Rutte IV houdt vliegveld Lelystad aan de grond
Faalproject blijft falen
Het kostte ondertussen een dikke 200+ miljoen euro, maar nog geen enkele passagier wandelde door de nieuwe terminal. Nog geen fatsoenlijk verkeersvliegtuig meldde zich bij de gloednieuwe verkeerstoren, geen koffer werd nonchalant en veel te hard op een karretje gesmeten, geen stewardess dook met een piloot het personeelstoilet in, geen enkele ruzie over de extra kosten van te zware bagage werd gevoerd, geen dildo werd door de douane uit een tas gevist omdat de vrienden van de passagier die daar voor de grap hadden verstopt, geen reiziger kreeg door Joris Linssen een camera in zijn smoel gedrukt en geen grote groepen verveelde telefoonstaarders zaten te wachten tot ze eindelijk konden boarden. Het enige dat tot nu toe landde op de verlengde landingsbaan zijn dikke rekeningen en nog dikkere stikstofrapporten. Lelystad Airport was niets, is niets en lijkt ook nooit iets te worden. Nu de stikstofberekeningen door het geblunder van Schiphol wederom niet op orde zijn en Rutte IV doortastende besluiten op dit gebied naar de lange baan laat taxiën ziet de toekomst voor het Flevoland-project er somber uit. Gefeliciteerd Nederland, we hebben nu ons eigen Don Quijote Airport, ons eigen Tempelhof, ons eigen vliegtuigloze vliegveld. Misschien kunnen we het nog gebruiken voor de opnames van schijtlollige autoshows. Hebben we er tenminste nog iets aan.
INSTANT UPDATE: Links Rotterdam heeft ook Rotterdam The Hague Airport nutteloos verklaard.
Vooral blijven dromen
Ondertussen alweer drie jaar geleden...
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Feynman en/of Feiten – Stikstofrotonde
"in geouwehoer kun je niet wonen"
RIVM/PBL: Stikstofplannen moeten veel strenger
Politieke klimaatverandering genegeerd
Feynman en/of Feiten – Stikstofslot definitief
Alsof je een glas water op een bosbrand gooit...
Video. Tweede Kamer verklaart Tjeerd de Groot controversieel
D66'er maakt wéér ruzie met iedereen
Boeren verzamelen! Stikstofnormen nog strenger
Stront aan de knikker