Rutte IV houdt vliegveld Lelystad aan de grond
Faalproject blijft falen
Het kostte ondertussen een dikke 200+ miljoen euro, maar nog geen enkele passagier wandelde door de nieuwe terminal. Nog geen fatsoenlijk verkeersvliegtuig meldde zich bij de gloednieuwe verkeerstoren, geen koffer werd nonchalant en veel te hard op een karretje gesmeten, geen stewardess dook met een piloot het personeelstoilet in, geen enkele ruzie over de extra kosten van te zware bagage werd gevoerd, geen dildo werd door de douane uit een tas gevist omdat de vrienden van de passagier die daar voor de grap hadden verstopt, geen reiziger kreeg door Joris Linssen een camera in zijn smoel gedrukt en geen grote groepen verveelde telefoonstaarders zaten te wachten tot ze eindelijk konden boarden. Het enige dat tot nu toe landde op de verlengde landingsbaan zijn dikke rekeningen en nog dikkere stikstofrapporten. Lelystad Airport was niets, is niets en lijkt ook nooit iets te worden. Nu de stikstofberekeningen door het geblunder van Schiphol wederom niet op orde zijn en Rutte IV doortastende besluiten op dit gebied naar de lange baan laat taxiën ziet de toekomst voor het Flevoland-project er somber uit. Gefeliciteerd Nederland, we hebben nu ons eigen Don Quijote Airport, ons eigen Tempelhof, ons eigen vliegtuigloze vliegveld. Misschien kunnen we het nog gebruiken voor de opnames van schijtlollige autoshows. Hebben we er tenminste nog iets aan.
INSTANT UPDATE: Links Rotterdam heeft ook Rotterdam The Hague Airport nutteloos verklaard.
Vooral blijven dromen
Reaguursels
InloggenSchiphol bestaat al meer dan 100 jaar dus welke zot gaat daar wonen. Je bouwt toch ook geen huis naast een een vulkaan. Overigens boven de, ik dacht 500 meter hoogte teld CO2 niet meer mee. Dit heet wenspolitiek.
Lelystad airport operationeel had ik wel willen meemaken. De ene na de andere birdstrike bij het opstijgen en naderen. Veel te dicht bij de Oostvaardersplassen met duizenden ganzen en andere vogels.
Tja. Ondernemers en mensen die wat WILLEN. We schijnen ze nodig te hebben, maar ik zie voornameiljk mensen die 'zelf de voordelen willen pakken en aan de rest de nadelen geven'. Mensen die voor een extra vliegveld zijn, prima, maar ga dan zelf onder de landingsbaan wonen.
Gek dat dat stikstofprobleem helemaal niet bestaat en ophoudt bij de Duitse grens ( volgens Plassterk) en gecreëerd is door ambtenaren.
Zie; https://www.telegraaf.nl/watuzegt/2112711345/stikstofcrisis-is-een-door-ambtenaren-gecreeerd-probleem
Maak van die incheckbalies prikstraten dat schiet het boosteren ook op.
Intussen maakt Schiphol Group volop plannen om Eindhoven Airport uit te breiden. Go figure.
Schiphol in je achtertuin, arme Eindhoven-Zwollenaren.
De vluchten die nu uitvallen op Schiphol, kunnen juist prima naar Lelystad. Alleen nog wel even het luchtruim opnieuw indelen, #beneluxquestie.
En sowieso niet meer vluchten vanaf Eindhoven!
Misschien woon ik in Brabant...
Prachtig ruime COA lijkt me. Win win, want daar assiel aanvragen, procedure doorlopen, en bij geen assiel, je kunt gelijk instappen. Thank me later!
Lelystad= voor vakantievluchten met vetklappen van de patatjes-mét uit Spanje. Die vliegtuien zijn zo zwaar van die bewegingsloze mensheid, dat er zeer laag gevlogen wordt over Ommen en Zwolle. Bepaalde groepen zijn in protest hiertegen daar de landingsbanen 600m te kort zijn en officieel niet EUnorm zijn (geen idee of dat zo is). Tot zover, dit was Brandpunt
Neutraal Moresnet weer oprichten en samen met de Duitsers en de Belgen daar een megavliegveld van maken om Maastricht Aachen, Brussel, Schiphol, Dusseldorf en de kleinere vliegvelden in de buurt voor een heel groot deel te ontlasten. Een speciale regeling met de EU maken om de uitstoot van Neutraal Moresnet niet te laten meetellen, zo kunnen 3 landen hun CO2 en NOx drastisch omlaag brengen. Frankrijk mag ook meedoen als ze dat willen. Hoge snelheidslijnen laten rijden vanaf NM naar Randstad, Ruhrgebied en Vlaanderen, dat kan je ook "duurzaam" noemen, dus ook dat is goed om de uitstoot terug te dringen. Snelwegen met veel faciliteiten voor elektrische auto's, dus ook daar zit een grote winst in.
Oh, dit was sarcastisch bedoeld, maar het zou me niet verbazen als de dames en heren in Brussel daadwerkelijk met zo een idee zouden komen. Vele miljarden in de sloot gooien voor een megalomaan project dat tot mislukken gedoemd is en waar een bepaalde selecte groep heel veel geld opstrijkt.
Ik zou wel eens willen zien hoeveel van die tegenstanders een paar keer per jaar met het vliegtuig op vakantie gaan. Maar niet via hun achtertuin natuurlijk.
Hoera als Lelystad vliegveld niet doorgaat! Zet er maar flats omheen, de wegen liggen er dus al.
Zet de hele baan vol met zonnepanelen, en een windmolen op de toren.
Airport Maastricht is al tig jaren een spons die geld opzuigt.Een ramp met meer nadelen als voordelen.
Daarom willen veel omwonenden? de luchthaven Maastricht-Aachen Airport liever vandaag dan morgen ook dicht. Stel je voor wat je goedkoop op de kop getikte woning dan in een klap meer waard is. Ik hoor de kassabel!
Kunnen we er geen luchtvaartmuseum van maken?
Wel een Lelylijn spoorbaan a la 300 miljard, geen zorg, geen uitwijk vliegveld. Zucht...
Wel gaaf hoor die enorme dingen laag over, dat het in de lucht blijft.
Ga nou die Markerwaard gewoon inpolderen.
Er moeten huizen komen.
Verplaats de luchthaven.
Reken op een straal van 40km met overlast minimaal.
600 tot 1000 meter hoogte geeft nog steeds overlast en laag gedreun.
En er is nooit rust.
Groningen Airport Eelde.
Het geldverslindende prestigeobject van provinciebestuurders met grootheidswaanzin. 1,5 zakenman en een verdwaalde toerist kosten doorlopend belastinggelden. Maar onder de landings-en aanvliegroute de natuur van het Fochteloerveen heilig verklaren en de boeren uitkopen. Logisch denkende politici. Net zoiets als gestippelde zebra's.
Grappig, die 1.5 zakenman was ik er 1.0 van. Ooit.
Lijkt me het ideale vliegveld voor Sander S. Als enige passagier meteen je bagage en door!
Mooi dat het lager vliegen boven de veluwe ivm vliegveld Lelystad, wel vast ingevoerd is.
Na Rotterdam ook Maastricht Aachen airport.
Vanmiddag op de radio gehoord.
Hier radio Oranje, Maastricht is bevrijd.
Maak van vliegveld Lelystad een militair Area 51 eventueel met UAV's en experimentele drones.
Trekt veel dagjesmensen aan.
Goh!,wat een toeval weer, nu er zogenaamd milieuplannen zijn om Schiphol in te krimpen...
Misschien is dat nu helemaal niet meer nodig door het express laten opheffen van sommige regionale vliegvelden ten gunste voor Schiphol.
heel mooi. Ik ben de tel al kwijt, maar volgens mij zijn we in totaal nu al bij 1 of 2 goede beslissingen van Rutte.
Is gewoon een uitbreiding van Schiphol... als je het rendabel kunt krijgen prima. Onze GroenLinksers en andere CO2-deugers moeten toch lekker goedkoop naar verre oorden kunnen vliegen?
Links Rotterdam moeten ze net als Links Nederland in een krokodillenluik flikkeren.
Wel zielig, moeten ze geitenwollen sokken met quinoa eten en dat vinden ze niet fijn.
Voor mij mag het vandaag nog open mits er vluchten komen van Lelystad (woon ik vlakbij) naar Toulouse (woon ik óók vlakbij), dan hoef ik op Schiphol (na eerst op de A10 zenuwachtig in de file terecht gekomen te zijn) daarna nog 3 km lopen op Schiphol naar het einde van de B pier, niet meer te ondergaan.
Waarom hebben ze op Schiphol trouwens die lopende trottoir banden weggehaald? Is gewoon niet meer te doen als je, zoals ik, beetje slecht ter been bent.
Wat een ellende he, twee huizen. Gossie, zielig, ach. En inderdaad, waarom is er geen lopende trottoir band van Schiphol naar Toulouse. Schande.
@dathoujetoch | 16-12-21 | 18:24: te langzaam..
@Stadsjapie | 16-12-21 | 18:31: maar ze schrijft zelf dat ze beetje slecht ter been is, dus wat maakt het dan uit?
Verkoop een huis en haal je eigen vliegtuig... oh wacht dat heb je dan ook niet meer nodig, dubbele winst!
Ik woon ook in Frankrijk maar dan helemaal, betaal hier belasting en mijn ziekenfonds. Fijn als er voor de economie en de werkgelegenheid een vliegveld bijkomt in Nederland maar om als verwende nederlander 'mits' te schrijven omdat je met het vliegtuig steeds moet overhoppen van Toulouse naar Lelystad vind ik van een ongehoorde arrogantie. Wij pakken de auto als we familie gaan bezoeken. Die arrogantie is misschien te verklaren door het feit dat het gros van de nederlanders in Frankrijk geen belastingen betalen hier en ook geen ziektekosten maar doen alsof ze hier 'wonen'. Laat de figuur toch lekker gaan rolstoelen.
@dathoujetoch | 16-12-21 | 18:24: Joh het zijn er 4 inmiddels en een 5de in overweging. sneu type...
@doggolino | 16-12-21 | 18:50: Dat rolstoelen heb ik al ontdekt joh, is meestal dat elektrische karretje waarmee ik jou dan voorbij zoef op Schiphol..:)
@doggolino | 16-12-21 | 18:50: Ik werk in beide landen joh, kan ook toch, alleen beetje moeilijk te begrijpen voor u lijkt het!
@Zeurders | 16-12-21 | 18:35: Wat moet ik met al die Euro's Zeurders, die zijn binnenkort toch niks meer waard en de huizen en land houden hun waarde wel, dus blijf lekker zo doorgaan. Eerste vlucht Toulouse - Amsterdam weer op 5 januari a.s.
@BoerinFrance | 16-12-21 | 18:54: Toch wel modeltje kleine Jonh Deere?
@doggolino | 16-12-21 | 18:50: Oh, en we hebben een echte schapenboerderij dus ik zou niet weten hoe we in godsnaam steeds naar Nederland zouden kunnen gaan zoals deze BoerinFrance beweerd. Een hele neppe boer of boerin en hun dieren interesseren ze niks. Echt gelul waar ik een tikkeltje nijdig om kan worden omdat onze dieren heel belangrijk voor ons zijn.
@BoerinFrance | 16-12-21 | 18:55: dat zeggen al die viezerikken die in Nederland de wet willen ontlopen en denken dat ze hier hun smerige boerenstreken kunnen uitleven.
@BoerinFrance | 16-12-21 | 18:53: goed joh, en nog steeds beetje slecht ter been joh, vijf huizen joh, ik ben prinses Bernard joh. En ik heb een zwaar leven joh. Joh.
@GoedGaan | 16-12-21 | 18:59: Kan niet, in 2 landen tegelijk wonen want de wet zegt dat je maar in 1 land belasting betaald. Behanger dat je er bent. Wij hebben jarenlang een internationaal bedrijf binnen Europa gehad maar we hebben maar 1 land als thuisbasis gehad, namelijk het land waar wij belastingen betaalden. En dat was Frankrijk.
@dathoujetoch | 16-12-21 | 19:04: Ja, precies, dat gezeik. Weet je wat nederlanders hier rondvertellen? Dat ze door de nederlandse regering worden betaald om hier te gaan wonen? Echt niet normaal. En dan vragen de simpele franse mensen ons hoe dat nou zit. Nou, dat ze met uitkeringen hier de 'boer en boerin' denken uit te hangen tewijl ze niets produceren. En daarom verbazen de fransen zich erover. Ze doen niets maar ze hebben geld.
ls de franse belasting zou weten dat je beweert in Frankrijk te wonen ozuden ze dolgraag je kop willen want het betekend waarschijnlijk dat je al jaren geen belastingen hier hebt betaald terwijl je hier woont. Dus rolstoel nou gewoon de autoroute Toulouse-Lelystad en hou je waffel stijf dicht. Mensen betalen belastingen en dat gun ik jou ook.
@GoedGaan | 16-12-21 | 18:59: eentje van 1990 een 2650 en een Gator
@dathoujetoch | 16-12-21 | 18:24: Je hebt nu eenmaal winners en loosers.. dat houd je toch
@doggolino | 16-12-21 | 19:00: Heb jij wel eens gehoord van een akkerbouwer Schapenboer??Én iemand die gewoon een bedrijf heeft in NL én in France!
@doggolino | 16-12-21 | 19:03: Ten eerste ben ik bioboer en akkerbouwer en betaal gewoon in 2 landen belasting zoals dat hoort, niks geks aan hoor.
@doggolino | 16-12-21 | 19:09: Ik ben geen behanger doggolino, heb gewoon in beide landen een bedrijf, gek hé dat dat kan? En dan betaal je ook gewoon in 2 landen je belasting. En jah daarom reis ik tussen NL en France, 2 prachtige landen. Maar jaloerse types heb je natuurlijk altijd.
@doggolino | 16-12-21 | 19:16: Wilt u mijn jaarcijfers en belastingaangiftes voor France en Nederland soms inzien sukkel.
@BoerinFrance | 16-12-21 | 19:38: Yeah yeah, course I love ye! De enige nederlandse bioboer en akkerbouwer hier in de omgeving kweekte alleen maar onkruid. Kreeg veel europese subsidies. Weetjewel.
@BoerinFrance | 16-12-21 | 19:40: Ben niet jaloers, heb een mooie jonge nederlandse man, groot, sterk en niet gehandicapt. En hij werkt nog steeds op internationaal niveau.
@BoerinFrance | 16-12-21 | 19:42: Ik ben geen sukkel en ik hoef je cijfers niet in te zien. Misschien andere mensen op Geenstijl? Ik heb genoeg te doen hier op de boerderij. Ik ben al met pensioen maar zo'n zielige sukkel als jij die een lopende band nodig heeft op het vliegveld zal ik nooit worden. ik pak de auto en rij in mijn ééntje naar NL. Jij bent de sukkel die Nederl
@doggolino | 16-12-21 | 19:45: ....... Jij bent de sukkel die Nederland moet verraden voor een nep identiteit in Frankrijk. Ik ben en blijf nederlandse en ik zal nooit de franse nationaliteit aannemen. Wij zijn eerlijk en geven alles op aan de belastingen. En zo houden wij onze (arme) franse gemeenschap op peil. Jij loopt binnenkort tegen de lamp en dan mag je betalen, vriend! Doei, ik ga dineren, franse tijd.
Al die flyboys blijken toch een stuk traditioneler dan gedacht - waarom vast houden aan Schiphol? Het is een polder onder Amsterdam! Je kunt een polder rechts naast Amsterdam ervoor in de plaats krijgen! Ik snap dit niet. Meer ruimte. Minder stilte-requirements. Meer mogelijkheden tot groei.
zoals ik al eerder in de panelen heb verkondigd: een prachtige noodopvang voor migranten. Alleen de bedden nog neerzetten en het kan van start!
Vluchtelingen dienen opgevangen te worden bij Links Nederland thuis. VVD stemmers zijn ook links btw.
Die migranten zijn ook in de wielkas van een vliegtuig gekomen toch? Het universum barst vab dit soort mooie symmetrieen.
Misschien kunnen we er een militair vliegveld van maken, we moeten toch een beetje aan landjepik doen met straks 20 miljoen mensen..
Enschede had ook een leger vliegveld, geschikt voor DC10, ook na lang zeiken en polderen afgeschreven, nu fietspad en een bosje = natuur.
Zo maak je jezelf steeds meer afhankelijk van machten en krachten buiten de burger, laatste trip in oktober was via eindhoven (heet dat de turkije baan? wat een hang "jongeren" daar) , kom daar liever niet meer.
Was u nu op een vast heel erg nodige trip naar Eindhoven of naar Turkije? Niet echt duidelijk dit.
Vliegveld in Enschede is er nog wel. Er wordt ook wel op gevlogen door bijvoorbeeld Lufthansa die er tijdelijk materieel parkeert. Zakenvluchten ed. ook wel. Een volwaardige baan inclusief verkeersleiding. Het oude militaire terrein rondom het vliegveld is tegenwoordig wel openbaar. Fietspad, bos en een nieuwe woonwijk.
Het Turkije van Erdogan bezoek ik niet en ik koop er niet van.
Via Eindhoven vakantievlucht maar zo veel onguur hangtuig dat ik daar nooit meer hoop te komen.
Enschede heeft ook slopers die af en toe landen, 10000 euro per maand stalling kosten, mooi, maar waarom niet meer inzetten op vakantievluchten?
Wel mooi hoor, ontmanteling:
www.tubantia.nl/enschede/laatste-boei...
Waarom gebruiken ze dat vliegveld niet voor het uitzetten van uitgeprocedeerde en/of illigaliers naar eigen land?
Dichter bij alle azc en privelege van een eigen vliegveld.
@MediastadInwoner | 16-12-21 | 18:02: Je trekt de aandacht van Joris zo wel.
Dat vliegveld is al sinds 1973 open. Er worden nu al jaarlijks 100.000 starts en landingen gemaakt. Alleen met kleinere toestelletjes dan uw vakantiekoektrommel. Dat kan prima zo blijven. Al die rare verkeersleidingsfratsen terugdraaien, en gewoon weer een mooi regionaal opleidingsveld van maken.
Dan ook de paraclub weer terug , nog een sprong daar gemaakt en toen hebben ze loods en masjien verkocht, club opgeheven.
@28 | 16-12-21 | 18:04: Parenclub? Jakkie.
Het is een tussenstap natuurlijk. Over een maand of 3 horen we dat het COA de hallen gaat ombouwen om er asieleisers in op te kunnen vangen. Dat wordt dan het inschrijfpunt. Geen gelazer meer in de bus naar Ter Apel en wie wil er nu geen AZC met eigen landingsbaan? Dan kan de KLM ze meteen op plaats van bestemming afleveren wat de capaciteit natuurlijk ten goede komt. Wees welkom in nog grotere getale.
Gewoon een uitzetcentrum van maken.
Een of ander oud vliegtuig inzetten voor het vervoer van de enkeltjes.
Een ouder bestuurslid van Schiphol vertelde ooit tevreden lachend dat je voor de groei van Schiphol gewoon een dorpje van de kaart kon vegen.
Goed voor de bonussen, dus doen we dat. Beetje lobby, beetje belangrijk doen. Blijkbaar zijn die sloop- en graaitijden voorbij.
Doet ook een beetje aan de NAM denken, wat die in het oosten van het land aan het doen zijn. Vooral de manier waarop.
Follow the money...
O ja, dit was ook een mooie;
Programma duurt 40 minuten.
Kijk vooral goed naar hoe Eneco en de overheid de burgers bespelen en later ook onder druk zetten om hun zin te krijgen. Wat de burgers willen boeit ze helemaal niet. De burgers zijn aanvankelijk vriendelijk en meegaand, totdat ze in de gaten krijgen dat er een vreemd spel wordt gespeeld, waar zij voor gaan opdraaien. Dan ontstaat boosheid en verdriet en verbittering.
Opstandelingen
Do 1 jul 20:30 - Seizoen 3 Afl. 5 - Hoog spel in Culemborg
De wethouder van Culemborg begint een initiatief dat moet leiden tot enthousiasme voor de komst van zes grote windmolens. Maar als omwonenden in protest komen, begint de gemeenteraad te wankelen.
NPO start. Google naar BV_101406063
@AdvocatusDiaboli | 16-12-21 | 17:57: door die uitzending heb ik de petitie getekend en het heeft geholpen!
Windturbines zo hoog als de Eiffeltoren... Door wethouder Groen Links
De overheid is hier De wethouder van Culemborg .
@Roos | 16-12-21 | 17:59:
Maar de manier waarop met burgers wordt omgegaan is nog niet weg.
Eneco heeft keiharde gladpratende sales-mensen en juristen ingezet om iets voor elkaar proberen te krijgen. Ze spelen met de burgers. De ellende kan ze helemaal niets schelen, als zij dit jaar maar lekker cashen.
In het oosten van het land is de NAM troep in de grond aan het pompen. De burgers hebben nog maar net door wat er haan de hand is onder hun voeten.
@AdvocatusDiaboli | 16-12-21 | 18:05: klopt. In Culemborg hadden ze een paar boeren jaarlijks een zak geld beloofd zodat die dingen daar konden staan.
En die wethouder Joost van Groen Links praatte met 2 monden, was goed gefilmd zonder dat hij het in de gaten had. Die kreeg vast ook wel iets onder de tafel van Eneco
Je kan toch ook met de trein naar je all inclusive in Turkije?
Je rijdt ze gewoon naar Almere Beach, zet er een paar Turken neer en zegt: "Welkom in Alanya, de bar is die kant op!"
Weet dat volk veel?
Kunnen de verantwoordelijken voor dit faalproject hun eigen bijdrage even overmaken naar de staatskas? Dank u!
Schiphol dicht en en Lelystad open. Hub positie opgeven (geen overstappers meer) en wat dan nog overblijft kan wel in Lelystad worden afgehandeld. Stuk minder mensen die er last van hebben (er hebben altijd mensen last, maar hoe minder, hoe beter)
Prima plan, ik zeg meteen doen
Ik zie nergens slurven op Lelystad. En dat vind ik geweldig. Alles draait tegenwoordig om beleving. En beleving is ook dat je naar een vliegtuig loopt, ziet wat voor een gigantisch groot object dat is, een enorm hoge trap moet beklimmen om erin te komen en je je dan afvraagt hoe het mogelijk is dat dat gigantische object gewoon in de lucht blijft. Nou snap ik wel dat de lulletjes die verstand hebben van aerodynamica alles kunnen verklaren. Maar het gaat om de beleving van de simpele mens.
Totdat het weer eens stormt en giet van de regen, dan is zo'n slurf opeens best lekker.
Voor slurven ga je maar naar Blijdorp.
Vroeger met de Super DC-8 naar Nigeria en daar moest je de trap op langs die gigantische banden. En toch vloog het. Waarom? Ben het uiteindelijk gaan studeren. Nu weet ik het en nog steeds actief in de luchtvaart.
@Louter Leuter | 16-12-21 | 18:11: Leuk, maakt u vliegtuigen schoon, of pompt u die grote banden op?
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
Mooi dat dit vliegveld van de baan is
Dat zeker, maar ik wil de verantwoordelijken nog wel even bedanken voor het in de fik steken van meer dan 200 miljoen van andermans zuurverdiende geld. Top gefaald weer. Ik ben trots op deze dwaallichten.
@Kopieerapparaat | 16-12-21 | 17:52: dat was mevrouw Sharon Dijksma, thans burgemeester van Utrecht
@Roos | 16-12-21 | 17:55: Mooi. Financieel uitkleden deze dame. Het is niet bepaald dat ze niet gewaarschuwd was. Vele deskundige mensen hebben hierover destijds duidelijk negatief geadviseerd.
het gaat gewoon open, het is al open.
Een onbruikbaar vliegveld. Dat past wel heel erg bij Nederland. Ik zeg: houden als aandenken.
Maar Lelystad krijgt er een treinverbinding bij, dat dan weer wel. En ook nog een met de mooiste Stad van Nederland.
Ik had liever een onverhard karrepad als snelste verbinding gezien. Straks komt al dat tuig hier.
@quigg
Ik heb ook niet gezegd dat ik een voorstander van die zogenaamde Lelylijn ben. En ik moet het ook nog zien gebeuren trouwens. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat Mark Rutte een verkiezingsbelofte niet nakomt.
Emmeloord?
En natuurlijk Maastricht Aachen Airport: www.limburger.nl/cnt/dmf20211216_9416...
Ook al nutteloos - met Luik / Brussel Dusseldorf in de buurt ook logisch
En Keulen/Bonn
Dat heet Europese samenwerking.
Vliegveld Beek.
Toch mooi dat we in de vorige eeuw er alles aan deden om sneller van A naar B te komen door te werken aan veiligheid van auto's, goede wegen, een supersonische Concorde te ontwikkelen en ga zo maar door... dat noem ik vooruitgang.
Nu lijken we weer terug naar de plaggenhut te gaan en onszelf in de vernieling te helpen, want alles moet kapot. Maar dan hebben we wel het milieu gered (terwijl ze in China lekker doorbouwen en het westen volledig afhankelijk van ze maakt).
Dat laatste. Europa gaat nieuwe armoede tegemoet. Zonder de EU was dit niet gebeurd. De EU heeft Europa kapot gemaakt.
We hadden allang Thorium-kerncentrales kunnen hebben. De reden dat de VS en in hun kielzog de rest van de wereld koos voor verrijkt Uranium ipv Thorium is omdat je er gratis Plutonium door verkrijgt wat gebruikt kon worden voor nucleaire wapens tijdens de koude oorlog. Een kerncentrale uit de jaren 80 gaat zo’n 40 jaar mee dus nu is eindelijk de tijd om emissieloos energie op te wekken zonder lange halveringstijd. Domlinks is tegen hun eigen principes in massaal bomen gaan kappen en verbrandden. Hopelijk zien ze hun eigen incompetentie in en laten ze het nu eens over aan de mensen met wat meer intelligentie.
Groen sLinks in Rotterdam heeft in alle rust, met 'de inwoners', een plan opgesteld.
Die inwoners? Yuppen die willens en wetens naast een bestaand vliegveld zijn gaan wonen (waar vroeger rugbyvelden, tennisbanen en voetbalveldjes lagen moesten en zouden er woonwijken komen), om nu, een aantal jaren later, het verwende kind te gaan uithangen en te gaan jammeren dat die vliegtuigen wel erg veel lawaai maken.
Quelle surprise!
Deze schizo werkte notabene een aantal jaar precies ónder de aanvliegroute van de landingsbaan en inderdaad, als een kist op ongeveer 40 meter over je pand vliegt, kan je normaal praten wel vergeten. Maar we wisten dit allemaal; het vliegveld was er nu eenmaal.
Enfin, álle mot wijken voor de groene Khmer, liever vele werklozen door een vliegveld naar de knoppen te helpen dan een kuchend kevertje. Fijn deugen maar geen oog voor de realiteit.
Groen(s)Linksers, PvdAers en DDR666ers zijn de grootste NIMBY's aller tijden. Dat maakt ze uiterst irritant maar ze vinden zichzelf verheven helaas.
www.at5.nl/artikelen/212492/debat-ove...
Ja, want oh oh, wat moet ik zo nodig vliegen! Een kruis is het, een kwelling, een last, vooral die vakantietrips, oh, ik word er zo onpas van, vliegtuig in, vliegtuig uit, en dan mijn hoogst belangrijke en niet te vermijden werkbezoeken. En dat wil dan de 'groene Khmer' (leuk he?) verbieden. Nou, mooi niet.
10.000 woningen op 16Hoven. Da's genoeg voor 10 maanden instroom van gelukszoekers.
@Pleegzuster B | 16-12-21 | 17:45: Er passen ook 10.000 woningen op het min of meer ongebruikte weiland naast 16hoven, richting Delft. En er zijn wel meer van zulke plekken rond Rotterdam. Het gaat ze dan ook niet om de grond maar om de volksvijand nr. 1 de nek om te draaien: het vliegtuig (goed voor 3% van alle uitstoot dus waar hebben we het over). Sowieso een goede tip: als iemand het woord "stadspark" in zijn plan opneemt, dan weet je dat er een vieze agenda achter zit.
10 duizend huizen voor statushouders. Nederlanders blijven wel bij hun ouders wonen hoor, want oh oh oh ik wil me gewoon een beetje 'humaan' voelen.
Arbeider let op uw Vakantie!!!
Je kunt ook de vliegverbindingen met Turkije en Noord-Afrika verbreken. Dit scheelt heel veel vliegbewegingen en Nederland is gelijk een stuk minder populair bij mensen uit die landen.
Minstens één van de genoemde vliegvelden zal gewoon een woonwijk worden.
Al die miljarden voor natuur en klimaat gaan echt niet naar nieuwe bomen en kikkerpoelen. Het merendeel zal besteed worden aan het uitkopen van vervuilende bedrijven, van boeren en subsidies voor bedrijven die schoner gaan produceren.
Kan Baudet niet een motie van wantrouwen indienen zodat het kabinet valt?
Je kan Lelijkstad wel vergelijken met een strafkamp ja.
Dat vliegveld wordt gewoon in gebruik genomen.
Schiphol moet krimpen voor het milieu de rechter heeft dit vonnis min of meer al bekrachtigd.
Ja, en toch moeten er vakantiegangers vervoerd worden en vracht vliegtuigen landen omdat iedereen volle schappen in de supermarkt wil.
En wat doe je dan als men met de rug tegen de muur staat?
Tegen je zin in uit bittere armoe Lelystad airport toch maar openen.
Supermarkt wordt nog altijd meer bevoorraad door vracht uit zeecontainers en vrachtwagens die het vervolgens door het land verspreiden. Luchthavens zijn voor Nederlanders die 1x per jaar naar de all inclusive gaan of terug naar hun heimat, en voornamelijk voor lui als Kaag en Jetten die de hele wereld over "jetten" voor het goede doel (namelijk zichzelf).
@Graaf_van_Hogendorp | 16-12-21 | 17:34:
Dat van die supermarkten is onzin dat weet ik ook wel maar het zal als goede smoes gebruikt worden.
@botbot | 16-12-21 | 17:37: Hier op MAA vertrekt toch iedere dag een widebody om de winkels in Dubai te voorzien van verse groente fruit auto onderdelen en medicamenten.
de boodschappen komen per vliegtuig?
Diversion Airfield van maken? Bij Hoevelaken linksaf.
Vanaf Lelykstad ben je met de trein zo op Schiphol. Kun je daar het vliegtuig pakken.
Vakantievluchten kunnen wel via Schiphol, wonen daar geen GroenLinksers dan?
Op Schiphol en Schiphol Rijk wonen geen mensen nee, tenzij ze in detentie zitten. Hoofddorp en Nieuw Vennep en Badhoevedorp heeft vast wel wat Groen(s)Linksers...
Toen ik nog mocht werken van de dokter: Schiphol voor lief nemen op weg naar mijn favoriete vakantiebestemming. Met Schiphol is heel veel mis kan ik uit een andere benaderingshoek meedelen. De kern is: die doorgangsfunctie versus de vakantiebehoefte van "de gemiddelde Nederlander". Van en voor wie zijn we precies transitietechnisch bezig? Als Nederlandje?
We laten ons keihard naaien. luitjes.
Hoe zit het met vliegtuigen en stikstof? Is dit een oplossing of een probleem voor stikstofbehoevende plantjes? Dit probleem is 60 miljard waard.
grappig, er moet juist minder stikstof komen door minder te vliegen.
Kunnen ze Lelystad niet gebruiken voor ret regeringsvliegtuig en de talloze vluchten en uitjes en van de Von Amsbergs? Scheelt op jaarbasis erg veel, kan Schiphol nog verder groeien. Nadeel is wel dat Londen en Canada iets verder liggen.
Ho ho ho! Wel van RTM (EHRD) afblijven!
Heel veel asfalt voor de start- en landingsbaan en een platform waar de reizigers in- en uit kunnen stappen. Dat is hoe het terrein van Rotterdam The Hague Airport er nu uitziet.
Ja het is een vliegveld duhh... met een VIP-hangar etc. Houden we straks dan alleen AMS (EHAM) en EIN (EHEH) over?
Rotterdam en Eelde.
En de vliegvelden Beek en Eelde. Dan zijn er ook nog Den Helder Airport en Vliegveld Twente, maar die zijn marginaal voor de burgerluchtvaart.
Ooit hadden we in 010 zelfs een vliegveld Waalhaven. Door de Duitser aan gort geblazen, dus strijdend ten onder gegaan.
Zestienhoven dreigt nu door het groene gif te worden vernietigd.
@ZZP-er | 16-12-21 | 17:28:
Eelde...?? Da's een end weg. Dan liever naar Düsseldorf, Antwerpen of desnoods Zaventem.
Bij de weg... is de opvolger van de DHC-2 Beaver PH-VTH op RTM gestationeerd? Is er überhaupt een opvolger?
Hoho, en vergeet Ameland niet ! Mooie grasstrip voor je eigen Cessna.
lekker via Eelde vliegen, autootje voor de deur, koffertje door de scanner en hup het vliegtuig in, doei Nederland
Gewoon asielzoekers erin. Net zoals bij Airport Twente.
We hebben nu dus de optimale locatie gevonden voor één of misschien wel twee nieuwe kerncentrales!
Misschien niet. Het is daar een meter of 3 onder de zeespiegel.
@marcoplarco | 16-12-21 | 17:54: Oei, dan blijft enkel de veluwe nog over...... Blaricum of Utrechtse Heuvelrug lijkt me ook goed.
Wel zonde dat er ondertussen meerdere (zweef)vliegclubs gigantische problemen hebben en kosten hebben moeten maken door alle gezeik door dit faalproject.
En de inwoners van Lelystad dan? Zijn dat niet de grote winnaars?
Bon, over winnaars en verliezers gesproken, Rutte IV hakt er stevig in bij:
- de klimaatpaters van GroenLinks
- de socialisten
- Limburgse tokkies
- communisten van de Organon fabriek
- Hugeau krijsers en andere minkukels
Eigenlijk is R4 niet eens zo'n slecht idee.
Knorrig, tot op het bot.
Mag wel even een korte toelichting bij. Ik had dat wat anderd begreepen.
@ZZP-er | 16-12-21 | 17:30: Toelichting mag u heus niet verhopen te krijgen. Schreeuwen, krijsen, gillen, dwangbuis aan, dwangbuis uit, raaskallen, waandenkbeelden, grof taalgebruik, hang naar de jaren dertig (Sterke Mannen, liefst katteliek) ziedaar een ongeneselijk ziektebeeld. Drion, komt snel.
Eigenlijk wel. Eigenlijk is R4 een enorme dikke middelvinger naar een groot deel van de Nederlanders.
Maar goed, dat is aan Oef niet besteed, die ziet enkel zijn eigen tronie in de glimmende schoenen van Mark tijdens het likken.
200 miljoen? en voor het enige vliegtuig dat daar wel vloog de Catalina was er geen geld. Prutsers zijn het.
Die Catalina zag ik ooit bij de Inspectie op ooghoogte voorbij komen. De Cat staat in mijn top 10... Die van Duxford zie ik graag voorbij komen.
je kan er gewoon vliegen met van alles. Alleen lijnvluchten en charters zijn wat lastig. Strikt genomen is het zo een ideaal zakenvliegveld. Veel ruimte en weinig pottenkijkers. Wellicht ben je daar eerder in je eigen vliegtuigje dan op Schiphol
Haleluja, daar kunnen nu dus 1200 asielafdwingers in. Mooi man, weer een week verder.
Klein bier, zou Berbaar hebben gezegd.
Van al dat geld had je van noord naar zuid en van oost naar west Nederland kunnen verbinden met een HSL naar de Randstad, waren ook meteen alle tekorten op de woningmarkt opgelost en de welvaart en werkgelegenheid eerlijk verdeeld over het land... maar ja Rutte C.s. he, visieloos...
Ze hebben meer visie dan u denkt maar daar komt u nog wel achter.
@botbot | 16-12-21 | 17:20: Helaas wel ja.
@botbot | 16-12-21 | 17:20: A vision without action will always remain a dream... laten ze dan goddomme de bevolking meenemen in het verhaal.. kan zolangzamerhand over de grens gratis snelladen bij de grote supermarketen de Shell in Aken biedt al waterstof aan sinds 2 jaar en in Nederland sukkelen we met laadpaaltjes in woonwijken waar mensen dan weer boos om worden.. Heb moeten vechten bij mijn gemeente voor vergunningen voor kleinschalige windmolen, 42 zonnepanelen en cansolair panelen .. allemaal niet mogelijk en uiteindelijk na dreiging met advocaat uiteindelijk weer wel,iedereen doet zegt en beweert maar wat er is geen heldere stip aan de horizon.. Rijd zelf alweer sinds nov 2013 elektrisch en verwarm gasloos maar zonder duidelijk verhaal stuit het bij de bevolking op weerstand en onbegrip Visie omzetten in actie daarmee blijft men hier ver achterop lopen..
welke geld? van 200 miljoen doe je niet veel op het spoor of rijkswegen
Oh, nog geen baantje voor afgeserveerde VVd stewardessje als Annemarie, Cora, en die andere geflopte VVd meisjes op Verkeer en Waterstaat. Wat zouden ze graag presidente willen worden van Lilly Town International Airport.
U bent uw toetje vergeten
Nou, dan ga ik verdomme voortaan wel lopen. Tssssh.
Kunnen die 40 brandweerpersonen en 10 verkeersleiders weer solliciteren naar een functie elders.
absurd is dat ze er nu gewoon salaris zitten te vangen en geen dag werken. uitlenen naar elders schijnt dan niet te mogen.
Er komt een spoorlijn,
vooralsnog niet, 2038 is geen plan. dan kan die drie keer gestopt en gestart worden.
Het vliegveld gaat open en zal als satelliet voor Schiphol dienen en zo helpen de boel gaande te houden.
Ja, laten we Breda International Airport nu groter gaan maken!
In Zegge?
@van Oeffelen | 16-12-21 | 17:28: Gevonden, in de atlas, zuster, krijg ik nu een extra toetje. Ja he?
@van Oeffelen | 16-12-21 | 17:28: Nee, Seppe oftewel Bosschenhoofd. Ik snap sowieso niks van dat daar. Het vliegveld heet Breda maar ligt niet bij Breda maar tussen Etten-Leur en Roosendaal.
REAGEER OOK