Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vraagje. Waar gaat dit NOS-screenshot over?

Loeimoeilijke Quiz!

A: Fenomenaal goed interview met zwerfvuiljamesbond Dirk @Zwerfinator Groot uit Purmerend over de noodzaak voor statiegeld op bierblikken
B: Rudy Bouma (NPO) snoeihard over Poolse arbeidsmigranten die bier drinken in de berm, en dat dat gewoon mag van Poolse rechters
C: Gerri Eickhof over dronken kramsvogels die woonwijken terroriseren
D: Iets met "basale basisbehoeften" voor kapotzielige asielzoekers die op veldbedden moeten slapen en zich met halve liters in slaap drinken
E: Peer Ulijn met het heugelijke nieuws dat de Romeinen al halve liters dronken en dat het bewijs nu is gevonden bij opgravingen in Leidsche Rijn
F: Hou maar op Pritt. We weten allemaal dat het Antwoord D is
E: Anders, namelijk...

GOED GERADEN! HET IS D

Wat gek dat mensen steeds op stoelen en veldbedden moeten slapen. HOE KAN DAT NOU TOCH?

Reaguursels

Inloggen

Blikje niet meer in de water. Ik vind helemaal mooi

brawler | 12-10-21 | 06:53

Veltins bier?

PlatgetrapteEierdoos | 11-10-21 | 22:12

Anders zetten we een totaal wereldvreemde, koekjesbakkende oma zoals Ankie Broekers-Knol op dit departement. We zien later wel wat er van gekomen is.

Ad Fundum | 11-10-21 | 20:13

Gezien de verticale positie van het halveliter blik vermoed ik dat deze niet leeg is wat dus betekent dat iemand zijn bier kwijt is. Wat we nu moeten doen weet ik ook niet.

Aap Noot Miesje | 11-10-21 | 20:00

De asielinstroom van week 1-52 bedroeg / bedraagt en zal ONGEVEER 60.000 bedragen zolang het huidige Tuigkabinet aan de macht blijft. Nou, dan kunnen we ‘r van uit gaan dat het eerder “ongeveer” 70-100K zijn, per jaar, plus wat er zo nog de grens over wandelt. We zijn zo ontzettende de lul…

Bracula | 11-10-21 | 19:12

Plaat voor hun kop waardoor ze niet meer in de spiegel kunnen kijken.

mr_awesome | 11-10-21 | 17:53

Hoe meer er komen, hoe harder en agressiever groenlinkse autochtone blanken roepen dat er Nóg meer moeten komen.
Stel, die rellen die sommige hier verwachten komen er, dan zouden die groenlinksers het misschien wel prima vinden als de nu al verbazingwekkend zelfverzekerde moslimstrijders (m/v) de boze bange volksbuurters terug hun huizen in rammen en trappen. Dank denk ik echt. Geen sarcasme. Zo erg is het met die autochtone HBO sociootjes. De volkswijker is niets voor hen.

zeurmachine | 11-10-21 | 17:05

Waarom zegt Polen wel : Vol = vol en Nederland niet?

Waakvlam | 11-10-21 | 16:20 | 3

In Nederlands ontbreekt de ruggengraat die daarvoor nodig is.

inCol | 11-10-21 | 16:39

Omdat Polen weet dat vluchtelingen naar slechts 6 landen willen - er is uniebreed geen opvang en EU-vluchtelingenbeleid. Zou Polen, Esland, Bulgarije etc etc etc ook gedwongen worden om hun percentage op te nemen stappen ze eruit.

En dat willen de misselijk makende intrigante populistische timmermannetjes niet van deze fop-unie. Er komt geen eerlijk verdeel beleid, losstaande of dat de 'vluchtelingen' dat zelf ook nog eens willen.

LoremIpsum | 11-10-21 | 17:11
-weggejorist-
ger1306 | 11-10-21 | 21:57

Ik maak mij zorgen over Pritt Stift. Die jongen begint tegen zichzelf te praten.

Stop bezuinigingen op zorg!

TRUMP | 11-10-21 | 16:08

Episode 's Out van de geweldige serie Bottom?

goettel | 11-10-21 | 16:08

Buiten lunchen met informateur Remkes?

AlfredJodokes | 11-10-21 | 15:51

ja, dat zijn gewoon polen hoor.

newray | 11-10-21 | 15:51

Wat is er eigenlijk zo erg aan dat die gelukszoekers op een veldbed moeten slapen? Ze hebben toch een bed? Of eisen ze soms een Hastens? Zou me niet verbazen.

Toos Bevergeil | 11-10-21 | 15:48 | 1

U bent niet op de hoogte : feit is dat voor elke nieuwe binnenkomer een nieuw matras wordt besteld. Vaak wordt- ten onrechte - de Miele genoemd. De matras is echter een feit. Je moet er immers zeker van zijn dat die " zuiver" is.

strawdog | 11-10-21 | 15:55

Als ze nou de veiligelandiërs op stoelen laten slapen, is er voor de échte vluchtelingen die huis en haard zijn ontvlucht vanwege oorlogsgeweld fatsoenlijke opvang nodig. En is zo'n kansloze asielpoging voor veiligelandiërs een stuk minder interessant.

entwederoder | 11-10-21 | 15:45 | 1

Meeste 3e wereldlanders slapen gewoon op de grond hoor, hooguit op een dekentje. Met de kleertjes aan, uiteraard. Dus een stoel is een enorme luxe, eigenlijk.

Bamboojay | 11-10-21 | 16:06

In slaap vallen met zoveel halve liters? Ja, op het toilet.

Dubbelepunthoofd | 11-10-21 | 15:36

Wat zijn Nederlanders toch een slap volkje. Er worden emmers met immigranten over ons heen gestort, die totaal niet zullen assimileren.
Want ze zijn daar eigenlijk al te oud voor, en ze zich vooral bezig met hun eigen land (ook al zijn ze daar in theorie voorgoed uit vertrokken, en hun eigen landgenoten in Nederland).
Dan, met de enorme woningcrisis, vooral voor starters, en de relatief lage lonen en de enorme belastingdruk aan alle kanten, zou er toch eens een keer een giga-opstand moeten komen.

