Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Israelische minister in hot-mic: 'geen medische rechtvaardiging voor coronapas, puur vax-dwang'

Nou, het publieke geheim is niet langer.

Israel, volgens de beste microbioloog van Nederland ONS voorland. En we spreken dan misschien geen joods maar we hebben even in the tribe rondgevraagd en ze schijnen het echt te zeggen. Rechts ziet u de Israelische minister van Gezondheid Nitzan Horowitz. Terwijl ze zichzelf off-mic wanen keuvelen hij en de Israelische minister van Binnenlandse zaken Ayelet Shaked (lekker) over hun coronapaspoort. Jewish News Syndicate schrijft: 

"In response to Shaked’s suggestion that the “green pass” could be removed as a requirement for outdoor seating at restaurants, Horowitz said: “For swimming pools, too, not just in restaurants.” “Epidemiologically, it’s true,” said Horowitz, adding, “The thing is, I’m telling you, our problem is people who don’t get vaccinated. We need [to influence] them a bit; otherwise, we won’t get out of this [pandemic situation].”"

Ja, weet je. Is wel gewoon eerlijk. En nu nog een keer gewoon in een microfoon zeggen tijdens een persco. Hier in Nederland noemt Hugo de vaccinatiedrang achter een coronapaspoort inmiddels "natuurlijk wel een neveneffect, die stimulans voor mensen inderdaad om zich te laten vaccineren." En totdat er hier ook een keer onverhoopt een microfoon aan staat hebben we het daar maar mee te doen.

Reaguursels

Inloggen

In de werkelijke wereld, inclusief in Israël, is er geen scheiding tussen mensen die binnen zitten en mensen die buiten zijn. Er is alleen een scheiding tussen mensen die gevaccineerd zijn en mensen die ongevaccineerd zijn en het probleem is met de ongevaccineerden, "otherwise we won't get out of this pandemic.."
De meeste normale mensen op deze planeet zijn van mening dat het nu wel lang genoeg geduurd heeft, maar ongevaccineerden hebben kennelijk andere prioriteiten. Och had ivermectine maar de bijwerking dat het de stembanden verlamde, dat zou in ieder geval schelen in de lading jankerige nonsens die de oren dagelijks belasten.

Mazzelstof | 14-09-21 | 09:53

Hoe komt Spartacus weer tot zon kop. Met aanhalingstekens alsof hij quote. Clickbait….

De minister zegt dat er geen epidemiologische reden is het buiten (terras/openluchtzwembad) te eisen.
Binnen dus wel.

En dan kun je kiezen weer rits uitzonderingen in beleid of 1 duidelijke norm.
Wat ga je ook anders doen als het gaat regenen en iedereen naar binnen wilt?
En ja. Inderdaad is het handig om mensen aan te zetten om te vaccineren. Want dat werkt namelijk wel fijn zo tijdens een pandemie.

Oh oh oh wat een ramp weer hoor….

Cageman8 | 14-09-21 | 09:31

Laat ze dit maar invoeren - epidemologisch gezien heeft het indoor wel degelijk een positief direct effect (dat wordt ook niet betwist door de minister) - outdoor heeft de maatregel geen direct positief epidemologisch effect maar indirect door toegenomen vaccinatiedrang weer wel.... lijkt mij een prima maatregel dus!

Grapevine | 14-09-21 | 09:08

In Nederland wordt toch niet gehandhaafd, want dat kost geld en kan je niet vanuit kantoor doen. Dus er gaat zoals inmiddels gewoonlijk geen zak veranderen aan de vaccinatiegraad en je krijgt alleen maar onnodige polarisatie in de maatschappij. En dat moeten we niet willen met z'n allen. Kots.

Defman | 14-09-21 | 08:35


Thomson Reuters Foundation Chairman is also board member at Pfizer .

Rang | 14-09-21 | 07:26

Tja willen we een overheid die ons "nudged" in de juiste richting of een overheid die veel ergere dingen doet als je niet mee werkt. Ik weet het antwoord.

tiku99 | 14-09-21 | 06:57 | 2

Zijn dit de enige twee keuzes?

lekgoot | 14-09-21 | 07:30

en met 'de juiste richting' bedoel je: risicogroepen vaccineren en de rest op zijn beloop laten, want de zorg kan het prima aan enverder zorgen voor voldoende woningen, goede infrastructuur en goede zorg voor iedereen (zowel medisch als financieel)?

naglfar | 14-09-21 | 08:51
-weggejorist-
fokkewoelf | 14-09-21 | 02:03

Het gejengel stopt vanzelf. Vandaag zijn ons weer een paar prominente anti-vaxers ontstegen. Een bekende, die tamelijk astmatisch, vanaf de IC opriep te laten inenten. Schlemielig.

P. Breidel | 14-09-21 | 00:15

In de persco van een maand geleden zegt Hugo toch eigenlijk gewoon een beetje hetzelfde. Hier, vanaf 30:44

youtu.be/n6fVEGg73QQ

Upendo | 14-09-21 | 00:12

Hebben de zandbakculturen weer wat om tegen in te gaan. Oh wacht, dat deden ze al.

Deflatiemonster | 14-09-21 | 00:10

Het idiote is dat mijn vriendin en ik juist de laatste weken aan het twijfelen waren geslagen of we niet toch gewoon die prik moeten laten zetten en met name zij daar steeds meer voor begon te voelen. En nu daar definitief een streep doorheen hebben gezet, puur om te voorkomen dat we ons onbewust toch laten beïnvloeden door deze "Kaltstellung".

Magna Carta | 13-09-21 | 23:24 | 6

Hier ook steeds overtuigder om niet te prikken

marielle | 14-09-21 | 08:32

Na de vaccinatie zijn long-covid-achtige verschijnselen mogelijk, ook gedurende langere tijd. Is natuurljk minder erg dan de ergste consequenties van corona krijgen, maar niet echt aangenaam en kan maanden duren. De vaccinatie werkt maar gedurende een bepaalde tijd. Iedereen moet zijn eigen afweging maar maken.

B. Randnetel | 14-09-21 | 09:10

Peuter/puber gedrag dus.
“Ik ben twee en ik zeg nee”

Hopelijk blijf je dankzij de mensen die wel vaccineren verder vrij van covid/risico long covid.

Cageman8 | 14-09-21 | 09:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Feit is natuurlijk wel dat we gezegend zijn met die vaccins. Met dank aan Big Pharma. Zonder, zouden we nu een extreem overbelaste zorg hebben gehad, nu helemaal met delta. Wat er gebeurt alos je vaccinatiegraad maar een procent of 10 is, zie je momenteel in bijvoorbeeld Iran. Daar loopt de boel over.
www.emro.who.int/media/news/delta-vari...

Beste_Landgenoten | 13-09-21 | 23:24 | 2

In de usa is/was het ook kantje boord in een hoop regio's.

Continuum | 13-09-21 | 23:40

Moeder aarde grijpt in.

Marvin_NL | 14-09-21 | 00:28

Weet je, ik vind dat niet vaccineren allemaal prima. Maar crepeer dan ook lekker op je eigen bank en niet in een ziekenhuisbed.

ArthurS | 13-09-21 | 22:49 | 21

@JvNB | 14-09-21 | 08:42: Om het nog maar niet te hebben over al die veel te dikke mensen met de daaruit voortvloeiende kwalen.

B. Randnetel | 14-09-21 | 09:11

Kun je dat ook in het allochtoons plempen...... niet dat het nut heeft ,maar u bent het even kwijt.

Koning BongoBongo | 14-09-21 | 09:23

Rokers, drinkers en sporters ontwrichten de zorg niet zodanig dat hele wereld er door plat gaat. Dat is het simpele verschil. En een prikje halen is een veel haalbaarder doel dan mensen bewegen tot een andere gezondheidsmentaliteit. Er is een simpel middel om maatschappijbrede ellende af te wenden. Wat is nou eigenlijk jullie probleem, antivaxxers? Bang voor een naald? Nooit afgerekend met je inner puber? Get it done and get over it. Dan kunnen we allemaal weer verder.

ArthurS | 14-09-21 | 19:40
▼ 18 antwoorden verborgen

Het doel is niet meer flat de curve. Het doel is zoveel mogelijk mensen prikken. Niet enkel de risicogroep. Iedereen buiten de risicogroep heeft qua gezondheid niks aan die prik. Wie wel wat aan gezonde mensen prikken heeft?

Pfizer USA adviseert boostershots. Jawel, dat zijn er 2. En lobbyen nu voor een derde booster. Dus 4 tot 5 prikken in 1 jaar. 150.000.000 tot 300.000.000 x 5. Dat zijn in USA, ruim genomen, 1 miljard prikken.

Never waste a good crisis.

Geef de risicogroep lekker die prik. Welke volidioot laat zich nu 4 of 5 keer per jaar vaccineren als het medisch niet noodzakelijk is?

sjef-van-iekel | 13-09-21 | 22:43 | 14

@BasBr | 13-09-21 | 22:49: De politiek (en het kapitalisme) heeft ervoor gezorgd dat de zorg dicht slipt he. Epidemiologen waarschuwen al jaren voor een pandemie en iedereen heeft het probleem genegeerd. Wees blij dat het Corona is want een of andere bizarre pokken of pest variant en iedereen en z’n moeder zou op apengapen liggen. Even wat context over de ziekenhuis capaciteit: “ Aantal bedden in ziekenhuizen daalt
Het aantal ziekenhuisbedden in algemene en academische ziekenhuizen is volgens de jaardocumenten Maatschappelijke Verantwoording in de zorg in de periode 2009-2018 afgenomen van ruim 44.800 naar ongeveer 39.900 bedden (DigiMV (link is external)). Dat is een afname van ruim 16%.” Bron: www.volksgezondheidenzorg.info/onderw...

Mr Moore | 14-09-21 | 07:08

Hahaha... weten we überhaupt nog waar het om gaat. Helemaal terug naar het begin, ging het nu om de doden voorkomen? of de IC bedden leeg houden? of het aantal prikjes zetten?
Ik ga maar weer es poepen. Zinvolle bezigheid. Zal ik later als ik oud ben minder goed kunnen. Ga ik misschien wel dood aan, sneller dan covid19. Dus nu vaccineer u tegen seniele obstipatie. Voorkomt illeus, voorkomt dood, voorkomt overbelaste gezondheidszorg.

nobodiesunmighty | 14-09-21 | 08:07
▼ 11 antwoorden verborgen

Zegt 'ie ook dat er geen medische rechtvaardiging voor vaccinatie(dwang) is?
Dat zou wat zijn.

Wat 'ie nu zegt betekent eigenlijk niets.

zetje01 | 13-09-21 | 22:25

Beetje Tony Halliday van Curve. Erg fijn. Wij hebben alleen heksen en biggen.

Schwanzeleber | 13-09-21 | 22:16
-weggejorist-
Geenjoris | 13-09-21 | 22:14 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Van wie zou Hugo dat kunstje van liegen zo goed geleerd hebben? Zou hij zijn vrouw ook zo makkelijk iets op de mouw spelden? … Oh… dit wordt gevoelig terrein..

HebjeHemweer | 13-09-21 | 22:01

Gewoon 1 keer zou ik willlen dat er iemand is bij die persconferentie rechtstreeks vraagt. Dus een ongevaccineerde moet een test bewijs om geen Corona te hebben om ergens binnen te komen terwijl ee gevaccineerden met Corona gewoon binnen mag om de rest te besmetten. Maar helaas horen al die figuren bij de kliek en als ze een kritische vraag hebben worden ze door de Rutte doctrine weg gesensibiliseerd

Snap_het_ook_niet | 13-09-21 | 21:57 | 4

@botbot | 13-09-21 | 22:11: Groot. Want de vaccins werken maar een maand of 3 en de herfst komt er alweer aan. Verder is er aan ventilatie nog maar bar weinig gedaan. Kortom, ik voel de verontwaardiging aankomen. Dan ben je gevaccineerd, moet je alsnog zeggen waar je naar toe gaat en mag je daarna ook nog in lockdown.... Dat hadden ze er niet bij verteld... nou ja zeg.

zevensprong | 13-09-21 | 22:25

@zevensprong | 13-09-21 | 22:25: beetje hetzelfde als een gevaccineerd persoon angst heeft om naast een ongevaccineerd persoon te zitten en daarop boos word,als er dan een toch een risico neemt is het de ongevaccineerde persoon wel lijkt me ,maar nee dat gaat er niet in hoor.. het is de wereld op zn kop... zo zie je maar wat het een en ander met mensen doet.

bowlfabriek | 13-09-21 | 22:31

@zevensprong | 13-09-21 | 22:25:
Dat groot klopt niet,over besmettingen heeft u wel de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

botbot | 13-09-21 | 22:58
▼ 1 antwoord verborgen

Laat die Israëlische minister eerst maar eens zijn eigen boontjes doppen.
Zo goed gaar het daar niet.

botbot | 13-09-21 | 21:53 | 1

En dat komt vooral door de achterblijvende vaccinatiegraad. Wat ie nu dus probeerd te verbeteren.

Cageman8 | 14-09-21 | 09:36

Dit artikel laat weer eens goed zien waarom we geforceerde vaccinaties nodig hebben.

Makkelijkonthouden | 13-09-21 | 21:49 | 6

Er zijn wel meer medische behandelingen die u wat mij betreft geforceerd mogen worden opgelegd.

president osama | 14-09-21 | 09:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Net echt. Alsof het Nitzan te doen is om uit de pandemie te komen. Hij weet op basis van eigen cijfers wel beter. Maar geslaagd... het leidt lekker af zo te zien...

edg88 | 13-09-21 | 21:34

Deze minister zegt dus precies wat de zgn wappies al lange tijd zeggen en steevast ontkent werd. Verbazingwekkend hoor.

bart1234 | 13-09-21 | 21:31 | 2

Jup, hij. Zegt dat de vaccinaties omhoog moeten om uit de shit te komen. Precies wat wappies zeggen

BasBr | 13-09-21 | 21:35

Inderdaad, al die wappies hebben mij zitten vertellen over dat we door ongevaccineerde niet uit deze pandemie komen.

Makkelijkonthouden | 13-09-21 | 21:48

Het aardige is dat een kroegbaas niet gevaccineerd hoeft te zijn in zijn eigen zaak. Hij mag wettelijk gezien ook zijn personeel niet verplichten om zich te laten vaccineren..... Waarmee we alweer zien waarom de maatregel nergens op slaat...

dick3701 | 13-09-21 | 21:23 | 6

Puur mensen bang maken in de hoop dat ze alsnog die vaccinatie nemen. Alleen diegene die hem echt niet willen zullen ook niet zwichten, die denken dan maar thuis of in het park met vrienden biertjes drinken.

Binz2000 | 14-09-21 | 02:34
▼ 3 antwoorden verborgen

30-08-2021
Zonder vaccin niet welkom
Autobedrijf Leaseplan is het eerste Nederlandse bedrijf dat een vaccinatieplicht invoert voor het personeel. Alle medewerkers moeten volledig gevaccineerd zijn voordat ze terugkomen op kantoor, zo meldt het FD. Prikweigeraars behouden wel de mogelijkheid om thuis te werken. ::
Ik hoop dat Hema, AH, Gall&Gall, Action en alle grote winkelketens hun personeel ook verplichten om volledig gevaccineerd te zijn.

theo-is-dood | 13-09-21 | 21:09 | 11

@funda | 13-09-21 | 21:21: De kunststofschermen die het personeel (balie en kassa) moeten beschermen, blijken niet te beschermen; ze verhogen de kans op besmetting. Iets met luchtcirculatie.

Arachne | 13-09-21 | 23:36

Ja logisch die bedrijven zijn aangesloten bij het W.E.F. Net zoals Rutte,Kaag, e.t.c. New World order. Dit gaat niet meer over Corona maar over controle. En heel veel mensen denken nog steeds dat dit met Corona te maken heeft. Right.

Binz2000 | 14-09-21 | 02:37
▼ 8 antwoorden verborgen

Stel, for argument's sake, dat je in je kroeg alleen ongevaccineerden toegang wilt verlenen. Hoe moeten die mensen dat aantonen? Met een QR-code?
Dat is nogal paradoxaal.
Wat ook kan is dat je deurbeleid is dat ongevaccineerden vrolijk naar binnen mogen lopen en gevaccineerden ook. Kunnen we dat malle QR-gedoe schrappen.
Lijkt me vrij simpel. Gevaccineerden die het in hun broek doen blijven dan weg (wat heel prettig is, want hun conversatie bestaat voornamelijk uit het roepen van 'wappie') en iedereen heppie.

Kijk, denken in oplossingen.

Ichneumonidae | 13-09-21 | 21:06 | 3

U gaat aan één ding voorbij. De kleurcode van de app. Wel bij de les blijven he.

Gokmaar | 13-09-21 | 21:14

@Gokmaar | 13-09-21 | 21:14: Moet je wel de app hebben en dat is nu juist wat lang niet iedereen wil.
En, ten overvloede, terecht.

Ichneumonidae | 13-09-21 | 21:23

Alles leuk en aardig, maar er zijn mensen die zich weloverwogen niet willen laten vaccineren, zoals ondergetekende, omdat die nagenoeg nooit ziek zijn en nog durven te vertrouwen op hun lichaam.

Deze mensen worden inmiddels gedwongen zich in te laten spuiten met een spul, waaraan onze overheid zich middels een wurgcontract heeft verbonden, en welke diezelfde overheid ons middels chantage opdringt.

Het is inmiddels zover dat wanneer deze mensen het niet doen, zij worden uitgesloten van bepaalde sociale activiteiten. Dat vind ik best.

Echter, deze mensen gaan ook uitgesloten worden activiteiten van hun kinderen bij te wonen, waarmee de druk dusdanig hoog wordt dat deze mensen letterlijk moeten buigen of barsten.

Kwalijke zaak.

Nimmer hoor ik ook maar iets m.b.t. medicatie, in plaats van vaccinatie.
Zou dat wat te maken hebben met eerder genoemd wurgcontract?

Ik weet het allemaal niet meer, mijn lijn was voor mij duidelijk, maar op het moment dat ze mij momenten, cruciale momenten van het leven van mijn kinderen gaan ontnemen, wordt het erg moeilijk.

GKJP | 13-09-21 | 21:05 | 4

U zegt het precies zoals ik het voel. Bovendien willen kinderen sociaal zijn, koste wat kost. En dat begrijp ik. De overheid is diep doorgedrongen in onze persoonlijke levens en het lijkt als de meeste mensen de drang op controle door de overheid erg kunnen waarderen. Dat is het paradoxale. Gedwongen worden door je sociale omgeving. Ik wordt er verdrietig en depressief van.

Kapsasa | 13-09-21 | 21:25

Lol.. vertrouwen op hun lichaam. Mensen die aan kanker sterven hebben zeker niet hard genoeg gevochten. Jij snapt niet hoe een virus werkt. Een onbekend virus is ook voor een gezond lichaam onbekend en daar zal het dan op reageren. Ik ben het wel met je eens dat een gezond lichaam met kans maakt dan een rokende Obese gehaktbal

Mokum Kosher | 13-09-21 | 22:26

@Mokum Kosher | 13-09-21 | 22:26: Ooit begon de griepprik als een bescherming voor de zeer zeer kwetsbaren tegen de griep. Binnen 20 jaar was het uitgegroeid tot een jaarlijks prikfestijn voor iedereen boven de 65 en iedereen met een aandoening. Veel instellingen, waaronder ziekenhuizen bieden hun personeel de griepprik aan. Ik heb met grote verbazing gezien hoe kerngezonde jongen mensen (onder de 50) renden om de prik te halen. Ze werden aangemoedigd door hun leidinggevenden met de leuze "we doen het voor de patiënten". Degenen die het hardste renden, hadden geen of slechts telefonisch patiëntencontact.

Uw opmerking over kanker raakt kant noch wal. Effectbejag.

Arachne | 13-09-21 | 23:34
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen we geen kroegen voor gevaccineerden en kroegen voor ongevaccineerden maken?
In de pro vax kroeg is er geen sigarettenautomaat, schenken ze alleen alcoholvrij bier en zijn de bitterballen vervangen voor selderij-blokjes.

Transgender-Airlines | 13-09-21 | 21:04 | 2

Nee kan niet, kijk maar naar roken. Je mag wel een rokers club oprichten waar je dan in een besloten bar achtig iets mag roken met ze allen. Zo iets zal dan wel mogelijk zijn. Besloten wappie clubs xd

nutsniet | 13-09-21 | 21:16

Kroegen kunnen niet controleren, onwelgevallige kroegbazen kunnen enerzijds willekeurig een boete krijgen of anoniem worden verraden door een concurrent.

Kapsasa | 13-09-21 | 21:28

Ik vind het zelf bijzonder jammer dat onze overheid het enkel over vaccineren heeft. De Hond loopt nu al bijna twee jaar zn best te doen met bewezen peer reviewed onderzoek, dat corona vooral via slecht geventileerde ruimte van a naar b of heel alphabet springt.

Als we maatregelen zouden nemen om dergelijke locaties waar veel mensen samenkomen aan strenge regels mbt de lucht, dan kon alles inmiddels al open.

Het is zo voor de hand liggend. Ik snap vaccineren, maar dit is minstens zo belangrijk.

Denkhetnjet | 13-09-21 | 21:00 | 1

De weigering van de overheid om te leren van wat er gebeurt is onbegrijpelijk. Kwaadaardig of dom. Laten we het maar op dom houden. Past wel bij Hugo.

Malle moer | 13-09-21 | 21:02

Optisch heel wat beter dan die Kaag...

laatmijmaareffe | 13-09-21 | 21:00

Ben inmiddels wel corona-moe. Iedereen die wilt heeft zich kunnen laten vaccineren en daarmee de risico's tot een minimum kunnen beperken.
Wanneer is het klaar?

FGAINA | 13-09-21 | 20:56 | 10

@BasBr | 13-09-21 | 22:18: een paar managment laagjes eruit trappen in de zorg en degene die er echt verstand van hebben eens hun gang laten gaan zou een hoop schelen.

bowlfabriek | 13-09-21 | 22:41

@BasBr | 13-09-21 | 22:18: veel ongevaccineerden hebben al natuurlijke immuniteit en zijn beter beschermd dan gevaccineerden. Dankzij die groep kunnen we straks zien wat de werking en bijwerking van de vaccins zijn. Een controle groep.

president osama | 14-09-21 | 08:34

@BasBr | 13-09-21 | 22:18: Is het je nog niet opgevallen dat die zorg constant dreigt te bezwijken in de modellen van het RIVM? Er wordt constant van het ergste uitgegaan. Zelfs al zou iedereen gevaccineerd zijn, moeten we voorzichtig blijven omdat er zo maar ergens een nieuwe variant kan opduiken tegen wie al die boostershots geen bescherming bieden. Zo hou je elkaar lekker in de angst houdgreep.

Thuinman | 14-09-21 | 08:37
▼ 7 antwoorden verborgen

Zijn het nu medische fascisten of ouders die zeggen dat je geen toetje krijgt als je je spruitjes niet op eet?
En is Hamas nu cooler omdat die niet zo hameren op het vaccineren?

PaardenliefhebberVet | 13-09-21 | 20:55 | 3

Coronaframing is very cool.

funda | 13-09-21 | 21:02

Ik las spuitjes

VolleBak | 13-09-21 | 21:29

Dus weten we ook dat het dus in ieder geval nog geldt voor een derde vaccinatie. En waarschijnlijk gaat het vaccinausweiss daarna nooit meer weg.

Hadena | 13-09-21 | 20:54 | 1

Je bent schatplichtig aan het Israelisch bewind?

funda | 13-09-21 | 21:03

Ben gevaccibeerd maar ik heb geen QR-code. Ik wil ook geen QR-code. Iedereen die een QR-code verlangt zal het zonder mij moeten doen. De restaurants en werkgevers die geen QR-code verlangen kunnen zich verheugen op mijn komst. Dikke fooi incluis.

Boeser_Onkel | 13-09-21 | 20:54 | 1

Precies, je leven regel je uiteindelijk zelf. Vrijheid, blijheid.
Mensen die mijn geld weigeren krijgen het niet, daar ben ik erg makkelijk in.

funda | 13-09-21 | 21:13

Toen de douane op het vliegveld van Tel Aviv met een zaklamp in mijn kont keek 25 jaar geleden ben ik er nooit meer geweest.

jaja | 13-09-21 | 20:54 | 7

Tegenwoordig gebruikt men kleine ledlampjes. Die glijden wat makkelijker naar binnen. Ik zou het er gewoon op wagen.

lekgoot | 13-09-21 | 23:26

Zwart achterin alleen als je tevoren Norit hebt geslikt, jochie.

ljcoster | 14-09-21 | 01:16

US customs is anders ook geen feest ,maar in je aars gekeken worden...... sweet djiezus !

Koning BongoBongo | 14-09-21 | 09:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Groot gelijk. Maar dat ziet GS ook wel als we over een paar maanden weer in lockdown gaan omdat IC vol ligt met ongevaccineerden.

TheBigKirth | 13-09-21 | 20:53 | 6

@dathoujetoch | 13-09-21 | 21:08: Een zeer hoge onnodige IC bezetting kun je gerust een probleem noemen, heur. Daar zal niemand vreemd van opkijken.

funda | 13-09-21 | 21:16

Ziekenhuizen kunnen vaak niet inzien of iemand gevaccineerd is dus ja best logisch dat ze het melden als ongevaccineerd. Alleen als ze bij intake erom vragen word dat op een sub blad in het dossier vermeld. Mijn vriendin werkt in het O.L.V.G. en het O.L.V.G heeft dat ook online staan, Google het maar.

Binz2000 | 14-09-21 | 02:45

@funda | 13-09-21 | 21:16: ah het gaat dus om geld? Een ondermaatse ziekenhuis capaciteit geeft de schaarste om dit soort onzin te roepen. U moet prikken want goedkoper. Is dat de redenering Funda?

president osama | 14-09-21 | 08:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Vaccins of geen vaccins dat is de vraag. Het probleem is dat we nooit meer van die QR codes gaan afkomen.
En dat is iets wat ik niet wil.

polletjepiekhaar | 13-09-21 | 20:48 | 1

Als je nu stopt het te denken, wil je het misschien ook niet meer.

funda | 13-09-21 | 21:17

Hoe functioneren de mensen op hun werk die heel het coronaverhaal nog geloven en lopen te pronken met vaccins en QR codes.

Springen zij ook allemaal kritiek door een hoepeltje voor hun baas?

Remi A. | 13-09-21 | 20:47

Israel begint steeds meer op Zweden te lijken, en Nederland op Patagonie.

funda | 13-09-21 | 20:47

Zolang de QR code niet degelijk gecontroleerd wordt zal het geen dwangeffect hebben.

inCol | 13-09-21 | 20:45 | 1

Waarschijnlijk is de crack er eerder dan de brede invoering van de app.

funda | 13-09-21 | 21:08

Corona is de nieuwe Deventer moordzaak voor Maurice en dat is niet zo best gelopen voor hem. Maurice heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Cerry pickt bepaalde dingen eruit die hem en zijn stelling bevallen maar mist het geheel en heeft ook niet de kennis en kunde van het onderwerp om het geheel te zien. Hoe gaat het eigenlijk met zijn Apple scholen? Is nog net geen salsaleraar.

Capt. Iglo | 13-09-21 | 21:06

@Capt. Iglo | 13-09-21 | 21:06:
Wie is Cerry?

K1100 | 13-09-21 | 21:30

Een QR-code samenleving om de gevaccineerden tegen de ongevaccineerden te beschermen. Waarom ben je in vredesnaam gevaccineerd dan?

Het is toch om je kapot te lachen. En de vax-drammers mogen hopen, dat de langetermijneffecten mee gaan vallen.

netniet | 13-09-21 | 20:40 | 11

@pippi kanglous | 13-09-21 | 21:22: Heftig. Ok, je kunt stellen dat het maar 1 op de heel veel is, maar toch. Die leeftijd, waarop je zelf vrijwel 0 risico loopt... Wat een ellende. Op haar werk hadden ze ook gewoon de ramen open kunnen zetten.

heavydigit | 13-09-21 | 22:07

Ongevaccineerden slippen de zorg dicht. Dat alle andere behandelingen voor miljoenen aandoeningen niet door kunnen gaan. Ja, ongevaccineerden zijn een gevaar voor gevaccineerden.

BasBr | 13-09-21 | 22:35

@BasBr | 13-09-21 | 22:35: Ruim 2 jaar geleden mocht ik iemand begeleiden die eerst een heel voortraject had (veel onderzoeken en testen) en daarna operatie, controles en verdere behandelingen. Het was altijd druk, druk, druk in het ziekenhuis en bij overige zorgverleners. Het vergde een hoop bellen, overleg en plannen om alles zo goed mogelijk te laten verlopen.

Arachne | 13-09-21 | 23:26
▼ 8 antwoorden verborgen

'We need to influence them a bit, otherwise we won't get out of this (pandemic situation)'.
In elk geval lijkt het er nog oprecht op gericht uit de pandemie te willen komen.
Hij had daar ook iets anders kunnen zeggen, gezien de verscheidene complotgedachten.

letopuwzaak | 13-09-21 | 20:38 | 3

Laten we het influencen lekker over aan de influencers, die hebben er tenslotte voor doorgeleerd.

Bald_Gefkens | 13-09-21 | 20:48

De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen lijkt hier van toepassing.

Frau Merkel | 13-09-21 | 21:12

'get out of this pandemic' omdat de aandeelhouders in die bedrijven als Pzifer zich dat ten doel hebben gesteld. Iedereen aan de prik.

www.youtube.com/watch?v=Xy1S5Wdnypc

Enfin, google translate moet jullie wel lukken. Slowaakse politicus erkent dat hij gewoon de bevelen opvolgt van Pfizer.

LordLapraS | 13-09-21 | 21:43

Toen ik mij hier heb aangemeld heb ik vermeld dat ik alleen de basisschool heb gedaan. En dat was akkoord. Dus ik verwacht ook topics op mijn niveau. Ik snap toch helemaal niks van een filmpje met gesproken Joodse tekst en Joodse ondertiteling. Ik wil mijn geld terug.

Leptob | 13-09-21 | 20:38

Totaal mesjokke. Maar dit wisten we toch al?

R. Skickr | 13-09-21 | 20:37

Ik val van verbazing van mijn stoel. Niet van het artikel maar wat hebben die Israëliërs een mooie minister van Binnenlandse zaken

BelleFleur | 13-09-21 | 20:34 | 4

"minister van Binnenlandse zaken" nudge nudge wink wink know what I mean?

funda | 13-09-21 | 20:48

Kijk eens naar de ministers van Finland. Vooral de premier.

Hadena | 13-09-21 | 20:52

Haar motto: It is okay to lie for the sake of the land of Israel.
Het is oké om te liegen omwille van het land Israël.

Motto van mossad: by way of deception thou shalt do war
bij wijze van bedrog zul je oorlog voeren

Arachne | 13-09-21 | 23:55
▼ 1 antwoord verborgen

Kijk, dit is tenminste eerlijk. Met het beleid van ons demissionaire kabinet heb ik telkens het idee dat ik word voorgelogen. Die coronopas is er maar om een reden: om het mensen die niet gevaccineerd zijn zo lastig mogelijk te maken, in de hoop dat ze dat dan alsnog laten doen. Op die manier hoeft er geen "dwang" te worden toegepast.
Ik heb principiele bezwaren tegen daadwerkelijke dwang, en ik vind het ook onjuist dat de horeca nu wordt gebruikt als een soort breekijzer om het beleid door te voeren. Ik zou er veel minder problemen mee hebben als ze gewoon eerlijk zouden zijn, en zouden zeggen "We gaan het mensen die niet willen heel lastig maken, met dagelijkse tests en toegangsverboden". Het is in elk geval eerlijk. Nu worden we voorgelogen en geregeerd door incompetente corrupte dwazen, dan zouden we alleen worden geregeerd door incompetente, corrupte dwazen.

Jan Slot | 13-09-21 | 20:33 | 2

We gaan het mensen die niet willen heel lastig maken, met dagelijkse tests en toegangsverboden;
Nou, ik ben helemaal VOOR! Niet omdat ik zo bang ben om Corona op te lopen. Maar omdat ik doodmoe wordt van die samenzweringsmalloten, de stichting Viruswaanzin en kruidenvrouwtjes die geloven in de helende kracht van zilverwater.

theo-is-dood | 13-09-21 | 20:55

Breaking News: Urk geannexeerd door Rusland.

Lukiluuk | 13-09-21 | 20:32 | 1

Fake news, zelfs Rusland heeft aan 1 Siberië genoeg.

Blauwpetje | 13-09-21 | 21:02
-weggejorist-
Giotto | 13-09-21 | 20:28

Dit staat morgenochtend vast in chocolade letters op de voorpagina van azijnbode.

deugallergie | 13-09-21 | 20:25

Ik wens alle principieel niet gevaccineerde veel succes met hun "strijd" het komende jaar, dat zullen ze hard nodig hebben.

zwellevertje | 13-09-21 | 20:24 | 16

@zwellevertje | 13-09-21 | 20:57: Het helpt niet erg om de emo-kid uit te hangen, levertje. Ik ben zelf gevaccineerd, vind het met hindsight grote onzin (waren destijds redenen voor, 2 x IC, niet vanwege covid) en vind het hysterische gedoe en vooral het gedram om je te laten vaccineren weerzinwekkend.

Ichneumonidae | 13-09-21 | 21:16

@funda | 13-09-21 | 21:25: Als het voor jou goed voelt, moet je het gewoon doen. Voelt het niet goed, doe het dan niet. Maar heb vooral respect voor elkaars keuze.....

dick3701 | 13-09-21 | 21:31
▼ 13 antwoorden verborgen

Mijn zoon wordt dit jaar dik kampioen, merendeel komt het sportpark niet meer op. Elk nadeel heb zen voordeel.

Lukiluuk | 13-09-21 | 20:23 | 3

Leer Nederlands!

Warhead | 13-09-21 | 20:42

Dik worden is leuk!

Gumush | 13-09-21 | 20:45

Precies, "zonder te schieten ken je niet scoren".

funda | 13-09-21 | 20:54

Allemaal door een vleermuis en ouwe dikzakken.

RickTheDick | 13-09-21 | 20:23 | 3

Door een vleerhond.
Die zijn even groot als een Rottweiler.

jaja | 13-09-21 | 20:24

Van vleermuis naar een digitaal gezondheidspasje wat je moeten laten zien voor een kop koffie op een terras. What a ride!

Patje | 13-09-21 | 20:38

Vergeet de dikke Chinezen niet!

Warhead | 13-09-21 | 20:42

Die orthodoxe Joden in Israël zijn nog erger dan onze anti-vaxxers. Parasiteren op de samenleving door niet te werken, doen geen verplichte dienstplicht zoals de rest vd samenleving en fokken alleen maar non-stop kinderen.

Diederik_Ezel | 13-09-21 | 20:22 | 12

Ik stel vast dat je Joden aan 't dehumaniseren bent!

Wat mij betreft walgelijk genoeg voor oprotten.

Milton_Styx | 13-09-21 | 21:06

De orthodoxen houden het land joods (etnisch joodse staat, anders wat het een liberaal communistisch atheïstische (ik weet het, 3x hetzelfde) staat en zouden ze hun staatsburgerschap niet langer op etnische gronden kunnen stoelen.

De orthodoxen doen wat hun rabbijnen hun vertellen en wat in de talmoed (niet bijbel of ot) staat: de joden zullen de meesters zijn over de andere volken en rassen.

De orthodoxen willen geen dienstplicht vervullen? En?
De meeste landen in Europa hebben gekozen voor een beroepsleger. De politici en beleidsmedewerkers en veel reaguurders vinden het prima dat we een leger hebben, zolang zijzelf en hun kinderen het moorden niet hoeven doen.

Arachne | 13-09-21 | 23:19

@Ichneumonidae | 13-09-21 | 20:43: Waarom is kritiek op orthodoxe joden antisemitisme? Hier ten lande is het humeur, echte humeur, echte linkse humeur om tegen bv de SGP aan te schoppen. En die moeten er maar tegen kunnen en een beetje incasseren.

Arachne | 13-09-21 | 23:21
▼ 9 antwoorden verborgen

In Urk kun je de kroegen beter sluiten.
Daar is niemand gevaccineerd.

jaja | 13-09-21 | 20:22 | 4

Als ze het virus buiten weten te houden is dat ook helemaal niet nodig.

funda | 13-09-21 | 20:43

Een kroegbaas en personeel hoeft niet gevaccineerd te zijn dus waarom gasten nou een groen vinkje moeten hebben om in de zelfde ruimte te zitten. Een groen vinkje hoeft geen test te doen terwijl die wel het kan hebben en /of overdragen. Dit gaat niet meer over Corona maar over controle, N.W.O. W.E.F e.t.c. maar velen kijken teveel N.P.O. en Fakenews van N.o.s en R.T.L. en zijn ondertussen zo gebrainwashed dat ze zelf niet meer kunnen nadenken of zelf uitzoeken hoe het nu precies zit. De regering stelt niet voor niks een potje van enkele miljoenen klaar voor als er voor dit test vaccin later schadeclaims komen. De makers zijn immers niet verantwoordelijk voor de bijwerkingen. Terwijl dat bij goedgekeurde vaccins wel het geval is. Ja neem lekker die spuit voor je z.g. vrijheid daar waar je alsnog met Q.R. moet inloggen als je de kroeg/theater e.d. ingaat.

Binz2000 | 14-09-21 | 02:57

@Binz2000 | 14-09-21 | 02:57: Vrijheid zodat ze weten in welke kroeg jij ,zit je er te vaak dan mag je meer zorg premie betalen

Binz2000 | 14-09-21 | 02:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zou graag een dialoog zien/horen tussen Spartacus en Bep.

overVecht | 13-09-21 | 20:19
-weggejorist-
marcoplarco | 13-09-21 | 20:18 | 3

Eerst verstond ik het niet.
Ik vergat van rechts naar links te luisteren.

Ruimedenker | 13-09-21 | 20:17 | 2

Je telefoon ondersteboven houden werkt ook.

Frau Merkel | 13-09-21 | 20:24

Grappig:-)

letopuwzaak | 13-09-21 | 20:43

ondertitels anyone ?

newray | 13-09-21 | 20:16 | 1

Die komen toch duidelijk onderaan in beeld?

Frau Merkel | 13-09-21 | 20:28

NOS net, ...."ze maken nu nadelen voor mensen die het niet doen"....

Toch wel grappig, virus, dat een jaar geleden al een 16-jarige puber omlegde in Rotterdam is geen probleem, stokje in je neus heel groot probleem.

Geen woning, massa-immigratie, studieschulden, nieuwe culturen, marginale belastingdruk van dik 80% voor werkende ouders met jonge kinderen is allemaal geen probleem, maar nu gaan we de barricaden op...

Feynman | 13-09-21 | 20:16 | 10

In Rotterdam overlijden wel meer 16-jarige pubers aan prik.
Met een mes.

de honden blaffen... | 13-09-21 | 20:43
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik blijf in Hugo geloven

thanseeuwen | 13-09-21 | 20:16 | 5

Dat is er iig één!

Warhead | 13-09-21 | 20:43

Amen.

de honden blaffen... | 13-09-21 | 20:43

Hugo Boss?

aflaatverkoper | 13-09-21 | 22:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Een voordeel is wel dat het binnenkort in de Mc Donalds niet meer wemelt van de jeugd.

jaja | 13-09-21 | 20:13 | 1

Veel beter voor het milieu ook.

funda | 13-09-21 | 20:44

Ik kan al raden wat voor schoenen deze Israelische minister heeft.

Sitting_targets | 13-09-21 | 20:13 | 1

Juiste observatie, lol!

Ichneumonidae | 13-09-21 | 20:15

Waarom komen we niet uit deze pandemie situatie als niet iedereen zich laat vaccineren? De meeste ongevaccineerden herstellen van corona met kippenbouillon, netflix en een aspirientje en hebben daarna resistentie waarbij vaccinaties in vergelijking een homeopathisch middeltje zijn.

Je kunt ook gewoon de maatregelen gewoon loslaten. Heel makkelijk.

ratelaar | 13-09-21 | 20:11 | 11

"De meeste ongevaccineerden herstellen van corona met kippenbouillon" ... ah, ik vroeg me al af waar die miljoenen doden naar toe waren... kippenbouillon.

funda | 13-09-21 | 20:46

@Montgomery Burns | 13-09-21 | 20:31:
Prick Fiction, vooral chapter 2 was erg goed. En het vervolg, 3 schijnt nog beter te zijn.

IosefTarasov | 13-09-21 | 20:49
-weggejorist-
Binz2000 | 14-09-21 | 03:01
▼ 8 antwoorden verborgen

Zou Baudet dan toch een klein beetje gelijk hebben?

Boeser_Onkel | 13-09-21 | 20:10 | 11

Het maakt niet veel uit wie wat zegt. Meestal kun je zelf wel nagaan of het klopt, al zou zo iemand er 90% van de tijd naast zitten.
Dan nog wil dat niet zeggen dat hij alleen maar onzin heeft lopen verkopen over die 'corona-crisis'.
Als ik moet kiezen tussen de altijd leugenachtige en sjoemelende basisschoolleraar De Jonge en Baudet, zou ik niet voor De Jonge kiezen. Ook niet voor Kaag of Rutte, al is dat een beetje terzijde.

Ichneumonidae | 13-09-21 | 20:28
▼ 8 antwoorden verborgen

Je verwacht het niet...

GroetenVanUrk | 13-09-21 | 20:05

De Israëlische aanpak van corona is ook echt een successtory.

Ichneumonidae | 13-09-21 | 20:04 | 10

@Angelina-a | 13-09-21 | 22:23: Ja en nu is het daar zo dat als je geen 3e neemt ben je ongevaccineerd. Vandaar dat ze alvast de 4e hebben besteld.

Binz2000 | 14-09-21 | 03:03

@Angelina-a | 13-09-21 | 22:25: Trouwens daar werd het snelst gevaccineerd want dat vaccineren ging gewoon 24/7 door. I.p.v. hier tussen 9:00 en 17:00

Binz2000 | 14-09-21 | 03:09
▼ 7 antwoorden verborgen

Jeetje. Ik kan nu doen alsof ik ontzettend geshockeerd ben, maar dat ben ik niet..

Systematic Chaos | 13-09-21 | 20:04 | 1

Jammer.. was wel de bedoeling van de Nederlandse overheid hoor ;))

weggeterrorist | 13-09-21 | 20:50

Meen je niet! En ik dacht dat onze overheiden altijd het beste met ons voor hadden.

negerinnenzoenen | 13-09-21 | 20:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino