Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. The Return of the Omtzigtman versus De Oude Bestuurscultuur in Afghanistandebat

Is ie weer

Mooi

Hee. De man met meer messen in zijn rug dan de messenafdeling bij messenwinkel Messi is vanochtend weer opgestaan, om naar zijn werk te gaan. Pieter Omtzigt is terug in de Tweede Kamer na 16 weken turbulente weken vol turbulente afwezigheid. De Omtzigtman had ook geen moment later moeten instappen, want het is vandaag de dag van het Afghanistandebat. Dat zou om 11:30 uur beginnen, maar omdat vanochtend bleek dat Sigrid Kaag de Kamer onvolledig heeft geïnformeerd, is het uitgesteld tot 14:00 en toen weer tot 15:00 uur. En de Omtzigtman? Die heeft alweer Kamervragen gesteld over de nieuwe bestuurscultuur die er niet is. 

En die hebben we wel nodig, een nieuwe bestuurscultuur. 

Want het enige wat dit kabinet nog slomer en slechter doet dan het informeren van de Kamer is het nemen van daadwerkelijke besluiten. Uit alles wat in de brief, die gisteravond laat naar de Kamer ging, staat (draadje) en uit alles wat niet in die brief stond (topic, spijkerhard bewijs) blijkt dat het verlaten van Afghanistan door Nederland de afgelopen maanden één grote puinbak was. Je zou voor minder opstappen als kabinet, maar ja, dit kabinet is al opgestapt. Aan de andere kant: individuele bewindspersonen kunnen alsnog opstappen en Kaag is er vandaag gewoon bij en haar positie staat op het spel. Ze moet nu samen met die andere demissionaire druiloren Bijleveld & Broekers-Knol en Chef Verantwoordelijkheid Afschuiven Rutte aan de Kamer uitleggen hoe ze dit allemaal toch zo episch hebben kunnen verprutsen. Livestream na de breek. 

Het lekkerste voor het laatst bewaren!

Ondertussen...

Social

Reaguursels

Inloggen

Omtzigt for President!

Waar-is-niets | 16-09-21 | 09:13

Omzigt aan Kaag: "Vertrouwd u Rutte nog?"
Kaag zegt "ja", terwijl zij en Rutte teglijkertijd hun armen over elkaar doen. Prachtige lichaamstaal die boekdelen spreekt.

Pje911 | 15-09-21 | 22:18 | 5

@Frau Merkel | 15-09-21 | 22:32: Inderdaad schandalig slecht gespeld door mij. Excuses bij deze.

Pje911 | 15-09-21 | 23:20

@Pje911 | 15-09-21 | 23:20: Daar zijn geen excuses voor nodig. Gegeven de context, afgeleid uit de voorgaande tegel, leek het mij een passende tegel met eerder een guitige dan een kritische insteek.

Frau Merkel | 15-09-21 | 23:28

@Frau Merkel | 15-09-21 | 22:32: Frau Merkel, kroontje of niet, blijf gewoon met je po... van andermans schrijven af, Trutje.

Knarf9999 | 15-09-21 | 23:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is dat toch voor debiele trend, dat "Julei" ipv Juli. ?

zwellevertje | 15-09-21 | 22:10 | 1

Doen ze ook oo een reisbureau. Om spraakverwarring tussen juni te voorkomen. Maakt hier allemaal niks uit. Ze, kabinet, hebben toch geen actieve herinneringen. Darnaasr zijn ze een slecht reisbureau. .

Sjakkie van de Hoek | 16-09-21 | 02:57

11 julij? of is dat 11 julei?

Met_baard | 15-09-21 | 22:09 | 1

11 juleij

harries | 15-09-21 | 23:52
-weggejorist-
masahide | 15-09-21 | 22:08 | 1

Mevr. Kaag, ----- wil geen Joris. Fijne avond allen.

Knarf9999 | 15-09-21 | 22:02

Kaag en zelfreflectie, als water en vuur

De Blauwe Baviaan | 15-09-21 | 22:01

Het is nu 10 uur. Moeten die twee andere kippen ook nog aan de beurt komen, en daarna Mark? Wat een gruwel. Ik zie trouwens dit debat niet in een motie van wat dan ook eindigen.

Nomen | 15-09-21 | 21:58 | 1

El kak heeft uiteindelijk toegegeven dat ze eind verantwoordelijk is,dus move !!!!,.
El kak lijkt op een kleuter; ja maar de andere landen,dus zelf geen plan maar ad hoc afwachten en dan benadrukken dat ze wel mensen heeft gered in totale chaos,die zij niet heeft zien aankomen en totaal niet op voorbereid was,hopen dat het hier vrede blijft.

Coolcalmcollected | 15-09-21 | 22:04

Intussen in het Verenigd Koninkrijk:
"De Britse premier Boris Johnson heeft zijn kabinet ingrijpend herschikt. Hij vervangt onder anderen zijn minister van Buitenlandse Zaken Dominic Raab, die onder vuur lag vanwege de manier waarop de crisis in Afghanistan is aangepakt."

Gaat hier nooit gebeuren. Ze zegt sorry, schrijft een persoonlijke brief en gaat naar New York. Toedels!

Met_baard | 15-09-21 | 21:57

Komen gewoon 30 a 40.000 Afghanen.

Heinzz | 15-09-21 | 21:56 | 1

Ik denk meer. Het is een keuze.

Boeser_Onkel | 15-09-21 | 21:59

'Evakwatie'

Grobbebol | 15-09-21 | 21:55

En Nieuwsuur masseert ons even lekker los voor de komende stroom Afghaanse vluchtelingen met een item over de nieuwe inburgeringswet die er aan zit te komen en hoe jammer het is dat hoogopgeleide vluchtelingen onder hun niveau werken. Net of ik dit soort toevalligheden een paar jaar geleden ook heb mogen meemaken. 1-2tje met de politiek?

Lorejas | 15-09-21 | 21:48 | 1

Prachtig, dat wordt weer een klasse voorbeeld van dat walgelijke "positief discrimineren" natuurlijk.

zwellevertje | 15-09-21 | 21:58

Die van Volt vond ik tot nu toe de betere vragensteller.

Roehm | 15-09-21 | 21:46 | 1

Volt zijn EU-laven. Dan nog liever Denk.

Frau Merkel | 15-09-21 | 22:34

Ik wil ook wel Min BuZa worden. Je hoeft niks te doen, je wordt nooit door je personeel geïnformeerd over belangrijke zaken, je mag alle schuld van dingen die fout gaan afschuiven op anderen en andere landen. En daar ontvang je bakken met geld voor. En belangrijke debatten kan je aan je voorbij laten gaan want de VN is veeeeeeeel belangrijker.

Met_baard | 15-09-21 | 21:46 | 2

Min BuZa is blijkbaar zoiets als medewerker tevreden klanten op een callcenter.

Ruikbaard | 15-09-21 | 21:50

@Ruikbaard | 15-09-21 | 21:50: dan toch nog altijd een waarbij je anderen het werk voor je laat doen, zodat je altijd de verantwoordelijkheid af kunt schuiven.

Met_baard | 15-09-21 | 21:55

Detebees.

osolemio | 15-09-21 | 21:43

Ik weet inmiddels 1 ding. Als je in het buitenland om wat voor reden dan ook hulp en bijstand nodig hebt; wordt Fransoos. Van deze polder-, verdeel- en overlegcultuur heb je helemaal niets te verwachten. Wat een farce, wat een klucht, wat een gebrek aan aansturing. Als kippen zonder kop duiken "we" een vredesmissie in en als kippen zonder kop staan we in de nationale vergaderzaal naar elkaar te wijzen om vooral niet de faal in de eigen schoentjes geschoven te krijgen.

Graaisnaaiert | 15-09-21 | 21:41 | 1

Of Amerikaans staatsburger, dan word je opgehaald door de Navy Seals.

Flapuitx2 | 15-09-21 | 23:04

Ha, ze begint weer trekken in haar gezicht te krijgen, misschien dat ze deze keer wel explodeert.

zwellevertje | 15-09-21 | 21:32 | 2

Net niet. Ze krijgt een paar ballen voor open doel van haar partijgenoot nu.

Lafayette | 15-09-21 | 21:42

Klopt, maar ik zou al uren eerder achter dat spreekstoel in elkaar zijn gezakt, wat een herhalingen van vragen en antwoorden.

Nomen | 15-09-21 | 21:55

Zegt ze nu dat de asiel- en migratiewetgeving aangeeft dat men het kerngezin mag over laten komen plús 3? Standaard?

photto | 15-09-21 | 21:29

Ik snap werkelijk niet dat er mensen iets zien in de vleesgeworden arrogantie die Kaag is. En met het grootste gemak gooit ze haar hele departement voor de bus.

Lafayette | 15-09-21 | 21:23 | 2

Tot de verkiezingen was ze relatief onbekend, vrijwel niemand kende haar. In de brede media kon een beeld naar keuze geschept worden. Dat beeld hoefde niet overeen te komen met de werkelijkheid, die was toch bij niemand bekend. Ze hebben een beeld geschept dat bij veel mensen in de smaak viel, blijkbaar.

FGAINA | 15-09-21 | 21:28

Ik ga zo ook maar eens evaporeren want hier komt niets meer van.

Nomen | 15-09-21 | 21:20 | 1

*proest*

Grobbebol | 15-09-21 | 21:30

Iemand zin in een blokje Kaag misschien?

Sinterbikske | 15-09-21 | 21:20

Dus binnen BuZa is het één grote puinhoop, Kaag krijgt niet alle info. Op die manier kun je je overal onderuit kletsen.

Roehm | 15-09-21 | 21:18 | 1

Ik weet dat het daar heel gezellig kan zijn! Je hebt wel een stevige lever nodig.

De Blauwe Baviaan | 15-09-21 | 21:43

Kuzu is ook een mooie klereleijer! Even de nadruk leggen op uitspraak van de naam Bromet.

Harvey2Face | 15-09-21 | 21:16

Die bril van Kaag. En dat gezicht er bij. Heeft iemand al gezegd dat dit doet denken aan Ankie (van juffrouw Tiny) uit Toren C? www.youtube.com/watch?v=VY0tKzgDJ9M

Boeser_Onkel | 15-09-21 | 21:14

Oh shit, het is pas 21 uur. Ik dacht dat het al veel later was. Ben hierbij in slaap aan het vallen. Ga denk ik maar een spannende film aanzetten, Grease ofzo. Zelfde kleding, betere muziek.

Met_baard | 15-09-21 | 21:11

Kaag: 'we hebben er niet op gepland'.

Nee, Kaag, da's nou het fucking punt!

Harvey2Face | 15-09-21 | 21:09

Rutte krijgt zo langzamerhand een stijve nek van het ja-knikken.

Nomen | 15-09-21 | 21:09

Jemig, heeft Kaag nu een jasje van Elvis aan?

De Blauwe Baviaan | 15-09-21 | 21:07

De "Belhajers"? Had dit Kamerlid zoveel familie in Afghanistan?

Met_baard | 15-09-21 | 21:02

Wat grappig we kregen die dikke D66 krullebol (Koolmees) er tussendoor. Wie zit er aan die livestream te knoeien?

Zapata10 | 15-09-21 | 21:01

Rutte lacht zich de ballen uit zijn broek. Die denkt, als je het allemaal zo goed weet , zoek het dan maar zelf uit.

shimanski | 15-09-21 | 21:00 | 1

Af en toe meelevend knikken en duikt daarna weer diep in het schermpje van zijn mobieltje.

Roehm | 15-09-21 | 21:04

Wat is een waaaatsjep groep?

Influencer | 15-09-21 | 20:56 | 2

Wassup verstond ik.

Ruikbaard | 15-09-21 | 20:57

Een groep waar iedereen onbereikbaar is, geen mail ontvangt en niemand iets weet.

Roehm | 15-09-21 | 20:59

Wel apart toch dat het contact tussen Kaag en de Taliban vlotter tot stand komt dan tussen Kaag en de Franse diensten die ook nog eens EU partner zijn.

Sinterbikske | 15-09-21 | 20:56 | 2

Ik kan wel wat mompelen over haar 'man' maar dat kan ik niet bewijzen.

photto | 15-09-21 | 21:01

Inderdaad, Sinterbikske. Dank voor het delen van deze observatie.

Boeser_Onkel | 15-09-21 | 21:15

Leest Van der Plas geen stijl? Ze begint ook al over de blokjes.
Carrolien, als je dit leest. Zet hem op.

shimanski | 15-09-21 | 20:52

Ook al geen actieve herinneringen

Met_baard | 15-09-21 | 20:52

The Pieternator stelt de juiste vragen.

Sinterbikske | 15-09-21 | 20:47

Wat een verademing om Omtzigt weer in De Kamer te zien.

FGAINA | 15-09-21 | 20:46 | 2

Heerlijk om Omtzigt zo bezig te zien. Weet de vinger feilloos op de zere plek te leggen, en drukt voor de zekerheid nog even door.

Heb wel de indruk dat de rest van de kamer een beetje op hem leunt. En dat kan niet de bedoeling zijn, die zouden steun moeten geven.
Hopelijk trekt de rest lessen eruit. Want zo behoort de politiek bedreven te worden?

Harvey2Face | 15-09-21 | 20:52

@Harvey2Face | 15-09-21 | 20:52: De formatie, daar draait het om. Ze gaan liever over lijken dan rechtsere partijen in de kaart te spelen.

Sinterbikske | 15-09-21 | 20:58

Pieter heeft de Kaag-heks bij d'r ballen.

smdyasc | 15-09-21 | 20:43 | 2

Bij de bezem.

Knarf9999 | 15-09-21 | 20:45

Als je ziet hoe hij feilloos de de zaken fileert, mijn stem heeft ie..Kaag is verworden tot een babbelend warhoofd naast deze kanjer!

Smoelensmid | 15-09-21 | 20:45

Ik ga even wat blokjes kaas snijden, iemand nog een ander blokje?

photto | 15-09-21 | 20:43 | 3

Blokje Kaag en blokje kaas.

deministerpresident | 15-09-21 | 20:44

Chips snij ik nooit.

Frau Merkel | 15-09-21 | 23:28

voortschrijdend inzicht, lessen voor de toekomst, in blokjes opdelen (is niets anders als alles uit zijn verband trekken), wat een TUIG.

Knarf9999 | 15-09-21 | 20:40

Damn Kuzu!

Sinterbikske | 15-09-21 | 20:37

Kaag is op een punt dat ze klaar is met haar "Zij zijn groot en ik is klein, en da’s niet eerlijk" verhaal, en gooit het nu op: ik kom dat nog op terug in een ander blokje, in de verwachting dat de vragen dan verwateren.

Nomen | 15-09-21 | 20:33 | 1

Ik begin blokjes onderhand te haten.

Met_baard | 15-09-21 | 20:39

Kan Bergkamp, Vera niet stoppen met het sturen van dit 'debat', het valt nu echt wel op.

dathoujetoch | 15-09-21 | 20:33 | 1

Ze zit daar met een reden. En dat zijn niet de bekende twee redenen en zeker niet haar mentale vaardigheden.

Frau Merkel | 15-09-21 | 22:35

Het is roepen in de woestijn het belangrijkste is dat er geen woningen zijn voor die paupers die hier hun heil zoeken

stipjes | 15-09-21 | 20:32

Ach, wat een doelloze rituele dans. En daar is Pietertje Jankert ook weer. Die hebben we even 16 weken niet gemist zeg. Wordt tijd dat die formatie rond komt.

Azijnist | 15-09-21 | 20:31

Dat jasje van Kaag… Mocht het vanavond einde oefening zijn dan kan ze altijd nog in een trouwkapel in Las Vegas gaan werken.

Sinterbikske | 15-09-21 | 20:30 | 2

Of naar de disco, dansen op de muziek van Grease.

Met_baard | 15-09-21 | 20:38

Denk je echt dat het einde oefening wordt? Hoe lang volg jij de politiek al?

deministerpresident | 15-09-21 | 21:20

Het is jammer dat Sylvana zich niet beter gekleed heeft vandaag, maar een compromiloze aanval op de Kaag-heks zou haar bijdrage nog kunnen redden.

smdyasc | 15-09-21 | 20:20 | 5

Sylvana is zo'n type dat er in een juten zak nog goed uitziet.

Mariner | 15-09-21 | 20:44
▼ 2 antwoorden verborgen

We hadden de wijsheid niet en de rest deed het ook fout, mijn god wat een doos.

osolemio | 15-09-21 | 20:19 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoop dat Wibren antwoord krijgt op zijn vraag, want dit eerlijke antwoord blaast alles op, de ambassadeur had al lang de benen genomen. En dan dat verhaal van die paspoorten die de tuinman uit de ambassade moest halen omdat het gebouw was verlaten.

Nomen | 15-09-21 | 20:17

Jasper van Dijk, brand de heks af!

smdyasc | 15-09-21 | 20:14

Kaag schuift nu alle vragen door naar haar collega van Defensie. Ze heeft enkel een voorbereid verhaaltje afgedraaid en dan houdt het weer op.
Ze is niet alleen compleet onbenullig wat Nederland zelf betreft, maar op het gebied van de buitenlandse politiek weet ze kennelijk ook van niks.
Het was allemaal "niet te voorzien" en "veel andere landen deden het ook niet goed".

Schmalz | 15-09-21 | 20:13 | 1

Het enige wat ze kan is procedures oplezen, er komt niets concreets uit haar mond. Gisteren over de VN precies hetzelfde verhaal.

Sinterbikske | 15-09-21 | 20:20

Van Roon is te lief voor Kaag.

smdyasc | 15-09-21 | 20:13

Evakwasieplan... Ze zei het echt...

UvulafleXer | 15-09-21 | 20:02

Piri heeft wel een punt, het kutvingeren van Kaag is compleet ongepast.

smdyasc | 15-09-21 | 20:00

Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Piep-piep-hoi, piep-piep-hoi, Calimero
Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Op zijn kop draag hij een eierdop
O-hoi-o-hoi-o-hoi

Calimero is een heel lief kuikentje
(Calimero: “ja, dat ben ik ook!”)
Hij vindt alles leuk en goed
En weet beslist wel wat hij doet!

Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Piep-piep-hoi, piep-piep-hoi, Calimero
Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Op zijn kop draagt hij een eierdop
O-hoi-o-hoi-o-hoi

Nomen | 15-09-21 | 19:57

Van deze 3 bewindslieden heeft alleen Broekers-Knol het goed gedaan. Voor de verandering.
Ze deed het enige wat juist was: de rem erop zetten op deze idiote Afghanistan invasie.

druipsmurf | 15-09-21 | 19:54

"Alle andere landen wisten het ook niet". Handig, een zo'n minister van Buitenlandse Zaken voor alle landen die daar in Afghanistan waren.

Met_baard | 15-09-21 | 19:54 | 1

Frankrijk denkt daar toch anders over.

Sinterbikske | 15-09-21 | 20:04

Kaag blijft "andere landen" er bij slepen. Ze probeert het blunderen weer eens te spreiden.

Ruikbaard | 15-09-21 | 19:52 | 1

Beetje de toeslagenoplossing; we hebben samen gefaald, dus niemand heeft gefaald.

DeJemelscheet | 15-09-21 | 19:56

Kaag is al met haar hoofd bij de VN, ze zou zich bijna weer verspreken.

photto | 15-09-21 | 19:43

Nederland was het enige land wat 24 uur doorwerkte volgens Kaagvrouw. Net als de Taliban.

Nederlander1 | 15-09-21 | 19:43 | 1

Maar die werken dan ook maximaal samen onder Kaag.

smdyasc | 15-09-21 | 19:45

Ik word een beetje moe van die D66-doos Salima Belhaj. Ze maakt die hele discussie over tolken en andere vluchtelingen nodeloos emotioneel, persoonlijk, en vol met valse sentimenten. Juist dit soort gevoelige onderwerpen moet je zakelijk en nuchter bespreken.
Natuurlijk krijgt ze helaas genoeg bijval en applaus van andere linkse dozen en kneuzen...

Hendrick9999 | 15-09-21 | 19:42 | 2

Was dit dat mens wat laatst zo liep te janken?..

druipsmurf | 15-09-21 | 19:57

Kaag mag niet vallen, dat zou rechts kansen geven in de formatie. Het is zo doorzichtig, over de rug van achtergebleven tolken.

Sinterbikske | 15-09-21 | 20:02

Kaag vertelt een niet te controleren juichverhaal om haar falen te verbergen, wat een vuige heks. Hopelijk trapt de Tweede Kamer hier niet in.

smdyasc | 15-09-21 | 19:40

Namens het kabinet reageert de Kamervoorzitter, de verhoudingen zijn veranderd met een D66-Kamervoorzitter.

smdyasc | 15-09-21 | 19:35 | 2

Ze heeft zelfs alvast "de blokjes". Ze zit in het verkeerde vak.

DeJemelscheet | 15-09-21 | 19:36

En de Kamer slikt alles.

dathoujetoch | 15-09-21 | 19:39

*Bereid zich voor om urenlang geleuter aan te horen.

photto | 15-09-21 | 19:33 | 4

@van Oeffelen | 15-09-21 | 19:37: ja, gezellig wachten tot koffievrouwtje Ank een paar grapjes komt vertellen. Gezellig, bakje koffier derbij. He, leuk,

dathoujetoch | 15-09-21 | 19:41
▼ 1 antwoord verborgen

Het nieuw leiderschap van Kaag is niets anders dan Rutte met tieten.

HaagsVeen | 15-09-21 | 19:08

Indien een statushouder al geen stijve meer van je krijgt zit er niks anders op dan lesbisch te worden al dan niet verborgen. Die vrouwen, ik noem maar even geen namen, hebben echt een diep gewortelde haat ontwikkeld tegen vooral witte mannen terwijl ze in de top van de politiek en bedrijfsleven verkeren. Het door geslagen lesbo feminisme is minstens zo zorgelijk als de islam, het gaat blijkbaar ook prima samen. Maar hoe gaan ze de buit straks verdelen ?

Lukiluuk | 15-09-21 | 19:02 | 2

Nou, precies zoals de mannen van de Taliban dat in Afghanistan nu doen.

SaintNick | 15-09-21 | 19:18

Wat dit debat mooi aangeeft is hoe de verhoudingen liggen, en dan doel ik op de formatie. Piri stelde een hoop kritische vragen, PvdA berust in haar toekomstige plaats in de oppositie. Een hoop gezever van andere partijen over tolken, geen kritische vragen naar de bewindspersonen toe, Kaag mag niet vallen om rechts niet in de kaart te spelen. Blijft over drie eenmansfracties, FvD en de PVV. Ze gaan dus letterlijk over lijken.

Sinterbikske | 15-09-21 | 18:42

Welkom terug, Pieter, zet m op !!

hotmint | 15-09-21 | 18:34

Wel mooi symbolisch de hele tijd die Nederlandse vlag halfstok in de Tweede kamer. Jaap van Dissel krijgt ook even een rondleiding (WTF doet die daar in beeld om 18.34 uur ?).

Watching the Wheels | 15-09-21 | 18:33 | 1

Er is ook een technische briefing vandaag.

SailingDuck | 15-09-21 | 19:09

Mooi ff tijd voor de zuurkool met karbonaadjes nu, een mens moet ook eten hè.

Sinterbikske | 15-09-21 | 18:20

De non verbale reactie van Kaag op de inbreng van Caroline van der Plas gezien?

Donderbui | 15-09-21 | 18:12 | 5

@Nomen | 15-09-21 | 18:20:
Ja kopt die ís 't. Kaag denkt dat ze het is en doet alsof ze het is.

Merkwaardeloos | 15-09-21 | 18:27

Ze schrikt omdat ze nu wel moet reageren en snel haar back up team om een reactie moet vragen,spinnen,spinnen,spinnen,moraal ho maar.

Coolcalmcollected | 15-09-21 | 18:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus ......, om 8 uur een paar oeverloze verhalen van vak K, een paar interrupties van het parlement (inclusief barmhartigheidsverzoeken van dat CU mannetje die dat priester handengewapper van zijn baas heeft overgenomen), toezeggingen voor evaluaties, en daarna weer doorrrrrrrrrrrrr.

Nomen | 15-09-21 | 18:09 | 1

lol, zo gaat het idd wel aflopen (of er begint ineens iemand te huilen).

Watching the Wheels | 15-09-21 | 18:36

Denk niet dat Kaag het vandaag echt heel benauwd krijgt.

Merkwaardeloos | 15-09-21 | 18:03 | 4

Paar doden meer of minder, als je maar gewoon op de pluche kan blijven zitten is alles veroorloofd toch...

Terra | 15-09-21 | 18:07

Ik ook niet. Ze heeft gelogen. Tegen de Tweede Kamer. Dat deed Rutte ook, samen met Ollongren. Die staat nog te lachen als hij niet grijnst.

Boeser_Onkel | 15-09-21 | 18:11

@Sinterbikske | 15-09-21 | 18:07: Aardappelen? In multicultureel huize AlQaq? Dat ligt aan mevrouw heur personeel in de keuken.

dathoujetoch | 15-09-21 | 18:12
▼ 1 antwoord verborgen

Vind die Eppink niet slecht. Hij zet in ieder geval die zuigende vraag van D66 kamerlid , schaak-mat

Dreeke | 15-09-21 | 17:58 | 3

Die vrouw (Belhaj van 66) is soms niet te volgen. Eerst leek ze zich enorm druk te maken om die Afghanen (ze was wanhopig tijdens een van die debatten in de kleine zaal, die ze zelf als voorzitter leidde en waarin ze ook een insprekende rol had waarbij een andere voorzitter het even overnam; compleet emotioneel) en nu gaat het ineens maar om een persoon die nog in Afghanistan achter gebleven zou zijn? Eppink zei 900 (75% van 1200). Volgde dat maar half, begreep er niets van. Waarom viel ze Eppink aan? Het zijn er toch potentieel 900 en niet slechts 1?!

Watching the Wheels | 15-09-21 | 18:43

@Watching the Wheels | 15-09-21 | 18:43: volgens Belhaj is er maar 1 statushouder "illegaal" op vakantie, maar volgens Eppink zijn dit er rond de 900.

UvulafleXer | 15-09-21 | 19:07

@UvulafleXer | 15-09-21 | 19:07: Bijna.
Er is er 1 die het NL paspoort al heeft, dus voormalig statushouder zeg maar. Die is bekent. Nu zijn er nog meer mensen daar aanwezig met vermoedelijk statushouders daartussen. Of ze het nu wel of niet weten dat er daadwerkelijk statushouders zitten wordt wat in het midden gehouden.

photto | 15-09-21 | 19:22

Gelukkig een die haar boerenverstand gebruikt en geen politieke lulverhalen ophangt, goed gedaan Lientje.

jan huppeldepup | 15-09-21 | 17:53 | 4

Slecht samen te vatten; staat vanavond vast wel op YT. Wat mij het meest trof was haar intro, waarmee een 4-mei-achtige sfeer ontstond en haar vergelijking met (de onmogelijke keuze in) Sophie's choice om uit een lijst van 60(!) 3 namen te selecteren van mensen die geëvacueerd zouden worden. Je zag Kaag (die Sophie's Choice zou hebben voorgelegd) bleek wegtrekken en proberen haar schrik te maskeren door een licht meewarig hoofdschudden. Priceless!

PPuk | 15-09-21 | 18:13

@PPuk | 15-09-21 | 18:13: Zo zie je dat Lientje toch wel belezen is, ik kende het niet.

jan huppeldepup | 15-09-21 | 19:53
▼ 1 antwoord verborgen

v.d. Plas: spot on!!!!

PPuk | 15-09-21 | 17:50

Conclusie: Kaag mag niet vallen om rechts niet in de kaart te spelen.

Sinterbikske | 15-09-21 | 17:50

Indrukwekkend en to the point verhaal van Lientje weer.

zwellevertje | 15-09-21 | 17:49

Applaus voor van der Plas

Klaasje | 15-09-21 | 17:49

Toch is die burgerboerenberenboef goed hoor.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 17:47

Het venijn zit hem in de staart. Laatse 4 gaan hopelijk voor een beetje vuurwerk zorgen!

badboydutch | 15-09-21 | 17:43 | 1

Helaas, niet gebeurd.

Nomen | 15-09-21 | 18:06

Rutte en zijn harem moeten inmiddels wel in slaap gevallen zijn. Die zijn gewoon op tijd thuis voor het eten.

Sinterbikske | 15-09-21 | 17:43

Ik had wat actie verwacht vandaag maar dit trek ik niet meer. Na die VVDert nog meer kleffe drollen die om de hete brij draaien. Het is weer glas plas was.

Zapata10 | 15-09-21 | 17:42

Satudarah aan het woord.

Patje | 15-09-21 | 17:41 | 8

@Patje | 15-09-21 | 18:02: Over uw 'humor' oordeel ik niet, ik heb die nog niet kunnen ontwaren.

dathoujetoch | 15-09-21 | 18:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Die slissende stotteraar van de CU is wel goed en integer.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 17:40 | 7

De man heeft idd een spraakgebrek,
doet het goed vind ik.

drastic | 15-09-21 | 18:06

@Lafayette | 15-09-21 | 18:02:
Ja, hij praatte nu iets te snel. Ze hebben beperkte tijd en dat is voor hem extra lastig, maar soms zegt hij wel rake dingen (in andere debatten gezien). @drastic vind ook dat hij het goed doet. Als ze allemaal zo zouden zijn (idealistisch zonder politieke spelletjes) zouden er weinig problemen zijn.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 18:57

Uiteindelijk zal hij toch ook van Seegers moeten tekenen bij het kruisje.

SailingDuck | 15-09-21 | 19:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ga m’n papiercontainer even binnen halen, zeg het maar als ik iets gemist heb.

Sinterbikske | 15-09-21 | 17:38 | 4

Heb een oortje wat 30 meter draagt. Gekregen van een bank die er wat teveel had.

Zapata10 | 15-09-21 | 17:44

@Watching the Wheels | 15-09-21 | 17:43: Als je het op de stoep zet zonder container komen de boa’s die je adres eruit proberen te vissen. Kost weer een paar honderd, al een keer gehad voor huisvuil op de verkeerde dag buiten zetten.

Sinterbikske | 15-09-21 | 17:46

@Sinterbikske | 15-09-21 | 17:46:
Het is wel vreemd ontwikkeld met die hoge boetes. Wij hebben ondergrondse containers. Als die vol zijn zetten mensen zakken ernaast en die nemen ze ook niet mee, terwijl de bedragen jaar in jaar uit hoger worden en alles inmiddels gescheiden moet worden (op zich goed) wat geld zou besparen (door hergebruik grondstoffen). Er zitten er een paar flink te cashen, dat kan bijna niet anders. In andere wijken hebben mensen plastic containers gehad voor oud papier en wordt huisvuil nog maar eens per twee weken opgehaald. Dus waar je behoefte aan hebt (wekelijks huisvuil ophalen) doen ze niet meer en oud papier en verpakkingen wel (want dat levert op). Bijzondere wereld.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 17:53
▼ 1 antwoord verborgen

Heb toch een paar vraagjes over het naar Nederland willen halen van zogenaamde "Afghanen die Nederland geholpen hebben in Afghanistan omdat Nederland in Afghanistan is om Afghanistan te helpen. Wat die mensen dus deden was zichzelf helpen om hun eigen land op eigen benen te helpen. Iedereen wist jaren geleden al dat op het moment dat het westen zich terug trekt uit Afghanistan, de Taliban de macht direct weer over zou nemen. Afghanen die Nederland "geholpen" hebben wisten ook heel goed hoe dit uit zou pakken. Het is Russen niet gelukt en het was vanaf het begin duidelijk dat het de Amerikanen (en consorten) ook niet zou lukken. Lang verhaal kort: Zijn wij daar niet naartoe gegaan om de Afghanen in Afghanistan te helpen? Snap heel goed dat Nederlanders terug gehaald moeten worden, dat is plicht en niet meer dan normaal. Maar waarom moeten er nu Afghanen naar Nederland gehaald worden omdat die "ons geholpen" zouden hebben? Zijn ze daar niet voor hun geleverde werk betaald terwijl ze heel goed wisten dat de Taliban uiteindelijk toch weer de macht over zou nemen?

badboydutch | 15-09-21 | 17:37 | 6

Ik zou de mensen die Afghanistan geholpen hebben door voor de Nederlanders te werken eigenlijk boven willen stellen alsdan de Nederlandse-Afghaanse statushouders die op vakantie waren in Afghanistan, het land dat zij ontvlucht waren vanwege de onmenselijke situatie daar.

Nomen | 15-09-21 | 17:56

@Watching the Wheels | 15-09-21 | 17:45: Was toch precies hetzelfde verhaal toen de Russen zich terug trokken uit Afghanistan? Iedereen, inclusief alle Afghanen, wist dat de Taliban direct de macht overneemt als de bezetter/verlosser (maak een keuze) vertrokken is.

badboydutch | 15-09-21 | 18:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoorde ik net iemand 'Oost-Indisch doof' zeggen? Ik vind dat kwetsend. Ik vind dat dat echt niet meer kan. Kan die persoon die dat zei niet zijn/haar/x excuses aanbieden? En graag deze kwetsende gezegde uit alle (woorden)boeken geschrappen.

kweethetooknietbeter | 15-09-21 | 17:37 | 1

Nou dat zou dan de eerste zijn waar je nog enigzins begrip voor zou kunnen hebben itt moorkop bv

Merkwaardeloos | 15-09-21 | 17:40

Heeft Pieterbaas nu eigenlijk al iets gezegd?

Merkwaardeloos | 15-09-21 | 17:36 | 5

@Merkwaardeloos | 15-09-21 | 17:44:
In de debatdirect.tweedekamer.nl kun je in het afspelende debat bovenaan klikken op SPREkERS, en dan kun je in het lijstje kijken of de spreker(s) erbij staat. Op die manier kun je dat sprekers/interruptie-fragment terugzien.

kweethetooknietbeter | 15-09-21 | 17:53

@kweethetooknietbeter | 15-09-21 | 17:58:
Ja de orde verzoeken had ik niet gemist hoor. Had gewoon iets meer bemoeienis verwacht in het debat zelf. Weet verder niet of dat wel terecht is.

Merkwaardeloos | 15-09-21 | 18:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Even een domme vraag. Dus je gaat een militaire operatie aan. Ministers, legertop. Strategen, adviseurs. Groenlinks. Allemaal zijn ze vóór.

En niemand, niemand denkt bij aanvang van deze missie aan de exitstrategie? Dat de taliban kan winnen is toch gewoon één van de scenario's? Is er dan niemand die vantevoren wat heeft nagedacht 'wat als'. Het hele idee van 'strategie' is dat je een paar stappen vooruit denkt. En ik bedoel niet 3 maanden geleden. Ik bedoel 10+ jaar geleden. Gewoon zoals je ook een brandalarmoefening doet zo nu en dan.

Helemaal niemand? Hoe kan dat in godsnaam?

Da's gewoon "nou we gaan naar het veld en dan gaan we allemaal hard achter de bal aan rennen en de bal naar de goal proberen te trappen". Wat een sof.

Knufter | 15-09-21 | 17:35 | 4

En denken dit soort dingen beter te kunnen dan de sovjets.

drastic | 15-09-21 | 18:09

Het doel was om er geen te gaan, niet om daar iets te bereiken. Wat dat betreft is de missie 100% geslaagd want we zijn er heen gegaan.

W_F | 15-09-21 | 20:11

Omdat ze dachten 'ja maar dat waren de Sovjets, die konden niets. Wij zijn het rijke sterke westen, wie maakt ons wat...'

Nou de Taliban, die gewoon de dag heeft afgewacht.

Harvey2Face | 15-09-21 | 21:08
▼ 1 antwoord verborgen

De meeste woordvoerders lezen hun lesje hakkelig op. Zijn maar weinig die een eloquent houden.

Dreeke | 15-09-21 | 17:35 | 1

Sinds wanneer is eloquent een zelfstandig naamwoord? Als je al "dure" woorden gaat gebruiken is het misschien handig om te kijken dat je ze ook op de juiste manier gebruikt?

badboydutch | 15-09-21 | 18:11

Waarom geld geven aan de Taliban ?
Ons belastinggeld.......
En dan nog die duizenden gezinsleden

poëpjes | 15-09-21 | 17:34

Heeft Jansen nou een tulband op zijn hoofd?

Sinterbikske | 15-09-21 | 17:33 | 2

Nee dat zou culturele toe-eigening zijn!

Merkwaardeloos | 15-09-21 | 17:37

Nieuwe föhn.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 17:38

Je kan toch wel stellen dat als je tegenwoordig meer dan een uur nodig hebt om een belangrijk document als het evacuatieplan en een 'worst case'-scenario boven water te krijgen, dat je niet heel lekker voorbereid bent. Misschien gewoon een keer tijd om openbaarheid van documenten voor in ieder geval de kamerleden standaard wordt tenzij er een goede reden is dat niet te doen.

Terra | 15-09-21 | 17:26 | 2

Vind ik niet gek, hoor Zo'n plan ligt natuurlijk veilig opgeborgen in een kluis met een tijdslot en waarbij je twee personen met elk 1 unieke sleutel nodig hebt om het openen.

kweethetooknietbeter | 15-09-21 | 17:33

Nog maar een keer ten overvloede:

Er hebben geen mensen 'voor Nederland' gewerkt. Wij hebben daar 'voor Afghanistan' gewerkt en er zijn mensen daar die zich hebben laten betalen om daarmee te assisteren, tolk of anders. Maar dat schept geen enkele verplichting behalve om alle gegevens, namen, sticks te wissen weg te wezen daar.

Die mensen zaten in de shit, nou zitten ze nog in de shit. Da's alles. Als ik een kwartier lang probeer een kat uit de boom te halen en dat lukt niet dan kan ik daarvan weglopen. Dan gaat het de nagekomen brandweer niet aan mij een rekening te sturen.

Knufter | 15-09-21 | 17:26 | 1

Uitleg geven en het kloppend maken ia echt een vak.

Naall | 15-09-21 | 17:35

Zo klaar met die man... hij blijft maar denken dat hij de zoon van God is. Let op mijn woorden: de godsdienst wordt weer 'het morele kompas' in dit land.

abonnee2019## | 15-09-21 | 17:25

Van Wijngaarden is toch dommer dan hij eruit ziet. Hapt hij weer op Srebrenica en denkt hij even slim te zijn door Simons te verwijten dat ze een trap na geeft aan de Dutchbatters. Het gaat om de top, de leiding, die zwak is geweest en de Dutchbatters in de kou heeft gezet net zoals andere medewerkers van NL nu on Afghanistan aan hun lot overgelaten worden. De regering, de leiding, is onvoldoende goed keer op keer.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 17:23 | 1

hear hear

harries | 15-09-21 | 17:26

Die poppenkast valt hier mooi even door de mand, met haar Srebrenica.

Sinterbikske | 15-09-21 | 17:22

Simons heeft gelijk:

We moeten gewoon nergens meer ingrijpen in landen die geen directe buurlanden van ons zijn. Srebrenica, Kunduz, wat een debacles.

Knufter | 15-09-21 | 17:22 | 1

Mee eens, buiten NAVO grondgebied hebben we niets te zoeken. Doen we het wel, dan moet je nu ook solidair zijn en je medewerkers die nu gevaar lopen helpen (het is niet anders, je kunt moreel niet anders). Echt vaag dat ze die mensen (en/of delen van hun families) aan hun lot overlaten. Ik ben niet voor het opnemen van economische vluchtelingen, maar dit is iets anders. Als ze geen gevaar met hun leven lopen, dan gaan ze toch op z'n minst een leven tegemoet met zware onderdrukking. Echt bizar dat het kabinet daar zo nuchter en emotieloos op reageert.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 17:28

Nobele bedoelingen bij Srebrenica? Net had ze het over imperialistische oorlogsvoering. Wat is het nou?

Tashtego | 15-09-21 | 17:22

Pruik, het is pruik wat ik gebruik.

Patje | 15-09-21 | 17:21 | 1

Die is wel leuk, lol.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 17:30

De bevlogenheid, de inzet, het vastbijten en volhouden. Alles om ze hier te krijgen.

Die Afghanen hebben maar geluk met een meerderheid van de kamer, deden ze dit ook maar altijd zo gepassioneerd voor de Nederlanders..

Wattman | 15-09-21 | 17:19 | 1

Hear, hear.

Wiebenick | 15-09-21 | 17:20

mevrouw Simons die zal wel af gaan.

harries | 15-09-21 | 17:18 | 1

Wat weer een onsamenhangend verhaal.

Opblaas_boot | 15-09-21 | 17:22

"Positie staat op het spel"? Hallo jelui van de geenstijl... Hebben jullie al gezien welke 2e hands lakeien de partijen de debatwei hebben ingestuurd? De grote leiders vinden dit debat nog te min, dus er staan helemaal geen posities op het spel. Dit is slechts de zoveelste klucht.

janbehanger | 15-09-21 | 17:17

Wat een zinloos gelul, NL is te klein voor zulk soort wereld spelletjes, zonder de US stonden de NL ers daar nog.
Land ligt op zijn reet en zij gaan nog ff aandacht aan deze kwestie, ga aan het werk dit heeft geen zin.

Uw Verzekeringsadvis | 15-09-21 | 17:16

Ik ben erg benieuwd naar de volgende vraag. Indien een kamerlid dit lees: stel hem eens:

Wat is er wél goed gegaan in Afghanistan sinds, pakeweg, medio juli.

Volgens mij namelijk echt helemaal niks komma nul.

Knufter | 15-09-21 | 17:16

Wissel die van Wijngaarden maar om voor 10 willekeurige Afghanen.

De Blauwe Baviaan | 15-09-21 | 17:05

Had even de hoop dat het zou gaan over het niet/onjuist/onvolledig informeren van de kamer.
Helaas moet ik constateren dat het een herhaling is van een eerder debat.

Opblaas_boot | 15-09-21 | 17:01 | 1

Precies wat Haga zei

Roos | 15-09-21 | 17:07

Pfff slappe hap.

Sinterbikske | 15-09-21 | 16:59

Nou gaan cda en vvd het gebruiken om nieuwe defensievliegtuigen te kunnen kopen. Wat zijn het toch vreselijke mensen. We hebben net afgesproken dat we niet meer naar Afghanistan gaan, evacueren is niet meer mogelijk en nu gaan we lopen zeiken over de zogenaamde noodzaak van het kopen van nieuwe vliegtuigen.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 16:53 | 3

Hahaha "als we grotere vliegtuigen hadden gehad, dan hadden we meer mensen in een keer terug kunnen vliegen." "Dan hadden we helikopters in kunnen vliegen." (Duitsland heeft die helikopters helemaal niet gebruikt.) Hij laat zich nu toch wel kennen als stroman van defensie. Vond hem erg integer de laatste weken, maar nu is het weer het oude liedje. Schandelijk om dit nu te gebruiken voor investeringen in nieuwe vliegtuigen. Wel typisch cda. Zo doen ze het lokaal ook als ze een nieuwe weg willen voor een vriendje met een groot bedrijf en Bouwend Nederland, zodat z'n bedrijfspand meer waard wordt met gemeenschapsgeld. Er zaten 7 mensen in het ene vliegtuig en 30 in het andere of zoiets.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 16:57

Hij wil meteen het huizenprobleem aanpakken, alle Afghanen kunnen komen (alsof er nog geen woningnoodprobleem is). Hoe onverwacht, Bouwend Nederland stroman. "Dan moet je meer bouwen." Aha die Boskabouter is Projectontwikkelaar geweest. Weten we dat ook weer. Hoe onverwacht bij die corrupte cda-kliek. Ze gebruiken dit debat nu even om nieuwe politieke doelen te bereiken, wat een viezeriken.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 17:04

@Watching the Wheels | 15-09-21 | 17:04: Iets zegt mij dat Omtzigt dit ongekend onrecht niet gaan aanpakken.

Wiebenick | 15-09-21 | 17:14

Die Haga is scherp

Roos | 15-09-21 | 16:49 | 3

Tenminste ééntje.....

Opblaas_boot | 15-09-21 | 16:57

Die komt wel goed over steeds idd.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 17:00

@Watching the Wheels | 15-09-21 | 17:00: Mee eens, een v/d weinige met enig nuchter denk vermogen.

Uw Verzekeringsadvis | 15-09-21 | 17:12

Is Bromet (GL) een dochter van die zuigerd van de VPRO die al die burenruzies altijd zo droog versloeg?

Watching the Wheels | 15-09-21 | 16:45 | 9

@thanseeuwen | 15-09-21 | 16:57: Heb ik gezien, ging die zijn oud-stagiair Rutger Castricum interviewen, dat stukje was wel geinig.

Tashtego | 15-09-21 | 17:00

@thanseeuwen | 15-09-21 | 16:57:
Ja, die uitzendingen over die burenruzies waren idd leuk. Hield het niet langer dan een kwartier vol, maar bijna altijd erg grappig. Hoe hij dat kon zo serieus zonder te lachen die vragen stellen, erg knap.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 17:01

Ja en woont zelf op een landgoed in Noord Holland naast Papa.

Uw Verzekeringsadvis | 15-09-21 | 17:13
▼ 6 antwoorden verborgen

Hoop dat Omtzigt gaat inzetten voor:
"Het Ongelofelijke Onrecht Wat De Nederlandse Bevolking is Aangedaan"...
door Nederland vol te proppen met asielzoekers en...
"Daardoor Onmenselijk Leed Te Veroorzaken Voor Woningzoekenden."

meneer Q | 15-09-21 | 16:44

Wat een ongelooflijke gladde aal is die Van Wijngaarden. Bij het irritante af.

guppie54 | 15-09-21 | 16:43 | 3

Hij heeft samen met zijn vriend een kind. Hij is daar open over.

gestoptmetroken | 15-09-21 | 16:48

Geldt voor het cda ook. Ze gebruiken het moment om andere doelen te bereiken en ze gaan helemaal voorbij aan de reden van het debat. De Kamer is verkeerd geinformeerd voor de zoveelste keer.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 17:09

@gestoptmetroken | 15-09-21 | 16:48: Hij schaamt zich nergens voor. Je kunt het ook als openheid zien. Mijn beeld is dat hij selectieve openheid en schaamte kent. Een opportunist pur sang. Afijn, hij voelt zich daardoor wel thuis onder soortgenoten in de Tweede Kamer.

Graaier | 15-09-21 | 17:15

Ah ze willen weer eens leren van het verleden voor de toekomst. Het is wel een heel erg traag leerproces.

Zapata10 | 15-09-21 | 16:39

Waarom zoveel interrupties voor die onbeduidende vvd-babbelkous? Verspilde tijd en moeite. Hij heeft helemaal niets te vertellen in het circus.

Schmalz | 15-09-21 | 16:38

Wat is die vvd zwak. Van Wijngaarden krijgt drie keer dezelfde vraag van de dierenpoes ("vindt de vvd ook dat er een definitie had moeten liggen over wie gevaar loopt en wie niet, zodat we nu zouden weten wie recht heeft op evacuatie naar NL en wie niet?") en die smurf geeft gewoon drie keer geen antwoord en stelt alleen maar dat het een belangrijke vraag is. Die dierenpoes vroeg of de vvd ook vindt dat er (al weken terug) een definitie had moeten liggen en daar reageert Van Wijngaarden 'gewoon' helemaal niet op. (Late posting, omdat er werk tussendoor kwam.)

Watching the Wheels | 15-09-21 | 16:38

Wat een onafgebroken stroom woorddiarree komt er uit die Van Wijngaarden. Effectief dat wel in zekere zin.

Lafayette | 15-09-21 | 16:34 | 3

Effectief? Iedereen heeft door dat hij volkomen nergens van weet en totaal niet durft te zeggen wat hij werkelijk vindt en denkt. Hij houdt zichzelf voor de gek. Kansloos.

rooie vogel | 15-09-21 | 16:41

@rooie vogel | 15-09-21 | 16:41:
Ja. Zijn doel was duidelijk om geen antwoorden te geven. Dat is hem dus gelukt. Dus effectief.

Lafayette | 15-09-21 | 16:42

Zijn tijd volouwehoeren. Opmerkelijk dat die trol van bijeen 2x zoveel spreektijd heeft als Omzigt. Mensen van kleur voortrekken, hoe zit dat??

bqbq | 15-09-21 | 16:45

As je die van Wijngaarden hoort praten dan bekruipt mij het gevoel dat het grootste deel van de 2e kamer volledig verwijfd is. Wat een pnicht.

Broadsquire | 15-09-21 | 16:34

42

SteilAchterover | 15-09-21 | 16:31 | 1

42 is the answer to the “ultimate question of life, the universe, and everything,

Ruikbaard | 15-09-21 | 16:38

Schandalig om te zien ,liegen ,achterhouden , weglakken, te laat aanleveren. Je zou dit ergens anders moeten doen gelijk vertrekken. Je baas zou dat niet pikken en terecht. Nu doet het demisionionaire kabinet het zelfde , walgelijk. Stuur ze allemaal naar huis . Is er nog een erger woord voor corrupt. Ja groningen gas, toeslag affaire, piloot poch, ME knuppelaars, aanstellingen, nu dit weer . Alles traineren. Volksvertegenwoorders zo heten ze.

foxhunter | 15-09-21 | 16:30 | 2

9 minuten voor 14 uur, aanvang debat, de stukken gelakt aanleveren, de Rutte doctrine gaat onverminderd door.

Wattman | 15-09-21 | 16:37

VVD zet de filibuster in.

Eppo | 15-09-21 | 16:25

Vreselijke voorzitter. Hij heet OmtzigT niet Omtzig!

Chojinsan | 15-09-21 | 16:24 | 2

Niet de 1e keer vandaag. Lijkt een beetje op het pesterige fonetische Baudet ipv Baude indertijd. Of triple-B. Schoolpleingedrag. Futiel en veelzeggend.

DeJemelscheet | 15-09-21 | 16:46

Ja dat viel inderdaad op. Superirritant, ook hoe ze steeds 'dankuwel' zegt, enkel om sprekers af te kapen. Ik mis Khadidja.

Omtzigtig | 15-09-21 | 16:52

Van Puingaarden is wel een master in een kort verhaal lang maken. Ondertussen staat hij er bij alsof hij moet poepen.... Dit doet denken aan middelbare school niveau. Van vroeger dan he, toen argumenten nog gebruikt werden.

UvulafleXer | 15-09-21 | 16:24 | 1

Waarom makkelijk als het moeilijk kan?

Cor Netto | 15-09-21 | 16:47

Nog steeds een CDA'er Omtzigt, ook heel ruimhartig voor iedereen die maar naar Nederland wil komen.

Wattman | 15-09-21 | 16:22 | 10

@Bubske | 15-09-21 | 16:32: Ik snap er geen hol van van wat we hier allemaal binnenhalen en wat voor dobbergelukszoekers we hier binnenkrijgen met honderden tegelijk. Die kan je niet hard genoeg terugschoppen.

Dima Beeline | 15-09-21 | 16:50

@bullent | 15-09-21 | 16:50: Het is ons geld dat ongezien wordt weg gepist, het is ons land dat onleefbaar gemaakt wordt, en het zijn onze stemmen die blijkbaar steeds opnieuw totaal incapabele minkukels kiezen. Of mis ik iets?

Wiebenick | 15-09-21 | 17:11
▼ 7 antwoorden verborgen

Oprecht mijn laatste greintje hoop voor ons politiek stelsel.

Makkelijkonthouden | 15-09-21 | 16:21

Welkom terug!

mozaard | 15-09-21 | 16:21

Maakt de politiek toch weer stukken minder omzichtig.

Braco.me | 15-09-21 | 16:20

Ha, welkom terug Nationale Omzigtman!

Boeser_Onkel | 15-09-21 | 16:19 | 6

@gestoptmetroken | 15-09-21 | 16:24: Nee, als het kabinet haar werk had gedaan dan hadden we nu niet zoveel mensen terug hoeven halen. Dan had er een goede afweging gemaakt kunnen worden. Nu is het paniekvoetbal.

Zapata10 | 15-09-21 | 16:35

@gestoptmetroken | 15-09-21 | 16:24: Ik heb deze discrepantie al vaker opgemerkt. Omtzigt is heilig verklaard aangezien hij het opnam voor busladingen zielige toeslagmensjes; opkomen voor zielige Afghaantjes is dus bepaald geen trendbreuk. Dan treedt bij vele reaguurdertjes kennelijk de cognitieve dissonantie in.

Wiebenick | 15-09-21 | 16:56
▼ 3 antwoorden verborgen

2 minutes of fame.

Nederlander1 | 15-09-21 | 16:18

Kaag en Rutte hebben intussen wel een politiek voltooid leven.

Eppo | 15-09-21 | 16:18

Heeft het nrc al een zuur stukje geschreven?

thanseeuwen | 15-09-21 | 16:18

Spreekt die Bergkamp nou express telkens de naam van Omtzigt verkeerd uit? Ze heeft het telkens over "Omzich"...

Ome_BW | 15-09-21 | 16:17 | 3

Bergkamp is een pot, die heeft zo vaak met haar gezicht in een gleuf gezeten dat normaal praten niet meer mogelijk is.

Lukiluuk | 15-09-21 | 16:20

Dat is een heel triest trucje van dit soort waardeloze figuren. Deden ze in het verleden ook met Baudet. Net doen alsof ze de naam niet goed weten om hen minder belangrijk doen laten voelen. Mooi he, zo'n onafhankelijke voorzitter

Fijn_dat_je_er_bent | 15-09-21 | 16:21

Dat doet ze met opzet hoop ik. Anders zou het betekenen dat we een ongelooflijk domme voorzitter hebben.

Chojinsan | 15-09-21 | 16:27

Wanneer komen er eigenlijk nieuws verkiezingen? Gewoon een Tweede Kamer meerderheid die dit kan beslissen, of zijn er nog aanvullende regels.

MargauxGrandCru | 15-09-21 | 16:17 | 1

nieuwe

MargauxGrandCru | 15-09-21 | 16:17

Deze kerel is wel erg breedsprakig zeg.

Tashtego | 15-09-21 | 16:14

Is ooit bij roze jurk draagster opgekomen dat ze er zitten voor het Nederlandse volk ?

Ze hebben een ereschuld aan de Nederlanders.

Wattman | 15-09-21 | 16:12

Die mevrouw heeft het bij de VVD over 'de grootste partij van Nederland'. Volgens mij heeft FvD veel meer leden.

Boeser_Onkel | 15-09-21 | 16:11 | 1

Dat zijn ex-leden, die hebben opgezegd, maar niet uit het ledenbestand zijn verwijderd.

Usumani | 15-09-21 | 16:22

Wees blij dat de mini volksverhuizing van tienduizenden Afghanen niet is gelukt.

De Nederlandse bevolking zou daar de dupe van zijn.

De Kamer vertegenwoordigt niet meer de belangen van Nederland maar de belangen van illegale migranten vanwaar die ook komen.

De Tweede Kamer doet net alsof er genoeg huizen zijn in Nederland.

Swieberj | 15-09-21 | 16:04 | 7

Die zitten prima in de villa’s met grote tuinen. Zeg nou zelf, kan jou het boeien in dat geval . Lekker links en rechts naast je tientallen statushouders in je straat. Who cares.

Lukiluuk | 15-09-21 | 16:13

@Swieberj | 15-09-21 | 16:11: Mee eens, hoor. Maar vrienden, familie en collega's om mij heen blijven maar op die pro-immigratiepartijen stemmen. Om wanhopig van te worden.

Boeser_Onkel | 15-09-21 | 16:15

@De Blauwe Baviaan | 15-09-21 | 16:08: Nu je het zegt begin ik ook te twijfelen of ik dat niet liegen principe in stand moet houden en moet overwegen mijn zoon andere waarden mee te gaan geven. De leugens regeren ,tijd voor een nieuw spreekwoord: Al is de waarheid nog zo snel, de leugen achterhaalt hem wel.

Lukiluuk | 15-09-21 | 16:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Welkom terug Omtzigtman. Laat je niet gek maken.

Tishetnetnie | 15-09-21 | 16:04

CDA, VVD en D66 kunnen ook weer niet te hard tegen elkaar zijn voor een mogelijke coalitie CDA-VVD-D66. dus dat wordt weer laveren langs de lijntjes kwa bewoordingen en moties van wantrouwen

HetOorAakel | 15-09-21 | 16:02 | 2

D66 kon dat anders prima richting de VVD

Dr.Utker | 15-09-21 | 16:04

Het valt wel op idd.

Sinterbikske | 15-09-21 | 16:07

Die Christine Teunissen.
Die had ik nog nooit gezien.
Da's een mooie mevrouw.

(Zo gek als een deur; dat dan weer wel)

Het Licht | 15-09-21 | 15:58 | 3

Nou dan ben je niet veel gewend. Zeer matig.

Merkwaardeloos | 15-09-21 | 16:00

@Merkwaardeloos | 15-09-21 | 16:00: Toch heeft ze een goed punt. Waarom is er niet op tijd een draaiboek gemaakt om snel te evacueren. In elk bedrijf zijn er wat---als scenario's.

Ruikbaard | 15-09-21 | 16:02

Vrij (vertaald) naar een quote uit Apocalypse Now: "Man man man, de Haagse stierepoep is zich zo hoog aan het opstapelen dat je een drone en vleugels nodig hebt om er zicht op te houden...".

Grijskijkert | 15-09-21 | 15:56

CU Segers zeurt om het zeuren. Ook optyfen.

Dima Beeline | 15-09-21 | 15:56 | 2

Dat was niet Segers maar inderdaad die staan altijd vooraan om heel de wereld op te vangen.

Wattman | 15-09-21 | 15:57

Ceder.

Sinterbikske | 15-09-21 | 15:57

vvd wil liever dat de mensen worden opgehangen in de regio.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 15:56 | 4

Ik vind het een treffende woordspeling.

De Blauwe Baviaan | 15-09-21 | 16:12

Kaag vindt dat blijkbaar ook gezien haar handelen.

chausson61 | 15-09-21 | 16:23

Wat een onzin. Genoeg veilige landen in de regio

Fijn_dat_je_er_bent | 15-09-21 | 16:23
▼ 1 antwoord verborgen

Hadden jullie dan gewild dat het kabinet succesvol tienduizenden Afghanen hierheen gevlogen had? Hou je mond en tel je zegeningen.

Ivoren Toren | 15-09-21 | 15:55 | 5

Nee, ik heb liever dat de Afghanen in de regio worden opgevangen (en daar wil ik best voor betalen) en dat Kaag opzout. Ik denk echter dat de uitkomst anders wordt: Kaag blijft, er komen minimaal 50.000 Afghanen die een huis + inrichting krijgen en ik ga nog veel meer moeten betalen.

Boeser_Onkel | 15-09-21 | 16:02

Ik had gewild dat ze nooit aan die luchtfietserij waren begonnen. Ik heb wel een hekel aan mensen die hun verantwoordelijkheid ontlopen.

De Blauwe Baviaan | 15-09-21 | 16:14

Moslims en vluchtelingen zijn alleen ok als we daarmee anderen een hak kunnen zetten.

menage | 15-09-21 | 16:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Zij ie nou ‘Tsatzikistan’?

Sinterbikske | 15-09-21 | 15:53 | 2

Iets met die naam bestaat echt. Tadzjikistan. Mooi landje.

Dima Beeline | 15-09-21 | 15:55

@Dima Beeline | 15-09-21 | 15:55: ja da weet ik, maar hij sprak het op z’n Grieks uit zeg maar.

Sinterbikske | 15-09-21 | 15:57

Mijn geloof in partij politiek is al jaren weg. Het interesseert me immers niks welk poppetje van welke partij de kar trekt. Als er maar een visie is van die persoon en dat de beste persoon op de juiste plaats zit. Ook geloof ik niet in de huidige democratie van 1x in de 4 jaar een populariteitswedstrijd met vaak loze belofte. Die na de verkiezingen snel worden ingewisseld.

Met de huidige techniek zou ik voorstander zijn voor een kenniskabinet die belangrijke kwesties voorlegt aan de bevolking via een referendum. Dit is immers makkelijk te organiseren via DigiD.

Maar dit (Filmpje) www.youtube.com/watch?v=O90nfczjNHA is ook een goed alternatief om elk jaar op je verjaardag een stem uit te brengen. Dus 4 stemmen in 4 jaar en dan bekijken welke kant we op gaan met het land. Dan komt de lange termijn visie ook weer terug. Dat missen we nu enorm in de politiek. Moeilijke punten zoals bijvoorbeeld immigratie blijven vooruit geschoven worden (pappen en nat houden) zonder dat er een echt plan is.

En als laatste de formatie. Er is maar 1 manier en dat is de verkiezingsuitslag accepteren en beginnen met de grootste partij totdat er genoeg zetels zijn. Dat zou nu dus VVD,D66,PVV en CDA zijn. Dat doet echt recht aan de wens van de kiezer. En als je er niet uitkomt dan weer nieuwe verkiezingen. Kleine kinderen leren we ook om samen te spelen, dan moet dat ook met volwassen politici lukken :-)

Hoop dat ik nog ooit een echte verandering mee gaan maken in de politiek/democratie maar ik ben bang dat ze in DenHaag zo plezierig zitten op het pluche, dat ze alles willen doen om verandering tegen te gaan.

Rallydriver | 15-09-21 | 15:52 | 3

Ik wordt met de dag anarchistischer, ik geloof steeds minder in overheden en recht. Gewoon collectief afspraken maken als vrije burgers. Nadeel is dat er nog weinig voorbeelden zijn van succesvolle anarchistische samenlevingen.

De Blauwe Baviaan | 15-09-21 | 16:19

Een kenniskabinet en voor alles een referendum. Zolang de subsidies en uitkeringen blijven stromen zal het volk deze regering stemmen vermoed ik. Want als je het zo bont maakt als Rutte en je bent dan nog de grootste dan vrees ik het ergste met de kennis.

Therapietje | 15-09-21 | 16:21

De boeren zullen zich vast gesteund voelen gezien de hoeveelheid aardappels die in de keel gepropt zit bij D’66 en aanhang.

Lukiluuk | 15-09-21 | 15:50

Tot nu toe vind ik iedereen behoorlijk mild voor Kaag. Had een motie van afkeuring wel verwacht

Roos | 15-09-21 | 15:46 | 3

Moties komen over het algemeen in het 2de deel.

photto | 15-09-21 | 15:48

Het is al voorbesproken. Reuzespannend allemaal.

Cor Netto | 15-09-21 | 16:49

Zou Kuzu misschien eens het fatsoen willen hebben zijn mond leeg te eten alvorens het woord te nemen? Dank u.

Graaisnaaiert | 15-09-21 | 15:46

het zit 'm in de eerste 2 letters van de voornaam. Pieter, Pim. Pieter heeft inmiddels een mythische status in Rutteland.

petrucci | 15-09-21 | 15:43 | 3

Pim heeft 3 letters, Pieter 6. 6:3=2, 6-2=4, 4+3=7 aha!

Sinterbikske | 15-09-21 | 15:47

Godsamme, dat slappe VVD met evacuatie op het laatste moment en IS aanslagen. Onderstreept maar weer dat je daar helemaal niet meer was geweest indien je wel op tijd was begonnen. Optyfen hypocriete hufters.

Dima Beeline | 15-09-21 | 15:43

Een 2e doctrine, de Kaag doctrine.

Broadsquire | 15-09-21 | 15:42 | 1

Alles loopt in de soep, dus de Kaag Terrine.

Mr_Natural | 15-09-21 | 15:46

Welkom terug Pieter.
Het bevrijdende juk van het CDA is afgeworpen.
Je hebt ongelofelijk veel steun in den lande.
Neem je tijd, bouw een gedegen partij zonder intriganten en we zien je ter zijne tijd vanzelf wel Min President worden.
Succes!

Maya de Blij | 15-09-21 | 15:40 | 2

Maar tot die tijd moet hij niet te veel doen. Veel pijlen zullen immers op Pieter gericht staan. Hij zal nog ff kapot gemaakt worden voordat er nieuwe verkiezingen komen.

echtepleb | 15-09-21 | 15:45

@echtepleb | 15-09-21 | 15:45: dat denk ik niet. Het is in het huidige klimaat politieke zelfmoord om deze heilige alsnog af te serveren

Dr.Utker | 15-09-21 | 16:02

“ Belhaj wil het informatieverzoek van Omtzigt niet steunen, omdat zij vreest dat dit zóveel tijd in beslag neemt dat het debat over Afghanistan uitgesteld wordt. En dat wil ze niet. Zij wist naar eigen zeggen vooraf niet dat er zonder de steun van D66 geen Kamermeerderheid meer is voor Omtzigts informatieverzoek.” Iets te verbergen misschien dat beter onder water kan blijven.

Lukiluuk | 15-09-21 | 15:38 | 4

Kaag moet en zal in leven worden gehouden.

Boeser_Onkel | 15-09-21 | 15:41

Nou ja, de Omtzigtman zal het herkennen. Zo ging het ook in de toeslagen-affaire. Uiteindelijk komt alles uit. Het duurt alleen langer. Daarbij heb je gelijk, natuurlijk wist Belhaj dat...

DeJemelscheet | 15-09-21 | 15:43

@Boeser_Onkel | 15-09-21 | 15:41:
Ze zit er anders bij als iemand die de plees nog moet schoonmaken. Ze wordt ook snel oud.

gestoptmetroken | 15-09-21 | 16:15
▼ 1 antwoord verborgen

Vechten voor vrouwenactivisme. In Afghanistan. Really? Belhaj? In welk universum...

Graaisnaaiert | 15-09-21 | 15:31 | 3

Het is makkelijk geroepen, vanuit de ivoren toren zonder enige verplichtingen om er gevolg aan te geven.

TeeJee | 15-09-21 | 15:33

Dan ben je echt de greep met de werkelijkheid kwijt.

Keutels | 15-09-21 | 15:33

Ja, en die gaan dan hier in NL straks de handjes aan het bed worden volgens haar.

photto | 15-09-21 | 15:40

Die Belhaj wordt je ook zo moe van, alleen maar bezig met binnenhalen van kansloze figuren onder het motto: Wie weet voegen ze ooit iets waardevols toe aan de samenleving. nou surprise surprise we hebben jaren aan CBS statistiek welke laat zien dat het dus niet zo werkt. niet willenden die hier al zijn maar is optrommelen, Welvaartstaat --> Participatiestaat.

Baksteenbakker | 15-09-21 | 15:31 | 4

Soort zoekt soort.

Cor Netto | 15-09-21 | 15:43

Als je alle immigratie subiet stopt, dan kun je alle mensen die hierin werken, naar ander werk manoeuvreren.
En dan heb je ongetwijfeld beter personeel dan al die Afghaanse apothekers.

Rico Tampeloerus | 15-09-21 | 15:46

Voor voegers is er werk genoeg.

Sinterbikske | 15-09-21 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zat net te bedenken, dat Kaag nooit zal gaan aftreden. Ook al is er geen andere mogelijkheid. Ze zal echt weggestuurd moeten worden, en dat laatste is waarschijnlijk niet aan de orde.

Zelf weggaan betekent dat zij ook gelijk premierschap op moet geven. En dat zal ze nooit doen.

Dus Kaag blijft zitten waar ze zit, en zal alleen met een motie opstappen.

Harvey2Face | 15-09-21 | 15:30 | 5

Rutte heeft Kaag en D66 nodig om niet met de PVV te moeten regeren.
Als Kaag opstapt dondert heel D66 in elkaar.

Gulliver | 15-09-21 | 15:45

@Gulliver | 15-09-21 | 15:45: Dat klopt. Maar ik heb het idee dat Kaag dat geen issue vindt. Denk dat Kaag zo hooghartig is dat ze instaat is te denken dat de NL politiek haar "kennis, kunde, vaardigheid en haar grote geest" niet verdiend. Ze kan haar "grote en verlichte inzichten" niet kwijt in NL.
Die Schoolezing lichtte ook een topje van de sluier op.
Let ook eens op de lichaamshouding van Kaag.
Kan het niet helpen maar ik denk écht dat ze er genoeg van heeft.

Opblaas_boot | 15-09-21 | 15:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Wanneer levert Kaag nou onderhand de trouwakte eens aan. Moeten wij eens proberen, stukken na 4 jaar nog niet inleveren (bij de belastingdienst) en wel doorlopend de ruif leeg vreten op koste van een ander lees belastingvoordeel. Iets met nieuw leiderschap en goede voorbeeld?

Lukiluuk | 15-09-21 | 15:28 | 1

Is allemaal verkapt racisme richting haar man, de tandarts. Je weet zelluf

pibasso | 15-09-21 | 15:32

Kijk het gewoon via een apart venster in youtube. Kun je ook heel makkelijk pauzeren en weer doorgaan als je meer tijd hebt:
www.youtube.com/watch?v=E8r7-yrlPsU

Graaisnaaiert | 15-09-21 | 15:44

“Deze mensen die vechten voor vrijheid. Die vechten voor democratie.”
Maar dan wel een veilig luxueus ander land.
En niet hun land van herkomst.

Rico Tampeloerus | 15-09-21 | 15:26 | 2

'Deze mensen' hebben het anders vrij snel opgegeven toen de Amerikanen vertrokken.

Keutels | 15-09-21 | 15:35

Een postbode die wel eens een brief in de bus van het NLse kamp heeft gegooid zit er ook gewoon nog.
Schande!

Merkwaardeloos | 15-09-21 | 15:26 | 4

Oh! Dan heb ik die laatst 5 Uber sterren toegekend.

Lorejas | 15-09-21 | 15:31
▼ 1 antwoord verborgen

Toppertje aan het woord.

Zitvlak | 15-09-21 | 15:25 | 2

Die spoort voor geen meter.

zoalsikhetzeg | 15-09-21 | 15:29

Wanneer is die live-uitzending nou?

Boeser_Onkel | 15-09-21 | 15:25 | 3

U moet even zelf naar de site van de 2e kamer gaan, want GS heeft een oude link geplempt.

Earl_of_Doncaster | 15-09-21 | 15:27

Da's weer een leuke nieuwe dierenpoes zeg.

Watching the Wheels | 15-09-21 | 15:24

Hoeveel liter gaat er in die bezem of gaat die op zonnecellen?

Lukiluuk | 15-09-21 | 15:24

Heel Afghanistan en z´n moeder naar NL.
NU!

Merkwaardeloos | 15-09-21 | 15:24 | 4

Ze nemen gelukkig geen huizen in beslag.
Die kunnen gewoon in een Limburgse grot gaan wonen.

Gulliver | 15-09-21 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

We kijken dus naar een timelapse? UItstellen tot 2 uur, dat is al geweest en zo. Krijgen we straks het live-debat?

Beste_Landgenoten | 15-09-21 | 15:23 | 2

Jonge jonge jonge.

many-more | 15-09-21 | 15:25

Je zal er maar op gestemd hebben.

TeeJee | 15-09-21 | 15:27

D(atwarenvroegerdemocraten)66.

Cor Netto | 15-09-21 | 15:43

Dat hele klote debat gaat gewoon om het zo snel en zoveel mogelijk uitvreters hier heen te halen. Er komt gewoon een luchtbrug met Afghanistan. let maar op.

zoalsikhetzeg | 15-09-21 | 15:20 | 4

Papieren weggegooid, Facebook pagina's verwijderd? geen probleem. "Mijn vriend Achmed in Almere weet wie ik ben hoor." Welkom in Nederland!

Lomo | 15-09-21 | 15:26

Dat ruimhartige terwijl de woningnood nog nooit zo groot was, je moet maar durven als politicus. Eerst de woningnood en het daklozenprobleem 100% oplossen en dan pas verder nadenken of we überhaupt vluchtelingen moeten opnemen in ons land en niet beter in de regio.

Wattman | 15-09-21 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat Kaag haar ontslag gaat indienen.

Dit denk ik omdat:
-Nederland te klein is voor haar ego.
-De Schoolezing een samenwerking met de
VVD onmogelijk heeft gemaakt.
-De VN te verkiezen boven de APV. Als ze
ontslag neemt hoeft ze hier niet aanwezig te
zijn.
-Nog een aantal kleine dingetjes.

Ben benieuwd.....

Opblaas_boot | 15-09-21 | 15:19 | 9

@Stuffed Human | 15-09-21 | 15:30: Ik weet niet precies in welke hoedanigheid ze afreist naar de VN.

Opblaas_boot | 15-09-21 | 15:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Lientje is volgens het eerste kamerlid in een spijkerjack. Dit heeft zelfs links nooit gepresteerd.

Gulliver | 15-09-21 | 15:19 | 13
▼ 10 antwoorden verborgen

Oude wijn in nog oudere zakken. Alle schaamte is weg.

Panos88 | 15-09-21 | 15:19

Ik zit die "livestream" te kijken maar het is gewoon een herhaling van vanochtend. Ik dacht al, waar hebben ze het in godsnaam over, debat uitstellen tot 2 uur?

Do-na-zi | 15-09-21 | 15:18 | 1

2 uur vannacht?

Gulliver | 15-09-21 | 15:19

Debatten in Nederland zijn nooit boeiend.
Ouwehoeren, zwetsen en vervolgens niks doen boeit al lang niet meer.
De grote problemen worden gemeden alsof ze dodelijk besmettelijk zijn.
En de ambtenaren en semi ambtenaren spinnen er garen bij want alles wordt stiekem steeds een beetje duurder.
Hun gouden handdrukken en pensioenen staan vast, vooral in de hogere groepen.

pejoar | 15-09-21 | 15:18 | 1

Typisch Nederlands dus, die bestuurscultuur in onze 2de kamer.

Stuffed Human | 15-09-21 | 15:32

Ik denk dat je wel wat betekent hebt als je hier ter panelen bekend staat onder de eretitel 'nationale omtzigtman'.

ole guapa | 15-09-21 | 15:18

Maar eh. Kaagje zit er gewoon.

Beste_Landgenoten | 15-09-21 | 15:17 | 3

Dat is Kaag niet, dat is haar betoverde vuursalamander die de vorm van Kaag aanneemt.
Oftewel, het gaat om het debat na Prinsjesdag, dan heeft ze de bezem, pardon, de benen genomen.

Graaisnaaiert | 15-09-21 | 15:19

22 en 23 september vertrekt haar bezem pas op Biokerosine richting New York. dit debat om alweer een leugen maakt ze zich niet druk om, ze heeft immers geleerd van de grote leider.

Baksteenbakker | 15-09-21 | 15:20

Lekker opgelet in het vorige topic over Kaag?

Lorejas | 15-09-21 | 15:23

Zie ik nu op de livecam dat er een bezemwagen het Binnenhof komt oprijden?

Graaisnaaiert | 15-09-21 | 15:17

D66 probeert Rutte mee het Afghaanse moeras in te trekken.

Eppo | 15-09-21 | 15:16

Gingen “wij” daar naar toe om hén te helpen, of gingen “wij” helemaal daar naar toe om door hen geholpen te worden?
Volgens die dramaqueens in de Kamer, toch vooral het tweede.

Rico Tampeloerus | 15-09-21 | 15:14

Is dit een livestream? Siegfried Blaag was toch naar NY?

many-more | 15-09-21 | 15:13 | 4

Nee, tijdens het debat over de miljoenennota is ze pleitos. Slechts het belangrijkste debat van het parlementaire jaar.

Graaisnaaiert | 15-09-21 | 15:15

Ze is met de bezemwagen onderweg naar Den Haag.

Gulliver | 15-09-21 | 15:15
▼ 1 antwoord verborgen

Doei Kaag - hautaine madame met haar 'nieuwe leiderschap'. Goedkope zure wijn in nieuwe zakken, dat is het, met een mooi etiket voor de tijdens de verkiezingen.

hetgeleteken | 15-09-21 | 15:13

Resteert de vraag of Kaag boven water blijft of dat ze gewogen en te licht bevonden wordt.
( even in het nieuwe topic geplaatst ).

Graaisnaaiert | 15-09-21 | 15:13 | 1

Dat is typisch hoe je heksen herkend.

Andersdenkend | 15-09-21 | 18:32

Blabla Afghanistan niet tijdig verlaten. Belangrijker: "hoeveel asielzoekers komen er?"

Patje | 15-09-21 | 15:12 | 3

Kaag eruit en zo min mogelijk is de beste deal.

Wattman | 15-09-21 | 15:17

Kijk liever naar de manier waarop Nederland dat hele Afghanistan is ingerommeld. Wat moesten we daar nog doen nadat BinLaden in 2011 een kopje kleiner was gemaakt?

theo-is-dood | 15-09-21 | 15:18

@theo-is-dood | 15-09-21 | 15:18:
De Nederlandse bevolking moet in de krant lezen waar haar krijgsmacht nu weer wordt ingezet. Geen mens weet wat we in Mali doen. Dutchbat en Nederland zijn in 1994-95 in de bek gescheten door de Verenigde Naties, maar onze politici hebben er niets van geleerd.

J.P.Drapeau | 15-09-21 | 15:27

Het Geenstijl jurkje staat Bromet leuk.

Gulliver | 15-09-21 | 15:12

Haha, nobelprijs voor Le Monde.

Nederlander1 | 15-09-21 | 15:11

Netjes Jasper. Goed gesproken, niet dat het verder iets uit maakt.

Lafayette | 15-09-21 | 15:11

Chapeau Pieter. Een burn-out en/of overspannen zijn zijn is niet niks waar je zomaar uitkomt. Zorg goed voor jezelf en neem de tijd!

overVecht | 15-09-21 | 15:10 | 1

Duidelijk gesproken en juist advies. Alleen een ervaringsdeskundige weet wat het is.

Normpje | 15-09-21 | 15:36

Sylvana is helemaal hysterisch vandaag. Dat wordt nog lachen.

Glasgow Argus | 15-09-21 | 15:10 | 2

Volgens mij heeft ze nog niks gezegd, toch?

Merkwaardeloos | 15-09-21 | 15:14

De hysterie begint bij haar in de ochtend al
als ze moet beslissen welke pruik ze vandaag op moet zetten
het moet allemaal wel een beetje met de fake personality matchen enzo

TijdelijkOptimist | 15-09-21 | 15:33

Waarom worden nog steeds de microfoons ontsmet? Hebben ze geen QR code.

dedwarsligger | 15-09-21 | 15:10 | 1

Omdat ze poep praten?

Merkwaardeloos | 15-09-21 | 15:15

Hopen dat de Omtzigtman een eigen partij opricht. Kunnen we niet alvast een crowdfunding starten zodat ie een fractiemedewerker kan fixen?

Ome_BW | 15-09-21 | 15:09 | 3

Dan stort ik direct een kleine bijdrage!

laatste_waarschuwing | 15-09-21 | 15:16

Op Twitter stromen de felicitaties voor Welmoed Vlieger als zijn ambtelijk secretaris binnen.

hmariavanempel | 15-09-21 | 16:05

Wordt het niet eens tijd voor een (geweldloze) revolutie?

Jezus_Boeddha | 15-09-21 | 15:09 | 5

Ik geef wel toe dat je goede voorbereiding nodig hebt en zoveel mogelijk medestanders. Anders wordt het een Troelstra-vertoning.

Jezus_Boeddha | 15-09-21 | 15:27

Grijp je toetsenbord en trek ten strijde!

Gulliver | 15-09-21 | 15:28

Ik ben al jarenlang geleden hier op GS begonnen met mijn messcherpe reaguursels, maar verder schiet het niet op.

Andersdenkend | 15-09-21 | 18:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Kaag ziet er duidelijk minder hooghartig uit. Die treedt straks af. En dan terug in het volgende kabinet, als minister van financien.

Glasgow Argus | 15-09-21 | 15:08 | 4

Want gelukkig heeft ze daar OOK geen verstand van....

Jafco | 15-09-21 | 15:13
▼ 1 antwoord verborgen

Als het Omzigt lukt om Kaag weg te krijgen, mag er van mij een standbeeld van hem komen.

bullent | 15-09-21 | 15:08 | 6

@Rico Tampeloerus | 15-09-21 | 15:18: Als we toch bezig zijn.. Laten we een nieuwe wet maken waar omzigt ongelimiteerd mag interrumperen en mag spreken. We laten hem ridderen en geven hem de Willems orde.

bullent | 15-09-21 | 15:22

ik betaal graag mee daaraan

Dr.Utker | 15-09-21 | 15:29

Nationale Omtzigtdag

sioux_ | 15-09-21 | 16:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Fijn veel spreektijd. Wordt de spreektijd van het kabinet ook gelimiteerd?

dathoujetoch | 15-09-21 | 15:07 | 1

De tronie van kamerlid Rutte zal wederom niet van het scherm te slaan zijn.

J.P.Drapeau | 15-09-21 | 15:19

PVV als laatste spreker voordat Omtzigt nog werd toegevoegd, wel consequent als het gaat om asielbeleid.

En Omtzigt zet hem op ! Laat ze bibberen.

Wattman | 15-09-21 | 15:06

Wat kunnen we nog? Het kabinet wegsturen?

photto | 15-09-21 | 15:06

Goed dat je er weer bent Pieter ! Vreet ze op !

Plaque-doctor | 15-09-21 | 15:06

Welkom terug Omtzigtman. Nu nog een fatsoenlijk verkiezingsprogramma en je hebt mijn stem.

Eduardo- | 15-09-21 | 15:06 | 1

Mijn stem ook.

rotator | 15-09-21 | 18:21

Trein al onderweg.

rein9576 | 15-09-21 | 15:06

Groep Functie Elders vindt ik leuker.

Dat zou gelijk ook een mooie grote dikke middelvinger zijn naar de D66 en de VVD.

gaffelbaard | 15-09-21 | 15:05 | 2

Of gewoon iets met F en E. Als acroniem.

Rico Tampeloerus | 15-09-21 | 15:22

Dat zou behalve humor ook een geniale naam zijn....

Opblaas_boot | 15-09-21 | 15:23

Net begonnen maar kan het nu al niet meer aanhoren. (die PvdA muts)

Merkwaardeloos | 15-09-21 | 15:05

Als de man net zoveel spreektijd kreeg als voorkeurstemmen had hij wel een kwartier door mogen zagen gok ik. Twee minuten?

J-van-de-Bontekoe | 15-09-21 | 15:04 | 4

Ik geloof dat een fractie een bepaalde hoeveelheid spreektijd per jaar ofzo krijgt, en dat ze dat zelf moeten verdelen. Misschien wil Omtzigt meer op de APB focussen?

Leyrann | 15-09-21 | 15:16

"Ondanks de ruim 340.000 voorkeurstemmen die Omtzigt bij de laatste Kamerverkiezingen kreeg, goed voor bijna vijf zetels, vormt hij volgens de regels van de Tweede Kamer een afsplitsing. Dat betekent dat hij maar recht heeft op één medewerker en in debatten maximaal 2 minuten spreektijd heeft. Ook krijgt hij als afsplitser een beperkt budget. "De werkdruk is idioot hoog, zeker voor een eenmansfractie", zegt Omtzigt. Om het toch vol te kunnen houden, heeft hij zich voorgenomen veel vaker nee te zeggen tegen mediaverzoeken."
Bron: NOS.

Met_baard | 15-09-21 | 15:34
▼ 1 antwoord verborgen

Goed om te zien. Drain the swamp, Pieter!

Old_Spice | 15-09-21 | 15:04

Nu komt alles goed….

Ruimedenker | 15-09-21 | 15:04

Welkom terug Pieter!

En vanaf nu niet alleen blaffen, maar ook bijten...

Wijze uit het Oosten | 15-09-21 | 15:03 | 1

Met de CDA fractie meestemmen hoeft hij nu iig niet meer.

Ananas Skaiwokker | 15-09-21 | 15:23

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino