Boer kijkt Staatsomroep. Schrikt
Zullen we dat Binnenhof eens onteigenen?
Social
Veel duidelijker dan dit wordt het niet. Gisteravond op de Staatsomroep. De Minister voor Natuur en Stikstof zegt het klip & klaar. Boeren moeten niet weg wegens de bloemetjes & bijtjes, wegens de aanpalende Natura2000, wegens het dekentje van stikstof over Nederland dat plantjes doodvermoord, om de grutto's terug naar Nederland te halen danwel om de emmissies van CO2, ammoniak en rundvee-scheten omlaag te brengen. Boeren moeten weg voor HUIZEN. Er zijn hele ministeries opgetuigd om zogenaamd "de natuur" te beschermen. Er zijn zogenaamd miljarden gereserveerd voor "stikstof". Maar het draait allemaal om 1 ding: DE OMVOLKING. Nederland moet een soort Berlijn aan de Rijn worden. En wat er op het menu in Berlijn staat? Geen idee. Daar wordt maandag een Ministerie voor Voedselzekerheid alsook Nationaal Coördinator Aardappels op Tafel voor benoemd. Trekkers naar Het Binnenhof wanneer?
Social
Reaguursels
InloggenVolgens de EU kunnen er nog 6 miljoen mensen bij in Nederland. Hij die denkt dat de import van mensen een halt zal worden toe geroepen is naief. Dat hele stikstof hoax verhaal wordt ook steeds duidelijker. Elders op de aardkloot zal men het gaan overnemen van onze boeren. Tot slot worden wij afhankelijk van andere landen qua eten. Maar he gelukkig niet van het gas van de Russen. Wat een land vernietigers daar in Den Haag. Vreselijk.
Het gekke is dat bij dat soort 'berekeningen' nooit de oppervlakte of de bevolkingsdichtheid in een land lijkt te worden meegenomen.
@grietmetgroenefiets | 03-04-22 | 09:25: Is niet gek. Hoewel dat een voor de hand liggend en fundamenteel criterium is wordt daar achteloos aan voorbijgegaan, de heiligverklaarde en onaantastbare agenda moet en zal worden uitgevoerd en zolang de wal het schip niet keert cq de bevolking in opstand komt gaan ze gewoon door. En de Nederlandse volgzame mentaliteit kennende (lafheid) vrees ik dat men pas wakker wordt als het echt te laat is.
Optyfen met Rutte, Kaag en VVD en D66 stemmers. Hun huis per oekaze onteigenen en daar een family met gelukszoekers inzetten. Jullie stemmen voor puinhooppartijen? Dan jullie de rotzooi ontvangen van hun beleid.
En als je papa of mama VVD of D66 stemt: altijd -1
kunnen we niet gewoon heel dat kabinet op laten donderen en de boeren gewoon met rust laten, die voor ons voedsel zorgen,
55.000 Boeren verdienen met elkaar 3 miljard euro. Dat doen ze alleen wel met 1 miljard subsidie en 5.5 miljard euro milieuschade. Voedselzekerheid mag best wat kosten maar goedkoop vlees produceren voor de export op kosten van de belastingbetaler slaat nergens op.
@BlolB | 02-04-22 | 21:50:
Juist, en los van het ontbreken van enige bron voor uw getallen moeten we ook beseffen dat die milieuschade groter wordt als Nederlandse boeren stoppen aangezien men elders over het algemeen minder schoon boert dan in NL. Echt heel erg dom dus om de Nederlandse boer te bewegen tot stoppen.
@BlolB | 02-04-22 | 21:50: waarom is er zoveel milieuschade? Omdat nl meer dan overvol is. En als we volbouwen is er geen milieu meer dat schade kan oplopen. Zo simpel is het.
Blijkbaar hebben we af en toe een goede crisis nodig. Misschien dat we dan gaan snappen hoe hard we boeren nodig hebben. Hetzelfde beginnen we ni langzaam in te zien qua energie en gas. Ik hou mijn hart vast voor komende winter.
Wanneer komen de gaten in de Ozonlaag weer op de agenda ? Dat was toen ook zo'n dingetje
Recent nog ergens een nieuwsbericht over gelezen. Het gat is allang dicht en bleek een cyclus te zijn. Dat gaat schijnbaar al miljoenen jaren zo.
En waarom horen we ook niets meer over zure regen??
@aardv@rk | 02-04-22 | 20:54:
Zure regen maakt op lange duur de bossen kaal.
Tegenwoordig zijn die bomen al lang opgestookt als biomassa voordat de gevolgen van die zure regen zichtbaar zouden kunnen zijn.
De verzuurde en half aangevreten beeldjes zijn intussen ook al geruimd, want verwijzingen naar het koloniale verleden moet helemaal gecanceld worden.
Ofwel, Woke heeft de zure regen opgelost.
boeren zijn onze dichtstbijzijnde zeer belangrijke voedselproducenten, meer,meer,meer waardering voor deze hardwerkende helden!!
Heel goed gezien! Hopen dat de plucheplakkers dat ook een keertje gaan inzien!
Ten aanzien van de grootschalige industriële productie van varkens en kippen mag er best gekeken naar de negatieve externe effecten van zoveel beesten in een overbevolkt land als Nederland.
“ Nederlands vee produceert per jaar 76 miljard kilo mest, ofwel circa 170 miljoen kg fosfaat en 500 miljoen kg stikstof. Dat is per Nederlander circa 4500 kilo per jaar. Dit zijn veel te grote hoeveelheden mest en die overschrijden de grenzen van ecosystemen (natuur, water, bodem). Nederland vormt een uitzondering in de EU: niet alleen is de nitraatnorm de hoogste in de EU ook mag bijna de helft van het landbouwoppervlak gebruikt worden voor derogatie.
Slechts vijf landen in de EU hebben derogatie. Nederland heeft voor 45 procent van het landbouwoppervlak derogatie en is daarmee ruimschoots koploper. Nummer twee, België, heeft voor 12 procent van de landbouwgrond derogatie en nummer drie Denemarken 4 procent .
Nederland heeft een groot economisch voordeel van derogatie. Het zorgt er voor dat Nederland per jaar tien miljard kilo mest meer mag produceren dan de EU norm. ”
U vergeet de echte vervuilende killer onze florerende Luchtvaart.! Maar goed dat komt jaren later wel eventjes vies voor de dag.
Er mag ook best gekeken worden naar de negatieve effecten van de luchtvaart. De overheid treedt heel doortastend op tegen de boeren maar staat heel wat coulanter tegenover uitbreiding van het vliegverkeer. Straks moeten er nog boeren weg om stikstofruimte vrij te maken voor de groei van het aantal vliegbewegingen. Het gaat de overheid helemaal niet om de natuur.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Dit jaar is de beslissing over wel of geen derogatie uitgesteld tot september. Na het seizoen...
En de witte boer, hij werd gecancelled.
Varkensboeren zijn heilig bij GS&BBB:
“ In Nederland wordt op ruim tweehonderd punten grondwater gewonnen voor drinkwater. Op 89 van die punten zijn tussen 2000 en 2015 hogere doses meststoffen gemeten dan wettelijk toegestaan. De vervuiling bereikt de consument niet, doordat de waterbedrijven die eruit zuiveren. Er zijn de afgelopen jaren 21 waterwinpunten gesloten omdat het water zo vervuild was dat zuiveren te kostbaar werd.
De vervuilde winpunten liggen vooral in gebieden met veel vee en zandgronden, zoals Gelderland en Brabant. Daar bevat het grondwater veel nitraat, dat volgens de waterbedrijven vrijwel altijd een agrarische oorsprong heeft [...]”
Trouw 24/06/2017
Trouw.....
@vladimirows | 02-04-22 | 19:39:
Tsja, als je geen argumenten hebt dan begin je maar over de krant die het bericht schrijft
Kijk op de site van de VEWIN: www.vewin.nl/Paginas/Default.aspx
- Vewin is de Vereniging van waterbedrijven in Nederland. Ondernemingen, met gemeenten en provincies als aandeelhouders, die er voor zorgen dat overal in Nederland 24/7 kwalitatief hoogwaardig drinkwater geleverd wordt.-
“ Er zijn nog steeds flinke problemen met te hoge concentraties nitraat in grondwater bestemd voor drinkwaterproductie. Hoe omschrijven dr. ir. Gerard Velthof en zijn collega ir. Erwin van Boekel, beiden onderzoeker bij het onderdeel Duurzaam Bodemgebruik van de Wageningen University & Research, de problematiek in grondwaterbeschermingsgebieden?”
U weet hopelijk wat nitraat is?
@theo-is-dood | 02-04-22 | 19:56: u weet dat de politiek de conclusie gedicteerd heeft voordat het onderzoek begon?
De zoveelste vrouwelijke minister, die er zit vanwege 'het quotum',
Telegraaf:
“ DEN HAAG - Het Nederlandse drinkwater wordt in toenemende mate bedreigd door vervuilende stoffen. Drinkwaterbedrijven slaan daar alarm over naar aanleiding van een „zorgelijk” rapport van KWR, het kennisinstituut van de drinkwatersector. Onder meer industriële stoffen, mest en medicijnresten vervuilen het water steeds meer.
Vewin, de Vereniging van drinkwaterbedrijven, roept op tot maatregelen en waarschuwt dat komende generaties problemen zullen ervaren als nu niet snel actie wordt ondernomen. Het grondwater waar drinkwater uit wordt gewonnen, raakt op steeds grotere diepten en met meer stoffen verontreinigd. Dit leidt volgens het KWR tot een waarschijnlijk onomkeerbare verslechtering van de grondwaterkwaliteit.
”
Op industriële schaal worden zeventien miljoen varkens hier gefokt. De winsten zijn voor de boeren en voederbedrijven (BBB), de kosten voor reinigen van het drinkwater voor de consument.
De boeren zijn heilig bij GS.
Best knap, hoe jij eea combineert. Noem mij één plek in Nederland, waar mest in t grondwater zit waaruit drinkwater wordt gewonnen.
Dit bericht is van 12 september 2019, en er komt geen varken in voor.
@vladimirows | 02-04-22 | 18:55:
In Nederland wordt op ruim tweehonderd punten grondwater gewonnen voor drinkwater. Op 89 van die punten zijn tussen 2000 en 2015 hogere doses meststoffen gemeten dan wettelijk toegestaan. De vervuiling bereikt de consument niet, doordat de waterbedrijven die eruit zuiveren. Er zijn de afgelopen jaren 21 waterwinpunten gesloten omdat het water zo vervuild was dat zuiveren te kostbaar werd.
De vervuilde winpunten liggen vooral in gebieden met veel vee en zandgronden, zoals Gelderland en Brabant. Daar bevat het grondwater veel nitraat, dat volgens de waterbedrijven vrijwel altijd een agrarische oorsprong heeft
@grietmetgroenefiets | 02-04-22 | 18:57: dan zou ik eens beter lezen
Bron: 2017. Noorderbreedte. Gok ik? Vermeldt aub ook, dat mest maar een klein onderdeel van die vervuiling is en dat 2/3e van die vervuiling al is (of zal binnenkort worden) verminderd op vrijwillige basis door boeren en waterschap. 50 milligram per liter is trouwens een belachelijke norm, net als de stikstofnorm. Alles op de veeboeren afschuiven is te kort door de bocht.
@vladimirows | 02-04-22 | 19:53: vermeld
@theo-is-dood | 02-04-22 | 19:18: Theo ik zou maar eens meer druk gaan maken over de vervuiling van de luchtvaart! Daar kan ik u ettelijke voorbeelden van geven! Daar hoor je meestentijds niets van..
Het probleem is dat de overheid de boeren niet ontziet qua stikstofnormen en de luchtvaart wel.
'Schiphol opereert sinds 2019 illegaal, omdat het geen geldige natuurvergunning heeft. Het kabinet gedoogt dit, omdat Schiphol het aantal vluchten anders fors moet verlagen.'
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Foodlog over Van der Wals verschijnen in OP1 en Vollenbroeks standpunten:
'In OP1 legde de minister uit dat de boeren met extra veel geld vrijwillig tot uitkoop worden verleid* omdat we huizen moeten bouwen en wegen willen aanleggen. Het land kan zich niet permitteren tijd te verliezen. Met dat argument motiveert ze haar plan primair. In tweede instantie zijn ook de rode kleuren op de kaart van Nederland een argument voor die snelheid en zegt ze 'we gaan uit van de natuur die er echt heel slecht aan toe is'. Het punt van Vollenbroek is nu juist dat het tweede punt correct is, maar nog meer wegeninfrastructuur en daarachter verscholen bedrijvigheid niet de bedoeling zijn. Daarom geen Porthos. En geen Hoogovens, geen biomassacentrales, geen Saint-Gobain, geen luchthaven Lelystad en krimp van Schiphol - enkele andere van zijn doelen om de overheid te treffen.
* Vrijwilligheid voorkomt langjarig juridisch verzet tegen gedwongen onteigening.
www.foodlog.nl/artikel/rommelig-en-ra...
Maar: 'Met zoveel woorden zegt Vollenbroek in De Telegraaf zich niet tegen woningbouwprojecten te willen verzetten, mits de overheid andere bouwtrajecten niet uitsluit van de verplichting om ze te toetsen aan de natuurdoelen die ons land zich gesteld heeft.' (Het artikel over Porthos, een project dat niet aan de stikstofvoorwaarden hoeft te voldoen omdat het doel van het project is CO2 te gaan afvangen.)
De Boerenoorlog van 2024. Glazenbol!
Je hebt bomenplantdag en nu ook migrantenplantdag.
Meer moskeeen, halal winkels, groenteboeren die geen BTW afdragen, autohandelaren die kampers laten lijken alsof het padvinders zijn en MCdonalds voor obesitas en schietoefeningen.
Ons land moet stuk, met dank aan de EU.
Consumenten.
Boeren zijn er niet meer. Het zijn industriële bedrijven geworden die vaak niets geven om dierenwelzijn of hun omgeving. Jammer maar waar.
Huizen voor miljoenen immigranten die van onze uitkeringen gaan leven is inderdaad veel beter.
Nieuwe steden op de voormalige akkers, dat is pas goed voor het dierenwelzijn. De mens, de grootste vervuiler en we halen ze massaal binnen.
Jij hebt echt nog nooit een boerenbedrijf van binnen gezien blijkbaar.
Joker je doet je naam eer aan. Je komt zeker uit de stad
@sallandstrots | 02-04-22 | 18:30:
“ Een Brabantse varkensondernemer mag toch een stallencomplex voor 19 duizend varkens bouwen in het buitengebied van Oirschot pal op de grens met natuurgebied Kampina. Dat blijkt uit een uitspraak van de Raad van State die woensdag is gepubliceerd.”
Volkskrant 2019
@sallandstrots | 02-04-22 | 18:30: nee, van het platteland. En schaam mij er dood voor. Op klompen lopen en plat praten is geen boer hoor
Mag het wat zachter? Ik probeer mij te concentreren.
Belastingdienst pakt je kinderen af, huppelkut minister je bedrijf, de staatsomroep je vrijheid van mening, we rollen ook zonder de Russen een communistisch regime in…
Ik hoop dat u zich dit niet nu pas realiseert.
En wie gaat dan alle die nieuwe mensen die in al die nieuwe huizen gaan wonen voeden? Graan uit Rusland? Whoehahaha.
Daarom moeten wij daarna verplicht emigreren.
Zoveel graan doen we hier niet, tulpen kan je niet eten en veel is voor de export.
@menage | 02-04-22 | 17:59: Wacht maar tot er een hongersnood komt, dan zul je leren tulpenbollen te vreten!
Er wordt in NL nauwelijks graan voor menselijke consumptie verbouwd. Het meeste is voor veevoeder
Lekker handig. We hebben straks geen brood omdat de Oekraine geen graan verbouwt vanwege oorlog. Zouden we in Nederland graan kunnen verbouwen zodat je wat meet zelfvoorzienend wordt, nee dat willen we niet. Boeren zijn verboden. Laat wederom weer zien dat Ambtenaren totaal mongolen zijn en politici ook.
Boer weg, meer steden(mensen) om te voeden. WINWIN?
Sodemieter het IJsselmeer maar dicht maar handjes af van de boeren.
Hilversum versus de boeren
De hele simpele vraag "Stel het lukt om die 25.000.000.000 euro uit geven: hoe ziet Nederland er daarna uit?" en die gewoon niet stellen. Wel is Welmoed weer een plaatje.
Na die 25 uitgegeven te hebben ziet NL er niet anders uit. Daar zorgen de consultants & ambtenaren wel voor.
Ten tijde van de boerenprotesten werd het nog als complot afgedaan als je zei dat het te doen was om landjepik voor huizenbouw en het niets met onze lieve natuur beschermen van doen had. Hup nieuwe bestuurscultuur immers.
ommers
Knettagek zijn ze hier. De mooiste sector van Nederland uitkopen met belastingcentjes vanwege een denkbeeldig stikstofplafonnetje.
Gelukkig verandert vlees en melk momenteel in goud voor de boer. Kan het uitkoopaanbod direct in de papierversnipperaar.
Voerprijzen e.d knallen ook de lucht in dus zoveel goud blijft er niet over voor de meesten.
Stikstof is een smoesje. Boerenland is immers nodig voor wegen en huizen. Huizen die nu niet mogen worden gebouwd want... stikstof norm. We kijken naar een stelletje proleten die tegelijkertijd in bed liggen met zowel de vluchtelingen- als de bouwindustrie. Werkgeversorganisaties op zoek naar goedkope arbeid, projectontwikkelaars naar af te romen geldstromen.
Er is maar een kleine groep mensen nodig binnen een systeem, die echte veranderingen willen, om en systeem te veranderen. Kijk naar de Groene elite. Wij worden onderdeel van de elite en veranderen het systeem of wij veranderen het systeem van buitenaf. Dat laatste heet: Revolutie!
De boeren zouden collectief eens een paar oogsten naar het VK of elders buiten Europa moeten verkopen, niks in Nederland, Laat alle groentenafdelingen maar eens een paar maanden met lege kratten staan. Ongetwijfeld vult Oost-Europa gretig de tekorten aan met duizenden vervuilende vrachtwagens maar dat "rekenen we even niet mee". Er is nog plek zat in de dorpen en steden maar dan moet je wel de lucht in en de welstandsnazis zijn machtig... Iedereen een tuintje of oprit kan gewoon niet meer in Nederland.
We worden omgebouwd tot een land waar alles ten dienste staat van een kosmopolitische, welvarende groep mensen die alles keurig voor elkaar hebben en fluitend door het leven gaan.
Natuurlijk zijn er ook grote wijken (waar deze groep zich niet waagt) waar het personeel woont, en de exotische migranten die als plaatsjes kunnen dienen op TV, sociale media, tijdschriften, zodat de groen slinkse, 66 en V van de voormalige VD een deugend gevoel kunnen hebben.
Wat een eng mens. Nitwit met een zak belastinggeld en ministeriële macht. Brr. Ik haat deze mensen echt.
Wie zijn toch die mensen, kon ik er op stemmen?
Wacht maar, tot je Staghouwer mee gaat maken.
Met huizen meer auto's en steeds meer luchtvervuiling. Wanneer we eerlijk zijn dan is de dichtheid van Nederland met bebouwing al veel en veel te hoog en de lucht ronduit smerig in de Randstad.
Alleen een goed Europees plan en een immigratiestop van personen uit veilige landen en opvangen ook bijvoorbeeld in Saudi-Arabië uit buurlanden kan het leefklimaat in Europa nog redden. Anders is het een utopie. Maar ja, links regeert...
Bij het IND en het COA verdient men een inkomen en beleeft maximaal deuggenot aan het verzorgen van zoveel mogelijk economische vluchtelingen. Minder vluchtelingen = baan kwijt. Deze machine is niet meer te stoppen, en de politiek durft het niet.
Oorlog in Oekraïne, resultaat: geen zonnebloemolie of tarwe meer te krijgen...
Daar zou je de les uit kunnen trekken dat je niet zo afhankelijk moet zijn van één land voor belangrijke voedsel stromen... IPv boeren onteigenen zouden er moeten investeren in variëteit in ons landbouw productie
Dat dat spul daar groeien wil in de winter hè..
Laagje boer afkopen
Laagje planning, kantoortjes, commissies, consultants
Laagje gemeente gezeik
Laagje bodem volstorten met vervuilde grond want overschot
Laagje project ontwikkelaars
Bouwers doen gewoon normaal, en zijn de enige die wat neerzetten
Laagje marketing voor de nieuwbouw
Laagje makelaars, notarissen, advies
En voila, je hebt huisjes.
Een boer die direct aan de zelf-bouw verkoopt wordt ten strengste ontmoedigd?
“Bouwers doen normaal” geh, heb je ooit een offerte gekregen van een aannemer? Vol gebakken lucht …
@Analia von Solmsch | 02-04-22 | 15:55: dan heb je een verkeerde aannemer .
@bowlfabriek | 02-04-22 | 16:20:
Dat is een pleonasme.
De landbouw is de enige sector die veel meer stikstof bind dan uitstoot.Sectoren als industrie, mobiliteit en woningbouw stoten alleen maar stikstof uit.
Als je stikstof wil terugdringen dan moet je dus juist meer landbouw bedrijven en juist minder wegen bouwen en de industrie terugdringen.
Oppervlaktewater
De kwaliteit van het oppervlaktewater in grote delen van het land slecht te noemen. Zonder forse krimp van de veestapel worden de Europese doelen voor schoon oppervlaktewater volgens het RIVM nooit gehaald. Niet alleen bevat het water te veel nutriënten, zoals stikstof en fosfor, maar ook resistente bacteriën en residuen van medicijnen en antibiotica uit de mest van dieren.
Het grondwater is plaatselijk zo vervuild dat drinkwaterbedrijven de inname van water al op 21 punten hebben moeten staken en zuiveringskosten erg stijgen.
We hoeven geen stikstof terug te dringen, we moeten de bevolkingsgroei stoppen en terug naar het kunnen genieten van de overvloed die onze planeet ons geeft.
Een taart eten met 75 personen is geen feest.
Want we hebben huizen nodig... huh, idd we hebben huizen nodig voor de Nederlandse jeugd... maar dat gaat de politiek niet voor elkaar krijgen want ze presteren niets en dat doen ze al jaren
De syrische tandarts gaat voor he .
Al bouw je er een miljoen huizen bij, onze jeugd krijgt die toch niet.
Was ook een complottheorie toch? Die knakkers van FVD roepen dit al een tijdje. Is niet de eerste keer trouwens dat ze het stiekum toch bij het rechte eind hebben. Jammer dat ze zich onmogelijk maken door met name het gedrag van Tjerrie.
Kinderen bij hun ouders wegpikken, massale omvolking, democratie / rechtsstaat uithollen, boeren/horeca/vissers/mkb wegvagen, Nederland weggeven aan Europese / globalistische belangen..
Maar dat gedrag van Thierry, dat is echt zo errug. Toch maar weer VVD stemmen volgende keer.
@poepie, je hoort er als deugmens en cancel brigade niet bij als je niet even eerst in je reaguursel thierry afkeurt en hem het liefst ook even een naatsie noemt.
@poepie | 02-04-22 | 15:39:
Lul niet zo dom. Wat ik aan wil geven is dat Baudet het vaak het gelijk aan zijn kant heeft maar het iedere keer weer verklootstraalt met domme opmerkingen.
@Isditandersgenoeg | 02-04-22 | 16:13: Precies. zelfs aan de "rechter"kant helaas
Smeerlapperij en knevelarij van de bovenste plank dit! Boeren weg, huizen erbij, hoe stom kan je zijn? Meer mensen is meer rotzooi, meer energie en meer voedsel nodig. Minder plek voor gezonde, echt duurzame zaken zoals bijvoorbeeld natuur.
Welke beleidseikel snapt dit niet?
Maar, moeten uw en mijn kinderen ook niet ergens kunnen wonen?
@theo-is-dood | 02-04-22 | 19:29: jazeker, maar als ze ergens wonen moeten ze ook kunnen eten. Met deze acties worden zowel lokale overbevolking als voedselschaarste/afhankelijkheid gestimuleerd. Ik gun mijn kinderen, en ook die van u, een fijn leven met bewegingsruimte, eigen bezit en ontplooiingsmogelijkheden. Geen social credit systeem, geen erfzonde, zeker geen verplicht veganisten dieet en geen energieschaarste.
De oplossing is minder minder minder, en dan bedoel ik niet koeien.
Ik ben er helemaal klaar mee hier. Volgende week emigreer ik naar Rusland.
Doei
Appart dat natuurgebieden zo rood worden op de kaart. Waarschijnlijk omdat daar zoveel dieren wonen die teveel Nh3 produceren.
www.rivm.nl/stikstof
Zelfs als je alle menselijke activiteiten weghaalt is er nog teveel stikstof uitstoot.
Dit wijf is knettergek. Politiek praten over boeren maar nooit praten met de boeren.
En waarschijnlijk geen idee van de impact en de gevolgen op langere termijn.
Johan Vollenbroek spant nog een paar rechtszaken aan die hij allemaal wint en we zijn zo 10 jaar verder.
Het is zo makkelijk.!!
m.youtube.com/watch?v=k9tLyOfqOps
Hoe gaat het er op de kinderboerderijen eigenlijk aan toe? Is er al een kinderboerderij die ik met junior kan bezoeken om te kijken naar kleine zonnepaneeltjes die net zijn geboren?
Dus ‘de’ politiek zegt : ‘hoe langer je wacht met het nemen van de juiste beslissingen , hoe meer het je kost’.
Dus ‘de’ politiek wéét het wel.
Nu alleen nog even -koekkoek- in de spiegel kijken.
Wordt in de kunstwereld ook gedaan bij genummerde exemplaren, nummer twee is het goedkoopst. (Nummer een houdt de kunstenaar meestal zelf.)
€21.88 voor een hele (nogal kleine) kip bij de Marqt, want bio en deugen.
(€12.99/kg, normale prijs is €8,17/kg, was €4.40/kg in 2015)
Dat wordt dus de toekomst.
Onbetaalbaar vlees. Koop je een hele kip voor €50,-. Zo dwingen ze ons middels inflatie, crisis en klimaat van het vlees af.
Verplicht fabrieksvoer eten, de Unilever-lobby heeft dat marktaandeel gewonnen, en de vastgoedlobby gaat er met de grond vandoor.
We worden verkocht aan de hoogst betalende lobbyisten.
Wij hebben geen volksvertegenwoordigers in vak K.
Slechts volksverlakkers.
twitter.com/entius67/status/151020074...
En serieus, wat is nu een kip anders dan iets wat eieren legt, alles vreet wat je ze voorschotelt , tot kip aan toe, en bij het slachten tot wel 40 seconden zonder kop rondjes rent.
€21,88 voor een hele kip, mijn pa, gepensioneerd kippenboer staat er versteld van, die beesten kosten niks. (Een boer krijgt slechts 89 cent/kg)
Maar als ik naar een boer toega kan ik daar geen kip kopen voor 2 euro per kilo. Sterker, dan kost het meer dan in de supermarkt.
Zelfde voor rund of varken trouwens. Wat is daar de logica achter?
En serieus, wat is Abject nog meer dan iets dat kakt, denkt in centen en na t slachten niet eens een rondje meer kan rennen. ... Voor iemand die zich druk maakt over verplicht fabrieksvoer eten, lijk je verdomd weinig respect te hebben voor het natuurlijke.
Het inslachtings percentage is ongeveer 35%, dus 3kg levend is 2.1kg geslacht =2.70€ bruto.
@C1O2 | 02-04-22 | 14:49: Dan koop je toch bij de verkeerde boer C102? Veerstalhoeve in Gouderak, van Winden in Schipluiden, nee geen kilo knallers, wel eerlijk vlees voor een redelijke prijs. Die biefstuk, karbonade of kip, die je in de pan legt komt er even groot weer uit. In de supermarkt betaal je de prijs van het vlees voor het toegevoegde water, wat er tijdens het braden weer uit loopt...
Je moet ook niet bij de Marqt kopen. Alleen vanwege die Q al. De kwaliteit is in orde daar maar je betaalt wel de hoofdprijs. Is dat erg? Wel als je beseft dat je veelal dezelfde kwaliteit krijgt in een gewone Franse supermarkt. En die heeft geen Q.
@C1O2 | 02-04-22 | 14:49: Dan ga je naar de verkeerde boeren. Ik koop kwaliteitsvlees voor minder dan in de supermarkt direct van de boer.
@poepie | 02-04-22 | 15:41: Weet je er eentje in de buurt van Utrecht toevallig?
Ga dan ook niet kopen bij een deugwinkel maar direkt van de boer.oja dat bio geneuzel bestaat alleen op papier en wat kip betreft,iets ander ras trager groeiend leeft iets langer resultaat hetzelfde.en de regeltjes waar de kipboer aan moet voldoen werken soms gewoon niet met mixlucht ventilatie en weet ik veel wat voor kul.op papier staat het prachtig het meeste werkt voor geen meter en komt al helemaal niet ten goede aan het zogenaamde dierenwelzijn .tegenovergesteld juist maar dat boeit de ambtenaar niet die wil 10000 keer zelfde op papier zien .want papier is bewijs .. sukkels
@C1O2 | 02-04-22 | 15:54: Nee sorry, maar hier staan pareltjes tussen regiovlees.nl
Voor natuurgrond hoef je minder te betalen. Maken er daarna wel bouwgrond van of strepen het weg voor bouwgrond op een andere plek. Speculeren is zeker voor slimme mensen van bv d66 niet voor die boeren.
Als ik een boer zou zijn zou ik zeggen: prima, maar dan wel betalen in roebels. Gewoon om te zieken.
Hahaha!
Doe eens een onderzoek optuigen naar nutteloze politici.
Hoho, eerst een coördinator benoemen voor een commissie die kijkt of er een onderzoek nodig is
Minister van der Wal in een interview in het NRC (1 April 2022)
„Straks kunnen we geen schoon water meer uit de kraan drinken”, zegt Van der Wal (48). „Het is een immens probleem.”
Ik hou mijn hart vast voor het moment dat ze er achter komt dat onze lucht voor 80% uit stikstof bestaat.
Ik wacht op het moment dat je er achter komt dat stikstof in de lucht verschillende verbindingen aan kan gaan... die de media voor het gemak allemaal stikstof noemt. Minister Van der Wal weet gelukkig hoe het zit. Zoek maar even het verschil op tussen N2 (stikstof) en NOx (stikstofoxide), NH3 (ammoniak).
@-Sloppie- | 02-04-22 | 14:41:
Probeer stikstof maar tegen te houden met een dijk...
Oppervlaktewater
De kwaliteit van het oppervlaktewater in grote delen van het land slecht te noemen. Zonder forse krimp van de veestapel worden de Europese doelen voor schoon oppervlaktewater volgens het RIVM nooit gehaald. Niet alleen bevat het water te veel nutriënten, zoals stikstof en fosfor, maar ook resistente bacteriën en residuen van medicijnen en antibiotica uit de mest van dieren.
Het grondwater is plaatselijk zo vervuild dat drinkwaterbedrijven de inname van water al op 21 punten hebben moeten staken en zuiveringskosten erg stijgen.
@Rest In Privacy | 02-04-22 | 14:47: Die enorme deskundigheid van de regering is ook de reden dat NOx met NH3 mag worden gesaldeerd toch?
Dit is gewoon landjepik, niks anders. De boeren worden uitgekocht tegen prijzen voor landbouwgrond en de regering verkoopt ze later als bouwkavels.
Overal waar windmolens gepland staan, kunnen geen huizen gebouwd worden. Dat is zo klaar als een klontje.
Er waren ook plannen om een groot eiland voor de kust aan te leggen. Dit kan ook niet meer omdat dat al half vol met windmolens staat.
Oftwel, de hele D'66 boerocaust deugt voor de honden niet.
Bedenk goed wat je met je postcode doet!
Eiland in de Noordzee is nog steeds een optie.
www.tennet.eu/nl/onze-kerntaken/innov...
Ik kan me herinneren ooit gelezen of gehoord te hebben over landen die voedsel exporteerden terwijl in die landen zelf, massaal gehongerd werd. Natuurlijk met uitzondering van de bestuurlijke elite en hun lakeien. Nee, ik bedoel geen fictieliteratuur. Waarom zoiets gebeurde of gebeurt mag den duvel weten. Waarschijnlijk een mengsel van bestuurlijke incompetentie en mensenverachting of zelfs erger.
Waarschijnlijk zat er bij de hongerende bevolking zo weinig geld in de poeplap, dat er meer geld in het buitenland kon worden opgehaald voor dezelfde producten. Wie zegt dat elk land een communistische heilstaat moet zijn?
@Peerkeoud | 02-04-22 | 14:38: Even bij groenslinks informeren.
Ethiopië, daggik
Lees eens over Mao in China. 50 miljoen doden door verhongering terwijl ze voedsel exporteerden naar de sovjet unie. Dit ging zelfs Chroetsjov te ver. Ook mooi moment om boeren te laten stoppen terwijl er na de zomer wereldwijd voedseltekorten zijn.
@littlelebowsky | 02-04-22 | 15:24: China werd al in de 19e eeuw door hogersnoden geteisterd. Er was toen nog geen sprake van communisme en China was nog een speelbal van Westerse koloniale geopolitiek.
Het was net daardoor dat de communisten in een oorlog tegen de koloniale marionet Chiang Kai Sjek de macht konden grijpen. En het moet gezegd, nu zijn in China nog slechts herinneringen aan hongersnoden uit lang vervlogen tijden.
@WirMachenMusik | 02-04-22 | 15:42:
Kwam ook door een grote burgeroorlog tussen 1850-1864.
en.wikipedia.org/wiki/Taiping_Rebelli...
Midden in de depressie van de jaren 30, vernietigde de VS in opdracht van FDR voedsel, om zo de prijzen hoog te houden.
@WirMachenMusik | 02-04-22 | 15:42: Oudere Chinezen kunnen zich de smaak van honger nog zeer goed herinneren. China kampte tot de jaren 70 met schaarse voedselvoorraden.
Ik zou wel graag meer biologische boeren zien, met meer bewegingsvrijheid voor de dieren. Ze nemen ze alleen maar ruimte af! Inderdaad voor metropool Nederland, wat straks een grote Vinex-wijk is. Door dat Oekraïne gebeuren vergeet je bijna even wat voor #kutland het ook alweer was.
Ik ben zelf met mijn gezin aangesloten bij de Herenboeren.
Dat zijn biologische boeren die je met 250 personen betaalt, alle oogst is verdeeld en vers van het land. Kippen, koeien en varkens.
Redelijk kleinschalig, maar het levert werk op, en die troep uit de supermarkt hoef je meteen niet meer.
Volkstuin, vers van het land
@sgaapje | 02-04-22 | 15:53: kleinsma tuintje!
Die minister... wie is dat? Waar komt die vandaan? En waarom zit ze daar?
VVD, zit daar omdat er veel afbreukrisico aan stikstof problematiek zit. Er zijn zo veel ministers va wege coalitiecompromissen.
Voor de oplossing moeten we even naar LA of San Francisco kijken. Tenten!
Kunnen die boeren lekker blijven boeren en wij hier veel meer mensen kwijt. Huizen kunnen echt niet meer, dat is zo milieuonvriendelijk.
Ik denk dat vijftig miljoen inwoners makkelijk kan.
En over een jaar hebben ze er weer spijt van want dan hebben we (plotseling..) te weinig landbouwgrond om de voedselvoorziening voor NL te borgen. Wat een leeghoofden daar.
Zal wel meevallen Harrie. 95% gaat naar het buitenland.
116 miljoen dieren op stal, die krijgen wij niet opgegeten...
En met de huidige omvolking gaan binnenkort alle varkens en afgeleide producten voor 100% naar het buitenland.
@Rest In Privacy | 02-04-22 | 14:30: Valt een kuikentje daar ook onder? Daar rijg ik er zo 5 van op een satéstokje, als voorgerecht.
@Rest In Privacy | 02-04-22 | 14:30:
Moet jij eens opletten.
We hebben snelheid nodig, zegt de minister. Dat klopt, snelheid m.b.t. nog eens goed nadenken wat we nu eigenlijk voor ogen hebben; hoeveel inwoners, hoeveel woningen en voorzieningen, hoeveel wegen, hoeveel stikstof, hoeveel energiegebruik, hoeveel voedselproductie, enz.
Het lijkt wel of de regering alleen maar op zoek is naar meer mensen die premies en belastingen betalen om de schulden die ze maken 'houdbaar' te maken.
Misschien kan iemand met overzicht er eens aan rekenen?
Misschien zouden ze dan ook eens na moeten denken over welke mensen ze binnen willen halen, want wanneer die premies en belastingen niet door het import fte zelf kan worden betaald, dan moeten de mensen die hier al wel betalen het extra binnen gaan brengen. (Zoals al gebeurt door u en ik.)
Verder eens hoor, laat maar eens goed zien dat je als overheid beseft dat je straks in 2050 hier 30 miljoen mensen wilt huisvesten?!
En voorlopig laten ze het tegenovergestelde zien, over de roze olifant in de kamer mag niet gesproken worden, en tegelijkertijd bouwen ze de capaciteiten in zorg en onderwijs verder af terwijl hier al tekorten zijn.
Jan Latten, demograaf, probeert al jaren dit onderwerp in de agenda te krijgen met als resultaat: Noppes, nada, niks...
Geimporteerde aanwas eet meestal uit de staatsruif. Dat is een bewuste keuze. Een andere keuze kan zijn voornamelijk mensen toe te laten die daadwerkelijk iets toevoegen en inderdaad premie en belasting gaan betalen. Dat laaste zorgt ervoor dat het pyramidespel iets later implodeert.
In 020 Zuid Oost pakken ze het toch redelijk anders aan. Daar slopen ze veel van die lelijke DDR kantoren uit de jaren '80, en daar komen huizen voor in de plaats. Koop en huur. Ook hoge woontorens maar daar ontkomen we niet meer aan. En die staan er nu ook. OV en wegen zijn er al. Concentreer het o.a. daar maar en dan blijft er elders in het land wat groen over voor komende generaties.
Verstandige taal. De steden moeten de hoogte in.
Kantoren zijn sowieso niet meer nodig nu gebleken is dat een heel groot deel gewoon kan thuiswerken.
Alleen moeten managers nog even gehersenspoeld worden dat het voor hun ego niet belangrijk is dat ze hun voetvolk fysiek om hun heen moeten hebben zitten.
@2voor12 | 02-04-22 | 14:48:
Niet alleen managers, elke werk-(?)-dag rijden er honderduizenden ambtenaren naar kantoor om de thermostaat een paar graden lager te zetten, hun rantsoen wc-papier te ontvangen en te wachten tot ze weer mogen thuiswerken.
In Spanje moeten oude lege huizen minstens 10 jaar staan, allemaal bouwvallen.
Nogal lastig om woonruimte te importeren... Die bubbel barst weer als de pre-pil generatie tloodje legt.
Tegen die tijd zijn er al weer minstens zo veel bijgekomen. Dus die bubbel blijft voorlopig nog wel
In Berlijn staat er meestal döner op het menu ...
Joh dit verhaal is zoveel complexer dan wat politici of boeren ervan spinnen. Ze zoeken t maar uit. Linksom of rechtsom leidt t allebei tot een uitgemelkt land. Boeren uitkopen om er 100.000 keer de vinex-hel op te plempen is wmb zeker geen vooruitgang. Daaromheen moeten dan weer nieuwe wegen, IKEAs, Macs, en mega-pakketsorteerdozen. En grootschalige landbouw is ook maar gewoon een enorm industrieterrein. Zoek maar eens op Landbouwgif en Parkinson + Alzheimer. Er staan in Nederland 116 miljoen (!) dieren op stal, maar een wilde haas zie ik hier amper meer en zeker niet op de akkers. Ik hoef t geleuter van beide partijen niet meer te horen.
Zag er onlangs nog een. Die ging er echt als een haas vandoor...
Ik fiets elke dag voor mijn werk 29 km door het Achterhoekse landschap en oke na 30 jaar ontwikkel je er een oog voor want ik vind het allemaal prachtige beesten en ik zie eigenlijk de natuur alleen maar groener worden en meer hazen, reeën, vossen, konijnen, muizen, torenvalken. Sinds kort staat er zelfs een geel bord met een waarschuwing voor een agressieve buizerd en die buizerd zie ik ook wel maar daar kijk ik dan weer niet zo lang naar want ja dan wordt die agressief.
Geen hazen, patrijzen en fazanten meer omdat de vossen en roofvogels beschermd zijn. Tot 20 jaar geleden liepen ze nog overal rond.
@Zoethoudertje | 02-04-22 | 14:41:
Liep een paar uur geleden door ons bos. Rende een flink zwijn met een stel kleintjes achter haar aan. Mooi. Heerlijk. En vooral laten gaan...
Uitkopen? Hoe gaat het regime dat betalen? Oh, ok.
Ik weet niet hoe het in andere EU staten is, maar in Oostenrijk hoor ik nooit iets over stikstof. De boeren worden gekoesterd, in berggebieden worden ze gesubsidieerd om natuurbehoud te plegen, moderne stallen worden gebouwd met geld van de EU, ondertussen worden de akkers bemest d.m.v. gierwagens die de mest met een grote boog over het veld spuiten. We praten dan over "Landluft". De afgelopen dagen was het weer raak, het hoort erbij.
Alleen het braafste jongetje van de klas deelt zijn appeltjes met de grote jongens om er bij te horen. Rutte lacht.
Um Oostenrijk heeft het hoogste percentage biologische boeren van Europa... en een veestapel van een paar miljoen dieren. In Nederland staan er 116 miljoen dieren op stal. Appels, peren.
Oostenrijk en Nederland zijn op boerengebied niet met elkaar te vergelijken. Maar toch leuk geprobeerd.
In Spanje zie je ook ineens overal landbouw en stallen.
Trouwens in het Noorden heb je kilometers aan graanvelden, richting Andorra.
@gato | 02-04-22 | 15:28: Frankrijk en Spanje zijn de grootste ontvangers van landbouwsubsidies.
Na een Hbo Facility Management kun je in Nederlandje gewoon Minister van “”Natuur en Stikstof”” worden, zelfs al sta je niet op de kieslijst. Want fuck relevante kennis en fuck vooral de democratie.
Mag ik hier een zoeklinkje dumpen? Informeer u nader want inderdaad de boer zit niet aan tafel; hij staat op het menu. Er valt veel over het boerenbedrijf te zeggen. Mijn persoonlijke ergernis is dat boeren nogal eens subsidie aanpakken om maatregelen die hun positie ondergraven verteerbaar te maken. De schuld ligt dan o.a. bij de bonden en belangenverenigingen. Je kunt het de individuele boer niet aanrekenen.
Hier wat studiemateriaal: www.google.com/search?channel=trow5&a...
Het is gestoord om eeuwenoude hoogwaardige landbouwgrond op te offeren voor woningen die daarin vroeg of laat nog wegzakken ook. Daar komen dan lieden in die onze samenleving meer dan eens niet welgezind zijn. Nederland is gek.
Wie van de wereldleiders gaat de overbevolking eens aanpakken, want noem maar een probleem en vul overbevolking in en je snoert vrijwel iedereen de mond.
Armoedebestrijding helpt het beste m.b.t. het verlagen van het geboortecijfer, daarginds dus. Hierheen halen en pamperen lost niks op maar maakt het hier én daarginds alleen maar voller.
Er wordt hier circa 80% van het vee geïmporteerd voor de vleesverwerkende industrie die daarvan 90% exporteert. Die maken het stikstofprobleem. Als we die industrie verplaatsen naar bijvoorbeel Ierland of Denemarken en hier alleen eigen teelt verwerken is het probleem opgelost.
Precies dit. Familie Van Drie importeert pasgeboren kalfjes. Hier worden ze vetgemest, geslacht en de grens over verkocht. Grootste ter wereld. We eten het niet zelf maar hebben wel de giga-uitstoot.
We kunnen ook beginnen met de Oostvaardersplassen. Dat nep-natuurgebied tussen Lelystad en Almere dichtbouwen. Alles is al in de buurt, snelweg en zo.
Als je dan toch moet bouwen...
Dat kan niet, te drassig, dat gebied was nooit echt drooggemalen te krijgen...
Aha, dus al die mooie groene weides en akkers volplempen met beton, voor de natuur en het klimaat. Natuurlijk!
Al die prachtige ruime voor- en achtertuinen in de moderne nieuwbouwwijk zorgt natuurlijk voor meer groen en biodiversiteit..
Klimaat communisme.
Daarnaast vind ik het kort door de bocht. Onze sterke agrarische cultuur/sector opgeven, ten tijden dat de graanschuur van Europa in vuur en vlam staat.
Je gaat toch haast een aluminium hoedje opzetten want alle pijlen richten verdacht veel naar complotten. Misschien een nieuw woord: complotpraktijken.
Ik vind de minister wel een lekkertje.
Haar naam weet ik niet helaas.
Is dat die links of rechts van Arjen?
Wat is het nu eigenlijk het probleem? We worden weer een stad/ provincie van Duitsland met Rutte als burgemeester. Dan hebben we weer genoeg eigen landbouwgrond, natuur, Russisch gas, bruinkool en hout om te verstoken. Ook het leger is weer gelijk op volume.
We worden allemaal Randstad, en dan niet Aerdenhoudt-Randstad maar 7-hoog achter-Randstad. 5-hoog-achter als je mazzel hebt. Geniet ervan.
Valt tegen wat de Bundeswehr betreft...
Mensen blijven importeren en er huizen voor bouwen.
Wat dacht u van het verminderen van de bevolking? Alle problemen vanzelf opgelost.
Dan is er te weinig consumptie en wordt er dus te weinig belasting binnengeharkt. Bovendien willen de vrindjes van Rutte wel een steeds hoger dividend, dat moge ook duidelijk zijn. Consumeren in dit land moet, meer, meer, meer en dat kan niet als we een te lage bevolkingsgroei hebben.
Dat geneuzel over het klimaat is de afleiding. Het gaat om inkomsten van staat en grootaandeelhouders.
arnowellens.eu/article/35179/er-is-he...
Goh, dat was toch al jaren terug duidelijk? Mensjes brengen per m2 meer op dan koeien of koren. En die stomme PvdD heeft zich fraai voor het Haagse karretje laten spannen. Allemaal even inschuiven mensen, er kan nog een groenstrook, pardon, een flatgebouw vol Syrische handophouders tussen en als u protesteert bent u een gore racist.
Niet alleen het Binnenhof onteigenen. Ook de NPO en iedereen die er werkt.
Er gebeuren nog andere dingen bij de NPO dan polletiek.
En er is o.a. ON en WNL en Pownet voor de rechtse mening. Het is een beetje rommelig nog en het lukt nog niet zo heel erg goed, maar wat niet is kan nog komen.
Wat alleen zo jammer is zijn de ontmoetingen tussen links en rechts. Die zijn er te weinig. De verzuiling komt weer terug want veel mensen willen alleen hun eigen mening horen.
@AdvocatusDiaboli | 02-04-22 | 14:11: Grote bewondering voor degene die bij WNL een rechts geluid kan ontdekken
@AdvocatusDiaboli | 02-04-22 | 14:11: Tijdens de verzuiling waren we meer verbonden dan nu.
Ja voor huizen ...... die stikstof crisis is wel een heel mooi van God gegeven breekijzer om gronden te verwerven en die lekker te ontwikkelen, €€. We zouden juist heel zuinig moeten zijn op onze akkerbouw en veeteelt ivm botweg honger in de wereld. Als we toch willen bouwen bouw dan op onvruchtbare grond en niet op akkerland. Dam ook eens die markerwaard in we kunnen wel wat landbouwgrond extra gebruiken. Aan andere kant is het wel goed dat de schappen al leeg zijn voor wat betreft zonnebloemolie en fritessaus en straks nog veel meer en als we pech hebben volgend jaar ook. De les in nederigheid en wat de eerste levensbehoefte is, is begonnen. Mensen die maaltijden overslaan nu ook in Nederland, geweldig! We worden iets armer... ?!
Zuinig zijn levert geen fte's + aanverwante modellen op, schilder. Met al die paarsebroeken fopstudies van tegenwoordig moet je ook wel ballastbaantjes creeeren om ze aan hun 60-80+ K baantjes per jaar te helpen dus zijn er een hoop mensjes voor nodig die die fte's en verdienmodellen dmw belastingen, heffingen en subsidiestromen faciliteren.
Het % nuttige mensen vs ballast is in dit land nog nooit zo laag geweest en dan heb ik het wbt ballast niet over vluchtelingen of uitkeringstrekkers.
@Graaisnaaiert | 02-04-22 | 14:11: En dan gaan ze ook nog nuttige mensen uitkopen, om de verhouding nog schever te maken.
Die Kelder met die korte broekspijpen weet sinds hij met z’n slingerding in de roompotten van tee lee vie sie – nederland roert echt niet meer hoe het voor een journalist heurt. Je wist het eigenlijk al op het moment dat hij je-lult-uit-je-jinek de koningin van de vaderlandse toksjoos noemde.
Waarheidsvinding? Het kan hem gestolen worden.
Idd hij zit er stom bij en hij zegt geen stom woord, kritiekloos
Dat we in Nederland minder minder minder beesten moeten houden, ben ik het volledig mee eens.
Met beesten bedoel ik trouwens finse ratten op 2 poten.
wie dit gelooft is gek.
Inflatie is >10%. huizen en grondprijzen stijgen minstens even veel.
hoe later je verkoopt, hoe meer geld je krijgt. Kutoverheid.
Dat is het wel. Dus een paar boerderijen weg voor een complete Vinexwijk waar elke ochtend de zelfde files staat op die ene verbindingsweggetje de wijk uit. Dat scheelt een hoop CO2 en komt eidelijk die kudt grutto weer terug. Maar mischien gaan ze ook wel niet werken, dat scheelt weer. Blijft wel een feit dat men ook daar wil eten. Maar dan halen we gewoon brood en plofkippen uit de Oekraïne want zelf hebben we geen boeren meer. Dus gewoon het CO2 probleem verhuizen.
Brood uit de Ukraine gaat naar de UDSSR evenals de soepkippen, varkens, koeien, mais, etc. Voorlopig komt er nix deze kant op. Als het tegenzit volgend jaar ook niet en misschien wel decennia lang niet.
De uitgekochte boer boert straks goed!
Pensioen verzekerd.
Meer mensen is de oplossing! Ah, ik altijd maar denken dat wat minder mensen op de aardkloot (via natuurlijk verloop: minder fokken) de oplossing alleen kan zijn! Hoe mis heb ik het….
Echt, precies dit! Is geen gebrek aan visie meer maar bewust beleid.
Amen
Er is al een nieuwe superrail verbinding gepland dwars door het groene gedeelte van de Achterhoek en Twente.
En zodra alle boeren er mee gestopt zijn, zeuren dat vlees, eieren, groente en fruit stervensduur is omdat alles geïmporteerd moet worden. Maar dat gebeurt natuurlijk gelukkig met vervoersmiddelen die op klimaat neutrale eenhoornscheetjes worden voortbewogen.
Zal vast geen hoge snelheidslijn worden dan
@-Sloppie- | 02-04-22 | 14:02: Melk uit Nederland is prima geschikt voor onze supermarkten. Alleen willen die daar niet voor betalen. Enig idee wat een Nederlandse boer voor zijn melk krijgt? Daar komt u uw nest niet voor uit, schat ik zo in.
Vlees idem dito.
@-Sloppie- | 02-04-22 | 14:02:
Het gaat niet erg goed met onze buitenlandse betrekkingen dus ik zou maar effe dimmen als ik de overheid was. Straks zitten we op stoeptegels te kauwen. Nouja.. het volk dan. Niet de bestuurders.
Boeren. Eigenlijk is het een volk met hun eigen gewoontes. Een eigen instelling. Bijna een soort geloof. Van geloof blijven we af. Toch?
Vanuit de boeren bekeken zijn randstedelingen dat ook. Maar dan wereldvreemd.
Rare stadsmensen die niet inzien dat ze aan de navelstreng hangen van mensen die voedsel produceren.
Nu de Oekraïne in de problemen komt begint er iets te dagen.
De supermarkten zijn binnen een paar dagen leeg, en na een week alle koelkasten.
Succes.
www.tristatecity.nl/
Heb niet eens zoveel problemen met grote steden die steeds groter worden, mits er een muur omheenstaat en de mensen binnen die muur niet naar buiten komen.
Een boer is toch iemand die met heeeel veeel staatssteun zijn hobby kan uitoefenen?
Ah, dus ze hadden jou ook kunnen uitnodigen aan die NPO tafel. Blaten maar er komt niets uit.
@redthehaghue | 02-04-22 | 13:59: Dat had men idd kunnen doen
Oh ja daarom stopper er zo veel, en gaan ze over de grens (zoals vroeggah naar Canada). De laatste boer in mijn familie is er ook mee gestopt. Als je naar de stikstofadministratie, de mestadministratie, de nitraatadministratie, de melkadministratie, de grasadministratie, en daarnaast nog de gewone bedrijfsadministratie en BTW-administratie keek, kon je niet aan de indruk onttrekken dat een universitaire opleiding in Wageningen wel zo handig leek.
Zie de varkensfokkers als dierenmishandelaars.
90 % v/d varkens is voor de export.
Zou zo zeggen koop minstens de helft van die gasten uit en doe iets nuttigs met de vrijkomende grond, dieren pesten is niet meer van deze tijd.
Van welke tijd dan wel? Als je importeerd zul je ook moeten exporteren om de balans goed te houden.
Als een boer varkens zou pesten dan zijn die varkens niet senang. En ze helemaal heppy de peppie maken is het doel. Het genus varken doet het goed (behalve in sommige streken waar ik toch niet wil zijn en wezen).
Dus u eet liever in de fabriek gemaakte vleesvervangers. Dat is beter voor milieu en mensch?
OVErbevolking? Spreken we niet over, begrepen?
Geldt ook voor Afrika.
De veestapel moet inkrimpen, zoveel is duidelijk, het is gekkenwerk om zóveel dieren te houden op zó'n klein oppervlak met zóveel mensen dicht op elkaar. Het risico op zoönosen is schrikbarend hoog. Dat betekent echter niet dat daarvoor in de plaats 'dus' maar huizen gebouwd moeten worden, het aantal mensen, de bevolkingsdruk, is óók veel te groot.
Het ligt aan de mensenstapel. Het risico op Corona is schrikbarend hoog.
Niet eens zo heel erg met u oneens. Maar laten ook eens iets aan de mensenstapel doen, die rijst de pan uit.
@Weetje71 | 02-04-22 | 14:14: Dat dus.
@-Sloppie- | 02-04-22 | 13:57: u bent, zoals ik helaas van u gewend ben, niet op 1 argument te betrappen.
waarom vind u wat u vind?
Misschien kan het kabinet eens wat geld vrijmaken om de Landbouw Universiteit te laten onderzoeken of mensen kunnen leven op stikstof uit de lucht (lucht is immers voor 80% stikstof). Win-winsituatie: er kunnen bijna onbeperkt mensen bij en we verminderen de hoeveelheid stikstof. Als het onderzoek slaagt, kunnen we de Landbouw Universiteit opheffen, want landbouw hoeft dan niet meer. Spaart weer geld uit!
Nou heb ik helemaal geen zin om uit te sparen, We leven in 2022 en hebben het altijd goed gehad. Ineens word ik teruggeworpen naar 1950. de meest kloterige en armoedige tijd van mijn leven . Is die Rutte en zijn fans nu helemaal betoeterd. Weet nog onze eerste douche, centrale verwarming. Niks was zo erg als kolen scheppen ,midden in de winter. Dus gewoon die 60 miljard aan klimaat erin en klaar.
Natura 2000. Een minister voor Natuur en Stikstof. Nederland maakt zich tot het lachertje van Europa.
We hebben toch al een minister voor Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties gehad? Ook zo'n schertstitel. En weet je welke ex-politicus, wereldberoemd in Nederland, die schertstitel gedragen heeft?
@MAD1950 | 02-04-22 | 13:55:
Die van Grote Steden- en Integratiebeleid was ook van D66. Terwijl kabouterland Nederland geen grote steden heeft, althans niet op wereldschaal. En Den Haag is geen stad, nooit geweest.
Als boeren ergens niet over te klagen hebben, is het de mate van aandacht die ze krijgen. De boer wordt omarmt al zijnde de laatste post van een Nederland dat ooit was, ook hier in de panelen. Volslagen debiel natuurlijk, Nederland heeft een agrarisch waterhoofd van hier tot Tokio. Maar waar ze vooral goed in zijn: slachtoffertje spelen.
Dan ook niet mopperen als u straks een torenflat in uw achtertuin en geen vreten meer heeft.
Aan de boeren werden tot voor kort door de MSM nauwelijks aandacht besteed. En zowel dan vooral zeer negatief. De veroorzakers van allerlei ellende. En ze exporteerden !!1!! Oh wat erg toch, hoogstaand voedsel waar blijkbaar veel vraag naar was.
Ik heb JA21 gestemd maar volgende keer wordt het BBB, gegarandeerd.
Wat heeft uw stem doen veranderen?
@VoltaireJohn | 02-04-22 | 13:52:
Caroline doet het goed in de tweede kamer bij debatten. Ze heeft steekhoudende argumenten en weet waar ze over praat en heeft bovendien de voedselcrisis voorspeld.
Wij zijn het meest dichtbevolkte land van Europa. Twee keer zoveel mensen per vierkante kilometer als in Duitsland. Inzetten op groei is onverantwoord en brengt enorme schade toe aan het milieu.
En schade aan welzijn door de hoge dichtheid. Nog meer spanningen in de samenleving. Etc. groei is eindig, igv NL populatie zijn we daar al ver overheen.
Het regeringstuig is enkel bezig met meer meer meer consumenten, goed voor diverse omzetten
OVErbevolking? Spreken we niet over, begrepen?
Geldt ook voor Afrika.
En nog wordt er allerlei kansloos volk binnengelaten, terwijl een land als Denemarken de grenzen al volledig dicht heeft gegooid. Over achterlijke landen als Saoedi Arabië heb ik het maar niet eens. Mijn eigen kinderen kunnen de hoop op een eigen woning onderhand wel opgeven. Het is om woest van te worden. Dit land gaat naar de kloten.
@Barend Braakbal | 02-04-22 | 13:54:
En rap ook. Verandering is echter nooit vanuit de politiek gekomen, enkel vanuit het volk. Dus aan ons de keuze.
Ik zou het als veeboer wel weten; de tering naar de nering én met dit land.
Dus de boel voor een stevige prijs verkopen en als de sodemieter emigreren.
Nederland is hard op weg om failliet te gaan en een sullige provincie van EU te worden. De acties van onze politici hebben er alle schijn naar dat dit het plan is.
En in dat plan moet een provincie niet in staat zijn zelfvoorzienend te zijn; het moet liefst volledig afhankelijk worden voor de meeste zaken en in één aspect uitblinken.
En laat Nederland nu het best zijn in 'dienstverlening' en 'vergaderen'. Daar passen de functies 'boeren en voedselvoorziening' niet langer bij.
Yep… direct verhuizen naar Oekra.. oh nee.
Ik dacht er om een trekker aan te schaffen om de boeren te kunnen ondersteunen bij demo's.
Het wordt wen tank, welke legio beschikbaar in UA.
Wat een afgrijselijk volk daar in de regering. Zum kotsen.
Daarom zijn sinds kort verplicht voor alle trekkers een kenteken aan te schaffen.
@meneer Q | 02-04-22 | 13:51: en niet voor een tank
Dit kon je als boer toch op je klompen voelen aankomen?
Ja, en wanneer de boer er over begon werd het door de arrogantie leugenaars ontkend.
Nu eindelijk via staatsomroep het hoge woord en gebaar er uit
Een stad als New Dehli heeft de grootte van Nederland. Al lang is afgesproken dat Nederland er ook zo moet uitzien in de toekomst en dan met 35 miljoen inwoners.
Enkele groene enclaves zijn dan gereserveerd voor "the well to do".
You will own nothing and be happy.
Ik dacht het, u zei het.
Berlijn aan de Rijn? Kom op, dat wordt gewoon Tri-State.
Dertig miljoen mensen op dat hele kleine stukkie aarde..
Hier was al eerder in 2017 een topic over.
www.geenstijl.nl/5139245/hoe-vno-ncw-...
We zijn als land gewoon verkocht aan de hoogst biedende lobbyisten in Brussel en Den Haag.
Nederland wordt één groot betondorp!
Onder het motto: "Als je natuur wilt ga je maar in Duitsland of Frankrijk wonen!"
En Moskou, Bejing, Washington, VAE...
Het voorliegen van de Nederlandse bevolking is gewoon de norm geworden.
Bye bye transparantie, oprechtheid en dus... democratie!
Yep. Ik heb intussen een teringhekel gekregen aan dat domme gajes in Den Haag. Vies volk.
Wie zijn toch die mensen die op deze nitwits stemmen? (En wat zijn die van plan om te gaan eten als ze alle boeren hebben weggepest? Gebakken lucht?)
Gewoon geïmporteerd eten
@TAAA | 02-04-22 | 14:01: Ha ja, tuurlijk! Gefabriekte vegaburgers van... ja van wat eigenlijk?
@treintrien | 02-04-22 | 14:05:
Oesterzwammen.
@treintrien | 02-04-22 | 14:05:
Gerecycleerde ontlasting en aarsmaden.
@zwenkwieltje | 02-04-22 | 14:11: Ermahged! Soylent Green!
Jetten vindt Kreuzberg en Neukoln zo leuk.. daar lopen heaumeaus hand in hand tussen de moslims, die overdag niet op je spugen. De overdaad aan niet Europese eettentjes. Ik kom er regelmatig de huren zijn schrikbarend en de troep op straat de graffiti... een shithole wat ik je brom
Het is mij ook een raadsel waarom Berlijn zo populair is. Een deprimerende zooi vind ik het daar.
Ps. De kinderen van nu wonen later in een stadstaat. Volledig afhankelijk van aanvoer van elders. Hoe verging het de Maya's en e Azteken ook al weer? Oh ja.. honger. En dan nog het op laagland bouwen waar j moet blijven pompen om niet te verzuipen. Ach , wie ben ik? Tegen die tijd poep ik madeliefjes omhoog. Veel succes, Bedank Robbie maar
@horsteknots | 02-04-22 | 13:51:
Die Azteken zijn vooral aan mensnosen overleden. Aan onze mazelen, onze tering, onze typhus...
@Louter Leuter | 02-04-22 | 14:23: ook voor de komst van Spanjaarden. Bedankt iig
Gezien de oorlog in Oekraïne is het uitkopen van boeren extreem dom.
Typisch Nederlandse politiek...
Ze leren het nooit, nu al afhankelijk van anderen voor energie en in de toekomst ook voor eten.
Ook los van die oorlog is het slechte politiek. Domheid is één mogelijkheid, het bewust ondermijnen van onze nationale onafhankelijkheid (wat er nog van over is) een andere. Misschien is Rutte de kortzichtige, Kaag de bewuste ondermijner.
@J.P.Drapeau | 02-04-22 | 13:52:
Valt haast niet meer te ontkennen, die ondermijning.
Gezien de oorlog in Oekraïne stapt menig boer over op tarwe voor consumptie, in tegenstelling tot voertarwe. Daar hoef je ze echt niet voor uit te kopen.
Praten over mensen, niet met mensen. De Kaag doctrine overlapt de Rutte doctrine. Bah Bah Bah
Dat is de nieuwe bestuurscultuur. Snap dat nou eens jonguh.
Waarom is Boer verbaasd? Dit is al minimaal 2 kabinetten Rutte beleid of in ieder geval de wens. Waar heeft Boer op gestemd trouwens? CDA zeker. Tja you get what you f*cking deserve.
Eens, was al vanaf het begin bekend, tja dat die onzin van stikstof rondging was een afleidingsmanoeuvre niks nieuws!
@-Sloppie- | 02-04-22 | 13:50:
U bent geen boer en zal het dus nooit snappen.
@-Sloppie- | 02-04-22 | 14:24:
Zie, zelfs dat moet ik uitleggen.
@-Sloppie- | 02-04-22 | 14:24: Boer zijn is meer dan slechts een beroep (waar je 24/7 druk mee bent).
REAGEER OOK