Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoekstra: Finland welkom bij de NAVO

"Hoekstra is een schaker" zeggen Russische analisten aan tafel bij Это м

Finland - geen NAVO-lid, wel Russisch grensland - mag van Hoekstra wel NAVO-lid worden. Dat wil Finland namelijk heel graag en je zou bijna geneigd zijn dat te begrijpen. Rusland wil dat natuurlijk nadrukkelijk niet en bedreigde Finland (en Zweden) zelfs met militaire actie als het lid zou worden. Maar misschien moet Poetin even z'n dooie paardengemak houden als hij zich al bijna twee weken stuk bijt op een niet-NAVO-land. Maar ja, is dit nou die expansie van de NAVO naar het Oosten waar zoveel om te doen is? Of willen Oostelijke landen gewoon echt heel graag bij de NAVO (draadje).

Als we er maar een White Death bij krijgen

Woppert is de enige Hoekstra die wij erkennen

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Limburgse-Harry | 08-03-22 | 13:09 | 1
-weggejorist-
Limburgse-Harry | 08-03-22 | 10:16

Nodig gewoon alle landen die aan Rusland grenzen en ook Rusland zelf uit voor de NAVO...
Als Rusland dat dan niet wil is dat hun keuze, zeggen ze 'ja' mogen ze iig geen andere NAVO landen lastigvallen.

a4p | 08-03-22 | 07:59
-weggejorist-
DezeNicknameBestaat | 08-03-22 | 07:26
-weggejorist-
Limburgse-Harry | 08-03-22 | 01:23

Ik hoor de generaal bd bij een of ander praatprogramma nog zeggen dat ze tijdens de koude oorlog wel een beeld hadden van wat zich afspeelde in het Kremlin. Maar nu niet, en dat maakt het zo gevaarlijk. Maar alsof de Russen weten waar ze aan toe zijn. Iedereen lult maar wat bij ons, dan weet je ook niets. Maakt dat het dan ook gevaarlijker?

Allemaal | 08-03-22 | 00:33 | 2

Het is ook tactiek om te zeggen dat ze het niet weten. De oplossing bij iedere psychopaat is namelijk de tanden te laten zien en dat durft de NAVO niet.

Alexander des Burgus | 08-03-22 | 07:40

@Alexander des Burgus | 08-03-22 | 07:40: Of zeer tijdelijk meebewegen om contact te maken en vrede te bewaren.

2CVOcean | 08-03-22 | 08:36

Dreigen lid te worden van de Navo is het beste recept om Poetin uit te nodigen je land te bezetten. Zolang het nog kan zonder art 5 op je dak te krijgen. Met zulke schakers tegen de Russen kunnen we net zo goed een mongool sturen - die dwingt misschien nog medelijden af.

borderlijntje | 08-03-22 | 00:05 | 2

Ach, doorgaan met het MH17-proces is ook gewoon een provocatie.

Alexander des Burgus | 08-03-22 | 07:41

Hoeveel oorlogen denk je dat Poetin kan betalen?

MrLahey | 08-03-22 | 07:55

Okay, serieus even, waarom wordt er overal gedaan alsof twee weken veel is voor een invasie van een land ter grootte van Ukraine? Desert Storm duurde 6 weken en dat was nog een flink stuk eenzijdiger. Naar wat ik kan zien ligt Rusland op schema voor iets van 30-60 dagen, dat lijkt niet onredelijk.

theM | 07-03-22 | 23:39 | 4

@shoarma ik heb het even voor je nagekeken en ja: dat is normaal. Ik vond géén land groter dan Andorra wat het nooit deed. Geen excuus, helaas wel een feit.

borderlijntje | 08-03-22 | 00:08

Dan moet je wel voldoende voedsel en brandstof aanvoeren voor 30 tot 60 dagen. Dat hebben ze niet.
Desert Storm bestond uit wekenlang bombarderen met o.a. B2's, tanks kapotschieten met A10's en een voorraad Tomahawks erdoorheen jagen. Daarna rolden de grondtroepen met een tyfusgang door het land en was er een snelle overgave.

Dima Beeline | 08-03-22 | 07:12
▼ 1 antwoord verborgen

Voor zover ik weet zijn er oude afspraken met de Soviets die de Russen hebben geërfd (naar hun mening), welke direct een oorlog legitimeert zodra Finland haar neutraliteit opgeeft. Finland bij de NAVO is directe escalatie.

Dima Beeline | 07-03-22 | 23:07 | 3

Zoiets als raketten op Cuba: bijna WOIII, want toen kwam het "wel erg dichtbij"

borderlijntje | 08-03-22 | 00:10

Een afspraak dat je oorlog mag voeren?

Heurtebise | 08-03-22 | 06:54

@Heurtebise | 08-03-22 | 06:54: een afspraak dat je niet binnenvalt mits voldaan wordt aan voorwaarden. Inc eisen van Finnen met dezelfde gevolgen

Dima Beeline | 08-03-22 | 07:13

Olie op het vuur gooien is niet slim en lekker belangrijk wie er ineens toch bij de navo wil. Heeft geen prioriteit, maar helaas denkt men in NL met 0 defensie dat ze praatjes moeten hebben. Als je geen defensie hebt moet je simpelweg je muil houden. Onze regering zou onze veiligheid moeten waarborgen, maar ze lopen hier al jaren te slaapwandelen. Handhaving, dat is wel de moeite waard, zwarte pieten discussies en ga zo maar door. Triest is het en dan ook nog stoer doen over het flinke pakket aan maatregelen. Wie betaalt de rekening uiteindelijk? Dat zijn wij zoals altijd.

Jordy | 07-03-22 | 22:36 | 1

Ja klopt alles is afgebroken in dit land, zorg, defensie,energievoorziening, pinautomaat, democratie, onderwijs, pensioen, rechtstaat, en nu lekker stoer doen door pakketje stijgers te sturen. Zeker de patternotte met zijn EU die wil meer ,meer Meer EU. Wat de corona heeft laten zien is er bestaat geen EU. Elke land zijn eigen regels. Oorlogsopfokker patternotte moet zelf die handen uit de mouwen laten wapperen en richting het front keren. Minder patternotte minder EU. Win win

foxhunter | 08-03-22 | 07:33

Nog even wat anders: heeft intussen al eens een journalist aan die afschuwelijke lul van een Pechtold, de man die zo moest lachen omdat de Nederlandse militairen op oefening maar 'pang pang' moesten roepen, omdat ze geen losse flodders kregen, gevraagd hoe hij nou tegen zoiets lachwekkends en achterhaalds als een leger aankijkt?

KeesBruin | 07-03-22 | 22:28 | 4

Ach, hij staat niet alleen hoor, de partijen die de laatste decennia het hardste werkten aan lagere defensiebudgetten roepen nu het hardste om wederopbouw. Jammer dat het werk van jaren niet in een weekje is weggewerkt. Een ex-dienstplichtige.

Willemse | 07-03-22 | 22:57

@Willemse | 07-03-22 | 22:57: Ik ben ook een ex-dienstplichtige, uit de Koude Oorlogstijd.
De Nederlandse politiek heeft zich faliekant verkeken op de situatie na 1991. Men dacht dat de eeuwigdurende vrede wel was aangebroken na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie en het Warschau-pakt. Mooi niet, natuurlijk. Rusland is en blijft een gevaarlijk land, is nooit een democratie geweest, heeft vaak gevaarlijke leiders gehad. Er was geen enkele reden om het leger zo te slopen als in Nederland is gebeurd.
Enfin, wie zijn kont verbrandt, moet op de blaren zitten.

KeesBruin | 07-03-22 | 23:07

Waarom zou iemand? Pechtold is geheel en al irrelevant geworden.

Shoarmamasutra | 08-03-22 | 00:00
▼ 1 antwoord verborgen

Een heel domme zet van de Finnen, als ze dat inderdaad doen: de grens met Rusland is nu volkomen vredig en er is geen enkel probleem daar, al tientallen jaren niet.
Stel dat Poetin daar een kudde Afghanen, Syriers, Irakezen, Pakistanen en Afrikanen naar die vrijwel niet te controleren grens stuurt om asiel aan te vragen of gewoon door te wandelen naar het Finse binnenland? Daar doe je echt niks tegen hoor. Daar zou ik dus nog maar eens heel goed over nadenken. Kan alleen maar ellende opleveren.

Spie | 07-03-22 | 22:20 | 4

De grens tussen Rusland en haar buren ter westerzijde was ook al "tientallen jaren volkomen vredig", zoals u het hierboven zo mooi formuleert inzake Finland.
Maar evengoed valt Rusland een buurland binnen, onder valse voorwendselen, een pure aanvalsoorlog.
Vind u het gek, dat die Finnen, en Zweden, als ze - wederom zonder enige aanleiding - door Rusland bedreigd worden? Rusland is bezig als een maffiabaas, geen wonder dat de buren zich aaneensluiten om zich te verdedigen tegen de Russische terreur.

KeesBruin | 07-03-22 | 22:24

@KeesBruin | 07-03-22 | 22:24: Voordat die rotzooi aan de Oekraïens-Russische grens los ging, was er ook al het een en ander gebeurd, hoor. Denk aan de staatsgreep van 2014 en meer recent de opmerking, suggestie dat Oekraïne misschien maar een kernwapen moest gaan ontwikkelen, kort geleden in München. Ik vrees dat dat tot het Russische besluit leidde om dan maar niet alleen rond Donbass in te grijpen, maar het hele land aan te pakken. Tragisch voor de onsch7ldige burgers daar, maar volstrekt onverantwoorde woorden van Zelenski, die aantoonde over volstrekt onvoldoende zelfbeheersing en diplomatieke tact te beschikken.

Spie | 08-03-22 | 03:36

@Spie | 08-03-22 | 03:36: is die ontwikkeling van een atoomwapen niet direct uit de propaganda koker van de Russen? Heb je een betrouwbare bron?

oh no | 08-03-22 | 08:43
▼ 1 antwoord verborgen

Blijf de zaken op een rij zetten voor zover deze aan gewone stervelingen momenteel bekend is. Tis 2014 pro-Russische president Oekraïne word afgezet en vervangen door Westers georiënteerde oligarchen, die op hun beurt zijn namelijk de reden dat de huidige president Zelensky aan de macht kwam toch? Dit vanwege hun door Zelensky als aangemerkte gebleken corruptie, Wat trouwens geen inch is afgenomen na diens installatie als president Oekraïne, wel verzoekt deze man nu het Westen/NAVO tot daadwerkelijke hulp in de strijd Oekraïne tegen Rusland m.a.w. of de wereld zoals we die nu kennen even collectief zelfmoord komt plegen, immers dit zou zomaar WW3 ten gevolge kunnen hebben vanwege een dan plots ontstane kettingreactie aan eerst diplomatiek c.q. politieke gevolgen uitmondend in verbreking status quo m.b.t. Rusland. Of het moet een doorgesnoven denktank zijn geweest die in hun vrije tijd fanatiek beoefenaar van Russisch Roulette zijn.

william7055 | 07-03-22 | 22:18 | 3

Vindt je zelf dat je coherent verhaal hebt getypt?

Blaatschaap99 | 07-03-22 | 22:54

Ik ken het verhaal ja. Ik weet dat de Russen niet kunnen verkroppen dat hun zetbaas door de mand viel met fraude.
Zelensky heeft er geen hol mee te maken die heeft op eigen kracht 75% stenmen gehaald.
En die oligarchen zijn kut, maar ja, als die ergens macht hebben is het juist inbRusland.

Shoarmamasutra | 08-03-22 | 00:04

@Shoarmamasutra | 08-03-22 | 00:04: Zelenski was gekozen om zijn belofte om met de Donbass staatjes te overleggen en vrede te bewerkstelligen, maar heeft geen enkele concrete actie ondernomen. Geen enkele van de afspraken uit Minsk 1 en Minsk 2 werd zelfs maar mee begonnen, laat staan afgerond. Dit deels door openlijke dreigementen van aan Azov gelieerde extremisten, dat hem dit letterlijk het leven zou kosten. Begrijpelijk, dat je dan terugschrikt, maar kort voor het begin van de Russische inval stond hij op minder dan 25% steun, dus op een verloren positie.

Spie | 08-03-22 | 03:42

De ironie die vele toejuichers ontgaat is dat Finland samen met de Nazi's Leningrad (nu St. Petersburg) heeft belegerd tijdens WO2. Daar verhongerden 1 miljoen Russen door, uit wanhoop at men elkaars kinderen op. Erkend als genocide. Finland heeft delen van Karelia moeten afstaan als bufferzone daarna. De Russen zijn WO2 niet vergeten en eisen een neutrale zone om hun land heen. Geven geen fuck of Finland nu ff wel bij de zogenaamde good guys behoort. Enfin, Putin's inval van een soeverein land als Oekraine niet ok om dit punt te maken maar je tegenstander begrijpen is beter dan enkel platitudes bezigen me dunkt.

allemansvijand | 07-03-22 | 22:11 | 7

@allemansvijand | 07-03-22 | 22:28: Inderdaad, laten we hopen dat er achter de schermen nog verstandige mensen met invloed zijn, die dit tot een min of meer acceptabel einde weten te brengen.
Wat betreft de 21e eeuwse mensheid: het is dus een illusie gebleken, dat men nu toch na al die oorlogen en twee wereldoorlogen wel wijzer was geworden. In West-Europa is men dat gaan geloven, maar de burgeroorlog in Joegoslavië en nu deze oorlog in Oekraïne hebben duidelijk gemaakt, dat ook in Europa vrede niet zo vanzelfsprekend is, als men graag geloofd heeft in de afgelopen dertig jaar.
De barbarij ligt altijd weer op de loer.

KeesBruin | 07-03-22 | 23:13

Dat was geen bufferzone maar oorlogsbuit tegen de wil van de bevolking. Natuurlijk, heulen met de nazis was heel heel fout. Maar nu is Finland een brave democratie en zit in Rusland de Slavenslachter Poetin.

Shoarmamasutra | 07-03-22 | 23:27

Die neutrale zone kunnen ze toch lekker binnen de eigen landsgrenzen aanmaken? Of is Rusland daar te klein voor?

RandyBiel | 08-03-22 | 05:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Die maffiose dreigementen van Rusland aan het adres van Zweden en Finland krijgen die eikels als een boemerang terug!
Wat ook een gebrek aan psychologisch inzicht, denken dat je met dat soort dreigementen Zweden en Finland bij de NAVO weg kunt houden! Je geeft ze alleen maar aanleiding om als de bliksem bij de NAVO te gaan.
En dat moet voor geopolitieke strategie doorgaan? Ze zijn te stom om voor de duvel te dansen, daar in het Kremlin.

KeesBruin | 07-03-22 | 21:58 | 6

@KeesBruin | 07-03-22 | 22:34: Vast en zeker. Daar windt Putin geen doekjes om maar publiceert ie over. Maar of het lag aan het feit dat het Westen zo liev was en Rusland met rust liet, of dat Rusland zich tot de tanden heeft gewapend met nucleaire materieel zodat de wereld in MAD pact begaf. De oorlogen van het Westen met de Sovjet Unie zijn niet op hun grondgebied bevochten maar op die van Korea, Vietnam, Afghanistan, het laatste bracht ons de Taliban en Al Queda.

allemansvijand | 07-03-22 | 22:43

@KeesBruin | 07-03-22 | 22:34: Klopt, maar Rusland ziet zichzelf ook als soeverein land land dat op basis van die Zweedse keuze beleid ontwikkelt en dus gevolgen verbindt aan een vermeende onvriendelijke daad. Dat kunnen we vervelend vinden, maar zo werkt het ook in het gewone leven: als jouw buurman besluit om een hoge schutting langs jouw tuin te bouwen waardoor jouw uitzicht belemmerd wordt en zijn tuin minder zon krijgt, dan mag dat volgens de Nederlandse wet tot een bepaalde hoogte en kun jij daar niks tegen doen. Uiteraard heeft dat dan wel gevolgen voor jouw houding tegenover hem en als hij dan een uitbouw aan zijn huis wil doen, waarvoor de gemeente weer jouw instemming eist, dan is er weinig kans dat jij je handtekening onder dat verzoek plaatst, terwijl je daar wellicht in dezelfde omstandigheden maar dan zonder die hoge schutting geen enkel bezwaar tegen had gehad.
Het is dus geven en nemen en het westen heeft de afgelopen jaren vooral willen nemen en niks geven. Dat breekt ons nu op, omdat Rusland nu gewoon terugslaat en dat op niet mis te verstane wijze.
Rusland heeft zich hier trouwens jarenlang op kunnen voorbereiden. Alleen de blokkering van de tegoeden van de Centrale bank van Rusland heeft het wellicht niet voorzien, maar al het andere wel en dat is in de afweging meegenomen. Die blokkering van die Centrale banktegoeden kon overigens nog wel een met een boemerang op ons terugkomen: eerst heeftRusland de dollar er vrijwel helemaal uitgegooid, geen tegoeden, handelsstromen afgerekend in andere valuta, bijv. de euro. Nu gaat de euro er ook uit en de positie van de Europese Centrale Bank is allesbehalve stabiel met al die eindelize handels- en begrotingstekorten in Zuid-Europa.

Spie | 07-03-22 | 23:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar eh. De Russen halen bakzeil. Inmiddels is de Russische eis afgezwakt. Nu willen ze de Krim, Donbass, en een neutraal Oekraïne. Dat is alles.

Dus die kutrussen komen er niet doorheen, tellen hun knopen en hebben bedacht dat ze ook tevreden zijn met een stukje van Oekraïne.

De Russen kijken natuurlijk ook aan tegen 17.000 antitank raketten en Stingers. Plus wat er nog komt, aan wapens en strijders.

Ik denk dat die Russen gewoon gaan inbinden.

Beste_Landgenoten | 07-03-22 | 21:52 | 10

@Spie | 07-03-22 | 23:12: Dat land gaat zonder NAVO-ingrijpen sowieso van de kaart verdwijnen. Die kaart van Loekasjenko waarin Oekraïne in vieren is geknipt zegt alles.

Alexander des Burgus | 08-03-22 | 08:03

Vanwaar deze ommezwaai?

Rolling_Ronny | 08-03-22 | 10:43

@Spie | 07-03-22 | 22:47: Dat lijkt mij een zeer pijnlijk doch juiste analyse. We gaan een klote tijd krijgen.

Rolling_Ronny | 08-03-22 | 10:47
▼ 7 antwoorden verborgen

Geen VI Vandaag vanwege Biro 666? Pleurt lekker op. Ik ga wel de Walking Dead kijken.

Piet Karbiet | 07-03-22 | 21:46

Als je dit dan toch roept, waarom voeg je er dan niet gelijk aan toe dat daar pittoreske vliegvelden zijn met ruim voldoende opslagruimte voor B61s?

dugo | 07-03-22 | 21:41

Hierop is de wet van de afnemende meeropbrengst van toepassing. Net als met de Oekraïne trouwens. Hun lidmaatschap maakt ons, noch hen, veiliger.

Zeddegeizot | 07-03-22 | 21:27 | 1

En de wet van Murphy.......

2CVOcean | 07-03-22 | 21:30

Is Australië al aspirant lid EU?
Ze doen toch al mee met het Songfestival?

Analia von Solmsch | 07-03-22 | 21:24 | 1

Liever Australie dan Bulgarije ofzo.

Shoarmamasutra | 07-03-22 | 23:28

en.wikipedia.org/wiki/Finland_in_Worl...
Iets te lezen over relatie Finland, Duitsland en Rusland. Ook voor dhr. Hoekstra voor wie het geen kwaad kan eens wat colleges polemologie (war studies) te volgens. Graag wat collega's meenemen. Ook aardig in deze "een vermeden gevecht is een gewonnen gevecht".

Schilder58 | 07-03-22 | 21:03 | 2

Live to fight another day.

Bosche Bol | 07-03-22 | 22:22

Een boekhouder die ineens buitenlandse zaken moet bestieren. De man weet er niks van, zit er een maand en krijgt een oorlog in zijn mik en degene die bij alle praatprogramma’s zit is onze minister van Financiën om haar kennis over buitelandse zaken te etaleren.

Harris Pilton | 07-03-22 | 23:19

De NAVO had duidelijk moeten zijn tegen Finland: prima dat de wens bestaat om lid te worden, daar gaan we over praten, maar gezien de situatie is dit niet het moment om die wens openlijk uit te spreken. Kalm blijven.

Zoelense Hobbyboer | 07-03-22 | 20:57 | 7

@Harry.Langezwaal | 07-03-22 | 21:04: Ja, dat zal zijn blieddruk zeker flink doen toenemen, maar of we daar veel goeds mee bereiken, is zeer onzeker: zelfs als hij een hartaanval krijgt, is de oovolger waarschijnlijk nog veel radicaler. Ik las dat een van de parlementsleden van Zjirinovski voorstelde om de uraniummijnen (uit de Stalin-tijd) in Noord-Siberië weer te openen en als opvang van buitenlandse huurlingen in te richten, want buutenlandse huurlingen vallen niet onder de bescherming van de verdragen van Genève. Bedenk dan dat de laatste Duitse soldaten pas 10 jaar na de oorlog weer in Duitsland terugkwamen en dan kun je je indenken hoe je er aan toe bent na 10 jaar opsluiting in of bij een uraniummijn…

Spie | 07-03-22 | 23:21

@TheGermans | 07-03-22 | 21:58: Ik ook, maar als ik een professioneel bokser als buurman heb, let ik liever toch wel wat beter op mijn woorden voordat ik onaardige dingen tegen hem uitkraam. Zeker als de relatie de afgelopen 50 jaar eigenlijk tot ieders tevredenheid was en we beide voordeel hebben en hadden van die relatie en er geen spoortje ruzie en ellende meer op onze erfgrens is. Leven en laten leven is voor iedereen het beste.

Spie | 07-03-22 | 23:25

@TheGermans | 07-03-22 | 21:58:
Ah, laten we die memo aan Putin sturen.
Luister, het westen heeft beloofd Finland nooit bij de NAVO te betrekken zodat we de geopolitieke balans tussen Europa en Rusland goed kunnen houden, maar Geenstijl lezersKaal-dik-en-lelijk en TheGermans zien Finland als 1 van ons, dus die afspraken gelden niet meer.

DezeNicknameBestaat | 08-03-22 | 07:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Die landen hebben een reden om zich af te keren van Rusland. Maar het zal wel aan het westen liggen. Dat arme Rusland kan niet anders dan andere landen te terroriseren en uit te moorden. Het westen heeft Rusland namelijk uitgedaagd, zo lees ik de reactie van sommigen.

Btw, het westen kan gewoon troepen naar Oekraïne sturen. Het is geen Rusland. En dat Russische leger lijkt niet in al te beste staat.

El Rico Grande | 07-03-22 | 20:48 | 6

@El Rico Grande | 07-03-22 | 20:58: het westen, met name de US, doet precies hetzelfde. Ze willen de EU afhankelijk maken van wat de VS controleert : Olie en Gas. Daarom probeerden ze al lang gelden Nordstream te torpederen, lang voordat Poetin Oekraine binnenviel.

Dr.Utker | 07-03-22 | 21:49

Het Westen heeft niet zoveel troepen, dat is een van onze problemen. We hebben wel kernwapens, als afschrikking, maar troepen, op de grond? Dat valt bitter tegen, dus daar moet rap verandering in komen. Met Rusland als buurman kun je maar beter goed bewapend en bemand zijn. God weet wat voor imbeciel daar ná Poetin weer op de troon klimt.

KeesBruin | 07-03-22 | 22:04

@El Rico Grande | 07-03-22 | 20:58: nee, ze slopen het omdat ze de navo niet aan de grens willen hebben omdat dat bedreigend wordt ervaren. En daar zit wel wat in, als je kijkt naar wat het westen de afgelooen 20-25 jaar allemaal heeft uitgehaald. Nu is de boot aan en bijt te beer terug en dat doet hij bepaald niet zachtzinnig, hoewel het nog allemaal heel gematigd is als we het naast het Amerikaanse optreden in Irak (dodenweg naar Basra, Falludja) leggen. Maar ja, dat waren geen Europeanen he en dan gelden er bij Amerika misschien andere morele grenzen.

Spie | 07-03-22 | 23:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom zou Finland bij de navo moeten/willen? Die hebben toch de Nokia 3310?

Sinterbikske | 07-03-22 | 20:46

Mijn Labrador vindt ook dat Finland bij de NAVO moet.

thanseeuwen | 07-03-22 | 20:45 | 1

Hij blaft maar bijt ook niet?

Beste_Landgenoten | 07-03-22 | 21:54

Wat wel een beetje wrang staat, die hakenkruizen op de Hollandse Fokker D21, waarmee de Finnen bijzonder succesvol waren tegen de Russen.
www.militaryfactory.com/aircraft/deta...

Beste_Landgenoten | 07-03-22 | 20:44 | 6

Het Finse hakenkruis is geen verwijzing naar nazisme. Lees er maar wat over.

Trasnochador | 08-03-22 | 00:58

@Trasnochador | 08-03-22 | 00:58: Nee, het Indiase ook niet, maar toch krijg je serieuze problemen aan de Nederlandse grens als je wat Indiaas aardewerk met dergelijke kruisen met vakantie mee terug neemt naar Nederland.

Spie | 08-03-22 | 03:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Nog meer olie op vuur. Wat zijn de Nederlandse bewindslieden allemaal aan het doen. Wat hebben we allemaal een grote mond opeens.

Flapuitx2 | 07-03-22 | 20:43 | 1

De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan. Dan moeten Wobje, Mark en Siggie zich even profileren.

Flapoor | 07-03-22 | 20:46

Eenmaal viel Rusland Finland aan, eenmaal vocht Finland met de Duitsers tegen Rusland 1941-1944 en vervolgens werd Finland in 1943 teruggedrongen. Laten we voor het moment maar eens rustig doen even geen nieuwe problemen. De sukkels, mannen en vrouwen, in Den Haag moeten zich concentreren/focussen op het voorkomen van WW3. Als je nu nog niet weet waarom kun je beter aftreden. m

Schilder58 | 07-03-22 | 20:40

Ach, de premier van Estland heeft zich vandaag ook al voor toetreding van Finland tot de NAVO uitgesproken tegenover de premier van Finland. Blijkbaar vindt men het verstandig om dit zo te doen. Tja...

Ongekend2022 | 07-03-22 | 20:37 | 3

Baltische broedervolken.

Kaal-dik-en-lelijk | 07-03-22 | 21:14

@Kaal-dik-en-lelijk | 07-03-22 | 21:14: wat is broedervolk zijn heden ten dage nog waard nu Rusland russischtalige steden als Charkov en Kiev in de as aan het leggen is

Shoarmamasutra | 07-03-22 | 23:30

Poetin heeft gezegd dat hij de Baltische ook zal aanvallen.
Navo landen.
Finland heeft alle reden om lid te worden en niets te verliezen.

snapal | 07-03-22 | 20:35 | 3

Poetin is blij als hij zijn zin krijgt met wat voorgesteld is over Oekraïne, iets wat hij eigenlijk al weken riep. Dan heeft hij een uitweg uit deze rotzooi waar hij zich een beetje als een winnaar kan voelen. De rest moet je zien in de trant van wisselgeld na verkiezingen in Nederland.

NLgaatnaardeklote | 07-03-22 | 20:46

@NLgaatnaardeklote | 07-03-22 | 20:46: waar stelt die voor dan: een neutraal Oekrainie zonder wapens met Russische vredestroepen. Een Oekrainie wat zich dus niet kan verdedigen tegen Rusland met de belofte van Poetin op zijn eigen moeder dat hij beslist geen bemoeienis in Kiev zal hebben.

En dat moet iemand geloven of op vertrouwen?

Inferi0r | 07-03-22 | 23:02

Linkje? Bron? Lijkt me niet, want die Baltische landen zijn wel hinderlijk, maar geen bedreiging want onverdedigbaar. Oekraïne is veel bedreigender voor Rusland als het in de navo zit. Daarom reageert Rusland nu heel anders, naast dat het de laatste provocatie en vernedering is in een lange reeks. Nu mept Rusland terug en niet zo zachtzinnig, hoewel het nog heel veel harder kan, hoor. Men houdt zich nu nog nadrukkelijk in.

Spie | 07-03-22 | 23:36

Is Turkmenistan al lid van de NAVO eigenlijk?

squadra | 07-03-22 | 20:31 | 2

Staat in de rij, achter Palmukkie.

Kaal-dik-en-lelijk | 07-03-22 | 21:16

Wederom moesten twee Amerikaanse F35 stealth fighters dit weekend een noodlanding maken, ditmaal op een Berlijns vliegveld nadat ze in problemen kwamen in het Poolse luchtruim. Hoe vaak bereiken zulke berichten de media? Als ze opeens echt in actie moeten komen, vallen ze bij bosjes van vliegdekschepen of uit de lucht.

Eeuwig..Op..Vakantie | 07-03-22 | 20:30 | 3

Daarom vroegen die Polen ook F16´s.

squadra | 07-03-22 | 20:32

Gelukkig zijn die vliegvelden niet stealth.

Beste_Landgenoten | 07-03-22 | 20:45

Uit 1e hand van iemand ter plaatse: van de zo'n 10 F35's in Leeuwarden zijn er maar 2 inzetbaar, de rest is in reperatie en er zijn momenteel geen onderdelen. Ze zijn ook constant stuk het is absolute rommel.

Nu op Geenstijl over 3 jaar leest u het als schandaal in een compleet artikel.

Inferi0r | 07-03-22 | 23:04

De vaccins hebben niet genoeg geholpen, te weinig doden.
Dan maar een nieuwe wereldoorlog.

janszn | 07-03-22 | 20:27 | 3

Debiel...

zwellevertje | 07-03-22 | 20:49

Jan zal zich schamen voor zo'n zoon.

Kaal-dik-en-lelijk | 07-03-22 | 21:17

Wat n totale bullshit. Iedere mongool had100% sterfte bij vaccins kunnen regelen met arsenicum ofzo. Maar dat is gewoon geen doel.

Shoarmamasutra | 07-03-22 | 23:33

Wopke plasje gedaan? Goed zo jongen.

Kameraansteker | 07-03-22 | 20:23 | 1

Ja, maar wel in z’n broek, vrees ik. De kleuter mag ineens aan de grote tafel zitten en dat was wat te spannend voor hem.

Spie | 07-03-22 | 23:39
-weggejorist-
DoeJane | 07-03-22 | 20:22 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Rusland, de beer, laat haar tanden zien en bijt. Waarom in 's hemelsnaam tergt het Westen deze beer met als mogelijk gevolg WW3? Voor een marginaal corrupt land? Wiens president feitelijk oproept, nee: -smeekt- het westen actief deel te nemen aan zijn oorlog die wellicht in de nabije toekomst, als we nog kunnen archiveren, te boek gaat als de Oorlog der Oorlogen? Wat Zelensky feitelijk de gevaarlijkste man ter wereld maakt?

We zijn beland in Waanzin. ... En ik dacht dat COVID erg was.

Erratio | 07-03-22 | 20:21 | 4

Zelensky is reeds heilig verklaard en zijn vrouw is mooi, dat draaien we niet meer terug.

tectonicos | 07-03-22 | 20:47

De man is een toneelspeler en een begaafde komiek. Dat zijn essentiële vaardigheden voor een politicus. Het land kan niet in betere handen zijn.

Spie | 07-03-22 | 23:41

Waarom willen Russen en hun vrienden zo nodig een beer zijn? Koop je fucking honing gewoon zelf.

Shoarmamasutra | 07-03-22 | 23:42
▼ 1 antwoord verborgen

Nja. Het maakt allemaal niet zoveel uit. Gewoon eerst besluiten waar we die Russische hamster moeten gaan tegenhouden. Kiev, Helsinki, Warschau, Berlijn of Nijmegen.

Happy People | 07-03-22 | 20:20

Hah, dat filmje over Simo Hayha had ik al uitgebreid gezien.
One shot...

hotmint | 07-03-22 | 20:19

China schuift op naar vriend Rusland en geeft ook alvast wat signalen af dat de USA zich koest houdt in de achtertuin.
"Volgens de Chinese regering zijn het de VS die de 'onafhankelijkheid van Taiwan aanmoedigen en het één-China-principe uithollen'. De ophef over de aanval op Oekraïnes soevereiniteit, terwijl men China's territoriale integriteit tegelijkertijd ondermijnt, noemde hij een 'ongelooflijke dubbele standaard'.
Opvallend is dat Wang de VS beschuldigt van het bedrijven van dezelfde 'politieke blokvorming' waar Poetin het Westen en de Navo van beschuldigt: 'We zien dat de Amerikanen geopolitiek bedrijven onder de vlag van regionale samenwerking, (...) maar in feite runnen ze een gesloten en exclusieve club (...) die eigen benderegels creëert. Het echte doel is om een Indo-Pacific-versie van de Navo te creëren, geleid door de VS.' De premier betitelde het als 'perverse acties', die 'gedoemd zijn tot falen', zo waarschuwde hij. 'Dit zal niet alleen Taiwan in een precaire positie brengen, maar zal ook ondraaglijke gevolgen hebben voor de VS.'"
bron: fd.nl

Joris Beltsin | 07-03-22 | 20:18 | 2

Ja, China, dat lieve land, dat al zeker drie millennia bezig is zijn buren te annexeren! Die moeten vooral een grote mond opzetten over imperialisme. Die Han-chinezen zijn vanuit het gebied tussen de Yangtze en de Gele Rivier al eeuwen bezig om Jan en alleman om hen heen te onderwerpen en land te annexeren. Aanvallen op Korea, Japan, Tibet, Oost-Turkestan, Vietnam etc.
Tussen pakweg 1850 en 1950 had China wat minder praatjes, omdat het overvleugeld werd door het Westen en Japan, maar dat was slechts een intermezzo. Ze zitten nu weer volledig in de expansieve modus. Gevaarlijk land, China.

KeesBruin | 07-03-22 | 22:11

Hoekstra moet zijn klep eens houden. Wordt een beetje ziek van al die kakelende kippen die (o.a.) wapenleveranties aankondigen. En dan hebben we ook nog een minister van defensie die niet eens 'functie elders' geheim kon houden.

Der Schnitzeljäger | 07-03-22 | 20:16

Maar, wat gebeurt er eigenlijk met de Oekraïnse krijgsgevangenen? Daar horen we niets van. Heeft dat een connectie met die mobiele crematoria?

Beste_Landgenoten | 07-03-22 | 20:16 | 2

Die mobiele crematoria? Als je stookt graag een linkje en niet gewoon doen alsof iedereen wel weet waar je t over hebt want blijkbaar kom ik niet in jouw krochten des internets.

Shoarmamasutra | 07-03-22 | 23:43

Oekraïense krijgsgevangenen worden zeer correct behandeld, mogen naar huus bellen om aan te geven dat ze leven en geen gevaar meer lopen. Dat is ook nadrukkelijk in het belang van Rusland: je wil niet (nog meer) haat en frustratie oproepen, zeker niet in Russischtalige gebieden. Daar zijn voldoende voorbeelden van te vinden op internet, bijv. op www.southfront.org. De Oekraïeners gedragen zich tegenover Russische krijgsgevangenen minder voorbeeldig, wat ook op het internet te vinden is omdat men het met mobieltjes opneemt. Ik denk dat het vooral uit frustratie is wegens de slechtere krijgskansen en oorlogsresultaten en niet per se uit het kwaadaardig negeren van de Geneefse Conventie. Wie in handen van Oekraïense groepen als Aidar en het Azov-bataljon valt, heeft wel veel kwadere kansen, maar dat zal ongetwijfeld omgekeerd ook het geval zijn.

Spie | 07-03-22 | 23:51

Speciaal voor alle Finnen: de Leningrad Cowboys met het Rode Leger Koor die Amerikaanse en Britse evergreens spelen youtu.be/sX9Z7NPyjNY
Toen kon dat nog.

Osdorpertje | 07-03-22 | 20:14 | 1

Ja, fantastische tijd. Hadden we die sfeer maar vast kunnen houden.

DenBeert | 07-03-22 | 21:10

Exact, dat draadje over NAVO lidmaatschap. Eat that. En Finland lid van de NAVO? Super goed idee. In de Finse wouden lopen die Chinese banden van de Russen sowieso snel stuk. Ik denk de Russen halen nog geen 50 kilometer binnen Finland.

Beste_Landgenoten | 07-03-22 | 20:12 | 6

Gemeenteraadsverkiezingen.

Flapoor | 07-03-22 | 20:36

@Basil Fawlty | 07-03-22 | 20:23: Stalin heeft nog wel meer kapitale misrekeningen op zijn conto staan. Operatie Barbarossa bleef hij tot het uiterste ontkennen, tot het te laat was. Had Hitler helemaal niet door. En in 1953 gaf hij Noord Korea het groene licht om Zuid Korea binnen te vallen, omdat hij dacht dat de Amerikanen het wel best zouden vinden. Ook een totale misrekening, met de Koreaanse Oorlog als gevolg.

KeesBruin | 07-03-22 | 22:13

@Basil Fawlty | 07-03-22 | 20:23: Ja, Stalin roeide alle goede officieren rücksichtslos uit en dat kwam hem in de Finse oorlog duur te staan: hij liep een gigantisch blauw oog op en ook tijdens de oorlog met Duitsland liep het eerst ronduit beroerd omdat alle officieren die wat konden weggezuiverd waren. Ik lees momenteel de Goelag Archipel van Solsjenitsin en die vertelt uitgebreid over zijn eigen ervaringen. Huiveringwekkend! Al snel zag Stalin in, dat het totaal verkeerd ging en paste hij zijn aanpak enigszins aan. Maar bikkelhard bleef het en dat heeft het Duitse leger en later het Duitse volk ook ervaren!

Spie | 07-03-22 | 23:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Om belangenverstengeling uit te sluiten is Woppie dus geen Min Fin meer omdat hij de Finnen bij de NATO wenst?

Pekketrikker | 07-03-22 | 20:12

Als Hoekstra nu naar Helsinki zou gaan om, ten overstaan van de pers, deze woorden uit te spreken tegenover de Finse premier en vervolgens nog even naar de Russische grens zou gaan, gekleed in een hesje met Navo logo en de woorden nog eens herhaald tegenover een Russische grenswacht, met behulp van een tolk om misverstanden uit te sluiten. Dan zou Hoekstra een held zijn.

Arnold Layne | 07-03-22 | 20:11 | 2

Nou ja, een held. Dan zou hij een beetje te pruimen zijn.

Lesc | 07-03-22 | 20:14

Ja, maar dan wel voorzien van een schietschijf, graag. Dan kunnen de Russische scherpschutters er een wedstrijd van maken. Misschien even een korte herhaling van het staand en liggend schieten op de Olympische Spelen? Als elk land dan 5-10 regeringsleden aanlevert, kijken we welk land de gouden medaille gewonnen heeft en hebben we volgens mij de kansen op de wereldvrede vergroot.

Spie | 08-03-22 | 00:04

Als Rusland lid wordt van de NAVO en EU zijn we klaar met het gezeik.

Baizuo | 07-03-22 | 20:10 | 4

Kijk, dat is visie.

Hiram | 07-03-22 | 20:50

Ze waren en zijn welkom maar dan moeten ze zelf wel.willen en dat zal zonder die bleke slavenslachter moeten zijn.

Shoarmamasutra | 07-03-22 | 23:45

Ja en dan verdient de wapenindustrie nik meer! Dat is dus echt een heel slechte oplossing. Heb je wel aan de toename van de werkloosheid in die industrie gedacht? Volstrek onhaalbaar en onverantwoordelijk van jou, hoor!

Spie | 08-03-22 | 00:06
▼ 1 antwoord verborgen

NAVO's expansie naar het Oosten sluit niet het verlangen van deze landen uit om erbij te horen. Om nog maar te zwijgen van de EU's expansiedrift. Feit blijft dat het Westen Rusland heeft onderschat en mede daardoor zitten we in deze tyfusbende. Met het verplichte riedeltje dat Putin de hoofdschuldige is.

Battery!!! | 07-03-22 | 20:10

Net als Ursela von der Leijken moet Hoekstra z’n waffel houden.
Dit soort uitspraken hebben een grote impact.
Niet dat de wereld zich druk maakt om Nederland, maar als deelnemer van de regering, van een invloedrijk EU-land, mag je simpelweg niet voor de muziek uit tetteren.
Dat geldt nog méér voor mevr. von der Lijken.
Gewoon niet doen, geen enkele toezegging, voordat zoiets met het “bestuur” besproken is.
Zéér onprofessioneel.

