Transfermarkt boa's oververhit
Het hele boaschap wordt VERPEST door de COMMERCIE
Dan schakelen wij nu over naar Almere, waar boa's worden weggekocht door andere gemeenten. "We hebben de handhavers opgeleid. En net als je er lol van krijgt, vertrekken ze naar een andere werkgever", vertelt Mariska Koopmans van Stadstoezicht Almere. Zij is niet blij met de leegloop. "Onze handhavers zijn populair, omdat ze goed opgeleid zijn en gelijk de straat op kunnen. Als een andere gemeente dan meer geld biedt, zijn ze zo weg."" En volgens deze meneer van de boavakbond komt dit in meer gemeenten voor. Echt. Waar. Boa's. Worden. Weggekocht. Stel je voor dat soldaten dat zouden doen. Boa's, de rijstcrackers in de zoutjesmix van de openbare orde: ze duiken overal op, maar je hebt er eigenlijk niks aan. Wij zaten verdomme maar heel eventjes niet op te letten en nu is opeens de transfermarkt voor mensen die ja hoor eens meneertje als iedereen op de stoep fietst dan wordt het hier een rommeltje zeggen. Komt natuurlijk allemaal door corona. Want wij zijn dan misschien wel klaar met het virus, onze overheid die gewone mensen boetes geeft als ze gewone dingen doen is nog niet klaar met ons. Die twee boa's op de fiets uit Schiedam die vier boetes van 400 euro uitdeelden voor het eten van een taartje op anderhalve meter afstand zijn waarschijnlijk de Mbappé onder de boa's en voor een gemiddelde Eredivisiegemeente al lang niet meer te betalen. Hadden we maar een vak tegen mensen zeggen dat ze op anderhalve meter in de rij voor de Primark moeten staan geleerd.
Reaguursels
InloggenGoh, BOA worden en de kans aangrijpen (om er tenminste nog wat van te maken) om uit Almere weg te komen ? Verwacht je toch niet ? Gezien het keurslijf wat rijks salarisschalen heet (periodieke d'r bij is tientjes werk) moet de nood bij het weggekocht deel wel erg hoog zijn. Maar goed: Almere hè ?, ik snap het wel.
BOA's? Functie vereisten zijn toch vaak intelligentie van een vallende baksteen. VMBO Zwakstroom. Sociale capaciteiten = géén.
Als je niets kan, kun je twee dingen doen: BOA of minister van Volksgezondheid worden!
Je legt de lat voor BOA'S (en voor VWS minister dingesen) wel erg hoog hoor....
Duizenden ambtenaren erbij door boa's aan te stellen. Wat zijn de politieagenten dan aan het doen?
Met 2 vingers een pv-tje tikken.
Die gaan zich meer richten op de kerntaken: Aangiftes verscheuren en verkeersboetes uitdelen
Mooi man,
In beijing geen zwevers op straat, wel op elke hoek een 'beveiliger' in uniform. Kunnen we er niet wat meer een pak aan geven?
Na kort research ben ik op de volgende uiteenlopende transferwaarde gekomen:
De aankoopprijs van een boa varieert van 25 tot 450 euro, afhankelijk van de soort, leeftijd en kleur.
Hahaha, leuk dat je mensen opleidt. Maar als je ze slecht betaald of niet goed behandeld, gaan ze weg. Welkom in de wonderlijke wereld van marktwering. Ik kan niet wachten tot er straks in meer markten een groot personeelstekort ontstaat. Gaan na 40 jaar eindelijk de lonen weer eens meer omhoog dan de inflatiecorrectie.
De eerste signalen van inflatie; loonstijgingen in laagbetaalde banen... Kom maar door met die renteverhoging en laat Zuid-Europa weer bloeden voor hun economische wanbeleid. Zo, dat ontspoorde snel
Ik begrijp iets niet. Hoe?
BOA is een zogenaamde Melkertbaan?
Dat mentaal gemankeerden met grote afstand van de arbeidsmarkt zich met een nepfunctie met behoud van uitkering zichzelf een beetje nuttig kunnen voelen?
U begrijpt het inderdaad niet. BOA is allang geen Melkertbaan meer.
@Stratum | 14-06-21 | 22:52: hij is een verwarde man
Verwarde man is mentaal een beetje achter. BOA's zijn tegenwoordig geen mislukte politieagenten meer maar Buitengewoon Ontzettend Actief met afstand houden.
Beste gemeente Almere, betaal je BOA's dan beter. Groet, grootstedelijke gemeente.
Naja, het gaat om BOAs en niet op IT Solution Architects,
Maar het is daar normaal dat je iemand de opleidingskosten laat terugbetalen als hij / zij direct na een dure opleiding vertrekt.
Ja hoor , IT Solution Architects zijn heel belangrijk . Veel belangrijker dan BOA’s .
BOA's eigenlijk een ordinaire bezuiniging, lastenverschuiving. Vroeger had de politie een groot deel van die taken, tegen meer loon. Nu moeten gemeenten het zelf maar regelen en moeten BOA's zichzelf betalen. Dus hoe meer bekeuringen hoe blijer de wethouder van die gemeente is.
Dus we betalen niet meer politieagenten via belastingen maar meer BOA's via bekeuringen.
Vroeger was de politie nog niet zo druk met iftarren, facebook bijhouden en aangifte formulieren voorinvullen.
Het zijn vaak geen bekeuringen meer omdat het Rijk die ergens in 2017 heeft opgeëist. De omzeil-truc van de gemeente is "fiscalisering". De Boa's zijn dus de facto lokale belastingambtenaren.
Geen geld over willen hebben voor BOA's, maar dan als D666-burgemeester wel even denken 10 bedelaars van de straat af te kunnen handhaven. Zijn ze dan echt allemaal zo wereldvreemd binnen D666?
Er zijn maar een paar BOA's die vanuit hun gevoel voor maatschappelijk belang en dienstbaarheid deze carrièrekeuze hebben gemaakt. Die hufters verpesten het dus keihard voor alle andere BOA's.
Er werken in totaal 100.000 ambtenaren bij Justitie.
Hoeveel zorgen er voor directe handhaving en bescherming van de burger,20.000.
De rest is voor het leven benoemde D66 rechter,of voert ook niets uit.
Wat heeft iedereen toch tegen ambtenaren? Die doen toch niets.
Je wilt niet weten hoe weinig tijd agenten echt besteden op straat en orde handhaven .
Serieus? BOA's zijn in mijn ogen allemaal machtswellustelingen met een lombroso-kop, te stom voor de politie-academie... Melkertbanen met een minimumloon... en die worden nu "weggekocht"? Die droeftoeters hebben al genoeg kapsones en grootheidswaanzin, laat ze het maar niet horen...
En dat is het probleem, het volk heeft al moeite met een mavo agent die eigenlijk gewoon gelijk heeft laat staan de Ali express variant op de loonlijst van de gemeente. ze zijn aangenomen om te handhaven (staat ook op de kleding) maar ze handhaven alleen de simpele dingen met simpele discussies tot gevolg, als je enige taak is dit te doen ga je niet denken “ach laat maar, teveel werk” dan ga je er met gestrekt been in anders duurt de dag zo lang
Ach hier ruimen ze de hondenstront op die de meeste eigenaren gewoon midden op de stoep neer laten leggen en vertellen ze fietsers in het voetgangers gebied dat ze moeten afstappen(ze komen je nooit achterna, je kan prima doorfietsen). Ze zijn ook niet te beroerd om een vriendelijk briefje door je brievenbus te drukken om aan te geven dat je je afval een dag te vroeg of te laat aan de kant van de weg hebt gezet.
Dus we hebben er hier wel wat aan.
Maar even zonder dollen, in de meeste gemeenten hebben BOA's wel degelijk een belangrijke rol. Ze houden zich bezig met de kleine zaakjes om een stad of omgeving een beetje leuker te houden. Shit waar de politie geen tijd voor heeft en zo'n gemeentehuismedewerker 3 maanden voor nodig heeft.
Het is in veel regio's ook het enige "blauw op straat" dat je ziet. Wat mensen een vertrouwd gevoel geeft.
Het mooie van het BOA systeem is, hoe slechter de gemeente omgaat met hun bevolking en stad, hoe meer ze er nodig hebben. Dat motiveert juist een beetje om er als gemeente voor te zorgen dat je je shit op orde hebt.
Ik zag laatst die anekdote van Gullit over die trainer van Milaan. Kan je ook zo een Boa van maken.
Over dat stuk lul van anderhalve meter met pruik?
Zolang mensen te dom zijn om te peopen, geen fatsoenlijke opvoeding hebben genoten, rijbewijs bij een pak kauwgom hebben gekregen, te begrijpen wat een parkeervak inhoudt, dat je moet betalen voor betaald parkeren, dat je geen rotzooi op straat moet gooien, gewoon beetje sociaal moet gedragen en wat dies meer zei, zijn er Boa's nodig blijkbaar, hulde voor deze geduldige ordebewaarders
Hulde en applaus, u heeft hier een medestrijder.
Sommig volk mag van mij een 24 uurs BOA toegewezen krijgen. Scooter scheef op de stoep? Boete. Te hard praten? Boete. Fout gedrag? Boete. Iets op straat gooien? Boete. Winkelwagentje niet terug brengen? Boete. Grote bek? Boete. Pas na minimaal 5 jaar normaal gedrag zonder boete kan de BOA dan naar ander persoon. Bij eerste beste overtreding, aantekening of boete? Hop weer 24 uur BOA aan je broek. Net zo lang tot je het leert.
Gelukkig is de realiteit anders. Rijbewijzen krijgt men niet bij een pakje kauwgom. De meeste mensen houden zich keurig aan de regeltjes. We hebben wel last van een overheid die er behoorlijk de kantjes van afloopt en daar altijd mee weg komt. Zo coulant als ze voor zichzelf zijn geldt niet voor de gewone burger die een keertje een paar minuten te lang parkeert of een keer z'n mondkapje vergeet op te zetten. Daar zijn dan BOA's voor met het inlevingsvermogen van een visstick om die burger een veel te hoge prent te geven. En geduldige ordebewakers? Laat me niet lachen.
@Sjakie behoorlijk verziekt beeld van Nederland heb je dan als je dit soort proza onderschrijft.
Helaas onderschrijf ik dit ook, BOA's zijn een noodzakelijk kwaad zolang Nederlandse stedelingen niet tot een beetje fatsoen in staat zijn.
@inbox123 | 14-06-21 | 20:18: Ga alsjeblieft met een teller bij een wat drukkere weg staan en tel maar raak hoeveel achterlijke gladiolen je hebt die met hun telefoon oid bezig zijn. Het zijn er niet "slechts een paar" mensen, het is een significant deel van de bevolking.
90% van de ongelukken worden nog altijd veroorzaakt door menselijk handelen.
Dus? Minder managers en dergelijke in Almere, minder dure inhuur en overbodige adviesbureaus? Dan is er vast ook weer meer geld voor die BOA'S? Keuzes maken, blijft lastig? In de meeste gevallen hangt het samen met keuzes?
Die kabelbaan over de A6 betaalt zich niet vanzelf.
@Alexander des Burgus | 14-06-21 | 19:40:
Ah ja, ook zoiets....
Vroeger had je in Utrecht de "Stadwachten". Deze zwakkeren van geest liepen in pakken rond waarvan er maar een maat (53) beschikbaar was. Het zag er niet uit. Utrecht was echter al wel heel vroeg "Woke". Hulde!. De pakken voor toen nog man en vrouw genoemd waren identiek.
Stadswachten had je vroeger in veel steden. Die hadden we hier ook en ik woon gelukkig ver van Utrecht vandaan. Die stadswachten zijn BOA's geworden (hier lopen al 2 dezelfde BOA's zeker 30 jaar rondjes door de stad heen).
Tja, Engeland ziet zijn goed opgeleide 30-ers naar Australië vertrekken. Beter loon, klimaat, goedkopere huizen, meer ruimte en ze rijden daar ook aan de verkeerde kant van de weg.
Doet mij denken aan dit stukje van Klikbeet over de vuilnismannen die weggekocht worden, wordt het toch werkelijkheid.. youtu.be/7GTeTec5yUs
Lol!
BOA’s zijn de voetsoldaten van de tirannieke bureaucratie in wording. De rebranding van de SS. De beschermingsafdeling voor de corrupte (lokale) ambtenarij. *Bons, bons, bons* Openmaken! U houdt zich niet aan de kerona maatregelen, u heeft meer dan één huishouden op bezoek.
*Bons, bons, bons* Openmaken! U bent aan het bbq-en, u stoot CO2 uit.
youtu.be/XbebjUYItKw
Bons bons bons, u heeft een speksteen kachel. U neemt geen energie af van de monopolisten. Hier; een boete
Ik ben ook BOA. Gelukkig kan ik wanneer ik door het bos rijd met mijn herder en groene auto zeggen dat ik de boswachter ben.
En eerlijk gezegd ben ik dankbaar dat ik een vuurwapen, wapenstok en pepperspray heb.
Overigens de politie heeft nooit tijd om te assisteren.
Waar laat je z'n schapen als je die herder mee neemt?
@Quib | 14-06-21 | 18:54:
In België, het is een Mechelse herder.
@Quib | 14-06-21 | 18:54: Het is een herdelose herder vermoed ik.
BOA in het buitengebied, u durft! Al denk ik wel dat u even omdraait als u een busje ziet waaruit vaten geloosd worden. Daar sta je dan, helemaal alleen in een bosgebied waar nacros niks vrezen. Dan zou ik het mooi laten bij het beboeten van mensen met een loslopende hond.
Boswachters zijn nuttig. Zolang ze maar geen kapsones krijgen. De stadswachten zijn nuttig. Zolang ze geen kapsones krijgen. Ns conducteurs zijn nuttig zolang ze geen kapsones krijgen. Burgers zijn burgers zolang ze fatsoenlijk blijven , meedoen en doen wat u niet wilt dat u geschiedt etc dan blijft het allemaal relaxed.
@Brabeaulander | 14-06-21 | 19:00: Bovendien het zit netjes in vaten verpakt, applaus, we doen altijd net alsof het aan het drinkwater wordt toegevoegd. Ze kunnen het niet legaal kwijt. Misschien een idee bij de achterdeur van de koffieshop.
Haal die vaten op, klaar.
Neen, een park vol met kippebotjes en houtskool van barbeques daar hoor je niemand over, veel meer werk aan.
Ik kreeg vorig jaar een bon omdat ik 2 minuten te laat was, de BOA was nog aan het schrijven, dat is al lullig.
De parkeerplaats achter me was een invalidenparkeerplaats waar een auto stond zonder invalidenkaart, iets wat ik echt super asociaal vind.
De BOA was klaar met mijn bon en liep verder zonder een blik op deze auto te werpen.
Dus ik riep: 'Hé, krijgt hij geen bon?'
Hij draaide zich om en antwoordde: 'Nee, meneer, dat mag alleen de politie.'
Dat zijn zo van die momenten in het leven dat je je heul erg moet inhouden.
Beetje een ander erbij naaien..
Schaam je.
@Rohin | 14-06-21 | 18:48:
Het was een Duitser.
Te laat is te laat, maar staat je netjes om iemand anders er vervolgens bij proberen te naaien.
Misschien Parkmobile proberen?
@Ashtrey | 14-06-21 | 18:50:
Alleen als ze op een invalidenparkeerplaats staan.
@thekolere | 14-06-21 | 18:51:
Nee, dat vergeet ik altijd, kost me kapitalen.
@Mr_Natural | 14-06-21 | 18:55 Zou het de boete verzachten wetende dat iemand anders er ook één heeft gekregen met jouw helpende hand?
op zo'n moment denk je dat je in een Monty Python skech zit.
@Ashtrey | 14-06-21 | 18:57:
Gedeelde smart is dubbele smart.
Zag er afgelopen weekend ook nog twee over het fietspad wandelen, met een ernstige blik kijkend of het gras niet ergens te snel groeide. Deze mensen nemen hun werk zeer serieus.
Ik heb liever SOA’s.
Goodbye Blue (Sky).
*melodietje neuriën doet*
Overstappen zal geen duizenden euro's per maand meer opleveren, dus hebben we het over paar euro's per uur of zelfs maar dubbeltjes meer!? Als overstappen dan al loont dan ben je als oude werkgever altijd al een goedkope vrek geweest en moet je niet zeiken dat je personeel wegloopt maar beter betalen voor zo'n kutbaan.
Mwoa het ging hun erom dat ze geen vast contract krijgen maar ingehuurd worden via detachering en wel steeds meer verantwoordelijkheid bij hun over de schutting wordt gegooid. Hoewel ik zowiezo tegen het hele principe van boa's ben, vind ik ze wel gelijk hebben.
BOAs zijn de rot aan onze rechtstaat. Het sublieme voorbeeld van de ellendige managerscultuur die ons land "runt". Goedkoop, goedkoper, duurst. Voegen niks toe behalve onduidelijke ellende en overduidelijke, onnodige kosten.
Weg er mee, gewoon weg. Daar betaal ik toch geen belasting voor...
BOAs, tfoe...
De BOA’s zijn niet het probleem maar de managers lagen bij de overheid .
BOA's zijn het symptoom van een rotte overheid
@elevator | 14-06-21 | 18:44:
Dat zeg ik toch?!
@inbox123 | 14-06-21 | 19:52:
Ik wil er van uit kunnen gaan, dat "onze" overheid onder andere een rechtstaat nastreeft.
Dus ja, dat zeg ik dus..
@WasHetMaarMakkelijk de rechtsstaat is al behoorlijk afgeschaft toen de wet Mulder werd ingevoerd en vrijwel alle boetes onder het bestuursrecht zijn geschoven. Met als gevolg menselijke boete robots in de vorm van boa's die de staatskas spekken en denken en oprecht denken iets voor de maatschappij te betekenen. Dit land is heel erg rot inderdaad.
Leuk tijdelijk baantje voor Pieter O. Je hoeft even niet na te denken, geen moeilijke beslissingen te nemen. Geen ingewikkelde raporten lezen (je hoeft niet eens te kunnen lezen). Beetje hangen over je fietsstuur in de buurt van een frietenkot, een station of een supermarkt (met koffie), beetje in de zon, beetje studentjes en bejaarden afzeiken, helmpje op, geen mondkapje voor. Af en toe loop je het station binnen en ga je met een fiks aantal spoorwegpolitiemensen het voetbal doornemen, ach, heerlijke baan om helemaal bij te komen. En de boetes contant afrekeken, die steek je in je zak, want je bent en blijft CdA'er. En voor donker thuis!
-p-
U bedoelt dat gelul over functie elders, houdt niet op en dathou je toch.
BOA's met een scanauto kunnen de halve stad in een dag controleren op automobilisten die parkeren zonder te betalen, die spelen ook wel Champions League.
Mijn zwager is jarenlang BOA geweest. Nu wijkregiseur of zoiets. Geen idee of dat een promotie is of niet en wat de nieuwe functie inhoudt. Maar terug naar mijn zwager, das een hele sympathieke gast die naar eigen zeggen nog nooit één boete heeft uitgedeeld. Stond er niet naast natuurlijk maar ik vertrouw hem wel. Dus die BOA’s bestaan ook. Buiten mijn zwager kom ik als centrum bewoner vooral BOA’s tegen die alle geparkeerde auto’s om het uur checken of ze wel betaald hebben voor die paar vierkante meter [P]
Prima toch ? Die aso’s moeten niet overal mee wegkomen .
De grootste aso's zitten bij de overheid zelf. Zie de toeslagenaffaire.
Dat is het aloude dilemma.
Ja maar, wat als wij ze opleiden en ze dan vertrekken?
versus
Ja maar, wat als wij ze niet opleiden en ze blijven?
We hebben toch nog vijf militairen? Kunnen we die niet verder opleiden tot boa?
Dat we ze leren zeggen 'bon! bon!'.
Die rijstcracker, meesterlijk. Ik ben dus niet de enige die daar een hekel aan heeft.
Rijstcrackers kunnen zich qua stank meten met Red Bull.
Family Guy - Rice Cake
www.youtube.com/watch?v=0iAuw5dxQFg
Ook een keer geprobeerd met een BOA te praten. Het ging over fietsen (waaronder de mijne), en waar deze wel en niet mochten staan. Volgens die BOA was dit geen fietsenstalling:
www.goets.nl/fietsenrek-tom-5-fietsen...
Ja. Dan ben je uitgeluld.
Dan ben je zeker uitgeluld. Maar welke fabrikant noemt zijn fietsenrek nu "Tom"? Laten we het daar eens over hebben.
@Quib | 14-06-21 | 18:34:
Die fabrikant dacht natuurlijk: wat Ikea kan, kan ik ook.
Lol!
Ah, ben jij er zo een die zijn eigen fietsenrek meesleept?
@Quib | 14-06-21 | 18:34:
Ik denk dat meneer Goets in zijn jeugdjaren door bully Tom in elkaar werd gemept en nu op subtiele wijze wraak neemt.
@Papa Jones | 14-06-21 | 18:40: Ik neem altijd mijn eigen bord met "130" erop mee.
Ja daar heeft de boa gelijk, dit is echt een stalling voor 3 stoomboten of een vliegdekschip.
Maar nu ben ik toch ontzettend nieuwsgierig , wat dacht de BOA dat dit voor een apparaat was ?
@Man-bear-pig | 14-06-21 | 19:24:
Ik heb geen idee. Het viel pijnlijk stil. Ik keek vol ongeloof naar zijn collega BOA, die schielijk wegkeek. Toen heb ik de heren maar een fijne middag gewenst en ben verder gegaan. Ja sorry, maar dan weet ik echt even niet meer wat te zeggen.
Ach, ze hebben ook nog rangen zie ik nu.
Die zijn niet officieel gelukkig. Totaal gefantaseerde rangen. Dat past ook prima bij het gros van de types die BOA zijn.
Weet iemand hoe die zaak van de vier gebakjes is afgelopen?
Het begint altijd met een gebakje.
Daarna komt het Bier. Veel Bier. Tot héél laat.
Ik ken iemand die zo 10 miljoen BOA's kan leveren.
Bente Becker?
Ik ben een Boa
Ik voeg leed toe
Het is besloten
Zo doen we dat
Het moet ook niet gekker worden.
What's next: BOA's met een eigen zaakwaarnemer?
LOL
En een eigen kledinglijn.
Overal tatoeages Oh, wacht
@Mr_Natural | 14-06-21 | 18:31: Gaat naturlijk wel eerst Euopees uitbesteed worden. Inschrijven, commissies. vergaderingen. Waarom goedkoop als het duur kan.
De opleiding die BOA's krijgen reikt ver. Zo krijgen ze op Urk ook gratis zwemles. www.youtube.com/watch?v=2gqn87BbBEA
Had gister nog een boa constrictor uit m’n broek.
Gratis en hoogopgeleid… heel hoog.
Dan doen ze toch iets fout in Almere.
Daarom hebben ze boa’s nodig,
Huh!?
Als je mensen betaalt met spiegeltjes, kraaltjes, pinda's en loze beloftes moet je ook een keihard boetebeding opnemen in arbeidsovereenkomst natuulk. Ik zal handhaven of ik zal niet handhaven. Nondeju!
Het EK BOA wordt aan gewerkt.
Ho ho meneertje, hebben wij hier een juichcape van de Jumbo en niet een juichdoek van de Appie?
Tja, in de ICT wereld teken je dan meestal een contract dat je X jaar moet blijven als je een opleiding krijgt.
Als Boa moet je ook tekenen voor onderwijskosten maar dat wordt betaald door je nieuwe werkgever als je verkast .
