Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks wil MEER GELD VOOR WAPENS

GROEN is de kleur van het LEGER

Jongens dit wordt smullen. De Luchtmobiele Jesse Klaver Brigade, het Korps Corine Ellemeet Troepen, Paul 'Pot' Rosenmöller die hoogstpersoonlijk een dealtje met een of andere louche uitgever gaat hosselen voor de nieuwe uitgaven van het Handboek Soldaat, Wijnand Duyvendak die de Speciale Eenheden de fijne kneepjes van asymmetrische oorlogsvoering bijbrengt alsmede diverse Tofik Dibi Bataljonnen vol Stoere Jongens en/of Ferme Knapen. GroenLinks is klaar voor een ferme DRAAI op het gebied van Geld Geven Aan Enge Leger Dingesen, omdat ze hem toch wel een beetje knijpen voor Ome Vlad. Europarlementariër Bas Eickhout (sowieso een van de weinige serieus te nemen GL-politici, red.) zegt vandaag bij Radio 1 dat het tijd is voor meer meer geld naar Defensie. Is wel zo.

🎵Poetin, Poetin, Klaver komt eraan 🎵

Reaguursels

Inloggen

Niet de eerste keer dat links diep door het stof moet. Dankzij partijen als GL en Greenpeace zijn we 30 jaar te laat met kernenergie. Ook daar hebben ze een draai moeten maken. Ik vrees dat over 30 jaar hetzelfde gebeurt met klimaat en stikstof als we geen eigen voedsel meer produceren en volledig afhankelijk zijn van Rus-Okriene.

BraboManneke | 26-02-22 | 17:46

Generaal ! Groenlinks aan de lijn, of het wat zachter kan?!

Nichtsneues | 26-02-22 | 14:07

Ja, Captain Afterwards. Ze weten precies wat ze hadden moeten doen. Ze zijn daar echt goed is, achteraf voorspellen. De achteruitziende blijk is geweldig.

Patatter | 26-02-22 | 13:22

Uit het partijprogramma:
„ Daarom moet de NAVO hervormd worden. De verhoudingen binnen de NAVO moeten ook anders: de Verenigde Staten zijn te dominant door hun sterke militaire capaciteit. GroenLinks wil dat Europa een grotere rol gaat spelen in de NAVO. Ook wil GroenLinks dat de NAVO beter wordt georganiseerd: democratischer en transparanter. Zo moet er een duidelijke en evenwichtige politieke leiding komen.

Regeringsleiders hebben in 2014 afgesproken om ernaar te streven 2% van het BNI uit te geven aan defensie. GroenLinks steunt deze afspraak niet. Wij willen een slanke maar robuuste defensie. GroenLinks erkent wel dat alle partijen evenredig moeten bijdragen aan de verdediging van het bondgenootschappelijk gebied, maar wij willen dat uitgaven gebaseerd worden op wat er daadwerkelijk nodig is, niet op basis van een vooraf bepaald budget. „

theo-is-dood | 26-02-22 | 11:49

Is dat niet die engnek die privébezit wilt gaan verbieden.

endofdays | 26-02-22 | 11:29

GroenLinks wil nu ook minder geld voor AZC's nu duidelijk is geworden dat ze vol zitten met jihadisten. Tevens gaan ze onderzoeken of de islam inderdaad wel een verrijking is van onze samenleving.

#Wilderswhatelse?

K. Westergaard | 26-02-22 | 10:27

Al decennia tegen het nakomen van NAVO-verplichtingen. Voor de verdediging van eigen land dus geen cent over hebben. En nu ineens roepen om meer wapens. Nooit gemerkt dat GL zo innig met Oekraïne was en ik verdenk dan ook dat deze omslag meer ingegeven wordt door de aversie jegens Poetin, dan uit sympathie voor de Oekraïne (waar best ook heel veel mis is).

Zet de Klaver's,de Halsema's en Duyvedakken dus maar vooraan in het front. Kunnen ze samen met freule Ollongren pang pang roepen. Want als die gasten achter hun veilige bureau blijven, heb je er in oorlogstijd alleen maar heel veel last van ze.

Droom maar van de overwinning en de zege,
droom maar van uw mooie vredesideaal
dat nog nooit door bloedig moorden is verkregen,
droom maar dat het u wel lukken zal dit maal.

Woorden van Boudewijn de Groot die GL is vergeten.

jochum1980 | 26-02-22 | 10:01

Kwaadaardige, bijna misdadige mentaliteit van die GL ers en andere gelijkgestemden. Zij die geloven in een maakbare wereld. Een utopie gebaseerd op verzinsels. Beleid etc. puur gebaseerd op ideologisch denken. En een ander is de lul hierdoor. Jan met de pet. En dan aankomen met: Euuh Ja ik ben naief geweest. Niet geweest. Bent naief want al jaren zien wij dit land naar zijn malle grootje gaan door o.a. culturen die als water en olie vermengen. Maar he. Gewoon door blijven importeren. De cijfers liggen er maar hee. Gewoon negeren. Walgelijk man weer deze. Ik weet de VVD en cs. treffen nog meer blaam. Maar het gaat nu over deze kwiebes.

DrachiR | 26-02-22 | 09:52

Twee weken geleden wilde GL nog 2 miljard weghalen bij Defensie.

Flapuitx2 | 26-02-22 | 09:28

Wat n paniekvoetbal hier toch altijd weer. Wordt dr gek van wat n prutsleiders die hier rondlopen.
De toezegging dat UK geen lid zou worden vd nato, neutraal zou blijven, zonder allerlei retoriek over eigen land eigen koers, was genoeg geweest. Onze leiders hbbn n grote mond op t speelveld terwijl ze niks in te brengen hbbn. Blij! dat ze nu afgestraft worden.
En die oorlog. Die is al beslist. Clean sweap. Niks over burgerslachtoffers, duizenden doden, ik hb zelfs geen echte oorlogshandelingen gezien. Wat troepen verplaatsen over de grens en klaar.

Flow82 | 26-02-22 | 09:07

Tja, was Poetin maar een communist geweest.

Sans Comique | 26-02-22 | 08:26

Ik las: voor wappies. Maarja ik ben dan ook dronken...

Manny Calavera | 26-02-22 | 00:37

Er zou dus volgens groen links geen " ouderwetse" oorlog meer uitbreken in Europa??
Dan zal er ook nooit geen honger meer kunnen komen in Europa zeker??
Dus tieven we die boeren er uit en daarvoor in de plaats die klimaatgekte?? We halen ons eten wel uit andere landen.
Tijdens pandemie weinig tot geen vliegverkeer. Problemen met transport .
Nu, oorlog Oekraïne. Als het daarbij blijft.
Ga eens nadenken dat er een tijd kan zijn waardoor wij aangewezen zijn op ons zelf.
Stelletje randdebielen.

Mispel | 25-02-22 | 23:23

Even ter herinnering aan waar het bij links en wapens uiteindelijk altijd op neer komt: Die wapens worden vooral gebruikt tegen de eigen bevolking, met het excuus verkeerde mening.
De laatste keer dat een groenlinkser een wapen vast had schoot ie Pim Fortuijn dood.

TheEgg | 25-02-22 | 23:14 | 1

Vandaar de voorzienende blik van de Founding Fathers van de US of A. > RKBA

theo-is-dood | 26-02-22 | 14:50

Bij VI Vandaag lachen ze die D66 ministers zo hard uit dat ik bijna medelijden krijg. Nee hoor, HAHAHA!

funkyd | 25-02-22 | 22:42

Dankzij GroenLinks en D66 minister Ollongren wordt er keihard masculien opgetreden.

thanseeuwen | 25-02-22 | 22:02

En wanneer de 60 miljard op zijn komt GL met de uitspraak dat ze naief zijn geweest en dat het helaas allemaal weggegooid geld is......

Kukooo1 | 25-02-22 | 21:56

Links is voor wapens, en populistisch-rechts voor de Russen. Ik word te oud voor die rotzooi.

Bigi Bana Boy | 25-02-22 | 21:46 | 1

Polupistisch links of extreem links?

donkieshot | 26-02-22 | 06:22

Te laat landverraders. De groen-linkse 5e colone van de communisten probeert zich nog even er onder uit te wurmen. Maar het blijven gewoon de ideologische makkers van Poetin. Ik zeg kom maar op met die tribunalen.

BoerKoekoek | 25-02-22 | 21:37 | 1

Tribunalen lijken mij wat overbodig. Dit soort lui gewoon met gelijke munt terug betalen en linea recta op de trein naar de Gulag zetten.

Lochos | 25-02-22 | 22:51

GL is de overtreffende trap van bedriegende en oportunistische politiek. Even nog snel proberen een paar stemmen van de rechterkant te kapen voor de verkiezingen van maart.

HoniSoit | 25-02-22 | 21:25

Al was de Groene Divisie de laatste die tussen ons en het vagevuur stond, ik zou ze nog geen eikeltakje toevertrouwen. Dat gezegd hebbende, ze mogen defensie aan echte mannen ( + Ollongren ) overlaten en braaf hun handje opsteken als we gaan stemmen om het ontwikkelingsbudget in zijn geheel bij defensie onder te brengen en dus vredesmissies ook als ontwikkelingshulp in te boeken.
Dat achterlijke sponsoren van NGO-verdienmodelletjes moet ook maar eens afgelopen zijn. Bij natuurrampen zoals Haiti kunnen we altijd nog kijken maar dat geneuzel over kleurkrijtjes en naaimasjientjes voor de meisjes van "vul maar een willekeurig islamitisch/afrikaans shithole in" die daar precies 0 komma 0 blijvend baat van hebben laten we maar over aan private/Christelijke organisaties. Hoeven wij al samenleving geen geld naar weg te pissen.

Graaisnaaiert | 25-02-22 | 21:16

Ik heb in een niet zo ver verleden wel eens een defensiedebatje meegekeken en daar hadden linkse partijen het over zonnepanelen op tanks, klimaat neutrale trucks, een onderzeeër voor de vrouwtjes en diversiteitscursussen. Als het bezuinigen op zich nog niet erg genoeg was dan zaten ze met dat gezever na te trappen. Blijkbaar is het nu ineens weer hip om in defensie te investeren, want Oekraïne memes gaan viral op de socials en dat is hip onder de jeugd immers.

GroetenVanUrk | 25-02-22 | 21:00 | 1

De jeugd van tegenwoordig is ook gewoon zo hypocriet als het maar zijn kan. Moest na een "klimaatprotest" maar eens op de plek van het protest kijken wat er achterbleef. Je zou toch verwachten dat, als ze zo begaan zijn met het milieu, hun zooi van eten en drinken wel op zouden ruimen, maar nee hoor, op een paar die hards na die het hele veld aan het schoonmaken waren was het een grote teringzooi.
Als de jeugd echt zo begaan was met de mensen in de Oekraïne zouden ze zich massaal aanmelden bij defensie, met het verzoek meteen uitgezonden te worden naar kiev om daar de mensen te helpen, maar nee hoor ze plaatsen een vlag op hun socialmediaaccount, gaan verder met influencen en verwachten van de rest van de wereld dat die het oplossen want hun likes gaan naar beneden, en dan houd de wereld pas echt op. Links (en rechts) kan er niet omheen dat we qua defensie gewoon niks voorstellen (wat onlangs ook is gezegd door niet de minister van defensie, want die had het te druk met een boekje lezen over hoe de defensie in elkaar zit en welke rangen er allemaal zijn..
Links is het navolgen van een ideale wereld die nooit te behalen is, met achterhaalde niet uitvoerbare ideeen. Voorop willen lopen om mensen met een identiteitscrisis belangrijk te vinden en niet snappen dat ze, zoals europa het ook gedaan heeft, zelf een oorlog op eigen bodem voeden zonder dat ze zich kunnen verdedigen. Europa heeft Rusland lang gesponsord door van alles te duur te importeren en goedkoop te exporteren zodat Rusland wel heel mooi hun defensieprogramma op peil konden houden op de kosten van Europa. en hier halen we een ideologie binnen die niks van onze normen en waarden moet hebben, en we pamperen ze ook nog want ze zijn zielig, moeten overal voorrang op krijgen en zijn als vluchteling niet eens dankbaar voor hetgeen ze krijgen, want de folder van de mensensmokkelaars deed iets anders voorkomen.
Ik hoop dat de vluchtelingen uit de Oekraïne wel dankbaar zijn dat ze hier veilig zijn, en wel terug gaan naar hun land als het daar weer veilig is, hier is het al te vol (Maar ook dat snapt links niet).

brie-de-penis | 25-02-22 | 21:27

Zodra Putin een wapenstilstand heeft afgekondigd of gewoon de Oekraïne heeft ingenomen en alle plassen bloed zijn weer van de straat weggespoeld, dan zijn ze de goede voornemens met een paar weken weer vergeten en gaat het aan defensie beloofde geld gewoon weer naar de asielindustrie, naar woke diversiteitsprojecten, naar klimaat, millieu en naar cyber-/internetpolitie om alle GS reaguurders weer gewoon onder observatie te zetten. Daar zit immers het echte gevaar volgens de Groenlinksen

TuuT | 25-02-22 | 20:59

Links is niet tegen leger en geweld, alleen wanneer leger (en politie) niet op de hand zijn van extreem links. Groen slinks en haar voorlopers waren vazallen van de Sovjet Unie en deden alles de boel hier pacifistisch op te ruien.

Nuuk | 25-02-22 | 20:56 | 2

Pacifistisch? De rellen waren totaal niet pacifistisch en hebben voor veel jurisprudentie en vernieuwde wetgeving gezorgd, zoals dat het niet vast hoeft te staan dat jij persoonlijk een daad hebt begaan, maar actief deelnam aan een groep die dat deed. Nu handig voor hooligans en komt omdat een kraker destijds spullen uit een kraakpand naar beneden gooide op een agent.

SlimmerAlsJij | 25-02-22 | 21:14

Milieudefensie?

Teluitjewinst | 25-02-22 | 20:47

Mooi dat achteraf men zelf vindt bij links dat ze naïef waren door zo tegen wapens te zijn.. geldt straks ook voor idiote mileuplannen
en migratie van
moslimasielzoekers. Beide kosten vele miljarden en opleveren 0 op. Linksch menschen geloven het nu alleen allemaal zelf nog niet maar dat is de aard van het beestje dus begrijp ik..

wie zal het zeggen | 25-02-22 | 20:45

GL en het leger; de nieuwe Leopards zullen wel elektrisch aangedreven moeten zijn. Dus vóór de strijd begint de Rus ff bellen: “Kunt u ff een dagdeel wachten? We staan namelijk nog bij de snellader…..”

Tisomtehuilen..... | 25-02-22 | 20:38 | 1

Doe niet zo gek, het worden de hybride uitvoeringen met een eco modus.
Zonder munitie uiteraard. Pechtold geeft hiernaast een 2 daagse cursus 'effectief pang roepen'.

donkieshot | 26-02-22 | 06:29

Hoezo meer geld? We hebben al 18 lease Leopard tanks en 4 F34 vliegtuigen, laat Vlad maar komen.

Crankhead | 25-02-22 | 20:23 | 3

F35

Crankhead | 25-02-22 | 20:24

@Crankhead | 25-02-22 | 20:24: ah gelukig een typo, ik dacht eeen seconde dat een F34 misschien de munitieloze versie was waarbij de piloot boem boem moet roepen.

wie zal het zeggen | 26-02-22 | 06:37

Daar sta je dan met je bek vol CO2 tanden en het je handen in je stikstof haar.

echtpaul | 25-02-22 | 20:20

Ik wacht eerst de reactie van Emma Matrassen af.

bitterpete | 25-02-22 | 20:10

Ach ja, GroenLinks. Komen ze straks weer met het verzoek om 'harde garanties om bepaalde grenzen niet te overschrijden' net zoals toen ze aan het onderhandelen waren over steun aan de Kunduz-missie. Stelletje naïeve lichtgewichten.

de IJsman | 25-02-22 | 20:06

Ik zou zeggen: gebruik het geld dat voor het klimaat bestemd was en je bouwt een leger waar je U tegen zegt.

TonAlias | 25-02-22 | 19:57 | 1

Vooral investeren is stabiel oorlogsmateriaal dat lang goed blijft en makkelijk te gebruiken is. Uitdelen aan de burgerbevolking is wel een goede move, maar in NL is men te LBGQTSWRTYGFC om hiermee om te kunnen gaan... (Zelf ook nooit gebruikt trouwens).

quazi | 25-02-22 | 20:46

Er is nog ergens een filmpje waar Wijnand Duyvendak namens Onkruit het woord voert. Onkruit had een anti-militairistiese axie gevoerd en allerlei documenten openbaar gemaakt.
Tijden veranderen

Arnold Layne | 25-02-22 | 19:53

Ik begrijp dit bericht niet. Zo duur zijn klappertjes pistolen toch niet? Zijn de elastiekje met krammetjes als munitie duurder geworden? Een tekort aan katapult van berkenhout met knikkertjes als munitie? Komkommers als lightsabers te duur door de regen? De bommenwerpers en jachtvliegtuigen van krantenpapier gevouwen nat geworden? Wie helpt groen links? Iemand een oplossing voor dit mega groene probleem? Ergens nog krantenpapier of zit het al in de recycling?

dijkbewaker | 25-02-22 | 19:44 | 2

Als je een pingpongballetje heel hard slaat kan dat best als wapen gebruikt worden. Wel zo'n batje met veel rubber. Of het klimaatneutraal is weet ik niet, maar goed, ik wil groen links ook maar even helpen met professioneel kijken naar de mogelijkheden en opties voor een strijdvaardiger groen en klimaat neutraal leger.

dijkbewaker | 25-02-22 | 19:57

@dijkbewaker | 25-02-22 | 19:57: Waar die Russen niet van terug hebben is een ijsbal van smeltend sneeuw met een kei er in. Mensen die nog echte winters hebben meegemaakt weten nog wel hoe een goed aangedrukte ijsbal van smeltend sneeuw aankwam.

Sans Comique | 26-02-22 | 08:35

Toch een traditie om hoog te houden in Nederland: Defensie is in erbarmelijke staat als het er op aan komt…… telkens weer…

willem n | 25-02-22 | 19:37 | 3

Het lijkt wel of onze vijanden sluw wachten op het moment dat we het weer laten versloffen... telkens als het tiptop in orde is vallen ze niet aan... lafaards.

funda | 25-02-22 | 19:42

Zou er misschien een verband kunnen zijn?
De dromers in de klas zijn de laatsten die opletten, De KlaverHavo heeft daar op geselecteerd?

willem n | 25-02-22 | 20:32

Calvinistische zuinigheid en geen duidelijke directe noodzaak. Maar maak je geen zorgen, hoewel productie in Azië is uitbesteed is defensie dat aan de VS! Enige nadeel is dat ze geopolitiek onze baas zijn.

Zosima | 25-02-22 | 21:19

Mensen stoten CO2 uit.
Met wapens kun je mensen dood maken, en aldus het milieu redden.
Leve de Groene Khmer!

Zeurders | 25-02-22 | 19:35

Campagneleider GL aan Yasser: 'Wil het volk Oekraïne helpen?'
Yasser: 'Yup'
'De gemeenteraadsverkiezingen zijn toch snel?'
Yasser: 'Yup'
'Wat is slim?'
Yasser: 'Meer geld naar defensie dus. Schrijf maar een persbericht, ik ruik zetels'.

goedverstaander | 25-02-22 | 19:34 | 2

Dat heb je goed verstaan. Ik verstond hetzelfde. Opportunistische hufter. Zijn achterban is volledig anti-wapen gewoonlijk.

The-loopy-cowboy | 25-02-22 | 20:25
-weggejorist-
ha_yek | 25-02-22 | 19:34

Rutte: ‘Grootste schending van het volkerenrecht sinds 1945 by far’

En die heeft geschiedenis gestudeerd. Wat een vieze opportunist(en).

Neuth | 25-02-22 | 19:32 | 3
-weggejorist-
ha_yek | 25-02-22 | 19:44

Srebrenica ? Hoeveel doden vielen er daar ? En wie hielp er aan mee ?

LucaBrasi | 25-02-22 | 19:55

Politionele acties? Heeft Rutte daar kortgeleden nog excuses voor aangeboden? Nu blijkt weer hoeveel deze woorden waard zijn.

Arnold Layne | 25-02-22 | 20:56

Kunnen we niet gewoon voor een D66 oplossing gaan en dan wat harder " PANG " roepen ?

Castor12 | 25-02-22 | 19:32 | 1

We sturen megafoons!!!

echtpaul | 25-02-22 | 20:22

Is er al bepaald hoe hoog het statiegeld voor kogel- en granaathulzen wordt, en fijnstofmaxima voor aanvalsgeweren?
Mooi, dan kunnen we de vergadering beginnen over klimaatneutrale dodenverwerking.

funda | 25-02-22 | 19:29 | 1

Voormalig minister van Buitenlandse Zaken van de VS, Kerry, nu klimaat goeroe van de VS, dus eigenlijk collega van GL, heeft Putin gevraagd vooral voorzichtig te zijn i.v.m. Climate Change. Dus Jesse ook voorzichtig maar met het Klimaat, anders komt Jette niet uit met zijn 35miljard...

Goedzo | 25-02-22 | 21:11

sputniknews.com/20220225/putin-says-n... Poetin suggereert aan het Oekraiense leger om de macht te grijpen: " Take power into your own hands. It seems that it will be easier for us to come to an agreement than with this gang of junkies and neo-Nazis, who settled in Kiev and took the entire Ukrainian people hostage"."

Eeuwig..Op..Vakantie | 25-02-22 | 19:27 | 1

Lijkt een beetje op de Rutte-lijn mbt buitenlandse interventie van net tijdens de persco, interessante, maar verwarrende tijden.

smdyasc | 25-02-22 | 19:35

Donald The Trumpinator had een paar jaar geleden dus toch weer gelijk met zijn eis dat elke NATO lidstaat minstens 2% BNP zou moeten bijdragen.
Zelfs GL snapt nu waarom...

VlaamseReus | 25-02-22 | 19:27 | 2
-weggejorist-
ha_yek | 25-02-22 | 19:37

Weet u wie zich ook de Russische balletjes uit de broek lacht?
Ome Erdo. En het kost hem niets hè.

Duwbak_Linda | 25-02-22 | 19:27 | 5

@ha_yek | 25-02-22 | 19:47:
Geen idee wat precies zijn spel is, maar hij speelt het fantastisch. De eurocraten steken er weer bleekjes bij af.

Duwbak_Linda | 25-02-22 | 19:50

@ha_yek | 25-02-22 | 19:47:
Lees nu dat jij het over Poetin had (bah), ik had het over Erdo [vzmh]. Dus

Duwbak_Linda | 25-02-22 | 20:00

Turkey, ze kochten Russische raketten, een NAVO "bondgenoot. De levering van F35's aan Turkije stopte meteen.

" Pentagon schopt NAVO-bondgenoot uit project "

KlaagGraag | 25-02-22 | 21:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Niks voor niks. Yasser willen hier wisselgeld voor. Net als met Afghanistan. Dat kwam ze op bijkans een halvering te staan. Dat mag nu wel weer.

goedverstaander | 25-02-22 | 19:26

Het is ook maar hoe de wind waait bij GL.

Acidstain | 25-02-22 | 19:23

Wat zou het mooi zijn als de laatste GroenLinks-stemmers nu gillend zouden weglopen.

J.P.Drapeau | 25-02-22 | 19:22 | 1

Gelovigen zweren hun religie niet af vanwege de onzinnigheid ervan, om tegenstrijdigheden of vanwege het continu besodemieterd, voorgelogen en bedrogen worden door kerk, moskee, tempel of sekteleiders. Daar is eerst een persoonlijke crisis voor nodig en een langdurig hersteltraject.

Mazzelstof | 26-02-22 | 07:34

De eerste reacties :
“Dan liever de lucht in!”
commandant Jan van Speijk

funda | 25-02-22 | 19:22 | 2

Als Jan van Speyk had geweten wat er nou van Nederland is geworden dan had ie zich nog wel een keer achter de oren gekrabd denk ik.

VanBukkem | 25-02-22 | 19:31

@VanBukkem | 25-02-22 | 19:31: Misschien was van Speyk bijgedraaid als hij de nieuwe uniformen met eikeltjesmotief en sandalen met blader-broche had gezien.

funda | 25-02-22 | 19:40

GL, de naïeve wegkijkende lulletjes worden pas wakker als er daadwerkelijk een Rus voor de deur staat en dan ben je te......................... laat.
En dan nog zijn bek moeten verdraaien om het toe te geven, zulk soort lieden, laat ook maar.

Uw Verzekeringsadvis | 25-02-22 | 19:22 | 1
-weggejorist-
ha_yek | 25-02-22 | 19:40

Koop een vliegdekschip.

happen_maar | 25-02-22 | 19:21 | 2

Van meneer Bezos alleen ff de masten weghalen dan kan onze F 35 er op landen.

Uw Verzekeringsadvis | 25-02-22 | 19:23

Wat kost een beetje Nimitz klasse?

Crankhead | 25-02-22 | 20:28

Begrijpelijk, hij kan na de onderhandelingen daar meteen maar beter blijven ook.

funda | 25-02-22 | 19:23

Beter weer. Dus begrijpelijk.

johnvdnl | 25-02-22 | 19:26

Hoe schrijf je Groen Links in het Russisch? Willen ze vast weten wanneer jullie, jullie dus Groen Linksers, als eerste op de trein naar de werkkampen in Siberië worden gezet. En ik zal jullie wel aanwijzen, geen enkel probleem. He Ruskie, dat is een Groen Linkser, en dat is er 1.. pak ze maar.

johnvdnl | 25-02-22 | 19:21

"Ik ben naïef geweest."

VanBukkem | 25-02-22 | 19:20

Vergeten ze hier even het Groot-Wassink regenboog bateljon

De luis | 25-02-22 | 19:20

‘ Wij wenden ons tot God en Jan Soldaat,
Als hooge nood en bitt’re strijd ons wacht,
De nood voorbij, het land in vredesstaat,
Vergeten wordt de Heer en Jan Soldaat veracht.’

-Generaal Spoor

ratelaar | 25-02-22 | 19:18 | 1

Je was me voor. Kudos.

konjodebonjo | 25-02-22 | 19:33

Stuur Antifa naar Rusland.. die weten precies hoe je een land moet ontregelen..

WellusNietus | 25-02-22 | 19:18 | 2

Dat kun je ze niet aandoen. Dat is niet menselijk meer!

Spie | 25-02-22 | 19:24

"Grotendeels vredige plunderingen".

funda | 25-02-22 | 19:32

RaRa Groenlinksers zijn goed in guerillavoering en insurgency: bomtas bij Kosto, Shell benzinepompen onschadelijk maken, inbreken in kazernes, en liquidaties op high value targets zoals op Pim. Komt er een bezetting heeft de bezetter weinig te duchten van het merendeel van de bevolking dan alleen beboeten op luisteren naar radio en krantjes rondbrengen

HetOorAakel | 25-02-22 | 19:13

Het lijkt me beter om tijdens de eerstvolgende ministerraad in de Trêveszaal met onmiddellijke ingang dat belachelijke klimaat-ministerie van Rob Jetten op te heffen.
En de miljarden die vrijkomen gebruiken voor Defensie, voor het bouwen van kerncentrales én voor ondersteuning van burgers die hun energiekosten niet meer kunnen betalen.

Peter Emile | 25-02-22 | 19:13

Wat heb ik genoten zeg... met splinternieuwe leopard 2a4 de tankbaan op de vlasakkers wekelijks slopen... (als je hem achterstevoren doet is nog veelll leuker... ) door dit soort malloten hebben we helemaal niks meer... hypocriet volk...

Flow_Snake | 25-02-22 | 19:12 | 2

Vlasakkers was leuk om uit te proberen, Leusderheide begon er meer op te lijken en Bergen-Hohne was helemaal top. Dikke boemen met de 120mm Glattrohrkanone op baan 7A, bij volledige duisternis doelen op 2000 mtr e.v. raken want Wärmebildgerät.

Ooit hadden we 450 van deze beesten, incl. de nodige infra, bijbehorende logistiek en de tactische/strategische kennis om ze in te zetten.. Alles voor een habbekrats in de opheffingsuitverkoop want "vredesdividend" . Drie decennia later leasen we (u leest het goed: we leasen...) 18 tanks van de Germanen. Achttien stuks, net iets meer dan 1 eskadron tanks. Oftewel de geschiedenis herhaalt zich: in mei 1940 had het Nederlandsche Leger 4 hele pantserwagens. De rest liep, zat op de fiets of op een paard.

Grijskijkert | 25-02-22 | 19:51

Iets met kalf en put, berouw en zonde en meer van dat soort oud Nederlandsche spreekwoorden ?

yokiamy | 25-02-22 | 19:11

Rutger Hauer is dood, met alleen Jeroen Krabbé gaan we het niet redden tegen Rijk de Gooyer.

Mr_Natural | 25-02-22 | 19:09 | 2

Goed gedaan jochie !

funda | 25-02-22 | 19:35

@Mr_Natural
En Bruni Heinke die voor de koffie zorgt.

Basil Fawlty | 25-02-22 | 21:37

Wat een populist. Er komen zeker verkiezingen aan.

Keutels | 25-02-22 | 19:09

Goh. Als GL over meer geld bij defensie begint te praten ga ik me zorgen maken. Voor je het weet wordt de krijgsmacht ingezet om de wereld divers, inclusief en groen maken met militaire middelen.
Oorlog is immers ook politiek, maar met andere middelen.

Goh, het huis staat in de brand! Nu zie ik ineens het nut in van een brandverzekering en een brandweerkorps in de buurt. Ik moet toegeven dat ik ook naïef was, ik dacht dat brand iets van vroeger was, met houten huizen enzo. Ik dacht dat het ergste dat nu kon gebeuren dat mijn router zou doorbranden.

ratelaar | 25-02-22 | 19:09

Berouw komt altijd weer na de zonde.

Schriever | 25-02-22 | 19:08 | 1

Welnee, als ik voor mezelf mag spreken.

Mr_Natural | 25-02-22 | 19:10

Ik ben naïef geweest zegt ie . Linkse politiek is een en al naïviteit .

leo59 | 25-02-22 | 19:06 | 1

Laat dat "geweest" maar weg. Naïviteit is een keiharde aanname eis bij linksche, wereldvreemde wensdenkwappies, lijdend aan chronisch maakbaarheidssyndroom.

Grijskijkert | 25-02-22 | 19:55

En dat te bedenken dat de commies die in GL opgingen vroeger op de hand van Moskou waren. Het kan dubbel verkeren!

JB86 | 25-02-22 | 19:06

Ik weet nog wel Mient Jan Faber. Fel tegen het leger en zeker tegen de NAVO.
Tijdens de Joegoslavië-crisis stond hij vooraan om een interventie van diezelfde NAVO te krijsen.

BrutusBosch | 25-02-22 | 19:05 | 1

Ja, hallo! Je mag van dat soort lui geen consequent handelen verwachten. Dat vraag je toch ook niet van een kleuter?

Spie | 25-02-22 | 19:26

GroenKlingers

Mr_Natural | 25-02-22 | 19:03

Prima. Artillerie en luchtverdediging. Dat is het enige dat we nodig hebben. En veul van dat spul graag. En dan alles naar de Poolse en Baltische grens, subiet.

The-loopy-cowboy | 25-02-22 | 19:02 | 2

Graag ook flink wat anti tank raketten.

Der Schnitzeljäger | 25-02-22 | 19:18

Vooruit. Hoewel met goede artillerie niet nodig. Maar ze zijn niet zo duur, die maar n haffel

The-loopy-cowboy | 25-02-22 | 20:29

Stuur die lul van een Jesse eerst maar even 9 maanden op bivak om de basisbeginselen van de krijgsmacht bij te brengen.

pibasso | 25-02-22 | 19:00

Beroepshalve willen sterven voor Nederland met zo'n CAO (pun intended) en dan niet met tenminste één opgeheven wenkbrauw om je heen kijken. Stond niet op mijn dienstplichtbalkaartje, maar gotsammekraken als ik ook niet voor de C van cynisme een 1 had gescoord.

Maar die S1 en toen de dienstplicht. Geweldig!

Hetkanverkeren | 25-02-22 | 18:58

Die communisten zullen het wel over extra politiek commissarissen hebben. Die als je niet de juiste antwoorden gaf of wilde vluchten een kogel in de rug joegen. Beesten, en dit land zit er vol mee. Ga maar rekruteren bij de Belastingdienst.

Piet Karbiet | 25-02-22 | 18:57

We moeten als Nederland en EU sowieso meer zelfvoorzienend worden zonder afhankelijk te zijn van anderen. Dus meer energievoorzieningen, sterkere legers maar ook de agrarische sector behouden.

yeps | 25-02-22 | 18:56 | 4

En een heel groot deel van de productie terughalen uit China.

Der Schnitzeljäger | 25-02-22 | 19:17

@Continuum | 25-02-22 | 19:06:
Gewoon de Markerwaard, de Oostvaardersplassen, de Hedwigepolder en Tiengemeten (weer) droogleggen en uitsluitend bestemmen voor graanproductie.
We zijn daar heel goed in, in zowel droogleggen als intensieve landbouw. Zo maken we gewoon onze eigen graanschuur, zonder dat we die van Oekraïne nodig hebben.
Je zou daarnaast nog alle boeren die quinoa en/of soja verbouwen, of andere soorten vogelvoer voor duujjjzaamheidsvrouwtjes en hipsters, kunnen dwingen om graan te verbouwen.

Peter Emile | 25-02-22 | 19:25
▼ 1 antwoord verborgen

Nee, alles wat GL aanraakt verkruimeld. Hou ze op afstand....

SterF... | 25-02-22 | 18:55

Eerst alles kapotbezuinigen....daarna stoer ventje proberen te spelen....wat een paasei is dat joh..??

Den-Pol | 25-02-22 | 18:54

Aangeboden Nederlands militairen materiaal is nog niet aangekomen in de Oekraïne.
Wordt keihard aangewerkt volgens de minister.
Het lukt dus niet om 3 40 ft containers met materiaal sinds de toezegging een week geleden naar een bestemming in de Oekraïne te transporteren.
Als ik nu de opdracht krijg dit te vervoeren staat het overmorgen op plaats van bestemming.

Nico1000 | 25-02-22 | 18:53 | 2

Zal ik het wegbrengen...1 dagje max

Den-Pol | 25-02-22 | 18:55

dat freubel spul wat nederland stuurt, maak je de rus niet bang….denk dat putin was gaan vloeken als we 100 stingers hadden gestuurd en dat ie er 2 dagen geleden waren geweest

tek | 25-02-22 | 19:16

Als het niet zo triest was, zou je je kapot lachen.

Kameraansteker | 25-02-22 | 18:58

Dan gaat Poetin aanvallen als het bewolkt is en voorlopig bewolkt blijft.

Schoorsteenveger | 25-02-22 | 19:03

Ik neem aan dat die site een De Speld-achtige satirische website is.

Stemmenteller | 25-02-22 | 19:10

Godsammekraken! Als GL bereid is om bakken geld uit te geven aan allerlei wapentuig, dan ben ik als 60 jarige bereid om met een geweer in de loopgraven te gaan staan, onder 1 voorwaarde: op dat moment gooi ik een muntje op en dat bepaalt in welke richting ik ga schieten, want wie bereid is tot dat soort zaken, moet ook accepteren dat de kogel ook net iets anders kan vliegen dan men vooraf gedacht had. GL is godverdomme echt compleet van God los geraakt!

Spie | 25-02-22 | 18:51

Vroeger het vazalpartijtje van het Kremlin en het gebroken geweertje. Het kan allemaal verkeren.

jochum1980 | 25-02-22 | 18:51 | 1

Het is dan ook extreem-link(s) in die club.
Welke argumenten van vorig jaar gelden nu opeens niet meer?

Nichtsneues | 25-02-22 | 19:15

Nog even en hij gaat een samenwerkingsverband aan met Bontes, Van Klaveren en Jan Roos.

Colin.Fart | 25-02-22 | 18:49

Investeren in defensie *nadat* het fout gaat. Wat een ziener, deze man.

UnderTheDevil | 25-02-22 | 18:49 | 1

Gaan ze ook nog Belarus boycotten of blijft de vazal van putin buiten schot

Coolcalmcollected | 25-02-22 | 18:50

Er is 25 jaar lang bezuinigd op defensie. Met ratten in de kantines, helmen van karton, gasmaskers met kankerverwekkend chroom-6, onbewoonbaar verklaarde barakken enz. enz., tot gevolg.
En nu wil GL meer geld voor wapens. What a joke.

Kameraansteker | 25-02-22 | 18:49 | 1

Nou ja, het is niet alsof de huidige regering wel significant investeert in Defensie. Wat op zich een keuze kan zijn. Maar de salarissen/condities van bepaald personeel is treurig.

Zosima | 25-02-22 | 21:35

Ens even kijken:
Een generaal ofzo van het Nederlandse leger wist van de week te vertellen dat een simulatie op de computer door de Russen in drie uur werd gewonnen omdat zij beter waren in langeafstandswapens.
NAVO leden willen wel de bescherming maar vertikken om daarvoor te betalen, verder hoorde ik al eerder geluiden dat het artikel vijf ook een beetje op losse schroeven staat want ja je bent verplicht te helpen maar er staat niet in welke vorm. Het is ook nog nooit getest en als het net zo traag en moeilijk verloopt als nu...
En ja, ik weet de heiligheid van artikel 5.
Wat mij ook dwarszit is dat de Russen weliswaar minder geld uitgeven aan defensie maar volgens Putin gaven zij het slimmer uit. Helaas ik geloof ik hem.
Als we dan verder kijken zijn we best afhankelijk van de Russen voor ons dagelijks brood en brandstof. Goede kans dat bij een oorlog dit soort dingen niet meer geleverd worden. Hetzelfde trouwens wat betreft China en de spulletjes die wij nodig hebben voor onze economie alsook het wapentuig.
Ik word er niet blij van zeg maar. Helemaal omdat we nu eigenlijk gedwongen zijn de wapens op te nemen tegen de Russen...

Qua investeringen zou ik inzetten op drones en dergelijke. Die kun je langzaam opbouwen en met miljoenen tegelijk volledig autonoom laten aanvallen. Goede kans dat de Russen dit ook al hebben bedacht en door te hacken ook over de technologie beschikken.
Blijven troepen natuurlijk ook noodzakelijk en een beter raketschild dan dat we nu hebben aan "De Oostflank" (Lees NATO grens met Rusland) want supersonisch is best snel als het op je afkomt.

Ben overigens geen militair expert en hoop van harte dat we meer kunnen dan nu wordt toegegeven maar echt goed ziet het er niet uit. Voordeel is de USA, die houden van oorlog.
En toch, ik denk dat we niet anders kunnen dan knokken want Rusland z'n gang laten gaan is geen optie en sancties gaan niet helpen.

TL;DR Jah, veul meer geld naar defensie, en autonoom worden, en isolatie want zonder de Russen wordt het koud in Europa, hebben we geen brandstof meer. Maar laat het dan door kundige mensen regelen, niet door groene deugkinderen onder de tamtam van kumbaya met XTC als vitaminepillen...

BootleggersSmurf | 25-02-22 | 18:48 | 4

@Piet Karbiet | 25-02-22 | 19:00: ik heb het gevraagd, maar ze hadden er zelf nog nooit van gehoord. Art.5 helemaal onbekend in Cyprus.

eh.dinges | 25-02-22 | 19:10

@Piet Karbiet | 25-02-22 | 19:00:
Zeker als het ook nodig is om continue te verkondigen dat we echt waar, heus, heel erg eensgezind zijn binnen Europa en de NAVO.

ratelaar | 25-02-22 | 19:15

@Piet Karbiet | 25-02-22 | 19:00: Ik vraag mij af waar jij op doelt, het is namelijk geen lid van de NAVO. Wordt het ook niet door Turkije.
Wat mis ik hier?

BootleggersSmurf | 25-02-22 | 19:22
▼ 1 antwoord verborgen

Vind het zo typisch voor Nederland. Gelijk hordes Nederlanders die hulp willen bieden aan Oekraïense vluchtelingen, terwijl er in ons eigen land belachelijk veel mensen zijn die ook in diepe armoede leven. Of dat ze onze wapens en munitie aan Oekraïne willen geven, terwijl we zelf al bijna niks over hebben.

Ze willen iedereen helpen, behalve de Nederlander, want dat levert natuurlijk geen deugpunten op.

Argo182 | 25-02-22 | 18:48 | 1

Echte vluchtelingen uit Oekraïne worden in omringende landen opgevangen. Vlucht je uit landen waar geen oorlog is zoals Marokko, Eritrea, Algerije dan ben je WELKOM WELKOM in Nederland.

K. Westergaard | 25-02-22 | 18:53

Maar dan is er straks geen geld meer om de boeren te deporteren, Een van de andere hobby's van de communisten.

Piet Karbiet | 25-02-22 | 18:46 | 1

Die gingen dus ook naar de Oekraïne, die boeren. Op eigen kosten trouwens.

BootleggersSmurf | 25-02-22 | 19:00

- De put dempen als het kalf verdronken is
- “Gaat u maar rustig slapen”
- Mosterd na de maaltijd (wel biologisch)
-Neemt uw tijd te baat te vroeg is beter dan te laat
- verkiezingen zijn in aantocht

Mijn eerste gedachten die in me opkomen.

En ok… beter laat dan nooit maar verder is en blijft het koude koffie.

ja-nee-misschien | 25-02-22 | 18:45

FARC, Lichtend Pad, Rode Khmer, Rode Brigade, Rote Armee Fraktion etc.
Pacifisme is een illusie.

Ruimedenker | 25-02-22 | 18:44 | 3

Antifa

Piet Karbiet | 25-02-22 | 18:47

@Piet Karbiet | 25-02-22 | 18:47: perfect, laat Antifa strijden tegen de Russen.

VoltaireJohn | 25-02-22 | 18:51

Politiek bedrijven is toch vooruitzien en vooraf goed anticiperen?
Blijkbaar hebben we hier die politici niet; die leven met de waan van de dag en roepen met de kudde mee. Eigenlijk best makkelijk, elke idioot kan dat .

pane | 25-02-22 | 18:43

GroenLaf.

Cor Netto | 25-02-22 | 18:43 | 1

All you need is laf.

Mr_Natural | 25-02-22 | 18:44

De nieuwe tanks zullen emissievrij en voorzien van zonnepanelen zijn.

K. Westergaard | 25-02-22 | 18:42 | 1

En rekeningrijden natuurlijk.

Schoorsteenveger | 25-02-22 | 19:01

Investeer dat geld dan wel in een Nederlandse defensie industrie. Liever niet zoals altijd veel te dure wapens kopen bij de Amerikanen. Of aan een programma voor nieuwe kleding dat al 10 jaar duurt en nog steeds niet is afgerond.

Vula | 25-02-22 | 18:41

Ziek.

Piet Karbiet | 25-02-22 | 18:49

@Piet Karbiet | 25-02-22 | 18:49:
Ben hier echt boos over. Werkelijk alles moet weg hier.

Duwbak_Linda | 25-02-22 | 18:55

Wat een gelul over geld, geld genoeg de geld persen maken al jaren overuren. Of is dat voor andere hobby's?

NLgaatnaardeklote | 25-02-22 | 18:40 | 1

Kaag heeft t.b.v. Jetten een prive pers. Die maakt overuren.

bqbq | 25-02-22 | 18:47

Meer geld voor het leger aldus Groenlinks. Maar dan zeker alleen voor defensieve wapens.

Barend Braakbal | 25-02-22 | 18:39

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedraaid.

Tikje laat, dat dan weer wel... Maar het is een begin.

Heau even | 25-02-22 | 18:38

Maar we hebben toch al een leger? Van nietsnutten.

Kwakjeszalver | 25-02-22 | 18:37 | 8

Onze militairen zijn zeker geen nietsnutten. Compleet wegbezuinigd, dat wel, maar de troepen die wij nog hebben worden niet voor niets internationaal gerespecteerd. Ze zijn goed opgeleid, gemotiveerd en gegeven het juiste oorlogstuig ook zeer effectief.
Ondanks wat ik hierboven heb getegeld denk ik dat jij onze troepen echt zwaar onderschat. Neemt niet weg dat we op dit moment niet eens in staat zijn om ons eigen land te verdedigen.

BootleggersSmurf | 25-02-22 | 18:57

@BootleggersSmurf | 25-02-22 | 18:57:
Je hoort overal hetzelfde; bij de politie, in de zorg, in de het onderwijs, IC, SEH, bij het leger. En het enige dat ze vragen is : laat ons gewoon ons werk normaal kunnen doen.

AdvocatusDiaboli | 25-02-22 | 19:00

@AdvocatusDiaboli | 25-02-22 | 19:00: Wij hebben het over de BV Nederland. Op zich goed om dat te doen maar de punten die jij opnoemt zijn kostenposten, leveren niet direct geld op. Helaas zijn deze afdelingen ook cruciaal voor het behoud van de BV. Door aan die basis te tornen torn je aan het hele bedrijf. Blijkt moeilijk om dat in te zien.
Helaas hebben wij dat geld elders nodig, wij importeren toekomstig personeel en deze investering doet een te zware aanslag op het bedrijfsresultaat.
Anders gezegd: Je hebt gelijk. We moeten stoppen met zinloos geld uitgeven aan zaken zoals immigranten, aan deugen. Dan kan dat geld weer heen waar het nodig is: Precies de punten die jij opnoemt plus infrastructuur en kennis. Het personeel dat we inderdaad wel nodig hebben kunnen we geschoold en wel laten invliegen vanuit niet-conflict gebieden en een cultuur die minder afwijkt van de onze.

BootleggersSmurf | 25-02-22 | 19:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar ze mogen ze van orwellokreng alleen maar gebruiken als Ze hun diversiteit cursus voltooid hebben.

Snap_het_ook_niet | 25-02-22 | 18:37

Tijd voor een transgender bataljon, bewapend met electrische tanks.

Kaal-dik-en-lelijk | 25-02-22 | 18:36 | 7

Ja goed idee, nodum dot org de Amerikanen werken er al aan waterstof kan ter plekke aangemaakt worden /10-reasons-for-electric-tanks/

Smoelensmid | 25-02-22 | 18:46

Quote by Eddie Izzard
If you're a bloke wearing a lot of makeup, you know… I don't think they need to ask, really!
And so you can't join, they go, "No, no, you can't.
It's the wrong shade of lipstick for the Army, I'm afraid..."
And they're missing a huge opportunity here,
‘cause we all know one of the main elements of attack is the element of surprise,
and so what could be more surprising than the 1st Battalion Transvestite Brigade?
Airborne wing!
The airborne wing parachuting into dangerous areas with fantastic makeup!
And a fantastic gun!
And the opposing forces going, "Fucking ‘ell, look at these guys! Look at that!
They’ve got guns. They've got guns!
Jesus, they've got guns!"
Ah, bugger.
I was so surprised!
Were you surprised?
I was surprised.

AdvocatusDiaboli | 25-02-22 | 18:58

Lol @ advocatusdiaboli. Ik hoor en zie het hem zeggen inderdaad.

Kaal-dik-en-lelijk | 25-02-22 | 21:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Nah, is toch helemaal niet nodig. Bijleveld heeft een keurig op-en-top leger nagelaten.... althans dat zij ze, en ik geloof haar.

Roehm | 25-02-22 | 18:36

Misschien eens beginnen met die 2% NAVO norm te gaan halen.

Diederik_Ezel | 25-02-22 | 18:36 | 3

Ho ho, solidairiteit is leuk maar het moet geen geld kosten.

Mr_Natural | 25-02-22 | 18:37

Ja maar klimaat, Jeugdzorg, AOW,

Duwbak_Linda | 25-02-22 | 18:39

Afspraken maken en niet nakomen, maar wel geld uitdelen aan dingen die niet afgesproken zijn.

VoltaireJohn | 25-02-22 | 18:40

Als die wereldvreemde stinkhippies nou eerder hadden nagedacht, dan hadden we misschien niet ons hele leger weggeven.

Trekhaas | 25-02-22 | 18:35

Wel heel woke .

Longhorn | 25-02-22 | 18:34

Lekker geloofwaardig dat GroenLinks. Zoiets als Redouan Tachi die pleit voor meer politie.

Sieg Hein | 25-02-22 | 18:33

Zo zie je hoe partijen veranderen van standpunt. Eerst van: wapens slecht, mag niet. En nu opeens wel?

VoltaireJohn | 25-02-22 | 18:32

De ergste vredespreker is momenteel Jasper van Dijk. Socialisme en dan iemand als Ronald van Raak. Wat snap je dan niet aan broederschap?

Hetkanverkeren | 25-02-22 | 18:43

Ze willen dan ook het leger tegen de eigen bevolking inzetten. Het is letterlijk gezegd door Frans T. dat nationalisme/extreem rechts de 'enemy within' is.

sjef-van-iekel | 25-02-22 | 18:43

@Piet Karbiet | 25-02-22 | 18:36:
En de cpn.

bqbq | 25-02-22 | 18:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja, zo'n elektrische tank ontwikkelen kost een paar knaken.

nieuwe_Deen | 25-02-22 | 18:29 | 3

Overdags oorlog voeren en 's nachts aan de laadpaal.

Schoorsteenveger | 25-02-22 | 18:33

Rememder Kunduz…

Ruimedenker | 25-02-22 | 18:28
-weggejorist-
UntouchableLady | 25-02-22 | 18:27 | 2

"Geen man, geen vrouw, geen cent voor het leger!"
"Maak het leger leger"
Maar goed dat was de Pacifische Socialistische Partij voor ze samen gingen met de Groene Khmer.
Gelukkig hebben we de koeien poster nog.

Osdorpertje | 25-02-22 | 18:27 | 2

Andere tijden.
Als er maar lang genoeg niets erg gebeurd denken we dat het normaal is.
Terwijl nucleaire wapens eigenlijk idioot zijn.

Een enorm heelal.
Een planeetje waar leven is.
En wat doen ze: ze blazen elkaar 450 x op.
(er is voldoende om de wereldsteden 450x te vernietigen)

Als de mensheid ooit verdwijnt, is het waarschijnlijk door een iets te groot vertrouwen in de techniek. Is al een paar keer bijna fout gegaan.

Check Stanislav Petrov.
Luitenant-kolonel in de luchtverdedigingseenheid van de Sovjet-strijdkrachten die op 26 september 1983 een mogelijke kernoorlog heeft voorkomen.

Uit later onderzoek bleek dat het valse alarm werd veroorzaakt door een zeldzame samenstand van een Oko-satelliet in zijn Molniya-baan en reflectie van zonlicht op hoge bewolking.

Had de man niet de launch on warning genegeerd, hadden we nu geen Geen Stijl gehad. En was de hele aarde een levenloze radioactieve puinhoop geweest.

AdvocatusDiaboli | 25-02-22 | 18:38

Helaas is Sakia ook al overleden.

ParadiseLost | 25-02-22 | 18:41

Windmolens én kanonnen! Guns and butter!

KeesBruin | 25-02-22 | 18:25

Typisch Nederland, eerst defensie wegbezuinigen "Ja nee, we moeten wel een leger hebben". Zelfde verhaal natuurlijk met de ziekenhuizen, scholen enz.

Mali | 25-02-22 | 18:24 | 5

Met dit verschil dat ziekenhuizen minder geld krijgen.Maar dat komt omdat de meeste mensen nooit in een ziekenhuis komen, ik tot mijn 50ste ook niet.Dus daar kun je makkelijker op bezuinigen zonder veel gezeur.Maar nu worden we bang (gemaakt) voor rusland.

Ben5570 | 25-02-22 | 18:35

@Mali | 25-02-22 | 18:31: Yup, maar dan is het te laat. Heeft ook iets te maken met geschiedenis, bijv. het Nederlandse leger voor de Tweede Wereldoorlog. Maar GL zal qua onderwijs meer mikken op zelfexpressie, zelfontplooiing en je eigen gender zoeken in plaats van old school feiten leren.

FrankVeer | 25-02-22 | 18:38

Maar een " prachtig land" geplunderd door 11 jaar Rutte.

bqbq | 25-02-22 | 18:50
▼ 2 antwoorden verborgen

De echte Hotlips ook.

Hetkanverkeren | 25-02-22 | 18:27

Dat was in de tijd dat ongeschoren nog normaal was, ook in de porno. De tijd van Phil Bloom ook. Seksuele revolutie, bevrijding uit de ketenen van die verwerpelijke en verachtelijke bourgeois-cultuur. De tijd van de vrije liefde, die hippies, de communes, van alles uitpraten, van jaloezie bestaat niet (mag niet bestaan), van promiscuïteit, van alles kan en alles mag. Van Boudewijn de Groot, van Ellie en Rikkert.
Waar blijft de tijd?
www.youtube.com/watch?v=6BWDKpvD0rg

Schoorsteenveger | 25-02-22 | 18:41

En die koe? Of is het een stier? Denk het wel, ze kijkt zo blij.

Mr_Natural | 25-02-22 | 18:42

Links en wapens, je verwacht het niet.

Mr_Natural | 25-02-22 | 18:24 | 1

Alleen als het voor hunzelf is en ze bang worden dan wel natuurlijk.

tsjajaja | 25-02-22 | 21:24

Nou ja, Rosenmöller was sowieso een groot voorstander van de gewapende revolutie, dus die is dol op mensen overhoop schieten, ook al is het er in de praktijk geloof ik niet van gekomen.

KeesBruin | 25-02-22 | 18:23 | 4

Voor welke gewapende revolutie was Rosenmöller dan een groot voorstander ?
Zal toch wel niet. Die denken zelfs na of tofu boos wordt als je het marineert.

AdvocatusDiaboli | 25-02-22 | 18:41

@AdvocatusDiaboli | 25-02-22 | 18:41: Jazeker wel, Rosenmöller zat bij de Groep Marxisten Leninisten, een communistische splinter, die met geweld de macht wilde veroveren.

KeesBruin | 25-02-22 | 20:17
▼ 1 antwoord verborgen

Smeed uw ploegen om tot wapens!

Mr_Natural | 25-02-22 | 18:23 | 1

Kees Koning!
Maar ja, die was Katholiek..

Ruimedenker | 25-02-22 | 18:24

Ja, het kan verkeren!
Ik herinner mij trouwens nog mevr. Marijke Vos, ook GL, die ten tijde van de burgeroorlog in Joegoslavië ook ineens begon over de noodzaak om te gaan "bombarderen". Ze zei het weliswaar met een lichte weifeling in haar stem, en ze knipperde wat onzeker met haar ogen, maar ze zei het toch maar.
Onder druk wordt alles vloeibaar, zullen we maar zeggen.

KeesBruin | 25-02-22 | 18:22

Een leger is er alleen omdat er debielen zijn zoals Putin. Als we die debielen nou gewoon laten verdwijnen...

Neuth | 25-02-22 | 18:20 | 5

Laat de psychopaten niet aan de macht komen.
Laten we daar eens mee beginnen.

AdvocatusDiaboli | 25-02-22 | 18:42

@Schoorsteenveger | 25-02-22 | 18:31: Een leger of conventioneel wapen lijkt mij meer geschikt om tegen meerdere eenheden te vechten. Een extreemprecisie wapen dat van lange afstand een enkel iemand kan uitschakelen lijkt me afdoende.

Neuth | 25-02-22 | 18:55

@Neuth | 25-02-22 | 18:55:
Zoals ze onder Trump die Souleimani te grazen namen? Tja, als dat zou kunnen...

Schoorsteenveger | 25-02-22 | 19:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Verkiezingen mensen, verkiezingen.

Schoorsteenveger | 25-02-22 | 18:19 | 2

'Wij van GroenLinks-IJsselmeer willen dat de bibliotheek open blijft en meer wapens!'

Duwbak_Linda | 25-02-22 | 18:22

ja.... zou het helpen?

nobodiesunmighty | 25-02-22 | 18:39

Spotters,hou even de PH-GOV in de gaten.
Als hij naar Canada gaat,is het hier goed mis.

De Profundus | 25-02-22 | 18:19 | 2

Volgens mij heb ik m net naar Griekenland zien vertrekken.

wapster | 25-02-22 | 18:31

@wapster | 25-02-22 | 18:31: Niet zo gek, Griekenland heeft enorm zitten investeren in defensie, die WimLex zit daar wel safe.

FrankVeer | 25-02-22 | 18:40

Geld is het probleem, niet het antwoord: https://breakingdefense.com/2022/02/top-oversight-dems-to-pentagon-stop-hiding-info-on-weapons-programs-from-public/ Leg aan de belastingbetaler maar uit waar al die miljarden precies goed voor zijn. Om De Pruis maar weer eens te parafraseren: Wie Is Mijn Vijand Precies? Of desnoods: Ongeveer?

En dan het antwoord momenteel: https://www.youtube.com/watch?v=_tYcS6o0KjQ

Hetkanverkeren | 25-02-22 | 18:18

Ik flip er altijd van dat er door mensen zonder vooruitziende blik zaken door mn strot worden gedrukt, waarvan je gelijk al weet dat die gedoemd zijn te mislukken. En helemaal als die mensen er 10 jaar voor nodig hebben om zich dat te realiseren. Regeren is vooruitzien en als je dat niet kan, hoor je niet te regeren

SilkySteve | 25-02-22 | 18:18

Nou dan kopen we toch nog 2 JSF's?

wapster | 25-02-22 | 18:18 | 1

Precies. In WOII werder regelmatig 100-den vliegtuigen vernietigd. Per dag! Statistisch zijn we binnen 1 dagdeel uitgevochten.

Kukooo1 | 25-02-22 | 21:53

Ach ja, dat is over een par weken weer anders vrees ik, als Poetin niet snel resultaat boekt en de zelfingenomenheid van het Westen weer groeiende is.
Het valt me sowieso op dat nu, na die oorlogsverklaring van Rusland, iedereen die aan de lultafels aanschuift binnen een dag exact weet, of gbeweert te weten, wat er speelt en graag de indruk wil wekken het eigenlijk altijd al geweten te hebben. Dan is die houding van GroenLinks, gewoon toegeven dat je het mis had, een stuk beter te pruimen.
Toen de Muur viel had je ook zo'n sfeer. Niemand, werkelijk niemand zag dat aankomen, maar toen-ie eenmaal om lag wist plots iedereen dat het niet anders had kunnen gebeuren, dat de Sovjet Unie aan zijn einde was, dat er een machtsvacuüm was ontstaan, enzovoorts enzovoorts.
Nu weten we met z'n allen wat we hadden moeten doen en niet gedaan hebben, maar niemand durft met stelligheid te verkondigen wat nu, vanaf vandaag, de beste strategie is. "De kaart van Europa ziet er vanaf vandaag definitief anders uit", dat soort quasi-diepzinnige teksten hoor je dan weer wel, maar die zeggen eigenlijk zoiets als "verdomme, ik ben even de kluts kwijt, ik overzie het even niet, het gaat me even te snel allemaal". Straks weten we met terugwerkende kracht weer te vertellen wat we op dit moment wisten.

Schoorsteenveger | 25-02-22 | 18:17 | 5

@Duwbak_Linda | 25-02-22 | 18:37:
Ik weet niet of ik je vraag helemaal goed begrijp. Ik kan beter leven met iemand die nu zegt dat-ie het even niet weet dan met iemand die nu zegt dat-ie het altijd al zag aankomen dat Poetin Oekraïne binnen zou vallen en allerlei bezweringsformules gebruikt om te verhullen dat-ie ook niet weet hoe de wereld er morgen uitziet.
Noem mij maar iemand die nu met stelligheid beweert de situatie te overzien. Het is allemaal speculatie, gebaseerd op wat er pas, onverwacht, gebeurde.

Schoorsteenveger | 25-02-22 | 19:13

@Schoorsteenveger | 25-02-22 | 19:13:
Bedoel dat we stemmen op iemand die ons vertrouwen geeft, die weet waar hij/zij het over heeft. Iemand die eerlijk zou toegeven het nu niet te kunnen overzien zouden we denk ik niet op stemmen.
Hoop dat zo duidelijk is.

Duwbak_Linda | 25-02-22 | 19:38

@Duwbak_Linda | 25-02-22 | 19:38:
OK. Als het om doorsnee bestuurlijke zaken gaat, of zelfs over zoiets als de toeslagenaffaire, ja dan stem ik graag op iemand die mij weet te overtuigen kennis van zaken te hebben en niet bang te zijn de koe bij de horens te vatten. Maar ik kan het niemand kwalijk nemen die nu zegt het even niet te weten inzake de inval in Oekraïne. het overvalt ons, we waren er niet echt op voorbereid, of wilden er niet op voorbereid zijn. Je merkt dat ook aan de reacties, de meningen, de stelligheden zelfs, dat er verwarring is. Zo ontstaan volgens mij oorlogen, actie en reactie die niet op elkaar aansluiten, verkeerde inschattingen, eigenwijsheden, het spoort even niet, botst op elkaar, zit elkaar in de weg. Niemand weet precies wat de beste stap is als reactie op wat Poetin heeft geflikt, het is tentatief, specu;atief. Het duurt even voordat we er grip op krijgen.

Schoorsteenveger | 25-02-22 | 20:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar wel een EU leger uiteraard

Fijn_dat_je_er_bent | 25-02-22 | 18:17

Nee maar.. beginnen ze bij GroenLinks nou eindelijk wakker te worden? Meer geld naar het leger.. straks gaan ze ook nog toegeven dat de belastingdruk in Nederland te hoog is. Stel je voor zeg!

Tietmier | 25-02-22 | 18:16 | 1

Of dat de Nederlandse CO2 uitstoot niet meer dan een verwaarloosbaar effect op het klimaat is. Of dat hele bossen omkappen en verbranden geen duurzame Energiebron is

Fijn_dat_je_er_bent | 25-02-22 | 18:20

Klaver... soldaat van Ollongren.

MAD1950 | 25-02-22 | 18:16

Jesse kan persoonlijk uitleggen hoe je geinige huis-tuin en keuken explosieven maakt.

Hij weet er alles van.

Dutchbeaurouge | 25-02-22 | 18:15

Meer wapens zodat we die ook kunnen weggeven.

Patje | 25-02-22 | 18:15

Gebrokengeweertje-speldje omsmelten doet gaan#. Euh, ik maak er een cal. 22 pil van.

horsteknots | 25-02-22 | 18:13 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ome Vlad is hopelijk een reality check voor onze links-liberale hemelbestormers met hun geneuzel.

Duwbak_Linda | 25-02-22 | 18:13

Ja maar dan moet die PLO-er Kaag extra geld geven aan die andere liegende X66-er Karin O. en worden de moslims boos. Moeluk moeluk.

Piet Karbiet | 25-02-22 | 18:10

Mag ik even lachen.... hahaha.
Klaver en Rosenmuller voorop aan het front sturen.
Wat een misselijk clubje dat gr.links. Bijna net zo erg als d66.

bqbq | 25-02-22 | 18:09 | 1

Klaver en Rosenvuller verklaren hun schuttersputje tot genderneutrale safe space.

Muxje | 25-02-22 | 18:18

The Jesse Klaver Biogun Brigade.
Nou... ben benieuwd.

nobodiesunmighty | 25-02-22 | 18:07

Wat is de politiek toch een klotenzooi.

Jan_Pietersen | 25-02-22 | 18:07 | 1

Opportunisme... gatver

horsteknots | 25-02-22 | 18:14

Pang pang , Gelukkig hebben we op tijd en stond de Belgen nog .

likmegaties | 25-02-22 | 18:05 | 1

Juist.......

JohanF | 25-02-22 | 18:13

Ze zullen bij Groenlinks wel bang zijn geworden voor hun eigen hachje nu blijkt dat oorlog zomaar dichtbij jan komen...

Jan Gordelroos | 25-02-22 | 18:05 | 1

kan

Jan Gordelroos | 25-02-22 | 18:05

Woodland camo links. Lol.
En waar gaan die wapens heen?

grapo | 25-02-22 | 18:05 | 1

Ze willen meer wapens om weg te geven, lijkt me stug dat ze Nederlanders de oorlog in willen sturen. Tenzij het witte cis mannen zijn dan...

NaughtiusMaximus | 25-02-22 | 19:04

GL was ook al groot voorstander van een nieuwe oorlogsmissie in Mali, in ruil voor "iets groens" van andere partijen.

W_F | 25-02-22 | 18:05

Tja, verstand komt met de jaren zegt men vaak. Alleen jammer dat het 30 jaar heeft geduurd eerdat het verstand kwam.
En nu is er een klein probleem............. je kunt wel wat meer geld geven, maar daarmee heb je defensie niet in een week of paar maanden weer op poten. Dat gaat vele jaren duren en tegen die tijd is de politiek dit gedoe van Putin al lang weer vergeten.

Hoe is het ook alweer ?
Wie het verleden vergeet is gedoemd deze te herhalen ?
Juist, zoek maar even op Google naar de gebroken geweertjes van de jaren 30.

mambo43 | 25-02-22 | 18:04

GVD wat een klotezooi…

Verderkijkert | 25-02-22 | 18:04 | 1

Met de oorlogsverklaring aan hun communistische kameraden, heeft GL na de biocentrakes, alles en iedereen de oorlog verklaard. Het liefst zouden ze commies opstoken in hun ovens. En dan zeggen dat FvD en Wilders niet goed snik zijn. Ik hijs mijn witte onderbroek.

Astroturfer | 25-02-22 | 23:41

Aan deze klojo's en soortgelijke mislukkelingen hebben we te danken dat onze veiligheid (en NAVO verplichting) al vele jaren geleden om zeep geholpen is. Stelletje schijnheilen.

langzullenweleven | 25-02-22 | 18:03 | 1

De huidige regering is een grote compilatie van mislukkelingen, op een paar na, die hun ego gestreeld werden, om minister te worden.
Kaag, Jetten ( de man van 60 te verspillen miljarden) en Ollongren. Dit kan toch niet!!!!
En dan nog hugo die de Flevopolder gaat volplempen met meer dan 150.000 huizen.

bqbq | 25-02-22 | 18:14

Ehehe Paul Pot

Ashtrey | 25-02-22 | 18:01 | 2

Pol Rosenmöller

grapo | 25-02-22 | 18:07

Die idioten mogen niet eens in de schaduw vam Pol Pot staan laat staan dat je dat misselijkmakende wrakhout ermee mag vergelijken.

Rest In Privacy | 25-02-22 | 19:00

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen