Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De asielinstroom van week 39 bedroeg ongeveer...

1000 miljoen euro!

Social

De Twaalfde Wet van Internet. Wanneer iemand die onderwerp is van een factcheck diezelfde factcheck op zijn eigen sociaalmedia zet, kunt u er gevoegelijk van uitgaan dat de factcheck klopt. Spoiler de spoil. U mag de twiet van Demo Demo klikken, maar het is nergens voor nodig, want die 1 miljoen euro is gewoon 1 miljoen euro, gefekttsjekd en alles. En aangezien "de schatkist" geen 1 miljoen euro heeft - laat staan 1000 - moeten die miljoenen euro's ergens vandaan komen. Goed geraden, die komen bij U vandaan. Allemaal centjes die u had kunnen gebruiken voor de starterswoning van uw koter, extra houtvoorraad voor de komende gascrisis, extra noodpakket (proviand in blik, wc-papier, kaarsen, aggregaat) voor de komende systeemcrisis, 10 jerrycans peut voor de komende brandstofcrisis en/of aandelen in een Oost-Afrikaans safaripark. Groetjes & we zien u weer in WEEK 40.

Reaguursels

Inloggen

Naja, aangezien we nu elke week minstens 1000 immigranten verwelkomen. Is dat 1 miljard per week...... FF dat je goed weer waar jou verdiende euro na belastingen ,acceinzen, btw etc , goed voor is.

peterdh | 04-10-21 | 21:34

Kom op Pritt, die mensen brengen een veelvoud op aan belastingen, premies en winstbelasting voor BV Hollandistan...

Sliptong | 04-10-21 | 20:52 | 1

Moet brengen geen halen zijn? Krijgen? Zuigen?

kermitsklant | 05-10-21 | 07:59

Realistisch gezien ga je de ellende met onze (Islamitische) import niet meer terug kunnen draaien. Die mensen planten zich voort als konijnen en elke week komt er weer nieuwe import bij.

Nu krijgen ze hun zin door continu als een klein kind zielig te lopen doen, maar in de toekomst krijgen ze hun zin, omdat ze de aantallen hebben om ons te overheersen.

In 1960 had je maar ruim 1000 Moslims in Nederland. Islam was iets onbekends. Tegenwoordig hebben we er meer dan 1 miljoen en dit aantal groeit keihard door voortplanting en nieuwe import.

Hefbrug | 04-10-21 | 18:41

Oohhhh.... maar er komen er nog veel meer hoor.... dus u moet gewoon nog even doorsparen voor die arme vluchtelingen... of u kunt natuurlijk binnenkort dit Sharialand verlaten... is ook een mogelijkheid.

johnyl | 04-10-21 | 18:27

Ik word er kotsmisselijk van onderhand

Roetveegje | 04-10-21 | 18:11
-weggejorist-
Wassila | 04-10-21 | 18:04


Trouw, vandaag:
Op dit moment is het grootste probleem de totaal vastgelopen woningmarkt in Nederland. Het Coa ving op 1 september 28.589 mensen op, van wie meer dan een derde al een verblijfsvergunning heeft. Meer dan de helft van die groep, zo'n zesduizend mensen, wacht langer dan veertien weken op een woning. Dat is de tijd die in principe zou moeten zitten tussen het moment dat iemand zijn vergunning krijgt en het moment dat hij met de sleutel van een woning de poort van het asielzoekerscentrum uitloopt.

Hier in Brummen is voor een sociale huurwoning voor de gewone man een wachttijd van tien jaar en elf maanden.

philia | 04-10-21 | 17:02 | 2

Oh ja joh? Die wachten al 14 weken op een woning. Sjonge, want de autochtone Nederlander wacht echt niet op een woning. Dit is waar Wilders het over had vorige week in gesprek met Rutte. De voorrang die ze krijgen.

VoltaireJohn | 04-10-21 | 17:37

Amsterdam heb ik net 16 jaar gewacht, vriend. Nu eindelijk een tussenwoninkje met vette tuin in een randgemeente.

Bamboojay | 04-10-21 | 17:38

Als ik er persoonlijk 1 terug breng, mag ik dan dat miljoen hebben?

echtepleb | 04-10-21 | 16:10 | 4

Daar verbleekt Hfl 7,50 bij.

Pje911 | 04-10-21 | 17:27

Als we KLM nu vragen ze allemaal terug te brengen in ruil voor kwijtschelding van de lening.

Urbanus_2.0 | 04-10-21 | 20:48

Lijkt mij een mooi verdienmodel

kermitsklant | 05-10-21 | 08:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, de welvaart die onze voorouders hadden opgebouwd wordt in rap tempo afgebroken. Steeds minder zorg, politie, onderwijs, defensie etc. Het kost handenvol geld en je krijgt er bar weinig voor terug. Sommige geven nog wel veel terug in de vorm van haat voor alles dat hen pampert.

Het land is stukker dan stuk.

Peerkeoud | 04-10-21 | 16:09 | 1

Klopt. Alleen snapt de grote meute het nog steeds niet. Ze blijven maar stemmen op de vaste kliek ipv op Geert, Annabel en Eerdmans.

Boerenverstand99 | 04-10-21 | 21:54

Tja wopke had het druk met zijn eigen belegging had dit nog niet uitgerekend.

Banenenrepubliek | 04-10-21 | 15:51

Na de moord op Theo van Gogh zou elk zichzelf en haar volk respecterende regering de grenzen hermetisch gesloten hebben voor moslims. Maar ja, daar zeg je zoiets.

K. Westergaard | 04-10-21 | 15:01 | 1

Ze hebben het zo druk met gendergelazer, niet bestaand rascistme en klimaatgeneuzel dat de realiteit van het nu, ze totaal ontgaat.
Na decennia van ontkerking & ontzuiling een hele naargeestige zuil binnenhalen.

bqbq | 04-10-21 | 15:35

Doe mij maar een miljoen dan vertrek ik uit Nederland, maak ik plaats voor diverse tenten en zo. Waar kan ik die aanvraag indienen?

Rdock | 04-10-21 | 14:59 | 1

U moet het zien als investeringen. In de toekomst. Die wordt dan zoals bij hen nu.

squadra | 04-10-21 | 15:11

Islam-migratie is overal gaande. Europa en de VS zijn de niet-westerse wereld aan het pushen er zo veel mogelijk op te nemen. Enkel om grote opstanden in overbevolkte gebieden als het Midden-Oosten en het islamitische deel van Afrika ten zuiden van de Sahara te voorkomen, want in kalmte valt er lekker veel te handelen en te graaien. Over de hele wereld je bedrijven en activiteiten kunnen uitbreiden is blijkbaar belangrijker dan rust en ruimte in de getroffen landen.
Dit valt samen met het kapotstuk wegafschaffen van vangnetten en arbeidsrecht, eigenlijk alle juridische veiligheid.
Het blijft verbazen: hoe neoliberaler een land, hoe meer moslims uit overbevolkte gebieden dat land binnen móet halen. Deze migranten hebben het overal heerlijk naar hun zin en lopen ontspannen rond in juist die landen waar mensen van alle kleuren en achtergronden steeds gespannener zijn. Nul comma nul toeval. De moslimmigrant staat vaak verbazingwekkend onverschillig tegen over het landsbeleid, daar waar ze wonen. Alleen als het over bepaalde restaurantruiten of inheemse feesten gaat slaan ze met grote getalen op tilt. Mijn conclusie is daarom al lang dat ze het moeten hebben van Rutte hier. Al het gechagrijn over carnaval en blote benen is voor de buhne. Daarom blijven ze komen. Hun migratie is beleid en dat weten ze. Ze zullen zich nooit iets hoeven aan te trekken van de mening van een ander.

zeurmachine | 04-10-21 | 14:50 | 3

Neoliberaal heeft niet veel met liberaal te maken. Het komt uit de VS overgewaaid. Liberals zijn gewoon ver links. Extreme socialisten, noem het divers wereldlijk socialisme met fascistische trekjes. Beetje Ge El met Dee 66.

squadra | 04-10-21 | 15:20

Zowel liberaal als neoliberaal hebben helemaal niks met migratiebeleid te maken. Trouwens geen enkele ideologie of religie predikt het soort immigratiewaanzin dat de linkse kerk nu predikt. Ook het socialisme doet dat pas sinds de jaren '70. Niet uit idealisme maar als sabotage; precies zoals links sindsdien ook drugs, criminaliteit en blanke zelfhaat propageert.

Dandruff | 04-10-21 | 15:56

@Dandruff | 04-10-21 | 15:56: Inderdaad. Ben je tegen (massa-) immigratie? Je bent toch zeker geen racist, hè?

Sans Comique | 04-10-21 | 22:00

Is trouwens ook weer ruim 9000 ton CO2 belasting extra. Moeten we weer een paar duizend koeien ruimen om dit proces een beetje klimaatneutraal te laten verlopen.

EEGlivesagain | 04-10-21 | 14:43

1 miljoen euro. Let wel dit gaat dus nog "alleen" maar om geld. De verrijking van alles hier dubbel en dwars waard....

DrachiR | 04-10-21 | 14:42 | 1
-weggejorist-
Peter_Snoeivreter | 04-10-21 | 17:43

Jullie hebben gehoord wat Kaag verklaarde: het volgende kabinet moet o.a. genereus zijn. Dat betekent dat de burger (die al - gedwongen - heel vrijgevig is geweest) hiervoor nog meer zijn beurs moet opentrekken. Nog maar een paar jaartjes extra doorwerken om dit te kunnen betalen.

Asjemenou | 04-10-21 | 14:40

Is hier over nagedacht, of is het een politiek besluit?

Aisie | 04-10-21 | 14:23

duizend stuks maar? niet de gebruikelijke twaalf- a dertienhonderd?

hebben we geen 2.000.000 Euro ofzo deze week, wat een armoedig zooitje hier...

Baksteenbakker | 04-10-21 | 14:17 | 1

ben twee nullen vergeten.

Baksteenbakker | 04-10-21 | 14:18

Nederland verliest langzaam maar zeker zijn soevereiniteit en verandert in een stadsstaat. Dit is blijkbaar het plan en iedereen vindt het prima. Nederland wordt één grote stad, in feite de grootste stad van Europa. Het zal niet lang meer duren voordat álles, inclusief de Veluwe, Drenthe, enzovoorts, helemaal is volgebouwd. En ik sluit niet uit dat ook het gehele IJsselmeer zal worden drooggelegd om daar verder te kunnen bouwen.

Grauwbaard | 04-10-21 | 14:08 | 1

Vroeg of laat zal de wal het schip keren. Namelijk wanneer er geen productieve slaven (=autochtone Nederlanders) genoeg meer zijn om al die parasieten te voeden, kleden en onderdak te verlenen. We zien daarvan al het begin doordat de slaven achteraan staan bij huisvesting. Het zal verder gaan doordat dan de slaven zullen worden "uitgefaseerd" (= "vrijwillig" levenseinde). Als er onvoldoende slaven over zijn, is dit land net zo'n kolerezooi als die landen waar de parasieten vandaan komen.

discriminazie | 04-10-21 | 17:46

Nederland is doomed. Nog 1 generatie en dan zijn Vera en Rik grotendeels verdreven door de kinderen met buitenlandse voornamen. Het is niet te houden. De NL’ers kunnen zonder thuis geen kinderen nemen en men berekend ook het kinderen nemen op het beschikbare vermogen. De netto betaler (diegene die betalen voor de kinderbijslag) maken hun sommetje en besluiten geen kinderen te nemen. Triest maar dit is niet meer te veranderen.

Het Noorden | 04-10-21 | 14:03 | 3

Als ik de reclameblokken moet geloven bestaan er in Nederland alleen nog maar gemixte koppels met gemixte kinderen. Vera en Rik zie je dus al niet meer op TV.

benbenieuwd2021 | 04-10-21 | 14:44

@benbenieuwd2021 | 04-10-21 | 14:44: Bovendien zijn de Afrikaanse rassen sterk oververtegenwoordigd. Ik wil meer Aziaten en eskimo´s. En gele kinderen met rood kroeshaar. Genderneutraal natuurlijk.

squadra | 04-10-21 | 15:23

@benbenieuwd2021 | 04-10-21 | 14:44: En de witte mannen die je wel ziet zijn ranzig vet, niet erg nozel, heten Bart en vaak ook nog ongeschoren en hebben vrouwen die twee divisies hoger spelen. En kinderen die manisch gelukkig zijn ondanks dat ze de hele dag tegen die koppen aan moeten kijken.

Sans Comique | 04-10-21 | 22:05

Dit is blijkbaar wat Nederland wil. VVD is de grootste partij en die steunt deze instroom.

Baudet: bevolkingsgroei komt voor 94% door immigratie.

Hermans: er is geen 1-op-1 relatie tussen woningnood en immigratie.

Grauwbaard | 04-10-21 | 14:00 | 2

Goh, die Hermans toch... Een klein kind weet dat er een relatie is al is het niet 1 op 1. Ik noem dat liegen met feiten en dat kunnen ze als de beste.

Stuffed Human | 04-10-21 | 14:17

Die Hermans is een goede opvolgster van Rutte: ze liegt er op los.
In Zoetermeer waren van de in 2 1/2 jaar tijd gebouwde 112 huurwoningen er 109 aan statushouders toegewezen.

Asjemenou | 04-10-21 | 14:49

Mij is verteld dat de grond in Patagonië reletief goedkoop is. Het klimaat redelijk.
Het moet mogelijk zijn een stuk daarvan te kopen voor het autochtone gedeelte van Nederland dat mee wil.
Bouwen we daar iets leuks op . Laat dit stukje Hollandse historie maar of aan timmerfrans c.s.
Kijken of de roeiers ook dijken en sluizen kunnen onderhouden

strawdog | 04-10-21 | 13:51 | 4

Idee is leuk, maar hoe komen we daar? Zwart schminken en dobbernegers worden? Zijn er mensensmokkelaars die ons tegen forse vergoeding gaan slepen over de Atlantische Oceaan? En krijgen we van de Patagoniërs dan gratis huis, Mieles en oetkieroengen? Of moet ik werken voor de kost? Dan hoeft het voor mij niet zo. Armoede lijden kan ik hier ook, parasiteren is nooit zo goed gelukt .

Aisie | 04-10-21 | 14:03

Ik doe hoe dan ook mee als dit ooit een dingetje wordt!

VBO_B_Niveau | 04-10-21 | 14:24

Strawdog, goed plan! Rust, veel ruimte, schone lucht. Ik ga mee. De taal leren we wel, want dat kunnen en willen we.

Buurman | 04-10-21 | 23:48
▼ 1 antwoord verborgen

De aandelen Miele rijzen de pan uit

thanseeuwen | 04-10-21 | 13:46

Volgens de VVD is 1000 asielzoekers per week nog geen reden om de asielinstroom een crisis te noemen (bron: een debat ergens vorige week in antwoord op JA21). Dus er kunnen er (volgens de VVD) nog veel meer bij,

DKP | 04-10-21 | 13:45 | 1

Rutte is niet voor niets van alle MP's de absolute kampioen binnenhalen.

Toch wordt de man op handen gedragen door het electoraat, onbegrijpelijk.

Wattman | 04-10-21 | 13:48

Ben er zo zat van dat ik er niet meer wil over lezen.
Niemand doety er wat aan en het gaat maar door.

gato | 04-10-21 | 13:43 | 1

Dat is omdat het beleid is. Net als de Amerikanen gaan we er in de toekomst achter komen dat niet zij maar wij de buitenstaander zijn.

Caesar.is.Keizer | 04-10-21 | 13:55
-weggejorist-
Ko Ranzig | 04-10-21 | 13:35 | 3

Onbegrijpelijk dat Ankie Broekers-Knol haar excuses moest maken voor haar opmerking dat er 100.000 Afghanen naar Nederland willen komen. Dat is toch gewoon waar? Het gaat niet om een braindrain want die geitenhoeders hebben nu eenmaal niet de wijsheid in pacht. Maar verder klopt het verhaal van ABK. Overigens waren de uitgaven van de overheid nog te verdedigen als het ook maar de helft van die uitgaven weer zou opbrengen, maar de meeste 'asielzoekers' blijven een leven lang in de bijstand hangen. Willen of kunnen niet mee in onze maatschappij. En zodra het even kan lekker op vakantie in land van herkomst.

Toos Bevergeil | 04-10-21 | 13:23 | 3

Vooral: " willen niet mee in onze maatschappij ". Of dacht u misschien dat ze naar hier komen voor het mooie weer, onderwijsmogelijkheden of kansen op werk ?

Stratum | 04-10-21 | 13:32

Zo rolt dat dus hier in Nederland, spreek je de waarheid dan word je verguisd.

Wattman | 04-10-21 | 13:34

Ze vluchten voor vrijheid en mogen gastvrijheid verwachten.

thanseeuwen | 04-10-21 | 13:48

Sorry? Asielzoekers extra kosten... 1 miljard per 1! week? Maar voor de huizencrisis Is datzelfde bedrag 1 Miljard! (door de de Demissionaire regering) uitgetrokken voor de komende 4 jaar 4 x 52 weken = 208 ! weken... Ik ben niet heel goed in rekenen maar is de huizencrisis dan 0,0048% zo belangrijk als de opvang van asielzoekers? Die ook in een huis moeten wonen dat er niet is/ bij komt?

Geenjoris | 04-10-21 | 13:20

Ben ontsnapt naar Scotland. Ze kennen hier geen ophaal programma's. De grens gaat steeds meer op slot wat een goed gevoel geeft dat men het teminste begrijpt dat het zo niet kan.

bigstone | 04-10-21 | 13:19 | 2

Precies! En ons maar zoveel mogelijk de nadelen van Brexit voorschotelen zoals dat zeer tijdelijke benzine tekort. Haha. Trap er niet in. De voordelen zoals immigratie stop zijn veel groter dan zo’n tijdelijk luxe probleempje.

Tiscali-2 | 04-10-21 | 13:25

@Tiscali-2 | Benzine kost hier maar £1,34 en geen 50% BPM op mijn gele Hilux. Waardoor de verzekering ook maar de helft is. In NL €2.700,-- en in Scotland £300,-- wegenbelasting. en kan nog veel meer noemen.

bigstone | 04-10-21 | 14:05

Welke systeemcrisis? De VeeVeeDee pakt er gewoon weer zetels bij zolang de demissionaire status voortduurt. Systeemcrisis in uw broekje dus.

RuigVanDeTichel | 04-10-21 | 13:11

Kunnen we hier allemaal wel helemaal ophefachtig over doen, maar het gros van de Nederlandse bevolking wil dit. Anders waren partijen die duidelijk aangeven iets aan de immigratie te willen doen, wel veel groter geweest.

2Little2Late | 04-10-21 | 13:08 | 1

Het gros van de Nederlandse bevolking weet dit niet of wil het niet weten. En dat terwijl je met deze cijfers in de hand makkelijk een oplossing kunt verzinnen. Met een half miljoen euro kun je iemand en zijn gezin een veilig thuis geven in Noord-Afrika voor 500.000 EUR / 10.000 EUR = 50 jaar! Tel daar de baten van het voorkomen van ontwestering van Nederland bij op en je hebt zelfs weer budget voor het linkse hobbies.

JWZ_JMK | 04-10-21 | 14:42

Niet gekeken want de link/tweet heeft "wat" moeite om te openen:

Op de site van onze Rijksoverheid kan je zelf al teruglezen dat een asielzoeker/gelukszoeker de schatkist gemiddeld een 27.900 per jaar kost.

1200 fte komt dus neer op: 33.480.000 euro.

www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...

Afgelopen weken hebben we ruim de 1200 al een paar keer gehaald en de verwachting lijkt mij dat we tot het einde van 2021 niet meer onder de 1000 per week zullen dalen.

www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...

Tot nu toe hebben we in 2021, bij elkaar opgeteld en naar beneden afgerond, ongeveer een 22.500 - 23.000 fte aan instroom gehad.

Waar we dus een reëel prijskaartje aan kunnen hangen van minimaal (22.500x27.900,-) 627.750.000,- euro alleen voor het eerste jaar, en wat er allemaal voor kosten in het tweede jaar bij komen, en naderhand wanneer er een status vergeven is...

En dit zijn nog maar de fte's tot en met week 39.

Nog een week of 13 in 2021 te gaan, zin an!

BadPatNL | 04-10-21 | 13:08 | 12

Red shirt: van dat geld gaan ze op bijna permanente vakantie naar het land van herkomst. Als het daar dan echt link wordt halen we ze op met onze regeringsvliegtuigen.

strawdog | 04-10-21 | 14:12

@MFvGeel | 04-10-21 | 13:35:

Weer iemand die om religieuze redenen geen basale logica erkent.

Geld dat je zomaar weggeeft is nooit een verdienmodel. Als jij mij 100 euro geeft om bij jou voor 100 euro aan kranten te kopen, dan verlies jij nog steeds 100 euro. Want jij hebt jouw kranten ingekocht voor 50 euro, en je bent 50 euro loon gewend. Daar heb je voor gewerkt, en daar moet jij jouw verdere onkosten van betalen.

En wie zegt dat ik van jouw 100 euro bij jou voor 100 euro aan kranten ga kopen?
In Turkije en Marokko zijn hele steden gebouwd van onze uitkeringen en subsidies.

Dandruff | 04-10-21 | 15:48
▼ 9 antwoorden verborgen

Rijksoverheid zelf geeft aan dat een asielzoeker €27900,00 per jaar kost. Kosten bestaan uit huisvesting, gezondheidszorg, levensonderhoud en personeel COA. Dus dat miljoen zit je na 36 jaar aan.

EEGlivesagain | 04-10-21 | 13:02 | 5

Zie je ook meteen waarom de overheid statushouders met voorrang huizen toewijst. De opvang door het COA is namelijk reteduur en zo kieperen ze de huisvesting bij de gemeentes over de schutting.

MFvGeel | 04-10-21 | 13:13

@MFvGeel | 04-10-21 | 13:13: En na 5 jaar mogen ze naturaliseren en worden ze omgelabeld naar gewone inwoner en stopt formeel de teller, die informeel door blijft lopen.

EEGlivesagain | 04-10-21 | 13:25

Ik denk dat de grootste kostenpost de gratis asielprocedure is met gratis juridische hulp en gratis asieladvocaten. Jarenlang.

Verder zijn overlast, criminaliteit en extremisme vrij constante kostenposten. Net als de daardoor noodzakelijke beveiligingen, zoals speciale buslijnen. Voor de verdere afhandeling van strafbare zaken krijgen ze weer gratis juridische hulp.

Dandruff | 04-10-21 | 15:39
▼ 2 antwoorden verborgen

1000 miljoen euro; een miljard euro dus deze week

miff | 04-10-21 | 12:57 | 3

Welnee. Laat u het hoofd niet op hol brengen.

Red shirt | 04-10-21 | 13:09

@Red shirt | 04-10-21 | 13:09: Welja.
Rekent u even mee?
De 1000 van deze week:
Volgens de overheid kost een asielzoeker 27900 per jaar .(Bedrag 2021, met inflatie in 36 jaar straks circa 72100, gemiddeld dan 50.000 euro per persoon per jaar. )
50000 keer 36 jaar = 1.800.000 per persoon.
Waarom 36 jaar? Weet ik niet, zegt de overheid zelf.
is 1.800.000 * 1000 = 1.800.000.000
1.800.000.000 / 36*52 = 962.000 voor alleen deze week.

Nuchternederland | 04-10-21 | 13:35

We moeten al deze mensen wel opvangen, want anders gaan politici en mensen van deug weer ongemakkelijke vergelijkingen maken met een niet nader te noemen periode uit de recente geschiedenis.

Duwbak_Linda | 04-10-21 | 12:56 | 1

U mag het benoemen hoor, de oosterburen hebben nog steeds een schuldgevoel, wir shaffen das, u weet wel.

Zitvlak | 04-10-21 | 12:59

Spouwmuurisolatie wordt in drie jaar terugverdiend. Dat zelfs die maatregel niet landelijk is uitgevoerd in de jaren negentig, laat zien welk totaal gebrek aan milieu ambitie er is.

Lekker ruzie maken over windmolens, zonnepanelen of toch maar kernenergie, en vervolgens bij een beetje aantrekkende economie zulke extreme prijzen voor fossiele brandstoffen dat de terugverdientijden halveren...

Helaas hebben we de vaklui en installateurs niet om ons geld uit te geven aan de energietransitie. Dus gaan we het maar letterlijk verbranden...

Asielzoekers worden met open armen ontvangen, maar huizen voor ze bouwen ho maar. Waarom moeten ze eigenlijk woningen naar nieuw Nederlandse maatstaven. Elk kind een eigen kamer was in de jaren vijftig en zestig voor menig kind ook maar een droom vanuit het stapelbed.

Geld en beleid kan je verzinnen, ervaren personeel helaas niet.

Speciaal voor de mensen die zeggen dat ik nooit oplossingen aandraag, lees even tussen de regels de inverse functie van deze tegel...

1) isoleer alle woningen, met een opt-out constructie. Dat je hele straten in 1 keer kan doen.
2) leg een hoogspanningsnet aan zodat je niet hoeft te kiezen tussen CO2 neutrale energiebronnen, alleen alle alternatieven in samenhang maken ons minder afhankelijk van CO2. Te veel CO2 in de lucht tast onze strategische denkvermogens aan.
3) Heropen de LTS, MTS en HTS. We hebben mensen nodig die de wereld om ons heen veranderen, niet mensen die daarover wollig kunnen praten.
4) Bouw meer, maar asielzoekers hoeven echt niet in 1 keer door te stromen naar sociale woningbouw. Een tussenoplossing meer naar de culturele maatstaven waar ze vandaan komen is in deze omstandigheden ook acceptabel. Dat geeft ook meer ruimte om met aangepast onderwijs een snellere integratie mogelijk te maken. Het beleid van gedwongen integratie door gewoon gemixt te gaan wonen, eindigt in een taalbarrière, en geeft getto's van mensen die alleen in hun moedertaal kunnen communiceren.

Feynman | 04-10-21 | 12:54 | 2

Goede onderbouwing hr Feynman.
Uw opgenoemde oplossingen komen te laat, er is niet tegen te werken met deze continue instroom.

Zitvlak | 04-10-21 | 12:57

Ik lees alleen even niet waarom een asielzoeker -als hij of zij al op de vlucht- nooit meer terug zou kunnen naar het land van herkomst. De Denen, Oosterijkers en Zwitsers hebben al wel een dergelijk systeem. Is overigens niet zo verwonderlijk met die EU adepten in onze Tweede Kamer.

Ommezwaai | 04-10-21 | 13:34

En wat als iemand nou eens met, bijvoorbeeld, een plaatjesboek uitlegt dat je de situatie van een land prima kunt vergelijken met een huis?

'Mark en Sigrid wonen met hun kinderen Wopke en Jesse in een leuke tussenwoning. Op een dag belt Mohammed aan. Hij is zielig. Kom maar binnen, Mohammed! Wopke en Jesse zetten gezellig hun bedden in één kamer zodat Mohammed ook een kamer heeft.
Op een dag doet Mohammed de voordeur open en kijk eens wat een verrassing! Daar zijn ook de vrouw van Mohammed en hun vier kinderen! Het gezin van Mohammed is weer compleet! Sigrid en Mark zetten een stapelbed in de schuur voor Jesse en Wopke. Dan hebben de kinderen van Mohammed ook een plekje.
Het is nu een beetje vol en druk en heel divers in huis.
Mark en Sigrid vinden het maar wat moeilijk om nu voor tien mensen eten, drinken en kleren te kopen. Tien? Maak daar maar elf van, want als het bijna Kerstmis is. krijgen Mohammed en zijn vrouw een nieuwe baby!
Mark en Sigrid gaan langs bij al hun buren. Jullie moeten ook meebetalen, zeggen ze. Natuurlijk, zeggen de buren. Want wij zijn geen racisten!
Eén buurman wil niet meebetalen. Waarom?, vraag die buurman. Anders komt er oorlog, zeggen Mark en Sigrid. 's Nachts verkopen ze stiekem de boot van de buurman.
Vijf jaar later wonen Mark en Sigrid in een villa. Dat kan prima, van al het geld van de sociale buren die geen racisten zijn. Die buren zijn allemaal langer en harder gaan werken, zodat Mohammed en zijn hele gezin veilig zijn. En ook de buren hebben nu allemaal een compleet nieuw gezin uit een ander land in hun huis wonen. Sommige buren dachten namelijk dat het om tijdelijke opvang ging. Maar dat was natuurlijk maar een grapje!

Poesmobiel | 04-10-21 | 12:50 | 5

maar hoe is het nu met Wopke en Jesse afgelopen?
Zijn ze geëmigreerd?

Nuchternederland | 04-10-21 | 13:40

Mooi stukje.
Alleen hebben Mark en Sigrid altijd al in de villa gewoond en nooit in een rijtjeshuis.
Die hebben Mohammed een routebeschrijving gegeven naar Henk en Ingrid.
Verder mis is ook dat de buren niet graag meer de straat opgaan vanwege een onveilig gevoel en het naslissen van buurmeisjes.

benbenieuwd2021 | 04-10-21 | 13:49

@Nuchternederland | 04-10-21 | 13:40: Jesse heeft het helaas niet gered, want op een dag werd Mohammed een verwarde man. Wopke is asieladvocaat geworden. Voor de hele wijk regelt hij, voor alle instromiërs, verblijfsvergunningen, kickbokslessen, buurthuizen, toeslagen en zwempasjes. Hij woont in een penthouse in het centrum.

Poesmobiel | 04-10-21 | 13:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Een top-10 land van de rijkste landen te wereld loopt te zeiken over wat geld. Hoe kleinzielig kun je zijn. Zoals een miljonair nog te gierig is om een eurootje aan een bedelaar te geven.

Red shirt | 04-10-21 | 12:47 | 17

@Red shirt | 04-10-21 | 13:04: Veel plezier met uw nieuwe woonst onder de brug. U mag zelf kiezen welke.

Stuffed Human | 04-10-21 | 14:38

@Red shirt | 04-10-21 | 13:03:

Jouw opmerking leek sarcasme, tot ik zag dat hij van jou kwam.

Dus even een basisdingetje economie. Als jij mij 100 euro geeft en ik koop daarna bij jou voor 100 euro aan kranten, dan heb jij geen 100 euro verdiend. Want die kranten heb je eerst in moeten kopen voor, zeg, 50 euro. Dus je verliest 50 euro investering plus 50 euro inkomen; dus 100 euro.

Niks geld rondpompen. Bovendien heb je geen enkele garantie dat ik voor dat geld jouw kranten kom kopen. In Turkije en Marokko zijn hele steden gebouwd van onze uitkeringen en subsidies. De fraude is zo enorm dat die landen niet eens mee willen werken aan onderzoek. Het leegzuigen van ons sociaal stelsel is een te grote inkomstenbron.

Dandruff | 04-10-21 | 15:24

@Red shirt | 04-10-21 | 13:04: Het gaat niet om een percentage bebouwing ,maar om aantallen en het soort volk met incompatibele culturen dat je binnen haalt. Jouw valt niet op dat de maatschappij hierdoor aan het verharden is en dat dit wekelijks toeneemt ?

Koning BongoBongo | 04-10-21 | 19:15
▼ 14 antwoorden verborgen

Ach 't is maar geld...

priks | 04-10-21 | 12:47 | 1

Het is ook uw geld!

Zitvlak | 04-10-21 | 12:48

Het is erop wachten tot alle STER-blokken alleen nog maar Afghaanse vaders en Hollandse moeder tonen…

Jimmydepimmy | 04-10-21 | 12:44 | 3

Denk het niet, eerst de andere kleuren.

Zitvlak | 04-10-21 | 12:46

Wel met een blanke dochter met hoofddoek.

Het leven is zwaar | 04-10-21 | 12:48

@Het leven is zwaar | 04-10-21 | 12:48: Dat is pas zwaar.

Zitvlak | 04-10-21 | 12:51

Nu snap ik waarom Wopke via belastingparadijzen buiten Nederland investeert. Hier wordt u straks leeggezogen via:
- het beroven van uw overwaarde
- leegroven pensioenkassen
- eigen bijdrage zorg tot maximaal 100% werkelijke kosten.
- verhogen erfbelasting

B.Spiritus | 04-10-21 | 12:44 | 1

Ach je weet hoe Wopke is?

Zitvlak | 04-10-21 | 12:47

Goed nieuws voor Unilever. Daar gaat het uiteindelijk om. Meer monden.

Piet Karbiet | 04-10-21 | 12:44 | 1

Groei, groei, groei, groei
De één zegt volk, de ander burgers, maar wij zeggen groei

Duwbak_Linda | 04-10-21 | 12:47

Ze zouden elke Afghaanse 'tolk' een citotoets Nederlandse taal succesvol moeten laten afronden voordat hij/zij/het überhaupt bij een loket mag aansluiten.

Jos Tiebent | 04-10-21 | 12:42 | 1

Net als bij de inburgeringscursus?
Eigen kosten eerst.

Zitvlak | 04-10-21 | 12:44

Het interesseert mij geen zak meer.
Dit is wat het Nederlandse volk wil, dit is wat ze krijgen en op moeten brengen.

Het leven is zwaar | 04-10-21 | 12:41 | 2

Er is geen Nederlands volk. Er is alleen de B.V. Nederland.

omanders | 04-10-21 | 12:42

Dit is niet wat ze willen, het is wat ze opgedrongen werd te willen. De meeste hebben helemaal niet door hoe ze door media worden beïnvloed.

Caesar.is.Keizer | 04-10-21 | 13:58

Het is tijd voor een generaal pardon,deze zielige opvreters,in toekomstt zijn ze hard nodig in de zorg.
De zorg voor zichzelf en hun stamgenoten.

De Profundus | 04-10-21 | 12:40 | 3

Pas op, stammen uit de woestijn maken vaak ruzie over kamelen enzo.

Zitvlak | 04-10-21 | 12:45

Ik wil ook gepardoneerd worden. Welk formulier moet ik dan bij de IND en de belastingdienst en de gemeente en het waterschap en de politie en de ambassade invullen? Ook in het Nederlands?

nobodiesunmighty | 04-10-21 | 12:46

Hoe lang blijven we nog Syriers opvangen? Land is behoorlijk uit-geoorlogd lijkt me. Wat er nu nog (tig jaar na wir schaffen das) komt binnen wandelen lijkt me nou niet echt meer op de vlucht.

Lorejas | 04-10-21 | 12:38

Onzin. 1 miljoen is berekend met na reizigers (+0,5) en volgmigranten (+0,3). Een migrant kost 550.000 pleuro's. Bij de bovengenoemde instroom van 1000 zijn reizigers en volgmigranten meegerekend. De kosten van week 39 zijn dus 550 miljoen euro's. Het verschil graag over maken naar mij.

Conabonita | 04-10-21 | 12:38 | 7

Daarbij wordt dit geld in NL besteedt. Het is dus omzet. We kunnen hooguit zeggen dat we de mankracht voor iets anders hadden kunnen inzetten. Maar dat geschreeuw met bedragen zegt niet zover. Een land is geen onderneming.

Red shirt | 04-10-21 | 12:52

Omzet minus heel veel kosten is negatieve omzet ook wel verlies genaamd: verlies wat door de belasting betalende burger moet worden opgehoest.

Lorejas | 04-10-21 | 12:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Grote bullshit dit bedrag. Als je er wat dieper induikt zie je dat er allerlei trucs uitgehaald worden om het bedrag zo hoog mogelijk te krijgen.

Uit het originele rapport bijvoorbeeld:
Op bladzijde 70 staat een belangrijke adder onder het gras. Waar onze belastingen progressief zijn en veelverdieners dus meer kosten op zich nemen is in het rapport uitgegaan van gelijke verdeling van die kosten, waardoor de kosten van immigratie opeens flink stijgen.

Om dat even uit te leggen: Stel zonder immigratie zijn de kosten 100, verdeeld over 100 man. Er komt 10 man bij en de extra kosten zijn 2. Als je dan evenredig verdeelt zijn de kosten 102/110*10= 9,27 ipv 2. Flink hoger dan de werkelijke extra kosten.

There's lies, damned lies and statistics betekent dus kennelijk ook leugens, bewuste leugens en rapporten in opdracht. Wie had dat nu gedacht?

MFvGeel | 04-10-21 | 12:37 | 14

@MFvGeel | 04-10-21 | 13:17:
Volgens mij wel. Hij corrigeerde zelfs net dit artikel door de schatting te reduceren met 45% juist op basis van het niet toekennen van asielstatus.

De Eierbal | 04-10-21 | 14:17

@MFvGeel | 04-10-21 | 13:17:

Als er een klein foutje in dit rapport had gestaan hadden we het al lang gehoord. Uitgebreid en van alle kanten. Zowel politiek als msm vinden het verheerlijken van overbevolking misschien nog wel belangrijker dan het verheerlijken van criminaliteit, islamisering en extremisme.

Dat niet elke asielzoeker na tig jaar gratis procederen mag blijven klopt. Maar hoeveel procent van de asielzoekers die na jaren gratis wonen, zorg, zakgeld etc moet vertrekken gaat akkoord met zijn oprotpremie, en vertrekt ook echt?
Dat valt in het niets met de nareizigers.

Dandruff | 04-10-21 | 15:08
▼ 11 antwoorden verborgen

De vorige keer dat deze discussie werd gevoerd zej Jesse Klaver dat hij niet wilde weten hoeveel een asielzoeker kostte. "Je kunt geen prijskaartje aan een mens hangen".

Osdorpertje | 04-10-21 | 12:36 | 1

Das nou jammer , mij weten ze van de belasting altijd te vinden, prijskaartje zegt genoeg bij de afdracht aan de fiscus.

Zitvlak | 04-10-21 | 12:43

Die mensen die maar blijven ontkennen dat dit een gigantische negatieve impact heeft op de houdbaarheid van onze welvaartsstaat gebruiken zulke domme argumenten die eigenlijk het in wezen alleen maar onderschrijven. Ik lees vaak: maar hoeveel kost een gehandicapt kind? Of hoeveel kosten de oudjes ons? Deze immigratie kosten komen daar dus gewoon bij en waren nooit ingecalculeerd in ons welvaartssysteem waardoor dit niet meer houdbaar is. Maar het zijn keuzes. Allemaal (behalve de rijke elite) verzuipen of Nederland overeind houden maar dan met immigratiestop

Tiscali-2 | 04-10-21 | 12:36

Dus,

Van alle vreemdelingen die door de IND als illegaal zijn aangemerkt, vertrekt niet meer dan 33 procent aantoonbaar uit Nederland.
Het gaat dan bijvoorbeeld om afgewezen asielzoekers en personen zonder verblijfsvergunning. Dat blijkt uit cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat, meldt De Telegraaf.

Bibop | 04-10-21 | 12:34 | 3

@Lorejas | 04-10-21 | 12:35:
AMSTERDAM - Slechts één op de drie personen die door de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) is aangemerkt als illegaal, vertrekt aantoonbaar uit het land. Het gaat dan bijvoorbeeld om mensen van wie de verblijfsvergunning is ingetrokken of uitgeprocedeerde asielzoekers. Vanuit de Tweede Kamer klinkt kritiek. „Dit verhaal toont aan dat het asielbeleid faalt”, zegt SP-Kamerlid Van Dijk.

Dat blijkt uit cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat. In totaal werd tussen 2008 en 2020 ruim 351.000 personen gevraagd Nederland te verlaten. Slechts 116.000 mensen gaven hier aantoonbaar gehoor aan. In alle gevallen gaat het om vreemdelingen die een terugkeerbesluit van de IND hebben ontvangen. Dit kunnen mensen zijn waarbij de vergunning is ingetrokken of niet meer geldig is, mensen die al illegaal in Nederland verblijven of afgewezen asielzoekers.

Vier weken de tijd
Met een besluit op zak krijgen de personen in de regel vier weken de tijd om te vertrekken, maar dat kan in sommige gevallen ook korter zijn. Hierdoor kunnen degenen die niet in detentie zitten in de tussentijd ervoor kiezen de benen te nemen en in de illegaliteit te verdwijnen. Ook besluit een deel naar een ander land door te reizen, bijvoorbeeld voor een nieuwe asielaanvraag.

Het ministerie van Justitie en Veiligheid laat weten dat er naast de migranten die aantoonbaar vertrekken ook nog vreemdelingen zijn die zonder toezicht weggaan. Deze groep is echter ’niet verplicht te melden als zij Nederland hebben verlaten’. „Mogelijk vertrekt een deel van deze groep alsnog”, aldus een woordvoerder. Hoe groot die groep precies is laat het ministerie in het midden. Eind vorig jaar kwam het ministerie wel met een schatting van het aantal illegalen dat in Nederland verblijft. Dat gebeurde op basis van een onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum. Er werd rekening gehouden met tussen de 23.000 en 58.000 illegalen. Er was echter geen zicht op de exacte omvang.
’Op eigen gelegenheid’

„Een aanzienlijk deel van deze mensen verlaat kennelijk Nederland alsnog op eigen gelegenheid”, zegt een zegsman van het ministerie. „Hoewel zichtbaar vertrek uiteraard te prefereren is, is het vertrek buiten het zicht van de overheid niet noodzakelijkerwijs een onwenselijke uitkomst.”

Vanuit de Tweede Kamer klinkt kritiek. „Mensen die geen recht hebben op verblijf in Nederland moeten het land verlaten”, zegt VVD-Kamerlid Valstar. „Dan helpt het ook niet dat er nog altijd steden zijn die tegen de afspraken in onderdak bieden aan illegalen. Illegalen moeten door de dienst terugkeer en vertrek naar land van herkomst worden teruggestuurd.”

PVV-Kamerlid Markuszower stelt dat staatssecretaris Broekers-Knol ’haar ogen sluit’ voor het probleem. „En ze hoopt dan dat alles goed is. Dit ’oogkleppen op’-beleid is het perfecte recept voor ellende en criminaliteit in de straten en wijken. Zoveelste bewijs dat Nederlandse asielbeleid geïmplodeerd is.”
’Stevige afspraken maken’

SP-Kamerlid Van Dijk zegt deze week aan de bel te trekken bij Broekers-Knol. „Vluchtelingen uit oorlogsgebieden hebben recht op verblijf, maar asielzoekers die daar geen recht op hebben zullen moeten vertrekken. Om het draagvlak voor opvang te behouden moet de regering veel meer werk maken van het terugkeerbeleid. Door stevige afspraken te maken met landen als Marokko en Algerije. Broekers is daar helaas niet toe in staat, hebben we eerder gezien.”

gemeentereiniging | 04-10-21 | 13:08

En als je naar de EU als geheel kijkt zien we een terugkeerpercentage van een geweigerde asielzoeker van 18%. Kom je in de asielmolen in de EU dan heb je 82% dat je blijft.

De Eierbal | 04-10-21 | 13:11

Ja maar, dat geld komt goed terecht! Het wordt namelijk niet aan de immigranten overhandigd, maar het komt terecht bij het partijkartel en hun vrindjes.

Peter_K | 04-10-21 | 12:32

Er wordt terecht geklaagd. Maar hoeveel procent van de klagers stemt PVV? Wie iets anders stemt moet niet zeiken en zich gewillig en zelfvoldaan door iedere nieuwkomer op zijn/haar hoofd laten poepen.

isitsoornot | 04-10-21 | 12:31 | 5

Zou je niet zelf eens wat willen doen? De PVV slaat geen deuk in een pakje boter en is vervolgens ook nog voor het vrolijk handhaven van de hypotheekrenteaftrek; iets dat 80% van de PVV-kiezers verneukt.

Je kan je beter inzetten voor een migratiekritische houding binnen de bestaande partijen. De PvdA zou een goede kandidaat moeten zijn. Als je die zo ver krijgt als de Deense PvdA komt er eindelijk wel eens beleid dat je graag wil zien.

De Eierbal | 04-10-21 | 12:45

@VoltaireJohn | 04-10-21 | 12:37: Ook mijn gedachten. net als het klimaat is het te laat. De deugers zijn allang in de meerderheid, Mijn kleindochter bijv. gaat binnenkort naar school in Neukölln, ik vermoed dat ze binnen no time met een hoofddoekje naar school wil, gewoon om van het gepest af te zijn..

horsteknots | 04-10-21 | 13:14

PVV is gecontroleerde oppositie.

Caesar.is.Keizer | 04-10-21 | 13:59
▼ 2 antwoorden verborgen

“Een asielzoeker die asiel krijgt in Nederland, kost de schatkist één miljoen euro”

Ja, gerekend over de rest van zijn leven hier vanaf het moment van 'arrival' (en ook plus zijn vrouw en kinderen die hij in het kader van gezinshereniging heeft laten invliegen) tot zijn dood. Die som van Jan vd Beek is overigens oud nieuws, Dat miljoen heb ik hem al eens horen noemen toen hij te gast was bij Buitenhof, maar dat moet al weer vier of vijf jaar geleden zijn geweest.

Erger vind ik het dat de hele Gutmensch goegemeente zich op die arme Ankie heeft gestort als een roedel hyena's, omdat ze een 'mogelijk' realistisch beeld schetste dat wanneer die 23.000 e-mailtjes met verzoeken tot evacuatie uit Afghanistan zouden worden gehonoreerd, en de zg 'kerngezinnen' zouden meekomen, we al snel over 100.000 mensen praten:

'Als die 23 duizend mails allemaal van afzonderlijke personen zijn, en als die allemaal hun gezin mee willen nemen, zijn dat 100 duizend mensen. Mijn eerlijke antwoord is nee. Dat kunnen we niet aan. Dat is problematisch.'

Ze moest het allemaal weer schielijk intrekken. Maar ik denk dat ze dicht tegen de werkelijke aantallen aanzit. Altijd blijken die schattingen in de praktijk veel hoger uit te vallen dan aanvankelijk gedacht/gehoopt. Ook nu weer mbt de aantallen illegalen/ongedocumenteerden in Nederland:

"Bij twee derde van de vreemdelingen die zonder geldige verblijfspapieren in Nederland verbleven, is niet gecontroleerd of ze het land hebben verlaten."
"In totaal werd tussen 2008 en 2020 ruim 351.000 personen gevraagd Nederland te verlaten. 116.000 mensen gaven hier aantoonbaar gehoor aan. Bij ongeveer 235.000 personen is niet gecontroleerd of ze het bevel hebben opgevolgd."

Maar eerder werden de mensen gesust met veel lagere aantallen:

"Destijds waren er naar schatting tussen de 23.000 en 58.000 ongedocumenteerden in Nederland"

"Destijds'' verwijst naar eind 2020.

Dr_Johnson | 04-10-21 | 12:31 | 5

@therealbraindump | 04-10-21 | 12:37:
Ze worden wel bijgehouden, door het CBS. Je kunt namelijk de immigratie en emigratiecijfers voor niet westerse allochtonen zo vinden op statline. Zal alleen niet zo met het beeld overeen komen van een tsunami dat hier steeds geschetst wordt.

MFvGeel | 04-10-21 | 12:40

Waarom geen inhoudelijk debat?
Dat gehakketak op elkaar is best leuk voor de beeldvorming, maar schiet natuurlijk niks op.

Bataafje | 04-10-21 | 12:43

@MFvGeel | 04-10-21 | 12:40: heel veel informatie wordt in Nederland onder het politiek correcte tapijt geschoven, dat weet u best. Denk alleen maar eens aan de overtredingen die zijn begaan door asielzoekers.

therealbraindump | 04-10-21 | 12:46
▼ 2 antwoorden verborgen

"Ja maar we hebben mensen nodig voor jouw pensioen"
"We zijn een rijk land en kunnen best mensen helpen"
"Het valt best wel mee wat deze mensen kosten"
"En wat nu als jij op de vlucht bent, zou je dan ook niet ... "

aldus wat quotes van een van mijn kennissen die ook op het Woonprotest stond omdat hij een betaalbare woning eist en een kortere wachttijd.

Zelf ben ik meer aan het nadenken over een "vluchtplan" omdat het toch te laat is voor dit land. Ook als we de immigratie per direct aan banden leggen.

benbenieuwd2021 | 04-10-21 | 12:29

Maar hoeveel van deze instromers hadden een geldige QR-code ?

Ing. eslapen | 04-10-21 | 12:29

Mijn onderbuik vertelt mij van alles. Maar toch zou ik graag een wat gespecificeerdere berekening zien.

Leptob | 04-10-21 | 12:29 | 2

Een leven lang toeslagen, uitkeringen, sociale huur, zorgkosten, AOW etc. Geloof best dat het richting een miljoen gaat.

Diederik_Ezel | 04-10-21 | 12:30

Ja ik zat ook al te denken wat de kosten dan zijn.
Blijkbaar is de overheid zelf slachtoffer van haar eigen boeteregeltjes om de procedure snel af te handelen. Je kan je ook afvragen hoeveel asieleisers er nu geen goede procedure hebben gehad of gaan krijgen, puur op basis van kostenbesparing op boetegeld.
dvhn.nl/groningen/Kabinet-is-1-miljoe...
Nu snap ik waarom Afrikanen denken dat de straten hier van goud zijn.

I.P standing up | 04-10-21 | 12:48

De landen dienen asielzoekers op te vangen naar rato aantal inwoners per vierkante Kilometer !
En dan komen we helemaal onder aan de lijst !

A333aan | 04-10-21 | 12:27 | 2

Ja en dan kunnen ze na het in ontvangst nemen van hun EU paspoort alsnog naar Nederland. Zou meer voorstander zijn van de grenzen potdicht houden. Opvang in de regio.

benbenieuwd2021 | 04-10-21 | 12:31

Precies, liever nog in eigen regio en i.p.v ontwikkelingshulp dat uitgespaarde geld in opvang toestanden daar steken. Dit land is/ wordt ontwricht door veel te veel moslims binnen te halen.

bqbq | 04-10-21 | 12:31

Dat geld had ook naar uw (klein) kind kunnen gaan. Of uw ouders. Fijne dag nog.

sjef-van-iekel | 04-10-21 | 12:26 | 2

Wat dacht je van naar je zelf? Ook niet verkeerd lijkt me.

Lorejas | 04-10-21 | 12:34

Onze plaatselijke afdeling van de PvdA loopt de VVD te bashen over asielzoekers die niet gehuisvest kunnen worden, en de woningnood onder onze eigen kinderen.

Vervolgens stel ik de PvdA de toch héél redelijke vraag: welk aantal asielzoekers kunnen wij per jaar aan? Om ze allemaal een huis te geven?

Daar geeft de PvdA dus mooi geen antwoord op.
Ze ontlopen de kwestie, door iets vaags te roepen over dat we de doktoren onder de asielzoekers hard nodig hebben.

Mijn God... met zo'n wegkijk-instelling wordt de woningnood, en ontwrichting van de maatschappij, alleen maar groter en groter. Na jarenlang wegkijk-beleid plukken we de zure vruchten.

Papa Jones | 04-10-21 | 12:26

Ankie Broekers-Knol wil 100.000 Afghanen asiel geven.
"Oh sorry, ik had geen aantal mogen noemen"
Dat gaat ons dus 100 miljard Euro kosten.
Plus dat we nog steeds geen huizen mogen bouwen.

Osdorpertje | 04-10-21 | 12:25 | 3

Allemaal tolken?
Dat zijn er meer dan er militairen zijn uitgezonden.
1 militair op 20 tolken , ofzo?

Zitvlak | 04-10-21 | 12:29

@Zitvlak | 04-10-21 | 12:29:
Zoals een Indiër bij zijn geboorte een IT diploma meekrijgt, zo is iedere Afghaan van nature een tolk, dus dat kan wel kloppen.

Osdorpertje | 04-10-21 | 12:34

@Osdorpertje | 04-10-21 | 12:34: Tsja dan ben ik verkeerd geinformeerd, ik moest tot mijn 33e naar avondschool voor mijn papieren.

Zitvlak | 04-10-21 | 12:36

ideetje: elke Afghaan een Lotto abonnement.

klimaatsloper | 04-10-21 | 12:24

Lekker staan wapperen met vlag, welkom in mijn land,,.
Als bij de pomp de peut nog niet duur genoeg is , zal de instroom blijven.
Voor elke liter peut gaat er veel naar de staatskas.
Vanmorgen een vvd truus die zei, we betalen belasting, daar gaan we leuke dingen van doen.
Nu weten we het antwoord!

Zitvlak | 04-10-21 | 12:23

Bereken nu svp ook even door hoeveel extra belasting Jan Modaal jaarlijks persoonlijk aftikt om dit open asielcircus te bekostigen.

Kicksalot | 04-10-21 | 12:21

Hoeveel het er nu weer zijn is lood om oud ijzer: te veel.
Te veel voor de opvangplekken.
Te veel voor de beschikbare huizen.
Te veel voor de sociale uitkeringen.
Te veel voor het onderwijs.
Te veel voor de medische sector.
Etc., etc., etc......
Oftewel: TE VEEL!!

MK27 | 04-10-21 | 12:20 | 1

Veel te veel zelfs.

bqbq | 04-10-21 | 12:33

Is dat inclusief criminaliteitsdruk?

Earl_of_Doncaster | 04-10-21 | 12:18 | 1

Nee joh, die volgt later.....

MK27 | 04-10-21 | 12:47

Goed voor de wooncrisis. Er moet namelijk belasting betaald gaan worden door huiseigenaren als straf voor overwaarde van de woning.

Flightless bird | 04-10-21 | 12:17 | 2

Heb jij een huurhuis of zo?
Menigeen heeft een koophuis met overwaarde (aldanniet hypotheek vrij of -arm) maar die weten: van stenen kun je niet vreten en die stenen betalen ook je rekeningen niet.

MK27 | 04-10-21 | 12:23

Box 3 ! Het gaat toch echt gebeuren.

Ambiorix | 04-10-21 | 12:32

En dan te bedenken dat kankeronderzoek tig miljoen euro kost. Dat hadden ook zoveel asielzoekers kunnen zijn. Wat een verspilling.

Deflatiemonster | 04-10-21 | 12:17 | 2

En dan vul je de overleden kankerpatiënten gewoon weer aan met asielzoekers. Soort van communicerende vaten.

FrankVeer | 04-10-21 | 12:32

Iedere week maar weer...

‘Nederland is vol, ten dele overvol...’

Hoeveel jaar geleden sprak de koningin dit uit?

Wijze uit het Oosten | 04-10-21 | 12:15 | 3

Als ik mij niet vergis in 1950.

Plaque-doctor | 04-10-21 | 12:21

Ach het kost wat, maar dan heb je ook niks.

Calastir | 04-10-21 | 12:15 | 1

Maar dat "niks" blijft wel heel veel geld kosten......

MK27 | 04-10-21 | 12:51

In het Oosten zijn ze wel slimmer ,, daar zie je geen enkel hoofddoekje lopen .

likmegaties | 04-10-21 | 12:15

Een echte vluchteling, dwz iemand die om zijn ideeën in eigen land wordt vervolgd, is doorgaans ambitieus en intelligent. Die kost niet lang geld. De ellende zit hem in het volk dat met hulp van de eigen regering op pad wordt gestuurd om zo te helpen besparen op kosten van gevangenissen en psychiatrische inrichtingen.

Sieg Hein | 04-10-21 | 12:12

Teleurstellend allemaal. Ik blijf erbij dat we met wat goede Holland-marketing en wat flyeren in landen van herkomst met gemak de 1.500 per week aan kunnen tikken.

Lorejas | 04-10-21 | 12:11

Dat geld vloeit allemaal terug naar de staatskas i.v.m. boetes voor winkeldiefstal. 1000 Miljoen is een miljard toch? De nullen heb ik wel. Alleen de één niet.

Leptob | 04-10-21 | 12:11 | 1

U zal dat ook nooit krijgen / verdienen, voordat het bij u is , wordt het al afgepakt.

Zitvlak | 04-10-21 | 12:26

De belasting voor het milieu is vast nog niet meegenomen in die berekening.

impy | 04-10-21 | 12:10 | 2

De PFAS die bedrijven op (en over) gemeentelijke vergunning in de grond laten zinken daar betaal jij straks een soort abonnements premie voor door het in de groene belastingplannen op te nemen. Wiens schuld is het immers? De vervuiler? of de werker die stroomafwaarts woont. Milieu belastingen mijn reet.

GeheidEenGeit | 04-10-21 | 12:15

Vergeet niet dat er in de landen van herkomst op hout word gestookt wat luchtvervuiling geeft en woestijnvorming in de hand werkt.Hier op windmolenenergie.
( om maar even op het huidige schaamteloze hoogopgeleide kleuternivo te blijven)

Ambiorix | 04-10-21 | 12:21

Het feit alleen al dat de gemiddelde asielzoeker ons meer dan een redelijk en te verantwoorden bedrag kost wordt gewoon bevestigd door de pertinente weigering van de overheid om de exacte kosten- en batencijfers van de asielmigratie te openbaren. Leverde het ons netto wat op, dan stonden ze namelijk gillend van trots vooraan om de successen van de asielmigratie persoonlijk op te eisen.

Graaisnaaiert | 04-10-21 | 12:09 | 9

@therealbraindump | 04-10-21 | 12:17:
Er gaat belastinggeld naar het COA, naar de asieladvocatuur, naar de zorg, de huurbazen, naar de nuts- en telecombedrijven, naar de huis- en inrichtingtoko's en naar de unilevers van deze wereld. Dus ja, die verdienen eraan. In zoverre heeft Rob gelijk. Hij vergeet alleen dat het geen extra geld is maar het door ons opgelegde belasting- en premiegeld.

Graaisnaaiert | 04-10-21 | 12:51

Oftewel, ze hebben zeggenschap en controle over een groter deel van ons geld dan dat ze zouden hebben als wij zelf konden bepalen waar ( en of ) we het uit willen geven.

Graaisnaaiert | 04-10-21 | 12:53

Maak er maar gerust islamigratie van i.p.v. asielmigratie.

The7thGuest | 04-10-21 | 13:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Raar ook dat die ziektekostenpremie blijft stijgen.

van stampij | 04-10-21 | 12:07 | 3

Ik weet het nog goed 2004 of zo? 50 euries. Nu 130 basis.

endtotrolling | 04-10-21 | 12:08

@endtotrolling | 04-10-21 | 12:08:

En bij de invoering ervan, werd er verteld dat het niet de bedoeling was dat deze nieuwe zorgpremie 'elk jaar zou gaan stijgen' en iedereen klapte in hun handen bij deze onthulling..

TijdelijkOptimist | 04-10-21 | 13:12

youtu.be/ylZqvNHRHzI Jij bent weeeeelkom. Elke week weer. tralalalaaaa

endtotrolling | 04-10-21 | 12:06

Zoveel geld wordt er weggepist, dat 't niet vreemd is dat Nederland op steeds meer plaatsen als een open riool begint te stinken.
Waarom trekken die kabinetsleden zo vaak hun neus op als men daar op wordt gewezen?

Milton_Styx | 04-10-21 | 12:06

Hoe veel jaar moet een arts werken om dit terug te kunnen verdienen?

_washier | 04-10-21 | 12:06 | 2

Een apotheker lang. Een raketwetenschapper misschien 2 jaar

Daarmoetuhetmeedoen | 04-10-21 | 12:14

Een plofkraker in totaal een minuut of tien

Ridde Rogter | 04-10-21 | 12:20

U kunt allen nog heel veel missen voordat we op Grieks niveau zitten.

geheelvergeter | 04-10-21 | 12:06

En dan te bedenken dat verreweg de meeste asielzoekers geen echte "vluchtelingen" zijn maar illegale migranten die onder het mom van "vluchteling" naar Noord/West Europa reizen vanwege de grote financiële voordelen ( levenslange uitkering, gratis huis, enzovoorts.

Een groot bedrog dat door de politiek in stand word gehouden ten koste van de belastingbetaler.
=======

'Duizenden asielzoekers fraudeerden voor generaal pardon'

www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

Swieberj | 04-10-21 | 12:05 | 3

Al lang bekend, wordt niet tegen opgetreden en als je het benoemd ben je een racist.

Graaisnaaiert | 04-10-21 | 12:10

In Hardenberg was een asielzoeker die een aangeboden woning had geweigerd omdat hij niet naar Hellendoorn wou maar naar Zwolle. Ondertussen staan er jaren mensen op een wachtlijst. Maar de nieuwe Nederlanders hebben nog eisen ook

PeterJanssen | 04-10-21 | 15:10

1 miljard euro extra per week over de balk, iedere week, jaar in jaar uit. Maar gelukkig gaan we wel gecompenseerd worden voor de stijgende zorgpremie. Althans, met 'we' bedoel ik natuurlijk de uitvretende onderklasse. in deze communistische heilstaat. Niet het smaldeel dat reeds 90% van de IB-opbrengsten ophoest natuurlijk.

_pacman_ | 04-10-21 | 12:05 | 2

En dat wordt de toon de komende jaren: stijgende lasten, belastingen en premies, die voor de "kwetsbaren" gecompenseerd worden in toeslagen. Het nieuwe nivelleren.

Muxje | 04-10-21 | 12:13

En dus ook nieuwe toeslagenschandalen.

miff | 04-10-21 | 12:58

Wat betaalt een asielzoeker de rest van zijn leven zoal aan belastingen nadat hij in Nederland een paspoort, woning en Miele kado heeft gekregen? Is dat ook bekend?

Stijlicoon | 04-10-21 | 12:05 | 3

Gemiddeld halve bijstandsuitkering

geheelvergeter | 04-10-21 | 12:07

@geheelvergeter | 04-10-21 | 12:07: Het is belangrijker waar jij het overgebleven geld inclusief subsidies en toeslagen gaat besteden.
En dan komen de grote bedrijven in beeld die allemaal verzekerd zijn van des negers clandizie.

Andersdenkend | 04-10-21 | 12:09

Ja is bekend, hij betaalt minder dan hij/zij ontvangt.

NLgaatnaardeklote | 04-10-21 | 12:11

Welkom!!!

Is dit nog nieuws? | 04-10-21 | 12:05

Hoe lang nog ?

Wattman | 04-10-21 | 12:05 | 2

Tot in de eeuwigheid.

Is dit nog nieuws? | 04-10-21 | 12:05

Tot aan de poorten van de hel

Tobi | 04-10-21 | 12:11

Doen we toch een eurootje extra belasting op een liter benzine.
Welkom welkom.

Longhorn | 04-10-21 | 12:04

12 uur alarm met 1000.

VoltaireJohn | 04-10-21 | 12:01

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com