Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goh. Tawheed-moskee nog steeds totale haathut

Uit een foto die de Telegraaf in handen heeft gekregen blijkt dat de El Tawheed moskee - die waar ook Mohammed Bouyeri zijn constructieve wereldbeeld verder uitdiepte - IS-gangers onderdak heeft gegeven. 

Social

Op de foto zijn vier mannen te zien rondom de bestuurder van El Tawheed van wie er twee, Omar Hmimi en Baraa Ibrahim Ahmad, vertrokken zijn naar IS-gebied in Syrië. De ander is jihadhustler Keith Rienksma en weer een ander deed iets met een jerrycan en poster van Charlie Hebdo een woning en bedrijfspand en is na een tijdje brommen inmiddels alweer op vrije voeten. Dit was allemaal bekend bij justitie en de Amsterdamse politie maar die krijgen helaas maar lastig toegang tot het moskeegebouw, want niet welkom. Dus werd er een afspraak gemaakt dat alleen voor Marokkaanse agenten de deur af en toe wordt opengemaakt maar die blanko’s moesten dus buiten blijven. Uhu uhu. Logisch, dan doe je wat elke agent die instaat voor de veiligheid van Nederlandse burgers zou doen toch; schouders ophalen, beetje de andere kant op turen en zeggen ‘ik ken niks doen’. Verder is het allemaal geen echt nieuws, want GeenStijl & Ome Carel roepen het al jaren. Maar hee. De moskeevoorzitter Mahmoud el-Shershaby, ontkent alles en kent niemand op de foto. Dus dan zullen wij er wel naast zitten. Hier 't hele verhaal nog maar eens (pdf). Mevrouw Halsema. Als u coffeeshops dicht kunt spijkerpistolen*, kunt u ook wel een bekende & gekende radicale haatmoskee bulldozeren, toch? TOCH?

UPDATE: Iedereen en politiek Den Haag 'GESCHOKT'

Social

Lalalalalalalalalalaniksaandehand

Social

Reaguursels

Inloggen

" Waarom de moskeen dicht? Wat ga je daarmee bereiken? Ik denk dat je eerder toenadering zou moeten zoeken tot die moskee voor een open gesprek. Als die moskee sluit dan zijn al die mensen hun plekje kwijt en kan het alleen maar erger worden. "
.
Natuurlijk precies wat ik dacht lekker dreigen...
Weet je wat liever nu even ellende wat nog eventueel te happen is dan uitstellen tot het te laat is.
.
Alle tenten die haat verspreiden ook al is het maar tegen joden, of homo's.
Deuren dicht en platwalsen of er een synagoog van maken.

Rene046 | 04-08-18 | 01:36 | 1

Door hun dreigementen dat hun aanhang in de stad de boel kort en klein maken is precies waarom Den Haag nu al meer dan 4 jaar niet ingrijpt.. nu zijn de Nederlanders het zat. stamp die Extreem islamitische dictators het land uit. En geef in gods naam 1 goed en duidelijk voorbeeld door deze haat huizen te sluiten, dat wij er niet van gediend zijn,.... 1 voorbeeld.

Rene046 | 04-08-18 | 01:42

Je kan natuurlijk Joden uit een Synagoge jagen, maar geen Moslims uit een Moskee. Blasphemia met vooral veel mia.
Het schijnt dat Queen Elisabeth een afstammelinge is van de prophet:
Wat vind die eigenlijk ervan en nu dan de hamvraag: komt ze ook voor de schade op?

MistaRazista | 04-08-18 | 00:23

Wat mankeert er aan om een stelletje soldaten erop af te sturen?

MoonBeebe | 03-08-18 | 18:49
-weggejorist-
Buttcoins | 03-08-18 | 18:34

Burgemeester Halsema en korpscommandant Pieter-Jaap Aalbersberg plegen Zwaar verwijtbaar plichtsverzuim. Zij brengen willens en wetens levens van burgers in gevaar. Direct aftreden geëist. Dit is volstrekt onacceptabel. Ze moeten ook worden vervolgd voor deze misdaad.

Rheia | 03-08-18 | 17:57

"Nederlandse agenten zijn er niet welkom, Marokkaanse wel."
Waar zijn alle racisme roepers nu? Hallo Femke. ZEG HET!!!

Rheia | 03-08-18 | 17:23

Inderdaad een coffeeshop dichttimmeren een kroeg sluiten wanneer er een handgranaat op de stoep ligt. Maar dat geteisem kan doen en laten wat ze willen, kut politici.

taylor 1000 | 03-08-18 | 17:19

Als justitie clubhuizen van motorclubs kan sluiten en die clubs verbieden dan moet dat toch ook met salafistische moskeeën kunnen. Gewwoon een kwestie van willen, niet van kunnen.

BonSens | 03-08-18 | 16:48

Misschien moet de Haagse politiek verplicht worden om Geenstijl te lezen en iedere week te behandelen. Dan zijn ze niet telkens zo geschokt als na twee jaar bekend wordt wat ze al twee jaar geleden hadden kunnen lezen.

echtpaul | 03-08-18 | 16:21

Blijf alstublieft, Achmed. Ik weet, de witte man is slecht en heeft geen ziel. Hij heeft schuld aan de oorlog in Syrie. Moeten wij jou meer geld geven? Hoeveel meer geld wil je nog, zodat je blijft. Vertel meer over jouw mooie geloof. Wij betalen jou wel. Ook jij geeft ons de kans om te deugen.

Avin | 03-08-18 | 14:49

Stel ik pleeg een terroristische daad - of ik ben betrapt op het voorbereiden ervan. De politie wil vervolgens een inval bij me doen. "Nee, daar komt niets van in", roep ik dan, "omdat ik homo ben mogen er alleen homo-agenten mijn huis binnenkomen". De politie schrikt even terug, beraadt zich enkele maanden en geeft dan toe; ze stuurt enkele vriendelijke, erkende homo-agenten bij mij op de thee om met mij "in gesprek te gaan".

"De deur van de moskee gaat alleen af en toe open voor Marokkaanse agenten".

We. Zijn. Hier. Hele. Maal. De. Weg. Kwijt.

Wie is in dit land nu godverdomme de baas?! De kudt-moslim in zijn muffe soepjurk of de politie? De autochtone Nederlander of de kudt-Marokkaan?

Het moet maar eens afgelopen zijn met dat "tegemoet komen". Met dat "in gesprek gaan". Heel Nederland, inclusief politie, justitie en overheid is een soort buurthuis uit de jaren '70 geworden met bloemetjes-graffiti op de buitenmuur.

Behandel dat rattenhol in West als het verzamelhok van een criminele en/of terroristische organisatie, stuur er een detachement blanke, Hollandse agenten op af met de schoenen vooral aan, en niet-begrensde MP5's in de aanslag.

Peter Emile | 03-08-18 | 14:48

Meer dan de helft heeft LINKS gestemt . Dus we moeten nu niet discrimineren. Totdat er wat gebeurd ,dan zijn de linkse NIET thuis!

brandewijntje | 03-08-18 | 14:41

We leven in een vrije open samenleving, zo'n moskee is niets meer dan een clubhuis en moet ook niet groter gemaakt worden. Mochten anti democratische organisaties voet aan de grond krijgen binnen zo'n moskee stuit dat op weerstand of niet. Daarom hoor je ook niets over sommige andere moskeeen.

Mocht er geen weerstand komen en je buurman stapt zo'n moskee binnen waar hij hoort dat hij jou hoofd moet afhakken, dan kan hij maar een consequentie daaruit trekken. Daar geen voet meer binnenzetten.

Eerlijk gezegd verwacht ik ook dat dat gebeurd. Wie wil er met zo'n psychopaat geassocieerd worden? Lekker laten zitten en prediken daar en die moskeeen kunnen volgd jaar allemaal dicht omdat er geen hond meer komt.

LinkeLotje | 03-08-18 | 14:34

Lees "de vierde wereldoorlog, het pad van Marx naar Allah" van Peter Siebelt. Pag. 277-285 zijn geheel gewijd aan de Al Taweed moskee. Het boek kwam op de markt in 2005. Toen speelde het extremisme in Al Tawheed al heel lang. Minister Donner heeft zich ermee bemoeid, Verdonk, Wilders, Aboutaleb, de Amsterdomse burgervaders, de politie, de AIVD, Geen Stijl etc.
De moskee is vanaf haar stichting een broedplaats geweest van geweldadige extremisten. De zelfmoordpiloten van 9/11 kwamen er om te bidden evenals de Hofstadgroep. En ja, overal dwarsverbindingen met allerlei stichtingen en fondsen en netwerken zoals marokko.nl. Diverse keren kwam de moskee na politie invallen in het nieuws waarbij allerlei gewelddadige jihadmaterialen in beslag werden genomen zoals de trilogie "De weg van de moslim" waarin werd opgeroepen tot de gewapende heilige oorlog tegen ongelovigen, 't slaan van vrouwen, executeren van homosexuelen en van afvallige moslims. In de boeken werden de volgelingen opgeroepen ( )... zich te bekwamen in de vechtkunst niet slechts defensief, doch ook offensief, omdat het woord van Allah het hoogste is en om rechtvaardigheid en zachtmoedigheid (!!) op aarde te verspreiden. Want de islam is altijd superieur (pag. 281). Hun kinderen werden geleerd om wraak te nemen op onrechtplegende vijanden. Er werden fimpjes in beslag genomen met gruwelijke beelden van executies. (We hebben het hier over de periode 2000-2005).
Er is een hele lange lijst van onregelmatigheden, staatsondermijnende leringen, gedrag, haatzaaien, teveel om op te noemen. De toenmalige hoofdofficier van justitie, Leo de Wit, liet destijds weten dat “het onderzoek naar Al Tahweet nog gaande was”. De toenmalige minister Donner beloofde, gesteund door de PvdA, liet vervolgens weten dat “er vervolgstappen kwamen maar dat ingrijpende maatregelen waarbij grondrechten in het geding kwamen, met grote voorzichtigheid moest worden toegepast”. (pag. 284). De schrijver Peter Siebelt eindigt dit stukje dan ook met de opmerking “De uitkomst laat zich raden…”.
En wij, wij worden verraden door onze eigen bewindslieden die dit soort gewetenloze mensen hun gang laten gaan.
www.bol.com//p/de-vierde-wereldoorlog...

matrixbluepill | 03-08-18 | 14:07 | 1

Er zaten voor 2000 al politici in de deelraad oud west en die wisten al te vertellen dat het goed fout zat. Maar werd weggewuifd door de PvdA en groen links.

taylor 1000 | 03-08-18 | 17:22

Deze ellende schokt niemand meer in NL want elk kind weet dat allang.
Wat ons wel schokt is dat de Haagse apenhrul pretendeert geschokt te zijn; dus doen net alsof ze het niet wisten.
Ergo, twee mogelijkheden:
1/ de overheid is een stelletje smerige schandeljke huichelaars
2/ ze zijn te dom en incompetent om dit land te mogen regeren
Ik denk beide!

telelezer | 03-08-18 | 14:06 | 2

apenhrul= apenheul

telelezer | 03-08-18 | 14:10

Hear, hear!

benjeallanggek | 03-08-18 | 14:42

Het sluiten zal idd niet snel gebeuren.
Nu weten we wat zich daar afspeeld en daarom is de foto ook aangepast, zodat die heren moslimterroristen die daar zitten niet gelijk kunnen achterhalen, wie de foto genomen heeft. Anders ligt er binnenkort weer een afgehakt hoofd voor een theeshop.
Bij sluiting ben je dat grootendeels kwijt en moet men weer opnieuw informanten gaan recruteren en dat kan tijden en tijden duren, voor je weer zicht en gehoor hebt binnen dat haatbolwerk van de "vijand" van Onze democratie. Het zou idd anders zijn, wanneer al de moskee's gesloten/afgebroken zouden worden, daar ze overduidelijk een gevaar vormen voor onze cultuur/democratie/vrijheid en ons leven.

Theo-Pim-Riv | 03-08-18 | 14:01

Het sluiten van zo'n moskee zal geen terrorist tegenhouden. Het sluiten van de grenzen ook niet trouwens. Zij komen toch wel illegaal binnen.

Lekker iedereen zijn gang laten gaan in zo'n moskee en alles laten zeggen wat zij maar willen. Dan zijn ze zo leeg.

LinkeLotje | 03-08-18 | 13:44 | 1

LinkeLotje | 03-08-18 | 13:44
Integendeel, nergens waar ook ter wereld loopt de moskee leeg waar de kernwaarden van de islam gepredikt worden. Die kernwaarden zijn: Islam moet de wereld domineren ten kostte van alles, maar vooral door jihad, terreur, discriminatie, liegen en bedriegen geloofsdwang en sharia wetgeving. De koran is heilig en kan niet verbetert of verandert worden.
Alle moslims in Belgie steunden de terroristen in hun haatmisdaden. Geen moslim liep weg of waarschuwde de autoriteiten want dat wordt als verraad aan de ongelovigen gezien , en daar staat de doodstraf op....
Een goede islam is een verdwenen islam. Onbegrijpelijk dat deze gevaarlijke criminele organisatie nog niet verboden is terwijl de motorclub padvinders gelijk verboden worden. Grenzen dicht helpt altijd. Kijk naar Hongarije of Japan...

dijkbewaker | 03-08-18 | 14:58

Niets over dit item op het staatsjournaal van 13.00 uur. Wordt weer verzwegen, speelt anders de PVV in de kaart. Wat zal Diane Stax hier nou zelf van vinden ??

gerritdirk | 03-08-18 | 13:43 | 2

Het is immers allemaal de schuld van Wilders, daarom zij ze terrorist geworden; oh ja dat en ook een slechte jeugd natuurlijk.

telelezer | 03-08-18 | 14:08

Internet-only aangevraagd, viva la Chromecast.

rightwing | 03-08-18 | 14:21

Benieuwd hoe Wijnand Onkruit/Milieudefensie/Campagneleider Groen Links/RaRa, Ekmef Ameslah gaat leiden in deze kwestie. Wat mag zij nu van hem doen en wat niet, dat zijn de grote vragen.

Slurfje | 03-08-18 | 13:22

Wat is er met de in het topic aangehaalde 'hele verhaal'-linkje, want er verschijnt niks...?

De waard zijn gast | 03-08-18 | 13:19 | 1

Dat is een .pdf bestand. Misschien staat je browser zo ingesteld dat die zonder popup-window meteen in je download map terechtkomt?

obominotie | 03-08-18 | 13:24

Bij een volgende politie controle wil ik alleen door een oer-Hollandse autochtone agent met één paspoort aangesproken worden.

VanGeuzen | 03-08-18 | 13:17 | 1

Ekmef Ameslah gaat juist het kopvod doordrukken bij de islammerdam politie.

Slurfje | 03-08-18 | 13:23

Ik zit dan al die reacties te lezen, van oprechte bezorgdheid tot deathsquad oplossingen , erg opvallend en zorgwekkend. Bloedlust.
Maar altijd is er weer die troost van die ene naam die alles wegvaagt door er simpelweg te zijn; DRUMPIET.
Dank.

Hensmunter69 | 03-08-18 | 13:11 | 2

Sorry maar t is DeugPiet voor intimi.

schoon-schip-maken | 03-08-18 | 13:13

En zo is het bewijs geleverd dat twee personen samen al een deugbubbel kunnen vormen! Gezellig hoor!

benjeallanggek | 03-08-18 | 13:41

Afgelopen mei hield Fawaz Jneid, de imam die Mohamed B. aanzette tot de slachtpartij op van Gogh, nog een fijne preek in die gezellige haathut. Wilders deed in 2006 al kamervragen over deze ophitser maar ondertussen loopt hij nog gezellig rond in Nederland. Ondertussen wordt de Hollandse klootjesvolk op alle fronten aangepakt.
www.at5.nl/artikelen/182598/onderzoek...
zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-20...

AntonJensen | 03-08-18 | 13:11 | 1

@AntonJensen | 03-08-18 | 13:11 |
Dé Hollandse klootjesvolk!? Ik denk dat u een ander lidwoord zoekt...

*Groene Boekje voor beginners overhandigen doet*

Sjefke7807 | 03-08-18 | 13:30

En correct Links balen dat alles naar buiten is gekomen....

De Ana(a)list | 03-08-18 | 13:10

Zucht....... je verwacht het niet......

Slipsnifter | 03-08-18 | 13:07

Links Amsterdam laat zien dat ze niet compleet waardeloos zijn, ze zijn uitstekend bezig als slecht voorbeeld.

donkieshot | 03-08-18 | 13:04

Engin Baydar (tweet) is een echte muzelman. Gaat meteen weer dreigen d.m.v. verhuld taalgebruik

lightpole | 03-08-18 | 12:57 | 1

Nee, niet sluiten anders wordt het erger! Angst hebben voor..., dus laten we fijn buigen. Wie is hier nu eigenlijk f#cking de baas?

OR-lid | 03-08-18 | 13:53

Doen wat Hiddema had voorgesteld: als je die hele club het plaatje "criminele organisatie" geeft kun je gewoon een inval doen om alles aan het licht te brengen.

zwarte_weduwe | 03-08-18 | 12:53 | 1

De hele islam is een criminele organisatie. De grootste internationale criminele organisatie ter wereld, wel te verstaan.
Waar de islam zich grootschalig mee bezig houdt, verschilt in niets van welke grote criminele organisatie dan ook: fraude, belasting-ontduiking, illegale wapenhandel, grootschalige handel in drugs, witwas-praktijken via zogenaamde goede doelen, intimidatie, bedreiging, moord en massamoord en terrorisme op wereldwijde schaal.
Nogmaals: een Colombiaans drugs-kartel is er niks bij.

En dan heb ik het nog niet eens over de verspreiding van haat, analfabetisme, domheid & onwetendheid, primitief bijgeloof, cultuurbarbarij, tweedracht, sociale instabiliteit en armoede. Waarvan vervolgens alles & iedereen, behalve de islam en zijn aanhangers, de schuld krijgt.

Peter Emile | 03-08-18 | 14:32

In een rechtsstaat zou deze moskee allang tegen de vlakte gesloopt zijn, alle bezoekers gedeporteerd dan wel in een strafkamp gezet, en de moskeebestuurders samen met de corrupte agenten geexecuteerd.

obominotie | 03-08-18 | 12:48 | 2

Waarom niet alles in 1 keer?
Dan volsta je met op t juiste moment tegen de vlakte gooien..

schoon-schip-maken | 03-08-18 | 12:55

De paus denkt daar anders over, maar mensen naar de 'hel' sturen schijnt dan wel op instemming te mogen rekenen. Misschien via SpaceX?!

OR-lid | 03-08-18 | 13:57

Geschokt, net zo'n uitgehold woord als racisme.

Yperiet | 03-08-18 | 12:46

Linkse of rechtse burgemeester zou niet uit mogen maken. Als er foute dingen gebeuren dient een bestuurder te besturen. En in dit geval dus in te grijpen.

Muziekman | 03-08-18 | 12:44 | 1

Daar moet je wel een bestuurder voor hebben, niet een omhoog gevallen groenslinksige tuthola voor wie het partijkartel nog een baantje moest vinden.

B.Spiritus | 03-08-18 | 13:09

Dit wist men, maar nu het naar buiten komt is iedereen ineens geschokt. Hoeveel wordt er onder de pet gehouden? Ik denk meer dan genoeg om o.a. een landelijk besef te krijgen dat de multi culti samenleving een fout is geweest. Dus als je over gevoelige info bezit zou je dat hypothetisch kunnen lekken om ons land misschien nog te redden. Dat allemaal hypothetisch natuurlijk wink wink.

rhov-ion | 03-08-18 | 12:40

Zie net Dennis Honing over straat lopen.
Kijkt toch een beetje bedachtzaam om zich heen, die voelt zich van beide zijden niet echt gewaardeerd, dat is duidelijk.

Moeilijk, zo'n identiteitscrisis..

schoon-schip-maken | 03-08-18 | 12:40 | 1

moet ie niet werken dan?

Slurfje | 03-08-18 | 13:24

Wat iedereen al lang wist komt nu in het nieuws met keihard bewijs. En dan toont de politiek in Den Haag voor de goegemeente traditiegetrouw "geschokt". Sluiten zeggen een aantal partijen nu. Dat had al lang moeten gebeuren. Maar meer dan dat: degenen die dit toestonden en erbij wegkeken moeten eveneens het veld ruimen, want totaal ongeschikt voor de handhaving van de openbare orde. Pas als de politiek ook dat vanuit Den Haag eist wordt men weer iets geloofwaardiger.

Angelica | 03-08-18 | 12:39

CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg is geschokt door het verhaal over de salafistische moskee in Amsterdam: „Religie mag geen dekmantel zijn van terrorisme en ernstige radicalisering. Zo ver rijkt de godsdienstvrijheid niet.”
De christendemocraat vindt dat de overheid niet langer mag wegkijken. „Jaren geleden heb ik al eens gepleit voor het sluiten en ontmantelen van dergelijke gebedshuizen.
Bron: telegraaf.
-------
Wat een onzin.
Het CDA was en is een enorme islam pleitbezorger. Net nog Hannie v Leeuwen horen fulmineren tegen een samenwerking met de PVV. Niet de islam is gevaarlijk, nee, de PVV en islam critici... zijn gevaarlijk en ongewenst in Nederland.... 40 jaar wegkijken en de islam alle medewerking verlenen om zich in het hart van onze samenleving te nestelen was en is het beleid van " onze politici" met het CDA voorop. Nu zijn ze opeens geschokt omdat de islam haar ware gezicht een klein beetje toont. Wel, dit wist iedereen die een heel klein beetje nadenkt over de islam. De jihad, wreedheid en terreur hoort bij de islam. Sterker nog, het is het fundament.... Dus nu wel samenwerken met de PVV, en Wilders met terugwerkende kracht gelijk geven??

dijkbewaker | 03-08-18 | 12:30 | 2

Precies. Madeleintje loopt weer eens te liegen. Dit soort fundamentalistische christenhonden zijn bijna net zo erg als salafisten.

obominotie | 03-08-18 | 12:52

Zo is het. En met de CU en SGP komt er nooit een einde aan bijzonder onderwijs en kunnen de religekkies rustig doorgaan met hun waanideeën wat de moslim extremisten perfect weten.

Trumme | 03-08-18 | 14:34

Maar nu even serieus, ik hoop dat het nog erger wordt, zo erg, dat de linksche elitemenschjes zitten te poepen van angst in hun bakfietsjes, misschien , heel misschien gaan we het dan eens serieus oplossen.

Theo-Pim-Riv | 03-08-18 | 12:30 | 2

De ontkenningsfase zit daar veels te diep voor.

halfvolle glas | 03-08-18 | 12:39

Ik weet niet. Moslim-extremisten weten donders goed dat ze beter een bloederige aanslag kunnen plegen op een PVV of FVD doelwit dan op hun VVD/CDA/PvdA/D66 beschermheren. In Turkije zag je dezelfde samenwerking tussen IS en de AKP, en waren de meeste terreuraanslagen gericht tegen vijanden van de AKP.

obominotie | 03-08-18 | 12:57

De Linsche schmiechten noemen dit dan ironisch, maar welk feit <- is niet waar?

Theo-Pim-Riv | 03-08-18 | 12:24

He fem en ander links gespuis: "dat het geloof ervoor kan zorgen dat je je goed voelt, dat het je leven betekenis geeft, maakt het nog niet waar."

Bill Cosby | 03-08-18 | 12:13 | 1

Tjemig de Pemig, hoe moet Linksch dit nu weer downplayen en wat heeft Fatima Elastiek hier voor commentaar op?

Theo-Pim-Riv | 03-08-18 | 12:27

verrassend weer... kuch,kuch.. proest!
Eerst zijn het de wegkijkers die het probleem veroorzaken. En als het straks moet worden aangepakt, mogen anderen het wel weer oplossen.
*ontzettend moe van links (plus VVD, plus SJW's, plus etc.) wordt*

benjeallanggek | 03-08-18 | 12:11

Glas Plas Was

met klem | 03-08-18 | 12:09 | 1

Aus Wausch Penthouse.

Theo-Pim-Riv | 03-08-18 | 12:27

Ik vind dat je een zelfmoordterrorist die zichzelf opgeblazen heeft altijd een tweede kans moet geven.

Alleycat | 03-08-18 | 12:07

Goh, dat het zo makkelijk is tegenwoordig; je houdt gewoon de deur dicht voor de Nederlandse politie en vraagt.... pardon,.. eist vervolgens of er iemand gestuurd kan worden die 'Marokkaan' is, of, wat ik eigenlijk vermoed; een hun bekende broeder.

Ten tijde van de 'Werkgroep Cartoonproblematiek' ging dat heel anders, herinner ik me nog goed. Maar dat betrof natuurlijk veel gevaarlijkere types; cartoonisten.

Misschien kan Femke nu een 'werkgroep moskeeproblematiek' oprichten, want al die onderzoeken die maar gestart worden leiden tot niets en geven de moskeeganger wéér meer de tijd om vanalles te onder de bidkleedjes te vegen.

Maar misschien is dat juist wel de opzet; dan kan er ook minder gevonden worden en valt het probleem weer ontstellend mee.

Yumi | 03-08-18 | 12:02 | 1

Geachte dienaren van hermandad, ik wens in het vervolg alleen nog maar aangesproken te worden door heteroseksuele donkerblonde vrouwelijke agenten. Ik mag aannemen dat als er voor een gebedshuis kan worden afgeweken van de art. 1 dit ook voor mij geldt.

Gelieve hier in u werving en selectiebeleid rekening mee te houden.

Der Doktor | 03-08-18 | 13:00

Ik lees na de kop niet eens verder meer. Dit is alle logica en redelijkheid al lang voorbij. Choose your battles.

Jahowiseffe | 03-08-18 | 11:58

Dit is echt bizar. Als je als hardwerkende ondernemer de pech hebt dat iemand een handgranaat voor je deur legt gaat je zaak dicht zonder dat je weerwoord kan voeren. Maar granaatgooiers hebben veilig onderdak in de moskee?

Simon_GS | 03-08-18 | 11:52

Alleen deze slappe regering weg stemmen kan dit land nog redden.

Therapietje | 03-08-18 | 11:50

Dit soort vijanden in je midden tolereren is niet beschaafd.
Dit soort vijanden in je midden tolereren is een teken van zwakzinnigheid.
Islam is geen ongeneeselijke kanker die niet te verwijderen valt.
Het probleem is dat onze beschaving dement aan het worden is

Rest In Privacy | 03-08-18 | 11:44 | 4

We hebben het te lang te goed gehad, en dat geldt voor heel West-Europa. Als we al ergens energie in willen steken dat moet het meteen resultaat opleveren in de vorm van meer geld. Voor auto, vakantie en uitgaan, of de nieuwste Samsung c.q. iPad.

Ook onze regering kijkt niet verder dan vier jaar, ook al claimen ze een langere periode. Zelfs een jaar voorspellen lukt maar zelden. Het CPB kleunt regelmatig episch mis. Maar daar hoor je niemand over.

Ik begin het gevoel te krijgen dat de democratie geen oplossingen meer kan bieden tegen de problemen van deze en komende tijd. Het resultaat zal geen wereldoorlog zijn, maar op zijn minst een burgeroorlog. Maar goed, dat duurt zeker langer dan vijf jaar, en dus is de dreiging non-existent.

Jahowiseffe | 03-08-18 | 12:09

@jahowiseffe&"langer dan vijf jaar":
Een voortdurende strijd tussen allerlei steeds wisselende groepen met als alternatief een wereld revolutie, Lev Bronstein merkte het al in 1915 op (Krieg in Permanenz oder Revolution).
Hij bedoelde natuurlijk de Marxisitische wereld revolutie, inmiddels is men van koers gewijzigd en wordt het de Islamitische variant.
Eerst worden de onderklassen geabsorbeerd, terwijl de (blanke) middenklassen zichzelf al opheffen. Daarna zijn er voor de mogelijk niet goed meewerkende elites windmolens mochten er niet voldoende hijskranen beschikbaar zijn.

kindapaas | 03-08-18 | 12:29

Mazzelstof
Ja klopt. maar ik wilde de metafoor met het lichaam vasthouden.\

En wat betreft die 4 of vijf jaar. Het klopt dat er niet ingegrepen wordt omdat de beleidsmakers denken dat het hun tijd wel zal duren.
Na hun de zondvloed.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Begrijpt die slappe hap daar in Amsterdam dit spreekwoord niet of zijn ze werkelijk zo dom? Als ze NL'se agenten niet binnen willen laten? Dan stamp je de deur in! Haatzaaien zodat de rechtstaat ondermijnt wordt? dan sluit je de tent!

tragic1911 | 03-08-18 | 11:42 | 2

Gelukkig mag de Nederlandse politie wel naar binnen als de iftar gevierd wordt.... zo erg is het dus nog niet, toch?

Yumi | 03-08-18 | 12:06

Denk hieraan terug, de eerstvolgende keer dat er agenten omkomen bij een islamitische terreuraanslag. Missen we echt veel aan zulke agenten?

obominotie | 03-08-18 | 13:28

In Nederland laat de politie zich dus de toegang ontzeggen door religieus gemankeerden, En staat dus toe dat onder het mom van godsdienstvrijheid misdrijven beraamd en gepleegd worden.
Gemeente in dit geval A'dam faciliteert , downplayed, en houdt bvk. informatie onder de pet. Sterker nog creëert onder leiding van de gezalfde Van der Laan geheime fondsen en missies die ze God beter het door zelfverklaarde experts en deze religieus gemankeerde laten runnen. Als de boel ontploft en de rotzooi zichtbaar wordt, wordt er door getracht door o.a. herplaatsingen, bespelen van incompetente en niet kritische gemeenteraadsleden en "bevriende" media deze zo snel mogelijk toe te dekken.
Diezelfde politie werft vervolgens lustig onder deze gemankeerden om een afspiegeling van de maatschappij te kunnen zijn. Werken dus actief mee aan het vormen van een 5e colonne die niet te beroerd is om geclassificeerde info te delen met derden / onderzoeksdoelwitten en hanteert voor deze groep andere criteria. Voorbeelden te over, denk bv aan lekken aan een moskeebestuur en de dienst persoonsbescherming waar de rotte Marrokaanse appeltjes uit de boom lazeren als je er aan schut.
Bewust misdadig incompetent zomaar een van kwalificaties die mij te binnen schiet zeker als ik ook nog hoor dat Halsema het lekken wil laten onderzoeken. Kortom de boodschapper moet aangepakt worden, aan de boodschap wenst ze haar tengels niet te branden, zeer klassiek regentengedrag door een burgemeester die op basis van haar geslacht en politieke voorkeur gekozen is waaraan het criterium geschikt vanwege.........(lijst met competenties) ondergeschikt is gemaakt.
Ben alleen wel bang dat dit niet alleen meer met het aangeven van een andere voorkeur in het stemhok recht te trekken is.

bwanabanjo | 03-08-18 | 11:42 | 4

Mocht de politie, om wat voor reden dan ook, mijn huis willen betreden, dan vraag ik om een Marokkaanse politieagent...

Jahowiseffe | 03-08-18 | 12:31

# Yumi, top 600 is ook al opgeschaald, tegenwoordig hebben ze het over de top 1000 en dat is niet om te dollen.

bwanabanjo | 03-08-18 | 12:53

bwanabanjo | 03-08-18 | 12:53

oh my..., dat is snel gegaan dan, in 2011 begonnen ze deze 600 'hard aan te pakken, van de straat te halen', dat is ook al zo goed gelukt.. blijkbaar...

Het genereert wel veel banen; aangezien ieder veelpleger een persoonlijke regisseur krijgt, die helpt ' op de juiste manier met straf en zorg'.. lees ik net.

Zij krijgen dus wel persoonlijke zorg, dat ligt toch anders in de zorgsector, als slachtoffer van zo'n zware misdadiger krijg je toch minder aandacht en zorg over het algemeen, want tja, het geld kan maar 1 keer uitgegeven worden en de top600tot1000 komt eerst, ook al is dat dweilen met de immigratiekraan open.

Yumi | 03-08-18 | 14:03
▼ 1 antwoord verborgen

Halsema die zelf met volle overtuiging (tegen de PVV) niets, maar dan ook helemaal niets tegen de islamisering heeft willen te doen met een motie 36: -uit te dragen dat het tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid is. Moet nou Wilders gelijk geven en wel iets tegen de islamisering gaan doen??
IK dacht het niet. De aards luie linkse Halsema wat betreft de islam zal eerder nog meer geld aan de islam overhandigen omdat ze denkt dat radicalisering door racisme, discriminatie en achterstelling komt. Dus nog meer islam vertroetelen wordt de remedie!! Want dan komt alles goed...
Dom links zal nooit de ernst van de islam vatten integendeel, de hetze is tegen islamcritici...

dijkbewaker | 03-08-18 | 11:34

Sinds wanneer bepaalt een organisatie zelf welke agenten wel en niet aan de deur mogen komen?
Kan ik zelf ook bepalen dat ik alleen maar door blanke agenten wil worden aangesproken?
Dat een politie organisatie überhaupt dit soort afspraken maakt lijkt mij voldoende grond om de politietop op staande voet te ontslaan.

Franker | 03-08-18 | 11:33 | 1

In NL kan álles. Nou ja, niet voor de autochtoon dan.

Het is allemaal niet meer te geloven. Maar goed: we stemmen, en we laten het gebeuren, dus onze beurt is voorbij!

Jahowiseffe | 03-08-18 | 12:37

..... is Hysterie!!!

Cobalt bomb | 03-08-18 | 11:33

En motorclubs aan pakken durven ze wel, maar zo`n haat tempel met de grond gelijk te maken durven ze niet. Ze moeten leren prioriteiten te stellen.
Stuur de ME er maar naar toe voor leuk oefen dagje, en daarna de sloopkogel de doorheen, of misschien leuke plek voor een nieuwe synagoge.

Free will | 03-08-18 | 11:32 | 1

Ben 't met u eens. Als men een grote vlag met MC op die haatkerk zou plakken zou 't probleem snel opgelost zijn

just another liberal | 03-08-18 | 11:38

Is de aap nu uit de mouw?
Nog niet helemaal.
De Stad waar een idioot, die heel lang burgemeester was,alles fout deed wat maar fout kon gaan.
Waar nu weer een idioot burgemeester is die het medialek belangrijker vindt dan de getoonde feiten.
Zo,n stad zou direct onder curatele moeten.
En alle gerelateerde subsidies stoppen en de haters de bak in.

pejoar | 03-08-18 | 11:30

Ja, Job Cohen heeft de boel toch maar lekker "bij elkaar gehouden"

Bena | 03-08-18 | 11:27

Nee maar die gekke Geert die een stockfoto plaatst. Dat is me daar een portie grappig. Och och och.
De enige die dit gevaar juist in schat! Elke keer weer laten moslims zien dat dit gedachtegoed getolereerd wordt in hun midden. Wat de vraag op doet rijzen: is dit hun gedachtegoed?!? Het antwoord denk ik weten we allemaal wel..

dyslexieman | 03-08-18 | 11:24 | 1

De vraag stellen is hem beantwoorden...

Sjefke7807 | 03-08-18 | 12:41

Zo raar dat rascisme alleen van blanke mensen komt. Als een openbare instelling Nederlandse agenten niet toelaat en Marokaanse wel is het geen rascisme? Heel vreemd.

w@rrIOr | 03-08-18 | 11:24 | 1

Bizar,er zijn geen woorden voor.
En racisme komt niet alleen van blanke mensen.

pejoar | 03-08-18 | 11:37

Sluiting van moskee is idd zinloos. Exucutie van dit soort gespuis daarentegen is een zeer degelijke oplossing.
Geeft ook een helder signaal naar de islamitische gemeenschap. Doe lekker je ding 't staat je vrij. Maar ga je extremist terrorist dan ben je op een versneld enkeltje 34 bejaarde maagden

just another liberal | 03-08-18 | 11:12 | 3

Een moskee is slechts een gebouw. Een tastbaar symptoom van de kanker die in de samenleving woedt. Een moskee platgooien is dus symptoom bestrijding.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 11:55

Je kan executeren wat je wilt, maar je produceert er alleen maar martelaren mee. Een beetje moslim zit er niet mee... Het is als het doodtrappen van één kakkerlak. Als je effectief wil executeren dan zal dat eerst in eigen gelederen (in politiek en bestuur) moeten gebeuren, maar dan veranderen we in een land dat we niet willen zijn. Er zijn geen oplossingen meer voor het wereldwijde islam probleem, althans geen sympathieke. Het zal wel weer neerkomen op waar het uiteindelijk altijd op neerkomt: wie kan zichzelf het beste verdedigen.
Wordt dat de seculiere samenleving?

Jahowiseffe | 03-08-18 | 12:21

@Jahowiseffe | 03-08-18 | 12:21 |
"Het zal wel weer neerkomen op waar het uiteindelijk altijd op neerkomt: wie kan zichzelf het beste verdedigen.
Wordt dat de seculiere samenleving?"

Dat hoop ik van harte, for all our sakes. Want het alternatief kunnen we in het M.O. en omstreken aanschouwen. En ik weet niet hoe het met u is, maar persoonlijk voel ik er niet zoveel voor om als Dhimmi door het leven te moeten.

Sjefke7807 | 03-08-18 | 12:45

Er was ooit een tijd, dat zelfs wij vonden dat het sluiten van alle moskeeten een ietwat overdreven ambitie was. We hadden het toen fout.

Pierre Lebon | 03-08-18 | 11:07

Volgens het artikel in de Telegraaf had de Amsterdamse politie hun informatie niet helemaal op een rijtje. Ik denk dat ze heel goed weten wat er zich daar allemaal afspeelt, maar dat het beleid is om dit soort zaken onder het tapijt te vegen. Anders gaan mensen alleen maar weer ‘minder’ roepen en Wilders stemmen, dat moeten we toch niet willen met z’n allen!

kunstliefhebber | 03-08-18 | 11:03 | 2

En ik denk dat u het spelletje helemaal door hebt!

Lupuslupus | 03-08-18 | 11:09

Dit is niet alleen in Amsterdam of de randstad bezig. Wat ik en anderen al vaker roepen, dit griezelige wegkijken en beleid daarop voeren komt ook hier voor. Mossels hebben maar een plan. Linksom, rechtsom, via leugens of desnoods met geweld, zij gaan de macht krijgen. Zei een of andere fascist van denk laatst niet dat wij Nederlanders konden oprotten, als we niet met mossels kunnen omgaan? We gaan eraan, en dat is de taak van elke mossel. Geen dissidenten!

lokoolokie | 03-08-18 | 13:30

@GroenLinks en/of Antifa. Is dit niet puur racisme van die moskee? Alleen gekleurde agenten toelaten. Joehoe, waar zijn jullie met je moraal?

van heinde en verre | 03-08-18 | 11:01 | 3

Antifa en een groot deel van Groenlinks zijn zeer jonge mensen. Kinderen nog. Die moeten links en naief zijn, anders hebben ze zich niet goed ontwikkeld. Over een jaartje of tien worden ze rechts. Zie het maar als rupsen die nog vlinders moeten worden. Rupsen zijn lelijk, maar uiteindelijk komt het wel goed.

BrabantsVerzet | 03-08-18 | 11:09

Uiteindelijk komt het wel goed???!! Nou jà zèg. Het komt helemaal niet goed, al jaren niet, het wordt alleen maar erger en daarom zitten we nu in de shit.

Lupuslupus | 03-08-18 | 11:11

@BrabantsVerzet | 03-08-18 | 11:09: Ik help het hopen, maar ik ken best wat mensen die het stadium van verrechtsing compleet overgeslagen hebben. Kunnen ze ook makkelijk, want ze hebben hele goede banen en kunnen zich daardoor lekker links gedragen. Deze mensen gaan helemaal niet rechts denken. Stel je voor, er komt ineens een asielzoeker naast je wonen. Dat gaat dus niet gebeuren.

lokoolokie | 03-08-18 | 13:47

Wanneer gaan we nou eens beginnen met het sluiten en tot de grond toe afbreken van moskeeën? Te beginnen met elke moskee die betrapt is op haatzaaien en terroristische activiteiten, maar uiteindelijk gewoon allemaal. Een moskee is bij uitstek de oorzaak van niet integreren, want het houdt de mensen gehersenspoeld en strikt in het islamitische gareel. Dit is natuurlijk ook precies de strategie van islamverspreidende landen als Saoedie-Arabië en Erdogan-Turkije.
Het sluiten van alle moskeeën zal vanzelf zorgen voor het filteren van de goedwillende moslims die een reële kans maken om hier normaal mee te doen. Dan houden we een groep over waar we waarschijnlijk wel iets mee kunnen. De rest moet gewoon fijn terug naar hun shithole country van oorsprong. Ook de hier geboren kinderen die zich evenmin Nederlander wensen te voelen. Wat zullen ze gelukkig zijn in een streng islamitisch land waar het helemaal gaat zoals ze zo graag willen.

Dr. Snoepjes | 03-08-18 | 11:01 | 2

De islam is hier als 5e colonne; de bezetter. Die gaan dus never nooit meer (vrijwillig) terug.

Lupuslupus | 03-08-18 | 11:13

Klinkt redelijk.

ger1306 | 03-08-18 | 11:39

Land en stad worden bestuurd door naïevelingen die volledig zijn losgezongen van de realiteit. Kan de EU niet ingrijpen om..... oh nee..

NPOlitiekgekleurd | 03-08-18 | 11:01

@Baydar. Die toenadering doen we met een bulldozer. Dan pas een kopje thee.

van heinde en verre | 03-08-18 | 11:00 | 1

Baydar denkt dat we nog steeds achterlijk zijn met zijn 'praten'. Er is met moslims niet te praten. Maar hij is van de 5e colonne, de bezetter, dus logisch dat hij het probeert wanneer je al 40 jaar alles voor elkaar krijgt - met dreigementen - .

Lupuslupus | 03-08-18 | 11:16

Vandaag hierover een kort itempje in het NOS-journaal, in de rubriek 'faits divers': 'amsterdamse moskee bood onderdak aan IS-gangers, meldt de Telegraaf'. De presentatort las het op alsof hij de dagkoersen van Hollandse snijboontjes aan het voorlezen was: gauw door naar 't weerbericht. Terwijl dit toch nieuws is in de categorie: 'Amsterdamse kerk bood onderdak aan RAF-terroristen'...

Zenzeo | 03-08-18 | 10:58 | 2

had je wat anders verwacht van het staatsjournaal?

hxl | 03-08-18 | 11:00

RAF-terroristen zijn blank. Een blanke met een plan is gevaarlijker dan een gekleurd medemens met een plan. Hooguit gaat er een torentje of twee in vlammen op. Blanken maken van een compleet land een parkeerplaats en daar hebben ze niet eens een reden voor nodig.

BrabantsVerzet | 03-08-18 | 11:05

Tot nu toe gaat alles in Amsterdam meteen dicht als er zo'n ding wordt gevonden. Zo moeilijk hoeft het dus niet te zijn. Zo'n ding, jeweetwel, beetje eivormig, soort grote sleutelhanger. Ach, wat is het warm.
Ik voel me een beetje brandhoutje voor de hel vandaag.

Poesmobiel | 03-08-18 | 10:56

Een jaar Trump hier in plaats van Rutte... dat zou niet verkeerd zijn.

sociaal_econoom | 03-08-18 | 10:54 | 1

Hadden we inderdaad maar iemand aan de macht, die Nederland en de Nederlanders op de eerste plaats zet!

benjeallanggek | 03-08-18 | 12:14

Persbericht Femke H. : ' Er is geen greintje bewijs. Amsterdam is een inclusieve genderneutrale artistieke linkse verbindende hoofdstad . Mochten er toch radicale vuurhaarden zijn worden die keihard preventief verstoord en opgeruimd door de driehoek '

HetOorAakel | 03-08-18 | 10:49 | 5

@ger1306 | 03-08-18 | 10:53
Nu.nl wordt uitsluitend bezocht door mensen boven de 70 jaar en lagere ambtenaren.

Beefbus | 03-08-18 | 10:55

ger1306 | 03-08-18 | 10:53
Dat kun je toch ook verwachten van een links krantje, z'n bericht komt ze absoluut niet goed uit.

FreeVogelaar | 03-08-18 | 11:04

beefbus; hahaha.

ger1306 | 03-08-18 | 11:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Sluiten die haat Hut, maar daar is het Nep Parlement niet voor, die luistert alleen naar de ongekozen dictators uit Brussel. En we weten toch, die halen nog meer gevaar naar Europa.

FreeVogelaar | 03-08-18 | 10:46

Halsema: "Onacceptabel".

Cor Netto | 03-08-18 | 10:44 | 2

De enige juiste reactie op het "onacceptabel" van Halsema is: Nou, doe dan godverdomme wat!

BrabantsVerzet | 03-08-18 | 10:46

Ze had het over het medialek

pejoar | 03-08-18 | 12:49

Broeders en zusters: islam is vrede en jihad is de bloemetjes water geven.

Takbir!

HoogToontje | 03-08-18 | 10:43 | 3

Laitik saha!! En straks lekker in de djellaba naar de Moskee, Inchallah!

Rest In Privacy | 03-08-18 | 10:46

Uiteindelijk is de islam kansloos. Moslims vermoorden hoofdzakelijk moslims. Die enkele terreurdaad verandert daar weinig aan. Wat mij echter blijft verbazen, is dat moslims zich nooit af lijken te vragen waarom landen die hoofdzakelijk islamitisch zijn zo in de steek worden gelaten door hun god. Als er geen olie is, die gevonden en verwerkt moet worden door Westerse bedrijven, blijft er van dergelijke landen alleen maar shit over. Maar ja, oorzaak en gevolg, causaal denken, dat lijkt buiten het Westen niet echt aan te slaan.

BrabantsVerzet | 03-08-18 | 10:57

BrabantsVerzet
Helemaal raak ! Toen er (ooit) olie werd gevonden was er in de hele regio nog geen schroevendraaier te vinden. Toen ze eenmaal begrepen dat het geld waard was, en het geld binnenstroomde wisten ze niet hoe snel ze hun landen moesten volpompen met consumptiegoederen, bedacht en gemaakt door dat verfoeide westen. Om te kotsen.

Jahowiseffe | 03-08-18 | 12:50

Overigens is het de Dag van het Bier!

vmk | 03-08-18 | 10:43

In een lieve stad als Amsterdam is ruimte voor alles en iedereen. Hemdullah!

Rest In Privacy | 03-08-18 | 10:42 | 3

Ik heb nooit begrepen waarom Van der Laan zo geprezen werd. Een burgemeester die spreekt van "lieve" mensen en een "lieve" stad speelt een rol. Hij was meer een acteur dan een bestuurder. Geestelijk een lichtgewicht. Net als Obama, die de Nobelprijs kreeg omdat hij een neger is, werd Van der Laan zalig verklaard, omdat hij stervende was.

BrabantsVerzet | 03-08-18 | 10:51

Verbinden betekent in de praktijk vaak wegkijken. Vroeger had je Ed van Thijn, die als burgemeester niet durfde in te grijpen op het Mercatorplein, dat in handen was van Turkse criminelen. Van Thijn wilde namelijk geen 'razzia's' op mensen van buitenlandse afkomst. Tsja, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 10:56

Ed van Thijn was degene die riep Amsterdam is zo tolerant
Compleet media geil
Wegkijken is door hem uitgevonden

Jacktheflipper | 03-08-18 | 11:01

Hier het "handboek van handhaving door en voor gemeenten" geschreven door een paar hoogopgeleiden: vng.nl//files/vng/handhaving-door-en-...

Geen wonder dat NL de-facto een anarchie (narco + islam staat) aan het worden is.

"Hoogopgeleide" bestuurders die hun verantwoordelijkheid ontlopen door zich bezig te houden met alles behalve hun primaire taken en de "laagopgeleide" handhavers die zonder rugdekking, middelen en mandaat hun werk moeten doen. Een kind van 10 kan zien waar dit uiteindelijk naartoe gaat.

Beefbus | 03-08-18 | 10:42 | 1

De man en de vrouw op straat staan met één been voor het bankje
De management lagen zorgen daar wel voor

Jacktheflipper | 03-08-18 | 10:59

Wegkijken is het logische gevolg van polderen. Niemand neemt meer een beslissing. Handhaven is dan ook niet meer mogelijk.
Ik zie er geen burgeroorlog van komen, wel een verdere ruk naar rechts en uiteindelijk ongenuanceerd rechts. We ruimen de rotzooi wel op, maar de maatschappij zal er niet prettiger op worden.

BrabantsVerzet | 03-08-18 | 10:42 | 4

@BrabantsVerzet

wat je ziet dat bestuurders en politici die er niets meer van kunnen maken - dat ze een baan krijgen bij EU-Brussel.
Ook ga je zien dat rijke en werkende Nederlanders dit land zullen ontvluchten.

Het is een wisselwerking... vluchtelingen komen naar hier en wij vluchten het land uit.

sociaal_econoom | 03-08-18 | 10:50

Maar waar vluchten rijke Nederlanders dan heen? Zwitserland, Gibraltar en Monaco laten maar op beperkte schaal buitenlanders toe.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 10:52

@sociaal_econoom
Dat is overigens een veel gezien trekje in grotere organisaties en niet specifiek typisch voor de bestuurslagen in Nederland of Europa. Mensen die niet goed functioneren (meestal managers) die weggepromoveerd worden. Met als achterliggende gedachte dat als ze weg zijn, ze dan in elk geval geen schade meer kunnen aanrichten op de plek waar ze zaten. Dat ze dan een andere werkplek opzadelen met de ellende daar is men minder mee bezig, het enige wat telt is 'dan zijn wij er in elk geval vanaf en kunnen we weer gewoon aan het werk'. En feitelijk is dat ook wegkijken, weliswaar op kleinere schaal maar hetzelfde mechanisme als op landelijk niveau met de problemen bv integratie. De confrontatie niet durven aan te gaan. Polderen is dan een goed alternatief.

Braboblanke | 03-08-18 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen

De glijdende schaal naar beneden zal nog ~20 jaar voortduren. En als we de bodem bereikt hebben dan is een correctie van geweld nog de enige oplossing.

Niemand zal dan, daarvan opkijken. Maar het geweld zal niet eenzijdig zijn.

De Femkes van deze tijd, schrijven tegen die tijd hun memoires vanuit een beveiligde leefomgeving (compound) hoe het zo vreselijk mis heeft kunnen gaan met dit mooie land en dat er veel eerder en harder ingegrepen had moeten worden maar vooral: 'hoe hen geen blaam treft.

Ervaringsdeskundige | 03-08-18 | 10:38 | 2

Hoe zij, ten koste van alles "de lieve vrede wilden bewaren".

Beefbus | 03-08-18 | 10:44

GroenLinks is in dit soort gevallen de meest tolerante partij in Nederland.
Zij blijven opkomen en zorg bieden aan minderheden en migranten die in andere landen niet welkom zijn.
Samen met PvdA en D66 staan ze hiervoor garant.

sociaal_econoom | 03-08-18 | 10:45

Het is al eeuwenlang dat kerken een veilig onderkomen bieden aan mensen die anders in de verdrukking komen of in Nederland niet mogen blijven.
Wij herinneren ons de Pauluskerk in Rotterdam waar dominee Hans Visser veel van dit soort mensen onderdak heeft geboden... hij kreeg toen veel waardering en adhesie vanuit Den Haag en de NOS.
Wie zijn wij om nu moeilijk te doen als in Amsterdam ook zoiets plaatsvindt?

sociaal_econoom | 03-08-18 | 10:37 | 4

Appels en peren

koreaansesletsmoeder | 03-08-18 | 11:34

Haha ja. In het begin van de avond stroomde de kerk leeg, en kwamen de bewoners met de laatste metro terug met sporttassen vol met gestolen goederen. Is een feit.

Jahowiseffe | 03-08-18 | 13:04

Havenwerker | 03-08-18 | 10:45 | Visser liet zijn auto in fik zetten door 'n junk om zo de verzekering op te lichten. ook was hij gek op jongens. een nepdominee dus.
take care.

PopeyeKamper | 03-08-18 | 14:51
▼ 1 antwoord verborgen

Dit land wordt bestuurd door dwazen. Levensgevaarlijke dwazen.

derkccs | 03-08-18 | 10:31 | 3

Het is niet voor niets dat debiel en beleid uit dezelfde letters bestaan.

Manus Olie | 03-08-18 | 10:36

Volgevreten romeinse keizers.. arrogantie komt voor de val.. de geschiedenis herhaalt zich

Ton8695 | 03-08-18 | 10:46

Het wordt allemaal te ingewikkeld voor ze. In feite speelt een regering een marginale rol, zeker in zo´n klein land als wij zijn. Op de echt grote issues in de wereld hebben we geen enkele invloed. Mocht de EU ooit tot volle wasdom komen, dan zijn we zelfs nog te klein om een provincie genoemd te worden. Ja, de Benelux misschien … Tot die tijd moeten we het doen met allerlei operettegeneraals. Onder andere een door-en-door foute figuur als Pechtold. God, wat heeft die man Nederland het bos in gestuurd....

Jahowiseffe | 03-08-18 | 13:00

En die Marokkaanse agenten vertellen natuurlijk precies wat ze daar doen, aan Akerboom. Geloof je dat zelf? Geen islamitische allochtonen bij politie en defensie, we hebben daar genoeg verhalen over gelezen.

Keyboardspeler | 03-08-18 | 10:30 | 2

Binnen de huidige wetgeving kan de politie huiszoeking houden in een moskee. Er is geen sprake van dat een moskee beslist welke agenten wel en welke agenten niet welkom zijn. Ze hebben te luisteren en daarmee uit. Het is puur politieke onwil, ingegeven door angst bij de bestuurders zonder ruggegraat.

BrabantsVerzet | 03-08-18 | 10:44

Uiteindelijk is er geen 1 loyaal aan ons het Westen, hoe perfect geïntegreerd ze ook lijken.

sprietatoom | 03-08-18 | 10:50

Is liegen verboden dan? Binnen onze cultuur misschien, maar binnen de Islam heet dat gewoon 'Taqiyya', en is daar gewoon toegestaan.

JackStick | 03-08-18 | 10:30 | 1

Ook binnen onze cuktuur niet. Wat een onzin, anders was Rutte 'geen actieve herinnering' toch al lang weg?

MarcS | 03-08-18 | 10:57

Ik kan nu al voorspellen dat het Linkse bestuur onder de professionele wegkijker Halsema geen schijn van kans heeft tegen deze islamieten. Dit soort realistische problemen kunnen Deugmensjes niet aan. Die gaan een eigen politiek correcte wensrealiteit spinnen en hard wegkijken... zoals ze dat nu al jaren doen..

moitambien | 03-08-18 | 10:19 | 1

Gevaar is dat er weer een kleinlegertje zeer duur betaalde “adviseurs” ingehuurd worden met als eindconclusie NIETS AAN DE HAND het zijn lieve jongens

Jacktheflipper | 03-08-18 | 10:41

Lang leven onze Iftar politiekorpsen, knettergekken beleidsmakers maken de dienst uit in ons kikkerlandje. Zou het echt zo zijn dat alleen een burgeroorlog een ommekeer teweeg kan brengen, ik ben bang van niet met al die verbindende bakfiets kinderen. Deze bakfiets generatie nestelt zich al in al onze ministeries, het zijn die mannetjes en vrouwtjes met die hippe brilletjes wat hun een interessant imago moet geven.

von Amsberg | 03-08-18 | 10:17

Grappig ook hoe betrokken Moslims zich lijken te voelen bij dit soort zaken. Overheden en gemeentebesturen en de politiek blijft er mee bezig en Moslims vinden er massaal niets van. Zie het artikel: "We hoeven niet te weten wie wat doet, raast een andere bestuurder." Dat terwijl juist die Moslims de sleutel zijn tot het probleem en een definitieve oplossing. Misschien heeft zo'n Ruud Koopmans toch wel gelijk als ie beweert dat radicalisering en extremisme zwaar onderschat worden.

Heiner | 03-08-18 | 10:17 | 1

'De moslims vinden er massaal niets van'
++
Ja zo ken ik ze. Of ze vinden stiekem iets wat het daglicht niet kan verdragen.

letopuwzaak | 03-08-18 | 12:19

zwz , moslim zijn doe je je maar lekker binnen. femin. hoofddoekjes zijn bad.okee

newray | 03-08-18 | 10:16

Is Bergman al klaar met het krijsen naar Keyl? Dit lijkt me een zaak voor Superwegkijk Woman.

Mazzelstof | 03-08-18 | 10:15 | 2

Bergman heeft dringend professionele psychische hulp nodig
Ik meen het zij heeft hulp nodig

Jacktheflipper | 03-08-18 | 11:14

Cailin Kuijt sachijnt nog wel een plaatsje in de agenda vrij te hebben.

Graaisnaaiert | 03-08-18 | 13:08

ZO!... die Engin geeft dus toe dat het daar goed mis is?!?
Als ik de El Tawheed moskee zou ik dat NIET TOLEREREN.... ik wil niet stoken hoor.

SoepKip | 03-08-18 | 10:15

haathutten verbieden.

newray | 03-08-18 | 10:13

Leuk. Vast veel snode dingen voorbereid. Net een spannend jongensboek.

Mark_D_NL | 03-08-18 | 10:13

Even fantaseert over een executiepeloton, en weer vrolijk verder gaat met de dag.

Abject | 03-08-18 | 10:12

Ongelofelijk hoe weinig de Linkse Deugmens doorheeft dat hun zogenaamde "open gesprekken/discussies" 100% van één kant komen.
De islam heeft echt volledig schijt aan wat de naïeve Deugmens allemaal zalvend roept en is helemaal niet geïnteresseerd in domme "open gesprekken". Ze doen wat goed is voor de islam.
En dat is bv hun moskeeën gebruiken om mensen voor de jihad tegen hun gastland te ronselen.

moitambien | 03-08-18 | 10:11 | 1

Ik begin steeds meer te denken dat ze het écht niet zien. Triest .

letopuwzaak | 03-08-18 | 12:21

Och, och, dat arm Amsterdam weer. Ook hier hebben we een extremistisch islamofascistisch haatpaleis. Deugt geen hol van daar, maar de gemeente houdt de hand boven hun hoofd. Zelfs in een islamofascistisch land, zou dit broeinest van haat allang gesloopt zijn.

lokoolokie | 03-08-18 | 10:10 | 1

Maar Amsterdam is zo tolerant al eeuwen een veilige haven voor de onderdrukten.
Anno 2018 niet meer voor homo’s joden
Maar volgens de deugmens is dat de prijs voor de tolerantie accepteer het maar zo lief

Jacktheflipper | 03-08-18 | 10:48

Dit kan alleen in Nederland. Professioneel wegkijken. Tragisch!

bixiers | 03-08-18 | 10:07 | 1

Met een dikke subsidie op zak

Jacktheflipper | 03-08-18 | 10:49

Die Engin geeft dus toe dat het erg is, maar chanteert in zijn volgende zin.
Haathut dichtgooien Femke!

DrumPiet | 03-08-18 | 10:07 | 3

Waarom dicht? Open houden en de hel laten radicaliseren, hebben we tenminste leuk entertainment. Meer, meer, meer haathutten!

Mark_D_NL | 03-08-18 | 10:14

Wat ongenuanceerd en racistisch Drumpiet.
Je gaat de Tokkies toch ook niet uit hun huis gooien?

Rest In Privacy | 03-08-18 | 10:25

DP lijkt een beetje te radicaliseren, de laatste paar weken. Of het is toch de hitte.

Graaisnaaiert | 03-08-18 | 13:07

Nou burgemeesteres Reepkaak, doe es wat!

knutsel_ | 03-08-18 | 10:05

Humor die mongool engin baydar... alsof er te praten valt met haatbaarden. Als hun muil opengaat liegen ze al.

WayneGretzky*99* | 03-08-18 | 10:04 | 1

Engneq Gaydar faciliteert de extreme tak van de ISlam. Appeaser is ook een strategische positie.

Graaisnaaiert | 03-08-18 | 13:05

Het fundamentele probleem is dat de islam niet compatibel is met de westerse waarden/normen/levenswijze.

Daarom zullen de meeste moslims nooit integreren en leven in een islamitische parallelle samenleving waar zelfs de westerse rechtspraak niet meer geldig is.

Aangezien het aantal moslims ieder jaar toeneemt zal ook de parallelle islamitische samenleving groter worden en daarmee het aantal "botsingen" tussen de islamitische en westerse levenswijze.

Kaskensj | 03-08-18 | 10:02

Overigens is het duidelijk dat de Baydar de jihad ronselaars op geen enkel moment afwijst maar alleen bezorgd is dat ze geen plekje meer hebben waar ze hun werk kunnen doen.
Nu twijfel ik er ook niet aan dat Baydar geen enkel probleem heeft met jihad.
Hij wil immers ook dat Nederland, zoals IEDER islamitisch, land volledig en uitsluitend islamitisch wordt. De Christelijke bevolking, inclusief alle Linkse Deugmensen, moeten zich dan wel tot de islam bekeren dan wel de keel worden doorgesneden.... zoals IEDER nu islamitisch land dat met zijn oorspronkelijke religies gedaan heeft.

moitambien | 03-08-18 | 10:01 | 2

Het ligt aan de basis van alle geloven, het verspreiden van het woord. De een is er wat agressiever in dan de ander. De een steek een voet tussen de voordeur, de ander een Kalasjnikov.

boerk | 03-08-18 | 10:15

De opdracht van het Evangelie is: verkondig(!) het woord aan alle mensen.
De opdracht van de islam is: doodt alle ongelovigen (dus: niet - islamieten).
Dat u het verschil niet ziet zegt werkelijk àlles over u. En laat ik het netjes houden: dat is beslist niet fraai.

Lupuslupus | 03-08-18 | 11:28

Je krijgt als stad de gemeente die je verdient.. dit is typisch Amsterdams. Wat dat betreft heb ik veel meer vertrouwen in de Rotterdamse - weliswaar op sommige punten ook discutabel - burgervader

sjakie_a | 03-08-18 | 09:57 | 1

Aboutaleb erkent tenminste dat iedere moslim een potentiele extremist is.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 10:00

Tja, zo rolt Nederland. Alles wat logisch is vooral niet doen en alles wat slecht, gevaarlijk en schadelijk is beschermen en vooral voeden.

halfvolle glas | 03-08-18 | 09:55

Islam in je land toelaten is als het bouwen van een woonwagenkamp in een villa wijk.
Het probleem vraagt maar 1 simpele actie, het juiste kruisje in het juiste vakje bij verkiezingen.

Memek | 03-08-18 | 09:54 | 5

Vvd stemmen is het zelfde als GroenLinks. Werkt dus niet.

Pislinq | 03-08-18 | 10:03

Als de PVV 76 zetels haalt is het probleem snel opgelost maar er zijn rivieren van bloed nodig voor dit tot de kiezer doordringt.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 10:03

Vvd stemmen is het zelfde als GroenLinks. Werkt dus niet.
Pislinq | 03-08-18 | 10:03

Zijn er nog meer partijen dan de genoemde twee in Nederland? Bijvoorbeeld partijen die de islamisering wel serieus nemen?

Memek | 03-08-18 | 10:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Holleder wil ook alleen door niet-Heineken bier drinkende agenten opgepakt worden. Geef hem eens ongelijk.

Normpje | 03-08-18 | 09:54

Sluit nou eens gelijk alle moskeeën. Weg met die broedplaatsen van haat.

Pislinq | 03-08-18 | 09:54

Had al wat geschreven hier maar er toch mee gestopt Joris had mij ongetwijfeld een ban bezorgd. Laffe tering zooi in Nederland.

blauwe zander | 03-08-18 | 09:51 | 2

Ik leef met je mee.

bodemloos | 03-08-18 | 09:59

Joris gaat het druk krijgen vandaag met dit topic.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 10:19

Politicoloog Merijn Oudenampsen heeft kritiek op de Volkskrant voor het interview met Géza Hegedüs: extremisme is immers niet ‘voor iedereen onmiddellijk als zodanig herkenbaar’. Decennia lang Tawheed haatmoskee en nog steeds niet dicht. Inderdaad denk ik dan, extremisme is niet voor iedereen als zodanig herkenbaar.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:50

Zoveelste x offtop, nu al anderhalve maand p lid, nog geen kroontje, of afschrijving.. Willen jullie het niet meer, wat is dit voor raar gedoe?

doe maar wegjorissen, maar dit raakt kant nog wal...

Shadow112 | 03-08-18 | 09:50 | 1

Ik denk dat je gescreend bent.

bixiers | 03-08-18 | 10:09

Ondertussen in 020:

De partij Denk roept burgemeester Femke Halsema ter verantwoording omdat zij zich schuldig zou hebben gemaakt aan 'pinkwashing'. In dit fenomeen positioneert een bedrijf of overheid zich als vooruitstrevend richting lhbti'ers, om ander, onwenselijk beleid of gedrag te camoufleren.

De burgemeester waagde het Tel Aviv een voorbeeldstad te noemen als het gaat om de rechten voor lhbti'ers, en dat is tegen het zere been van Denk. Denk-raadslid Numan Yilmaz heeft zelfs een serie schriftelijke vragen ingediend over de, in zijn ogen, faux pas van de nieuwe burgemeester.
www.parool.nl/amsterdam/denk-stelt-vr...

AntonJensen | 03-08-18 | 09:50 | 2

Je mag toch hopen dat iedereen deze ratten een keer helemaal zat wordt.
Gister aan tafel bij de Jinek vervangster werd er door andere gasten eindelijk eens tegen ingegaan en je zag echt hun blikken naar elkaar van wat zegt hij nou.. het werd 'ongemakkelijk'. In plaats van respect zag je gefronsde wenkbrauwen.
Nog niet eerder zo gezien.

letopuwzaak | 03-08-18 | 10:04

Met ratten bedoel ik invasieve parasiterende Denk politici, dat moge duidelijk zijn. (Geen godwins aub)

letopuwzaak | 03-08-18 | 10:06

Hier gaat niks aan gedaan worden.
Sunny Bergman gaat dan gelijk de racisme kaart trekken en daar is groen links nogal gevoelig voor.
Moslims geen voorhuid en groen links geen ruggengraat. Het schept een band denk ik.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:49 | 2

Hij is leuk.

JanvandeBiertent | 03-08-18 | 09:52

de int socialisten van Bij1 delen dezelfde vijand, namelijk de blanke ongelovige man/vrouw. Daarom is links ook zo gek op de islamitische sekte. Bondgenoten. Terwijl de sekte zelf rechts conservatief is.

Chemokar | 03-08-18 | 09:59

Goh, en water is nat. Je zou bijna beweren dat dit land een aanslag verdient. Het hele college van B&W inclusief Politie verantwoordelijken op staande voet ontslaan. Deze moskee sluiten en direct afbreken en er een Gay bar in gooien of een vrije uitloop voor varkens. Wanneer gaat Nederland nu eens dit soort haat paleizen sluiten en ongewenste islamitische kakkerlakken terug sturen naar hun moederland.

Indoneesje | 03-08-18 | 09:49

Dialoog aan gaan, Islam is vrede, geen echte moslims, begrip, inclusieve samenleving, openstaan voor grieven, ze menen het niet, eigenlijk de schuld van Trump/Bush/Israel/Geert/decadente westen/gebrek aan stageplekken, erg vervelend maar kijk naar de SGP eerst, onze eigen Taliban/IS... Vergeet ik nog een paar drogredenen?

dyslexieman | 03-08-18 | 09:48 | 2

Ja, je vergat het keukentrapje.

rijk | 03-08-18 | 10:05

Damn, goed, meer mensen gaan dood door keukentrapjes die verplaatst worden door koeien? Of zoiets?

dyslexieman | 03-08-18 | 11:22

Door een iftarrend politiekorps met opperdhimmie Aalbergsberg wordt de islam 0,0 in de weg gelegd. Ze heulen mee omdat ze er dóódsbang voor zijn. Mijn opa is in de oorlog weggegaan bij het Haagse politiekorps omdat het toen al van die lafaards waren.

Trouwens, in Duitsland valt de politie wèl gewoon een moskee binnen incl. speurhonden. (Maar die moesten schoentjes aan want 'onrein'). Daar hebben ze nog wèl 'echte' politieagenten.

Maar ach, Amsterdam heeft het bestuur waar het om gevraagd heeft. Veel plezier ermee.

Lupuslupus | 03-08-18 | 09:48

Zolang we ons laten gijzelen door onze eigen autochtone policor deugmaffia, zijn we op weg naar de ondergang. Er zal eerst afgerekend moeten worden met dit SJW tuig dat het hele land in een verlammende wurggreep houdt. Laten we toe dat die lui terreur over ons uit oefenen, dan hoef je niet eens na te denken over maatregelen tegen de excessen van migratie en de islam. Want zeg maar eens op school, op je werk of sportclub hoe je over dat soort zaken denkt. Of zeg hardop dat je PVV stemt. Moet je eens opletten hoe snel je door toedoen van je “landgenoten” in de problemen komt.

Bigi Bana Boy | 03-08-18 | 09:47 | 7

Ik weet dat er al daadwerkelijk mensen ontslagen zijn maar is dat niet hartstikke strafbaar?
Ik zit zelf op twee verenigingen en bij het nababbelen trek ik zelf zoals ik noem altijd graag de 'verrassingskaart' . (Want getint en pvv..)
Voor mij is dit waarschijnlijk makkelijker dan voor een blond iemand, omdat mensen mij niet zo snel kunnen veroordelen.
Overal waar het kan, zodra het gesprek het toelaat, laat ik mijn mening horen en ik praat gewoon in feiten. Ik doe mededelingen en zoek in mijn gespreksgenoten geen goedkeuring of bijval. Dat maakt soms indruk zie ik. Ik hou het ook kort, net genoeg om ze even een schrikmomentje te geven.
Dan hoop ik dat ik iets blijft hangen.
Juist omdat ze mij verder sympathiek vinden, (denk ik) hoop ik ogen te openen.

letopuwzaak | 03-08-18 | 10:17

@bigi bana boy. Nee, het voert te ver om een maximum aantal deelnemers van een bepaalde afkomst in te voeren.
Maar als je de problemen durft te benoemen, het beest bij de juiste naam, dan zijn we met z'n allen al een heel eind!
Pvv moet van het stigma af wat links heeft gegeven, en dat kan als heel veel normale redelijke mensen gaan zeggen/inzien dat islam inderdaad een probleem is.

letopuwzaak | 03-08-18 | 10:23

Exact!
Mijn buren hadden gister een leuke avond in de tuin. Gezelligheid, gewoon praten en lol.
Tot het gesprek over moslims, vluchtelingen geraakte. Toen gingen de stemmen lager, volume omlaag, want stel nu eens dat iemand het hoort.
Om te janken.

MarcS | 03-08-18 | 10:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Elke jager en sportschutter in ons land wordt jaarlijks ONAANgekondigd in de avonduren gecontroleerd. Om te zien of de dubbelloops in de stalen wapenkluis is opgeborgen. Dus ook een 83-jarige gepensioneerde brave landbouwer uit Drenthe wordt lastig gevallen. Daarvoor heeft justitie wel tijd en FTE's genoeg!

theo-is-dood | 03-08-18 | 09:47 | 1

Voor die jagers en sportschutters is de politie niet(!) bang. Begrijp dat nou eens. Mocht er iemand amok maken dan wordt zomaar een blik van 20 politieagenten opengetrokken. Véértig jaar lang is aan alle eisen(!) van de islam tegemoetgekomen. Als daaraan getornd wordt breekt de islamhel los en dàt weet de Overheid!!

Lupuslupus | 03-08-18 | 09:59

Clubhuizen van motorclubs kunnen ze ook sluiten in verband met criminele activiteiten...... waarom deze haathut niet? En kom nou niet met vrijheid van godsdienst want daar houden deze lieden zich totaal niet mee bezig, het is eerder een criminele organisatie..... Kom op Justitie, wees eens doortastend en klaag die bende aan!

Fatwabuster | 03-08-18 | 09:47 | 1

Goed punt

Jacktheflipper | 03-08-18 | 10:52

Op momenten als deze vraag ik mij af hoe lang het zou duren voor de zaak gesloten wordt als ik politieagenten met een etnische achtergrond de toegang tot een Biertent zou weigeren.

JanvandeBiertent | 03-08-18 | 09:47

De bestuurders in A´dam weten niet dat ze met vuur spelen. En dat vuur is niet alleen ISIS en salafisme, maar ook het vertrouwen en de loyaliteit van de Nederlandse burgers. Dat dit soort dampende drek tevoorschijn komt, doet het aanzien van de zittende bestuurders geen goed. En dat Den Haag niet ingrijpt, maakt dat ook de regering is besmet met klodders stront. Dat dit allemaal zomaar kan, is gevaarlijk voor het zittende regime in Nederland, veel gevaarlijker dan het in zijn politiek correcte waanwereld beseft. Het hele establishment in Nederland staat voor de zoveelste keer weer zwaar voor lul. Je zou er bijna medelijden mee krijgen; bijna dan.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:45 | 2

Je zit er helaas naast voor wat de loyaliteit van burgers betreft. Men heeft massaal links gestemd in Amsterdam, als kalkoenen die voor Kerstmis zijn.

Bigi Bana Boy | 03-08-18 | 09:52

Bigi Bana Boy | 03-08-18 | 09:52
Daar heb je gelijk in. Het is werkelijk niet te bevatten. Kun je nagaan hoe verdeeld Nederland inmiddels is, de ene helft begrijpt de andere niet meer.
Net zoals in de USA, waar ze elkaar uitkotsen. Het is denk ik niet gek om te concluderen dat het Westen, W-Europa en de USA op burgeroorlogen afstevent.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:58

Wordt echt tijd voor een PVV burgemeester in Amsterdam. Ik vrees dat het al te laat is. Binnenkort bestaat heel Amsterdam niet meer.

beau van rtl | 03-08-18 | 09:44 | 4

Hero Brinkman zou een goede burgemeester voor Amsterdam zijn.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 10:06

@beau
Het was beter geweest als NL destijds gefuseerd was met Indonesie; wat te doen met deze "dynastie" hadden we met een gerust hart over kunnen laten aan minder teergevoelige zieltjes.

kindapaas | 03-08-18 | 10:19

Hero Drinkman? Alsjeblieft zeg. De brandweer heeft al een baas die iedereen wel kan schieten, straks de politie ook nog?

PresidenteDeConjovia | 03-08-18 | 12:09
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is dat toch. Het lullige Koninkrijkje aan de Noordzee. Het landje waar zoveel softe, slappe bestuurders en politici, zetelen. Het land wat krom is gewoon weer recht maakt. Het land waar de crimineel het slachtoffer is. Het land waar het ambt, van bloedadvocaat welig tiert, Het land waar de rechterlijke macht, alles wat krom is, recht spreekt. Het land waar de burger na crimineel en de immigrant op de 3e plaats staat. Dat land dus, is niet instaat om gewoon, een Moskee binnen te gaan om de zaak van boven tot onder te onderzoeken en deze criminelen die hier zetelen op te pakken. Je wordt er moedeloos van, om zoveel sufferds, onnozelen en deugers bij elkaar te zien.

De Evangelist | 03-08-18 | 09:44 | 1

Amen!

24ALFA | 03-08-18 | 10:05

Is het niet wettelijk verboden om motorclubs en dit soort organisaties anders te behandelen?

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:44 | 1

Dat is de hele grap: gelijke gevallen worden gelijk behandeld.
Als "gelijke" gevallen echter door de overheid "niet gelijk" worden verklaard over elementen die verder uitgesloten zijn van beoordeling (ras, klasse, geslacht, sexuele voorkeur, religie of politieke overtuiging) dan kun je je daar niet op beroepen als je het met de uitspraak niet eensch bent. Schaakmat.

kindapaas | 03-08-18 | 10:24

Kunnen die drugsrunners in Maastricht ook een mocro-agent eisen? Of is dat vooralsnog toekomstmuziek.

solcama | 03-08-18 | 09:43

De islam is niet veel veranderd sinds het jaar 632. Goed, vuurwapens worden nu vaker gebruikt dan zwaarden om de opdrachten van de Boze Profeet uit te voeren.
Maar jokken tegen laffe Gutmenschen, overal waar de islam nog niet de fysieke macht heeft de straat te beheersen? Dat is toch echt hetzelfde, netjes volgens het plan de schapen op hun onafwendbare slacht voor te bereiden.

Wie een moskee toestaat graaft mee aan het graf voor zichzelf en zijn eigen cultuur.

Jan Passant mk2 | 03-08-18 | 09:43

Men moet eens onder ogen durven gaan zien dat salafisten de kakkerlakken onder de moslims zijn die je tot de laatste moet uitroeien anders blijven ze zich verspreiden.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:43 | 1

Zolang ze allemaal in dat gore boek geloven zijn ze voor mij allemaal hetzelfde. If they only had one neck, all together....

Graeme Reaper3779 | 03-08-18 | 11:13

Kijk, dit soort informatie moeten we niet willen met z'n allen. Gewoon je capaciteit inzetten op een lek i.p.v. terrorisme.

Mark van Leeuwen | 03-08-18 | 09:42

Nou Engin Baydar, zoek dan toenadering of moet het zoals altijd weer van anderen komen?

devil13 | 03-08-18 | 09:42 | 1

Engneq Gaydar is een appeaser, zo eentje van de zachte heelmeesters en de "allemaal een beetje inschikken, dan is er plaats voor iedereen". Dit soort lieden zijn schadelijker dan Jihadi's zelf, want zij zorgen ervoor dat de wortel niet met de tak kan worden uitgetrokken.

Graaisnaaiert | 03-08-18 | 12:52

Nederlandse agenten zijn er niet welkom, Marokkaanse wel.
What Da Fuck?
Waar zijn wij hier mee bezig?

Deksmaat | 03-08-18 | 09:41 | 2

Handhaven.
Je maitendrai!

schoon-schip-maken | 03-08-18 | 09:42

Discriminatie/racisme. Alleen kan dat niet, want die Nederlandse agenten zijn bl.. eh.. wit

Bijtendehond | 03-08-18 | 10:49

Dat zogenaamde lek, waar Halsema c.s. zich zo veel zorgen over maken, is natuurlijk gewoon een hedendaagse klokkenluider die weet dat hij in het links-fascistische klimaat van Amsterdam kapot gemaakt zou worden als hij het niet anoniem zou doen.
De boodschapper moet kapot terwijl de terroristen vrij spel hebben.

spanarchist | 03-08-18 | 09:40 | 2
-weggejorist-
Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:45

De politie heeft tot taak, in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag etc etc etc. Nou, dan weten we het wel toch?

beau van rtl | 03-08-18 | 10:04

Wie de f**k is Keith Rienksma nou weer???
En verder: pas het "three strikes you're out" principe toe. Als iemand met (ook) een niet-Nederlands paspoort 3X op haatzaaien en aanverwante bullshit wordt betrapt: naar het land van herkomst, en de haathut sluiten.

R van Perzie | 03-08-18 | 09:38 | 3

Een verwarde Fries of Groninger.

Bijtendehond | 03-08-18 | 10:47

En met een wel NL paspoort lekker op een strafboorplatform op de Noordzee opsluiten.

PresidenteDeConjovia | 03-08-18 | 12:07

Keith Rienksma is iemand die beter zijn heil in het M-O kan gaan zoeken, want als Nederlander is hij een grote faal.

Graaisnaaiert | 03-08-18 | 12:50

Sluiten die hut!! 1 organisatie van boeven en moordenaars/killers!!

vanrechteren | 03-08-18 | 09:36

“Tawheed-moskee nog steeds totale haathut”
———
Nog steeds!?

wezen | 03-08-18 | 09:36

Ze varen mee op de verworvenheden van de westerse democratie en claimen die toegang permanent via het zogenaamde "open gesprek", maar ondertussen wordt de keiharde boodschap en missie van de haat en onderwerping van de ongelovigen uitgevoerd. Maar het grootste gevaar is nog steeds de beschermheer van de religie van het Kwaad: de linkse kerk , zij die er aan verdienen en de overige naivelingen.

zimmerschwanz | 03-08-18 | 09:34 | 2

Klopt, ze misbruiken onze verworvenheden, democratie en rechtszekerheid.
Mensenrechten zijn immers ook als een bus.

Die_Meinung | 03-08-18 | 09:43

Dat tribunaal voor de linkse cultuurverraders komt er ooit wel.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:51

Dus ADam faciliteert terroristen.
Tribunaal aub.

vmk | 03-08-18 | 09:34 | 8

Het lijkt mij niet dat Willempie iets zinnigs aan deze discussie heeft toe te voegen aan laat die link naar een site voor samenzweringswappies maar zitten.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 10:29

Gulliver | 03-08-18 | 10:29
Willempie kijkt sowieso de andere kant op.
Maar hoe denk jij dat het mogelijk is dat die jihadies zoveel bescherming genieten?

bodemloos | 03-08-18 | 10:33

Ja, dat hoor je wel vaker, van compllotgekkies dat "Jihadi's" beschermd worden. De werkelijkheid is anders, er wordt in Irak/Syrie actief door bepaalde landen op gejaagd en gisteren heeft Israel er nog 7 op het Syrische deel van de Golanhoogte platgebombardeerd omdat ze iets te dicht bij de grens kwamen, achterna gezeten door Assad. Sorry, maar de feiten stroken niet met de aluhoedjes in deze...

Graaisnaaiert | 03-08-18 | 12:26
▼ 5 antwoorden verborgen

""Hoogste tijd om deze stad van gekken en dwazen onder curatele te plaatsen en het leger er naar toe te sturen om het gezag te herstellen.""
@ Gulliver | 03-08-18 | 09:22 | reageer
Welk leger? Dat is immers auf Befehl van Brussel door Rutte en trawanten gauw wegbezuinigd.
We zullen dan ook een EU Leger nodig hebben roepen Pechtold en Jesse Klaver.
Oh wacht, zou het soms daarom zijn dat er zoveel moslims het land worden binnen gehaald!?
Vragen vragen...
En Juncker, Verhofstadt en Pechtold zagen dat het goed was.

telelezer | 03-08-18 | 09:33 | 4

Ok las vanmorgen op Twitter, dat de bende bij belastingdienst ook wel eens express kon zijn. OM zodoende de belasting inning door EU acceptabel te maken.
Aluhoedjes bla bla ......... Maar hoe langer ik er over nadenk, hoe minder onwaarschijnlijk het begint te lijken. Wiebes is na A'dam en BD debacles beloont met nieuw pluche, waar energie ook een rol speelt.

MarcS | 03-08-18 | 09:40

"Wat is pang pang pang in het arabisch"
Dat is bang bang. Het Arabisch kent geen p-klank. Google maar eens op bebsi (pepsi).

Trekbeest | 03-08-18 | 09:43

@telelezer: Welkom op het internet! Als je op het roze woordje reageer klikt (dat doe je met je linker muisknop) dan kun je je reactie direct onder het betreffende reaguursel plaatsen.
Mocht dit niet lukken schakel dan over op DOS en type format C: gevolgd door een enter (zit rechts op je toetsenbord). Veel succes!

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:56
▼ 1 antwoord verborgen

In geen enkel ander land in Europa worden haathutten zo beschermd door de politieke elitie dan in Nederland. Als ergens wat motorjongens een honkje hebben is de wereld te klein maar potentiële terroristen worden volop gefaciliteerd. Dan is het natuurlijk volgens minkukel Halsema“zorgwekkend” als deze dubbele agenda door een dappere klokkenluider wordt blootgelegd. Dat wegkijken is waarschijnlijk ook een van de redenen waarom het hier nog redelijk rustig is gebleven met aanslagen. Terroristen bevuilen hun eigen nest niet en kunnen hier in alle kalmte ongestoord hun snode plannen bedenken en organiseren met een dikke kans dat een non-valeur als burgemeester ook nog eens gezellig thee komt drinken.

B.Spiritus | 03-08-18 | 09:33 | 1

De mensen in Syrië zullen hier naar ik vrees een andere mening over hebben. Want dat bloed kleeft dus wel indirect aan de handen.
Gelukkig maakt Halsema zich druk over het lekken. Ook daar zullen ze in Syrië bijzonder verheugd over zijn, tussen de puinhopen.

Chemokar | 03-08-18 | 09:39

Goh, na 40 jaar wegkijken is
de muis een olifant geworden...

wiener mit pommes | 03-08-18 | 09:32 | 1

En de kast een moskee..

schoon-schip-maken | 03-08-18 | 09:44

Hoeveel bewijs wil je nog hebben dat de islam ons Nederlanders keihard in de bek spuught? Die haathutten zijn dekmantels voor de uitvoering van hun jihad en de overheid laat ze hun gang gaan. Het enige wat Halsema wil aanpakken is een medialek... Godverdomme domme doos, je mag blij zijn dát er iemand heeft gelekt, anders had niemand het met eigen ogen kunnen zien.
Wat mij wel verbaast is waarom de politiek zwijgt. Waarom worden er geen vragen gesteld over de slappe aanpak van aantoonbaar foute haatbunkers? Waarom worden coffeeshops bij een fout gesloten (wat ik overigens ook prima vind hoor) maar laten we de moskee ongemoeid? Omdat die mensen gelovig zijn en daarom zielig? Volgens mij is dat het.

Bakkeleures | 03-08-18 | 09:32 | 2

""Wat mij wel verbaast is waarom de politiek zwijgt""
Zwijgen, anders raaasjiest

telelezer | 03-08-18 | 09:37

telelezer - misschien wordt de politiek gechanteerd, er spelen nog wel wat dingetjes met een bepaalde hoge ambtenaar. Of rollen er dollars in -hun- welgevallige zakken, je weet het niet maar opmerkelijk is deze totale apathie wel.

Maris v.d Hof5393 | 03-08-18 | 11:20

Dit zijn criminelen, niets meer en niets minder. Onmiddellijk sluiten die tent, en gooi ze in de kerker.

van Oeffelen | 03-08-18 | 09:32

Alleen mocro agenten? En waarom is dit nou gvd geen rascisme?
Maar goed, iedereen weet hoe het zit, en iedereen weet dat er weer geen reet gaat gebeuren....

DeKolonistenVanIslam | 03-08-18 | 09:30 | 3

Het gezag van ongelovigen wordt door salafisten niet erkend.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:41

Dan komt het ook helemaal goed als er al een keer een politie-actie op touw wordt gezet. Vrees dat de politie ook al stevig is geïnfiltreerd aangezien bij velen de uiteindelijke loyaliteit eerder bij hun geloofsgenoten ligt dan bij de lachwekkende ambtseed/belofte die ze in het kader van hun Taqiyya hebben afgelegd ten overstaan van een Kuffar-commissaris met een blingbling kermispakje.

B.Spiritus | 03-08-18 | 09:42

Klopt, er gaat niks gebeuren. Veel bepalende mensen -in alle sectoren- zijn inmiddels islamiet en die gaan deze kip met gouden eieren heus niet slachten.

Maris v.d Hof5393 | 03-08-18 | 11:16

Kijk eens Sunny, er wordt marokkaans gezegd:
"Dat sluit aan bij het verhaal van een oud-politieman, die zegt dat er een onderlinge afspraak was met de moskee dat alleen Marokkaanse agenten naar binnen zouden gaan."

B0bBer | 03-08-18 | 09:28 | 1

Nu is het wachten op Koolhoven die daar dan weer wat van moet vinden. En georgina. En claudia. En vonmuiswinkel.

Chemokar | 03-08-18 | 09:44

Bulldozeren die hut. De inzittenden mogen van mij eerst oprotten naar hun thuislanden, zo lief ben ik wel.

Vreetkonijn | 03-08-18 | 09:28

Goed dat Amsterdam,altijd als voorbeeldstad voor de hele wereld,als eerste die religieuze criminele zooi gaat,oppakken,opsluiten,terugbrengen,verbieden,met behulp van de Nederlandse regering die daar met spoed de wetgeving op aanpast.

van stampij | 03-08-18 | 09:28

Nederland is, qua handhaving, binnen een paar jaar afgegleden naar een derdewereldland. En ‘niemand’ zag dit aankomen. Wonderbaarlijk...

Ars Vivendi | 03-08-18 | 09:28

Islam = vrede .................... begrijp dat nou eens !!

Deze mensen zijn zo geobserdeerd door vrede en liefde dat ze gewoon niet toekomen aan andere essentiele basisvaardigheden in het leven. Vandaar dat er ook zoveel labiele / zwakbegaafde prinsjes rondrennen in die gemeenschap van liefde /vrede /begrip en zelfredzaamheid (kuch kuck)

Ervaringsdeskundige | 03-08-18 | 09:28

En dan nog verkapt gaan dreigen, de brutale smeerlappen dat t zijn. "Als je de moskee sluit hebben de mensen geen plekje meer en word t alleen maar erger" Tuuuurrrrlijk. Komt t weer allemaal door de witmang zeker. Sluiten die tent, maak er maar eens een voorbeeld van. Als ze door creatieve interpretatie van de wet Marokkanen tot "ras" kunnen bestempelen om Wilders te framen, dan moeten ze uitstekend in staat zijn om deze moskee te sluiten en hiermee jurisprudentie te creëren. Ik bedoel, DOE nou eens wat. Met je ministerie van veiligheid, justitie en moslimknuffelen.

Dutchbeaurouge | 03-08-18 | 09:28 | 12

Gulliver | 03-08-18 | 10:10
Good thinking Sherlock!
Ook een moskee inspireert niet, die hangplanten van haatzaaiers die inspireren juist. En die moet je aanpakken.

J.Luns | 03-08-18 | 10:48

Dutchbeaurouge | 03-08-18 | 10:08

Ik zeg toch ook dat ze keihard aangepakt moeten worden? Pappen en nathouden of ingesprek gaan? Nee natuurlijk niet! En dat zeg ik ook niet dat ik dat als oplossing zie.

Het tegendeel.

J.Luns | 03-08-18 | 10:52

"Een moskee laat geen bom afgaan ...
J.Luns | 03-08-18 | 09:47"
.
Domoor. Als jij niet beseft wat het doel van een Salafistische Moskee is ben je ontzettend naief of gewoon kwaadaardig.

Graaisnaaiert | 03-08-18 | 12:02
▼ 9 antwoorden verborgen

Voor alle wegkijkende, bagatelliserende en islam knuffelende idioten in Nederland. We hebben inmiddels 1,2 miljoen islamieten in ons land wonen en dat getal is stijgende; de 1,5 miljoen is zondermeer in zicht. Dat zijn er sowieso 1,5 miljoen te veel.
Maar denkt u dat het stopt bij 1,5 miljoen?. Zouden de islamieten dan zeggen: goed zo is het wel genoeg. Of zeggen ze dat pas als er 3 miljoen, of 5 miljoen islamieten hier wonen. Misschien eens iets om over na te denken.

Memek | 03-08-18 | 09:27 | 3

Bij 3 miljoen wordt de dienstplicht weer ingesteld en moet U gewoon met wapens van de overheid de orde handhaven.

schoon-schip-maken | 03-08-18 | 09:34

Die 3 miljoen zijn er al volgens Het CBS.

bodemloos | 03-08-18 | 09:38

Dan zitten ze bijna opde tien procent, en dat is al wat ze nodig hebben volgens de geschiedenis. Vorige eeuw, was in den beginne, ook tien procent van de Duitsers Nazi.

WaltherP99 | 03-08-18 | 10:04

Ik vermoed dat er daadkrachtig een einde komt aan de subsidie. Zie As Soennah moskee te Den Haag.

de visser | 03-08-18 | 09:27 | 1

Als eerste de anbi status weghalen.De financiering blootleggen, en dan dichtspijkeren. Gif met gif bestrijden. En voor de vorm 1 a 2 dubbele paspoort klanten uitzetten. Daar zijn ze als de dood voor namelijk.

Chemokar | 03-08-18 | 09:35

Zo rollen we hier..... altijd islam pleasen, want zielig.... terwijl die lui in die fucking haathut plannen smeden om ongelovigen over kling te jagen en wat doet politie en justitie,....... bidkleed omhoog houden en alles er onder vegen. Maar owee als er iemand een flesje brandend vloeistof in de tuin van deze haathut gooit..... dan hebben we een aanslag en (terecht) flinke veroordelingen van de dader(s).
Met 2 maten meten was nog nooit zo duidelijk in Nederland!

Fatwabuster | 03-08-18 | 09:26 | 1

Met die redenatie is door rood licht rijden ook een aanslag.
Een straf is op zn plaats, maar 4 jaar?
Waanzin.

schoon-schip-maken | 03-08-18 | 09:32

Sluiten die hap. Wil je nog meer reden hebben. Al die gasten die ermee te maken hebben het land uittrappen, dan wordt het voor de moslims die zich wel aan willen passen ook een stuk makkelijker.
Zet em op Femke. Laat zien dat je het kan.

beau van rtl | 03-08-18 | 09:26

"Nederlandse agenten zijn er niet welkom, Marokkaanse wel." En we gaan er nog in mee ook... Godsgeklaagd! En met Femke aan het roer nu, kunnen ze nog minimaal 4 jaar lekker door haten...!

Muskatnuss!!! | 03-08-18 | 09:25 | 5

@Bijtendehond | 03-08-18 | 10:43
Ik mag hopen dat je dit niet meent.....

Eagle0511 | 03-08-18 | 11:13

Hey, het is toch al keurig dat een hond überhaupt een kalender kan lez0n?

PresidenteDeConjovia | 03-08-18 | 12:04

@Bijtendehond | 03-08-18 | 10:43
V0lgens mij zijn het er 6. Verschrikjaren dan wel.....

A333aan | 03-08-18 | 12:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Moskeebestuurder: "Mensen komen hier alleen om te bidden".
Heeft iemand ooit gevraagd wat ze daaronder verstaan?
Ik heb het vermoeden dat plannetjes smeden om allah te dienen daar ook onder valt.

bodemloos | 03-08-18 | 09:25 | 1

Als je bepaalde soera's van ze naleest is er een hoop haat om voor te bidden hoor...

Graaisnaaiert | 03-08-18 | 11:41

Femke zal wel alleen boos zijn dat de moskee er geen groen beleid er op na houdt.

Sinclair | 03-08-18 | 09:24 | 2

Femke houdt zich met belangrijker zaken bezig, zoals, wat doe ik morgen aan voor de canal parade en op welke boot zal ik gaan meevaren.

beau van rtl | 03-08-18 | 09:29

Hoezo niet? Groen is de kleur van Islam!

PresidenteDeConjovia | 03-08-18 | 12:03

Nee we dachten dat er in een moskee vrede gepredikt wordt hahahahahhaha

Repetitive Beats | 03-08-18 | 09:24

Dus er mag alleen een Marokkaanse agent langskomen. Jaja.. maaruh.. links, fascistisch Nederland... is dat niet keihard racsitisch? Jullie fkken iedere blanke mens met kritiek of stevige uitspraken af als racistische xenofobische islamofoob.. maar die islam mag het allemaal. Jammer de fascistisch, blind, links NL hier niet meeleest.

Ton8695 | 03-08-18 | 09:24 | 1

Volgens Sunny en de Sylvanisten is dat positieve discriminatie dus dat mag. Sterker nog, dat moet worden aangemoedigd.

Graaisnaaiert | 03-08-18 | 11:40

Nederlandse agenten mogen niet naar binnen? En daarom zijn er afspraken gemaakt zodat er alleen nafferse agenten binnen mogen komen????
Volkomen de weg kwijt in dit land.
Welke krankzinnige bestuuurder heeft deze afspraak gemaakt? Hem of haar direct de laan uit sturen.

Randall3.0 | 03-08-18 | 09:24 | 5

Hij wordt wel gemist.Pffffff.

beau van rtl | 03-08-18 | 09:42

Dit inderdaad, hoe is het mogelijk dat er blanke agenten hun werk niet mogen uitvoeren van de moskee. Beetje de omgekeerde wereld en wie van de leiders staat dit toe? Dit land heeft echt een burgeroorlog nodig om die pleuris islam te killen.

swagmachine | 03-08-18 | 09:43

Een compromis wat je maakt als je de zaak niet op de spits wil drijven. Beleid in Amsterdam ( en in elke grote stad ). Het zou niet mijn keuze zijn - ben voor een het strafbaar stellen van Salafisme als ideologie, het sluiten ( en afbreken ) van Salafistische Moskees, het actief vervolgen en uitzetten van Salafistische Imams en een inreis- plus samenscholingsverbod voor Salafisten maar ja, daar is in Nederland onvoldoende draagvlak voor. Jammer, want je pakt wel meteen de groep aan die het grootste probleem vormt, ook voor Moslims die niet actief dromen van het Kalifaat, die niet direct denken aan moord als ze 2 mannen hand in hand zien etc. etc.
Maar het is al vaker gesteld, politiek heeft geen enkele interesse in oplossingen, dan maken ze zichzelf namelijk overbodig. Praten over een probleem en erover vergaderen levert veel meer op...

Graaisnaaiert | 03-08-18 | 11:39
▼ 2 antwoorden verborgen

De gemeente Amsterdam heeft zich schuldig gemaakt aan landverraad en collaboratie met terroristen. Hoogste tijd om deze stad van gekken en dwazen onder curatele te plaatsen en het leger er naar toe te sturen om het gezag te herstellen.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:22 | 1

Kijk, dat behoort de insteek te zijn.

Beefbus | 03-08-18 | 10:26

Meteen het complete bestuur oppakken en vervolgen voor faciliteren en ondersteunen van terrorisme. Daarnaast de betrokken fallhazen van OM en Politie oneervol ontslaan en vervolgen voor verzuimen beroepsplicht. Tot slot even onderzoeken welke verantwoordelijke politici dit wisten: aftreden en vervolgen. Hup hup.

de Voorzittert | 03-08-18 | 09:22

Burgemeester Halsema vindt natuurlijk vooral het medialek erg zorgwekkend. Fijn dat de prioriteiten op orde zijn.. dat geeft rust en vertrouwen. De kop indrukken.. die vrijheid.

Ton8695 | 03-08-18 | 09:19

En water is nat...

TheEgg | 03-08-18 | 09:19

Er is toch geen agent die dit thuis aan zijn kinderen of aan zijn oude vader/moeder kan uitleggen? "Ja zoon, ik weet dat daar bommenleggers, jihadrondlselaars en terrotisten zitten. Maar we laten ze hun gang maar gaan." /Headdeskkussentje aanschaffen doet.

Winter_is_coming | 03-08-18 | 09:19 | 2

Mwah, ken een aantal agenten en veel (racistischer) vind je ze niet.
Die worden er zelf ook knettergek van maar op een of andere manier accepteren ze t wel om met gebonden handen t hoertje van de staat te blijven spelen.
Dat vertaald zich dan in etnisch profileren. Meer kunnen ze niet doen dan kakkerlakjes op straat pakken.

schoon-schip-maken | 03-08-18 | 09:28

Jawel hoor: de Marokkaanse agent krijgt dit thuis prima uitgelgd. En de agent die op de Groene Khmer stempt kan eveneens gewoon de gebruikelijke riedeltjes blijven drammen.

OverdaanDerOnderheid | 03-08-18 | 09:34

"moesten ze zich bewapenen met pizzasnijders en pennen om gezichten te verminken en ogen te doorboren"..

Dus als je geen pizza salami blieft en niet kunt schrijven kan je er nog vanalles anders mee.

Best vindingrijk voor een stel analfabete geitenneuqerts.

schoon-schip-maken | 03-08-18 | 09:19 | 1

Abdul-Jabbar is een geboren Nederlander die eigenlijk Van der Ven heet. Je zou hem dus een gestoorde koeienneuker moeten noemen.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:37

Als die jongens een slaapfeestje houden en elkaar in een kringetje af willen trekken onder gezang van koranteksten, dan valt dat onder de vrijheid van godsdienst dacht ik zo.

HenkvdMast | 03-08-18 | 09:19 | 4

Iemand die van de mast heet kan natuurlijk alleen maar aan trekkende jongens denken.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 10:22

@sjefke en @gulliver. Sarcasme=dood blijkbaar. Natuurlijk valt het gebeuren in die moskee niet onder vrijheid van godsdienst... dus kom maar weer van de kast.

HenkvdMast | 03-08-18 | 10:59

@HenkvdMast | 03-08-18 | 10:59 |
Nou, doorgaans werkt mijn sarcasme meter prima. Aan uw tegel las ik het echter niet af. Waarschijnlijk omdat we hier met regelmaat de nek breken over rozebrillenkijkers die er dus écht zo over denken. En daar ben ik wel een beetje klaar mee. Omdat de consequenties van dergelijk wegkijk gedrag niet mis (zullen) zijn.

*Zich behoedzaam uit de gordijnen laat zakken*

Sjefke7807 | 03-08-18 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

Dat van die politie blijft toch verbazen. Dus ik mag ook een alcoholcontrole weigeren als de politieagent Marokkaans is? Snelheidsboetes, hoef ik die niet te betalen als ik niet weet welke nationaliteit de agent in kwestie die het laserpistool hanteert heeft?
Maar goed, kneiterlinks heeft de macht in Amsterdam dus die moskee heeft zijn langste tijd gehad.

spanarchist | 03-08-18 | 09:18 | 1

Sinds dat verhaal over de Rabobank waar een medewerker zijn broers inlichtte over wie veel contant geld had opgenomen pak ik meerdere nummers en laat bij anders dan blank m’n beurt voorbijgaan. Ben er nooit echt achtergekomen wat voor achtergrond de heren hadden, maar ja, better save than sorry. Wel subtiel doen want bij gemeentehuis mag je bij zulks gedrag wegblijven.

Alquest | 03-08-18 | 11:01

Mooiste was natuurlijk nog de Amsterdamse DENK woordvoerder. Op de vraag van At5 of er geen sociale controle is in zo'n haathut antwoordde het sujet doodleuk : "'We hebben geen idee wat deze mensen uitvoeren, we zien ze nooit."'
Want in de mosq helpt iedereen elkaar, het is er zo gezellig etc etc etc.

Zodra iets van DENK praat, liegt het.
Alles wordt in Amsterdam meteen dichtgetimmerd zodra men ook maar iets ontdekt wat niet door de beugel kan, maar aan de zeer vredelievende sekte durft men niet te zitten, toch Jozias?

Chemokar | 03-08-18 | 09:17

"In de haarvaten", me reet!

B0bBer | 03-08-18 | 09:17 | 1

Een behaarde reet... Ben je soms Turks?

Rest In Privacy | 03-08-18 | 10:13

Het westen = slappe hap. Westerse wetgeving = slappe hap. Westerse mannen = slappe hap. Westerse politiek = slappe hap. Het is één grote, stinkend rijke slappe hap, rijp voor de pluk. Je zou wel gek zijn om in je hangmat te blijven.

Axelvon | 03-08-18 | 09:17 | 6

MarcS, jouw vrouw en kinderen zijn dus hoe dan ook de sjaak. Ofwel omdat man/papa beledigingen aan hun adres over zijn kant laat gaan ofwel omdat ze gepakt worden door uitschot. Waar ligt jouw grens vraag ik me dan af. Je vrouw een hoer noemen en je kinderen uitmaken voor kankerhonden? Of moet er eerst fysiek geweld aan te pas komen voor papa ingrijpt?

GuusHetSchaapje | 03-08-18 | 10:23

@GuusHetSchaapje | 03-08-18 | 10:23

Mijn grens ligt idd bij mishandeling.
Uiteraard ook omdat mijn vrouw/kinderen niet zo snel ziel8g zijn en snappen dat beledigt zijn een keuze is?
Waar ligt uw grens? U slaat iedereen op zijn bekje die sist?
Hoe vaak heeft u eigenlijk al gevochten? Waarom nog niet?

MarcS | 03-08-18 | 10:49

MarcS | 03-08-18 | 10:49

Nou nou, kom maar van je high horse af hoor. Ik stelde een normale vraag, meer niet.
Mijn grens ligt wel degelijk bij beledigen. Ik laat mijn dochter niet uitmaken voor kankerhoer.
Gevochten heb ik nog nooit met een lichtgetintiër, of je moet bekvechten daar ook onder scharen.
Mijn dochter was anderhalf jaar geleden hoog zwanger toen ze door een lichtgetint stuk tuig aan de kant geduwd werd bij het verlaten van de supermarkt. Het heerschap maakte ook met woorden nog even duidelijk wat hij er van vond "wegwezen kankerhoer".
Waarop ik tegen hem zei:"HEY! Je praat normaal tegen mijn dochter of je praat niet!". Natuurlijk was hij daar totaal niet van onder de indruk en rende scheldend weg in een taal die ik niet verstond.
Dus nee, geen heldendaad en geen stoer verhaal, maar wel opkomen voor degene(n) die je dierbaar zijn! Ik zou mezelf niet recht aan kunnen kijken als ik dat niet zou doen.

GuusHetSchaapje | 03-08-18 | 16:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Genoeg klusjes voor de Nederlandse ondergrondse.

Tapioca pudding | 03-08-18 | 09:16

Nu maar hopen dat mevrouw Bergman dit niet leest. Die zit in een anti-racismecommissie namelijk. Dan zijn we dun goofed. Dus.

Die_Meinung | 03-08-18 | 09:15

Gelukkig hebben politie en gemeente hun fout ingezien en hebben ze die hut meteen gesloten en iedereen opgepakt. O wacht...

053 | 03-08-18 | 09:15

Wát een verrássing..

Bat-Adam | 03-08-18 | 09:14

Ik wist niet dat elke Nederlander de mogelijkheid heeft om politieagenten de toegang te ontzeggen wanneer die een legitieme reden hebben om eens binnen een pand rond te kijken.
Dat heeft niet elke Nederlander? O. Er wordt dus onderscheid gemaakt? Sommige Nederlanders krijgen om PR-redenen voorrechten en speciale behandelingen waar anderen niet op hoeven te rekenen? Is daar (héél misschien) een woord voor?

SynthetischBismut | 03-08-18 | 09:14 | 6

Het is net zoiets als dat motorclubs alleen maar bikers zouden toelaten als agenten. Volkomen geschift.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:31

@EefjeWentelteefje | 03-08-18 | 09:23
OM moet dat goedkeuren op basis van feiten, niet zo maar.

MarcS | 03-08-18 | 09:33

EefjeWentelteefje | 03-08-18 | 09:23

We zijn al zover dat de politie niet wenst te weten dat het opnemen van een aangifte verplicht is.
Dus nu gaan we nog een stapje verder.

Als ik agriculturele bezigheden op zolder bezig en de politie staat aan de deur, zeg ik ook dat ik alleen vrienden binnenlaat...

Bijtendehond | 03-08-18 | 10:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach, elk realistisch denkende geest weet dat dit gebeurt.... Zoals sommige mensen "aanvoelen" dat de kanker hebben, weet de samenleving stiekem ook dat er ergens een gezwel zit.

Schepvogel | 03-08-18 | 09:13 | 1

Ik las werkelijk "racistisch" ipv realistisch. Gister even NPO gekeken, dan krijg je dat...

B0bBer | 03-08-18 | 09:20

Amsterdam, geweldige stad, altijd bekwame bestuurders die zelfs na overlijden verafgood worden.
Dus dit zal wel onzin zijn.

J-van-de-Bontekoe | 03-08-18 | 09:13 | 1
-weggejorist-
Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:30

Er gaat niets gebeuren.

kwark001 | 03-08-18 | 09:12

En Judith Sargentini weigert te geloven dat het zo is: echt niet waar hoor!!!

langzullenweleven | 03-08-18 | 09:12

Femke zal er hard achteraan gaan.
Ja, hoe dit in handen van de Telegraaf is kunnen komen..

B0bBer | 03-08-18 | 09:12 | 1

precies. En wat het vooral laat zien is hoe krampachtig alles binnenskamers dient t blijven. Carel Brendel schrijft hier al jaren over, alles is allang bekend. En ondertussen maar druk bezig zijn met LGFHGFIFJHFFREYFRR gevallen, en lintjes knippen.

Chemokar | 03-08-18 | 09:23

De ongediertebestrijding erin, uitroken en verdelgen, opkuisen en verpatsen aan Henny vd Most.

Conan de Rabarber | 03-08-18 | 09:12 | 3

Die er vervolgens asieleisers uit de haatzandbak instopt en zo is het cirkeltje weer rond.

B0bBer | 03-08-18 | 09:15

Of hij maakt er Wunderland Amsterdam van.

E-Burke | 03-08-18 | 09:19

Of een mega-varkensstal.

beau van rtl | 03-08-18 | 09:31

Bij de NPO zijn ze nu verbaasd. Over een minuut of vijf schieten ze in de ontkenning om vervolgens te blaten dat deze berichtgeving racistisch fascisme is.

Ars Vivendi | 03-08-18 | 09:11

Vrijheid van godsdienst is een groot goed. Ik geloof die bejurkte mannen op hun iets te dicht bij elkaar staande ogen.

Een paard | 03-08-18 | 09:11 | 3

Vrijheid van godsdienst is geen vrijheid voor haat.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:27

Vrijheid van godsdienst is het recht om vrij van godsdienst te kunnen zijn. Niet verenigbaar met islam want besluit om vrij te zijn van islam is niet verenigbaar met recht op leven überhaupt.

Mazzelstof | 03-08-18 | 10:06

Vrijheid van godsdienst is het recht om in sprookjes te geloven. Newsflash: Er is geen god. Ook die van u niet.

marcoplarco | 03-08-18 | 14:46

Je kunt die haat hut wel dicht timmeren maar dat lost weinig op. Effectiever is die gasten die die haat hut bezoeken het land uitschoppen.

Jeroen65 | 03-08-18 | 09:11 | 2

Ontsmetten met vlammenwerpers en tot de laatste steen afbreken werkt prima.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:26

je moet het ook pas dicht timmeren als ze allemaal binnen zijn :)

Cobalt bomb | 03-08-18 | 11:36

Gedeugdogen (woord van 2018?) is belangrijker dan uw veiligheid

kapotte_stofzuiger | 03-08-18 | 09:10 | 3

Gedeugdogen of Gedoogdeugen?
Allebei fraaie vondsten.

EefjeWentelteefje | 03-08-18 | 09:12

Gedeugen is korter.

schoon-schip-maken | 03-08-18 | 09:21

Gedeugen. Klinkt ook heel chiq, voor OSM.

knutsel_ | 03-08-18 | 09:59

Zou dat terrorisme dan toch met de islam te maken hebben???

B0bBer | 03-08-18 | 09:10 | 1

Nee,
Hoe kan je dat denken ?
#/sarc off

Wijze uit het Oosten | 03-08-18 | 09:13

Moslims zijn lief en haters zijn haters.

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:09

Je verwacht het niet, hè.

EefjeWentelteefje | 03-08-18 | 09:09

ons Femke gooit er vast een flink onderzoek tegenaan voor de bühne , maar durft vervolgens geen conclusie te trekken - want discriminatie.

pontius | 03-08-18 | 09:09 | 1

Femke gaat om meer geld van het Rijk vragen om de extremisten te "bestrijden".

Rest In Privacy | 03-08-18 | 09:25

Kom op Stemke, werk aan de winkel.
Werk?
Ja, werk ja!

schoon-schip-maken | 03-08-18 | 09:08

Wanneer gaan ze die haathut nou eens sluiten?

Snap je!? | 03-08-18 | 09:05 | 5

Niet, dat speelt Wilders in de kaart. Impliciet toegeven er bepaalde stromingen in de Islam zijn, die een probleem vormen voor onze manier van samenleven.

mvdwarsligger | 03-08-18 | 09:18

Eerst volpompen met afluisterapparatuur en een half jaartje gecontroleerd door laten gaan.

E-Burke | 03-08-18 | 09:20

Never nooit niet.
Halsema denkt er over ze subsidie te geven.
Want zeillug, discrmininatie, onderbuik etc.

vliegende knorrepot | 03-08-18 | 11:04
▼ 2 antwoorden verborgen

And not a single fuck was given.

ScumbaggusMaximus | 03-08-18 | 09:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl