Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Koerhuis Koerhuis Koerhuis Op1 Op1 Op1

Ramp ramp ramp

Koerhuis Koerhuis Koerhuis

Op1 Op1 Op1

Wij hebben Wij hebben Wij hebben

Gekeken gekeken gekeken

Zodat u zodat u zodat u

het niet hoeft te doen het niet hoeft te doen het niet hoeft te doen

Samenvatting samenvatting samenvatting:

Schiphol Schiphol Schiphol

Erg erg erg

Rijen rijen rijen

Regelen regelen regelen

Lelystad Lelystad Lelystad

Mbo-studenten mbo-studenten mbo-studenten

Banen banen banen

Vliegen vliegen vliegen

Eelde? Eelde? Eelde?

Debat debat debat

Minimumloon minimumloon minimumloon

Lelystad! Lelystad! Lelystad!

Open open open

Einde einde einde

Reaguursels

Inloggen

Ik stel voor dat alle VVD stemmers verplicht 5 minuten naar deze flapdrol uit het volkscongres moeten luisteren, mijn God wat een vertoning.

ruud76 | 03-05-22 | 21:07

Die Koerhuis heeft het in die op1-uitzending ook over de banenmotor die Schiphol is voor de omgeving. In 2019 is door twee economen onderzocht of Schiphol dat inderdaad is, nee, Schiphol kan rustig wat krimpen en dan maakt dat helemaal niet zo heel veel uit. De twee economen hebben een poging gedaan hun rapport te overhandigen aan de toenmalige Schiphol-baas Dick Benschop, maar die wilde het niet aannemen. Overigens blijft deze Benschop CEO tot 2026, is al besloten.
schipholwatch.nl/2019/11/26/schiphol-...

grietmetgroenefiets | 03-05-22 | 19:43

Was er nog iemand die hem de vraag stelde wat hij nou eigenlijk kwam doen ? Hij die met zijn partij uitzonderlijk veel schuld heeft aan al dit soort problemen. Was er iemand zo slim daar?

DrachiR | 03-05-22 | 16:47

Vakantie-vee moet gewoon z'n muil houwen en genieten van all inclusive in schitterend door 3 meter hoge hekken beveiligd paradijs , badman ben ik al bruin ?

Minus Richels | 03-05-22 | 15:38

In het kader van “never waste a good crisis” ging hij naar Schiphol om in de rijen zieltjes te winnen voor “Lelystad open”.

Donderbui | 03-05-22 | 15:23

Leeghoofdig ConeHead.

MoslimMolen | 03-05-22 | 15:23

Moest er ook bijna door huilen. Dan kan je beter met Ryanair vliegen dan is het afwachten of je uberhaupt vertrekt en kan je lachen als je ziet dat dikke mensen hun te dikke handbagage in een mal proberen te proppen om je daarna te realiseren dat jouw koffertje vast ook meer dan 11 cm diep is. En dan lekker op een keiharde stoel tussen zwetende mensen 5 Euro voor een blikje bier betalen. Het is tenslotte vakantie.

dartfrogger | 03-05-22 | 15:02

Jeetje, wat een poep praat die Kurhaus.

Prutskip | 03-05-22 | 14:31

In his defense, vergeleken bij oorlog, oorlogsvluchtelingen en oorlogsmisdaden is elk probleem natuurlijk klein bier. Metoo, files, inflatie, brandstofprijzen, stikstof, climate change, de Rutte doctrine en het toeslagenschandaal. Betekent dit dat we het er maar niet meer over moeten hebben?

Stijlicoon | 03-05-22 | 14:29

Dus vanaf nu als iemand iets irriteert begin je over de oorlog en weg is zijn punt. Van oorlogen win je het tenslotte nooit.

Hypno2050 | 03-05-22 | 14:20

Ah, Herkans gaat dus het stokje van Rutte overnemen en Koerhuis wordt fractievoorzitter.

Dan begint de VVD altijd op tijd met profileren.

frickY | 03-05-22 | 13:52

Hij is wel wat van plan. Wat een joker. Realiseert zich nog steeds niet dat hij bankvulling is.

RGV42 | 03-05-22 | 13:20

Is dat weer zo'n *deskundige? Nah, bedankt voor de samenvatting.

John McClane | 03-05-22 | 13:02

Wat is dit voor wereldvreemde zuignapgeboorte?

zwenkwieltje | 03-05-22 | 12:53

Waarom zegt die man niet gewoon: ‘ik maakte een enorme uitglijder, stomme fout van mij. Had ik gewoon niet zo moeten verwoorden, het spijt me’
Probleem opgelost.

HoniSoit | 03-05-22 | 12:38 | 1

Daarmee lost ie heul geen probleem op.

NiCeY | 03-05-22 | 12:44

Daniel Koerhuis, luchtvaartjournalist. Mike Tyson, duivenhouder. John Lennon, postzegelverzamelaar.

Veegteken | 03-05-22 | 12:37

Regeren is de minst incompetenten aan het roer zetten, moet je nagaan.

FogerRederer | 03-05-22 | 12:32 | 1

Eigenlijk is het heel logisch. Degenen die wel iets kunnen, hebben wel wat beters te doen.

quigg | 03-05-22 | 12:58

Niet goed gemanaged.
Had je voor moeten zijn.
Lever die miljoenenbonussen maar weer in.
Was toch al staatsgeld.

AdvocatusDiaboli | 03-05-22 | 12:24

Om ruimbagage mee te nemen moet ik aardig wat bijbetalen, wat dus kennelijk niet bij de afhandelaars terechtkomt. Sneu.
Een beetje vergelijkbaar met meer betalen voor landbouwproducten, wat vervolgens niet bij de boer terechtkomt. Ook sneu.

happen_maar | 03-05-22 | 12:19

VeelVeelDom.

Normpje | 03-05-22 | 12:18

En maar VVD blijven stemmen. Wanneer is het volgende VVD festival?

thanseeuwen | 03-05-22 | 12:09 | 5

@* Il Principe * | 03-05-22 | 13:11:

De VVD is inderdaad kneiterlinks, maar de torenhoge belastingen in NL zijn hier niet het probleem. Zoals al eerder aangegeven speelt dit probleem minder bij andere vliegvelden/bedrijven. Kennelijk doet de directie van Schiphol ook iets verkeerd.

Dandruff | 03-05-22 | 14:21

@Dandruff | 03-05-22 | 14:21:
Misschien zou iets meer socialisme wel goed zijn om dit soort uitbuiting te voorkomen.

* Il Principe * | 03-05-22 | 16:55

@* Il Principe * | 03-05-22 | 16:55:

Integendeel, nergens zijn de arbeidsomstandigheden zo slecht en de verschillen tussen arm en rijk zo groot als in socialistische landen. Dan laat ik de onvermijdelijke hongersnoden en genocides maar even zitten omdat die meestal na een paar jaren of decennia verminderen.
Alleen een vrije markt kan mensen en volken vooruit helpen. Helaas is ook de VVD daar inmiddels vanaf gestapt.

Dandruff | 03-05-22 | 17:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja mensen, het volk is net Corona te boven en is al dat Oekraïne-gezeik ook meer dan zat. Mogen we eindelijk een beetje aan ons eigen denken?

gestoptmetroken | 03-05-22 | 11:51 | 2

Dat is het enige dat mensen tegenwoordig doen, ook al voor en tijdens corona en oorlog.

Capt. Iglo | 03-05-22 | 12:07

@Capt. Iglo | 03-05-22 | 12:07: Wordt wat dan met de nieuwe variant...

litebyte | 03-05-22 | 12:09

Dit is zo'n beetje het prettigste om naar te luisteren en te kijken binnen de VVD...
Overigens: is de schandalige betaling in Lelystad beter, Frankenstein?

Bouwfraudeur | 03-05-22 | 11:46 | 1

De beste man doet nog dommere populistische uitspraken dan zijn grote leider.
Het tekort los je niet op met een paar tientjes extra, of het verplaatsen naar andere luchthavens waar je dan de zelfde problematiek zal zien ontstaan.

Waarom zou je je voor zo'n 1400,- Euro netto binnen 5 jaar letterlijk kapot werken? waardoor je na je 50ste met versleten knieen danwel heupen zit?

litebyte | 03-05-22 | 12:14

Faal faal faal
VVD VVD VVD

D-Fens_1963 | 03-05-22 | 11:40 | 1

lul met vingers, lul met vingers, lul met vingers = Daniel Koerhuis

litebyte | 03-05-22 | 12:08

In Amsterdam Oost, West en Zuid Oost heb je van die directe buslijnen naar Schiphol. Die doen 1 rit per dag om een uur of 5. Voor een journalist of politicus informatief om daar eens mee mee te rijden. Maar goed, dan liggen ze nog te maffen.

Piet Karbiet | 03-05-22 | 11:30

Is dit de toffe gozer 2.0 die bij de VVD het stokje van Rutte gaat overnemen?

J.P.Drapeau | 03-05-22 | 11:28 | 2

Ik voorzie een glansrijke carriere voor hem in het EU-parlement

litebyte | 03-05-22 | 12:24

De wachtlijsten voor jongeren en ouderen voor een huis vind ik veel erger dan demense die zonodig in de meivakantie moeten vliegen.

En de wachtlijsten in de zorg ook.

Doe daar eerst maar eens iets aan.
Dit geneuzel mag van mij onderaan de lijst.

Roos | 03-05-22 | 11:22 | 6

@Wayfaring stranger | 03-05-22 | 12:27: te gek voor woorden! Vroeger had je een systeem dat een percentage van de koopwoningen alleen beschikbaar was voor de lokale bewoners . Nu zie je dat in het geval van Landsmeer Amsterdammers hun woning met vette overwaarde kunnen verkopen, om een woning in het groene Landsmeer te kopen. Dit fenomeen zie je bij veel grote steden, waar doorstromers als een olievlek uitbreiden over omliggende groenere gemeenten.

Roos | 03-05-22 | 12:39

Eens, zoveel zaken met echte prio. Dit geneuzel treft een happy few en een commercieel bedrijf.

kroel | 03-05-22 | 18:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Hij heeft intern geleerd dat je vooral veel exposure moet hebben dus overal in de media verschijnen, hoe meer hoe beter, dus doet hij dat ook (alleen hij mist inhoudelijke intelligentie en pakt hij ieder onderwerp om te zeggen dat het hem raakt)

Robske007 | 03-05-22 | 11:22 | 1

Politici van Attje K. tot Daniel K. hebben het dan heel vaak over: 'mensen komen naar *mij* toe.... of de verhalen die *ik* hoor. Maar dan stopt het. Dus ze horen zogenaamd alles, maar doen er dan geen ene flikker mee.

litebyte | 03-05-22 | 12:23

De ramp met de Koerskhuis. Een mammoet-klus om die weer boven water te halen.

Glasgow Argus | 03-05-22 | 11:21 | 2

mooi

tis_wat | 03-05-22 | 11:51

Van seumeren bellen.

strawdog | 03-05-22 | 12:30

Dit is het gevolg van de maatschappij die Koerhuis voor ogen heeft. Minimumloners die een grijpstuiver krijgen op flexcontractbasis die nu massaal de middelvinger opsteken nu ze iets beters kunnen krijgen. Wat wil Koerhuis nog meer? Slavenarbeid? Dit is toch marktwerking in optima forma? Het enige dat ontbreekt is dat de verantwoordelijke partij, Schiphol, financieel aansprakelijk wordt gesteld.

* Il Principe * | 03-05-22 | 11:16

Zoals al eerder geschreven, in een artikel stond de oorzaak van de problemen.
Komt op het volgende neer.
Schiphol besteedt afhandeling uit (dat mot).
Op Schiphol proberen zeven verschillende afhandelaars elkaar de loef af te steken.
Elke afhandelaar wil concurreren door de prijzen te drukken, wat ze vooral voor elkaar krijgen door de salarissen tegen minimum loon aan te schalen.
De enige die hier over gaat, is het ministerie van infrastructuur en waterstaat, die op haar beurt de EU regels volgt.
Dus, wie is er nu schuldig aan deze farce?
De oplossing? Schiphol zélf de afhandeling laten uitvoeren, waarbij een stevig gesprek gevoerd dient te worden over het belang dat ze wereldwijd hebben (het blijft een hub, tenslotte, waar de 'Flying Dutchman' toevallig ook gebruik van wil maken). Maar ja... de EU, en 'oneerlijke concurrentie', en 'marktwerking...

EEnzame SchizofrEEN | 03-05-22 | 11:16 | 1

Marktwerking, moordende concurrentie en aanbesteding maakt bij Schiphol inderdaad meer kapot dan we denken. Geld waarschijnlijk ook voor vervoer vracht. Iets te duur gaan ze zo naar de ander.

Jan, Leiden | 03-05-22 | 11:46

Kuiken (weer zo een all-time deug-ambtenaar) vond dat te lage lonen echt een groot probleem zijn.
"Daar zijn veel oplossingen voor" (parafrase)

Wat gek dat ze nu juist NIET noemt om de instroom van mensen te beperken die niks kunnen, dus tot een laag loon veroordeeld zijn.

Vraag en aanbod bepalen de prijs.

Voorts, hoe meer instroom van (vluchtveilige) migranten, hoe meer vliegreizen. De familie in het ontvluchte land moet natuurlijk wel de geldloper kunnen ontvangen en nareizen om de persoonlijke-altijd-prijs Miele loterij trekking bij te wonen.

Milton_Styx | 03-05-22 | 11:14

Alles wat verder ligt dan 400 km zie ik wel op het interwep, saai, ik weet het.

uisge baugh | 03-05-22 | 11:13

Mijn vrouw is vanmorgen op Schiphol uit de taxi gestapt, voor alle zekerheid en na alle gruwelverhalen VIER uur voordat haar vlucht naar Parijs gaat. Ze was al ingecheckt, en ze heeft altijd alleen handbagage bij zich (ze doet dit 3-4 keer per maand) .
-
Ze zat in 25 minuten aan de andere kant van de security achter haar laptop, mét koffie voor haar neus.

bisbisbis | 03-05-22 | 11:11 | 7

@pibasso | 03-05-22 | 11:30:
-
In ons geval: zeseneenhalf uur. Plus weer terug. Is dertien uur. Onder normale omstandigheden zijn wij drieeneenhalf uur onderweg (uit en thuis, dus) van een noordelijk dorpje naar een werkplek zeventig kilometer ten zuidwesten van Parijs. Scheelt op maandbasis toch wel even wat uurtjes. (en een hoop gez**k met een Thalys waar -echgt waar- ALTIJD iets mee is)

bisbisbis | 03-05-22 | 11:43

Gastarbeidster in Frankrijk. Op het VK na het meest hautaine land ter wereld. Over een paar jaar onderdeel van het Grote Kalifaat. Moet je niet voor/gaan werken .

strawdog | 03-05-22 | 12:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Gelukkig bieden de NL toksjootafels altijd ruimte aan koningshuisdeskundigen (kysjahekster) die een tafelgenoot met één blik van verachting kopje onder kunnen duwen in de gierput van verwerpelijk egoïsme en kwaad wat uiteraard vooral ten doel heeft zichzelf hoog op het morele schild te hijsen.

fokkewoelf | 03-05-22 | 11:11

Nou, ik vind die Kysia Hekster ook geen hoogvlieger. Toen Kaag zei dat Oekraine lid van de EU moest worden, zei Hekster op het 8 journaal met dat besmuikte toontje dat "Kaag misschien wel een klein beetje voor haar beurt had gesproken". Misschien? Een klein beetje? Zij gaat daar helemaal niet over.

Piet Karbiet | 03-05-22 | 11:09 | 1

Daar hebben wij in Nederland de Koninklijk Goedgekeurde term: 'een beetje dom' voor bedacht.

bisbisbis | 03-05-22 | 11:31

Zag gister filmpje hoe die koffers met de hand in zo'n vliegtuigruim worden gestouwd. Gasten verdienen 1200 per maand. Gezien het werk mag dat wel minimaal het dubbele worden. Gaan de mensen maar stukkie meer voor hun ticket betalen.

Cornelis12 | 03-05-22 | 11:09

Gewoon tickets 3 x duurder maken zodat ik weer gewoon naar mijn werk kan vliegen, zonder al die kut toeristen

postbus51 | 03-05-22 | 11:09 | 1

Ga maar dichterbij je werk wonen, kut forens.

D-Fens_1963 | 03-05-22 | 11:18

Waarom hoor of lees ik niets over deze praktijken voor wat betreft vliegvelden in Koln of België?
Omdat we een vijfjes mentaliteit hebben en alles op de scherpst van de snede willen inkopen of uitbetalen. Dan is dit het resultaat.
Volwassen mensen een uurloon van € 11.00 betalen. Die vervolgens met eigen vervoer naar het vliegveld moeten tijdens want in de nachtelijke uren geen openbaar vervoer etc. Etc.
Een parkeerplaats op Schiphol brengt meer op dan personeel kan verdienen. Met dank aan de PVDA directie.

Southpark | 03-05-22 | 11:08 | 3

Veel Belgen gaan via Schiphol omdat dat normaal juist de betere optie is. En verder is er veel vakantieverkeer via Charleroi. Dat spreid redelijk veel. Zelf ben ik ook wel eens vanaf vliegveld Oostende gevlogen, een half uurtje wachten daar alsof je van Kos Stad vertrekt. En Belgen zeiken niet zoveel in het openbaar.

small_town_dude | 03-05-22 | 11:12

@small_town_dude | 03-05-22 | 11:12: Dat is dus eigenlijk een bevestiging wat Southpark zei.
Schiphol is goedkoper omdat ze de medewerkers uitknijpen tot de laatste cent.

tis_wat | 03-05-22 | 11:54

Laatst zag ik zo'n medewerker in een talkshow, het is niet alleen het lage salaris maar ook de werkdruk is belachelijk hoog. waar ze eerst een vliegtuig of zes/acht moesten afhandelen per shift, moeten ze er nu 18 afhandelen. Verschrikkelijk zwaar werk en niet te doen. Ze moeten het personeel verdubbelen en het loon naar minimaal 14 euro gooien en werkgarantie geven. dan willen er genoeg mensen dit werk doen.

osolemio | 03-05-22 | 12:07

Toch mooi om te zien dat je na een tia nog gewoon kamerlid kunt worden.

4HoogAantWater | 03-05-22 | 11:07

Na eigen waarnemingen en het stuk dit weekend in de T over de verontrustende kwaliteiten van Sophie Hermans, de fractievoorzitter van de VVD in de Tweede Kamer, overvalt mij plaatsvervangende schaamte van het zich in de picture proberen te lullen van Daniel Koerhuis en zijn aanvullend geleuter gisterenavond bij OP1, die het panel en Attje Kuiken beleefd, maar besmuikt deden lachen. Misschien een interne VVD-kwaliteiscommissie met bijbehorend keurmerk? Jezus VVD kom met iets beter dan dit. Shame on you!

Een vrije paling | 03-05-22 | 11:07 | 1

Je komt alleen nog op de vvd-lijst als je een brave fractiemedewerker of communicatiemedewerker bent geweest. Syp Wynia heeft helder beschreven hoe onder Rutte alle andere partijmastodonten binnen de vvd zijn weggewerkt, afgetreden of vertrokken. Er zitten nu alleen bleke muurbloempjes en slippendragers.

Piet Karbiet | 03-05-22 | 11:18

Gewoon Lelystad airport gebruiken En niks meer aan trekken van de Natuur gekkies.Want proberen ook Schiphol verder kapot te maken.
Door dat Rutte teveel toe gaf aan die gekkies, om dat hij liever verder wou reageren

gerrit5042 | 03-05-22 | 11:05 | 3

Als Lelystad volledig benut zou kunnen worden heeft het nog maar slechts 4% van de capaciteit van Schiphol. Een druppel op een gloeiende plaat.

small_town_dude | 03-05-22 | 11:08

ik pleit voor een dikke gans uit de Oostvaardersplassen in een tokkie-turbofan. Zijn we meteen van het gezeur af.

Dr.Utker | 03-05-22 | 11:12

Humor, geen personeel is geen personeel. Heeft niets te maken met Lelystad wel of niet gebruiken.

ffnietnu | 03-05-22 | 11:21

In een échte vrije markt, zoals gepropageerd door de VVD, zouden bij personeelstekorten de lonen moeten stijgen en de arbeidsvoorwaarden moeten verbeteren, zodat de markt weer in evenwicht komt. Maar voor de lagere klasssen geldt die vrije markt blijkbaar niet.

HomoBorealis | 03-05-22 | 11:03 | 1

Nee, die lagere klasse importeert de VVD. Dat 80% niet gaat werken hier betaalt de bevolking, niet de markt.

Piet Karbiet | 03-05-22 | 11:13

Op de website van de VVD over Daniel Koerhuis:
-Ziet er niet uit als een typische politicus.
-Praat makkelijke taal.

Geen zijscheiding en dit onderwerp keurig netjes in Jip en Janneke taal uitgelegd. Goede omschrijving van de VVD.

Keutels | 03-05-22 | 11:03

En over het milieu?
Nu even niet…

aardv@rk | 03-05-22 | 11:03

Daniel is econometrist en heeft de portefeuilles infrastructuur, scheepvaart en vliegverkeer. Alsof je een diplomaat, minister van financiën maakt.

Keutels | 03-05-22 | 10:58 | 3

Maar dat laatste gebeurt toch nooit?

Schriever | 03-05-22 | 11:01

wij van wc-eend

Dr.Utker | 03-05-22 | 11:04

Als ze bij de NPO politici als journalisten gaan zien weet je dat het wel een heel klef clubje is daar.

SailingDuck | 03-05-22 | 10:58

Bij den Bels zagen ze in november al aankomen dat covid nu voorbij zou zijn en de mensen weer zouden gaan vliegen. Ze zijn toen al begonnen met mensen werven en opleiden. Dus den Bels heeft nu geen tekort op het vliegveld. Dus die Hollanders hebben faal gemaakt maar dat wordt dan verbloemd in verzonnen retoriek. Boek in de zomer via België of Wesep en u zal genieten. Schiphol = D66 woke en niemand heeft schuld toch.

VolgendjaarkrygikAOW | 03-05-22 | 10:57 | 3

De “lekker belangrijk” generatie is nu aan de macht in NL

BASinnic | 03-05-22 | 11:15

Ik ben blij dat ik in Nederland woon, en niet in Holland. Zo zie je maar weer, alles hep zijn voordeel.

tis_wat | 03-05-22 | 11:55

@tis_wat | 03-05-22 | 11:55:
Ja maar in Nederland wonen de meeste mensen in een hol land en de rest zijn Drentenaren. Dus iedereen is hol land bewoner! In Suriname is iedereen kôndréman.

VolgendjaarkrygikAOW | 03-05-22 | 12:53

Feit blijft dat Schiphol haar zaken goed en vlot moet regelen. Maar de politiek wil is er niet voor. Nederlanders moeten minder vliegen en daardoor gaat vliegen op alle manieren onaantrekkelijk worden gemaakt. Zelfde met Gas en Olie. De regering kan energiearmoede voorkomen, maar de politieke wil is er niet voor. We moeten van het Gas en Olie af, minder energie consumeren, en daarom is er energiearmoede ontstaan. Haal de belasting van de eerste 1000KWH en 1000M3 gas en energiearmoede is weg. Kan niet, uit politiek onwil die. Het zou in tegenstrijd zijn met de lijn die is uitgestippeld. Vlees, we moeten van het vlees af, en daardoor gaat vleesconsumptie aan alle kanten onaantrekkelijk worden gemaakt. Die vleestaks gaat er komen, niet vandaag, wel volgend jaar. Hey, ineens is er een teek die een progressieve allergie voor rood-vlees consumptie veroorzaakt. Kwam dat nou handig uit. Vleesconsumptie wordt aan alle kanten onaantrekkelijk gemaakt. Alles valt of staat met politiek beleid. Helemaal niks is toevallig. https://twitter.com/jasonrantz/status/1517341372851703808?s=20&t=EXxkJPhViUXkq4asUJqhPg

rectormagnificus | 03-05-22 | 10:56 | 1

Waar. Goedschiks of kwaadschiks; u zult doen wat wij (kabinet en trekpoppen van Brussel) willen.

Toos Bevergeil | 03-05-22 | 11:12

Ik vindt dat Koerhuis gewoon een goed verhaal had. Dit soort problemen moeten gewoon opgelost worden, waarbij de overheid als grootaandeelhouder van Schiphol een belangrijke rol speelt. Je kunt wel alles vergelijken met mensen iun oorlog, maar dan hoeven we ons nergens meer druk over te maken.

Gewinflipt | 03-05-22 | 10:55 | 6

Neen geen goed verhaal, lobbyist spelen gaat hem slecht af. Lelystad kan op z'n max - moet je niet willen - 10000 vluchten per jaar aan. Dat is 4% van Schiphol. En dan hebben we het nog niet over de personeelsproblematiek. De aandeelhouders van Schiphol, de staat voor bijna 70%, moeten zich ernstig schamen. Zij zijn degene die de winstprognoses maken en de koers daarvoor uitzetten. De staat beste mensen!

vanDeudekom | 03-05-22 | 11:11

@JanVergoor | 03-05-22 | 11:10: nou Jan, echt geen grap.. ik ken dus iemand die ontslagen is en er nu hij een uitkering ontvangt achter is gekomen dat hij niet voor dat loon hoeft te gaan werken.
Gaat hij wel doen hoor, maar hij werd boos toen hij het geringe verschil zag

Roos | 03-05-22 | 11:27
▼ 3 antwoorden verborgen

De meeste problemen beginnen bij de security en de koninklijke marechaussee.(paspoort controle) Het inchecken op zichzelf kan best snel gaan, als je niet een probleem geval bent.( Papieren niet op orde)

cg71 | 03-05-22 | 10:55

Het bekende hokjesdenken. Rijtjes mensen op Schiphol -je hoeft er niet naartoe hè- en iedereen hobbelt achter dit "probleem" aan.
Is toch prima voor het klimaat dit? Waarom hoor ik daar niets over? Lelystad lekker dicht laten. Dan gaan demense maar niet voor een grijpstuiver naar Turkije om er de hele dag aan het zwembad te liggen.

Roos | 03-05-22 | 10:54 | 7

Precies. Elk jaar hetzelfde gejank. Op zwarte zaterdag met sleurhut de zonneweg af en geheid bunkerhard in de file staan op weg naar je 2 weken camping lokatie. Ik begrijp die frambozen niet (maar goed, QED, te vaak arrogant dreinvolk) maar die Vinexkudde uit Nederland nog veel minder.

Grijskijkert | 03-05-22 | 11:10

@enternaar | 03-05-22 | 11:07: ze gaan allang naar vliegvelden in het buitenland!
Of denkt u echt dat mensen uit het Oosten en Zuiden van het land niet een vliegveld dichtbij kiezen?

Roos | 03-05-22 | 11:13

Als ik niet van formule1 houd moet formule1 verboden worden
Als ik niet van honden houd moeten honden maar verboden worden
Als ik gezond leef moet fastfood en alcohol maar verboden worden
Verschrikkelijk, D66 lid toevallig?

zuurtjeregen | 03-05-22 | 11:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Die gasten aan tafel hebben er geen last van omdat ze altijd businessclass vliegen en via de priority lane gaan.

aliealaaf | 03-05-22 | 10:52

De Matt Herben van de VVD

orca | 03-05-22 | 10:52

Vied doet niet, key hier key daar, 2 reclames en dan deaud. Wa moe 'k doen? Hellup.

VolgendjaarkrygikAOW | 03-05-22 | 10:51 | 8

Spreektaal, wel 'es van gehoord ?

Grijskijkert | 03-05-22 | 11:14

@Dr.Utker | 03-05-22 | 11:07:
Ik heb als Brabantboy Nederlands leren praten, lezen en schrijven aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is daar zo anders dan hier. Fa libi dé, kong gi wan tori, hoe staat het met het leven, kom geef een verhaaltje.

VolgendjaarkrygikAOW | 03-05-22 | 12:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat wij nodig hebben zijn dus meer arbeiders uit verre landen zonder al te veel scholing. Zegt de liberale koopman tegen de liberale dominee: 'Knuffel jij ze? Dan knijp ik ze uit.'

Duwbak_Linda | 03-05-22 | 10:50 | 8

@Duwbak_Linda | 03-05-22 | 11:12: Simpel. Massa-immigratie kost ons bakken met geld (gemiddeld 30k per "vluchteling". En da;s alleen nog maar de (stapelbare) procedure hè ? Soos huurwoning, uitkering en toeslagen (bij toekennen verblijfsvergunning) nog niet eens meegerekend. Verder een immer uitpuilende Rijksoverheid, "ontwikkelingssamenwerking" en "Brussel". En met het meeste belastinggeld naar sociale uitkeringen (op plek 1) en onderwijs (op plek 2) zal de belastingdruk dus altijd hoog blijven, daar veranderd massa import van goedkope arbeid dus niks aan.

Grijskijkert | 03-05-22 | 11:26

@JanVergoor | 03-05-22 | 11:08: Brandstoftoeslag van een paar eurie liggen.lagen de mensen niet wakker van. Luchthavenbelasting omhoog (en Schiphol is zeker niet de goedkoopste) maakt het voor aanbieders gewoon minder aantrekkelijk (iets met concurrentie positie).

Grijskijkert | 03-05-22 | 11:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Luchtvaartjournalist Daniel Koerhuis! Bij ons noemen we dat soort mensen een Pratend Pak.

bartjeau | 03-05-22 | 10:49

Zo'n lul die niet anders kan dan woorden achter elkaar roepen. Señor interviewer veegt met een vraag zijn hele relaas van tafel en vervolgens roept lulmans op luide toon dat hij dat óók gaat doen. Gewoon. Omdat het woorden zijn. En hij ze kan roepen. Niet omdat hij er zelf over nagedacht heeft. Of zich realiseert dat hij nu zijn eigen minister voor lul zet.
Voco ergo sum.
Ik roep dus ik ben.

JanVergoor | 03-05-22 | 10:48

Hij heeft natuurlijk wel gelijk over dat Lelystad gewoon open moet. Kan die Omtzigt wel zeggen dat het niets oplevert is maar dat klopt ook niet. Je kunt het op piek momenten als overloop vliegveld gebruiken. En als je de ruimte voor vluchten vergroot kunnen de Easyjets en RyanAirs er naar toe gedwongen worden. Als de mensen voor een appel en ei naar Spanje willen vliegen dan kan dat maar dan niet via Schiphol.

Zwizalletju | 03-05-22 | 10:48 | 5

Lelijkstad laten we mooi dicht. Business case is vreselijk achterhaald. die 25 luchtverkeersleiders en patience-spelend ondersteunend personeel vreten ondertussen de staatsruif leeg.

Dr.Utker | 03-05-22 | 11:10

@pibasso | 03-05-22 | 10:59: Waarom ook alweer, is dat Lelystad Airport eigenlijk gebouwd ? "Build it and they will come" ofzo ?

Grijskijkert | 03-05-22 | 11:33

Visieloze overheid, daarom. Je weet zelf

pibasso | 03-05-22 | 12:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, het is een lieve jongen.

Maar problemen pas gaan oplossen als ze er zijn helpt niet echt voor de mensen die er op dat moment last van hebben. Dit zagen we al tijden aankomen.

Maar de bobo's krijgen hun miljoenenbonussen toch wel, dus het kan ze niet schelen. Zelfs niet als de overheid hoofdaandeelhouder is.

AdvocatusDiaboli | 03-05-22 | 10:48 | 1

"Regeren is vooruitzien". Er wordt dus al tijden niet (of iig veuls te weinig) geregeert. Maar goed: niet voor het eerst en ook niet voor het laatst.

Grijskijkert | 03-05-22 | 11:35

Al dat vliegen wordt tegenwoordig maar als normaal gezien, ik had tot mijn elfde zelfs nog nooit in een helikopter gevlogen.

Sinterbikske | 03-05-22 | 10:48 | 1

Ik was 25. En dan tel ik een rondje boven Lelystad niet mee.

Piet Karbiet | 03-05-22 | 10:54

Koerhuis is niet het scherpste mes in de lade, zullen we maar zeggen. Hij praat wat in algemeenheden, dreunt een rijtje cliches op die je op elk dossier wel kunt benoemen maar werd vakkundig door Kuiken gefileerd.
De landelijke politiek is wat te hoog voor hem gegrepen denk ik.

Graaisnaaiert | 03-05-22 | 10:47 | 1

Zolang ze hem 's ochtend vertellen wat ie 's middags moet stemmen kan ie prima functioneren in de Tweede Kamer.
Partijdiscipline is ook wat waard. Een ton per jaar om precies te zijn.

Osdorpertje | 03-05-22 | 10:50

Kale gek, pak de auto.

pibasso | 03-05-22 | 10:46

Daniel Koerhuis, nog nooit een bedrijf van binnen gezien, verdient net zo veel geld als 5 bagage-afhandelaars zonder zijn handen uit zijn mouwen te steken maar verwacht wel dat mensen die zwaar lichamelijk werk doen in ploegendienst dat zij dit doen voor €0,74 boven het minimum loon.

Osdorpertje | 03-05-22 | 10:45

Luchtvaartjournalist? Is dat grappig bedoeld?

En je zou maar 's avonds de televisie aanzwengelen om naar een groep mensen aan tafel te kijken die alleen maar een beetje domme dingen tegen elkaar zeggen. Snap ik niet.

Een paard | 03-05-22 | 10:45 | 1

De rest van de tafel zit zich plaatsvervangend te ergeren.

AdvocatusDiaboli | 03-05-22 | 10:50
-weggejorist-
Nicolas1954 | 03-05-22 | 10:43 | 3

Klimaat, klimaat, klimaat of desnoods milieu in dit fragmentje? Maakte de vvd zich toch zo'n zorgen over? Iedereen moest toch minder vliegen? Waarom vraagt niemand dat bij op1? Of is dat alleen als het over de boeren gaat? Het lijkt erop dat ze zelfs wel boeren zouden willen onteigenen om maar een extra landingsbaan aan te kunnen leggen.

grietmetgroenefiets | 03-05-22 | 10:43 | 3

Van wie moest iedereen minder vliegen? Moest dat van de randstad kliek die denkt dat ze het morele geweten zijn van de lage landen?

JeanDragage | 03-05-22 | 10:50

Ik ga echt niet minder vliegen. Waarom?

Boeddha18 | 03-05-22 | 10:59

Schiphol heeft 2 jaar geleden drastisch afgeschaald,zich coronaarm gehouden,en nooit meer opgeschaald !
Daarbij is er veel ervaren personeel vertrokken en/of via regelingen eerder met pensioen gegaan.
Ook het uitbesteed/uitknijpbeleid op Shithol van de afgelopen 15 jaar heeft hier geen goed aan gedaan.
30 jaar geleden had je als bagagemedewerker een prima baan,helaas is er op Shithol veel naar de klote geholpen met als doel,winstbejag en managementslagen die goed voor zichzelf zorgen,ten koste van diegene die het echte werk doen.

Jimmy Mc Clure | 03-05-22 | 10:42 | 5

Uiteindelijk willen passagiers geen cent voor hun ticket betalen, dus moet daar elke cent uitgeknepen worden. Dus als je 1 euro meer wilt betalen voor een ticket dan heeft die afhandelaar ook weer een normaal salaris

JeanDragage | 03-05-22 | 10:53

@JeanDragage | 03-05-22 | 10:53: Dat is niet waar. Als er 5 euro per ticket meer gevraagd werd wat ook daadwerkelijk naar de bagage-afhandeling zou gaan en niet naar de aandeelhouders, dan zou vrijwel niemand daar een probleem mee hebben. Het gros van de mensen is niet zo stom om te begrijpen dat mensen geen zwaar lichamelijk werk doen voor een minimumloon en oproepcontract.

Toos Bevergeil | 03-05-22 | 11:01

@JeanDragage | 03-05-22 | 10:53: Eensch, ware het niet dat 1 euro meer betekend dat er >85 cent wordt weggepist aan overheadkosten (managementlagen, rapportages, toezichtmensjes). Kostenverhogingen bereiken gewoon zelden het beoogde effect. Je ziet dat ook met "meer geld naar <vul hier uw favo ministerie in>". Het geld gaat op aan vanalles behalve aan het doel waarvoor het gegeven is.

Grijskijkert | 03-05-22 | 11:47
▼ 2 antwoorden verborgen

De andere luchthavens hebben hetzelfde probleem als schiphol, geen personeel!

jan huppeldepup | 03-05-22 | 10:42 | 1

exact. Je kan Lelystad wel opengooien, maar dan is er nog steeds geen of te weinig personeel.

Boeddha18 | 03-05-22 | 10:57

En ik maar piekeren waar ik die Koerhuis toch van ken. Volgens mij van die film Coneheads.

whatsinaname | 03-05-22 | 10:41

Leuk amusementsgehalte.

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 03-05-22 | 10:41

Deze gast is zo intens simpel dat ik oprecht geschokt ben dat dit soort figuren naar voren geschoven worden om plaats te nemen in de Tweede Kamer. Wat een minkukel.

Do-na-zi | 03-05-22 | 10:39 | 1

Econometristen zijn verre van simpel. Bepaald geen minkukels.
Ze zijn wel vaak sociaal onhandig.

Kameraansteker | 03-05-22 | 11:07

Ik huil ook wel eens heel zachtjes als ik in een rij moet staan. Vooral als weer blijkt dat ik voor de zoveelste keer op de verkeerde kassa heb gegokt.

whatsinaname | 03-05-22 | 10:38 | 3

En dan te horen krijgt dat het een pinkassa is en je alleen contant geld bij hebt.

Sinterbikske | 03-05-22 | 10:39

Zelfscannen.

Zwizalletju | 03-05-22 | 10:41

Daniel had bij de verdeling van de portefeuilles binnen de fractie een aantal flut onderwerpen gekregen dus die zag zijn kans schoon om zich eens goed te profileren.

Keutels | 03-05-22 | 10:38 | 1

Weten we gelijk waarom de VVD hem low profile wil houden

Continuum | 03-05-22 | 10:43

Het was te genant om aan te zien. Met ze anekdote over huilende kinderen om wat stemmen te kunnen krijgen. Wat een walgelijk figuur

Continuum | 03-05-22 | 10:37

Volgens mij zou het helpen om mensen goed te betalen. Wanneer er geen mensen voor te krijgen zijn moeten de lonen omhoog.

Jesaja | 03-05-22 | 10:37

'Ja maar oorlog is erger' .. Goh, zo kunnen we alles wel heel makkelijk plat nuanceren.

whatsinaname | 03-05-22 | 10:36 | 1

Foei Mensen. Een beetje klagen over wachten, kapotte boiler, geen geld, vies eten mag allemaal niet meer.
Want vluchtelingen hebben het allemaal veel en veel erger

zuurtjeregen | 03-05-22 | 11:49

Jajajajaaaa alles is te relativeren. Mensen die teveel vermogensbelasting hebben betaald zouden ook blij moeten zijn dat ze het moesten betalen. Velen zouden maar wat graag vermogensbelasting betalen. Maar dat hoeven ze niet want ze hebben geen vermogen. Je kan echt alles met elkaar vergelijken.

Leptob | 03-05-22 | 10:36

Schiphol heeft al jaren geen natuurvergunning, overtreedt al jaren regels omtrent geluidshinder, en wordt structureel de hand boven het hoofd gehouden door de overheid, terwijl ze helemaal niet zoveel geld in het laatje brengen.

grietmetgroenefiets | 03-05-22 | 10:34 | 4

Dacht ik even dat u het over de Oranjes had.

kapotte_stofzuiger | 03-05-22 | 10:49

dan kan Lelystad ook zo open. Door daar alleen Schengen landen te laten bereizen is er minder gedoe. Met wat tijdelijke hulp uit de AZCs kan het vliegveld half mei open. Een stationshuttle is ook zo gestart. Corendon kan alles zo overplannen. Ryanair vindt het ook wel wat alleen mogen die niet gratis landen.

AntiZanicz | 03-05-22 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

Appels en peren

laurentius | 03-05-22 | 10:33 | 1

Pruimen en bananen.

Kowalski11 | 03-05-22 | 10:42

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen