Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tsjak! Laatste mes in de rug van Pieter Omtzigt

Iets met omgangsvormen

Je zou toch maar Pieter Omtzigt zijn. Je hele leven - zelfs met gevaar voor eigen gezondheid - op de kop gooien om te strijden voor 'het goede'. Niet achterin de zaal braaf meeblaffen met de baas, maar je oprecht, emotioneel en betrokken hard maken voor het land. Voor de mensen. Voor de slachtoffers. Continu over je schouder kijkend of er niet een partijgenoot staat om een dolk in je rug te planten. Een dolk in je rug te planten. Een dolk in je rug te planten. En natuurlijk ook: een dolk in je rug te planten. En dan plant Chris van Dam, zelf onverkiesbaar weggewerkt door zijn eigen kudtpartij, er nog even een dolk in. Iets met: omgangsvormen. Of, hoe Pieter het zelf al omschrijft: "Ik heb een weloverwogen besluit genomen. Daarmee is het CDA voor mij nu een gesloten hoofdstuk. Er waren verschillen van mening over de inhoud en er waren verschillen in hoe ik vind dat je omgaat met elkaar." Het hele interview met Pieter Omtzigt, met het heerlijke zinnetje 'Ik heb een redelijk actieve herinnering aan wat ik doe en dat zou ik ook hier hebben', leest u hier. Dikke vinger, Chris van Dam. Welkom terug, Omtzigtman.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Kisitita17 | 09-09-21 | 05:45


De religieuzen hebben altijd de mond vol over ‘waarden’ en ‘normen’. Dit is nu een staaltje ervan. Zelfreflectie nul. Altijd de schuld bij een ander leggen. Iemand flink in zijn kruis rammen, maar daar mag hij niet over zeuren, want ‘omgangsnormen’.

BenDeLier | 08-09-21 | 15:59

Een hele enge achterbakse Gristen rat.

Tommi | 08-09-21 | 15:45 | 1

Chris van Dam lijkt me geen lekkertje, maar dergelijk taalgebruik horen kinderen niet te bezigen.

Frau Merkel | 08-09-21 | 17:52

Wellicht dubbelop, maar Chris van Dam is een hufter en een politicus.

FirstAnnual | 08-09-21 | 15:37

De christenen bij het CDA zouden zich zelf eens iets meer moeten geselen.

Mokum Kosher | 08-09-21 | 14:25

Van Dam leeft in een paralleluniversum denk ik. Wat een malloot zeg. Precies het type mens waarom Pieter liever niet meer met het CDA in zee gaat.

Giotto | 08-09-21 | 13:50

Wat een baklap zeg die Chris van Dam. Hij snapt heus wel waarom Omtzigt niet terug wil naar de judassen van het CDA en hem dan slechte omgangsnormen verwijten... Ik hoop dat die man zich kapot schaamt.

sioux_ | 08-09-21 | 13:24

Een CDA-er die de les gaat lezen over omgangsvormen, zou dat satirisch bedoeld zijn?

Thuinman | 08-09-21 | 12:57

als er nu weer verkiezingen zijn haalt omzigt met bbb bijna de meerderheid

Big Lebowski | 08-09-21 | 12:57 | 1

Als we zoveel boeren hebben, kan t inderdaad wat minder

geenjagergeenneeger | 08-09-21 | 13:13

"Hopen" daar zit vaak weinig verstand bij. Terecht dat hij vertrekt.

Heeft dit ook nog gevolgen voor een meerderheid?

Remi A. | 08-09-21 | 12:52

Nou, ik zit net interview met Omtzigt te lezen maar ik heb nou niet het idee dat we daar veel van hoeven te gaan verwachten. De sleutelbegrippen: gezin, kinderen, prive, sportschool, 'balans zoeken' en 'rustig aan doen' voeren de boventoon in het interview,

UpdateAvailable | 08-09-21 | 12:43 | 2

Dat mag ook een keer na al die jaren buffelen... Ik gun het hem.

Louter Leuter | 08-09-21 | 14:05

Hangt er vanaf wat de insteek van het interview was.

Frau Merkel | 08-09-21 | 17:53

Chris van Dam bevindt zich kennelijk nog in het stadium dat Omtzigt inmiddels doorlopen heeft (de hoop om binnen CDA serieus genomen te worden). Beter had hij zich bij Omtzigt kunnen aansluiten dan wild om zich heen te slaan.

UpdateAvailable | 08-09-21 | 12:40

Christelijke Chris van Dam is af.

ademende aarde | 08-09-21 | 12:18 | 2

'Zo'n sympathieke man, die Chris'. Ongekend onbeschoft om Omtzigt nog zo te behandelen. En chapeau voor diegene(n) die Chris van een verkiesbare plaats op de CDA-kieslijst hebben afgeflikkerd!

In het echt zal hij wel anders zijn dan op TV.

PolderTaliban | 08-09-21 | 12:21

chris(tenen)van Dam zijn wellang zeg

hetzwijns | 08-09-21 | 14:01

Stop eens met die heiligverklaring van Pieter Omtzigt. Uitstekend kamerlid (maar daar zijn er meer van) die decennialang onderdeel is geweest van een establishmentpartij en pas heel recent heeft besloten daar geen deel meer van te willen uitmaken op de golven van de toeslagenaffaire. Ook een kamerlid dat bekend staat niet makkelijk te zijn in de omgang en ook af en toe de plank misslaat. Ik weet dat veel mensen dat leuk vinden, zo een onaangepaste mensen, behalve als je er zelf mee te maken krijgt. Het zijn ook lieden die ontzettend vaak 'gelijk' hebben, maar het zelden krijgen. Ik denk dat Nederland veel meer nut van Pieter Omtzigt zou hebben als lid van de CDA-fractie en ik vind het erg jammer dat hij deze stap heeft genomen (en dat mag het CDA zich ook aantrekken).

rederijker | 08-09-21 | 12:12 | 9

@ZoekEenVrijeNick | 08-09-21 | 13:39: Ik denk dat het een hele lastige man is, die zelf ook de nodige fouten heeft gemaakt. Herinnert u zich de Bulgaren affaire nog? Omtzigt heeft daar vooraan gestaan om de boel op te naaien tot een toeslagensysteem waarbij iedere onterecht uitgekeerde euro tot de laatste cent teruggevorderd moest worden.

Hij is inmiddels op zijn wenken bediend. Zet een punt of komma verkeerd in je toeslagaanvraag en alles moet terug.

Deze man heeft een pak boter op zijn hoofd in de hele toeslagen affaire, dat wil je niet weten.

Psycho Daddy | 08-09-21 | 15:58

Pfffff, en dat bedient zich van de nick "rederijker". Nog iets meegekregen van Omtzigt's rol in het toeslagendossier? De zgn. "collegiale" behandeling binnen de eigen partij en in de TK ? Nederland gaat meer hebben aan Pieter Omtzigt als kamerlid dan als onderdeel van een partij die lieden als een Verhage, Eurlings of Balkenende heeft voorgebracht. Dat Omtzigt deze stap heeft genomen, too t m.i. aan dat de man cojones èn integriteit heeft. Schaarse attributen in het Haagse.

Grijskijkert | 08-09-21 | 18:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Even dit stukje uit het interview met Omtzigt gehaald:
..."Ik ben niet optimistischer geworden over het Nederlandse politieke stelsel nu ik het een paar maanden vanuit huis heb beschouwd. Over hoe duidelijk het niet gaat over de problemen, hoe duidelijk het echt alleen maar gaat over persoonlijke verhoudingen. In een ongezonde bestuurscultuur met veel te weinig checks and balances en welke directe gevolgen dat heeft voor urgente maatschappelijke problemen."...
Dit is dus exact wat informateur Hamer ook aan heeft gegeven in haar eindverslag. Dat er inhoudelijk vrij makkelijk was uit te komen maar dat de persoonlijk verhoudingen alles blokkeerden. En dat blijkt ook overduidelijk als je het optreden van "Ik, Kaag" ziet waarbij het alleen maar om de beleving van "Ik, Sigrid Kaag" gaat en hoe "Ik, Sigrid Kaag" de problemen wil aanpakken en oplossen en wat volgens "Ik, Sigrid Kaag" de juiste morele weg is. En dan zul je nog een stel egoklappers hebben die er net zo instaan en dan weet je, er gaat niets veranderen, het blijft gewoon same old, same old. Dualisme is dood, Kamerleden die zich niet op alle punten aan het partijprogramma conformeren worden weggepest of komen de volgende ronde op een onverkiesbare plaats en als ze niets sappigs over de partijleiding weten kunnen ze de functie elders ook wel vergeten. Er zijn kartels die beter met hun leden omgaan.

Graaisnaaiert | 08-09-21 | 12:10 | 1

Toevoeging: kunnen we dan stellen dat wanneer de inhoud ondergeschikt is aan de persoonlijke belangen dat we een ondemocratische representatie hebben, waar corruptie continue op de loer ligt? Ik denk het wel namelijk.

Gladiator Fap | 08-09-21 | 12:38

CDA=corruptie in alle lagen.
Je weet nu wel dat degene die blijven ook echt fout zijn.

Aardappelplantje | 08-09-21 | 11:53

Chris van Dam, voorzitter commissie toeslagenaffaire, die een vernietigend rapport uitbracht over het Rutte-bewind. Als dank op een onverkiesbare plaats gezet, conform de omgangsvormen van de partij.
Uitgerangeerd dus. Probeert zich kennelijk weer omhoog te werken in het CDA door Omtzigt na te trappen. Jammer.

Schmalz | 08-09-21 | 11:50 | 2

Precies dat. U raadt mijn gedachten.

Dubbelepunthoofd | 08-09-21 | 12:06

Man, man, wat een goor rattenhol is dat CDA toch. Als je daar bij wil (blijven) horen dan zegt dat genoeg.

Kicksalot | 08-09-21 | 16:06

Pieter Omtzigt zit sinds 2003 in de Tweede Kamer en heeft desondanks het contact met de gewone burger en het gezonde verstand niet verloren. Dat mag een godswonder heten. Wat opvalt is het feit dat Pieter net als Caroline van BBB katholiek is.

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-09-21 | 11:48 | 2

Dat zegt niet zo heel veel, want Sigrid Kaag en Jesse Klaver zijn naar eigen zeggen ook katholiek.

Schrodingerskut | 08-09-21 | 12:56

Het CDA heeft sinds Fortuyn veel kansen laten liggen om als volkspartij te profileren en het centrum blijvend terug te winnen. Zeker met een VVD onder Mark Rutte, die op belangrijke dossiers niet heeft geleverd. Het CDA had daar van kunnen profiteren, maar in plaats daarvan stroomde het electoraat naar de nieuwe partijen op rechts. Ook Pieter Omtzigt was een kans waarmee de partij het goed had kunnen doen bij het electoraat. Opnieuw een gemist kans en de laatste trouwe CDA-ers vertrekken nu naar BBB. Omtzigt beseft ook wel dat je niet meer bij zo'n partij moet zijn; dat is een partij van oude mannen die hun tijd al lang hebben gehad en het CDA nog weinig kleur kunnen geven. Het enige dat het CDA nog rest is een rigoureuze vernieuwing van de partij.

jochum1980 | 08-09-21 | 11:42 | 1

Wie heeft er behoefte aan een regentenmachine? Nederland heeft een partij nodig die laag- en hoogopgeleid verbindt, arm en rijk. Beide kampen moeten hun grieven kunnen uiten en daarna weer manieren vinden om nader tot elkaar te komen. We hebben een partij nodig die mensen nader tot elkaar kan brengen. Daar was het CDA toch voor? Maar deze lege huls zie ik dat niet doen.

Sitting_targets | 08-09-21 | 12:02

Voor mij staat voorop: het behoud (en waar nodig: het herstel) van de Nederlandse soevereiniteit. Daarom zal ik waarschijnlijk niet op Omtzigt stemmen, hoezeer ik hem ook bewonder.

J.P.Drapeau | 08-09-21 | 11:37

Waar wil die knakker burgemeester worden? Hij ziet er ook wel uit als burgemeester en zijn omgangsvormen schijnen formidabel te zijn.

decaliter | 08-09-21 | 11:32

Als je een politieke partij hebt met aan het hoofd Wobke fucking Hoekstra, dan is dat reden genoeg om die partij volstrekt af te schrijven. Met clown Hugo de Schoenen ernaast. En vergeet ook Ferd en Ank niet. Stuk voor stuk integere mensen die echt iets kunnen.

We hebben meer Omtzigtmannen (m/v) nodig.

Een paard | 08-09-21 | 11:23

Het CDA is gewoon boos omdat ze weten dat ze met Omtzigt ook de toekomst verloren hebben. Wat overblijft en nu nog op CDA stemt ligt over 10 jaar onder de zoden. Het CDA als margepartijtje, dat we dat nog mogen meemaken!

Gladiator Fap | 08-09-21 | 11:21 | 3

Zijn ze allang, ze hadden 30 jaar geleden 54 zetels en zijn steeds kleiner geworden (ook door alle corruptie en vriendjespolitiek lokaal in kleine gemeenten via bouwplannen en bestemmingsplanwijzigingen) mensen zijn niet gek. Het is te vaak een corrupte bende gebleken.

Watching the Wheels | 08-09-21 | 11:27

Samen met de Rabobank, LTO en Bouwend Nederland, waar die cda-lui ook allemaal aan de touwtjes trekken met hun hypocriete reclames over de wereld beter achterlaten en de voedselproblemen van de wereld zogenaamd oplossen, terwijl ze overal juist al tientallen jaren veel kapot maken en voor de snelle winstjes gaan. Het wordt tijd dat ze van het toneel verdwijnen.

Watching the Wheels | 08-09-21 | 11:38

@Watching the Wheels | 08-09-21 | 11:38: Ze verdwijnen niet alleen van het toneel, ze worden gewoon vervangen door de klimaatfascisten die nu weer de wereld beter gaan achterlaten en alle problemen gaan oplossen op uw en mijn kosten. Het is gewoon hetzelfde pot nat.

Gladiator Fap | 08-09-21 | 12:31

Chris van Dam is alleen geinteresseerd in de stemmen die Omtzigt meeneemt.

wapster | 08-09-21 | 11:20

Bij de volgende verkiezingen de keuze tussen JA21 of fractie Omtzigt. Lastig...

de euro middenweg | 08-09-21 | 11:16 | 5

@Sieg Hein | 08-09-21 | 11:44: Omtzigt, Ja21 en PVV in één club en je mag de Premier leveren. Als Rutte lief is mag ie "meedoen".

Gladiator Fap | 08-09-21 | 12:33

Dat was ook mijn gedachte... Lastig.

Louter Leuter | 08-09-21 | 14:11

Oops... mijn verontschuldigingen

Louter Leuter | 08-09-21 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Van Dam heeft goed werk gedaan in de toeslagenaffaire. Is als dank uitgerangeerd. Maar nu Omtzigt natrappen en geen begrip tonen. Te veel loyaliteit aan de partij bij van Dam. Hij krijgt vast een baantje als beloning. Walgelijk.

Sitting_targets | 08-09-21 | 11:15

6 messen in zn rug, ik hoop dat Omtzigt met een flinke nuke terugkomt als represaille

DeAapUitDeMouw | 08-09-21 | 11:12

Als Pieter gaat doen wat hij de afgelopen tijd al heeft gedaan, namelijk het controleren van de regering icm zijn onderzoekstaak heeft hij voor altijd en eeuwig mijn stem. Waarom? Omdat ik klaar ben met het partijenstelsel waarin het effectief niet meer uitmaakt of je op de PVDA of de VVD hebt gestemd, omdat politici nooit hun verantwoordelijkheid nemen, omdat louter voorgekookte voorstellen naar de Kamer komen en omdat iedere vorm van oppositie wordt kaltgestellt, uitgesloten en gegijzeld. Dit is niet zoals Thorbecke en andere staatsmannen de democratie bedoeld hebben, dit deugt niet en daarom krijg Omtzigt van mij het mandaat om te wroeten en te blijven wroeten.

Graaisnaaiert | 08-09-21 | 11:12 | 3

Zeer mee eens. Mijn stem heeft ie ook. Liever 150 pieters in de tweede kamer dan 1 partij, van welke kleur dan ook.

Dhr. W. Anhoop | 08-09-21 | 11:21

Goed idee laat hij maar beginnen met een onderzoek naar misbruik van de ziektewet, hij is ervaringsdeskundige.

botbot | 08-09-21 | 11:28

Pieter kun je niet lastig vallen die zit ziek thuis anders had hij wel in de tweede kamer gezeten.

botbot | 08-09-21 | 11:10 | 2

Jankvent ben jij

Ali Bundii | 08-09-21 | 12:41

Als je dat artikel had gelezen, zie je dat hij eigenlijk ziek terug de kamer in komt.

Schrodingerskut | 08-09-21 | 13:01

Weet iemand hier hoe het precies zit met rest stemmen en lijst verbindingen? Wat gebeurd er bijvoorbeeld als Omtzigt geen partij opricht maar in plaats daarvan een lijstverbinding aan gaat met een aantal andere mensen die hij capabel acht. Mogen zij dan onderling alle zetels verdelen?

Ikpoepindemelk | 08-09-21 | 11:08 | 1

Je kon alleen een lijstverbinding aangaan als je zelf een partij of lijst vormde. Maar de lijstverbinding is in 2017 afgeschaft.

J.P.Drapeau | 08-09-21 | 11:28

nog even off/topic, maar is er een politicus die deze week alle Joden een Rosj Hasjana 2021 heeft gewenst?

small_town_dude | 08-09-21 | 11:02 | 3

Ik wens wel veel politici een <moeilijk woord> toe, telt dat ook?

Nuchternederland | 08-09-21 | 11:15

Als dat zo is is het mij ontgaan maar het zou ook niet oprecht zijn geweest. De politiek heeft vrijwel kamerbreed voor moslims gekozen en joden zijn toch maar lastig dus die moeten maar weg. Overigens zijn er in dit land inmiddels meer Syriers, Irakezen, Iraniers en Somaliers dan Joden. Al die groepen zijn individueel groter dan het laatste plukje Joodse mensen wat hier nog probeert de komende generatie(s) een toekomst te bieden. Kijk naar de landen waar die nieuwe groepen vandaan komen, kijk hoe het daar gaat en zie uw - en mijn - voorland.

Graaisnaaiert | 08-09-21 | 11:17

Scheiding kerk en staat is ook een dingetje. Misschien dat denk een leuke woordje wil doen.

BenDeLier | 08-09-21 | 16:04

Ik ben teleurgesteld in alle CDA leden.... en heb er geeneens op gestemd.

DeAapUitDeMouw | 08-09-21 | 10:58

De Chris Pusaka !

DeAapUitDeMouw | 08-09-21 | 10:56 | 2

Sooo, dat is lang geleden!
Na het tandjespoetsen nog even voor de buis, en dan vervolgens geen oog dicht doen.
ook Duel in de diepte was er zo 1. Eigenlijk niet geschikt voor 6-jarigen.

Nuchternederland | 08-09-21 | 11:16

Cortes nailed it!
Wat 'n treffend beeld, niets anders dan de waarheid en derhalve walgelijk!
Ik heb gestemd voor Meneer Omtzigt, en niet voor cda

mainman | 08-09-21 | 10:53

Dat het CDA maar helemaal in mag storten, op naar de 0 zetels met die hypocriete lui. Ik vind het jammer dat ze nu met mijn stem weg lopen terwijl ik eigenlijk alleen maar vertrouwen had in Omtzigt, anderzijds natuurlijk wel mooi dat dit Omtzigt gemotiveerd heeft om zelf verder te gaan.

Terra | 08-09-21 | 10:49

Als Mark Rutte nu eens begint met formatiegeprekken met alleen de Groep Omtzigt als coalitiepartner.
Wat zou dat een groots gebaar zijn zeg..

enternaar | 08-09-21 | 10:48

Vraagje voor Chris: hoe kan iemand die geen lid meer is van het CDA bijdragen aan de omgangsvormen binnen het CDA?

Capt. Iglo | 08-09-21 | 10:46 | 4

@van Oeffelen | 08-09-21 | 10:55: chris ? ben jij dat ?

onesolution | 08-09-21 | 11:01

@van Oeffelen | 08-09-21 | 10:55: Leugens. Van Dam heeft voor zichzelf campagne gevoerd om met voorkeursstemmen gekozen te worden, wat niet gelukt is. Oef de trol.

Sitting_targets | 08-09-21 | 11:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb in mijn glazen bol gekeken en gezien dat (1) nieuwe verkiezingen onvermijdelijk zijn, (2) '66 implodeert en Kaag via de achterdeur verdwijnt, (3) VVD verder groeit, (4) Omtzigt een nieuwe partij opricht, welke een mooi debuut maskt, incl. regeringsdeelname, (5) PVV uit de oppositie gaat.

tectonicos | 08-09-21 | 10:41 | 4

De PVV gaat slechts uit de oppositie als Wilders beslist dat hij niet alleen oppositie meer wil voeren en/of als Bosma of een ander partijleider wordt. Als hij het eerste wil zullen we dat merken aan een meer coöperatieve toon, wat hem misschien niet helemaal eigen is in deze fase van zijn leven. Het tweede zou zomaar een keer kunnen gebeuren.

Dat minder minder minder blijven ze maar uitmelken. Wilders moet daar een strategische saus overheen gooien. Van stijfkoppen en dommen worden de advocaten rijk, las ik gisteren hier. In dit geval kost stijfkoppigheid een boel macht. Er is een spectrum tussen stijfkoppigheid en een rubberen ruggengraat.

Knufter | 08-09-21 | 11:00

Lekker gedroomd ?

Jee-Dee | 08-09-21 | 11:20

@Knufter | 08-09-21 | 11:00: Die minder minder minder kan hij doen op een sluwe manier, net als de Toeslagenaffaire, ook op een sluwe manier gebeurt. Het leuke eraan is, die Kamerleden gaan toch niks eraan doen, want ze doen geen onderzoek, behalve Omtzigt natuurlijk.

VoltaireJohn | 08-09-21 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Waar kan ik lid worden?

photto | 08-09-21 | 10:38 | 1

Het schijnt dat Marc Dutroux ook aan Sabine Dardenne slechte omgangsvormen verwijt dat hij haar niet even komt opzoeken in het cachot. Dat ze dus niet constructief is en naar een oplossing toewerkt.

Dat soort logica.

Knufter | 08-09-21 | 10:35 | 3

U is niet bepaald een insider.

van Oeffelen | 08-09-21 | 10:38

@van Oeffelen | 08-09-21 | en u is irritant

onesolution | 08-09-21 | 11:02

Goede vergelijking. Van Omtzigt verlangen dat hij zich 'verzoent' is absurd in het licht van de schofterige manier waarop het CDA de man heeft behandeld.

J.P.Drapeau | 08-09-21 | 11:14

Het probleem met gelovigen, en gelovige politici, is dat zij hun god en 'zijn' vreemde regeltjes betrekken in de politiek en zelfs in het dagelijks leven, en dat ook proberen op te dringen aan mensen met gezond verstand. Dat is dus 'iemand', die aantoonbaar niet ter verantwoording kan worden geroepen, verantwoordelijk maken voor menselijk handelen. Een knappe hersenkronkel, die mij niet lukt.

Aisie | 08-09-21 | 10:32 | 5

@BBRDWR | 08-09-21 | 10:40: Ik heb liever tien maal Segers dan uw flauwekul betoog, ik bespeur ook enige dwangmatigheid in uw betoog dat siert u niet.!

aardv@rk | 08-09-21 | 11:47

@BBRDWR | 08-09-21 | 10:40: Het hele concept God toont het menselijke onvermogen aan de volle verantwoordelijkheid te nemen voor z'n eigen leven.

Schrodingerskut | 08-09-21 | 13:07

Maar u gelooft toch ook dingen?

dihydrogenmonoxide | 08-09-21 | 16:21
▼ 2 antwoorden verborgen

„Nee, ik heb het niet zelf gelekt. Als ik zeg dat ik niet weet, heb ik het ook niet zelf gedaan. Ik heb een redelijk actieve herinnering aan wat ik doe en dat zou ik ook hier hebben.’’
Ik vind dit toch een beetje vrijblijvend.

Leptob | 08-09-21 | 10:25 | 5

Ja, in het woord ‘niet’ zit veel ruimte voor ‘wel’.
Zoals ‘nee’ vaak toch ‘ja’ is?

Sick minds.

Braco.me | 08-09-21 | 10:37

Wat is er vrijblijvend aan? Vraag 1 is: Weet u wie er gelekt heeft? Antwoord: Nee dat weet ik niet. Vraag 2 is: Was u het zelf? Antwoord: Nee, als ik het zelf was geweest, dan wist ik dus wie het was en ik zei net dat ik het niet weet, dus dit is een domme vraag.

Maar hier verdraai ik de woorden van omtzigt zodat je ze misschien wel, minder vrijblijvend, begrijpt.

BBRDWR | 08-09-21 | 10:42

Dus hij geeft aan het niet gelekt te hebben en als hij het wel gelekt zou hebben dan zou hij het zich kunnen herinneren. Hij sluit de deur alvast voor het excuus dat hij er geen actieve herinneringen aan heeft... lijkt me redelijk duidelijk

Terra | 08-09-21 | 10:44
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
gepast_betalen | 08-09-21 | 10:24 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat is dat toch met die christenbroeder? Overal moet het 'gesprek over aangegaan worden' en dan net zolang debatteren dat jij het zat bent en dan hebben ze gewonnen en je overtuigd! Nee, ze hebben dan niet gewonnen, jij was gewoon de discussie zat. Ze probeerden het ook weer met dat rapport over die school in Gorinchem, gelukkig gaf de rechter geen krimp. Recht lullen wat overduidelijk krom is, zo gaat het al eeuwen... Als ze nou eens inzien dat Maria gewoon vreemd is gegaan en er een kutsmoesje van heeft gemaakt. Want waarom stonden er opeens drie wijzen voor de deur bij de geboorte van Jezus? Omdat ze natuurlijk niet wisten wie nou uiteindelijk de vader was... We gaan het dan maar helemaal niet hebben over de herders, waar kwamen die opeens vandaan? Raar volksvermaak die religies...

Heulkoud | 08-09-21 | 10:21 | 2

Maria oefende het oudste beroep ter wereld uit. Haar klanten waren Romeinse soldaten. Ik zou dat niet durven betitelen als "vreemdgaan".

Rhenium | 08-09-21 | 10:26

Van Dam die sneert naar Omtzigt over omgangsvormen binnen het cda, het moet niet gekker worden.

donkieshot | 08-09-21 | 10:19

Wat is de tweede naam van die Van Dam, Judas?

dathoujetoch | 08-09-21 | 10:18 | 1

is carioot

hetzwijns | 08-09-21 | 14:04

Partij Omtzigt in de maak? Ik ben groot bewonderaar, blij dat er ook eerlijke mensen bestaan. Laat dit een nieuwe politieke stroming worden, er staan voor het volk.

Vloberto | 08-09-21 | 10:17 | 3

Ben benieuwd wat Mona Keizer gaat doen?

divoc | 08-09-21 | 10:18

Chris van Dam heeft waarschijnlijk een gedwongen verzoek gekregen van de CDA top om openlijk afstand te nemen van zijn oude vriend. Had de man gesierd als hij zo aan het einde van zn carriere ballen had getoond. Nu gaat hij de geschiedenisboeken in als een laffe schoothond.

Meneert | 08-09-21 | 10:15 | 3

Maar hij wordt misschien wel burgemeester van een middelgrote stad.

Watching the Wheels | 08-09-21 | 10:20

@Watching the Wheels | 08-09-21 | 10:20: Dat is ook exact wat er gaat gebeuren. Als dank krijgt hij nu ergens een leuk baantje.

Meneert | 08-09-21 | 11:35

@Meneert | 08-09-21 | 11:35:
Corrupte bende van oudsher en dan is die meneer van Dam nog een van de integere (integer de Parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag geleid als voorzitter), de meeste cda'ers zijn rotter.

Watching the Wheels | 08-09-21 | 11:42

Dit zal een politieke aardverschuiving worden waar de top dagen van Baudet bij verbleken.

Denkhetnjet | 08-09-21 | 10:15 | 1

Denkend aan Pim Fortuin houd ik mijn hart vast.

dihydrogenmonoxide | 08-09-21 | 16:00

Laat die ouwe dino eens even lekker z’n muil houden. Kijk eens naar peiling en krab je zelf eens achter de oren, dit soort fratsen betekent alleen nog maar verder kelderen. Fijn met je fractie op de tandem naar het Binnenhof. Succes!

amateurrr | 08-09-21 | 10:12

Als Omtzigt zich nu aansluit bij Caroline van der Plas worden ze gezamenlijk moeiteloos de grootste.

de Voorzittert | 08-09-21 | 10:12 | 3

Alleen wil Omtzigt als onafhankelijk Kamerlid verder... (op dit moment dan)

VoltaireJohn | 08-09-21 | 10:14

Het vinden van capabele partijgenoten is altijd een heikel punt.

Snaajoe | 08-09-21 | 10:15

@Snaajoe | 08-09-21 | 10:15: yes. Hoewel ik het gevoel heb dat er op regionaal niveau een hoop CDA ers pro-Omtzigt waren. Incl. ervaren mensen vanuit de partijkaders. Heel benieuwd wat er gaat gebeuren.

Gen. Maximus | 08-09-21 | 10:22

Chris is een goede vent.

van Oeffelen | 08-09-21 | 10:12 | 9

Chris is een echte heer.

J-van-de-Bontekoe | 08-09-21 | 10:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Die kop van Rutte is niet vals genoeg

HogeNood | 08-09-21 | 10:12

Religie, welkom in de Efteling, geniet van sprookjes met Taliban, CDA en andere goed gelovigen.

P. Breidel | 08-09-21 | 10:10 | 1

Religie is een leugen. Dat al vele generaties in de leugen geloven maakt het niet tot waarheid.

Koning Willy | 08-09-21 | 10:26

Iedere CDAer die blijft, is het eens met het wanbeleid.

Mahatma | 08-09-21 | 10:09 | 1

En iedere islamiet die na een aanslag door jihadi's nog naar de moskee gaat is een terrorist? Zoiets?

Aisie | 08-09-21 | 10:38

Vond Chris van Dam een sympathieke voorzitter van de commissie die de toeslagenaffaire in kaart bracht.

Nu zou ik hem nomineren als nieuwe voorzitter van de Kampeerraad...

Yrrab | 08-09-21 | 10:07 | 3

CBR wellicht, als Alexander P in het kabinet komt? De NPO is al begonnen aan zijn campagne.

dathoujetoch | 08-09-21 | 10:15

Heb je zó'n hekel aan kamperen?!

brullend spuitijzer | 08-09-21 | 10:35

Hoe vertegenwoordig je nu eigenlijk een volk?
Een parlement is het hoogst verkozen beraadslagende orgaan van een democratische rechtsstaat, bestaande uit verkozen vertegenwoordigers van het volk, dat een essentiële rol speelt in de totstandkoming van wetgevende akten en in zijn totaliteit of in zijn onderdelen controle uitoefent op de uitvoerende macht. De naam is afgeleid van het Franse parler, wat "praten" betekent; een parlement is een gesprek, een discussie, dus een vergadering waar mensen discussiëren over zaken.
(wiki).
Ik lees nergens hoe dat moet gebeuren. Zouden die gasten dat nog wel weten?

nobodiesunmighty | 08-09-21 | 10:07 | 4

Bindend referendum zou een mooi begin zijn. Maar dat hebben ze bewust en vakkundig de nek omgedraaid omdat ze liever hun eigen ding doen en het volk kan doodvallen (is te dom om te kiezen) is letterlijk gezegd trouwens.

keistad | 08-09-21 | 10:15

@small_town_dude | 08-09-21 | 10:12: Ik had serieus een andere volgorde in gedachten,toen u uw verhaal begon.
Maar zou mss een tip zijn voor Remkes? Ik denk dat hij komende weken wel regelmatig een borrel zal kunnen gebruiken..

roberto9715 | 08-09-21 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

Pieter Omzigt wordt premier Omzigt in 's Gravenhagen.
Rutte verdwijnt samen met Taban Kagistan. Voltooid leven in de chaos van den Hagistan.

Henri | 08-09-21 | 10:05 | 2

Ik hoop het. Hem kunnen ze niet uitsluiten toch?

1977 | 08-09-21 | 10:25

@1977 | 08-09-21 | 10:25: Uitsluiten van Pieter Omtzigt wordt heel moeilijk. Je kunt hem niet op politiek incorrecte meningen betrappen. Hij is 'het midden' zelve. Enige probleem voor de rest van de kliek is dat de Nationale Omtzigtman ook integer is tot op het bot.

ole guapa | 08-09-21 | 11:34

Af en toe vind ik menselijke trekjes van politici in de Tweede Kamer wel eens leuk. Dat er even wordt gelachen om een luchtige opmerking, of dat een spreker een opmerking heel bijdehand van tafel veegt, of een Wilders en Rutte die het spelletje 'doe eens normaal' doen.
Omtzigt lijkt mij een ijskoude lul.

Leptob | 08-09-21 | 10:05 | 3

Ook voor jou komt die op.

Henri | 08-09-21 | 10:13

Nee, Wopke en Hugo zijn het schoolvoorbeeld van een warm bad voor het volk. Whahahahaha

brullend spuitijzer | 08-09-21 | 10:40

“Wie zijn toch die mensen die nu nog op het CDA stemmen?” -Kaag modus off-

Mark zit te Dutten | 08-09-21 | 10:04

Job van Dam

priwax | 08-09-21 | 10:04 | 3

Ben niet zo bijbelvast, bedoelde eigenlijk Judas van Dam

priwax | 08-09-21 | 10:08

Iemand de maat nemen met een feit waarin je tijdens de uitspraak je zelf schuldig aan maakt. Beste Chris, van harte gefeliciteerd met je ego en je oneindige muur eromheen. Ik hoop je het gezellig hebt samen met jezelf.

zevensprong | 08-09-21 | 10:04

Dan ben je ook een lul ook zeg, na al dat achterbakse gedoe nog het hoge paard kiezen

menage | 08-09-21 | 10:02

Pieter spreekt mij al jaren aan maar heb nooit op hem willen stemmen omdat hij bij het CDA zat. Als hij straks naar eigen inzicht gaat stemmen op moties, in plaats van wat de partij hem afdwingt -- wat overigens onwettig is -- zal ik hem opnieuw overwegen.

frickY | 08-09-21 | 10:02 | 1

De volgende keer dat hij u aanspreekt gewoon eens uitnodigen voor een kopje koffie.

small_town_dude | 08-09-21 | 10:09

Zie de reactie van Chris(tus) van Dam als een laatste stuiptrekking van het CDA die ten onder gaat omdat ze geen afscheid kunnen nemen van oude partijnormen. Zijn het gevoel met de maatschappij kwijtgeraakt en in de lust naar macht.
Trouwens, ik denk dat Pieter nog veel meer shit over zich heen krijgt wat hem alleen maar populairder gaat maken onder het volk. Ik hoop dat het Pieter wel lukt om een goede en verstandige groep mensen om zich heen te krijgen. @Pieter, wees kritisch aan de poort.

Von Bliksum | 08-09-21 | 10:01

Waar is het referendum gebleven? o ja wacht: D66

Zuster01 | 08-09-21 | 10:00

Opmerkelijk, het CDA elimineert een ieder die de "engnekken" een terechte spiegel voorhoudt. Geldt óók voor van Dam (bekend van rapport en enquête). In plaats van een rechte rug de laarzen likken. Het gristelijke CDA voelt zich er prima bij, zegt veel.

P. Breidel | 08-09-21 | 09:59
-weggejorist-
EetcafeZeldentrek | 08-09-21 | 09:59

Wat vaak vergeten wordt is dat het CDA een fusiepartij is. In 1980 ontstond het CDA uit een fusie van de gereformeerde Anti-Revolutionaire Partij (ARP), de Nederlands Hervormde Christelijk-Historische Unie (CHU) en de Katholieke Volkspartij (KVP). Onder leiding van onder meer oud-ARP- en oud-CDA-politica Cathy Ubels kwam in 1981 de links-progressieve Evangelische Volkspartij (EVP) tot stand uit onvrede met de centrumrechtse koers van het CDA. Talrijke leden van de CDA-werkgroep Niet bij brood alleen (1980) verenigden zich aldus met andere links-progressieve protestantse christenen, zoals de Nederlandse Stasi-spion, vredesactivist, EVP-politicus en oud-generaal Chiel von Meijenfeldt. De EVP bestond gedurende bijna tien jaar en ging daarna op in de fusiepartij GroenLinks.

Onder leiding van onder meer oud-ARP- en oud-CDA-politica Cathy Ubels kwam in 1981 de links-progressieve Evangelische Volkspartij (EVP) tot stand uit onvrede met de centrumrechtse koers van het CDA. Talrijke leden van de CDA-werkgroep Niet bij brood alleen (1980) verenigden zich aldus met andere links-progressieve protestantse christenen, zoals de Nederlandse Stasi-spion, vredesactivist, EVP-politicus en oud-generaal Chiel von Meijenfeldt. De EVP bestond gedurende bijna tien jaar en ging daarna op in de fusiepartij GroenLinks. Niets nieuws onder de zon dus.

divoc | 08-09-21 | 09:58 | 8

@P. Breidel | 08-09-21 | 10:03: u ook een goedemorgen gewenst. Vooral blijven schelden, wees wie je bent, gooi het er maar uit en geef het een plaatsje!

dathoujetoch | 08-09-21 | 10:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Je verwacht het niet van gristenen.

Mr_Natural | 08-09-21 | 09:56

Tja, Omtzigt, nomen est omen. Voor een christen heb je toch een probleem met je naam. Zie niet om naar de poel des verderfs, maar ren zo snel als je kunt van de plek, waar nog niet eens 10 goede mensen te vinden zijn. De vrouw van Lot keek toch om en zij veranderde in een zoutpilaar.
www.youtube.com/watch?v=gU-MJELwvMA

Arnold Layne | 08-09-21 | 09:54

Pieter kan tevreden zijn; de juistheid van zijn keuze bevestigd. Lijst Omtzigt kan m.i. de volgende keer behoorlijk groot worden.

Harry.Langezwaal | 08-09-21 | 09:54 | 2

Voor de volledigheid; het is Groep Omzigt.

Dr. Blechtrummel | 08-09-21 | 10:05

@Dr. Blechtrummel | 08-09-21 | 10:05: Hoe de naam ook luidt, het zou een aanzet kunnen zijn voor het uitmesten van de Haagse stal.

Harry.Langezwaal | 08-09-21 | 10:25

Mooi, einde CDA.

ZZP-er | 08-09-21 | 09:53

V dam, prototype farizeeër.

BrutusBosch | 08-09-21 | 09:51

Chris van Dam verwijt iemand die buiten het CDA staat de normvervaging binnen het CDA.

Misschien zou Chris van Dam dezelfde grote broek aan kunnen trekken en deze verwijten doorgeven aan het voormalige CDA bestuur en aan de fractieleider die erin slaagt om de voormalige brede volkspartij tot een kleinere broer van de Christenunie te reduceren.

Glasgow Argus | 08-09-21 | 09:51

Die Chris van Dam is dus ook de schaamte voorbij. Werkelijk geen enkele zelfreflectie. Wat een viespeuk. Draai de zaken lekker om vent.

DrachiR | 08-09-21 | 09:49 | 2

Is een buitenechtelijke zoon van Marcel.

Toetsenbordcomplex | 08-09-21 | 10:13

Ex agent en ex OvJ….
Dus zelfreflectie?
Beetje veel gevraagd gok ik.

J-van-de-Bontekoe | 08-09-21 | 10:15

100-den CDA-leden vrezend voor het voortbestaan van hun clubje versus 342,000 stemmen als waardering voor je werk en visie, moeilijk...

Sneerpoets | 08-09-21 | 09:49 | 5

@VoltaireJohn | 08-09-21 | 09:51: Simpel antwoord: minder dan 342K, maar nog altijd significant veel. Reden: veel mensen denken met hun stem invloed te hebben op de regeringsinvulling, stemmen daarom graag op partijen die groot zijn en een verleden van stabiliteit hebben, ook al hebben ze die op dat moment niet. Daarom hebben nieuwkomers het ook zo moeilijk in het begin. Overigens vond ik VD Staaij het gisteren goed benoemen: de kleine partijen zijn het probleem niet, de groten laten het nu volslagen afweten met hun uitsluitingen.

BBRDWR | 08-09-21 | 09:55

@VoltaireJohn | 08-09-21 | 09:51: Onmogelijk te zeggen. Zelf denk ik dat Omtzigt wellicht nog wel veel meer stemmen had kunnen trekken dan die 342k, omdat het naakte feit dat Omtzigt op de CDA-lijst stond hem voor velen diskwalificeerde.

Glasgow Argus | 08-09-21 | 10:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik word wat moe van die banner steeds onderaan de pagina. Kom wel weer terug als die weg is.

kapoerewiet | 08-09-21 | 09:47 | 2

volgens van rossem zou dat opgelost moeten zijn

VoltaireJohn | 08-09-21 | 09:49
-weggejorist-
EetcafeZeldentrek | 08-09-21 | 09:46

Normen en waarden, het gezin als hoeksteen van de samenleving, het rentmeesterschap van de Aarde: waarna je als traditionele bestuurderspartij letterlijk te koop blijkt voor een schamele 1 miljoen euro.

Over omgangsvormen gesproken: het is nu aan het CDA om de eer aan zichzelf te houden.

Hetkanverkeren | 08-09-21 | 09:46

Het is een vooropgezet plan en deze tweet is een schakeltje in het gehele proces van Omtzigt koudstellen.
Het imago van Omtzigt moet kaputt, dat is duidelijk. Maar wat je ook van Omtzigt vindt, hij is de énige bij het CDA die zijn partijprincipes en -beginselen niet verloochent. Hij ontdekt misstanden en stelt ze aan de kaak. Dat is vervelend en zelfmoord voor de partij maar onder de mat vegen of bedekken met de mantel der liefde (wat de gggggristenen niet vreemd is) dat is niet iets voor een echt Christen Democratisch Appél.
Wel kut voor het CDA dat Omtzigt >300k voorkeursstemmen had, bijzonder veel t.o.v. de nummer 1 waar automatisch mensen op stemmen. Als je dan als CDA-er niet snapt dat je partij failliet is en jij bij de boedel hoort, dan is een land besturen niks voor jou.
Vieze vuile smerige achterbakse maniertjes bij het CDA.

Bakkeleures | 08-09-21 | 09:45 | 3

Al omstreeks 30 jaar na Christus, werden de manieren van de christenen duidelijk. U kunt dan toch nu niet verrast zijn?

F. Jacobse | 08-09-21 | 09:49

@F. Jacobse | 08-09-21 | 09:49: Ik ben ook niet verrast hoor, ik ken de tollenaars en Farizeeërs van het CDA al langer en ik kan er met mijn verstand niet bij dat daar mensen op stemmen.
Stem dan CU of SGP, die staan tenminste standvastig voor hun principes. Middeleeuws, dat wel. Maar huichelen kan ik ze niet op betrappen.

Bakkeleures | 08-09-21 | 09:52

@Bakkeleures | 08-09-21 | 09:52:
Farisegers heeft het huichelen uitgevonden, vergis u niet. De enige Christenen met wie zaken te doen zijn zijn die van de SGP. Je hoeft het niet met ze eens te zijn maar die zijn tenminste conservatief in je gezicht en afspraak is afspraak bij ze.

Graaisnaaiert | 08-09-21 | 11:01

CdA: vol naastenliefde.

dathoujetoch | 08-09-21 | 09:45

Christenen hè

apek00l | 08-09-21 | 09:42 | 1

Politici hè

Transgender-Airlines | 08-09-21 | 09:50

En chris, sterkte met hugo, wopke en die kale schoonmoeder aflebberer plus de rest van het zooitje. Geniet er nog even van tot het CDA gaat ontploffen aan hun omgangsvormen!

jan huppeldepup | 08-09-21 | 09:40

Chris van Dam probeert zich omhoog te likken bij de partijleiding. En bewijst daarmee, en passant, dat Omtzigt precies de juiste keuze gemaakt heeft.

TheEgg | 08-09-21 | 09:39 | 2

De integriteit van deze oud politieman en OvJ wordt hier keurig door hem zelf gefileerd. Fijn om te weten hoe de gedachtegang van deze man werkt.

F. Jacobse | 08-09-21 | 09:44

Wie, anders dan zijn moeder, herinnert zich over een maand of 3 nog Chris van Dam? Zelfs het internet zal bij een uitgebreide zoekopdracht op een vraagteken uitkomen.

Graaisnaaiert | 08-09-21 | 10:58

Hoho GeenStijl, Chris had net iets meer dan 9.000 voorkeursstemmen, heeft jarenlang zijn bek gehouden en heeft dus zeker recht van spreken hier!

JohnLocke | 08-09-21 | 09:39 | 2

Wie zijn die 9.000 voorkeursstemmen?

VoltaireJohn | 08-09-21 | 09:43

Tsjah, blijft lastig. Pieter steekt net zo hard een dolk in de rug van het CDA door zaken bloot te leggen waar het CDA mede voor verantwoordelijk is. En dat doet aan alle kanten pijn. Dus dan scheiden op enig moment de wegen.

Leptob | 08-09-21 | 09:38 | 3

Hoezo lastig? De een speelt het op de partij, de ander op de persoon. En dan nog ‘s, en dan nog ‘s, en dan nog ‘s.

Super Vaagstra | 08-09-21 | 09:46

Het CDA begon met steken.

Kowalski11 | 08-09-21 | 09:52

Omtzigt besloot op gegeven moment te spreken omdat niemand anders dat blijkbaar belangrijk leek
sindsdien maken bepaalde CDA ers dan liever een shoot the messenger dan op de problemen in te gaan

Tobi | 08-09-21 | 11:18

Ik ben die aanbidding van Omtzigt helemaal zat. Hij is als sinds 2003 (!) lid van de TK voor het CDA. Hij heeft overal bijgezeten. En nu heeft hij het licht gezien?

Vula | 08-09-21 | 09:38 | 6
-weggejorist-
EetcafeZeldentrek | 08-09-21 | 09:43

Aan de ene kant janken we met z'n allen dat politici moeten reflecteren en hun fouten moeten toegeven. Of tenminste, af en toe bijsturen ipv blind je eigen partijretoriek blijven volgen en uitspreken. Dat is wat er gebeurt bij Omtzigt. En nu ga jij hier bijdehand doen dat hij niet 'eerder' wat gedaan heeft? De man is gegroeid, de man heeft dingen gezien die niet correct zijn. Geloof die man, want hij is mischien wel de enige oprechte in die kamer. En ondertussen is er van alles geprobeerd om hem kalt te stellen. Omdat hij niet meeliep met de kliek. Ja, misschien moet je het maar zo simpel zien: hij heeft het licht gezien. Zo zouden er meer moeten zijn.

We kunnen klagen over Rutte, Kaag en al die haagse types die geen klote voor elkaar boksen en het omgekeerde doen van wat ze beloven, maar dit soort reacites zijn dus typerend. Zodra iemand bijstuurt was hij zogenaamd 'overal bij', had ie het allemaal anders moeten doen. Dan ben je dus onderdeel van het probleem...

BBRDWR | 08-09-21 | 09:44

Omtzigt heeft als een van de weinige volksvertegenwoordigers zijn werk gedaan. Voorbeelden, pensioenstelsel, toeslagenaffaire en kritisch uitlaten over de “koopkrachtplaatjes” waar ze altijd zo populair over doen in Den Haag. Kortom iemand die gewoon zijn werk doet en daar hebben we er steeds minder van in Nederland.

De Pilsvogel | 08-09-21 | 09:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou maar kijken welke mensen hij om zich heen gaat verzamelen voor de volgende verkiezingen.

HGL | 08-09-21 | 09:37 | 5

@Mark zit te Dutten | 08-09-21 | 09:51: Het probleem van die 150, hiermee kan hij dus niet mee regeren of richting geven aan het beleid. Ik heb niet zoveel gevolgd voordat ik op GS was, maar heeft Omtzigt deze jaren naast het onderzoek doen, een beleid geadviseerd die ook in vervulling is gegaan?

VoltaireJohn | 08-09-21 | 09:54

@VoltaireJohn | 08-09-21 | 09:54: Dat hoeft toch niet? Hij controleert de regering, dus als dat je taak is, HOEF je dus niet mee te doen aan beleid. Specialisatie in controle van de wetgevende macht, dat is exact wat je als 'controlerende' macht dient te doen. Van Gaal kon ook niet voetballen. De Boer was een goede voetballer, maar een slechte trainer. Het ene is neit hetzelfde als het andere. Overigens heeft Omtzigt wel degelijk goede ideeen gepitcht in verkiezingstijd. oa over het sociale contract. Grote lijnen, maar wel een manier vna denken die mij aanspreekt. Beter dan al die binnenbrandjes en lulverhalen over hervorming van het MBO.

BBRDWR | 08-09-21 | 09:58

@VoltaireJohn | 08-09-21 | 09:54: hij heeft zich vooral vastgebeten in moeilijke dossiers zoals de toeslagenaffaire, de MH17 ramp. Veel mensen vergeten dat Kamerleden naast het indienen van moties en wetsvoorstellen en het stemmen daarover ook een heel uitgebreide onderzoeksbevoegdheid hebben (die wordt het meest duidelijk tijdens een parlementaire enquête) en juist in het doen van dat soort onderzoek heeft Pieter Omtzigt zich bekwaamd (tot irritatie van de machthebbers). Voor het doen van dat type onderzoek heb je niet per definitie een hele partij nodig.

Mark zit te Dutten | 08-09-21 | 10:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoop zo dat er nieuwe verkiezingen komen.
Al was het maar omdat het CDA dan helemaal leeggevreten gaat worden door de Lijst Omtzigt en de BBB. Op naar de nul zetels Hugo en Wopke!

Mark zit te Dutten | 08-09-21 | 09:36 | 5

@Joffri | 08-09-21 | 11:48: Zolang de publieke omroep D666 blijft promoten als de oplossing, gaat dat clubje er helaas niet aan.

De pathologische leugenaarsvereniging kan er pas aangaan als er een fatsoenlijk rechts alternatief is, dat heeft bewezen de bruinhemden buiten te kunnen houden. Daarnaast zullen ze politiek ook iets moeten bewijzen, ze zullen moeten laten zien dat ze het verstandige rechts zijn.

WatMoetJeNu | 08-09-21 | 12:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Mochten er nieuwe verkiezingen komen, dan weet ik wel waar mijn stem naar toe gaat.

Naar de logopediste, lekker wijf is dat.

Toetsenbordcomplex | 08-09-21 | 09:36 | 2

Heb je een taalachterstand?

Leptob | 08-09-21 | 09:40

Beste Chris, misschien kan je Camiel Eurlings of Maxime Verhagen polsen voor een rentree. Die passen veel beter in het profiel van het CDA. Succes!

De Pilsvogel | 08-09-21 | 09:36 | 4

We graven R. Lubbers op. Ook zo'n fijn christen.

F. Jacobse | 08-09-21 | 09:46

Camiel de vrouwenmepper. Ja, zulke buk-laven kun je wel gebruiken in zo'n partij. Netjes doen wat de dominee/priester zegt en een aai over de bol krijgen.
Gatverdamme, vies clubje.

Bakkeleures | 08-09-21 | 09:47

Chris had graag gezien dat Omtzigtman stil terug was gekeerd om voortaan z'n bek te houden
en gooit het dus nu maar op omgangsvormen

Tobi | 08-09-21 | 10:05
▼ 1 antwoord verborgen

Groep Omtzigt, kom er maar in!

VoltaireJohn | 08-09-21 | 09:34 | 3

Hup CDA gaat verpletterd worden door groep omtzigt in de volgende verkiezingen, nu maar hopen dat die in 2022 zijn.

Incitatus | 08-09-21 | 10:00

GO !

Stoned Hengst | 08-09-21 | 10:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino