordt verzorgd door boeren. Er is al een voedseltekort en dat wordt door het verdwijnen van boeren niet beter
40% van al het water bij de Po en Tiber wordt verknoeit (lekt weg) omdat het systeem totaal verouderd is en niet onderhouden. Dus daar is werk aan de winkel.
Lees Lomborg of the world in data eens we hebben voor een ongekende vooruitgang gezorgd de laatste 220 jaar, volgens de levensverwachting het percentage mensen dat in absolute armoede leeft (van 95%naar 5%), opleiding, etc. En dit alles dankzij fossiele brandstoffen
Misschien wordt het tijd dat heel NL een uur plat gaat. Geen 2 minuten stilte maar een uur. Op 2 augustus, als meneer Rutte zijn mijlpaal bereikt. Van 12:00 tot 13:00 u. Social media's op stil. NPO op stil. Iedereen naar buiten om elkaar weer eens aan te kijken. Gewoon open je gezicht laten zien. Niet schreeuwen, niet klappen. Gewoon een uur doodse stilte. Auto's en vrachtverkeer aan de kant (zodat hulpverlening er door kan). Treinen stil (staan ze toch al). Fabriekslijnen afdraaien en om 13:00 u weer opstarten. Een uur lunchpauze zonder geluid.
We staan achter, voor en naast elkaar, we zitten hier met zijn allen op dit kleine kutstukje van de aardbol, we hebben het met elkaar te rooien, Den Haag luistert niet. Als Den Haag niet wil stilstaan bij wat er gebeurt in NL, misschien moeten wij dan maar stil gaan staan.
Er zijn téveel problemen/crises in dit land, we worden bewust in hokjes en groepen gedeeld om geen eenheid te kunnen vormen, maar deelprojectjes, deelprobleempjes. Veel gemakkelijker te handelen, verbanden loslaten.
Ik ga elke avond 8 uur plat. Als ik opsta is het nog altijd een kutzooi. Waarom zou 1 uur dan wel werken?
Je leeft in een alternatieve realiteit. Je bent bereid om honderdduizenden, zo niet miljoenen mensen hun leven te frustreren voor een paar melkboeren. Ja. Want naar schatting praten we over wat varkensboeren en wat melkboeren. De rest van de boeren kan gewoon vrolijk (met hier en daar wat krimp) verder.
@Theodorus.Goldbach | 06-07-22 | 11:08: Ach Theo, een paar jaar geleden wist je niet eens wat stikstof is laat staan dat het een probleem is.
Je blijft ook bezig hè , met je eenzijdige schuld aanwijzen . Met technische oplossingen kopje al een heel eind bij de boeren.
Wie zijn de volgende op de vervuilingslijst ?
Energie centrales, vuiverbranders , bedrijven als tata , luchthavens enzovoorts.richt je pijlen daar maar op .
@Schipperke | 06-07-22 | 11:18: Wat mij betreft zijn de volgende de vlieg zonvakanties.. waanzin al dat gevlieg voor een weekje Bodrum.of Hurghada. www.nytimes.com/2019/09/19/climate/ai...
Zal de politie hier ook gaan schieten?
Nee. En de lokale burgemeesters komen even langs om hun steun te betuigen.
Met "toevallig" een button met 2030 erop....
Stuur de boeren eropaf.
Vroeg me al af hoelang ik moest scrollen om deze tegen te komen. Maar nee, vermoed het niet. Dan moeten ze afstand houden en de-escaleren.
Told you. De wet is voor iedereen gelijk. Dus wat de boeren wel danwel niet mogen, mogen anderen dan ook wel of niet. Het kan niet zo zijn dat dingen alleen mogen als het onderwerp toevallig in het straatje van de populistische agenda past. Dat gezegd hebbende ben ik zelf van mening dat dit soort acties helemaal niet kunnen, ongeacht het onderwerp en ongeacht uit welke politieke hoek ze komen.
Kennelijk kunnen deze acties wel. Soort Nieuw Realisme.
Mogen extreem rechtse groepen dan ook (lees neo nazi's of bijv grijze wolven, IS'ers) waar ligt de grens?
@small_town_dude | 06-07-22 | 11:00:
Kunt u zich die (pre)IS optocht in Den Haag nog herinneren waarbij zaken als dood aan de Joden in het Arabisch werden geroepen? oftewel, u loopt 8 jaar achter. En grijze wolven die stonden al op de brug toen in Rotterdam, toen Rutte dat Turkse mokkel verbood om hier op campagne te gaan. En er zat er al een in de Kamer he, die crimineel van een Seltsjoek Osturk. En neo's hebben nog wel eens een optochtje hier, een concertje daar of een trainingskampje in de Ardennen zus of ze glippen er bij de sms door en komen soms als geinterviewde door.
Nee, die wappies mogen idd niet want die zijn niet leuk. Boeren wel. Daarnaast is demonstreren van de Wapsen hun werk terwijl de boer er zijn werk voor moet neerlegen
Goh. Het lijkt erop dat een significant deel van de bevolking het wel een beetje gehad heeft met de kabinetten Rutte.
Ik ga het lijstje hier niet opnieuw herhalen maar toch knap hoe deze man de afgelopen 11 jaar bijna elke beroepsgroep tegen zich in het harnas heeft weten te jagen, op de paarse broeken en beleggers na dan.
Als dit kabinet Rutte een pak melk was zou ik het wegmikken in verband met "ver over de datum", en ze zijn nog maar net begonnen. Als zelfs de SGP al begint te morren. Als de PVV en de SP samen een motie van wantrouwen indienen, ja. Dan is er wel wat aan de hand.
Gisteren even met de visboer gepraat hier, leuke jonge meid, eigen zaak, de VVD zou er trots op moeten zijn. En die maakt zich dus zorgen dat ze de prijzen voor kibbeling en lekkerbekjes moet verhogen ( dus echt moet verhogen, en dat zijn dan niet een paar dubbeltjes ). En dat is dan de goedkopere vis die wel veel verkocht wordt. Het dure spul is al voor een ander publiek. En wat moeten die mensen dan aan vis binnenkrijgen? Levertraan mag ook niet meer, vanwege de walvisvangst. Of wordt het dan gewoon toch maar de McVreet?
Nou ja, eens zien of er vandaag wel karnemelk te krijgen is, de echte, van Den Eelder. Ook ruim 20 cent in prijs gestegen in een half jaar trouwens...
Rutte is gewoon een Spindoctor van de EU. De EU bepaalt wat er gebeurt zonder rekening te houden met lokale tradities, cultuur, samenleving, politiek en Rutte moet er gewoon een mooi verhaaltje van gaan breien voor het plebs. En de Nederlandse politiek zich maar afvragen waarom de bevolking denkt dat de afstand tussen hun en de politiek zo groot is.
Ik snap je betoog, maar wordt vis niet gewoon duurder omdat er teveel mensen zijn en dat die de oceaan leeg vreten?
'Als de PVV en de SP samen een motie van wantrouwen indienen, ja. Dan is er wel wat aan de hand.'
Niet dat het genoeg is en ook niet dat ze weer tegen stemmen maar Kuiken en Klaver hinten zelfs dat Rutte beter kan opstappen.
@SterF... | 06-07-22 | 11:04:
Er zijn sowieso teveel mensen, SterF en het ergste is dat baren ook nog gesubsidieerd wordt. Homo Sapiens is een verdienmodel geworden.
Een hoop vis is kweekvis, ik denk dan, het moet maar. Beter goede kweekvis dan geen vis.
Maar inderdaad, de vraag stijgt, het aanbod blijft gelijk of wordt minder dus de prijzen stijgen. En dat zit er ook nog eens onmundig veel ballast op in de vorm van regels, nieuwe regels, veranderende regels, bestuursorganen en lobbyclubjes. Vissers varen momenteel niet uit want het kost ze geld of ze varen om niet. We hebben die pulsvisserijdiscussie gehad. Terug naar de sleepnetten, gaat je investering. En met sleepnetten komen Greenpeace-actievierders ( geen typo ) die basaltblokken in je netten flikkeren.
Overigens valt het hier nog wel mee met de visvangst. In Azie worden de vissen kleiner en kleiner gevangen en is het ook voor die mensen nog te betalen, daar is ondertussen een echte ecologische ramp aan het plaatsvinden. Was bijna 20 jaar terug op Java, viel me op hoe stil die bossen - langs de wegen - waren, je hoorde niets, geen vogel. Alsof ze allemaal waren gevangen en opgevreten...
@Graaisnaaiert | 06-07-22 | 11:23:
De mensch is een slijmlaag op substraat aarde...
@SterF... | 06-07-22 | 11:30:
Ik zie het ook zo ja.
Ondertussen zit Bojan plastic te halen uit rivieren in Indonesië, Maleisië, Dominicaanse Republiek en Vietnam. Al die mileuwappies moeten zich diep en diep schamen dat ze niet iets soortgelijks doen.
Bojan is geen luie linkse kuthippie Maar iemand die een probleem ziet en ermee aan de slag gaat, in plaats van 3 uur op straat te gaan zitten janken, werkende mensen het werken onmogelijk te maken en daarna massaal naar de McVreet want we hebben vandaag de planeet weer een stukje gered. Ofzo.
Echt, linkse drammers, kan er helemaal niks mee. Stelletje hypocrieten.
Ja maar ze kunnen wel alles filmen met hun smartphone die na 2 jaar einde contract wordt afgedankt, maar dat is natuurlijk helemaal niet slecht voor het milieu.
Juist
Wie zijn de volgende die snelwegen gaan blokkeren? De anti-moslimdrammers van de PVV? De anti-vaccinatiedrammers van het FvD? De pro-autodrammers van de VVD? De weg-met-armoededrammers van de SP? De Jezus-stierf-voor-joudrammers van de CU?
Breng ze nou niet op ideeën.... :(
Wat dacht jij dan, dat je nog meetelt als je geen snelweg gaat blokkeren?
Het is dat ik er te lui voor ben, maar anders...
Ik vermoed anti democratie drammers van de partij D66.
De klimaatdrammers van D66?
Oh, die liggen er al.
Even kijken naar welke activistische groepjes de Postcodeloterij nog meer steunt.
In ieder geval de Pallievlaggersclub want die zijn als de dood dat zij over het hoofd worden gezien als er andere onderwerpen de aandacht krijgen. Een beetje het kleine verwende hysterische matig begaafde jongere broertje - m/v/woef! -dus.
Gaat de politie nog met scherp schieten op ze?
Of staat dat niet in het draaiboek?
“De snipers liggen op positie”.
Roger.
Nee natuurlijk niet want ras-activisten moet je met zacht hand benaderen.
Olie, kolen en gas worden helemaal niet gesubsidieerd. Hooguit iets meer of minder belast met accijnzen. "Duurzame" energie daarentegen...
We subsidiëren/betalen wel kolencentrales om te stoppen en nu geven we ze opdracht om toch weer te draaien. Wellicht dat dit voor ER wat ingewikkeld is.
Het gebruik van fossiele brandstoffen wordt volgens de regering in Nederland met 4,5 miljard euro per jaar gestimuleerd. Het gaat hierbij niet om gewone subsidies, maar om zogenaamde belastingsubsidies: belastingkortingen of zelfs vrijstellingen voor zeer grote verbruikers. Kan je dus zien als een soort subsidie en 4,5 miljard is best wel vors.
Zie voor meer informatie bijvoorbeeld de site van mejudice punt nl.
Laat ze de serie kijken op HBO wat er dan gaat gebeuren
Denk dat ze dat niet eens beseffen ,en ook niet dat het elektrisch netwerk dat niet trekt
Laten we maar hopen dat Rusland de gas lijn niet dicht houd na 11 juli
Zowiezo hebben we geen genoeg voorraad voor de winter
En kabinet gaat met reces
Wordt een zooitje
@Xbitt | 06-07-22 | 10:57: Nee. Minder belasting is geen subsidie. Leer eens boekhouden.
Ik verheug me zo op de geweldige economische ellende die D'66 aan het veroorzaken is in eendrachtige samenwerking met de VVD, het CDA en de CU. En straks maar janken dat alles fout loopt. Het wordt tijd dat "Wie zijn die mensen" van alle EU landen zich verenigen en samen optrekken naar Brussel om orde op zaken te stellen. Graag online verslag doen!
De kunst waar zij in uitblinken is die malaise die ze zelf hebben veroorzaakt toe te schrijven aan hun tegenstanders door ze te benoemen en te doen alsof het een totaal nieuw fenomeen is, dus de PVV FVD SP GL en PvdA hebben zitten slapen en zij zien nu wat het beste is voor het land.
Social Media is een verrijking voor de samenleving. Iedere gek heeft een podium.
ik vermaak me altijd wel.... great entertainment!
Jammer dat de kosten weer door een kleine groep moet worden opgehoest. Terwijl ze niet naar het circus gaan.
U zegt het.
Het is een probleem. Net zoals met andere soorten en vormen van sektes raken mensen, vooral zwakkere mensen, er behoorlijk snel in verloren. Dat is een behoorlijk slechte ontwikkeling. Aan het einde van het verhaal zijn er alleen maar verliezers.
@Theodorus.Goldbach | 06-07-22 | 10:54: Denk je dat het ooit anders is geweest? Er zijn ook nu nog miljarden mensen die geloven dat er, naar Russell, een vliegende theepot rond de zon cirkelt.
Bewijs daarvan is nooit geleverd. We zijn door gevaarlijke gekken omringd, ws ken je de schrijverT wel.
Social(ist) media is de kanker van het internet.
Welke subsidies dan?
Ik ben altijd verbaasd dat ER met onmiddellijke ingang graag terug wil naar the dark ages Enkel ng. Duujzame energie.... zeggen ze dan. En ze schetsen een wereld waar de kroppen sla vanzelf onder een regenboog doorvliegen en op onze borden belanden. Iedereen komt overal op een zonnestep. En gratis transitieklinieken op elke straathoek . Lekker zijn wie je werkelijk bent in een schone wereld. In werkelijkheid: Misschien een uurtje stroom per dag. In de rij voor olie en meel en een wapen dragen is pure noodzaak.
Je vergeet dat er op elke hoek van de straat nog een wietshop moet komen, bedankt D66.
Nou de legalisatie van softdrugs lost een hoop op. Minder verspilling van politiecapaciteit, kunnen ze echte boeven gaan vangen. Meer lucht bij het OM. Belasting heffen over al die gerookte zooi. Win win win.
Wat verwachten ze nou? Zoiets als
Oh Extinction Rebellion, hef alsjeblieft de blokkade op. We doen alles wat jullie vragen! We zetten de subsies volgende week stop.
Nee, wij eisen onmiddelijk!!1!
Ok!
Het doel van deze club is primair elkaar te complimenteren met de mooie acties. Kringrukken dus.
Activisten leven bijna allemaal van een uitkering, wellicht moeten we daar eens wat aan gaan doen. Zet ze maar aan het werk in de landbouw.
D66 is blij dat ze naar de fringe minority ER kunnen wijzen om te laten zien dat hun waanideeën heus wel leven in de samenleving.
@SterF... | 06-07-22 | 10:48: Ha, die ga ik er in houden, 'kringrukken'.
Tnx.
De latte-lebberende gekkies van Extinction Rebellion worden, in tegenstelling tot de boeren, niet in hun bestaan en levenswerk bedreigd. De gekkies hebben de stilzwijgende steun van grote delen van de macht, de boeren hebben de regering tegen zich. Dat zijn immense verschillen.
Denk niet dat de Extinction Rebellion figuurtjes veel steun krijgen. Wat zij willen is, hoewel nobel, totaal onrealistisch. De veestapel minderen met 30% is daarentegen wel te doen in 8 jaar tijd. Ik weet eigenlijk niet meer wie meer hysterisch zijn die Extinction Rebellion figuren of die boze boeren en burgers.
@Theodorus.Goldbach | 06-07-22 | 10:44: Heb je hem weer met z'n 'is wel te doen'. ER nobel noemen is ook een van de vele dieptepunten die je bereikt hebt met je plempsels.
Wat een complete onzin. Boeren is decennia door een ijzersterke lobby politiek de hand boven het hoofd gehouden. Probleem met mestoverschot is steeds verder vooruit geschoven.
Daarnaast vormt klimaatverandering wel degelijk een bedreiging voor de manier waarop we nu leven.
@Me_Giant | 06-07-22 | 10:49:
Hoe wat en waar..??
Waar ligt het verschil, los van emotie..
30% minder bevolking in NL is wellicht ook wel te doen in 8 jaar?
@Me_Giant | 06-07-22 | 10:49: Aan die klimaatverandering liggen demografische redenen ten grondslag. Er zijn simpelweg te veel mensen, die allemaal een balkon op de zuidzijde willen hebben.
Dat zou kunnen als we nog een zusterplaneet Aarde zouden hebben, maar dat blijkt volgens de laatste wetenschappelijke onderzoeken niet het geval te zijn.
Dat zijn dingen die je niet oplost met windmolentjes. Die jongens en meisjes hebben allemaal kennelijk een klap van zo'n windmolentje gekregen. Mataklap.
@Me_Giant | 06-07-22 | 10:49: Hear, hear!
@neonreclame: hoe wat en waar? Moet ik dat uitleggen in een land onder zeeniveau?
Je laatste opneming snap ik niet.
@Ichneumonidae Eens, en ik denk ER ook, bedoelde je dat te onderschrijven?
@Me_Giant | 06-07-22 | 10:56:
Emotioneel denken helpt niet....
Dat we al een tijdje onder zeeniveau liggen heb ik ondertussen wel begrepen.. Dat er oplossingen zijn heb ik ook begrepen... Hoofd koel houden heb ik ook begrepen...
Geen paniek...
@Me_Giant | 06-07-22 | 10:58: Uhh, dat niet nee. Vrees dat de overbevolking niet zomaar op te lossen is, wat je verder ook zou willen ondernemen. Sommigen zien het grote aantal mensen als een soort rattenplaag. Doorgaans lost dat soort dingen zich vanzelf op.
Ik hoop het niet mee te maken.
De overbevolking lost zich inderdaad vanzelf op uiteraard. Ik hoop dat ook niet meer mee te maken. It will be ugly....
Ik hoop dat Extinction Rebellion Afrika niet op komt dagen vandaag . www.youtube.com/watch?v=S8mMA4ptzcU&a...
Ik heb nog nooit ergens voor of tegen gedemonstreerd. Begin me zo onderhand een bedreigde diersoort te voelen.
Weet iemand bij welk subsidieloket ik me moet melden?
Ik sta naast je makker. Ik heb ook nog nooit voor of tegen iets gedemonstreerd.
@Theodorus.Goldbach | 06-07-22 | 10:42: Ken jij mss een of ander geitenpaadje naar een voor mij onbekend subsidieloket?
Ik wil ook wel eens een keer vangen. Wie niet eigenlijk?
@Ichneumonidae | 06-07-22 | 10:43:
Nee alas. Wij vallen buiten de boot. Onze mening ventileren op GeenStijl is alles wat we hebben.
@Theodorus.Goldbach | 06-07-22 | 10:46: Dat moge duidelijk zijn.
Ik 1 keer, tegen de kruisraketten, '83 of '84 ofzo. Mijn ouders waren er tegen ( dat ik geen demonstreren ) en achteraf gezien hadden ze natuurlijk dik vet gelijk. Maar ja, stronteigenwijs he.
We hebben 15.500 veeboeren, wat een kleine groep kan bereiken. 25 miljard te verdelen en nog niet tevreden. Dat is 1.6 miljoen per boer.
Niet alles is met geld af te kopen.
Vind dat ook niet eerlijk. Waarom kopen 'ze' niet gewoon alle Nederlanders uit?
1.6M is niet echt veel voor een bedrijf, flinke lap grond en een huis.
@Hans Kwalzan | 06-07-22 | 10:45:
De meeste boerderijen worden van de hand gedaan voor rondom 1 miljoen. Daarbij klopt het cijfer ook niet. Er was al 7 miljard gereserveerd. Daar komt 24 miljard bovenop. Als er een beroepsgroep die niet mag klagen dan zijn het de boeren wel. 31 miljard euro gaan we aan ze besteden om onze leefomgeving weer een beetje te normaliseren.
@Theodorus.Goldbach | 06-07-22 | 10:48: Verdraaid nog aan toe. Misschien hebben ze nog iemand nodig bij de NPO?
@Hans Kwalzan | 06-07-22 | 10:45:
Dat geld is ook om te stoppen met het bedrijf. Waar haal jij het vandaan dat de boeren ook hun huis uit moeten?
Er hoeft dan ook maar 30% van de veestapel weg, niet 100%.
Oh, u denkt dat ze dat geld gaan krijgen?
Naïviteit ten top.
De boer krijgt een fooi, de projectontwikkelaar (VVD) en consultant (D66) en diversiteitsbioloog (GL) krijgen de hoofdprijs.
@Usumani | 06-07-22 | 10:51:
Ik vind het wel knap dat alles wat je uitkraamt nergens op slaat. Dat is ook een vak.
Als dat langs de uitvoeringsorganisaties is geweest mag je blij zijn als er 25 miljoen over is, zie Groningen.
@Theodorus.Goldbach | 06-07-22 | 10:58: It takes one to know one.
Eigenlijk wel een beetje chaos zo....
Waar is de beveiliging...?
@Roos | 06-07-22 | 10:41:
Die zit aan de keukentafel...
Zo stoer ben ik ook niet...
Pak gewoon allemaal op. Deze groep net als die boeren. Met trekkers alles vastzetten gaat veel te ver
Jij zal ook vast staan te juichen als ze jou uit je huis komen trekken.
@Ichneumonidae | 06-07-22 | 10:39: als ik met m'n trekker op een doorgaande weg alles vast ga zetten zou ik er niet van opkijken
@jeweettochniet | 06-07-22 | 10:46: Oorzaak en gevolg omdraaien is een bekende truc.
@Usumani | 06-07-22 | 10:52: bekende truc. lekker inhoudelijk. ben zelf opgegroeid als boerenzoon maar kan hier echt geen sympathie voor opbrengen
Grote kans dat de gracht bij de 2e kamer versneld wordt aangelegd, burgers die verhaal komen halen is het schrikbeeld van menig politicus.
Ach een trebuchet is makkelijk zelf te bouwen toch?
@ikworstelengadouchen | 06-07-22 | 10:52:
Met welk hout? De bomen zijn allang versnipperd en door de biomassacentrales heengejenst "want groen".
OOk graag de uitkeringen intrekken van protesterende klimaat mafklappers.
Zag gisteren hoe het met pensioenen gaat. Wie kent wie
Zie Nederland 2
Bridgestone minister.grote Amerikaanse giganten en woensdag de gouden prijs kreeg, ja de minister die onderhandelingen voerde.
2
Blokkeren waarmee? Met bakfietsen? Of hebben ze stiekem toch zo'n dieselslurpende auto uit 1995?
@politie : klimaatdrammers en gericht schieten misschien?
Neem aan dat we nu ook wel filmpjes van GL en PvdD krijgen dat je geen wegen mag blokkeren? Toch?
Ben benieuwd, meemaken en derbij zijn.
Moskou of Bejing misschien iets voor jou?
Het zal toch niet zo moeilijk zijn om koeien zodanig te fokken en te dresseren, dat ze in een soort schijtgreppel schijten, en dat je die schijt daarna ontdoet van ongewenste stikstofverbindingen.
Dat heet een stal met een mestput. Koeien schijten op de vloer en robots schuiven het er in.
Die schijtgreppel hebben ze al, dat heet een stal. Of dacht u dat het 'probleem' ging over koeien die in de wei schijten? (Blijkbaar wel...)
Koning keizer admiraal, schijten en stikstofverbindingen uitstoten doen we allemaal.
@AarbeiMetSlagroom | 06-07-22 | 10:49: Dat is/was er maar werd door de 'specialisten' als te duur en onzinnig gezien.
Het oorspronkelijk Nederlandse bedrijf is wel werkzaam in Duitsland...
Pleur iedereen die een snelweg blokkeert maar een tijdje in de nor. Kappen met die ongein.
Ik zat meer te denken aan als we nu allemaal eens op de snelweg stil gaan staan.?
@knutsel_ | 06-07-22 | 10:35: met de huidige brandstofprijzen gebeurt het vanzelf
@AarbeiMetSlagroom | 06-07-22 | 10:45: De helaas steeds groter wordende groep toeter tokkies die alles en iedereen staan te verwensen omdat ze niet door kunnen
Wanneer gaat het klootjesvolk de straat op?
Geen enkele sympathie voor ER normaliter. Echter, alle vormen van subsidie mogen wat mij betreft beeindigd worden. Dus voor deze keer ben ik het met ze eens.
Ondanks dat ze zelf ook nogal wat subsidie zullen ontvangen.
Laten we beginnen met subsidie voor cultuur.
Subsidies? Wat dacht je van uitkeringen.
Waar denk je dat ER hun materialen e.d. van betalen? Zwaar verbonden aan milieudefensie die subsidie van het rijk krijgt. Er zal vast een rijke zich zelf schuldig voelende socialistische voormalig ambtenaar zijn die zijn schuldgevoel voor zijn gedane leed aan de wereld wil af betalen. En dan heb je de linkse politieke partijen die ook een belastingduit in het zakje doen.
Subsidies weg?
Ik hoop voor u dat u geen musea- of theaterliefhebber bent?
@Roos | 06-07-22 | 10:43:Of ik wel of geen liefhebber ben lijkt me niet zo relevant.
Misschien ben ik wel een enorme liefhebber van prostituees en stripclubs, maar die krijgen bij mijn weten geen subsidie.
Als iets niet kan overleven in een markteconomie dan moet het helaas verdwijnen. En ik denk dat er zeker musea en theaters over zullen blijven, maar inderdaad niet meer in elk dorp.
@C1O2 | 06-07-22 | 10:50: wij zijn het eens over subsidies. En wat mij betreft mogen de toeslagen / kinderbijslag ook worden afgeschaft.
Mensen die LoPeN over de snelweg moeten sowieso beboet worden. www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Welja, dat was te verwachten natuurlijk, dat iedereen en zijn moeder maar infrastructuur plat gaat leggen om hun zin te krijgen.
Gelijke monniken, gelijke kappen. Alles wegslepen, afvoeren en shredderen. Klaar.
Als 70% van alles de shredder in gaat hebben we geen enkel probleem meer.
Brood was op in de supermarkt en ook bij de echte bakker. Heeft wel effect die blokkades.
Brood moet je in de vriezer plempen met 4 tegelijk.
@pibasso | 06-07-22 | 10:35:-
Goed idee, en vers brood moet gewoon verboden worden. Dan houd je ook geen oud brood meer over. Daar zal Extension Rebellion wel blij mee zijn.
Bak boekweit pannekoeken.
Ik heb ineens visioenen van boeren met giertanks op de A12. Niet dat ik iets aanmoedig of zo..
Had ik ook!
Kan iemand die kale agent van gisterenavond naar de A12 sturen...?
En toen zat opeens het kroost van d66,groenlinks,pvdd en sp op de snelweg, zoek de 10 verschillen. Kijken of die net zo aangepakt gaan worden als de blokkeerfriezen.
Het is een groot verschil of je demonstreert voor je leven, werk en land -boeren, voor het goed kunnen uitoefenen van je beroep -huisartsen, of voor een ideologie -extinction rebellion.
Dat ER zichzelf serieus op hetzelfde niveau plaatst als de boeren, zegt genoeg over de domheid van deze beweging. En morgen gewoon weer werken jongens en meisjes? O wacht....
ER is niks anders dan een end-of-the-world cult.
En zo is het.
Het verschil tussen ideologische demonstratie en nood-demonstratie kan niet genoeg onderstreept worden.
Wie is de volgende die gaat blokkeren? Jerry Afriyie met zijn KOZP misschien? Nog even een verband met Zwarte Piet bedenken, maar dat lukt hem vast wel.
Roet zorgde voor de zwarte gezichten, auto’s stoten roet uit, dus racisme! Doe ik het zo goed?
Alleen maar witte boeren zal wel genoeg zijn voor Airfryer om aktie te voeren.
Goed plan van die 2500 boeren. Wel jammer dat de politiek doordendert en zich er verder niks van aantrekt. Echt grappig om te zien hoe machteloos en nietszeggend politici zijn als er een groep blijkt te zijn waarover ze niet, zonder alleen wat verbale tegenspraak, heen kunnen walsen.
Die lui wonen in een kraakpand, voeren geen flikker uit en hebben gratis gas en licht.
Gewoon arresteren en laten overnachten in Hotel Politieburo.
Vriend, ben jij niet een beetje aan het radicaliseren? We hebben het hier wel over groene jongens en meisjes hoor!
Water en stroom afdraaien. Geen internet en als ze ziek zijn, geen ziekenhuis. Misschien snappen ze dan wat de motor van een moderne maatschappij is.
Hmm ik denk dat ze eerder in een grachtenpand wonen.
@Ichneumonidae | 06-07-22 | 10:26: Hun pappies en mammies werken wél, en daar moeten deze jongens en meisjes zich weer tegen afzetten natuurlijk. Wees eerlijk. Wie zou jij aannemen, als je dit ongewassen schorem ziet rondlummelen en provoceren? Niemand toch?
@knutsel_ | 06-07-22 | 10:30:
Rebelleer..!!
www.youtube.com/watch?v=3RaHTDNude4&a...
@knutsel_ | 06-07-22 | 10:30: Ja, dat kan óók he. Partner verdient de kost en de ander verveelt zich dood en gaat dus maar lopen klieren.
Die lui wonen in hartje Amsterdam en Utrecht in een pand dat papa speciaal voor hun studietijd heeft gekocht.
@Papa Jones | 06-07-22 | 10:32: Mijn beleid is dat ik geen bosneukende blauw geverfde haarboeren uitnodig voor een sollicitatiegesprek.
Iedereen nu de straat op, weg met de overheid, anarchie!
Handig bedacht van die gasten...
Tóch maar eens kijken hoe de verhouding politie/ongewassen okselharigen is in vergelijking tot diezelfde verhouding bij de boeren...
R.E.S.P.E.K.T (voor de boeren; die stinken tenminste naar stront en niet naar transpiratie van het niks doen)
Bah.
Krijgen we ook nog eens bakfietsen op de snelweg!
Jij komt toch ook, mag ik hopen? Lijkt me wel een gezellige boel te worden, vegetarische BBQ, flessen onbespoten wijn, mooie gekleurde vlaggetjes, spandoeken met 'Wij zijn overal tegen' en nog veel meer leuks.
Ik ga met m'n Ebike.
Ik dacht dat ze er een avondvierdaagse van zouden maken.. we hebben een potje met vet...!
@Ichneumonidae | 06-07-22 | 10:24:
Vergeet je niet je nummerbord af te plakken? Ik kan helaas niet, mijn sloep heeft een lekke mast!
Wat betreft de protesterende natuurhippies, de media koos ervoor om types als Greta alle positieve aandacht te geven. De media bepaald wat wij denken en voorziet ons in beeldvorming. Als de politie dat soort types niet wil dan moeten ze bij de media maar eens de connecties en financiele stromen uitzoeken want het komt niet spontaan uit de lucht vallen. Vele mensen denken echt dat de wereld vergaat als we nu niet ingrijpen. Je kunt het ze niet kwalijk nemen dat ze boos zijn over vliegverkeer dat nog steeds doorgaat etc
Dit is de spijker op zijn kop.
Spijker op de kop 2. De media maakt handig gebruik van de sociologie achter conflicten: een top verdienmodel. Want wie wil er nu echt kalmte, rust, vrede en harmonie? Dan gaat 95% van de media over de kop.
@nobodiesunmighty | 06-07-22 | 10:34: dan krijg je komkommertijd.
Wel heel actueel in het fruit-groente-debat
"De klimaatdrammers willen kijken of ze net zoveel vrijheid krijgen om snelwegen te blokkeren als de boeren en hebben hun zinnen gezet op de A12 deze middag.''
Ik begin er moe van te worden. Ik verlang terug naar de zomers van vroegah, die in mijn herinnering altijd een oase van rust waren: de afwezigheid van 'nieuws' en rampen; merkbaar minder mensen in een grote stad als Den Haag, waar ik woon, omdat veel mensen op vakantie in het buitenland waren, of iig weg uit Den Haag; het enige spannende was de Tour de France en voor de rest was het komkommertijd.
Daar is voor mijn gevoel een eind aan gekomen in de zomer van 2011: overlijden van Amy Winehouse, gruwelijke aanslag door Anders Breivik in Noorwegen, grote gewelddadige rellen in de UK. Daarna is er volgens mij geen echt rustige zomer meer geweest, misschien één of twee, maar die ben ik in mijn sombere herinnering dan kwijtgeraakt.
Ik verlang hevig terug naar die ouderwetse zomers waarin de tijd voor een aantal weken 'tot stilstand' leek te zijn gekomen.
Gewoon een week of 2 het nieuws niet lezen.
Je moet gewoon drinken.
Naar Schotland verhuizen, k klimaat maar wel erg lekker rustig
U refereert (wellicht bedoeld) aan de periode voor Rutte?
Ach ja, iedereen zit anders in zijn velletje.
@Maytheforcebewithyou | 06-07-22 | 10:41:
Stom toeval.
Extinction Rebellion...
Dat ze eens paar wandelschoenen onderbinden en in de schone bossen, polders of heidegebieden een frisse neus gaan halen. Zal ze goed.
Ze zijn gewoon gesublimeerde padvinderij.
Oh soggie, skauting!
Beetje demonstreren. Vanavond hockeytraining. Morgen op vakantie naar Peru.
Allemaal prima. Als ik maar mee mag genieten op de socials!
Ik ben voor allebei. Is dat een optie?
Milieuregels is kut, subsidies is kut.
De vijand van je vijand is je vriend en ze hebben allebei een hekel aan de overheid.
Ondanks dat: Extinction Rebellion is een lachertje.
Kolencentrales zijn gewoon mooie dingen en ik hoop dat we die van ons nog lang mogen gebruiken. Ga maar lekker extinction rebellen in je drie vierkante meter kamer met regenboogvlag aan de muur.
Extinction Rebellion, moet er toch elke keer weer om lachen.
Uitsterving rebellie. Wat een naam ook. Hipsters.
Rebelleren tegen uitsterving, je moet er maar op komen.
@WasHetMaarMakkelijk | 06-07-22 | 10:14: Wonderlijk inderdaad. Van alle ooit bestaand hebbende soorten is 99,9% uitgestorven.
Je zal zien dat die dekselse jongens en meisjes dat allemaal terug gaan draaien.
@Edwin_van_de_bar | 06-07-22 | 10:18: Moest vooral ook lachen om die oproep: Zorg dat jij er bij bent!
@Ichneumonidae | 06-07-22 | 10:21: Lol. Het is maar de vraag of ze helemaal bij zijn.
jaja, boerenacties zijn goed en de rest moet thuisblijven in deze geschifte wereld.
Hoe kom je daar zo bij?
Kletsverhaal.
@Maytheforcebewithyou | 06-07-22 | 10:39:
Laat kletsen.
Let op: het grote’met-twee-maten-meten’ is begonnen.
inderdaad, dat is hier wel duidelijk. De dokters en leraren hadden beter wat boeren-patiënten/ouders meegenomen. Een verhuurbedrijf zou nog garen kunnen spinnen door trucks en trekkers te leveren voor demonstraties.
Inderdaad nul, nul empathie voor die extinction malloten. Die zijn duidelijk op weg naar het verkeerde feestje.
Weillicht kunnen ze een paar trekkers lenen.
Ondertussen kijkt rutte nerveus op de kalender. Kom op, nog even volhouden, bijna 2 augustus, dan ben ik de langst zittende premier en mag alles instorten.
Dat denk ik dus ook
Psychopaten worden niet nerveus - daarom worden ze ook zo bewonderd om hun rust.
Ik weet wel zeker, op 3 augustus valt het kabinet. In september verkiezingen en eind september het BBB/Omtzigt kabinet 1 bij koning Pils op het bordes.
Die milieugrkkues betalen nog geen eens wegenbelasting dus ga ga lekker ergens op een omgezaagdde biomassabegraafplaats interessant zitten doen.
Gaat Klaver dit ook veroordelen?
Neen. “Onaccetabel” geldt alleen voor boeren en hardwerkende, blanke Nederlanders.
Biomassacentrales vinden ze dus helemaal geweldig?
bakfiets denk ik. En daarna met de auto naar huis. Want ja je moet wel thuiskomen natuurlijk. ben benieuwd of de politie hier ook zo gaat optreden.
Die zijn geestelijk niet helemaal ok, dus die gaan gewoon liggen.
@kibbesoeb | 06-07-22 | 10:09: op een dot superlijm.
Ik ga helemaal niks zeggen over schieten. Dat wordt een ban.
Ja zeg, dat schiet niet op.
Ja, maar niet geschoten is altijd mis.
Dat zou Joris inderdaad wel eens in het verkeerde keelgat kunnen schieten.
@Ilyrm | 06-07-22 | 10:31: Sorry, maar hier verschiet ik een beetje van.
Actie en demonstratie prima… maar welke boer komt even bij mij thuis uitleggen aan de kinderen waarom er geen groente op tafel staat binnenkort?
Sowieso is het wachten op truckers die in tegenopstand komen…. Respect moet je krijgen en niet afdwingen en vooral niet zelf kapot maken.
De boeren richten hun eigen ‘cancelcultuur’ nu op.
Onzin.
Als echt de schappen leeg zijn , deel je vlees en verbouwde groente en fruit uit aan de bevolking. Dat zou een beste zet zijn , ik betaal ze hoef niets gratis .
Er is overal genoeg groente, teveel zelfs. Misschien niet meer per se het perfecte kropje sla dat je zocht maar wel tig alternatieven.
Misschien kan de kinderopvang dit wel even uitleggen.
Met de huidige brandstof prijzen zie ik de truckers zich eerder aansluiten bij de boeren.
@NLgaatnaardeklote | 06-07-22 | 10:11: vanwege de kosten blijft het allemaal eenmalig. Dit zijn voertuigen die 1 op 3 rijden.
Uw kinderen eten groente? Mazzelaar, onze kindjes zitten in de fase dat je ze nog moet vertellen dat die ronde groene bolletjes een soort kipnuggets zijn.
De boer is onze slaaf niet.
Van Google: "Er zijn een aantal planten die veel voorkomen als onkruid en ook eetbaar zijn, waaronder, paardenbloem, brandnetel, gehoornde klaverzuring, haagwinde, zevenblad, weegbree, wikke, daslook, hondsdraf en perzikkruid."
Eet ze.
@HerzlichWillkommen | 06-07-22 | 10:08: De mooiste kroppen worden met EU-subsidie in Duitsland verkocht. En nog mooier dan wat we hier hebben. Die onzin moet stoppen. Eigen groenten eerst!!!
@IslamPislam | 06-07-22 | 10:56: Er zijn ook receptenboeken voor bloembollen
die tafel is leeg omdat pappa en mamma "rechten" hebben en dus niet tijdig maatregelen hebben genomen om de voorraadkast aan te vullen.
Pas maar op imbecielen van XR. De politie schiet sinds gisteren gericht op demonstranten. Of gelden voor hen andere regels?
De vraag stellen is hem beantwoorden
Prima, demonstratierecht geldt voor iedereen.
Inderdaad, blokkeren van snelwegen niet. Ook op schieten en inrijden (doe ik als je er voor gaat liggen)? Gelijke monniken… Bovendien is het belang en de mogelijkheden niet gelijk ( de ongewassener hebben het land al gesloopt)
REAGEER OOK