Nederland ook gesneuveld in Iran
Kunduz is niet onze enige Alamo
Social
Iran, het internationale hoofdkantoor onder de islamitische buurthuizen, is voorzien van een nieuwe sokpop die de "verkiezingen" won. In het bijzijn - en dus met diplomatieke instemming - van Ons Land werd president Raisi ingezworen als nieuwe woordvoerder van het islamitische regime dat vrouwen verplicht verpakt, homo's van kranen laat bungelen en eigenlijk alles doet wat D'66 verboden heeft. Behalve dat Nederland dus in de persoon van ambassadeur Jacques Werner namens demissionair BuZa-minister Kaag braaf opstond voor onderdrukking. Hier een zinnetje nuance over diplomatieke betrekkingen en we kopen toch ook nog steeds Russisch gas en zo, maar daar menen we verder niks van want het is verachtelijk dat we vooraan staan op het feestje van een dictatuur die zichzelf viert. "Vrij en veilig jezelf zijn is nog steeds niet voor ons allemaal vanzelfsprekend", regenboogvlagde Kaag dit weekend om ons eigen land in diskrediet te brengen als gure homohatende letterbakhel, maar Haar Man in Teheran stond ondertussen internationaal het tegenovergestelde te propageren. Wat een pleefiguur.
Social
Reaguursels
InloggenHadden de naïeveling nu echt verwacht dat als zij weg gingen, dat de Taliban niet meer naar de macht greep?
Wat een sukkels.
De Taliban heeft zich koest gehouden en gewacht op het moment dat alle VN troepen weg gingen om de macht weer te grijpen.
Maar goed, Raisi is een behoorlijke lul.
www.arabnews.com/node/1872796/middle-...
Babies martelen om hun moeders te kwellen. Dat werk.
Een mannetje dat een ellendige dood verdient.
En Kaag zag dat het gied was.
Goed
Ja.. hoe zou het toch zijn om met poep op je neus rond te lopen...
In één zin kun je veel zeggen, waarom ellenlange verhalen reaguren tenzij je stomdronken bent.
"U liegt en u draait"
Toepasbaar op politiek Den Haag en DDR666 fanboys in de panelen.
@Graaf_van_Hogendorp | 08-08-21 | 19:16:
Maar wie is het, mr touwtje uit de brievenbus ?
Ome Jaques zit daar omdat ie bang is zelf ook een stropdas van touw te ontvangen en op vrijdag na het gebed tussen de lhbti’s aan de boom te bungelen. Waar zijn toch de politici en vertegenwoordigers die eens een tegengeluid laten horen en niet bang zijn wat (schaaf)wonden op te lopen? Nee, dit is politiek anno 2021 (en de rest van dit decennium). Niet opstaan voor internationale rechten en je eigen normen en waarden, maar opstaan voor onderdrukking omdat je anders auw en geen salaris krijgt. Meedoen is belangrijker dan winnen blijkbaar…
Goh wat een ophef.
Ik vind eigenlijk alle landen in die regio vervelende en irritante landen, om het zacht uit te drukken, die al jaren alleen maar onrust, oorlog, religieuze opdringerigheid en onderdrukking aan de wereld tonen.
Maar gaat iedereen die hier nu schande over roept straks niet kijken naar het voetbal in Qatar en gaan we dan net zo hard de voetballers uitjouwen die daarheen gaan?
Meten met twee maten.....
Precies. Dus of overal het moraliserende vingertje, of nergens. Allebei prima. Maar het opvallende hier is dat er continu met twee maten wordt gemeten. De aandacht voor islamitische misstanden hier opGS moet u maar zien als een “in evenwicht brengen” van de eenzijdige aandacht in de msm.
Er wordt maar met 1 maat gemeten.
En dat is dat de hypocriete woorden van Kaag over emancipatie en de bescherming van mensen ongeacht hun sexuele voorkeur tot bij herhaling door haar op de meest walgelijke manier wordt geschoffeerd. Dat wordt hier aan de kaak gesteld.
Daar is maar 1 maat voor: schandalig.
Hele vervelende landen en ook vervelende volken, die nog nooit en te nimmer in de geschiedenis zonder haat en nijd naast elkaar hebben gewoond.
Ik begrijp ook niet waarom "het westen" vindt dat de westerse moraal daar ook moet gaan heersen. Is nooit gebeurd en gaat ook nooit gebeuren. Laat ze lekker onderling uitmaken wie de langste penis heeft en houdt ons ver van het gespuis dat daar woont. Laat ze lekker daar blijven en vechten voor hun idealen. Doen ze al duizenden jaren, zit in het bloed dat vechten. Ver weghouden van hier, nu we eindelijk een paar decennia rust hebben in west Europa (want zo veel slimmer waren wij hier ook niet vroeger).
Wie zou er bovenin de foto in het artikel zitten? We kijken naar een piramide en dat wij onderaan zitten in dit soort landen is vrij normaal, maar het topje van de piramide op die foto ontbreekt. Het zal niet ome Erdogan zijn, want dat is een soeni, en die bungelen op vrijdag naast de homo's en ongelovigen. Is het ome Vlad of een afgezant? Geen idee. Feit blijft wel, dat Iran nog op het lijstje staat om afgevinkt te worden en de Russen behoorlijk in de weg beginnen te lopen, om dat hogere plan uit te kunnen voeren. Binnenkort zullen we het weten, denk ik.
Ambassadeur, tuurlijk niet, onze eigen 007, die heeft als opdracht de Atoombommenfabriek op te blazen en anders die enge tulband te neutraliseren.
Als er binnenkort een grote biem is weten we wie er achter zit en zullen we trots zijn op deze 007.
Het 8 uur journaal meldde over Raisi alleen dat hij een conservatieve koers volgde. Dat hij duizenden tegenstanders van de Ayatollah zonder proces heeft doodgemarteld werd gemakshalve verzwegen. Daarna het dagelijks nieuwsitem over het schrikbewind onder Orban.
Wat is de laatste keer dat mevrouw Kaag zich kritisch heeft uitgelaten over een islamitisch regime?
Of doen die alles goed in haar ogen?
Ik denk dat de vraag en de ophef meer zouden moeten gaan over de diplomatieke richting. De VS staan achter Saudi-Arabie terwijl de EU vriendelijker is tegen Iran. Er is dus een geopolitiek meningsverschil binnen de NAVO. Niemand boeit mensenrechten.
Goed punt. De appeasement vanuit de EU kan ik ergens nog wel begrijpen - de EU is straks (of nu al?) kwetsbaar voor raketten vanuit Iran. Wat ik niet begrijp is de wisselende politiek van de VS richting Iran. Onder Obama (en dus nu ook Biden) willen de Democraten graag tot een soort van overeenstemming komen met Iran, mijn indruk is dat de Republikeinen hier wat minder in zien, zeg maar. Die appeasement altijd slechte zaak. Iran wordt geleid door godsdienstwaanzinnigen, daar is het slecht kersen mee eten.
Weer lekker selectief gejank in de panelen. Ik vermoed, omdat Iran islamitisch is en vooral omdat Kaag daar een keertje was met een hoofddoek op. Wat wordt gezien als de allerergste knieval voor een islamitisch ellende-regime. Dus dat zet zo'n beetje de toon.
Maar het is uitermate willekeurig, deze ophef. Als we Iran bekijken is het een land met een ellendig regime, waarmee we desondanks diplomatieke banden hebben. Dat ze mensenrechten niet erg waarderen is duidelijk en een discussie over of ik daar dan sympathie voor zou hebben is belachelijk.
De vraag is veel algemener: Moeten we diplomatieke missies hebben in landen waar ze het niet zo nauw nemen met mensenrechten? Het antwoord op die vraag ken ik niet. Maar wat ik wel weet; We hebben in vele andere landen ook een ambassadeur zitten, waar ook mensen verdwijnen, gemarteld worden om hun overtuiging of geaardheid. De lijst is erg lang, verzin het zelf maar, iedereen kan ze zo opnoemen.
Laat ik er eentje uitlichten: Egypte. Een kutland qua politieke vrijheid en de vrijheid voor homo's is er al helemaal niet. Als Moslimbroeder ben je min of meer vogelvrij, je wordt zonder probleem doodgehongerd of gemarteld door het regime in een vage gevangenis. Doodvonnisen zijn zo geregeld, na een cangaroo-court. Hebben we daar een ambassade? Jazeker.
Waarin Egypte qua mensenrechten verschilt van Iran is niet helemaal helder. Toch deze aandacht voor Iran speciaal. Zo zijn er vele landen. Erg veel. Neem China. Een heel volk wordt daar gevangen gezet om niks, slecht behandeld en de dood is dichtbij. Vinden we niks van, behalve wat gemopper. Er is zelfs symapthie voor die aanpak, want moslims he? Dan is eigenlijk geen aanpak te ruw, voor sommigen hier en dan heb je eigenlijk ook geen rechten. Maar dan de homo's in Iran. Die zijn opeens heel speciaal. Het is willekeur mensen, deze ophef. En ik vermoed de reden wel.
De willekeur zit hoofdzakelijk in jouw hoofd. Vooral als het over moslims gaat vliegt de Pavlov-hond als een dolle in het rond.
En wat moge die reden dan wel niet zijn?
U heeft alweer gelijk.
U neemt China. Totalitaire controle. En het volk slikt het.
Uw voorvrouw doet het goed. Mijn gelukwensen.
Fijn dat u ook zo’n moeite heeft met het gedrag van de politiek correcte elite. Onbegrijpelijk, tekeer gaan tegen Rusland, Belarus, het Amerika van Trump, maar geen enkel probleem met China, Iran etc. Onbegrijpelijk.
Ik neem aan dat u deze discrepantie op de eerstkomende D66 bijeenkomst gaat agenderen.
Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 17:05,
Vraag was niet of we ergens wel of geen ambassadeur willen hebben.
Vraag was of een ambassadeur aanwezig moet zijn bij de inauguratie van een grootschalig martelende massamoordenaar. Een bloeddorstige beul die bovendien op ondemocratische wijze is "gekozen" dankzij het verbod op oppositie in Iran. Ik weet dat veel D66-ers de oppositie in NL ook het liefst zouden verbieden, maar officieel staat NL nog steeds voor bepaalde democratische waarden.
Daarom deed onze ambassadeur in Hongarije wel zijn bek open over homorechten, hoewel die daar niet eens in het geding zijn.
Maar in Iran dat de holocaust predikt en reeksen terreurbewegingen en burgeroorlogen sponsort worden homo's dus opgehangen. En daar zwijgt de ambassadeur, en heel jouw soort.
Jette vond Iran een leuk vakantieland, nam speciaal een nepvrouwtje mee.
Kaag vereerde het regime met een "verkracht-mij-niet-kopvod" als steunbetuiging aan de shariapolitie die op grote schaal vrouwen aftuigde en opsloot vanwege zichtbaar hoofdhaar. Terwijl juist zij als diplomaat en terroristenvrouwtje bij machte zou zijn om een statement te maken.
Maar wel allemaal heel dapper deugen over de rug van volstrekt ongevaarlijke mensen en landen. Hand in hand met de krokodil de joodse buurman als vijand aanwijzen.
@Malle moer | 08-08-21 | 17:54:
"maar geen enkel probleem met China, Iran"
Waaruit maak je dat op?
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 18:14: uit het afwezig zijn van kritiek op die landen. Ik kan het natuurlijk verkeerd zien, maar waar is die kritiek van D66 (toch de kern van het selectief moreel verontwaardigd zijn) dan volgens u?
Waarom wel kritiek op Hongarije die geen aandacht wil op scholen voor homoseksualiteit, maar niet op SA, die diezelfde homo’s ophangt?
@Dandruff | 08-08-21 | 18:13:
Ja Dandruff, je verwoordt exact wat de GS-onderbuik vindt: Kaag is een nep-mensenrachtenactiviste, want Iran, want hoofddoekje, terwijl Orban alleen maar ongevaarlijk is en eigenlijk een goedzak en ach ja die homorechten ook, who the fuck cares?
Iran is geen EU dan ook weer, waarmee we een waardengemeenschap vormen, niet alleen een economische, maar dat intereseert de goegemeente niks.
En Iran, ja ook Kaag heeft vast haar bedenking en zou waarschijnlijk liefst dat ook anders zien. En je kunt er dus voor kiezen om ieder land dat je niet aanstaat de les te lezen en je ambassade terug te trekken. Dat is een optie, maar dan verlies je dus ook invloed en je eigen voelhorens in zo'n land. We hebben met veel regimes diplomatieke banden, ook met ellendige regimes. Hongarije echter is deel van de EU, een land dat tamelijk innig verbonden is met ons en we betalen grof voor dat land. Er zijn echter voorwaarden aan die EU, die Hongarije onderschreven heeft. Maar Hongarije blijkt een freerider, die wel ons geld wil maar verder wil Orban de macht voor zichzelf en een corrupte kliek en liefst de oppositie weg zien te pesten.
Ons buitenlandbeleid qua EU vergelijken met ons beleid met de wereld daarbuiten, zoals met Iran, het is een geliefd spelletje van rechtse lutsers, ook en vooral omdat ze daarin wederom een breekijzer zien om de EU te slopen. Niet dat mensenrechten ooit een issue zijn geweest, die werden er altijd maar bijgesleept om de hond mee te slaan. En die liefde voor mensenrechten is dan ook flinterdun flinterdun, want andere landen met een reputatie, daar stoort onze onderbuik zich totaal niet aan. Nee het gaat om munitie om links mee kapot te schieten, elke dag weer. Iedere dag weer zo'n voorbeeld, je kunt het uittekenen.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 18:21: wat een onzin. Compleet moreel superieur doen als een land in de EU zit, kritiekloos als het daarbuiten zit. Waarom dan wel de kritiek op Belarus en het Amerika van Trump? U weet dat die niet in de EU zitten?
Waarom wel de kritiek op Bolsonaro?
Ziet u zelf de hypocrisie dan niet?
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 18:21: Mensenrechten zijn en blijven een noodzakelijk kwaad, vanuit Westers perspectief. U bent een gekke andersdenkende, maar uw insteek is niet zo heel verkeerd, lijkt me. Overigens ben en blijf ik voor het aanpakken van dictatoriale dwazen die landen menen te moeten beheersen. Maarja, krijg de neuzen maar eens dezelfde richting op, om Iran naar de steentijd terug te bombarderen. Dan duiken die vervloekte mensenrechten weer op in het verhaal. Moeilijk, moeilijk, moeilijk.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 18:21:
Nogmaals, homo's worden in Hongarije *niet* vervolgd.
En in Iran worden ze *wel* opgehangen.
Jij hebt nu 20 keer herhaald dat je het verschil tussen "met rust laten" en "doodstraf door ophanging" niet snapt. Pakweg 5 jaar geleden klonk dat nog geloofwaardig; je was destijds extreem onbelezen en je zat toen nog op (niet zo'n beste) lagere school.
Maar de tijd staat niet stil, heel veel mensen hier hebben heel veel tijd gestoken in jouw algemene ontwikkeling. Dus ik durf er honderden euro's om te verwedden dat jij het verschil tussen legaliteit en doodstraf nu wel degelijk snapt.
Ook verder negeer je weer alle controleerbare feiten, vergelijk je appels met olifanten en verander je steeds van onderwerp. Nu is Orban weer bijna net zo corrupt als de EU zeg je, en dat zal best. Maar dat geldt nog veel meer voor Iran.
En deze discussie ging over Iran, niet over Hongarije.
En ook niet over Egypte, waar wij weliswaar een ambassadeur hebben, maar was die aanwezig bij de inauguratie van al-Sisi?
Niet?
Heeft al-Sisi een verleden als gevangenisbeul en massamoordenaar?
Niet?
Appels met peren weer, en voortdurend van onderwerp veranderen.
Homo rechten, je maalt er niet om, beste dandruff. Anders maalde je er wel om bij andere landen waar ze homo's vermoorden. Maar dat doe je niet. Geeft niks, maar kom er dan gewoon voor uit. Dat je niks om homo's geeft blijkt wel uit je stilte rond Orban. Nu is dat absoluut minder erg, maar dan nog. Ze uit het openbare leven pesten is dus best oke en niet de moeite waard. Sterker nog, je hebt sympathie voor Orban. Dat ligt dan aan zijn anti islam en vooral anti EU houding. Maar dandruff, Orban is helemaal niet tegen de EU, integendeel hij verdient er persoonlijk massa's geld aan die de subsidies weg te sluizen naar bevriende projectmanagers. Slim hoor.
En wat wilde ook alweer zeggen, over de homo's in Pakistan? Is ook erg hè? Maar ja daar was Kaag niet op bezoek.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 18:21: De EU heeft van de Nederlandse bevolking nooit mandaat gekregen om meer te zijn dan een economische waardengemeenschap, waarbij zelfs dat aspect discutabel is. Twee keer een referendum, twee keer afgeschoten.
@Dandruff | 08-08-21 | 19:15: Hear hear. En zijn argument dat je er moet zitten om invloed te hebben deed me proesten en de koffie over de broek. We moeten daar helemaal niet willen zitten om invloed uit te oefenen. We moeten daar heel ver van wegblijven en ze ook heel erg ver van ons houden. De Spanjaarden en de Polen hebben ons in het verleden voor een gewelddadige overheersing behoed. Laten we hopen dat het (nog) niet te laat is.
Laat ze het lekker zelf uitzoeken daar en graag geen nieuwsitems uit die regio. Het boeit me voor geen meter, zolang ze maar ten zuiden van de middellandse zee blijven en ten oosten van de Bosporus.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 19:57:
Je weet helemaal niks van mij af, sukkel. Misschien ben ik zelf wel homo, of heb ik er meerderen in mijn familie- en vrienden- kring. Jij hebt mij nooit op een homofobe uitspraak betrapt, en dat zal je ook nooit lukken.
Ik kom 40 keer met feiten en bronnen die jij niet weerlegt.
Jij komt 40 keer met speculaties over iemand waar je niks van afweet.
Ik leg jou 21 keer het verschil tussen legaliteit en doodstraf uit.
Jij verandert 21 keer van onderwerp; van Iran naar Hongarije naar Egypte naar Pakistan. Maar het ging hier over Iran.
Bovendien, stel dat jij gelijk zou hebben dat niet alleen kwaadaardige demagogen, maar ook goed bedoelende edoch hersenloze dildo's voortdurend van onderwerp veranderen. Dan nog vergelijk je weer appels met olifanten. Want heeft onze ambassadeur in Pakistan de inauguratie van een van massamoord verdachte president bijgewoond?
Niet?
Precies.
En hoe is corruptie in Hongarije anders dan in Iran?
Net zo min als je mij ooit op homofobie of moslimhaat zult kunnen betrappen, zal je mij ooit kunnen betrappen op sympathie voor Orban. Want die is inderdaad bijna half zo corrupt als de EU.
Maar ik ga Orban niet verwijten dat hij geen homo's ophangt; geen terreurbewegingen steunt; geen genocide predikt; geen 5.000 mensen heeft vermoord; etc.
Jij vindt dat kwalijk omdat jij met D66 achter de doelstellingen van het Iraanse regime staat, en dat is je goed recht. Het is mijn goed recht dat anders te zien.
@Dandruff | 08-08-21 | 21:17:
"Jij vindt dat kwalijk omdat jij met D66 achter de doelstellingen van het Iraanse regime staat"
Hierin ben je altijd ijzersterk. Je verzint dat D66 achter de doelstellingen van Iran staat. Of zelfs ik. Dat zal je nergens kunnen lezen noch uit iets kunnen opmaken. Het is namelijk gewoon onzin. Niemand met enig verstand vindt het Iraanse een leuk regime. UIteraard ik ook niet evenmin als D66 dat vindt. Waar haal je het eigenlijk vandaan, die nonsens? Het is bijna grappig aan het worden.
@Beste_Landgenoten | 09-08-21 | 00:56:
Verander je weer van onderwerp. Wat.knap!
Ondertussen staan alle feiten dus nog overeind. Je hebt de hele.zpndagmiddag Kaag en Iran staan verdedigen, nota bene met jij-bakken over Hongarije en Israël. Maar je wil daar niet op aangesproken worden?
Zelf doe je niks anders dan iedereen die jou tegenspreekt verdacht maken. Wij zijn alllemaal moslimhatende homofobe onderbuikjes want we hebben nog nooit de inauguratie van een beul bijgewoond. Kom nou toch.
Met Kaag naar de afgrond.
Zij is een dubbel spionne. Althans dat gedrag vertoont ze meer dan een echte politicus. Weg met deze ongekozen bubbelfascisten.
Wel lekker inclusief om ook met zo'n beul te heulen. Had Bij1 ook een afgezant gestuurd?
Niet om lullig te doen hoor.
Maar je weet toch dat overheid en bedrijvigheid druk bezig zijn met centjes?
Dat is Nederland.
Een BV.
Wat wel eng is, is het aantal engnekken die denken dat ze het beter kunnen.
We hebben een pandemie van Dunning-Kruger effect. Hele domme mensen die denken dat ze slim zijn. Die is zo mogelijk nog dodelijker dan corona.
twitter.com/rudybouma/status/14243050...
Heel veel mensen moeten eens kappen met denken dat ze slim zijn. Dat ze het beter weten. Het kost levens. Wil jij de geschiedenis ingaan als massamoordenaar?
Ja ze zijn dom? Maar verdienen ze de dood? Ik vind van niet.
Heb ergens in de MSM gelezen dat corona de intelligentie aantast.
Heb paar zware periodes meegemaakt dus ben wss corona-overlevende.
Ben nu dus dom. Fijn dat u mij wel het leven gunt.
GrandMechantLoup | 08-08-21 | 16:29,
De hele wereld is bezig met centjes. Dat is in Iran, Marokko, Suriname of China echt niet anders. Wel anders is dat wij iedereen gratis geld geven; andersom krijgen wij nooit gratis geld.
Verder, je kunt wel roepen dat heel veel mensen bijna half zo dom zijn als jij, maar dat bewijst niks. Zelfs niet als je gelijk zou hebben dat heel veel mensen bijna half zo dom zijn als jij verandert dat niks aan de feiten en argumenten in deze discussie. De domheid van onbekende en onbelangrijke individuen is namelijk volstrekt irrelevant in deze discussie, en in elke discussie.
Jouw stropoppen over massamoordenaars en het doden van domme mensen zijn helemaal te debiel voor woorden. Zoek hulp.
Vindt u het een constructieve bijdrage om anderen dom te noemen?
In de jaren ‘80 was Ebrahim Raisi een revolutionaire officier van justitie, een sharia-rechter. Vanuit die rol sloot hij aan bij verhoren en gaf hij de opdracht tot ernstige folteringen. Raisi maakte deel uit van de ‘commissie des doods’, die over duizenden politieke gevangenen besloot dat ze moesten worden geëxecuteerd. Velen van hen zijn in massagraven geworpen en nooit teruggevonden. Sommige politieke gevangenen moesten toekijken hoe anderen werden opgehangen.
En niet alleen was Nederland vertegenwoordigd door een ambassadeur maar ook via een afgezand van de EU die daar ook zat namens onder meer Nederland. Het is godgeklaagd. Wat het nog weerzinwekkender maakt is dat niemand noch bij MSM, noch in de 2de Kamer het een ruk interesseert.
Het is niet meer dan terecht dat niemand dit interesseert. What the fuck in shithole country's.
Het wordt lokaal interessant wanneer praktizerende pallie-lovers een rol gaan spelen.
Nuff said.
Cultureel psycholoog (en voormalig beleidsadviseur bewindspersonen) Keyvan Shahbazi schreef er 3 juni nog over in de Telebelg:
„In 1981 zat een zeventienjarige scholier in een Iraanse gevangenis geblinddoekt en met de handen op zijn rug gebonden op een krukje. Een stem zei: ’We gaan vandaag iets nieuws doen’. Daarna trokken ze zijn kleren uit en begon de pijn van de kabelslagen opnieuw. Later toen hij naar Nederland vluchtte, liet die stem zijn vader martelen om een briefje te schrijven dat hij moest terugkomen, maar de vader kon dat niet, hij was laaggeletterd. Dat geloofden ze niet, de martelingen gingen nog door.
Die scholier was ik en de stem was van Ibrahim Raísi, na 18 juni de president van de islamitische republiek Iran, maar toen nog de islamitische revolutionaire officier van justitie in het stadje waar ik geboren en getogen ben. Mijn misdaad was dat ik op school was gezien met onwelgevallige boeken. Met mij werden vele van mijn schoolgenoten gearresteerd. Ik ben een van de weinigen die het kan navertellen. Raísi liet ze executeren. Ik weet dat, omdat ik geblinddoekt ernaast stond toen ze schoten. Lachend vertelden ze daarna dat mijn tijd nog niet was gekomen. Wie achterbleef werd in 1988 vermoord."
@Tierelier | 08-08-21 | 16:41: wij lezen je verhaal met afgrijzen en empathie maar ik vrees dat kaag en de haren blind zijn voor je woorden. Net als met de jezedis zal het oorverdovend stil blijven terwijl de huilbruidjes lekker hun verhaaltjes mogen doen en zielig als ze zijn hun fopstrafjes hier in ontvangst mogen nemen.
@Tierelier | 08-08-21 | 16:41: Intrigerend.. En iedereen maar ‘de meeste mensen deugen, van Bregman lezen.
@OuweOuweLekkerMauwe | 08-08-21 | 17:03:
Raak!
Beetje rare tegel. Nederland onderhoudt diplomatieke betrekkingen met nogal 'twijfelachtige' landen. O.a. Saoedi-Arabië, Iran, Rusland (ja dat Rusland van Poetin), VEA etc.
Waar doe je moeilijk over?
Nederland is al eeuwen een landje wat probeert grof geld te verdienen d.m.v. olie e.d.
Iedereen die op dit soort non-nieuws hysterisch reageert heeft geen historisch besef.
Wij zijn een klein liberaal landje wat het niet zo nauw neemt met mensenrechten als wet.
Hebben we nooit gedaan. Kijk maar naar de VOC of WIC. Er is iets grondig mis met het nationaal geweten als je het mij vraagt. Vooral onze neofascisten (ja die hebben we) die pretenderen dat het allemaal meevalt en de moraalridder spelen. Kijk maar goed naar Jan Roos, Jan Bennink en Jan Dijkgraaf. O.a,
Tezamen met Thierry Baudet zijn dat de neofascisten anno 2021.
Let maar op. Straks zeggen we weer dat we het niet wisten.
Neo.... fascisten? Oh god een #blueannon wappie, achter elke boom staat een Hugo Boss bepakte cis witte man, bewapend met MP40, klaar om iedereen die hij niet mag de trein in te stampen richting het oosten.
Wel toepasselijk dat zulke wappies in de panelen verschijnen in een defacto DDR666 topic.
Hé, een trol! Da's al weer even geleden...
Tsja.
Beter luisteren we naar de wijze woorden van Klaver, Duyvendak van Ranst of Koopmans.
Kunnen we dan zeggen dat we het wel geweten hebben?
U kletst uit uw nek, om het maar bondig samen te vatten? U herinnert zich vast nog wel dat er vanuit die door uw bejubelde GEO politiek de eerste jaren dat Mussolini aan de macht kwam hem geen strobreed in de weg werd gelegd omdat de handel met zijn regime lucratief was. Hitler, zelfde verhaal. En dat pakte me toch verkeerd uit!
Diplomatieke betrekkingen zijn prima, maar het betekent niet dat je de geestjes van regimes hoeft mee te vieren. Iran bevindt zich overigens in een buitencategorie met bijvoorbeeld Noord-Korea, de Taliban en IS. In die gevallen zijn 'normale' diplomatieke betrekkingen nergens voor nodig.
GrandMechantLoup | 08-08-21 | 16:20,
Je wijst er terecht op dat jij de column niet gelezen hebt. Dat zijn inderdaad heel veel lettertjes, en jij leest nooit stukjes van meer dan 15 regels.
Dus kort samengevat; het gaat niet om een ambassadeur, maar om een inauguratie. Van iemand die, anders dan Poetin, persoonlijk verantwoordelijk is voor de dood van tienduizenden dissidenten.
Je zegt dat iedereen die geweld afwijst een neofascist is, omdat je gelooft dat fascisten altijd tegen geweld zijn. Immers; links heeft het fascisme altijd in verband gebracht met Buikhuizen, Fortuyn en Hirsi Ali; nooit met Stalin, Saddam of Pol Pot.
Formeel heb je dus gelijk; Roos, Bennink en Dijkgraaf zijn geen massamoordenaars. Vandaar jouw onbeargumenteerde, edoch intense haat tegen deze mensen.
Maar misschien heeft links gewoon altijd ongelijk gehad?
Misschien was Hitler helemaal geen wetenschapper, vreedzaam democraat en mensenrechtenactivist?
Maar net als jij een socialist die blinde haat en geweld als enige vorm van argumentatie ziet.
Begrijp het probleem niet.
Dictators op bezoek bij dictators.
Anders zien of formuleren.
Diegenen die zich bovengestelden wanen hebben geen rekenschap af te leggen aan het simpele gepeupel.
#Kutland op bezoek bij #Nogkutterland
Wanneer gaan we op bezoek bij de Taliban?
Als Xi is uitgegeten.
De Taliban komt vanzelf hier, je kunt ze herkennen aan de gladgeschoren gezichten in de nieuwe vluchtelingenstroom die eraan komt vanuit Afghanistan en dat is geen hysterie.
Het afscheren van de baard is een klein offer.
Die is hier al!
Zullen we onze ambassadeurs dan ook maar terugtrekken uit Egypte en Saoedi-Arabie? want daar is het met de homorechten ook niet fijn. Sowieso dictaturen en allebei islamitisch. Wat is nu het verschil in ophef? Kaag, misschien? Of is het omdat de dictator van Egypte toevallig ook een hekel heeft aan de Moslimbroeders? En hen op een behoorlijk rechteloze wijze uitmoordt?
Lijkt me een goed plan eerlijk gezegd. Reisadvies gelijk op rood en gewoon lekker wegblijven uit die back-ass ploflim landen.
Ach behalve Rutte moet ook Kaag verdedigd worden met zo'n fijn maar jullie argument moeten we het niet ook over de toon hebben?
Money talks.
De dominee op de kansel wordt betaald door de koopman.
Kaag verdient een slechter lot. Omdat ze op zn minst de waarheid verhuld. Das minderwaardiger dan de dominee die vol vuur zijn eigen luchtkastelen verdedigd. Dat is de ware volksmennerij en populisme.
Kaag is en blijft een hautain soort wereldvreemd van 2 walletjes etende nep-populistisch mislukte zelf-gecreërde (nep)elite.
edit, Ook iets met voetbal in een zandbak of zo?
Jee, Beste_D66_Landgenoten, dat ik nog eens mee mag maken, dat jij je opwerpt als pleitbezorger van de Moslimbroeders, waar er wat mij betreft niet genoeg van uitgemoord kunnen worden.
Is dat de nieuwe beleidslijn bij D66?
Maar kan je deze vraag eens beantwoorden:
Leen je je account wel eens uit? Aan je zoon of zo?
Want ik zie weleens een totaal verschil in opvattingen in je posts.
Zal ik eens een paar van die uitspraken die over moslims gaan, en die totaal tegengesteld zijn aan wat je nu zegt opslaan?
Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 15:29,
Niemand heeft het over het terugtrekken van ambassadeurs. Maar een inauguratie gaat een stapje verder. Kon jij ook niet weten natuurlijk, maar zo is het wel.
En over jouw appels=olifanten argument;
- Egypte steunt geen terroristische milities in oa Jemen, Irak, Libanon, Syrië;
- De Egyptische geheime dienst pleegde geen bloedige aanslagen op joden in oa Argentinië en Bulgarije;
- De Egyptische regering roept niet op tot vernietiging van Israël;
- Noch tot voltooiing van de holocaust;
- Kopvodden zijn in Egypte niet wettelijk verplicht; al is er wel een strenge sociale controle (net als in islamiserende steden in Europa);
- etc.
@Dandruff | 08-08-21 | 16:07:
Oh nu telt opeens ook het buitenlandbeleid en zijn de homo's niet meer interessant. Je wisselt snel van argumenten. Dus Egypte is oke, inclusief de slechte behandeling van haar burgers en de vrijheid aldaar, want ze hebben nooit opgeroepen tot oorlog tegen de Joden. Kuch kuch, ik weet niet of je je geschiedenis kent maar dat was tot voor kort wel anders en de sympathie voor Joden is daar evengroot als in Iran.
Lees dit eens: Cangaroo courts.
www.middleeasteye.net/news/egypt-deat...
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 17:10: Wat jammer dat jij alleen maar kan denken in zwart-wit, voor en tegen. Nuance bestaat niet en iemand die nuanceert is in jouw ogen meteen "tegen" of "voor" iets. Nee, vandaar de nuance.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 17:10:
Jij bent degene die steeds van argumenten wisselt;
- van inauguratie naar ambassadeurs terugtrekken;
- van homo's ophangen naar homo's vervolgen door ze niet te vervolgen;
- etc.
Iran hangt homo's op. Punt.
Hongarije en Egypte doen dat niet. Nogmaals, lees je in. winq.nl/articles/227514/in-welke-land...
Bovendien mis je de point van de column, deze meneer Raisi is *zelf* decennialang betrokken geweest bij grootschalige martelingen en moorden. Als dat ook voor de Egyptische president geldt hoor ik het graag; mits onze ambassadeur bij zijn inauguratie was, uiteraard.
Je vergelijkt dus steevast appels met olifanten.
En dat geldt ook weer voor je slogans over mensenrechtenschendingen en antisemitisme in Egypte. Daar weet ik alles van, maar nogmaals; dat haalt het dus niet bij Iran.
En dat weet jij dondersgoed, daarom probeer je niet eens om één van die feiten te weerleggen. Je komt met een kuch kuch stropop over een vorige Egyptische regering, maar op dit moment vormt Egypte geen bedreiging voor Israël of een ander buurland. En Iran is een bedreiging; voor Israël, en voor andere landen in die regio.
@Dandruff | 08-08-21 | 17:51:
"Daar weet ik alles van, maar nogmaals; dat haalt het dus niet bij Iran."
Subjectief wederom. En nee, ik vind je argumenten - zoals altijd eigenlijk- heel zwak. Ze staan bol van halve beschuldigingen, gemakkelijke aannames, gezochte vergelijkingen en vooral ben je altijd heel subjectief, dat je dan verpakt in allerlei erbij gesleepte argumenten. Is ook prima, maar zeg dan gewoon "ik ben voor Israel en tegen Iran". Dat vind ik ook best, het bespaart een hoop humbug.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 17:57: En hier wordt direct mijn punt als benoemd in mijn post van 17:49 bewezen. Grappig dat in elke reactie op jouw plempsels links staan, maar jij nooit en te nimmer iets onderbouwt. Zelfs dan nog het lef hebt om anderen "subjectief" te noemen.
@ItsOutThere | 08-08-21 | 18:03:
Maakt het je echt uit? De argumenten zijn extreem zwak. Iedereen weet wat er gebeurt in Egypte of Iran. Maar Egypte is onze vriend, want ze naaien de Moslimbroeders, dus mag eigenlijk alles door de vingers gezien worden. Jij weet dat het zo, is. Maar je vraagt om linkjes.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 17:57:
Welk van mijn argumenten is zwak en waarom vind je dat?
Je hebt geen benul.
Wees voor een keer in je leven eens concreet;
1.
- welk genoemd feit is volgens jou een halve beschuldiging;
- waarom vind je dat;
- en stel dat je gelijk hebt, maakt dat het genoemde feit ongedaan?
2.
- welk genoemd feit is een gemakkelijke aanname;
- waarom vind je dat;
- en stel dat je gelijk hebt, maakt dat het genoemde feit ongedaan?
3.
- welk genoemd feit is een gezochte vergelijking;
- waarom vind je dat;
- en stel dat je gelijk hebt, maakt dat het genoemde feit ongedaan?
4.
- welk genoemd feit is subjectief;
- waarom vind je dat;
- en stel dat je gelijk hebt, maakt dat het genoemde feit ongedaan?
5.
- welk genoemd feit is een erbij gesleept argument;
- waarom vind je dat;
- en stel dat je gelijk hebt, maakt dat genoemd feit ongedaan?
Ik ben niet zomaar voor Israël of tegen Iran.
Ik ben voor democratie en tegen dictatuur.
Als Israël een dictatuur zou zijn geweest en Iran een democratie dan waren de rollen omgedraaid geweest. En zeker als moorddadige dictaturen genocides prediken en in tientallen landen bloedbaden op burgers organiseren, snap ik niet waarom jij blijft volhouden dat de meest moorddadige gek altijd gelijk heeft. Jullie gaan van een koude kermis thuiskomen, want het Iraanse regime is onze vriend niet.
Dus kijk naar de feiten, en beoordeel mensen en regimes op hun daden.
En op wat zij tegen hun achterban zeggen; wordt daar opgeroepen tot geweld, tot genocide? Zou dat echt alleen tegen joden gericht zijn?
Is deze Raisi niet bij uitstek iemand die de Iraanse linkse kerk uitgeroeid heeft?
Leer nou eindelijk eens van de geschiedenis.
Ja graag. Hebben we niets te zoeken.
@Dandruff | 08-08-21 | 18:47: Jij gaat hier nooit en te nimmer antwoord op krijgen ;)
Kunduz is weer in handen van de taliban. D66 stuurt pang pang pechtold, jetten en Paternotte om de boel te redden. Het Beroemde kunduz akkoord.
Heeft ons miljarden gekost!
Nederland verandert langzaam in een dependance van de VN nu Kaag aan de knoppen zit.
Schizofrene partij D66. Denken ze echt de wereld te kunnen verbeteren, Afghanistan is een helder lesje geweest dat dat een illusie is bij islamitische landen.
Alles dat D66 verboden heeft?
Dan denk ik aan referenda, vrijheid van meningsuiting, scheiding der machten, transparantie in het bestuur en democratie.
Alsof D66 tegen het optakelen van homo's is. Zelfs Rob Jette vind Iran een prima vakantieland; kwestie van gewoon een nep-vrouwtje meenemen. Kaag bracht al eerder een officieel bezoek aan Iran trouwens, compleet met "verkracht-mij-niet-kopvod". Kennelijk uit solidariteit met de Iraanse shariapolitie die destijds talloze vrouwen zonder kopvod oppakte en mishandelde.
En Kaag en D66 hebben toch ook geen problemen met hamas, fatah en isis? Halen zelfs isis-fans naar NL om NPO66 programma's zoals "M" te vullen?
Natuurlijk feliciteert onze elite deze brute Middeleeuwse dictatuur.
Deugpunten krijg je namelijk alleen als je volstrekt ongevaarlijke mensen en landen aanpakt; Hongarije, Polen, Israël of de VS bijvoorbeeld.
Waanzinnige massamoordenaars tegenspreken is echter een "fobie" en een "privilege". Daar wil geen deugzeug zich aan branden. Hoe gevaarlijker de gek, des te vaker krijgt hij zijn zin; en des te voller zijn koffertje gratis subsidie.
Wat zou Churchill hier van vinden? We voeren onze medemensen aan de krokodil zodat die ons met rust laat. En ondertussen wordt de krokodil groter en groter...
Wat leuk, opeens weer vol strijdlust op de barricades voor homorechten? Ik heb je protesten gemist toen Orban in onze eigen EU hun rechten torpedeerde onder met de smoes van "pedo-bestrijding". Maar ik snap het: Islambashing is prio 1.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 15:24:
Uw reactie toont perfect wat reaguurder Dandruff verwoordt als het voederen der krokodillen.
Het afleidden van de hoofdzaken door rand/ranzige zaken te pushen.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 15:24:
Ooit homo's aan hijskranen zien hangen in Hongarije ?
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 15:24: Je mist wel meer waar je je verstand gelaten hebt zou eens op de mestvaalt kijken.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 15:24:
Orban wil geen Soros-adepten en dat lijkt me heel verstandig. Leraren geven les, ouders voeden op.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 15:24:
Orban hangt namelijk geen homo's op. Nogal een verschil.
Jij verwijt mij altijd dat ik alleen het gebruik van geweld afwijs, maar me nooit druk maak over allerlei afwijkende meningen. Dat klopt, maar zelf doe je hetzelfde. Zij het precies andersom; door altijd alleen fel aan te slaan op referenda, oppositieleiders en dissidenten; maar niet of nauwelijks op extremisten, terroristen en dictaturen.
Pot verwijt de ketel.
Waar ik wel aan toe wil voegen dat ik geweld een veel grotere bedreiging vind dan welke mening dan ook; zelfs de jouwe. Zolang alles bespreekbaar is en meningen weerlegd kunnen worden zullen de beste ideeën namelijk overwinnen. Het is dankzij decennialange linkse censuur dat NL afglijdt naar Rutte-doctrines, ongecontroleerde massa-immigratie, islamisering en andere ellende.
@Dandruff | 08-08-21 | 15:41: Keurige tegels bakken kan jij wel.
@Roze_bril_drager | 08-08-21 | 15:31:
Ah dus dat is de grens? Homovervolging, allemaal prima, maar ophangen gaat te ver. Wie bepaalt die grens? Jij?
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 16:53:
In Hongarije worden homo's helemaal niet vervolgd.
Lees je in. winq.nl/articles/227514/in-welke-land...
En zelfs als jij gelijk zou krijgen dat Hongaarse homo's ieder jaar een boete van 1 euro zouden krijgen, dan lijkt mij dat ruimschoots te verkiezen boven de Iraanse hijskranen.
Iets met prioriteiten.
Dus draai het eens om. Wie bepaalt dat een hypothetische jaarlijkse boete van 1 euro erger is dan ophanging? Jij?
@Dandruff | 08-08-21 | 17:08:
Alsof ik voor ophanging ben. Wat ik zeggen wil: je argumenten zijn willekeurig en jij trekt de grens op eigen willekeur. Homorechten doen je waarschijnlijk niet echt iets, want het gaat je vast vooral om de politieke kleur van het regime. Orban is namelijjk een toffe peer want tegen moslioms, dus mag hih best een beetje homo's pesten. Voor jou allemaal weegt dat op tegen zijn antiislam-standpunt. Maar Iran is heel erg fout. Zijn ze ook, maar het gaat je dus niet om de homo's, anders vond je dat ook een probleem van de Saoedis' de Pakistani of de Egyptenaren. Maar nee, Iran. Dus Danduff, de homo's kunnen je gestolen worden. Tenzij Kaag ermee te bashen valt. Zo werkt dat toch? Eerlijk zijn nu, beste Dandruff!!
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 18:01:
Als Hare Heiligheid AlQak/Kaag maar geen krasje oploopt.
Daar ben je dan wel weer eerlijk in Beste L.
@reservebelgië | 08-08-21 | 18:11:
Kaag maakt mij niks uit. Het gaat om de gezochte argumentatie. Alleen bedoeld om links mee om de oren te slaan. Homorechten, doet het je echt wat, qua Iran?
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 18:28:
Kaag maakt jou niets uit:
Weinig geloofwaardig Beste_D66_Landgenoten.
Er zitten minstens 3 tegels van je in deze draad, waar je expliciet naar haar verwijst.
Ik citeer:
"Tenzij Kaag ermee te bashen valt"
"vooral omdat Kaag daar een keertje was met een hoofddoek op."
"Wat is nu het verschil in ophef? Kaag, misschien?"
En nu gaat het plotseling over Links.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 16:53: je draait de boel weer om. Jij vindt zelf homo-ophanging blijkbaar minder problematisch dan homo-onderwijs (…) verbieden. Het gaat niet om de grens, maar dat jij de splinter wel ziet maar de balk niet. Enniewee…
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 18:01:
Ik ben altijd eerlijk, daarom weerleg jij de feiten nooit.
Maar laten we eens gek doen. Stel dat jij gelijk zou hebben dat ik net zo anti-islam zou zijn als jij anti-democratie. Dan nog verandert dat helemaal niks aan de feiten die ik noem;
- in Hongarije is homofilie legaal;
- in Iran staat op homofilie de doodstraf.
Je negeert die feiten omdat ze kloppen. Dat weet je en daarom bestaat jouw "argumentatie" uit;
- jouw suggestieve waardeoordelen;
- over persoonlijke motivaties die jij niet kent;
- van personen waar jij niks van afweet...
Vind je dat niet bijna net zo onbenullig klinken als jouw holle slogans over politiek?
In het echte leven tellen alleen de echte feiten. Niet jouw mening over de motivatie van iemand die jij niet kent.
In het echte leven moet Jette een nepvrouwtje meenemen naar Iran; naar Hongarije hoeft dat niet.
NL eigen Chamberlain
Ik zal het nog maar een keer zeggen:
BUZA is rete-links en zit vol anti-semitische linkse actievoerders.
In de VN stemmen ze standaard voor alle resoluties TEGEN Israel.
En ze wisten niet hoe gauw ze Blok pootje moesten lichten, want ze hadden natuurlijk veeeeel liever Kaag, die de gelden van BUZA, naast het financieel steunen van Gaza-terroristen, ook graag aanwendt voor allerlei linkse actiegroepen binnen(!) Nederland.
www.wyniasweek.nl/laat-sigrid-kaag-st...
Zo hypocriet van de Nederlandse regering. Altijd vooraan staan met het wijzende vingertje naar traditionele landen als Polen en Hongarije, maar nu een ambassadeur sturen naar de inauguratie van de Iraanse president. Laten we voortaan ook onze muil houden over de situatie in Hongarije, want dit is niet uit te leggen. Overigens is Iran, volgens Israël, al heel dichtbij het vervaardigen van kernwapens, wat Israël nooit zal toestaan, dus het wordt waarschijnlijk een heel hete nazomer en herfst in het Midden-Oosten.
Dat Kaag de ambassadeur in Israel naar de nabestaanden van het door haar betaalde medewerkers vermoorde meisje had gestuurd was ook weer gelogen.
tpo.nl/2021/05/27/sigrid-kaag-d66-loo...
"Overigens is Iran, volgens Israël, al heel dichtbij het vervaardigen van kernwapens"
Niet dat ik op een Iraanse kernbom zit te wachten, maar Israel heeft al decennia kernwapens en verbiedt dat dus andere staten? Waar haalt dat land eigenlijk het recht vandaan? Beetje hypocriet, toch Toos? Of leg dit eens haarfijn uit?
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 15:26: Net als de VS bedoel je en ja de VS deugen weer sinds Biden.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 15:26:
Israel verbiedt dat niet andere staten Beste_D66_Landgenoten.
Israel vindt dat een staat, waar jaarlijks de "vernietig Israel dag" wordt gehouden, en waar een grote klok aftelt tot het moment dat Israel vernietigt gaat worden, beter geen kernwapens kan hebben.
Snap je dat een beetje? Of moet ik het nog eens haarfijn uitleggen, want je doet nu wel heel erg onnozel.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 15:26:
Israël roept niet op tot vernietiging van een van haar buurlanden.
En heeft die bom dus ook nooit gebruikt, ondanks decennialange oorlogen en terreurdreigingen vanuit diverse buurlanden. En gesubsidieerd door diverse buurlanden waaronder Iran.
Iran roept wel al ruim 40 jaar op tot vernietiging van Israël en de joden. De Iraanse geheime dienst zat achter reeksen aanslagen op joden in oa Bulgarije en Argentinië; Iran is hoofdsponsor van oa hezbollah en hamas, en levert ook al die hamas-raketten. Natuurlijk is het bestaan van joden zowel in de islam als in het socialisme verboden, maar uiteindelijk is het toch logisch dat veel joden liever in leven blijven?
Dat is het nadeel van moorddadige maniakken altijd verdedigen, beste.
Je verliest het contact met en het begrip voor echte mensen. Die zichzelf en hun kinderen willen beschermen. Ook al zijn ze bijvoorbeeld joods, en dus (kennelijk) in overtreding.
@Roadblock | 08-08-21 | 15:46:
De klok die aftelt tot de vernietiging van Israel.
Daar MOETEN wij natuurlijk een ambassade hebben.
www.independent.co.uk/news/world/midd...
@Roadblock | 08-08-21 | 15:59:
Wat Iran wel of niet beweert doet niet terzake, feitelijk. Ik redeneer gewoon even vanuit Iran. Zij hebben wel een bom, waarom mogen wij er geen? Zij kunnen ons vernietigen, wij kunnen niet terugslaan. Vanuit Iran geredeneerd bestaan er twee werelden: De westerse, die kernwapens mag hebben zoals Engeland, Amerika, Frankrijk en nog zo een paar en de andere wereld, met landen die ze nooit mogen hebben (van de westerse wereld dan). Een onbalans, vanuit hen geredeneerd. En steekhoudend ook nog.
Of ik blij zou worden van een Iraanse bom? Nee natuurlijk, maar het gemak waarmee het argument van Israel wordt geaccepteerd en van Irtan wordt verworpen is puur gebaseerd op de subjectieve mening dat Israel die nooit zou gebruiken, tenzij in doodsnood, terwijl Iran die zomaar zou aanwenden om niks.
Kijk ze zijn daar in Iran ook niet helemaal van lotje getikt. Ze snappen heel goed dat landen met kernwapens hun eigen doodvonnis tekenen na het eerste gebruik ervan. Maar het is ook zonneklaar dat landen met kernwapens onaantastbaar zijn, ook al zijn het etterige rotregimes, zoals in Noord-Korea. De enige reden dat NK nog niet in omvergewalst zijn die kernwapens. Iran snapt dat ook.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 16:47:
Hehehe, wat Iran wel of niet beweert doet niet ter zake?
Voorbeeld: Ik zeg tegen iedereen dat ik jou een bijl in je hoofd zet, zodra ik klaar ben met hem te smeden.
Zou jij niet proberen dat smeden te saboteren/ tegen te gaan?
Een ander kul-argument is dat Iran kernwapens moet hebben, omdat het Westen ze ook heeft.
Probeert het Westen of zelfs Israel, Iran te vernietigen?
Ik zou omgekeerd van die krankzinnige Ayatollah's die duizenden van hun eigen mensen koud maken niet zo zeker zijn.
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 16:47:
Wat is er "subjectief" aan de constatering dat Israël;
- nooit tot vernietiging van buurlanden opriep;
- nooit tot genocide opriep;
- geen terreurcampagnes tegen burgerdoelen organiseerde;
- geen terreurbewegingen in buurlanden subsidieert en bewapent;
- etc?
Nogmaals, de meest moorddadige gek heeft niet altijd gelijk. Ook al heeft hij een keurig CV van grootschalige martelingen en massamoord op zijn naam staan. Want dit heeft niks met Israël te maken, dit gaat om joden. nl.wikipedia.org/wiki/Bomaanslag_op_h...
@Beste_Landgenoten | 08-08-21 | 16:47: want Iran is wel omvergewalst omdat ze geen kernwapens hebben?
Wacht ff. We hebben dus een ambassadeur in Iran. Tot zover prima, we hebben daar dus ambtelijke betrekkingen mee. Kutregime, maar toch, we hebben wel meer ambassades in rare landen. Dat hoort een beetje bij het diplomatieke spel. En dan is die ambassadeur, onder bijzijn van allerlei andere ambassadeurs bij de inauguratie van een nieuwe leider. Dat lijkt me nu typisch horen bij zijn baan, hetzelfde zou in ieder ander land gebeuren waar we ambassadeurs hebben.
Andere discussie is of je een diplomatieke vertegenwoordiging in een land wil hebben waarvan je de politiek niet fraai vindt. Als dat ons criterium is zouden we weinig ambassades meer over houden vrees ik. En maakt iemand ooit een probleem van ambassades in bijvoorbeeld de Filippijnen? Nee dat dan weer niet. Maar Iran, islam, enzovoort dan is alles zo'n beetje verkeerd nietwaar?
De bal ligt natuurlijk uitdrukkelijk voor open doel om Kaag weer een rotschop te kunnen geven, ik vermoed dat dit topic daarom ook zomaar ineens op GS staat? Of ben ik nu te sceptisch geworden?
Ja prima allemaal wat je zegt maar kap dan ook met dat gratuite geregenboogvlag enzo
@Joffri | 08-08-21 | 15:09: Kaag is MinBuZa, dus die verantwoordelijkheid ligt toch echt bij haar. Topic was al eerder actueel omdat ook de EU een afgevaardigde stuurde om de inauguratie bij te wonen. Dat werd ook veroordeeld.
Kaag verdient ook aardig wat rotschoppen Beste_D66_Landgenoten.
Bijvoorbeeld over dit gelieg:
opiniepijler.nl/artikelen/sigrid-kaag...
Het gelijk is geheel aan uw zijde. U is niet te sceptisch, uw analyse slaat de spijker op de kop.
Met de kanttekening dat vernoemde mevr Al-Q/K zichzelf geheel op eigen kracht op de penaltystip legt om dusdoende de speelbal te zijn om minder kwaadwillenden deze kans voor open doel te doen benutten.
Waarvan akte.
@Toos Bevergeil | 08-08-21 | 15:12: if so, dan weet je hoe de hazen lopen, over lijken.... de mens is een zoog/roofdier
De rotschop aan onze lieve Kaag kan niet hard genoeg zijn!
Heeft Kaag geen hoofddoek gelijk de regenboogvlag? Ah, dat is haar onderbroek met de geur van hypocrisie. Dat is het enige broekje waar Rutte aan wil snifteren.
snifteren?
U bent in de war?
Dit is toch typisch D66? Vanwaar die verbazing?
Heeft Kaag Raisi al om een audiëntie gevraagd? Met hoofddoek uiteraard.
De inclusieve regenboogvlag, islamitisch Iran hand in hand met transgenders
De schaamte voorbij. Zum kotzen.
En die EU maar een grote mond hebben over Polen enz.
Ze hebben natuurlijk wel ff gevraagd of ze vluchtelingen niet allemaal hier naartoe willen sturen. En dat beloofde Iran gelijk, zoals Iran ook beloofde dat ze, echt, heus waar geen kernwapens aan het maken zijn.
We doen het goed op de politieke agenda, de voetballers laten meer van zich horen dat de knuffelaars uit nederland, gewoon een blamage, netjes in het pak strijden voor de strijders, internationaal hufter gedrag.
Ik wacht even af wat G_W hier van vindt.
Wie? Geert Wilders?
Ik wacht even af wat B_L ervan vindt.
En mr. G.B.J. Hiltermann?
@MAD1950 | 08-08-21 | 14:47:
Nostalgie.
Waren er nog maar mensen in de opinie-panelen die een krokodil durven benoemen als zijnde olifant.
Het is een toestand in deze wereld.
Hoop getoeter hier vanuit huurauto's. Watskebeurt?
Homohuwelijk is legaal bij de islam. De pride van gisteren heeft een ontzettende indruk achtergelaten, aldus een vooraanstaand imam. De kleding, de symbolen, de diversiteit en het inclusieve sfeertje gaven hem, en eigenlijk de gehele islamitische wereld kippenvel.
Turkse bruiloft?
@OuweOuweLekkerMauwe | 08-08-21 | 14:40: Ahh superblije handtasjes vieren feest. Duidelijk.
@OuweOuweLekkerMauwe | 08-08-21 | 14:40:
Zo'n imam heeft niet voor niets een jurk aan.
De delegatie uit Nederland is uitgezwaaid door de KMAR met regenboogsmink. Dat zal ze leren in Teheran.
Die Kaag moet zo schizofreen zijn. Anders verzin je dit allemaal niet als minister BuZa.
Kijk, je hebt daar een ambassadeur, dan is een logisch gevolg dat die knuppel contact onderhoud met dat regime.
Conclusie:
Waarom hebben we überhaupt een ambassadeur rondlopen in de schurkenstaat?
Sponsor van islamterreur.
Ga gewoon weg daar.
En welk probleem lost dat wanneer precies op, mijn beste?
@Hetkanverkeren | 08-08-21 | 14:29:
Gewoon nul contact met dergelijke landen.
Geen zaken mee doen zolang daar terreurschurken zetelen.
@Ruimedenker | 08-08-21 | 14:33: Er van uitgaande dat dergelijke staat voor islamitische: daar gaan onze banden met bijvoorbeeld Indonesië. Maar ook met belangrijke landen als Jordanië en Marokko.
Het is volkomen contraproductief, zou je iets ten goede willen keren. Maar dat is slechts mijn mening.
@Hetkanverkeren | 08-08-21 | 14:41: Klopt ja, ontzettend contraproductief. Zelfde als gigantisch veel islamitische vluchtelingen binnen laten en vervolgens ruzie gaan zoeken (als westen) met islamitische landen.
@Hetkanverkeren | 08-08-21 | 14:41:
Nee, dergelijke staat voor dergelijke terreurstaten.
Ik zie Marokko en Jordanië niet als terreurstaten, maar als redelijk stabiele moslimlanden.
Ik bedoel landen als Iran, Pakistan en Afghanistan.
Kweekvijvers voor islamitisch terrorisme.
Zelfs Saudie-Arabië vind ik zeer omstreden.
@Ruimedenker | 08-08-21 | 14:55: Saoedi Arabië, geboorteland van Osama Bin Laden en 15 van de 19 9/11 kapers, tegenwoordig bff met Israël. Omstreden?
Als ik zie wat er de afgelopen 20 jaar aan terroristen uit de kweekvijvers in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk is gekropen, met honderden doden op hun geweten, moeten we daar dus ook maar de diplomatieke banden mee gaan verbreken.
Dat lost dus helemaal niets op, mijn beste, nogmaals: integendeel. Als Nederland zouden we dan helemaal afhankelijk worden van "intelligence" van derden en dat is stomweg niet hoe het werkt.
Ik neem maar even aan dat Halbe Zijlstra er ook bij was.
En waar is Hugo?
@De_dorpsgek | 08-08-21 | 14:39: Die is de stoelpoten van de huidige dorpsgek aan het afzagen.
Uitraerd was hij erbij!.
Islam voor olie, dat adagium geldt nog steeds en zo weet u allemaal wat uw overstap naar elektrisch rijden waard is. Ik blijf bij diesel, dat gaat het helemaal worden.
Pfff. Waarom verbaast mensen dit? Het is niet zo dat er geheimzinnig over wordt gedaan. Het is meer dat Europeanen, goedgelovig als ze zijn, het gewoon niet willen geloven!
De EU en de OIC (organisation of Islamic cooperation, een unie van 57 moslimlanden) schuren al een tijdje tegen elkaar.
Tegen Rusland aan schuren was, historisch gezien dan, een logischer keuze geweest maar in de EU hebben ze meer dan een eeuw zo'n enorme grafhekel gehad aan de Russen en de communisten, dat de EU daarom liever voor samenwerking kiest met islamitische beulen, terroristen, massamoordenaars en met plezier haar eigen waarden en normen (bijv.een onpartijdige uitstraling vd rechterlijke macht, gelijkheid voor andersdenkenden, anders geloven en en anders geaarden, of het belang van het kind) overboord gooit en vervangt door hun religiegestoorde waarden en normen.
Daarom veroordeelt de EU wel iemand als Orban, maar weigeren ze niet de hand van islamitische staatshoofden van landen waar homo's het nog veel slechter hebben als in Hongarije.
Om diezelfde reden laat de EU massaal de islamitische asylanten toe, terwijl in de islamitische landen van de OIC momenteel een zuivering van de joodse en christelijke gemeenschap gaande is waardoor die gemeenschappen nu uit die landen weggevlucht zijn en er bijna niets meer over is van die gemeenschappen in die landen.
De link met Kaag is ook begrijpelijk. Haar echtgenoot is ook een diplomaat, al sinds de PLO van Arafat, Palestina is OIC-lid en de bakermat geweest - samen met nog een paar moslimlanden - van de organisatie die later de OIC zou oprichten.
Moslims in de EU veroordelen en klagen vaak over "integratie". Oh, wat erg! Een schending van hun islamitische mensenrechten en discriminatie van hun religie en profeet.
ASSIMILATIE!, wordt er dan geroepen en zo wordt iedereen niet-islamiet in de gelijk even vergeleken met monsters, met de elektronische half biologische 'darren', de Borg, uit de serie Star Trek.
Maar, het is andersom.
Geen enkele islamiet in de EU zal worden geassimileerd. De EU zou daarmee de goede banden met de OIC-landen op het spel zetten, en die banden vinden zij op dit moment belangrijker dan de banden met andere landen zoals Amerika of Rusland. Dat zal dus niet gebeuren.
Het is andersom.
De complete EU zal worden geïslamiseerd.
..
En gevaccineerd.
Hongarije, met z'n democratisch tot stand gekomen regering en zijn aanstaande referendum over transgenderpropaganda, da's pas erg!
Iran is - samen met Saoedi-Arabië - ongeveer de zwartste, meest orthodoxe islamitische dictatuur die er bestaat.
En toch, ook met dit soort landen - ook met China, ook met de Russische Federatie, ook met Noord-Korea - moet je op de een of andere manier diplomatieke contacten onderhouden, niet uiteraard om 'culturele uitwisselingen' te bevorderen, of uitgebreide economische samenwerking te stimuleren, maar wel om een vinger aan de pols te blijven houden, de ontwikkelingen in dergelijke landen zo goed mogelijk te blijven volgen, en hopelijk wat kleine invloed ten goede aan te wenden.
Ja, het is een schande dat die Raisi, aka de 'Slager van Teheran' (hij heeft tijdens de Iraanse Revolutie, als lid van een vier-koppige 'Bloedraad', duizenden onschuldige mensen laten executeren) daar nu tot president is 'gekozen'.
Maar ik vind het niet heel schandalig dat Nederland in de vorm van de ambassadeur bij die inauguratie aanwezig is. Dat had ik wel gevonden indien Kaag daar persoonlijk, of Rutte, aanwezig was geweest. Ik weet ook niet welke vertegenwoordigers van de EU aanwezig zijn, maar ik hoop en verwacht eigenlijk, dat dat ook vertegenwoordigers van de derde garnituur zijn.
Een 'lage' vertegenwoordiging vind ik op zich OK. Blijf je helemaal weg, dan schoffeer je die lui waarschijnlijk, en heb je daar alleen maar last van in de toekomst, wanneer je toch weer voorzichtig over bepaalde zaken wilt onderhandelen.
Kortom: "Peace in our time". Daar hebben we nogal goede ervaringen mee.
Of daar nu Rutte samen met Wim-Lex, dan wel een onbekende, derderangs, interim ambtenaar heen gaan, op een of andere manier zullen er momenten zijn dat het hen niet lekker zit en ze 'plotseling' als een vlag om kunnen slaan waarna ze een fatwa uitspreken of je (op zijn minst op politiek vlak) de strot willen doorhalen.
Blijft een islamitische dictator.
Wat dacht je van geen delegatie? Gewoon niet? Alle rekeningen bevriezen, geen cent er meer heen, alles boycotten? Heeft naar mijn idee meer invloed dan de zachte heelmeester willen spelen.
@B. Randnetel | 08-08-21 | 14:16:
Nou ja, ik vind het een lastig onderwerp, hoor. Natuurlijk sta ik niet te juichen bij onze aanwezigheid bij deze inauguratie, maar je moet wat, vind ik.
Overigens, je verwijzing naar Neville Chamberlain vind ik niet helemaal terecht. Hij is m.i. ten onrechte verguisd. Hij sloot een overeenkomst met Hitler, waarbij min of meer werd toegestaan dat Hitler Tsjecho-Slowakije zou oppeuzelen, en dat het daar dan bij zou blijven: peace for our time.
Misschien heeft Chamberlain dat aanvankelijk ook even echt geloofd, maar terug in de UK gaf hij al snel, zonder daar veel ruchtbaarheid aan te geven, opdracht om vaart te zetten achter het herbewapeningsprogramma. De ca 8000 Hurricanes en Spitfires, waarmee in 1940 de Battle of Britain werd gewonnen, zijn in dat tussenliggende jaar na München als een idioot in elkaar geschroefd.
@Deksmaat | 08-08-21 | 14:21:
En hoe gaan we dan handel drijven? Want dat is toch wat NL bij uitstek doet. Met iedereen, schurkenstaten incluis.
Waar is nu de regenboog smink?
Kaag c.s. wil de macht over ons land hebben. Ethiek is voor haar een middel om haar tegenstanders eronder te krijgen. Er zit zo veel duidelijke hypocrisie en gebrek aan logica in die ethiek. Ze spreken zichzelf zo vaak tegen: dan bestaan vrouwen weer niet (transgenderisme), dan weer wel (het glazen plafond). Dan is homosexualiteit een keuze, en dan vooral weer niet. En over verschil tussen woord en daad: we weten allemaal wie in Nederland de grootste bedreiging vormen voor LHBTQIKEA+ers.
Dus Kaag lult maar wat. Roddelen en schelden, meer is het niet. Ze wil de macht. Het volk moet de bek dicht houden en alleen maar werken voor Kaag en haar hofhouding. Zo niet: racist, sexist, nazi!!!!
Je kan er telkens wel weer op in gaan, op die bagger. Het is zo makkelijk onderuit te halen. Maar dat interesseert niemand van D66 en ook de D66-achterban niet. Die hoogopgeleiden van D66 willen de democratie afschaffen. Geen macht meer voor de laagopgeleiden. En in die koude burgeroorlog is heel veel toegestaan.
You can present them the evidence, black on white, and they still won’t see it
Geeft alleen weer hoe groot en zwaar de oogkleppen hier in dit landje zijn.
Buiten de grenzen is het niet de klok van LHBTQIKEAers en BLM die slaat.
Kunnen we wel willen.
Dus Nederland heeft opdracht als klein landje ( tussen servet en tafelkleed) om daar iemand te hebben zitten voor de grote jongens.
Iets met koopman en dominee. Maar misschien dat we eens een keus moeten maken zodat we kunnen stoppen met die hypocrisie en huichelarij.
Huichelen, jezelf beter voordoen dan je bent, het is zo menselijk. En als het menselijk is is het ook te vinden in de politiek.
Dus ik kijk er niet van op.
Wel consequent zijn in de internationale politiek kost centjes ( roept het bedrijfsleven) en dus doet Nederland dat nooit.
Gaaf vaasje of kutland, u kiest maar.
Gelukkige heeft hij wel zijn regenboog sokken aan, toch?
Al vaker gezegd, in de jaren zestig liepen vrouwen in Iran nog gewoon rond in jurkjes, jeans en zonder hoofddoek.
Hoe is het mogelijk dat Iran weer teruggegaan is naar de middeleeuwen.
Heel simpel. Islam.
Ach, Nederland is zo onderhand weer terug in de 5e eeuw met zijn identitaire lgtb dictatuur. Prima toch, die cycli.
Overal waar islam voet aan de grond zet.
Vreemd dat u dat nog moet vragen (en dat er hier nog op wordt ingegaan...).
Afijn, duidelijker dan dit gaat niet: islam.
In het mondaine hart van Teheran, daarbuiten was Iran nog gewoon een middeleeuwse staat.
Nederland onderhoudt diplomatieke betrekkingen met Iran. En met Israël. En de Verenigde Staten van Amerika. En met de uitvinder en hoofdsponsor van het salafisme, Saoedi Arabië. En nog veel meer landen. Zo gaat het nu eenmaal in de grote mensenwereld.
Wat is het alternatief?
Kolonialisme.
Het gaat hier om de persoon Raisi die wij met een bezoek vereren. Zoek maar even op wie wij / Kaag feliciteren. Raisi komt uit de grote mensenwereld van de onderdrukking en het vermoorden van tegenstanders en andersdenkenden.
Leven als Noord-korea. Lekker geïsoleerd van de rest van de wereld. Dit gaat weer eens nergens over, maar het onderwerp is, zij het via een subtiele omweg, Kaag bashen. En dat is kennelijk altijd leuk ook al slaat het nergens op.
@OuweOuweLekkerMauwe | 08-08-21 | 14:04: Wel ja, gewoon de Sjah van Perzië terug. Zijn schrikbewind, gesteund door het Westen (noem het neokolonialisme), leidde zeer direct tot de opkomst van de ayatollahs. De rest is vooralsnog geschiedenis.
@BobDobalina | 08-08-21 | 14:16:
Kaag bashen, nee dat is niet leuk. Wel noodzakelijk, dat wel. Dat wijf stort ons land in het verderf op manieren die je bij Rutte nog niet voor mogelijk had gehouden.
@Graaier | 08-08-21 | 14:07: Mag ik het een beetje verontrustend vinden dat u zich zo vereenzelvigt met onze minister van Buitenlandse Zaken? Er zijn beslist betere rolmodellen, hoor!
Zou Shell straks weer de olie mogen oppompen als de sancties worden verlicht en dat Nederland daarom vooraan mag staan? Willy nog op bezoek, komt helemaal goed en daarna weer klagen over de ijsberen.
Volgens mij is daar alles genationaliseerd
@miko | 08-08-21 | 14:28:
www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/a...
De term "pleefiguur" is wel het understatement van de laatste 21 jaar. Wees eens eerlijk. We hadden toch vreemd opgekeken als BZ geen terroristen had gesteund? Toch?
Het favoriete vakantieland van Robje Jetten. Kaag komt er ook graag. Zouden ze daar ook D66 rechters hebben?
We moeten gewoon handel drijven met Iran daar heb je een ambassadeur voor nodig het heeft totaal geen zin die in te zetten voor politiek protest voor de binnenlandse bühne en misschien levert deze eerste rang nog voordeel op in de toekomst. Kortom een ambtenaar die zijn werk doet. De burgers van Iran bepalen hun leiders of wij dat nu leuk vinden of niet en Iran zit nog niet in de EU dus hebben we er niks over te zeggen.
"daar heb je een ambassadeur voor nodig "
Grapjas.
Ik bedoel handel met de overheid de particuliere handel floreert meestal beter zonder ambtenaren
RvE begrijpt niet dat je 2 soorten diplomatieke contacten hebt, een ambassadeur en een consul. Een ambassadeur is gewichtiger. Wil je een politiek signaal afgeven, dan zet je er een consul neer. Kennelijk is er toch een reden om een ambassade en en ambassadeur aan te houden in een land wat Joden wil uitmoorden, Israel van de kaart wil vegen, hun eigen vrouwen onderdrukt en terroriseert, een actieve religieuze politie handhaaft, buurlanden middels een eigen vreemdelingenlegioen ( Hezbollah ) terroriseert en destabiliseert, terreur financiert en exporteert, homofielen opknoopt en mensen die de verkeerde mueziek maken voor 10+ jaar achter tralies zet - of erger -.
Maar ga rustig slapen hoor RvE, hun gewoontes, wij knijpen wel een oogje toe.
Om handel te drijven heb je een ambassadeur nodig??
Je praat weer stieren uitwerpselen. Mafkees.
@Graai: wat je aangeeft aan daden door Iran is wat de gemiddelde wereldmacht ook op zijn kerfstok heeft. ( behalve India en Brazilië) we blijven gewoon handel drijven en daar wordt de consul en ambassadeur voor ingezet. Waarom stoort je dit speciaal bij Iran?
“De burgers van Iran bepalen hun leiders”.
Yep en KimKorea is óók democratisch gekozen.
Mensen in Iran hebben niets te vertellen.
Op elke hoek vd straat luistert de overheid mee.
Angst is wat daar heerst.
@Roorda van Eyssinga | 08-08-21 | 14:19:
Gemiddelde wereldmacht? nope, je ziet dit niet in Duitsland, Frankrijk, Japan,Canada de VS,Je ziet dit gedrag alleen maar in dictaturen
@Roorda van Eyssinga | 08-08-21 | 14:19:
Omdat het nu over Iran gaat. Bij een land vraag ik me altijd 2 dingen af: 1: zou ik er willen wonen en zo nee, waarom niet en 2: Hoe gaan ze met hun burgers en hun vrijheden om. En dan scoort Iran bijzonder laag. 10+ jaar de bak in omdat je in een metalband speelt. Kom nou toch.
het eerste wetsvoorstel van Raisi is inmiddels al uitgelekt. Homofielen dienen te allen tijde met een strop om de nek over straat te gaan. Dit onder het mom van: leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel en anders staan die hijskranen en lantaarnpalen toch maar weg te roesten.
(cynisme knop aan) Dan valt het in Nederland nog mee met de islam en homofielen. Mazzelaars (cynisme knop uit)
Joh, het nu toch wel bekend dat onze politici totaal ruggengraatloze mensen zijn die met alle winden meewaaien. Laffe, bange ratjes die continu met hun handjes in andermans zakken graaien. Mensen die gewoonweg niet te vertrouwen zijn. Maar ja, we zitten nu overal in Nederland met een stelletje wijven die niet veel verder komen dan een hoop gejuich laten horen omdat iemand in de politiek dezelfde genitaliën heeft. Veel verder komen deze stomme wijven ook niet. Ze zijn bij lange na niet zo intelligent als ze zelf denken. Super arrogant, dat zijn deze wijven wel.
En in het najaar krijgt de Surinaamse schrijver Astrid H. Roemer de Prijs der Nederlandse Letteren 2021. Aan de prijs is een geldbedrag verbonden van € 40.000.
Astrid Roemer die vind dat Desi Bouterse een standbeeld verdient en dat hij te hard gestraft is voor zijn betrokkenheid bij de Decembermoorden.
Politiek en literaire kunst moet hier scheiden.
@DeCynischeAmbtenaar | 08-08-21 | 13:57: Net zoals die ene kunstenaar uit Oostenrijk?
Zou dat vóór, of na aftrek van de belasting zijn?
En hoe zat het ook weer met een olympiast? Wat krijgen winnaars van een gouden medaille?
Hoezo, verhoudingen is een beetje zoek.
Rutte "won" de verkiezingen ook.
En dat zonder hoofddoek!
Secret Kaas daar niet in de buurt op verkansie? Een keertje zonder sluier, had gekund.
Vrouwen zijn hartstikke veilig in Iran, zolang ze bedoekt over straat gaan. Misschien dat Kaag dat bedoelt, dat vrouwen en homo's in ons land zichzelf ook gaan bedekken. De onaantastbaren, dus. Vrouwen aan de hoofddoek, homofielen aan de...
i.pinimg.com/originals/b9/4a/0d/b94a0...
Zie, Kaag heeft het zo slecht nog niet met ons voor.
*baard laat staan, jurk aantrekt en op kromzwaardles gaat*
Hetzelfde geldt voor mannen: kledingvoorschriften. Baard en soepjurk horen daar dan niet perse bij, wel lange mouwen.
Hoog tijd dat Rob Jetten en zijn "vriendin" er weer heen gaat.
Maar madam AlQaq is zogezegd druk bezig de Spelen te volgen, getuige de tweets (overigens door haar pr-maffia op BuZa en d666 samengesteld op uw kosten. Detournement de pouvoir heet dat.
Nederland is nu echt officieel een kutland.
Maar aan de grens moet je wel je corona pasje laten zien , dat dan weer wel .
Wat een staaltje alert onderzoek. Chapeau!
Helaas alleen op GS te zien, de andere media zwijgen weer in alle talen.
Stond vd week ook al op de T. Link zit helaas achter betaalmuur.
www.telegraaf.nl/nieuws/1677062562/wo...
Hoeveel mensen in Iran zouden het regime daar ook echt steunen? Ik denk dat de meesten het niet erg zouden vinden als de theocratie opgedoekt wordt, hoewel er weinig actief verzet lijkt te zijn.
Elk volk krijgt de leiders die het verdient en als de meerderheid er echt vanaf wil lukt dat altijd. Je kan niet 85 miljoen mensen blijven onderdrukken. Vergeet niet dat dit regime door een revolutie aan de macht is gekomen en die komt er vanzelf weer als genoeg inwoners het zat zijn.
@Roorda van Eyssinga | 08-08-21 | 14:02: Zoals in Noord korea?? Je praat poep, dat weet je zelf ook wel.Een volk heeft een dictatuur aan zichzelf te danken.Mafkees,domoor,lutser.
@miko: wat is je oplossing dan?
@miko | 08-08-21 | 14:08:
Zonder alle schimpscheuten heeft u wel gelijk.
Er zijn tig voorbeelden van bevolkingen die zeer langdurig onderdrukt zijn, en zeker bepaalde leiders niet verdienden.
Als ik het door de EU opgeklopte steunen van de Wit-Russische oppositie, wat bijna dagelijks op de NPO is, vergelijk met de wijze waarop het Westen de Iraanse oppositie heeft laten barsten, vrees ik dat ze nog wel een tijdje onderdrukt blijven.
Want Iran is anti Israel.
Dat ze elk jaar buiten dat dood aan Israel, ook dood aan Amerika roepen op Al-Qudsdag kan de EU wat minder schelen.
Het zou bijvoorbeeld al een goede reden zijn om onze ambassade daar te sluiten.
Och, dat verzet bestaan echt wel hoor.
dvhn.nl/buitenland/Iraans-verzet-keuz...
je wordt er doodgeschoten om niets. dan is het heel wat om daar verzet te plegen en dan zo'n geringe kans op verandering te krijgen.
Het beste is vrede en welvaart. Dan is er geen noodzaak de knoet te gebruiken en slijt het fanatisme ook weg.
@Roadblock | 08-08-21 | 15:32:
Ik moet meteen aan Iraq lobster denken "Death to America and buttersauce"
@AntiZanicz | 08-08-21 | 19:08:
Vast.
Ebrahim Raisi. Van 1985 tot 1988 was hij viceprocureur in de hoofdstad Teheran. In die functie wordt hij door mensenrechtenorganisaties medeverantwoordelijk gehouden voor de executie van ten minste 4500 politieke gevangenen en dissidenten, zo lees ik op Wikipedia.
Frisse boy. Daar moet NL mee aan tafel willen zitten.
Kaag doet haar hoofddoek wel weer op om nederig voor hem te knielen.
@2voor12 | 08-08-21 | 13:45: Kaag laat gewoon de Wikipedia pagina aanpassen.
Ja walgelijk inderdaad. Het is niet zo moeilijk een keer niet op te komen dagen bij een happening.
Dat merken ze toch niet, die zijn allemaal met zichzelf bezig en zien er allemaal hetzelfde uit op de foto.
Durf als land eens een duidelijk statement te maken zonder woorden.
Ja jongens jullie wilden Nieuw Leiderschap, nu zullen jullie het krijgen ook.
Ik vraag me af of Croissant zijn licht hier nog over wil laten schijnen. Hij is immers in het land op reis geweest.
Ik was er in 1995. Nog geskied daar. Prachtige vrouwen, thuis lekker in strakke spijkerbroek en nauw tshirt. Buiten hoofddoek op.
@feiten_en _cijfers | 08-08-21 | 13:46:
Alleen zo jammer dat die vrouwen ook weer nieuwe fanatieke strijders voor Allah eruitpoepen. Netto schieten we er dus helemaal niks mee op.
@feiten_en _cijfers | 08-08-21 | 13:46:
Het gaat over Iran! Erg ver van ons bed. Persoonlijk mag van mij de Nederlandse ambassadeur wegblijven van dat inhuldigingsfeestje. Maar dat gezanik van GS over die hoofddoeken. Het zou wat, dat moeten ze daar in Iran lekker zelf weten. Hun land, hun wetten.
@theo-is-dood | 08-08-21 | 13:56:
Dan doe ze hier maar af. Ons land, onze wetten. En anders blijf lekker daar als het allemaal zo geweldig is.
@Graaisnaaiert | 08-08-21 | 13:53: Iran heeft 2 bevolkingsgroepen. De Perzen en de Arabieren. Die laatste club zijn de achterlijke Islam-bukkers, en beheersen de politiek. En het is ook maar een kleine minderheid, alleen wel een enorm zwaar bewapende en die houden de macht dus ook met geweld vast.
De Perzen zijn over het algemeen geweldige mensen. En 2 minuten praten met een Iraniër, ook in Nederland, en je weet meteen welk van de twee het is. Wereld van verschil.
@TheEgg | 08-08-21 | 14:41:
Och, Perzie is indertijd ook door de Islam veroverd.
Nederland de grootste laffe kontenlikker op het wereldtoneel. Man man man..... en geloof me maar het kan nog erger!
Tony Blair heeft de hand geschud van Khadaffi. En dat gebeurde toen allang duidelijk was dat Libië en Khadaffi verantwoordelijkheid waren voor de bom die PanAm 103 deed neerstorten boven Lockerbie (Schotland).
@theo-is-dood | 08-08-21 | 13:59:
Whatabouttism?
@theo-is-dood | 08-08-21 | 13:59: Dat is ook maar verzonnen om Khadaffi weg te krijgen met alle gevolgen van dien.
We maken alleen de verwachting van kutland waar. God-o-god wat een blamage.
Hoe durf je als EU Hongarije en Polen aan te vallen op het 'afbrokkelen van de rechtstaat' (lees: anti-progressivisme) en daarna fijn bij Iran op de koffie te gaan om de nieuwe dictator te feliciteren. Werkelijk niet serieus te nemen die mafketels.
Er vallen goede zaken te doen met Iran, dat is de reden.
Iran zit niet in de EU krijgt geen subsidies en zit niet een rechts orde met ons. Dus als Hongarije en Polen uit de EU stappen het geld terug geven en lekker hun eigen gang gaan hoor je mij en de EU niet klagen.
Iran is anti Joods.
Correctie: Al Qaq-Kaag. Een minister die getrouwd is met een Hamas-terrorist. Dat kan alleen maar goed gaan. En dat doet het dan ook..
Fatah, niet Hamas. Die twee groepen kunnen ook niet door één deur.
@ZOMG | 08-08-21 | 13:47:
Fatah is net zo erg als het op antisemitisme aankomt.
@2voor12 | 08-08-21 | 13:48: Daar is geen twijfel over.
@ZOMG | 08-08-21 | 13:47:
Dank voor de correctie. Het knopje heb ik helaas niet meer.
Ja maar Polen en Hongarije zijn toch veel erger? Daar worden homo's aan de hijskranen ...
Oh wacht, dat is juist Iran.
Iran moet wel liev zijn want Trump deed gemeen tegen ze.
@SeingaltUNo | 08-08-21 | 13:43:
De vijand van mijn vijand is mijn vriend. Zo hypocriet en gewetenloos zijn ze wel bij D66.
Dat Kaag Iran steunt is omdat Iran Israël als vijand beschouwd.
En omdat Iran de Palestijnse terreurbewegingen van raketten voorziet. Al mag de kwaliteit van de raketten wel wat beter.
Precies, Iraniërs haten Joden, Kaag haat Joden. Zelfde wereldbeeld. Beide springen ze op tafel als de Joden uit Israël zijn verdreven. Ach en beide komen ze steeds dichter bij hun doel. De Iraniërs zijn inmiddels aanwezig in Syrië en Libanon. Kaag ondersteunt de haters in de Gaza-strook. Alleen die verrekte US of A staat nog in de weg van de Endlösung. Maar Kaag en Iran hebben geduld. Een paar jaar uitstel van vreugde is op te brengen.
Dat Kaag voor de Palestijnen is, maakt haar nog geen jodenhater. Hoe zeer ik dat mens ook verafschuw, haar jodenhater noemen is smadelijk en ongegrond.
@Bakkeleures | 08-08-21 | 16:37:
U heeft gelijk.
Er is nergens aangetoond dat zij Joden haat.
Het kan dat ze naief was ten aanzien wat er met de geldelijke steun voor Palestijnse boeren gebeurde.
Wat kwalijker is, dat ze die steun op aandringen van DENK nota bene hervatte, terwijl het onderzoek van misbruik van die gelden nog liep.
Wat ook kwalijk is, dat zij op camera uit de losse pols beweerde (loog) dat haar ambassadeur excuses gemaakt had, bij de nabestaanden van het vermoorde Israelische meisje, wat door terroristen vermoord was, die op de Nederlandse loonlijst stonden.
Nou roept ze wel meer wat uit de losse pols: ( Ik was in Nizjer/ dat hebben mijn ambtenaren buiten mijn medeweten gedaan), maar het lijkt mij geen onnauwkeurig mens.
@Bakkeleures | 08-08-21 | 16:37: www.bing.com/videos/search?q=kaag+isr...
Naast alle D66 gelul over democratie en vrede die Kaag uitbraakt, goed luisteren hoe ze over Israël spreekt. Luisteren tussen de regels door naar de haat.
kletsverhaal, er gaat helemaal geen steun naar terreurgroepen
@AntiZanicz | 08-08-21 | 19:06: Uit betrouwbare bron blijkt toch dat het anders is www.geenstijl.nl/5154490/nederland-be...
Goh de wereld is hypocriet. Whats new?
Ja, en er zijn mensen die dat prima vinden, en mensen die het aan de kaak willen stellen.
Waar hoort u bij?
het is heel normaal om een gekozen staatshoofd beëdigd te zien worden, de ophef wordt vooral aangewakkerd door Leon de Winter met zijn Israël stukjes in de telegrof.
@AntiZanicz | 08-08-21 | 19:06: Dat ben ik geheel met u eens.
Israël onderhoudt warme betrekkingen met de meest dictatoriale regimes. Het levert ze spionagetechnologie, welke tegen de bevolking wordt ingezet. Deze technologie is getest in Gaza en de Westbank.
REAGEER OOK