Ruimedenker | 07-03-22 | 20:08 | 5

@Bataafje | 07-03-22 | 20:27:
Doe niet zo gek…
Als kip met de gouden eieren heeft NL best wat te zeggen.
“We” doen dat alleen te weinig.

Ruimedenker | 07-03-22 | 20:30

@Ruimedenker | 07-03-22 | 20:30:
Ook in de sociale mensen wereld heeft een onnozelaar, die blind met geld strooit, weinig te zeggen. Die wordt gewoon niet serieus genomen.
De invloed van EU land Nederland moet je bepaald niet hoog inschatten. Een tijdje geleden bleek overduidelijk dat een land als Italië gewoon schijt aan NL heeft.

DenBeert | 07-03-22 | 21:07

Haar grootvader was een overtuigde nazi, ook na de oorlog! Dat zegt genoeg over haar mate van erfelijk belast zijn.

Spie | 08-03-22 | 00:10
▼ 2 antwoorden verborgen

In ieder geval zijn die blauwgele vlaggen a priori niet zo irritant als die regenboogrotzooi.

grapjasz | 07-03-22 | 20:05

Ik vond het leuk om de doku over "the white death" te kijken. Bedankt daarvoor!

Zoethoudertje | 07-03-22 | 20:04 | 2

ook bedankt, wel eens een docu over Semo gezien,.. maar deze is recent.

horsteknots | 07-03-22 | 20:08

Ah... lekker onder je witte tafellaken in de sneeuw liggen en Iwans afknallen....

grapjasz | 07-03-22 | 20:10
-weggejorist-
davidhasseltoff | 07-03-22 | 20:03 | 14
▼ 14 antwoorden verborgen

Je botst op straat tegen een loeigrote vent op met een maatje meer en een agressieve kop. In plaats van excuses maken scheld je hem verloren en noem je hem een vetklep. Zo voelt deze vorm van diplomatie bedrijven. "Eens even kijken, wat kunnen we doen om Poetin nog verder op scherp te zetten?"

MickeyGouda | 07-03-22 | 20:01 | 6

Op zijn schoenen spugen en vragen hoe laat het is. Mooie geschreven M. ..

horsteknots | 07-03-22 | 20:09

@_pacman_ | 07-03-22 | 20:03:
Alleen zowel die loeigrote vent als Badr hebben allebij een vuurwapen (lees:nukes). Die loeigrote vent heet zn wapen op jou gericht, kan met een beweging over zijn. Hij dreigt te schieten. Badr heeft zn wapen gericht op de loeigrote vent en begint eisen te stellen. Zowel Badr als de loeigrote vent hebben allebei de kinderen van de hele familie bij zich (de burgers, de soldaatjes van 20). En nu? Dreigtaal blijven bezigen samen?

Saboteerik | 07-03-22 | 23:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Finland is al zo vaak onder de voet gelopen door Rusland dat het een raadsel is waarom ze nooit lid werden van de NAVO.
Intussen organiseert de EU zélf wapenleveringen, o.a. vanuit Brussel, wat ook niet de bedoeling kan zijn, toch? O ja, ik mag niet spreken over wapenleveringen, want officieel gaat dat nog altijd via de diplomatieke valies.

Nonkel Frituur | 07-03-22 | 20:01 | 4

@snapal | 07-03-22 | 20:13: Het is 1 van de vele kanalen. Er zijn ook andere landen. Mijn punt is dat de EU zich maar beter niet kan bemoeien met de zaak. Von der Leyen speelt een veel te gevaarlijk spel.
Humanitaire hulp, zeer OK. Andere bemoeienissen: liever niet.

Nonkel Frituur | 07-03-22 | 20:18

@Nonkel Frituur | 07-03-22 | 20:18: Snap je punt heel goed.
Twijfel ook.

snapal | 07-03-22 | 20:22

@Nonkel Frituur | 07-03-22 | 20:18:
Von der Leyen bewijst haar diplomatieke kwaliteiten.

DenBeert | 07-03-22 | 21:01
▼ 1 antwoord verborgen

Als alles ‘onze’ schuld is (slavernij, vrouwenonderdrukking, terrorisme, radicale islam, anti homo-geweld, de klimaatverandering, de invasie door Rusland in Oekraïne), dan is niets onze schuld.

Fuck die kleine Russische driftkikker en zijn kernwapens. Een deze dagen is zijn tijd als staatshoofd op. Of zijn oorlog kost hem zijn kop en anders zijn leeftijd wel.

ratelaar | 07-03-22 | 19:58

Laat Rusland lekker vastlopen in Oekraïne.

Waarom dit soort domme dingen zeggen.

Kaas de Vies | 07-03-22 | 19:58
-weggejorist en opgerot-
MeneerRobert | 07-03-22 | 19:57 | 1

Wat moet je met de NAVO als je de EU hebt. Kom je aan Finland, dan kom je aan de EU.

yeps | 07-03-22 | 19:56

Mobiliteit wordt weer een elitekwestie.
Lekkere lege snelwegen voor de mensen met geld.
De rest : stik maar in je blik.

AdvocatusDiaboli | 07-03-22 | 19:56 | 7

Blik op de weg met een halve liter jonguh

broekzakbellert | 07-03-22 | 20:19

@yeps | 07-03-22 | 20:00:
Beter voor het klimaat? Treinen rijden op een dienstregeling en zijn daarom soms vrijwel leeg.
Een auto rijdt op afroep; een heel wat beter logistieke concept.

DenBeert | 07-03-22 | 20:59

Hoekige zwarte auto's met een lange wielbasis.

Harry.Langezwaal | 07-03-22 | 21:13
▼ 4 antwoorden verborgen

De Finnen zijn nooit vergeten, dat ze in de tweede wereldoorlog zijn aangevallen door de Russen.
Voor het tijdperk Poetin, wilden ze Rusland niet voor het hoofd stoten en verkozen ze neutraliteit.
Eigen schuld dikke bult Poetin, komt er nou van als je neutraliteit als een zwakte ziet.

snapal | 07-03-22 | 19:55

Komt onze minister van defensie niet uit een Fins adellijk geslacht?
Een Fins adellijk geslacht dat via Rusland en Kiev in Nederland terecht is gekomen?

Osdorpertje | 07-03-22 | 19:54 | 3

Klopt en Lasse Viren is haar achterneef, die bloeddoping gebruiker.

Roehm | 07-03-22 | 19:57

Zweeds toch?

Bataafje | 07-03-22 | 20:32

De Finnen hier zitten tegenwoordig meer aan het lachgas.

amateurrr | 07-03-22 | 19:55

Met zo'n onbetrouwbare buurman geef ik ze geen ongelijk.
De Finnen en Zweden zijn meer dan welkom wat mij betreft. Onze oostgrens moet versterkt worden. Daarnaast denk ik dat we moeten gaan nadenken over wat te doen met Oekraine. Wellicht toch iets van een soevereiniteitsgarantie afgeven? Als in, ok, wij zullen nooit accepteren dat jullie Russisch worden en blijven. Een eventuele puppetregering gaan wij niet erkennen, wij blijven een regering in ballingschap steunen en ondersteunen acties ( politiek, militair, economisch ) met geld, wapens en sancties zolang de bezetting van Oekraine voortduurt.

Graaisnaaiert | 07-03-22 | 19:52 | 4

Je wilt een oorlogsverklaring uitgeven, maar dan als een soort inlegvel?

Ikdoemisschienmee | 07-03-22 | 20:58

Er zit een marionettenregering in de Oekraïne.

Arachne | 07-03-22 | 23:43
▼ 1 antwoord verborgen

Incompetente Nederlandse politici kunnen beter hun mond houden i.p.v. steeds verkeerde opmerkingen te plaatsen op de verkeerde momenten.

Ruikbaard | 07-03-22 | 19:50 | 2

Klopt... ze zijn dan ook allemaal verliefd op hun eigen huig...

grapjasz | 07-03-22 | 19:53

Je denkt toch niet dat Poetin wakker ligt van hetgeen Hoekstra ventileert?
Die heeft wel wat anders te doen.

DenBeert | 07-03-22 | 20:56

Dan kunnen we ook afstappen van al die blauw-gele vlaggen, maar gaan nadenken over wat er in godsnaam in Rusland gaande is.

Want wat voor de Oekraïne geldt, geldt ook voor andere voormalige Sovjet republieken.

AdvocatusDiaboli | 07-03-22 | 19:50

Gemeenteraadsverkiezingen. Het cda staat er landelijk niet zo goed voor. Even doen alsof je Rutte bent, wat stoere praat, doen alsof je een flinke vent bent die alleen maar het beste voor jou wil. Na de gemeenteraadsverkiezingen is ie alweer vergeten wat hij heeft gezegd.

swapper | 07-03-22 | 19:50

Ik vraag me al een tijd af waarom Wobke niet op financiën is gebleven, hij was daar als een vis in het water. Uiteraard om dat kenau K. meer macht wilde, maar nu besef ik ook dat Hoekmans gewoon wapengeil is. Internationaal schuren met de globaal harde waarden. Typisch voor een karatekid. Afijn, hoor mij.

horsteknots | 07-03-22 | 19:48 | 4

@amateurrr | 07-03-22 | 19:53: da's een ander verhaal. Die troela had graag willen shinen in de Oekraine en nu zit ze met het gezeik van "die mensen" die hun energierekening niet kunnen betalen.

UpdateAvailable | 07-03-22 | 19:57

Wobke is van McKinsey; iedere positie is er een. Een strategische positie is beter.

Arachne | 07-03-22 | 23:42
▼ 1 antwoord verborgen

Hoekstra heeft er geen bal over te zeggen.
Kan iemand deze bewezen onbenul eens vertellen dat hij niet moet poken met een stokje in een wespennest?

tis_wat | 07-03-22 | 19:47

Het begint allemaal totaal uit de hand te lopen. Iedereen laat spierballen zien. De Russische Centrale Bank kan niet meer bij haar geld. Hoe ver moet dit allemaal gaan totdat iemand op het idee komt om gewoon even een psycholance naar het Kremlin te sturen?

Leptob | 07-03-22 | 19:45

Finland heeft dacht ik voor weinig geld een hoop tanks van Nederland gekocht. Wil Wopke die terug?

Ongekend2022 | 07-03-22 | 19:45

Poetin strijdt om zijn buurlanden neutraal te houden.
Gna gna gna.

snapal | 07-03-22 | 19:45

Godverdomme. Ik moet morgen tanken. Ik ben er echt boos over.

SinisterNL | 07-03-22 | 19:44 | 9

joh maak je niet zo druk. Tanken is nog altijd goedkoper dan een treinkaartje.

yeps | 07-03-22 | 19:58

Huilend naar de pomp.

amateurrr | 07-03-22 | 20:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Ja! Laten we van voren af aan beginnen.
Giro 555 voor Finland.
Gewoon preventief hè.
Nou is Finland EU en Euro, dus daar hebben we dus meer mee dan met corrupte half-Russen uit Oekraïne.

Ruimedenker | 07-03-22 | 19:42

Mooi, nieuwe bomen om af te fikken voor de energie transitie. Misschien ruilen voor de tulpen die dit jaar niet naar Moskou gaan?

Kouwe Kees | 07-03-22 | 19:42

Een paar dagen provoceren of nog een weekje afwachten?
Wat zou nou het verschil kunnen zijn? (Psst, het begint met 'WW'..)

Einde van de Domheid | 07-03-22 | 19:41 | 4

Weight Watchers?

NLgaatnaardeklote | 07-03-22 | 20:01

wegen wacht

pete1023 | 07-03-22 | 20:11

Het is toch WIA tegenwoordig …

Analia von Solmsch | 07-03-22 | 22:03
▼ 1 antwoord verborgen

Soevereine natiestaten mogen zelf beslissen bij welk clubje ze zich aansluiten. Punt.

Linkse Zakkenvuller | 07-03-22 | 19:36 | 8

Correct. Voor boven het graf weliswaar, maar dat terzijde.

Cadaver | 07-03-22 | 23:32

Finland en Oekraïne waren neutraal. De VS willen dat niet. Die willen beide landen uitsluiten en alleen in NATO hebben, zodat ze er militaire bases kunnen vestigen, ze economisch onder controle hebben, en hun raketten richting Moskou kunnen installeren.

Arachne | 07-03-22 | 23:38

@Linkse Zakkenvuller | 07-03-22 | 19:40: Artikel 5. En de VS heeft er geen enkele moeite mee, een aanval uit te lokken of een false flag te organiseren.

Arachne | 07-03-22 | 23:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Slecht idee. Zwak en ultra-links pacifistisch land met 1.300km grens aan Rusland lijkt me niet bepaald de ideale versterking voor NAVO.

_pacman_ | 07-03-22 | 19:35 | 9

Finland pacifistisch? Nooit gehoord van de Winteroorlog en wat daarna kwam, of van de Finse burgeroorlog?

KeesBruin | 07-03-22 | 21:54
▼ 6 antwoorden verborgen

Laten we China ook bij de Navo en de EU halen.

Cor Netto | 07-03-22 | 19:35 | 2

Is niet eens zon gek plan, we handelen er al mee alsof het een buurland is. Alleen over mensenrechten een verschilletje.

Baksteenbakker | 07-03-22 | 19:37

Dan Rusland ook maar.

Lesc | 07-03-22 | 20:07

Hoekstra kan beter in dit stadia zijn mond houden, niks toezeggen of zeggen. Wat een losers!!

DeJaVu5225 | 07-03-22 | 19:34 | 3

Alle ingrediënten om de boel nog explosiever te maken, idioten.

spamzuiger | 07-03-22 | 19:42

Klopt.... men speelt met vuur... hou je wafel.!

grapjasz | 07-03-22 | 19:42

Het woord dat u zocht is "stadium".

OverdaanDerOnderheid | 07-03-22 | 19:50

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland