Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cijfers CBS: 1.115 kinderen van slachtoffers toeslagenaffaire uit huis geplaatst

Kille cijfers, harde waarheid

Gistermiddag ergens aan de achterkant op de CBS-site verschenen, zonder persbericht op de homepage (in tegenstelling tot 'Bijna helft grote bedrijven gebruikt Artificial Intelligence', 'Groei aantal stekkerauto's zet door', 'Vermogens van huurders groeiden niet, van woningbezitters wel', 'Meer online shoppers meer klachten', 'Economisch beeld verbetert', 'Koopkracht sinds 1977 met bijna 60 procent gestegen', '8 op de 10 bioscopen kregen doorlopend coronasteun', 'Productie industrie groeit met bijna 10 procent in augustus' en ander nieuws dat kennelijk belangrijker is): 'Uithuisplaatsingen onder gedupeerden toeslagenaffaire'. Ja. Dat leest u goed. Het CBS heeft in opdracht van het ministerie van V en J bekeken hoeveel kinderen van slachtoffers van de toeslagenaffaire tussen 2015 en 2020 uit huis zijn geplaatst. Omdat dat laatste niet direct wordt bijgehouden, is gekozen voor de definitie 'Samenloop jeugdbescherming en jeugdhulp met verblijf in de periode 2015-2020 onder kinderen van gedupeerden kinderopvangtoeslagenaffaire' en als u dat probeert uit te spreken snapt u misschien een beetje beter hoe de kille behandeling van mensen van vlees en bloed kon resulteren in Ongekend Onrecht. Het is natuurlijk niet gezegd dat al deze 1115 kinderen allemaal nog bij hun ouders hadden gewoond als die niet aangepakt waren door de liegende misdadigers bij de Belastingdienst, maar dat zullen we nooit weten omdat hun ouders wel aangepakt zijn door de liegende misdadigers bij de Belastingdienst. Kijk niet weg
Update: Pieter Omtzigt is WITHEET (draad)

Au

Social

En dit

Social

Reaguursels

Inloggen

Dus 26000 gezinnen worden willekeurig naar de vernieling geholpen, 1115 kinderen komen in de jeugdzorg terecht. En de verantwoordelijken zitten rustig te formeren. Onbegrijpelijk. Rutte zou zich iedere dag uit de naad moeten werken om deze mensen financieel te compenseren. En iedere dag voor de komende 1115 dagen persoonlijk zijn excuses moeten aanbieden op tv. Omringd door al die andere k*tpartijen die dit hebben laten gebeuren.

Nog steeds is er het sfeertje van: “er is een foutje gemaakt” , “de regels zijn iets te strikt toegepast “ etc. Deze mensen zijn beroepsklunzen. En het zelfreinigend vermogen van de politiek hebben ze met cordon sanitaires om zeep geholpen.

WaltKowalski | 20-10-21 | 10:21

Kinderen? Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Rutte zal wel gewoon blijven zitten na het verwoesten van duizenden levens. Geen actieve herinnering aan.

Watching the Wheels | 20-10-21 | 02:05

Hoe reageren de partners en de omgeving van de betreffende misdadige ambtenaren en politici op hun wederhelft. Gaan zij mee in de ambtelijke cultuur van "ja maar .... en de gedeelde verantwoordelijkheid" voorbijgaand aan enig ethisch normbesef met alleen een beetje buikpijn zoals Jaap Uijlenbroek of worden deze overheidsdienaars en masse bij het grofvuil gezet? Pas na opsporing, aanhouding, voorgeleiding en berechting van deze lieden kan dit land m.i. weer het predicaat rechtsstaat voeren.

Een vrije paling | 20-10-21 | 00:13 | 1

Wiebes (vvd) heeft destijds bij de belastingdienst juist een regeling ontworpen om chaos te creeren en mensen af te laten vloeien, dat herinneren we ons toch nog wel? Het is gewoon bewust beleid geweest om chaos bij de belastingdienst te creeren. De goeie gingen weg met een zak geld en de mindere goden bleven zitten. Wat alleen gek is, is dat de vvd er niet op afgerekend wordt. Steeds wanbeleid en steeds geen politieke consequenties.
accountantweek.nl/artikel/wiebes-in-k...

Watching the Wheels | 20-10-21 | 02:17

Ik vraag mij af.... hoe veel "onthullingen" komen er nog?

me163komet | 19-10-21 | 23:40 | 1

Heel veel denk dat dit het topje van de ijsberg (Titanic) is

sgaapje | 20-10-21 | 02:05

Gelukkig ben ik niet een van de gedupeerden... maar ik snap nu dat Rutte in een gepantserde auto zich op het binnenhof laat afleveren.. en dus wat minder fietst..
Ik keur elke vorm van geweld af, maar heb respect voor de gedupeerden dat ze zich zelf liever iets aangedaan hebben (zelfmoord), dan dat met geweld afgereageerd hebben op anderen... wordt wakker.. dit is hoe de overheid dus met zijn inwoners omgaat !... (oei hoop niet dat dit mijn eerste ban op levert)

tek | 19-10-21 | 22:24 | 2

Het is echt schandalig, en wat nog erger is nu dat boven komt dat iedereen er nog gewoon zit. Rutte ,kaag hebben die mensen totaal geen zelfreflectie?. Heel triest ook voor die kinderen, wat een wereld geworden na Rutte.

foxhunter | 20-10-21 | 00:15

Inderdaad wat een wereld. Living on your knees, conformity or dying on your feet for honesty.

RobbievanD | 20-10-21 | 11:14

waar men nog steeds van geleerd heeft: Het is van de gekke dat de bedragen zo hebben kunnen oplopen.. blijkbaar gaat men 5 jaar terug... Een efficiente dienst (belastingen) zou de zaken (controle) binnen 3 jaar afgehandeld moeten hebben, zoniet .. jammer voor verhalen van eerdere jaren... De schade was dan heel veel meer beperkt gebleven. Als ik de verhaal bedragen hoor dan snap ik dat mensen zelfmoord plegen..(niet iedereen verdient een paar keer modaal)..
Maar wat hier ook gebeurd is .. lekker cost-cutten op een belastingdienst en dan absurde targets op stellen zonder te vergewissen van de effecten i.c.m. leidinggevenden bij de B'dienst die geen flauw benul hebben waar ze mee bezig zijn (niet inhoudelijke kennisdrager; maar inhoudloze bestuurder).. en die blind varen op adviserende consultants (sorry inside info) en niet begrijpen dat statistiek kennisregels de kans vergroot mnbt onderzoek fraude ipv bewijs voor fraude.. en je krijgt dit soort ellende..... Tek zit in een andere business (ook met overheidsinvloed) en ziet daarin het zelfde gebeuren (politiek correcte bestuurders ipv inhoudelijke kennisdragende managers)..... ziet ook hele donkere wolken voor NL

tek | 19-10-21 | 22:18 | 3

En een debiel ingewikkeld toeslagenstelsel zodat de koopkrachtplaatjes in theorie mooi gemasseerd kunnen worden.

De Eierbal | 19-10-21 | 22:34

@De Eierbal | 19-10-21 | 22:34: omzigt heeft er een mooie video over.. hoe bij modellen naar de uitkomst wordt gewerkt... realiteit is geen toetsing , alleen de modellen

tek | 19-10-21 | 23:01

We hebben een Thorbecke II nodig vrees ik... waar maken ze die nog tegenwoordig ? (huidige schooljeugd weet niet eens dat dat eigenlijk de beste staatsman door de eeuwen is geweest.!) Rutte .. je mag niet eens in zijn schaduw staan !!

tek | 19-10-21 | 23:05

Denk je dat het ergste wel gehad hebt met die toeslagen , komt er nog een schep bovenop.
Het moet toch mogelijk zijn om die criminele ambtenaren op de een of andere manier aan te klagen..

Nico_the_Sparrow | 19-10-21 | 20:49 | 1

Ja een tribunaal zou terecht zijn

foxhunter | 20-10-21 | 00:17

Rutte heeft het nu te druk met Polen de les te lezen..!

aardv@rk | 19-10-21 | 20:59

Degene die hier voor verantwoordelijk zijn zouden verboden moeten om nog ook maar enige functie in de politiek of ambtelijke functie mogen uitvoeren.

de SENSEI | 19-10-21 | 20:33

En Rutte.......,die gaat gewoon door met formeren, alsof er niets, maar dan ook helemaal niets is gebeurd. Hij heeft er geen actieve herinneringen aan, is politiek onschendbaar, niet persoonlijk verantwoordelijk, laat de zaak zachtjes voortkabbelen en als een nachtkaars uitdoven zodat geen recht zal worden gedaan, en steekt een dikke middelvinger naar het Nederlandse volk op.
Lazer eens op vent, je bent gebleken ongschikt!!

me163komet | 19-10-21 | 20:26 | 1

Nogmaals: Rutte heeft het nu te druk met Polen de les te lezen..

aardv@rk | 19-10-21 | 21:00

Maar eens kijken in welke gevallen er een goede kans is om een direct verband aan te tonen. En dan maar eens op zoek naar een goede advocaat, zou ik de betrokkenen adviseren

HeerVanStand | 19-10-21 | 20:14

Er wordt gesuggereerd dat de kinderennuit huis zijn geplaatst als gevolg van de acties vannde belastingdienst.
Maar het kan ook betekenen dat 'probleemgezinnen" vaker in zee gaan met malafide kinderdagverblijven en gastoudergezinnen, ongeacht waarom dat zo is.

zeeman73 | 19-10-21 | 20:02 | 4

Kan zijn.. maar hoeft niet.. mocht je andere logica hebben.. is er vast wel een mooie functie bij belastingdienst...(is niet persoonlijk bedoeld.. zit ff in sarcastische mode)

tek | 19-10-21 | 21:29

Was ook mijn eerste gedachte. De correlatie kan ook andersom zijn dan steeds wordt gesuggereerd

John-013 | 19-10-21 | 21:38

@John-013 | 19-10-21 | 21:38: Dan nog is dat een gevolg van verkeerde wetgeving door de 2e slaapkamer; verkeerde handhaving door de liegende misdadigers van de belastingdienst en luie / fascistische rechtspraak door het bestuurs-befgajus.

discriminazie | 20-10-21 | 10:13
▼ 1 antwoord verborgen

Dat Rutte nog het Gore lef heeft om te formeren en niet in de gevangenis zit…

van heinde en verre | 19-10-21 | 19:48

Verantwoordelijke bestuurders zouden vervolgd moeten worden. Niks bescherming.

Als je niet met de verantwoordelijkheid over andermans leven om kan gaan als ambtenaar dan dien je verantwoording af te leggen aan een rechter die je gewoon in de gevangenis kan smijten . Dan is het een keertje klaar met die geïnstitutionaliseerde incompetentie.

van heinde en verre | 19-10-21 | 19:47 | 1

om even te godwinnen.. medewerkers van 'vriend' Alois Schicklgruber hadden zich ook graag beroepen op het pikmeer arrest. Het wordt tijd dat bewust onbekwaam handelen van ambtenaren wel strafbaar is.... bij wetgeving met bescherming van werknemers (veiligheid) hanteert men namelijk ook dit principe... en er is zoveel gebeurd en bewust onder tafel gehouden dat er sparake is van 'bewust' onbekwaam handelen... Ook ambtenaren hebben verpichtingen naar de bevolking voor ze werken (of werken ze voor de overheid... dan zo snel mogelijk een first amendment invoeren..).. er is iets grondig mis met onze rechtstaat

tek | 19-10-21 | 22:07

Je kind kwijtraken door falen van de overheid…

van heinde en verre | 19-10-21 | 19:44 | 1

gezien het volume en de dispropotionaliteit .. zou ik zeggen misdaad tegen de mensheid

tek | 19-10-21 | 22:19

Als je zeker weet dat het ten onrechte is verzet je je toch met hand en tand? Desnoods tot aan emigratie.
En die ambtenaar zoek je in de nacht op met een paar explosieven.
Maar iedereen ondergaat altijd alles maar.

de_beer_van_de_meer | 19-10-21 | 19:26 | 2

Ik zou met dat soort stellingen als de tweede zin in je reactie toch uitkijken; dat kan worden gezien als bedreiging met geweld, en in tegenstelling tot die ouders die tien jaar moesten wachten op enig recht loop je hier het risico dat men vrij snel in actie komt om "recht" toe te passen.

me163komet | 19-10-21 | 20:33

Maar het zou volledig te begrijpen zijn dat er een ‘statement’. Gemaakt wordt door iemand die in dit soort situaties gedwongen wordt.

de SENSEI | 19-10-21 | 20:38

Wat mij mateloos intrigeert bij alle ellende van de gedupeerden, is hoe betrokken de partners en de omgeving van de betreffende misdadige ambtenaren en politici reageren op hun huisgenoot. Gaan zij mee in de "ja maar cultuur van gedeelde verantwoordelijkheid" en voorbij aan enig ethisch normbesef met alleen een beetje buikpijn zoals Jaap Uijlenbroek of worden zij en masse bij het grofvuil gezet? Pas na opsporing aanhouding, voorgeleiding en berechting van deze lieden kan dit land m.i. weer het predicaat rechtsstaat krijgen.

Een vrije paling | 19-10-21 | 19:11

Nogmaals. Gewoon vvd/rutte/wiebes/blok toch? 34-38 zetels in de peilingen! Snappie dat?

Fi-Bu-Bla | 19-10-21 | 18:51 | 3

Vergeet ook de rol van de PvdA (Asscher) niet!

benbenieuwd2021 | 19-10-21 | 19:18

Ja, het heeft 'maar' 40.000 gezinnen getroffen die sowieso geen VVD stemmers waren. En voor zover het VVD stemmers waren hebben zij de middelen om de onterechte- schuld te betalen en er weer bovenop te komen.
Pas als zo'n zelfde soort schandaal grote groepen VVD stemmers aan de bedelstaf zou brengen, het dichtbij komt en het zetels zou kosten zou Rutte snel in actie komen.

me163komet | 19-10-21 | 20:38

VVD stemmers denken maar aan 1 ding: hun eigen dikke portemonnee. Het leed van anderen zal ze een rotzorg zijn.

Kicksalot | 19-10-21 | 21:44
-weggejorist-
pibasso | 19-10-21 | 18:34

'J en V' blijkt te staan voor ministerie van Justitie en Veiligheid. Het schort hier schromelijk aan zowel justitie als aan veiligheid. Of betekent veiligheid de veiligheid van VVD/D66/CDA/CU politici en de veiligheid van het ambtenarenapparaat? En justitie de eigenrichting van Premier Rutte die als een windvaan precies de andere kant opkijkt wanneer ergens onrecht geschiedt.

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-10-21 | 18:33

Wat en gaaf kutland is dit toch, denk je alles gehad te hebben.. En dan vraag ik mij af,
Wat doet dat Godvergeten demissionaire kabinet nog hier? En nog durven te formeren ook . En die Fucking Rutte durft nog een grote muil op te zetten ook tegen de Polen, optieven gewoon.

ptrck | 19-10-21 | 18:28

En weten we nu ook wat hier aan gefixt is? Ik bedoel, fuck dat geld. Als de overheid aan mijn kinderen zit, nou ja, laat ik dat maar niet zeggen.

konjodebonjo | 19-10-21 | 18:23 | 1

Dan zeggen ze " u werkt onvoldoende mee in het belang van de kinderen" en dat os een argument om.je juist te passeren.

Shoarmamasutra | 19-10-21 | 22:18

Als je geen geld hebt moet je ook geen kinderen nemen of maken.

PeterJanssen | 19-10-21 | 18:15 | 1

En als je ze wel maakt is het je eigen schuld als je aangemerkt wordt als fraudeur en je kinderen uit huis geplaatst worden, is dat wat u bedoelt?

BenZen | 19-10-21 | 21:32

Mompelt iets over correlation en causation

EsmeeA | 19-10-21 | 18:05 | 1

In dit soort gevallen moeilijk te achterhalen, maar in geval van correlatie zal onterecht aangemerkt worden als fraudeur, permanent blut zijn, wegens aangemerkt zijn als fraudeur voor geen enkele hulp in aanmerking komen of daar geld voor hebben, zeker niet positief bijdragen aan een fijn, veilig thuis voor kinderen.

BenZen | 19-10-21 | 21:40

Socialisme is in de kern een uitermate oneerlijk, asociaal, procesgericht en kapitaalvernietigend systeem.

Tha Analyzer | 19-10-21 | 17:59

Om een beeld te krijgen hoe het zit met uithuisplaatsingen even gekeken hoe vaak dat voor komt. Per jaar worden er ongeveer 45.000 kinderen uithuisgeplaatst. Ben nog steeds in shock. Echt niet normaal zoveel. Deze 1.115 zijn er wat mij betreft 1.115 teveel maar op het totaal zegt het mij niet zoveel.

osolemio | 19-10-21 | 17:44 | 3

In veel van die gevallen is het helaas bittere noodzaak. Hoe ouders hun kinderen behandelen is soms niet te geloven.

zeeman73 | 19-10-21 | 20:04

@zeeman73 | 19-10-21 | 20:04: Niet alle uithuisplaatsingen zijn ivm geweld ouders. Soms heeft het kind helaas stoornissen en is het onmogelijk deze in huis te houden en dat doe je dan met pijn in je hart. Later blijkt dat je eigenlijk dit te laat gedaan hebt... als begeleiders klagen dat het kind wel erg veel energie vergt (zij doen dit in een 3x8uur dienst.. een ouder heeft24hr dienst).. later is ook twee maal een begeleider/ster door het kind mishandeld... Gelukkig is het nu door medicatie redelijk goed onder comtrole.. alleen zit al 5 jaar op tijdelijke plek.. permanente plek is bijzonder moeilijk (dank Rutte 1&2&3)... ik zit nu de ter Apel route te overwegen, daar het schijt dat daar een huisvesting proces loopt wat sneller verloopt... maar ja die mensen is onze overheid ook heel veel verschuldigd.. en niet een blanke man, waarvan de families nu al miljoenen (in)directe belastingen hebben betaald

tek | 19-10-21 | 21:19

Nou waarschijnlijk ben jij broer van Rutte die is ook niet in shock, misschien ben jij zelfs niet in shock als je een dierbare verliest.

foxhunter | 20-10-21 | 00:23

Je moet het maar kunnen, met de wetenschap in het achterhoofd dat zich een sociale ramp heeft kunnen ontwikkelen, waardoor een groot aantal mensen ten onrechte is getroffen, onveranderd doorgaan met liegen en de oplossing van de zaak traineren. De ware daders worden uit de wind gehouden, informatie wordt achtergehouden en de verantwoordelijke politici met Rutte voorop spelen mooi weer. Een meerderheid van de populatie vind het kennelijk heel normaal dat zich dit soort ellende heeft kunnen ontwikkelen want verregaande politieke consequenties heeft het niet. Als dit onbestraft blijft, dan zal het niet bij dit onrecht blijven. Er komt nog meer naar u toe.

Broadsquire | 19-10-21 | 17:42

Om hoeveel gezinnen gaat het van die kinderen? 1.115 kinderen, zeg twee per gezin = plusminus 557 koppels, man man wat een rotzooi.

Normpje | 19-10-21 | 17:26

Wie o wie kan mij uit leggen waarom de Partij van de leugen nog steeds op 35 staat ?
Lezen ze wel luisteren ze wel , of gaat dit om de hypotheek aftrek ? nou die is bij deze boeven ook niet heilig en zal worden verder afgebouwd .
Dus graag 5 zetels volgende maal , kunnen ze fijn kwartetten met het CDA D66 en de backstabbers van de C.u

witchmaster | 19-10-21 | 17:19 | 2

Omdat de kiezers massaal aan de Ziekte van Rutte lijden.

BenZen | 19-10-21 | 21:34

Ja dat kan ik uitleggen. Stockholm syndroom. Smachten naar je gijzelnemer om je uit je gijzeling te bevrijden. Mensen zijn zo murw geslagen in alle opzichten dat ze niet meer open staan voor andere invalshoeken maar verlangen naar het bekende om ze uit hun frustratie of angst te bevrijden. Ze zijn blind geworden voor de oorzaak van de problemen en in hun zoektocht naar oplossingen grijpen ze vast aan wat ze kennen, en dat is dan Rutte. Maar ik heb een bericht van hoop voor je. Zoals met alle presidenten, dictators, keizerrijken e.d. er komt een einde aan. Rutte blijft niet voor altijd. Alle grote machtsstructuren imploderen uiteindelijk.

RobbievanD | 20-10-21 | 11:30

Door Pikmeer 1&2 zijn de lagere overheden bijna onschendbaar. Maar hoe zit dat bij de Rijksoverheid? Dat zal ook wel goed dichtgetimmerd zijn zeker?

Niet_Van_Hier | 19-10-21 | 17:18 | 4

Zal wel, Sorgdrager en Donner, die Sorgdrager is hetzelfde als die Ollengren.

gato | 19-10-21 | 17:31

Pikmeer arresten hebben juist die onschendbaarheid ingedamd, maar goed.

Duwbak_Linda | 19-10-21 | 17:48

Niet_Van_Hier | 19-10-21 | 17:18
Die zijn politiek onschendbaar, en aangezien zij bepalen wat politiek is (de slager die zij eigen vlees keurt) is de kans op vervolging nul.

me163komet | 19-10-21 | 20:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb het even opgezocht (voorbeeldje uit 2011), want ik snap echt niet hoe je aan 60K komt, je moet nog steeds een gedeelte zelf betalen. Gaan ze dan 5 dagen per week van 0 tm 21 jaar naar de opvang? Max is trouwens 230 uur per maand voor je toeslag,

Stel:       uw kind heeft opvang op 1 korte middag per week (op maandag, dinsdag of donderdag)

              tijdens het hele jaar, dus een Totaalcontract. Het tarief was in 2011  € 6,67 per uur.

 

Hoe was de berekening van het tarief 2011?

 

We berekenden vanaf 14.30 uur (tijdstip waarop medewerkers meestal starten) tot 18.30 uur (sluitingstijd bso)

= 4 uur  x 41,8 schoolweken = 167,2 uur per jaar   +    11 uur x 10,2 vakantieweken = 112,2 uur per jaar

= totaal 279,4 uur x € 6,67 per uur = € 1863,60 per jaar

= € 155,30 per maand

Schemerlamp | 19-10-21 | 17:18 | 5

Is kinderopvangtoeslag niet ook voor kinderdagverblijven?

EsmeeA | 19-10-21 | 18:07

Via Partou kun je met een rekentool uitrekenen wat eea kost. Je komt snel aan die 60K omdat de belastingdienst nogal hoge boetes rekende en bij 1 (kleine) vergissing alles terugeiste.

Weerduivel | 19-10-21 | 19:13

Hehe, grappenmaker.
We hebben ook opvang en dan kom je in die fantastische pakketten terecht (4 of 10 uur per dag).
Wij hebben 20u/week, 80uur per maand, en met 2 kids is dat 160u/maand ~€1400/mnd bij ​iets van 8,50 per uur.
Hiervoor krijgen we als 2verdieners een vergoeding van "maar" €800/mnd (vanwege die achterlijke tarieven dankzij de vvd "marktwerking". Probleem is dat als er iets teveel variatie zat in de opgave (met regelmatige correcties) dan was je al aangemerkt als fraudeur (en kon je de poeplap trekken).

boerk | 19-10-21 | 19:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe sneu ik sommige verhalen ook vind. Deze cijfers zeggen helemaal niets behalve dat veel kinderen uit huis worden geplaatst en daar een drama achter zit.

metdedag | 19-10-21 | 17:18

Gelukkig maar dat wij nu eindelijk een nieuw kabinet gaan krijgen met allemaal frisse nieuwe gezichten die de problemen daadkrachtig gaan aanpakken. Toch!?

deja_view | 19-10-21 | 17:18

De ene dag praat Rutte met de slachtoffers en 'heeft hij gehuild'. Letterlijk de volgende dag keert hij zich in de Tweede Kamer tegen alles wat hij na dat gesprek met de ouders op camera verklaarde. Het is een vuile liegende hond. VVD-stemmers moeten zich diep schamen.

goedverstaander | 19-10-21 | 17:16

De belastingdienst heeft nog steeds niets geleerd. Tot vóór Covid-19 ging ik naar Duitsland op vakantie. Dat kost geld, natuurlijk, Maar door de reisbeperkingen in 2020 kon ik er niet meer heen. Het geld dat ik daarvan overhield zette ik op mijn spaarrekening. Een paar maanden geleden kreeg ik een brief van de afdeling 'Zorgtoeslag' om te vermelden welk ik baantje ik nog meer had dan de twee bij de belastingdienst bekende, want mijn 'vermogen' was toegenomen. Toen ik dat niet kon, want ik heb geen derde baantje, werd mijn zorgtoeslag omlaag gebracht. Niet veel, maar toch!

GeenTheeDrinker | 19-10-21 | 17:15

Zijn er eigenlijk wel succesverhalen te vinden bij jeugdzorg? Alles wat ik daar ooit over gehoord of gezien heb is pure, onvoorstelbaar gore drek. Machtsgeil, niet mee te communiceren, enkel via de rechter alwaar ze ook na 20 uitspraken doorgaan met hun kinderroofpraktijken. Geen goed woord over gehoord. Nooit.

elfenstein | 19-10-21 | 17:12 | 4

Waar ze zijn moeten laten ze jarenlang verstek gaan.
Ze halen liever kinderen uit huis waar de moeder wel deugd en prima voor de kinderen zorgt.

likdoorn | 19-10-21 | 17:17

Vroeger had je de nonnen en de paters, nu heet het jeugdzorg. Sprak ooit zo'n gast uit dat wereldje. Die had conservatorium viool gestudeerd. Kon geen werk vinden en was nu de uithuisplaatsingen gaan doen bij de raad vd kinderbescherming. Was aangenomen omdat hij WO ervaring had. Nul ervaring met kindern.

Schemerlamp | 19-10-21 | 17:28

De grootste gekken met de grootste persoonlijke problemen werken in de jeugdzorg. Lekker dan...

ceriel82 | 19-10-21 | 19:37
▼ 1 antwoord verborgen

De toeslagenaffaire is een smet op Rutte's blazoen.

Mr_Natural | 19-10-21 | 17:11 | 3

Politiek. Jammer. In plaats van het op te lossen kozen zij ervoor een politiek circus te ontketenen.

van Oeffelen | 19-10-21 | 17:16

WeLk blazoen?

Themistocles | 19-10-21 | 17:20

Een smet? Een blauwe vinvisbukakke

Shoarmamasutra | 19-10-21 | 22:21

Poeh, zitten wel een aantal hufters te reageren nu. Of doen alsof om reacties uit te lokken. Ik ga even uitloggen.

Duwbak_Linda | 19-10-21 | 17:09

Nieuwe poging even niet het beestje bij de naam noemen.
Wat Baudet gezegd heeft,dat is pas erg.
Vraag maar aan Humberto.
Daar is dit maar peanuts bij.

likdoorn | 19-10-21 | 17:09

Rutte IV, heeft geen actieve herinnering aan kinderen.

echtpaul | 19-10-21 | 17:06 | 3

Eunuchen hebben niet zoveel voeling met die doelgroep.

elfenstein | 19-10-21 | 17:07

@likdoorn | 19-10-21 | 17:10:
Als Joris van mening is dat het niet door de beugel kan moet Joris mijn tegel lekker wegjorissen. Daar betalen we 'm tenslotte voor. Of ik het er mee eens ben doet er niet toe, Joris' wil is Wet hier.

elfenstein | 19-10-21 | 17:16

Gelukkig hebben we geen Dierentuinstraat in Nederland, nog niet tenminste.

Vesta | 19-10-21 | 17:06 | 1

Nummer 4 om wat specifieker te zijn...

donar wodanszn | 19-10-21 | 17:08

Glas, plas, geen actieve herinnering, beloven beterschap, blabla+lach
en alles blijft zoals het was!!

TijdelijkOptimist | 19-10-21 | 17:04

Treurig, helaas verandert er letterlijk niks. Al zouden er nieuwe verkiezingen komen wordt Rutte weer de grootste. Bizar. Gun iedereen die op Rutte stemt dat hun kinderen gaat worden afgenomen.

Vackman | 19-10-21 | 17:03 | 3

En voor degenen van dat contingent, die geen kinderen hebben ?

Lubbberrtt | 19-10-21 | 17:08

@Lubbberrtt | 19-10-21 | 17:08: Diegenen die op de VVD stemmen weten alleen maar van horen zeggen dat er arme(re) burgers zijn die met o.a. toeslagen moeten zien rond te komen. Zelf nooit eentje in het wild tegen gekomen, laat staan in de familie en kennissenkring. Een ver van hun bed show voor hun. Weliswaar heb ik ook geen arme sloebers in de familie en kennissenkring, maar stem evengoed geen VVD. Of D66.

forecastle | 19-10-21 | 17:20

@forecastle | 19-10-21 | 17:20: Dat is de mare. In werkelijkheid zit er een behoorlijk percentage arme(re) burgers tussen. Bijvoorbeeld omdat men vindt, dat Rutte het land zo goed door de kerona-krisus heeft geleid.

Lubbberrtt | 19-10-21 | 17:56

VVD op 34 in de peilingen, wij komen nooit meer van Mark af!

WillSchmidt | 19-10-21 | 17:02 | 1

Veel Nederlanders zien geen alternatieven op rechts. Maar een stem op deze vVD met hopman Rutte is gewoon een stem op links beleid. Blijkbaar zien veel lieden dat over het hoofd.

Ommezwaai | 19-10-21 | 17:08

Mogen de uit huis geplaatste kinderen wellicht eens met een waterkanon op de schuldige ambtenaren/ politici schieten? Of is machtsmisbruik enkel toegestaan voor de machtsmisbruikers?

Geenjoris | 19-10-21 | 17:00

Zolang iedereen op de kartelpartijen stemt vindt Nederland het prima.
Iedereen blijft zitten, zeker bij de belastingdienst.

Die lui bij de belastingdienst die willens en wetens mensen hebben kapotgemaakt zouden er meteen uitgedonderd moeten worden. Ook niet meer elders bij de overheid aan de slag.

Slachtoffers moeten gecompenseerd worden voor werkelijk geleden schade.

Maar vind wel dat de belastingdienst alsnog streng mag controleren op fraude en oneigenlijk gebruik maar wel met bepaalde eisen en regels hierbij.

Liefst zou ik zien dat de overheid zou stoppen met dit soort kapitalen rondpompen. Betaal lekker voor je eigen kroost als je wil gaan werken. Half Nederland hangt aan het overheidsinfuus.

benbenieuwd2021 | 19-10-21 | 16:59 | 4

Weg met die kinderbijslag. Toch?

dathoujetoch | 19-10-21 | 17:05

En waarom moet iedereen werken? Omdat die overheid alles zo uitgerekend en dichtgetikt heeft dat je wel moet anders kan je niet leven. Krijg je dan ook nog kinderen dan ben je helemaal fuckd, de kassa bij de belastingdienst rinkelt gewoon door en zonder die toeslagen ga je het niet redden. Onze overheid heeft een waterhoofd, veel te groot, veel te berekenend en ondertussen onmenselijk gelijk slavendrijvers. Arbeit macht nog steeds niet frei, mocht u dat nog niet doorhebben.

elfenstein | 19-10-21 | 17:21

Half Europa zelfs, maar het rondpompen laat wel zien dat bepaalde voorzieningen niet voor iedereen bereikbaar zijn ,want te duur
Erg vervelend als je halve loon op gaat aan kinderopvang , kan je net zo goed niet werken.
Veel Europese boeren kunnen moeilijk rondkomen, omdat ze een te lage prijs vangen voor hun producten. Dus subsidie voor de landbouw.
Eigenlijk laten we commerciële bedrijven opereren met staats steun, betaald door u en de uwen.er is nul stimulans voor hen om de tarieven te verlagen, moedertje staat lapt wel bij.
Zorg toeslag geeft ook aan dat het zorg systeem ,ondanks forse premies en afdrachten
Gewoon te duur is voor sommigen.
Wij krijgen ook toeslagen hier , daar ben ik niet trots op . Ik vind het ook niet erg ,blijkbaar hebben wij er recht op.

deathchant | 19-10-21 | 19:10
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft de belasting dit gedaan, meestal wordt Jeugdzorg ingeschakeld en dan ben je helemaal de klos. Ga die ook maar eens onderzoeken.

gato | 19-10-21 | 16:55 | 1

Breng ze niet op ideeen bij de belastingdienst om ook de uithuisplaatsingen te regelen. Dan raakt menig kind vermist.

Schemerlamp | 19-10-21 | 17:22

Uithuisplaatsingen wil niet per definitie zeggen dat ouders slecht zijn, of in de problemen zitten.
Sommige kinderen kunnen echt monstertjes zijn. En daar heeft opvoeding niet altijd iets mee te maken.

Maar, om uithuisgeplaatsten een hart onder de riem te steken: sommige ouders kunnen inderdaad misbaksels zijn. Die hebben zelf ook al heel lang psychische hulpnodig, zeg maar.

Papa Jones | 19-10-21 | 16:52 | 3

Maar de rechters luisteren alleen naar Jeugdzorg en plaatsen nog al graag kinderen uit huis.
Zelfs al zorg je goed voor je kinderen, maar meestal is er meer, niet werken van moeders, drank in spel en weg zijn ze. Vechtscheiding erbij , moeder is huilend aan praten bij rechter, maar opgegeven moment zegt Jeugdzorg, mee tegen de kinderen, waar halen ze vaak het recht vandaan. En de rechter luistert alleen naar Jeugdzorg, heeft een blik. Drama. Vaak voor de ouders.

gato | 19-10-21 | 17:01

Neem een nieuwe Nick.

likdoorn | 19-10-21 | 17:12

Ik vind dat het kabinet moet aftreden. Gewoon nog een keer. En dan pas door met zelfde kliek.

geheelvergeter | 19-10-21 | 16:51 | 1

Nooit meer terugkomen, hebben werkelijk het recht niet om gewoon door te regeren, alle schaamte voorbij.

gato | 19-10-21 | 17:03

Het zijn net gewone mensen, die toeslagenslachtoffers.
Dus ook bij hen vinden uithuisplaatsingen van kinderen plaats.

Papa Jones | 19-10-21 | 16:48 | 2

Met een grote kans dat de omstandigheden daarvoor geschapen zijn door het ongekend onrecht... Misplaatste opmerking

RonnieTuitL | 19-10-21 | 16:52

Totaal onduidelijke getal waar je verder niets mee kan. Wat is de definitie van gedupeerde?

Vula | 19-10-21 | 16:48

Ik begrijp niet dat een niet nader te noemen verwarde reaguurder, niet eens woonachtig hier, zich ook niet, en nooit, heeft drukgemaakt over de door hem ontvangen kinderbijslag. Alles terugbetaald zeker?

dathoujetoch | 19-10-21 | 16:45 | 2

De niet nader te noemen verwarde reaguurder zal wel een belastingdienstambtenaar in gewetensnood zijn die rap het NLse heeft verruild en vanaf de bergtop probeert de bagatelliseren??

Ron Zo | 19-10-21 | 16:56

@Ron Zo | 19-10-21 | 16:56: Ee]n verzuurde oude man, denk ik. Die Holland mist. Toch wel. Probeerde nog een huis te kopen op het Gelders eiland, mislukt.

dathoujetoch | 19-10-21 | 17:02

De kinderen ‘als een vaasje is dat zomaar kapot kan vallen’ ! Rutte snapt het.

Al die kinderen, die gezinnen, kapot gevallen.

KlaagGraag | 19-10-21 | 16:44

Ik word onterecht als fraudeur aangewezen, raak hierdoor baan, huis etc. kwijt en daarom sla ik mijn kinderen in elkaar.
Logisch. Not.

Montgomery Burns | 19-10-21 | 16:44 | 2

Dat is hun logica. En ze schreeuwen alles bijelkaar indien u het doorziet.

van Oeffelen | 19-10-21 | 16:46

@van Oeffelen | 19-10-21 | 16:46: Je weet helemaal niets over deze mensen en je toetert maar weer je vooroordelen rond. Is het niet?

dihydrogenmonoxide | 19-10-21 | 16:53

"Het is natuurlijk niet gezegd dat al deze 1115 kinderen allemaal nog bij hun ouders hadden gewoond als die niet aangepakt waren door de liegende misdadigers bij de Belastingdienst"

Deze zin brengt mist, verwarring en zou kunnen afleiden, want waar het om gaat is dat al was het maar 1 uithuisplaatsing dan was dat al misdadig van de overheid. Laffe Rutte...

Zoethoudertje | 19-10-21 | 16:43 | 1

Dat is helemaal zo. Door zo'n kudtsysteem is er veel grandioos verkeerd gegaan.

Gevalletjes zoals die zelfmoordmevrouw en die mevrouw uit lebtop zijn post en een uithuisplaatsing als gevolg van dit kudtsysteem waren allemaal te voorkomen.

sjef-van-iekel | 19-10-21 | 17:09

60.000 Euro om je kinderen in een opvang te plaatsen. Ik kan er nog steeds niet bij waarom dat zo waanzinnig duur moet zijn. En waarom er niet een drempel word ingebouwd zodat niet iemand voor het minimumloon van 1000 euro aan het werk gaat en dan de belastingbetaler 2000 euro moet ophoesten voor opvang.

sinar2 | 19-10-21 | 16:54

@sinar2 | 19-10-21 | 16:54: zo iemand die voor minimumloon werkt maakt wel heel veel meerwaarde voor de baas. Die ook weer BTW afdraagt en belaatingen betaald. Zo eenvoudig als u het opschrijft is het helaas niet.

sjef-van-iekel | 19-10-21 | 17:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Zijn deze cijfers er ook voor aardbevingsslachtoffers?

Harry.Langezwaal | 19-10-21 | 16:42

Dus de kans is groter dat je een slechte ouder bent als je kind naar de kinderopvang gaat?

Schemerlamp | 19-10-21 | 16:39 | 4

Nee. Wanneer het kind uit huis geplaatst is zou de toeslag moeten vervallen. Maar die is gewoon uitbetaald. En het geld opgemaakt.
Daarom moest terugbetaald worden.

sjef-van-iekel | 19-10-21 | 16:41
▼ 1 antwoord verborgen

Sjoerd Sjoerdsma staat al uren te vloeken tegen de spiegel dat hij net te snel is geweest de ruimte te pakken die binnenkort geboden wordt voor de leden van het politbureau. Jammer joh, de andere varkens nemen graag jouw plek in.

Joffri | 19-10-21 | 16:38

Mensen kunnen niet meer voor zichzelf zorgen? Voor iedere scheet moet de overheid in- en bijspringen? Kinderen op de wereld zetten en er dan niet voor kunnen zorgen? En dus moeten wildvreemden maar even dokken? Ongelooflijk dat hier überhaupt aandacht aan wordt besteed.

van Oeffelen | 19-10-21 | 16:38 | 18

Het is wel een zooitje bij die gezinnen blijkbaar, treurig.

Normpje | 19-10-21 | 17:17

@sjef-van-iekel | 19-10-21 | 16:52: Ik denk dat je niet moet generaliseren. Tuurlijk is bij veel van die ouders wat aan de hand, maar bij jeugdzorg is ook heel veel aan de hand. En kinderen houden doorgaans veeeeeeel meer van hun ouders dan van vreemden, ook als er het één en ander niet goed loopt. Objectief kun je dan als deskundige menen dat ze elders beter af zijn maar veel kinderen krijgen dan een knauw waar ze nooit meer overheen komen. Je hoeft maar even naar het jargon van een willekeurige jeugdzorgmedewerker te luisteren om te realiseren dat dat foute boel is voor kinderen.

dihydrogenmonoxide | 19-10-21 | 20:59
▼ 15 antwoorden verborgen

Monsters zijn het. Niet de kinderen of de ouders. De ambtenaren die dit soort menselijk leed over anderen afroepen met een simpele pennestreek. Het is om te kotsen.

djs | 19-10-21 | 16:37

Betekent dit dat kinderen uit huis zijn geplaatst, en de opvangtoeslag gewoon werd doorbetaald?

Rest In Privacy | 19-10-21 | 16:35 | 4

Nee, geen vreten meer op de plank. Niet oorzaak en gevolg verwisselen.

gemeentereiniging | 19-10-21 | 16:43

Maar wel met genoeg zware shag op de bank.

Schemerlamp | 19-10-21 | 16:58

Vraag je af; waardoor zijn deze ouders in de problemen geraakt?

Duwbak_Linda | 19-10-21 | 17:02
▼ 1 antwoord verborgen

Die Rutte hoor achter tralies. En snap al die VVDers ook niet wie stemt er nou nog op zo'n klootzak

am0rz | 19-10-21 | 16:35 | 1

Sommige van de gedupeerden worden voorlopig gewoon afgekocht met 30K. In de hoop dat ze toch weer op de daders van deze puinhoop stemmen.

Ommezwaai | 19-10-21 | 17:04

Kwamen die ouders in de problemen met het opvoeden van hun kinderen, omdat ze gedoe hadden met de toeslagen?

Of zijn veel ouders die niet goed voor hun kinderen zorgen, ook minder zorgvuldig met het aanvragen van hun toeslagen, waardoor ze dus op de radar kwamen bij het fraudedetectiesysteem van de belastingdienst.

Ik denk het laatste.

zuilim | 19-10-21 | 16:34 | 3

Dat zal het zijn. Oorzaak en gevolg van de zieligheidsindustrie.

van Oeffelen | 19-10-21 | 16:35

Rare selectiecriteria van goed ouderschap. Maar goed.

Duwbak_Linda | 19-10-21 | 16:37

Dit is ook bij mij de eerste gedachte. Rare combi en zeer toevallig. Te toevallig.

Normpje | 19-10-21 | 17:14

VVD+ 3?

SinisterNL | 19-10-21 | 16:34

Misschien kan Rutte doen waar hij goed in is: ook dit probleem weer weglachen.
En anders kan hij altijd nog de Rutte doctrine toepassen.

Osdorpertje | 19-10-21 | 16:32 | 3

Staatsgeheim en klaar. En nu weer je bek houden. U is namelijk vervelend.

Nichtsneues | 19-10-21 | 16:35

@Nichtsneues | 19-10-21 | 16:35:
En als de advocaten om informatie vragen laat je ze gewoon anderhalf jaar wachten voor je ze een zwartgelakt dossier stuurt.

Osdorpertje | 19-10-21 | 16:44

Cursus weglachen had Rutte van Gordon geleerd in het torentje. youtu.be/7D1WYVlFhN4

Jos Tiebent | 19-10-21 | 16:49

De term ongekend onrecht doet eigenlijk geen recht aan al het leed dat hier is veroorzaakt.

Andersdenkend | 19-10-21 | 16:32 | 2

Zat me net te bedenken dat ik Ongekend Onrecht eigenlijk heel goed gekozen vind.

Duwbak_Linda | 19-10-21 | 16:33

Begint meer te lijken op onoplosbaar onrecht.

gekwetst | 19-10-21 | 16:44

Deze beerput stinkt wel heel erg. En dan te beseffen dat men de controles alleen maar aan het intensiveren is, zie eerder artikel inzake gezichtsherkenning.

Pummetje | 19-10-21 | 16:30

En DIT valt dus niet m.b.v. euro's te compenseren! Alleen heel veel, maar dan ook echt héél veel euro's kunnen het eventueel een ietsiepietsie verzachten. Maar eigenlijk ook dat niet. Kapot=kapot.

Leptob | 19-10-21 | 16:29 | 3

En wie mag dat betalen? Juist, de arbeider.

Andersdenkend | 19-10-21 | 16:31

Tijd om eens wat nieuwe jurisprudentie te maken met wat betreft persoonlijke aansprakelijkheid. Deze ‘grap’ kost de belastingbetaler miljarden euro’s. Tijd om alles te proberen om dit bij de juiste personen te verhalen.

JohnLocke | 19-10-21 | 16:33

@Andersdenkend | 19-10-21 | 16:31: nu er al lange tijd geen serieuze aanstalten worden gemaakt de beerput op te ruimen is het kennelijk beleid de ouders de vernieling in te helpen. Daarmee wordt een serie wetten en verdragen geschonden. Daarom is het vlgs mij tijd om de daders op te pakken en ook de controlerende instantie die steeds de andere kant op kijkt en zelfs formeel ook medeverantwoordelijk is voor het gevoerde beleid.

Nichtsneues | 19-10-21 | 16:41

En niemand geeft ene fuck als je naar de peilingen kijkt. Echt onbegrijpelijk. Dat er nog geen pek en veren zijn aangesleept richting Den Haag…

W_Drees | 19-10-21 | 16:29

Schoftentuig
En daarmee bedoel ik niet de ouders

Duwbak_Linda | 19-10-21 | 16:29

Sluit rutte op.

rotator | 19-10-21 | 16:28

Je vergeet dat de belastingambtenaren de echten slachtoffers zijn aldus hun baas.

rein9576 | 19-10-21 | 16:28 | 2

Je zult het maar meemaken. Ergens schuldig aan zijn en er ook nog op aangesproken worden.

Andersdenkend | 19-10-21 | 16:30

En die hele kinderbescherming was toch ook wel al wat over te schrijven, meen ik.

Hemmenaar7 | 19-10-21 | 16:28

Hoe kan Rutte nog een politieke toekomst hebben? Aan iedereen die met hem onderhandelt over Rutte IV: schaam jullie!

JohnLocke | 19-10-21 | 16:27 | 7

@van Oeffelen | 19-10-21 | 16:43:
Niet zo chargeren Oef, Joris heeft alles in de hand hier..

Ommezwaai | 19-10-21 | 16:57

Simpel. NPO, landelijke dagbladen, enz houden het allemaal onder de pet, want anders "speel je de populisten in de kaart"
De waakhond van de democratie waakt niet alleen niet meer, die is morsdood.

TheEgg | 19-10-21 | 17:09

@JohnLocke | 19-10-21 | 16:57:
Ik ben het helemaal met je eens... Edoch... Wie "gaat het dan doen"? Sophieke Hermans?!?!?!?!? Nee toch! Bente dan? Ben je helemaal!
Mark Harbers? Expertise Treinen en het Songfestival....
Ik was ooit - zeg ik met schaamrood op de kaken - niet zo lang geleden, nogal actief binnen de vvd. Op Mark na heb ik geen van die grijze muizen ooit gesproken, ik ken ze niet.

Eigenlijk nog niet zo'n slecht idee. De oppositie in met dat stel.

En dan? Wat dan?

Louter Leuter | 19-10-21 | 18:00
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland