LIVE #SaudiArabianGP. Max geen wereldkampioen op vervelend circuit in vervelend land
Iedereen voelde die laatste bocht in Q3
Het ging door merg, been en wishbone van de achterwielophanging en het was "terrible": onderweg naar een zekere pole position telde de flipperkast van Jeddah één bocht te veel voor Verstappen. Dag titelkansen in dit weekend. Hamilton (in tegenstelling tot Max in Qatar voor hem geen gridstraf voor het negeren van dubbel geel tijdens FP3) start vanaf pole, Bottas zorgt voor rugdekking op P2 en dan pas vertrekt Max vanaf P3. Dat maakt de kans om het WK te beslissen in de een na laatste race van het seizoen wel héél erg klein. Het wordt met slechts 8 punten voorsprong weer een wedstrijdje "schade beperken" en dat is op deze baan nog een hele uitdaging. Ze noemen het een "stratencircuit" maar het is aartslelijke betonnen kegelbaan die gebouwd is voor beangstigende insh'allah-snelheden en keiharde sharia-achtige straffen voor ieder stuurfoutje. Hieronder wat er moet gebeuren om Lewis van zijn achtste wereldkampioenschap af te houden, iets wat we misschien nog wel liever willen dan Max z'n eerste zien pakken, want zo rancuneus zijn we ook weer wel. Lights Out, AAWG om 18u30. Billen samenknijpen. Bord op schoot. ALLAH MAXBAR!
Reaguursels
InloggenNet in het nieuws: Max krijgt er nog een straf van 10 seconden bij. Gelukkig heeft die geen invloed op de stand. De reden is wel opvallend:
Max moest Lewis voorbij laten gaan en deed dit op een stuk wat voor Max DRS zou geven. Maar Lewis wilde niet inhalen (!) en bleef achter hem. Max moest Lewis voorbij laten gaan en remde toen dus maar. En toen reed Lewis die dit best wist tegen hem aan. Een F1 auto heeft geen remlichten. Max wordt dus gestraft omdat Lewis hem niet wilde inhalen.
Voorspelling: Max wordt geen wereldkampioen want hij gaat gestraft worden voor te snel rijden.
niet echt, Max had liever gezien dat Hamilton met schade (de pits in en vleugel vervangen) en hij met een straf gewoon winnen.
Er was 0 reden voor straf, opdracht laat erlangs dan Is het niet aan mister Lewis om te zeggen waar. Wel kan Max een straf krijgen als hij na aangeven te lang wacht.
Lewie reed er in dit geval gewoon bovenop.
Ik begin steeds meer een nare nasmaak te krijgen bij deze botsautootjes. Techniek of talent staan niet meer centraal. Als je de straffen van gisteren vergelijkt met de levensgevaarlijke actie van Lewis op Silverstone, dan lijken de regels wel een dode letter. www.youtube.com/watch?v=WzmkhotpaRw
het zou leuker zijn als iedereen dezelfde auto had
Lewis staat voor eerlijk te rijden, maar op Silverstone liet hij hem naar buiten lopen. Iemand met die ervaring weet dat best, de Marshalls wisten dat ook. Maar MB krijgt alleen fopstraffen.
@Dr.Utker | 06-12-21 | 10:46: Absoluut. Maar dan zou MB geen wereldkampioen meer hebben en dat kan niet. Het gaat tenslotte om het geld, nietwaar?
@Dr.Utker | 06-12-21 | 10:46: ga Formule 2 kijken dan. Of IndyCar. Daar is het gelijk aan elkaar.
F1 is de beste motorsportrace klasse juist vanwege die verschillen.
Het is ondertussen niet leuk meer hoeveel straffen Mercedes NIET krijgt:
- In FP3 hindert HAM zowel Gasly als Mazepin in hun snelle ronde. Vooral de situatie met Mazepin was levensgevaarlijk en had heel slecht af kunnen lopen. Reprimande voor HAM.
- Negeren van dubbel geel door HAM. Was een onduidelijke situatie en geel was niet terecht. HAM krijgt geen straf, waar MAX dat nog wel kreeg bij de vorige GP, waar ook sprake was van een onduidelijke situatie.
- BOT rijdt raikonen in de weg en ze raken elkaar ook. Geen straf.
Vervolgens in de race:
- Bij de herstart na de 1e rode vlag rijdt HAM met opzet zo langzaam mogelijk om MAX langer te laten wachten op de startgrid, waardoor MAX zijn banden verder afkoelen. De regels is dat het gat dat je laat vallen niet groter mag zijn dan 10 autolengtes. Daar zat HAM ruim overheen. Geen straf.
- Bij de 1e safety car laat BOT met opzet een groot gat vallen tussen hem en de voor hem rijdende HAM, om zodoende ruimte te maken voor het team om een dubbele pitstop uit te voeren. Met opzet te langzaam rijden mag niet. Hij kreeg hier geen straf voor.
- Dat MAX voor de botsing uiteindelijk een straf krijgt is helemaal een gotspe. De reden dat MAX daar zo van zijn gas af ging is dat hij zijn positie terug moest geven na het akkefietje in de bocht. Hij wilde daarbij als laatste over het DRS meetpunt heen gaan, om zo direct weer een kans te hebben HAM terug te pakken nadat hij hem langs had gelaten. HAM wilde uiteraard ook als laatste over het DRS meetpunt heen en wilde MAX daarom niet passeren. Dat liep uiteindelijk fout en dan gaat HAM er uiteindelijk over liegen dat hij niet wist waarom MAX vertraagde. Dat is natuurlijk gel*l. Als hij niet wist waarom MAX vertraagde, dan zou hij als racer direct hebben aangenomen dat hij motorproblemen had en dan had hij er vol gas langs gegaan. Hij wist juist precies wat er aan de hand was en daarom wilde hij er niet langs.
Kijk dan gewoon dames voetbal bij de npo. Misschien dat je vrouw/vriendin dan weer respect voor je krijgt en je af en toe erop mag.
Die regel van de 10 auto lengtes geldt niet in een outlap.
Bottas moet bij een gele vlag in die sector juist wèl opzettelijk langzaam rijden(ze reden op dat moment nog niet achter de SC, dus jouw regels gaan niet op). De regels stellen niet precies hoe hard/zacht je moet rijden, de indicatie is over het algemeen -40%. Dus hier volgt logischerwijs ook geen straf.
Bij de botsing kwam duidelijk uit de data naar voren dat Max HAM wel degelijk op een kleine breaktest trakteerde: de rem actie van MAX was 69bar en leverde een kracht van 2.4G op. Dus ook hier een terechte straf.
Wel ben ik het met je eens dat je kunt discussiëren over “forcing another driver off the track” door Lewis in bocht 1 op een gegeven moment. Hiervoor kreeg hij een waarschuwing. Deze waarschuwing kreeg Maxie ook, z’n straffen ging over: “leaving the track and gaining an advantage/position”. Die waren denk ik terecht.
Het is voor de zoveelste keer weer bewezen dat de FIA door en door corrupt is. Bij Mercedes mogen ze alles, levensgevaarlijk in de weg rijden, extreem langzaam rijden achter de safetycar etc etc. Die knielneger moet en zal wereldkampioen worden. Om te kotsen.
Zogenaamd eerlijk. Maar wat doet Lewis echt? Vooral dat langzame rijden naar de startpositie. Hij doet dat met opzet om Max met koude banden te zetten. Je zag het resultaat, Lewis vloog vooruit. Daar is niks eerlijks aan, dat is geniepig. En dan wordt hij niet gestraft. Want FIA straft alleen als het voordelig is voor MB?
Vertraging van 2.4 g (ongeveer 3 keer zo veel als een gewone auto) op een recht stuk en dan nog zeggen dat het de schuld van Hamilton. is.....
Terwijl de ideale racelijn links is maar de zevenvoudig wereldkampioen perse drie meter achter Max wil blijven rijden aan de rechterkant....
@Met_baard | 06-12-21 | 09:07: En dus strafpunten. Denk je echt dat Verstappen op een recht stuk gaat remmen om Hamilton voorbij te laten? (dan ben je nog dommer dan de Verstappens)
Hij gaf HAM een break-test. Je zegt het zelf al:
Hoe komt een vertraging tot stand met een kracht van 2.4G? Precies, door een plotselinge rem-actie (69bar blijkt uit de data).
In de volksmond noemt men dit een break-test.
Terechte penalty dus.
@KritischeKrikker | 06-12-21 | 10:11: Behalve dan dat Max Lewis voorbij liet gaan, al een flink stuk langzamer reed maar Lewis weigerde in te halen.
@Patatter | 06-12-21 | 11:03: Dat dus. Zoek het commentaar van oud coureur Hulkenberg er maar bij. Hij geeft exact aan wat er hier speelde en dat was niet een break test, maar een iets verderop liggend DRS meetpunt.
En HAM is daarbij een leugenachtige klootzak, die helaas wel precies weet hoe je dit soort psychologische spelletjes speelt.
Al maanden hebben ze het in ieder interview over de agressieve Verstappen. Uiteindelijk blijft het woordje agressief bij iedereen hangen, ook bij de wedstrijdleiding. Alles was MAX doet ligt onder een vergrootglas. Maar vlak de smerige spelletjes van HAM (en BOT) niet uit hoor. (zoals opzettelijk traineren van de herstart door HAM, zodat MAX met koudere banden moet starten, of BOT die een groot gat laat vallen tussen hem en HAM zodat MERC een dubbele pitstop uit kan voeren tijdens de safetycar. Beide acties zijn verboden, ze krijgen er echter geen straf voor....
Voor alle Max-fans die altijd over HAM roepen dat ie “huilie, huilie” doet, zie ik hier wel heel veel huilie huilie.
Nogmaals, er zijn (net als in bijna iedere sport) scheidsrechters die de regeltjes controleren. De data laat heel duidelijk zien dat er behoorlijk geremd is en dat daardoor een gevaarlijke situatie kan ontstaan. Dan grijpt een “scheids” in.
Max heeft deze race meerdere overtredingen gemaakt, plus een grote fout in de kwalificatie. Je zou je bijna af gaan vragen of hij de druk wel aankan?
@KritischeKrikker | 06-12-21 | 12:28: Landverrader, denk je nu echt dat ergens in GB ooit iemand aan de integriteit van Hamilton twijfelt?
Haha! “Landverrader” nog wel?!
Weet je, ergens heb je wel gelijk, het maakt mij niet uit dat Federer een Zwitser is, Woods een Amerikaan, Maradona een Argentijn, Schumacher een Duitser, Pelé een Braziliaan, Lewis Hamilton een Brit, Usain Bolt een Jamaicaan, Michael Jordan een Amerikaan en Cruijff een NL’er…
Ik waardeer gewoon grootse sporters en ben dus niet per se voor de Nederlander nee. Wellicht dat je mijn waardering voor kwaliteit door de war haalt met “landverrader”.
Op deze manier gaat Max niet winnen van de FIa, dus geen kampioenschap, Dan maar op een andere manier. Bedenk wat RB, Perez of Gasly en anders een Senna.
Ben er doodziek van, want het hele jaar is er geen eerlijke race geweest. Silverstone was het toppunt en nu Jeddah. Zelf ben ik voor een Senna Prost , want eens moet er uitgedeeld worden, de andere kant op.
Silverstone was opzet en nodig voor Lewis om het kampioenschap te winnen. Waarom denk je dat ze zo feestvierenden dat ze Max het ziekhuis in hadden gekregen? Eerlijk? Bah.
Een Senna-Prost actie gaat hem ook niet worden. Dat gaat gezien worden als een Schumacher-Villeneuve actie. Dan wordt MAX net als Schumi destijds volledig uit de WK einduitslag verwijderd en is HAM kampioen.
MAar goed, als MAX toch geen kampioen kan worden, dan zou hij dit ook als statement naar de wedstrijdleiding kunnen doen natuurlijk. Het interesseert MAX geen biet of hij als 2e in de eindstand vermeld staat of helemaal niet.
Die Toto Wolf is toch een beetje de Lothar Matheus van de F1
De liefdesbaby van Lothar en Sigrid Kaag.
@Rico Tampeloerus | 06-12-21 | 09:14: Holy shit, wat een gruwel!
Ik hoop van harte dat Max wint. Al is het alleen al omdat ik die BLM-poseur Hamilton met zijn gekniel en zijn vlechtjes spuugzat ben.
Ik weet dat dit vloeken in de kerk is, maar…
Ik heb hier al eerder gezegd: HAM is (nu nog) de betere coureur.
Coureur zijn is meer dan die 2 uurtjes op de zondag. Dat is elke dag, week-in, week-uit het hele team pushen tot het gaatje te gaan. Zonder daarbij Max te kort te willen doen, want die gaat de komende jaren echt wel steeds meer domineren… Maar HAM heeft het toch weer voor elkaar gekregen; op het juiste moment, de juiste persoon, in de juiste auto, met de juiste upgrades.
En aangezien het nu al z’n 8e gaat worden, kan je ook niet spreken van toeval… De man was een klasse apart, heeft dit jaar eindelijk een concurrent in zijn klasse, maar is nog gewoon de beste.
Nee hoor, met valse trucjes en bevoordeling door de maFIA.
Nou, dat valt wel mee.
Ik heb bij HAM 1x ook wel het idee gehad dat hij zich schuldig maakte aan “pushing another driver from the track”.
Max heb ik deze race alleen wel meerdere rare en onreglementaire dingen zien doen, ik totaal zijn een stuk of 3 straffen wel terecht in mijn ogen.
Zijn beeld van racen is misschien wel ultiem en heel tof, maar strookt niet altijd met de regeltjes, dat blijkt wel.
En zoals bij nagenoeg iedere sport zijn er scheidsrechters die bepalen of je over een grens gaat of niet. Gelukkig gaan de reaguurders van dit mooie, journalistieke, stijlloze, roze blog er niet over.
Max en Lewis zijn beide goed. Max is aanvaller, eerlijk en Lewis is wat geniepiger. Maar Lewis heeft een team met veel geld, macht en invloed achter zich, daarom gaat Lewis het WK winnen.
Ik vervloek de Nederlands taal! Hoe de fuck moet ik weten of het de of het circuit is?
Het is “het fuck”, niet “de fuck”.
Yep, Verstappen heeft nog meer straf gekregen: 10 seconden tijdstraf plus 2 penalty punten op zijn rijbewijs. Voor het remmen waardoor Hamilton bovenop hem knalde. Maakt helemaal niks uit, Hamilton krijgt gewoon geen straf, wat hij ook uithaalt.
Je bent iets op het spoor misschien? Een complot tegen Jos, via zijn zoon!
Vervelend genoeg, maar als je de race bekijkt, was Lewis sneller. Of dat nu aan zijn wagen lag of aan hemzelf, is weinig interessant. F1 gaat niet om de beste coureur; het is een constructeurskampioenschap.
De vraag is waarom RB mediumbanden heeft gemonteerd. Als je het doet om een betere start te maken, blijft het probleem dat je naar het einde toe wordt ingehaald omdat je grip minder wordt dan op harde banden. Dan gok je dus op een fout van de ander, omdat die in het begin jouw tempo wil bijhouden. Zo dom is Lewis niet.
Max heeft een enorm voordeel: Lewis kan zich geen botsing permitteren. Dat Lewis desondanks weet te winnen, maakt duidelijk dat hij fenomenaal goed is.
Als Max wereldkampioen wil worden, is er maar één oplossing: een Schumachertje. Ik hoop dat hij de kans krijgt en dat hij het doet.
Als je wil winnen moet je álles uit de kast halen. F1 is niet voor watjes.
Welnee, een Schumachertje is niet eens nodig, gewoon Alonso eens lief aankijken, doe een bakkie met hem (hij is fan van Max) en anders Perez doen waar hij (ook) voor aangenomen is..... zijn teammaat helpen, dus Hamilton eraf rijden, Max gaat dan met 25 punten voorsprong WK worden.
Ik zou zelf Max ook op de witte banden gezet hebben. Ze konden weten dat geel het niet vol zou houden.
Lewis gaat echter het kampioenschap winnen. MB heeft teveel invloed. Tenenkrommend veel.
@Keyboardspeler | 06-12-21 | 00:32: Perez is daar (helaas) veel te eerlijk voor. Bottas gelukkig ook, dat dan weer wel. Het is Lewis die niet te vertrouwen is.,
Mercedes is moeilijk te verslaan de afgelopen races, ben bang dat dat volgende week niet anders gaat zijn.
Zonder de gratis bandenwissel van max had de race er vast anders uitgezien. Maar mercedes heeft zelf de boel verkloot met hamilton die niet wist dat hij max mocht inhalen. Zijn engineer had hem dat een paar seconden eerder moeten vertellen. Uiteindelijk betaalt max voor dat amateurisme van mercedes
Het ging om de DRS-zone. Lewis wilde pas na dat punt voorbij. Want anders zou Max zijn DRS kunnen gebruiken en hem direct weer inhalen.
@Lentehaas | 05-12-21 | 23:36: tja, dus meneer krijgt niet zijn zin en gaat weer zitten janken, de maFIA is 1 corrupt zooitje waar mercedes dik hun vuist in hebben zitten, als mercedes de F1 zou uitstappen is het over met de F1. Blijkbaar betalen ze genoeg en ieder incident naar hun hand te zetten. Wel mooi dat de race meer en meer een mooi spektakel word waar mentaal de BLM jankert niet is tegen opgewassen. Max en Trammelton staan gelijk, zou mooi zijn dat Max en Perez samen de race jankert in bocht 1 een duwtje naar buiten geven.
Max ging langzamer rijden? En dan haal Lewis niet in? Nee, Lewis wist het best maar wilde niet inhalen omdat hij dan Max DRS zou geven. Hij bleef bewust achter Max hangen.
@Patatter | 06-12-21 | 11:11: Yep. En dan gaat hij er ook nog over liegen. Hij zei dat hij niet wist waarom MAX vertraagde. Bulshit natuurlijk. Als hij niet wist waarom, zou hij als coureur met meer dan 10 jaar ervaring direct hebben aangenomen dat hij motorproblemen had en er direct volgas langs zijn gegaan.
Nee, hij wist juist donders goed dat MAX die positie terug moest geven, maar hij wilde er pas langs NADAT ze het DRS meetpunt waren gepasseerd, zodat MAX geen DRS op hem zou krijgen. Dus als er al schuld in deze situatie was, dan geldt dat voor beide coureurs. Voor MAX omdat hij teveel vertraagde en voor HAM omdat hij er perse niet langs wilde.
Wat veel erger is: bij de wedstrijdleiding is er blijkbaar helemaal niemand die deze situatie heeft kunnen beoordelen om wat het werkelijk is.
Waarom heeft dit topic zoveel communts.
Wat is of zijn communts?
Omdat het veel spannender is dan tikkie breed bij voetbal. Mits je de kwalificaties volgt en begrijpt dat het om de prestatie van een team gaat, waarvan de coureur één element is.
Lekker voorsorteren op het zoveelste excuus waarom de Nederlandse 'topsporter' altijd in het zicht van de haven strandt.
Hmmmm, onder welke steen lag jij de afgelopen zomerspelen? Een menhir?
Waarschijnlijk in slaap gevallen bij nietszeggende overwinningen in Mickey Mouse sporten.
@Ad Hominem | 05-12-21 | 22:51: zoals bijvoorbeeld bij de Olympische Mickey Spelen bedoel je?
Beetje lastige race met allerlei incidenten. Het lijkt wel alsof Max wat meer straf kreeg terwijl Hamilton de slachtofferrol speelt. Maar eerlijk is eerlijk, ook al wordt de Mercedes een paar keer gekraakt hij blijft snel doorrijden terwijl andere in puin zouden liggen. Toch wel een degelijke voertuig en nog steeds een stuk sneller dan die van Max. Dat moet veranderen de volgende keer. Met een goede auto en een slim bandenspel wint Max.
Lijkt? Max krijgt standaard altijd meer straf. Tientallen voorbeelden. De fia stinkt gewoon naar de meest stinkende poep.
@Gaat het niet dan? | 05-12-21 | 23:28:
... En de duivel schijt altijd op de grootste hoop.
Ook ik ben een enorme fan van Max, maar Max had gewoon die Mercedes onder zijn kont moeten hebben, want de Honda is gewoon trager... ik vrees dat als het een volgende week een normale race gaat worden, dat Hamilton voor de 8e keer WK gaat worden.
Nee hoor!
De Honda is sneller in de bochten, de MB op het rechte stuk.
Voorspelling: volgende week komt er weer een straf waardoor Lewis mag binnen. Bijvoorbeeld wat nu al 2 keer gebeurd is, dat op een lokale plaats een gele vlag wordt gezwaaid zonder dat heel het circuit (en het dashbord) geel is. Wel straf voor max en de race erna geen straf voor lewis.
@Patatter | 06-12-21 | 11:14: Vergeet dat maar. Het laatste circuit van dit seizoen is aangepast. Een aantal langzame bochten zijn aangepakt, waardoor het nu veel snellere bochten zijn. Toevallig of niet: dat is in het voordeel van MERC.
Positie teruggeven én een tijdstraf? Wat is dat nou?
Alles liep ook zo door elkaar dat het niet meer te volgen was. Heeft iemand alles nog op een rijtje staan, welke straf voor wat was?
Dat zijn ze nu aan t uitzoeken. Ze wachten alleen nog op de transactie van Toto en de sleutels van hun geschonken AMG’s
Heel amateuristisch, zowel van de fia als van mercedes. Max wist wel dat hij moest wisselen, maar lewis niet. Dat is toch echt de fout van lewis’ engineer
@bamitoren | 05-12-21 | 23:24: Zit iets anders. Het ging om het iets verderop liggende DRS meetpunt. MAX wilde HAM er langs laten voordat hij over dat meetpunt ging, zodat hij daarna direct DRS op HAM kreeg en mogelijk zijn positie direct weer terug kon pakken. HAM probeerde dat te voorkomen door zo lang mogelijk achter MAX te blijven zitten. En hoe dat afliep weten we inmiddels....
Waar de neuk heb ik nou net naar zitten kijken dan!
Hamilton: 'O Max, give me a break!' Max: 'Ok, Lewis'
twitter.com/F1/status/146759530246725...
Wat zal het zijn? Aai over de bol van Lewis en een klap met de riem voor Max?
Nou, voorspelling Hamilton krijgt een straf voor aantal seconden dat geen invloed heeft op de uitslag.... taaaadaaaaa.
Ben er ook bang voor. Sterker nog, Verstappen krijgt een extra tijdsstraf zodat de kloof nog groter word.
Volgens mij is Hamilton gewoon een leugenaar - BREAK-TEST - wappi.
Wat een krankzinnige race. Zojuist het einde teruggekeken want ik had familieverplichting in een huis vol dames met pakjesavond. Jammer dat Max niet gewonnen heeft maar alles ligt nog open.
De F1 God zal in de laatste wedstrijd zijn oordeel vellen.
De F1 god is in dit geval de FIA.
En staat het ze leuk? Die pakjes?
Had je de maten van de hulpstukken goed gegokt? Een schunnig gedicht schrijven is jou wel toevertrouwd
Is dit feek? Anders mag Lewis zich ook bij de stewards gaan melden.
twitter.com/hotlapmode/status/1467589...
Volgens mij moet Verstappen zich ook melden.
Op een bepaald moment ramt Lewis opzettelijk de kar van Verstappen.
Dat heeft ie eerder gedaan waardoor hij nu gelijk in punten staat.
@keestelpro | 05-12-21 | 21:30: Dat was om zielig gevonden te worden waardoor Max een plaats moest afstaan, denk ik. Erg onduidelijk allemaal.
Niet feek, Aste! www.fia.com/documents/season/season-2... om supergratis helemaal zelf uit te zoeken, ook beslissingen staan er mooi bij
Tis net of Verstappen zwabbert en 50 rijdt bij die aanrijding op de supersnelweg. Lijkt me geen fijne actie als je er achter rijdt.
Hij zat maar te wachten tot Hamilton passeert, maar die angsthaas durfde niet. Rijdt vervolgens gewoon achterop.
@B*tchmeister | 05-12-21 | 21:22:
Dus de hele race geven ze elkaar niks en dan ineens wel? Raar - maar goed ben geen expert.
@B*tchmeister | 05-12-21 | 21:22: Ja, krijgt Hamilton een keer de kans om te passeren, grijpt hij hem niet, en ramt hij Max van achteren.
@masahide | 05-12-21 | 21:31: Verstappen moest Hamilton voorbij laten om een 5 seconden straf te voorkomen maar Hamilton wilde hem daar niet passeren omdat het DRS detectie punt even verderop lag
@Capt. Iglo | 05-12-21 | 21:45: Dank voor de uitleg
Klopt capt. Iglo. Omdat hij dan met DRS meteen een stuk kan wegrijden. Heeft hij volgens mij ook in Imola gedaan.
@Capt. Iglo | 05-12-21 | 21:45: Inderdaad de remactie waarvoor VER nu gestraft wordt (absurd) was gewoon om HAM te forceren om in te halen. Als je toestaat dat er langzamer gereden mag worden omtrent de DRS zone, moet je ook toestaan dat het forceren van elkaars hand daar ook bijhoort.
Dus als ze volgende race beiden uitvallen is Verstappen kampioen toch (meer wedstrijden gewonnen).
Hij moet nog maar eens kijken hoe Schumacher zijn eerste kampioenschap binnenhaalde via Damon Hill.
En die vuile achterbakse lach op het gezicht van Schumacher toen. Vanaf dad moment kon hij dood vallen van mij en die wens heeft hij voor de groot gedeelte ingewisseld.
Helaas zal de wedstrijdleiding dan reageren zoals op het akkefietje Schumacher-Villeneuve. Leek heel veel op Schumacher-Hill, met 1 belangrijk verschil: Schumacher werd uit de WK-eindstand geschrapt en Villeneuve werd zo kampioen.
Max schakelde terug, Lewis schakelde terug alleen HIJ RAMDE Max van achteren ! In plaats van te passeren. Fout ligt bij Lewis dat is duidelijk.
Max: Wereldkampioen - next race !
Gezien hoe de FIA de rest van de regels vandaag en gisteren anders heeft uitgelegd en uitgevoerd, zal het wel een extra tijdstraf van 60 seconden voor Verstappen worden.
Diskwalificatie, Max vergat z’n alarmlichten aan te zetten een in z’n auto te knielen voor sir Lewis
Ok, ik ben Max fan. Maar realistisch gezien was Hamilton sneller. En bij het blokken van Hamilton heb ik toch heel vaak het gevoel, mag dat wel...
IIG Verstappen mag zich melden bij de stewards. Dus ergens aanstaande vrijdag hebben we een oordeel, hebben ze heel de week overgedaan...
Zijn er mensen hier die naar deze expo gaan?
www.redbull.com/nl-nl/vleugelstothema...
Niemand?
Ik, als echt de prilste fan ever, dus wel.
Morgenmiddag qua tijdslot.
Ik peilde de belangstelling om tevens te polsen of iemand misschien wel graag had gewild, maar te laat was.
Dan ben ik namelijk wel bereid om door te geven - het is "uitverkocht".
Max loopt meteen het podium af. Niet happy.
Wat had hij dan moeten doen?
Een soort taqquiya? Voor de show lachen naar het vogeltje?
Er zullen kennelijk nog wel wat kwesties buiten de baan beslecht gaan worden.
Dan houd je je liever even afzijdig van feestelijkheden.
Ik zou gewoon op de baan zijn gestopt, stik maar met je kampioenschap, ik ga wel DTM rijden volgend jaar, daar hebben ze ook Red Bull auto's.
@Met_baard | 05-12-21 | 21:13: Dat gevoel had ik ook.
Kijk al sinds Jos , maar nu snap ik er even niets meer van.
Wat een fenomeen die Hamilton. Zelfs met een kapotte bak rijdt ie Max aan gort.
Kapotte bak?
Volgens mij raakte hij Max ook behoorlijk anders. Die had ook schade.
Fenomenale jankerd. Paar krasjes op zijn vleugel. Qua overdrijving zijn jij en Lewis wel gelijk.
Naar mijn idee is dit de fout van Red Bull. Die op het verkeerde moment aan Max vraagt om Hamilton er langs te laten. Het is balen, maar het is niet anders. Volgende race laatste kans.
Red Bull kan niet met Hamilton praten over de boordradio. U zult een andere schuldige moeten zoeken. Het verzoek was van Race Control. Mercedes zelf heeft dit niet gecommuniceerd.
Hamilton schakelt ook terug, dus had hij gewoon beter op moeten letten.
Op het moment dat wij op de TV zien / horen dat dit aan Max gevraagd wordt, is dit al minstens een ronde geleden aan hem doorgegeven. Dus dit was niet een real time situatie. Tijd genoeg voor Mercedes om het ook aan hun coureur door te geven.
@Met_baard | 05-12-21 | 21:12: Dat hebben ze ook echt wel gedaan hoor. HAM wist precies wat hij aan het doen was. Hij WILDE er niet langs omdat iets verderop het DRS meetpunt ligt. Als hij MAX daar dus gepasseerd had, dan kreeg MAX een DRS op hem waarmee hij zijn positie mogelijk direct weer terug had kunnen pakken. Dat is waarom MAX deed wat hij deed en waarom HAM deed wat hij deed. Beiden dan maar schuldig in mijn ogen. Hoewel: in mijn ogen HAM meer schuldig. Hij wist precies waarom MAX vertraagde, namelijk om zijn positie terug te geven zoals de wedstrijd leiding hem opdroeg.
Maar hij weet het gewoon zo slim te spelen dat MAX de schuldige is/lijkt.
Max en redbull racen, Lewis en mercedes klagen vooral en met behulp van de FIA winnen ze.
Voor het eerst een wedstrijd ook daadwerkelijk uitgekeken. Rare sport. Gewoon raar.
Gefeliciteerd. Gewoonlijk is het rustiger, hoor. En beter te volgen. Dit was onnavolgbaar.
Dus een beetje een F1-virgin. De eerste keer kan altijd wat pijnlijk zijn. Maar dit was wel een hele bijzondere aflevering moet ik zeggen.
Kom op luitjes. Tussen het racen door (feli Ham) lijkt het wel toeslagen aanvragen bij de belastingdienst.
Met mazzel voor 23.00 de definitieve uitslag want dit kan nooit de uitslag blijven. Lewis rijdt achterop, het zou um gewoon een straf en strafpunten op zn licentie, moeten opleveren.
@4HoogAantWater | 05-12-21 | 21:00: gaat niet gebeuren. En als Max volgende race dreigt te winnen krijgt ie weer straf.
@4HoogAantWater | 05-12-21 | 21:00:
Al die regels. Het lijkt wel golf. Alleen probeert men daar niet elkaar straf aan te smeren, want Heren (Dames ook).
Ik zal de sport even uitleggen. Het gaat niet om het racen maar het gaat erom de ander strafpunten te laten geven. Daarvoor moet je heel veel klagen. Als je dat dan goed gedaan hebt mag je de race winnen .
Black Lewis Matters…
Bulgarian Lives Matters.
@Snake | 05-12-21 | 21:07: Beter Leven Matters.
Dat blonde mokkeltje bij die hamilton.. zal die ook zijn reet afvegen? wat een kleffe dweepzooi..
Zijn fysio. Zij schijnt nogal belangrijk te zijn voor hem.
@pibasso | 05-12-21 | 20:52: Fisio ? haartjes goed doen, en flesje met speentje aanreiken.. vanavond knopje oppoetsen?
Misschien wel met haar blonde haren.
Hij krijgt fysio met happy end bij winst. Daarom is ook ook zo blij.
Angela Cullen. Geboren in Nieuw Zeeland maar woont met man en 3 kinderen in Frankrijk. Is overigens al 47 jaar.
@pibasso | 05-12-21 | 20:52:
Mijn fysio is ook blond.
Maar evenzogoed krijg ik op mijn sodemieter als ik mijn oefeningen niet doe.
Oh leuk volwassen al die boeroepers
Kut van Ocon. Net niet!
Kut van Icon?
@Opblaas_boot | 05-12-21 | 21:02: Ocon
Ocon zit onder de vleugels van Toto. Die heeft bottas even geholpen.
Dit heeft niets meer met sport te maken maar meer met kunstschaatsen. Wie het lekkerste kontje naar de jury draait. Het begon met het straffeloos negeren van een gele vlag en het was vanavond één grote jankende matspartij voor die knieldeugert. De posterboy moet en zal winnen , want de Amerikaanse markt.
Er is nog één race. No more mister nice guy please, Red Bull!
Daar winnen ze niks mee, ze moeten gewoon op de baan sneller zijn.
@WibionFire | 05-12-21 | 22:03: Dat is het hem nou net. Dat hoeft niet. Zie Silverstone en Hongarije. MAX wordt er 2x door een MERC afgereden. Als dat niet was gebeurt dan was MAX bij de vorige GP al kampioen geweest.
Is Abu Dhabi een Honda of een Mercedes baan?
Goede vraag, geen idee.
50/50 als je kijkt naar de laatste uitslagen daar.
Ik vrees dat alles een Mercedes baan is geworden drie races terug.
Verleden jaar won Max voor Bottas en jankjoch.
@Caesar.is.Keizer | 05-12-21 | 20:51: LOL
Wat een farce….. MaFIA, wat een Hamilton supportgroup….
Was vroeger altijd Fiarrari, he? ;-)
@Met_baard | 05-12-21 | 20:48: nee: Ferrari International Assistance.
Ja vroeger. Toen was ik voor Schumacher en een stuk jonger…
Lewis Hamilton die met een regenboog helm zijn neus in de reet van Max Verstappen ramt…
Je moet maar durven in het homofobe Saudi Arabië
Hahaha, boks!
Morele winnaar voor de man met moraal die zijn mond tegen de Arabieren durfde open te trekken.
Voorbeeld?
Met het establishment achter zich. Maar niet te hard, want dat mocht niet. Business is business.
Meneer Hamilton moet en zal de achtste titel krijgen, ondanks dit en dat en zus en zo. Doet me denken aan de onontkoombaarheid van Rutte 4. Wie wil dat nou?
Pas de moi
Kater. Is de bar al open?
F1 is dus ook gewoon een jurysport. Booooring.
Tot volgende week boys. Oorlog in Abu Dhabi. Ik ga even niet miepen over FIA die op de hand van Mercedes is. We kunnen alleen maar hopen dat het volgende week een echte wedstrijd wordt zonder gemierenneuk over regeltjes.
Saudi Arabië, Qatar en Abu Dhabi. Geitenneuken dus. Niet mierenneuken.
Wat een zaadrace. Er spijt van dat ik voor het eerst dit jaar F1 kijk.
Mooi. Max hoeft maar 1 ding te doen in de laatste wedstrijd. Lewis er af rijden. Dan is ie wereldkampioen.
Spannend tot de laatste dag.
Wel waar voor je geld.
Ik zie het hem doen. Ik zou het zelf doen.
@SeingaltUNo | 05-12-21 | 20:43: Moet je wel eerst investeren in een nieuwe auto.
En een paar setjes nieuwe banden...
Yup ff sennaatje doen
Nee, Perez moet m eraf rijden
@pibasso | 05-12-21 | 20:54: Daarvoor moet je er eerst in de buurt komen
@pibasso | 05-12-21 | 20:54: Of Gasly.
@Gen. Maximus | 05-12-21 | 20:57: Of Perez laat zich lappen en knikkert hem er dan af.
Nou ja. Het belangrijkste is dat Max heel over gekomen is.
En de stand is nu gelijk.
Ik denk dat ze Hamilton als winnaar willen. Het is beleid.
Alles voor de diversiteit en inclusiviteit.
@Professor Superhirn | 05-12-21 | 20:42: De regenboog is er i.i.g. zeker niet voor ons. Nog nooit was overgave zo makkelijk: all they needed was fancy colors and dogood policy.
@Caesar.is.Keizer | 05-12-21 | 20:45:
Kraaltjes en glimdingen.
Dat klinkt bekend.
@Kaas de Vies | 05-12-21 | 21:08: Interessant. Nooit zo bekeken. Waar.
Al die plastic randjes op de voorvleugel zitten er dus ook vooral voor de sier
My 50 cents
Sponsor plek!
Hier is echt geen touw aan vast te knopen...
Hamilton had niet de bocht, Verstappen zat op laatste moment ervoor. Toch krijgt Verstappen de opdracht positie te geven. Kan je wat van vinden, maar goed.
Hamilton krijgt dan de ruime op links, en blijft er achter zitten. Om er vervolgens op te knallen.
Verstappen krijgt 5 seconden penalty.... Ik probeer de logica te zien en te vinden, alleen ik faal.
Wie kan mij het uitleggen, want ik begrijp er niets meer van...
Ik ook niet. Niet leuk dit
Eens. Gewoon eens. Zeg het maar.
Als Race Control vindt dat je die plaats terug moet geven moet er met Hamilton gecommuniceerd worden. Door Race Control, Mercedes, zeg het maar. Dat is niet gebeurd. En Max is nu de lul. Dat is er volgens mij aan de hand.
Ik vermoed dat ze het zelf ook niet meer weten. En dat we straks na de race horen dat de 5 seconden toch vervallen, want dat is al eens eerder (tijdens de race) voorgevallen dat ie ingetrokken werd. Maar ik weet hem sowieso niet meer. Wel dat de vleugel van Mercedes van vreemd materiaal is gemaakt, omdat je links en rechts vleugels aan stukken ziet gaan die vervangen dienen te worden, maar die beschadigde vleugel van Hamilton levert hem alleen maar meer snelheid op.
@goedverstaander | 05-12-21 | 20:40: Dan is het een fout van Race Control, en kan je dus niet Verstappen aanrekenen. Dus waar komt dan de 5 sec penalty vandaan? Is dat nog van dat Hamilton niet de bocht had?
Duidelijkheid is ver te zoeken.
@goedverstaander | 05-12-21 | 20:40: Werd geprobeerd, maar de lijn was bezet dus er kon niet gecommuniceerd worden op dat moment.
De FIA heeft de winnaar aangewezen. Wat een farce.
Binnenkort op de inclusieve universiteit van Darmstadt.
F1 strafrecht.
En het lesmateriaal wordt 'belangeloos' geleverd door Mercedes.
Ik zie niet hoe dat ene puntje voor snelste rondje nog wat uitmaakt met 1 race te gaan. Tussen elke positie zit meer dan 1 punt verschil. Je gaat nu toch niet het risico nemen om nog ff een pitstop te maken en met wat pech als 3e terug de baan op te komen..
Exact. Niet doen.
Als ze er allebij af gaan in de laatste race (of om wat voor reden dan ook beide DNF) dan maakt dat ene puntje wel verschil.
@Gregovic | 05-12-21 | 20:42: nee, dan wint Max met 9 overwinningen en Lewis 8
Spanning en sensatie en toch vind ik het eerlijk gezegd een ongelofelijke kut race...
Jezus Gristus. Echt wat een heaumeaux daar bij de FIA.
Blijkbaar moet Lewis dit jaar winnen. Niemand anders mag het. Al moeten we alle penalties aan Verstappen geven.
Regenboog coalitie moet winnen; the conquest of the west.
F1.
Twintig mannen vechten om de titel.
Maar uiteindelijk wint Mercedes.
With a little help from my FIAfriends.
Ik vrees het ergste voor Max. Zowel Britten als Mercedes hebben meer invloed bij de FIA dan Nederlanders en Red Bull/Honda, en tel daar dan nog maar het positieve discriminatie geval Lewis bij op.
Sterf maar FIA. Dit gaat helemaal nergens meer over. Wat een shitshow.
Ja, ik stop er ook mee volgend jaar. Gelukkig is het toch al niet op TV, dus ook geen last meer van.
Ik geloof niet dat de FIA zich bekommert om uw kijkgedrag. Of uw waardering van hun show
@dathoujetoch | 05-12-21 | 20:36: Het punt is volgens mij dat ik geef om de F1 als grandioos kijkspektakel. Dat het uiteindelijk altijd over geld gaat snap ik uiteraard bij voorbaat. Maar dan zo nihilistisch?
FIA moet ook wel een beetje oppassen. Die Mateschitz kan ook zo maar beide teams terug trekken uit de F1. Er zijn nog genoeg andere sporten waar Redd Bull geld in wil steken.
Blijven er 16 autootjes over. Wordt een farce op deze manier
Wat een bullshit dit
Hamilton, vieze janknegert.
Hamilton had makkelijk langs Verstappen gekund op het moment dat Verstappen inhield. Hij probeert er achter te blijven vanwege de DRS zone. Wat een zwitsal. En Verstappen krijgt 5 seconden? Mysterieus weer, de FIA.
Dat dus!!
Dit is toch niet uit te leggen.
Raar om al die straffen te volgen zeg. Misschien wat een reaguurder eerder zei, alles is geoorloofd voortaan is beter.
Hij moet gewoon kampioen worden van de FIA.
FIA madness..
Ah, inclusieve straf
chaos chaos chaos ... ik vind eng
Volgende week ... jij vindt nog enger
Ham zit gewoon fout..
Belachelijk, 5 seconden penalty!!
Bezwaar aantekenen!
Formule 1 kijken, het lijkt inmiddels wel een uitzending van politiek 24.
BuitenhoftribunaaI
Qua bespeling raceleiding via comments wint HAM wel in ieder geval, buitengewoon goede manipulator, beetje slachtofferschap en racisme erbij en 8e wereldtitel is een feit.
Max hinderde hem eerder bij de inhaalactie kreeg instructie om die plek terug te geven. Om straf te voorkomen. Dat wist Hamilton niet. Knalde er bovenop. Nu maar afwachten wat er gebeurt.
Die instructie was van Race Control.
Van dat laatste gesprek tussen FIA en Mercedes krijg ik het idee dat de FIA zoiets heeft van 'Max heeft het geprobeerd, jullie kwamen er niet langs'.
HAM schakelde mee terug,
@Roos | 05-12-21 | 20:27: HAM dacht dat Max was 'test breaking' hem. Dus ervoor rijden en met opzet remmen. Dat denk je ook als je de informatie niet krijgt. Dat snap ik wel.
Dat wist HAM wel. Hij wilde er echter daar niet langs omdat iets verderop het DRS meetmoment ligt. MAX zou dan direct weer DRS op HAM krijgen en hem daarmee bij het volgende rechte stuk terugpakken. Daarom bleef HAM achter MAX zitten. Om hem te dwingen als eerste het DRS meet moment te passeren.
Tijdens de persco loog hij tussen zijn tandenspleet door, dat hij niet wist waarom MAX vertraagde. Heb jij wel eens een coureur zien vetragen omdat zijn voorganger dat blijkbaar zonde reden ook doet? Nee dus. Dan zegt ie dank je wel voor deze gratis plek en gaat er zo snel mogelijk langs. Grote bulshit dus. Beiden wisten precies wat ze aan het doen waren. Alleen HAM speelt graag de "cleane" coureur.
Het mees trieste van deze zaak is wel dat er bij de wedstrijdleiding niemand is die dit spelletje doorzien heeft. Hier was dus beiden straf of beiden niet meer op zijn plaats geweest.
Ham , hij heet Max, ja, MAX , dus nog niet nog eens ,this guy.
Ja en die stoute Rotterdammers mogen het ook niet meer over 020 hebben, maar moeten gewoon Ajax noemen. Manman, waar maak je je druk over.
@dathoujetoch | 05-12-21 | 20:28: Hij haalt hem met dit te zeggen naar beneden, dat is laag, trouwens ben 73 jarige vrouw.
Kom op Max.. tegen een Mercedes met halve voorvleugel moet je toch kunnen winnen.
WTF was dat voor move van Max (en Lewis)???
Haha, bij twijfel niet inhalen hè? Ghehehe.
Haha, wat een race. Misschien allebei op de eerste plek dan maar? En we zien volgende week verder..
Max moet onbetaald de vleugel van Hamilton weer maken morgen.
@SeingaltUNo | 05-12-21 | 20:25: LOL. Taakstraf!
En nu? Man, man, man.
Ik snap er geen k*dt meer van.
Wat gebeurt hier mensen?
Max kreeg het bericht de plek terug te geven, om straf seconden te voorkomen, aan HAM en hield in.
HAM twijfelde, schakelde en botste tegen hem aan
@Roos | 05-12-21 | 20:22: Maar Max bleef wel in het midden rijden. Had misschien ruimte moeten maken?
@Aristotalloss | 05-12-21 | 20:24: het was op een recht stuk, veilige plek
@Aristotalloss | 05-12-21 | 20:24: Wat een dom gelul.. Hij had er gemakkelijk omheen gekund. Met je "clio" inzicht.
This guy is crazy man. Ham over de radio..
Hup vrouwelijke coureurs!
Link. Straf?
Karma!
This guy is crazy man !
Max had de pees.
Oefff…
Nu wordt het spannond
D'r vallen wel veel onderdelen van die bolides. Lijken wel Fyra's.
Waarom staan er geen tijden meer in de tabel?
Mooi Max!
Ajb Max, niet de muur raken, niet de muur raken. Verdann. Hop, gaen met die banaan (niet racistisch bedoeld).
One has to like it. Max rustig cruisend met de elleboog op de raamstijl. Wat een held.
Apotheose
hoogtepunt, ontknoping, van het Griekse apotheosis, betekent letterlijk `vergoddelijking`; het woord theos `god` is erin te herkennen. Hiermee werd in de klassieke mythologie bedoeld dat iemand werd `gepromoveerd` tot god.
Dat gevoel heb ik altijd in de apotheek.
Nog 17 rondjes. Kom op Max!
Deze VSC is beter voor Max want minder slijtage aan zijn banden.
Ik ben ondertussen al moe van het kijken en alle spanning en emoties.
Als we naar gisteren teruggaan en we gaan dan naar de toekomst en gaan naar dit moment, we zetten de tijd stil, dan zouden we ervoor hebben getekend. Zo eerlijk moeten we ook zijn.
Volledig mee eens. Het had een voorspelling van Piet Paulusma kunnen zijn.
Voor de 1e rode vlag lag hij 3e zonder al te veel uitzicht op inhalen. Wat dat betreft is dit beter dan waar we op hadden mogen hopen.
Ik zie maar één oplossing. Rode vlag om het circuit op te ruimen. Gratis banden wisselen voor Max :)
Als ik een goed verstaander ben betekent dit dat u een voorkeur heeft. Dat is niet erg inclusief.
@Caesar.is.Keizer | 05-12-21 | 20:09: De auto's zijn al divers genoeg, is het niet?
@Met_baard | 05-12-21 | 20:10: Die van Lewis sowieso, met al den fraaie kleurtjes.
@Caesar.is.Keizer | 05-12-21 | 20:09: Alle beweringen dat ik inclusief zou zijn werp ik verre van mij.
@goedverstaander | 05-12-21 | 20:12: lol
Virtual Safety Car is dat iedereen even relaxed moet rijden he?
met 40% verminderen ten opzichte van de normale snelheid.
@Met_baard | 05-12-21 | 20:04: Kijk, dat is data waar ik wat aan heb ;)
@Caesar.is.Keizer | 05-12-21 | 20:05: Nu dus.
Hij loopt wat uit nu.
Vaak hoor je de term vuile lucht voorbij komen in F1. Daar heb ik ook dagelijks last van, ik denk dat het komt door de uien. Uien.
Groen Links heeft overal last van vuile lucht.
Ui is goed voor u.
watch?v=sNHj2Iph9Zg
Onzin al die woorden en regels en woorden over regels. Ik wil het rubber ruiken en de moteren horen gillen. Geen overdreven gezeik over veiligheidsmaatregelen op een onveilig circuit. Geen lange discussie over wat reglementair wel of niet mag. Gas geven lul en laat de beste winnen. Het is de 2e kamer niet !
Ik snap sowieso niets van die banden, ik dacht altijd dat medium and soft meer 'plakt' en daarom minder snel zijn dan de 'hards'. Waarom ze dan nu voor Medium gaan. Het zal wel een reden hebben. Ik ging uit dat Medium beter is voor de start en dat ze op plek 1 wilden komen, maar zal wel niet helemaal kloppen.
Die zachtere medium-band kwam Verstappen goed van pas bij de herstart, zoals je zag. De vraag is of de mediums de race tot de finish volhouden. Ik hoor net op Sky dat fabrikant Pirelli zegt dat dat geen probleem zou moeten zijn. En Hamilton rijdt op hard. Dus die heeft sowieso geen problemen.
Sneller door de bocht, gunstig bij zoveel bochten als nu.
Thanks! Volgens mij heeft Hamilton een hogere max snelheid dus met de hardere band, maar Max kan sneller door de bochten. Dus in principe moet het op plek 1 een dusdanig voordeel geven dat het te doen zou zijn tot het eind. Laten we hopen iig.
Hamilton schade aan voorvleugel? Hoop ik...
Sportiviteit viert hier hoogtij.
@dathoujetoch | 05-12-21 | 19:57: Dit is een noodgeval, vrouwen en kinderen eerst. Max heeft een wereldtitel te winnen. Fuck sportiviteit.
@goedverstaander | 05-12-21 | 19:59: triest.....
@dathoujetoch. Moeten wij allen gaan knielen voor Hamilton? Uit sportief respect?
@pibasso | 05-12-21 | 20:01: dat is wat anders dan iemand onheil en ramen toewensen. Dat is vrij onbeschaafd.
@dathoujetoch | 05-12-21 | 20:06: ramen eh.....rampen
@dhjt check. Eens
Bij DRS loopt HAM er op het rechte stuk zo voorbij.
Zeg niet zulke enge dingen.
Problemen voor Max. Hopelijk software dat op te lossen is.
Edit: batterij laadt op.
Verstappen heeft de zevenmijlslaarzen aan.
Godspeed!
Huh? Ik was even in de keuken in wetenschap dat Verstappen vanaf p3 moet starten.. Staat ie nu vooraan te racen?
Ja top start.
Waarom zijn ze nu weer terug naar de mediums gegaan? Had gewoon die harde band gehouden!
Wellicht gokken ze op nog wat safety cars.
Bandjes sparen en Lewis achter houden.. En dan hopen dat ze het houden...
Voor deze start? Ik weet ook niet precies. Zijn genoeg F1 experts hier, dus ik verwacht snel een antwoord.
Ze gokken denk ik op nog een SC of rode vlag.
Beetje meer grip en in theorie kun je het uit rijden.
Is mij ook even niet duidelijk
Mediums zijn toch sneller?
Komt nog wel weer een herstart.
Misschien gokken ze op een keuze rode vlag?
Kijk, zo doe je dat.
Het lijkt of de dozen nog om knielnegers banden zitten.
Even een gaatje trekken
Hahaaaaa!
Haha lekkerrrr!
Yesssss!
Top..!!
Karma!
Visueel is de setting wel aantrekkelijk.
Haha.
Tot hoe laat duurt dit?
Wil m'n vrouw weten.
Vrouw wil weten? Klaar met de afwas?
Is de ketting te lang?
Nog een weekje.
Groeten aan de vrouw.
Die Coronel is ook echt een domme lul.
Meest partijdige fan van Nederland.
Heerlijk!
Hopelijk zien we die Coronel niet meer terug bij die nieuwe zender.
Ik mag 'm wel.
Helaas wel...
Beter dan dat kooivechten.
Doei
Nooit begrepen dat er mensen zijn die artikelen lezen waar ze absoluut geen interesse in hebben en daarna ook nog eens de tijd en moeite nemen om te reageren om die desinteresse te kunnen ventileren. Wat een tijdverspilling lijkt mij dat, infantiel zou je kunnen zeggen.
U hoeft niet te reageren.
Zal ik ook niet doen bij uw liefhebberijen.
Toedels !
Ga terug naar Joop dan en neem uw fles azijn mee.
Ga eens terug naar FOK! Jenkert.
Ik zal een inhoudelijke reactie geven. Rondjes rijden doet me helemaal niks. Autos laten me over het algemeen koud. Maar de kans dat de 1e Nederlander wereldkampioen kan worden, en dat ook nog eens head-to-head met de regerend wereldkampioen, kan mij toch uitermate boeien dit seizoen.
Wie met één wijsvinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf.
@Acidstain | 05-12-21 | 19:39: Dat is een filosofische discussie!
@drs.Nee | 05-12-21 | 19:41: u bent een wijs persoon. Hulde
@zegmaarwij | 05-12-21 | 19:39: Tja, als je niet op de hoogte bent van een en ander, kun je er ook geen kritiek op leveren.
Hold your horses.
Rare sport, onderhandelen over de straf.
Ha, op een stoeltje zitten in een auto en dat 'sport' noemen.
Sterker nog, ik heb een sport nog nooit zo spannend gevonden zonder te weten hoe alles nu eigenlijk werkt.
@Kudtkip | 05-12-21 | 19:41:
Dat dan weer wel.
Onderhandelen of ze hoger beroep in wilden dienen.
In de herhaling zie ik dat Max van de baan moet. Door Hamilton. Ik snap het niet als RedBull deze ruil accepteert.
Alternatief is 10 seconden én de kans dat HAM bij de start alsnog voorbij komt...
Omdat het alternatief als het naar de stewards gaat wel eens erger kan zijn. Denk aan een stop-and-go penalty.
Wat een chaos, heerlijk! Proost!
Idd. Iedereen in paniek.
Fantastisch!
*Plop!*
Je merkt toch dat Hamilton een stukje verder is dan Verstappen. Straalt meer rust uit op cruciale momenten. Verstappen wordt wereldkampioen, maar niet dit jaar.
Dat is niet iedereen met u eens. 'Butter wouldn't melt in his mouth', hoor ik ook zeggen over Max.
Auto is ook geweaun beter.
MAX moet ook knielen!
@Acidstain | 05-12-21 | 19:40: Dat was waarschijnlijk het alternatief dat de FIA (Mercedes) aanbood.
FIA: Hamilton-fanclub.
Exact.
Want HAM hield ook teveel afstand...
@Roos | 05-12-21 | 19:36:
Het verschil zit in de naam van dat rondje, warm-up lap tegen formation lap. Oogt hetzelfde is het
@Niet_Van_Hier | 05-12-21 | 19:40:
Is het niet
Dus bij de start kan Max dus ook de boel ophouden en Lewis koudere banden geven .
Ehm... Ok.... Dit soort handjeklap is niet normaal volgens mij ? Wat is hier aan de hand ?
Ik doe meestal wat langer met mijn banden. Maar ik heb dan ook voorwielaandrijving.
En in je twee starten bij sneeuw, dat helpt ook.
@Met_baard | 05-12-21 | 19:36:
-
Gunst, ik start altijd in z'n vrij...
Wat een klote circuit.
Volgend jaar overslaan hopelijk.
Je zou denken dat die zandhazen er een mooiere circuit van maken. Nul sfeer bijna geen inhaal mogelijkheden... een derde rangs Monaco, gebouwd door slaven waarschijnlijk.
Dan heb je zoveel zand om iets in aan te leggen, en ga je het in een stad op de boulevard doen, met geen uitwijkmogelijkheden. Links de zee, rechts de stad, of andersom.
Idd.. 1grote krappe bedoeling Ziet geen hand/bocht voor ogen Vandaar ook al die crashes Circuit voor de show of crashes en vlaggen
Red Bull heeft de keus. Ocon1, Ham2 en Ver3. Anders gaat het naar de stewards. Dat is wat ik begrijp.
Belachelijk ... Naar P3 ??
Dit kan toch niet???
Nu ramt hij lewis eraf. Ook mooi.
@SeingaltUNo | 05-12-21 | 19:31: er werd niet gezegd wat het alternatief is toch?
Hamilton volgt niet de racelijn anders kan Ocon niet aan hem voorbij. Dit is niet per se een kwestie van terug geven. Max had vol in de remmen gemoeten en zie het geval Leclerc/Perez. Tot zo ver het constructeurskampioenschap.
Die voorspelde flipperkast inderdaad. Jammer.
'Weet je wat. Lewis geen 10 autolengtes bij het opwarmen. Max gaat buiten de baan om erlangs.. we strepen het tegen elkaar af en racen lekker verder.' - Michael Masi
Ik had na de quali al mijn twijfels, maar mijn god wat een ongelofelijk kut circuit is dit. "Tunnelbak" racen met hoge muren direct aan weerszijden, kleinste foutje en er is een safety car, geen enkele ruimte voor een fatsoenlijk gevecht bij de start van de race. Mag wat mij betreft volgend jaar direct weer van de agenda af.
Inderdaad. Zonder muren pal naast de baan zou het nog steeds een mooi circuit zijn, dus wat mij betreft leggen ze wat grindbakken aan.
En alles éénrichtingsverkeer...
Waardeloos!
Jos the Boss.. wisten jullie dat het woord Boss NL's Engels is? Vertaling Yanks van het woord Baas. Dus Jos is gewoon the baas.
Dat is een misverstaand.
Heeft te maken met het Nederlandse woord bos.
Iemand erin sturen.
In het Engels "eromheen slaan".
Of bij mooie vrouwen. Bos of niet.
Of wachten. Dat is zelfs een beroep geworden.
Boswachter.
Ja hoor, en happy birthday is Yanken vertaling van 'hartelijk gefeliciteerd'.
@Kapitein Sjaak Mus | 05-12-21 | 19:32: early 19th century (originally US): from Dutch baas ‘=master’.
@dathoujetoch | 05-12-21 | 19:35: Zelfs het woord Yank is NL's : Jan Kees. De bewoners van Nieuw Amsterdam // NYC, daar is ook oa. boss, dollar (daalder) en Santa clause ontstaan.
De sympathie van Toto Wolff straalt er vanaf...
We kunnen nu wel vaststellen dat dit circuit niet geschikt is voor F1. Er wordt meer niet dan wel gereden. Ik gok 5 uitvallers en een raceduur van minimaal 3 uur.
Dus we gaan nu herstarten tot half 3 vannacht? Waarom geen GP in Volendam trouwens?
Teveel vet op de weg van al die oliebollen.
De Hamilton-fans waren daar gisteren een dag te vroeg :)
Na wat er gebeurd is met KOZP?!
Vergeet 't maar.
Ik denk dat we nog flink wat gele en rode vlaggen gaan krijgen deze avond.
Max zal die plek toch terug moeten geven
Hij had voordeel bij de situatie. Dus ik denk het ook.
@goedverstaander | 05-12-21 | 19:26: Maar Ocon zit er nu tussen. Hij hoeft toch zeker geen 2 plekken in te leveren..
@goedverstaander | 05-12-21 | 19:26: wordt misschien straf secondes
Yup plaatsje terug.
@SeingaltUNo | 05-12-21 | 19:27: Lastig. Gelukkig hebben we die onpartijdige marshalls, ha!
Naar plek 2 krijgt Red Bull te horen?
@SeingaltUNo | 05-12-21 | 19:27: blijkbaar wel. Achter Hamilton starten, of een tijdstraf nemen.
Ho Max. Dat mag dus niet.
Gaan we weer, nu kan Bottas weer nieuwe banden.
Mooi! En weer een ravage op de baan.
Damn. Dit is doodeng!
Fuck!
Perez…
Jezus...!!! Wat een spanning..!!
Mijn buik!
@Roos | 05-12-21 | 19:20: Wees blij dat je een buik hebt. Anders vielen de boterhammen zo in je onderbroek.
Hamilton moet binnen tien autolengtes blijven. Hij is in overtreding.
Spannend .((
Oh, no…
Risico…
Aii rollende start was makkelijker geweest voor Max. Dit wordt weer een spannende.
Mijn wereld is ingestort...........
Nu moet Hami in de vuile lucht.
Herstart is wel een staande start. En dat zint mij maar niks.
Ook geen grote blij hier. Maar wat moet dat moet.
Hoort wie racet daar kinderen hoor wie gaat daar kinderen
hoort wie knalt daar over heel de baan
Het is een kaaskop zeker
Die voorop rijdt zeker
ik zal eens even vragen naar zijn naam.
T'is onze Max
T'is onze Max
Hij brengt ons vanavond weer een gevecht
En gaat weer eens sneller
Dan één of andere vlecht.
Hij heeft nu een vreemdeling achter zich met de roe.
Ha ha, Mooi.
Heel veel zitten te haten op Lewis Hamilton maar het is ook een hele goede coureur en heeft natuurlijk ook de auto mee. Lewis rijdt veel constanter en is betrouwbaarder/stabieler Max heeft toch nog wel eens pech met wat foutjes. Iedereen kijkt door een oranje bril. Maar mocht Lewis winnen dan heeft hij er dit jaar echt voor moeten vechten. En seizoen 2021 was voor de kijker tot de laatste race spannend.
Ja maar Lewis heeft er politiek bijgehaald, die zit nu ook te rijden met een regenboog helm in SA.
Vooral Spa was spannend
Die Saoedisch zagen de regenbooghelm en dachten, vrachtwagentjes en rode vlag
F1= F=6+1=7
21'ste race vandaag.
7+2+1=10
Ronde 10 botste Mick Schumacher.
Verstappen nu op positie 1.
Verstappen heeft rijdersnummer 33.
3+3+1=7
Verstappen word vandaag wereldkampioen!
Een mooi Sinterklaas cadeau voor Jos en zijn fans.
Simulation confirmed
De illoeminaaadi steunt Max!
Wow hee, mindfuck op GS.
@SeingaltUNo | 05-12-21 | 19:10: Niet alleen Max, ;)
7e rode vlag dit seizoen nu.
Weer een 7 voor Verstappen want Hamilton nu op positie 3.
Zullen er vaders zijn die graag F1 hadden willen kijken, maar nu achter de surprises zitten?
Wie mist vandaag?
@ skoftig 18:26 weet hoe het moet..
Als je het plezier van feestelijk samenzijn met je kinderen ondergeschikt acht aan de ontstellend stomme neiging om op tv naar rondjesrijdende narcisten te kijken, wordt het tijd dat jeugdzorg gaat ingrijpen.
Kak. En nu een link die het wel doet aub.
bongstreams punt com slash stream-2 slash
www.hesgoal.com/news/93163/Formula_1_G...
www.sport365.live/en/home
@goedverstaander | 05-12-21 | 19:10: Ja, das die een wat ik kijk, maar valt nogal eens uit. Kan van alles zijn, mijn rekenaar, mijn ADSL lijn, van alles. Maar wel lastig.
Die blonde die zo achter HAM aanloopt heeft wel vet boude.
(dikke reet).
@hotnot | 05-12-21 | 19:28:
Der schwarze BLM Bwana mit seiner blonde Sklavin.
Ze moeten een kraan bij die vangrail hebben. Daarom rode vlag.
Om de barrier te repareren.
Mooi!
En nu vóór blijven Max!
Hamilton is en blijft een jankerd.
Dus eigenlijk zou de race nu afgevlagd moeten worden om een of ander reden
Helaas is de uitslag dan niet geldig.
Wat me meer irriteert bij rastaknieler is dat opzichtige blonde slavinnetje die constant, alles dragend, bij hem moet lopen.
Ik heb me wel eens afgevraagd of er ook dingen zijn die ze niet doet.
Mijn man loopt ook altijd, daar gaat ze weer. met mijn commentaar, Lewis en zijn slavinnetje, loopt ze met twee tassen te sjouwen, wat een gentleman.
Ja, dit is me ook opgevallen, dit is bewust optisch zo bedacht. Ja als we niet uitkijken dan krijgen we in de toekomst Haïti toestanden. Veel mensen hebben nog niet door wat er boven hun hoofd hangt, kijk naar de VS, daar is het al wat duidelijker wat de toekomst brengt.
What's going on? Mijn striempje stopte. Watskebeurt?
Code rood, Max 1 na tactisch besluit, en heeft mooie nieuwe bandjes..
Hiero ook
Saudi Arabië is in een sinkhole verdwenen...
OK, dankie dankie, ik zie nou replay's
Dat bier smaakt me nu ineens een stuk beter. Gek is dat.
Ha, goeie gok van redbull.
Jij hebt elke keer je auto kunnen herbouwen bij rode vlaggen, maar nu ineens is het een probleem dat er een rode vlag is omdat jij niet vooraan staat? You're a sore loser, Lewis.
Vreemde late beslissing maar volgens mij precies binnen de window die Pirelli voor de harde banden heeft gegeven. Max oogt cool calm en collected. Dit is eigenlijk niet zo goed voor mijn hart.
Likewise. Twee mogelijkheden: ham is zo pissig dat hij niks meer klaarspeelt. Zou me niks verbazen. Mentaal is hij kwetsbaar. Of hij collect zichzelf, en zet zich met zijn snellere auto op het rechte stuk binnen 5 ronden langs Max. Die merc is fakking snel natuurlijk. Ik hoop en verwacht het eerste.
@The-loopy-cowboy | 05-12-21 | 19:05: Inhalen blijkt inderdaad zeer lastig en qua racepace is Red Bull op zijn minst aan Mercedes gewaagd. Zeker met deze topcoureurs is track position denk ik doorslaggevend. But it ain't over 'till the fat lady sings.
Sterkte :-)!
Ik kijk niet naar deze met smeergeld overladen, islaminclusieve burgerrechtenschendingenonzin. Doe het in een normaal land.
Toedels!
Volgend jaar GP van Noord-Korea lijkt me wel wat, Even die motoren omcatten naar landbouwdiesel en gaan!
Lewis of Arabia.
Mogen men na de red flag hun banden wisselen met behoudt van de positie? Ik vraag het voor de bejaarde buurvrouw.
Yes
Ja, zelfs de voorvleugel van Max is iets veranderd.
Kan iemand een doosje tissues naar Lewis gooien? Hij heeft ze nodig zo te horen.
Heerlijk toch.
Lewis niet blij. Hij had zelf dat voordeel in Italië. Lullig jongen, life sucks.
Hij begint al met zeiken! Vraagt zich af of de rode vlag wel klopt
@Roos | 05-12-21 | 19:02: Regenboogvlag als helm, vinden ze niet leuk daar.
Dit is dus een enorm voordeel? Moet Max nu weer twee plekken naar achteren?
Nee. Blijft 1e.
Nee, hij staat vooraan met sapelinternieuwe banden. Mits ze de regels hebben veranderd.
Nee hoor, de positie op moment van de rode vlag geldt...
Tenzij bedoel je. Dat daargelaten, poeh…
haha, dit is geweldig, fout van gisteren is nu 'goed gemaakt', top!
Ja, maar Lewis en Bottas ook. (...)
Toch nog goed nieuws!
Goed nieuws. rode vlag. Verstappen kan nu wisselen. Haha!
*in handen klappen doet*
Rode vlag!!! YESSSS!
Hahahhhhhaha
Rode FUCKING vlag hahaha. Jezus. Mohammed!
Verstappen nog niet voor banden. Mercedes x2 wel.
Het zal blijken of dit de goede tactiek is..
Ik denk dat dit een van de redenen is geweest dat ze van die lange stints hebben gedaan in de vrije trainingen. Was volgens mij ook telkens op mediums. Kijken of ze evenlang door kunnen als de Mercedessen op harde banden.
@Roos | 05-12-21 | 18:53: ja dus!
@DePsych | 05-12-21 | 18:58: beterr!!
Eehhh, ik moet eens een keer die regels bij een gele vlag doorlezen, dan gaat ineens iedereen banden wisselen, maar hoe kom je dan terug op de oude plek etc? Verstappen leidt nu?
Max rijdt dit gewoon op de velgen uit.
Bandjes wisselen denk ik nu maar.
De muur werkt dus goed @Goedverstaander...
Precies zoals ie bedoeld is! De auto blijft ook mooi bij de muur staan.
thanks Mick
Schumacher crasht?
Net zoals Mazepin deze race. Ik vond het al knap dat Mazepin überhaupt een race had uitgereden de vorige keer.
Kunt het wel vergeten op deze baan.
Deze baan is niet zo leuk kijken..
Weinig overzicht
elke bocht ziet er inderdaad hetzelfde uit
idd
Lijkt wat op het ijzeren gordijn tussen Oost en West Duitsland maar dan zonder het schieten.
Het is inderdaad erg saai om ernaar te kijken. Maar goed, Verstappen is nu aan de leiding omdat hij geen pit stop heeft gemaakt. Benieuwd naar Red Bull's strategie.
Hoe bevielen die andere banen? @Roos
Net een videogame, alleen minder echt.
Over een kwartier Studio Sport.
Als de Mercedessen er niet afvliegen wordt dit kansloos voor Max volgens mij
Parijs is nog ver.
Die middelvinger van Plooij op de grid voor, ik neem aan, Viaplay vond ik wel lachen. Hopelijk aan het einde van de rit ook lachen om de gecrashte Hamilton en wereldkampioen Max!
Pardon? Gecrashd? U gunt hem een ongeval? Sportief hoor.
De banden van de knielneger zijn vier ronden ouder dan die van Max. Ik wacht samen met Juf Roos op het eerste gezeur over de slofjes van vlechtjesboy.
'I have no grip guys'
@SeingaltUNo | 05-12-21 | 18:41: Precies.
'Get a grip, Lewis'
Haha! :-D
@goedverstaander | 05-12-21 | 18:43: And man the f*ck UP!
Geen porem die hekken.
Hey Ricky, heeft u dit al gezien?
mobile.twitter.com/eisitman/media
@Patje | 05-12-21 | 18:40: Mooi man!
Zekers. Het ja-woord is een kwestie van tijd ;-)
Weer eens wat anders, een circuit waarop je absoluut niet kunt inhalen.
Alonso anders al +3
Zou iemand koning MBS willen herinneren aan zijn moord op WaPo journalist Khassoggi?
De koning heet Salman bin Abdulaziz Al Saud.
Wat Ricky zegt. MBS is de kroonprins.
-
Dat was collateral damage...
Hij is een hervormer richting de moderniteit.
Vrouwen mogen zelf rijden en zonder begeleiding naar buiten.
And more to come!
Hoop ik.
Hij had ook 10 kritische journalisten in stukken kunnen laten hakken maar zo progressief als hij is bleef het beperkt bij 1.
In die landen gaat het om niet gelijk hebben maar gelijk krijgen. En dat doe je met geld en macht.
Het is volslagen gewetenloos, maar ze vinden het blijkbaar een heel normaal en geaccepteerd systeem.
@whitechocolateface | 05-12-21 | 18:46: De Russen schakelen ook wel 'ns iemand uit. En de CIA is no stranger to die praktijk evenmin.
Maar Erdogan zag z'n kans schoon om dit even stevig in de tronie van SA en MBS in te wrijven.
Nou, succes op dit zelfmoordcircuit. Wat qua land ook wel weer typisch is.
Godspeed max!
Emperor.
Nog even over de muren van die kegelbaan. De barriers zijn opgetrokken met SAFER, dat staat voor Steel And Foam Energy Reduction. Stalen buizen met piepschuim erachter. Wordt ook veel gebruikt in de Indy en bijvoorbeeld het stratencircuit van Baku. Het veert lichtjes mee om te voorkomen dat een auto bij aanraking direct de baan weer op stuitert met alle gevolgen van dien. Hoe dichter de muur bij de baan, hoe eerder je die raakt natuurlijk. Maar bij een aanraking is de hoek dus kleiner en minder stuiterkans. Hoe kleiner hoe veiliger, zo is de theorie.
Bottas moet Max hinderen bij de start?
Picked the wrong week to quit sniffin glue…
Zonder te jinxen hoop ik op een Loser Hamilton na vandaag
Succes Max!
www.hesgoal.com/
Of tv kanaal 47 als je kpn hebt of xs4all
www.sportnews.to/sports/2021/formula-1...
@Oxithius | 05-12-21 | 18:49: Grazi
Ook wel eens fijn om Feyenoord met een gerust hart in de 85e minuut te laten en precies op tijd over te schakelen.
Erop of eronder.
Deze autoraces zijn toch niet goed voor het milieu?
Het is weer poëzie! Dank Bart.
Een flipperkast inderdaad, in alle opzichten. Godspeed Max!!!!!
Normaal duurt Sinterklaasavond hier van 6 tot 10, met allerlei surprises, opzettelijk traag uitdelen van de cadeautjes voor de kinderen etc. Zojuist heb ik ze ieder een doos met alle 15 cadeautjes gegeven. "Hier, veel plezier, he?"
Lol.
Hamilton gaat een klapper maken!!
Hup max(bar) :P
Daar gaan we, iedereen in de zenuwen, over twee uur weten we het. Wat ben ik bang voor de muren, sterkte Jos en Max,
Red Bull weet 1000% zeker dat er niets mankeert aan die versnellingsbak. Anders hadden ze hem zeker gewisseld. Max stond gisteren snel stil en heeft alles direct uitgeschakeld.
Goed op de bandjes letten gvs;-)
@Roos | 05-12-21 | 18:28: IK? Ik ben die janknegert niet! Welkom Juf Roos. :)
Echt balen dat ik uit principe niks tot mij neem dat uit woestijnië komt. Want ik ben echt heel benieuwd. Maar goed Principes moeten pijn doen.
Als niet kenner heb ik een vraag. Bij de start is er nooit iemand die te vroeg start valt me op. Hoe komt dat? Is er een elektronische blokkade of zo tot de lichten de start vrijgeven?
Fantastische reflexen van de coureurs.
Het risico is een 'stop and go' penalty.
Feyenoord heeft gewonnen
Goedkoop tanken ook 0,55 de liter.
Zouden ze gek kijken als je koffers worden gecontroleerd en er alleen twee stuks vuil ondergoed in zitten en voor de rest 6 jerrycans benzine?
Hup auto..!!
Neon (en Robbie)..!
Snel even de frituur aan... bier uit de koelkast... voor GS ben ik even off line...
Allah Maxbar. Kom er maar op!
Max hakbar!
Linkje, iemand?
livetv.sx/enx/eventinfo/8274290_saudi_...
www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
www.google.nl/search?q=vipbox+sky+spo...
@Joffri | 05-12-21 | 18:21: dank!
doet ut niet
www.hesgoal.com/
Eerste bocht wordt een knalfestijn....
Van die eerste bocht hangt alles af. Spannend is een understatement.
Verstappen moet bij de start heeeel goed uitkijken dat Lewis en Bottas ‘m niet gelijk in de touwen rijden. Als dat niet gebeurt gaat Max wereldkampioen worden!
Race war!!!!11!!!!1!!!!
Zo dubbelzinnig staat Hamilton er wel in ja.
Hij wint. 15 punten voorsprong na deze race.
Hij heeft de tracklimits goed afgetast! Gaat goed komen!
Max geef ons het mooiste schoencadeautje!!
Spannendste Sint ooit!
@Roos | 05-12-21 | 18:19:
Ik voel me net een kind dat op 6 december 's morgens de trap af loopt.
#Stinterklaasfeest
@Roos | 05-12-21 | 18:19: Eens!
REAGEER OOK