Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'HISTORISCHE FOUT' - Coalitie blokkeert debat over dubieus gerommel met OMT-adviezen

TRIBUNALEN WANNNEER?

Twee jaar lang zijn we door het OMT bestuurd en pas dit weekend bleek wat iedereen eigenlijk altijd altijd al wel wist: de Rutte Doctrine bepaalde via het RIVM al die tijd gewoon lekker zelf hoe de OMT-worst moest worden opgediend. Want "onafhankelijk" en "wetenschappelijk" gaan niet samen met "overheid" en "Mark Rutte" (zie ook: Stikstof/RIVM en MH17/WODC). Pieter Omtzigt wil logischerwijs een tribunaal debat over deze ambtelijke corruptie die enerzijds met mensenlevens speelde en anderzijds de democratie nog verder Chinaficeert (u gelooft toch niet echt dat we van de coronapas bevrijd zijn na de persco vanavond hè?), maar JE RAADT HET NOOIT: vvd, D66, GristenUnie en CDA, samen goed voor ongeveer 50 peilzetels in een zaal die binnenkort met Groep HalfVolt de 20e fractie verwelkomt, willen het er niet over hebben. HISTORISCHE FOUT! Maar hee, zodadelijk knipt Ernst Kuipers het lintje van de poorten van Dit Land door, en bent u alles zo weer vergeten toch?

Social

Reaguursels

Inloggen

Goed. En nu graag, reaguurders, vertel eens exact wat er dan is gebeurd dat zo erg is. Pieter Omtzigt is heel verontwaardigd over iets, wat hij trouwens altijd is, en dan krijgt de burger het idee dat er iets Heel Ergs is gebeurd.

Maar wat is dat dan. Vertel eens wat er nu niet het daglicht kan verdragen. Wie heeft wat gedaan dat jullie woede en frustratie wekt? Ik heb het nog niet op het netvlies, maar heb gister wat e-mails doorgespit om het Grote Kwaad te vinden.

Beste_Landgenoten | 16-02-22 | 09:14 | 3

Ok, ik gooi er een argumentje in. De afgelopen 2 jaar snoerde de coalitie met plezier critici op het corona-beleid de mond. Met het argument dat ze nu eenmaal de koers varen van de wetenschap (bij monde van het OMT). Partijen die ertegenin gingen, Belang van Nederland, Pieter Omtzigt, SGP of FvD of zoiets, werd verweten onwetenschappelijk te zijn, of nepnieuws te verspreiden. Dat, meneer of mevrouw Beste Landgenoten, is fout. Heel fout. Als u dat niet ziet dan weet ik het ook niet meer.

Jahallo17 | 16-02-22 | 09:42

Voorwaar en aanschouw de nieuwste versie van kartel politiek,weer een blokkade om alles af te dekken waarbij intensief achterkamertjes politiek wordt bedreven.

Prachtig om de nieuwe politiek van prutte aan het werk te zien,zo gaan er weer jaren naar de klote.

Coolcalmcollected | 16-02-22 | 12:57

Lees om te beginnen eens over De Toeslagenaffaire en het rapport Ongekend Onrecht zou ik zeggen.

Of zit daar niks over in je E-Mail inbox om door te spitten?

GizzleMolby | 16-02-22 | 13:16

Beste mijnheer Omtzigt. Doe mij aub een plezier en geef een persbericht uit dat u serieus nadenkt om een partij op te richten. Ik zie nu al de totale paniek toe slaan. Heerlijk. Het zou echt top zijn in dit " gave" land als u echt een partij zou oprichten. Ik voorspel dan 41 zetels

sers1 | 16-02-22 | 09:05 | 1

Installa!

Xaffier | 16-02-22 | 09:16

En de nos keer weer weg en zag dat het goed was. De subsidies doen hun werk.

davesl1210 | 16-02-22 | 07:29 | 1

De NOS keek toch juist niet weg?

Beste_Landgenoten | 16-02-22 | 09:07

Je schaamt je toch kapot als je buren hebt die VVD, Destructie66 , CDA of CU stemmen, wat een hufters zijn het toch eigenlijk
Pieter , je bent een held!!

tsjajaja | 16-02-22 | 00:02 | 5

Nee we leven in een land dat echt overal corruptie ziet waar het niet is. Vertel nu eens in eigen woorden wat er nu exact is gebeurd, dat het daglicht niet kan verdragen en waarom. Ik ben heel benieuwd welk verhaal er nu komt.

Beste_Landgenoten | 16-02-22 | 09:09

Zag net nog een D66 poster voor een raam hangen, krijg er neigingen van..

spamzuiger | 16-02-22 | 11:32

@Beste_Landgenoten | 16-02-22 | 09:09: corruptie? De Toeslagenaffaire heeft niets met corruptie te maken, maar heeft dit kabinet laten gebeuren en jaren lang over gelogen en niets over willen bekennen. Beloofde uitkeringen die te laag uitvallen voor mensen met schade door gaswinning, waarvoor men uren in de rij moet staan om het te krijgen, heeft niets met corruptie te maken.

Praten over een functie elders heeft niets met corruptie te maken.

Topambtenaren die discriminerende zwarte lijsten bijhouden en daar automatiseringssystemen op afstemmen om mensen in de gaten te houden of uit te knijpen, heeft niets met corruptie te maken.

Een kabinet dat twee jaar crisisbeleid niet wil evalueren nadat gebleken is dat het beleid gevoerd is met structurele beïnvloeding van “onafhankelijke” OMT adviezen, heeft niets met corruptie te maken.

En u vraagt zich af: Wat is er gebeurd waar iemand in hemelsnaam verontwaardigd over zou kúnnen zijn?

GizzleMolby | 16-02-22 | 13:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Op 6:15 geeft D66 even de rechtsstaat een trap op z'n muil, maar het meest weerzinwekkende vind ik de CDA'er die erna komt. Hoofd naar beneden, schaamtevol mompelt, stamelt hij heel zachtjes in in de microfoon: "wij volgen ook deze lijn..." en nog miezeriger erachteraan: "... geen steun". Hij laat de verrotte kastanjes door D66 uit de bagger halen en om solidair te zijn miezert hij zijn steun erachteraan. Zelfs hier kunnen ze hun rug niet recht houden. Wat zou er op dat moment door het hoofd van Omtzigt gegaan zijn, als ex-CDA'er zijnde. Ik denk plaatsvervangende schaamte.

peterdh | 15-02-22 | 23:58

Mooi ook, dat D66, de partij met de grootste waffel over democratie en beschaving, de goegemeente weer naait waar ze bijstaat.
Kijk, Rutte is een pathologische leugenaar en een nihilist, de VVD is corrupt, het CDA ook, de CU is mal, maar dat onbeschrijfelijke dedain voor het gepeupel van D66, dat is werkelijk ondragelijk.
Wat een ongelofelijke hufters zijn die lui van D66 toch, de grootste vijanden van de democratie zitten bij D66.

KeesBruin | 15-02-22 | 22:37 | 3

Helemaal eens. Maar wat doe je eraan.

Lesc | 15-02-22 | 22:39


“Aan iedere Nederlander die ongerust is over de ernstige devaluatie van onze democratie.”

Zoiets | 15-02-22 | 23:00

Blijkbaar zit bij d66 niemand die in een normale woonwijk woont of snapt hoe het dagelijkse leven voor non-politici eruit ziet. En als zo iemand er al zou zitten houdt deze wijselijk zijn mond. Vervelende is dat deze club overal tentakels heeft: cultuur, rechtspraak, afijn, luister Martin Bosma maar eens terug. En dat deze club bepaalt wat goed voor ons is. Doodeng.

Zupschufter | 15-02-22 | 23:39

De coalitie van 50 zeteltjes gaat volkomen onbeschaamd verder met het verzieken van de democratie en de rechtsstaat. We leven in een bananenmonarchie.

KeesBruin | 15-02-22 | 22:32

Ik zeg het al jaren:
Heel veel dingen in dit land worden een stuk begrijpelijker als je de illusie laat varen dat we in een democratische rechtsstaat leven.

Tapu | 15-02-22 | 22:29 | 1

Maar wel de mond vol van en met het vingertje wijzen naar andere landen.

viejohuevon | 15-02-22 | 22:46

Wie zijn toch die mensen die VVCD66-Gristenuni stemmen?

EenGoedBegin | 15-02-22 | 21:52

crimineel gewoon, geen andere woorden voor

springstuff | 15-02-22 | 21:45 | 1

Net zo crimineel als Trudeau cum suis. Waar gaat dit heen?

prins_flip_da_luxe | 15-02-22 | 21:49

Tijd dat dit kadaver eens opgegraven gaat worden. Word een leuk jaartje dit!

Mr_Pikibelly | 15-02-22 | 21:37 | 2

En maar zeuren over over Russen, Polen,Chinesen allemaal slecht daar, maar hier veel economische groei democratie. Hoeveel stront heeft U in Uw ogen, Uw oren en in Uw hersenpan ?

Henkie | 15-02-22 | 21:52

@Henkie | 15-02-22 | 21:52: Achter deze ellende zit een verborgen agenda. Niets is zonder reden.

Mr_Pikibelly | 15-02-22 | 22:00

We hebben te maken met een grote groep gezapige mensen die gemakshalve stemmen op Rutte en ook geen behoefte hebben op een parlementair debat over corona. Daar doe je niet veel aan. Misschien korten op hun pensioenen/ aow?

antonconstandse | 15-02-22 | 21:33
-weggejorist-
Fruehlingssehnsucht | 15-02-22 | 21:00

Het nieuwe elan is gewoon de ouderwetse kadaverdiscipline.
En van de zogenaamde Christelijke partijen hoef je al helemaal niks te verwachten.
Als die de moraal moeten zijn voor het christendom komen de kerken nooit meer van de grond ma de corona.

likdoorn | 15-02-22 | 20:43

En iedereen maar denken dat een nieuwe bestuurscultuur tot een meer open cultuur zou leiden. Mooi gefopt. Rutte IV zal nóg meer ontwijken, weglachen, weglakken en blokkeren tot u de democratie in geen enkel opzicht meer terug herkent. Dat is de nieuwe bestuurscultuur.

Thuinman | 15-02-22 | 20:27

Dus geen nieuwe elan?

* traantje wegpinken doet

upgent | 15-02-22 | 20:25

De Omtzigtdoctrine: “we zijn bestuurd door het OMT”. Nee Omtzigt, we zijn bestuurd door de kamer. Want die is de baas. En die doet haar werk niet.

Arjan9401 | 15-02-22 | 19:56 | 4

Onzin. De voltallige oppositie steunde het verzoek van Omtzigt, de coalitie partijen (die in de kamer in de meerderheid zijn, daarbuiten inmiddels uitgekotst worden) houden iedere motie en elk verzoek dat ze niet aanstaat tegen. Er zijn Kamerleden die hun werk uitstekend doen. Die zitten in elk geval niet bij de VVD, D66, CDA en de CU. Daar zitten een stelletje zielepoten zonder enig moraal en moreel.

BenZen | 15-02-22 | 20:10

@Arjan9401
Het ligt iets genuanceerder. De kamer wordt voorgelogen, informatie wordt achter gehouden, volledigheid van informatie bestaat uit 500 volledig zwartgelakte velletjes. Vragen worden ontweken, vragen worden beantwoord op een wijze dat ze van alles zeggen behalve een antwoord op de vragen die gegeven worden, in de trant van:

- interruptie 1: Waarom heeft u een groene broek aan?
- antwoord 1: Nou ik draag vest omdat het zomer is.
- interruptie 2: Dat vroeg ik niet, ik vroeg waarom heeft u een groene broek aan?
- antwoord 2: Ik denk dat ik die vraag net beantwoord heb.
- interruptie 3: nee dat heeft u niet, waarom heeft u een groene broek aan?
- antwoord 3: nou daarin verschillen wij dan van zienswijze ik denk dat ik de vraag waarom ik een groene broek aan heb ten stelligste beantwoord heb, en ik heb u mede gedeeld dat ik een vest draag, of ik een groene broek draag is bla blabl blablblablb ablb lablablablabbblab....
- interruptie: ... >voorzitter< : Nee! Uw interrupties zijn geweest. mond houden.

Dus wat moet je hier dan aan doen? Hoe moet je het kabinet dan controleren? Moties van wantrouwen worden weggewuifd. De partij discipline voert hoogtij. Zie hoe het hier is gegaan: iedereen en zijn moeder staat op zijn achterste poten en het kartel zegt gewoon: "Steek dat debat maar in je reet!". Wat moet je dan?

peterdh | 16-02-22 | 00:11
▼ 1 antwoord verborgen

Dat krijg je ervan als je hem k-lul noemt. Overigens meer dan terecht.

Gumush | 15-02-22 | 19:54

Grensoverschrijdend gedrag.

vladimirows | 15-02-22 | 19:50

Kan die kamervoorzitter stoppen met overal doorheen te lullen? Jezus, wat irritant is dat mens.

UnderTheDevil | 15-02-22 | 19:39 | 1

Ze lulde toch niet door de coalitie leden heen ? Die mochten gewoon netjes een lang verhaal houden.

aliealaaf | 15-02-22 | 20:29

Der Klaus wou het gewoon niet hebbuh...

squadra | 15-02-22 | 19:36

Wat nu.

wiers | 15-02-22 | 19:31 | 4

@regreb, Spanje. Zit hier al een tijdje top!

rifraf | 15-02-22 | 21:07
▼ 1 antwoord verborgen

Is democratie hè ;)

Gezonde_Roker | 15-02-22 | 19:15 | 4

De werking van de rechtsstaat is niet links/rechts, progressief/conservatief. Van politici mag je verwachten dat zij de regels van het spel respecteren en deze niet ondergeschikt maken aan de eigen politieke opvatting/positie.

therealbraindump | 15-02-22 | 19:35

Dit heeft niks met democratie te maken. Net zo min als de oproep van D66 en CDA om na de verkiezingen de PVV en FvD uit te sluiten. Het is te triest voor woorden. Een smet op de democratie is het. Ze misbruiken de term voor van alles en nog wat om hun eigen agenda erdoor te jassen.

Kopieerapparaat | 15-02-22 | 19:41

Dus als het Chinese volkscongres iets beslist is dat democratie? U begrijpt democratie niet helemaal.

MargauxGrandCru | 15-02-22 | 19:42
▼ 1 antwoord verborgen

Het beeld op 7:15 is treffend, twee kartelpolitici die zich zich rot schamen dat zij tegen dit voorstel van Omzigt hebben gestemd. Non verbaal kun je dit heel duidelijk zien. Stemmen zonder last of ruggespraak, een farce in de Nederlandse politiek.

therealbraindump | 15-02-22 | 19:07 | 1

Ik zie 1 vrouw die oplet en luistert en 1 die op haar telefoon zit te kutten.

YoMoms | 15-02-22 | 19:13

Het verschil tussen een democratie en een dictatuur is dat je in een democratie eerst stemt en later orders opvolgt; in een dictatuur hoef je geen tijd te verspillen met stemmen.

Charles Bukowski

Pekketrikker | 15-02-22 | 19:06 | 1

Dronkaards en kinderen spreken de waarheid.

funda | 15-02-22 | 19:17

Wat een uitgemolken verhaal. Wat doet het er toe of het OMT onafhankelijk is of niet, de regering is hoe dan ook verantwoordelijk. Waar wil je over debatteren? Is het niet tijd weer een te gaan regeren, vooruitzien en Omtzigt te negeren? Het is nog te vroeg voor de parlementaire enquête naar de Coronacrisis en dan vooral hoe wij in vredesnaam ooit een avondklok hebben kunnen invoeren. Dat is voor mij het enige echt schandalige van alle maatregelen.!

AlexanderVissers | 15-02-22 | 19:03 | 6

Dus u vond het onderzoek naar de MH17 ook uitgemolken en er verder niet toe doen? Het vliegtuig lag toch al aan splinters. Niets meer aan te doen en gaat over tot de orde van de dag. Wel conform de Rutte doctrine, dat wel.

Kopieerapparaat | 15-02-22 | 19:46

@Joyce | 15-02-22 | 19:18: eens, beter om 100 miljoen keer Omtzigt te steunen en allen privé een briefje aan Rutte te sturen met het dringende verzoek om met gezwinde spoed en nieuw elan op te stappen

Henkie | 15-02-22 | 22:02

".... en dan vooral hoe wij in vredesnaam ooit een avondklok hebben kunnen invoeren. Dat is voor mij het enige echt schandalige van alle maatregelen.! "

Ehhh had het OMT, dat nu dus gesouffleerd bleek door het ministerie, en totaal niet onafhankelijk was niet een vinger in de pap bij het ingaan van de avondklok? Maar daar mogen we het niet over hebben volgens jou. Dat is een uitgemolken verhaal. Dus wat wil je nou?

"Wat doet het er toe of het OMT onafhankelijk is of niet, de regering is hoe dan ook verantwoordelijk."

Waarom heb je dat in fucksnaam het OMT? Ik bedoel ze worden toch volledig gedirigeerd door het ministerie. Dan had dat hele OMT dus aan de kant gekunt. En behalve dat. Volgens mij bestaat het OMT nog, en voorzien ze de regering nog van advies. Dus hoezo niet belangrijk?

peterdh | 16-02-22 | 00:21
▼ 3 antwoorden verborgen

De kiezer heeft het niet goed uitgelegd aan Rutte en Kaag.
Het verhaal moet eerlijker en helderder. Juist nu.

funda | 15-02-22 | 19:01 | 1

Een kiezer met een fakkel heeft een poging gedaan het Kaag uit te leggen. Die zit nu de komende 6 maanden vast.

Pieter Breydel | 15-02-22 | 19:28

Ondertussen worden er wel politici afgerekend op woordjes of de toon en de werkelijke brokkenmakers ontspringen weer mooi de dans.

Reebensteeltje | 15-02-22 | 18:58

Het nieuwe dedain

Sjaak Kwaak | 15-02-22 | 18:55 | 1

Oud dedain in nieuwe zakken?

Yrrab | 15-02-22 | 19:01

Ze gaan duidelijk voor de hoofdprijs. Totale ongeloofwaardigheid. Ga d'r voor, laat maar zien, hoe eerder het doordringt bij het electoraat hoe beter.

elfenstein | 15-02-22 | 18:54 | 2

Het punt van de totale ongeloofwaardigheid werd lang geleden al bereikt; de vraag is nu hoelang kiezers dit vrindjes-onder-elkaar-herverdelings-model op EU-schaal gaat tolereren.

funda | 15-02-22 | 18:58

@funda | 15-02-22 | 18:58:
Bij de laatse verkiezingen bleek dan wel weer dat men het blijkbaar prima vindt, die constante anale meetoo van Rutte & co. Nu is de zaak weer wat gekalmeerd, dalen de zetels vanwege dit soort geblunder maar wat maakt dat u er nog vertrouwen in heeft dat "ze" het nu ineens wel allemaal zien? Het lijkt wel soms of de kiezers een nóg brakker geheugen hebben dan Mark zelf, ik kan mij dan nog wel weer een paar schandalen omtrent de man z'n verdiensten herinneren door de jaren heen. Mijn god, je moet me al eerst ramvol met psychedelica en drank stoppen voor je me heel misschien zover krijgt dat ik een kruisje bij die naam zet. Waarschijnlijk alleen als je me kan laten geloven dat ik op Pipo de Clown aan het stemmen ben, dat lijkt me dan nog wel weer grappig. En beter voor het land.

elfenstein | 15-02-22 | 19:06

En maar peipzijken dat FvD / PVV anti-democratisch zijn.

Toede_Le_Dokie | 15-02-22 | 18:54 | 3

En groen linksch communistisch is

Fi-Bu-Bla | 15-02-22 | 18:56

Terwijl die partijen toch groot geworden zijn bij openbare verkiezingen. Wonderlijk.

funda | 15-02-22 | 18:56

VVD, globalistische anti-volkspartij voor vrijheidsbeperking en technocratie. Ook wel onderafdeling WEF.

squadra | 15-02-22 | 19:48

Het is allemaal gewoon niet goed uitgelegd. Dan ga je daar natuurlijk achteraf niet meer over in discussie. Duidelijk?!

Lukiluuk | 15-02-22 | 18:54

Al die oppositie de afgelopen jaren en één man die Mark Rutte ten val bracht, zij het tijdelijk. Graag een echte bitch in de politiek en dan onze premier: www.youtube.com/watch?v=6M4_Ommfvv0

Gelukkig hebben we Vera Berkkamp.

Hetkanverkeren | 15-02-22 | 18:53

Ik hoop dat De Jonge, Rutte en Van Dissel voor het hekje mogen verschijnen. Maar ja, de rechterlijke macht is al net zo corrupt helaas.

whitechocolateface | 15-02-22 | 18:51 | 1

Die krijgen gewoon een fikse schadevergoeding van de d66 rechter in plaats van een foeigesprekje.

ceriel82 | 15-02-22 | 18:52

Het is gewoon schandalig. Rutte, Kaag en de rest van het zooitje. Ze hebben schijt aan de democratie. Nul vertrouwen meer in die lui. Nieuwe bestuurscultuur, laat mij niet lachen. En gewoon geen verantwoording over willen geven.

memanta82 | 15-02-22 | 18:50 | 2

De dictatuur begint aardig vorm te krijgen.

ceriel82 | 15-02-22 | 18:51

Dat is nu juist die nieuwe 'bestuurscultuur'.

Schriever | 15-02-22 | 18:54

Nieuw elan! Nieuwe politiek! Transparantie! Een grotere rol voor de kamer! Nieuwe bestuurscultuur! Geen achterkamertjes meer! Geen dichtgetimmerde regeerakkoorden meer!....
Met welke leugens gaan ze de volgende verkiezingen in? Waar trapt het electoraat dan weer in.

Zapata10 | 15-02-22 | 18:49 | 1

Ik denk dat het electoraat nergens intrapt, ze hebben gewoon andere prioriteiten dan de gemiddelde Nederlander.
Ook meer mogelijkheden om van een zinkend schip af te komen, aan hun stemgedrag te zien.

funda | 15-02-22 | 18:52

Ow ow ow wat is het toch lastig voor politici om het boetekleed een keer aan te trekken. Maffia der lage landen.

ceriel82 | 15-02-22 | 18:47 | 3

Voor de peilings hoeven ze 't alvast niet meer te doen. tenzij ze bang zijn dat ze allemaal onder FvD terecht gaan komen in de lijstjes. Niet ondenkbeeldig, overigens. Vooral nog even doorgaan jommes, je kán het!

elfenstein | 15-02-22 | 18:51

Als alle stemgerechtigen zich eens verdiepen in wat deze coaltitie flikt houden ze geen zetel meer over. Maar helaas kan elke 18+ nobody een rood stipje inkleuren...

ceriel82 | 15-02-22 | 18:55

Die boetekleden zijn enkel kledingstukken van de keizer.
De minachting voor het 'kiesvee' spat ervan af en deze regering interesseert het voor geen meter.

klimgek | 15-02-22 | 20:10

gewoon overtypen wat Omtzigt vindt.

Arjan9401 | 15-02-22 | 18:46 | 1

Overtypen wat Omtzigt gevonden heeft is ook al genoeg.

elfenstein | 15-02-22 | 18:48

Zelfs in Rusland bestaat meer openheid.

Fi-Bu-Bla | 15-02-22 | 18:46 | 5

Daarom is meneer Poetin ook populairder bij de mensen dan Mark Rutte. Zowel hier als in Rusland.

VanBukkem | 15-02-22 | 18:57

In Rusland kiest 77% van de burgers voor Poetin. Al 20 jaar wordt hij daar op handen gedragen. Poetin is ook heel open over wat hij wil met Rusland en regelt dat na zijn verkiezing. Dat en 20 jaar stabiele groei waarderen de Russen. Na een verschrikkelijke 20ste eeuw met meerdere keren miljoenen slachtoffers is hij voor de Russen een verademing.

Graaier | 15-02-22 | 19:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja ik blijf het zeggen, de VVD is de nieuwe PvdA. De VVD moet naar de 0 zetels. En wel heel rap. Hun hele naam klopt niet meer.
Volkspartij -> Nee zijn ze niet.
Voor Vrijheid -> Nou absoluut niet, voor inperking van vrijheden en meer overheid en meer belastingen
Democratie -> Al helemaal niet omdat constant het democratische debat gehinderd wordt door de VVD.

Old_Spice | 15-02-22 | 18:44 | 1

Blijft over: Partij
En voor de andere coalitiegenoten ook de onterechte delen van de naam weghalen:
66
Appel
Unie.

Schmalz | 15-02-22 | 18:47

Dat is wat er gebeurd in een prachtige transparante democratie.
Ook met een heel bijzonder en misschien wel het beste rechtssysteem van de planeet.
Zo zien ze zichzelf in Den Haag.

pejoar | 15-02-22 | 18:43

Want "onafhankelijk" en "wetenschappelijk" gaan niet samen met "overheid". Inderdaad. Overmorgen verschijnt na jaren de langverwachte onderzoeksrapportage van het NIOD en nog twee clubjes over de onafhankelijkheidsoorlog in Indonesië tussen 1945 en 1950. De opzet van dat onderzoek werd destijds van te voren zwaar geclausuleerd, beïnvloed en gemanipuleerd door de regering. Na de blunder van het Rijksmuseum vorige maand zal overmorgen pas het tumult echt losbarsten.

Colin.Fart | 15-02-22 | 18:42 | 4

Pfff, gaat Indië ons nog meer geld kosten. In tegenstelling tot wat veel mensen denken heeft die kolonie alleen maar geld gekost.

Old_Spice | 15-02-22 | 18:45

@van Oeffelen | 15-02-22 | 18:44: Moordpartijen en executies zonder ook maar een enkele rechtvaardiging. U kent het wel van het CDA, die VOC mentaliteit.

Zapata10 | 15-02-22 | 18:52

De jonge Nederlandse soldaten werden destijds gestuurd, in opdracht van het toenmalige bestuur hier. Zij die met gevaar voor eigen leven moest en gaan. Wat deze soldaten hebben meegemaakt daar, in opdracht van de Nederlandse staat.

Fi-Bu-Bla | 15-02-22 | 18:53
▼ 1 antwoord verborgen

Nu op het staatsjournaal: "Polen en Hongarije nemen het niet zo nauw met de democratische beginselen."
Polen en Hongarije.

VanBukkem | 15-02-22 | 18:42 | 3

Polen doet tenminste korting op de brandstof..

ceriel82 | 15-02-22 | 18:53

Wat denk je van dit bananen koninkrijk ...

Fi-Bu-Bla | 15-02-22 | 18:55

Nog iets over Canada toevallig?

Justin_Case | 15-02-22 | 19:22

Wanneer je maar lang genoeg het woord 'tribunalen' in verband brengt met dit soort regeringsgedrag, komen die tribunalen vanzelf een keer. Gewoon zoals de regering zelf ook doet, herhalen, herhalen en nog eens herhalen.

Zoelense Hobbyboer | 15-02-22 | 18:41

Altijd verfrissend, nieuw leiderschap.

BrutusBosch | 15-02-22 | 18:41

En weer blijkt dat Rutte met een VVD dat goed is voor 1 op de 6 stemmers in de peilingen het hele land in zijn macht heeft. Zijn VVD doet wat hij wil, zonder uitzondering, de coalitiepartijen luisteren naar hem en dwingen hun stemvee om zonder uitzondering te stemmen zoals hij wil. Kunnen we de kamerleden van de coalitiepartijen niet beter ontslaan en hun stemmen bij volmacht alvast aan Rutte geven? Wat een slap stelletje volksvertegenwoordigers zonder ballen, dat alleen maar angstig luistert naar de instructies van de macht.

Graaier | 15-02-22 | 18:40

Wat een stelletje klootzakken. Wanneer is de grens bereikt?

deministerpresident | 15-02-22 | 18:40 | 5

Schoften zijn het.

VanBukkem | 15-02-22 | 18:58

Grensoverschrijdend politiek gedrag.

funda | 15-02-22 | 19:05

zonder grenzen ook geen grensoverschrijdend gedrag.

Hentjehopeloos | 15-02-22 | 19:10
▼ 2 antwoorden verborgen

De coalitie blokkeert met nieuw elan alle voorstellen van de oppositie. En volgens de nieuwe bestuurscultuur is de grondwettelijke controle van de regering door het parlement definitief uitgeschakeld.

Schmalz | 15-02-22 | 18:40

Ik wil graag een bewijs van alle regeringspartijern dat ze allemaal 100% gevaccineerd zijn. Kan me niet schelen met welke batch, want hun immuunsysteem wordt sowieso aangetast. Dus op termijn hebben we minder huidige regeringspartijleden. kwestie van tijd voor ze uitgestorven zijn.

_kees_ | 15-02-22 | 18:39 | 4

Kezen! Hoestnou?

Kouwe Kees | 15-02-22 | 19:05

Dat wordt een triootje smeerkezen!

zuurtjeregen | 15-02-22 | 19:07
▼ 1 antwoord verborgen

De hele coronaperiode is de Tweede Kamer voor een groot gedeelte buitenspel gezet.
Alleen over details kon af en toe koehandel plaatsvinden.
Terecht of niet terecht afgewezen dit debat? Dat zal later volgen met de parlementaire enquête.

guldenmiddenweg | 15-02-22 | 18:38 | 1

Ah jij kiest de gulden middenweg, hoe verrassend.

president osama | 16-02-22 | 00:10

Tsja, zolang de gelederen gesloten blijven gebeurt er geen kleaute en komen ze weg met de meest smerige dingen.

Super Grover | 15-02-22 | 18:37

Dit maakt dus heel erg duidelijk waarom 1/3 van de kamerzetels voldoende zou moeten zijn om een debat aan te vragen

ruud76 | 15-02-22 | 18:36

Hoho. Ik vergeet niet zo snel. Ben geen familie van.

Kameraansteker | 15-02-22 | 18:34

Peilzetels tellen niet.

van Oeffelen | 15-02-22 | 18:34

Hoop dat er volgende verkiezingen campagne wordt gevoerd over een nieuw elan en bestuurscultuur, want dit kan natuurlijk niet.

frickY | 15-02-22 | 18:34

Pieter heeft een herstelbewijs zo te zien.

Veepert | 15-02-22 | 18:29

Dit is dus democratie anno 2022 jongens: als er een kamermeerderheid is voor de doofpot dan gaat het gewoon in de doofpot. U kunt de #$%%^ krijgen.
Ik kan me niet voorstellen dat de heer Thorbecke het zo bedoeld heeft, maar zo is de realiteit.

VanBukkem | 15-02-22 | 18:29 | 2

Doofpotdemocratie, het nieuwe elan.

nobodiesunmighty | 15-02-22 | 18:37

Nieuwe bestuurscultuur?

Duwbak_Linda | 15-02-22 | 18:28 | 1

Elain

Xaffier | 15-02-22 | 18:49

Er is vast goed genotuleerd tijdens vergaderingen met het OMT dus Rutte zal het in het kader van 'nieuw elan' geen enkel probleem vinden deze adviezen openbaar te maken. Toch? Toch?!

JJMS | 15-02-22 | 18:28 | 1

Omtzicht vraagt voor de zekerheid toch ook maar even om de *opnames* (0:47), toch.

OverdaanDerOnderheid | 15-02-22 | 20:16

Wat een bananenland blijkt telkens maar weer de kartelleden er voor zichzelf zitten.
Zulke transparantie was ook wel te verwachten van usual suspects die transparantie, integriteit en democratie hoog in het vaandel hebben staan.

Reebensteeltje | 15-02-22 | 18:27

Geen verspreking: foppositie. C'est ca.

Hetkanverkeren | 15-02-22 | 18:26 | 2

De doofpotdemocratie met ons arglistkabinet en foppositie. Nou ja, hiermee doen we het maar mee.

nobodiesunmighty | 15-02-22 | 18:43

@nobodiesunmighty | 15-02-22 | 18:43: Serieus? Kwestie van al uit die Kamervragen de juiste kiezen en daar op voortborduren. Krijgen al die betreffende ambtenaren een snuifje realiteit.

Net zo lang tot ze een referendum een zucht van Verlichting gaan vinden.

Maar dan de beoordelingsgesprekken in Den Haag!

Hetkanverkeren | 15-02-22 | 19:13

Dat het tegen gehouden wordt is niets anders als fractie discipline dan wel coalitie discipline, gebeurt veel vaker o.a. met veel dingen die Geert wil. Dit is juist het probleem in de politiek, dicht gespijkerde coalitie akkoorden en fractie/coalitie discipline heeft helemaal niets meer te maken met democratie. Je mag eens in de x tijd stemmen en daar na wordt met een meerderheidsclubje alles bekokstooft en dicht gespijkerd. De rest van het parlement zit er voor Jan met de korte achternaam bij en moet net als de burgers zijn muil houden.

DerkArie-ut-de-Achte | 15-02-22 | 18:25

Hahahaha, wat dacht men dan? Doofpotten moeten dicht blijven want het speelt populisten in de kaart! En dan kunnen ze het niet via de media spinnen in hun voordeel. Men is bang dat het volk de waarheid leert…

ikworstelengadouchen | 15-02-22 | 18:25 | 1

Of ze nu dicht of open gaan, het is de bedoeling dat de populisten (geen flauw idee wie dat zijn) bestaan.

nobodiesunmighty | 15-02-22 | 18:45

Het NOS journaal was weer fantastisch, ze waren ontzettend kritisch en brachten rapporten over het RIVM en OMT-adviezen naar buiten. Nee, natuurlijk niet. Wel had er iemand gouden munten gevonden in de achterhoek die nu tentootgesteld worden. Er trekt trouwens een regenzone van west naar oost. Dat was het weer.

Brabeaulander | 15-02-22 | 18:24 | 2

u moet nog 25 artikelen wachten dan komt er weer een journalistiek artikel. Hierna weer 25 artikelem wachten... enz.enz..

nobodiesunmighty | 15-02-22 | 18:47

Nouja kun je iig de rekeningen van betalen.

ReyNemaattori | 15-02-22 | 23:35

Het beleid heeft de hele pandemie wereldwijd dezelfde lijn gevolgd. Het ene land wat strenger dan het andere. Wat kunnen we daaruit concluderen? Dat Rutte gewoon orders opvolgde en het OMT gevuld werd met mensen die ook bepaalde belangen hadden bij hetzelfde beleid om datzelfde beleid wetenschappelijke legitimiteit te verschaffen? Deze hele journalistieke oprisping is me allemaal net te geforceerd na een jaar lang besmettingscijfers overtikken van de grote media-organisaties.

JJMS | 15-02-22 | 18:23

Jezus.. sta even helemaal met mijn mond open van ontzetting. W T F !? Die maskers hebben wij al de hele tijd geroepen (vrouw en zoon zijn verpleegkundigen). FFP2 had onmiddellijk geholpen en had levens gescheeld, zeker in de ouderen zorg. Walgelijk

richardsp1 | 15-02-22 | 18:22 | 6

@JJMS | 15-02-22 | 18:29:
Later maakten ze ervan 'men gebruikt ze verkeerd'. Uiteraard helpen ze tot een bepaald niveau.
Onwetenschappelijk geneuzel.

letopuwzaak | 15-02-22 | 18:32

'Dood door schuld' is de juridische term geloof ik.
#tribunaalnu

VanBukkem | 15-02-22 | 18:37

December 2020 zei Van Dissel nog dat verzorgenden in verpleeghuizen te dom waren om de corona-regels te snappen. Dat was volgens hem de oorzaak van de vele doden. Was toen nog een hele rel. Nu blijkt dat eerder dat jaar aan verpleeghuizen pbm onthouden werden tgv een politieke keuze die hij zelf oogluikend toeliet. Hoe schandalig wil je het hebben.

Jahallo17 | 16-02-22 | 09:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is opgeteld toch vrij ernstig allemaal.
Ik kan me met m’n 51 jaar niet voor de geest halen dat de regeringen zo vaak in opspraak kwamen en zoveel schijt hadden aan de bevolking.
En er telkens mee wegkomen.
Zelfs gewoon opnieuw beginnen en wéér dikke schijt.
Ik denk dat we om de 2 jaar verkiezingen moeten krijgen.
Of om de vier jaar, maar na twee jaar een soort van “draagvlak” meting.
Dit is geen transparante democratie.

Ruimedenker | 15-02-22 | 18:21 | 3

Nou om de 2jr is ook niet echt handig. Maar mensen die naar huis zijn gestuurd, mogen gewoon nooit weer werken in bestuursfuncties of politieke functies. Weg er mee

richardsp1 | 15-02-22 | 18:24

Triest hè, hoe dit land afglijdt. En daar heeft het niet eens een FvD voor nodig. Dat kunnen D66, VVD, CDA en CU uitstekend samen voor elkaar krijgen.

Bataafje | 15-02-22 | 18:40

Was het niet Hugo de Jonge die zei:
we gaan evalueren na de Coronacrisis?
Rutte doctrine: zwijgen, verbergen, verstoppen, jokken, en als de waarheid boven komt: geen actieve herinneringen en excuses … en door.

Analia von Solmsch | 15-02-22 | 18:19 | 2

Je vergeet: we moeten ervan leren en het had anders gemoeten met de kennis van nu.

superb_de_lux | 15-02-22 | 18:20

Het nieuwe elan...

WellusNietus | 15-02-22 | 18:18

Even serieus, leugenaars laten zich niet graag achter de kaart kijken, is dat nieuws?

Foxcave | 15-02-22 | 18:18

Pieter is de enige vasthoudende parlementariër tussen 149 lichtgewichten.

Wijze uit het Oosten | 15-02-22 | 18:18 | 2

Pieter is de enige volksvertegenwoordiger in de letterlijke zin. De rest heeft een baantje

Boeddha18 | 15-02-22 | 18:44

Je doet Renske Leijten tekort. En een paar meer.

prins_flip_da_luxe | 15-02-22 | 22:04

Vraag me af waar al die psychopaten vandaan komen.

rein9576 | 15-02-22 | 18:17 | 1

Ja, die provaxers toch, maar de antivaxers zijn ook geen lieverdjes!

Analia von Solmsch | 15-02-22 | 18:20

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland