Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Opgepakte 9-koppige terreurcel uit Eindhoven had Rutte, Wilders en Baudet op de korrel"

Advocaat Plasman: "Sarcasme! Foute Humor! Melige Buien!" 

Vorige week pakte Het OM weer eens groot uit met een jubelend persbericht over een enorme overwinning op Het Kwaad. Er waren maar liefst NEGEN SCHORRIEMORRIES in Eindhoven opgepakt die iets Heel Ergs van plan waren. Het OM-bericht excelleerde dusdanig in complete vaagheid dat we het nieuws maar op NieuwNieuws parkeerden. Want de politie had alleen "gegevensdragers" in beslag genomen, maar geen bommen en granaten en schietgeweren. Gegevensdragers is juridisch-ambtelijke OM-taal voor "we hebben eigenlijk niks". Het ging om 8 mannen met een Nederlands paspoort (maar een mediterrane achtergrond - lol) en 1 Afghaan. Nu krijg je dat Nederlandse paspoort in dit land eerder alsdan een QR-code of een rijbewijs, dus ga er maar vanuit dat die 8 ook geen Jantje, Pietje en/of Keesje zijn.

Als we de advocaten van de NEGEN TERREURVERDACHTEN mogen geloven, bestaat de uitgeschakelde Eindhovense terreurcel uit keurige knakkers met een regulier bestaan die zaten te ginnegappen in een Telegram-kanaaltje.

Volgens Peter Plasman, advocaat van twee van de verdachten, zijn er door de groep mannen ‘heel nare teksten’ gebezigd over de genoemde politici. Maar de raadsman zegt van dat een serieus plan voor een aanslag niets is gebleken. Zijn cliënten erkennen de gesprekken, maar hebben volgens Plasman verklaard dat het gaat om ’sarcasme en zeer foute humor, in melige buien’. (Volkskrant)

Wijze les van dit alles. Doe een beetje normaal op sociaalmedia en in de digitale kleedkamers. Pas op met woorden als "tribunaal" in Slack en WhatsApp. Want voor je het weet sta je met Bryan Roy zwerfvuil uit een plantsoen te plukken.
Update: RTLNieuws heeft transcript van "foute humor in melige bui". 

"Bro man, met een AK pop je hem met zijn bewakers, je weet toch, bij een persconferentie. Je roept gewoon Allahu Akbar (...) Gewoon zes kogels"

 "Geert Wilders iets laten zeggen. En dan ga ik hem live op Facebook onthoofden." 

Reaguursels

Inloggen

En op de JEAP over dit onderwerp.........

dedwarsligger | 03-10-21 | 09:39

Met zulke humor is een intramurale correctie in zwartwit gestreepte overal beslist aan te bevelen.

borderlijntje | 02-10-21 | 21:40

Wat een krampachtig gedoe weer over de 'nationaliteit' van acht lichtgetintiërs. Laat nou uit de hele context duidelijk zijn dat hier niet een toevallig paspoort of geboortewiegje, maar de identiteit en identificatie terzake doet. Zoiets als dat een Ajacied scoort en dan beginnen over z'n paspoort. Lekker belangrijk zeg, spastisch gedoe

borderlijntje | 02-10-21 | 21:36 | 1

Idd... alle nazi's waren ten slotte ook niet alleen Dutisers...

LoremIpsum | 03-10-21 | 00:39

Geen verrassing dat Wilders en Baudet het doelwit waren.

Maar Rutte? Dit wekt toch wel de indruk dat geen enkele mate van tegemoetkoming voldoende is voor deze lieden.

Anomiemus | 02-10-21 | 20:59 | 1

Dat ze zelfs mentaal kwetsbaren als Baudet op de lijst zetten geeft wat aan... maar ja, de nazi's hadden ook niets met mentaal flexibelen.

LoremIpsum | 03-10-21 | 00:41

Ik ben ook geen fan van Rutte en Wilders & Baudet zijn electoraal kansloos.
Maar van de 9 is er al 1 die niet door naar start hoeft geen uitkering ontvangen en terug naar de zandbak kan.
Die moordlustige praat kan echt niet. Past niet in de westerse samenleving. Ken er wel 1, Afghanistan en laat 1 der 9 radicalen daar nu net vandaan komen.

ca12nag3 | 02-10-21 | 19:47
-weggejorist-
TmC | 02-10-21 | 19:23

Plasman, Roethof enzv. zijn de echte boeven.

Ray Skak | 02-10-21 | 19:03

Die advocaten zijn zo mogelijk nog erger dan die klootzakken zelf.

Drs. Paco P. | 02-10-21 | 18:31 | 1

Het kernprobleem is de wet dat in letter en geest nog steeds sterk van voor de zelfislamisering is en dus niet voorziet in effectieve wetgeving op moslimterrorisme. Dat het verdedigen van moslimterrorisme effectief een selectie op subhumaan schuim inhoudt mag je dan niet verbazen.

Mazzelstof | 02-10-21 | 19:29

Tuurlijk moslims staan bekend om hun humor. Humor om te lachen.

A.I. van Dee | 02-10-21 | 18:16 | 1

Het dunste boek ter wereld is niet voor niets 1400 jaar islamitische humor...

Jafco | 02-10-21 | 18:46

9 jongeren opgepakt die niet de werkelijke islam kennen, gelukkig is het een incident.

LoremIpsum | 02-10-21 | 18:03

Door het 'inclusieve' edoch racistische gebazel van wokers, Bij1'ers etc. ineens een andere kijk op de 3 slachtoffers: is het ordinair racisme, om een aanslag te willen plegen op 3 halve Indo's in de TK?

CiTy3 | 02-10-21 | 17:50 | 1

Misschien van Agt eens vragen of die halve indo's niet hun excuses zouden moeten aanbieden voor het saboteren van een goede grap.

Mazzelstof | 02-10-21 | 18:02

Nooit lees ik iets over moslims die haatberichten sturen naar Taliban, IS of andere humoristische organisaties. Er worden tolken opgehangen omdat ze Nederlanders hebben uitgelegd Wo der Bahnhof ist. Geen enkele moslim die zich daar druk over maakt. Dat mogen die andere mensen met een NL paspoort doen.

Solidariteit bij moslims gaat per definitie altijd uit naar andere sekteleden. Handig om te weten aangezien er elke week hordes statushouders onze huizen komen bezetten.

#Wilderswhatelse?

K. Westergaard | 02-10-21 | 17:20 | 5

@Dandruff | 02-10-21 | 17:29:
De wereldwijde terreur die moslims veroorzaken (165.135 en de teller loopt door) leidt nooit tot heftige protesten in de moslimwereld. Nooit. Daarom kan ik heel slecht tegen dat hypocriete Free Palestina gedoe. Waarom organiseren die moslimgroepen geen Free Lale Gul demonstratie? Ze zijn toch zo voor vrijheid?
De 5de colonne maakt zich alleen druk om de rechten van de sekte. Wij krijgen een inclusieve leugen opgedrongen.

K. Westergaard | 02-10-21 | 18:07

@K. Westergaard | 02-10-21 | 18:07:

Eens, maar precies hetzelfde geldt dus voor de linkse kerk. De CPN steunde Stalin door dik en dun, terwijl die in Rusland miljoenen mensen uit zijn eigen partij ombracht. Niet voor niets noemde Stalin zijn Westerse fanclub "nuttige idioten". PSP en SP hadden hetzelfde met Mao, Anja Meulenbelt bejubelde zelfs de "culturele revolutie". Fopfeministe Anja zag massamoord als een belangrijke stap naar "afschaffing van het patriarchaat". Ondertussen liet feminist Mao regelmatig kleine meisjes bezorgen voor zijn privébehoeften.

Die blindheid hoort kennelijk bij alle gewelddadige religies. En links loopt nu net zo hypocriet achter de palestina-leugen aan als islam. Er zijn zelfs "queers for palestine" een variant op "chickens for KFC".

Dandruff | 02-10-21 | 19:25
▼ 2 antwoorden verborgen

tja als je kopjes thee blijf drinken kom je uit eindelijk aan 9 , als je ze levenslang opsluit of een spuitje geef had je er misschien 0 . wat mij betreft hebben ze hun rechten verspeeld wat een verrot land is het geworden.

out-of-de-box | 02-10-21 | 17:01

"Geboren in Nederland"... Ja, dat zijn al die relmarokkanen ook he.

Desolator | 02-10-21 | 16:52

Als die sukkeltjes ‘Snowden’ hadden gezien liepen ze nu nog vrij rond.

Sinterbikske | 02-10-21 | 16:44

Och, Baudet gebruikt vaak ook "sarcasme" in zijn onbegrepen tweetjes... is toch een veelgebruikte paraplu-excuus geworden om eens lekker over de schreef te gaan.

Satria | 02-10-21 | 16:35 | 5

Baudet zelf niet maar een deel van zijn ambiance. Inderdaad lastig concreet te maken hoewel boreale praat wel in de richting wijst. Overigens sprak zelfs Himmler nooit openlijk over wat zijn SS aan het doen was.

Rest In Privacy | 02-10-21 | 17:27

@Jezus_Boeddha | 02-10-21 | 17:27:

Een piepklein deel van zijn ambiance, en dat decimeerde zijn partij. Terecht denk ik. Maar zelfs dat piepkleine deel verheerlijkte geen echt geweld, zoals deze figuren.
Overigens had Himmler geen Indonesische achtergrond en joodse verloofde, zoals Baudet. Die trouwens altijd openlijk Israël en de joden verdedigd heeft, wat ik Himmler niet zo gauw had zien doen.

Dandruff | 02-10-21 | 17:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Zeg Heren, Baudet en Wilders kunnen we echt niet missen hoor.

funda | 02-10-21 | 16:35 | 1

En van Rutte hebben we helemaal geen last.

Aap van Eva | 02-10-21 | 18:01

Wat hebben wij een Kwalitatieve Uitermate Teleurstellende terroristen, man, man, man... Volledig afgeschreven politici toch weer legitimeren door dit soort zieke dingen over ze te roepen.

Kunnen ze (het zandkastelen terror corps) niet op de weg gaan liggen om mensen bang te maken met de gevaren van aquaplaning?

PaardenliefhebberVet | 02-10-21 | 16:28

Nee hoor, Nederland en Europa hebben helemaal niet tientallen jaren last van groeiend extreem radicale terroristische islamisering. Hoe kom je erbij??

SaintNick | 02-10-21 | 16:18 | 1

Ach ze bedoelde het niet zo.
Was grapje jonghu !

Aap van Eva | 02-10-21 | 18:03

Ewaaaa ik ben weer terug uit vught
Ik was berucht op de vlugt maar nu ben ik opgelucht
Kanker ibahesj maken mijn leven zuur als wahed citroen
Geef me zhnoen als esan yani
Onze leven is zwaar als wahed gewicht
Houd je rustig vriend of wil je glas in je gezicht
187 op een blanke agent
Palestina buurt waar de Joden wegrent
Ey!
11 september is hier bedacht, door onze terrorisatie is Amerika geslacht
Woensel heeft het grootste neukdichtheid
Alle chickies komen hier met de benen wijd

Ja!
We plegen die OV'tjes met genoegen
Je ziet Kamal en ik, we blijven de flous scoupen
Koevoet in de hand, we zoeken naar die kluisjes
Wallah Adin hajoun adin jullie moeders
.. Berooft je van je leven
Motherfucker schiet je dood, je wilt nog steeds ik breek je benen
Ik neem je leven
Ik neem je mee naar beneden
Vergeet het maar om te smeken
Kamal belt me op en zegt: "Kom naar benzine pomp"
Ik was ziek, maar toch loop ik naar benzine pomp
Ik trek mijn knife vooruit en steek die kahba in haar kont
Wallah ah drerie

Woensel bitch!
De Ghaza-strook van Eindhoven!
Woensel bitch!
Van Limbeek tot aan Vlokhoven
Woensel bitch!
Hossel hier, hossel daar
Woensel bitch!
Want Marokkanen zijn gataar

Ewa drerrie
(Ha?)
Youssef is back
(Wie?)
Schuif aan de kant
(Uh oh)
Want dit is Fouad
Vaartbroek, Vlokhoven, Limbeek en enzovoort
Woensel motherfuckers in de building
(Zoals het hoort)
Ik ben die echte Marokkaan
Niemand die mij durft te verslaan
Kruisdraad Europalaan daar komen wij vandaan
Knippen in Vaartbroek, Tijene is de naam
Ghaza is daar dus je kluisje loopt gevaar
Hossel hier, hossel daar
Ga! Woensel is gataar!
Ik kom binnen als een ramkraak
Kijk hoe ik deze kankerharde liedje buitmaak!
Eindhoven, Woensel, Mocro's gataar
Vaartbroek, 180cc, balhaar!

Kijk ons plankgas door de straten roven
Op de jacht naar die flous of een magnetron oven of een plasmascherm of juwelen of een kluis of autosleutels
Eh, Wallah malesh!
Youssef, de bezem, noemen me de vechter
Als Youssef is geweest dan moeten ze hechten
Pam pam pam pam Youssef slaat je dood
En als ik moe ben dan steek ik in je oog

Woensel bitch!
De Ghaza-strook van Eindhoven!
Woensel bitch!
Van Limbeek tot aan Vlokhoven
Woensel bitch!
Hossel hier, hossel daar
Woensel bitch!
Want Marokkanen zijn gataar

Omtzigtig | 02-10-21 | 16:05 | 6

De Dadaisten hadden diepzinnige teksten en stonden voor pacifisme. Dit is onsamenhangend haatdragend gebrabbel van mensen die nauwelijks Nederlands spreken wat overigens kan komen door soosjaalisties onderwijs.

Rest In Privacy | 02-10-21 | 17:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een schavuiten, niet meer doen hoor.

GroetenVanUrk | 02-10-21 | 16:00
-weggejorist-
TmC | 02-10-21 | 15:58 | 3

Flinterdun bewijs imho. Geen aanvang gemaakt met de uitvoering, geen wapens, geen voorbereiding behalve een 'garagebox'??????

HBO en Universitaire opleiding die gasten. Paar college's overgeslagen zeker. Tik op hun vingers en terug naar Mediterrane heimat!

PolderTaliban | 02-10-21 | 15:50

Moslims met humor en sarcasme??? Dat bestaat niet! Er zijn geen moslims met humor en het woord "sarcasme" komt in hun vocabulaire al helemaal niet voor!
Het begint dus al met een enorme leugen!!

Rationa | 02-10-21 | 15:50 | 3

Het woord "leugen" komt in hun vocabulaire evenmin voor!

Omtzigtig | 02-10-21 | 15:52

Klinkt een beetje als 'Duitsers maken geen grapjes '.

Rest In Privacy | 02-10-21 | 17:32

@Jezus_Boeddha | 02-10-21 | 17:32: Nee Duitsers en humor wil nooit lukken. Maar islam is altijd lachen geblazen. Als moslims ergens bekend om staan is het wel hun lichtvoetigheid en ontspannen gevoel voor humor. Maken overal grappen over, geen onderwerp is heilig en lachen bij voorkeur smakelijk om zichzelf.

Mazzelstof | 02-10-21 | 17:59

Over het algemeen doet "justitie" weinig of niets met oproepen tot geweld tegen Wilders of Baudet. Dus als ze nu wel ingrijpen is er echt wel iets aan de hand. Terreurcellen die nog geen aanslag hebben gepleegd kunnen daar doorgaans niet voor veroordeeld worden. Ze worden dus vooral opgepakt als waarschuwing; "we weten wie jullie zijn, en waar julie mee bezig zijn".

Maar goed, ik ken de bewuste teksten en bijbehorende context niet. Aan de andere kant is er ook de context van "wie zegt wat". Bijvoorbeeld; als een goochelaar zegt dat hij iemand kan laten verdwijnen, wordt dat heel anders opgevat dan wanneer een maffiabaas dat zegt.
En zo is er dus ook een religie waarvan de aanhangers dagelijks reeksen aanslagen plegen; waarvan inmiddels pakweg een dozijn in NL. Het ligt voor de hand om "grappen" over moorden uit die hoek serieus te nemen. In ieder geval serieuzer dan soortgelijke grappen van een cabaretier.

En dan is er nog zoiets als "gepast of ongepast". Stel dat atheïsten dagelijks moslims en christenen zouden vermoorden in tientallen landen; zelfs in NL. Ik zou dan als atheïst zijnde geen grappen willen maken over het vermoorden van moslims. Dat is dan nogal ongepast, namelijk. Net als eisen dat kritiek op atheïstisch geweld verboden wordt. Of critici van atheïsme van "atheïsmofobie" beschuldigen, en proberen hen monddood te maken.

Deze 9 moslims missen (net als die van de moslimpartijtjes denk, nida en islamdemocraten) het simpele morele besef dat de crimineel niet in de positie is zijn slachtoffers de maat te nemen. De Duitsers hadden dat morele besef wel, na WW2. Ook Nederlanders hebben vrijwel allemaal afstand genomen van de zwarte pagina's van onze geschiedenis; dat kenmerkt het Vrije Westen.

Helaas wordt dat Westen steeds minder vrij door grootschalige import van bevolkingsgroepen die de zwarte pagina's in hun geschiedenisboeken niet veroordelen, maar juist bejubelen. Die hun allerzwartste pagina's vol slavenjachten en genocides als einddoel zien.

Dandruff | 02-10-21 | 15:31

En dat soort gasten kan uurtarief van Plasman betalen? Met doekoe?

apek00l | 02-10-21 | 15:23

Waarom bedreigen moslimterroristen geen linkse politici?

funkyd | 02-10-21 | 15:23 | 2

Omdat links ~hartje~ islam

matatwork | 02-10-21 | 15:47

Omdat die al uit zichzelf capituleren. De schorpioen gebruikt zijn gifstaart alleen als zijn prooi zich verzet.

DutchLion33 | 02-10-21 | 23:49

Zou Plasman dat ook zeggen wanneer hij het doelwit zou zijn geweest?

Harrie-Couvert | 02-10-21 | 15:21

En kunnen ze nou niet voor een keer, voor de lol, voor shits & giggles, in een melige bui, gedenaturaliseerd worden met met hun familie de eu grens over geschopt worden, gewoon, omdat ze niet leuk zijn??

hoffrevisited | 02-10-21 | 15:21 | 1

Zou een mooi plot zijn.

Wattman | 02-10-21 | 15:24

Blijft de vraag of de rechter hierom kan lachen.

dihydrogenmonoxide | 02-10-21 | 15:09

Wilders, Rutte en Baudet?
Hugo zwaar teleurgesteld.

Usumani | 02-10-21 | 14:54 | 1

Hugo wordt ook genoemd. Even beter lezen.

PolderTaliban | 02-10-21 | 15:51

Ja maar natuurlijk was het maar een grapje, Eindje de gekstuuuuhhh je weet tog.

Zeurders | 02-10-21 | 14:53

Nou ik heb de humor spreekwoordelijk aan mijn reet hangen maar als dit sarcasme en humor in een melige bui is dan bekeer ik me vandaag nog tot de religie van de vrede. Ik ben het vaak oneens met Politie en OM maar wat Plasman er ook van te zeggen heeft, dit lijkt op meer en dient derhalve niet licht gewogen te worden.

Rest In Privacy | 02-10-21 | 14:50

’sarcasme en zeer foute humor, in melige buien’.

Hierbij die ik aangifte tegen Mr. Natural. Zijn grappen zijn vaak misdadig slecht.

Keutels | 02-10-21 | 14:44 | 1

Eens, maar Mr. Natural Disaster was natuurlijk geen pakkende naam.

Zeurders | 02-10-21 | 14:54

waarschijnlijk alleen Wilders en Baudet. Het media team frommelt Mark er tussen in de hoop dat dat sympathie op wekt. Vervolgens een banner met Baudet en Wilders op een zijspoor en Mark schoon van tekst in het midden. Daar is over nagedacht. En de helemaal niet zo vreemde vraag wordt: Is Mark wel of niet bedreigd?"

Balgesjaakt | 02-10-21 | 14:42 | 2

Mark is 'bedreigd' door Arnoud van Doorn, die als spotter fungeerde ... Rare nieuwsberichten de afgelopen week.

Usumani | 02-10-21 | 14:48

"Ik pop Rutte en Wilders door hun kop broeder, en dan gaat mijn naam de geschiedenisboeken in, ja?"

Het RTL artikel is heel verhelderend, dit zijn geen grappenmakers maar ze waren langzaam aan het spinnen voor een echte daad.

Wattman | 02-10-21 | 14:51

Thierry of mark iets aandoen zou voor dit gebeuren niet eens zo moeilijk zijn. Geert moet je van goede huize komen om langs die poppetjes van hem te komen.

Schepvogel | 02-10-21 | 14:40

"100 coups de fouet si tu n'es pas mort de rire"

dihydrogenmonoxide | 02-10-21 | 14:15

Puzzel puzzel, waarom deze 3?
Meestal lukt profilen aardig, maar nu....

Einde van de Domheid | 02-10-21 | 14:13

Eruiuiuiuiuit!

swassannuf | 02-10-21 | 14:03 | 1

Japio

Watching the Wheels | 02-10-21 | 14:04

Ophef om niks dus weer. Geef ze een schadevergoeding voor het leed wat ze hebben moeten doorstaan en ze zijn heengezonden.

Rest In Privacy | 02-10-21 | 14:03

Wel flippen trouwens dat de taliban nu net al die tolken opgehangen heeft. De Tweede Kamer zei nog dat we ze naar hier hadden moeten halen of spreekt Plasman inmiddels zelf Afghaans (en Marokkaans)?

Watching the Wheels | 02-10-21 | 13:59 | 1

Je mag het niet zeggen maar het kan helemaal geen kwaad om boven dat land te blijven dronen en zo af en toe een roverhoofdman eruit te prikken. Houdt ze scherp en bij de les. En Astrid Kersseboom gisteren een beetje beteuterd vertellen dat het erop lijkt dat de Taliban ondertussen toch weer een beetje extremistischer lijken te zijn geworden. #Lolwutzduh.

Graaisnaaiert | 02-10-21 | 14:05

"Het gesprek werd afgeluisterd door de AIVD. "Bro man, met een AK pop je hem met zijn bewakers, je weet toch, bij een persconferentie. Je roept gewoon Allahu Akbar (...) Gewoon zes kogels", zou een van de verdachten gezegd hebben. Hij doelt op een AK-47, een automatisch wapen. "Als je eenmaal schiet, jij stopt niet. Je gaat niet stoppen en richten."

Livestreamen
Ook wordt onder meer gezegd: "Ik pop Rutte en Wilders door hun kop broeder, en dan gaat mijn naam de geschiedenisboeken in, ja?", en: "Wilders kun je gewoon met snipper pakken."

Eén van de verdachten stelt voor om Wilders te ontvoeren en mee te nemen, en dat vervolgens te livestreamen. "Geert Wilders iets laten zeggen. En dan ga ik hem live op Facebook onthoofden.""

LACHEN man advocaatjes.

Wattman | 02-10-21 | 13:57 | 9

@hagelkruis | 02-10-21 | 14:03:
Om eerlijk te zijn heb ik in mijn 2 tegels hier ook wel een paar typefoutjes gemaakt.
*zich diep schamen gaat*

Graaisnaaiert | 02-10-21 | 14:07

Walgelijk.
En walgelijk van die Plasman door dit te bagatelliseren als "meligheid"

Roos | 02-10-21 | 14:07

@Roos | 02-10-21 | 14:07:

Tja.

Tot dit soort kwajongens het gaan hebben over Plesman poppen.

Ben benieuwd hoe hij dan (nog) zal gniffelen met meel in z'n mond.

En kilo's boter op z'n kop.

Dr.Mabuse | 02-10-21 | 14:14
▼ 6 antwoorden verborgen

Waarom geven we alle Nederlanders die geen terrorist zijn niet gewoon een QR-code, waarmee ze overal kunnen rondlopen, zodat justitie, het OM en de veiligheidsdiensten niet overbelast worden? Waarom maakt Hugo niet een terroristendashboard en als het dan dreigt te gaan pieken kun je gewoon die QR-code overal introduceren voor alle mensen die deugen. Grote kans dat de terroristen dan ook ineens normale mensen worden, want het is natuurlijk lastig als je niet overal meer kunt verblijven. Gewoon een soort deugbewijs halen als je 18 jaar oud bent en om de 5 of 10 jaar verlengen.

Watching the Wheels | 02-10-21 | 13:54 | 1

Dat verbaast mij ook al een tijdje ja. Media en politiek voeren een hetze tegen mensen die een vaccinatie missen.
Maar veroordeelde geweldsplegers, zedendelinquenten, extremisten, terroristen, oorlogsmisdadigers etc mogen overal naar binnen. We moeten hun privacy respecteren en als ze voor hun misdaden afreizen naar het buitenland dan halen we ze daarna gratis weer op.

Dandruff | 02-10-21 | 14:27

De enige die veroordeeld wordt is de man die heeft gevraagd of we meer of minder Nederlanders met een zuid-mediterrane achtergrond willen. Had beter kunnen vragen "willen jullie meer of minder criminaliteit en terreur?".

Watching the Wheels | 02-10-21 | 13:52 | 4

@BadPatNL | 02-10-21 | 14:09:

Deels eens, Wilders weet dat MSM en OM tegen hem zijn en kan daar dus beter gewoon rekening mee houden.

Aan de andere kant, waarom mag "minder Marokkanen" niet en "minder Polen" (Norder, Hamer, Aboutaleb) wel?
Waarom mag "kutmarokkanen" (Oudkerk) "moet je vernederen" (Spekman) en "etnisch monopolie op overlast (Samson) wel?

Het is allemaal vrij krom, zowel de fophef in politiek en MSM als het zoveelste schijnproces tegen Wilders.

Dandruff | 02-10-21 | 14:19

@BadPatNL | 02-10-21 | 14:09:
Het lijkt een bewuste keuze om het anders te formuleren voor het effect. Dat is ook precies het bezwaar dat de rest er tegen heeft.

@Dandruff | 02-10-21 | 14:19:
Dat 'minder Polen' wel zou mogen, zou vreemd zijn. Het lijkt vaak alsof ze die criminele Marokkanen constant willen beschermen, ze houden er veel meer rekening mee dan met andere groepen.

Watching the Wheels | 02-10-21 | 14:48

@Watching the Wheels | 02-10-21 | 14:48:

Naar mijn mening zijn zowel "minder Marokkanen" als "minder Polen" volstrekt legitiem. Maar OM, MSM en politiek zien dat dus anders, en de betrokken rechters ook.
Marokkanen worden door links dus als übermenschen gezien, lijkt het. Maar tegelijkertijd mogen PvdA-ers kennelijk wel beledigende opmerkingen over Marokkanen maken. En Rutte mocht het door Wilders voorgestelde "minder beleid" gewoon uitvoeren. Want daarom kreeg de Turkse dictator Erdogan 6 miljard subsidie; om Noord Afrikaanse gelukszoekers tegen te houden.

Eindconclusie is dus dat Wilders niet veroordeeld is om *WAT* hij zei, maar om *WIE* hij is. Precies zoals de BlokkeerFriezen niet werden vervolgd voor die eenmalige blokkade, maar om wie zij waren. Immers, linkse beroepsactivisten komen al decennialang weg met het blokkeren/bezetten van (spoor-) wegen, kruispunten en gebouwen. Zij mogen dat en krijgen daar zelfs subsidies voor.
De BlokkeerFriezen daarentegen hadden allemaal een baan in plaats van een strafblad, en daar zijn ze voor veroordeeld.

Vrouwe Justitia draagt al heel lang geen blinddoek meer.

Dandruff | 02-10-21 | 15:50
▼ 1 antwoord verborgen

Zekere van het onzekere nemen.

Drs. D. | 02-10-21 | 13:50

Dus .... daar zit half (links) Nederland helemaal niet mee, geweld tegen Palestijnen, zwarte Piet, een mop van Johan Derksen of seks, ho maar, maar als je Geert, Thierry of Rutte met de dood bedreigd (of gewoon omlegt zoals Pim F, Theo van G..) krijg je wat verplichte verontwaardiging (nou nou, dat kan toch inderdaad ook niet) maar daar blijft het bij.

Galois256 | 02-10-21 | 13:47 | 1

OF van die ranzige Charlie Hebdo reacties: 'ja maar die cartoons waren wel heel grof hoor' .

Zeurders | 02-10-21 | 15:11

De volgende "verwarde" man heeft wel een door de zon mediterraans getinte huidskleur maar valt niet onder de verdachten die zijn aangehouden,
www.dumpert.nl/item/100010964_832ef54...

steekmug | 02-10-21 | 13:47 | 1

Die comment eronder: "Jaja en stiekem gewoon op Rutte stemmen".

Watching the Wheels | 02-10-21 | 14:03

Het was maar een gebbetje.

Colin.Fart | 02-10-21 | 13:46

Goed verhaal meneer Plasman. Humor is nou net wat er ontbreekt bij mediterrane mannen.

Tommi | 02-10-21 | 13:32 | 2

Hangt er ban after aan welke kant van de zee

Fijn_dat_je_er_bent | 02-10-21 | 13:34

Ja denk niet dat het hier over Spanjaarden en Italianen gaat.

Tommi | 02-10-21 | 13:46

Een ding moet je bij een Nederlander niet mee aankomen en dat is een aanval op Geert of Thierry. Afblijven. En heel rap.

Anjos | 02-10-21 | 13:29 | 1

Klinkklare onzin. Rechtse Nederlanders verafschuwen alle geweld, en veroordelen bedreigingen van Wilders net zo fel als (puur hypothetische) bedreigingen tegen Klaver of Ploumen. Iets met beschaving en fatsoen.

Een grote groep linkse Nederlanders daarentegen heeft afgelopen decennia voortdurend aangezet tot geweld tegen de oppositie. Janmaats latere vrouw Schuurman verloor haar benen bij een aanslag, en niemand ter linkerzijde vond dat een probleem. Integendeel; zelfs in de tweede kamer werd ze uitgelachen als ze door Janmaat de wenteltrap naar hun fractiekamertje gesleept moest worden. Zeer kwaadaardig pestgedrag, niet van schoolkinderen maar van volwassenen; nota bene gekozen kamerleden. Links heeft noooit afstand genomen van politiek geweld, integendeel. Vorig jaar werd er op de VPRO een mooi pleidooi voor politiek en raciaal geweld gehouden. Daarbij werd onder andere die aanslag in Kedichem bejubeld, net als de Molukse treinkapingen waarbij willekeurige burgers werden geëxeuteerd.

Daarom werd Fortuyn vermoord en daarom zit Wilders al 16 jaar ondergedoken. Pas als links morgen besluit om moord voortaan net zo hard af te wijzen als vrijheid en democratie, kan er iets veranderen.

Dandruff | 02-10-21 | 13:43

Er is natuurlijk een manier om het op te lossen, maar als je dat toepast, heeft Bente en COA al haar werk voor niets gedaan.

Karel Kruizenruiker | 02-10-21 | 13:18

Deze "mediterraanse" melige mannen zijn vast wel in voor een spannende dropping in de Sahara.

Is een ludieke straf toch voor zo'n goede grap als het beramen van moordaanslagen?
Hoeven ze niet te brommen, maar leuk survivallend op eigen kracht uit de woestijn
zien te komen.

Dat wordt vast een dolle boel!

Roos | 02-10-21 | 13:17 | 3

Goed plan!
Links roept altijd dat streng straffen alleen helpt bij gedachtendelicten, en dat geweldsplegers meer gebaat zijn bij foei-gesprekken en alternatieve straffen. Een dropping is een prima alternatieve straf.

Dandruff | 02-10-21 | 13:31

@Dandruff | 02-10-21 | 13:31:
dat dus. En we kunnen de rechters meegeven er ook nog over te denken ze niet neer te zetten, maar ze aan een parachute te droppen.

Ligt er wel aan wie er het meligst was natuurlijk.
En één flesje water voor onderweg moet genoeg zijn.... is dit alternatief en melig genoeg denk je?

Roos | 02-10-21 | 13:37

@Roos | 02-10-21 | 13:37:

Er zijn mensen die veel geld betalen voor parachutesprongen, dus onze melige kansenparels zullen hardstikke blij zijn met die gratis kans!
En een flesje water voor 9 cabaretiers lijkt me ruim voldoende; dat zal ze motiveren flink door te lopen. Een uitdaging heet dat, in managementstaal. En ze kunnen onderling foei-gesprekken houden om de verdeling van het water. Zoveel mogelijkheden, en zoveel vliegen in één klap.

Dandruff | 02-10-21 | 13:49

Hoe kan het dat dit soort figuren uit laten we zeggen de lagere sociale klasse dit soort topadvocaten krijgen? Wie betaalt die advocaat?

Barend Braakbal | 02-10-21 | 13:11 | 5

Het was dat Inez W al een cliënt heeft, anders was zij er als de kippen bijgeweest.

En u en ik zouden de volle pond moeten betalen, maar hé hiermee krijg je media-aandacht en dat vinden dat soort mensen geijl

Roos | 02-10-21 | 13:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus 8 Marokkanen en een Afghaan. Klinkt als het begin van een mop.

Watching the Wheels | 02-10-21 | 13:10

Eind-ho-ven
Woen-sel
Mo-cros
Kah-baaaaah

Omtzigtig | 02-10-21 | 12:58 | 3

Turken.

Wattman | 02-10-21 | 13:41

@Wattman | 02-10-21 | 13:41:

Hoewel zit niet zo in de straattaal, Bro man, maar dat neigt weer meer naar Noord Afrikaanse mediterranen. Allahu Akbar werd ook weer gebezigd in onderlinge chats...

Wattman | 02-10-21 | 13:49

Ja ik denk ook Noord-Afrikanen. Turken noem je ook niet zo snel meditteraan, me dunkt.

Omtzigtig | 02-10-21 | 15:55

Is er door de deug partijen en hun media steun geuit naar Wilders en Baudet, of houden ze het vooral bij Rutte.

Nuuk | 02-10-21 | 12:56 | 2

Hier is geen touw aan vast te knopen. Probeer het nog eens in het Nederlands.

* Il Principe * | 02-10-21 | 13:13

@* Il Principe * | 02-10-21 | 13:13: verkeerde reactie?

drastic | 02-10-21 | 13:15

Vertel eens. Wie onderhouden deze mannen?

bigstone | 02-10-21 | 12:55 | 4

@Watching the Wheels | 02-10-21 | 13:16|
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast. Probeert u het nog eens, maar ziet u het dan iets breder. Hoewel, veel breder dan Bruls komen ze ook weer niet. Afijn, u snapt zo ook wel wat ik bedoel.

Sjefke7807 | 02-10-21 | 13:26

@Sjefke7807 | 02-10-21 | 13:26:
Lol, Sharon Dijksma dan? O nee, wacht ... besef ineens dat ze allemaal uit dezelfde ruif eten. Schept waarschijnlijk een band met die terroristen. Wel raar dat ze elkaar dan naar het leven gaan staan, terwijl ze het goed hebben zonder al te veel fysieke inspanning.

Watching the Wheels | 02-10-21 | 13:46
▼ 1 antwoord verborgen

Even rustig afwachten of er meer boven tafel komt dan doodverwensingen.
Ik mag hopen voor het OM van wel.

hotmint | 02-10-21 | 12:49

Wie betaalt die Plasman toch de hele tijd?
Of is die vent zo goedkoop?

Nuchternederland | 02-10-21 | 12:47 | 3

Dat heet jezelf profileren. Over een paar jaar wordt zo iemand deken van de orde van advocaten of minister van Justitie, als het ministerie door krijgt dat je zo iemand beter aan jou zijde kunt scharen, dan levert het minder schade op.

me163komet | 02-10-21 | 12:51

@me163komet | 02-10-21 | 12:51: gaat nooit gebeuren. Dit is gewoon reclame voor zijn praktijk en streling van het ego. De man heeft daarnaast ambitie om de politiek in te gaan met een van corruptie verdachte populist.

BobDobalina | 02-10-21 | 12:55

Konden ze op links geen 2e volkert vinden om hun snode plannen ten uitvoer laten brengen??

Simon_Ketellapper | 02-10-21 | 12:47 | 3

Conservatief religieus is rechts, niet links.

* Il Principe * | 02-10-21 | 13:15

@* Il Principe * | 02-10-21 | 13:15:

In theorie wel. Maar zoals je weet staat links in het Westen al decennialang achter islamitisch extremisme. Er zijn wel enkele linkse mensen die islamitisch extremisme afwijzen, zie "Vrij Links" of Carel Brendel, maar die uitzonderingen op de regel worden door de linkse kerk allemaal als "extreemrechts" gezien.

Dandruff | 02-10-21 | 13:27

@* Il Principe * | 02-10-21 | 13:15: links is extreem rechts

Hiram | 02-10-21 | 13:37

Geen serieus plan voor een aanslag. Laat maar weer lopen. De beveiliging kan worden opgeheven.

HenkyPanky | 02-10-21 | 12:46 | 1

De advocaat zal zoiets altijd downplayen, daar wordt ie voor ingehuurd, kijk maar naar Mallorca. Carlo kreeg een duw, was dronken en viel net voordat er een stoeprand voorbijkwam met te hoge snelheid en tegen het verkeer in.

Toverkol | 02-10-21 | 14:34

In een sarcastische melige bui foute grappen maken moet kunnen toch.
Maak ze zelf ook graag over goden en profeten.

Ambiorix | 02-10-21 | 12:46 | 3

Sja, maar u heeft geen achtergrond waar zelfmoordaanslagen en terreur dagelijkse kost is. Dat is wel een dingetje.

Graaisnaaiert | 02-10-21 | 13:12

@Graaisnaaiert | 02-10-21 | 13:12:
De achtergrond waar je kop er af gaat als je iets onwelgevalligs zegt.
Vroegerrr moest je daarvoor naar het verre buitenland. Maar dat buitenland zit nu hier.
Dus maak maar eens een foute grap over een god of profeet. Doe dan !

Ambiorix | 02-10-21 | 13:37

Ik denk dat wij langs elkaar heen praten. Ik legde uw post zo uit dat u vond dat die grappen van ze wel moeten kunnen omdat het ook als grap kan worden uitgelegd en ik vind dat je dat wel serieus moet nemen omdat een heiden die hier een joke over Jezus maakt niet door de bisschop van Utrecht op een dodenlijst wordt gezet. Moslims nemen hier zelf wel het initiatief voor dus ieder gesprek daarover moet je dus behandelen alsof het serieus gemeend is.

Graaisnaaiert | 02-10-21 | 13:44

Rutte heeft ze toch zelf opgehaald?

zwenkwieltje | 02-10-21 | 12:46 | 2

8 va de de 9 zijn geboren in NL. Er is er maar 1 opgehaald (uit Afghanistan).

AmbtenaarInFunctie | 02-10-21 | 13:14

Maar oh wat is extreem-rechts gevaarlijk.

frickY | 02-10-21 | 12:41

And so it begins. Wie massaal mensen uit landen waar dreigen met geweld om hun zin te krijgen de gewoonste zaak van de wereld is binnenhaalt moet dus ook niet gek opkijken dat ze dat dan ook inderdaad gaan doen.
Voor het eerst is nu niet een "vuile racistische populist die er zelf om heeft gevraagd" maar een gerespecteerde en deugende mainstream politicus die de Islam geen strobreed in de weg legt aan de beurt.
Ik zeg maar 1 ding, hier heb ik nooit voor gestemd. Iets met een boontje dat om zijn loontje komt, dus.

Graaisnaaiert | 02-10-21 | 12:38

"Zijn cliënten erkennen de gesprekken, maar hebben volgens Plasman verklaard dat het gaat om ’sarcasme en zeer foute humor, in melige buien’.

Ik geloof er gewoon geen ene reet van. Ik herinner me ook dat bepaalde ISers, waarvan foto's uit het kalifaat opdoken waarop ze te zien zijn met wapens - een pistool, een kalshkikov - als ze weer terug willen naar Nederland, of alweer terug zijn en hun rechtszaakje hebben, altijd zeggen dat dat ook niets te betekenen heeft, dat het gewoon 'stoerdoenerij' was. Moslims, en met name fundamentalisten, liegen allemaal dat ze barsten.

Geradicaliseerde, godsdienstwaanzinnige moslims is gewoon het allergrootste kutvolk dat er op deze planeet rondloopt. Nederland zou ernaar moeten streven om die lieden met alles wat in haar macht ligt buiten de deur te houden, of, in het geval van deze 9 terroristen, ze er voorgoed uit te trappen.

In plaats daarvan zullen deze 9 moslimterroristen wel weer een 'standje' krijgen, en worden binnenkort de volgende 5 'naïeve' IS bruidjes + schattige kalifaatkindjes weer comfortabel per vliegtuig 'gerepatrieerd' (komt van 'patria', Latijn voor 'vaderland'; alsof Nederland hun 'vaderland' zou zijn; that's a laugh), omdat ze in staat moeten worden gesteld hier hun rechtszaakje bij te wonen.

Nederland is een raar gekkenhuis geworden.

Dr_Johnson | 02-10-21 | 12:36 | 2

Tsja, dat haden we met zijn allen kunnen voorkomen. En als dat het Nederlandse volk ook maar iets geinteresseerd had, dan hadden we nu een formatie gehad onder Premier Wilders. Conclusie, de gemiddelde Nederlander vind het wel best dat die kalifaatkippen plus aanhang terugkomen naar Nederland en gokken er op dat als er iets gebeurd de kans heel erg klein is dat het hun treft.

me163komet | 02-10-21 | 12:41

@Dr_Johnson | 02-10-21 | 12:36 |
Het valt allemaal onder "Taqiyya" mijn waarde Dr. Een begrip dat meer mensen eens wat nader zouden moeten bestuderen. Ze lachen de naïeve Kafir recht in het gezicht uit en nòg denkt men met vredelievend fatsoenlijk volk te maken te hebben.

Sjefke7807 | 02-10-21 | 12:50

Poh een cel met 9 koppen. Groeien die ook weer terug bij het afhakken. Ben er stil van

Munnie-talks | 02-10-21 | 12:36 | 1

Je hoeft ze niet eens af te hakken. Een cel volstaat. Zolang dat definitief en permanent is zonder kans op vervroegde vrijlating.

Graaisnaaiert | 02-10-21 | 12:40

Lach-of-ik-schiet humor.

Mr_Natural | 02-10-21 | 12:35

De AIVD zal vast z'n vermoedens hebben, maar de publiekelijk bekende "bewijzen" zijn wel heel erg dun. Ik ben een groter fan van een fatsoenlijk werkende rechtsstaat waar er meer nodig is dan "wrongthink" voor politionele en juridische consequenties dan dat ik fan ben van al die "nederlanders". Maar goed, sinds een jaar of 20 is dat ook alweer een gepasseerd station. We wachten de rechtzaak wel af. Als het rechtssysteem zou werken dan verwacht ik met wat er nu bekend is weinig meer dan een "foei" en excuses voor het overdreven ingrijpen.

PolarWolf | 02-10-21 | 12:31 | 1

Onze rechtspraak is niet berekend op doorgedraaide fanatici met hun wortels in een cultuur waar wangedrag ideologisch wordt beloond, waar je met dreigen met en toepassen van geweld het verste mee komt en waar empathie als zwakte wordt uitgelegd. Zo simpel is het en zijn weten het en lachen ons ermee in ons gezicht over uit.

Graaisnaaiert | 02-10-21 | 13:50
-weggejorist-
RemcovanderLinden | 02-10-21 | 12:30 | 1

Booslims staan niet bekend om hun humor.

Mahatma | 02-10-21 | 12:29

Bij overtuigde cynici als Mark Rutte en Geert Wilders kun je inderdaad maar beter niet met sarcasme aan komen. De rechtsfilosoof Thierry Baudet zie ik acuut peinzend nog dieper in zijn halfvolle wijnglas turen. Kijkend naar de Nederlandse coulance op het gebied van listige geldstromen, zie ik geen enkel motief voor een door bovenaf opgelegde executie.

Een merkwaardige casus, vooralsnog zonder echte aanknooppunten. Of leek het er vorige week inderdaad op dat nieuwe verkiezingen onvermijdelijk waren? Wag the Dog?

Hetkanverkeren | 02-10-21 | 12:28 | 1

Who let the dogs out? Woof, woof, woof

Adriel | 02-10-21 | 12:30

Inmiddels bedreigen het terrorisme en de georganiseerde misdaad dus het hart van onze democratie. Gaan we dan nú eindelijk een slot op de voordeur zetten?

MickeyGouda | 02-10-21 | 12:22 | 3

Verrijking van Europa moet en zal gebeuren ongeacht de gevolgen.

Adriel | 02-10-21 | 12:23

De vraag die nu bij mij opkomt is voor wie dat slot bedoeld is, voor mensen die van buiten hier naar toe komen met slechte bedoelingen, of straks ook om ons -de autochtone europese burger- in zijn/haar vrijheden te beperken. Het een sluit het ander namelijk niet uit.

me163komet | 02-10-21 | 12:46

Helaas zien deugmedia en hun meelopers Baudet en Wilders niet als a priori hart van onze democratie….dus 2 uit 3 targets zijn voor hen loslopend wild sowieso.

de directeur | 02-10-21 | 13:37

Misschien is mijn kennis op dit vlak te beperkt, maar een tribunaal is toch gewoon een versie van een gerechtshof? Zeggen dat je iemand graag voor de rechter ziet staan lijkt me toch weinig gevaarlijks aan? Ik vermoed dat ik het zelf mogelijk wel eens geopperd heb voor sommige politici.

Upendo | 02-10-21 | 12:21

Er zit ook een Afghaan tussen maar die volgens Plasman alleen de tolk !

Castor12 | 02-10-21 | 12:17 | 1

Niet de tolk maar de dolk.

Simon_Ketellapper | 02-10-21 | 12:44

Alle humor mag. Laat me maar lezen om welke humor deze deze mediterrane gasten zo bekend zijn geworden. Ken je de mop die 2 vliegtuigen en het wtc? Ken je de mop over 4 russen en een bukrakket? Ken je de mop over een rijkeluis zoontje op een tropisch eiland en een blond meisje? Ken je de mop van 9 Brabanders met een migratie achtergrond...

wie zal het zeggen | 02-10-21 | 12:17

Wilders, OK. Baudet, t zal maar Rutte als doelwit? Komt wel heeeel goed uit.

Lepo | 02-10-21 | 12:14

Wilders, Baudet en Rutte als doelen? Conclusie is dat de verdachten Kaag aanhangers zijn.

entredeuxbieres | 02-10-21 | 12:13

Is ook altijd weer lachen als een een 'extreem-rechts' complot wordt ontmaskerd. Dan hebben ze weer wat simpele zielen zonder vrienden of familie die ernstige problemen kunnen maken op twitter opgespoord en voor de haaien gegooid. En het land is weer in rep er roer vanwege het naderende extreemrechtse gevaar.

Sans Comique | 02-10-21 | 12:12 | 1

Precies. Er wordt met twee maten gemeten als deze 'mediterrane' complotterroristen - plus 1 Afghaan; kan die nog teruggestuurd worden? - geen straf opgelegd krijgen.

Toos Bevergeil | 02-10-21 | 12:23

Dus als schrijf dat Mark Rutte door zijn doctrine een lachende lul is geworden, sta ik al op scherp bij de AIVD. 1984...

Zuma | 02-10-21 | 12:11 | 1

Jij hebt - net als ik- een kroontje bij geen stijl. Wij staan bij iedere veiligheidsdienst ter wereld reeds op scherp. Oh , wacht even, ben zo terug, er wordt op de voordeur geklopt.

me163komet | 02-10-21 | 12:47

Altijd weer die Johans en Rodericks.

Kaiserrer | 02-10-21 | 12:11

Het zegt wat over het vermogen en de kwaliteit en aanwezigheid van expertise van het Nederlands rechtssysteem in de omgang met moslimterroristen in het algemeen en IS aanhangers in het bijzonder dat een advocaat als Plasman meent dat de verdediging zich kan baseren op de strategie dat moslimterrorisme eigenlijk niet veel meer dan uit de hand gelopen grappenmakerij is.

Mazzelstof | 02-10-21 | 12:10

Kan niet wachten tot ze in het AD als de echte slachtoffers worden gepresenteerd .

Castor12 | 02-10-21 | 12:09

Hoe kunnen die gasten Plasman betalen? Regelt Saoedi Arabia of de moskee?

MargauxGrandCru | 02-10-21 | 12:08 | 1

Iets met stront en vliegen mompelt ...

Castor12 | 02-10-21 | 12:10

Mediterranen met humor. Huh? Dat zou betekenen dat ze waarde zouden kunnen toevoegen in een andere samenleving. Dat is echt nieuws.

Graaier | 02-10-21 | 12:08

Haha, die laatste zin. Mooi!

pibasso | 02-10-21 | 12:06

Het is wachten op teksten zoals:
Ze werden toch wel serieus geprovoceerd.
Het is heel moeilijk om maar steeds beledigd te worden en niks te mogen doen.
We moeten begrip hebben voor hun mening.

pejoar | 02-10-21 | 12:03 | 1

U vergeet beklemmende jeugd en gebrek aan hangplekken (met parkeergelegenheid voor de Audi RS) en de haakjes voor de diagonale LV imitatie tasjes.

P. Breidel | 02-10-21 | 12:23

Mediterrane humor: Eerst Napels zien en dan je doodlachen.

Mr_Natural | 02-10-21 | 12:03 | 1

See NippIes and Do

Piet Karbiet | 02-10-21 | 12:10

Wat een walgelijke etnische profilering. "Mensen met een Nederlands paspoort", "Mediterrane achtergrond", ''Geboren in Nederland",
Het gaat er toch niet om welk paspoort je hebt, wat je achtergrond is of waar je geboren bent. Het gaat er om wat er in je hoofd omgaat. Welke reden was er om een aanslag te beramen op deze politici?
Was het een criminele organisatie, die politici onder druk wilde zetten om zo af te dwingen dat hun misdadige activiteiten ongemoeid bleven? Zoiets zou ik mij kunnen voorstellen bij een premier, maar niet bij 2 leden van de oppositie die niets in de melk te brokkelen hebben.
Was het vanwege een bepaalde politieke overtuiging, die met geweld kracht bijgezet moest worden? Tegenstanders van de coronamaatregelen? Onwaarschijnlijk omdat de premier en de beide leden van de oppositie totaal verschillende standpunten uitdragen omtrent dat onderwerp.
Welke ideologie zou nu de pijlen richten op specifiek deze politici? Ik zou dat graag teruglezen in nieuwsmedia als De Volkskrant, Het Parool, Trouw, NRC en NOS.

Arnold Layne | 02-10-21 | 12:02 | 5

Volgens hun advocaat ging het om melige grappen en sarcasme. Dus.

Toos Bevergeil | 02-10-21 | 12:25

Het gaat er toch niet om welk paspoort je hebt,..

Ja, dat gaat het wel.
Dat is in deze kwestie relevante informatie. En etnisch profileren is igv opsporing van strafbare feiten (Of terrorisme) toegestaan en gewenst. www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

gaffelbaard | 02-10-21 | 12:28

Het gaat er niet om wat je achtergrond is ????

Natuurlijk wel. Je achtergrond en afkomst bepalen wie je bent, wat je gelooft, wat je waarden zijn.

Arachne | 02-10-21 | 14:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Er werd bij een verdachte een galg in de schuur gevonden, ook humor zeker?

Mr_Natural | 02-10-21 | 12:02 | 1

Galgenhumor, jazeker.

Pimp my Voortuin | 02-10-21 | 12:20

Wilders werd al beveiligd. Rutte kreeg, met gejuich van de MSM, beveiliging. Alleen over Baudet heb ik niks gehoord. Is het fout om iets te vermelden over Baudet?

swapper | 02-10-21 | 12:01

De aanslagen zijn duidelijk niet gelukt.

Rest In Privacy | 02-10-21 | 12:00

¨Minder minder minder¨. Sarcasme, foute humor, in een melige bui.

squadra | 02-10-21 | 12:00

Je moet wat…stierenvechten mag ook al niet meer…

degelukkigehollander | 02-10-21 | 11:59 | 4

@Kowalski11 | 02-10-21 | 12:11: En ook met de testikels strak afgebonden zodat je altijd bent afgeleid door de pijn.

Sans Comique | 02-10-21 | 12:14

@Sans Comique | 02-10-21 | 12:14: Mag ook, maar ik denk dat hij er sowieso niet de ballen voor heeft.

Kowalski11 | 02-10-21 | 12:17

Jawel hoor. De boer bij mij achter heeft een flinke beul staan. U mag er van hem zo mee vechten.

squadra | 02-10-21 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte is door zijn spindokters in het lijstje gezet om de trut wat krediet te geven, in werkelijkheid is trutje Rutte de grootste vriend van alles wat terreur voorstaat.

swebe | 02-10-21 | 11:59

Iets voor de Oudejaarsconference?

Mr_Natural | 02-10-21 | 11:52 | 2

Méditerranée zo blauw zo blauw.

impy | 02-10-21 | 11:55

Iedereen weet dat mensen met een mediterrane achtergrond vol met humor zitten.

Hypno2050 | 02-10-21 | 11:52 | 2

Het begint al in Napels.

van Oeffelen | 02-10-21 | 11:54

@Hypno2050: Het wil er alleen niet zo uitkomen.

Lubbberrtt | 02-10-21 | 12:04

Medi Terranen, zijn dat een soort intergalactische dokters zonder grenzen?

Mr_Natural | 02-10-21 | 11:51 | 1

Flying Medi Terranen.

Lorejas | 02-10-21 | 11:59

Altijd die klote Spanjaarden!

Eduardo- | 02-10-21 | 11:50 | 8

@gaffelbaard | 02-10-21 | 12:21|
Om even op uw uitmuntende tegel door te borduren; Het fabeltje dat al-Andalus een toonbeeld van tolerantie en vooruitgang was mag ook zo de kliko in. De nog aanwezige Joden en christenen mochten blijven leven... als Dhimmi zonder enig recht en gedwongen de Jizya te betalen wilden zij dat leven behouden. Verder was het voor hen verboden de eigen religieuze feesten, missen e.d. openlijk te vieren en was alle 'vooruitgang' enkel en alleen afkomstig van hetgeen dat men de christelijke slaven(!) liet doen, bouwen of opschrijven. Zelf bracht de islam daar niets dan religieuze achterlijkheid, Apartheid, jawel, en onverdraagzaamheid tot in het kwadraat.

Sjefke7807 | 02-10-21 | 12:59

@Sjefke7807 | 02-10-21 | 12:59:

U schrijft: De nog aanwezige Joden en christenen mochten blijven leven... als Dhimmi zonder enig recht en gedwongen de Jizya te betalen wilden zij dat leven behouden.

De feiten:

In the spring of 711, a Muslim army invaded Iberia led by Tariq ibn Ziyad, serving the Arab governor Musa ibn Nusayr, at Guadalete they swiftly defeated Roderick (Luthariq) the Visigoth King and then marched northward to the Visigoth capital of Toledo. Both Latin and Arabic chroniclers record that the Jews of the city “opened the gates of Toledo” to Tariq, who conquered the city. With more cities to take Tariq left Toledo and entrusted its protection to a garrison of Jewish soldiers, whom had rose up against the Catholic Visigoths and opened the gates.

When Tariq’s master, Musa ibn Nusayr, arrived in Iberia with a large Arab force he seized Seville and like Tariq before him, he entrusted the city to its Jewish inhabitants until his return.

There is no greater example of Jewish and Muslim coexistence than al-Andalus, the Jews not only fought side by side with their Muslim cousins, but under the caliphates born out of the conquests the Jews lived as a free and protected people who were able reach the highest of positions in this new society.

Al Andaluz kende inderdaad alleen christelijke slaven.

Arachne | 02-10-21 | 14:00

@Arachne | 02-10-21 | 14:00:
Ook dat is niet waar. In die tijd werd er gewoon vrolijk op los geplunderd, en maakten ze iedereen tot slaaf die ze konden gebruiken of verkopen.

Ach, alles bij elkaar genomen toont je reactie dat - i.t.t. NLers en hun aandeel in de TAS - over het algemeen in onze maatschappij, en binnen de islamitische gemeenschap in NL en daarbuiten, mensen nog niet bereid zijn het aandeel van de moslims (en vele mosimlanden) in de slavernij (TAS, Sub-sahara, Ottomaanse, Barbarijse en helaas ook de moderne slavernij) te erkennen.

gaffelbaard | 02-10-21 | 20:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Even een off-topic en een prangende vraag (wellicht heb ik iets gemist): ik mis Van Rossem al een tijdje, ook op Twitter en zag deze week op NN nog heel even iets voorbijkomen. Iemand?

Dubbelepunthoofd | 02-10-21 | 11:49 | 4

Twitter al zeker een uur geleden.

Wattman | 02-10-21 | 11:58

@Dubbelepunthoofd: Hmmm, zou het iets met dat #IkWeiger van doen hebben ?

Lubbberrtt | 02-10-21 | 12:06

Zijn column in de Nieuwe Revu heeft hij ook gewoon geleverd.

Kowalski11 | 02-10-21 | 12:13
▼ 1 antwoord verborgen

Goh.
Door vorige aanslagen weten we dat de terrorist(en) altijd hulp van iemsnd krijgen. Er is altijd iemand die de boel aanstuurt, inlichtingen en middelen verschaft, met geld de boel financiert, wapens levert, etc. Daarom,

Door WIE zou deze ISIS cel, of DAESH cel, gefinancierd zijn? Wat denkt u?

A. Jesse en Kauthar van het Groen Links Broederschap,
B. De man van Sigrid Kaag D66, want NLers zijn zionisten, boehhhh!!!
C. Dit is een false flag. Rutte heeft dat truukje afgekeken van Ome Erdogan, de QR maatschappij heeft een excuus nodig.
D. De rabiaten en jihadinfiltranten van de AFA want het hoogste doel is anarchie (en nu ik eraan denk youtu.be/qbmWs6Jf5dc )
E. iets anders ..

gaffelbaard | 02-10-21 | 11:48 | 1

ISIS is opgezet door de VS en SA met hulp van Israël *).
Verdeel en heers; FUD. FUD is een afkorting die staat voor Fear, Uncertainty, and Doubt. In het Nederlands: 'Angst, Onzekerheid en Twijfel'.

*) In June 2015, the Times of Israel quoted former Israeli defense minister Moshe Ya’alon, saying

“(W)e’ve assisted (anti-government terrorist groups in Syria on) two conditions. That they don’t get too close to (Israel’s) border, and…don’t touch the Druze.”

Arachne | 02-10-21 | 13:52

Oké, nu mag Rutte weer naar Madame Tussauds.

Zyprexa20mg | 02-10-21 | 11:47

Tuurlijk geloven we dat het maar een gebbetje was.

kleinvrouwke | 02-10-21 | 11:46
-weggejorist-
Stinkend_zadel | 02-10-21 | 11:45 | 3

Komt dit nou nog bovenop die spotters van Taghi of zijn dit dezelfde 'aan Mocro Mafia gelieerde' verdachten? Ze hebben nogal wat gemeen namelijk.

SeingaltUNo | 02-10-21 | 11:45
-weggejorist-
van Oeffelen | 02-10-21 | 11:45 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Nou vraag me af wat ze gaan krijgen als je met hetzelfde excuus nog steeds 2.5 jaar krijgt geeist van het OM voor op willen blazen met een vuurwerkbom van een vaccinatielocatie?

Sessine | 02-10-21 | 11:44

Jezus alweer.plasman? Lijkt.me geen piket advocaat. Hoe.komen ze aan dat geld

SinisterNL | 02-10-21 | 11:43 | 1

Geld niet nodig , het gaat Plasman om de exposure net als een een Roethof .
Binnenkort weer bij Jinek en daarna zakken vullen .

Castor12 | 02-10-21 | 12:16

Bij Plasman is elke misdadiger onschuldig.

gerrit5042 | 02-10-21 | 11:43

Het zal ook nooit ophouden zolang wij een limbisch systeem in onze nek/hoofd hebben wat voortdurend aan staat: we dreigen en we vangen dreiging op. Abstracte fenomenen welke nuttig gebruikt worden, wat zullen we zeggen, voor doeleinden. Vul maar zelf in, oneindig.

nobodiesunmighty | 02-10-21 | 11:49

Zolang Wilders niet vrij kan leven vanwege bedreigingen uit islamitische hoek krijgt hij mijn stem.

swassannuf | 02-10-21 | 13:52

Tsja, duidelijk gevalletje verkennen van de reikwijdte van de wet.

Hadena | 02-10-21 | 11:42

Dat soort teksten in socialmedia das zoiets als luid roepen op een airport, heb een bom bij me toch?

william7055 | 02-10-21 | 11:42

Marok... eh Mediterranen en humor?

J.P.Drapeau | 02-10-21 | 11:41 | 1

Mijn raketwerper heeft meer humor denk ik.

Lorejas | 02-10-21 | 11:45

Ha HA ha ha das een goeie

Piet Karbiet | 02-10-21 | 11:40

Het is goed dat ze opgepakt zijn. Stel je voor dat ze een aanslag hadden gepleegd op die bende van drie. Dan zouden politici nog harder gaan deugen en wegkijken.

aflaatverkoper | 02-10-21 | 11:40 | 1

Is een mooie.

Gokmaar | 02-10-21 | 13:20

Dat de Nederlandse premier zowel bedreigd wordt door Taghi als jihadisten is geen toeval. De motieven lijken op elkaar. Een motief dat zo oud is als de mensheid. Verovering, een andere stam eronder krijgen, en je niet laten overheersen.

Rest In Privacy | 02-10-21 | 11:39

Die twee blauwe baretten naast Rutte, op die Telegraaffoto, dan denk ik: Pak 'm dan op, heren. Hij staat naast jullie.

zeurmachine | 02-10-21 | 11:38

Naam + achternaam openbaren a.u.b, heel Nederland mag zien wie deze mensen zijn.

Adriel | 02-10-21 | 11:36 | 5

Del Torro, Vinzenci, kaflikona,

SinisterNL | 02-10-21 | 11:44
▼ 2 antwoorden verborgen

De advocaat heeft altijd een praatje klaar voor de media, ervan uitgaande dat de gemiddelde lezer geen korreltjes zout klaar heeft liggen.

Egerius | 02-10-21 | 11:36

Ik weet het niet. Kan de politie meelezen met WhatsApp berichten die in een groep worden gestuurd? Ik app met mijn neef ook wel eens hele slechte dingen in melige buien. Als dat wordt onderschept kunnen de mensen die het lezen er dingen bij gaan denken die echt absoluut nooit (zouden) gaan gebeuren. Als mijn neef zegt ik snij nog eens de kop van mijn ex eraf en ik zeg dat ik meedoe, en er wordt meegelezen dan worden we opgepakt? Ik moet even denken aan het sleepnet gedoe. Zijn die mensen gepakt o.b.v. berichten die ze openbaar op Facebook hebben geplaatst? Dan was het ook flauwekul. Als ik zonodig iemand wil omleggen ga ik dat niet via social media ofzo overleggen. Denk ik dan maar.

Leptob | 02-10-21 | 11:35 | 3

Deze jongens mogen vanwege hun religie niet gezellig samenkomen in een café. Derhalve moeten ze alles wel voorbereiden via social media. Eigenlijk zijn ze dus heel zielig. [/advocaatvandeduivel]

Egerius | 02-10-21 | 11:38

Men kan alles meelezen, whatsapp is tegenwoordig google, dus iedere politie/overheids/veiligheids dienst kan alle berichten naar hartelust meelezen, al zal men je doen willen geloven dat dit niet zo is.

me163komet | 02-10-21 | 12:16

Amerikaanse software in handen van Facebook. Hoe goed beveiligd denkt u zelf dat uw gesprekken zijn? Haha.

De beste kans op veiligheid geef ik u met Signal, en wel hierom: signal.org/blog/cellebrite-vulnerabil...

Maar volledige zekerheid heeft u nooit in de digitale wereld.

nieuwe_Deen | 02-10-21 | 12:30

(Even m'n eerdere tegel verplaatsen naar dit passender topic.)

Hoeveel mensen / politici op (extreem) links en mensen met een migratie achtergrond in Nederland hebben (fulltime) politie beveiliging nodig?

Het ware en grote gevaar voor hen zit , als we de onderzoeken moeten geloven, blijkbaar steeds meer bij mensen / politici op (extreem) rechts.

Want mensen / politici op (extreem) rechts verscherpen blijkbaar het debat op dusdanige wijze waardoor mensen / politici op (extreem) links en mensen met een migratie achtergrond in Nederland direct en aantoonbaar gevaar lopen.

Toch?

Dr.Mabuse | 02-10-21 | 11:34 | 2

De kogels komen van links dus is het grote gevaar de Nederlandse nazi partij met 20 leden. Logisch.

Rest In Privacy | 02-10-21 | 11:37

@Jezus_Boeddha | 02-10-21 | 11:37: Klopt. de redenatie daarachter is dan weer dat als die nazi's er niet geweest waren die linkse figuren niet getriggered zouden zijn om actie te ondernemen. En zo is de cirkelredenatie rond en is het dus toch -linksom of rechtsom- weer de schuld van rechts dat er geweld is gepleegd. Slim he?

me163komet | 02-10-21 | 12:13

Ondertussen komen tonnen coke het land binnen. Is daar nog nieuws over?

Harry.Langezwaal | 02-10-21 | 11:34 | 2

0% BTW en accijns..

tiku99 | 02-10-21 | 11:37

Was een vergislevering, Gordon had z'n nieuwe adres in Dubai nog niet doorgegeven.

Festen | 02-10-21 | 12:08

Ik hou wel van humor net over het randje.
Waar kan ik de teksten vinden?

Schadenfreude | 02-10-21 | 11:34

Ach ja joh, niet meer doen in de social media en dan is alles wieder koek un ei. Weet niet hoor @Pritt.....

SoepKip | 02-10-21 | 11:33

Met kritiek op Rutte steun je terrorisme en thoughtcrime.

Reebensteeltje | 02-10-21 | 11:32 | 2

Met kritiek op Rutte steun je juist géén terrorisme.

PearlJamie | 02-10-21 | 11:39

Rutte tegen Wilders: mag ik een tijdje bij jou komen logeren?

keestelpro | 02-10-21 | 11:32 | 1

Wilders: Ja best Mark, ik weet wat je doormaakt, maar je blijft uit mijn poepertje.

squadra | 02-10-21 | 12:28

En Plasman staat gelijk weer klaar om de terroristen te verdedigen. Landverrader.

overVecht | 02-10-21 | 11:31 | 3

Dat lijkt me dan weer goed te billijken in een ontwikkelde rechtsstaat

jeweettochniet | 02-10-21 | 11:34

Maar daar wordt hij voor betaald.

Rest In Privacy | 02-10-21 | 11:35

Wat zouden toeslaggedupeerden allemaal uitkramen in een melige bui?

gemeentereiniging | 02-10-21 | 11:31 | 1

'Wie het laatst lacht, lacht het hardst'?

Papa Jones | 02-10-21 | 11:36

Mediterrane achtergrond.
Dacht ik het niet?
Altijd weer die Grieken!

Kapitein Sjaak Mus | 02-10-21 | 11:31 | 1

Het motief zal vast in de rentebetalingen liggen.

impy | 02-10-21 | 11:40

En dan nog ISIS vrouwen en kinderen naar Nederland halen.

Waarmee je mogelijke aanslagplegers vrijwillig Nederland binnen haalt en de Nederlandse bevolking aan gevaar blootstelt.

Hoe gek kan je als regering zijn.

Swieberj | 02-10-21 | 11:31 | 2

Misschien ziet Rutte het niet meer zitten

hotbrasil | 02-10-21 | 11:36

En zo is het.

zwenkwieltje | 02-10-21 | 12:36

Af en toe een dickpic tussen je berichten plaatsen dan hebben de meeste rechercheurs er al geen zin meer in

jeweettochniet | 02-10-21 | 11:31 | 2

Dan heb je juist de vrouwelijke geïnteresseerd

ditotje | 02-10-21 | 12:33

Wat je kunt doen om te voorkomen dat automatische systemen triggeren op je berichten, is om woorden bewust verkeerd te spellen. Bijvoorbeeld: "pakedje aphgeggeven aan bollle".

gekwetst | 02-10-21 | 12:58

Ach.

Peter Plasman.

Koekoek.

Daar is ie weer.

Dr.Mabuse | 02-10-21 | 11:30 | 1

Maandag prominent bij OP1, niemand die kijkt

Tobi | 02-10-21 | 11:46

Islamisme heeft het niet zo op homo's, rechts en intellectuele sofisten.

Kaas de Vies | 02-10-21 | 11:30 | 3

Hebben minder met links dan met rechts dacht je ook niet

jeweettochniet | 02-10-21 | 11:32

Aan el Baudet hebben ze een anders een aardige mede-antisemiet
tijdens een van zijn sarcastische, danwel melige buien, dat is

Tobi | 02-10-21 | 11:45

@jeweettochniet | 02-10-21 | 11:32: De islam is een wereldomvattende ideologie/religie, die open staat voor iedereen, ongeacht kleur, geur, oriëntatie, positie, enzovoorts.
De ummah is een. De islam geeft tot in detail regels voor het gehele leven, persoonlijk en publiek. Dit hebben zij gemeen met het jodendom en het communisme, welk beiden links zijn.

Arachne | 02-10-21 | 13:45

Dit zijn waarschijn gewoon voetbalfans die een moord zouden doen voor een meet & greet met Bryan Roy.

keestelpro | 02-10-21 | 11:30 | 1

Lol,ik zie het.

ditotje | 02-10-21 | 12:32

In Signal daarentegen, daarin kun je gewoon losgaan.

wilmeister00 | 02-10-21 | 11:29 | 3

Weet je wie er in Signal / Signaal ook losgingen?

Dr.Mabuse | 02-10-21 | 11:31

Ik zie hier een politie-hield-hen-al-langere-tijd-in-de-gaten aankomen over een aantal jaren.

Tiscali-2 | 02-10-21 | 11:29

Vroeg of laat gaat het toch wel gebeuren. Alsof die 9 de enige zijn met die snode plannen tot moord.
Nope niet dus. We zijn er mee omgeven in ons te volle kleine kikkerland van weleer.
En het hoeft volgens mij niet eens een terrorist van niet westerse afkomst te zijn.
Want is het geen allah akbar leus dan is het wel een linkse of rechtse extremist.
Al met al is ons land al helemaal naar de klote.
Maar in den haag gaan de oogjes misschien nu pas een beetje open. Ik wil nederland terug,ja en gerust met alle kleuren , en dus multi culti. .Maar wel ons nederland waar we ooit zo trots hebben gevochten!

haatsmurfin | 02-10-21 | 11:28 | 3

We en vechten? Dit moet sarcasme zijn?

Hai D. | 02-10-21 | 11:32

@Hai D. | 02-10-21 | 11:32:
Achteraf zaten we allemaal in het verzet.

DenBeert | 02-10-21 | 12:20

Ik denk niet dat er nog iets is om voor te vechten wanneer Nederlandse vrouwen al zover zijn dat zij liever geen Nederlandse man meer hebben, en Nederlandse mannen Nederlandse vrouwen ook maar opgeven. Of andersom. En of het nu over Man of vrouw gaat, arbeider of ondernemer, laagopgeleid of hoogopgeleid, rijk of arm of Nederlander of allochtoon; wie is er nog niet tegen elkaar opgezet in ''ons'' land? De sociale cohesie is weg. Niemand heeft nog iets met iemand te maken lijkt wel. Met dank aan PvdA, D66, de VVD en het CDA. Van links tot rechts. Allemaal ingeslapen partijpolitiek. En het volk? Ach, dat populistische plebs heeft het maar te accepteren. Er zijn teveel mensen die dit oké vinden. Het is dus gewoon wachten tot de boel instort. Ikke, ikke, ikke. Leuk man.

VBO_B_Niveau | 02-10-21 | 12:32

Nu zullen we het hebben IS'ers met een melige bui net alsof die gasten humor hebben.
Het maakt hun verdediging niet erg geloofwaardig.

botbot | 02-10-21 | 11:26 | 2

Het hele verhaal is ongeloofwaardig. Ik kan me voorstellen dat onze overheid het in z'n botte hersens haalt om dit verhaal te verzinnen om de aandacht af te leiden van het gepruts van Rutte.
Wat heeft Baudet gezegd of gedaan tegen moslims? Niks namelijk. En Rutte? Ook niks, die wil juist meer.
Het verhaal klopt gewoon niet en is te overtrokken.

Bakkeleures | 02-10-21 | 11:53

@Bakkeleures | 02-10-21 | 11:53: Maakt niet zoveel uit wat die drie over moslims hebben gezegd.
Het zijn alle drie gore klootzakken en Kaag kan er ook wel bij.
Ik zal er geen traan om laten als ze die vier van de aardbodem verdwijnen en ik kan er nog meer opnoemen die mogen verdwijnen.
Vooral veel geld uitgeven aan andere landen en bedrijven en de Nederlandse bevolking laten stikken.
Er zijn namelijk weinig mensen in de politiek die eerlijk zijn.

loekdeleeuw | 02-10-21 | 12:56

"sarcasme en zeer foute humor, in melige buien"
Reaguurders confirmed.

keestelpro | 02-10-21 | 11:26

Dacht dat telegram wel aardig versleuteld was

jeweettochniet | 02-10-21 | 11:26 | 4

Ja hoe komen ze hier achter? Was er een mol in het spel en zijn de telefoons daarna gericht getapt?

sioux_ | 02-10-21 | 11:46

Dat versleutelen heeft natuurlijk weinig zin als je bijv zo'n handige toetsenbord app gebruikt die zelf alles kan loggen en voor die handige autocorrectie steeds zelf rechtstreeks met internet babbelt.

BokoHalal | 02-10-21 | 11:55

Als telegram zelf de sleutels verzogt, dan is dat natuurlijk alleen maar handige marketingtaal.

gekwetst | 02-10-21 | 12:09
▼ 1 antwoord verborgen

Best Pritt,
"Schorriemorries"?
Kan hier niet beter gesproken worden van "Schorriemoren"?

Kapitein Sjaak Mus | 02-10-21 | 11:25

Bryan Roy. Die kan heel goed voetballen toch?

blikjegrolsch | 02-10-21 | 11:25 | 6

@Patje | 02-10-21 | 11:58: Ik lees op dat Twitter ook veel steunbetuigingen voor zijn uitlatingen, tsja.... ik snap hem wel (Rutte heeft inderdaad veel op zijn kerfstok) maar je moet je niet gaan verlagen tot dit soort bedreigingen richting Rutte of wie dan ook. Dank overigens voor de links, ik kan dat even niet meer sinds ik een maand in de GS cel zat wegens een fout reaguursel van mij richting 1 van de columnisten hier.

Keyboardspeler | 02-10-21 | 13:13

@keyboardspeler:
Dan wordt je inderdaad tijdelijk kalt gestellt, hoe onschuldig je ook denkt dat je reaguursel is. Voortaan maar op het topic reageren. Of helemaal niet.

Nostra da Mus | 02-10-21 | 14:01

@Nostra da Mus | 02-10-21 | 14:01: Nou, zo onschuldig was die bijdrage van mij richting een bepaalde columnist niet, gaf hem een behoorlijke veeg uit de pan, met verwijzing naar Joop en zo... dus dat laat ik voortaan wel uit mijn hoofd.

Zat overigens wel te balen toen ik nog net niet kon reaguren terwijl er van alles aan de hand was in en rond het kabinet, de ene na de andere trapten ze eruit of stapten z.g. zelf op, dus ik heb mijn lesje wel geleerd... zijn best spannende tijden want wie zegt mij dat dit huidige kabinet wel door kan gaan, ik weet overigens niet wie dat dan weer moet gaan begeleiden als informateur... heb ik iets gemist of zo, want Remkes is nu toch gestopt?

Keyboardspeler | 02-10-21 | 15:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Een Nederlands paspoort is in feite al super verdacht. Dan kan je te maken hebben met de gevaarlijkste gek. Ik verstop mijn paspoort dan ook zeer goed als ik in het buitenland ben.

keestelpro | 02-10-21 | 11:23 | 7

@eerstneukendanpraten | 02-10-21 | 11:50:
Het GroensLinks Politburo wil wel meer invoeren en zal dat ongetwijfeld blijven doen
probleem voor hun klapvee is wel dat dat veelal NIMBY lieden zijn die niet zitten te wachten op meer windwieken of immigranten en hun overtuigingen
Je mag toch hopen (maar dat geldt ook voor het VVD stemvee) dat men eindelijk eens tot inzicht komt dat zulke partijen niet in hun burgerbelang opereren
Maar dat is ongetwijfeld allemaal ijdele hoop; we gaan erin 0031 dankzij GL en VVD allemaal aan

Tobi | 02-10-21 | 12:19

@keestelpro | 02-10-21 | 11:43:
Lol kees, als ik hier in Engeland vertel dat ik Nederlander ben die in Engeland woon,verklaren ze me voor gek want Nederland is het beloofde land,lmfao

ditotje | 02-10-21 | 12:30
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland