Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stikstofplan kabinet kapotstuk na rechtszaak

Stik

Lekker dan. Wij de hele dag 100 rijden om onze stof niet te laten stikken, zet de rechter een dikke vette streep door de provinciale stikstofbank. "De snelheidsverlaging naar 100 kilometer per uur, die stikstofruimte moest creëren voor woningbouwprojecten, mocht daarvoor niet worden gebruikt", schrijft de Volkskrant. Er zijn namelijk ook natuurgebieden waar door de nieuwe snelheidslimiet juist méér stikstof terechtkomt. Serieus. Zachter rijden = meer stikstof, omdat iedereen de snelweg vermijdt en vrolijk 100 gaat karren op de N-wegen die natuurlijk een stuk dichter op het groen zitten. U verzint het niet, maar het is wel zo. En dankzij een paar NIMBY's in Egmond aan den Hoef die geen nieuwe woningen aan de duinrand wilden, is de stikstofruimte nu illegaal verklaard. Het wachten is nu tot Johan Vollenbroek hoogstpersoonlijk alle bouwvakkers van Nederland uit hun bulldozers gaat evacueren, terwijl die arme provinciebestuurders het moeten doen met een lege stikstofbank . "Minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof) heeft haar conclusies al getrokken. Op 1 april heeft ze – zo schrijft ze in een Kamerbrief - de opbrengst van de snelheidsverlaging uit de stikstofbank verwijderd, omdat die niet aan de ‘juridische voorwaarden’ voldoet. Dat betekent dat de stikstofbank nu ‘leeg’ is, zegt een IPO-woordvoerder."
UPDATE: Formule 1 gaat wel gewoon door

Kaakslag!

Reaguursels

Inloggen

Persoonlijk vind ik het belachelijk dat er allerlei clubjes zijn, die zonder subsidie, geen bestaansrecht hebben. Laat staan dat ze de gemiddelde Nederlander vertegenwoordigen. Daarachter zitten linkse partijen die ondemocratisch iets willen afdwingen. Het zijn deze partijen die subsidiegeld gebruiken om rechtzaken aan te spannen. Wat een achterbakse politiek

Tonyvanwychen | 26-04-22 | 22:02
-weggejorist-
BadPatNL | 26-04-22 | 19:04 | 2

Een bouwstop met terugwerkende kracht betekent dus… sloop! We gaan dit jaar nog lekker gesubsidieerd 100.000 huizen slopen. Nou ik zet mijn huis wel alvast te koop voor 1 miljoen voor de linkse millennials. Geen dank.

whitechocolateface | 26-04-22 | 18:33 | 2

1 miljoen voor je hut en dan lekker emigreren, het wordt steeds aantrekkelijker...

ReyNemaattori | 26-04-22 | 20:00

Wanneer kappen ze nou eens met deze onzin en gaan ze hun gezonde verstand gebruiken daar in Den Haag. Echt triest al die falende regeltjes die niets uithalen en door de rechter ook nog eens van tafel geveegd worden, wat een ontzettend incompetent zooitje die politiek.

Lompelul | 26-04-22 | 18:13

"Er is in NL ruimte voor 10 miljoen mensen. Dat had de "club van 10 miljoen" al vele jaren geleden met redenen omkleed beredeneerd. De enige manier om het land weer leefbaar te krijgen is alle immigranten eruit.''

Maar dat is het enige dat onbespreekbaar is. Sterker, het gaat weer veel erger worden. In Brussel wil men alweer een soort van 'contracten' sluiten met derdewereldlanden om de 'arbeidsmigratie' te bevorderen. Stond vandaag in de Volkskrant en ik schrok me werkelijk te pletter:

"De Europese Commissie wil vanaf eind dit jaar de deur wijder openzetten voor arbeidsmigranten uit Egypte, Marokko en Tunesië.''

Geweldige landen ook: alle drie stoffige islamitische stinklanden. Alsof we nog niet genoeg moslims hier hebben.

"Voor de EU omdat er nu al in talloze sectoren personeelstekorten zijn: zorg, transport, toerisme, bouw, ict. De vergrijzing jaagt de behoefte aan arbeidsmigranten verder aan. Daarnaast is de belofte van legale migratie een drukmiddel om illegale migratie tegen te gaan.''

Je gelooft de onvoorstelbare domheid van die lieden in Brussel gewoon niet. Voor die sectoren zijn er - als er al dusdanige onvervulbare vacatures zijn dat je buiten de EU moet gaan kijken, hetgeen ik ten zeerste betwijfel - geschoolde, opgeleide mensen nodig; die haal je niet in Egypte, Tunesië, en Marokko. En weer die eeuwige vergrijzing, hetgeen als argument voor massa-immigratie al een decennium geleden is ontkracht door diverse economen (want worden die immigranten dan bv niet grijs? En dan hebben we nog weer meer nieuwe immigranten nodig? Een dwaas piramidespel, maar de Gutmenschen en kennelijk Brussel willen dat spel spelen).

Het meest onbegrijpelijke vind ik altijd: haal maar meer derdewereldlanders 'legaal' hier binnen, dan stopt de illegale immigratie. Waarop is die aanname gebaseerd? Het lijkt me dat ruimere legale migratie de illegale alleen maar aanjaagt, want lang niet iedereen die hierheen wil, zal op legale wijze toestemming krijgen, en die lieden denken dan: fuck you, dan nodig ik mezelf wel uit en huur een 'reisagent' (= mensensmokkelaar) in. Zeker als die niksnutten die niet of maar zeer basaal zijn opgeleid, zien dat redelijk wat landgenoten toegelaten worden tot de EU, zal dat kwaad bloed zetten, als zij geen toestemming krijgen; dan wordt die armada van dobberbootjes alleen maar groter.

"Voor Afrikaanse en Aziatische landen is migratie positief omdat het burgers kansen, opleiding, werkervaring en inkomsten geeft.''

Wat een gelul; wat een blufferige 'goed-nieuws-show'. De praktijk zal zijn dat weer heel veel van die lieden hier op - niet eens zo lange - termijn volledig uitkeringsafhankelijk zullen zijn, net zoals nu al 4 decennia lang.

Lees dat belachelijke voornemen van Brussel zelf.

Dr_Johnson | 26-04-22 | 18:04 | 3

Was net bij Eenvandaag, ze gaan Marokkanen, Tunesiërs en Egyptenaren halen om hier te komen werken.

Niets geleerd van het verleden, misschien moet een Le Pen gewoon ook eens winnen om ze wakker te schudden.

En dan is het huilen, hoe kan dit nou ?

Wattman | 26-04-22 | 19:43

Ik lees dat belachelijke voornemen liever niet. Ik heb genoeg aan uw samenvatting. Dank daarvoor.
Wat een ellende.

Dr. Worstenbroodje | 26-04-22 | 19:52

"Voor Afrikaanse en Aziatische landen is migratie positief [...]"
Lees: "Gratis geld is positief!"

Je meent het? Emigreren naar een ander land en daar 1-5x je modale jaarsalaris, PER MAAND krijgen, als UITKERING.

Dat heeft dezelfde aantrekkingskracht voor Nederlanders als na emigratie een uitkering van 38.000 euro per maand ontvangen + een woning + inboedel, na ongeveer 2-3 jaar. 2-3 jaar op een houtje bijten en dan stinkend rijk worden.
Als er een land bestond waar ze zo gek waren, dan was ik godverdomme vorig millennium al vertrokken....

ReyNemaattori | 26-04-22 | 20:15

Nu een bouwstop afkondigen? Dat is pas crimineel. Noodtoestand uitroepen, uitspraken wegvegen, activistische rechters het regenwoud in sturen en orde op zaken stellen. Also, wanneer 130?

Staatsgezind | 26-04-22 | 18:03 | 4

Waneer weer 130? Kan je dat overdag überhaupt ooit rijden met de onnodig linksplakkers, inhalende vrachtwagens en ongelukken waardoor je de hele dag van file naar file rijd?

brie-de-penis | 26-04-22 | 18:21

Noodtoestand uitroepen betekent dus ook dat iedere ingezetene om eender reden uit hun huis getyft kan worden... oa. dus om meer veiligelandiërs te huisvesten.

ReyNemaattori | 26-04-22 | 20:17
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland is nu officieel kapot-stuk. Misschien moet er dan toch maar een bom op…?

Marvin_NL | 26-04-22 | 17:51 | 2

Wel eentje zonder stikstofcomponenten anders krijg je daar weer gelazer mee. Veel explosieven vallen dan af.

Gummibrösel | 26-04-22 | 19:06

Ik krijg steeds meer het idee dat we in een Monty Python script leven. En ik heb mijn drankinname nog wel drastisch verminderd de laatste jaren.

Blauwpetje | 26-04-22 | 17:49 | 1

Toen Jette Kleinsma nog in de politiek zat hadden wel een ministry of funnywalks

brie-de-penis | 26-04-22 | 18:22
-weggejorist-
MAD1950 | 26-04-22 | 17:41

Maar volgens minister Jetten is stikstof “een stofje dat overal op gaat liggen en dan alles verstikt”. Maar na een regenbui is dat stofje toch weggespoeld en kunnen we gewoon opnieuw beginnen???

Leffe Blonde | 26-04-22 | 17:41 | 1

Volgens mij heeft die knaap geen idee wat stikstof is en dattie elke ademteug wel 3/4e stikstof inademt... zonder dood te gaan.

ReyNemaattori | 26-04-22 | 20:27

God zij dank hebben verre andere landen als Duitsland en België geen last van het afschuwelijke stikstofprobleem

foreverman | 26-04-22 | 17:28 | 1

Één voet over de grens en het probleem is op wonderbaarlijke wijze verdwenen.

Wat een prutsers met D66 (raad van State) voorop.

Wattman | 26-04-22 | 18:42

De angst van Johan Vollenbroek m.b.t. stikstof, maakt hem in de toekomst mischien wel de ons bekende Johan Schijtenbroek.

gratias | 26-04-22 | 17:18

De overheid legt zichzelf regels en normen op die nauwelijks of helemaal niet meetbaar zijn. De gekte en achterlijkheid ten top! Iedereen maar klagen over de industrie en die klote auto’s, alsof wij kunnen leven van mooie heideplantjes en zeldzame bloemetjes. F*ck die stikstof regels, hierdoor krijgen onze kinderen geen woningen (alhoewel daar ook nog andere redenen voor zijn!). De gekte ten top.

Rdock | 26-04-22 | 17:12 | 3

illegaal bouwen gaat nog een ding worden.

captain-caveman | 26-04-22 | 17:15

Misschien eens stoppen met de import van mensen die krankzinnige proporties heeft aangenomen. Of mag dat niet gezegd worden.

ffnietnu | 26-04-22 | 17:25

Dat doet de overheid niet voor niets,het dient zeer waarschijnlijk andere doelen,een schaduw agenda.de roverheid voert het gelukkig niet goed uit.

Coolcalmcollected | 26-04-22 | 18:08

Voor de ooit 'slaafgemaakten' is er al een speciaal land in Afrika, Liberia.
Waarom daar geen overeenkomst mee?
Als een der armste landen zou daar ook onze asiel industrie gevestigd kunnen worden; voor wat zo'n asiel geval hier per maand kost heb je ze daar voor minimaal een jaar onderdak...

Hendrikaatje | 26-04-22 | 16:55 | 1

Verkeerd topic. Goede oplossing.

marcoplarco | 26-04-22 | 17:01

haha in dat volkskrant artikel staat ook z'n milieu ridder met naam er bij: Milieurecht-expert Valentijn Wösten
Google hem maar en alles wat je je inbeeld klopt. :-)

fifi23 | 26-04-22 | 16:53 | 2

Gedaan en zo waar.

uisge baugh | 26-04-22 | 17:12

Foute strijder, met z'n hoedje.

Veepert | 26-04-22 | 20:15

Normaal zou een manager er horizontaal uitvliegen bij een bedrijf. Maar mismanagement van de politiek, mag gewoon.

Tonyvanwychen | 26-04-22 | 16:53

Tsja, als de rechters op de stoel van de politiek gaan zitten en het land bestuurd wordt door activisten en alfa's krijg je dit soort ongein...

Desolator | 26-04-22 | 16:45 | 1

De Trias is allang niet meer in Hollande.

Coolcalmcollected | 26-04-22 | 18:09

Waanzin ten top. Versoepel de norm naar die van België en Duitsland , ben je van alle gezeik en van die Vollenbroek af. Maar dat durven de laffe honden niet. Het antwoord zal zijn nog een of meer maffe maatregelen om op papier aan de waanzin te voldoen.

Zwizalletju | 26-04-22 | 16:40 | 3

Die norm is in de hele EU gelijk.
Het gaat erom dat Nederland heel veel gebieden tot Natura2000 gebieden verklaard heeft waar een strengere EU norm geldt (ook die geldt in D, B, F, etc)

Blijkbaar is het onmogelijk om, als een gebied eenmaal tot Natura2000 gebied verklaard is, dit ongedaan te maken.

Men heeft zich dus flink in de voet geschoten bij het aanwijzen van de Natura2000 gebieden. Blijkbaar was men niet bedacht op mogelijke consequenties.

Onkel Bratwurstbude | 26-04-22 | 16:46

Zolang D66 rules gebeurd dat nooit, de wappie partij is kleiner dan ooit maar hun grote bek en macht is superieur!

Rdock | 26-04-22 | 17:14

@Onkel Bratwurstbude | 26-04-22 | 16:46: Je laatste zin is effectief het beleid in Nederland de afgelopen 40 jaar.

ReyNemaattori | 26-04-22 | 20:30

Als je het probleem wil oplossen, moet je zorgen dat je geen probleem hebt. De wetgeving is het probleem? Dan verwijder de wet.

richardsp1 | 26-04-22 | 16:39 | 1

Dat kan alleen als het leidt tot meer van wat we niet willen.

-Jaren lang is er gevochten tegen leegstand van kantoren, voor die Oekrainers kan in een week duizenden m² kantoor omgebouwd worden tot woningen.

-Tijdens de pandemie mochten we niet reizen, maar kon met wel tot 500 asielzoekers per week binnen hengelen, die ook niet teruggestuurd konden worden als ze geen test deden, dan werken die wetten opeen wél.

-We mogen geen woningen bouwen want stikstof, maar de bouw van windmolens, zonnepanelen en datacentra stoot geen stikstof uit.

-Drugbeleid kan niet geliberaliseerd worden, want internationale verdragen, ondertussen bungelen we onderaan de lijst, net boven landen die nog actieve repressie voeren. Maar wel klagen over tekorten aan agenten.

ReyNemaattori | 26-04-22 | 20:34

F1 Zandvoort blijft gewoon. Vergunning in orde. Fuck stikstof,, fuck natura 2000.........

Blonde Nel | 26-04-22 | 16:38

Om te begrijpen wat hier staat zou ik het nog een keer moeten doorlezen. En omdat dat stikstof-gebeuren over een soort Orwelliaanse, gecreerde werkelijkheid gaat heb ik er even geen zin in.

Misschien ter afwisseling even een artikeltje straks over een D-artieste die door Ali B. genomen is?

UpdateAvailable | 26-04-22 | 16:37

Het braafste jongetje van de klas, stadstaat Nederland, wil in Europa met zijn natuur voorop lopen. Dat de burgers een dak boven hun hoofd moeten missen en droog brood moeten eten, is daaraan vanzelfsprekend ondergeschikt. Logisch toch!?

DumboJet | 26-04-22 | 16:36 | 1

Onzin, nl loopt voorop met de import van mensen. Daar moeten ze eens ee stoppen. Die paar stukkies natuur mogen best goed beschermd worden. Een heleboel mensen hoeven niet chronisch heel veel andere mensen om zich heen. En daar is die natuur voor nodig.

ffnietnu | 26-04-22 | 17:31

Bouwstop? Dan is Hugo de jokkebrok overbodig.

zwenkwieltje | 26-04-22 | 16:29

Gratis tip: koop onroerend goed tegen zo hoog mogelijke hypotheek.
De inflatie laat uw schuld verdampen, de ambtelijke gidslandklier stuwt uw onroerend goed tot ongekende hoogtes in waarde.

Eppo | 26-04-22 | 16:17 | 4

@zwenkwieltje | 26-04-22 | 16:25: De inflatie zal ook de waarde laten verdampen. Dus per saldo schiet je er niet zo veel mee op.

UpdateAvailable | 26-04-22 | 16:35

eppo heeft het volledig correct. zo moeilijk is het niet jongens.

Ir. Wilhelmus | 26-04-22 | 16:57
▼ 1 antwoord verborgen

Dus weer 130 dan?

Vunzigheid | 26-04-22 | 16:16 | 2

Graag!

Veepert | 26-04-22 | 20:24

Wordt er überhaupt ergens iets op grote schaal GEMETEN?
Of blijven we het doen met krakkemikkige modellen die vol zitten met ongefundeerde aannames?

In wat voor technocratie leven we inmiddels?

Onkel Bratwurstbude | 26-04-22 | 16:16 | 8

Modelleren kunnen ze juist enorm goed.
Het volledig ten onrechte verlammen van het complete land bij de Omicronvariant werkte uitstekend.

zuurtjeregen | 26-04-22 | 17:23

Beleid maken op zes meetpunten is hetzelfde als niet meten.
Meet maar bij een vuilverbrandingsoven, Schiphol, hoogovens, Dow chemicals en maak dan maar beleid.

Schipperke | 26-04-22 | 17:54

Dat is de fout die FarmersDefenceForce maakte in de procedure tegen de overheid: ze wilden dat de rechter een streep zette door de modellen. Want die zouden niet kloppen. Maar dat doen ze nou juist wel: met die modellen is op zich niks mis. Wel de data, gegevens, die je er in stopt.

Die kunnen helaas niet aangevochten worden. Want officieel geheim. Zelfs kamerleden krijgen geen inzage in de meetgegevens.

Heurtebise | 26-04-22 | 18:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Zolang de stikstof'crisis' ophoudt bij de Duitse grens hou ik me niet aan regeltjes die enkel politiek van aard zijn. En gezien de snelheden waarmee ik op de Veluwe regelmatig ingehaald word, zijn veel Nederlanders dat met mij eens.

Polen ook trouwens.

marcoplarco | 26-04-22 | 16:11 | 1

Europees beleid in een grensgebied, dat is natuurlijk vragen om ellende. En helemaal stupide om je daaraan te conformeren als overbevolkte stadstaat NL, dan weet je dat je burger en boer in het bijzonder in het pak naait.

_pacman_ | 26-04-22 | 16:14

Hop 130 terug dan minkukels!

barrykoningen | 26-04-22 | 16:09

Nederland heeft geen stikstofprobleem. Nederland heeft een stikstofregelprobleem.

Ivoren Toren | 26-04-22 | 16:08 | 1

Zeker, ook wel een Kaagprobleem genoemd.

Schriever | 26-04-22 | 16:18

Formule 1 mag dus wel. Iedereen moet gewoon prins worden.

Deflatiemonster | 26-04-22 | 16:05 | 2

Dan daag ik de miljeu mensjes uit om voor- en na metingen te presenteren die aantonen dat die F1 een probleem oplevert. Nee, geen modellen en berekeningen. Laat maar zien wat die impact is. If any.

marcoplarco | 26-04-22 | 16:13

@marcoplarco | 26-04-22 | 16:13: 20 autootjes die een paar rondjes rijden, de gemiddelde file naar Schevingen op een droge dag stoot 1.000x zoveel uit, als het niet meer is. Verder niets op met F1 hoor.

_pacman_ | 26-04-22 | 16:16

Er is geen stikstofcrisis, allemaal Fake news.

Wel een faalhazen op het pluche crisis.

Wattman | 26-04-22 | 16:04

Ik heb de berekening even niet bij de hand, maar uit mijn hoofd was het effect van de 100km regel iets van 0,0034% op de totale uitstaat.

Een totaal te verwaarlozen hoeveelheid. Stel dat we door corona 25% minder hebben uitgestoten, dan komt dat overeen met +-3500 jaar 100km/h i.p.v. 130.

Het is dus al vanaf het begin een totaal onzinnige regel geweest. Afschaffen en gewoon 150 waar het kan.

DerUnterMensch | 26-04-22 | 16:03 | 2

Dat is ook wel onderkend, die nihilistische bijdrage aan de reductie. Ze vinden echter dat het bijdraagt aan ‘de bewustwording’.

_pacman_ | 26-04-22 | 16:06

Dat doet iedereen al, reed zondag van Amsterdam naar Maastricht en het tempo zat er goed in hoor, mede dank zij lang leve flitsradar. Uiteindelijk is het gewoon een soort van geautomatiseerde autoroute de peage heffing geworden. ;)

Smoelensmid | 26-04-22 | 16:09

Iemand in de ballen trappen mag ook niet lees ik net op geenstijl. Er mag ook niets meer.

zokanhetookja | 26-04-22 | 16:02

In Oost Brabants accent:

"..... dat is een stofje waarvan als je er teveel van hebt er voor zorgt dat de natuur eigenlijk een verstikkende deken eeeh over zich heen krijgt"

Dus. Tot zo ver is de overheid serieus te nemen op dit gebied.
Het is een mix van ideologie en gelobby/ sturing van Globalistische/ EU belangen.
Daarom zitten nono's als Rob op hun plek.

Schwanzeleber | 26-04-22 | 15:56

Stikstof, is dat het stofje wat een verstikkende deken legt over plantjes waardoor ze niet meer kunnen groeien, meneer Jetten?

_pacman_ | 26-04-22 | 15:53 | 1

Ja, Met uitzondering van distels, brandnetels en doornstruiken.
Kleuterschoolniveau maar het volk vreet het.

zuurtjeregen | 26-04-22 | 17:27

De grote stikstof leugen.

Bubske | 26-04-22 | 15:49

Nou Tom Poes, verzin maar een list.
Geen idee hoe ze nu aan deze zeer arbitraire doch rechtsgeldige uitstootwaarden willen voldoen maar dat het ons bakken met gemeenschapsgeld gaat kosten is evident. Lekker man, die zelfgecreerde puinhopen.

Graaisnaaiert | 26-04-22 | 15:48

De Nederlandse overheid slaat geimporteerd gas op onder de grond. Als voorraad. Dat gas is echter van mindere kwaliteit dan ons gas in Groningen. Om die reden wordt er stikstof bij gemengd. Dan is die slechte stikstof opeens goed. Kan iemand dat Rob Jetten uitleggen?. Of beter, laat die minister dat zelf doen. Eiguh gas eerst! Lachen.

Piet Karbiet | 26-04-22 | 15:43 | 1

Dat Russische gas is van hogere kwaliteit.

goedverstaander | 26-04-22 | 15:52

Er is in NL ruimte voor 10 miljoen mensen. Dat had de "club van 10 miljoen" al vele jaren geleden met redenen omkleed beredeneerd. De enige manier om het land weer leefbaar te krijgen is alle immigranten eruit.
Zo niet: dan hoef je verder ook niets aan milieu/klimaat te doen, het land gaat dan toch naar de bliksem.

discriminazie | 26-04-22 | 15:42

Dus als we wegen en huizen willen bouwen dan mag het niet van de rechter want dan druist dat in tegen het stikstofbeleid. Maar als we 125.000 mensen naar ons land toe halen, dan mag het wel, want dat is een politieke keuze. Begrijp ik dat goed zo?

Wordt het dan niet eens tijd dat we eenzelfde procedure aanspannen tegen de overheid maar dan in plaats van stikstof overschrijdingen vanwege auto's, koeien, harder rijden, etc. we ze aanklagen voor de extra stikstof die geproduceerd wordt door het binnenhalen van deze mensen. dwz van vliegtuig, tot COA, tot woningtoewijzing, tot woonwijken die ervoor uit de grond gestampt moeten worden, tot vliegreizen mocht er iemand worden uitgezet.

peterdh | 26-04-22 | 15:40 | 3

Dat laatste (iemand uitzetten) is uiteraard puur hypothetisch.
Veel meer uitstoot valt te verwachten van immigranten die minimaal een keer per jaar hun landen van herkomst bezoeken. Bij werkende Polen kan dat ook meermaals per jaar zijn.

Dandruff | 26-04-22 | 15:44

Het VN Verdrag voor de Rechten van het Kind biedt voldoende aanknopingspunten: Recht op goed onderwijs, recht op 'n dak boven het hoofd, zelfontplooing, geluk, veiligheid.....

Piet Karbiet | 26-04-22 | 15:47

@Dandruff | 26-04-22 | 15:44: niet hypothetisch hoor. U komt bv uit Afrika bij het loket en u wil een huis, uitkering en verblijfsvergunning. Dat gaat niet van rechtswege ivm met stikstof. U heeft recht op voorspoed en een huis maar niet hier. Wel bv in Rwanda. Inhumaan? Nee hoor u hoeft niet te lopen, we vliegen u erheen. Waar een wil is, is een weg. In kansen denken.

zokanhetookja | 26-04-22 | 16:32

Waar gaat dit over? Ohh, ik zie het al, angst scenario creëren, wurgwetgeving implementeren waarna ketenaansprakelijkheid wat vooral de ander heel veel problemen gaat opleveren. En die problemen koopt men af met bakken vol geld >> minder angst. Echte abtenaren logica, aldus.

Unsinkable-Sam | 26-04-22 | 15:39

Met een compleet verzonnen probleem gaat de staat de landbouwsector saneren, zodat de VDD en D66 projectontwikkelaars goedkoop bouwgrond kunnen krijgen. Waanzin!
Het stikstof probleem speelt alleen in Nederland. (Lees alleen Nederland gebruikt een absurde redenering om land te onteigenen.) NO3 en NH3 zouden ervoor zorgen dat plantjes die het beter doen op arme grond worden verdrongen door plantjes die het beter doen op meer voedselrijke grond. Enkele decennia geleden was de stikstof uitstoot veel hoger. Toen werd de grond geplagd om de grond arm te houden. Nu is dat opeens geen optie meer.

mikes43357369 | 26-04-22 | 15:33 | 4

Ik denk dat je gelijk hebt. Zeker gezien het feit dat in Duitsland enorm gebouwd wordt.

ChalinaRosa | 26-04-22 | 15:56

Onteigenen? Grenzen dicht lijkt mij voor de hand liggen. U heeft recht op een huis en voorspoed, maar niet hier. Rwanda ligt voor de hand, veel kleinere stikstof uitstoot daar. Geenstijl ziet alleen maar problemen.

zokanhetookja | 26-04-22 | 16:07

De 'crisis' ligt inderdaad in het willen behouden van de landschapscultuur, liefst nog in combinatie met biodiversiteit.

Vreemd genoeg is het vaak de groep mensen die zich wél druk maakt om het behoud van de landschapscultuur tevens die groep mensen die het ontmantelen van onze levenscultuur toejuicht.

Die van de links-zure persuasie.

Onkel Bratwurstbude | 26-04-22 | 16:28
▼ 1 antwoord verborgen

De regering moet nodig de regie weer terugnemen over de stikstofzaak, in plaats van te hobbelen van rechtszaak naar rechtszaak. Gooi de hele regeling overboord en kom met iets nieuws, inclusief de mogelijkheid om de normen fors op te rekken in noodgevallen. Waar inmiddels wel sprake van is.

Muxje | 26-04-22 | 15:33

De cijfers rondom de stikstofuitstoot van de Grand Prix in Zandvoort kloppen wel. Dat heeft de rechtbank in Noord-Holland zojuist besloten na eigen onderzoek naar de berekeningen. Hiermee blijft de natuurvergunning in stand en komt de race voorlopig niet in gevaar.
bron; NH nieuws

Cornelis12 | 26-04-22 | 15:31

Wat een achterlijk gezwets.
Problemen met de lucht en het water komen er alleen vanwege het feit dat er 18 miljoen mensen in dit klein landje wonen.
En dat worden er nog heel wat meer.
Beleid is er niet want , o wee dan lijkt het alsof Janmaat en Wilders een beetje gelijk hebben.
Ze schatten het aantal asielzoekers ook bewust laag in om geen weerstand te krijgen.
Gelukkig maak ik die toekomst niet meer mee .
Nu is 1 op de 4 niet autochtoon maar het duurt niet lang of 1op de 3 is dat.

pejoar | 26-04-22 | 15:31 | 2

Precies.

Jan Marijnissen | 26-04-22 | 15:37

We hebben een economie die gebaseerd is op groei, m.a.w., opbrengsten uit de toekomst betalen onze huidige schulden. En des te meer mensen er hier rondlopen ( inwoners heet dat tegenwoodig ), des te groter het BNP wordt en des te meer er in de schatkist vloeit. Dat we het allemaal met minder voor meer moeten doen en dat het er hier stukken onleefbaarder door wordt, ach. Dat is voor toekomstige generaties.

Graaisnaaiert | 26-04-22 | 15:51

Minder stikstof is niet erg. Er zijn toch steeds minder bomen in dit land om er zuurstof van te maken. Die gaan namelijk de biomassa centrales in. Win-win. Op papier. Ofzo.

Piet Karbiet | 26-04-22 | 15:30 | 2

Gooi een paar "natuurgebieden" integraal in de biomassa-centrale. Probleem opgelost. Geen natuur, geen stikstofdepositie-probleem.

Glasgow Argus | 26-04-22 | 15:34

@Glasgow Argus | 26-04-22 | 15:34: Exact. Vrees alleen dat er daarna weer een 'zeewier-probleem' wordt verzonnen.

Piet Karbiet | 26-04-22 | 15:50

Mooi, kan die 100 km onzin regel ook weer van tafel. Niet dat iemand zich er aan houd.

AC47 | 26-04-22 | 15:28 | 2

Dat is zo met heel veel regels. Bijvoorbeeld taalregels.

Glasgow Argus | 26-04-22 | 15:29

Ik ben juist verbaasd dat zoveel mensen zich er aan houden. Met 110Km/u GPS snelheid word ik zelden ingehaald. OK, behalve in Zeeland dan.

Bootvisser | 26-04-22 | 16:00

De oorlog in Oekraïne zou weleens een hongersnood kunnen veroorzaken omdat de productie van kunstmest (belangrijk bestanddeel stikstof) in gevaar komt, dat komt bovenop de gemiste landbouwopbrengst door de ‘speciale operatie’ (invasie) in opdracht van het Kremlin.
Nederland: We HeBbEn EeN sTiKsToF pRoBlEeM. Een verzonnen probleem, een papieren probleem. Een probleem dat wordt opgeblazen door ideologische deugkanker van een groeiende bevolking, niet omdat de inheemse soort zoveel fokt, maar omdat exoten in grote getale worden geïmporteerd, die de natuur overwoekert en bijdraagt aan het ‘klimaat probleem’. Wat ook zo’n verzonnen en opgeblazen ‘crisis’ is en eigenlijk vooral op papier en in de hoofden van ideologen bestaat.
Verzonnen door het International Panel for Climate Change. Een panel dat het brood verdiend met klimaatverandering, die zullen niet ineens de nuance opzoeken en concluderen dat het best meevalt, wat het doet.
De aanname is namelijk dat net als bij een tuinvijvertje dat als er een kritiek punt wordt bereikt dat dan het biosysteem omslaat. Of dat op grote schaal zoals in oceanen ook gebeurd is maar de vraag.
Het is de mens trouwens (nog?) niet gelukt om een autonome bio-systeem te creëeren. Bio sphere was zo’n experiment maar faalde. Men zou dus ook kunnen concluderen dat op kleine schaal bio-systemen anders reageren op grote schaal. Er spelen zoveel factoren mee dat het weleens te complex zou kunnen zijn om voorspellingen te doen over et klimaat.
Maar ja, dit is een conservatieve populistische mening.
Luister liever naar de progressieve demagogen in den Haag en Brussel die angst gebruiken om de massa in beweging te krijgen.

ratelaar | 26-04-22 | 15:25 | 5

We hebben geen kunstmestoverschot maar een mestoverschot. Mest met ammoniak en andere derrie die je niet terugvindt in kunstmest.
De oplossing zit dus niet in het verplaatsen van onze koeien-, varkens- en kippenstront richting andere landen want dan zitten zij vervolgens met een shitload (pun intended) aan ammoniak.

Bakkeleures | 26-04-22 | 15:36

Hear hear

Vanilla | 26-04-22 | 16:13

@Bakkeleures | 26-04-22 | 15:36: Dan wordt het probleem alleen maar vele malen erger, omdat er geen land te wereld is dat zo efficiënt melk(producten) kan produceren.

Grachus | 26-04-22 | 18:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat gaan we dus symptoombestrijden met 80 op de provinciale wegen neem ik aan? Veel veiliger hoef je ook geen vrachtwagens meer in te halen. Je hoort het ze zeggen.

Het houd niet op, niet vanzelf...

SailingDuck | 26-04-22 | 15:23

We moeten een voorbeeld nemen aan de Sahara. Daar is geen stikstof probleem. Met je schrale zandgronden. In je broekje!

keestelpro | 26-04-22 | 15:22

Als er een bank crasht, failliet gaat, is er toch vast een overnamekandidaat?

Kan de Duitse stikstofbank haar stikstofruimte niet in de Nederlandse steken?

Of laten ze ons stikken in het stof?

Laat Jetten dat maar eens oplossen.

Hij heeft ook inmiddels ook van beroepswege ervaring met keutels intrekken, ff aanstampen, zodat er nog wat bij kan.

Milton_Styx | 26-04-22 | 15:21

Als we niet mogen bouwen, kunnen we dan stoppen met jaarlijks hele steden binnenhalen?

NaughtiusMaximus | 26-04-22 | 15:21 | 1

Dat zou logisch zijn. Vraag is waarom deze logica niet door dit kabinet gevolgd wordt.

ChalinaRosa | 26-04-22 | 16:00

Deze "crisis" lijkt op een situatie van jaren geleden in het VK. De waterkwaliteit van de zee rondom het eiland was zo slecht vanwege de rioolafwatering, dat de stranden niet meer voor toerisme gebruikt mochten worden.

De simpelste oplossing is dan uiteraard om stranden niet langer "strand" te noemen en verder te gaan met leven.

natuurgebieden in de zin van Natura 2000 zijn vanaf heden niet langer "natuurgebied" en we gaan over tot de orde van de dag. Crisis afgewend.

Glasgow Argus | 26-04-22 | 15:18

Tsja, dat krijg je als je bestaande wetgeving steeds maar weer gecompliceerder maakt. Op een gegeven moment weet niemand meer waar ie aan toe is door dat gestapel van regels en lapmiddelen.

Eerst eens bestaande wetgeving opschonen. En dan een zwik ambtenaren naar huis sturen. In de bijstand kosten ze minder dan achter het raam.

Enter Yeti | 26-04-22 | 15:17

De makkelijkste oplossing is natuurlijk herhuisvesting van twee miljoen nieuw gearriveerden in Rwanda.

Glasgow Argus | 26-04-22 | 15:14 | 1

Mag niet van D66 want speelt PVV in de kaart.

HogeNood | 26-04-22 | 15:16

Een stikstofbank. Hoe verzinnen ze het?

Patraque | 26-04-22 | 15:13 | 2

Echt niet te geloven. Dat hele stikstof verhaal is de grootste leugen van na de 2de wereldoorlog

Therapietje | 26-04-22 | 15:19

Ambtenarenteut he. Reken er maar op dat er meer geld naar de beleidsmakers en aanhang gaat dan naar de daadwerkelijke aanpak van het probleem.

Graaisnaaiert | 26-04-22 | 15:53

Kan Philips niet een leuk model stikstofzuiger op de makt brengen?

Kapitein Sjaak Mus | 26-04-22 | 15:12 | 3

Een soort van omgekeerde slaapapneu-apparaat, bedoel je?

ikhebgeenflauwidee | 26-04-22 | 15:14

Ik zie een verdienmodel.
*Easytoys bellen doet*

goedverstaander | 26-04-22 | 15:18

Stik zelf!

kapotte_stofzuiger | 26-04-22 | 15:34

Die 100km/ u is een sluwe boete-val !.Extra tol van brave borsten die 106 á
107 km/u rijden!! Batterijen nieuwe flitsers geplaatst om de 120km/u
gewend geraakten te pakken. Geldgraai truc van die fijne overheid. Gaaf toch?

Yeoman | 26-04-22 | 15:10 | 1

Bij brave borsten moet ik altijd aan mijn buurvrouw denken.

goedverstaander | 26-04-22 | 15:17

Als we nu al die stikstof bij elkaar rapen en dat mengen in het groene Russische aardgas, dan kunnen de cv-ketels en gaskachel straks gewoon branden als het gaat sneeuwen volgende week.

ikhebgeenflauwidee | 26-04-22 | 15:10

Het mooie van dit soort rechtszaken waar de Nederlandse regering steeds van verliest is dat ze gevoerd worden door partijen die zonder subsidie van de Nederlandse regering niet zouden overleven.
De Nederlandse regering betaald partijen om rechtszaken tegen zich te laten voeren en zo het regeringsbeleid terug te draaien.
En activistische rechters voeren wetten door waar in de Tweede Kamer nooit over is gestemd.

Osdorpertje | 26-04-22 | 15:09 | 3

Een rechter voert geen wetten door, dat kan alleen ons parlement. En ons huidige parlement laat zien incapabel te zijn door wetten uit te vaardigen die zijn gebaseerd op flauwekul en aannames. Terecht en prima dat die wetten naar de prullenbak worden verwezen, dat had eigenlijk de Eerste Kamer moeten doen, die echter verblind is door politieke belangen en niet het landsbelang.

Bakkeleures | 26-04-22 | 15:35

Justem. Idiocrazy.

Piet Karbiet | 26-04-22 | 15:35

Ik stel voor euthanasie voor alle oudere leden van welke milieu organisatie dan ook en castratie of sterilisatie voor de jongere leden

van Dam | 26-04-22 | 15:06 | 1

yep, just the bips.

Hetkanverkeren | 26-04-22 | 15:11

Leuk he? Ga je over de grens, is er ineens geen stikstofprobleem meer. Wie is hier nou gek? (of supermasochistisch?)

tantesidonia | 26-04-22 | 15:06 | 1

Gek en supermasochistisch, combi van beide.

bowlfabriek | 26-04-22 | 15:09

Bouwen bouwen bouwen...
Oh wacht.

leo de pejo | 26-04-22 | 15:06

als we stikstof nou eens gewoon een ander naampje gaan geven, dan is het propleem opgelost.

yeps | 26-04-22 | 15:06 | 4

N?

Pieter Breydel | 26-04-22 | 15:09

@Pieter Breydel | 26-04-22 | 15:09:
ja, goed plan. En dan de letter N verbieden.

ikhebgeenflauwidee | 26-04-22 | 15:13
▼ 1 antwoord verborgen

Dit kunnen ze toch zo oplossen met een inlegvelletje? Of misschien gewoon weglachen. Verstoppen in een la.

Deflatiemonster | 26-04-22 | 15:06 | 1

Weglachten gaat nu niet lukken voor het braafste jongetje uit de klas. Geitenpaadje lijkt me dan wel weer behoorlijke CO2 neutraal, wellicht ligt daar de oplossing.

GoedGaan | 26-04-22 | 15:10

Veel mensen op elkaar is veel stikstof. Linksom, rechtsom of rechtdoor

Mark van Leeuwen | 26-04-22 | 15:05

Super! Zelfs in de Vinexhel de woningwaarde naar de 1.000.000 euro.

kapotte_stofzuiger | 26-04-22 | 15:05

Volgens mij staat er iets in de grondwet over voldoende woningen. Maar rechters hebben kennelijk niet zoveel met grondrechten.

Vula | 26-04-22 | 15:04 | 10

@Feynman | 26-04-22 | 15:40: Dit artikel gaat over stikstof en de motivatie om de maximum snelheid te verlagen. De rechter oordeelt dat die wetgeving niet had gemogen, dat heeft geen enkel verhoud tot de grondwet. Dus het is debiel om te stellen dat rechters niks hebben met de grondwet, zeker niet als je daarbij een link gaat leggen naar het bouwen van huizen en dan daarbij de grondwet met de haren bij sleept.

Bakkeleures | 26-04-22 | 15:47

Dat zeg je letterlijk wel maar je leest je eigen bijdragen niet eens. Ze zijn ook niet om aan te gluren, maar dan nog.

Bakkeleures | 26-04-22 | 17:36
▼ 7 antwoorden verborgen

.... Minder mensen= minder stikstof....

Kabinet: Wees welkom in mijn Laaahaaannnndd

hallofreen | 26-04-22 | 15:03 | 2

Minder mensen is minder inkomsten voor de overheid.
Dus zoeken ze een manier hoe je met intensieve menshouderij toch de maatschappij en economie in toom kan houden.
Dat verklaart al deze KrAnKZiNniGe maatregelen.

keestelpro | 26-04-22 | 15:06

Ik weet niet zo goed of ik moet lachen of moet huilen hierom. De regering heeft zichzelf klem gezet. Ook al waren het destijds andere poppetjes. De regering blijft de regering.

Leptob | 26-04-22 | 15:03

Steeds moet ik weer lachen van het woord 'stikstofcrisis'
Nadat ik ben uitgehuild uiteraard.
Beetje op deze manier:
youtu.be/shfX0FYu8lI?t=56
De zoveelste schoftige leugenachtige zelf gecreëerde crisis.

keestelpro | 26-04-22 | 15:03 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Snelheid naar 200 km/uur dus. Des te sneller je langs natuurgebieden rijdt des te minder er neerdaalt. Dat weet een kind.

goedverstaander | 26-04-22 | 15:03

Ik vind het een fantastische uitspraak. De overheid maakt steeds en wetten en doet mee aan verdragjes, met het idee dat ze de regeltjes alleen gaan gebruiken als het ze uitkomt. Nu worden ze eens met de neus op de feiten gedrukt. Het verdrag van Marakesch was bijvoorbeeld ook juridisch niet bindend, dat komt echter ook nog wel een keer als een boemerang terug. De aanwijzing van natura 2000 gebieden, ook zoiets van de eigen kop in een strop steken. Misschien dat de politiek eens beter gaat nadenken? Aan de andere kant de politiek staat niet goed bekend om haar lerend vermogen.

HoniSoit | 26-04-22 | 15:02

Ja mensen. Die Vogel- en die Habitatrichtlijn zijn er niet voor de sier. NL is gewoon te vol. Dus uitdunnen, die bevolking.

Jan Marijnissen | 26-04-22 | 15:02 | 4

@goedverstaander | 26-04-22 | 15:05:
Ik heb de kat tegen de muur gezet maar hij is gewoon weer teruggelopen naar zijn plekje op de deurmat. Heb hem wel nog even gewaarschuwd bij u uit de buurt te blijven.

zwenkwieltje | 26-04-22 | 16:03
▼ 1 antwoord verborgen

Kortom, dat kabinet moet binnenkort flink door het stikstof

Mark van Leeuwen | 26-04-22 | 15:01

Wat?

Kameraansteker | 26-04-22 | 15:00

Het tegenovergestelde van Blut und Boden; je eigen grondgebied vogelvrij verklaren. Deze is voor Rob, en ook een beetje voor Sigrid: https://www.youtube.com/watch?v=NNC0kIzM1Fo Beter een vliegtuig in je hand dat tien in de lucht. Ach Perzië: het is weer eens wat anders dan een wortel die voor je neus bungelt.

Hetkanverkeren | 26-04-22 | 14:58

Brekend neeews: bestaande huizen moeten worden afgebroken om meer ruimte voor stikstof te maken

Oh wacht

hangtiet met knoop | 26-04-22 | 14:57

Bankroet, ook niet goed voor het klimaat.

Mr_Natural | 26-04-22 | 14:55

Dus.... We kunnen weer 120 / 130 rijden?

Super Grover | 26-04-22 | 14:55 | 2

@ Super: mijn auto stoot voor 19.00u net zoveel stikstof uit als na 19.00u. Ik rijd nooit te hard, maar ben wel vaak een paar uur te vroeg op de snelweg.

Dwaalgast | 26-04-22 | 15:17

Ho-ho, eerst de al die hectometerpaaltjes waar 100 op staat allemaal vervangen. Hopelijk hebben ze de oude bewaard.

ikhebgeenflauwidee | 26-04-22 | 15:21

Als iedereen nu eens achteruit gaat rijden?
Net als dit huidige kabinet?

Papualist | 26-04-22 | 14:54

Lebensraum hebben we nodig. Maar waar?

Hadena | 26-04-22 | 14:52 | 5

Antartica.

ikhebgeenflauwidee | 26-04-22 | 15:16

De Noordzee inpolderen!

Stuffed Human | 26-04-22 | 15:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Jeetje, schrik ervan. Zo snel mogelijk een noodwet die 'tijdelijk' alle snelheidslimieten opheft.

Arnold9638 | 26-04-22 | 14:52

Staats en rechts-gereguleerde mafiapraktijken.

horsteknots | 26-04-22 | 14:52

Wat hebben alle kabinetten Rutte het zich zelf toch moeilijk gemaakt waar anderen onder mogen lijden.

Kanvanalleszijn | 26-04-22 | 14:52 | 2

Rutte 4 moet de problemen van Rutte 1 en 2 oplossen, Duitse normen overnemen en het papieren probleem is opgelost.

Kroondop | 26-04-22 | 15:00

Kenmerkend voor de politiek van Rutte 4 is dat zij niet bij machte is de zelfgecreëerde problemen uit de drie voorgaande kabinetten op te lossen.

goedverstaander | 26-04-22 | 15:11

Kom kom, elke keer als de regering een rechtszaak verliest gaan ze in hoger beroep of cassatie, ook als ze weten dat ze fout zitten. En nu dan gaan ze maar naar 1 rechtbank en luisteren ernaar? Sure.

Met_baard | 26-04-22 | 14:51 | 2

En de Tweede kamer kan er niet over debatteren want het ligt bij de rechter. De dooddoener die Rutte gewoon zo uit zijn mouw schudt om elke kritiek als stikstof uit de lucht te halen.

forecastle | 26-04-22 | 15:21

Wanneer weer 130 rijden dan? Maatregel doet toch niets.

Gregovic | 26-04-22 | 14:49 | 4

Mocht dat niet dan?

J-van-de-Bontekoe | 26-04-22 | 15:57

Als het een echt werkende maatregel was geweest was een snelheidsovertreding wel als milieudelict aangemerkt (levert meer op). Het was van tevoren bekend dat het niet zou werken maar het heeft in ieder geval leuk boetegeld opgeleverd.

Harry_Witkamp | 26-04-22 | 17:32

Nooit want is lekker groen en niemand gaat hier verantwoordelijkheid voor nemen. Was al bekend tien de maatregelen werden ingevoerd dus u lees de burger kan de tyfus krijgen. Denk dat het nu 80 gaat worden en ze nog een poging gaan wagen. Waar ik nog redelijk 100 gingen rijden waar dat moest rij ik nu overal 129km met flitsmeister aan en plan ik bezoek met wegrijden na 19uur met 159km op de teller terug naar huis. Dat dus

Rocknrolla7372 | 26-04-22 | 21:07
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen