Enorm gezellig: deze Canadese kindershow over "wat te doen met ongevaccineerden?"
Je zou het soms bijna vergeten maar er is leven na ideologie
Vooropgesteld: niets hieraan is de schuld van deze kinderen zelf. Want kinderen van deze leeftijd met ook maar enige autonomie rondom maatschappelijke kwesties bestaan niet (ook niet rondom klimaat). En zelfs autonomie bij volwassenen is zeldzaam omdat ideeën mensen hebben in plaats van mensen ideeën, en dat geldt al helemaal in demagoog Trudeau's Canada. ENFIN, zoals ze dat in Canada zeggen.
Op 18 januari jl. zond Quebecse show @La semaine des 4 Julie het bovenstaande segment uit, dat aldaar door de ondergrondse is voorzien van Engelstalige ondertiteling. Eerder mocht Trudeau daar al eens aanschuiven, waarop gastvrouw Julie ongevaccineerden "extremisten" noemde, waarna Trudeau zich geborgen genoeg voelde om te zeggen dat ongevaccineerden : "(...) vaak misogynisten zijn, ook vaak racisten". Kortom, de deplorables-kaart.
Nou, in die show voltrok zich dus het volgende vraaggesprek:
vraag
antwoord
vraag
antwoord
nog een antwoord
"beetje bij beetje tot ze zich onderwerpen en zich vaccineren"
reactie van de volwassenen
Luid applaus. Het is toch godverdomme net de Hunger Games
arm kind
Reaguursels
InloggenIndoctrinatie next level. Je kan er blijkbaar niet vroeg genoeg mee beginnen.
Weet je.... een jaar geleden waren de 100% ongevaccineerden verantwoordelijk voor het aantal besmettingen dat 4x lager ligt als vandaag de dag.
Kinderen en dronkelappen spreken de waarheid
Kinderen en dronken mensen lullen maar wat.
Die kinderen wordt hier geleerd dat de glijdende schaal goed/normaal is.
Vaccinaties helpen, maar mensen iets verplichten/opdringen werkt vaak averechts.
Ik weet niet of ze het wordt 'geleerd'. Ze praten de mensen na waarvan ze denken dat zij alles weten omdat zij 'groot zijn' Pappa, mamma, de juf... Ik weet niet of kinderen op die leeftijd al beseffen dat Pappa's, Mamma's, Juffen en andere grote mensen ook wel eens iets niet goed begrijpen of iets zeggen wat eigenlijk niet klopt.
De meeste pro-vax reaguurders glijden nu van hun stoel...
Van verbazing ja, want ondanks dat ik een pro vaxxer ben vind ik de inzet van kinderen op deze manier uiterst onfris, zo niet verwerpelijk.
De kinderen die we eigenlijk moeten beschermen, worden hier gewoon ingezet als levend promotiemateriaal voor de verkoop van vaccins.
Óf die ouders zijn ongekend bang gemaakt óf ze geven gewoon niet zoveel om hun kroost.
Zo te zien zeggen die kinderen ook enkel wat de volwassene wil horen. Dat is nog enigszins schattig en onschuldig te noemen. Het wordt pas eng als je die kinderen vervolgens complimenten daarvoor gaat geven en ze paait. De juiste ingrediënten om een darth vader te maken.
Die moeder is dan ook met zo vet als onze 'dikke gehaktbal' vd veiligheidsregio... Hoog risico groep schijt al twee jaar in de broek en legt alle verantwoordelijkheid daarvoor bij anderen, lees de maatschappelijke lockdown, ipv dat ze zichzelf een gezondere levensstijl aanmeten
Trudeau is een maniak. Totaal talentosos en geflopt als ondernemer en comedian. Vanwege zijn beroemde vader die ook premier is geweest de politiek ingerold. Daar presteert hij ook niks. Hij wil beroerd zijn en niet meer. Tot op heden is dat gelukt maar niet zo als hij wilt.
Stomme autocorrectie
Hij presteert een heleboel. Een the powers that be staan aan zijn kant.
Trudeau is een gevaarlijke technocratische ideoloog.
Ik begrijp nu wel waarom in Southpark de Canadezen altijd als malle eppies worden weggezet...
Maar je mag de vergelijking nog steeds niet maken, begrijp ik?
Nope, dat mag pas wanneer de andere kant begint te zeggen: "we wisten het niet". En zelfs dan, als je zegt: "waar heb ik dit vaker gehoord?" zullen er clubs zijn die zeggen: "dit is ons stukje geschiedenis, en dat mag je niet vergelijken, verzin maar iets anders."
"Ich bin am Ort das größte Schwein
Und lass mich nur mit Ungeimpften ein"
Wat gaat het ook ver in ons Nederland, oh nee dit is ons land helemaal niet.
Er is wel ineens zendtijd vrijgekomen heb ik begrepen. Er zijn vast mensen die mogelijkheden zien.
Tja, daarom moet je kinderen ook nooit te serieus nemen, ze zijn nog lang niet volgroeid.
Wonderlijk hoe dit zowel gebeurt als meteen weer gepolitiseerd wordt. Sad !
Justin Trudeau heeft niet zoveel te vertEllen in Quebec..
Dit is allemaal kinderspel.
Ik moest meteen aan het volgende filmpje denken.
youtu.be/ZxmAhW805GU
En wie waren nou ook al weer precies de wappies?
U heeft de laatste 2 jaar niet echt opgelet als u dat nu nog niet weet.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet meer weet wie nou de Wappies zijn en wie niet, want ik zie zoveel anti's en pro's elkaar voor Wappie uitmaken... blijkbaar is de Wappie gewoon degene met de andere mening?
Quebec libre en zo, maar hun dialect is afgrijselijk.
Die kinderen hebben meer verstand dan wij
Die kinderen hebben meer verstand. Even kijken.... Een school opdrachtje. Vul de goede woorden in op de puntjes.
"Wat moet je doen als je weet dat er .... naast je wonen?"... "de politie bellen! En we moeten alles stukje bij beetje van ze afpakken totdat ze zich laten .... "
- ongevaccineerden
- joden
- inenten
- bekeren
@peterdh | 20-01-22 | 21:40:
all of the above?
wappies bent u vergeten
@Joffri | 20-01-22 | 21:53:
Zie je hoe ziek dit is. Hoe die kinderen gehersenspoeld zijn. Nog even en ze staan in een zwart/wit film langs de kant van de weg te schreeuwen: "Goodbye Unvaxted! Goodbye Unvaxted! Goodbye!"
@peterdh | 20-01-22 | 22:12: Je lijkt zelf wel een kind, beste man.
Ik heb het met je te doen als jij vindt dat die kinderen meer verstand hebben dan jezelf.
Dan heeft u toch een heel goed zelfbeeld, of anders een flinke minderwaardigheidscomplex onder de leden? In elk geval mijn medeleven voor uw partner!
Iets uitkramen wat er door ouders en onderwijzers is ingestampt is niet het zelfde als 'verstand hebben', hoor.
@loser | 20-01-22 | 22:26: Moest net hetzelfde denken. treurig gewoon.
Hugo de Jonge eind vorig jaar: de huidige covid crisis is de crisis van de ongevaccineerden. Rutger Wassink (Groen Links) als 90% van de homo’s door een bepaalde groep wordt belaagd zegt niks. Politiek is opportunisme en heel gevaarlijk als er geen controle op is. Nu politiek, grote media, wetenschappelijke instellingen en rechterlijke macht zo meegaand zijn geworden en inhoudelijke discussie belachelijk gemaakt wordt, is het wachten op de escalatie. Dat kan verdere uitsluiting en afscheiding van ongevaccineerden zijn, of het instorten van ons geld door geldcreatie om overheden overeind te houden of gewoon ouderwets oorlog.
Canada is een mooi land qua natuur, jammer dat de bekende Justins uit dat land vreselijke figuren zijn. De ene een politiek dictator en de ander een omhooggevallen zangertje die nog uit de kast moet komen.
Zeker! In 2015 en 2018 zijn wij in Canada geweest, Toronto was in 2015 als thuis komen in een Europese stad na 4 weken VS! We vonden het er zo leuk, en wat een relaxt volk, dat we in 2018 onze reis daar wederom hebben beëindigd. Leuke contacten aan overgehouden, en die zijn het niet helemaal eens met de premier, understatement. Met Canada is het voor ons wel een beetje klaar zo met Trudeau, jammer want we wilden er nog eens van Oost naar West gaan reizen met de trein. (Proest! www.youtube.com/watch?v=rP_CuXLsZek )
@BadPatNL | 21-01-22 | 01:39:
Beter dan met de trein naar het oosten.
Kinderen? Een show?
Ik voel een rol weggelegd voor Marco Borsato.
Spreekt die man eigenlijk wel Engels?
Frans mag ook.
@Pimp my Voortuin | 20-01-22 | 21:07:
Ok, Marco, deze is voor jouw om je Frans te oefenen.
youtu.be/Tn0-6n_dng4
voulez vous coucher avec moi
@Osdorpertje | 20-01-22 | 21:27:
Hallo, deze klassieker is meer van toepassing:
www.youtube.com/watch?v=QpbHdIrtpNo
Het schijnt dat iemand nog oude Deutsche schoolboeken heeft gevonden.
Ik hoop oprecht dat Trudeau en zijn handlangers voor een tribunaal verschijnen.
Kindertjes gebruiken voor politieke doeleinden. Misselijk.
1984 belde; ze willen hun Jeugdbeweging terug.
Heeft u het jaar correct uitgerekend?
@Pimp my Voortuin | 20-01-22 | 21:07:
1984.. Orwell..
@Pimp my Voortuin | 20-01-22 | 21:07: Ssst! Don't Mention the War! - Fawlty Towers www.youtube.com/watch?v=yfl6Lu3xQW0
Vaccin is ook een Frans woord. Net zoals Crime Passionele.
Toen ik Hugo de Jonge hoorde zeggen dat alleen een vaccin (om te kotsen hoe hij dat uitspreekt) de uitweg is uit de corona crisis wist ik dat er iets goed fout zat.
De halsstarrigheid valt me op..
Er schijnt geen andere uitweg te zijn dan testen. prikken, testen, niezen, testen prikken enz...
Waar gaat dit over..!!
@neonreclame: dit gaat over verregaande onkunde van ambtenaren en de wurgcontracten die ze in 2020 met de farmaceutische industrie hebben afgesloten.
Geweldig hoe zo'n hippe deug-queer met snor en knot zijn handen kapot staat te klappen voor een kind die pleit voor maatschappelijke uitsluiting van mensen die afwijken van de norm.
Weet je wie ook kinderen inzetten voor zijn ... Ach, laat ook maar.
Its a disguise...
@GoedGaan | 20-01-22 | 20:37: De jongste Soldaat in WW2 was een Soviet knulletje van 6 Jaar oud, Sergei “Seryozha” Aleshko’s.
Film hierover heet Soldier Boy .
www.youtube.com/watch?v=DQ6Ncovb8vc
@Torquemada | 20-01-22 | 21:21: De communisten zetten dus kinderen in het strijdperk.
De kinderen grijnzen van oor tot oor onder de pluimpjes van de meerderjarige gespreksleiders en het daverend applaus van het publiek.
Het is ze glashelder dat het ontnemen van de bewegingsvrijheid en andere rechten van weigeraars het juiste antwoord was.
Er krijg er koude rillingen van. Zou dat komen omdat ik teveel geschiedenisboeken gelezen heb?
Die kinderen hebben een prikdiploma en zijn meer waard dan kinderen zonder prikdiploma.
Zo werkt de grote mensen wereld ook. Alleen hoogopgeleiden met de beste diploma's doen er toe en krijgen de beste baantjes. De rest is dom voetvolk en plebs.
@keestelpro | 20-01-22 | 20:32: ja ,soms de omgekeerde wereld he? Er zijn genoeg met een diploma en hoogopgeleid die zo dom als wat zijn.kunnen alleen maar denken binnen het kadertje van wat ze ooit geleerd is .
Het is inderdaad heel griezelig. Gelukkig zit er een hoop zee tussen hier en Canada.
Er is eigenlijk voor bijna niemand een goede reden om je niet te hebben laten vaccineren in de eerste zeven maanden van 2021. Toch vind ik die kinderen griezelig. Zeker in deze periode waarin het vaccin maar een zeer beperkte werking tegen verspreiding heeft. Tuurlijk heeft vaccinatie nog steeds nut om de kans op complicaties bij besmetting te minimaliseren. De huidige variant is echter niet dermate gevaarlijk dat het dwang rechtvaardigt.
Die reden was er wel: als je corona gehad had. Ook toen lagen er al onderzoeken dat je daarmee voldoende immuniteit had. En nu geven ze dat ook toe, pas een grotere kans op herbesmettingen sinds omikron.
Tja: een overheid dat kinderen gebruikt om hun agenda er door heen te duwen. Net als vorig jaar. Toen dit demissionair kabinet de basisscholen eerder sloot om de ouders te dwingen om thuis te werken. Het is 1 pot nat.
Zo kweek je kinderen die hun eigen ouders aangeven. Orwell zag het al aankomen.
Met een beetje conditioneren krijg je van die jugend die zelfs nog hun eigen ouders zouden verraden.
Dit is next level zieke propaganda. Wie dit niet ziet is gewoon totaal van het padje.
Hierbij vergeleken is (sorry Godwin) "Der ewige Jude" een kinderfilm.
Een zieke sekte is het. Volkomen gehersenspoeld.
Sommigen van jullie weten dat ik voorstander ben van vaccinaties. Niet op basis van politiek, sociologisch (of eigen) belang maar op basis van algemene immunologie en virologie.
Deze kinderen hebben volgens mij nog niet voldoende kennis van wat dan ook maar en praten anderen na. Om kinderen als spreekbuis te gebruiken vind ik niet kunnen, ook niet voor principes waar ik op zich wel achter kan staan.
Kom kom, ze zijn lang niet zo dom als BN'ers hoor.
@Mr_Natural | 20-01-22 | 20:24: Bij BN'ers zit er veel eigen belang bij. Eerder sluw dan dom.
Eens, kinderen om hun mening vragen over complexe zaken gebeurt alleen door onverlaten die de antwoorden willen politiseren.
Hetzelfde geldt ook voor andere grote thema's zoals klimaatverandering en immigratie en dergelijke. Kinderen zijn papegaaien van hun omgeving wat betreft dat soort thema's die nog moeten leren om hun eigen mening vorm te geven, gebaseerd op raadplegen van verschillende bronnen, discussies, etc etc.
De jeugd heeft de toekomst, nou, succes ermee dan maar.
Vertrouw ook geen land met een boomblaadje in zijn vlag. En om het begin van het volkslied te quoten: "O Canada..."... *meewarig hoofd schud*.
Wat een vies goor spelletje van Trudeau.
Hoe krijg je ‘t uit je mond.
Puur speculatieve leugens, maar voorlopig is het maar even gezegd.
Door de Premier van Canada nota bene.
Voor dat soort valse uitspraken zouden ze z’n tong eruit moeten trekken.
Show gericht op het verdelen van het gepeupel, verdeel en heers blijft nog steeds de beste methode om aan de macht te blijven.
Het zijn maar kinderen.
Ik begeef me op gevaarlijk terrein maar in Berlijn liepen op enig (en al lang kansloos) moment geïndoctrineerde kinderen met een panzerfaust op de Russische tanks af. Ik vind dit echt schokkend om te zien.
Wat Zatkniss hierboven zegt.
@Kaal-dik-en-lelijk | 20-01-22 | 20:20:
-weggejorist- ?
@joffri. Ja zal het niet herhalen, maar laten we het op een Godwin houden.
Ongeacht waar je in de corona kwestie of in het politieke spectrum staat.
Dit soort beelden en resolute uitspraken , zeker van kinderen, zijn behoorlijk eng.
Doen aan tijden en regimes denken waar we ver van moeten (willen) blijven.
Kinderen papagaaien vaak hun ouders en ouders papagaaien vaak politici en media. Echt nadenken over hun standpunt kunnen de meeste mensen niet, dit geld niet alleen voor links maar ook voor rechts.
Het meisje op het eerste plaatje deed me first glance aan Greta Thunberg denken. Is Greta eigenlijk gevaccineerd? Interessant wel als dat zo is, niet populair in haar originele kringen.
Greta is als kind in een ketel vol vaccin gevallen. Vaccin tegen rede.
Sinds Greta 18 is geworden, vinden ze haar niet meer interessant/aantrekkelijk.
@Joffri | 20-01-22 | 20:11: die is ook gewoon keihard geïndoctrineerd door haar ouders en omgeving. Zo hard dat ze inmiddels volledig overtuigd is dat het haar eigen mening is...
Kunnen we Marco die kant niet op schoppen ? Die weet wel raadt met die kids
Zo, jij bent ziek (maar wel grappig !)
Ongevaccineerden zijn ook extremisten, waarom is dat zo raar? Op die paar na die om medische redenen niet kunnen vaccineren gaat het om types die bewust iets weigeren, en daarmee bewust hun leven op het spel zetten, puur en alleen als ideologisch statement. Dat noem je 'extremist'.
Ik zou zeggen dat ik hoop dat u geen kinderen heeft.
En mensen die de ziekte op natuurlijke wijze hebben doorstaan? Zijn dat ook extremisten?
free climbers, coureurs, parachutespringers, deelnemers aan het verkeer, mensen die überhaupt hun bed uit komen. Extremisten, allemaal!
Er zitten misschien extremisten tussen, maar de meeste anti-vaxxers zijn gewoon idioten. Schaden zichzelf en anderen zonder enig doel. Geloven in kletsverhalen en kunnen niet logisch nadenken. Is dus ook zinloos om met ze in discussie te gaan, alsof je met flat earthers praat.
U mag nooit meer Grolsch drinken, ook geen blikje.
Als je denkt dat ze bewust hun leven op het spel zetten zonder ook maar iets van hen te weten (leeftijd, gezondheid, gewicht) dan ben jij de extremist.
*types die bewust iets weigeren* Ja waarom moet iedereen precies doen wat jij doet en wilt. Stel dat ze doorschieten in het "Hetero man gevaarlijk, regenboog man goed" en je hebt straks 20 transgenders in de regering die zeggen dat een piemel schadelijk is voor je gezondheid en iedere man zijn lid maar moet laten verwijderen, sta jij dan in de rij? En ja soa's zijn besmettelijk, voordat we dat smoesje weer krijgen. Wanneer gaan we aids eigenlijk aan de QR koppelen? Ze weigerden een condoom om te doen en hebben daarmee bewust hun leven op het spel gezet, dat is dus een extremist.
@Diederik_Ezel | 20-01-22 | 20:11: Dat ligt helemaal aan jouw definitie van anti-vaxxers.
“Bewust hun leven op het spel zetten”. Dus als gezonde twintiger/dertiger zet je bewust je leven op het spel bij het weigeren van een Vaccinatie tegen Corona? Overdrijven is ook een vak.
Volgens mij neem jij nu een extreem standpunt in. Dat mag je van mij best zeggen, want vrijheid van meningsuiting is een recht van iedereen. Alleen of het slim overkomt is een ander. De waarheid is vaak veel genuanceerder dan wat u als rede opnoemt. De meeste mensen die anti-vaccinatie zijn die ik heb gesproken hebben vaak een redelijke rede daarvoor. Vaak omdat ze al gezond zijn van hunzelf of niet in de risico groepen zitten. Maar moeten we dan spullen van ze afnemen? In de bak gooien? Boete's opleggen? Ik heb liever dat we mensen gewoon in hun waarde laten. De gevolgen van zo'n polarisatie zijn veel erger.
@Diederik_Ezel | 20-01-22 | 20:11:
".... maar de meeste anti-vaxxers zijn gewoon idioten. Schaden zichzelf en anderen zonder enig doel. Geloven in kletsverhalen en kunnen niet logisch nadenken. Is dus ook zinloos om met ze in discussie te gaan, alsof je met flat earthers praat."
Maar waarom zoek je dan zelf steeds weer , keer op keer de(ze) discussie(s) op?
Alleen maar om je inmiddels grijsgedraaide plaat met regelrechte haat naar ze en je eigen superioriteitswaan te (kunnen) spuien?
Ik ben oprecht benieuwd.
@Diederik_Ezel | 20-01-22 | 20:11:
Mag deze bot wat nieuwe antwoorden? De herhaling wordt wat saai zo.
www.google.com/search?q=%22alsof+je+m...
@BrulSpin | 20-01-22 | 20:32: Holy (-miniJoris-) Twee pagina's vol maar liefst, mooi gevonden BrulSpin.
Hoe zet een 15 jarige weigeraar zijn leven op het spel?
Geef eens 2 ijzersterke redenen waarom een gezonde 15 jarige verplicht moet worden zich te laten enten.
@Diederik_Ezel | 20-01-22 | 20:11: mogen jouw kinderen zo praten als die Canadese kinderen doen?
@BrulSpin | 20-01-22 | 20:32: Nice!
@Bertje "en daarmee bewust hun leven op het spel zetten" Dank, ik moest toch weer even lachen!
Ik geloof 1980 of zo, toen hadden we een ijshockey team wat aan de Spelen deelnam. Bestond voor het grootste gedeelte uit Nederlandse Canadezen.
De ijshockey wereld spreekt er nog steeds schande van, een knokploeg op schaatsen. Wel gelachen.
Dat was toen zo'n mooie sport... als ze echt boos op mekaar werden smeten ze de handschoenen op het ijs en werd er met de blote knuisten doorgeroffeld tot wederzijdse genoegdoening verkregen was... de losse tandjens opgeraapt ... handen schudden en ... doorrrrgaan.
Dergelijke indoctrinatie van kinderen is in mijn ogen een vergrijp dat wij als Nederland zouden moeten veroordelen.
Ik ben bang dat Rutte enkel gaat proosten met Trudeau.
Beide in hetzelfde kamp.
Ook onze jeugd wordt al jarenlang blootgesteld aan linkse indoctrinatie/hersenspoeling. Je ziet het op tv, je ziet het in schoolboeken. En beginnen we nu de wrange vruchten van te plukken. De Jesse Klavers en Robbie Jettens van deze wereld beginnen het nu voor het zeggen te krijgen. En het wordt alleen nog maar erger.
Premier Klaver, ik zie het er nog wel van komen. (Overigens zal dat niet veel verschil maken met wat we nu hebben, want het coalitieakkoord wat we nu hebben is zo'n beetje een 1 op 1 kopie van het GroenLinks verkiezingsprogramma.)
@VanBukkem | 20-01-22 | 20:10:
Ach, verstand komt met de jaren, ook bij de meeste kinderen/jongvolwassenen. Vroeger wilde ik ook vriendjes met iedereen zijn, en al mijn snoepjes uitdelen. Tegenwoordig niet meer
Ik moest vroeger gewoon mijn waffel houden als volwassenen ergens over praatten dat complex was, of als het over politiek ging. Prima om erbij te zitten, glaasje sinas erbij, maar mij werd snel duidelijk dat ik niet mee hoefde te doen. Tenzij mij iets werd gevraagd. Heeft me geleerd te luisteren en over dingen na te denken. En je kent gelijk je plaats. Volwassenen zijn nu eenmaal anders dan kinderen, en jouw beurt komt nog.
En... als je wel je snavel aan tafel opentrok kreeg je van je Pa een zogenaamde okkernoot.....(soort stompe oorvijg)
Precies grapjasz. Those were the days. En als het bezoek weg was, vroeg mijn pa wel wat ik er nou van vond.
Maak geen kinderen meer! Hou daar mee op, per direct. Laat ons maar uitsterven, de Komeet heb ik inmiddels besteld en ongelofelijke pijn in mijn nek van het 'naar boven kijken'. It's over! "Do you read?" "Copy that?".
Het land van stoere houthakkers met van die gezellige blokoverhemden...
Well, I am a lumberjack and I'm ok.
He's a lumberjack and he's oke, he sleeps all night and works all day!!
@Kaal-dik-en-lelijk | 20-01-22 | 19:55: I'm bareback(ing) lumberjack, who fucks all night and sleeps all day.. boehoe..
@Kaal-dik-en-lelijk | 20-01-22 | 19:55:
I cut down trees, I eat my lunch
I go to the lavatory
Ja dat waren nog eens tijden boys. Toen kon je daar nog grappen over maken. Vandaag de dag zouden travestieten gekwetst zijn. Had de belangenvereniging van houthakkers zijn schande uitgesproken. Zou er zijn geklaagd over het gebrek aan vrouwen bij Monty Python, of people of color... Gelukkig hebben we de video's nog!
@Kaal-dik-en-lelijk | 20-01-22 | 20:08: Carol Cleveland was funking hot, en ze was niet de enige.
Och, u praat deze poep weer goed?
En dan heb je natuurlijk geen rechten in een ethische maatschappij!
@swuinm71 | 20-01-22 | 19:56:
Ija-Ija.
Het gros van ons is opgegroeid in een tijd zonder dominante religie dan wel ideologie. Weg met kerk en proletariaat. Leve de vrijheid!
De gelukkigste generatie uit de geschiedenis (voor zolang het duurde dan).
Maar hoezo is dan nu ineens weer voorbij? Waar komt die enge drang tot groepsdwang vandaan? Wie of wat stuurt dat aan? En waarom?
Dit is anders. De enige oplossing is dat we het samen doen. Geen andere. Ja, nou ja, dan moet je soms maar mensen buitensluiten. Dan moet dat maar zo. Ja, god, ja nee, hoe moet ik dan anders verder. We moeten het samen doen toch. Toch. Ja. Straks verminderd mijn huis in waarde en kan ik al mijn plannen aan de kant zetten... En dan..?? Door een stelletje mensen die gewoon niet mee doen..??
"Waar komt die enge drang tot groepsdwang vandaan? Wie of wat stuurt dat aan? En waarom?" WEF, WHO, en alle anderen die hier een mega verdienmodel van gemaakt hebben. Religie is slecht, maar ze willen wel dolgraag zelf voor god spelen.
"Waar komt die enge drang tot groepsdwang vandaan? Wie of wat stuurt dat aan? En waarom?"
Heeft u een kwartiertje?
(disclaimert: het hoeven niet per se de Ruskies te zijn, enkel dat het zo zou kúnnen werken):
"Former KGB Agent, Yuri Bezmenov, Warns America About Socialist Subversion"
www.youtube.com/watch?v=Z1EA2ohrt5Q
@neonreclame | 20-01-22 | 19:57: Het is mens eigen om in stammen en groepen te denken. Mensen willen ergens bijhoren en daar gedragen ze zich ook bij. Fascisme en communisme gaat nog een aantal keer in de toekomst voorkomen, maar dan in andere vormen zoals we ze kennen. En met fascisme bedoel ik de definitie: "politieke stroming die streeft naar een autoritair bestuurde samenleving, waarbij de natie boven het individu wordt gesteld."
@bullent | 20-01-22 | 20:13:
Ja, ok..
Vraag van @abject was, hoe dan... Wanneer, om welke reden,, Gaat het om geld, gaat het om vrouwen, gaat het om alles wat je lief hebt, wie kun je nog vertrouwen.. ( Sorry )...
Ik zal mij met mijn beperkte middelen blijven verzetten.. ( Soms is het echt fijn om niks te hebben... )
Dat die Canadezen in tegenstelling tot hun zuiderburen nooit afstand hebben genomen van dat Engelse koningshuis zegt natuurlijk wel iets over de mentaliteit aldaar: toch een beetje slaafs en gehoorzaam.
Gelukkig zijn Nederlanders heel anders, die hebben ook niets met koningshuizen, behalve het onze, maar ja, "die doen het dan ook echt zo goed" haha.
@zwellevertje | 20-01-22 | 19:59:
Wij sporen ook niet.
Als Ernst Kuipers morgen bedenkt dat we allemaal in de sloot moeten springen in verband met corona, dan staat morgen half Nederland in de sloot.
Canada en snowflakes, what's new?
Zeg me alsjeblieft dat dit gewoon een dystopische SF-B-film is....
Deze kinderen komen rechtstreeks uit het boek 1984 gekropen.
En onder andere hierom zette Jordan P. destijds zijn hakken in het zand.
Doet me denken aan die foto van een jeugdvoetbalteam, waar al die kinderen gingen knielen wegens BLM. Maar 1 meisje bleef staan. Eng gewoon.
Max bleef ook staan, terwijl bijna alle coureurs gingen knielen voor dat BLM gedoe.
Men heeft Max echter nooit gevraagt WAAROM hij niet wilde knielen.... wel viel mij op dat Wilders een keer een tweet stuurde naar Max om hem te feliciteren, het zal toch niet......?
In Canada beginnen ze al met de caribouster.
Canada en Australie zijn af, daar zal ik nooit van mijn leven nog naartoe gaan
In het rijtje met Oostenrijk, Frankrijk en Italië inderdaad.......
*daar zal ik nooit van mijn leven nog naartoe gaan* Niet nodig, het komt wel naar jou toe.
@swuinm71 | 20-01-22 | 19:47: Wat is er mis met Oostenrijkers?
Fransen helemaal gelijk, zet daar geen stap meer... maar heb fijne ervaringen met Oostenrijk hoor.
Wat wil je met een premier als Trudeau, Yasser Ferras on steroids..
Tja. Vergeleken bij zo'n Tudeau is Joe Biden een ouwe rechtse ijzervreter.
Als junior ooit met rare praat thuis komt, dan komt dat school. Van een aantal juffen heb ik het telefoonnummer in mijn telefoon staan.
Rustig aan Jeroen
Toch even benieuwd Leptob..
Wat stond er in de brief van Junior..??
@neonreclame | 20-01-22 | 19:41: Uitnodiging om een afspraak te maken voor Pfizer. En ik vind dat even ingewikkeld. Ik heb mij niet laten vaccineren omdat ik daar mijn eigen redenen voor heb. Nu moet ik beslissen voor een ander. Een ander klinkt wat onpersoonlijk maar je snapt vast wat ik bedoel. Ben ik zelf nog geloofwaardig als ik mijzelf niet laat vaccineren en mijn zoon wel?
@Leptob | 20-01-22 | 20:01:
Kinderloos neon zegt , niet doen.. Wat betreft Junior zal dat wel wat consequenties met zich meebrengen dunkt mij.. ( Niet mee op schoolkamp e.d ). Dus ja, lastig.. Dat ze junior, 8,9,10, zoiets, aanschrijven, en buiten jou/partner omgaan, vind ik dan meer dan schandalig...
@Lebtop, de brief aan junior in Casa Tectonicos is inmiddels verscheurd (zelf wel 'volledig' gevaxxt). Ieder maakt zijn eigen keuze bijv. i.g.v. evt. andere aandoeningen.
@tectonicos | 20-01-22 | 20:23:
Even mengen hoor..
Wat is uw idee dat uw kind word aangeschreven... ?? ( Als ik vragen mag, uiteraard )
@neon: 'Tuurlijk, np. Tot uw opmerking had ik er niet bij stil gestaan. 'Aan de ouders/verzorgers', zoals de school dat altijd netjes doet, was beter geweest. Maar wat mij beduidend meer stoorde is het vage taalgebruik in de brief, vrijwel geheel feitenvrij, zonder cijfers. Vaccinatie is een keuze, dat werd wel vermeld, maar informatie om beslissing te ondersteunen geheel afwezig. Daar werd ik niet vrolijk van.
De vaccinatie-jugend.
Die kinderen kunnen er niets aan doen, maar worden smerig misbruikt door hun omgeving.
Ik begrijp oprecht niet dat iemand hier naar kan kijken en denkt van.... ja, dit is zoals het hoort.
Hiervan gaan toch je haren recht overeind staan?
Zeker niet de mores hier om te vinden dat die kinderen gelijk hebben.
Veel mensen hier zijn (gelukkig) van mening dat een overheid uiterst terughoudend moet zijn in het overschrijden van de lijn tussen optreden als een bestuurder en optreden als een ouder. Is een rechts trekje. Links daarentegen heeft doorgaans het beste met je voor, maar wee je gebeente als je een ander idee hebt over wat "het beste" is dan zij.
Wow
Kunnen we als Nederland niet per direct alle verdragen opzeggen met zo'n fout fascistisch land?
Toen ik zo oud was zat ik achter de vrouwen aan.
Gelukkig werd daar toen nog geen afgifte van gedaan.
@VanBukkem | 20-01-22 | 19:50:
"toen nog geen afgifte van gedaan."
U bestelt ze tegenwoordig per postorder?
@Milton_Styx | 20-01-22 | 20:32:
Ik bedoel natuurlijk AANgigte.
@VanBukkem | 20-01-22 | 20:42:
Maar natuurlijk. Leek me duidelijk.
Was te mooi om niet in te koppen.
Doe zo voort. ;)
Het ziet er slecht uit voor m'n pensioen.
Tja, die Canadezen blijven toch altijd een beetje de second-hand Amerikanen, een stukje minder grof on the outside,
maar total bonkers on the inside.
Wat sneeuw, ijs, amerikaanse invloed en trudeau niet kan doen.
Niet echt, Canada is echt full-retard woke gegaan, bij elke vergadering moet je beginnen met een 'land acknowledgement' (sorry zeggen dat je daar als blanke bent basically)
Walgelijk
Canada is een soort Belgie; twee talig w.o. 1 taal Frans. Kansloos
Triest, half gehersenspoeld. Zag laatst een stukje waar kinderen gevraagd werd een zelfportret te tekenen, een groot deel tekende zichzelf met een mondkapje. En dat komt nog bovenop al het andere "woke" geneuzel dat ze tegenwoordig op school meekrijgen. Duistere tijden in het verschiet mompel ik je.
Tekenend( *) maar zo waar...
Trim dat nog maar eens uit die koppies... Zelfs als er , zeg maar , einde jaar een groen licht gegeven wordT, dan is het al gedaan en kunnen zij zich geen leven zonder mondkapje meer voorstellen....
@neonreclame | 20-01-22 | 19:37:
Met het huidige onderwijsniveau, before long, gaat CRT dicteren dat babies met een masker op geboren worden.
Nu al weet 60% niet meer waar Abraham de mosterd haalt. "Die komt uit een potje"
Als ik discrimineer, zeg ik dat er ook zijn die zeggen: "mosterd komt uit een tube"
Maar ja, die zijn knijpen gewend.
Maar dat heb ik dus niet gezegd.
Ik hield mijn mond dicht toen mijn vingers bewogen.
Tragisch dit.
The Madatorian
Rubbertegel-generatie.
Wat een zieke wereld leven we in.
Zijn dit die kinderen waar Marco B niet vanaf kon blijven? Of is dit dezelfde jeugd theater groep die Kameltoe Harris had uitgenodigd? Of is dit de Trudeau jugend? Wat is er gaande???
Hersenspoelen is niet zo moeilijk, hersenterugspoelen is een stuk lastiger.
Het gewone abnormaal
Met indoctrineren en hersenspoelen kun je niet vroeg genoeg beginnen. En ik maak me dan ook ernstige zorgen over onze jeugd van tegenwoordig. Als ik zie hoe makkelijk die denken over lockdowns en mondkapjespflicht, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, dan belooft dat niet veel goeds voor de toekomst, als die generatie het voor het zeggen krijgt.
Maar goed, met een beetje geluk zijn wij toch dood tegen die tijd, dus ze hebben vooral zichzelf ermee.
"I believe that children are our future. Teach them well and let them lead the way"
Houston, we have a problem…
Ow, wacht, die gaat niet meer reageren.
@Wijze uit het Oosten | 20-01-22 | 19:40:
"You put the needle.. "
In plaats van rubberen tegels pleit ik voor betonnen. Bij voorkeur uit de lucht.
Mag er ook een clip van Frozen bij?
Marco, nee, terug! Afblijven! Nee, niet doen!
Whahaha!
De usual suspects hier met hun kids op de Canadese TV, lekker man
Doet denken aan een periode waarin ook maar weinig mensen autonomie hadden. Brr
kwam er onlangs achter dat Canada een 'truth en reconciliation comission' heeft. land is een volledig woke paradijs geworden.
Ziek.
Misdadig
Interessant,doe de groeten aan kleine frans
Het lijken wel kleine Greta Dungbergjes.
Het zal bij sommigen wel gal opwekken maar ergens doet dit mij denken aan de Hitler Jugend.
Dit is inderdaad ongeveer, nee juist exact hetzelfde.
#MeToo
Josef had toch ook zo een projectje ergens in een ver regenwoud. Zijn die nakomelingen asielanten geworden in Canada?
Hoeveel talen spreken ze?
(Ik vraag dit voor een vriend die concurrentie vreest)
Waar is de tijd van 'The Great White North' gebleven? Bob & Doug McKenzie. CANAD Hosers!
The Dukes of Hazard.
Strange brew.
De Dukes of Hazard. Typische Trumpstemmers. Hadden zich nooit laten vaccineren.
@Underthedevil, yep.
Franstalige Canadezen. Dat zijn de ergste.
Echt compleet van de pot gerukt dit.
Zijn er überhaupt Franstaligen waar je blij van wordt?
@Wayfaring stranger | 20-01-22 | 19:50:
Nee.
Ik heb ze in Zwitserland van dichtbij meegemaakt, Franstalige Zwitsers, je kunt er niks mee. En dan kom je 15 kilometer verderop in Duitstalig Zwitserland, en hee, niks aan de hand.
Het is echt de taal.
@VanBukkem | 20-01-22 | 19:53: Een soort limburgers maar dan erger begrijp ik?
@Dezenaamhier | 20-01-22 | 20:35:
Zo zou je het kunnen zeggen ja.
@VanBukkem | 20-01-22 | 19:53: Franstalige Belgen, Walen genoemd. Leven al 180 jaar op het zweet van de Vlamingen maar zijn nog altijd zo arrogant dat ze zelfs geen Nederlands willen leren op school. Maar oh oh als je ze eens antwoordt in het Nederlands als zij iets vragen in het Frans. R..... t!
@kokenrel | 20-01-22 | 21:38: Eens.... ik had ook die ervaring toen ik een paar keer ergens in Wallonie was, het 1 en al grauwe armoe daar, verdommen het om NL's te spreken.... nou, dan maar in het Engels....(ook niet!), zelden zo'n chauvinistisch zooitje meegemaakt als de Walen en de Fransen zelf, daar had ik 30 jaar geleden dezelfde ervaring en heb mij toen voorgenomen geen STAP meer te zetten in dat land.
Doe mij Duitsland en Oostenrijk maar, daar doen ze wel moeite om je te verstaan als je het juiste Duitse woord niet weet en zo.
Als je tien jaar geleden hierover een fictie film had gemaakt had iedereen dit ongeloofwaardig gevonden.
Hahahaha, stel je voor.
Ja. stel je voor....
Ik ben bang dat er ook heel veel volwassenen zijn die er net zo over denken.
Die dikke van de VARA sowieso. Die zat bij VI Vandaag te ageren tegen 'de ongevaccineerden' alsof het tweederangs burgers zijn.
@keestelpro | 20-01-22 | 20:02:
Omikron komt wat dat betreft goed uit. Het riedeltje vindt steeds minder oren.
hoe kan dat nou? het is toch altijd de schuld van geenstijl?
Nou, dit is toch echt exact hoe discriminatie werkt. Beetje bij beetje.
Knap om zelfs hier FvD bij te betrekken, chapeau heur! Da's trouwens een Frans woord, chapeau. In Canada spreekt men Frans. Het woord betekent hoed. Zeau, en nu ga ik poepen.
@UnderTheDevil | 20-01-22 | 19:34: Ik ben diep onder de indruk van uw kennis...
@zwellevertje | 20-01-22 | 19:36: en toch komt het tribunaal dichter en dichter. Waarom denk je dat al onze grote leiders plots beginnen terug te krabbelen? Zie Engeland, Israel en straks België. Onze porno-premier doet het ook al in zijn broek en van ranzig is van de aardbodem verdwenen.
Ik hoop (eeh), dat @UndertheDevil klaar is met poepen, want ik lees ook net de tekst van @Zwellevertje.... maar hoewel ik het totaal NIET eens ben met hoe FvD in het Coronadebat tekeer trekt (ben een geboosterde 70+).... ik heb mij kapot zitten ergeren hoe kamervoorzitter Bergkamp deze v Meijeren vandaag heeft aangepakt, dat zelfs Fleur Agema (terecht) in de interruptie-microfoon zei dat zij (Bergkamp) bezig was een gekozen Volksvertegenwoordiger de mond te snoeren.
Wie was dat ook alweer die zei : Ik ben het niet eens met wat u zegt, maar ik zal
uw recht om het te zeggen tot mijn dood verdedigen" .... Ah, Voltaire... hoewel de meningen verdeeld zijn of hij dat echt zo zei (ooit).
Luid applaus.
*sarcasme overigens*
Ik hoop het
Klopt! Alle ongevaccineerden, maskerweigeraars en illegale feestjes bezoekers gaan aansprakelijk gesteld worden voor de economische, gezondheids en emotionele schade die ze veroorzaakt hebben.
Is dit de Kids Voice?
Heftig…. Er missen naast hersencellen wat letters in de ondertitels
Totaal wappie
Tim Hofman: er ligt een nieuwe klus voor je klaar. Pak je koffers.
Forget it. Hofman is het (de?) vleesgeworden woke.
REAGEER OOK