Maar nee hoor, iedereen droomt verder in zijn bubbel.

Wat nodig is, is gewoon een simpele spreadsheet, of, nog eenvoudiger, de achterkant van een bierviltje.
En dan zie je al dat het gewoonweg niet kan.
Te weinig woningen, zelfs al voor de eigen oorspronkelijke bevolking, die ook al rond de 10 jaar op een wachtlijst moet staan, en koopwoningen zijn ook belachelijk duur, dus een jongere kan niet eens op tijd een gezin starten.
En dat geld wat ervoor nodig is, wordt hoe dan ook onttrokken aan de gewone werkende Nederlander d. m. v. belastingen op ALLES.

Ik heb net weer, na jaren, een autootje, en ik schrik me rot van de kosten.

Wat ook nog eens zo is: normaal gesproken assimileren de immigranten zich in hun nieuwe land, zoals het in Amerika ging.
Maar omdat ze al hele families meenemen, gaat dat ook niet gebeuren.
Ze gaan gewoon decennia lang in hun eigen bubbel leven, onderhouden door de autochtone bevolking, want daar komt het op neer.
Waarom krijgen zij eigenlijk een gratis peperdure Miele?
En ook, als ze nog 'vluchteling' zijn gratis juridische ondersteuning, die alles voor ze regelt?
En gratis complete tandzorg?

De gewone Nederlander gaat soms al niet naar het ziekenhuis/tandarts, kun je eerst je eigen risico betalen.
Schaf dat eens eerst af. Denk eens eerst aan je eigen mensen.
Hebben Nederlanders geen recht om in rust en vrede te leven in hun eigen land?
Zelfs de kleinste dorpjes, vaak natuurlijk uit noodzaak, krijgen nu hele ladingen asielzoekers te verwerken.
Maar ten eerste willen de asielzoekers eigenlijk niet in kleine dorpjes wonen, en ondanks alle goede bedoelingen, zullen ze ook niet snel er bij horen.
Dat is niet per se racisme, maar een gewoon menselijk verschijnsel.

Maar goed, het schijnt niet anders te kunnen.
Natuurlijk wel, gebruik gewoon eens vaker het woordje: nee.
Gewoon stoppen met dat vluchtelingenverdrag. Is best wel mogelijk.
En stop met het beschuldigen van Nederlanders van racisme en xenofobie, het is gewoon een beetje praktisch en rekenkundig denken, wat zegt dat het gewoon niet kan.
Nederland kan en moet ook niet, alle verdrukten der aarde opnemen.
Het enige positieve is dat bedrijven als Lidl, IKEA, Miele, woninginrichters, het hele hulpverleningscircuit, huis- en landeigenaren hier voordeel bij hebben.
Maar het lijkt meer op de broken glass fallacy dan iets anders.

King of the Oneliner | 11-10-21 | 15:35 | 7

@King of the Oneliner | 11-10-21 | 15:48: Absoluut spijker kop. Nederlanders gaan simpelweg niet de 'voeding' met open armen verwelkomen terwijl men weet dat de hele ruif vervolgens door hen leeg gevreten wordt.
Die zooi met een glimlach binnenhalen terwijl je weet dat daardoor de toekomst voor jezelf ontnomen wordt?
Nee, maar dan ben je ineens een racist....
Iedereen ziet de 'opstapeling', behalve Den Haag.

Prul66 | 11-10-21 | 16:12

Van begin tot eind klopt het wat u schrijft.Dat is eigenlijk met alles wat u hier plaatst .Als één van de weinige.

FuckMyLife | 11-10-21 | 16:20

@Prul66 | 11-10-21 | 16:12: Nee, niet iedereen ziet de opstapeling, want Den Haag wordt nog steeds gekozen door het volk. Als men die opstapeling had waargenomen had Wilders 150 zetels gehad.

Waakvlam | 11-10-21 | 16:22
▼ 4 antwoorden verborgen

De oplossing is de sjineese methode, de 1 kind politiek. Iedere tweede kind ( of meer) moet je afgeven aan de Commissie tot Export van Overbodige Burgers. Kom je als asielzoeker binnen met meer dan 1 kind? Die kinderen afgeven bij de CEOB.
Volgens mij hebben we het probleem dan snel verholpen.

Schadenfreude | 11-10-21 | 15:31

"Dit programma is niet meer beschikbaar"
Vreemd, het verschijnt op GS en wordt meteen door de NOS verwijderd.
Mogen we iets niet zien of zo.

K1100 | 11-10-21 | 15:27

Ik leerde op school over de melting pot, helaas kunnen we de stook kosten niet meer betalen……

Habe das Gewust | 11-10-21 | 15:26

60.000 per jaar, jaar in, jaar uit.

Vula | 11-10-21 | 15:24

E:
NP0 diefie-bokaal

MoslimMolen | 11-10-21 | 15:18

Wat we nodig hebben is meer lebensraum .
Misschien dat we onder leiding van D66 willen kijken of we wat met autochtone zieken en bejaarden kunnen !

Castor12 | 11-10-21 | 15:17

Wat leven we toch in een gaaf land....

de Jager59 | 11-10-21 | 15:16

Statiegeld op blik in 3,2,1….

Naall | 11-10-21 | 15:12

Oh wat erg.

Dit zag natuurlijk ook helemaal niemand aankomen.

Allemaal overvallen zijn ze weer. Geschokt en geschrokken tot op het bot.

En die vier zielige jonge, gezonde en goed doorvoede knullen met hippe trainingspakken en petjes , die moeten wellicht op een veldbed slapen.

Zelfs in tenten! Nee toch?!! De horror!!

Tief fijn een end op joh.

Zo ver en zo snel mogelijk graag.

Dr.Mabuse | 11-10-21 | 15:10 | 1

kop naar't zuiden en blijven lopen tot je water tegen komt,en roeien maar.

sinecker | 11-10-21 | 16:26

Biertje niet in de water zou je kunnen zeggen

Fijn_dat_je_er_bent | 11-10-21 | 15:08

Er is schijnbaar nog maar 1 manier die nog niet aangehaald is om van hun af te komen en die niet kunnen indruisen tegen een of ander verdrag.

Geef die mensen bij aankomst gelijk dezelfde rechten en plichten als de rest van Nederland. Dus bijstand maar ook belastingplicht, premies betalen, eigen risico zorg dokken en weet ik wat wij nog meer betalen. Ook op de wachtlijst voor huisvesting zonder voorrang.
Zoals veel Nederlanders zouden willen rennen zij ook weer het land uit of denken wel 2x na voor dat ze Nederland als nieuwe heimat kiezen.

NLgaatnaardeklote | 11-10-21 | 15:07 | 4

Sollicitatie plicht, dus ook korten als ze zich er niet aan houden was ik nog vergeten.

NLgaatnaardeklote | 11-10-21 | 15:25

@benbenieuwd2021 | 11-10-21 | 15:13: Er zijn inderdaad genoeg autochtonen die op kosten van anderen leven, maar dat is toch helemaal geen reden om er daarom hele volksstammen bij te importeren, die óók op kosten van anderen leven?

Eigen profiteurs eerst!!!

naglfar | 11-10-21 | 16:08

@benbenieuwd2021 | 11-10-21 | 15:13:
Zo'n driekwart is niet rendabel door extra kosten zorg en wegens ambtenarij. Kleine club betaalt alles.

geheelvergeter | 11-10-21 | 20:47
▼ 1 antwoord verborgen

WE moeten meer vluchtelingen opnemen maar de CO2 uitstoot moet tegelijkertijd omlaag.

Benzine motoren zijn uit de gratie en die gaan straks voor een koopje op de boot naar Afrika waar ze in het droge klimaat nog zo'n 30 jaar door zullen kachelen.

WTF !!

Ervaringsdeskundige | 11-10-21 | 15:04

Gewoon doorgaan, niks aan de hand. Gaat allemaal goed komen.

Tyftstraaltnouisop | 11-10-21 | 15:04

Men wil dit. Geen gejank.
Maar als er ongeveer 2mio mensen op d66 hebben gestemd dan zijn dit ongeveer 1mio huishoudens (even snel gerekend). Dan ia daar echt wel een bedje voor zo'n zieligerd. Dus zolang die mensen ruimte hebben is er geen probleem

de_beer_van_de_meer | 11-10-21 | 15:03

In bijna heel Europa is er geen huis meer te krijgen omdat het
"wir schaffen das" van mutti Merkel
nu eindelijk zijn vruchten gaan afwerpen!!
Man man, je zou dat maar als nalatenschap van je politieke carrière
op je geweten hebben, grapje natuurlijk
mensen in de politiek hebben geen geweten en genoeg geld geharkt om buiten zicht te wonen van de door hun veroorzaakte problematiek.

TijdelijkOptimist | 11-10-21 | 14:55 | 1

Merkel heeft het niet zelf bedacht, ze heeft alleen het uitgevoerd.

Caesar.is.Keizer | 11-10-21 | 15:02

Ik dacht eigenlijk dat Extinct Rebellion dit had achtergelaten op een van hun plaatsen van protest.

Blijkbaar is dit een van de recreatieparken waar "vluchtelingen" zitten.

Ik word er heel moedeloos van. Het gaat gewoon maar door. Komt geen einde aan. Andere zekerheden zijn daarbij dat linksom of rechtsom de overheid je nog meer geld gaat aftroggelen om deze waanzin te financieren en je directe leefomgeving ook compleet verziekt wordt door deze lui.

benbenieuwd2021 | 11-10-21 | 14:55

Ik snap sowieso niet waarom er Afghanen deze kant op moeten, de schier eindeloze oorlog is toch juist net voorbij daar? De westerse wereld is daar vertrokken en heeft, weliswaar met frisse tegenzin, de Taliban als nieuwe machthebber geaccepteerd.

Oorlog voorbij = terug naar eigen land.

_pacman_ | 11-10-21 | 14:53 | 1

Omdat dit niet gaat om het helpen van de Afghanen, maar om het tegenwerken van de Europeanen zodat ze niet meer het economische beleid kunnen blokkeren. Liberalisme + massa immigratie = een krachtige overheid

Caesar.is.Keizer | 11-10-21 | 15:05

Ik heb medelijden, veel medelijden. Je moet wel erg veel dorst hebben om een halve liter Dors weg te kunnen krijgen, onmenselijk! Geef de losers minimaal een Heineken en de goeisten krijgen een halve liter Klok!

Carden | 11-10-21 | 14:53

""""Jongeren""""

Omtzigtig | 11-10-21 | 14:50 | 1

P.s., zet die mensen alsjeblieft op zolder bij mw. Kaag, die heeft zeker nog wel een bedje vrij en omringt zich graag met terroristen. Niet dat al deze mensen terroristen zijn natuurlijk, maar het is wel dezelfde mooie cultuur.

Omtzigtig | 11-10-21 | 14:53

Het kabinet wil zich nog ‘actief inspannen’ om ruim 2100 mensen uit Afghanistan halen, onder wie 320 Nederlanders of mensen met een Nederlandse verblijfsvergunning.

Het kabinet wil zich nog ‘actief inspannen’ om ruim 2100 mensen uit Afghanistan halen, onder wie 320 Nederlanders of mensen met een Nederlandse verblijfsvergunning.

Bibop | 11-10-21 | 14:47 | 4

Hier geboren?? Dacht het niet hè.

mono-culti | 11-10-21 | 14:54

De regering mag zich wel eens actief inspannen om de mensen die door schandalen zijn benadeeld worden vergoed, of door aardgaswinning hun huis op eigen kosten moeten repareren, of dat ze eindelijk een fatsoenlijk aantal bestuurders in Den Haag op het pluche krijgen, of dat er een fatsoenlijk leger staat, of, of.....

tis_wat | 11-10-21 | 14:57

@small_town_dude | 11-10-21 | 14:49: met als aanvulling dat ze op "vakantie" waren met goede kans dat ze een enkeltje Amsterdam-Kabul hadden en nog steeds maandelijks een door autochtone Nederlanders opgehoeste uitkering toucheren.

benbenieuwd2021 | 11-10-21 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Vluchtelingen geven hun mening over opvang;

Ook de 32-jarige Jack verblijft in het hostel, maar is minder gelukkig: „Ik heb al meerdere keren de COA-medewerkers aangesproken dat ik verse groente wil. Maar ze nemen mij niet serieus”, zegt hij. „Ook heb ik gevraagd voor meer plakjes kaas en ham, maar die heb ik niet gekregen.”

Opvang loopt over, asielzoekers op stapelbed in congreshal
Jack is ook niet te spreken over het feit dat hij een slaapzaal met meerdere mannen moet delen: „Het is vanwege de privacy erg lastig om met tien man op de kamer te slapen”, zegt hij. „Ik hoop daarom dat de gemeente snel een huis voor mij vindt, zodat ik verder kan met mijn leven.”
bron: telegraaf

Bibop | 11-10-21 | 14:45 | 5

Ik begrijp Jack wel. Die had van Vluchtelingenwerk gehoord dat Nederland hét land voor asielzoekers is. Dat ze hier alles krijgen wat hun hartje begeerd. Dus hup, Jack uit het opvangkamp in Griekenland vol verwachting naar Nederland toe.
En dan krijgt Jack dit. Arme Jack.

2voor12 | 11-10-21 | 14:49

de Telegraaf. Al fout sinds 1940.

Dr.Utker | 11-10-21 | 14:52

Hit the road, Jack.

Arnold Layne | 11-10-21 | 15:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Jarenlang hebben EUroscisten zoals Timmermans populistisch gekrijst dat Europa (Timmermans bedoeld hiermee de EU) miljoenen ‘vluchtelingen’ kan opvangen, dit is natuurlijk in de kern waar. Op de poesta’s in Hongarije, het platteland van Polen en in de vele leegstaande dorpen van Tsjechië, Slovenië, Bulgarije en Roemenië met vele tienduizenden leegstaande huizen is er voldoende ruimte om miljoenen veilig en vertrouwd te huisvesten. Maar de ‘vluchtelingen’ willen helemaal niet naar Europa. Ze willen alleen naar de 5 *aantrekkingslanden* binnen de EU – Nederland, Frankrijk, België, Italië of Spanje. Waarbij Italië en
Spanje meer als ‘dan maar naar/of hier blijven’ opties kunnen worden gezien. Dat zijn de uiteindelijke opvanglanden in de EU…u weet wel die ‘unie’ (LOL)

LoremIpsum | 11-10-21 | 14:44

Iedereen zit de NOS altijd maar af te kraken. De NOS had dit beeld ook niét kunnen laten zien i.v.m. beeldvorming. Drie maal hoera voor de NOS.

Leptob | 11-10-21 | 14:44

Moeilijk is het niet maar voor parlementariërs is dit nog best een lastige optelsom hoor. Er zit ook wel iets komisch in hun naïviteit en onmacht natuurlijk. Je kunt er om huilen maar lachen is gezonder.

Giotto | 11-10-21 | 14:43

We kunnen de verantoordelijkheid toch niet aan om al die mensen een eerlijke toekomst te geven?

zevensprong | 11-10-21 | 14:43 | 1

Bestuurlijk schuim in Nederland heeft niet het fatsoelijke lef om het probleem te durven te benoemen...6 landen binnen een unie van 27 zijn de uiteindelijke eindbestemming. Waarbij de landen Frankrijk, Duitsland, Nederland en Belgie de grootste zwik voor hun rekeningnemen. Er is helemaal geen EU-vluchtelingen beleid dat verantworodelijkheid legt bij alle lidstaten.

Uit electorale lafheid en om de farce unie bij elkaar te kunnen houden.

LoremIpsum | 11-10-21 | 14:49

E. De vruchten van de bierboom liggen massaal te verrotten nu ze niet meer geoogst worden. Stichting De Blauwe Knoop gaat deze week aan de slag met rooien zodat er ruimte vrijkomt voor extra ruime vrijstaande woningen t.b.v. vluchtelingen.

Nostra da Mus | 11-10-21 | 14:40

als we de veilige landiers gewoon bij hun eerste vergrijp heel hard knuppelen, dan komen ze ook niet meer.
Evenzo: veiligelandiers (et al) dwangarbeid laten doen om te betalen voor hun eten en andere kosten. Geen zakgeld, geen Mieles. ook dan komen ze niet meer (hoef je ze ook niet uit te zetten).
Zie ook Denemarken.

Hemmenaar7 | 11-10-21 | 14:39

Het verbaast mij dat we dat nog steeds doen "asielinstroom". We waren toch gestopt met die hele asielindustrie. Beetje zoals Denemarken. Raar wie wil dit nog?

zokanhetookja | 11-10-21 | 14:38

Hè gelukkig, geen moslims.

namur62 | 11-10-21 | 14:38

AZC's vol is volgens de NPO (Nieuwzuur) de schuld van Broekers-Knol...

Mister-Right | 11-10-21 | 14:38 | 1

vol is vol, mag je dat zeggen?

small_town_dude | 11-10-21 | 14:46

Grappig hoe 'mannen vrouwen en kinderen in een ruimte opgevangen' nu opeens gezien wordt als gevaar, terwijl Amsterdam net 't voorstel doet om asielzoekers en starters in één pand bij elkaar te donderen.

Zit je net op te wachten als LGBTQ+'er die net op eigen benen staat: je keuken delen een hele groep salafisten.

ReyNemaattori | 11-10-21 | 14:38 | 1

Goed gezien, typisch de gespleten hersenpan van deugend links.

Cassandra | 11-10-21 | 22:50

er zijn meerdere soorten horizontale instromers in de BV Nederland:
a) Vluchtelingen, voor een regime; meestal gezinnen, in ieder geval gelijk verdeeld over het LHBTQI alfabet
b) Economische migranten, 90% mannen tussen 20 en 40
c) Uitvreters, ruifvreters, criminelen , 99% uit bovengenoemde categorie waarvan 70% uit afrika

a) mag blijven, versoberd, maar humaan. De rest moet opzouten.
Kan opzouten niet, dan dwangarbeid wat mij betreft, tot terugkeer op ieder zelf gekozen moment. Categorie a) met een grote mond vervalt automatisch tot c)

Dr.Utker | 11-10-21 | 14:37

Knap dat zoveel mensen aan de hand van een willekeurige foto kunnen zien dat het hier om afval van asielers gaat, of instromers, en er vervolgens een hele reut over de weekcijfers aan vastknopen. Waarmee overigens niet gezegd is, dat ik vóór de massale instroom ben. Maar gaat u eens kijken in de buurt van middelbare scholen, in de bermen en op de straten erom heen. Plezier met het opruimen daar!

dathoujetoch | 11-10-21 | 14:37 | 3

Filmpje van het journaal niet gekeken zeker? Klik het even aan en u snapt het

Kruijffje | 11-10-21 | 14:41

U denkt dat scholieren naar een AZC terrein fietsen om specifiek daar hun lege bier blikken te gooien ? Of misschien dat de journalisten van de NOS hun lege bierblikken daar in het gras gooien tijdens de reportage ? Of misschien het personeel van het AZC ? Of misschien heb je het filmpje niet gekeken maar is het een NPC deug reactie na aanschouwen van de foto ?

Castor12 | 11-10-21 | 15:06

@Castor12 | 11-10-21 | 15:06: Ik vraag me af wat erger is, een wappie of iemand die het NOSjournaal blindelings gelooft.

dathoujetoch | 11-10-21 | 16:56

Ankie Knol gaat er 98.000 minder ophalen. Vind het overigens wel humaan als het alternatief de dood is, zoals bij sommige tolken of de rest van je leven in een boerka, maar wissel dan een paar boerka's om die het leuk vinden om er zo bij te lopen. nos.nl/artikel/2401226-nederland-wil-...

Watching the Wheels | 11-10-21 | 14:35

"Wat gek dat mensen steeds op stoelen en veldbedden moeten slapen. HOE KAN DAT NOU TOCH?"

Toen in augustus Kabul sneller dan iedereen had verwacht door de Taliban onder de voet werden gelopen, was de allereerste berichtgeving dat er enkele tientallen tolken (die Kamp Holland en die zg politietrainingsmissie in Kunduz hadden ondersteund) naar Nederland geëvacueerd moesten worden, en dat er zich hier al ca 100 tolken (plus kerngezinnen) bevonden, die in eerdere jaren op eigen gelegenheid de weg naar Nederland hadden gevonden.

Toen werd dat, na de motie Belhaj in de TK, uitgebreid tot Afghanen die voor de ambassade in Kabul hadden gewerkt, en 'bewakers', en 'fixers', hetgeen bij Joost Eerdmans tot de terechte opmerking leidde, dat we niet elke Afghaan die ooit eens een ei voor een Nederlander had gebakken hierheen moesten invliegen.

Toen volgde er een min of meer realistische inschatting van Ankie, en 'the shit hit the fan'. Tout policor Nederland, van de Tweede Kamer tot alle NGO's tot de Sheila Sitalsing-achtige columnisten, spraken er schande van: belachelijke overdrijving, schatting nergens op gebaseerd, stemmingmakerij, ondermijning van het 'draagvlak', etc.

Volgens de 'lijsten' van de NGO's zou het gaan om ten hoogste enkele honderden Afghanen.

Nu komt er een lijst/analyse/schatting van de regering naar buiten:

"Het demissionaire kabinet verwacht dat er nog zo'n 2100 mensen in Afghanistan in aanmerking komen voor evacuatie naar Nederland. Dat schrijft het kabinet in een Kamerbrief."

Lijkt me toch duidelijk meer dan 'enkele honderden'. Gaat al meer richting enkele duizenden. En die 2100 moet je uiteraard ook nog eens x5 nemen, want hun 'kerngezinnen' bestaan minimaal uit een vrouw en drie kinderen, maar meestal uit nog meer kinderen. Ook was er alweer discussie of dat begrip 'kerngezin' in bepaalde (lees: heel veel) gevallen niet moet worden uitgebreid naar leden van de zg 'extended family'.

Ook dacht ik dat er in die weken sinds de val van Kabul ca 2000 Afghanen al hier zaten, in dat Heumensoord, Harskamp, en nog zo wat 'opvangplaatsen', waar dus die bekende veldbedden staan, maar in hetzelfde bericht lees ik dit:

"Tot nu toe zijn 2500 mensen met als bestemming Nederland uit Afghanistan gehaald."

Ook alweer 500 meer dan eerder bericht dus.

Eea wordt telkens en dus structureel te laag ingeschat, en mijn verwachting is dat als we 2 jaar verder zijn, we die 'begroting' van Ankie van 100.000 Afghanen wel min of meer genaderd zijn, of zelfs kunnen vaststellen dat Ankie's inschatting bij nader inzien wel erg optimistisch was.

Het moet stoppen, helemaal stoppen. Maar ja........

Dr_Johnson | 11-10-21 | 14:34 | 3

Ze voorspellen dat Nederland binnen tientallen jaren 25 miljoen inwoners zal hebben, maar dat resultaat wordt versneld door de handelingen van het kabinet.

VoltaireJohn | 11-10-21 | 14:43

Die nieuwe 2.100 shiny people zijn volgens de T. inclusief gezinsleden. Ik geloof het niet, jij gelooft het niet.... we gaan het zien....

Lorejas | 11-10-21 | 14:45

@VoltaireJohn | 11-10-21 | 14:43: Dat zijn er 66% meer dan in 1995 en dan mogen met z'n allen even veel CO2 uitstoten als die 15 miljoen die we toen hadden.

ReyNemaattori | 11-10-21 | 14:56

In het thuisland sliepen ze altijd op een kingssize boxspring met elelectrische bediening. Een veldbed kan je die mensen echt niet aandoen.

Tevens stel je verwachtingsmanagment voor de toekomst negatief bij.
Wordt die uiktkering , sociale huurwoning en inrichtingsbudget van het hetzelfde niveau.

Straks bellen ze nog naar huis dat het niets hier is.

Dat moeten we niet willen met z'n allen. We hebben een reputatie hoog te houden ;-)

Ervaringsdeskundige | 11-10-21 | 14:34

Dit gaat vast heel raar klinken, maar... het COA krijgt centjes om opvang te regelen, best wel wat centjes. Als de opties en de centjes opraken bij het COA zou je dan niet is stoppen met lui binnenhalen? Vind zelf waar het COA voor berekend is al te veel maar als je ook nog die norm gaat overschrijden is het hek helemaal van de dam.

Baksteenbakker | 11-10-21 | 14:32 | 1

CDA had ook gekund .. Christen Doekoe Appeltje voor de dorst.

Watching the Wheels | 11-10-21 | 14:40

Er zaten zo'n 100 tolken te wachten op asiel, zou me niet verbazen als die nu halverwege een lange lijst van 'tolken' bungelen.

"Hey, krijgen we nog bericht over de vooruitgang? Ik heb drie maanden niks gehoord en mijn connectie bij Defensie heeft-"
Deskhulpje: "U bent tolk? Mooi, we willen jullie allemaal helpen. Heeft u al een nummertje getrokken?"

GeheidEenGeit | 11-10-21 | 14:31

Gelukszoekers is een betere term ipv asielzoekers. Kanslozen weigeren, dus moet de asielprocdure in, plegers van misdrijven niet in de asielprocedure maar het land uitzetten, inwoners met dubbele paspoorten die ernstige misdrijven plegen het Nederlandersschap afpakken, opvang in de regio, grenzen helemaal dicht... kortom ideen zat. Kennelijk heeft de poverheid maar één idee; "kom allemaal maar naar dit kutland toe, de kosten verhalen we wel op de inwoners van dit kutland.

johnyl | 11-10-21 | 14:31

Weg met ons!

Aatstaartjes | 11-10-21 | 14:29

Heb van horen zeggen op npo 1 en die spreken altijd de waarheid, dat die getallen wel kloppen maar dat er ook nog anderhalve europeaan zo niet gringo bijzit. Het zijn dus namelijk niet allemaal kansloze Mieleaanvragers. Er zitten ook weldegelijk "normale" mensen tussen. Reeds.

Tishetnetnie | 11-10-21 | 14:29

Gratis huizen in Nederland! Komt allen!

wapster | 11-10-21 | 14:26 | 1

Met voorrang zelfs. Als autochtoon een wachttijd van minimaal 15 jaar. Als asieleiser heb je na binnenkomst binnen een jaar je verblijfsvergunning en daarna binnen 3 maanden een huis.

2voor12 | 11-10-21 | 14:35

De asielinstroom is veel lager, hooguit een tiental.
Waar het hier om gaat is de gelukszoekersinstroom.

2voor12 | 11-10-21 | 14:26

MIJ is nóóit gevraagd of wij de halve wereld hier moeten opvangen ten koste van miljarden euro's en woningnood.
Opzouten met dat hele asielcircus.

meneer Q | 11-10-21 | 14:25 | 2

U hebt stemrecht. Is meer dan genoeg zo te zien.

van Oeffelen | 11-10-21 | 14:26

Genoeg zwarte pieten zonder schmink dit jaar, dat dan weer wel.

Lukiluuk | 11-10-21 | 14:27

Waar blijven de tentenkampen met veldbedden. Is toch simpel op te lossen. En heel snel aan het werk zetten, tampons inpakken of varkens vlees.

Lukiluuk | 11-10-21 | 14:23

Wat zouden die lui van Extinction Rebellion daar nou van vinden?

LoesjeP | 11-10-21 | 14:23 | 1

Hetzelfde als een terroristen groepje zoals "milieu defensie"
"groenlinks" of en een "antifa"
zolang zij de rekening voor hun ideeën/opvattingen/uitwerkingen bij de gemeenschap kunnen leggen, zal er aan dit soort nutteloze uitwassen
geen einde komen, bij dit soort creepy volk is geen ruimte voor dialoog.

TijdelijkOptimist | 11-10-21 | 14:45

Eerlijk gezegd zou ik ook naar een land vluchten waar de islam niet alom vertegenwoordigd is.
Maar waar kan ik straks zelf naar toe vluchten als de islam hier in Nederland >50% aanwezig is?

I.P standing up | 11-10-21 | 14:22 | 6

@demaup | 11-10-21 | 14:25: Dat is een kritieke fase, dan is de rest van Nederland in een soort van Amsterdam veranderd.

I.P standing up | 11-10-21 | 14:36

@I.P standing up | 11-10-21 | 14:36:
Ik heb informatie voor u. Demografische gegevens van de wijk Bloemhof in Rotterdam.
"Door de vele migratiebewegingen in de afgelopen eeuw, is Bloemhof een multiculturele wijk geworden met meer dan 150 verschillende nationaliteiten. Van de kleine 14.000 inwoners heeft ongeveer 70% een andere culturele achtergrond".

demaup | 11-10-21 | 15:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Er is geen sociaal vangnet meer, maar een sociale hangmat. Als ze zo zielig zijn als ze beweren dan mogen ze blij zijn met een dak boven hun hoofd.

small_town_dude | 11-10-21 | 14:20

Er is toch echt wel opvallend veel negatieve aandacht voor die veldbedden in de media de afgelopen dagen. Opvallend. Sympathie-opwekkend. Terwijl het juist goed nieuws is, toch? Deze arme, zielige famillies (lees: mannen en jongens) zijn gevlucht uit hun thuisland waar oorlog, rampspoed en tirannie heerst. Ze zijn nu veilig bij ons en hebben een (veld)bed, brood en af en toe een bad/douche.

Welkom in Nederland!

Omnisofos | 11-10-21 | 14:19 | 4

@Omnisofos | 11-10-21 | 14:19
Ja maar..... het weer hé!

demaup | 11-10-21 | 14:27

Je ziet waar ze vandaag komen en wat voor kapotte smeerbende het daar is. En dan is dat nog eens hun land ook, waar ze wel binding mee hebben. Kun je toch niet verwachten dat ze hier ineens meneer & mevrouw Proper gaan spelen?

Graaisnaaiert | 11-10-21 | 15:17

@Graaisnaaiert | 11-10-21 | 15:17: Nee, niet verwachten, wel opeisen. Met lijfstraffen. Zonder lijfstraffen is het "Cultural appropriation" namelijk.

Omnisofos | 11-10-21 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

Opvang in de regio en opvang in landen met gelijkaardige cultuur en religie. Scheelt ook weer veel integratieproblemen, aanpassingsvermogen, dieetaanpassingen, kledingvervanging etc.
Ik ben niet tegen het opvangen van vluchtelingen uit oorlogsgebied, maar het moet wel het idee zijn dat ze weer terugkeren nadat het geweld daar wat is gaan liggen. Waarom mogen ze na vijf jaar hier permanent blijven? Zou wat zijn als ik een vriend in scheiding hier opvang en na vijf jaar zegt hij dat hij zijn logé-status inruilt voor permanente bewoning, en oh ja, zijn familie komt ook nog. Waarom wil politiek Den Haag niet zien dat op deze manier het draagvlak voor echte opvang helemaal verdwijnt?

ches | 11-10-21 | 14:19

Zouden de complotdenkers toch een punt hebben? Je zou zo langzamerhand toch gaan twijfelen. Geen normaal denkend mens zou deze idioterie toch zo lang voort laten duren? Wat bezielt men bij de overheid? Is men zo ver van de werkelijkheid losgezongen dat men nog steeds gelooft in het sprookje van de multiculturele samenleving? Is men ter linkerzijde nou echt er van overtuigd dat dit allemaal goed komt? Dan heb ik het nog niets eens over de vraag waarom we dit zouden moeten willen....

JP1973 | 11-10-21 | 14:17 | 1

Fijn te zien dat u gaat nadenken.

Gokmaar | 11-10-21 | 14:56

Nieuwe verkiezingen, nu! Q

MickeyGouda | 11-10-21 | 14:17

Rotzooi. Waar we vanaf willen. Het zijn bermbommen. Troep. Achtergebleven vullis. Niet nog meer binnenlaten.

Normpje | 11-10-21 | 14:17

Ongeinteresseerde en ondankbare vuillakken.

van Oeffelen | 11-10-21 | 14:15 | 4

Heb ik in de categorie "allesch gratiesch" geplakt. Anders werd de lijst van interesse te lang.

Lorejas | 11-10-21 | 14:33

Oef, ik las vuilzakken.

Dr.Mabuse | 11-10-21 | 14:54
▼ 1 antwoord verborgen

Het is inderdaad een goede vraag hoe het kan. Iemand weet vast het antwoord.

VoltaireJohn | 11-10-21 | 14:14

Die Markerwaard gaat er zo heus wel komen. Maar eerst dat Deltaplan voor het Noorden voor meer huizen en een spoorlijntje er even doorrammen.

mozaard | 11-10-21 | 14:14

Iedereen is van de wereld, de wereld is van iedereen lalala

thanseeuwen | 11-10-21 | 14:14

E: Racisme
(Oh het was D. Dan toch Racisme)

Duwbak_Linda | 11-10-21 | 14:12

Ik wordt er niet goed van. Mensen blijf daar, ga een alliantie aan met de machthebbers. Over enkele jaren hebben jullie de macht. Kom niet naar Nederland voor een gratis Miele, een huis en de bijstand.

Thoth | 11-10-21 | 14:12

De illegale migranten komen niet alleen zelf naar Nederland............... ze worden zelfs gehaald uit de regio.
============

Kabinet wil nog ruim 2000 Afghanen naar Nederland halen

www.destentor.nl/politiek/kabinet-wil...

Swieberj | 11-10-21 | 14:11 | 3

Dus... Illegale migranten worden door de overheid opgehaald? Beetje vroeg begonnen met drinken?

* Il Principe * | 11-10-21 | 14:13

"Ik word er niet goed van." Van die belabberde spelling dan. Voor een aantal geboren en getogen Nederlanders zou een inburgerings- of intensieve taalcursus ook geen kwaad kunnen,

dathoujetoch | 11-10-21 | 14:17

had elke soldaat daar een eigen vertolker?

Hoorneslaan | 11-10-21 | 14:43

EN gelijk een itempje erachteraan dat er tienduizenden mensen in polen de straat zijn opgegaan omdat ze vóór de EU zijn.

slim blontje | 11-10-21 | 14:10 | 1

Dat zijn de mensen die via de EU onze zuurverdiende centen krijgen. Logisch dat ze bang zijn dat pak met miljarden niet meer te krijgen.

2voor12 | 11-10-21 | 14:42

Ik vraag me toch af hoe je dit op gaat lossen... gemeenten geven aan géén huizen en hallen meer beschikbaar te hebben voor opvang van nog meer mensen, en den Haag blijft gemeenten maar met de mes op de strot dwingen een x aantal asielzoekers op te nemen. Het zal me benieuwen of de wal het schip gaat keren of het schip de wal, en met wat voor soort oplossingen men dan op de proppen komt.

miff | 11-10-21 | 14:09 | 1

Zodirect worden de sportcompetities weer stilgelegd omdat de sporthallen worden geannexeerd en tenten op de voetbal- en hockeyvelden neergezet. Maakt Mark niet uit, hij heeft toch niets met sport.

Rennieflox | 11-10-21 | 14:23

Gaat het over bier?

Eucalyppta | 11-10-21 | 14:09

Johan Remkes heeft met Kaag afgesproken in het park.

De Pilsvogel | 11-10-21 | 14:09

Ik hoopte op E: Poolse stucadoorsvereniging organiseert heidag.

Maar van zielige asieleisers is zwerfafval natuurlijk niet erg, is cultuur dat ze alles naar de kloten helpen. Hebben ze in eigen land immers ook al succesvol gedaan anders waren ze niet hier om het kunstje op andermans kosten te herhalen.

_pacman_ | 11-10-21 | 14:09

Bente Becker zou het fixen toch? Man man man

Overigens willen ze 2000 man ophalen. Dat is prima, daarna is het ook klaar toch? Dan hebben we een deal. 2000 man ophalen en daarna er helemaal niemand meer in!
Die 2000 he, zijn er uberhaupt wel 2000 militairen geweest van ons? maw had iedere soldaar een persoonlijke begeleider of tolk ofzo?

Behangdelul | 11-10-21 | 14:09 | 3

Een tolk een kok een gids en een dame voor.......

Jee-Dee | 11-10-21 | 14:11

Oke, even opgezocht. tegelijkertijd waren er at most 1400 NL militairen tegelijk. Dus nog eens 2000 ophalen. Zit ik heel scheef als we er de laatste maanden een stuk of 3000 hebben binnengehaald reeds? dus 5000 man. Dus per NL soldaat 3 Afghanen.

Behangdelul | 11-10-21 | 14:15

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nog weet, dat het ooit normaal was om van allerlei troep zoals snoeppapiertjes en van alles en nog wat onderweg uit het autoraam te flikkeren. De overheid heeft mij gebrainspoeld want ik doe dat gewoon niet (meer). Ik liep laatst in de wijk een sigaret te roken en heb de peuk net zo lang bij mij gehouden tot ik een prullenbak tegen kwam. Ik ben echt een goed mens geworden.

Leptob | 11-10-21 | 14:08 | 4

Dat was toen ook niet normaal maar dus geeft meer aan over de cultuur waarin jij bent opgegroeid? Turken zijn nog steeds bijvoorbeeld notoire vervuilers, je ziet meteen wanneer die ergens met hun gezin hebben zitten eten op een bankje bij ons in het park. Ik heb dat in ieder geval van kindsaf geleerd niet te doen en dat is niet door wat de overheid mij vertelde maar gewoon de opvoeding van mijn ouders. En ik loop al even rond, kan me niet voorstellen dat het voor 1970 anders was.

Sessine | 11-10-21 | 14:21

@Sessine | 11-10-21 | 14:21:
Eens!
Wanneer ik als kind bijv. in de bus op weg naar Oma een snoepje kreeg, moest ik het papiertje aan m'n Moeder geven, die dat netjes in haar tas stopte!
Inderdaad een kwestie van opvoeden dus!
En ook ik loop al een tijdje mee. Sinds 1954, om precies te zijn.

LoesjeP | 11-10-21 | 14:33

Ik wil niet onaardig doen Leptob maar dat zijn dingen die je wel van thuis mee hoort te krijgen. Je gooit je troep niet op straat maar in een afvalemmer. Hoeft geen overheid aan te pas te komen ( liever niet zelfs, die bemoeien zich al met veel te veel zaken ). Kijk, en het westen interesseert me dan nog geen zak, dat is toch al verloren maar wij wonen in het mooie deel van Nederland, laten we dat alsjeblieft nog een beetje langer mooi en schoon houden.

Graaisnaaiert | 11-10-21 | 15:15
▼ 1 antwoord verborgen

Huh die mensen mogen toch helemaal geen alcohol?

miknic | 11-10-21 | 14:06 | 1

Apothekers wel.

Patatter | 11-10-21 | 14:08

Ik lees dat er 2000 extra Afghanen binnenkort mogen worden verwelkomd

Roos | 11-10-21 | 14:06 | 6

@Roos | 11-10-21 | 14:25:
Niet alleen ouderen, lijkt me. Wanneer je gaat scheiden kun je dus geen huurhuis krijgen. En kopen kun je vaak niet in je eentje, zeker nu niet. Nijpend..

letopuwzaak | 11-10-21 | 14:31

@Roos | 11-10-21 | 14:25: Die zielige ouderen zijn verantwoordelijk voor dit beleid. Zij hebben hun gehele werkzame leven het beleid waar nu de wrange vruchten van geplukt worden kunnen bepalen...

Enter Yeti | 11-10-21 | 14:55

@letopuwzaak | 11-10-21 | 14:18:
Ik zag zojuist een advertentie voor een tussenwoning in 't Harde, 1350 euro per maand. 't Harde. De woning zal een meter of 4/4,5 breed geweest zijn...

Graaisnaaiert | 11-10-21 | 15:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Vol = vol

buster24 | 11-10-21 | 14:05 | 2

Janmaat kan met terugwerkende kracht en
met recht een man met een vooruitziende blik
genoemd worden!

TijdelijkOptimist | 11-10-21 | 14:34

Eerherstel voor Janmaat is eigenlijk wel op zijn plaats, zeker gezien de manier waarop hij destijds in de politiek behandeld is.

RocketMan | 11-10-21 | 16:38

Er moet een immigratieakkoord komen. Grenzen 20 jaar dicht. Eerst maar eens alle achterstanden die er nu zijn inhalen.

Old_Spice | 11-10-21 | 14:04 | 6

@* Il Principe * | 11-10-21 | 14:11: Vallen die arbeidsmigranten dan onder 'asielinstroom'?

Tashtego | 11-10-21 | 14:18

@Tashtego | 11-10-21 | 14:18:
Zie jij in het stukje van Old_Spice van 14:04 dan ergens "asielinstroom" staan? Ik reageer op "grenzen dicht"

* Il Principe * | 11-10-21 | 14:42

@* Il Principe * | 11-10-21 | 14:42: Nee, da's waar, die heeft het over immigratie zonder nadere specificatie.

Tashtego | 11-10-21 | 14:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Nasleep Afghanistan. Next!

* Il Principe * | 11-10-21 | 14:04 | 3

Vreemd, waarom vragen ze geen asiel aan in China, of in de Centraal Afrikaanse Republiek? Ik bedoel als ze al helemaal naar Nederland kunnen reizen, waarom dan niet naar Congo ofzo?

Old_Spice | 11-10-21 | 14:06

@Old_Spice | 11-10-21 | 14:06:
Omdat veel Afghanen niet met Chinese soldaten hebben samengewerkt maar wel met Nederlandse?

* Il Principe * | 11-10-21 | 14:08

@Old_Spice | 11-10-21 | 14:06: Als je in een smokkelaars Telegram groep checkt staat dat niet onder het keuze menu van bestemmingen. Misschien breiden ze uit zodra ze de Chinese orgaanoogsters d'r uit kunnen concurreren. Maar voorlopig houden ze het op makkelijke landen met 'high migrant salaries, inshallah.'

GeheidEenGeit | 11-10-21 | 14:11

Dus de instroom is hoger dan de bouwproductie minus de vervangingsbouw?
Worden er al veldbedden aangeboden aan de regering?

Harry.Langezwaal | 11-10-21 | 14:03 | 1

Daarom gaan de prijzen omhoog, voor huisjesmelkers die ook veldbedden en Mieles aan de overheid leveren win-win.

Watching the Wheels | 11-10-21 | 14:33

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com