Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

+1200 instroom. Tijd voor MigratieNoodtoestand

Het kan zo niet langer. U moet kiezen: grutto's of groteske vakantiegangers

waanzin

Luilekkerlandgenoten. We zijn er wel klaar mee. Weer 1200 erbij. We hebben de ruimte niet, we hebben de woningen niet, we hebben de infrastructuur niet (mag niet van links - zo grappig; hele weilanden volbouwen, maar als er een weg naartoe moet HUUUUU GRUTTO'S roepen). We hebben de energie om die woningen te verwarmen niet. En het Gronings Gas om zulks allemaal te verwarmen/financieren hebben we ook niet meer. Het is klaar, het is genoeg. Het wordt tijd om IND en COA met hun vuige witgoed-deals met de wasmachinemafia te cancellen wegens niet meer van deze tijd. Het wordt tijd voor een Ministerie van Uitzettingen en Toedeledokievluchten. Het wordt tijd voor een Migration Outbreak Team (MOT), en wekelijkse sessies in Het Catshuis om de tsunamiserende tsunami-influx het hoofd te bieden. We willen Jan Latten en Demo Demo iedere avond in talkshows ipv Klaver en Samsom in Buitenhof. We willen een Sywert die in China 40 miljoen roodwitte grenspalen regelt. We willen een land met weilanden waar koeien staan ipv data- en distributiecenters. We willen Nederland, want we zijn potjandorie de Randstad niet.

Helder

Reaguursels

Inloggen

Ik ben het eens een keer volledig met jullie eens. Schandalig hoe dit land maar volgeplempt wordt alsof we zeeen van ruimte hebben hiero.

Eurocrat | 21-09-21 | 15:57

We hebben hier Godverdomme een vijfde colonne, een vijfde colonne van mensen die hier alles maar naar de verdommenis willen helpen.
“U mag hier blijven, maar u past zich aan”.
Ik moet dat horen: ‘allah is groot’ en ik ben een vies varken; U bent een Christenhond! Dát zeggen zíj en u vindt dat goed?! Ik ben heel beheerst geweest, maar u laat over zich lopen. En ik DOE het niet meer! Dát is waar ik die zetels vandaan haal: dit land is het zat. C’est Ca! Dáár sta ik voor. En als ik dat anders moet verwoorden (…..) prima! Maar het gaat om uw kinderen, om uw kleinkinderen. Waar gaat het anders om? Moet ik nog meer hier neer zetten? Ik KAN niet anders! En ik doe niet anders. Dan maar: ik afgemaakt. OK: prima. Maar het probleem meneer: dat blijft. Dát blijft. Mensen hebben er méér dan genoeg van. Godverdomme, in mijn stad: Marokkaanse jongens, Turkse jongens, die niet die Turken en niet die Marokkanen beroven, maar u en mij en ouwe vrouwtjes. En de politie? Wat doen ze: Godverdomme: niks! Die zeggen: ‘als je dat zegt dan discrimineert u’. En dat verwoord ik van het Nederlandse volk en ik stá ervoor, ik stá ervoor. Mag het niet? OK: ik respecteer het. C’est Ca.

Graftak | 21-09-21 | 14:18 | 1

Ja joh, de tranen springen me in de ogen als ik dat weer lees. De machteloze woede. Zijn stem en zijn gezicht. Die ogen. GVD woorden schieten te kort.

Wiebenick | 21-09-21 | 15:30

@Pritt Stift, jij met je 'wij willen koeien in plaats van datacenters', dat is pure projectie! Wie zegt dat? In noordelijk Noord-Holland willen ze dat nou juist wél! noordkopcentraal.nl/raad-hollands-kro...

mozaard | 21-09-21 | 09:15 | 1

De overheid of het volk?

Graftak | 21-09-21 | 14:10

Als hieronder reeds genoemd en vandaag als nieuwsfeit via AD en journaal naar buiten gebracht, het fenomeen van ‘alleenstaande’ asielkinderen , m.n. uit eerder Syrië, die, zo is de strekking, ‘ in hun wanhoop geen andere mogelijkheid zien dan alleen naar nl te vluchten ‘. De naïviteit op dit dossier is ongekend. In werkelijkheid worden deze kinderen, doorgaans v u uit Turkije , de Levant en Zuid Europa , via inmiddels uitgebreide netwerken binnen Europa betrekkelijk zorgeloos en probleemloos naar Nl gebracht, waar snelle afhandeling van asielaanvraag garant staat voor eveneens snelle hereniging, in NL wel te verstaan, met de familie die na afhandeling van wat formaliteiten eveneens zorgeloos wordt binnengevlogen. Ik voorspel dat bij ongewijzigd beleid aantal Syriërs in NL binnen nu en 5 jaar zal zijn gegroeid tot > 200.000 ( nu reeds 115.00) waarvan tenminste de helft dan al is genaturaliseerd ..

justinianus | 21-09-21 | 08:37

De grootste ramp in NL voltrekt zich hier. Even kijken of de npo dit ook een probleem vindt, of zelfs maar neutraal melding van maakt.... uhh, nee.

npo | 21-09-21 | 07:54

VOL=VOL, riep een groot ziener eensch in het verleden, en vervolgens trok iedereen de racismekaart ....

Patrick-Haemers | 21-09-21 | 01:30 | 1

Ha, de lezingen van Hans Janmaat. Nostalgie

Beerndakbhar | 21-09-21 | 06:10

Wat we nodig hebben is een soort Johan Vollenbroek die met een team gemotiveerde & gedreven papierneukers de regering dwingt een einde te maken aan de asiel-instroom.

Waarom zou, wat het wijvenclubje van Urgenda en het stikstof-groepje van Vollenbroek voor elkaar hebben gekregen, niet ook mogelijk zijn met de aanpak van de immigratie?

Naast de stikstof-"crisis", de klimaat-"crisis" en de CO2-"crisis" hebben we veel dringender een immigratie-crisis nodig. Zonder aanhalingstekens.
Is gelijk een mooie stap gezet op de weg naar de oplossing van de woning-crisis.

We moeten eens dringend stoppen met bakken geld smijten ter 'oplossing' van crises die geen crises zijn. Zoals die kunstmatig gecreëerde 'crises' die geen crises zijn, maar luxe-problemen.
Alsof we met tientallen Nederlandse miljarden het mondiale klimaat kunnen omgooien. Kom nou toch.

Peter Emile | 21-09-21 | 00:19

Waar ik nou echt niks van snap is dat volwassen mensen die er voor gekozen hebben hier naar toe te komen hun familie mogen laten overkomen. Als je als volwassene ergens gaat wonen heb je toch je pappie en mammie niet meer nodig? Laat staan broers, zussen, ooms, tantes, neven, nichten etc. Waarom is dat eigenlijk? Ik begrijp het niet.

Schabolleke | 20-09-21 | 23:31 | 1

Onderdeel van het kom naar Europa motivatie beleid.

Nieuwepieper | 20-09-21 | 23:57
-weggejorist-
Nivelleermarionet | 20-09-21 | 23:27

"Picture or it didn't happen"

mozaard | 20-09-21 | 22:17

Heb het hier al vaker geponeerd, maar het kan niet genoeg herhaald worden:

Mensen komen van heinde & verre hier naartoe. Waarom? omdat er van alles te profiteren valt.

De oplossing is simpel: zorg ervoor dat er voor kansloze ongeciviliseerden niets meer te profiteren valt.
De instroom houdt dan vanzelf op.

Dus: het hele verzorgingsstaat-pakket aan uitkeringen, toeslagen en subsidies voor alle nieuwkomers ontoegankelijk maken en pas open stellen als er eerst minimaal vijf jaar belasting is betaald vanuit betaald (en legaal) werk.

Allereerst: geen geldige papieren, want weggegooid? Dan ook geen asiel/verblijfsvergunning/toegang tot opvang.

Werkvergunning alleen en slechts tijdelijk (jaarlijks of halfjaarlijks) verstrekken als er aantoonbaar geen Nederlandse staatsburger te vinden is die dit werk kan doen. Vijf jaar legaal gewerkt en belasting betaald? Dan een (nog wel voorwaardelijke) verblijfsvergunning en recht op toeslagen & uitkeringen. Bij crimineel gedrag van ouder(s) en kinderen, hoe 'klein' ook, onmiddellijke intrekking van werk/verblijfsvergunning, gevolgd door uitzetting naar het land van herkomst.

Land van herkomst wil onderdanen niet terugnemen?
Dan opzegging / bevriezing van alle verdragen & overeenkomsten die voor dat land van belang zijn. Vooral financieel.

Kwestie van politieke wil, ruggengraat en met de vuist op tafel slaan.

En tenslotte: de ontmanteling van die hele linksdraaiende asiel-industrie, die gebaseerd is op emo-politiek en een onterecht, zelf aangepraat links-christelijk schuldcomplex.

Als een vreemde mogendheid met vijandige & agressieve bedoelingen Nederland binnenvalt, ga ik toch ook niet per definitie op zoek naar asiel in Saoedi-Arabië of Dubai omdat ze daar bakken met geld hebben?
Dat doe je alleen als je Gordon heet.

Peter Emile | 20-09-21 | 22:03

Niet zeuren,het zijn allemaal gastarbeiders,die het werk doet,waar de blanke Nederlander zijn neus voor ophaalt….(toch ?)

degelukkigehollander | 20-09-21 | 21:19

Dat zijn dus de Afganen (soort van ereschuld) PLUS de reguliere gelukzoekers.
Er wordt dus niet echt gemanaged meer daar in 070.

hotmint | 20-09-21 | 21:00 | 1

In Den Haag weet niemand wat (project) management is. Den Haag=polderen, vriendjespolitiek, elkaar de hand boven het hoofd houden, elkaar’s stokpaardjes laten slagen, …

Gebakschep | 20-09-21 | 22:07

Oostenrijk heeft aldus Alexander Kurz, 44.000 Afganen opgenomen vanaf een kleine 10 jaar geleden. 59% vertoond crimineel gedrag, en is bereid agressie te tonen, als er iets over de Islam gezegd wordt.
Hij wil er dus er geen meer.

Ray Skak | 20-09-21 | 20:19

Dit is wat globalisten expres doen om het land en kultuur de ondermijnen. Stem Kartelpartijen en je krijgt dit.

revolte | 20-09-21 | 20:06 | 2

Sommigen noemen het ‘omvolking’.

feiten_en _cijfers | 20-09-21 | 20:08

@feiten_en _cijfers | 20-09-21 | 20:08: Verdunning is prima beleid vd EU. Hierdoor minder nationale kritiek dus makkelijker besturen en macht binnenhalen.

ger1306 | 20-09-21 | 22:19

Ga alsjeblieft weg! Ik heb het zo gehad met dat volk wat hier maar denkt binnen te komen waar je op voorhand al weet dat die werkelijk niets positief gaan toevoegen. Wegwezen, allemaal!

De Ongematigde | 20-09-21 | 20:04 | 2

Bravo

wim1900 | 20-09-21 | 20:59

Maar meneer,dan zijn alle schoolpleinen in de randstad voor 80% leeg!

ger1306 | 20-09-21 | 22:21

Too little too late. Je doet er niks meer aan Nederland gaat naar de tering is het nu niet dan wel over 2 generaties. Ze krijgen allemaal kinderen die niet integreren en niet werken en hogere criminaliteit.

Cable | 20-09-21 | 19:48

Afgelopen weekend moest ik in Rotterdam zijn. En man man man.... als je daar rondrijdt zie je pas hoe diep we aan het zinken zijn.

Heb meerdere vrouwen in een verkapte boerka gezien. Gewoon een compleet zwart gewaad met een lap stof dat het halve gezicht bedekt. En serieus 9 van de 10 hoofddoeken loopt rond met een kinderwagen + andere kids.

Als je er zo bijloopt kan ik me niet voorstellen dat je een baan hebt. En met een shitload aan kids ga je natuurlijk ook niet kunnen werken. En ongelooflijk veel groepen ***jongeren*** op straat. In de woonwijken zie je ook gewoon kids van 3 jaar oud zonder toezicht op straat spelen, terwijl auto's met minstens 50 km p/u voorbij razen.

Ik dacht dat Amsterdam erg was, maar de bevolkingssamenstelling van Rotterdam is echt niet gezond.

Maribu | 20-09-21 | 19:44 | 5

In Amsterdam zit alles mooi weggestopt in een paar klotewijken. Heb je vrij weinig last van als je die als de pest mijdt.

Lorejas | 20-09-21 | 20:16

Maar het meeste van deze getintiers zijn geen asielzoekers. Immigranten: ja, maar geen asielzoekers. 2-e en 3-e generatie gastarbeiders, die zich niet aanpassen. En nee, ongebreideld asiel geven is ook geen goed idee, maar jouw ervaring in R'dam heeft niet zo veel met de asielstroom te maken.

ParadiseLost | 20-09-21 | 22:14

Check brussel centrum eens. Stad zit vol met illegalen.

Krachtkoe | 20-09-21 | 23:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Blijkbaar hebben we geld genoeg om weg te geven. Kan de pensioenleeftijd voor iedereen naar 35 jaar? Iets met gelijke rechten.

Gebakschep | 20-09-21 | 19:39 | 1

Met 35 met pensioen is wat te hoog gegrepen, maar als we al deze bullshit niet al decennialang in ons maag geduwd hadden gekregen en de boel goed gemanaged had geweest, had 55 zeker tot de opties behoord.

Claudia M. | 20-09-21 | 20:50

In het land der blinden, is één-oog koning …

Gizmo579 | 20-09-21 | 19:31

Welkom in supermarkt Nederland, u weet wel die kwaliteitsleverancier zonder kassa's in de grenzeloze (idee fixe) verzorgingsstaat......
www.demo-demo.nl/files/Grenzeloze_Verz...\

Nieuwe verkiezingen dan maar?
Het wachten is op een mohammedaanse meerderheid, zo rond 2050.
En dat is dan UW erfenis aan uw (klein)kinderen......

J.Thee.Cohen | 20-09-21 | 19:31 | 2

Maar die meerderheid gaat dan snel NL verlaten want er is geen gratis poen meer

Slough | 20-09-21 | 19:41

Boeiend, dan ben ik al lang en breed vertrokken uit Nederland. Wellicht hou ik nog een huisje aan in een white gated community.

De Blauwe Baviaan | 20-09-21 | 19:58

De Amerikanen en de Engelsen schijnen al langer efficiënte landingsvaartuigen te hebben; richting strand varen, klep open, inzittenden (die i.c. illegaal over landsgrenzen gingen) laten uitstappen richting strand, en weer wegvaren.

Harry.Langezwaal | 20-09-21 | 19:29 | 1

Die hebben wij ook!

Nieuwepieper | 21-09-21 | 00:07

Buurjongen is na naturalisatie terug naar Bangladesh gereisd om een vrouwtje te bezwangeren. Deze zomer weer om zijn eerste kind te zien en gezinshereniging in NL voor te bereiden. Altijd begrepen dat het voor hem gevaarlijk was zich bij Bengalese autoriteiten te melden, dus hoe hij dit precies onderneemt? Ooit binnengekomen met een gefingeerd vluchtverhaal. Begrijp nu wel waarom hij eerder aangaf te willen verhuizen naar een grotere woning. Zit overigens al aan zijn plafond (afwasser, pizza's bezorgen) want zowel Nederlands als Engels krijgt hij maar amper onder de knie.

klimaatsloper | 20-09-21 | 19:19 | 1

Ik ken iemand uit Bangladesh die jarenlang woonde & werkte in Indonesië. Is vanuit Indonesië naar Nederland gekomen met een vals Birmaans paspoort en heeft bij de IND een huil-verhaal opgehangen over dat ie uit Birma (Myanmar) kwam en daar door het toenmalige militaire regime vervolgd werd wegens zijn politieke opvattingen en bij terugkeer moest vrezen voor zijn leven.

Niemand bij de IND die in de gaten had dat zijn paspoort vals was.
Niemand bij de IND die in de gaten had dat ie geen woord Birmaans kon spreken.
Niemand bij de IND die het nodig vond te controleren welke taal hij dan wél sprak.

Wegens zielig & 'vervolgd' werd de man in no time asiel verstrekt.

Eveneens in no time werd het (zwangere) vrouwtje hier naartoe gehengeld, evenals nog wat naaste verwanten (pa, ma en een zus van ma).

Nu runt de man (met inmiddels drie kids) een kleine kledingreparatie-zaak in 020-Zuidoost en doet zijn stinkende best om zoveel mogelijk 'onder de toonbank' te werken zodat ie vrijwel geen belasting hoeft te betalen.

En zoals hij zijn er, zo weet ik, net als bijna iedereen behalve de regering en de leden van de Tweede kamer, nog vele duizenden; verblijfsvergunning gekregen op grond van leugens en fraude, en vervolgens de fraude, het gesjoemel & gesjacher in een veelheid van vormen hier voortzetten.

Het is, dat de man uit Bangladesh nog werkt voor zijn boterham, maar het merendeel hangt aan de inmiddels beurs gezogen tiet van de Nederlandse belastingbetaler. Daarnaast zorgt een substantieel deel van het nageslacht van deze mensen dat complete wijken veranderen in door bandieten gecontroleerde no-go-areas.

Peter Emile | 20-09-21 | 21:15

Zag laatst op YouTube een filmpje uit 1960, waarin de mensen met hun handen in het haar zaten, omdat ze niet wisten hoe ze de woningnood moesten oplossen. Nederland was immers al erg vol en rekening houdend met de leefbaarheid was het niet gewenst om alles vol te bouwen.

Maar toch moest het. Er werd massaal gebouwd, de kwaliteit van de woningen was slecht, maar dat zouden ze later wel oplossen door die woningen te slopen en betere huizen ervoor in de plaats te bouwen. De bevolkingsgroei zal immers wel afvlakken en de vraag naar woningen afnemen.

Maar wat hebben ze gedaan en doen ze nog steeds? Massaal mensen importeren + hun families. Jaar in en jaar uit. Tot op de dag van vandaag gaat het door. Dit gaat echt gigantisch backfiren in de toekomst.

Hefbrug | 20-09-21 | 19:19

Om moedeloos van te worden. En allemaal mannen in de weerbare leeftijd en vrouwen met reutelende baarmoeders. Maak de demografische sommetjes maar. Een voordeel, cash is over een paar jaar afgeschaft dus kunnen "we" precies hun geldstromen volgen. Toch? Wopstra? Halsema? Kaag? Joehoe? Iemand?

Graaisnaaiert | 20-09-21 | 19:08 | 1

Nee, de regering is stuk.

Harry.Langezwaal | 20-09-21 | 19:31

Arme, arme jonge starters. Wat is opgebouwd door hun opa’s en oma’s is door hun ouders te grabbel gegooid. Deze generatie is schuldig aan hoe we er nu voorstaan. We krijgen een babyboomherstelbetaling, babyboomschademuseum etc.

Tiscali-2 | 20-09-21 | 18:59

Ik krijg het idee dat ze het slavenverleden van Nederland op deze manier "recht willen zetten". Wij als blanken moeten immers steeds harder en langer werken terwijl de groep geïmporteerde kleurlingen lachend binnen komt en vanalles krijgt van de staat waar ik dus belasting aan betaal. Ik zie steeds meer immigranten niets doen en profiteren.

Piet_Derksen | 20-09-21 | 18:59 | 2

Nee, deze beleidsadviseurs en -bepalers leven daadwerkelijk in de parallele werkelijkheid van de theorie op papier, en in die wereld zijn immigranten een onschatbare en noodzakelijke impuls om de economie overeind te houden tijdens de vergrijzing. Dat in de werkelijkheid op straat het tegenovergestelde waar is, namelijk dat de oorspronkelijke bewoners steeds meer moeten werken en betalen om alle immigranten van huis, zorg, scholing en vakantiegeld te voorzien, zal nooit binnenkomen. Dat de cohesie en veiligheid van de samenleving verslechtert, idem dito. De besturende en academische klasse heeft immers zelf zijn schaapjes keurig op het droge en leeft in prima wijken waar het nog prima vertoeven is.

stampertje85 | 20-09-21 | 19:50

Kan het COA niet gewoon al die gasten op wat vakantieparken kwijt, massa is kassa o.i.d.

Reebensteeltje | 20-09-21 | 18:52 | 3

Dat gebeurt al volop. Lees eens een krant

theo-is-dood | 20-09-21 | 19:07

Probleem is dat die vakantieparken allemaal in dit land zitten. Valt me op dat ze nooit naar landen gaan waar je heerlijk kunt snorkelen ( Egypte ) of een mooie trektocht door de woestijn kunt maken ( Saoedi-Arabie ).

Graaisnaaiert | 20-09-21 | 19:11

Op een gegeven moment is het volk het zat en komt er iemand aan de macht die misschien wel wat te extreem gaat optreden. Diegenen die daar dan schuldig aan zijn zitten nu op het pluche.

010waus | 20-09-21 | 18:51 | 1

Eerst dan zorgen dat Neflix en Amazon Prime niet meer werkt anders komt niemand in actie. Maar dat de overheid dit toelaat zegt genoeg over 10 jaar incompetentie.

Slough | 20-09-21 | 19:45

Team Grutto.

zwarte_weduwe | 20-09-21 | 18:46

Jij bent welkom zingen doet…

Beertjealchoholakol | 20-09-21 | 18:45

Begint er toch echt op de te lijken, dat de z.g. Haagse politiek keer op keer de grote afwezige blijft m.b.t. de aanpak dit probleem. Kortom met verschuilen achter humaan of we zijn gebonden aan regels, zijn deze wel de verantwoordelijken voor het creëren van deze toestand die niemand met gezond verstand wil. Zie flankerende problemen de ontstane woningnood mede door, druk op het sociaal stelsel, polarisatie nastrevend door willens en wetens niet te willen integreren maar wel overal op interen.

william7055 | 20-09-21 | 18:42 | 1

Ook druk op de gezondheidszorg

meneer Q | 20-09-21 | 20:52

Tja, we moeten de achterstanden, opgelopen tijdens de corona crisis nog inhalen, beste mensen. Wie nog niet doorheeft dat dit gewoon volkomen planmatig is, houdt zich zelf voor de gek. Wie heeft bepaald hoeveel mensen er naar Nederland moeten komen? Is daarover gestemd in het Nederlands parlement?

Otto Normal | 20-09-21 | 18:41 | 2

Rascist!

De Blauwe Baviaan | 20-09-21 | 19:04

Nee, er is nooit gesproken (en besloten) over de vraag wat het ideale inwonertal is. Daarom is er ook geen beleid, geen planning en geen regie. Nu migranten steeds vaker vluchtelingen worden genoemd snapt volgens mij bijna niemand het meer.

Harry.Langezwaal | 20-09-21 | 19:34

Damn. 1200... Elke week net zoveel mensen als in het dorp waar ik vroeger woonde. Elke week een dorp erbij!

Leukerd | 20-09-21 | 18:36 | 2

Hier valt niet tegen op te bouwen. En dat moeten we ook niet willen.

Karel17 | 20-09-21 | 18:57

U vergeet de gezinshereniging, waardoor je die 1200 nog met 3 of 4 moet vermenigvuldigen. Bijna 5000 per week dus = 1/4 miljoen per jaar of 65000 woningen. Alleen voor de import.

Dwaalgast | 20-09-21 | 22:40

Super triest! Jullie denken ook alleen maar aan jezelf.

Ik zie geen enkele tegel over grutto's.

kleybeuker | 20-09-21 | 18:36 | 4

@EEnzame SchizofrEEN | 20-09-21 | 18:45:Het smaakt een beetje als kip, het vlees is wat harder en peziger en je moet er minstens 2 or 3 van opknagen om de honger een beetje te stillen. Ook iets langer laten garen dan kip en, nog beter, de spierstructuur alvast licht beschadigen met een paar flinke klappen voorafgaand aan het in de pan doen. Het is iets meer zoet dus een beetje meer zout of iets zuurs ernaast doet het goed.
Succes!
Volgende keer: meerkoet.

donkieshot | 20-09-21 | 19:05
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen lacht, behalve wij: Gelukzoekers die de asielwetten misbruiken en met vakantie gaan in land van herkomst; asieladvocaten die hun Tesla’s dubbel laten financieren door de belastingbetaler; en de vluchtelingenclubs die de zieligheid verzinnen voor bestaansrecht. En intussen is Nederland geen Nederland meer.

Zeddegeizot | 20-09-21 | 18:26 | 3

oorlogen worden gecreëerd om de asielzoekersinvasie te legaliseren. Als de oorlog voorbij is blijft iedereen want inmiddels 8 kinderen.

K. Westergaard | 20-09-21 | 18:55

@K. Westergaard | 20-09-21 | 18:55:
Tijdens WO1 heeft Nederland en kleine één miljoen Belgische oorlogsvluchtelingen opgevangen. Deze mensen woonden in houten barakken. Toen de oorlog was afgelopen zijn deze mensen ook zonder uitzondering weer naar België vertrokken, ook al was hun hele huis of complete dorp tijdens de oorlog met de grond gelijk gemaakt.

Wat is toch het grote verschil met heden?

theo-is-dood | 20-09-21 | 19:21

Gewoon blind tekenen bij het kruisje #Marrakech. Regeren is crises veroorzaken.

revolte | 20-09-21 | 20:20

Misschien een beetje links met een rechts sausje. Dus geen woorden maar daden. Diegenen die voor zijn of willen deugen nemen gewoon iemand of een gezin onder hun hoede. Financieel en met ondersteuning in de praktijk. Dan kun je pas zeggen dat je deugt.

Mark van Leeuwen | 20-09-21 | 18:23

Toename Co2 uitstoot in NL door immigratie en de blijkbaar onevenredig grote copulatie efficiency van die immigranten, daar hoor ik nooit iemand over.
Wat ik wel weet dat het in het land van herkomst veel minder is- Co2 productie per hoofd van de bevolking dan.

Wassila | 20-09-21 | 18:18

Woningvoorraad blijft gelijk. Geweldig, de huizenprijzen stijgen lekker verder. Wanneer is het land eigenlijk op, de samenleving murw en minderheid de meerderheid? Iets daarvoor zal ik maar een andere bestemming gaan zoeken.

davidhasseltoff | 20-09-21 | 18:18

En dat veilige land… is hun eigen land

rectormagnificus | 20-09-21 | 18:17

Weten ze niet dat tegenwoordig iedereen een phone heeft, zelfs de meest zielige vluchteling in Afrika of Azië.
Alles wordt vertelt en de reden dat het er nog maar 1200 per week zijn is dat ze niet kunnen geloven dat er in dat slimme en rijke westen zoveel naïeve achterlijkheid is, met name in Nederland.

pejoar | 20-09-21 | 18:16

Ik stel voor dat er een vinkje op de belastingaangifte komt voor vluchtelingen opvang. Dan kan iedereen die dat wil ‘vinkje’ aanzetten en wordt het aantal vluchtelingen bepaalt door de hoeveelheid mensen, die ervoor willen betalen. Ik ben benieuwd.

De Blauwe Baviaan | 20-09-21 | 18:13 | 2

Goed voorstel, zal je zien dat het weer een hele complexe opt-out wordt. Zodat driekwart van Nederland niet goed begrijpt waar ze nu voor moeten klikken.
En mocht je dan de opt-out kiezen, dat je dan drie vragen verderop een tegengestelde dubbele ontkennende vraag krijgt, waardoor die opt-out direct weer ongedaan wordt gemaakt.
Leer mij de BD kennen...

EEnzame SchizofrEEN | 20-09-21 | 18:48

Fout. U wilt de burger nota bene een keuze geven. Dat zou leiden tot de bestorming van het torentje van Rutte. Gaat niet gebeuren.

Nivelleermarionet | 20-09-21 | 23:22

Als je dit geen goede ontwikkeling vindt ben je gewoon een racist

Fijn_dat_je_er_bent | 20-09-21 | 18:08

Met aanhang erbij gerekend zit je dan op elke 10 jaar een stad als Den Haag EN een stad als Utrecht erbij bouwen. Kan alleen maar goed gaan.

whitechocolateface | 20-09-21 | 18:08

Dat geklaag altijd hier. Vorige week 1300 en nu 1200. We zijn er dus 100 op vooruitgegaan. Rutte zei toch al dat iedereen erop vooruit zou gaan? Maar nee, Nederland moet klagen. Stelletje zeikers.

Nivelleermarionet | 20-09-21 | 18:05

Hoe eenvoudig het is om hier een voet tussen de deur te krijgen wordt o.m. geïllustreerd door de minderjarige Syriërs, waarbij betrekkelijk snel na honoreren van de asielaanvraag’ ook de, niet zelden omvangrijke, familie in het kader van gezinshereniging wordt binnengevlogen. Met Eritreeërs is het niet veel anders ..

justinianus | 20-09-21 | 17:57 | 2

Dit weekend stond er weer zomaar opeens een Syrische jongen van 13 in Tilburg op het station. Zou hij uit de lucht zijn komen vallen?

Toos Bevergeil | 20-09-21 | 18:15

@Toos Bevergeil | 20-09-21 | 18:15: Hij vroeg wel of hij een "selfie"mocht maken met z'n redders.Dus een smart-phone had ie al.De rest van zijn familie zal ook nog wel komen.

Co7699 | 20-09-21 | 19:14

Nederland is eenvoudigweg te aantrekkelijk als bestemming. Zolang Syriërs , Eritreeërs nagenoeg automatisch een verblijfsvergunning krijgen en dat in belangrijke mate ook voor Afghanen , Irakezen Somaliërs en Iraniërs het geval is, zullen ze blijven komen. Welvaart , toekomstmogelijkheden (kinderen..) en zeker ook de welvaartsstaat, met feitelijk verzorging , zorg en compensatie van de wieg tot het graf, vormen een enorme pull factor . Asiel is slechts een vehikel t.b.v. immigratie. Het asielbeleid moet echt op de schop, te beginnen met het onaantrekkelijker maken van NL als bestemming. Dat is al betrekkelijk eenvoudig mogelijk binnen de huidige wet en regelgeving. Zelfs al op korte termijn is een spectaculaire daling van de instroom mogelijk.

justinianus | 20-09-21 | 17:56 | 1

Mits de politieke wil aanwezig is. En die politieke wil om het asielbeleid drastisch te saneren ontbreekt volledig.

theo-is-dood | 20-09-21 | 18:01

Nederland = Islamitisch kutland !

johnyl | 20-09-21 | 17:53

En trouwens, mijn waarde Stift, zonder de Dramstad had het Binnenhof op de Grebbenberg gestaan, kabbelde de Noordzee tegen de Veluwe en was De Harskamp de Nationale Vlootbasis. Oh wacht...

F. von Zeikhoven | 20-09-21 | 17:52

Nederland is een failed state. Er is geen landsbestuur, alles stort in, het geld stroomt het land uit, de boel wordt geplunderd door vijandige volksstammen, de misdaad heeft vrij spel.
En de Nederlanders kijken naar het nepnieuws en lopen achter een gestoorde leugenaar aan, omdat die een waardeloze verkiezing heeft gewonnen.
Dat gaat niet meer goed komen.

Schmalz | 20-09-21 | 17:51 | 3

Stel je niet zo aan.

Red shirt | 20-09-21 | 17:58

Het vertrouwen in de politiek is gekelderd tot een 4,9 Red Shirt gaf een 10.

Wattman | 20-09-21 | 18:03
-weggejorist-
De Pilsvogel | 20-09-21 | 18:11

Godkanonne, ik hoor mijn slinkse collega al: 'Ja maar, Eenzame, je snapt het niet.'

Of: 'Schizo, dat zijn de mensen die hier naar toe komen, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal blijven'.
Nou, beste collega, WEL DUS! Of ze krijgen een papiertje dat het mag, of ze worden buiten het hek gezet met de mededeling: zoek het maar uit...

Zo vreselijk klaar met al die figuren die alsmaar denken dat we de godvergeten wereld binnen moeten laten omdat die zo 'ziellluuuuuuuuugggggg' zijn.

EEnzame SchizofrEEN | 20-09-21 | 17:50

Nou ja, dat het de laatste drie weken 'significant' meer asielzoekers zijn dan ons 'reguliere' wekelijkse quotum klaplopers van ca 700, is niet vreemd natuurlijk. Al die Afghaanse eitjesbakkers zijn er bovenop gekomen.

En van al die lieden moet weer beoordeeld worden of ze aanspraak kunnen maken op de asielwetgeving, wat maar in een paar sporadische gevallen echt het geval is, en vervolgens krijgt ca de helft meteen een ''''''''voorlopige''''''''' verblijfsvergunning, de andere helft wordt afgewezen en gaat een jarenlang traject van procedurestapelen in, waarna ze uitgeprocedeerd raken en ze niet uitgezet worden.

Waarom lukt dat de VS kennelijk in een handomdraai?

"De Verenigde Staten zijn begonnen aan een massa-deportatie van Haïtiaanse vluchtelingen. Dit weekend werden drie vliegtuigen vol vluchtelingen teruggevlogen naar het straatarme eiland, de komende dagen staan nog meer vluchten gepland."
"Advocaten wijzen erop dat de Haïtianen in veel gevallen de kans helemaal niet krijgen om asiel aan te vragen en zonder gehoord te worden worden uitgezet."
"Ook vanuit Haïti zelf wordt de Verenigde Staten opgeroepen de deportatievluchten te staken. Verwacht wordt dat de komende weken zo’n 14.000 Haïtianen gedwongen terugkeren"

Hele vliegtuigladingen vol klaplopers worden 'gewoon' teruggevlogen naar hun 'eige' land.

En telkens maar weer dat gezeik dat ze 'gehoord' moeten worden, en 'in staat moeten worden gesteld asiel aan te vragen'. Ook mbt tot de EU buitengrenzen hoor je de Groene Gutmenschen landen met buitengrenzen oproepen tot die onmogelijke Catch-22 onzin: de EU buitengrenzen moeten bewaakt worden, maar als er hordes derdewereldlanders aan die buitengrenzen verschijnen mag je ze niet 'terugduwen' of met hekken tegenhouden, want ze moeten ''in staat worden gesteld asiel in de EU aan te vragen''.

Nou, ik ben helemaal voor de Amerikaanse aanpak: inladen in vliegtuigen en toedeledokie! Waarom doen we dat toch niet? De VS lukt het zo te zien, Turkije zet gewoon terroristische IS ratten op een vlucht naar Amsterdam waarvan het Nederlanderschap allang was ingetrokken, dus ze hadden op een vlucht naar Rabat gezet moeten worden, maar Nederland is nog te schijterig om die honderden criminele, kansloze asielzoekers uit Marokko en Algerije op die manier uit te zetten.

Zoals in dat verband een aantal weken geleden Joost Eerdmans eens aan Ankie vroeg: "Maar waarom proberen we dat nou niet gewoon eens?"

Dr_Johnson | 20-09-21 | 17:47 | 5

Omdat U nog immer in alle vrijheid kan reaguren, zonder bang te hoeven zijn dat u daarvoor boven de Hofvijver uit een Fokker Friendship gekieperd wordt met alleen een paar vlinderbandjes om uw bovenarmen...

F. von Zeikhoven | 20-09-21 | 18:07

@F. von Zeikhoven | 20-09-21 | 18:07:

Slaat dat op, Zeikhoven?

Dr_Johnson | 20-09-21 | 18:17

@Dr_Johnson | 20-09-21 | 18:00: ze moeten gewoon es een keer ballen tonen. Jullie dat vliegtuig niet laten landen, dan stoppen wij alle geldstromen EN worden er geen nieuwe paspoorten en visa meer uitgevaardigd. Stelletje slappe zakken, die mensen spreken maar 1 taal, en dat is die van geld.

Snoorderlag | 20-09-21 | 19:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar is nummer 4 van de VVD, Bente Becker, die omhooggevallen management assistent? Nooit een bedrijf vanbinnen gezien en nu de hele dag koffiedrinken met collega's. Totdat er zometeen toch weer verkiezingen aanstaande zijn en zij op de NPO, RTL en al die andere kwebbelshows argumentloos en zonder kritische vragen van die media meelopers mag gaan vertellen waarom zij een zogenaamd fatsoenlijk immigratieplan heeft en Wilders een eikel is. Het is zo voorspelbaar.

De Pilsvogel | 20-09-21 | 17:47 | 1

Carriere politici zijn de nagel aan onze doosdkist.

janjoker | 20-09-21 | 18:32

Gisteren op WNL, vertelde Joost Eerdmans best zinnige dingen over de immigratie in Denemarken, daar waren zelfs de sociaal democraten, ik herhaal.. de sociaal democraten (het Deense PVDA) het eens over het Deense asiel beleid. Het komt erop neer dat er maximaal 2000 asiel zoekers PER JAAR naar Denemarken mogen komen of worden toegelaten. 2000 ?? daar hebben wij niet eens 2 weken voor nodig.

Karel Kruizenruiker | 20-09-21 | 17:44 | 1

Men kiest daar wel voor de eigen bevolking zoals het hoort.

Ascher is één keer gaan kijken hoe de zusterpartij het deed in Denemarken maar vond het niets voor Nederland.

Wattman | 20-09-21 | 17:47

Als nu die toeslagen en dergelijke eens goed gecontroleerd worden, er algoritmes van potentiële fraudeurs op gekoppelde burgerlijke bestanden worden losgelaten en er een nietsontziend incassoapparaat wordt opgericht, dan neemt het misbruik vast wel af.

Graaf_Slis | 20-09-21 | 17:44 | 1

Wat denkt u wat er nu gebeurt? Altijd met dit soort onderwerpen zijn hordes mensen die maar wat roepen niet gehinderd door enige feitenkennis.

Red shirt | 20-09-21 | 18:06

Zojuist nog op radio 1. " Die mensen moet je gewoon helpen". Moet. Hele volksstammen willen dit soort berichten niet horen. Want de Fatima van hiernaast is zo aardig.

horsteknots | 20-09-21 | 17:35 | 2

Onze eigen daklozen, laten we daar eerst eens mee beginnen.

Maar daar hoor je die deugers niet over, het is pas zielig als het van ver komt.

Wattman | 20-09-21 | 17:54

Mensen die dat zeggen, zijn zó vreselijk naïef, schrikbarend.
Die denken bijvoorbeeld dat geld 'gewoon' bijgedrukt kan worden door de EU.
Met wat boerenverstand snapt iedereen wel, dat je dat niet ongestraft kunt doen; iemand moet aan het eind van de rit er voor boeten...

EEnzame SchizofrEEN | 20-09-21 | 17:59

Doe effe normaal, Stift? Het gaat hier niet om de buitendeur, dit is een teller onder de drempel van een binnendeur in het HollandHouse..

F. von Zeikhoven | 20-09-21 | 17:34

Opstand komt vanzelf, hoef je geen Einstein voor te zijn

hagelkruis | 20-09-21 | 17:31 | 2

Nee hoor. Want het gaat ons nog VEEL te goed. Vakanties, twee auto’s, voetjebal en LindadeMol op tv. Pas als de mensen honger krijgen. Dan komt er reuring.

theo-is-dood | 20-09-21 | 17:42

@theo-is-dood | 20-09-21 | 17:42: Net bij een supermarkt geweest, leek wel een Russische winkel, geen vlees, geen brood. Oh ja, ik zal niet zeggen dat het de Vomar was.

revolte | 20-09-21 | 20:31

Dit land gaat naar de tyfuz en die linkse woke stemmertjes hebben niet door dat ze het hardste getroffen worden. Gaaf toch?

funkyd | 20-09-21 | 17:31 | 2

Nou ik moet ook nog dagelijks door die klote wijken in Utrecht fietsen waarbij de scootertjes en andere import luitjes me al dreigend en scheldend passeren. Het homo is niet van de lucht. (ben al 30 jaar getrouwd maar goed) En echt ik ben altijd voor gesloten grenzen geweest. Maar vooral VVD blijven stemmen dan komt het wel goed.

Zapata10 | 20-09-21 | 17:42

@Zapata10 | 20-09-21 | 17:42:
Homo's mogen tegenwoordig ook trouwen, dus dat is geen argument. Los daarvan, wat fascineert die mensen zo aan de al dan niet vermeende geaardheid van anderen? hebben ze zelf soms geen vrijheid van partnerkeuze?

Graaisnaaiert | 20-09-21 | 19:15
-weggejorist-
Brabeaulander | 20-09-21 | 17:27

Blijkt dat Nederland niet alleen het afvoerputje is voor de grote Europese rivieren de Rijn, de Maas en de Schelde, maar ook voor de aangespoelde verdrukten der aarde, zelfs helemaal uit Afghanistan, Somalië, zelfs landen achter de Oeral trekt Nederland aan als een flock seagulls op een opengescheurde vuilniszak van de lokale McDonald's...

King of the Oneliner | 20-09-21 | 17:25

Altijd grappig te zien als de ambtenarij wakker word, haha, stel je voor dat die vluchtelingen iedereen in het ootje nemen, haha. Mooi toch?

Tishetnetnie | 20-09-21 | 17:24 | 1

Neejoh ,dat doen ze toch niet.. welkom, welkom .

Longhorn | 20-09-21 | 17:37

Kan er ook een keer een lijstje met de uitstroom gepubliceerd worden? Dat geeft een beter beeld denk ik.

Braboblanke | 20-09-21 | 17:21 | 9

Ja joh, daar ben je weer. Gekke Geert is de schuld van alles.

Lorejas | 20-09-21 | 18:00

@Red shirt | 20-09-21 | 17:38:
och och... "studeren" én een "internationale carrière" starten???
Wat zijne we tóch bevoorrecht ¿

meneer Q | 20-09-21 | 18:21

@Red shirt | 20-09-21 | 17:38: Volgens mij doelt Braboblanke op de uitstroomcijfers van mensen die asiel hebben aangevraagd, maar dit niet hebben gekregen of mensen die na asiel te hebben gekregen weer zijn vertrokken. Dit is een topic dat immers gaat over de asielinstroom en niet over reguliere (lees: niet-asiel) migratie. Iedereen weet heus wel dat er ook reguliere migranten zijn, maar de reden dat daar geen of weinig aandacht aan wordt besteed, komt simpelweg omdat zij geen of minder als een probleem worden gezien voor de staat en de samenleving.

countus | 20-09-21 | 18:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Je mag er van uit gaan dat van de 1.200 er tenminste duizend mogen blijven, al dan niet na eindeloze procedures. Gemiddeld stromen vijf familieleden (met toestemming) na, hetgeen neerkomt op uiteindelijk 6.000 voor deze ene week. Dat zijn zo’n 1.500 woningen. Per jaar dus ca. 75.000, tenminste als deze getallen dezelfde blijven, maar dat is niet realistisch, want het worden er waarschijnlijk meer.
Zonderling hè, die woningnood.

Ridde Rogter | 20-09-21 | 17:21 | 3

Volgens mij zijn deze cijfers altijd inclusief nareizigers. Ik ga er vanuit dat niet elke nareiziger er ook weer 5 heeft, anders loopt het natuurlijk exponentieel de spuigaten uit. Verder hoeven ze van mij ook niet te komen, we blijven bezig. Slechts een kleine correctie op je rekenvoorbeeld.

SomsGenuanceerd | 20-09-21 | 17:25

@SomsGenuanceerd | 20-09-21 | 17:25: Volgens mij zijn die cijfers zonder nareizigers want die komen later als de 'status' binnen is. De sommetjes van Ridde lijken mij dus wel reëel.

Nomen | 20-09-21 | 17:39

@Nomen: staat er toch echt als je op de link klikt. Inclusief nareizigers. Maar nu zeg je meteen iets waar ik al aan dacht: heet het bij statushouders wel nareizigers; zitten die in andere cijfers verstopt etc etc.

Lorejas | 20-09-21 | 17:43

Lig dubbel van de welkom hier mensen die een huis nodig hebben,demonstreren naar je eigen ondergang.Doen nog maar een buslading of

Vliegendtapijtje | 20-09-21 | 17:19

Als we alle uitgeproduceerden nu meteen eens evacueren uit ons land, valt de aanwas per saldo misschien nog wel mee.

echtpaul | 20-09-21 | 17:17

Het gaat veel te traag. Het duurt gewoon te lang zo, voordat wij hier de minderheid zijn, kunnen roepen dat iedereen die niet blank is, een racist is en zij voor ons levensonderhoud gaan werken opdat wij in aanmerking komen voor allerhande gratis voorzieningen.

Kudtland.

netniet | 20-09-21 | 17:14 | 1

Ik ga het niet meer halen qua leeftijd maar verdikkeme wat een lekker verdienmodel moet dat gaan worden.

Lorejas | 20-09-21 | 17:44

Waar ik me nog het meest boos om kan maken, is dat men ondertussen aan de haal is met preventie-akkoorden om "de zorg betaalbaar te houden", met ouderen wil gaan schuiven om genoeg woonruimte te houden, etc.

Je kan blijven dweilen, maar als je niet eerst de kraan dichtzet, levert dan geen reet op.

Iemand die ik ken heeft een tijdje met asielzoekers gewerkt.
Ik schrok me werkelijk kapot; blijkt dat die lui vaak een betere tandartsverzekering hebben dan de gemiddelde Nederlander, omdat ze meteen door mensen uit de zieligheidsindustrie lijnrecht naar alle collectieve regelingen toe worden gedirigeerd. Een potje hier, een potje daar.

Vage_eddie | 20-09-21 | 17:14 | 2

Ouderen kwamen voorheen nog wel eens terecht in institutionele huishoudens (zoals bejaardenhuizen en verzorgingshuizen). Kijk voor de grap eens hoe hard het percentage oudere (Nederlandse) inwoners t.o.v. de bevolkingsaantallen zijn gedaald de afgelopen paar jaren.
In plaats daarvan verblijven er nu veel oudere allochtone inwoners in de institutionele huishoudens. In verhouding tot het aantal allochtone inwoners (van datzelfde geboortejaar) dat zeg 30 jaar geleden al in NL woonde, verblijven zij relatief veel vaker in institutionele huishoudens dan Nederlanders - want die moeten "langer thuis blijven wonen".

En de rest van de te vergeven plekken in institutionele huishoudens gaat tegenwoordig op aan jongere mensen, m.n. in AZC's en gevangenissen.

Wering | 20-09-21 | 17:21

Klopt van die tandartsverzekering. U dient zich voor tandheelkunde apart te verzekeren en natuurlijk extra premie te betalen. Bij asylanten zit dit in de basisverzekering.
Ik verbaas me over uw verbazing; ik dacht dat dit al lang en breed een feit van algemene bekendheid was?

theo-is-dood | 20-09-21 | 17:47

Hier verderop woont een vrouw van rond 55 jaar; gevlucht uit Eritrea. Man en kinderen wonen gewoon nog daar. Zij zit hier op een -met voorrang verkregen- flat met uitkering, alle denkbare toeslagen etc. en krijgt veel hulp van deugmensen "want leeft in armoede en heeft schulden". Spreekt geen woord Nederlands - en ook geen Engels trouwens.
Maar moeder heeft zich waarschijnlijk, na een uitgeblust huwelijk, opgeofferd om hier weg te gaan zitten kwijnen zodat zij maandelijks geld kan overmaken waar de familie (volwassen kinderen en man) in Eritrea blij mee zijn....
Dit feestje zal tot haar dood gaan duren. Gewoon, omdat het kan.

Wilt u wel wat meer, wat harder en een paar jaar langer door werken? Want 'we' zijn met zoveel; anders kunnen 'we' dat allemaal niet betalen.

En op grond waarvan betalen wij voor deze mevrouw (en haar familie)? Volgens de site van Vluchtelingenwerk is daar dienstplicht en is er geen vrije pers en geen vrijheid van meningsuiting. Maar als je nooit Nederlands leert spreken en schrijven, kun je je afvragen welke waarde dat heeft voor die mevrouw uit Eritrea?!

Wering | 20-09-21 | 17:12 | 7

@feiten_en _cijfers | 20-09-21 | 17:40:
Waar woont u nu? Bulgarije? Hongarije? Slovenië?

theo-is-dood | 20-09-21 | 17:49

Daarom ook die BTW verhogingen op voedsel, vorig jaar met prinsjesdag.

meneer Q | 20-09-21 | 18:25

VK en Bulgarije

feiten_en _cijfers | 20-09-21 | 20:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Zitten hier die Afghanen al bij of komt dat nog?

Vula | 20-09-21 | 17:11 | 1

Er staan nog 21.000 in de Inbox te wachten op confirmatie van hun gratis boeking/ticket.

Nomen | 20-09-21 | 17:47

In elk geval zijn er in Eindhoven weer enkele nieuwe vacatures voor een tandarts, taalburo en inburgeraar.

LucaBrasi | 20-09-21 | 17:10 | 1

Hallo Aleppo?

funda | 20-09-21 | 17:20

Geef huis

U-boot | 20-09-21 | 17:09

Misschien eens aan tafel gaan zitten met Uncle Sam. Zij steken overal de wereld in de hens ,bij voorkeur in onze achtertuin ,de stroom vluchtelingen met in hun kielzog de gelukzoekers ,is voor ons. Terwijl zij hun positie trachten te versterken wordt die van ons verzwakt.
Het begint nu wel echt een onhoudbare machtspolitiek te worden

deathchant | 20-09-21 | 17:08

Gewoon nu stoppen met huizen bouwen en het houdt vanzelf op. Wel ten koste van de jonge generatie, maar lange termijn gaat het land niet ten onder.

heldheino | 20-09-21 | 17:06 | 2

Mwah, van mij mag nog wel nog wat van die troep die we in de 50s gebouwd hebben tegen de vlakte om wat nieuws op te zetten. Hoeft het beroep bouwvakker ook niet uit te sterven.

dugo | 20-09-21 | 17:29

Exact. We hebben geen huizen tekort, maar floegtelingen te veel. De moderne deugmens vindt zelfs 1 op de 5 beschikbare sociale huurwoningen voor een besnedenlander prima.

opblaasschaap | 20-09-21 | 17:30

Handige vastgoedjongens zullen er blij mee zijn. Meer druk op de markt. Prijzen verder omhoog. Complete vakantieparken verhuren aan de overheid. Goeien handel!

YoMoms | 20-09-21 | 17:05 | 4

Tegenwoordig ook al hotels toch? (Ik wilde recent een hotel boeken maar zag gelukkig nog net op tijd dat ik dat hotel beter niet kon boeken)

Wering | 20-09-21 | 17:14

@Wering | 20-09-21 | 17:14:
Yep. Het is gewoon handel. De mensen die het mogelijk maken woon heus wel ergens waar ze er totaal geen last van hebben en stemmen vreulijk VVD. Zoals het heurt.

YoMoms | 20-09-21 | 17:23
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe zit het met de grote mond van dat juffie van de VVD? Benthe is erg stil tegenwoordig.

Niets zeker?

Het was toch wel erg fijn om soeverein te zijn.
Eigen baas in eigen huis, niet in opdracht functioneren van de Frans-Duitse opdrachtgever.

Het kan nog steeds.

donkieshot | 20-09-21 | 17:02 | 1

Het bovenstaande artikel geeft het politiek incorrecte feitelijk aan. Corruptie wordt uit gare landen, in ons land geïmporteerd. Is dit nu, wat we als natie willen @ VVD ?

Nederlandop1 | 20-09-21 | 17:09

Wie schilt de aardappels voor ze, lijkt me een hele klus.

dhrat | 20-09-21 | 17:01

FF nokken nou! Elke simpele ziel ziet toch dat dit niet zo door kan gaan.

clockandhammergame | 20-09-21 | 17:00

Nieuwe en hogere dijken hebben we nodig. Daar bewondert men ons ook om.

funda | 20-09-21 | 17:00

Synergie. De ultieme optelsom omdat cijfertjes van zich zelf niks kunnen. Dat is wat er ontbreekt. Zeg halleluja. Ontbreken in een optelsom. Om over meerwaarde nog maar te zwijgen.

Krediet waarschijnlijk opverbruikt, en verder: allen nog een fijne dag. Een ander doet het niet voor U. Niemand.

Hetkanverkeren | 20-09-21 | 16:58
-weggejorist-
Air van Boven Dorens | 20-09-21 | 16:56 | 1

Vooral bij de nieuwe verkiezingen blijven stemmen op Rutte en zijn gevolg. JA21 krijgt later dit jaar wederom mijn stem omdat zij dergelijke onderwerpen wel op een constructieve manier denken te kunnen aanpakken

petrucci | 20-09-21 | 16:56 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

De zieligheidsindustrie houdt met liefde dit zieke mensonterende systeem in stand - ten koste van de ekte ekte vluchtelingen die achteraan in de rij gelukszoekers mogen aansluiten en jaren kunnen wachten tussen de criminelen in het azc tot hun zaak eindelijk eens aan de beurt is.

Zeurders | 20-09-21 | 16:56 | 1

Dat is de BV Nederland... de COA werd een begrip en een industrie op zichzelf, een markt waarop vraag en aanbod elkaar vinden, waar hele dorpen en wasmachinefabrikanten van leven. Nog even en ze sponsoren shirts in het betaald voetbal.

funda | 20-09-21 | 17:05

Vanwaar de zelfdestructie van zeg maar de gemiddelde Nederlander. Ik snap het gewoon niet. Het zijn simpele rekensommetjes...... Anderzijds lach ik mij om die hele huizencrisis. Dat een hoop woke mensen de lul mogen zijn. Mijn hart huilt voor hen die anders wilden maar dit hebben gekregen.

DrachiR | 20-09-21 | 16:54 | 2

Hardwerkende 20’ers die graag uit huis willen en willen werken aan hun toekomst, daar huil ik ook voor

petrucci | 20-09-21 | 16:57

Dat is het leuke van woke'sters en woke aanhangers.
Huizencrisis is voor hun onbetaalbaar. Energierekening is de volgende.
Zij stemmen zelf voor hun eigen armoede en ondergang.
Dus niet zeuren zeg ik dan.

TERUGVANWEGGEWEEST | 20-09-21 | 16:59

Ik ben niet eens meer geïnteresseerd in het verschil tussen echte vluchtelingen en gelukszoekers. Sorry desk is closed computer says no.

Ben het ook zat om daarover gemoraalwapperd te worden. Ik heb al die ellende niet veroorzaakt. Van niemand.

Knufter | 20-09-21 | 16:53 | 1

En hier komt bij - Het Koninkrijk hééft al genoeg gedaan -Meer dan genoeg.
(Zelfs meer, dan menig ander moslim land).

In landen als Kazachstan, is nog altijd ruimte genoeg.

Nederlandop1 | 20-09-21 | 17:14

3 miljoen inwoners minder in NL - stel je toch voor dat we op dat punt gestaan hadden tov. nu, wat een hoop minder CO2 en NOx reductie je dan had moeten doen om terug naar niveau 25% lager dan 1990 te komen? (Het jaartal in de Urgenda zaak)
Echt heel toevalig, dat NL toen ook ruim 2.5 miljoen minder inwoners had, dan nu.

CynicalBastard | 20-09-21 | 16:53 | 2

Afgezien van dat de hele CO2-boekhoeding helemaal niet leidt tot bescherming van het milieu, is het natuurlijk evident dat meer mensen meer belasting van ons milieu geeft.

Zeurders | 20-09-21 | 16:58

Ja maar wie gaat al dat werk dan doen, oh wacht nee

Habe das Gewust | 20-09-21 | 17:23

We hebben…..

we hebben vooral de juiste politiek niet!

MargauxGrandCru | 20-09-21 | 16:53

Ja. Hadden we maar een regering net als in ieder ander beschaaft land. Of aansluiten bij Duitsland als deelstaat Nederland. Want die schaffen het wel

Mark van Leeuwen | 20-09-21 | 16:53 | 4

@LucaBrasi | 20-09-21 | 16:57: omg, als ze ons beleid al hard vinden... dan zijn het wel totale weekdiertjes geworden in Duitsland.

oh no | 20-09-21 | 17:13

In Duitsland weegt de erfzonde van '39-'45 nog zwaar op de schouders. Het land had altijd geluk dat het weinig koloniën heeft gehad, en daardoor weinig post-koloniale immigranten. Alleen heeft Merkel die schade snel ingehaald met 'Wir schaffen das'.

Festen | 20-09-21 | 17:34
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens mij lees ik dit iedere week en al jaren lang op GS. Maar er verandert nooit iets. Kennelijk wordt GS niet serieus genomen in Den Haag. Dus mensen stop ermee, klagen op social media heeft geen enkele zin.

Kattie | 20-09-21 | 16:51 | 5

Dit is een website, geen social media ;)

oh no | 20-09-21 | 17:14

Dat social media is een geschenk uit de hemel voor de ordediensten en politieke partijen. Gebruikers die een groot bereik hebben en aansturen op verandering krijgen een preventief bezoekje v/d politie. Het aantal likes en reacties wordt gemeten zodat inzichtelijk is hoeveel weerstand bepaalde ideeën van politici teweeg brengen.

HankHill | 20-09-21 | 17:16

Precies en linkjes delen van Geenstijl op bijv. Facebook heeft ook geen zin. Anderen krijgen het niet eens te zien.

miknic | 20-09-21 | 18:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu ook weer een syrisch joch van 13 "gevonden". Ze zijn op zoek naar de ouders maar die houden zich nog schuil tot de jongen als AMA de asielstatus binnen heeft. Dan duiken ze plotseling op en eisen gezinshereniging in Nederland wat ze dan nog krijgen ook.
En dit is dagelijkse kost.

2voor12 | 20-09-21 | 16:51 | 2

Eerste de beste de vliegtuig terug en zijn familie uitsluiten van de asielprocedure. De uitbuiting van deze kinderen moet stoppen.

osolemio | 20-09-21 | 16:54

Dat 13 had waarschijnlijk ook tussen aanhalingstekens gemoeten?
Zoals met veel andere "jongens" uit die contreien in de leeftijd van "13 tot 17"?

CynicalBastard | 20-09-21 | 16:55

Welkom in mijn land! Of zeg ik nou iets raars?

Schriever | 20-09-21 | 16:51 | 1

Je zegt iets raars inderdaad, want het is wel duidelijk dat het niet jouw land is noch het onze.

Mokum Kosher | 20-09-21 | 16:54

Waarom staat het onderwerp 'grootscheeps misbruik van onze asielwet' nooit en nergens op de agenda?

J.P.Drapeau | 20-09-21 | 16:50 | 4

Liever drukt men er -demissionair en wel- wetten doorheen die in het nadeel van de brave werkende burger zijn.

Wering | 20-09-21 | 17:00

@Wering | 20-09-21 | 17:00: "Wat toch ook Wilders in de kaart speelt"
Het vreemde is wat mij betreft dat men ervoor kiest Wilders als oorzaak te framen, en niet als gevolg.

funda | 20-09-21 | 17:12

Iedere asielaanvraag wordt getoetst door de IND. Hoe en door wie wordt er volgens u misbruik gemaakt?

Red shirt | 20-09-21 | 17:29
▼ 1 antwoord verborgen

Heel vreemd dat Rutte daar nu nooit iets over durft te zeggen. Hij moet toch ook zien dat dit allemaal niet meer te betalen is?

meneer Q | 20-09-21 | 16:49 | 2

Rutte denkt alleen maar aan de korte termijn. Het enige wat Rutte interesseert is dat ie nog vier jaar in het torentje mag bivakkeren. En de miljarden vliegen de laatste tijd toch al als warme broodjes over de toonbank, dus een miljardje meer of minder zal hem worst wezen. Failliet gaan we toch wel. Maar tegen die tijd zit Mark toch in Brussel.

VanBukkem | 20-09-21 | 17:05

Ik kwam van de week nog twee van die doosjes tegen die bij de ingang van de supermarkt stonden te collecteren namens vluchtelingenwerk. "Nou, dan zijn jullie bij mij aan het goede adres" zeg ik. Doel van de actie was om vluchtelingenkinderen die hier moederziel alleen gestrand zijn weer te herenigen met hun ouders. Tot zover waren we het eens. Ik had bijna de portemonnee getrokken, toen bleek dat het de bedoeling was dat die kinderen en die ouders HIER in Nederland met elkaar herenigd werden. Dus toen heb ik de dames even verteld hoe ik over die ""vluchtelingen"" denk.

En maar jammeren dat ze geen woonruimte kunnen vinden, die kutstudenten.

VanBukkem | 20-09-21 | 16:48 | 3

De NOS sprak onlangs in het nieuws over "kinderen die op vlucht sloegen in de hoop ooit weer met hun ouders herenigd te worden".
En dus niet: ouders die één van hun kinderen opofferen en hem de wijde wereld injagen om een plekje in het land van melk en honing voor de hele familie af te kunnen dwingen.
Dus volgend de NOS 'zien' wij dat fout.

Wering | 20-09-21 | 16:58

@Wering | 20-09-21 | 16:58:
Ankerbaby's noemen ze zoiets in de VS. Eerst die kinderen over de grens werpen, want kinderen sturen ze toch niet weg, en vervolgens als die kinderen een paar jaar later een verblijfstatus hebben, huppa, gezinshereniging, dan komt de rest van de familie ook over. Trap er niet in mensen!

VanBukkem | 20-09-21 | 17:00

@VanBukkem | 20-09-21 | 17:00:
Daar hebben we hier de term "geworteld zijn" voor: eenmaal in NL geworteld 'mag' je nooit meer terug naar land van herkomst.
Met als uitzondering IS kinderen; dan geldt dat geworteld niet, die moeten en zullen "teruggehaald" worden naar het land waar hun familie -van Niet-Nederlandse afkomst- ooit zo genereus terecht kon.

Wering | 20-09-21 | 17:28

Huur toeslag Max; zorgtoeslag max; kindertoeslag, allemaal trauma’s, dus bakken gezondheidszorg enz enz

Kattie | 20-09-21 | 17:00

Ja, per jaar. Gemiddelde duur uitkering, zeg 40 jaar, dus bijna 40 miljard.

Nomen | 20-09-21 | 17:02

Deze aantallen per week, hoelang gaat die kruik nog te water?

Wijze uit het Oosten | 20-09-21 | 16:45 | 1

Geen enkel teken dat onze politieke leiders er ook maar iets aan gaan doen. Ja, via COA druk zetten op gemeentes om statushouders zo snel mogelijk woningen te geven, daar desnoods als Rijk op in te grijpen als dat niet snel genoeg gaat en verder de AZC's gewoon weer vol te laten lopen met extra volk. Geen idee wanneer dit gaat stoppen.

Lorejas | 20-09-21 | 16:49

Die getallen zeggen niet zoveel. Hoe zit het met de R-waarde?

Leptob | 20-09-21 | 16:45 | 2

Reproductie? Allemaal minimaal 8 kinderen.

MargauxGrandCru | 20-09-21 | 16:57

Bizar dat mensen ondanks dit nog steeds VVD/CDA/D66/PVDA/GL/CU en die malle dierenpartij blijven stemmen. Voor die mensen is kennelijk niet zichtbaar hoe dit land wordt opgezadeld met een giga probleem.

ILF2 | 20-09-21 | 16:44 | 6

@Red shirt | 20-09-21 | 16:45:
PVV, JA21, zelfs SP wil de asieltsunami stoppen.

2voor12 | 20-09-21 | 16:47

Niet zo happen op Red Shirt. Vraagt dat alleen maar om weer een PVV rant te kunnen houden.

Lorejas | 20-09-21 | 16:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Het asielrecht is een van de oudste tekenen van beschaving. Het is bij ons beter dan bij jou.. Maar er is geen praktisch recht op immigratie, althans niet juridisch. Wel economisch. De mengvorm, bedrijfskunde, kan de leuter van de rechtsfilosofie nog niet eens zuigen. Economische filosofie bestaat niet, want er is geen wetenschap om mee te beginnen.

Gewoon tellen, vooral de edele kunst daarvan. Hoe kun je zelfs dat verleren? In de Kerk www.youtube.com/watch?v=mJWYp3lXTrM Want alleen god is oneindig. Zo blijf je bezig.

Hetkanverkeren | 20-09-21 | 16:44

Ongekend Onrecht"¿
Je kind geen huis krijgen en aan de andere kant van de straat een somalisch gezin een verbouwd en schoongemaakt huis in bezit nemen.

meneer Q | 20-09-21 | 16:43

Elke week 1300 nieuwe uitkeringen, kinderbijslag, huursubsidie... extra. Niet gek dat ze het hebben over, suikertax, alcoholtax. Co2 kosten. hogere benzine accijnzen etc. Dat is niet omdat alcohol en suiker nou perse zo slecht zijn of dat ze u willen sturen, Er moeten gewoon weer een paar uitkeringen extra betaald worden... Gek he, dat je 50% van je vakantiegeld mag inleveren... Bizar. Gewoon niet leuk meer dit.

Geenjoris | 20-09-21 | 16:43 | 3

Gewoon niet leuk meer?? Een smerig schandaal is het!

meneer Q | 20-09-21 | 16:45

Vorige prinsjesdag BTW verhogingen voor VOEDSEL.

meneer Q | 20-09-21 | 16:52

Niet alleen uitkeringen; ook jeugdzorg, de zgn. "armoede" bestrijding, huisvesting, toeslagen, GGZ, maar vooral ook de zorgkosten die per persoon beduidend hoger liggen dan die van inwoners met NL achtergrond (dat geldt al van jongs af aan, maar zeker de rijkelijk binnen stromende allochtone ouderen zijn per persoon peperduur).

Wering | 20-09-21 | 16:52

Waarom zou je nog gaan werken , ja voor wat ?

likmegaties | 20-09-21 | 16:42

Wat ik me afvraag, Hoe dat die lieden binnenkomen.. langs welke grens.. bus? eigenvervoer, lopend, zonder documentatie.. Ik ga begin volgende maand van Spanje voor een week of wat naar mijn ( 2e ) woning ( nog wel ) naar Nederland.. met een berg papieren.. codes, paspoorten, om zonder gezeur te kunnen reizen.. en dan nog maar afwachten of er hier en daar wat te mekkeren valt door de gendarmerie.. wat heeft U daar in Uw karretje mesjeu ? Dit volk stiefelt zo naar binnen.. how?

broervandenhollander | 20-09-21 | 16:41 | 3

Werkelijk geen idee. Lijkt wel of er ergens centrale verzamelpunten zijn en dan bam met groepsvervoer door naar Ter Apel.

Lorejas | 20-09-21 | 16:43

Het gerucht gaat dat asylanten die per boot in Italië aankomen daar niet worden geregistreerd. In plaats daarvan krijgen ze een treinkaartje van Sicilië naar Milaan. Van daaruit gaat de reis dan naar Germ0ny en Hollandistan.

theo-is-dood | 20-09-21 | 16:48

Hadden er nu weer één van 13 op het Centraal Station van Tilburg gevonden. Zogenaamd helemaal alleen uit Syrië gekomen. Iedereen roept zielig en niemand die vraagt: "Hoe dan?".

netniet | 20-09-21 | 17:23

Ik heb een paar hele leuke D66-stemmers in de vriendenkring. Maar praat niet over dit soort nieuws want ze spoelen terug naar 1982, toen ze nog kraakten en stencilden en buttons droegen. Ze winden zich op over het klimaat maar vergeten voor het gemak dat ze de halve wereld over reizen voor hedonistische lol, ze winden zich op over prins Bril maar vergeten dat ze zelf meerdere huizen voor grof geld verhuren aan toeristen en expats. Ze vinden Nederlandje best bekrompen, vooral de christenen op de biblebelt, maar moslims zijn leuk en warm want daar kopen ze hun groenten. Ze vinden het hier ook enorm druk maar die bevolkingsgroei komt door 'tokkies' die zich blijven voortplanten. Ze hebben een werkster met een hoofddoek en vinden dat heel kosmopolitisch van zichzelf. En die 1200 mensen per week hebben alle recht om te komen, want die passen in weilanden van boeren - boeren zijn ook tokkies. Iedereen die niet op D66 stemt, is een tokkie. Oja, en dat mocro's soms zo heftig doen met messen, oplichting en fraude is 'volslagen begrijpelijk' want ze worden gediscrimineerd. Dat is het wel zo'n beetje, het D66-wereldbeeld. En geloof me, Nederland zit vol met mensen die zo denken; een hele generatie die er warmpjes bij zit maar hun wilde hanenkammen nog niet is verloren, vinden ze zelf. Tegenargumenten worden korzelig ontvangen: je bent toch geen Wilders- of Trumpfan? En klaar. Verder zijn het heel gezellige leuke mensen, maar blijf weg uit hun hermetisch dichtgemetselde redenatie-cirkeltje rond Goed en Fout.

kapoerewiet | 20-09-21 | 16:41 | 9

Herkenbaar, mijn beste vrienden stemden Kaag en GroenLinks, de eerste vloog onlangs naar Nice om foto’s van tuinverlichting te maken voor zijn werk, alsof daar geen fotografen te vinden zijn.

Sinterbikske | 20-09-21 | 17:56

Ik hoorde laatst, het was niet te missen, een hippe veertiger op geaffecteerde toon een hele verhandeling houden tegen een joch van een jaar of zes met lang haar en een fietsje. Dat ben ik niet met je eens, was zijn antwoord. Pa (denk ik) pruttelde wat tegen, alsof hij in een directievergadering zat, het ventje spurtte gedecideerd weg. Je kon wel zien wie de broek aanhad in deze verhouding.

Wiebenick | 20-09-21 | 19:03

D66 mensen zijn grachtengordeliaanse white-guilt stemmers die zo wereldvreemd zijn omdat ze enkel op 1 van de vele vakanties die ze jaarlijks ondernemen iets meekrijgen van wat er buiten hun yuppen buurt gebeurd.

Snoorderlag | 20-09-21 | 19:13
▼ 6 antwoorden verborgen

En ik maar denken dat de Britten een voordeel hadden met lagere oetkeringen, geen Mieles en het kanaal. Valt vies tegen. Aantallen van 1000 per DAG.... Hoe, hoe, hoe komen die gasten hier???

Louter Leuter | 20-09-21 | 16:40 | 2

Via OM.NL: Man verdient tonnen met verzonnen asielverhalen: jaren cel geëist
Nieuwsbericht | 15-06-2020 | 12:57
Een 56-jarige Iranees uit Helmond heeft volgens het Openbaar Ministerie (OM) tonnen verdiend met verzonnen asielverhalen: “Het enkele gegeven dat deze verdachte een verblijfsvergunning garandeert als deze mensen met hem een contract aangaan is op zijn zachtst gezegd moreel verwerpelijk, maar daarnaast gewoon hartstikke strafbaar.” De officier van justitie eiste maandagochtend een celstraf van vier jaar. Verder wil ze dat de man tien jaar lang zijn beroep niet kan uitoefenen en dat mensen gewaarschuwd worden: “Er lopen helaas meer mensen rond die zich schuldig maken aan dit soort praktijken.”

theo-is-dood | 20-09-21 | 16:50

Er was een EU rapport (2010) waarin men had berekend dat Nederland 25 miljoen inwoners kon 'hebben' op basis van een zogenaamde bevolkings- dichtheidsdrempel". Het rapport is inmiddels niet meer te vinden op internet, maar dit was de strekking:

Nederland heeft tégen dat het nu al een zeer dichtbevolkt land is. Want: hoe dichter bevolkt, hoe méér opnamecapaciteit een land zou hebben.
De EU heeft er véél meer ingepland dan we nu denken.

Zie dit rapport (2010): ec.europa.eu/home-affairs/sites/homea...

Wanneer je een heel eind naar beneden scrolt naar bijlage 1.16, dan zie je een staatje waar men berekend heeft hoe groot de “opnamecapaciteit” per land zou zijn; berekend op grond van het aantal inwoners per EU land per 1-1-2008 ten opzichte van het aantal vierkante kilometers per land.

Als ik het goed begrijpt is wat de EU doet in dat staatje:
Aantal inwoners Nederland per 1-1-2008 is 16.357.992
Aantal vierkante kilometers Nederland is: 41.526
De ‘density’, de zgn. opnamecapaciteit (inwoners / km) komt dan uit op: 393.92

Vervolgens zou Nederland dan een “bevolkingscapaciteit berekend op dichtheidsdrempel” aan kunnen van 25.168.008 inwoners.

Wering | 20-09-21 | 16:39 | 6

Dit land zo naar de kloten helpen; om je kapot te ergeren!

meneer Q | 20-09-21 | 16:59

Weleens van de club van 10 miljoen gehoord ?

Karel Kruizenruiker | 20-09-21 | 18:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Hierover maakte ik mij 30 jaar geleden al druk. Nu denk ik... over 30 jaar is dit voor mij wel opgelost, veel ouder verwacht ik namelijk niet te worden. Jammer voor mijn kids maar helaas hebben andere hoger gestelden het blijkbaar beter voor met Nederland...

Sjompie | 20-09-21 | 16:39

Meer dan 80% zijn geen echte "vluchtelingen" maar illegale migranten die onder het mom van "vluchteling" naar Noord/West Europa reizen vanwege de financiële voordelen ( ons sociaal systeem)
=========

JA21-voorman Joost Eerdmans bracht begin deze maand een werkbezoek aan Denemarken om te kijken wat Nederland van het land kan leren op het gebied van migratie. De Denen voeren onder een linkse leiding streng beleid uit om migratie verder in te dammen. JA21 noemt Denemarken hun 'gidsland'.

www.youtube.com/watch?v=hnp52_0BaJ4

Swieberj | 20-09-21 | 16:38 | 2

Dus binnenkort dagelijks via de NPO etc. Joost Eerdmans items. En de racist zal hij zijn.

DrachiR | 20-09-21 | 16:48

Denemarken is ook een Democratie"s land.

Jee-Dee | 20-09-21 | 17:02

Als m’n huis binnen 2 jaar € 2.000.000,- en m’n appartement € 600.000,- waard wordt vind ik het allemaal prima.

Gaat het niet dan? | 20-09-21 | 16:38 | 5

Camper of boot of emigreren of alledrie eerdergenoemde.

Gaat het niet dan? | 20-09-21 | 17:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Oohw niks aan de hand mensen.
De asielinstroom is de afgelopen 3 weken maar slechts ongeveer zo'n kleine 50% toegenomen. Een schijntje toch....

Gelukkig hebben we meer dan genoeg leegstaande huizen in dit land en zijn er helemaal geen woningtekorten op dit moment. De crisis is voorbij en onze economie loopt weer als een malle.
Er zijn ook helemaal geen protesten oid. zo goed gaat het met dit land.
Onze demissionaire minister heeft ons zelfs al een tijd terug 1000 euro de neus toegezegd.

Hebben we heel even 130 mogen vlammen zonder strafbaar te zijn
en kunnen we straks allemaal dezelfde overheidsapp op onze altijd goed werkende en altijd veilig versleutelde smartphones aan
en buitengewoon goed functionerende ICT projecten van onze overheid waar we allen blindelings op kunnen vertrouwen.
{/UTOPIA}

_Zweevers_ | 20-09-21 | 16:37

Je kunt het ook postief bekijken. Aan apothekers en tolken hebben we de komende 20 jaar in ieder geval geen gebrek hier…

Mark zit te Dutten | 20-09-21 | 16:36 | 1

Plus genoeg handen aan het bed. De druk op de IC's kunnen ze straks niet meer gebruiken als smoes.

VanBukkem | 20-09-21 | 16:56

Jaren geleden is in de achterkamertjes in Brussel al lang geregeld dat Nederland er zeker miljoenen asielzoekers bij kan nemen.
Het is schandalig en GROOT Onrecht dat de bevolking van dit land daar nooit eerlijk in is gekend b.v. door een enquête!!!

meneer Q | 20-09-21 | 16:36

Ze LACHEN ons keihard uit!

Verderkijkert | 20-09-21 | 16:35 | 4

@Red shirt | 20-09-21 | 16:37: Doe eens een poging.

Usumani | 20-09-21 | 16:41

@Red shirt | 20-09-21 | 16:37: De asielzoekers/industrie lachen ons, de autochtonen die in hun eigen land op de 2e plaats komen, vierkant uit.

Kowalski11 | 20-09-21 | 16:42

Klopt. Al vind ik ‘vierkant’ licht overdreven.

Verderkijkert | 20-09-21 | 17:10
▼ 1 antwoord verborgen

overlijden+emigratie-geboorten=max immigratie

Henk1357 | 20-09-21 | 16:33

Wèèèer een hele kostenpost er bij. En weer langere wachtlijsten voor een huis. En weer heel veel analfabeten erbij. Weer heel veel uitkeringstrekkers in spé. En een grote integratiedrama. En natuurlijk ook meer problemen voor leraren die de boel nu al niet in de stokken kunnen houden. Afijn, elke week groeien de sociale problemen in dit probleem die overigens nu al onoplosbaar zijn.

jochum1980 | 20-09-21 | 16:32

Shula Rijxman (d'66) wil een wekelijks klimaatjournaal en in navolging daarvan wil dr. Jan van de Beek een wekelijks migratiejournaal. ON heeft daar wel oren naar.

grietmetgroenefiets | 20-09-21 | 16:31 | 3

Shula Rijxman woont ver van alle misère in een villawijk.

"een riante vrijstaande villa met een zwembad in de tuin, in de exclusieve buurt waar ook de miljardairs John de Mol en Joop van den Ende resideren."

Wattman | 20-09-21 | 16:37

Een wekelijks FvD journaal waarin een psycholoog verteld of de lieden nog enigzins handelsbekwaam zijn.

Red shirt | 20-09-21 | 16:42

@Red shirt | 20-09-21 | 16:42: Een wekelijks journaal van Ongehoord Nederland - 'Voor de televisie willen wij een nieuws- en duidingsprogramma waarin o.a. aandacht is voor de nadelen van massa-immigratie voor de woningmarkt en waarin de peperdure klimaatdictaten van Brussel tegen het licht worden gehouden.'

grietmetgroenefiets | 20-09-21 | 16:57

Hmmm. Tegenvallertje. Ik zag de stijgende lijn en dacht of deze of volgende week de 1.500 aan te kunnen tikken. Misschien toch wat advertising er tegen aan gooien. Het moet te halen zijn als we allemaal wat meer inzet tonen.

Lorejas | 20-09-21 | 16:30 | 5

Ja! Gewoon even een knallertje een keer.

Lorejas | 20-09-21 | 16:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Nee hoor, pas als de Balkanisatie voltooit is en de burgeroorlog een feit, dan zal men in het Haagse piepen met de kennis van nu.... En achteraf bezien bla bla bla.

“Een visie is als een olifant die het zicht belemmert.”
— Mark Rutte

Heel mooi, hij ziet geen olifant, ook niet de olifant in de kamer. Hij ziet wel een grijs vlak dat zijn zicht belemmert.

ratelaar | 20-09-21 | 16:30 | 1

Ik ben ook bang dat dit gaat escaleren met fysiek geweld als gevolg.

Zeebonkus | 20-09-21 | 17:01

Vraag me af hoe NL eruit ziet over 20-30 jaar.

Rest In Privacy | 20-09-21 | 16:30 | 9

@Franker | 20-09-21 | 16:43: je hoeft echt niet zo ver te gaan. Ga eens wandelen over de Haagse markt. En de wijken er om heen. Vorige week stond er een soort marktkraam bemand door jongens met lange baarden en in witte nachtjaponnen. Er stond bij: voor al uw vragen over de islam. Straks ziet heel Nederland er zo uit. Maar ja dan ben ik er niet meer. Niet geëmigreerd hoor maar onder de groene zoden.

Kattie | 20-09-21 | 17:10

Dan is het christelijk geloof verboden in de grote steden, en hebben we daar de shaira. Gewoon democratisch gekozen, dus niks mis mee, want dit kan je nu al zien gebeuren.

P.redgleuf | 20-09-21 | 17:10

Dat zult u dan vanaf een afstand moeten bekijken, want dan bent u uw eigen land uitgeflikkerd, of misschien wel vrijwillig vertrokken, omdat u niet in de islamitische heilstaat wilt wonen.

johnyl | 20-09-21 | 17:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Tja, de hypotheekrente daalt nog steeds - in combinatie met het bovenstaande kun je erop wachten dat huizen nog véél duurder gaan worden. Straks is er in Nederland geen plaats meer voor (autochtone) Nederlanders....

L.E. Raar | 20-09-21 | 16:30

Snappen die mensen niet dat Nederland een verschrikkelijk racistisch en islamofoob land is?

Mokum Kosher | 20-09-21 | 16:29

Nee stelletje nukubu's, jullie, jullie kinderen en kleinkinderen moeten inschikken en betalen en inschikken en betalen. Den Haag heeft de toekomst al verkocht aan Brussel. Nederland is al jaren een wingewest. Maar blijf vooral Pro EU partijen stemmen. Die weten wat het beste is voor ̶u̶w̶ hun geld.

Deflatiemonster | 20-09-21 | 16:28 | 2

Die nukubu's zorgen wel voor nageslacht, de nieuwe generatie die uitgeknepen kan worden en uitgeknepen kan worden.

HankHill | 20-09-21 | 16:33

Steun omroep ON, die overwegen een migratie journaal te beginnen!!

Ko Ranzig | 20-09-21 | 16:28

We willen het niet maar het gebeurt toch. Wat voor conclusie kan je daaruit trekken?

A: Wij zijn niet representatief voor de rest van het land, de meerderheid wil het wel.
B: De meerderheid wil het niet, maar de regering heeft daar schijt aan.
C: De meerderheid wil het niet, maar de regering kan het gewoon niet tegenhouden.
D: Iets anders, namelijk...

Ik weet het niet. Het lijkt me alleen dat antwoord B moeilijk met de verkiezingsuitslagen te rijmen valt.

Tashtego | 20-09-21 | 16:28 | 8

D: De meerderheid denkt dat ze een slecht mens, een racist en xenofoob zijn als ze ertegen zijn en daarom sluit de meerderheid de ogen. Dat ogen sluiten voor deze realiteit wordt ze overigens erg makkelijk gemaakt. Overigens is het bijkans onmogelijk om tegen immigratie te stemmen, dat wordt dan de PVV, en je weet wat er dan met je stem gebeurt.

grietmetgroenefiets | 20-09-21 | 16:43

@Red shirt | 20-09-21 | 16:33: Als het gaat om partijen klopt het wat je zegt, maar als het gaat om afzonderlijke, concrete kwesties kun je soms wel een duidelijke meerderheid hebben - zie het vorige topic over nieuwe verkiezingen vs doorgaan met formeren. Maar misschien is dit niet zo'n onderwerp.

Tashtego | 20-09-21 | 16:44

@Tashtego | 20-09-21 | 16:44: Er is geen partij die beperking van immigratie op zijn lijstje heeft staan, misschien de PVV. Immigratie komt ook niet voor in het nieuwe regeerakkoord. De FvD zegt óók niet dat ze minder immigranten willen, ze zeggen dat ze andere immigranten willen, maar die nemen ook ruimte in.

grietmetgroenefiets | 20-09-21 | 16:46
▼ 5 antwoorden verborgen

We zouden om te beginnen elke aanvraag kunnen weigeren van lieden die niet op Schiphol of via een zeehaven binnenkomen. Die komen per definitie vanuit een ander veilig land, en hebben dus geen enkele gegronde reden om de Nederlandse grens over te steken.

Kees Maf | 20-09-21 | 16:28 | 1

Politici werd de vraag gesteld: willen jullie meer of minder immigranten. Het antwoord is duidelijk.
De nareizende familieleden zijn niet meegerekend. Dit wordt zo’n 150.000 immigranten dit jaar. Het blijft bijzonder dat deze mensen met voorrang recht hebben op een huis met inrichting.
Ook blijft het bijzonder dat hele volksstammen hiervoor kiezen. En dit houden we nog 3,5 jaar. Zolang we dit nepkabinet hebben.

El Rico Grande | 20-09-21 | 16:28 | 2

Nareizigers zitten wel in deze aantallen. Klik maar op de link. Zie je hele rijtje wat in deze cijfers zit. Ook bv 2e verzoeken ed. Of het echt waarheid is wat ze verkondigen trek ik in twijfel.

Lorejas | 20-09-21 | 16:35

In het VN Vluchtelingenverdrag van 1951 staat helemaal niet voorgeschreven hoe de opvang moet zijn.
Een sobere kamer met wat stapelbedden en bed bad brood is voldoende.

theo-is-dood | 20-09-21 | 16:56

Meer huizen ,meer windmolens ,meer EU ,meer..........
Kan makkelijk paar miljoen erbij want we hebben oneindig digitaal geld ,no problemo.
Rutte bloost.

rein9576 | 20-09-21 | 16:27

Once you go black, you never go back.

De Pilsvogel | 20-09-21 | 16:27 | 2

Typefoutje:
Once you go black, THEY never go back…

Mark zit te Dutten | 20-09-21 | 16:39

@Mark zit te Dutten | 20-09-21 | 16:39:
Dus geen blackOut?

MargauxGrandCru | 20-09-21 | 18:27

Gemiddels genomen komen er dus 1000 per week binnen. In 2021 worden er 68000 nieuwbouw woningen gezet. En het met maar raar vinden dat de huizenprijzen door het dak gaan.

nietsdoenerT | 20-09-21 | 16:27

U was me net voor. LOL

nietsdoenerT | 20-09-21 | 16:27

Samengevat: "Opvang Elders"

marcoplarco | 20-09-21 | 16:27

JA21 heeft Denemarken bezocht om het Deense asielmodel beter te leren kennen. Eerdmans heeft het laatst bij WNL uitgelegd. Dat klonk goed. Veel veel beter dan hoe wij het hier in Nederland doen. Heel goed van JA21.

Sitting_targets | 20-09-21 | 16:26 | 5

@Sitting: Eerdmans had prima verhaal. Ik probeerde een the usual rant suspects gewoon even lekker voor te zijn.

Lorejas | 20-09-21 | 17:01
▼ 2 antwoorden verborgen

zolang men de hypotheek op tijd binnen krijgt al is deze al aan het afbouwen kan iedereen dit wel vergeten , alle huizen bezitters stemmen ruimhartig de VVD

witchmaster | 20-09-21 | 16:25 | 1

Oh? Echt waar? Dan ken ik vele uitzonderingen!

L.E. Raar | 20-09-21 | 16:32

Het vervelende is dat de 'we' die stemmen weer op partijen zullen stemmen die het helemaal prima vinden, die instroom. Totdat er in hun achtertuin gebivakkeerd wordt door een islamitisch gezin van vader, moeder en acht kinderen. Maar ja, dan is het te laat. Blij dat ik volgende maand 60 word. Ik zal de meeste ellende niet meer meemaken.

Albert61 | 20-09-21 | 16:24 | 1

Kaag tekent ervoor.

El Rico Grande | 20-09-21 | 16:29

Het is vreselijk wreed die arme vluchtelingen naar hier te halen! Een land met een ijzig klimaat, vreemde luchtjes van bloemkool en spruitjes in de portieken, de heerlijke gerechten en kruiden van thuis onvindbaar, vervuilde lucht, kortom een regelrechte straf. Bouw een heerlijk vakantiepark in de zonovergoten Sahel om deze stakkers op te vangen... win-win (want kost een fractie van de kosten die nu gemaakt worden).

Mousehunter | 20-09-21 | 16:24 | 2

Frans-Guyana

theo-is-dood | 20-09-21 | 16:57

U schetst een beeld van Nederland van 40 jaar geleden, dat klopt niet meer. Het is nu een land van moskeeén, buitenlandse etensgeuren in de portieken, avond en nachtwinkeltjes met eigen geimporteerde goederen. Kortom je hebt hier nog meer als in het land van herkomst. En zoals gezegd de sociale heilstaat Nederland springt financieel wel bij.

johnyl | 20-09-21 | 17:49

Hey Pritt, Weilanden en koeien zijn mooi natuurlijk maar o.a. voor dit Roze blogje zijn data centers ook wel handig toch?. Klein beetje gras opofferen voor ons internet lijkt me dikke prima.

Geenjoris | 20-09-21 | 16:24
-weggejorist-
JWZ_JMK | 20-09-21 | 16:23 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Binnenkort wordt deze asielinstroomwebsite weggehaald vanwege "verkeerde interpretatie van de cijfers" hehe.

Kletskop | 20-09-21 | 16:23

Misschien eens overleggen met Putin. Die heeft ruime zat in Siberië. Betalen we hem wat. Bedoel, als je toch je land uit wilt dan moet je maar genoegen nemen met het aanbod.
NL heeft geen enkele morele of ethische verplichting om gelukszoekers op te nemen. Een van de dichtstbevolkte landen te wereld, met woningnood, en dan dit. Flikker toch op.

Ichneumonidae | 20-09-21 | 16:22

Verschrikkelijk nieuws voor Mustafpha die vorige week door Nieuwsuur werd geïnterviewd. Hij is een asielzoeker uit Turkije die 6 maanden in het asiel zit en recht heeft op een woning maar geen een toegewezen krijgt. Hij was diep, ontzettend diep gekwetst, verontwaardigd en teleurgesteld in Nederland.
Want met zo'n uitzichtloze situatie kon hij geen Nederlands leren, naar werk zoeken, een gezin stichten, enzovoorts. Letterlijk zijn woorden.

Nu wachten op Funda om mijn tegel weer als onzin/fake te labelen.......

TERUGVANWEGGEWEEST | 20-09-21 | 16:22 | 3

Heb de uitzending gezien, het is echt walgelijk hoe deze vent het slachtoffer uithing. Nieuwsuur was weer het podium voor deze schaamteloze gelukszoekers.

lanexx | 20-09-21 | 16:34

@lanexx | 20-09-21 | 16:34: en in de krant lees ik over Afghaans gezin uit Utrecht dat zo blij is dat ze weg konden komen uit Afghanistan. Want ze waren er op vakantie!! Hoop wel dat ze een fikse rekening krijgen van de Nederlandse staat.

Kattie | 20-09-21 | 17:14

Anecdotische tegels zijn altijd mijn favoriet.

funda | 20-09-21 | 17:32

Er kunnen hier nog zoveel voltooidlevenden dood en meer van dat soort pensioengerechtigden. Sparen na een leven van werken. Je vraagt er gewoon om. Met je eigen huis als inboorling.

Trek in qat nu. Leef in het moment. Het hiernamaals is dichterbij dan je denkt.

Het nu volgende is waar: elke vorm van leven is uitgestelde dood. Maar dat heeft niets met nihilisme te maken. De dood dat is.

Hetkanverkeren | 20-09-21 | 16:22

Ze greet riesettlement…

Mark zit te Dutten | 20-09-21 | 16:21

In dit tempo is NL in 5 jaar een derdewereldland.
Met een parallelle samenleving in de steden
Met in iedere wijk 1 of meer mosketen
oh wacht, dat hebben we al.

Nuchternederland | 20-09-21 | 16:21 | 4

@JWZ_JMK | 20-09-21 | 16:25:
De gemeenteraden in de grote steden zullen de steden doen veranderen. Ik kijk al uit naar een verbod op alcohol, korte rokjes en heiligenbeelden.

laurentius | 20-09-21 | 16:29
▼ 1 antwoord verborgen

Dertig miljoen mensen, op dat hele kleine stukje aarde....
Die slaan elkaar de koppen in...

Zolang De lobbycratie in Den Haag en Brussel dit soort nachtmerrie-scenario's blijft voorhouden zie ik hier ook geen kentering in.
www.geenstijl.nl/5139245/hoe-vno-ncw-...

Abject | 20-09-21 | 16:19

"D'r kan nog meer bij", zongen ze in de jaren 80 nog bij de EO.

Maar ook daar waren ze al in '89 gestopt...

Calastir | 20-09-21 | 16:19

Dit wordt de ondergang van het eens zo mooie, rijke, gemoedelijke, vriendelijke en tolerante Nederland.
Langzaam maar zeker glijden we af richting afgrond.
En gaan straks nog over de rand.
Dag welvaartsstaat.
Dag vrijheid, dag veiligheid, dag gezelligheid.
Mijn tijd zal het nog duren, maar het is vervelend voor mijn kinderen en kleinkinderen.

laurentius | 20-09-21 | 16:18 | 1

Het voordeel is dat ons voorland zo duidelijk te zien wordt in de prachtwijken.
Als genoeg mensen zien dat deze wijken naar u toe komen deze zomer, of de volgende, verandert hun stemgedrag ongetwijfeld.
Autobranden in Ede zijn nu eenmaal niet hetzelfde als autobranden in Wassenaar of Aerdenhout.

funda | 20-09-21 | 17:39

Citaat: Het Vluchtelingenverdrag van de Verenigde Naties bepaalt dat vluchtelingen en asielzoekers niet mogen worden teruggestuurd naar een land waar ze gevaar lopen.

Wat is het Vluchtelingenverdrag?

Een verdrag van de Verenigde Naties, aangenomen in 1951. De officiële naam is ‘Verdrag betreffende de status van vluchtelingen’ (Convention relating to the Status of Refugees). Het verdrag is bindend: een staat die het verdrag heeft erkend (‘bekrachtigd’) moet zich aan de regels van het verdrag houden. Het Vluchtelingenverdrag bepaalt dat vluchtelingen en asielzoekers niet mogen worden teruggestuurd naar een land waar ze gevaar lopen. Het verdrag schrijft echter niet voor hoe of door welk land vluchtelingen moeten worden opgevangen.

/> Hoe of door welk land vluchtelingen moeten worden opgevangen is niet voorgeschreven door het Verdrag van 1951.
Daarom: Frans-Guyana! Frans-Guyana is juridisch gezien een departement (soort provincie) van Frankrijk. Er is volop ruimte want er wonen maar 300.000 mensen.
Het Vreemdelingenlegioen is er gelegerd. Dat kan zorgen voor nette barakken, drie halal-maaltijden per dag, medische verzorging en ordehandhaving.

Wanneer komt Greet met dit idee?

theo-is-dood | 20-09-21 | 16:18

De Van Knorresteins zijn ook wel eens naar het buitenland gegaan maar ook weer teruggekomen. Geen enkel probleem. Misschien moeten er eens honderden mensen worden ontslagen! Het is hier meer dan 25 graadjes, de zuster heeft de verwarming lekker hoog aangezet.

dathoujetoch | 20-09-21 | 16:18

sauron's army

Captain_Dipshit | 20-09-21 | 16:18

Dat moet harder kunnen. We hebben er minstens 2 miljoen van nodig om een paar duizend vacatures op te vullen.

Merkwaardeloos | 20-09-21 | 16:18

You will own a Miele and you will be happy

Duwbak_Linda | 20-09-21 | 16:17 | 1

er zijn helemaal geen mieles

AntiZanicz | 20-09-21 | 20:45

De column slaat de spijker op z'n kop ! Onvoorstelbaar dat Afghanen in hun eigen land op familiebezoek zijn, terwijl hun in Nederland asiel hebben gekregen, omdat ze gevaar zouden lopen. En dit geld eveneens voor Somaliers en Syriers. Vervolgens kunnen we de overlastgevers en criminelen van veilige landen niet terugsturen. In de kabinetsformatie hoor je er niemand over dat deze massa immigratie naar Nederland ons boven het hoofd groeit. Ik voel me een vreemde in eigen land. En de oorspronkelijke Nederlander betaalt het gelag. Uitkeringen, toeslagen, woningen, bijstand, gesjoemel, criminaliteit dit alles met een oververtegenwoordiging van niet Nederlanders. Doe er eens een keer wat aan. Kijk nu al uit naar nieuwe verkiezingen.

johnyl | 20-09-21 | 16:17 | 3

¨familiebezoek¨ U gelooft dat?
Die wonen hier alleen op papier ivm met uitkering zodra ze die hebben.

Merkwaardeloos | 20-09-21 | 16:21

De allergrootste en ingrijpende verandering van de laatste veertig jaar. Die heeft nooit in enig verkiezingsprogramma van een politieke partij gestaan. Daarover hebben we nooit mogen stemmen. Deze politieke blokkade betekent dus eigenlijk dat de Nederlanders niets over hun eigen land te zeggen hebben.

theo-is-dood | 20-09-21 | 16:23

Zolang ze nog geen Nederlands paspoort hebben, is het zelfs verboden om naar het land van herkomst 'op vakantie' te gaan. Hebben ze die wel, dan hebben ze nu eenmaal dezelfde rechten als elke andere Nederlander en kunnen we het stom vinden, maar hebben we eigenlijk er niets meer over te zeggen.

Bron: Vluchtelingenwerk
"Gaan vluchtelingen 'op vakantie' naar hun land van herkomst?
Vluchtelingen met een verblijfsvergunning kunnen met hun vluchtelingenpaspoort wel reizen, maar niet naar hun land van herkomst. Als zij, na jaren in Nederland te hebben gewoond, de Nederlandse nationaliteit overnemen, dan is dit op papier wel mogelijk. Maar in de praktijk is dit dan meestal nog steeds te gevaarlijk."

Quantum Suicide | 20-09-21 | 16:50

En in Denemarken staat een "socialistische" partij aan het roer. Daar kan de PvdA een voorbeeld aan nemen. Of staat de A tegenwoordig voor asielzoekers?

WaltherGSP | 20-09-21 | 16:15 | 1

Nee, de A staat voor Apaten.

Stuffed Human | 20-09-21 | 16:45

Kan er wat aandacht geschonken worden aan de aantijgingen in het NPO programnma Propaganda (KRO/NCRV) van afgelopen week? dan krijgen de wekelijkse instroomcijfers wat meer waarde dan ze al hadden:

www.npostart.nl/propaganda/16-09-2021...

Robske007 | 20-09-21 | 16:15 | 1

Verhelderend stukje. Komt er dus wederom op neer dat de overheid geen duidelijkheid verschaft.
Daarnaast 'herhaalde verzoeken' dienen gewoon onmogelijk gemaakt te worden. Nee is nee. Dan kun je nog een second opinion krijgen, maar daarna is de kous af.
Nareizigers kunnen we blijkbaar niet veel aan doen.
En dan zijn er nog de 'eerste verzoeken' waarvan ook niet iedereen wordt toegelaten.
Vraag is: Van de 'access denied' groep: Hoeveel blijven hier om door te procederen? (De herhaalde verzoeken) En hoeveel worden er ook zonder herhaald verzoek niet uitgezet?
En wat blijft er over van de migranten die we wél toelaten? Hoeveel daarvan worden over een jaar nog onderhouden door de overheid middels subsidies, uitkeringen en toeslagen?
Want 'omdat het er maar een paar zijn' is natuurlijk geen reden om ze dan maar binnen te houden, als die paar hun eigen broek niet eens kunnen ophouden.

naglfar | 20-09-21 | 16:44

Ik denk niet dat het de komende weken bij deze aantallen blijft. Het worden er nog veel meer.

Ridde Rogter | 20-09-21 | 16:14

Godver, weer 1200???

pibasso | 20-09-21 | 16:14

Begrijp nog steeds niet waarom men praat over asielzoekers, terwijl het in verreweg het grootste deel gaat om gelukszoekers.
Wat Fortuyn ooit al zei, maximeren op 5K en dan voor echte asielzoekers. Groot gelijk die man. Zelfs dan ben ik voor opvang in de regio. Wat moeten die mensen in West-Europa? Ja, uitkeringen, makkelijk leven.
Wil ik ook wel, doei.

Ichneumonidae | 20-09-21 | 16:14

Mijn bierfiltje berkening komt op 8.000.000 Euro dat deze 1200 de eerste maand alleen al kosten.

Baksteenbakker | 20-09-21 | 16:13 | 3

Ik probeer je tegel te snappen maar dat valt niet mee..........

PolderTaliban | 20-09-21 | 16:46

Bierfiltjeberkening is één woord, Bakker. Anders leest het zo hakkelig.

Nivelleermarionet | 20-09-21 | 18:00

Europese afspraken. Europa; de nieuwe slavendrijvers.

PolderTaliban | 20-09-21 | 16:13 | 1

hoezo? Een probleem is dat ze juist niet werken. Ook niet zwart.

AntiZanicz | 20-09-21 | 20:48

Wordt tijd dat iemand hier eens een vraag over stelt in de politiek.
Gewoon een open vraag of we meer of minder Marokkanen in dit land willen of zo…

Mark zit te Dutten | 20-09-21 | 16:12 | 2

Dat wordt wel een proces van een jaar of twee Mark.

HoniSoit | 20-09-21 | 16:43

@HoniSoit | 20-09-21 | 16:43: Gelijk de ama's aanpakken. Die mensen zijn natuurlijk niet alleen gekomen maar worden gewoon ergens los gelaten, hangen een sprookje op en heel deugend Nederlandomhelst ze waarna de extended family ook uit de bosjes komt

AntiZanicz | 20-09-21 | 20:46

Denemarken vangt asielzoekers op in Rwanda en wil zo 0 asielzoekers in eigen land. Lijkt me prima idee.

Diederik_Ezel | 20-09-21 | 16:12 | 6

Geloof me..... zoalang ze ermee wegkomen, is het volproppen, volproppen en nog eens volproppen met economische migranten Tot het echt niet meer te verkopen of mogelijk is. het is nu al te laat, dan al helemaal.

Smeggel | 20-09-21 | 17:54

Het kan me werkelijk waar helemaal niks schelen of het er nu 800, of 1000, of 2500, 10.000 per week zijn die het land binnen worden gehaald. Als ze maar z.s.m. gevaccineerd zijn en een geldige QR code hebben, is er niks aan de hand.

BadPatNL | 20-09-21 | 18:42
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com