Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

COA eist 13.000 asielopvangplekken erbij

Welja, witgoedboeren syweren erop los

FF knip & plak Teletekst. Want als we het opschrijven gelooft niemand ons. Zomaar uit het niets worden er even DERTIENDUIZEND extra opvangplekken gevraagd. Alsof we al niet genoeg soros aan ons hoofd hebben. Met thuiswonende koters van 33, met 40.000 daklozen die op straat liggen, met dat gigantische bos dat aangeplant moet worden willen we in 2050 überhaupt nog bestaan, met actievoerende buschauffeurs in Ter Apel, met die honderden hectares aan nieuwe veenweidegebieden om de grutto te redden, die weer volgeplempt worden met windmolens en zonneparken want de Randstad heeft stroom nodig, met die wachtlijsten van hier tot Kaboel en beyond. DERTIENDUIZEND, dat is f*kkin heel Woudenberg.

Reaguursels

Inloggen

Wen er maar aan sukkels

Misterspok | 04-12-21 | 09:24

U krijgt waar u op gestemd heeft.

topdrob | 04-12-21 | 00:07

Asielzoekers? Het zijn gewoon smerige gelukzoekers die hier komen omdat hier alles wordt uitgedeeld. Als je ze onder deze leugen al binnenhaalt, vergeet het maar dat ze hier komen bijdragen. Een feit dat we al tientallen jaren in de statistieken terugzien.

heldheino | 03-12-21 | 23:29

Wanneer houdt die uitverkoop van Nederland eens een keer op?!!

Roetveegje | 03-12-21 | 21:53

13.000x € 1.000.000,00 extra is veel geld. Of vergis ik me. Zal niet lang meer duren voordat de AOW wordt afgeschaft wegens oplopende kosten van de “vergrijzing”.

Southpark | 03-12-21 | 21:10

Ja ja.
En wij allemaal in de lockdown.

jufrouw theelepeltje | 03-12-21 | 19:30

1 Op de 10 huishoudens hier in Nl leeft op armoedegrens. Maar daar geeft dit fu.. kabinet geen gehoor aan. Wel de grenzen openhouden voor ontelbaar veel asielzoekers . Steden vol onderhand. Die nagenoeg niks bijdragen hier. Sterker nog die bakken vol geld kosten.
Met een betere regering hadden we verdomme het Zwitserland aan de Noordzee kunnen zijn.
Stoppen met die asiel tsunamie.

ilovevarkens | 03-12-21 | 18:38

Buschauffeurs staken vandaag vanwege onveilige situatie met Kloodtzakjes uit veilige landen: nos.nl/artikel/2408029-buschauffeurs-...

Treinpersoneel krijgt regelmatig te maken met geweld, tot en met een machinist die door meerdere Lafbekjes tegen de grond wordt gewerkt en tegen zijn hoofd wordt geschopt: www.nrc.nl/nieuws/2021/11/29/de-stewa...

Dus wat het COA betreft volgend jaar nog meer van dit en op nog meer plekken. Want zo hoort het immers, blijkbaar, want er gebeurt vanuit de landelijke politiek... niets. Je zou met een oorlogstrauma als vluchteling hier aankomen - het eerste wat je dan ziet is dat het in Nederland wel oké is de crimineel uit te hangen, geweld te gebruiken, OV-personeel te bespugen, te jatten, etc. etc. ... en de politiek laat het allemaal gebeuren. Ziekelijk gewoon, gelukkig komen de faciliteerders van mensensmokkel met de oplossing, alsof er al geen probleem is met een tekort aan woningen in Nederland: laat er nog meer binnen, het deugt zo lekker.

Wie roept deze verknipte idioten eens tot de orde en schopt dat tuig het land uit?

Zonnebrildrager | 03-12-21 | 18:18 | 1

tuig blijft en er komt meer. Slappe ruggegraatloze hap hier

borus | 03-12-21 | 20:11

kan het ook wat.... minder....?

borus | 03-12-21 | 18:11

Mijn kind wilde ook een beter leven, te vol hier en geen huis te krijgen. Dus hij vertrok naar down under. En wat gek, er stonden geen verveelde huisvrouwtjes te zingen 🎵 wees welkom, nieuwkomer. Hij moest meteen aan de slag en zelf voor huisvesting en “ inburgering “ zorgen.
De meeste nieuwkomers zijn geen echte vluchtelingen maar migranten op zoek naar een beter leven, niks mis mee, maar waarom dat gepamper?
Waarom geen keiharde eisen zoals: binnen één jaar spreek je de taal redelijk, heb je zelf voor huisvesting gezorgd en weet je de ins en outs van deze samenleving.
Red je dat niet, retour afzender. Een beter leven bouw je zelf op en leun je niet op de werkende belasting betalende Jan- met de korte achternaam. En niet te vergeten, sociale voorzieningen kun je pas claimen als je 5 jaar hebt aangetoond dat je een werkzaam leven hebt opgebouwd. Wat is hier zo moeilijk aan?

Oud wijf | 03-12-21 | 18:07 | 1

In België moeten ze zelf voor hun huisvesting zorgen. Mooie oplossing.

Southpark | 03-12-21 | 21:19

je bent welkom....

borus | 03-12-21 | 18:04

is nog wel plek in Drachten

borus | 03-12-21 | 18:00

Hoe zit het eigenlijk met de vaccinatie van deze migranten?

Janneus | 03-12-21 | 17:57

Ik vraag me af wanneer de kartelpolitiek eens gaat inzien dat de grenzen voor asieleisers definitief dicht moeten. Ik kan me er niet meer over opwinden.

donkeyman | 03-12-21 | 17:53

COA en de staatsomroep hebben het erover dat zij plekken “ bezet houden” in de coa tempels. Als ze straks een woning hebben toegewezen gekregen in de schaarse woningmarkt , dan houden ze geen plekken maar woningen bezet. Het is zo inconsistent allemaal. En het taalgebruik…. Als je het feit benoemt dat ze straks woningen bezet houden voor autochtone Nederlanders, dan zeg je volgens het kartel verschrikkelijke dingen.

daslebenderanderen | 03-12-21 | 17:46

Ons land is helemaal naar de kloten geholpen. Zoveel spijt dat wij kinderen hebben gewild. Als we van te voren hadden geweten dat het hier zo'n puinzooi zou worden, hadden we ze nooit op de wereld gezet.

osolemio | 03-12-21 | 17:02 | 4

Hier hetzelfde, ik heb ze geadviseerd om zelf geen kinderen te nemen.

shimanski | 03-12-21 | 17:43

same here

borus | 03-12-21 | 18:01

Als Nederlandse ouder heb je nu maar een stringente verplichting. Zorg dat je kinderen straks ruim voorzien zjn van 1) geld en/of 2) capaciteiten hebben om te kunnen vluchten. Een ouder die er geen rekening mee houdt dat zijn kinderen straks wellicht moeten vluchten is het niet waard om ouder te zijn. Dat zijn gewoon egocentrische hufters.

Grachus | 03-12-21 | 19:20
▼ 1 antwoord verborgen

Turkse economie is aan het instorten. Binnenkort miljoenen Turken naar Europa met voorkeur uiteraard voor gratis huis, uitkering en Miele alhier.

meneer Q | 03-12-21 | 16:57 | 2

Bedankt hoor! Het is dat Sinterklaas langskomt, anders was mijn weekeinde goed verpest geweest.

Here's Freddy | 03-12-21 | 17:16

Ja, vast wel, en laat ik u vertellen: in verband met het Associatieverdrag tussen Turkije en de EEG hebben Turken allerlei voordelen bij het aanvragen van verblijfsvergunningen. Ten eerste een heel laag legesbedrag (dus als de aanvraag wordt afgewezen dan dien je gewoon een tweede of zoveelste aanvraag in - het kost toch bijna niets) en ten tweede: zij zijn in het algemeen vrijgesteld van het mvv-vereiste en het inburgeringsvereiste.

staat het bier koud? | 03-12-21 | 19:01

Iedereen met 2 hersencellen moet toch zien dat dit onhoudbaar is?

Proditor | 03-12-21 | 16:56

Vergeet corona, *dit* gaat ons echt nekken in de toekomst...
.
.
Stop, stop, stop, alstublieft.

hotmint | 03-12-21 | 16:26

Het COA eist? Hoezo, ik wist niet dat het COA het hier voor het zeggen had. Ik kan me ook niet herinneren dat ik op het COA gestemd heb. het is toch niet te geloven dat een groepje ambtenaren hier van alles gaat lopen eisen. Grenzen dicht, en naar Deens voorbeeld hooguit een paar honderd echte vluchtelingen / jaar toelaten.

lagelander | 03-12-21 | 16:08 | 1

Helemaal niemand meer!

meneer Q | 03-12-21 | 16:54

Goed zo! nog meer import volk voorrang geven op een woning. MarkMalou had gelijk !! Het is goed voor de economie mensen! Laat maar komen die handel! Nog ff en we hebben zo'n enorm te kort aan woningen dat je kunt een knaak de binnenkomende import neus bij de waarde van je woning optellen. Nu alleen nog mensen importeren die mijn huis kunnen betalen want die zijn bijna op.

Count_Bassie | 03-12-21 | 15:58

Dus zal het COA ook wel meer medewerkers nodig hebben en die worden dan onttrokken uit de zorg en het onderwijs. Zo ontwricht je toch de maatschappij.
In welk jaar hebben ze 100.000 opvangplekken extra nodig?

Archimedes-2 | 03-12-21 | 15:51 | 2

Invasie exoten hebben ook een exponentiële groei. Dus wellicht net na kerst. Dit jaar. En dan gaan zeuren dat de

slowpoke-htb | 03-12-21 | 15:55

Tenten te veel klapperen......

slowpoke-htb | 03-12-21 | 15:56

U zijt wellekome, Jezus lieve Heer... 't wel decembermaand mensen!

Magmacarta | 03-12-21 | 15:39

Het quota aan instromenden zou een optelsom moeten zijn dat gemeentes (en daaronder buurten) aangeven dat ze willen en kunnen opnemen.

Niet andersom: 'sociaal' Den Haag dat bepaalt dat er nieuwe kanslozen uw woning komen inpikken.

van heinde en verre | 03-12-21 | 15:17

Hooogste tijd om met deze waanzin te stoppen.

ZZP-er | 03-12-21 | 15:04 | 4

@Verbandmeester | 03-12-21 | 16:39: Dat vragen ze zich in Rotjeknor Zuid ook af. Op school en op straat zie je geen witte kinderen (meer). Nog wel op de NPO of de commerciëlen, maar in Zuid kijkt niemand in daar naar.

Here's Freddy | 03-12-21 | 17:22
▼ 1 antwoord verborgen

Vrij makkelijk te realiseren door aan de voorkantharde afspraken te maken over veilige landiëers. Kansloos in de aanvraag, linea recta terug, asiel bieden aan zij die het nodig hebben want die zijn er ook.
Vervolgens met alle staten zorgen dat er een ander regime komt in de landen waar het het al jaren een zooitje is. Nu gebeurt er niets omdat de bevolking uit die landen wegtrekt. Desnoods met een overname van het regime.

'en verder dagdromen doet'.

Von Bliksum | 03-12-21 | 15:00

Toch knap dat we binnen zo'n korte tijd dit land en continent helemaal naar de klote laten gaan. We kunnen de politiek wel de schuld geven maar het zijn toch echt de kiezers.. Ik heb nog een stille hoop dat die woningcrisis zoveel lagen zal raken dat het tij zal keren. Maar ach dat hoop ik al 10 jaar. Wat een zelfhaat hebben wij Hollanders over het algemeen..

DrachiR | 03-12-21 | 14:58

Onteigen wat Kaag stemmers en opgelost. Wel de lasten ook nemen graag.

Wattman | 03-12-21 | 14:39

Wiedergutmachung is niet genoeg, de hele cohesie van de Nederlandse maatschappij moet stuk. Diep triest!

Acidstain | 03-12-21 | 14:36 | 4

@bqbq | 03-12-21 | 14:45: De Meilandjes voeden moslimhaat. Volgens mij doen ze dat helemaal zelf door hun bijdragen in deze wereld.

DrachiR | 03-12-21 | 15:30

@ Acidstain,
Wiedergutnachung.... voor wat? Wie hebben wij dan wat aangedaan als volk?

me163komet | 03-12-21 | 15:49

@bqbq | 03-12-21 | 14:45: Even gekeken: mijn nekharen gingen spontaan overeind staan.

Here's Freddy | 03-12-21 | 17:25
▼ 1 antwoord verborgen

Pleurt lekker op. Het is dus kiezen tussen een functionerende verzorgingsstaat en immigratie en woningnood. Ik weet het wel.

Piet Karbiet | 03-12-21 | 14:31 | 2

Nou, die functionerende verzorgingsstaat is ondertussen al dusdanig "financiel verdund" dat daar nog maar heel erg weinig van over is.

me163komet | 03-12-21 | 15:51

@me163komet | 03-12-21 | 15:51:
Dat compenseren ze door de BTW op voedsel te verhogen zoals ze eerder óók al hebben gedaan.

meneer Q | 03-12-21 | 17:18

Hernoemen naar CORA (Centrum Opvang en Repatriëring Asielzoekers) en het management andere KPI's geven. Dan is het zo opgelost, want uiteindelijk gaat het bij die hogere ambtenaren om hun carrière. Maar goed, dan moet het domme Nederlandse volk wel anders gaan stemmen. In maart ging ik gewoon alle verkiezingsprogramma's en heb gekozen voor de partij die een stop op immigratie wil en repatriëring (JA21 dus)

BASinnic | 03-12-21 | 14:27

Wat zijn dat toch voor mensen die plekken bezet houden. Overal houden mensen plekken bezet.
Of hebben we overal te weinig plekken misschien?

ChalinaRosa | 03-12-21 | 14:04 | 1

Het beste plekje is het plekje waar de uitkering het hoogste is .

likmegaties | 03-12-21 | 14:10

Rockster BK was weer aan het jengelen op radio1, als het zo doorgaat komt ze met harde maatregelen, tot hoe ver kunnen ze gaan hè.

lanexx | 03-12-21 | 14:02

Er is maar een oplossing. De shithole landen opnieuw koloniseren. Over een paar honderd jaar, als de boel op de rails staat en de achterlijkheid uitgestorven weer overdragen.

TheBigKirth | 03-12-21 | 14:00

Weer 13.000 Co2 instromiërs. Nu even geen commentaar van de klimaatgoeroes gehoord.

ofarim | 03-12-21 | 13:53 | 1

Worden Mieles eigenlijk wel klimaatneutraal geproduceerd?

borus | 03-12-21 | 18:07

Geen probleem hoor, we laten onze kinderen wel tot hun 40ste thuis wonen omdat er geen huizen te krijgen zijn.

TheBigKirth | 03-12-21 | 13:49

Het COA heeft niks te "eisen". Via een democratisch proces vertelt samenleving het COA wel welke opgaven zij krijgen. Teninste, zo zou het moeten zijn. In de praktijk wordt ongebreidelde migratie gewoon toegelaten en eist dus het COA met een WC eend model verdere uitbreiding. Ik durf te wedden dat de meerderheid van de bevolking dit niet steunt of tenminste niet in deze vorm. Doe daar maar eens een referendum over. Oh nee, dat kan niet meer... I wonder why... Met dank aan D66.

Gladiator Fap | 03-12-21 | 13:31 | 1

En uiteraard, zonder enige vorm van kritiek overgenomen door NOS. Jammer.

Nederlandop1 | 03-12-21 | 14:08

Mooi zo. Goed nieuws. Laat het maar eens lekker uit de klauwen lopen.

druipsmurf | 03-12-21 | 13:25

Even een snelle rekensom: 13.000 man,
stel dat de helft vooralsnog (ja, ik weet het, dit is véél te optimistisch) een uitkering + toeslagen ad 18.000 euro per jaar ontvangt.

6.500 x 18.000 = 117.000.000 euro per jaar uitkering + toeslagen.
Maal 5 jaar is 585.000.000.
En dan hebben we het nog niet over huisvesting en zorgkosten gehad.

Wering | 03-12-21 | 13:21 | 3

De omvolking zal en moet gebeuren,de Nederlander bestaat immers niet.

Coolcalmcollected | 03-12-21 | 13:30

En dat zijn er nog "maar" 13000. 30.000 op jaar basis. Maar we laten het gewoon gebeuren.

bqbq | 03-12-21 | 14:48

Het is totaal aan migratie een stad als Leiden erbij elk jaar. Dus incl werkers uit andere landen

harrydebeuker | 03-12-21 | 23:43

En weet je wat? Dit is nog lang niet genoeg, er komen er nog veel meer door dit zoetsappige beleid. Ik zou het ook doen, als ik een een armetierig land woonde, moest leven in de armoede en hier, al dan niet met list of bedrag, er een heel leger aan helpers voor je klaar staat die het wel even gaan regelen voor je dat je geld onderdak, en eten gewoon gratis en voor nada niets noppes krijgt. Gewoon even zien hier te komen, en de asielzoeker anex migrant uit hangen, en je bent binnen.

gijnsteel666 | 03-12-21 | 13:21 | 2

“Armoede”? Op tv zag je migranten met Moncler ski jassen, iPhone 13’s en ze hebben een smokkelaar een paar duizend euro’s betaald. In hun thuisland waren ze al graaiers en hier in het Westen willen ze dit verdienmodel naar nog grotere hoogten brengen

BASinnic | 03-12-21 | 13:34
-weggejorist-
Ridde Rogter | 03-12-21 | 13:21 | 1

Kostte een asielzoeker de Nederlanders ook al weer? €1.000.000? Maal 42.000. Is 42 miljard. Kan je heel de stikstofcrisis mee oplossen. Misschien toch die grenzen maar eens dichtgooien.

Dieselboem | 03-12-21 | 13:20

Mijn belangrijkste argument tegen de huidige gang van zaken is dat er bijna geen draagvlak voor opvang onder de bevolking meer is. Daar kun je van vinden wat je wilt, maar zo zijn de feiten. Ik heb nog meer bezwaren, maar dit is de belangrijkste wat mij betreft. En ook linkse partijen moeten hier een keer van doordrongen worden. Want we spelen als land met vuur als we zo doorgaan. En linkse partijen doen er goed aan te beseffen dat één van de redenen dat ze niet erg succesvol zijn, precies hier door veroorzaakt wordt. De grens is bereikt.

Bigi Bana Boy | 03-12-21 | 13:20 | 5

Geen draagvlak onder de bevolking?..
Ik hoor nog steeds niets anders dan "geen gelukzoekers, wel echte vluchtelingen,".
Naïef Nederland snapt nog steeds niet dat de zogenaamde "echte" vluchtelingen ook wel naar een veilige plek in de regio hadden gekund, maar dat niet doen. Hoeveel veilige landen zijn ze al gepasseerd op weg naar de goudpotten?

druipsmurf | 03-12-21 | 13:47

Ik denk ook dat de linkse partij die een hard immigratie standpunt gaat innemen de verkiezingen wint.

Nietdanjatoch | 03-12-21 | 14:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Het COA is een overheidsinstelling en ressorteert onder het ministerie van Veiligheid en Justitie.
Vreemd genoeg noemt het COA zichzelf een zelfstandig bestuursorgaan, hetgeen in strijd is met het bovenstaande en daarom in feite onmogelijk is.
Kort en goed: het COA kan hooguit (dringend) verzoeken, maar heeft niks te eisen.

JohanF | 03-12-21 | 13:15

Mooi stuk van Syp W:

Ze komen als gast (vluchteling) binnen en nemen uiteindelijk je helel huishouding over.

Veel rechten, nauwelijks plichten.

Ervaringsdeskundige | 03-12-21 | 13:12 | 1

wynia legt het probleem prima uit, zonder alle emoties eromheen; gewoon objectief en rationeel, waren er maar meer sypjes

xylofoob | 03-12-21 | 13:20

Ik voorspel dat gemeenten volgend jaar ook koopwoningen gaan kopen opdat men de asielzoekers plekken kan bieden. Soort van Flodder idee.

Hadena | 03-12-21 | 13:08 | 2

Ik mag toch hopen dat er ergens een wet afgestoft kan worden die dit blokkeert.

Kansenparel | 03-12-21 | 13:10

ja, en sjakie helpt ons de sjaak te worden

xylofoob | 03-12-21 | 13:17

Ze (de politiek) zijn onmachtig hier iets aan te doen. Ze staan erbij en kijken ernaar. Komen er 10.000 dan komen er 10.000. Komen er 50.000 dan komen er 50.000. Komen er 100.000 dan komen er 100.000. Komen er 1.000.000 dan komen er 1.000.000. Want Brussel, want verdragen, want Europese normen en waarden, want zielige kinderen. We zijn dus afhankelijk van "foute" landen als Hongarije en Polen die de instroom nog weten te beperken. Rutte en consorten zijn faalhazen.

Tjoelker | 03-12-21 | 13:04

Waarom heb ik toch altijd het idee dat er bij het COA voornamelijk kinderloze werkzaam zijn. Niet begaan met de toekomst van het land en volgende generaties. Dit kan toch nooit goed gaan. Erg Jammer.

pane | 03-12-21 | 13:00 | 1

"Erg jammer "? ..... schandalig!

meneer Q | 03-12-21 | 17:23

Het vluchtelingenverdrag en de daaruit voortvloeiende asielwetgeving in Nederland zijn onuitvoerbaar. Lang is geprobeerd om alle problemen onder het tapijt te vegen, maar we zijn nu op het punt dat er geen tapijt meer over is om iets onder te verstoppen. Alles is gewoon mudvol. Ilja Leonoard Pfeijffer schrijft deze week in De Tijd dat alle contouren van een naderende burgeroorlog in Nederland aanwezig zijn.

Grauwbaard | 03-12-21 | 13:00 | 3

Als het tapijt op is legt men wel weer een nieuw tapijtje eroverheen. Pas als je door de tapijtjes je kop aan het plafond stoot, misschien dat men er dan wat aan gat doen.

Hadena | 03-12-21 | 13:10

van het verdrag kan je zo af; zie d'marken

xylofoob | 03-12-21 | 13:23

Burgeroorlog? En, met welk wapen gaat U vechten? Stenen, stokken? Waarom denkt U dat de Nederlandse bevolking volledig ontwapend is? De staat zal niet toestaan dat U voor uzelf opkomt en dit met grof geweld en hoge straffen beantwoorden.

me163komet | 03-12-21 | 15:57

Overbevolking.

aartvantiemenvanjand | 03-12-21 | 12:56

Straks 13000 plaatsen maar geen buschauffeurs om ze van en naar de overlaststeelklussen te rijden.

Ray Skak | 03-12-21 | 12:56

130 vliegtuigen reserveren lijkt me de oplossing.

metagod | 03-12-21 | 12:54 | 2

Er passen er maar 480 per vliegtuig in...

Bamboojay | 03-12-21 | 12:58

precies. de rest kan er buiten hangen

borus | 03-12-21 | 18:09

Het CDA moet lekker zijn bek houden. Met 5 zetels heb je niets te willen.

nednied | 03-12-21 | 12:51 | 3

Niet het CDA maar het COA. Dat is een heel andere organisatie.

staat het bier koud? | 03-12-21 | 12:53

Haha begrijpend lezen

pane | 03-12-21 | 12:54

@staat het bier koud? | 03-12-21 | 12:53: Ja hoor, ik heb beet. 30 seconden. Happen Happen Happen

nednied | 03-12-21 | 12:55

Hoe moet men straks op eigen benen staan als alles onbetaalbaar (inflatieeeeee) wordt? Niet.... chaos dus. Succes Den Haag, lastige klus.

pane | 03-12-21 | 12:50 | 1

Neehoor, als het te gek wordt zit men de tijd elders uit, laat u het vuile werk doen en/of het lot ondergaan en als de kust weer veilig is keert men terug. Op een vergelijkbare functie. Zelfs koningin Emma had er kotsbeu van

Mark van Leeuwen | 03-12-21 | 12:54

Die 13.000 opvangplekken is het probleem niet.
Die 12.000 sociale huurwoningen echter... en dat is dan vóór 1 juli he, dus voor een half jaar. De opvang stroomt intussen weer net zo hard vol.

Wat moet er gebeuren om gewoon te zeggen: Néé?
Uit de EU stappen?

Papa Jones | 03-12-21 | 12:49 | 5

@Mark van Leeuwen | 03-12-21 | 12:57: Daar hoeft geen moeite voor te worden gedaan, die vastloper komt er vanzelf.

Bamboojay | 03-12-21 | 12:59

Diversiteit en niet profileren impliceert gelijke monniken, gelijke kappen..

Dan óók in dit geval!
Dus asielzoekers kunnen zich netjes inschrijven op de wachtlijst van een gemeente en net als elk ander wachten tot ze aan de beurt zijn

Roos | 03-12-21 | 13:56

Voor een NEXIT zijn 76 mannen met grote ballen nodig. En verkiezingen.

SexBierEnRum | 03-12-21 | 15:17
▼ 2 antwoorden verborgen

En straks krijgen ze ook allemaal een elektrische auto, want klimaat.

Jan_Pietersen | 03-12-21 | 12:48

Er zijn allerlei mogelijkheden. Maar waarom zijn die onbespreekbaar?
-recht op asielaanvraag inperken.
-landen van herkomst meer 'motiveren' (onder druk zetten) om hun mensen terug te nemen.
-eerste jaren geen sociale voorzieningen; je moet jezelf redden.
-geen dubbel paspoort toestaan.
-voor vluchtelingen: opvang in de regio.
-voor migranten; geen recht op asielaanvraag, alleen toelaten voor zover er behoefte is aan specifieke vaardigheden/beroepen. eerste jaren geen beroep kunen doen op sociale voorzieningen. na x jaren zelfredzaamheid mogelijkheid paspoort aan te vragen.

zeeman73 | 03-12-21 | 12:39 | 1

vrouwenstemrecht, incl ruttel

xylofoob | 03-12-21 | 13:31

Het asielbeleid is een groot theater.

Verreweg het merendeel van deze asielzoekers zijn geen echte vluchtelingen maar illegale migranten die om economische/financiele redenen naar Noord/West Europa reizen ( gratis huis; gratis uitkering ; enzovoorts)

Iedereen weet het maar velen doen niet alsof ze het niet weten.

En de belastingbetaler kan voor dit asielbeleid het geld ophoesten.

En zelfs als asielzoekers op leugens worden betrapt krijgen ze uiteindelijk toch nog een verblijfsvergunning en dus een ticket naar het "gratis geld".
=======

Duizenden asielzoekers fraudeerden voor generaal pardon'

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/982161/duizenden-asielzoekers-fraudeerden-voor-generaal-pardon

Swieberj | 03-12-21 | 12:36 | 2

Geholpen door onze advokaten, adviseurs en sociaal werkers, criminelen zijn het.

Ray Skak | 03-12-21 | 12:58

Ook al zouden het echte oorlogsvluchtelingen zijn , dan nog is er nog iets als vol. De hele wereldbevolking verschuiven naar europa en de usa is toch geen oplossing?
We staan ergens rond plek 20 op de wereld qua bevolkingsdichtheid. Wat willen we? Mierennest nederland.. geen weides, geen natuur alleen maar gebouwen?

timmey | 03-12-21 | 13:18

Ik ben een aanhanger van de escalatietheorie. Het moet eerst erger worden voor er iets kan veranderen. En in die zin gaat het goed, want het begint dus vast te lopen. Gemeentes hebben geen huizen om asielzoekers te laten uitstromen. We zullen zien of de boodschap nu massaler begint in te dalen: we moeten stoppen met import en groei van de bevolking.

Poes Fiep | 03-12-21 | 12:35 | 4

Ja, de kiezer is dom en zolang ze het zelf niet merken zal het wel rechtse onzin zijn, de npo is lastig te weerstaan en een uitgekiende propaganda pluche leveraar.
Maar de familie komt er ook achteraan, we erkennen de sharia dus meerdere vrouwen en dus hele stadsbussen voor 1 mini ayatollah, dit is slim weggewerkt in de wet maar de moeder van kinderen van het gezin mag gezellig komen:
ind.nl/asiel/paginas/familielid-van-v...

28 | 03-12-21 | 12:55

Yes! Laat het maar knallen. Alle dames die in koor ‘jij bent welkom’ zongen moeten eens zonder spuug genomen worden. Die moeten eerst ondervinden voordat ze hun linkse ideeen kwijtraken.

Het Noorden | 03-12-21 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

NEXIT dat is wat we nodig hebben. Nu nog 76 man in de tweede kamer die dat ook vinden.

SexBierEnRum | 03-12-21 | 12:28

De politiek heeft van het asielbeleid een oncontroleerbare stroom gelukszoekers heeft gemaakt. Het kan kennelijk niet zonder gigantisch misbruik door mensen die geen recht hebben op asiel. Het kan kennelijk niet zonder fatsoenlijk en consequent uitzetbeleid. De eigen bevolking heeft het nakijken en ben intussen wel zover dat ik helemaal geen asielzoekers meer wil, ook geen echte vluchtelingen. En het COA kan de pot op. Opheffen die kliek, geen opvang meer, geen cent meer naar de industrie die er dik aan verdient. Dan droogt de stroom vanzelf eens op.

jochum1980 | 03-12-21 | 12:26

En de staatssecretaris, die eindelijk de ballen had te zeggen: wir schaffen es nicht, moest ze onder druk can de gutmensch toch weer intrekken

(Behind)Doors | 03-12-21 | 12:23

Een kind kan uitrekenen dat dit met 1200+ per week finaal uit de klauwen gaat lopen. En nog steeds blijft de poort wagenwijd openstaan.

Der Schnitzeljäger | 03-12-21 | 12:23 | 4

@_pacman_ | 03-12-21 | 12:24: Als het teveel wordt gewoon de cijfers per dag of per uur rapporteren.

En hoeveel personen gezinshereniging komt hier nog bij iedere week? Zou me niet verbazen wanneer dat meer als duizend is.

Stuffed Human | 03-12-21 | 12:59

We kunnen eerst nog verder terug door per dag en per uur te gaan voorrekenen. Dan vallen de getallen best mee.

dasechtgeenstijl | 03-12-21 | 13:23

straks rapporteren ze alleen nog in het Arabisch

borus | 03-12-21 | 18:10
▼ 1 antwoord verborgen

Het COA eist nog eens 5 miljoen opvangplekken voor tolken uit Burundi (Zuid), Kameroen, Guinee-Bissau, Liberia, Turkmenistan en Soedan. Deugen heet dat.

#Wilderswhatelse?

K. Westergaard | 03-12-21 | 12:20

Als het in Turkije zo doorgaat dan zullen die COA cijfers nog veel te laag zijn.

Rennieflox | 03-12-21 | 12:20

Kamers weilicht bij prins Bril, Haga en madam alQaq.

dathoujetoch | 03-12-21 | 12:12

Mijn moeder en haar familie kwamen in 1949 vanuit voormalig Nederlands-Indië, Indonesië, aan in Nederland. Opa was chinees, in 1931 te Leiden afgestudeerd in rechten, oma was Nederlandse en trouwde opa.

Zij dienden vanaf 1932 tot 1949 de Nederlandse staat en toen het koloniale spel over en voorbij was, moesten zij als vluchteling naar Nederland. Met een Nederlands paspoort in hun bezit kregen zij hier te horen dat Nederland VOL was en dat er geen werk voor hen was. Zij zouden anders zijn en niet passen in de Nederlandse samenleving. Zij moesten EN GINGEN in 1949 terug naar inmiddels onafhankelijk Indonesië. De honderden, duizenden in stukken gesneden lijken van Nederlanders, Chinezen en Indo's dreven in de rivieren naar zee.... Daar aangekomen moesten zij, om Indonesië binnen te mogen komen, hun Nederlandse paspoort afstaan en die van Indonesië aannemen. Tot 1960 bleef mijn moeder en familie in Indonesië. Ondertussen werd hun positie als allochtonen daar slechter en slechter. Uiteindelijk zijn zij in 1960 als vluchteling, als spijtoptant, statenloos naar NL gevlucht. Ze zijn jaren statenloos geweest in NL. Zij hebben niets cadeau gekregen, altijd stil hun uiterste best gedaan om erbij te horen. Zij, wij, ik deden en doen ons best voor NL.

Als allochtoon, veteraan, geboren in Nederland, en christen, heb ik het uiterst moeilijk mee om keer op keer de zielige, naïeve verhalen en acties te moeten meemaken van mijn eigen geloofsgenoten. Wij halen de vijand in huis.

Zetten | 03-12-21 | 12:12 | 3

Voor wat het waard is : ik heb erg veel respect en waardering voor de goede mentaliteit van u en uw familie. Het is een hele andere insteek, dan dat volk wat alleen maar over hun ‘rechten’ kan spreken. Daar heb ik, een uitzondering daargelaten, geen enkel respect voor. En gezien die mentaliteit ook geen vertrouwen in. Buitengewoon triest, dat de deugcolonnes daar diametraal anders instaan.

Lubbberrtt | 03-12-21 | 12:24

Je hebt volkomen gelijk, en vooral wat betreft de laatste alinea. Maar wie tegengas geeft wordt gelijk versleten voor fascist, harteloos en bruinhemd, en zo wordt iedere vorm van discussie effectief in de kiem gesmoord.
En dat er geen huizen zijn voor de economische migranten die hier naar toe komen is een ondergeschoven en onbelangrijk detail.
Wees niet verbaasd als je straks als autochtoon verplicht een paar economische migranten in je huis krijgt ingekwartierd; bevalt dat niet, dan wordt je je eigen huis uitgegooid.

me163komet | 03-12-21 | 12:24

@me163komet | 03-12-21 | 12:24: iedereen hier heeft het over de 13.000 extra opvang plaatsen en niemand over de 12.000 statushouders die vóór juli 2022 een woning “moeten” hebben.

Graftak | 03-12-21 | 12:34

Is iemand wel eens opgevallen dat Ollonkreng steeds een liter speeksel wegslikt tussen twee zinnen door? Ligt dat aan wat zij over asieleisers en COA’s zegt of komt dat door eh…het verwennen van haar vriendin zeg maar?

Tiscali-2 | 03-12-21 | 12:10 | 2

Die dame is niet gezond.
Kent dientengevolge ook een tamelijk hoog ziekteverzuim volgens mij.

D-Fens_1963 | 03-12-21 | 12:14

Keelkankertje wellicht?

Bamboojay | 03-12-21 | 13:02

Dat het COA-systeem niet houdbaar is als nep-asielzoekers de plekjes bezet houden, zullen de meesten in Den Haag zich toch best realiseren.
Maar de wil om het overbelaste asielsysteem op te schonen ontbreekt, waarom eigenlijk?

Zeurders | 03-12-21 | 12:08 | 2

nep-asielzoekers.....zijn er dan ook ECHTE asielzoekers in NL??

Teekje_Tippel | 03-12-21 | 12:10

@Teekje_Tippel | 03-12-21 | 12:10: Ja hoor, en er is een procedure om vast te stellen wie dat zijn. En de 'veiligelanders' horen daar zeker niet bij, en er zou dus best een versnelde procedure mogen komen om die uit te zetten om plaats te maken.

Zeurders | 03-12-21 | 12:31

Over een paar jaar krijg je -afhankelijk van je woning en gezinssituatie natuurlijk- een paar vluchtelingen ingekwartierd...

Roos | 03-12-21 | 12:05

Hoorde laatst iemand beweren dat we (NL) enorm veel geld verdienen aan asielzoekers. Echt., dat soort mensen bestaat echt!

Merkwaardeloos | 03-12-21 | 12:05 | 4

Ja, die mensen hoorde ik vroeger ook wel eens. Die zeiden dan: ''Maar ze betalen gewoon belasting, hoor. En ze doen boodschappen bij de plaatselijke middenstand, die daaraan dan weer verdient''.

Belasting betalen en boodschappen doen...... tsja, kunst, van geld dat ze eerst gratis hebben gekregen in de vorm van bijstandsuitkeringen en toeslagen.

Dr_Johnson | 03-12-21 | 12:12

Die 'we' geldt niet voor Nederland als geheel natuurlijk, maar voor de COA-Siewerts neem ik aan.

Zeurders | 03-12-21 | 12:32

Op dezelfde manier dat mensen geld verdienen aan PFAS. Je vangt eerst geld door de vergunningen en kennis te verzwakken, en zodra het probleem onhoudbaar wordt ga je geld vragen om het op te lossen voor de gene die je opvolgt. Zelfde met hoe Defensie het aan de commerciële partijen zoals het COA overliet toen de grens platgelopen werd. in plaats van grenstoezicht en inzet tegen mensensmokkel.

GeheidEenGeit | 03-12-21 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen

je kan ook natuurlijk zeggen , je kunt niet in NL wonen omdat we boeren hebben en daar door kunnen we weinig huizen bouwen, dat zal een gelukszoeker echter wel begrijpen en gaat zijn geluk in een ander land zoeken. kuch

out-of-de-box | 03-12-21 | 12:05 | 1

In welk scenario hebben mensen dit soort gesprekken? Staan Nederlanders en statushouders elkaar aan te horen over de maatschappelijke en economische ontwrichting? Critici hoor je slechts in reaguursels en in een paar woonkamers, en wordt daar dood gemaakt door de ongemakkelijke sfeer van de koffie gasten. Een straat verder zitten de statushouders op Pornhub hun ogen uit te kijken terwijl beneden een stapel post voor ze vertaald wordt door een Groenlinks buurman die geen bedankje krijgt, maar dat toch niet wil. Je helpt elka-*Deur in z'n gezicht.*

Er is geen vraag-antwoord relais tussen gelukzoekers en hun critici. Die twee groepen zweven een beetje in hun eigen bubbel van belastingsdruk. Dat drukverschil alleen al maakt communicatie te moeilijk. Maar wat zou het prachtig wezen als dat gesprek de norm was. Dat de asielzoekers zelf met oplossingen komen om de problematiek die ze introduceren om te keren. Al moet ik zeggen dat hun huizenbouw kunsten en politieke opvatting nogal ruk zijn. Laat ook maar.

GeheidEenGeit | 03-12-21 | 12:50

Niet zeuren. Je krijgt best een woning rond je pensioenleeftijd.

En 13.000 is natuurlijk gelogen. Want er komen er 30.000 per jaar binnen waarvan er weggaan: 0.

Patatter | 03-12-21 | 12:02 | 2

80.000 tot 100.000 per jaar is het netto migratiesaldo.

_pacman_ | 03-12-21 | 12:18

Maar de afgewezenen krijgen geen huis, uitkering. IIG tot aan het volgende generaal pardon.

Bamboojay | 03-12-21 | 13:09

Ongelovige moeten uitgebuit/ onderworpen en gekild staat in de koran.
Dat is wat er ook gebeurd.

bigstone | 03-12-21 | 12:02

Voor 12000 mensen ×moet* een woonplek gevonden zijn????? Moet? Flikker op. Je eigen bevolking in de kou laten staan.

peterdh | 03-12-21 | 12:01 | 2

Ik ken een Nederlander die na de dood van zijn moeder inmiddels al 10 jaar afwisselend in zijn auto en op een zeilbootje woont.... want geen woning beschikbaar.

Bamboojay | 03-12-21 | 13:10

@Bamboojay | 03-12-21 | 13:10:
Yup ik heb ook twee dakloze jongeren in mijn gedeelde particuliere appartementje gehad. 22 en 25 oud, beide een verleden met koffertje bagage, allemaal verwerkt met veel moeite , maar geen opleidingen daardoor dus geen werk, dus geen arbeidsverleden, geen studentenwoning, geen jongerebwoning, geen voorzieningen voor de een, bijstand is pas vanaf 23. Dus bij *alle* instanties aangeklopt. Advies: dit is het adres van de daklozen opvang. Top! 22 jarige blonde meid met traumatische verleden die heel hard gewerkt heeft om dat allemaal op de rit te krijgen en te verwerken naar de daklozen opvang sturen tussen de heroïne spuitende junks. Maar wees gerust we regelen wel even 13000 woningen voor migranten.

peterdh | 03-12-21 | 15:03

Kom maar binnen met je kech....

RickyLaRue | 03-12-21 | 12:01

Meer,meer,meer VVD is meer,meer,meer asielzoekers is meer,meer,meer,woningnood. Met dank aan onze fijne landgenoten die de VVD in het zadel houden.

Kowalski11 | 03-12-21 | 12:01 | 1

Dan kunnen straks als alle boerderijen hiervoor opgeheven zijn alles volgebouwd worden en de bouwbedrijven erg veel geld verdienen. Waar dat geld dan alleen vandaan moet komen? Niet van de 30.000 mensen die per jaar binnenkomen, die moeten zelfs een uitkering krijgen want zielig. Drie keer raden wie alles betaalt.

Patatter | 03-12-21 | 12:04

Wat dacht je van 13000 lege vliegtuigstoelen enkele reis terug.

Ray Skak | 03-12-21 | 12:00

Ik neem aan dat iedereen die hier in de panelen schande spreekt hierover, de afgelopen jaren op FvD of PVV hebben gestemd? Zo niet, dan ook niet klagen.

2Little2Late | 03-12-21 | 12:00 | 3

Eerste maal dat ik mocht stemmen zelfs op Hans.

Lorejas | 03-12-21 | 12:00

Yup.

peterdh | 03-12-21 | 12:02

Laatste keer om “strategische redenen” (na vele jaren PVV) JA21.
Sorry Geert.

D-Fens_1963 | 03-12-21 | 12:09

Waar een wil is een Wilders. Kent U die uitdrukking ? ©ds. Gremdaat

Bibop | 03-12-21 | 11:54 | 1

De politiek heeft gezamenlijk de PVV-mogelijkheden kapot gemaakt met leugens en politieke processen. Daarmee krijgt de PVV nooit meer kans. De moderne cancel-technieken van Links, Wappies, Woke en alle andere onzin veroorzaken dit. Mensen zijn nu eenmaal ontzettend dom en geloven alles wat ze op TV en internet zien. Ook Geenstijl is in het cancelhoekje geplaatst.

Ik ben trouwens geen PVV-aanhanger. Maar hou gewoon van openheid en eerlijkheid wat in onze bananenrepubliek ver te zoeken is.

Patatter | 03-12-21 | 12:08

Gevalletje wal keert het schip. Vroeger of later zegt er vanzelf iets heel hard krak.
En komt dat tribunaal er vanzelf wel.
Samen met de guillotines.
Leve De Revolutie, leve de republiek!

Parmenidis | 03-12-21 | 11:53 | 2

Zouden we dat niet moeten willen voorkomen?

Rennieflox | 03-12-21 | 12:00

Er staan een hoop kerken leeg.
Take it or go home.

Piet-Kietelaar | 03-12-21 | 11:53 | 3

@Piet,
In de moskee,beter idee,zijn er zat van.

De Profundus | 03-12-21 | 12:01

Een moslim in een kerk?

Ray Skak | 03-12-21 | 12:01

Jazeker, kunnen ze er een moskee van maken. Dat doen ze het liefste, dat zien ze als een overwinning.
De kerk achter mijn huis probeerden ze laatst ook op te kopen, maar daar heeft het bisdom een stokje voor gestoken.

Agent 421 | 03-12-21 | 12:50

Het COA verwacht voor eind 2022 zo'n 13:000 nieuwe plekken nodig te hebben. En op basis waarvan dan eigenlijk? Waarom niet 70.000 of misschien maar 188? Werkt het COA met vooraanmeldingen? Zeg maar dat de mensensmokkelaars nu al hebben ingetekend om per maand een bepaald aantal asielzoekers te leveren? Zoiets?

Leptob | 03-12-21 | 11:53 | 4

Ja. Simpel toch. Ze weten precies hoeveel ngo's rondvaren in de middellandse zee. Ze weten hun capaciteit om mensen te smokkelen. + x% individuele migranten. = 13000

peterdh | 03-12-21 | 12:05

Vermoed dat het RIVM ook hier modellen voor heeft ontwikkeld.

Zonder erg | 03-12-21 | 12:07

Het zullen er ca 30.000 zijn, zoveel gaan er minimaal nog binnenkomen tot eind 2022. En er gaan er geen weg, er krijgen er kinderen om hier te mogen blijven, er komen nog gezinsherenigingen, het kunnen er nog veel meer worden.

Patatter | 03-12-21 | 12:09
▼ 1 antwoord verborgen

In mijn kennissenkring en op het werk, is er niemand die dit wil.
Ben ik de enige?

bigstone | 03-12-21 | 11:53 | 5

Klopt helaas, Wilders moet wat intellect gaan werven, samenwerking zoeken met BV Ja21. Met oplosbare punten komen ipv. Uitspraken, die misschien wel waar zijn, maar waar je niets mee kunt. Verander de partij van en beweging tot iets met leden. Anders blijft het een secte achtig iets. Haal Omzicht binnen, overtuig Van Raak om mee te doen.

Ray Skak | 03-12-21 | 12:05

Blijkbaar wil iedereen dat als je de politici gelooft. Maar vreemd genoeg wil iedereen hier in de buurt het niet. Misschien dat ze het geloven waar het nieuws wordt gemaakt? Nieuws wordt tenslotte geschreven door ofwel een dictator ofwel een overwinnaar ofwel Links.

Patatter | 03-12-21 | 12:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Nodig dat hele Afrika hier uit, dan zijn we van dit gezeik af. Kunnen we hier ook lekker in armoe leven.

Gaat het niet dan? | 03-12-21 | 11:53

Ja zo blijven we wel even doorgaan weer. De mensen die daar werken verdienen aan vluchtelingen. Dus hoe meer ze binnen krijgen hoe meer werk ze krijgen. En zo gaat dit nooit ophouden. Uiteindelijk zijn dit gewoon bullshit jobs die hunzelf in leven houden op de rug van de rest van de bevolking.

bullent | 03-12-21 | 11:52

Dertienduizend?
Hoera!
Het tekort aan zorgpersoneel is opgelost!

Kapitein Sjaak Mus | 03-12-21 | 11:51 | 2

En het overschot aan kapiteins?

D-Fens_1963 | 03-12-21 | 11:58

Nee hoor. Want die kunnen niet in de zorg werken. Want het zijn allemaal apothekers. Op een enkele chirurg na.

Ongelooflijk hoe hoog de opleidingen en intelligentie zijn in die landen.

Patatter | 03-12-21 | 12:12

Tja, Tri-State (google maar eens/zie GS-topic Hoe VNO-NCW Nederland naar de vernieling helpt) moet en zal er komen, en die geprojecteerde dertig miljoen mensen op dat hele kleine stukkie aarde moet je toch ergens vandaan halen.

Brussel speelt Sim-City met ons land, gedraagt zich als een starre autist die denkt dat je alles zonder protest of weerstand in één mal persen kan. En het dan ook gewoon werkt. Het is wachten op de wal die dit schip keert.

Abject | 03-12-21 | 11:50

De pinguin populatie groeit weer bovenmatig.

Jan_Pietersen | 03-12-21 | 11:50 | 1

Zolang ze maar op het zuidelijk halfrond blijven heb ik daar helemaal geen moeite mee.

D-Fens_1963 | 03-12-21 | 11:57

Ondertussen in het rustieke Huizen,

De gemeente Huizen wil tijdelijk asielzoekers op gaan vangen op een hotelschip. Daar zullen 150 tot maximaal 200 personen worden opgevangen tot uiterlijk 31 maart volgend jaar.
bron: NH nieuws

Bibop | 03-12-21 | 11:50 | 3

Die termijn word gewoon verlengd met jaren. Maar de inwoners worden even in slaap gesust.

sinar2 | 03-12-21 | 11:56

@sinar2 | 03-12-21 | 11:56: ja, zo werkt dat, over vier jaar ligt dat schip er nog, met nog eentje ernaast.

Rennieflox | 03-12-21 | 12:04

Och, een schip is van metaal. Dat gaat dus best snel gesloopt worden en naar de schroothandel. Daar zijn ze erg goed in.

Patatter | 03-12-21 | 12:14

Is er nou echt niemand in die organisatie en /of de regering die denkt ; Stoppen met de invoer!!!!!!! Of heeft een van die gummetjes/zakkenvullers er profijt van ?

gerrie de perrie | 03-12-21 | 11:46 | 6

waarom zouden ze. Dadelijk is hun baan weg als het probleem weg is.

bullent | 03-12-21 | 11:55

Klanten weigeren is tegennatuurlijk voor de meeste organisaties. De enige zorg is dat de belastingbetaler de kosten blijft ophoesten.

Zeurders | 03-12-21 | 12:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Win.win.win: Als we nu asielzoekers bij arme mensen met schulden ,in de bijstand vaak alleenwonend plaatsen betaald door het Coa met behoudt van uitkering A kunnen die arme mensen hun schulden betalen B kunnen de vluchtelingen de taal leren en snel integreren C komen er meer woningen voor onze mensen dit alles uiteraard met een waterdicht plan ,shit wegwezen Dit alles met toestemming van onze burgers Ook een idee laat mensen met uitkering die een relatie hebben maar niet samenwonen hun uitkering houden als ze samen gaan wonen,ook win win huis vrij samenwonenden meer geld ,want minder kosten Onze regering kost het niks extra,s Mijn plan zou kostenloos 10.000den huizen opleveren,de asielzoekers ten goede komen en de arme mensen ook uiteraard diegene die dat willen WINWINWIN

van den Bos | 03-12-21 | 11:46 | 6

@sinar2 | 03-12-21 | 11:55: Camera erop en tegen betaling streamen, mond houden dat ze geen eigen geld kunnen verdienen.

Zeurders | 03-12-21 | 12:13

Als we nou eens die mensen bij de politici in huis plaatsen? Moet je eens kijken hoe snel de grenzen dichtgaan.

Patatter | 03-12-21 | 12:15

@Abject | 03-12-21 | 11:52: Nee PVV heb vette schulen na 45 jaar werken,Ik wil er wel 1 hebben voor 1000 per mnd Moeilijk doen dan ga je maar weer in een sporthal liggen

van den Bos | 03-12-21 | 14:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Alles maar dan ook alles is terug te brengen tot overbevolking en daardoor overconsumptie, overbevissing, vervuiling, uitputten van grondstoffen. Combineer dat met het luie, lakse, gedrag van ons in de wegwerpcultuur en zie daar; de wereld van nu. Tipping point? Denk het niet. Het beste is geweest en het wordt alleen maar erger. Grotere verschillen tussen de haves en de have nots. Onrust, onvrede, verdeeldheid, polarisatie. Super giftige cocktail. Mijn kleinkinderen gaan een hele andere toekomst tegemoet dan ooit gedacht.

YoMoms | 03-12-21 | 11:46 | 4

Ja, maar nu zijn we ook getto's aan het voorbereiden. De toekomst is net als in alle andere derde-wereld-landen bewaakte wooncentra met hoge hekken eromheen en gewapende bewaking. Niet voor hen maar voor ons.

Patatter | 03-12-21 | 12:16

@Tiscali-2 | 03-12-21 | 11:55:
Ja. Dat klopt. En de kinderen hadden ons al nodig. Voor een huis en dergelijke. Als de laatste de deur uit is, is alles ook wel bijna op hier. Hoe mijn kleinzoon erbij zit over 20 jaar durf ik nog niet over na te denken. Na mij de zondvloed.

YoMoms | 03-12-21 | 12:22
▼ 1 antwoord verborgen

Dit probleem is al heel oud. Abraham Kuijper omschrijft in zijn boek Om de oude wereldzee (1907) hoe Engeland in de 19e eeuw zigeuners dumpte op de kust van Noorwegen.

Ivoren Toren | 03-12-21 | 11:46 | 2

Engeland dumpte overal onrendabele asocialen. Australië zit er vol mee.

Zapata10 | 03-12-21 | 11:50

@Zapata10 | 03-12-21 | 11:50: Alleen in tegenstelling tot Afrika, en het grootste deel van het Midden Oosten .. Is het daar wel iets geworden.

Nederlandop1 | 03-12-21 | 11:57

Ik heb vroeger ooit eens voor fl.1500 aan witgoed aan een asielsomaliaan geleverd. Geen geld gezien. Somaliaan ook niet.

kleybeuker | 03-12-21 | 11:45

Heeft de COA niet in de gaten dat steeds meer gemeenten (onder druk van hun inwoners) helemaal geen zin meer hebben om dat volk op te vangen. In Weert willen ze ze niet meer hebben, Budel is geloof ik ook aflopende zaak en op veel andere plaatsen worden afspraken niet verlengd.
De COA moet eens over de grens gaan kijken, heel ver over de grens.

Kanvanalleszijn | 03-12-21 | 11:44

Als het in Nederland niet meer lukt met die opvangplekken, dan maar in het buitenland.
Er is toch wel iets over van die veelgeroemde VOC-mentaliteit mag ik hopen..

DenBeert | 03-12-21 | 11:43 | 1

VOC is gecanceld door Links want racistisch.

En helpen in het land van herkomst, zorgen dat de miljoenen daar het beter krijgen, dat kan tegenwoordig echt niet meer. Nee, je moet er een paar van hierheen halen en verwennen, dan ben je sociaal.

Patatter | 03-12-21 | 12:18

Teletekst doet me denken aan Flippo's in chipszakken

jeweettochniet | 03-12-21 | 11:42

Doorstromen naar een reguliere woning is makkelijk. In hun eigen land.

Ivoren Toren | 03-12-21 | 11:42 | 1

Velen hebben ook nog gewoon een woning in hun thuisland waar ze regelmatig naar toe gaan zodra de verblijfsvergunning binnen is.

sinar2 | 03-12-21 | 11:45
-weggejorist-
sinar2 | 03-12-21 | 11:42 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

In welke landen zijn er dan een oorlogen?
Of heb ik iets gemist.

Natuurrampen dan?
Of heb ik iets gemist.
By the way, hoeveel zijn er naar huis gegaan/gestuurd, de laatste 50 jaar?

bigstone | 03-12-21 | 11:41

Zolang het COA geen Chef Terugkeer in dienst heeft mogen ze niet bestaan. Laten we dat in de wet opnemen.

de Voorzittert | 03-12-21 | 11:41

De VVD roept al jaren dat er iets aan de instroom van vluchtelingen moet worden gedaan. Dat is het probleem, het blijft bij roepen.

ratelaar | 03-12-21 | 11:40 | 2

Dat hebben ze toch ook gedaan? Het worden er steeds meer.

Zapata10 | 03-12-21 | 11:42

Je zou zeggen dat er op een gegeven moment een lampje gaat branden dat Nederland echt vol zit. Probleemoplossend vermogen is ver te zoeken. Meer dan 1 stap vooruit denken is blijkbaar voor de meeste bestuurders al veel te moeilijk.

JanFTE | 03-12-21 | 11:39

Bultje bultje kan nog meer bij....

GKJP | 03-12-21 | 11:38

Zin in de Duitse plannen om de EU federaal te maken. Blijven wij tomaten gooien naar de Rutte van dienst.

Duwbak_Linda | 03-12-21 | 11:36 | 4

@sinar2 | 03-12-21 | 11:52: Wij wonen allemaal in Duitsland. Soort van.
En om ot te blijven, ik verwacht van deze nieuwe ploeg totaal geen koerswijzigingen in het vluchtelingen- en asielbeleid.

Duwbak_Linda | 03-12-21 | 12:06
▼ 1 antwoord verborgen

Vragen mag altijd.... COA's die vragen worden overgeslagen

DeAapUitDeMouw | 03-12-21 | 11:36

Nederland is klaarblijkelijk de dumpplek geworden voor voor mensensmokkelaars en het COA maakt plannen om dat verder te faciliteren op kosten van de belastingbetaler- of hoe moet ik dit zien. Als iets duidelijk is door de woningcrisis, is dat er dus géén plek is voor "extra mensen". Mensen die geen recht hebben op asiel direct op het vliegtuig terug zetten - en met direct bedoel ik dan ook direct. "Ja maar regels..." dan pas je die regels maar aan, regels zijn er in de eerste plaats om de inwoners van dit land te dienen. Want nu 13k extra is vanwege aanzuigende werking het jaar erna... precies. Kappen ermee, dit is nergens een oplossing voor, voor niemand niet.

Zonnebrildrager | 03-12-21 | 11:33 | 1

Kortom, het lijkt er op dat ergens onder het COA iets of iemand zit die veel geld ontvangt. Zal wel weer een neoliberale uitwas betreffen, net als bijvoorbeeld met woningen die in elk Westers land steeds duurder worden, doordat ze tegenwoordig niet als standaard recht maar als (Pervers) verdienmodel worden gezien. Demense laten het gebeuren ..

Nederlandop1 | 03-12-21 | 12:01

Over 80 jaar is er in heel Nederland geen vrouw meer boven de 30 zonder snor of doorlopende wenkbrouwen. Brrr, dat maak ik niet meer mee.

pibasso | 03-12-21 | 11:32 | 2

Nu al zijn er ongeveer 4 miljoen 'migranten' (Ongeveer de helft, Wollahië) op 17 miljoen inwoners - Dit nog afgezien van voorgaande immigratie - Waarbij het CBS doodleuk naar buiten brengt dat slechts 40.000 asielzoekers per jaar o.i.d. er bij komen. Tuurlijk .. Hoe komen we onder ongeveer 10 jaar Rutte aan een verdubbeling. Nareizigers e.d. .. En ook, Gekke Henkies (Zoals vanuit het COA) die "U kunt niets ! Hier, het Nederlands Staatsburgerschap!" blijven stempelen. Ook al is het land vol en zijn woningen NIET beschikbaar.

Nederlandop1 | 03-12-21 | 11:37

@Nederlandop1 | 03-12-21 | 11:37:
40.000 per jaar * 10 jaren is 400.000. Kinderen erbij is dan 800.000 in 10 jaren. Gezinshereniging erbij, laten we er een miljoen per 10 jaren van maken. In 20 jaren dus 2 miljoen, maar de volgende generatie krijgt kinderen. Dat worden er dan dus 4 miljoen in 20 jaren tijd. Dit gaat exponentieel door. In 40 jaren zijn wij in de minderheid en komen wij in het getto. Denk maar niet dat wij van hen ooit een uitkering krijgen.

Patatter | 03-12-21 | 12:23

Als je Afghanistan wilt helpen dan blijf je en bouw je het weer op.

Naall | 03-12-21 | 11:31 | 2

Na het vertrek van de buitenlandse troepen is duidelijk dat men in Afghanistan niet anders wil. Het leger, in de meerderheid, gaf zich inclusief materieel zonder slag of stoot op. Men kan een paard naar water leiden maar niet dwingen om te drinken.

goedverstaander | 03-12-21 | 11:35

@goedverstaander | 03-12-21 | 11:35:
En de afghaanse tolken en ander volk dat ons "hielp" zijn gewoon opportunisten die flink geld aan ons verdienden. Als de taliban 5 euro meer had geboden hadden ze gewoon voor hun ghewerkt.

sinar2 | 03-12-21 | 11:47

Waar is Frontex als je ze nodig hebt ?

Lubbberrtt | 03-12-21 | 11:30

Wordt nog erger hoor. Geniet er maar van. Dankzij de deugers en onze prutsers in de regering. Tegen de jeugd zou ik zeggen maak opleiding af en vertrek uit deze bananenrepubliek . Hier is geen toekomst of leven voor jullie. Elders meer kansen hier betalen jullie de rekening van de prutsers.

Limburgse-Harry | 03-12-21 | 11:30 | 2

Beter is het om gated communities te stichten en je eigen groepsveiligheid te regelen.
De grote steden gaan als eersten, maar daar is het voedsel en water toch niet.

funda | 03-12-21 | 11:37

@funda | 03-12-21 | 11:37: Dat is wat ik al jaren zeg in mijn kennissenkring. Je gaat het pas zien als je doorhebt, dat het werkelijkheid is geworden. In Murica zijn die gated communities niet voor niets zo populair

pibasso | 03-12-21 | 13:09

De politie kapot
De zorg kapot
De geestelijke gezondheidszorg kapot
Woningmarkt kapot
WMO geeft teveel geld uit

Weet je wat we doen, we importeren meer dan 50 duizenden mensen per jaar (waarvan het merendeel zich nooit laat vaccineren) die heel veel gebruik maken van de diensten die ik hierboven benoem. Als Rutte geen tandpasta meer heeft, dan koopt hij voortaan een nieuwe tandenborstel, want dat is zijn logica.

Patje | 03-12-21 | 11:30 | 1

En bij de volgende verkiezingen zorgen we weer dat de VVD de grootste wordt. Dat gaat helpen.

Zapata10 | 03-12-21 | 11:47

En daar bovenop moet u nog meer CO2 verminderen om dit importvolk ook te compenseren. Want de eis in het klimaataccoord blijft staan ongeacht de massale toestroom.

sinar2 | 03-12-21 | 11:30 | 2

En dan pleuren we er ook nog een mega datacenter bij.

Dr. Worstenbroodje | 03-12-21 | 11:33

@Dr. Worstenbroodje | 03-12-21 | 11:33:
En de gewone burger moet nog verder inbinden qua levensniveau.

sinar2 | 03-12-21 | 11:39

COA omvormen tot COR (Centrale Opvang in de Regio) op budget van de VN.
Onbegrijpelijk dat er zoveel mensen gewoon door al die veilige landen helemaal heenkomen om hier asielium aan te vragen...

Remat | 03-12-21 | 11:29

Het is werkelijk van de ratten besnuffeld, van de pot gerukt, etc, etc.

Wanneer stopt deze waanzin nou eindelijk eens? Er moeten twee maatregelen genomen worden die al minstens 20 jaar 'overdue' zijn:

1) Opzeggen van alle vluchtelingenverdragen (vroeger pleitte ik altijd voor 'aanpassing' ervan aan de veranderde omstandigheden, maar er is in akl die tijd nog geen puntkomma in die verdragen aangepast, dus pleit ik tegenwoordig voor eenzijdige opzegging).
2) Stevige hekwerken met detectietechnologie op de gehele EU landsbuitengrenzen; rigoureus pushback beleid op de zeegrenzen. Het lijkt er tegenwoordig op of er in Brussel wat die hekken betreft iets ten goede aan het kantelen is, maar zolang de Gutmenschen blijven klagen dat pushbacks 'illegaal' zijn, is de bewaking van de EU buitengrens nog steeds niet op orde. Brussel moet eindelijk wetgeving ontwikkelen, en heel snel ook, dat die bewakingsvormen wél legaal zijn.
3) Alles en iedereen die hier illegaal verblijft - al dan niet 'uitgeprocedeerd' - consequent uitzetten. Werken bepaalde landen van herkomst niet mee, dan die landen - EU-breed - keihard de financiële duimschroeven aandraaien, net zo lang tot ze wel gaan meewerken.

Oops, dat zijn dan feitelijk 3 maatregelen. Maar die moeten wel zo snel mogelijk genomen worden, willen we nog iets van het oude Europa bewaren.

Dr_Johnson | 03-12-21 | 11:28 | 3

Hear hear.

swassannuf | 03-12-21 | 11:34

Do do!

flupsen | 03-12-21 | 11:50

Een goed recept dokter.

Stuffed Human | 03-12-21 | 13:01

Maar wat zeurt men nou over de kosten? Die inflateer je toch gewoon weg door wat euro's bij te drukken en de rekening bij de kinderen en kleinkinderen te leggen? Daar heeft men toch democratisch voor gekozen? Nou dan!

Deflatiemonster | 03-12-21 | 11:28


En allemaal binnen 3 jaar een huis, en eerder dan de kinderen van Henk en Ingrid. De modale burger kan ongezien de tering krijgen, want wat je van ver haalt in lekker.

pibasso | 03-12-21 | 11:28

Ik voorzie heel veel energiearmoede voor de belasting betalende Nederlander.

Jan_Pietersen | 03-12-21 | 11:28

Als het nu om echte zielige vluchtelingen zou gaan zou je nog kunnen zeggen,die mensen hebben hulp nodig.
Maar het gaat om mensen die geen vluchteling zijn maar aan het shoppen zijn voor de beste deal.
En het braafste en domste lid van de EU is dus bereid die 20 miljard per jaar op te hoesten om dat te laten gebeuren.
We hebben duizenden echte politiemensen nodig,we moeten belastingen verlagen vanwege inflatie en de hoge energierekeningen en we hebben rationeel denkende leiders nodig die hopelijk het tij nog kunnen keren.
Ik ben echter bang dat het te laat is.

pejoar | 03-12-21 | 11:28 | 2

Wat denkt u zelf? Als u kijkt naar hoe het "stemvee" in Nederland stemt? Natuurlijk is het al te laat. De partijen die hier *echt* tegen zijn, worden stelselmatig in de "extreemrechtse" en "nazi"-hoek gedrukt.

2Little2Late | 03-12-21 | 11:56

Shoppen voor de beste deal, mooie beschrijving!

pibasso | 03-12-21 | 12:02

Ondertussen in Heemstede,

Eigenaren van Airbnb-woningen in Heemstede gaan door de gemeente worden benaderd over het huisvesten van statushouders. Het is een van de uitkomsten van een online bijeenkomst die donderdagavond voor inwoners werd gehouden.
bron: Haarlems Dagblad

Bibop | 03-12-21 | 11:28 | 5

Dat zou dan nog de keuze van die AirBnB-ers zijn, een verdienmodel. Alleen degenen, die dit moeten gaan betalen (de belastingbetalers) hebben geen keuze, die mogen de rekening van dit soort deugwaanzin oppakken. Word je toch een tikkie chagrijnig van.

Lubbberrtt | 03-12-21 | 11:33

Airbnb woningen zijn in veel gevallen onttrokken aan de gewone woningvoorraad en één van de oorzaken van de woningnood. Vervolgens worden deze dus op kosten van de samenleving doorgeschoven naar statushouders. Je moet toch wel een ongelofelijke cynicus zijn als je daaraan meewerkt.

RocketMan | 03-12-21 | 11:41

Waarom niet via Takecare bnb ? Dat loopt toch als een trein ?

LucaBrasi | 03-12-21 | 11:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Er komt een omslagpunt. Dan moeten de originele burgers, de blanke inboorlingen, integreren in Nederland. Na een paar taallessen kunt u dan al eenvoudige VMBO-taal redelijk verstaan.

goedverstaander | 03-12-21 | 11:26 | 1

Kijk eens op wyniasweek....."Het is zover: Nederlanders moeten integreren in eigen land."

Bosche Bol | 03-12-21 | 12:07

Geen probleem mensen, geld klotst hier in dit land tegen het plafond en als we tekort komen dan verhogen we gewoon de BTW op voedsel weer zoals we dat al vaker gedaan hebben.

meneer Q | 03-12-21 | 11:26 | 1

En niet alleen op voedsel. *Alles* gewoon duurder maken!

2Little2Late | 03-12-21 | 11:56

Wij van Wc-Eend adviseren 13.000 wc-eenden.

elfenstein | 03-12-21 | 11:25

massa is kassa zeggen de slimme entrepeneurs Sywert en Gilis , ook binnen de COA keten is veel te verdienen schoonmaak, opvang, beveiliging, catering alleen de buschauffeurs zijn niet klantvriendelijk maar dat veranderd door een workshop woke worden

HetOorAakel | 03-12-21 | 11:25

Maar nooit wordt de vraag gesteld of wij asielzoekers nodig hebben. Wat is dat toch met die zogenaamde vanzelfsprekendheid?

Deflatiemonster | 03-12-21 | 11:24 | 3

Niemand heeft daar ooit om gevraagd!

meneer Q | 03-12-21 | 11:27

Die wordt heus weleens gesteld, en dan formuleren onze speciaal daartoe opgerichte communicatieteams een goed klinkend, leuk antwoord dat door alle media breed uitgedragen wordt.

funda | 03-12-21 | 11:30

@funda | 03-12-21 | 11:30: Zoals: "Zonder immigranten hebben we straks een enorm tekort op de arbeidsmarkt!" Oei, dat klinkt eng! Alsof die immigranten hier komen om te werken, een kleine 5-10% uitgezonderd.

2Little2Late | 03-12-21 | 11:58

Een koopje als je het vergelijkt met het bouwen van nieuwe steden met voorzieningen voor al deze mensen.

funda | 03-12-21 | 11:31

En da's dan nog steeds te weinig. Er komen wekelijks meer dan 1000 mensen binnen, en er gaan er amper mensen uit. Dus die 13k plekken zijn in volgend jaar maart/april al niet meer toereikend.
En dat allemaal omdat we niet een beleid durven te voeren die kanslozen direct terugsturen.

Harvey2Face | 03-12-21 | 11:24

Stop met het onnodig laten lijden van ons land. Haal ze desnoods met 250000 per jaar naar binnen. Niveleren is een feest volgens links en het is daarmee duidelijk dat links graag wil niveleren tot een Noord Afrikaans nivo van welvaart.

dasechtgeenstijl | 03-12-21 | 11:24

Iedereen die hier binnenkomt een vaccin! Zo niet, naar Duitsland sturen want Merkel schaffte het wel.

Ik denk dat het dan minimaal de helft zal schelen.

Jos Tiebent | 03-12-21 | 11:23 | 1

Amerikaanse aanpak. Prik en anders kom je r niet in.

Naall | 03-12-21 | 11:29

Een gemeenteambtenaar hier ter plekke heeft ontslag genomen en gaat emigreren. Was helemaal klaar met het helpen van asielzoekers met een schare kinderen bij het aanvragen van een uitkering.

Jan_Pietersen | 03-12-21 | 11:22

"de contracten met de verhuurders van de hallen en boten lopen volgend jaar af.." die zijn spekkoper in 2022. Huurprijs verdubbelen en die maffe linkse COA maffia dokt wel (van uw centen)

Geertje W | 03-12-21 | 11:21

En ondertussen maakt de minister van tourisme van Syrie zich alweer druk over het nieuwe wintersportseizoen aan de grens van Syrie en Libanon wordt al jaren nog gewoon geskied kijk maar op YT. We are expecting 2022 to be better than previous years,” Tourism Minister Mohammed Martini told a press conference in Damascus announcing a 10-year plan to revive the sector. The number of arrivals to Syria so far this year stands at 488,000, in what he said was already an annual increase, although he did not provide last year’s figures.He said his ministry had already received “dozens of requests from European tour operators” interested in organizing trips to Syria, which used to be a popular destination before deadly conflict erupted in 2011. /watch?v=6aInnxL3Dlc

Smoelensmid | 03-12-21 | 11:20 | 3

ZIj allemaal hierheen, wij allemaal daarheen. Is ook een optie.

elfenstein | 03-12-21 | 11:28

@elfenstein | 03-12-21 | 11:28: Burgeroorlogen tussen de molens en de geslachte koeien, we worden rijk aan de filmrechten alleen.

funda | 03-12-21 | 11:33

@funda | 03-12-21 | 11:33:
We bouwen de binnenstad van Amsterdam na in Syrië en schieten daar de serie met een sterrencast. Daarna genieten van de muscial in het eveneens nagebouwde Carré. Zin an.

elfenstein | 03-12-21 | 11:40

We willen toch mensen helpen?
Met 13.000 extra mensen hier naartoe laten stromen is niemand geholpen.

Kaas de Vies | 03-12-21 | 11:19 | 2

Sterker nog, het gevolg is steeds minder focus voor de Nederlandse bevolking.

VoltaireJohn | 03-12-21 | 11:20

Politici mogen niet over een tribunaal praten maar ondertussen is het land Nederland schijnbaar al stiekem voor de rechters geweest en is er besloten tot executie.

Patje | 03-12-21 | 11:18 | 2

Maar eerst nog wat jaartjes in de dodencel. gewoon omdat het kan. Blijkbaar.

Nuchternederland | 03-12-21 | 11:20

Waarom?

VoltaireJohn | 03-12-21 | 11:18

COA66.

Rest In Privacy | 03-12-21 | 11:16

Het houdt niet op, niet vanzelf. Wat een gesticht is NL geworden.

_pacman_ | 03-12-21 | 11:15

Ik had gehoopt dat de V&VN hard had geroepen dat er 13.000 verpleegkundigen erbij moeten. Maar het gaat om buitenlanders.. en ondertussen schaalt de zorg niet mee. Alsof deze mensen niet ziek worden.

Libertarianism | 03-12-21 | 11:15 | 3

Volgens Rutte en zijn vazallen komen deze -voor het overgrote deel- moslims allemaal onze zorg versterken..

Ommezwaai | 03-12-21 | 11:20

Ik begrijp dat jij zin hebt om de zorgpremie voor deze lieden te betalen. Zelf zullen ze dat niet doen hoor.

Klaas_de_Waal | 03-12-21 | 11:21

Handen IN het bed, niet AAN het bed.

goedverstaander | 03-12-21 | 11:22

Vreemd dat die niet terug willen naar Polen!

eerstneukendanpraten | 03-12-21 | 11:22

Van harte gefeliciteerd MP Rutte

schoneslapert | 03-12-21 | 11:14

Arbeitseinsatz invoeren en de Markerwaard alsnog realiseren, kunnen ze daar gaan wonen.

DSK | 03-12-21 | 11:14 | 3

Wir schaffen das dus. Hoeveel land wil je daarna nog inpolderen?

Rest In Privacy | 03-12-21 | 11:20

Zorg er dan meteen voor dat ze het goed ophogen. Minstens +5 mtr NAP.

kneuterzak | 03-12-21 | 11:36

Wat me een beetje tegenvalt is dat er niet zoveel meer gezongen en geapplaudisseerd wordt bij binnenkomst van weer zo'n bus vol.

Klaas_de_Waal | 03-12-21 | 11:14 | 2

Dat is de schuld van Greet en Terry.

funda | 03-12-21 | 11:16

Misschien moeten we dat eens doen als er een paar vertrekken.

Klaas_de_Waal | 03-12-21 | 11:16

Ik steek mijn kop in het zand en ga vanavond The Masked Singer kijken. Wie zit er in het krokodillenpak denken jullie?

poppelepee | 03-12-21 | 11:14 | 3

Ik steek vanmiddag al mijn kop in het zand. In de woestijn van Jeddah, tijdens de training van de F1, is dat een stuk gemakkelijker.

goedverstaander | 03-12-21 | 11:16

Die gozert zonder klokkie van €110.000.

ditotje | 03-12-21 | 11:43

Ik vind het echt schandalig dat de regering het toelaat dat ons land zo veranderd en dat de Nederlander zich moet gaan aanpassen aan andere culturen in eigen land. In de Nederlandse cultuur leven doe je met Nederlanders of met mensen die echt graag Nederlander willen zijn. De rest hoort hier gewoon niet zijn en moet ergens anders opgevangen worden.

Patje | 03-12-21 | 11:14 | 2

Nee, iedereen is welkom en geen mens is illegaal!
Dat is helaas de huidige strekking van het beleid. Ongeacht wat de vvd ook roept bij monde van Ankie Bente Broek Knol Bekkers.

Nuchternederland | 03-12-21 | 11:18

Helemaal mee eens maar de regering is van mening dat mensen zoals jij en ik het probleem zijn, en niet de niet te stuiten instroom van gelukszoekers.

RocketMan | 03-12-21 | 11:20

Dat sluit mooi aan op de wens die de VVD en het CDA in het conceptregeerakkoord hadden opgeschreven, dus we liggen goed om schema.

Joris Beltsin | 03-12-21 | 11:13

Ter kennisgeving: De Knufter heeft zich vandaag uitgeschreven uit Nederland.

Rondje vanavond in het cafe.

Verder iedereen ongezien de typhus in dat Nederland. Het is niks en het wordt niet meer beter daar. Veel geluk met de asielzoekers en het klimaat en zwarte piet en weet ik het allemaal niet. Groeten aan Akwasie en Gario en Simons.

Knufter | 03-12-21 | 11:13 | 6

@Knufter | 03-12-21 | 11:20:
Ik neig daar ondertussen ook naar en houd in ieder geval de opties open om te kunnen vertrekken wanneer dat nodig is. Het lijkt er steeds meer op dat het een aflopende zaak is in Nederland, ten onder in een grote poel decadentie en zelfhaat.

elfenstein | 03-12-21 | 11:33

Ik voel mij ook verraden door de "leiders" van dit land. Ergens anders is het vast niet veel beter, maar gevoelsmatig is het wel lekker om er vandoor te gaan.

DeAapUitDeMouw | 03-12-21 | 11:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Daar valt niet tegen op te bouwen qua gratis, gemeubileerde sociale doorzonwoningen met ruime tuin en voorrang op onze eigen kroost..

Conan de Rabarber | 03-12-21 | 11:13 | 2

Hoeveel nieuwe bronnen van stikstof zijn dit eigenlijk? Voor iedere asieleiser moet er een boer wijken? Zoiets?

Ommezwaai | 03-12-21 | 11:17

Laat ze voor die gelukzoekers ook gewoon containerdorpen bouwen, net zoals voor de studenten en de aso's.

Patrick-Haemers | 03-12-21 | 11:22

Pritt said Soros

Durotar | 03-12-21 | 11:12

Laat alle leden van die linkse partijen maar verplicht een deel van hun woning afstaan. Dat krijg je er van als je zo stemt. Maar als die opvanglocaties vol zitten, dan is het toch wel een keer klaar? Ik ben niet van het keihard vol=vol roepen. Maar het loopt wel een beetje de spuigaten uit.

Kor Sakov | 03-12-21 | 11:12 | 1

Ehm, als VVD CDA en D66 links zijn heb je wel een punt.

funda | 03-12-21 | 11:18

Ter Apel-gasten zijn allemaal in ander Europees land binnengekomen.... daar was toch een degelijke EU-wet voor geregeld??? procedure in land van eerste aankomst.
Conclusie: Nederland is ook op dit gebied een wetteloze jungle.

hagelkruis | 03-12-21 | 11:11 | 2

Precies, zo veranderen ze van zogenaamd vluchteling, naar economische migranten.

Patrick-Haemers | 03-12-21 | 11:17

Het verdrag van Dublin.

accijnstoerist | 03-12-21 | 11:32

Gaat nooit meer veranderen. Terugdraaien kan ook niet. Europa gaat uiteindelijk vallen onder alle last en wordt hoogst waarschijnlijk islamitisch na de val, vraag is alleen wanneer. Ik persoonlijk denk dat ik het nog ga meemaken.

keistad | 03-12-21 | 11:11

Het COA. Je zal er maar werken. Ben je ergens op een feestje en iemand vraagt 'Goh, wat doe jij dan voor de kost?'
'Ik werk voor het COA.' Niemand wil meer naast je zitten.

Leptob | 03-12-21 | 11:11 | 2

Die feestjes zijn er niet en als ze er al waren werden die mensen sowieso niet uitgenodigd.

goedverstaander | 03-12-21 | 11:13

Dit gaat niet enkel om opvangplekken. Die mensen hebben zorg nodig, begeleiding, onderwijs etc. Dus naast fysieke plekken ook artsen, tandartsen, verpleegkundigen, psychologen, docenten, begeleiders, veiligheidspersoneel etc. Ik snap echt niet meer hoe de demissionaire regering dit denkt klaar te gaan spelen.
Behalve dan voor al die beroepen de kwaliteitseisen flink omlaag om toestroom te bevorderen. Maar dat gaat niet zonder consequenties. En dan nog...
Waar is het beleid? De visie?

Bataafje | 03-12-21 | 11:11 | 2

We gaan sowieso al een HyperInflatie tegemoet..

All_Anonymous | 03-12-21 | 11:11

Beleid en visie? Dat is nou juist het probleem.
Die zul je in het huidige bestel niet vinden.

JohanF | 03-12-21 | 13:35

Het juiste antwoord is gewoon: nee. Zorg eerst maar dat je ze deur uit krijgt.
(en start volgend jaar eens wat communicatie in de thuislanden hoe gezellig het er allemaal uitziet in Nederland voor een asiel-eiser)

ole guapa | 03-12-21 | 11:10

Toch jammer dat er niemand aan linkerzijde met invloed, ik noem een Rutte of zo, zegt: "dit kan niet langer!"
Het is van tweeën één: of we halen meer asieleisers binnen en we gaan daar voor bouwen , of we "beschermen" de natuur door niet meer te bouwen.

Nuchternederland | 03-12-21 | 11:10

Ok.

Dat eisen wij volledig afschaling en ontmanteling COA.

Let the polderen begin!

Kaas de Vies | 03-12-21 | 11:10 | 1

Dat zijn er inderdaad maar een stuk of 12. Klinkt beter dan 13.000.

Jos Tiebent | 03-12-21 | 11:19

Als die stennisschoppers in de bussen zich ook zo zouden gedragen bij de mensensmokkelaars in de boot of auto richting Nederland dan zou de stroom snel opdrogen zou ik zo zeggen.

down | 03-12-21 | 11:09

Waren ze maar zo snel om extra IC plekken erbij te vragen.

slim blontje | 03-12-21 | 11:09

Meer, meer, meer opvangplekken is het business model van het COA.

nick.name | 03-12-21 | 11:09 | 1

Nee, het COA heeft als overheidsinstantie geen "business model".
Vreemd genoeg lijkt het idee bij velen te leven dat het COA een zelfstandig en onafhankelijk bedrijf is. Dat is niet zo.
Het is een overheidsinstantie die, zoals vrijwel alle overheidsinstanties, steeds frequenter volledig ongecontroleerd en stuurloos aankloot.

JohanF | 03-12-21 | 13:50

Ja maar GeenStijl wat is 13.000 nou op 17.000.000 inwoners? Nog minder dan 0.1%! Doe nou eens liev en neem een paar van deze parels in dienst om stoekjes te typen.

SeingaltUNo | 03-12-21 | 11:09

Dat gaan we regelen.

Misschien is het een idee om een paar van die managers van get COA even tijdelijk te detacheren bij de IC's. Want hoe hoog de nood ook is, hoe groot de toestroom ook is, bij het COA weten ze er altijd wel een mouw aan te passen.

VanBukkem | 03-12-21 | 11:09

Wanneer wordt Syrie weer als veilig gezien?

Lorejas | 03-12-21 | 11:08 | 3

zoals het hier nu gaat is de relevante vraag: "wanneer wordt Syrie weer als veiliger dan NL gezien?"

nick.name | 03-12-21 | 11:11

@Ommezwaai | 03-12-21 | 11:13: Het probleem is dat die lastpakken hier dus asiel aanvragen en daarom niet terug mogen/willen/kunnen volgens onze regels.

Dezenaamhier | 03-12-21 | 11:37

En we moeten nog datacenters bouwen zodat we het drinkwater en de opgewekte energie niet in huis kunnen gebruiken.

Koning Willy | 03-12-21 | 11:08 | 1

Ook dat nog, km lang.

gato | 03-12-21 | 13:01

Also, Mutti Angela is weg en iemand moet het toch schaffen, oder?

Kapitein Sjaak Mus | 03-12-21 | 11:08

Je zou zeggen dat de wal het schip een keer moet gaan keren

intrigant | 03-12-21 | 11:07 | 1

Ik begin eerder te denken dat het schip de wal keert.....

nope | 03-12-21 | 11:40

We laten het zelf toe…
Grenzen stellen, ho maar. Geloof dan ook geen enkele deuger die zegt; “vanzelfsprekend tegen ongelimiteerde immigratie te zijn”.

Rico Tampeloerus | 03-12-21 | 11:06

Wir schaffen das nicht !

Jimmy Mc Clure | 03-12-21 | 11:06 | 2

Rückblickend haben wir es nie geschafft.

MickeyGouda | 03-12-21 | 11:07

Aber Wir Kampfen.

funda | 03-12-21 | 11:20

Meteen alle vastgoed van COA-medewerkers onteigenen en herbestemmen tot opvanglocatie.
Zonder goed voorbeeld leren die enge populisten het nooit, kameraden.

funda | 03-12-21 | 11:06 | 1

Is een prima plan, wel een beetje meewerken aan de oplossing. Nu werken ze keihard mee aan het probleem, zal wel goed verdienen want je hoort nooit over tekorten aan COA medewerkers itt de zorg. Het is maar net waar de prioriteiten liggen van de politiek.

Wattman | 03-12-21 | 14:43

Idealiter wacht velen van hen een warme familiehereniging... thuis.

MickeyGouda | 03-12-21 | 11:05 | 2

Wel het thuis waar het hart is hoop ik.

aflaatverkoper | 03-12-21 | 12:16

Het Marrakesh pact wat Rutte zo gretig heeft getekend begint zijn vruchten af te werpen.

Is voor niemand leuk of nuttig maarrrrr! Deugen dat t doet joh. Woohoo.

Dutchbeaurouge | 03-12-21 | 11:04 | 4

Last van een slecht geweten zal hij wel niet hebben. De man vergeet toch alles.

Plaque-doctor | 03-12-21 | 11:09

Psychopaten hebben geen geweten

Bosche Bol | 03-12-21 | 12:16

“Ho, godver. Jezus. Da’s niet handig. Nou gaat goed hoor, nou niet echt eigenlijk. Sorry. Hahaha” - Mark Rutte.

Ceristimo | 03-12-21 | 12:34
▼ 1 antwoord verborgen

Opvang in de regio en niks anders.

hooliganica hollandi | 03-12-21 | 11:04

Bleib zu Hause

RickTheDick | 03-12-21 | 11:04

Hoe minder boosters hoe meer plek in het overvolle kippenhok.

van stampij | 03-12-21 | 11:04 | 1

Of juist hoe meer boosters......

nope | 03-12-21 | 11:35

Klaver krijgt een stijf piemeltje.

Tyftstraaltnouisop | 03-12-21 | 11:04

Het is wachten op onteigening van slaapkamers...

WellusNietus | 03-12-21 | 11:03

En nog 3 miljard asielzoekers te gaan!

Forwaards | 03-12-21 | 11:03 | 1

Het motto van 'links' is: Samen in de ellende!
De kwaliteit van leven in Nederland is nu echt in een vrije val geraakt...

Aristotalloss | 03-12-21 | 11:50

Wie zijn toch die mensen die naar hier komen (en/ofworden gehaald)?

Hersenletsel | 03-12-21 | 11:03 | 1

De rest van je familie.

deja_view | 03-12-21 | 11:09

Houd er maar rekening mee dat als je moeder of oma iets te ruim in haar woning zit, dat ze binnenkort extra visite krijgt.

UpdateAvailable | 03-12-21 | 11:02

De COA heeft het regeerakkoord al gelezen, zo begrijp ik.

Vula | 03-12-21 | 11:01 | 1

En wie hebben er op die partijen gestemd?

Dus ... niet zeuren en gewoon betalen, terwijl u als blanke man van boven de veertig dagelijks voor racist wordt uitgemaakt. Veel plezier!

James Lastig | 03-12-21 | 11:52

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Batavia Casino. Hét online casino van Nederland
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland