'Crisis bij islamitische basisscholen As Siddieq'
Wat kunnen ze eigenlijk wel?
Er zijn een paar dingen die ze in de islam heel goed kunnen. In Allah geloven. Vrouwen onder een kleedje dirigeren. Mannen door de hoofdingang naar binnen laten gaan. Nou ja, en nog veel meer dingen. Er zijn echter ook dingen die ze in de islam niet zo goed kunnen. Zoals het runnen van fatsoenlijke scholen - even los van koranscholen en haatmadrassa's want dan staan alle neuzen wél dezelfde kant op. Zo moeten we altijd een beetje lachen om die stuntelklunsjes van het Haga Lyceum want die kunnen écht geen zak, maar ook elders vechten ze elkaar continu de tent uit. Nu weer bij de basisscholen van As Dingesdinges, 'die herhaaldelijk in opspraak kwamen door antiwesterse en anti-Joodse uitingen en zwakke prestaties'. Ze liggen daar momenteel bestuurlijk met elkaar te olieworstelen. "Het bestuur van de grootste islamitische onderwijsinstelling van Amsterdam is al een jaar verlamd door ruzies. 'Bestuurlijk is het een puinhoop'. (...) In een interne mail, ingezien door Het Parool, spreekt de bestuursvoorzitter van de As Siddieqscholen van een noodsituatie, besluiteloosheid en het ontbreken van continuïteit." Die bestuursvoorzitter is Samy Aldeghedy, penvriendin van haatbek Fawaz Jneid alias sjeik Huppeldepup, en Aldeghedy is tevens bestuurder en imam van de Al Tahweed-moskee in Amsterdam-West. De door Saudi-Arabië gefinancierde Al Tahweed-moskee is zo ongeveer het hardst stinkende konthol van alle moskeeën; het is de plek waar Mohammed Bouyeri zijn liefde voor het vak kreeg, waar IS-gangers onderdak kregen, waar haatsmoel Suhayb Salam (van alFitrah) actief was én waar kindertjes les kregen over vijandbeelden van ongelovigen en een multiplechoicevraag over welke straf mensen die zich ingeven met zwarte magie moeten krijgen: zweepslagen, stenigen of doden met een zwaard (goede antwoord is natuurlijk c). Enfin, u leest het al. Wat een enorme verrassing toch weer dat het niet botert op een islamitische basisschool.
Reaguursels
InloggenIk zie hier de namen van allemaal potentiële NPO1 presentatoren.
toen er naar gevraagd werd, ontploften ze bijna.
Iets waar moslims ook goed in zijn is om, ondanks alle hulp, toch binnen de kortste keren ergens een ernorme puinzooi van te maken en vervolgens de hele wereld er weer mee belasten.
In Frankrijk krijgen alleen openbare scholen subsidie van de overheid. Je mag wel een christelijke of een islamitische school openen maaaaaar, ..dan moet je het zelf betalen. Doe dat hier alsjeblieft ook. Dan zakken al die sprookjes instituten vanzelf in.
Dat lijkt me perfect inderdaad! Wil je iets aparts, prima, maar dan betaal je het zelf, en zorg je dat je aan alle eisen voldoet.
Met christenen in het kabinet is zoiets onmogelijk. Zonder hen erin ook nog een hele toer.
Onbegrijpelijk dat in Nederland anno 2021 nog steeds 2 dingen op onvoorwaardelijke, blinde steun kunnen rekenen. Alles wat Israël doet is per definitie goed en een tekening van Berghuis is antisemitisme, terwijl in de arena de ajaxsupporters notabene zelf met joodse vlaggen zwaaien. Want het OM heeft niks anders te doen ofzo? #zedenzakenopdeplank.
En scholen gebaseerd op sprookjes, overigens van alle geloven, worden zonder enige belemmering en altijd volledig door de staat betaald. Zelfs als ze bv leerlingen dwingen tot uit de kast komen tegenover hun ouders. Of leren dat jongens en meisjes niet gelijkwaardig zijn.
Wanneer laten we deze 2 zogenaamde trauma's nou eens achter ons...
Finland heeft het beste schoolsysteem. 1 van de redenen is dat ieder kind hetzelfde onderwijs geniet en hun religie thuislaten. Islamitische scholen bestaan daar niet.
Hier mogennislamitische scholen bestaan omdat het cda en andere gristenbroeders willen vasthouden aan gristelijk onderwijs. Dus mag islamitisch onderwijs ook, want grondwet. Lang leve de poldercultuur.
Weet u dat wel zeker?
Zeeman heeft 100% gelijk. Iedereen is bang dat nieuwe wetgeving in het eigen gezicht ontploft. Finland niet uitgezonderd natuurlijk, want pluriformiteit is niet noodzakelijk slecht. M.i. moet je gewoon handhaven als de wet wordt overtreden. Maar in een stad waar de Burgemeester het schoolbestuur waarschuwd als het OM een onderzoek start, wat verwachten ze anders?
Krijgen ze daar ook "plofkraken" als praktijk vak?
Ze moeten het toch ergens leren...
Jammer dat ze niet aan Ibn Ghaldoun kunnen 'studeren'.
Nou weet ik toevallig dat die beroemde lesboekjes ook nog eens geschreven zijn door een voormalig katholieke Nederlandse bekeerlinge mevrouw Asma Claassen.
deisbo.nl/isbo/team/
www.facebook.com/StichtingBekeerling/...
Goh, waarom zijn partijen als PVV en FvD toch zo gegroeid de afgelopen jaren?..... Het is toch van de ratten besnuffeld dat dit soort instanties überhaupt in Nederland te vinden zijn. Echt ongekend.
Zucht!
Ach, het probleem doet zich niet alleen op basisscholen of op straat voor. Zelfs veilig dansen is er niet meer bij met dank aan...!
nos.nl/teletekst#115
Ik weet t retesaai, maar m.i.duidelijk.
Religie is intrinsiek onduidelijk, elke religie, en kan niet anders dan concreet vanuit elke benadering dan ook resulteren in conflict met zichzelf. Zichzelf zijn de betrokkenen. Dus ook op een basisschool.
Degrasse en zijn argumenten (saai maar duidelijk)
youtu.be/7danfOYkFG0
Mja, 1 kleinigheid nog.
De Islam is geen religie maar een ideologie.
Laat die argumenten maar eens los op bijvoorbeeld het nazisme of het communisme.
@Roadblock | 26-08-21 | 19:26: mjaa... lastig, maarrr, denk ik, een construct, maakt niet uit uit welke ideologie deze wordt samengesteld, zal ook met zichzelf in conflict komen vanwege de onmogelijkheid van taal een consistente lijn te maken, om een consistent realiseerbaare sociale realiteit neer te zetten, die consistent kan worden uitgevoerd, conform de ideologie. Daartoe zijn groepen mensen niet toe in staat wegens onvermogen om volstrekt begrip van die in duidelijkheid onvermogende taal te bezigen. De taal die nodig is om mensen in ideologieen, religies, groepen mensen, enz. te assimileren in desbetreffende ideologie faalt, altijd. Dat falen is eigenlijk een grote winst, en is in essentie de werkelijkheid waar groepen mensen in kunnen leven, in feite levert de taal onduidelijkheid op en diens onvermogen
om mensen volledig te kunnen assimileren/smeden in een of andere religie/ideologie enz. : de finale geslaagde resultante, waar een samenleving het minst slecht in kan resideren met diens betrokken individuen. Dus wat middels allerlei religies, ideologieen, ideeen, bedrijfsfilosofien enz. beoogt wordt en niet lukt, kan als geslaagd worden beschouwd, want, het is er.
Volgens dit gedachtengoed bestaat de Islam eiegnlijk niet, zoals het beoogt is. Geldt uiteraard voor veel religies en ideologien. Vandaar dat historici e.d. zo op zoek zijn naar kenmerken van het Christendom, fascisme enz. , en niet, dit is het idee en het ziet in het echt er ook zo uit. Gelukt dus. Niet dus.
@nobodiesunmighty | 26-08-21 | 23:13: Jesus wat een lap geouwehoer zeg.
Bij de woorden islamitische onderwijsinstelling ben ik al weg. In een beschaafd westers land moet je zoiets niet tolereren.
Vooral niet sluiten die school. Straks zit Saït bij jouw kind op de openbare basisschool.
Ze moeten de kinderen gewoon tuchten.
"Pas maar op jongetje, anders komt Sigrid Al Kak lang en die weet wel raad met ventjes als jij die niet willen luisteren. Die gebruikt jou als raket en die schiet jou zo naar Israël."
Het feit dat er zeer slechte en haat verspreidende islamitische scholen zijn in Nederland is de schuld van CDA/SGP en CU. Zij willen namelijk hun katholieke en christelijke scholen behouden en beroepen zich op de Grondwet. Het wordt tijd dat kwaliteit van onderwijs prevaleert boven ideologie en geloof. Het wordt dus tijd dat de Grondwet wordt gewijzigd op dit vlak. Mannen met baarden die ideologisch vergif zitten te pompen in de breinen van kinderen op scholen moet zsm stoppen!
nee, het wordt tijd dat katholieke, christelijke of joodse scholen gewoon blijven bestaan en islamitische scholen woorden verboden. het ene is religie, het andere politiek. nazi-scholen zijn ook niet toegestaan,
Haat verspreidende scholen zijn de schuld van het CDA/SGP.
Ja hoor, laat u eens nakijken.
Haat verspreidende scholen zijn de schuld van degenen, die haat verspreiden, en van niemand anders.
Christelijke scholen zijn het probleem niet.
KInd, Badwater, zegt u dat iets?
Wel. Omdat CDA,SGP en CU hun bijzondere scholen willen behouden, worden ook de islamitische scholen getolereerd. Hetzelfde het voor onverdoofd slachten. Als dat verboden wordt, geldt dat ook voor de joden. En dat willen we ook niet.
@win: alle religie is achterlijkheid. moslim, jood, of christen. Dus simpel, zonder onderscheid: wil je een school waar je jouw sprookje wil delen, helemaal prima! Dan betaal je dat zelf en veel plezier ermee.
Gewoon niet van mijn belastinggeld. Wat is daar tegen?
Wel ja pleur heel je westerse beschaving in de prullenbak, opdat zij hun beschaving ook niet uit kunnen dragen. Want anders is het niet eerlijk. Zoiets?
Over incompetente organisaties gesproken, ik ving net toevallig bij mijn moeder een stukje NPO-radio op. (Protip: niet zelf thuis proberen.)
Eerst ging het over hoe erg het allemaal is in Afghaistan en dat dit betekent dat we tolken, hun families, en Afghanen moeten opvangen (de presentatrice vroeg niet aan de mensenrechtenadvocaat die dat vertelde wie de Afghanen in dat verhaal waren en of de tolken dan geen Afghanen zijn).
Het volgende onderwerp was de toenemende homohaat in Amsterdam. Dat was ook supererg. Er werd geen enkele link gelegd tussen de onderwerpen; het door GroenLinks begraven rapport over de oorzaken, of eigenlijk oorzaak, van die haat bleef onbesproken.
Wat die kindjes ook leren op hun Islamitische basisscholen, de kans is groot dat ze straks slimmer zijn dan de gemiddelde NPO-journalist.
U denkt dat NPO-journalisten dom zijn.
Ik vind u dom dat u dat denkt.
NPO-journalisten zijn rete-slim. Ze weten precies wat ze wel en niet moeten verbinden om die Wilders niet in de kaart te spelen.
Hoe meer je dingen onder het tapijt veegt, om Wilders, of beter gezegd: de realistische burger, niet in de kaart te spelen. Hoe harder die boemerang in je gezicht terugkomt, waneer blijkt dat de onder het tapijt geveegde zaken toch de werkelijkheid zijn...
Verbaast mij eigenlijk alleen nog dat ze elkaar niet afmaken. Maar dat zal nog wel komen
Allahu akbar.
Zeg GS, hoe zat het eigenlijk met dat verhaal van die Neger wiens huis was gecontroleerd door drie man van de politie? Dat verhaal in Trouw. Is daar een vervolg op?
Een ervaren politieker leest hierin een vraag om meer subsidie, een extra toelage om het democratisch proces te vereenzelvigen.
Bij de npo ook arab radio, het zal natuurlijk niet anti westers zijn of iets dergelijks: www.funx.nl/arab/online-radio-luister...
wtf is shitana?
Het feit dat ze daar ruzie hebben betekend dat sommigen daar NIET automatisch accoord gaan met een haat madrassa te zijn. Het zijn juist de toko's waar ze WEL alle neuzen dezelfde kant op hebben die het probleem zijn. Ik zou zeggen: koester de islam tenten waar ze "de dialoog aangaan".
'gelovigen' die de dialoog aan gaan? Optimist.
Bijzonder onderwijs AFSCHAFFEN, geen ideologische eterij op scholen
@Henkie | 26-08-21 | 18:14: eterij. Sorry
Oja, we moeten ze koesteren. We koesteren wat af met z'n allen he. Wat fijn inderdaad dat ze niet allemaal willen dat je sterft omdat je een "ongelovige hond" bent, maar misschien 95%
@Henkie | 26-08-21 | 18:14: Er zijn zat scholen binnen het bijzonder onderwijs die niet ideologisch geïnfecteerd zijn
@bergsbeklimmer | 26-08-21 | 18:23:
Dat hoeven dan geen bijzondere scholen te zijn. Weg ermee.
Whah, en u denkt dat die ruzie daar over gaat?
Nee, daar gaan ruzies bij Islam scholen NOOIT over.
Ze gaan wel over verduistering/verrijking/slecht onderwijs en, wie is de baas.
En maar afvragen waarom niemand ze wil aannemen. Gelukkig heert de ABN/A er een speciaal fonds voor opgericht. Wollah!
Ga voor de gein eens in een magazijn werken met islamitische collega’s tijdens de ramadan. Voor de overige collega’s best een drukke tijd, zeg maar.
Klein midden oosten. Ruzie met iedereen.
Het onderwijs op Islamitische scholen draait alleen om de Islam.
De rest is bijzaak.
Maar het lijkt elke keer of dat weer een verassing is.
Het is een feit.
Verwondering is nu eenmaal het speerpunt van goed onderwijs.
En daarna die verwondering stenigen. Want mannen op bootjes staat niet in de koran...
Ventileren, dat hele gebouw, op overmatige stormkracht.
Wat is het verschil tussen zwarte magie en moslim-rituelen?
Krijgen de meiskes ook kookles?
Ik houd wel van een goede Tajine.
Ach, het belangrijkste in het Nederlandse onderwijs is dat het bestuur een Balkenende in z'n zak kan steken.
Is dit niet een prachtige gelegenheid om bijzondere scholen op te heffen? U weet wel, die scholen waar je leert dat jouw God beter is dan welk ander opperwezen dan ook.
Als de overheid wil dat we niet langs maar met elkaar leven is dit toch met stip het eerste waar je aan moet denken.
Het gedecimeerde CDA kan geen serieus obstakel meer zijn.
Volkomen mee eens! Welke partij gaat een motie indienen?
@meneer Q | 26-08-21 | 18:07:
Ik plet voor (nog!) een nieuwe partij: De Redelijke Seculieren.
Frankrijk kent strikt seculier onderwijs en verbod op oa hoofddoek dragen op school.
Ik heb nu niet het idee dat het in Frankrijk beter gaat dan in Nederland.
Het zit em niet in de scholen, het zit em in wat kinderen thuis met de paplepel ingegoten krijgen. Afschaffen bijzonder onderwijs gaat geen enkel probleem oplossen. Echt niet.
@Bataafje | 26-08-21 | 18:49: Kun je nagaan hoe ellendig Frankrijk er aan toe zou zijn zonder seculiere scholen.
Het lastige is dat je daarvoor de grondwet moet wijzigen. Dat is nog niet zo eenvoudig.
Als je dat doet komen er ook onzalige andere zaken in als het lidmaatschap van de EU verankeren enz. want compromis...
Maar eens dat religieus onderwijs in het Nederland van 2021 eigenlijk afgeschaft zou moeten zijn.
Hebben Kaag, Rutte, Broekers-Knol en Bijleveld daar hun opleiding gedaan? Ik lees de kernwoorden die ook hun gedrag perfect omschrijven...
Wel ja zeg ,zometeen krijgen de schoolkinderen van die school zeker ook nog de schuld van het in brand steken van regenboogvlaggen .
D’66, GL enz willen toch meer inclusiviteit? Dus lekker hun room blanke kindjes mixen met islam kindjes tm 3e klas bovenbouw. Ik zie de problemen niet .
“Mijn kinderen zijn geen sociaal experiment” hoor je dan
Roomblank is één woord, net als spierwit, pikzwart, asgrauw, vuurrood, knaloranje, hemelsblauw, enzovoort.
@Rhenium | 26-08-21 | 18:20: Thnx. Ik dacht dat er nog verschil in zat.
Scheiding van kerk en school bij wet.
Zwarte magie? Serieus? Nou, ik zou als ik Daniel Radcliffe was ook maar een schuilkelder opzoeken dan!
*toverstokje snel verstoppen doet*
Misschien moet het nieuws over moslims en de islam voortaan worden beperkt tot leuke berichten. Dat scheelt 99,9 procent van het werk.
Hmm.. En tóch gok ik op 100.
@VBO_B_Niveau | 26-08-21 | 17:53:
Ik wilde het positief houden. ;-)
Mooi die Hollandse namen ook allemaal.
Ga het begrip school niet uitleggen. Dat moeten jullie zelf bepalen.
Pappa en mama zijn de beste school die er zijn.
Maar daar ga ik al de vout in.
Spijker op zijn kop!
Op school kun je mensen vanalles proberen bij te bijbrengen. Maar de basis is thuis!
Zoals ik vroeger jongetjes van 9 in de jaren '80 Duitsers altijd moffen hoorden noemen (40 jaar na de oorlog!), puur door de opvoeding. Hoor je nu mensen met een rokje hoer genoemd worden, niet dat ze haar kennen, maar om wat voor kleding ze draagt. Of kun je gewoon met wat vrienden homo's bespugen, want die zijn haram. Krijg je ook van huis uit mee.
Maar goed, een beetje integratie is teveel gevraagd, zoveel heb ik allang begrepen.
As Siddieq, maar ook het reformatorische Gomarus, het is allemaal een enge bende. Vooruitgang is de hele middeleeuwse poppenkast opdoeken en gewoon allemaal seculiere scholen van maken en geloven opnemen in de DSM-5.
Wijs me 1 islamitische school in Europa aan daar waar het wel goed zou gaan.
Goed is ook maar relatief. En waarschijnlijk gaat het in Amsterdam fout omdat vannoudsher iedereen daar institutioneel racistisch is.
Blanken zijn sowieso, altijd en overal, verschrikkelijk racistisch. Als echte diverse inclusieve enz bewoner van dit land ben kun je alleen maar je schuld proberen in te lossen door veeel te betalen, heeel veel betalen. Over een paar honderd jaar heb je je schuld ingelost...
Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met die islam. Die ideologie veroorzaakt niks anders dan ellende.
Humor ligt op straat..
Ik hoop dat moslims ooit nog eens tot dezelfde conclusie komen.
Maar de islam zal nooit klaar zijn met jou.
Daar kom je lekker op tijd achter.
Tot nu toe altijd GL of D666 gestempt waarschijnlijk?
Matawork = een anagram voor Geert W. of zoiets.
U zou zomaar, toevallig, weleens volledig gelijk kunnen hebben!
www.vraagde2ekamer.nl/sociaal-experim...
Destijds vond ons aller Femke islamisering een prima idee.
Ik denk gezien haar daden nog steeds. Daden als in nihil of als in nul komma nul.
Ongelofelijk wat er staat! "De motie van Halsema vraagt aan de Nederlandse regering om aan de ene kant onze democratische verworvenheden te waarborgen en aan de andere kant een Nederlandse ‘lente’ toe te laten in de vorm van islamisering." Er had net zo goed kunnen staan: "De motie van Halsema vraagt aan de Nederlandse regering om het budget voor de brandweer te verhogen en aan de andere kant brandstichting landelijk te stimuleren".
Femke Halsema is geen intellectuele hoogvlieger. Ze kruideniert wat op burgemeestersgebied. Maar ze mist het staatsmanschap om de vuist op tafel te slaan. Om écht op te staan voor idealen. Om er echt toe te doen. Dat heeft ze gewoon niet in zich. Het is een beetje de afwas doen en dan wat polderen over gender en burgemeestertje spelen, beetje sms-en over uit de hand gelopen demonstraties enz. Maar visie en durf... Nee, dat kan Halsema niet toegedicht worden. Ze kan beter gaan koken.
Femke weet verrekte goed hoe de dingen in dit land gaan ,maar zoals bijna alle linksextremisten bewandelt ze de doodlopende deugweg met de daarbijbehorende tunnelvisie.
foto: Daveness_98
MOTIE VAN HET LID HALSEMA C.S.
Voorgesteld 27 oktober 2010
De Kamer, gehoord de beraadslaging,
overwegende, dat iedereen in ons land gelijkwaardig wordt behandeld;
overwegende, dat diegenen die van elders naar Nederland zijn gekomen, alsmede hun kinderen en kindskinderen, een positieve bijdrage kunnen leveren aan onze samenleving, mits zij zich daarvoor inzetten en daartoe ook ruimhartig de kans krijgen;
overwegende, dat maatregelen, en in het bijzonder die maatregelen die asiel, immigratie, gezinsmigratie, inburgering en diversiteitbeleid betreffen, gericht zijn op het uitbannen van misbruik en misstanden en niet mogen leiden tot ongelijkwaardige behandeling van mensen;
verzoekt de regering in woord en daad uit te dragen dat het tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid is, en gaat over tot de orde van de dag.
Halsema (GL), Cohen (PvdA), Pechtold (D66) en Roemer (SP)
Vrijheid van (betaald) onderwijs is de oorzaak en zandhazen zonder enige opleiding!
Immigratie is de oorzaak.
Eens!
@C1O2 | 26-08-21 | 17:39:
Nee, het "overkomt",, ons.
Ging wel errug snel sinds de jaren 60,en nu opeens zijn er veel, heel raar...
Al Tahweed Moskee. Weer zo'n snel afgeraffeld dossiertje van mevrouwtje Halsema. Tapijt. Dat was eind 2018 ofzo. Was niks aan de hand etc. Nou dat niks aan de hand rot onderhand onder het tapijt uit. 3 jaar verder. 3 jaar niks ondernomen. Van Haga nog open; ook geen fuck aan gedaan. Gokje? Ik denk dat dit dossiertje ook onder het tapijt terecht komt. Extra bobbel maakt allemaal niet meer uit. Maar meuren blijft het.
Offtopic (alhoewel) : op dit moment is er een live van onrecht tv 3.0. Live vanaf de demonstratie lhbti. In de speech is men weer vol in de onmogelijke deugspagaat.
Het rapport van groenlinks komt weer niet aanbod.
Ligt het weer aan mij?
@Lorejas | 26-08-21 | 17:40: Nee. Mij.
Ik ben vast een racist maar ik denk dus dat dit genetisch is.
Kijk, stel je hebt een populatie van 1 miljoen mensen. En dan zorg je dat alleen mannen die een grote mond hebben en goed met een zwaard om kunnen gaan kinderen krijgen. De andere noem je sulletjes. Die breng je om of je zorgt in elk geval dat ze niet aan de vrouw komen, laat staan aan de vijf vrouwen. En dan Nederland: hier heb je sulletjes (zoals ik) die niet met een zwaard overweg kunnen maar wel braaf kantoorwerk kunnen doen. Hier worden mensen zoals ik niet achter gesteld. Juist gewelddadige mensen worden hier aangepakt.
Nou, als je dat dus een paar eeuwen, zeg een generatie of 20, volhoudt, dan zul je merken dat er een verschuiving in de genetische opmaak van zo'n populatie is. Dat zie je aan huidskleur. Italianen zijn wat donkerder dan Noord Europeanen en Marokkanen weer wat donkerder, gewoon bijna per breedtegraad waar te nemen.
Nav bovenstaande ben ik vast een enorme racist, dus joris het maar als het niet door de beugel kan maar mijn conclusie, en die van veel weldenkende mensen, is dat er gewoon verschillen tussen mensen zijn die niet alleen cultureel bepaald zijn. Geeft niks. Betekent niet dat mensen dood moeten of dat ze minder rechten of meer plichten hebben dan een ander. Voor de wet is iedereen gelijk. Maar neem dit soort verschillen nou eens mee bij het zoeken naar verklaringen.
Overigens nog een kleine nuancering: nee, niet elk individu is dus kenmerkend voor de populatie.
Er zijn vast veel blanke inheemse Nederlanders die dommer, gewelddadiger, gemener zijn dan veel mensen uit andere populaties. En er zijn ongetwijfeld mensen uit de voornoemde populatie die toch slimmer, beter en eerlijker zijn dan de gemiddelde inheemse Nederlander.
Het probleem van racisme is nou net dat je niet de groepskenmerken 1 op 1 kunt projecteren op elk individu. Maar de groepskenmerken blijven.
Je hoeft van mij niet gejorist te worden, maar je bijdrage rammelt wel aan veel kanten. Je begint over zwaardvechters en je eindigt ermee dat verschillen tussen mensen niet alleen cultureel bepaald zijn. Ik zie weinig weldenkendheid in je bijdrage.
@rederijker | 26-08-21 | 17:45: In een nomadensamenleving heb je een ander type gedrag nodig dan in een poldersamenleving. Dat gaat zich op een gegeven moment uiten in de samenstelling van de bevolking. Kun je wel zeggen dat dat rammelt, maar je weerlegt het niet.
Huidskleur heeft dus niets te maken met - bijvoorbeeld - de hoeveelheid zonlicht in het biotoop van populaties? Interessant... maar hoeveel generaties dient men vrouwen die niet met zwaarden om kunnen gaan zich dan te laten voortplanten voordat emoties en beeldvorming het winnen van ratio en inhoud?
@OverdaanDerOnderheid | 26-08-21 | 17:52: Als je denkt dat huidskleur binnen populaties niet een bijna 100% correlatie met hoeveelheid zon heeft, dan zie je blijkbaar het verschil niet tussen iemand waarvan de recente voorouders uit ijsland komen versus iemand van wie de recente voorouders uit centraal Afrika komen. Met recent bedoel ik: een jaartje of 10.000.
Je reaguurt op GS... dan ben je OF een racist OF een trol.
@Koning BongoBongo | 26-08-21 | 18:01: Of een door de staat betaalde reaguurder, natuurlijk. Maar er is alleen maar budget voor BL dus dat kan ik niet zijn.
@Knufter | 26-08-21 | 17:58:
Met voorouders uit IJsland van 10000 jaar geleden ben je snel klaar. IJsland was toen onbewoond.
Als je een deurtje verder gaat, naar Groenland, zit je bij de Inuit.
De gemiddelde Inuit is een stuk donkerder dan de gemiddelde Fries.
Wat nu?
@Kapitein Sjaak Mus | 26-08-21 | 18:18: Ho ho, Ijsland was niet onbewoond. Er zaten wel elfen en trollen. Nog steeds trouwens. Die zijn alleen wat schuw.
@Kapitein Sjaak Mus | 26-08-21 | 18:18: Joh, jij je gelijk.
En ik centraal afrika wonen van oudsher blanken. Doe nog een kopje thee.
Lees trouwens eens dit:
www.eemec.med.ed.ac.uk/wiki/wikinode....
Nee, is geen wikipedia, ze halen wetenschappelijk werk aan.
@Asteroid-B612 | 26-08-21 | 18:33:
En reuzen.
Maar die wonen achter de ijsmuur, dus daar heb je niet zo veel last van.
Wat die elfen betreft, help me herinneren dat ik vanavond naar iets van Bjørk link, in het café.
@Knufter | 26-08-21 | 18:47: Ik wou deze, for the record, nog toevoegen, een publicatie in Nature:
www.nature.com/articles/435283a
@knufter: u beschrijft het verschil in cultuur. Samen met het verschil in taal en gedeelde geschiedenis geeft dat de definitie van een samenleving.
Wanneer er op deze fundamentele punten verschil zit, krijg je wrijving, die vaak negatief uitpakt.
U heeft volledig gelijk!
Helaas tiert de mening dat totaal verschillende culturen vrolijk, ongemerkt en probleemloos kunnen versmelten nog welig.
Kwaliteit van onderwijs is aan verandering onderhevig. Over dertig jaar zijn deze scholen juist met voorsprong de beste en spreekt de minister van onderwijs schande van de leerlingen op de gemiddelde Maria-school die nog steeds wetem niet dat je homo's met het hoofd eerst van een flat moet gooien.
Over 30 jaar is China wereldheerser en is het maar afwachten wat dat concreet betekent voor het Westen. Chinezen zitten iig niet te wachten op religie. Wel op goed opgeleide arbeidskrachten.
Het was niks, het is niks, en het wordt niks.
edoch, het kloont.
Er komen wekelijks vele islamitische meningen bij.
Opleidingsinstituten voor de Vijfde Colonne.
Ik zal die hele moslimse teringzooi via mijn belastingafdracht wel weer financieren. Mooie kutzooi.
Wordt het niet eens tijd dat alle scholen een seculier karakter krijgen? Leer kinderen feiten en leer ze ontdekken en nieuwsgierig te zijn, maar leer ze niet eeuwenoude flauwekul voor de enige juiste waarheid aan te nemen.
dat wil het CDA niet
Precies en natuurlijk. CDA heeft altijd de voet dwars gezet, maar die club is nu tanende. Geloven doe je maar achter je eigen voordeur of in een kerk/moskee.
@Boeddha18 | 26-08-21 | 17:35: Die hebben binnen enkele jaren niet meer zoveel te willen.
CDA is in de peilingen inmiddels kleiner alsdan de BoerBurgerBeweging. Tijd om niet meer naar hun archaïsche standpunten over bijzondere scholen te luisteren.
Als de overheid de inhoud op scholen gaat bepalen krijg je klimaatideologie en inclusiviteitsindoctrinatie.
Zoals Bataafje al in een eerdere reactie opmerkte: Franse scholen zijn allemaal seculier. En toch gaat het daar niet beter.
Iez goed school!
Nie rassiest maar intersectioneel
Gelukkig is er over de inhoud van de koranlessen nooit discussie geweest. Stel je voor dat er ook nog een richtingenstrijd zou ontstaan.
Tegen die tijd stuurt een ouder z'n kind wel met een bomgordel naar school om een punt te maken.
In Afghanistan vechten ze mekaar ook al de tent uit. Er is geen touw vast te knopen (nou ja..) aan al die islamslagers.
Ze gebruiken wel buskruit, maar hebben het niet uitgevonden. Niet zo gek dus....
Het gaat tegenwoordig verdomme alleen nog maar over twee virussen die het nieuws domineren: islam en Corona. Je komt er niet van af. Ik word er doodziek van.
Wat vindt Arie Slob hiervan?
Niet echt verrassend dit. Lale Gül schrijft bv in haar boek vergelijkbare dingen over de Koranschool waar ze elk weekend naar toe moest. Ongelovigen zijn varkens, vrouwen zijn minderwaardig, mannen mogen vrouwen slaan etc etc
www.vraagde2ekamer.nl/sociaal-experim...
Duidelijk een centen kwestie, als we er een paar ton overheidsgeld in stoppen zijn de problemen zo opgelost en kan er natuurlijk weer gewoon normaal Islam onderwijs onderwezen worden.
*D66/GL modus uit*
"Zwarte magie"
Toch wel erg benieuwd wat daaronder wordt verstaan. Heeft dat te maken met die tovereend die het voorzien heeft op het geluksdubbeltje van Oom Dagobert?
Dat je bang bent voor mijn toverkunsten snap ik ergens nog wel. Maar dit is ordinair racisme.
Ze heeft het altijd voorzien op de "Lucky dime" van rijkaard Scrooge McDuck, die in het Nederlands DAGOBERT Duck heet. DAGOBERT is wel een grappige naam voor een heavy metal band (denk aan een in onleesbaar schrift gemaakt viking achtig logo van twee gekruisde KNOTSEN ofzo). Heette de zwarte tover-eend niet Magicia of zoiets ?
Islam helpt alles naar klote. Letterlijk alles.
Ga je er aan doen Prins pils?
@Koning Willy | 26-08-21 | 17:45:
Wel zonder die smiley dan uitvreter
van Haga lyceum?
Sluiten die scholen. Zijn, samen met moskeeën, plaatsen waar haat en onverdraagzaamheid wordt gestimuleerd en uitgedragen
Iedereen die een beetje gezond is in de bovenkamer, vind dat. En toch gaat het niet gebeuren. Niet met deze gasten in Den Haag, die zich telkens weer om laten praten door professionele omdetuinlijers. Dan komt er weer een of anders vage commissie, dat mag u dan betalen, dan gaan die eens kijken. Dan doen ze even poeslief bij de moskee. Dan zegt de commissie tegen elkaar "best gezellige ochtend gehad daar en de koffie was ook best lekker". Dan komt er een rapportje waarin staat dan het allemaal wel meevalt. En dan gaan we verder naar het volgende verhaaltje.
-edit- gewist
Denk dat die Afghanen dit wel even gaan aanpakken want die zijn allemaal wel klaar met die islam.
Zeker zeker. /sarc/
Scholen moeten zeker ook deels lesgegeven OVER het geloof, nooit VANUIT het geloof.
Ook niet OVER geloof. Educatie (vooruitgang) en religie staan haaks op elkaar. Iedere religie is uiteindelijk veroordelend
@Opblaas_boot | 26-08-21 | 17:33:
Je kan wel wat over het geloof vertellen op school en dan even hard lachen met zijn allen en dan weer over naar de orde van de dag.
@SterF... | 26-08-21 | 17:38: Mijn grote onzichtbare vriend die je niet kan zien is beter dan jouw iets minder grote onzichtbare vriend die niet bestaat en hij zegt dat ik heel vredelievend ben, tot jij dat niet vindt, dan moet ik jou voor je kont schoppen van mijn onzichtbare vriend.
Logica is bij de deur weer op te halen.
@Dezenaamhier | 26-08-21 | 17:51:
Vergeet niet te vermelden dat er een groep mensen is die geloven in vliegende paarden, het opstaan uit de dood, mensen die in zoutpilaren veranderen en een zee die zomaar even aan de kant gaat.
@SterF... | 26-08-21 | 17:38: lol
@SterF... | 26-08-21 | 17:58: Maarrrr... Eerlijk is eerlijk, Ze hebben wel een punt met die 72 maagden in de hemel. En dat zijn geen gewone maagden, nee het zijn een soort engelen ! Ze worden beschreven als TRANSPARANT. Je kan gewoon door ze heen kijken. Dat is niet alleen geinig en super interessant, natuurlijk ben ik als cis-hetero NORMALE man visueel ingesteld en lijkt het me een TOP SHELF erotische ervaring om mijn geaderde vlaggestok door die hemelse stronttunnel te zien poken. BONUS dat engelen vermoedelijk niet poepen. Nog beter is dat die engelzen ook vleugels hebben, dus daar kan je je in het heetst van de strijd (love is a battlefield) goed aan vasthouden. Verder hoop ik ooit nog een post-coitale rondvlucht te krijgen van mijn engel, een beetje als Nils Holgersson, maar die vloog alleen maar rond een stomme zwaan. Rondvliegen op een doorzichtige bitch met vleugels is veel cooler. Een beetje het verschio tussen rijden in een eend en een caddilac.
@Asteroid-B612 | 26-08-21 | 18:45:
Hahaha
Maar als engelen niet poepen, hebben ze dan wel een anus?
Ik heb er maar één antwoord op.
En dat is?
@Paardehoefer | 26-08-21 | 17:31: Glasplaat
Wat ze wel kunnen zie je goed in islamitische landen. Stuk voor stuk shitholes.
Elkaar een kop kleiner maken, dat kunnen ze. 20 jaar lang bezoek gehad van de VN en alles kunnen leren. Resultaat : binnen een week terug bij af.
Het zit in de genen: het resultaat van jaren lange onbeperkte inteelt.
Volgens de rabiate jodenhaters van GroenLinks en D66 valt het allemaal wel mee want diversiteit in inclusief.
En waarom is dit geen enorm nieuwsartikel in de MSM? Waarom lopen alle politici niet leeg in de kamer?
Die willen het multiculti sprookje in stand houden.
@bqbq | 26-08-21 | 17:21: Sprookjes waren vroeger eigenlijk ook horror verhalen.
@bqbq | 26-08-21 | 17:21:
Welk sprookje bedoelt u?
De Dief van Baghdad?
@Kapitein Sjaak Mus | 26-08-21 | 17:27: De koran en het leven van mohammed de proleet.
"Wat kunnen ze eigenlijk wel?" Linkse eikels (pleonasme) oplichten en bedriegen :-(
@Kapitein Sjaak Mus | 26-08-21 | 17:27:
Diversiteit is onze ondergang.
Ik hoor in het nieuws alleen maar over een gggrrristelijke school die anti-homo zou zijn en nu een rechtzaak begint over publicatie van een rapport hierover.
Tja……
Het “nieuws”.
Kansloos dit volk.
Tja……..
Zou dat de terechte conclusie zijn?
In een normaal functionerend land idd kansloos in ons #kutland worden de kanslozen keer op keer in het zadel geholpen.
Ze nemen Nederland in al hun achterlijkheid over en jij noemt ze kansloos?
Volgens mij nemen ze alle kansen die ze krijgen in optima forma.
REAGEER OOK