Neergestoken: vrouw met kinderwagen. Dood
Gruwelijk
Social
Nieuws om goor van te worden uit het land van Den Bosch. Bij het Ploossche Hof is een 34-jarige vrouw overhoop gestoken. Nu worden er in ons prachtige land vrijwel dagelijks strijders uit het leven geprikt, maar deze is wel extra akelig: "Volgens een ooggetuige ging het om een vrouw die met een kinderwagen liep." De politie, met veel materieel uitgerukt, heeft inmiddels laten weten dat het 'vermoedelijk ging om een conflict in de relationele sfeer'. Een 31-jarige man is opgepakt. Een getuige vertelt: "'Ik hoorde gegil en zag een vrouw krom lopen. Een man was met een mes op haar aan het insteken. Eerst in haar nek, toen in haar buik. Het slachtoffer bloedde hevig. Heel haar gezicht en nek zaten onder het bloed', vertelt Rini (...) 'Ze hadden een kind', vertelt hij. 'Het kindje lag in de kinderwagen, die op de plek stond waar ze is neergestoken. Het kind is nog geen jaar oud', aldus de man, die hevig geschrokken is van wat hij dichtbij zag gebeuren. 'Ik denk dat er wel 25 keer is gestoken. Echt heel heftig. Het was een afschuwelijk gezicht. Ik sta nog te trillen op m’n benen'." En daarmee is niet alleen de vrouw slachtoffer, maar ook het persoontje in die kinderwagen. Shit hee.
Reaguursels
InloggenBij het kopje 'regionaal nieuws' van de NOS denk ik altijd aan opvang in de regio.
En tóch plant het zich voort.
Zie ik nu afzetlint in het Arabisch? Tja het verbaast mij eigenlijk ook niet meer. Verschrikkelijk voor die vrouw. Maar verbaasd? Nee, niet meer.
Er staat gewoon “Niet betreden” half in spiegelbeeld.
Die vermoedelijke conflict in de relationele sfeer die eraan vooraf ging, dat zal wel duiden op de eer-relatie tussen dader en zijn clan/tribe?
Waarom heet een laffe moord door een klootzak een "incident"?
Omdat andere woorden vaak kwetsend zijn tegenover de groep waar de dader bij hoort.
Stel varkens laten uithongeren, dan dader opsluiten met die varkens.....
Het is maar goed dat je je als kind van je eerste levensjaren niets herinnerd.
Met een t.
@Lentehaas | 08-09-21 | 21:37:
Dank!
Extra akelig? Waarom? Gelijkheid blijheid toch?
ies koeltour
Dit soort afschuwelijke dingen komen echt overal voor. Onder autochtonen, allochtonen, gelovigen en niet-gelovigen.
@rachid82 | 08-09-21 | 18:58: Klopt, maar is het proportioneel ook hetzelfde?
@rachid82 | 08-09-21 | 18:58: zeker, laatst nog bij mijn oom, daarvoor mijn vader en ook mijn neef. Wij zeggen altijd: het mes is scherper dan het woord!
@IslamPislam | 08-09-21 | 19:01:
Ja, dit soort dingen lopen 1 op 1. Heeft te maken met egoïsme, narcisme, kortom, problemen met de menselijke psyche. Afschuwelijke dingen dit. Gadverdamme. Rust in vrede lieve vrouw en moeder.
@IslamPislam | 08-09-21 | 19:01:
Ja hoor, want het is algemeen bekend dat eerwraak in 1950 veel voorkwam in alle Nederlandse gemeenten.
/linksmodus off
Dit soort acties zullen we in Amsterdam niet meer zien,aldus Femke….
Dit kan een gevalletje eerwraak zijn. Maar als de dader en het slachtoffer allebei roomblank zijn, dan is het ook goed mogelijk dat ze in een echtscheiding lagen en de vader zijn kind niet meer mocht zien van de moeder en hij reeds alles geprobeerd heeft en nu uit pure wanhoop een moord pleegt in plaats van zelfmoord, wat ook heel vaak gebeurt in die situaties.
Ah ja dus eigenlijk is de dader al slachtoffer. Tenzij het een buitenlander is.
Op straat afslachten met een mes duidt op eerwraak. Men wil graag dat het de familie duidelijk is dat de eer is gewroken.
@randybiel,
Dat is wel een perfecte samenvatting ja. Triest eigenlijk, niet?
Lijkt mij een gevalletje eerwraak.
Dankzij Hirsi Ali zijn de cijfers een paar jaar bijgehouden maar inmiddels verdwijnen ze weer onder het tapijt van de multiculturele samenleving.
vluchtig de twitter foto bekeken, zie ik daar voor mij een vreemde schrijfwijze in ?
Ehh, niet betreden in spiegelbeeld?
Ik loop ook wel eens met een kinderwagen. Het komt wel dichtbij zo.
Kom, kom, mensen. Waar maken we ons druk om! Het was toch maar een steekincident? De politie zegt het zelf.
ah zie het al dader slechte jeugd gehad en zielig enz, hmz 2 jaar thee drinken in de cel , zo dat die volgende keer weer kan steken , gewoon doodstraf weg er mee dan is het ieder geval zeker dat die het niet weer kan doen.
En niemand die ingrijpt...
Ik zou ook niet ingrijpen bij een steekpartij. Matpartij is anders.
@sjef-van-iekel | 08-09-21 | 17:17: zou je dan niet iets van een stok of tak zoeken? Iets met lange reikwijdte?..
@All_Anonymous | 08-09-21 | 17:36: zeker wel iets maar iig geen tak.
@sjef-van-iekel | 08-09-21 | 17:17: Ik zou wel ingrijpen, maar ik woon in een dorpje met 99% blanke mensen die elkaar veelal kennen. Hier gebeurt dat niet. Maar mocht ik het tegenkomen zal het toch vlug een flinke trap richting het hoofd zijn (ik heb mijn lengte mee) en mocht hij dan op de grond liggen nog een gericht er achteraan.
@All_Anonymous | 08-09-21 | 17:36: Nee. Zinloos geweld… op veilige afstand gaan staan.. 112 bellen.. wellicht een foto maken als je durft.
Ik luister naar mijn overheid. Pak de prikjes. Doe lekker avondklokken etc.
Relatieperikelen van anderen interesseren me daarbuiten helemaal niet.
Straks red ik een heks van Hans.
@brie-de-penis | 08-09-21 | 19:06:
Ah, een kopschopper. U komt uit Hilverdorp?
Dat kereltje gaat ons weer miljoenen kosten.
Rechter, politie, strafzaak, TBS voor 400 eurie per dag, gevangenis voor 225 eurie per dag.
Gewoon doorlopen mensen. Niks aan de hand…
Je kunt de persoon wel uit de woestijn halen maar.......... doe maar niet. Triest
Waarom moeten we altijd gissen , we komen er toch wel achter , en dan zuchten we weer eens en denken de volgende , dit houd nooit op , die kut cultuur krijg je er niet uit.
Cultuurverrijking kent ook zo zijn ongemakken daar moet je niet moeilijk over doen (volgens vaak links stemmende mensen)..
Daar word je spontaan "muis" van..
pbs.twimg.com/media/E-xBs0BWEAYz-uZ.j...
Een volwassen man op gympies. Niet serieus te nemen.
@J.Cash | 08-09-21 | 17:23:
En nog sportsokken ook.
en vrij groot en het lijkt zonder verzet? vaak wel in de islam relatie sfeer
Conflict? Praat het uit!
www.relatietherapeuten.net/ruzie-conf...
Sommige wezens op twee benen worden ten onrechte 'mensen' genoemd. Dat ze dat niet zijn ontdek je pas als het te laat is. Voor dit soort beesten zou ik graag de doodstraf zien. Rust in vrede, mevrouw.
Mensen is juist prima benaming. Waarom beesten noemen? Beesten doen zoiets namelijk niet.
Sharia wetgeving : man gaat vrij uit , want vrouw wil scheiden.
In het filmpje onder vertelt zien we een donkergetintiër geblurd, dus ik ga er voor het gemak maar van uit dat de dader geen lichtgetinitiër is. Daar is het de wijk ook niet voor, daar wonen ook meer kampers dan lichtgetintiërs.
Rtv Utrecht meldt:
Vrouw, 34 jaar, kwam uit Utrecht.
Man, 31 jaar, verdachte, komt uit Nieuwegein.
Ik zie in het filmpje onder vertelt, bij geblurde toch echt roomblanke bovenarmen van onder het zwarte shirt vandaan komen...
@BadPatNL | 08-09-21 | 16:11:
Dan mankeer ik goddank niets aan mijn ogen: die armen waren wel heel erg wittig.
Hier hebben we met z'n allen zelf voor gestemd. Dus niet zeuren en doorlopen
Ik zou dit ook zo geloven, maar kan echt nergens ontdekken dat het niet om een Piet of Klaas gaat. Dat maakt overigens niet uit voor de straf wat mij betreft, zulke mensen ongeacht de afkomst wil ik niet in onze maatschappij.
Een gevalletje eerwraak gok ik.
Wen d'r maar aan.
Nog niks erover op de M.S.M.
Omroep Brabant en telegraaf.nl
@schijtzat | 08-09-21 | 15:29: oh ja, ad.nl
nOg NIks eRoVeR Op dE mSm… ik las dit zeker tegelijk met dit artikel op meerdere nieuwssites, dakhaas.
Nos journaal
Vroeger gebeurde dit type gruweldaden eigenlijk nooit of nauwelijks hier. Wat is er veranderd...?
Vroeger moest dit soort moorden opgelost worden, nu heeft het geen prioriteit meer
Vroeger stond zoiets in het lokale krantje, nu staat het binnen 5 seconden op het interweb.
@Johan1235 | 08-09-21 | 15:15: dader is opgepakt, dus moord opgelost?
Moord is nog niet bewezen, want bla bla bla en bla.
7 jaar en tbs.
Een verwarde man. Er is tegenwoordig te weinig hulpverlening. Hij of zij hadden al eerder aan gegeven dat het niet goed met hem ging. Zo soort lul verhaal zal er wel uitkomen.
Toch wel mazzel dat er zoveel Afghaanse en Syrische doctoren onderweg zijn, zodat ze deze gevalletjes misschien nog kunnen opereren. Libanese apotheker erbij en alles is weer opgelost.
Gevalletje eerwraak? Mocht niet naar Nederland Turkije kijken?
Arm kindje... nu zonder moeder.
Maar gelukkig voorlopig ook zonder vader me dunkt
Als ik kijk naar de gebleurde dan denk ik dat een allochtoon is. Het doet er in een konkreet geval zoals hier helemaal niet toe. Die kerel moet levenslang ongeacht de kleur. Dat de EU niet wil dat wij ons beschermen tegen dit soort lui door ze voorgoed op te sluiten, is een van de vele redenen dat ik tegen de EU ben.
"Het slachtoffer logeerde al geruime tijd met haar baby in een woning in de omgeving van de Ploossche Hof. Zij verbleef daar nadat zij vorig jaar zou zijn mishandeld door de aangehouden man. De baby is ruim een jaar oud."
www.bd.nl/den-bosch-vught/moeder-34-m...
" De politie hield in de buurt van het incident een 31-jarige man uit Nieuwegein aan. "
De vrouw kwam uit Utrecht.
" In Den Bosch is vanochtend een 34-jarige vrouw uit Utrecht doodgestoken. "
www.rtvutrecht.nl/nieuws/3154198/nieu...
Incident volgens de dikke van Dale
1. onvoorziene gebeurtenis:
Dacht het niet ze kwam blijkbaar van Recht naar den Bosch vanwege eerdere
gebeurtenissen
2 storend voorval:
Lijkt me in dit geval nogal zwak uitgedrukt.
Al met al : met voor zo'n intrieste moordpartij zou ik een andere omschrijving nemen.
@omanders | 08-09-21 | 14:30: Ahhh, Nieuwegein, het afvoerputje van midden Nederland. Zal wel weer een fijne cultuurverrijker zijn.
Kunnen we voor dit soort tuig aub de doodstraf weer invoeren?
En wat als je de verkeerde ter dood breng? Denk aan de puttense moordzaak, Lucia de B.... etc. Hoe ga je die dan weer tot leven wekken?
@me163komet | 08-09-21 | 14:18: vaccins, werkt ook tegen aambeien.
@nobodiesunmighty | 08-09-21 | 14:22:
Tsja, je reactie is nietszeggend en komt wat verward over. Tijd voor je Ritalin?
@me163komet | 08-09-21 | 14:18: beiden zaken zijn niet te vergelijken met dit 'incident'.
Dit 'incident' staat gelijk aan de moorden op Van Wijk en Humeyra. 100% duidelijk wie de dader is.
@naglfar | 08-09-21 | 14:29:
Klopt, daar past ook maar een straf op; Levenslang achter de tralies, en nooit en te nimmer meer een dag vrij!
Overigens is de criminaliteit in landen met de doodstraf niet minder, maar vaak wel heftiger; als je dan toch de doodstraf krijgt kun je maar beter gelijk goed toeslaan zodat het de moeite nog heeft geloond als de strop om je nek gaat
@me163komet | 08-09-21 | 14:36: In de VS ligt het aantal moorden met voorbedachte rade in staten zonder doodstraf hoger dan in staten met doodstraf. Als je weet dat je zelf er wel levend afkomt, al is het in het gevang, is het besluit iemand te killen een stuk gemakkelijker. Mensen met een criminele inslag houd je nooit tegen, die kun je alleen maar na de feiten opruimen om herhaling te voorkomen.
@me163komet | 08-09-21 | 14:18:
Wanneer iemand met het mes in zijn bebloede handen staat in te steken op het slachtoffer, er ooggetuigen zijn, en er ook camerabeelden voorhanden zijn, en er onomstotelijk bewezen kan worden dat iemand schuldig is...
Dan zou de doodstraf, ook bij verminderd toerekeningsvatbaar, een optie moeten kunnen zijn.
En je stelt min of meer correct dat: De criminaliteit is in landen met de doodstraf niet minder, maar vaak wel heftiger.
Het gaat niet alleen om het terugdringen van de criminaliteit, het gaat ook vergelding.
@BadPatNL | 08-09-21 | 15:58:
Ja, nu gaat deze kerel ons miljoenen kosten: rechter, politie, strafzaak, TBS voor 400 eurie per dag gevangenis voor 225 eurie per dag.
Doodstraf en organen verplicht ter beschikking stellen.
Een ‘conflict’..?
Ik heb een andere voorstelling bij dat woord.
Meestal gebruiken ze 'incident', dus dit is al behoorlijk to the point.
'Brute moord op klaarlichte dag' dekt de lading het best.
Soms maakt het helemaal niks uit in welke handeling of uitspraak van mevrouw deze meneer zijn aanleiding herkende, of wat de stemmen in zijn hoofd ervan vonden.
Meneer moet nooit meer terug in de maatschappij. Klaar.
Schrale troost voor het kindje (als deze meneer tenminste de vader was) is dat het er qua vaders alleen maar op vooruit kan gaan.
Verder sterkte voor iedereen in hun omgeving die dit niet/wel aan zag komen.
Omdat hij dan het risico loopt zelf zeer zwaar gewond te raken. Daarom deed hij niks en dat begrijp ik heel goed. Iemand een mes afhandig maken is zeer moeilijk.
Alleen mensen die zich niet aan de wet houden kunnen zichzelf verdedigen tegen een gek met een mes. Een brave burger maakt dus feen kans.
Dat is nu wat men noemt een cultuurverschil.
lol, maar wel waar. Autochtonen zouden maar 2 of drie keer steken.
www.1limburg.nl/drievoudig-moordenaar... het is gewoon te druk en dus heb je automatisch meer gekken. Maar gelukkig groeien we verder door als het aan d66 ligt. Allemaal voor het milieu, de economie en de ijsberen.
Anders hadden ze het al eerwraak genoemd. Als autochtoon heb je recht op verzachtende bewoordingen voor idioot gedrag. Een gruwelijke moord op vrouw wordt dan oneinigheid op relationeel vlak.
Brabant en de verantwoordelijkheid van een polonaiseloper als minister. Dat dus.
Arm kind, ik hoop dat het nog een beetje goedkomt later.
Er is een kansje als de jeugdzorg het kind weghaalt bij de opvoeders. Maar dat ligt tegenwoordig gevoelig,
Kom kom jongens, niet toegeven aan onderbuikgevoelens..... Piet verloor zijn zelfbeheersing en stak Toos neer in een waas van woede omdat zij de hamlapjes had laten aanbranden......
*zet gewenst politiek correct gezwam knop weer om*
En als het Hahchmet was die de vrouw doodstak, dan is hij per ongeluk gestruikeld en met een met in haar ruw gevallen.
25 keer steken duidt voor mij op een gerichte aanval op het slachtoffer. Wat ben je dan voor een loser als je doelbewust een klein kind moederloos maakt? De T meldt "een conflict in de relationele sfeer", dus je maakt ook nog een een kind dat je kent moederloos.
Bij zo'n 100% heterdaadje fantaseer ik wel eens dat de doodstraf weer ingevoerd zou mogen worden.Nu verdwijnt de dader op kosten van de maatschappij in de cel en de vraag is dan ook nog voor hoe lang.
lang, voorbedachte rade...... Als de rechter besluit dat is vast komen te staan dat u een moord heeft gepleegd, kan deze u maximaal een levenslange gevangenisstraf opleggen of een tijdelijke gevangenisstraf voor de duur van dertig jaar..... en nu komt het ergste.... Onlangs is door het Europese Hof voor de Rechten van de Mens bepaald dat de Nederlandse levenslange gevangenis onmenselijk is en moet worden veranderd.
En wat ga je dan doen als je de verkeerde pakt en ter dood brengt? Kijk even bij de lijst gerechtelijke dwalingen om een idee te krijgen hoeveel dat er zijn, en datis dan nog maar het tpje van de ijsberg. Bij deze vent zal het misschien duidelijk zijn dat het de dader is omdat ze hem ter plekke oppakken, maar vaak is het gebaseed op bewijslast waar van alles fout kan gaan.
Levenslang onder verzwaarde omstandigheden lijkt mij een veel ergere straf dan de doodstraf; de rest van je leven in een kaal betonnen hok wachten op je laatste dag.
@ikdenkwat | 08-09-21 | 13:44:
Dat los je op door een straf van 100 jaar in de wet op te nemen. Met de twee jaar mindering voor goed gedrag is dat 98 jaar, en 110 haalt niemand die volgens het volwassene strafrecht (na zijn 18e) veroordeeld wordt.
@me163komet | 08-09-21 | 14:14: Lees mijn eerste vier woorden nog maar een keer.
@Kowalski11 | 08-09-21 | 14:21: Inderdaad. Levenslang is onmenselijk wreed, een pijnloze dood als straf is veel milder.
Hoewel ik overtuigd er van ben dat iedere 0,0000000001% Islam in een vrije samenleving 0,0000000001% te veel is zijn de eerwraak en onderbuikroepers toch te snel (ook als blijkt dat het wel zo is). Gaat het om roedels rovende, mishandelende, stekende, kutjesknijpende, fietsslot door homokoppel rammende, jodenbelagende etc. "jongeren" dan heb ik geen twijfel en ga ik daar volledig in mee. Dan heb je minimaal 95% van de (niet geïdeologiseerde) statistieken om mee te zwaaien, maar dat is in het geval van dit type misdaden zeker niet zo. Daar zijn mannen in alle hokjes schuldig aan, nu nog wel (die statistiek staat natuurlijk ook op omvallen).
Wat er mee mis is om dat nu al wel op voorhand te benoemen is dat je daarmee jezelf en de reaguurders op GS in zijn algemeenheid (de stok om mee te slaan "dit staat er op extreem rechts blog GeenStijl") )als dommig ultarechts als het niet klopt. In het zeldzame geval dat het op die andere misdaden niet klopt is dat aantoonbaar de uitzondering op de regel.
Laat de traditionele enabelers en beroepswegkijkers daar het patent maar op behouden. "Feministen", "anti-"racisten" en zelfbenoemd progressievelingen en zo, oftewel Jopers en hun gevolg.
Zolang er zo weinig bekend is bij een misdaad als deze dan zou alleen de aandacht naar het slachtoffer moeten uit gaan. Dat doe ik nu ook niet, maar ik stoor me aan dit soort reacties, omdat dat het niveau van de gemiddeld genomen goed doordachte reaguursels erg devalueert. Zelfs als de gok (wat het in dit geval statistisch gezien is) voor diegenen "goed" uitpakt.
Eens.
Juist, ik zie gelukkig wel meer tegels en reaguursels waarin het meteen aannemen van een moslim als dader als onzin wordt genoemd. Echter ook veel tegels met direct aanname dat het wèl een moslim is. Daar heb ik dan in enkele gevallen op gereaguurd dat het niet uit dit verhaal te halen is en ook niet relevant.
Een moord in de relationele sfeer kan in alle culturen en sociaal-economische klasse voorkomen: blank/autochtoon, moslim, Surinamer, Ethiopiër, Joego, ga maar door.
Dus wat u eigenlijk betoogt is dat GS het item niet moet plaatsen voordat het daderprofiel bekend is?
De moeder van je, waarschijnlijk, eigen kind 25x steken tot ze dood neervalt, is in mijn ervaring toch echt iets dat alleen in bepaalde culturen gebeurd.
Kanibalisme en pedofilie zijn dan weer meer blanke aangelegenheden.
@Nuuk | 08-09-21 | 13:45: Theoretisch heeft u gelijk. Theoretisch. 9,5 van de 10 keer zijn het echter mensen van een bepaalde -vanuit de moderniteit gezien- achtergestelde (lees: achterlijke) cultuur.
@Nuuk | 08-09-21 | 13:45: Kijk de etnische statistieken van eerwraak maar eens na.
Als je zo'n relationele sfeer hebt heet dat dan wel sfeervol?
slechte sfeer is ook een sfeer
Een verwarde suikerspiegel
ben je niet van mij, dan ben je van niemand.
Het kan ook haar broer zijn geweest. Maar de (ex) partner heeft de hoogste kans ja
@frickY | 08-09-21 | 14:06: Inderdaad de ex, aldus een getuige.
Verwarde man, moeilijke jeugd. Etc. Next.
Ja hoor, blijf ze maar hierheen halen. Een Jan, Karel of Piet doet dit niet.
Thijs H. wel.
Bijna dagelijks lees je wat over geweld.
Het binnenhalen van de volgers van een middeleeuwse cultuur die ook nog eens extreem religieus zijn en die alle taboes accepteren van hun koran.
Dat volk, dat ook nog eens tot een beschermde soort dient te behoren volgens NPO en alles wat links is.
Daar zijn voornamelijk mannen de oorzaak van het niet integreren en het onderdrukken van vrouwen.
Helaas vinden linkse dames dat het een recht is om je te onderwerpen aan iets wat door mannen bepaalt wordt.
En nog iets ,dit heeft vaak niks met echte relaties en sfeer te maken.
Er is een baas en er is iemand die moet luisteren.
kut sfeer is ook sfeer
Nooit gesnapt waarom linkse geemancipeerde vrouwen zo verknocht zijn met het barbaarse moslim geloof.
@ThePeet | 08-09-21 | 13:08:
Euh, een gedeelte van de vrouwen dan, niet mijn ras over 1 kam scheren aub.
Iez koeltoer, moeten we omarmen. Triest.
“Je kunt nooit de waarheid zeggen zonder ook onaangenaam te zijn”. G. Bomans
Islam is vrede.
De vrede verdwijnt waar de Islam verschijnt.
Telkens als je denkt dat het niet triester en afschuwelijker kan, blijkt dat helaas wel zo te zijn.
RIP voor het slachtoffer en hopelijk wordt het kindje warm en liefdevol opgevangen.
Ik vraag me altijd af wat het nut is van reanimeren als iemand op minimaal 25 plaatsen gestoken is? Bij een hartstilstand werkt het prima, maar als iemand zo verwond is pomp je toch juist alleen maar meer bloed het lichaam uit?
Het idee aan reanimatie is, dat er niet veel meer te verliezen is. Niet reanimeren is sowieso einde verhaal.
De dader is weer iemand van de allochtone persuasie, I presume?
Neen
@Stinkendescheet | 08-09-21 | 13:02:
oh nee? hoe weet u dat? gaarne uw informatie
@Stinkendescheet | 08-09-21 | 13:02:
oh nee? hoe weet u dat? gaarne uw informatie
@Dr_Johnson | 08-09-21 | 14:42: Dat kan hij niet hij zat op het schijthuis te rufte
Geef dat geld van asiel maar aan de mensen in de zorg
Begin nou eens met naam/afkomst van dader te vermelden, ik vraag dit voor een PhD van de Uva, alle verborgen data hebben tot heden ons land niet geholpen.
De kans dat de dader Hans, Pieter of Karel heet lijkt mij vrijwel verwaarloosbaar.
Vrouw, 34 en 1 kind van een jaar haalt de kans dat het om islam gerelateerd gaat ook een eind naar beneden. Meestal huppelen er op die leeftijd toch al diverse koters omheen en is de man ouder dan de vrouw.
Die zitten op school
@normanius | 08-09-21 | 12:58:
Gescheiden, kind van 2e man. 1e man in eer aangetast en daarmee zijn hele familie achter hem.
Het kan zeker een Piet of Klaas zijn. Ongelooflijk afschuwelijk bericht, en arm kind.
Steken is niet direct een Hollands dingetje volgens de stats. Als een roomblanke Hollander al overgaat tot dergelijke actie dan vaak met pipa of slagwapen. Dit is meer de modus operandi van Mo of Tyrone. Dit zeg ik niet, dit zeggen de statistieken. In en in triest vanzelfsprekend
Dat denk ik niet. Klopt hoor dat Islamitische mannen agressiever zijn naar hun vrouw dan westerse mannen, maar dat het een zeldzaam geval zou zijn van een “Hans, Pieter of Klaas” is onzin.
Uiteindelijk zijn veruit de meeste mensen, ook moslims, echt niet zo agressief als in dit bericht. Laten we daar maar blij mee zijn.
@normanius | 08-09-21 | 12:58: Broer wellicht? (aka neef en/of oom)
Zal wel weer een verwarde zijn.
Lage suikerspiegel ...
Onvoorstelbaar gruwelijk verhaal, arm arm kindje, en arme vrouw. Ik hoop dat ze dee trieste vent lang wegstoppen en daarna de rest van zijn leven TBS geven. Wat een sneue klootzak, ik heb er echt geen woorden voor...
Maak u geen illusies. De advocaat gooit het op ontoerekeningsvatbaar zodat de dader ineens tot slachtoffer is gepromoveerd en dan wordt hij effectief dus langer geholpen dan gestraft.
Kan niets vinden over de achtergrond van de dader, dus graag uw vooroordelen nog even on-hold.
In de nek steken is halal.
In het filmpje wat een reaguurder hieronder ergens linkt ziet de verdachte er toch aardig blank uit.
Het is juist andersom... wanneer er geen details van de dader vrijgegeven worden kun je ervan uitgaan dat het uit een bepaalde kring komt.... helaas maar waar....
Luister ook in Nederland lopen er islam gekken. Waarom toch die angst om het beestje bij de naam te noemen?
@usb stok | 08-09-21 | 12:59: Dat komt omdat je naar de verkeerde kijkt . Een blanke man staat bij de kinderwagen maar de gekleurde dader word door de popo met handboeien afgevoerd .
dat u niets kunt vinden over de achtergrond van de dader, zegt alles over de dader
@Castor12 | 08-09-21 | 13:38: Heb jij je zonnebril op ofzo? Die armen van de verdachte zijn nog blanker dan de agenten die ernaast lopen.
Getuige had net boodschappen gedaan bij de Aldi. Relevant.
Vertel.
In dit geval is de doodstraf enige juiste oplossing met al die zgn verwarde personen. Zijn gewoon debielen. Sterkte voor naaste
Een tweedekansje zou dit inderdaad niet moeten worden.
Links zal vast wel een oplossing weten aangezien ze graag dit soort mensen hier hebben rondlopen.
Als je geweld nodig hebt om je emoties te uiten ben je eigenlijk verstandelijk beperkt. Anders had je het wel onder woorden kunnen brengen.
Dan wens ik de dader wat verstandelijk beperkten toe
Fxck, das bij mij in de buurt…
Dan staan er binnenkort twee huizen leeg vermoedelijk. Benieuwd wie er bovenaan de wachtlijst staan.
Afschuwelijk R.I.P. mevrouw. Vroeger waren we hiervan verstoken omdat zoiets alleen in het midden-oosten en Afrika gebeurde. Maar als we ze hier massaal binnenhalen tja…
Wacht nu maar even; onder white trash ook veel heel gefrustreerde ventjes.
Oorzaak: conflict in de relationele sfeer. Verder doodgoeie jongen.
Je wilde gewoon graag iets roepen over moslims.
@wapster | 08-09-21 | 12:49: daarmee niet onwaar
@wapster | 08-09-21 | 12:49:
Ja, omdat de politiek in mijn regio hoogst verbaasd reageert op dat soort 'incidenten'. Ik vind dat we dat moeten erkennen. Ik ken iemand die zich hier geregeld mee bezig houdt (meisjes verschepen).
Dit hoeft er niets mee te maken te hebben, maar kan nu eenmaal wel. Toch niet zo raar?
Twee prikken was toch voldoende???
U heeft een punt
Nee, er zijn nu boosters nodig.
Ga jij vanmiddag nog eventjes langs bij Pieter Baan.
Dus zwaai je ze niet uit maar maak je ze af omdat je huilende breintje het niet aan kan en je pikkie te klein is ?
Redelijk misplaatst in deze...
Dan zie je op de beelden een kinderwagentje en besef je hoe bepalend het is waar je wiegje staat.
Het slachtoffer had het goed gezien dat ze van dit totaal debiele stuk stront af moest.
Het was waarschijnlijk een ere zaak. Afschuwelijk!
Allemaal schuld van Biden…
Aan de hand van de beelden stel ik vast dat de dader voldoet aan het profiel wat mijn onderbuik zojuist al beschreven had.
Zal een woestijnprofiel zijn?
Zand schuurt de onderbuik.
Ik heb een goede band met mijn exen en beiden zijn ze moeder van een kind van 'mij'.
Met beiden is het een keer zover gekomen dat zij mij op zo'n vuile manier in de hoek drukten (over de rug van de kinderen) dat ik op de WhatsApp helemaal los ben gegaan. Ik kan behoorlijk berekenend te werk gaan. Mijn bedoeling was dat uiteindelijk mijn exen de politie zouden gaan bellen en dat ze zouden gaan kalmeren.
Want de politie gaat dan deescalerend te werk door met beide partijen te praten en te zeggen 'ga maar eens even rustig worden'. En dus kreeg ik de eerste keer 2 agenten aan de deur voor een huisbezoek en de 2e keer kreeg ik een telefoontje van de politie.
En het pakte precies zo uit als ik had bedacht. Binnen een week was alles weer gestabiliseerd en communiceerden we weer normaal met elkaar.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat vrouwen mannen soms helemaal kapot kunnen maken.
Die messteker moet voor heel lang de bak in. En ik draai het verhaal niet om door van die vrouw de dader en van die man het slachtoffer te maken.
Maar ik ken meer verhalen van vrouwen die het hun exen heel moeilijk hebben gemaakt. Lieve vrouwen, pas daar een beetje mee op. Doe gewoon lief tegen elkaar. Voor je het weet heb je te maken met een totaal doorgedraaide randdebiel zoals in dit verhaal.
Uw betoog zal veel mannen onderstrepen.
Ik heb al een jaar of 15 geen contact meer met de moeder van mijn zoon en ik wil dat graag zo houden. Teringwijf.
Je kan ook zeggen: “Lieve vrouwen, kijk uit met wie je in zee gaat. Eerwraak zit in een klein hoekje”
beiden zijn ze moeder van een kind van 'mij'.
Waarom schrijft u "mij" tussen aanhalingstekens?
Ik ben een vrouw en weet hoe vals vrouwen kunnen zijn. En kunnen zeker een man tot wanhoop drijven mbt kinderen.
Dit terzijde van dit bericht.
2 kinderen bij 2 verschillende vrouwen.
Van iemand die zo slecht is in relaties hoef ik misschien geen advies over hoe om te gaan met exen.
@Waakvlam | 08-09-21 | 12:43:
Vrijheid van partnerkeuze he. Als de hormoontjes eenmaal aan het knetteren gaan is het gezonde verstand weg. Belangrijker is ervoor te zorgen dat je weg bent voordat het misgaat. Voor de fatale steekpartij zullen er ook al wel klappen zijn gevallen. Dat is toch wel een signaal van, ho even, dit gaan we dus niet doen, opdonderen jij ( en als je bij hem/haar inwoont zelf je biezen pakken dus. Kind of geen kind ).
@letopuwzaak | 08-09-21 | 12:44:
Yeps...
@Graaisnaaiert | 08-09-21 | 12:41: hahaha +1
@demaup | 08-09-21 | 12:43: Beiden zijn ze moeder van een kind van ons klinkt alsof ze we met z'n 3en waren. Zoiets. 'Mijn' kind bestaat niet het is altijd 'ons' kind. Volg je mij nog?
@Graaisnaaiert | 08-09-21 | 12:47:
Ik kan me niet voorstellen dat je als moeder uit nijd je kinderen een liefdevolle vader zou willen onthouden (verondersteld dat de vader een goede man is). Helaas heb ik dit vaak gezien, ontzettend egoistisch en erg voor de kinderen en de vader. Mijn eigen moeder deed ook aan behoorlijke galspuwerij, erg jammer voor een kind.
Nogmaals; dit bericht terzijde!
@JanVergoor | 08-09-21 | 12:45: Ik ben niet slecht in relaties. Met beide dames kijk ik terug op de leuke dingen die we beleefd hebben. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het beste op mijzelf kan wonen.
Kijk, nou heb ik niets met uw persoonlijke situatie te maken, maar ik vraag me toch af wat uw aandeel was in beide tragische echtscheidingen. Beetje te gemakkelijk gereaguurd Leptob, ik kan net zo goed en net zo gemakkelijk mannen de schuld geven van vreselijke ellende rond echtscheidingen.
@Gravin v Kippenbouth | 08-09-21 | 13:46: We zijn op zich goed uit elkaar gegaan. En ja, met verdriet. Ik zie het zo dat je daarna een bepaalde tijd nodig hebt om een na-relationale band op te bouwen. Om te ontdekken hoe je daarna verder gelijkwaardig en respectvol met elkaar omgaat. En vaak moet je daarvoor een paar hobbels nemen. En één daarvan heb ik in mijn reaguursel omschreven. Het is bij ons allemaal helemaal goed gekomen. Als ik jarig ben komen mijn exen met hun nieuwe partners en half broer/zusjes en is het altijd gezellig.
Maar er is dus door beiden één maal gedreigd met dat ik mijn/ons kind dan maar niet meer mocht zien, om iets dat helemaal niets met de kinderen te maken had.
En toen heb ik een streep getrokken zo van 'tot hier en niet verder'.
En dat heb ik gedaan met de verwachting dat een stukje vriendelijke bemiddeling door de politie wel eens positief zou kunnen uitpakken. Resultaat was dat de ex stopte met vervelende berichten en uiteraard stopte ik ook met berichten. Na een paar dagen heb ik een bericht gestuurd met 'sorry dat ik mij zo liet gaan, kunnen we weer lief zijn tegen elkaar?' Dus al heel snel kwam alles weer goed.
Dreigen met de kinderen niet mogen zien omdat er even iets speelt dat niets, maar dan ook helemaal niets met de kinderen te maken heeft, zou eigenlijk strafbaar gesteld moeten worden.
De prikbereidheid in bepaalde delen van de bevolking is best hoog
Is er al een daderprofiel, of zijn de vliegtuigen op?
Die Afghaan heeft zich snel aangepast
Geen tolk maar een dolk.
Eerwraak, bij mij in de buurt ook pasgeleden onder de ogen van de kinderen .
Is de nieuwe cultuur, vraag maar aan Bekir .
Ja, en we kijken er graag van weg. We mompelen dan iets over ‘in de relationele sfeer’ en ‘cultureel bepaald’…
Volgens mij snap jij het niet helemaal. In het geval van Bekir, had Bekir omgebracht moeten worden om het plakkaat eerwraak te krijgen.
@Cobarde | 08-09-21 | 12:42: Gelul dombo !
Bekir de pedo werd gedumpt door Hümeyra en voelde zich gekrenkt in zijn eer, werd door zijn vrienden op twitter aangemoedigd om er wat aan te doen en het er niet bij te laten zitten .
Klassiek gevalletje eerwraak, groot ego, zwakke geest en klein piemeltje !
Lachen man
‘Incident’, ‘tragisch’, ‘geschokt’, ‘dit had nooit mogen gebeuren’ en meer van dit soort holle frazen. Maar iemand die hier wat aan doet en de rechtsstaat onderhanden neemt, nee natuurlijk niet… Vaak kent een dergelijk incident al een lange voorgeschiedenis en dan hebben we het nog niet eens over de altijd doodgezwegen culturele en ethnische factoren in dit geheel.
Ik doe een vlaggetje op m'n Instagram. Dat zal ze leren.
@BBRDWR | 08-09-21 | 12:35: Dat is inderdaad het niveau van protest en verzet in Nederland.
Ik ga naar de Aldi en ik neem mee:
Een mes. Een kort lontje. Een onsje gezichtsverlies en een half pond eerwraak.
*welkom, welkom neuriet*
Gruwelijk
Bah , wat ......
Incident staat weer in het politiebericht. Man man man......
Wat een barbarij tegenwoordig in Nederland.
In het filmpje zie je hem afgevoerd worden. Lange vent...
www.omroepbrabant.nl/nieuws/3859278/g...
blurhoofd ziet er wat donker uit, maar armen niet. Geen subsahara.
@Hemmenaar7 | 08-09-21 | 12:48:
Ik ken genoeg auochtonen die hiertoe in staat zouden zijn. Of autochtoon: Men draagt wel disproportioneel vaak een Duitse achternaam.
@Hemmenaar7 | 08-09-21 | 12:48: Ik kan het echt niet zien.
imgur.com/a/vBAX6pR
Die volgevreten kwast is een woordkunstenaar.
Is in Griekenland en Turkije echter best prima gelukt. Het KAN dus wel.
Ok. Maar die gast hebben ze dus al. En die gaat echt wel lang zitten.
Op onze kosten.
Valt tegen hoe lang ze werkelijk vastzitten. Eén van mijn vriendinnen werd onthoofd door haar man, omdat hij vond dat zij zich niet 100% naar Islamitische maatstaven had gedragen. Een paar jaar later zag ik hem al weer in de tram zitten. En hij was duidelijk nog een beetje over de zeik over mijn getuigenis tegen hem. Ik belde de politie om te vragen of het kon kloppen dat hij inderdaad los liep. Daar konden ze geen mededeling over doen, want meneer heeft recht op privacy. Dat alle getuigen nu niet meer veilig over straat kunnen, is van ondergeschikt belang. Zo werkt dat in sociaal en verbindend Nederland.
@hell-no | 08-09-21 | 12:33: U mag ten alle tijden over uw schouders kijken , helaas zonder bewaking.
Zeker nooit de uitspraken van Nederlandse rechters gelezen.
@hell-no | 08-09-21 | 12:33:
Wat een vreselijk heftig verhaal! Ik zou haast zeggen dat ik hoop dat het niet waar is, maar dat zal vast niet hoor. Dit is echt erg. Tja, boeven zitten zeker niet de hele straf uit. Ik geloof dat die 2/3 er nu wel af is, maar dan nog kan je bij goed gedrag (zucht) eerder losgelaten worden, dan heb je voor die tijd nog resocialisatie. De dader staat centraal bij justitie, niet het slachtoffer.
Doen ze anders nooit.
Dat is normaal gedrag in de regionen van Zandbakistan. De partijen die nu al een half jaar Nederland in gijzeling houden, hebben de illusie dat dit gedrag te beïnvloeden is. Houd daar even rekening mee als u volgende keer gaat stemmen.
Statistisch gezien zijn ex-man/vriend de meest waarschijnlijke daders als vrouwen worden vermoord.
Ja, is al aangegeven door een getuige.
www.omroepbrabant.nl/nieuws/3859278/g...
Zonder al te snel op het "vreemdelingenorgel" te gaan, zou het in extremis ook nog broer of neef kunnen zijn. Of beide. Sad....
Los van wat hier mogelijk speelt is dat niet gek aangezien vaders nauwelijks op rechtsbescherming kunnen rekenen.
@D-Fens_1963 | 08-09-21 | 12:30: Getuige Rini meldt dat het haar ex was.
Volgens mij heb ik last van buikgriep...
Afkomst wordt niet vermeld dus dan is de kans dat het een aanwinst is zo'n 95%.
Ook het aantal messteken is een indicatie
Linkse professor Diversity en Maatschappij vanuit haar ivoren toren: “in feite spreekt uit het aantal steken een heleboel passie”
@BASinnic | 08-09-21 | 12:29:
1e reactie: *proest*
2e reactie: U heeft nog gelijk ook. Het zijn inderdaad passionele mensen. Het Midden-Oosten loopt ervan over.
@BASinnic | 08-09-21 | 12:29:
... als de vos de passie steekt...
@Graaisnaaiert | 08-09-21 | 12:33:
daarom mogen ze ook niet drinken, daar kunnen ze helemaal niet mee omgaan. Het probleem is dan ze met hun eindeloze frustraties ook niet gewoon een drankje kunnen drinken tegen de stress. Omdat het niet mag en ze ook niet tegen de drank kunnen.
@Hemmenaar7 | 08-09-21 | 12:43:
Naar de hoeren gaan en reauken is eigenlijk ook taboe..... In dat opzicht is men aardig geassimileerd.
Welkom, welkom in mijn land!!!! Maar is een incident hoor!
Toch zijn we een vaasjesland volgens de man met lange neus, onze opperkneus.
Laatst jaren ongekent wat hier allemaal gebeurt.
Ik heb medelij met onze kleinkinderen, waar komen die in terecht.
Maar serieus. Kijk eens naar de feiten. Aantal moorden in NL staat ongeveer gelijk aan 50 jaar geleden. Wonen bijna 5 miljoen meer mensen. Las van de week een stuk uit Panorama jaren 70. Brommerbendes in Amsterdam. Veel grotere puinhoop dan nu.
Nou, om hier nu Rutte bij te halen…………
Moord is van alle tijden, zeker die in de relationele sfeer.
@DexterGordon | 08-09-21 | 12:24: Naar mijn idee loopt de criminaliteit evenredig op.
De brommerclubs zijn ook een aanwinst.
@DexterGordon | 08-09-21 | 12:24: Tuurlijk, als je het begrip 'moord' vervangt door 'doodslag' of 'crime passionel', dan zullen de moordstatistieken niet veranderen.
@EetcafeZeldentrek | 08-09-21 | 12:27: Waar lees je dat? Volgens mij is er niemand die dit accepteert? Maar wat wil je hieraan doen? Daarnaast staat elk wissewasje tegenwoordig op het internet. Wat is de toegevoegde waarde van dit bericht van GeenStijl?
@Nuuk | 08-09-21 | 12:26: Het gaat hier om de uitspraak van deze man, u heeft gelijk , de relationele sfeer is een probleem an sich.
@DexterGordon | 08-09-21 | 12:24: Factcheck: false.
www.datagraver.com/case/slachtoffers-...
@wijsvinger | 08-09-21 | 12:30: In 2019 waren in Nederland 125 mensen slachtoffer van moord of doodslag. Waarvan de helft criminelen. Poe poe. In België worden per jaar ongeveer 185 moorden gepleegd op een bevolking van 11 miljoen.
@Glasgow Argus | 08-09-21 | 12:33: Probeer het grafiekje nog eens te lezen. Lijn staat bijna gelijk met die van 1975, 50 jaar geleden.
@Glasgow Argus | 08-09-21 | 12:33:
Er is/was een dalende trend zichtbaar gelukkig maar deze grafieken gaan slechts tot 2015. Nu is mijn geheugen niet meer wat het geweest is maar ik kan me niet herinneren dat we het in 2015 al over de Steek van de Week hadden, terwijl het inmiddels bijna dagelijkse kost is. Oftewel, CBS, doe eens met actuele cijfers komen.
@Graaisnaaiert | 08-09-21 | 12:38: Moordatlas staan de cijfers. Zit een beetje rond het niveau van 2014.
@DexterGordon | 08-09-21 | 12:42:
Dus dan kloppen beide aannames eigenlijk. oftewel, het absolute aantal incidenten neemt toe omdat er per 100K inwoners wordt gerekend en we sinds 1970 zo'n 33% meer inwoners hebben in Nederland maar de verhouding blijft ongeveer gelijk. Sja. Kan er verder ook geen conclusie op plakken, anders dan dat de gevoelsbarometer zegt dat het toch wel onveiliger op straat is geworden.
Er ging vermoedelijk een "conflict in de relationele sfeer" aan vooraf.
Er is ook een 31-jarige verdachte opgepakt.
@omanders | 08-09-21 | 12:19: waarschijnlijk geen Henk, Jan Willem of Dirkjan....
www.omroepbrabant.nl/nieuws/3859278/g...
"Volgens hem is de dader haar ex."
Das niet zo mooi.
Het meest schokkende aan dit bericht is volgens mij dat de politie nog steeds van een man en een vrouw spreekt ipv persoon.
Nu effe niet…
Ik schat zomaar, ongezien, in dat beiden cis-gender waren/zijn.
nog gekker is dat men suggereert reanimatie te doen op een overledene. het zal voor de vorm zijn. sommigen kwalen verhelp je niet met reanimatie (bijna geen een)
Ies onse koeltoer
Precies, daarom vrijspraak. Straffen vanuit een wit perspectief is respectloos en racistisch.
En ze was niet eens in de tuin aan het werk en hij had waarschijnlijk al een psychische aandoening. www.hln.be/buitenland/afghaan-steekt-...
Ze hebben allemaal de zelfde psychische aandoening: islam.
We halen hem er nog maar een keertje bij. www.youtube.com/watch?v=ylZqvNHRHzI
Het kind is nog geen jaar oud.
Volgens een getuige is de dader haar ex.
Nondeju.
gelukkig zal het kind zich er niets van herinneren
Ik gok eerwraak.
Als het maar geen Afghaan is. Dat zou de sfeer in ons mooie land maar verpesten
Goede gok
@theo-is-dood | 08-09-21 | 12:16: Dat is niet zo goed voor het draagvlak </sarcasme>
@Odin | 08-09-21 | 12:17:
Ik las even snel "Goede tolk"...
De nederlandse of woestijn "sfeer"?
Zelfjoris.
In de kinderwagen lag een kind van nog geen jaar oud.
Ziw: Omroep Brabant-breaking
@MK27 | 08-09-21 | 12:13: Had mijn reaguursel al gejorist. Had alleen maar het eerste artikel gelezen.
Das nou jammer, lees graag de waarheid.
@Leptob | 08-09-21 | 12:15: clown
En terecht ook! Dat kan toch echt niet wat jij wilde schrijven, ook al is het een waarheid.
Mijn onderbuik begint weer op te spelen...
Eerwraak, vooropgesteld dat dit het is, gaat nog eens groot worden.
Wat beziel je in godsnaam!
Hoe ziek moet je zijn om iemand, laat staan een ex, de moeder van je kinderen, 25x! te steken.
Het lafste van het lafste.
Zieke mannen, bah. Ik walg van dat soort lafaards.
Dit gaat allemaal wel veel te ver uiteraard, maar je weet niet wat eraan vooraf is gegaan.
Als zij haar zinnen had gezet op het buitensluiten van de vader, dan zijn er in dit land legio instanties die moeder graag bijstaan op het moment dat zij de vader bijvoorbeeld beschuldigt van mishandeling. De man kan dan ongezien de tyfus krijgen of er nou wat aan de hand is of niet en dan sta je er alleen voor met al je emoties die compleet van de wap gaan in zo'n situatie... Je moet dan echt wel de juiste hulp zien te vinden en te krijgen, wil je niet doorslaan.
Soms is het allemaal niet zo simpel als het lijkt helaas...
Dat gezegd hebbende kan het natuurlijk ook gewoon zijn dat die man al een ongeleid projectiel was.
We weten het niet en we zullen er waarschijnlijk ook niet achterkomen ook...
Klopt, een getrainde strijder heeft max 5 nodig. Overdreven gedoe en kunnen we wat van leren.
#toosoon.
@el burro | 08-09-21 | 12:17: Je ex 25X steken valt niet recht te praten.
@el burro | 08-09-21 | 12:17: Uw tegel laat een gescheiden man aan het woord.
@el burro | 08-09-21 | 12:17: \
U keurt het doodsteken van anderen dus niet af? Moet kunnen ?
@demaup | 08-09-21 | 12:22: Liever niet, maar een borderline Karen die in een vechtscheiding de man financieel aan de grond krijgt, verbod op het zien van z'n kind en dat hij met een beetje pech ook nog gevangenisstraf krijgt voor verkrachting, die kan gaan flippen, zowel schuldig als onschuldig. Ik praat het zeker niet goed, maar Nederland als geheel faalt om mentaal instabiele mensen op tijd bij te kunnen staan voordat ze schade aan kunnen richten. Met fout/immoreel gedrag afstraffen is het kwade al geschiedt.
@Zitvlak | 08-09-21 | 12:21: u gaat door voor de koelkast. Vrouwen hebben in dit land veel, heel veel macht als het erop aankomt.
Gelukkig ben ik extreem goed in het bewaren van mijn kalmte en kan ik vooruit kijken, anders weet ik niet hoe mijn leven er nu uit zou zien.
Na 2 jaar strijd is mijn ex wel snoei- en snoeihard afgestraft door de rechterlijke macht in dit land, aangezien ik een goed en sluitend dossier had opgebouwd. Van de maatschappelijk instanties moet je het in dit land niet hebben als boze witte man zijnde, want zodra vrouwen hun ex bij hun kinderen weg willen houden worden ze praktisch nog geholpen ook...
Het had echter ook anders kunnen lopen...
Een hond die vals is laten we inslapen, maar vrouwen verwerven daar (op korte termijn) extra rechten mee zo lijkt het...
@el burro | 08-09-21 | 12:17:
De vader heeft tegenwoordig echt wel duidelijke rechten. Een moeder mag hem niet zomaar de kinderen onthouden, vroeger ging dit makkelijker maar tegenwoordig is er wel wat veranderd. Er moeten omgangsregelingen zijn en ook aan verhuizen zijn strikte regels.
(Edit; dit is althans wat ik gezien heb van vechtscheidingen in mijn kennissenkring en ik ken een advocaat die zich bezighoudt met familierechten).
@Schrodingerskut | 08-09-21 | 12:33: Deze tegel brengt inderdaad wel een aantal herinneringen naar boven, ware het niet dat mijn ex de beschuldiging van verkrachting zelf ontkende tegenover ons beider advocaten...
Het gekke is dat je hier dan leest dat je doodsteken meteen goed zou keuren, maar dat soort mensen heeft kennelijk nog nooit in zo'n situatie gezeten.
Een scheiding brengt je inderdaad, in mijn geval dan, op het randje van de financiële afgrond, want het is echt totaal belachelijk wat zoiets moet kosten. Alsof je doelbewust kapot moet of zo... Gelukkig kon ik het allemaal nog net opvangen door zeer strak financieel te plannen, maar er zijn er genoeg die over de rand gaan op basis van de kosten van hun advocaat alleen al die weinig tot geen toegevoegde waarde hebben, maar wie je verplicht in de hand moet nemen.
Dit land is gek. Op heel veel fronten.
@letopuwzaak | 08-09-21 | 12:38: Klopt. Dat was ook mijn redding, maar het is een kwestie van een hele lange adem. Daar moet je mee om kunnen gaan, maar dat kan niet iedereen. En dat begrijp ik, want het uiterste wordt absoluut van je gevraagd.
@Schrodingerskut | 08-09-21 | 12:33:
Ook U kunt dus wel begrip opbrengen in bepaalde gevallen?
psychopaten zijn vaak behoorlijk ziek.
@el burro | 08-09-21 | 12:46:
Dat erken ik zeker. Gelukkig is het goed gekomen voor jou.
Misschien een vader die door de gescheiden moeder tot waanzin is gedreven? Verliefd geweest, getrouwd, kindje gemaakt waar hij helemaal verzot op was en daarna ging Pricilla tóch voor een scheiding. Een scheiding waarbij zij hem veschuldigde van verkrachting, kindermisbruik, mishandeling, drugsdealen, stalken, noem maar op wat niet te bewijzen valt maar wél uit haar mond wordt geloofd.
Ik ken ook een kerel met 2 kinderen die door mams worden weggehouden. Zelfs dwangbevelen van de rechter lapt ze aan haar laars. En van een kale kip kun je niks plukken.
Nu is hij een verstandige kerel maar ook bij hem kunnen de stoppen een keer doorslaan en dan doe je dingen... die je niet voor mogelijk hield.
Dus oordeel niet te vroeg. Het kan beide kanten op, je weet 't niet.
@Schrodingerskut | 08-09-21 | 12:33:
Dit is met ongeveer alles het geval, bedankt voor uw mooie tegel
"gaaf land". We gaan met z'n allen naar de kloten!
land, land.... dumpplaats voor uitschot.
Als we een land waren gebleven, dan was het bij Nederland en de voormalige koloniën gebleven, met tijdelijk af en toe gastarbeiders voor max 3 jaar, kenniswerkers die op een strikt werkvergunning goede belasting betalen en paar werkers uit de Europese Gemeenschap voor zolang ze werken.
Als je een mondiale mix maakt gaat bijna alles wat hier in de laatste paar honderd jaar is opgebouwd achteruit; welvaart, fatsoen, rechtstaat, publieke omgang en gedrag, positie letterbakfiguren incl. v, enz.
Je vraagt je af wat ze daar in Brussel niet aan begrijpen.
@Hemmenaar7 | 08-09-21 | 12:37:
Nederland, ooit stonden we wereldwijd bekend om onze handelsgeest en kunstenaars.
Inmiddels staan we al decennia lang bekend als pinautomaat en uitkeringsverstrekkers wereldwijd.
Nog steeds 500 tot 800 uitvreters per week die hun geluk hier willen beproeven.
van alle tijden.
REAGEER OOK