Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Leger ingezet voor War on Mocromaffia

Nec temere nec Taghi

nee wijsneus dit is het leger niet

Wij zijn allemaal klaar met de Mocromaffia, maar de Mocromaffia is nog niet klaar met ons. Vandaar dat de afgelopen week het leger (het leger) is ingezet om de Extra Beveiligde Inrichting in Vught nog een beetje extra extra te beveiligen, zo meldt de T.: "Volgens bronnen bij justitie zouden enkele verdachten in het liquidatieproces Marengo van plan zijn om gewapende handlangers met een gekaapte helikopter het complex te laten binnendringen en onder dreiging van wapens een uitbraak te forceren. Om een landing van een helikopter onmogelijk te maken, heeft een legereenheid barrières opgeworpen." Gezellige boel dus in Vught, het Uruzgan van Noord-Brabant. En nu maar hopen dat de bewaking niet wordt overgenomen door de Pang Pang Pechtold Brigade van de Metzonder Winterjas Divisie. Ondertussen gaat het Marengo-proces vandaag weer verder. Livetweets na de breek. 

Reaguursels

Inloggen

Als ze nu even opschieten met die rechtszaak, staan ze vanzelf volgende week weer op straat. Straf minus voorwaarlijk minus voorarrest is ongeveer nog een weekje binnen zitten.

echtpaul | 11-12-21 | 10:09

Te bizar voor woorden dat we aan dit schorem geen doodstraf kunnen geven. Ik zie ze er voor aan dat ze dodelijk geweld gaan gebruiken tegen bewakers en rechters, en wat kunnen wij? Helemaal niks!

Homer P. Simpson | 10-12-21 | 16:26 | 1

Zolang links wegkijkt wordt het stilzwijgend goedgekeurd. Helaas pindakaas.

whitechocolateface | 10-12-21 | 17:38

Gewoon eens aan een land als Zuid Afrika vragen of die bereid zijn een gevangenis te bouwen voor al dit soort klantjes. De bouw van zo'n tronk en de bewaking doen ze daar voor een tiende van wat het hier kost. En ze hebben daar ook betere dagbesteding dan hier.
Ik zou zeggen: onderzoek de mogelijkheden.
Een helicopter huren gaat daar makkelijker dan hier, is een aandachtspuntje. Het ding uit de lucht schieten gaat daar dan weer wat makkelijker; minder administratieve rompslomp achteraf.

hotnot | 10-12-21 | 16:10

wat is er mis om een deal te maken met Noord-Korea weet zeker dat die goed afgeschermd wordt van de buiten wereld.

out-of-de-box | 10-12-21 | 15:56

Wilt u meer of minder multiculturele samenleving?

Jan Lange3373 | 10-12-21 | 15:05

Een helikopter moet je eerst huren voordat je hem kan kapen. Als ik zo de foto zie dan is een veel goedkopere heftruck voldoende om de voordeur er uit te tillen, en die past waarschijnlijk ook nog tussen de anti-ramkraak paaltjes door.

W_F | 10-12-21 | 14:57

Mijn idee: laat het ze één keer proberen en schiet dat ding met een paar raketwerpers uit de lucht. Scheelt een hoop gezeur.

The_Black_Knight | 10-12-21 | 14:33 | 1

Ja maar wel even wachten tot ze iedereen hebben opgepikt.

Zoiets | 10-12-21 | 14:41

Taghi zelf doet zich als kruimel voor en niet het kopstuk, maar intussen wordt hij i.v.m. uitbraak gevaarlijk zijn met hulp van buitenaf door het leger bewaakt?
Iets rijmt dan hier niet? Of wel?

Jan, Leiden | 10-12-21 | 14:25

Het volgende wat ze gaan doen: een willekeurige groep burgers ontvoeren in ruil voor vrijlating van dhr. T.
Je kan de lijn an geweld gewoon door extrapoleren...

Broedermans_Rikje | 10-12-21 | 14:10 | 3

Gaat u ze nu op ideeën brengen?

Jan, Leiden | 10-12-21 | 14:22

@Jan, Leiden | 10-12-21 | 14:22:

Is al bekend bij de AIVD, ook politieke kopstukken of ambassade personeel zou gegijzeld kunnen worden in ruil voor de vrijlating.

'Volgens De Telegraaf zou Taghi naast een 'ontsnappingsfonds' ook opdracht hebben gegeven om in Afrika een Nederlandse diplomaat te zoeken die zou kunnen dienen als 'wisselgeld' voor zijn vrijlating. Uit de informatie komt naar voren dat in het criminele milieu wordt gezegd dat Taghi ’een eigen commandogroep heeft die de beschikking heeft over zware vuurwapens’, aldus de krant.'

www.omroepbrabant.nl/nieuws/3417596/v...

Wattman | 10-12-21 | 14:35

Bij de toeslagenaffaire hebben we kunnen zien hoeveel de overheid om een paar burgers geeft, dus gewoon je straf uitzitten is waarschijnlijk een snellere methode om vrij te komen.

W_F | 10-12-21 | 15:06

Als je giftige coke in Nederland, beetje onder de prijs, op de markt zou brengen, over hoeveel bekende NL´ers zouden dan trieste berichten verschijnen? Stomme vraag, Geen eentje natuurlijk.

squadra | 10-12-21 | 14:10

Wat een gaaf land he?! Leger moet worden ingezet om Mocro's binnen de muren te houden en zelfs in de zorg worden militairen ingezet omdat die arme mensen het niet meer kunnen bijbenen. Naast de zorg is ook Defensie zelf al helemaal kapot bezuinigd. Weet van naasten en bekende daarvan dat zij zelf goede werkschoenen, maar ook deugdelijke kogelvrije vesten en warme truien aanschaffen wanneer zij op oefening gaan. Het spul van Defensie is van dermate slechte kwaliteit dat zij daar niks aan hebben.

Waakvlam | 10-12-21 | 13:23 | 3

Wat verwacht je anders met Sander Dekker als minister?

petrucci | 10-12-21 | 13:41

Ja hoe lang voor de anarchie?

Tommi | 10-12-21 | 14:04

ghe, inderdaad. Om bínnen de muren te houden.

Joyce | 10-12-21 | 18:53

Ridouan en zijn vlucht uit Vught.
Klinkt als een spannend jongensboek…

Mark zit te Dutten | 10-12-21 | 13:14

Het mag weer allemaal wat kosten.

Gaat het niet dan? | 10-12-21 | 13:13

Rust alle helikopterpiloten uit met een parachute. Mochten ze dan gekaapt worden, dan springen ze er op grote hoogte gewoon uit. Voor bedreigingen met een vuurwapen hoef je namelijk niet bang te zijn want wie schiet er nou de piloot neer van een heli waarin jezelf zit? Spring er dus uit, zweef naar de aarde terwijl je de heli met de klootzakken erin in een enorme vuurbal even verderop ziet crashen.

Bigi Bana Boy | 10-12-21 | 13:01 | 1

Die Hard moffia.

Wattman | 10-12-21 | 13:21

En nog heeft deze poppenkast-regering niet genoeg van het importeren van allerlei lieden uit den vreemde. Zou in ieder geval maar eens een start maken met het uitzetten van figuren met twee paspoorten, dan zingen wel een toontje lager.

Ommezwaai | 10-12-21 | 12:49

Of gewoon even de achterdeur open laten staan en dan een sluipschutterje in een toren z'n werk laten doen?

Zzzzooooffff | 10-12-21 | 12:40 | 1

Die gast in Shawshank Redemtion die weet dat de hoofdrolspeler onschuldig isy.....

peterdh | 10-12-21 | 12:45

Een paar luisterposten, een Stinger Fennek, een handjevol .50's, maar vooral een setje bewakers die de beoogde heren al hebben laten weten dat ze onder geen enkele voorwaarde de EBI levend zullen verlaten. Niet als dreigement, maar als een belofte. Qua voorbeeldfuncties en zulks.

Hetkanverkeren | 10-12-21 | 12:40 | 2

Het is een teken van zwakte dat het ministerie van justitie niet in staat is een p[aar berbers binnen de muren te houden en het leger nodig heeft om de beveiliging over te nemen. Dan ben je als land heel erg diep gezakt.

me163komet | 10-12-21 | 13:02

@me163komet | 10-12-21 | 13:02: Die laatste zin is uiteraard waar, zie hoe minister Grapperhuis bij zijn begrotingsbehandeling vehement ontkende dat Nederland een narcostaat is. Ontkenning is de tweede fase van elk rouwproces.

Normaliter wil je in een beschaafd land niet dat je politie zich in het hoogste geweldsspectrum moet begeven, maar de realiteit is anders. Was het vroeger een handjevol verdwaasde terroristen, denk o.a. de aanslagen in 1972 in München en de oprichting van de GSG9, nu is de rot volledig in de eigen samenleving geïntegreerd. En, zoals dat dan gaat bij decadentie, een verdienmodelletje voor net iets teveel invloedrijke mensen.

Mijn plaatje hierboven is een karikatuur, behalve op een cruciaal punt: dat in een rechtsstaat misdaad nooit mag lonen. Een voorland, Brazilië. Gewoon een kijktip: Tropa de Elite, wat mij betreft één van de beste films van deze eeuw. Kwaad kun je alleen maar proberen uit te roeien aan de wortel, niet aan het andere uiteinde van het geweldsspectrum.

Hetkanverkeren | 10-12-21 | 13:20

Boink,

AT5: Halsema over Mocro Maffia: "Drugsmisdaad is een Hollands probleem, geen Marokkaans probleem"

Bibop | 10-12-21 | 12:38 | 5

Nou ja, die Marokkanen zitten toch in NL? Feitelijk klopt het dus wel. Vrees alleen dat La Kaakklem het iets anders bedoelde.

_pacman_ | 10-12-21 | 12:44

Het is een Marokkaans probleem, en Halsema is onderdeel van het probleem.

Professor Superhirn | 10-12-21 | 13:20

Ja, oud interview al, vernam het ook, ze wil geen stigma in Amsterdam. Kan iemand niet wat statistieken onder haar neus leggen? Alhoewel, dan ontkent ze het nog.

Jan, Leiden | 10-12-21 | 14:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Marokkaanse geheim agenten hadden heel zijn gezicht verbouwd in Dubai.

In Marokko heb je gevangenissen die zich diep onder de grond bevinden. Een hel op aarde. Lever hem en al zijn Mocro maffia kompanen gewoon uit aan Marokko.

Rachid_82 | 10-12-21 | 12:36 | 1

Ja maar Marokko wil ze niet hè? Eens gegeven blijft gegeven, is beetje adagium. Met dat fijne Marrakesh-verdrag. Zou die Kaag daar onderhand nou eens niet moeten gaan bijten met die venijnige kaken van d'r. Ligt een mooie rol voor d'r.

Joyce | 10-12-21 | 19:01

Plan A:
1.Commando's stellen zich verdekt en niet zichtbaar op
2.Helicopter gaat landen en pikt gevangenen op
3.Helicopter wordt uit de lucht geschoten door commando’s en explodeert op de grond

Plan B:
1.Helicopter landt ongemoeid op binnnenplaats
2.Gevangenen gaan in helicopter zitten
3.Helicopter wordt dit keer bemand door onze commando’s en gooien boven zee gevangenen uit helicopter

johnyl | 10-12-21 | 12:34 | 2

Lach er maar om, maar ik denk dat meesten hier dit een prima plan vinden. Het gegeven dat we zo ver zijn afgegleden is op zichzelf al ernstig.

SIogra | 10-12-21 | 12:39

Yup. Stuk goedkoper ook. En een statement.

peterdh | 10-12-21 | 12:47

Grapperhaus is goed bezig, onder hem zijn vele zaken tot lange veroordelingen gekomen en deze zaken worden zijn kroning. Het keger erbij en vol er op, hopelijk ook veel collateral damage. Weg met dat ongedierte.

van Oeffelen | 10-12-21 | 12:32

Zoals eerder gezegd, waarom vragen ze de CIA of de Russen niet even een vriendendienstje, dat deze meneer even een ongelukje krijgt. Kunnen ze in het ergste geval "tha Ruzsians" de schuld geven.

peterdh | 10-12-21 | 12:32 | 1

Omdat De Russen constant worden geschoffeerd door Den Haag en de msm?
De US hebben de handen vol aan het eigen tuig.

klimgek | 10-12-21 | 22:03

Aan al die snuivers, inhaleerders en spuiters; bedankt voor het creëren en in stand houden van dit monster.

Kowalski11 | 10-12-21 | 12:28 | 11

@peterdh | 10-12-21 | 12:33: maar als ze niks meer kunnen verdienen aan coke dan worden ze echt niet operns postbode of schilder. Dan krijgen we gewoon meer overvallen, ontvoeringen etc.

Tjatiswat | 10-12-21 | 13:59

@tjaiswat
Eens. Dat tering tuig is het probleem. En die moeten ze ook gewoon aanpakken. Gebiedssverbod voor Nederland geven. Omdat dat hun werkterrein van criminele activiteiten is. Gaat bij de supermarkten ook zo bij winkeldiefstal. Zelfs zonder rechter. Bij overtreding de cel in, geen gevangenis maar gewoon weekje in de politiecel 4 muren en bed, in en daarna weer de grens over flikkeren.

peterdh | 10-12-21 | 14:11

@van Oeffelen | 10-12-21 | 13:01: Maar is de mate van vervolging die de prijs en daarmee de hoeveelheid macht van de cartels bepaald.

ReyNemaattori | 10-12-21 | 18:10
▼ 8 antwoorden verborgen

Zou zo leuk zijn als gangsters en hun aanhang op zouden raken. Maar helaas hebben we de witwas branche en urban rap scene die constant mensen warm maakt om makkelijk geld te verdienen voor een ander.

GeheidEenGeit | 10-12-21 | 12:27

laat dat "maffia" maar weg uit de openingszin. Ben klaar met importtuig in het algemeen.

Dr.Utker | 10-12-21 | 12:27

Zijn dit nou die rare vogels met een exotische achtergrond waar Ferd op doelde en waar dingetje Simonis zo enorm boos om werd? Uit de lucht knallen, die uitheemse vogelsoort.

SIogra | 10-12-21 | 12:20

Nee we zijn geen narcostaat nee helemaal niet.

U-boot | 10-12-21 | 12:19 | 4

@peterdh | 10-12-21 | 12:36: er zijn heel wat pillendraaiers actief in Nederland, en nog enige wietplantages. Dus NL is ook producent.

small_town_dude | 10-12-21 | 13:25

@smalltowndude
True, da's waar. Heb je een punt. Naja legaliseren voor binnenlandse handel, doodstraf op export. Verbouwen ze maar wat minder plantjes.

peterdh | 10-12-21 | 14:20
▼ 1 antwoord verborgen

Omarm die verrijking mensen, omarm het!

Clavo | 10-12-21 | 12:19 | 2

Het zijn er ondertussen zoveel daar zijn mijn armpjes te kort voor.

Kowalski11 | 10-12-21 | 12:23

Moeten we niet een nieuwe clip maken, want "jij bent welkom in mijn land" is beetje outdated ondertussen. Misschien ook goeie kansmaker voor het song festival. Het deugt als de tering. En als we dan een vette genderfluide neger in een jurk het laten zingen, kunnen we niet anders dan winnen.

peterdh | 10-12-21 | 12:39
-weggejorist-
Kopieerapparaat | 10-12-21 | 12:18

Gelukkig hebben we een grimmig uitziende ijzervreter als verdedigingsminister, als waren we nog niet klaa.......... oh wacht.

jan huppeldepup | 10-12-21 | 12:17

kuch Grapperhause heeft het toch allemaal onder controle... Alle aandacht naar Taghi , maar op dit moment stijgt er al weer een nieuwe drugslord uit de rangen in het machtsvacuum van Taghi

HetOorAakel | 10-12-21 | 12:11

Gelukkig hebben we geen Marokkanen probleem. Bovendien twijfel ik of je minder Mocromaffia mag zeggen, want voor je het weet is mocromaffia een ras en valt het onder racisme. Wat een goed land zijn we toch.

opblaasschaap | 10-12-21 | 12:11

Probeer het eens met een boekenkist.

dhrat | 10-12-21 | 12:10 | 2

Hugo de Groot

Toetsenbordcomplex | 10-12-21 | 12:17

Ijzerzaagje in de baklava misschien een idee?

Kattie | 10-12-21 | 12:25

We worden met de dag meer een bananenrepubliek. Voor zover we dat nog niet waren natuurlijk.

Plaque-doctor | 10-12-21 | 12:07 | 1

Nietus! Kijk eens hoe krachtdadig vaccinatie-weigeraars worden aangepakt! Of toeslag-ouders vermorzeld worden. Prioriteiten, prioriteiten.

klimgek | 10-12-21 | 22:07

Advocaten die criminelen helpen vrij te krijgen die advocaten vermoorden.

van stampij | 10-12-21 | 12:07 | 3

Dat is nou eenmaal hun werk.

Wiezewalakristalix | 10-12-21 | 12:13

Dan heeft de aanklager gefaald om met overtuigende bewijs te komen.

VoltaireJohn | 10-12-21 | 12:17

Moreel moet je het aankunnen om nog een goeie nachtrust te hebben. Maar desondanks vind ik dat óók psychopatische seriemoordenaars een advocaat mogen hebben. Principes werken beide kanten op.

peterdh | 10-12-21 | 14:38

"Drugsmisdaad is een Hollands probleem, geen Marokkaans probleem" Aldus Halsema.

Nochtans_Immermans | 10-12-21 | 12:06 | 2

Als verslaafd roker kan ze dat weten.

funda | 10-12-21 | 12:08

Zo is het , vooral lekker de feiten niet benoemen en flink je kop in het zand steken . Daar gaat Nederland zeker van opknappen.
Lekker man !!!!

leo59 | 10-12-21 | 12:19

Zonder klanten geen handel. Zonder handel geen Taghi.

El Rico Grande | 10-12-21 | 12:04 | 3

Dus alle verslaafden worden afgesleept richting goelags. Zoiets?

Kopieerapparaat | 10-12-21 | 12:20

Het is nog niet strafbaar om een snuivende loser met coke schulden te worden. Maar alsjeblieft geef je beste ideeën over hoe we dat af kunnen knijpen.

GeheidEenGeit | 10-12-21 | 12:31

Maffia of mafia? officieel in Nederlands dus maffia (de Italiaanse spelling is mafia)

small_town_dude | 10-12-21 | 12:03

Mexico. Ook een narcostaat.

Tiscali-2 | 10-12-21 | 11:55

Wat reageert men toch makkelijk met "headshot geven" "afknallen". Terwijl je zelf de trekker niet overhaalt. Tenzij je al eerder met het bijltje gehakt hebt (doden van) dan zal er een grote kans zijn dat het je niet makkelijk afgaat: www.reddit.com/r/history/comments/b6k...

Libertarianism | 10-12-21 | 11:54 | 5

Linkje is zeer lezenswaardig. Dank.

Niet_Van_Hier | 10-12-21 | 12:21

Niks mis met een vuurpeloton. We hebben het hier niet over zielige omaatjes. Twijfelachtige link ook. De reden achter het hoog overschieten staat bekend als terugslag, niet als onwil om een ander mens te doden.

phantom2 | 10-12-21 | 12:23

@liber
Ach we hebben maar 1 psychopatische beul nodig die we geen seconde slaap over verliest en er zelfs wat prettige gedachtes aan overhoud, van mij part maakt ie er filmpjes van en gaat ie zich er op afrukken. Who cares. 1 zo'n persoon is toch wel te vinden op 8.9 miljard wereld bewoners. Jij doet nu net alsof de toetsenbordhelden allemaal individueel de trekker moeten overhalen. Dat is niet zo toch. T'is maar 1 persoon die het hoeft te doen. Vroeger was beul gewoon een betaalde baan. Dus zeur niet zo.

peterdh | 10-12-21 | 14:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Och, voor 1 taghi komen er 10 in de plaats.

Is dit nog nieuws? | 10-12-21 | 11:54 | 5

There are old pilots, bold pilots, but no old bold pilots. Laat ze maar komen en gaan.

GeheidEenGeit | 10-12-21 | 12:38

Dus gewoon vrij laten?

peterdh | 10-12-21 | 14:24

Als we hem gewoon vrij laten hebben we er dus 11

peterdh | 10-12-21 | 14:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon de deuren van de gevangenis openzetten en als hij een stap buiten buiten de poort zet, kan een sniper hem doodschieten.

MargauxGrandCru | 10-12-21 | 11:53 | 2

Scheelt wel een paar miljoen.

jan huppeldepup | 10-12-21 | 12:18

Waarna die een probleem heeft met Sylvana Simons, want racist.

Kopieerapparaat | 10-12-21 | 12:22

Wat een verrijking voor Nederland. Zitten echt niet heel veel kosten aan allemaal hoor... prima te doen.
Laten we nog een vracht immigranten ongecontroleerd binnen halen.

Alexander | 10-12-21 | 11:53

Als ik het goed begrijp zijn het toch allemaal nog verdachten? Begrijp dat geroep om headshots e.d. niet goed.
Het OM faalt ook vaak genoeg, mss toch goed om in gedachten te houden.

Ichneumonidae | 10-12-21 | 11:52 | 3

Yup, da's het probleem van het afschaffen van de doodstraf.

peterdh | 10-12-21 | 14:27

We kunnen achteraf toch best nog 'sorry' zeggen?
Ervaring genoeg mee inmiddels...

Petrus Poortwachter | 10-12-21 | 14:32

@peterus
Mmm ik heb geen actieve herinnering aan het door u genoemde voorval.

peterdh | 10-12-21 | 14:39

Voordat Ridouan een masterclass probleemoplossen mag geven bij Twan Huys lijkt het me raadzaam dat hij echt diep doorleefd leert dat hij niet de baas in ons land en dat zijn bewapende maatjes hem niet meer kunnen helpen.

LJBrinkhorst | 10-12-21 | 11:50

Op een ander social mediaplatform werd onderstaande niet toegelaten wegens "het opzetten tot geweld",beetje flauw..

Het is toch te makkelijk om van dat volk af te komen.
Fake en uitbraakmogelijkheid, wacht tot ze in de val trappen en met een paar gerichte schoten ben je er vanaf.

djiezuskrijst2 | 10-12-21 | 11:50 | 2

Aanzetten tot, pfff

djiezuskrijst2 | 10-12-21 | 11:51

Ach, in de VS is zo iemand door "zelfmoord" om het leven gekomen. Waarna ook niemand zich echt meer serieus afvroeg hoe dat is gegaan

peterdh | 10-12-21 | 14:32


Nederland is als een film zonder script.

There I said it (douchen gaat)

King of the Oneliner | 10-12-21 | 11:49 | 3

Dat is een hele mooie one liner. Vind ik echt.

Knufter | 10-12-21 | 12:32

-Fin-

Immortalles | 10-12-21 | 13:26

"Pang! Ga liggen, ik roep toch pang? Versta je geen Nederlands? Tolk!"

funda | 10-12-21 | 11:48 | 4

@keyboarplayer

En aan de Marokkaanse tolken hebben alleen de Marokkanen voordeel. Als je dacht dat alles goed één op één vertaald wordt.

peterdh | 10-12-21 | 14:34
▼ 1 antwoord verborgen

Nou, dat "roekeloos en zonder vrees" zal op zijn tijd wel slijten in Vught.

horsteknots | 10-12-21 | 11:47

Hoe doe je dat eigenlijk, de Mocromaffia aanpakken, als je niet etnisch mag profileren…?

Mark zit te Dutten | 10-12-21 | 11:46 | 4

@horsteknots | 10-12-21 | 11:50: Ja, maar je moet de inheemse Nederlanders geen tweede paspoort geven natuurlijk.
Straks gaan ze nog belastingen ontwijken.

funda | 10-12-21 | 11:57

Andere naam geven. Power to the politicians!!

klimgek | 10-12-21 | 22:08
▼ 1 antwoord verborgen

Dus, ’de Chileen’ zit ook in de EBI. Maar daar horen we GS weer niet over.

Duwbak_Linda | 10-12-21 | 11:46
-weggejorist-
Droppie | 10-12-21 | 11:45

Dan zit je in een helikopter. En wat is het plan daarna dan?

sjef-van-iekel | 10-12-21 | 11:45 | 4

Komt het leger dan niet met vliegtuigen bij vijf sterren ?

Plaque-doctor | 10-12-21 | 11:54

Ja maar die kunnen maar met bepaalden radius zien

peterdh | 10-12-21 | 14:43
▼ 1 antwoord verborgen

we hebben nog wel ergens een oude PRTL (pruttel) staan?
niet twijfelen, gewoon plaatsen

dorstig! | 10-12-21 | 11:45 | 2

Die goede oude tijd dat dat the state of the art was.

BrutusBosch | 10-12-21 | 11:49

Niet de PRTL, wel de YPR bij de KMar en genie.

Moskovitz v.d.Duivel | 10-12-21 | 12:03

Die mocros zijn toch een soort arabieren? Dan mogen we vast een Iron Dome lenen.

OverdaanDerOnderheid | 10-12-21 | 11:44 | 1

Nha zijn meestal Berbers

Sp1tz | 10-12-21 | 12:08

Kijk, als je met dit soort supermachtige drugsbazen te maken hebt, moet je lessen leren uit landen waar ze dat eerder aan de hand hebben gehad. Zo werd in Colombia bijvoorbeeld bij de arrestatie van Escobar deze "op de vlucht neergeschoten".
Dit soort figuren blijft een probleem totdat het probleem definitief is opgelost.

TheEgg | 10-12-21 | 11:44

Get To The Choppa!

Reebensteeltje | 10-12-21 | 11:43

Wat is “wie zingt gaat slapen” in het Marokkaans…?

Mark zit te Dutten | 10-12-21 | 11:43 | 3

Of: wie praat die gaat?

Lorejas | 10-12-21 | 11:47

snitches get stiches

horsteknots | 10-12-21 | 11:48

"Omerta", maar dan met van die leipe vermicelli letters.

funda | 10-12-21 | 11:59

Pang pang!

Toetsenbordcomplex | 10-12-21 | 11:42

Dit zijn toeëigeningen van de Mexicaanse cultuur. Kappuh nåh.

Earl_of_Doncaster | 10-12-21 | 11:42 | 3

Jah! Ik heb ook Narcos Mexico 3 gezien.
Dat moeten we niet willen.
Dus geef die zooi, waar *altijd* vraag naar zal blijven,
maar (wat meer) vrij, zodat het monopolie van de maffia's doorbroken wordt.
En de rust wat wederkeert.
En niet meer alle mocro jochies in de grote steden
snel rijk en "gangster" willen worden...

hotmint | 10-12-21 | 12:01

@hotmint | 10-12-21 | 12:01: Het is een utopie om te denken dat door het te legaliseren, de criminaliteit zou verminderen. Integendeel, het wordt nog eenvoudiger om het op de markt te krijgen en de financiële belangen worden nog groter, met nog meer geweld en doden tot gevolg.

Elke gebruiker zou moeten beseffen dat zijn grammetje coke deze hele criminele industrie draaiende houdt.

James Lastig | 10-12-21 | 12:30

@jameslastig

Nee. Hoewel ik vind dat drugs gelegaliseerd moet worden en voor mij part levenslang op export naar buitenland. Dat tuig gaat andere criminele activiteiten ontplooien als de winst marge even groot wordt als op een liter melk. Of ze worden melkboer. Geiten geven misschien meer melk als je ze iedere dag van achter neemt.

peterdh | 10-12-21 | 14:53

Gefeliciteerd.

We leven nu officieel in een Narcostaat. Leuk man, binnenkort documentaires op Netflix.

Kaas de Vies | 10-12-21 | 11:42 | 4

@jeweettochniet | 10-12-21 | 11:44:
In de tweede kamer snuiven ze volop.
Advocaat / journalist overhoop geknald.
Corrupte import advocaat.

Volgens mij zijn we er.

Kaas de Vies | 10-12-21 | 11:46

Koel ... Narcos Netherlands.
Ik kijk er al naar uit.

James Lastig | 10-12-21 | 11:57

@James Lastig | 10-12-21 | 11:57: Pechtold die dan met een echte AK47 zwijgend uit de auto stapt, en er best gespannen uitziet.
Zou het kartel zijn gage al hebben overgemaakt?

funda | 10-12-21 | 12:02
▼ 1 antwoord verborgen

Nu die Razzouki daar ook zit sinds deze week zal het risico op uitbraak wel wat groter zijn geworden

jeweettochniet | 10-12-21 | 11:42

De NLse politie is lachwekkend.

Smeggel | 10-12-21 | 11:41 | 3

Onzin. Hooguit wat te veel gekort vanuit Den Haag

jeweettochniet | 10-12-21 | 11:42

u slaat de plank mis

adje_hekkensluiter | 10-12-21 | 11:58

Zolang ze niets mogen doen; wacht gerust even af als dat verandert.

funda | 10-12-21 | 12:03

En dan sta je daar de hele dag met zo'n dik groot automatisch loodpompgeweer. Wat geeft meer voldoening? Dat je aan het einde van de dag weer naar huis gaat met de gedachte 'ik heb er de hele dag gestaan, dus alles was veilig?' (en dat elke dag weer). Of geeft het veel meer voldoening wanneer je drie gasten die iemand wilden bevrijden hebt afgeschoten en iedereen weet hoe goed je bent?

Leptob | 10-12-21 | 11:41 | 2

Het geeft voldoening als je 's avonds weer heelhuids bij moeder de vrouw aan tafel schuift.

funda | 10-12-21 | 12:04

@funda
Dan had je postbode moeten worden. Of als je niet in de Bijlmer woont bij ubereats eten gaan rond fietsen.

peterdh | 10-12-21 | 14:46

Snel! Beveilig de moskee!

de directeur | 10-12-21 | 11:40

Laat ze allemaal maar in die helikopter stappen. En dan de F16s er met raketten achteraan aub.

SeingaltUNo | 10-12-21 | 11:39 | 3

Roepen die tegenwoordig ook geen pangpang? Leuk luchtgevecht wordt dat!

Libertarianism | 10-12-21 | 11:51

Heb je enig idee hoe lang het duurt om een F16 te bestellen?
Een pizza is er eerder.

Niet_Van_Hier | 10-12-21 | 11:55

Ze zijn er in ieder geval sneller dan een JSF daar moet eerst de brandweerschuim nog van worden afgepoetst

peterdh | 10-12-21 | 14:48

Het zal wel aan mij liggen maar volgens mij is een elektrische stoel goedkopere en makkelijkere oplossing voor dit soort genadeloze gangsters, en nog milieuvriendelijk te gebruiken ook met wind- of zonenergie.

_pacman_ | 10-12-21 | 11:39 | 3

Hij kan gewoon tussendoor tijdens het houtkloven.

Zack Hooi | 10-12-21 | 11:48

"Get to the chippah".

funda | 10-12-21 | 12:05

'Doodstraf' krijg je weer eindeloze discussies van.
Misschien beter de put in praten en pilletje van Drion aanbieden?
Ik ben het overigens wel eens met standpunt dat mensen die meerdere moorden op hun naam hebben staan niet meer op alle rechten aanspraak kunnen maken.........

Aristotalloss | 10-12-21 | 12:13
-weggejorist-
Zwezerik | 10-12-21 | 11:38 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

En wat zeggen de Rules of Engagement? Gewoon schieten indien nodig? Of "terughoudend zijn", of "hearts and minds"? In die laatste gevallen zou Sergeant Appelboor bedanken voor de eer.

appelboor | 10-12-21 | 11:37 | 3

Schieten? Waarmee?
Het zal wel hard PANG roepen worden.

James Lastig | 10-12-21 | 11:55
-weggejorist-
Dutch_Viscount | 10-12-21 | 13:30

@dutch zoals moscowitch of die andere advocaat al zei: eerst schot door hoofd, dan twee in plafond. Dan sta je er qua verdediging stuk beter voor.

peterdh | 10-12-21 | 14:58

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen