We bellen! Treinverkeer plat door telefoonstoring
Communicatieprobleem NET ALS DIT KABINET!
Social
Hallo hardwerkende forens, u kunt naar huis bellen dat het iets later wordt, omdat de NS niet kan bellen. Er is een telefoonstoring en dan kunnen de treinen blijkbaar niet rijden. Hoe treinen zich wisten te verplaatsen voor de uitvinding van de mobiele telefoon is ons ook onbekend. Al die blauw-gele rupsen zijn nu tot stilstand gekomen en alle passagiers dienen maar geduld te hebben achter hun mondkapje terwijl de machinist 'kun je me nu horen?' blijft schreeuwen in een telefoon waar geen reactie uitkomt. ProRail adviseert u om vooral in de reisplanner te kijken om te zien hoe uw trein niet rijdt. Het is nog niet bekend hoe lang de storing duurt, dus hou voor de zekerheid maar rekening met enkele maanden en koop een auto.
UPDATE: NS stelt dat er tenminste tot 19:00 uur geen treinverkeer mogelijk is
UPDATE: Verzoek om hoofdelijke Kaag-stemming ingetrokken, dus gaat zo per fractie. Dus we hoeven niet te vrezen voor vastzittende Kamerleden.
UPDATE: "Vanaf 19:00 uur wordt het treinverkeer zeer beperkt hervat."
Social
Zul je altijd zien
Social
Social
Reaguursels
InloggenNiets maar dan ook echt helemaal niets is nog redundant in Nederland. Een oneindig geloof in de techniek door de Alfa's. Prorail en de NS werken wellicht met hightech materiaal, alleen is er (bijna) niemand die het nog begrijpt. Je eigen telefoonnetwerk ligt plat... en dan heb je geen alternatief? Huh hoe sneu is dat! En dat is Nederland heden ten dage.
Redundantie kost geld, net als de "overcapaciteit" van de ziekenhuisbedden ip de ICs in NL zijn gesaneerd (-50%).
Zo ook met de energie voorziening is de "reservere" capaciteit (20%) vrijgegeven voor dagelijks gebruik.
Geen structurele oplossingen, maar overal wat extra vanaf snoepen. Korte termijn denken door dagelijks bestuur
Iemand wel eens gehoord van: Mercurius retrogade? nee? google eens, nou dit dus.
www.horoscope.com/mercury-retrograde/...
@_kees_ | 16-09-21 | 21:54: Wauw dat Mercurius treinen stil kan laten vallen, ik ben er stil van.....
Wat Cursief zei in jaren 80 nog steeds actueel: "Inter-sta-tie" ipv Intercity
Dat krijg je als Prorail een tegoed kaart van Aldi gebruikt voor dataverkeer. Tsja, het mag wel meer dan een tientje kosten.
Profaal
VReselijk. Ik zat gisteren voor het eerst sinds een half jaar weer in de trein (Zwolle-Dieren), en dat was voorlopig ook gelijk weer voor het laatst. Trein veel te vol, mensen moesten staan, veel jeugd die mondkapje op de kin heeft hangen. Conducteur zei er wel wat van, maar zogauw dje weer weg was deden die kutkinderen de kapjes gewoon weer af. Totaal onveilig voor een oudere. NS, wat een puinzooi.
Hoezo onveilig. Als je gevaccineerd bent, loop je toch geen risico meer????
@Leffe Blonde | 16-09-21 | 20:47: ken jij dan een vaccin met 100% bescherming?
Die mensen moeten eens in de leer bij die pornoboeren; wil je iemand aan de andere kant van de wereld iets leuks laten doen met een komkommer of een banaan, dan nooit zijn er storingen.
Tja volgende keer gewoon weer postduiven meenemen dus.
Tot ver in de jaren 70 en misschien nog wel langer was er helemaal geen contact met de machinist, alleen via seinen. Waarom het niet kunnen bellen met de machinist nu tot een enorme platlegging van het OV moet leiden is mij een raadsel.
Het netwerk van NS is een eigen netwerk. Je hebt vast wel eens die gele kastjes gezien langs het spoor, daar zit het communicatie gedeelte in van de seinen en wissels, alles apart uitgevoerd. Dus als de computer van ProRail er mee stopt, dan sta je stil. Het opstarten/over nemen van/met het reserve systeem duurt ongeveer een uur.
@Gokmaar | 16-09-21 | 19:36:
Je weet dat je geen antwoord geeft, maar je doet het toch?
Hun supergeheime aparte mobiele netwerk ligt plat, en om “veiligheidheids” redenen leggen ze alles stil.
Daar is nog steeds geen verklaring voor.
@Analia von Solmsch | 16-09-21 | 19:44:
In dat geval heb ik de vraag verkeerd begrepen.
En ik heb er ook geen echte verklaring voor. Zou hooguit een kabelbreuk kunnen zijn, maar daar is het systeem ook in voorzien.
Duss..
@Analia von Solmsch | 16-09-21 | 19:44: gelukkig weet ik het wel. (Treindienstleider Soapy to the rescue) seinen en wissels via vaste kabels in de grond, Communicatie via GSM-R(ail) als dat eruit ligt is er geen communicatie mogelijk met de mcn. Dus gevaarlijke situaties die onstaan (bv Analia wil jumpen maar zegt vervolgens wel waar ze dat doet, kunnen wij de Mcn niet waarschuwen of communiceren wat er gaande is of wat er gaat gebeuren)
Toen stond er om de paar kilometer bij een sein een telfoonkast waarme de Mcn de Vl post kon bellen. Nu is alles Gsm-R. Gewoon mobiel netwerk
@Soapytitrider | 16-09-21 | 21:01:
Mij voor de treingooien? Welnee …Mijn ouwe buurman peuterde wel eens de resten tussen de bielzen vandaan …
(“Kwam hij helemaal uit Brabant om zich bij Westerveld voor de trein te gooien!”)
Dus: nee dank je.
Ik begrijp nu dat het treinverkeer geheel niet uit veiligheidsredenen is platgegooid.
En het verhaal dat treinen niet gevolgd kunnen worden klopt dus ook niet.
@Analia von Solmsch | 16-09-21 | 22:44:
Overigens is het raar dat nachttreinen moeten bellen met Utrecht om ze wakker te maken zodat ze weer een groen sein krijgen … er is een dienstregeling dus het is geen verrassing dat er treinen rijden in de nacht.
@Analia von Solmsch | 16-09-21 | 22:47: +of -15 min pakt het systeem je niet meer op. Maar idd moet de treindienstleider bijsturen
Nou, ik overweeg nu sterk een auto aan te schaffen. Ik reis regelmatig met de trein en je weet gewoon werkelijk niet waar je aan toe bent tot je op het perron staat. Iedere week is het wel een keertje bal!
De app is kut want al kijk je tien minuten van te voren of je trein rijdt, 7 minuten later blijkt dat er niets meer rijdt.
Rijdt de trein wel dan is het nog afwachten of je aankomt, want de machinist kan nog besluiten een noodstop te maken in een weiland omdat hij een vreemd geluid hoorde.
Verder staat er een paar weken per jaar vervangend vervoer klaar (bus). Wat je reistijd verdubbeld.
De sneeuwval dit jaar maakte dat de treinen een week lang niet of sporadisch reden.
En dan moet de herfst nog beginnen…
Ja, op de weg is er ook wel een file.
Maar dan kom je die dag wel thuis.
Joh!
@Merkwaardeloos | 16-09-21 | 19:26: ja, sorry, spuit 11, maar er zijn fanboys in de panelen die roepen hoe geweldig het ov is. Leuk, als je twee keer per jaar de trein neemt.
Ik hoorde net nog een gesprek " Ja joh de trein is heerlijk, je hoeft niet te rijden en je kunt de krant lezen, kijk een file en kijk Kees staat ook in de file" en wat doet Kees? " Hij leest de krant".
kan iemand mij vertellen wat nederland wel kan dan alleen belasting betalen, en gelukszoekers binnen laten , en geld weg geven
Vrij weinig tot niets
Bij GS mopperen in een tegel, dat lucht op en verder heeft het geen zin.
Nederland is een geweldig belastingparadijs! Als je een internationaal bedrijf bent, uiteraard.
De bevolking mag als koelie de belastingen betalen.
Wat was nu de reden dat Kaag de telling om 19.30 uur wilde?
Had ze in haar kristallen bol gezien dat de NS met een storing zou gaan kampen?
Of andersom?
@tantesidonia | 16-09-21 | 19:23: De NS heeft een kristallen bol?
Dat volk in het OV, wie zijn die mensen eigenlijk?
Vooral studentjes met een of andere fopstudie, zag ik. Ik stond op het punt af te reizen …
@Analia von Solmsch | 16-09-21 | 19:12: Dank. In mijn studententijd had ik gewoon een auto. Een oude Citroën BX met 4 ton op de teller, maar toch uiterst comfortabel.
@Boeloeboe | 16-09-21 | 19:15:
Je was de uitzondering, dat weet je best.
Ach, zou de verantwoordelijke bewindspersoon van d666 zijn, eens even kijken, aah, Steven van Weyenberg, staatssecretaresse voor het spoor. Goed gedaan joh. Hee, er ineens zijn Kamerleden vast komen te zitten. Dat wordt een ministersbaantje!
Ik zie die flapdrol er wel voor aan.
Wat als zoiets gebeurt tijdens de cojona-legitimatie en mensen hebben of wilen uit principe geen cojona-app openen om een hotel oid te boeken? Plus je hebt geen ekte trouwe makkers in de buurt en Claudia de Breij en consorten om te schuilen doen niet open, slaap je mooi op straat, lijkt het op. Ik zou me wel redden, maar lijkt me niet voor iedereen een optie, denkende in een persoonlijke situatie waarin iemand zit.
Of geen vaccinatie, laat dat voorop stellen.
@Latrinalia | 16-09-21 | 19:10: Principes worden duur betaald, dat weet ik. En het antwoord weet ik ook wel, sjapjanusvolk. Gaat in in andere landen anders.
Dus altijd denken in oplossingen, gevaccineerd of niet, accepteer die QR gewoon niet. Voegt niets toe, ook niet op relatief korte termijn. Dat waren m'n reaguursels weer voor vandaag, moet weer aan 't werk.
In Belgenland gebruiken ze een systeem genaamd Kuberna, als back up zijn machinisten en de verkeersleiding altijd bereikbaar via hun eigen mobieltje. Zelfs dat kunnen ze daar dus beter dan in NL.........
ok mijn comment weggejorist, was helemaal niks mis mee nmi. Beetje humor over hoe minachtend de ns over haar medewerkers denkt.
Geen gekke taal. Maar complottheorien zijn wel welkom. nou gooi mij maar voor de trein, ik weet het niet meer.
En ik maar denken dat joris een snipperdag heeft.
Het OV is gewoon kudt. Rij ik liever in m'n X5 met een CO2-footprint waar een modaal gezin in een jaar niet aan toe komt.
Helemaal prima.
Met die kutzomer.
Nee, hoor. Het OV is gewoon prima. Op de weg heb je ook regelmatig oponthoud, zo is er op het spoor ook wel eens iets. C'est la vie.
Gezien jouw aanwezigheid op GS staat die X5 al jaren stil.
Mooi om te zien dat we de spanning opbouwen naar de stemming straks.
Ik kan alleen maar bedenken dat men niet meer overgaat tot een hoofdelijke stemming dat men er zeker van is dat men voldoende medestanders heeft.
Dat zou dus betekenen dat we Kaag op haar eigen woorden gaan toetsen en wat haar woorden waard zijn.
Treinstoring of niet, Trap die heks eruit!
Welke heks? Betty Stöve? Dat was een heel aardige vrouw.
Zie het al helemaal voor me: op haar bezemsteel langs een stilstaande trein vliegen om het reizende geminachte volk op een cynische grijns te trakteren.
@Red shirt | 16-09-21 | 19:06:
Zolang Betty serveert, vind ik haar heel aardig.
Pro-Fail...
De bananen zijn wel rijp...
Je zou toch verwachten dat een bedrijf met een maatschappelijke functie als de NS over een back-up systeem beschikt? Juist hierom is het Internet bedacht. Als back-up in het geval een ander kanaal wegvalt.
Jammer joh: Het is een systeem van ProRail, dus NS heeft als eindgebruiker niks met backup-systemen te maken. En toch die hebben ze wel, de ouderwetse GSM, die ze nu gebruiken om van de baan af te komen.
Kamerleden die niet op tijd aanwezig zijn op staande voet ontslag lijkt mij redelijk.
Edit: stemming per fractie lees ik net.
Heeft hopelijk toch niet te maken dat iemand de QR app heeft geïnstalleerd?
“Hallo Jan, ik ben bijna bij de wissel Haarlem, ik rij 120km nu. Ga jij wat langzamer. Dan kan ik voor jou langs.”
Jarenlang met het onrendabelenvervoer gegaan. Onderaan de streep is het gewoon betrouwbaar.
Daarom dus altijd bovenaan de streep gaan staan.
We hebben het allerbeste openbaarvervoer ter wereld in Nederland.
Trouwens, onrendabelenvervoer... De trein is gek genoeg duurder dan menig auto, en reis je met meerderen, dan kan er gauw een knappe middenklasser uit. Dat is het onbegrijpelijke van ons OV.
Eens, al met al prima te doen
Kom zeg. Ik ben eerst al een half uur bezig om bij het station te komen. Om vervolgens op een winderig perron te moeten wachten. Een kopje koffie heeft de prijs van een glas champagne. En dan kom je ergens aan waar je niet moet zijn.
@Roorda van Eyssinga | 16-09-21 | 18:57: haha, nee.
@Roorda van Eyssinga | 16-09-21 | 18:57: Het is gewoon een ontzettend inefficiënt metrosysteem. In Nederland wordt er met letterlijk met een bovenleidingspanning gereden die in China voor metro's wordt gebruikt.
Die intrekking van hoofdelijk was toch al voor de treinstoring??
Klopt maar waarom ingetrokken snap ik niet.
De taalkwaliteit van voorlichters is ook al niet meer wat het geweest is....
Maar wel lekker divers.
@Merkwaardeloos | 16-09-21 | 18:54: Onder water, dus? ;-)
Ik heb net even geprobeerd en ja hoor, mijn auto rijd prima zonder telefoon. Dus nóg een voordeel ten opzichte van de trein.
Zeker zo´n oude op benzine?
Het gaat echter wel ten koste van het juiste spellen.
In huidige auto's toch wel link zonder Flitsmeister en navigatie. In veel auto's is de navigatie wegbezuinigd, uw prikt uw telefoon maar in (Android Auto / Apple Carplay).
Dit is ook een manier om de hoofdelijke stemming in de 2e kamer te saboteren. De kartel tentakels zijn lang.
NS is een D66 bolwerk, van Boxtel heeft niet voor niks de scepter overgedragen aan iemand die idolaat is van Kaag.
Mag je tegenwoordig schijten als de trein stilstaat?
Dat mocht vroeger namelijk niet.
Uhm, Harry, ik zit net lekker aan mijn salade. 0_o
@MickeyGouda | 16-09-21 | 18:50:
Smakelijk!
De wc doet het ook niet als het mobiele netwerk er uit ligt.
@Gijsbert | 16-09-21 | 18:53:
Je zult toch aan de schijt zijn..
Je mag sowieso niet schijten als je QR het niet toelaat.
@jaja | 16-09-21 | 18:54: Dan verwijs ik u naar het kantoor van de NS, daar hebben ze heel zacht papier, een nadeel is dat het geel blauw is en dat het een beetje afgeeft aan de bips.
Wat hebben mannen toch met dit thema?!
@MickeyGouda | 16-09-21 | 19:02:
We zijn rectaal ingesteld..
@jaja | 16-09-21 | 19:05:
Wat toevallig: ik verkoop mensen graag een schop onder hun kont!
Dat was vroeger alleen als de trein op het station stilstond. In the middle of nowhere heeft niemand er last van, lijkt me.
Het land weer in crisis: Zijn de Von Amsbergs al wel veilig geland in Londen?
Märklin schijnt gewoon te rijden, Fleischmann ook........
Chaos een bekend fenomeen bij NS en ProRail
Waarom heb je een telefoon nodig om een trein te laten rijden?
Om door te geven aan seinen, wissels en spoorwegovergangen waar de trein zich bevindt. Er rijden nu zó veel treinen op het spoor dat als deze communicatie wegvalt de treinen op elkaar kunnen klappen.
En dat is dus niet met een mobiele telefoon maar wel over een mobiel netwerk.
@Mastermattie | 16-09-21 | 18:43: Hallo, hier de machinist van trein 1234, ik bel effe alsdat we er aan komme..... Hee, er wordt niet opgenomen door de spoorwegboommensen of de mensen die de wissel met een ijzeren haak omzetten, en de perronwachter zie ik ook al niet. Vreemd.
@Mastermattie | 16-09-21 | 18:43: Welnee.
Porno kijken, en als je niet kan trekken dan staak je.
De GSMR op de treinen is het systeem waar mee men kan onderling en met de treindienstleider kan communiceren.
Het heeft ook een functie om alarmomroepen uit te zenden, wat ook moet gebeuren wanneer er bijvoorbeeld een aanrijding is, om elkaar hierover te waarschuwen.
Bijvoorbeeld:
De ene machinist klapt met volle snelheid op een auto, die daardoor ook het andere spoor kan gaan blokkeren, en doet een alarmoproep voor de andere machinist op de trein uit de tegenovergestelde richting. Zodat deze andere machinist met zijn trein niet ook op de auto klapt, en of de trein die de aanrijding heeft gehad. (Misschien is die eerste trein wel ontspoort door de aanrijding, staat half in het nevenspoor, en dan wil je niet dat de tegentrein er ook nog eens boven op knalt.)
@dathoujetoch | 16-09-21 | 18:47: Bijna. Is gewoon een data sim. Gaat over internet. En lees net dat KPN een of andere update heeft uitgerold waardoor mobiele apparatuur de verbinding kon verliezen, even opnieuw opstarten, klaar!
@Mastermattie | 16-09-21 | 18:59: dit verkeer gaat niet over internet maar via een apart apn.
Zodra ze meer weten, laten ze het u weten", aldus ProFail in de tweet.
Tot die tijd, check een reisplanner, bij afwezigheid van een sudoku o.i.d.
Want die batterijduur van uw slimme foon, ja, het zijn geen nokia's 3230 uit de jaren 90 meer hè.
.
Good lock, NS reiziger!
Laat die glock maar in die ambtenarentas.
/*GLOK!*
Goed: Stijlloze actie. We weten dat al die "gestrande" politici nu op hun mobieltje in de stijlloze panelen rondhangen.
Wie kunnen er allemaal even zorgen voor een lift naar Den Haag?
Vanaf Utrecht gaat het al niet meer lukken...
Het is ma r goed da Ge n Stij niet aha kelijk is van het tel oonnet.
Auto play weer aan het werk?
inbellen
Hoe je nog meer mensen het treinreizen afleert
Is dit een test run van de Russen? Single point of failure om heel Nederland stil te zetten.
Denk eerder van Al quaida. Speelt onder een hoedje met Kaag.
@Merkwaardeloos | 16-09-21 | 18:39: onder een hoofddoek denkelijk.
Was net op het station en mijn telefoon deed het prima
NS maakt gebruik van hun eigen Huawei 5g netwerk
Nou de laatste keer was het om orgaan donors met Pia. Als dit er voor zorgt dat Kaag geen afkeuring krijgt en de QR codes doorgaan. Dan ga ik verder als aluhoedje door het leven.
Rob jetten ex pro-rail. Gewoon om het complot nog mooier te maken
@Snap_het_ook_niet | 16-09-21 | 18:41: het is het ultieme Paasei van Van Boxtel (d666): in tijd van nood deze knop indrukken, dat is gebeurd, en nu inenen zijn er Kamerleden vast komen te zitten.
@Snap_het_ook_niet | 16-09-21 | 18:41: Maar gelukkig gaan ze hunzelf controleren in de commissie stiekem
Geert Wilders (PVV)
Mark Rutte (VVD)
Sigrid Kaag (D66)
Wopke Hoekstra (CDA)
@Redactie KPN voerde vandaag updates uit aan simkaarten (in ieder geval de mijne). Daar ben ik netjes over geïnformeerd. Ook dat de verbinding na de update verdwenen kon zijn. Dan moest je even de telefoon opnieuw opstarten. En inderdaad de verbinding was even weg en na opnieuw opstarten gewoon weer verbinding. Je had ook van te voren een nieuwe sim kunnen aanvragen. Er zal wel weer iemand hebben liggen slapen bij ProFail
Kwestie van de trein even opnieuw opstarten, dus. Stekker eruit en 10 seconden wachten, zo iets?
Rob Jetten. Ex pro rail medewerker. D’66 heeft zo ook de donorwet door de 2e kamer gekregen. www.parool.nl/nieuws/nieuw-donorplan-...
Tijd genoeg om een taxi te nemen lijkt mij. Een storing mag geen excuus zijn om niet op tijd te zijn nu.
The plot thickens...
Vroeger reden de treinen wel gewoon op tijd.
Nog vroeger waren er geen treinen.
@Kattie | 16-09-21 | 18:40:
Nog vroeger was er geen tijd.
@Kattie | 16-09-21 | 18:40: Was in het Proterozoïcum ook al zo. Gelukkig waren er toen nog geen mensen, wel andere diersoorten.
Rumor has it dat ook die diersoorten het ongelooflijk kut vonden.
@Kapitein Sjaak Mus | 16-09-21 | 18:43: nog vroeger was er helemaal geen vroeger
Telefoniestoring is wat anders dan een telefoonstoring.
Als het gehoorapparaat het maar doet, wat? Wat?
Ik kan jullie melden vanaf het station te Culemborg dat de situatie volkomen kut is.
Ik van thuis ook. (dat Kaag gewoon blijft zitten)
Culemborg? Treinen? Er rijden toch alleen treinen in de Randstad?
Dus het is zoals normaal bij de NS ??
Zou het een truc van kaag zijn om zo te voorkomen dat er te veel Kamerleden die voor de motie tegen haar zijn, zo niet kunnen komen? Ojee ik begin ook al met complotten.
Weer zo'n gevalletje van: ik geloof niet dat dit opzet is, maar als later blijkt dat het wél zo is zou dat mij ook helemaal niet verbazen. Er staat een hoop op het spel voor Kaag, en de tentakels reiken ver...
Anyway, alle gestrande kamerleden even bellen met de fractie die dan leden in de buurt mobiliseren om ze per auto alsnog in Den Haag te krijgen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Nee nee, u ziet het goed. Ik verwacht dat een van de Kamerleden hierover wat van gaat zeggen.
Overal waar men graag wil besturen gaat het fout
Vooral in een trein.
Single point of failure.......
Nuff said.
Er schijnen een hoop signalen door die rails te lopen. Ik meen dat Tele2 ooit zo begonnen is om goedkope telefonie aan te kunnen bieden dmv het kpn netwerk op die manier een deel te omzeilen.
Het is het oude militaire backup netwerk. Ik was dienstplichtig in '88. Toen al operationeel.
In de luchtvaart kennen ze redundancy. Misschien wel eens van gehoord NS?
En hoe deden ze dat dan voordat er mobieltjes waren?
Rooksignalen, dan wist je dat er een trein aan kwam
Ik baal er nog steeds van dat de analoge kabeltelevisie vorig jaar opgeheven is.
@Sinterbikske | 16-09-21 | 18:32: Zucht, mis ook die mooie antenne vastgeknoopt aan de schoorsteen, en kijk/luistergeld te slim af proberen te zijn.
Maar als de mense in de trein wel naar huis kunnen bellen, moet de machinist dat toch ook kunnen? Met z'n eigen prive mobieltje bedoel ik, niet met de telefoon van de trein. Het lijkt me sterk dat zowel de mobiele netwerken van vodafone en kpn tegelijk plat liggen.
Ik zit in de metro..!!
U is de bestuurder? Amsterdam zeker he?
Eindsation, u dient de tram te verlaten.
Meneertje neon... wakker worden...
Als gevolgd van een telefoniestoring???
nl.m.wikipedia.org/wiki/Peterprincipe...
Ik verplaats mij doorgaans op de wat grotere afstanden met de meest geprivatiseerde vorm van openbaar vervoer, zijnde de eigen auto.
Kaag gaat wel heel ver om die hoofdelijke stemming te saboteren. Holy shit.
Ben je werkelijk verbaasd?
Eerst de stemming vervroegen...
Plan uw reis in de app, of zoals madam AlQaq zou zeggen, in de 'uhp'. Hoewel, zij vliegt bezem, eerste klasse. Treinen? He, wat?
De zegeningen van heden ten dage. Gaat nog eens groot worden wanneer echt al het digitale bankverkeer er ook uit ligt. Of de digid. Of eigenlijk alles.
Dat zou geweldig zijn. gewoon even de hele wereld een paar uur offline, lekker rustig.
of de Corona QR.
@dathoujetoch | 16-09-21 | 18:27: Gewoon de servers van de app een paar keer ddos'en, dan houden ze er in Den Haag vanzelf mee op.
Nu gaan ze in de 2e kamer tellen wie er zijn en zo kan Kaag weleens gered worden door de NS. Net zoals die orgaan roof wet er is dankzij de NS met hun getimede vertragingen.
Wat was er met de donorwet dan?
@Roos | 16-09-21 | 18:25: kamerlid met trein vertraging die tegen zou stemmen. www.parool.nl/nieuws/nieuw-donorplan-...
@Snap_het_ook_niet | 16-09-21 | 18:28: Dat de bliksem één keer inslaat...
Maar 2 keer...
Ik ben niet van de complotten, maar nu zou je toch... bijna
Ja en wat voor gevolgen heeft dit voor kamerleden die onderweg zijn om tegen Kaag te stemmen?
Weinig. Voor Kaag des te meer.
Ook als beide moties worden aangenomen blijft Kaag gewoon zitten
ze is immers al demissionair zal ze vast zeggen
@Tobi | 16-09-21 | 19:10: dat was Rutte ook destijds en daar had Kaag een duidelijke mening over..
@Roos | 16-09-21 | 19:13:
Hypocriet als ze is zal ze vast middels een smoes niet opstappen
voor haar gelden immers andere wetten
Als er landelijk treinen stil staan, dan staat er vast ook één trein stil bij De Punt.
Kunnen ze daar meteen de laatste Molukse treinkaper herdenken die van de week is overleden.
Terroristen moet je niet herdenken.
@winkelwagenmuntje | 16-09-21 | 18:25: nee, die moet je terechtstelling.
@Opblaas_boot | 16-09-21 | 18:39: terechtstellen
@Opblaas_boot | 16-09-21 | 18:40:
Dat is precies wat de regering toen gedaan heeft. En later ontkenden ze dat weer. En na talloze rechtzaken bleef de regering erbij dat het geen executies waren.
Voorlopertje van diversiteit bij personeel NS. Immigranten de baas in de trein. Voorwaar geen doorslaand succes.
Het zal toch niet..... nee dat zou te ver gezocht zijn...
Als de storing over een uurtje voorbij is?
Kaag heeft zeker vrindjes bij Pro Rail. Hoeveel kamerleden zouden er nu vast zitten?
Dat vroeg ik mij ook af. Gaat een lastige hoofdelijke stemming worden zo.
Sowieso, waarom zijn die 150 lui daar niet gewoon de hele dag aanwezig?
Bij de donorwet is het ze ook zo gelukt.
@Mastermattie | 16-09-21 | 18:24: omdat ze ook moeten werken.
Ik kijk al uit naar de storing op een zekere QR-app op een mooie vrijdag- of zaterdagavond.
Heb je met de auto geen last van.
Ik stelde het al in het andere topic, het zal toch niet dat Kaag aan kan blijven doordat er een kamerlid, of leden vastzitten in de trein...
net als Rutte heeft de techniek ook zijn donkere kanten.
Je bedoelt dat ie behalve in de tweede ook regelmatig in de donkere kamer komt?
REAGEER OOK