@elevator | 14-06-21 | 18:21: Als een gemeente elders zowel opleidingskosten betaalt als een beter salaris, dan moet je als gemeente misschien je personeel eens wat meer gaan betalen?
Vertel me nou niet dat BOA's een opleiding krijgen?! Huh?
@Toos Bevergeil | 14-06-21 | 18:35: meer dan de politie zelfs...
@Toos Bevergeil | 14-06-21 | 18:35: Vermoedelijk is die opleiding hoger dan die jij genoten hebt. Heb ik zo maar het idee van.
BOA... Bewust Onbekwame Aso
en nog gefrustreerd ook
Ben jij aangesproken door een Boa omdat je ergens niet mocht fietsen ?
@elevator | 14-06-21 | 18:18: u is BOA?
Ja hè?
Nee , maar ik erger mij wel aan poepende honden , fietsen in een drukke winkelstraat en hangjongeren op straat . En een BOA zegt daar wat van .
@elevator | 14-06-21 | 18:43:
Zeg zeg zeg, wat denken wij hier te doen...?
Zoiets qua handhaving?
Dadelijk heeft u nog een foei-gesprek aan den broeck..
Weggepist belastinggeld...
Goh!
Dit gebeurt al eeuwen op de arbeidsmarkt.
Van ICTer tot voetballer, van chef-kok tot boa.
Misschien moeten we maar stoppen met boa’s en gewoon weer een nationaal politiekorps, met hier en daar een wijkagent,
Ik dacht altijd dat die gasten een uitkering hadden.
Het salaris wat ze krijgen in bedrag mag je die naam niet geven. Blijft het woord. uitkering over.
BOA's waren vroeger Melkert banen.
Voor langdurige werkelozen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Die mochten dan met behoud van hun uitkering in een uniform over straat lopen om de veiligheid en openbare orde te verbeteren zonder dat het de gemeente extra geld kostte.
Op verzoek van de politie moesten de uniformen er wel totaal anders uit zien zodat ze mensen ze niet per ongeluk voor politieagenten aan zouden zien.
Dat is echt heel erg van vroeger. Tegenwoordig gelukkig wel anders. Zit niet veel opleidingsverschil tussen domein 1 boa's en politie. Echter BOA's doen wel aan permanente her- en bijscholing. Zeker de domein 2 jongens zijn tegenwoordig beter opgeleid dan de blauwe testbuisjes.
Je hoopt dat die twee BOA's van die taartjes bij een topclub terecht kunnen om door te groeien. Je gunt ze toch een transfer naar een mondiale topclub. Iran of zo.
Show me the money!
Hahaha.
Hihi, ik kwam ze toevallig vandaag nog tegen, 'Handhaving' staat levensgroot op de auto. Een auto voorzien van blauwe zwaailampen. Leuk voor hun, maar het blijven Boa's. Wanneer er dan echt wat aan de knikker is en ze het verkeer moeten omleiden staan ze met die auto, zonder zwaailicht gewoon de weg te blokkeren, geen aanwijzingen geven, niets. Wel een rood lampje in handen bij het stoplicht, maar er niets mee doen.
.. en dan willen ze ook nog een wapenstok.. of pepperspray oid..
Reden te meer om ze wel goed uit te rusten .
@elevator | 14-06-21 | 18:22: Rusten doen ze zeker.
@elevator | 14-06-21 | 18:22: Ik doe altijd mijn best de dingen niet (te veel) over één kam te scheren, maar de keren dat ik BOA's aan het werk zag lieten ze de boel zelf escaleren door hun onvermogen goed te communiceren.
Wapens kunnen de dingen dan wel heel snel veel erger maken.
Zijn ze goed geleid g?
Goed opgeleid en hoogopgeleid G.
VMBO T, bitch.
Je hebt als gemeente meer aan een Boa dan aan een politie agent .
Dus logisch dat ze gewild zijn .
Maar ze moeten wel voldoende betaald worden .
Als dat echt zo is dan hebben we een probleem....
Hebben we ook , de politie is de grootste werkgever van Nederland en nog hebben we BOA’s nodig om de orde te handhaven . Een politieagent komt maar weinig op straat .
Waarom is toch ooit de gemeentepolitie afgeschaft? Blijkbaar was het niet meer nodig. Nu hebben we een slechtere versie van de gemeentepolitie terug in de vorm van BOA's. Onwenselijk als je het mij vraagt. Haal dat budget bij de gemeentes weg en stop het in de politie. Niet in zo'n net niet handhavingsclub BOA's.
@Here's Freddy | 14-06-21 | 18:28: geen kritiek op boaaatjes hoor.. er bevind er zich hier wellicht een die dat niet zo leuk vind.
@elevator | 14-06-21 | 18:34:
De Boa is bedacht als bezuiniging omdat ze minder kosten dan agenten
dan ga je zo'n boa dus niet een beetje degelijk belonen
Want dan had je net zo goed agenten kunnen aanschaffen
Effe m'n zaakwaarnemert bellen: "Hallo. Mino ? ja 't is met mijn. Ik wil weg. Kun je dat effe regelen ? "
Dat komt o.a. omdat de ene gemeente nu eenmaal meer betaald dan de andere gemeente. Heb zelf een kleindochter die als BOA in Amsterdam werkt maar er achter is gekomen dat als ze in Almere zou werken ze er flink op achteruit zou gaan in salaris.
ok.... maar voor de rest is alles goed met haar? hoe noemden we dat soort gasten rond de jaren 40 ook alweer?
@Y&T | 14-06-21 | 18:24: Doeftoeter
@Y&T | 14-06-21 | 18:24: MILF?
@elevator | 14-06-21 | 18:26: aldus onze elevator, de interim chef der boas.
@Rotterdammert1965 | 14-06-21 | 18:31: ;-) aan boaatjes in rotjeknor geen gebrek denk?
Het zal je kleindochter maar wezen....
@inbox123 | 14-06-21 | 18:36: Nee, je zal nu of misschien later zo'n vader of opa hebben zoals jij zullen we dan maar zeggen. Discussie bij deze gesloten.
@Sjakie wil misschien zelf ook een BOA worden? De juiste mindset is al aanwezig met dat 'discussie gesloten' gedoe.
Je zou maar als boa voor de communisten in Amsterdam werken, moet je nog geld meenemen.
Over die boetes en het gebrek daaraan in de Schilderswijk, kan ik mij me nog steeds over opwinden.
Mariska Koopmans van Stadtoezicht Almere heeft duidelijk last van de warmte. Hoe kun je in godsvredesnaam lol krijgen van een BOA ?
Een BOA mag hier het gras wel maaien of het zwembad schoonmaken
@Diederik_Ezel | 14-06-21 | 18:09: Dat kan jij niet betalen .
@elevator | 14-06-21 | 18:27:
Dat doen we via de belasting al
Há!
Boa's zijn schaars, wie wil er nu zo'n lulberoep waar de hele familie zich voor schaamt.
Er komt steeds meer respect voor dit beroep .
Al vind niemand het leuk als die wordt aangesproken als die zich niet aan regels houd .
Maar deze mensen zeggen er iets van als je hond ergens laat poepen of als je ergens niet mag fietsen .
@elevator | 14-06-21 | 18:17: Klopt. Maar niet in de Schilderswijk, in Amsterdam-West of Rotterdam-Zuid.
@elevator | 14-06-21 | 18:17: respect voor boas? hahahaha... laat me niet lachen...( maar dat deed ik toch. )
@Y&T | 14-06-21 | 18:26: zegt meer over jou dan over de BOA
…….. de NeDDRlandse VoPo’s.
@elevator | 14-06-21 | 18:17:
Repsect voor boas? Ja je moeder zeg
Ik heb mij kostelijk vermaakt als boa. Over het algemeen veel respect gekregen van de burger.
Wielrenners die geen racefiets kunnen betalen.
@elevator Blijf jezelf vooral wijsmaken dat er meer respect komt. Als hulpverlener in het rood erger ik mij regelmatig dood aan het rare gedrag van menig boa.
Als je je gewoon aan de regels houd heb je geen probleem met BOA’s
REAGEER OOK