De nieuwe heuvel: Ivermectine als coronamedicijn
Makkers, nu UFO's en de lab thesis mogen van de MSM, dan gaan we dit ook normaliseren.
Ditmaal niet Trump die een beetje vrij-associeert over bleekmiddel en lichtbehandelingen, maar echte wetenschappers. Wel wetenschappers die een beetje buiten de gevestigde """wetenschappelijke""" orde vallen, maar dat is nu eenmaal waar het meestal echt interessant is. Enfin, wat is Ivermectine? Nogal een paardenmiddel! "Ivermectine (merknamen Mectizan®, Stromectol®) is een anti-parasitair geneesmiddel dat werkzaam is tegen de meeste darmwormen (niet tegen lintwormen), parasitaire mijten en luizen. Het wordt bij de mens met name gebruikt tegen rivierblindheid, maar ook in de veterinaire geneeskunde bij onder meer paarden, herkauwers, honden en vogels."
De FDA raadt gebruik tegen corona bij mensen af, en beroept zich daarbij op 1 studie die zich beperkte tot in vitro, waarbij mensen noch dieren betrokken waren. Het bovenstaande draadje echter, haalt 20 studies aan waarvan meerdere op mensen en dieren, 1 daarvan is metastudie. De conclusie lijkt dat gebruik in vroege stadia even veilig als effectief is. De drie bedenkingen die aangehaald worden zijn dat 1) het onduidelijk is hoe effectief het is bij ernstige covid-gevallen, 2) de claim dat het 'de pandemie kan beëindigen' overtrokken is en 3) mortaliteitsvermindering van 70% uit de metastudie nog altijd lager is dan die van vaccins.
De conclusie van de draad is dan ook dat Ivermectine niet zozeer een vervanging is voor een vaccin, maar een aanvullend medicijn dat bij het oplopen van covid gebruikt kan worden voor mensen die nog geen toegang hebben tot het vaccin. U kunt in de comments wedden wanneer de MSM 180 op dit dossier komt. De winnaar maakt kans op een reis naar Wuhan.
Is zo
Is ook zo
Reaguursels
InloggenDat filmpje ging volgens mij niet zo zeer over covid. Wat ik me afvraag is of je zelf aan ivermectine kan en mag komen en of je het ergens kan bestellen (link ?). Het is toch ongelooflijk dat je gemakkelijk aan xtc,weed en lachgas kunt komen maar niet aan een mogelijk geneesmiddel voor eigen gebruik. Ik ben nog niet klaar voor een vaccin (de rest laat ik graag voorgaan), maar zou wel dit geneesmiddel willen hebben. Overigens werden er ook paardenmiddelen gebruikt in de tour
Wat een onzin wat die bush cowboy verkondigt. Ja het gebeurt natuurlijk altijd ergens wel dat in een scientific community een enorme circle jerk bezig is. Maar, in de meeste communities, journals dus, van echte wetenschappen staan onderzoekers te popelen om elkaars bevindingen te bekritiseren en daar weer een publicatie of een editorial over te schrijven.
Zal natuurlijk verschil zitten per vakgebied, maar de echte wetenschappen hebben connectie met de maatschappij en als er bias of dwalingen ingeslopen zijn dan storten bruggen in of gaan patiënten dood. Dan wordt heel snel die dwaling hersteld.
Wat deze draad vooral blootlegt is dat er blijkbaar heel wat reaguurders zijn die al 2 prikken hebben gehad maar zich nu toch bewust worden dat de langere termijn effecten van het vaccin nog totaal niet duidelijk zijn.
Dit topic maakt in ieder geval duidelijk dat weblog en internetgeneeskunde noch een alternatief zijn voor noch een aanvulling zijn op serieuze geneeskunde, dat het niet moeilijk is mensen te vinden die ongekwalificeerde denigrerende opmerkingen over wetenschapsbeoefening willen maken en dat twitterberichten zonder peer review zelden het niveau van de allerslechtste publikatie in het allerslechtste medisch tijdschrift halen.
Ik heb de indruk dat Spartacus een soort kruistocht is begonnen om alle Trump talking points een tweede kans te geven, of zoiets. Straks krijgen we nog een topic over bleekwater. Dat het toch echt effectief is tegen Covid.
De aanbeveling voor IVM komt van hetzelfde collectief doktoren dat talloze levens heeft gered door, tegen het advies van de WHO / CDC etc. in, steroiden te gebruiken bij ernstige ziekte. Het is door hen dat steroiden nu standaard protocol zijn.
Uw reactie maakt duidelijk dat u zich er niet zo in heeft verdiept.
Peer review kan ook zoiets opleveren als "Hundert Autoren gegen Einstein", 1931. dus geen garantie voor kwaliteit.
Wat niet wil zeggen dat Einstein geen broddelwerk had kunnen afleveren.
Is Weinstein nu ook het rabbit hole ingedoken? De studies naar ivermectine zijn vrijwel allemaal uit landen waar geen of nauwelijks dubbel blind onderzoek is uitgevoerd, veelal verwijzingen naar elkaars onderzoeken en zonder allerlei bias te kunnen uitsluiten.
Desondanks lijkt er een effect te zijn, maar vooral bij de minder zieke covid patiënten, wat uiteraard positief is, maar nog geen reden om dit middel massaal te gaan gebruiken want het kent ook vele bijwerkingen. De mrna vaccins van Pfizer en Moderna zijn vrijwel zonder bijwerkingen en 90+ procent effectief en ja inderdaad, dat verdienen die concerns aan. En dat laatste is maar goed ook, want anders waren ze niet eens begonnen aan de ontwikkeling van zoiets. Nu staat de wereld ondanks versoepeling van maatregelen aan het begin van een daling van de cijfers, dankzij deze vaccins. En uiteraard zit het mooi zijn als we ook een goedkoop en effectief medicijn zouden hebben tegen covid, maar ivermectine mag dan goedkoop zijn, de effectiviteit is nog niet erg overtuigend.
En daarbij, die club die zo fanatiek ivermectine promoot, en steeds verwijst naar hetzelfde setje onderzoeken, heeft alle trekken van een lobbyclub zelf. Of een sekte, zo je wil. In ieder geval blijkt nergens een gezonde dosis drang tot falsificatie van de eigen diep gevoelde overtuigingen. Dat wekt toch enige argwaan. Ik zeg bekijk al die claims van ivermectine maar met een gezonde dosis skepsis.
@Beste_Landgenoten | 01-06-21 | 08:11:
Je hebt de bel horen luiden...
Die 'club' die zo fanatiek Ivermectine promoot, is een club dokters die voortdurend met dokters van over de hele wereld samenkomt om tot het best werkende behandelprotocol te komen.
Toen de CDC en WHO steroiden nog een negatief advies gaven waren zij al levens aan het redden met het gebruik ervan. Zij zijn de groep die dat in het standaard protocol van de WHO hebben laten belanden.
De Ivermectine studies komen van dokters die met hun poten in de modder staan en gigantische resultaten zien. Voor penicilline is ook nooit een random double blind studie uitgevoerd, dat werkte gewoon.
Enkele van de Ivermectine studies zijn stopgezet omdat de dokter het niet aankon om zoveel mensen extra uit de control groep te laten sterven.
Voor nieuwsgierigen: vimeo.com/490351508
Pfizer, J&J en AZ blinken uit in ethisch handelen en hebben het beste voor met ons allemaal.
@Beste_Landgenoten | 01-06-21 | 08:11:
''en steeds verwijst naar hetzelfde setje onderzoeken''
Dit is juist niet het geval. Als je de website covid19criticalcare.com/ivermectin-in... bezoekt, dan zie je de lijst onderzoeken voortdurend groeien, en het bewijs wordt alleen maar sterker.
Deze groep heeft als enige doel om de beste behandelprotocollen op te zetten door voortdurend een open mind te houden.
Alleen al hun steroiden onderzoek heeft honderdduizenden levens gered, het is (buiten IVM) tot nu toe het enige dat echt werkt bij doodzieke patienten.
@DezeNicknameBestaat | 01-06-21 | 08:25:
Tsja, een tijdje geleden ben ik er in gedoken, dat Ivermectine verhaal en kwam steeds uit bij cirkelverwijzingen naar hetzelfde setje onderzoeken, uitgevoerd in landen met een geweldige reputatie qua wetenschappelijk onderzoek zoals Bangladesh, waar dan enkele honderden patienten zonder enige registratie van co-factoren of bias werden opgevoerd als "bewijs" dat Ivermectine werkt. De crux van dit soort medicijnen en onderzoeken is dat het best zo kan zijn dat er een werking is, maar je weet zelf ook, dat als mensen eenmaal geloven dat Haarlemmer-olie werkt tegen griep, mensen massaal Haarlemmer olie willen en dat artsen dat dan voorschrijven, al was het maar uit de drang om "iets" te doen. Een arts wil handelen, er is een medicijn, soort van, en dus gaat dat ingezet worden bij gebrek aan beter.
Ik zeg niet dat Ivermectine onwerkzaam zou zijn, er zijn absoluut aanwijzingen voor een effect, maar dan nog, de hijgerije websites die hiermee te koop lopen en dan vaak ook nog met halve complot-theorien erbij over "big pharma", claimen van alles maar komen zelden of nooit met stevige resultaten. En die reslutaten zijn er overduidelijk wel van de nieuw ontwikkelde (cheers big pharma!) MRNA vaccins. Dus wees gewoon verstandig en neem zo'n prikje. Het helpt echt tegen de verspreiding van dit virus, tegen het telkens ontstaan van nieuwe varianten en uiteindelijk met het weer opengaan van de samenleving. Want die zielige mkb-ers, in de horeca, die willen we toch allemaal helpen, nietwaar?
@Beste_Landgenoten | 01-06-21 | 08:33:
terechte kritiek op die onderzoeken. Ben je ook een RCT tegengekomen dat wel betrouwbaar is en waarin ivermectine al in een vroeg stadium werd toegediend?
@lekgoot | 01-06-21 | 08:42:
Nog niet. Vrijwel alle onderzoeken hebben een link met de FLCCC, de Frontline Covid-19 Critical Care Alliance. Een zeer actieve lobbyclub voor het gebruik van Ivermectine. Allemaal prima natuurlijk, maar spit je die onderzoeken uit, dan blijft er maar weinig stevigs van over. Helaas zou ik zeggen, want als het echt een heel effectief middel is, dan moeten we dat massaal gaan inzetten waar vaccins minder goed toepasbaar zijn.
En je hoeft maar heel kort te zoeken naar RCT controlled (voor zover mogelijk in die setting) onderzoek dat geen effect aantoont:
jamanetwork.com/journals/jama/fullart...
Beste_Landgenoten | 01-06-21 | 08:33
Je valt over ‘hijgerige websites met complottheorieën’ maar je vindt het wel de normaalste zaak van de wereld dat de MSM niets over ivermectine schrijft?
En hoe effectief zijn de mRNA vaccins precies want waar ivermectine bij een kortdurende behandeling enorm positieve resultaten toont moeten de ‘vaccins’ zich nog gaan bewijzen. In een paar maanden tijd kunnen we nog nauwelijks conclusies trekken uit de effectiviteit of neveneffecten. Ik begrijp dat als je al gevaccineerd bent dat dit een moeilijke discussie is. Dan is er geen weg meer terug en blokkeert angst je voor alle berichtgeving die anders beweert of zelfs het tegendeel bewijst.
Die hijgerige sites (zoals jij ze noemt), sommige zijn heel extreem in hun complottheorieën en soms is dat gewoon gecontroleerde oppositie. Moet je maar eens opzoeken, je verdiepen in hoe nieuws te werk gaat. Overigens is die tactiek niks nieuws.
@Beste_Landgenoten | 01-06-21 | 08:54:
Helder. Inderdaad jammer. Ik ben ook erg benieuwd naar de uitkomsten van een degelijk onderzoek.
@BrulSpin | 01-06-21 | 08:55:
"En hoe effectief zijn de mRNA vaccins precies want waar ivermectine bij een kortdurende behandeling enorm positieve resultaten toont moeten de ‘vaccins’ zich nog gaan bewijzen."
Nou helaas, er zijn niet zoveel bewijzen dat Ivermectine werkt, integendeel, er zijn heel wat bewijzen dat het nauwelijks of niet werkt. Ik heb je net een linkje gegeven. En jazeker, de vaccins zijn wel uitermate effectief, dat zie je meteen al aan de dalende cijfers, eerst in verpleeghuizen, toen bij de oudjes en nu bij de 50 plussers, die allemaal gevaccineerd zijn. De IC's raken leeg, de ziekenhuizen, de begrafenisondernemers. Allemaal uitermate effectief, die vaccins. In alle landen waar vaccinaties op stoom komen zie je dezelfde effecten ook.
Beste_Landgenoten | 01-06-21 | 09:00
Vorig jaar hadden we ook een daling van de cijfers toen het mooie weer begon. Je kan er bijna een blauwdruk van maken, de weergrafieken over het aantal besmettingen heen gelegd. Ik volg allerlei soorten nieuws en ik probeer met verre te houden van cherry picking. Lezen en geloven wat in mijn eigen straatje past. Over dat straatje gesproken… ik heb nog geen standpunt ingenomen over vaccinatie omdat ik het vooralsnog discutabel vind dat zelfs zwangere vrouwen worden gevaccineerd met zo’n nieuwe techniek. Je kunt niet genoeg onderzoek doen in een paar maanden voor een groep die bij een voldragen zwangerschap 40 weken tot die groep behoren. Dat is geen rocket science.
Hoor graag jouw input over zwangere vrouwen en vaccinatie met mRNA.
*ik probeer ME verre te houden van [typo]
@DezeNicknameBestaat | 01-06-21 | 08:29: BL is als een jehovagetuige. Leest niets anders dan de Beste landgenoten wachttoren. Zoveel links heeft hij al onder ogen gehad, maar blijft zijn zelfde riedeltje herhalen. Volledig vastgeroest.
Dagpauwoog | 01-06-21 | 09:21
Mee eens. Maar zo zijn veel mensen, grijpen zich vast aan het nieuws wat hun keuze bevestigd. Is ook moeilijk te bevatten denk ik, dat je je hebt laten inspuiten met iets waarover nog weinig data beschikbaar is. Waarvan de werkzaamheid of bijwerkingen in de toekomst moeten blijken. Terwijl er dus zeer waarschijnlijk gewoon een uitstekend geneesmiddel blijkt te bestaan mocht je covid krijgen.
@BrulSpin | 01-06-21 | 09:47:
Het grappige is: Ik ben hier niet de Jehova. Jullie komen met allerlei vaag onderzoek en claims die nauwelijks tot niet ondersteund worden met data, zelfs zijn er heel wat onderzoeken die geen effect aantonen, maar jullie blijven keihard geloven in het wonder. De vaccins daarentegen zijn inmiddels bij miljoenen uitgerold en daarvan zie je een enorm positief effect, nauwelijks bijwerkingen en inderdaad heel soms een onvoorzien, maar inmiddels begrepen, stollingsprobleem als de viruspootjes ten onrechte gaan rondzwermen in de bloedvaten. Verder zijn de vaccins niet jaren lang getest, maar inmiddels zijn er dus vele mensen effectief beschermd.
En ik sta helemaal open voor een wondermiddel, zoals waarschijnlijk ook "de overheid" en de farmaceuten en wie dan ook, als diet effectief zou zijn. Maar wonderen bestaan niet echter gelovigen heb je bij de vleet. En mijn haren gaan kriebelen als ik zoveel gelovigen zich zie verzamelen rondom ivermectine.
@Beste_Landgenoten | 01-06-21 | 09:57:
De aanbeveling voor IVM komt van hetzelfde collectief doktoren wiens behandelprotocol eerder 1 op 1 door de WHO is overgenomen. Op hun recommendatie.
Daar zit niets 'gelovigs' bij. Deze groep doktoren heeft al honderdduizenden levens gered door tegen het advies van de WHO in steroiden te gebruiken bij ernstige ziekte omdat ze, met hun poten in de modder, resultaten zagen. Net zoals ze die resultaten nu, in extremere vorm, zien met IVM.
@Beste_Landgenoten | 01-06-21 | 09:57:
Buiten 'randomized controlled double blind trials' die maanden of jaren duren, heb je ook nog doktoren die daadwerkelijk patienten behandelen en de resultaten bijhouden. En als ze overal ongeveer dezelfde resulateten zien, zoals bijv. ook het geval was met penicilline, dan is zo'n trial vaak best onetisch. Dat is 1 van de redenen dat sommige studies maar half zijn afgemaakt, omdat de dokter in kwestie het niet aankon zijn zoveel mensen in de controlgroep te zien sterven zonder IVM.
Beste_Landgenoten | 01-06-21 | 09:57 |
Je geeft geen antwoord op mijn vraag:
Hoe denk jij dat mRNA in enkele maanden toegelaten kan zijn voor zwangere vrouwen?
In de pre-covid tijd was men altijd zeer terughoudend in het toedienen van medicatie en vaccins voor zwangere vrouwen. Wel eens zwanger geweest? Behalve een zinloze Rennie mag je zelfs geen maagzuurremmers nemen, al trapt je baby het zuur soms je strot bijna in.
@BrulSpin | 01-06-21 | 11:20:
Ooit was ik zelf baby en ik heb van dichtbij meegemaakt hoe gelukkig ik was in een buik zonder geneesmiddelen. Maar hoe dat vaccin is toegelaten? Geen idee. Er zijn ongetwijfeld shortcuts genomen in de toelating van deze vaccins. Diezelfde shortcuts zijn ook toegepast bij Ivermectine. Men heeft het gewoon voorgeschreven aan patienten met Covid. Dus wat dat aangaat staan vaccins min of meer quitte met de "zomaar" toepassing van Ivermectine. En nogmaals, ik ben niet tegen, maar ik zie voorlopig nog lang geen overtuigend effect, wat je duidelijk wel ziet van vaccinaties.
@Beste_Landgenoten | 01-06-21 | 13:12: ook bij de groep nog niet gevaccineerden is er een daling. Vanwege het seizoen en immuniteit. Maar er is zeker een iets positief effect van de nog niet goedgekeurde priksels. Echter overal waar massaal gevaccineerd wordt ontstaan escape varianten. En Erg onverstandig om je met de zomer voor de deur je te laten prikken. Wacht dan tot het najaar. Doe eerst een serologische bloedtest om te zien of je antistoffen hebt. Van de zotte om je te laten prikken als je bv via microvaccinatie al antistoffen hebt aangemaakt.
Het effect van ivermectine op covid willen ze niet onderzoeken, bang als ze zijn dat het inderdaad effectief blijkt.
Waardoor vaccinatie overbodig zou worden en zelfs niet meer toegestaan mag worden.
Zo zou je geen vaccinatie-QR-paspoorten meer kunnen opleggen, en dus geen totale controle meer kunnen krijgen over de hele wereldbevolking.
Hou is op met die fabeltjes. Het klopt ook niet met wat er in de wereld gebeurt. OA in Israel en VK zijn de vaccinpaspoorten al weer in de prullenbak beland omdat (jaja) het vaccineren dusdanig goed loopt en werkt dat het niet meer nodig is. Die doemscenario's zijn en blijven verhalen uit de fabeltjeskrant van doemdenkers en complotidioten.
@Insan3 | 01-06-21 | 02:05:
Met ivermectine geen vaccinatie nodig, valt niet mee hè begrijpelijk lezen.
@IkwilJinekwel | 01-06-21 | 06:54: Wappie.
Tuurlijk joh. Alles is alleen maar bedoeld om jou te kunnen controleren. Tot wiens voordeel dat moge zijn blijft onduidelijk in je verhaal maar blijkbaar acht jij jezelf zo interessant dat Grote Krachten jou zouden willen controleren. Ook een manier om jezelf op de kaart te zetten, toch?
Dit is precies wat er aan het gebeuren is.
De overheden zijn als de dood dat hun vaccinatieprogramma in de soep loopt omdat er een 1,5 cent pil is die bijna hetzelfde resultaat geeft.
Als dat nieuws niet gesaboteerd wordt dan gaat de bevolking kiezen of ze een 40 jaar oud bewezen medicijn willen gebruiken of een experimenteel niet getest vaccin.
@DezeNicknameBestaat | 01-06-21 | 08:40:
Ja precies, alle overheden zijn "bang" dat er een effectief middel is, dat de economie van alle landen er weer bovenop kan helpen. UIteraard joh! Want alle overheden willen..... eeehhh, altijd het slechtste voor hun onderdanen? Maar natuurlijk. Briljant gevonden.
@Beste_Landgenoten | 01-06-21 | 08:43: Ab Osterhaus, de Lutser van de Mexicaanse griep, waar hij 5.6 miljoen aan heeft overgehouden, door hemzelf bevestigd, heeft zojuist in GoedemorgenNL terloops gezegd dat hij zich 3 maal per week laat testen. Kennelijk geen vertrouwen in de door hem aangeprezen vaccins.
@Beste_Landgenoten | 01-06-21 | 08:43:
Nee, de overheden weten dat ze met het vaccin x% resultaat gaan behalen en bijna halverwege zijn met het vaccineren van de hele bevolking. Het laatste wat ze nu kunnen gebruiken is twijfel omdat er een pilletje is dat bijna hetzelfde resultaat geeft, maar bovendien ook gebruikt kan worden om te behandelen.
Als daardoor het vaccineren spaak loopt dan zijn ze straks afhankelijk van IVM, iets waar ze geen zekerheid over hebben en wat bovendien afhankelijk is van hoe goed de bevolking is in het volgen van kuren. De lessen van antibiotica leren dat dat niet zo best is.
Dat is denk ik de reden. IVM werkt en als dit de reden niet is, dan kan ik me verder niets anders bedenken dan pure incompetentie, maar gezien de vliegtuigen beschermingsmiddelen die naar China vlogen terwijl ons mondkapjes werden afgeraden, zou ook dat me niets verbazen.
@dagpauwoog | 01-06-21 | 09:39:
Dus?
@Beste_Landgenoten | 01-06-21 | 09:59: Dus is het een schavuit.
@B-L
De rna vaccins van Pfizer en Moderna zijn zonder bijwerkingen schrijf je.
Ik ben heel benieuwd hoe jij over een á twee jaar tegen deze uitspraak aankijkt, want ik denk dat de bijwerkingen van de vaccinatiegolf vele, vele malen ernstiger zal zijn dan het hele COVID-19 gebeuren nu.
Lessons from the Zimbabwe Ivermectin experience
youtu.be/oYCRV6RUKBQ
Nou dan weet je het wel, als je dit leest. Daar is geen haar skepsis bij. Deze groep heeft een heel duidelijk doel: de promotie van ivermectine. Hoe onafhankelijk wil je het hebben?
Quote:
"The British Ivermectin Recommendation Development group (BIRD) is a truly grassroots initiative bringing together clinicians, health researchers and patient representatives from all around the world to advocate for the use of ivermectin against covid-19."
Een lobbyclub voor het verspreiden van het Heilige Woord.
@Beste_Landgenoten | 01-06-21 | 08:46: zonder een penny eraan te verdienen. Ivermectine kost vrijwel niets. Grassroots initiative.
Ah kijk. Weinstein refereert met Poels-footage. Heeft die Limbo toch effe mooi in beeld gebracht.
Ik wacht nu wel op een postje van Gulliver. Als er iemand het afgelopen jaar zeer betrokken was met dit onderwerp was hij het wel.
Uh? Is dit een repost van juni vorig jaar?
Clickbait voor Wappies.
Overigens geeft het leegdrinken van een fles thinner 100 procent effectiviteit in het doden van het virus.
over wappies gesproken........
Het zorgt vast voor veel frustratie. Van die rare mensen die door jouw zorgvuldig opgebouwde wereldbeeld wandelen en je uitzicht verpesten.
en als je nu echt wilt weten wat onafhankelijke (!) top-wetenschappers hier allemaal van vinden en je dus niet bang hoeft te zijn voor al die wappies, lees dan dit even als dat lukt tenminste: bird-group.org/the-bird-recommendatio...
Tis een behandeling. Onzinnig om te vergelijken met vaccins.
Werkt dan wel voor alle varianten hetzelfde (ik hoor nog wel een keer of het nu echt werkt of niet. Waarschijnlijk wel.)
Pierre Kory legt op zijn website uit dat je zonder funding van farma geen RCT van de grond krijgt. Dus geen peer reviews en geen publicatie.
En de producent van Ivermectine had al een ander medicijn in gedachten als anti-virale behandeling. Wel ietsiepietsie duurderder.
Oh, en farma richt zich natuurlijk op onderhoudsdoseringen. Een eenmalige hersteldosis zet natuurlijk geen zoden aan de dijk.
Pierre Kory is een held!! Die man verdiend echt een nobelprijs.
Dat is inderdaad het ware probleem van de farmaciologie de prikkel is om geneesmiddelen te produceren die een patient zo lang mogelijk moet innemen, niet die de ziekte genezen terwijl het laatste toch wel de voorkeur geniet.
Daar heeft ie wel een punt. Wetenschap en bedrijfsleven zijn al tientallen jaren (als het niet langer is) steeds verder met elkaar aan het versmelten. Hoeft an sich niet verkeerd te zijn, maar kan makkelijk ontregelen als het incentive money of glorieuze resultaten behalen is (of anderszins). Er zal gegroeid moeten worden (kennen jullie bedrijven die zichzelf opheffen, met veel trots?). En dat geld niet alleen voor bedrijven, ook onderzoeksscholen, unversiteiten enzovoorts: die willen ook groter worden, zichzelf opheffen omdat 'niet nodig' kan natuurlijk niet in dat brein. Boeiend verhaal. bekend verhaal.
Dankbaar dat jullie dit nu posten roze strijders! Het virus overviel de wereld maar het censureren van goede behandeling is een bewuste keuze van de MSM. Iedere onbehandelde patient is er één teveel.
We mogen nooit vergeten dat een zieke patiënt voor bepaalde sectoren een verdienmodel zijn. En sinds een aantal maanden gezonde mensen een verdienmodel zijn. Kritisch blijven moet! Het gaat om het genezen van mensen.. dat de farmaceutische industrie hun zakken vullen: prima! Maar het belang en de gezondheid van mensen moet primair zijn. En blijkbaar hebben genoeg partijen teveel dollar tekens in hun ogen om te streven naar het enige doel wat telt: behandeling en optimaal genezen van mensen
Bizar trouwens dat een blog dat zo hard rant tegen alles wat met geloof te maken heeft, zo stellig kan geloven in de grootste onzin, gewoon omdat iemand het roept, of dat iemand het ergens opgeschreven heeft.
en u staat op de payroll bij MSD?
Bizar trouwens dat een blog dat zo hard rant tegen alles wat met geloof te maken heeft, zo stellig kan geloven in de grootste onzin, gewoon omdat iemand het roept, of dat iemand het ergens opgeschreven heeft.
____
Zie je die drie vingers naar jezelf wijzen?
Maw. projectie...
Letterlijk 3 seconden zoeken:
www.medrxiv.org/content/10.1101/2021....
iets langer gezocht : bird-group.org/health-professionals-r...
Haha, hit’m on the head
Spekpater, die link van jou lijkt een lobbyclub. Vind de link van Simpson toch een stukje geloofwaardiger..
@Nietdanjatoch | 31-05-21 | 22:47: Inderdaad, een nogal vage club met het expliciete doel het gebruik van ivermectin te promoten, dat is net zoiets als naar een site van Groen links verwijzen voor klimaatvraagstukken. Die site van Simpson neem ik ook veel serieuzer.
P\reprint zonder peer review, zeg maar een shoutbox. Dat er veel slecht onderzoek wordt gedaan leidt bij mij geen twijfel, dat peer review nodig is om kwaliteitsstandaarden voor tijdschriften op niveau te houden leidt bij mij evenmin twijfel. Als Vermectin werkelijk de oplossing was, had de producent er wel werk van gemaakt, dat is het goede van kapitalisme, winstbejag leidt vaak wel tot de gewenste resultaten.
Gelukkig hebben we zoiets als GS als het gaat om het duiden van oprispingen uit den onderbuik. Stel je voor dat we zouden moeten vertrouwen op wetenschappers en medici die 10+ jar hebben moeten studeren om dit een beetje te begrijpen.
Heel, heel erg mooi voorbeeld van te stom zijn om te weten hoe stupide je bent.
Gelukkig hebben we iemand als jij om anderen de maat te nemen.
Homer: Nomen est Omen. Veel geblaat, weinig wol want hij/zij begrijpt niet hoe veel wetenschap inmiddels is verworden tot een instrument van Big Farma. The Big Fat Lie revisited voor de kenners
We zijn nog lang niet op het einde v/d rit .
Ik ben es benieuwd hoe het verhaal er in het najaar uitziet .
@spekpater | 31-05-21 | 22:27:
Ah zit je op dat spoor: Big Pharma is allemaal schurken. Een geheel onbevooroordeelde blik. Haha
als iedereen dat nou eens zou beseffen, levenslang, ongeacht hersenvermogen, als grondgedachte: ik ben dom en blijf dom en moet voortdurend scholingsinspanning verrichten om dit standaard niveau te ontstijgen, zou de wereld er dan anders uitzien?
Even terzijde: Wel leuk om Marijn Poels voorbij te zien komen in een tweet van Eric Weinstein. Marijn maakt prachtige docu's. De meeste zijn gratis te zien, maar mocht je het waarderen: Doneer/Support deze filmmaker.
Ik zou geen ivermectine nemen. Daar kan niemand iets aan verdienen!
Neem liever een prik. Dat is goed voor de farmaceut. En je test ook meteen de lange termijn bijwerkingen voor de nog te overtuigende medemens.
Een bestaand, werkend medicijn mag niet want dan mag er niet meer geprikt worden
Dus elke keer dat Van Haga het noemt als mogelijk hulpmiddel zou hij best wel eens een punt hebben. Goh...
Evermectin gaat niet gebeuren. Het patent ligt inmiddels in het publieke domein, dus er is niets meer aan te verdienen. De grote pharmaceuten gooien liever de maatschappij op slot en nog een stapel doden erop, dan dat ze moeten toegeven dat er een alternatief voor vaccineren is.
Klopt, maar ja opeens draait het sentiment. Straks gaat elite nog beweren dat ze dit zelf hebben bedacht. Smerig spel, het wordt heet onder de voetjes..
Snokker, ook een kapotte klok heeft 2x per dag gelijk. Geen reden om dan achteraf te zeggen dat het 2 voor 12 was.
En om het helemaal spannend te maken: de Indiase koepel van advocaten heeft 25 mei jl de "chief scientist" van de WHO aangeklaagd omdat deze systematisch alle bestaande wetenschappelijke bewijzen voor de significante verbetering na Ivermectine gebruik, onder het kleed veegt. De volledige aanklacht lees je hier: indianbarassociation.in/wp-content/up...
"This notice is issued by reserving our rights to initiate prosecution under sections 302, 304 (II), 88, 120 (B) and 34 and other provisions of the Indian Penal Code and under Disaster Management Act, 2005 in the appropriate Courts of Law having jurisdiction for each death caused due to your act of commission and omission.Copy to,
1. Hon’ble President of India
2. Hon’ble Prime Minister of India
3. Hon’ble Governors of all States of India
4. Hon’ble Minister of Home Affairs
5. Hon’ble Minister of Health and Family Welfare
6. The Director, Intelligence Bureau
7. The Director, CBI
8. Hon’ble Chief Ministers of all States of India9. The Director General of Indian Council of Medical Research (ICMR) 10.The Director, All India Institute of Medical Sciences, Delhi (AIIMS) 11. The National President, Indian Medical Association
12. The Drugs Controller of India
13. The Director, The National Institute of Virology, Pune 14. The Chairman, National Medical Commission (NMC) 15. South East Asia Office WHO, Delhi, India"
Ik heb dit verhaal vorig jaar al zes keer gehouden. Heb jaren gewerkt voor een bedrijf dat medicaties en supplementen vekocht voor paarden. Maar ach, wappie. Krijg nooit gelijk gelijk. Meestal daarna.
covid19criticalcare.com/wp-content/up...
Goed artikel
Bedankt!! Mooi samengevat het hele verhaal!
Alles wat je wilt weten over de stand van zaken qua wetenschap en internationaal gebruik in inmiddels al heel veel landen, is hier te bezien: www.youtube.com/playlist?list=PLZ0z52...
Weet niet of Australië opzettelijk rustig aan doet met het vaccineren. Ik kende het 2% cijfer niet, dus even gegoogled en vrijwel elk bericht is een lange tirade over hoe slecht het gaat met de uitrol van de vaccins in Australië. Lijkt me minder een vooropgezet plan dan een matig presterende overheid/gezondheidsdienst.
Wij lopen achter ‘experts’ aan die amper een patient in hun carriere gezien hebben en die aan het hoofd staan of stond van een instituut wat zelf gain of function virussen ontwikkeld in Rotterdam. Met een IFR van 60 (!!)%
saltmines.nl/2021/05/30/de-verzwegen-...
Niet navragen maar strafrechtelijke onderzoek instellen met uitzondering van Arts & Auto, dat is een vakblad. Deze informatie is al zeker meer dan een half jaar beschikbaar. En vergeet de overheid zelf niet met haar club de IGJ, die met gigantische hoge boetes dreigt voor artsen tot 150.000 Euro wanneer zij deze middelen toch off-label voorschrijven tegen Covid-19 en tevens een apothekers-'kliklijn' hebben ingesteld. Enig idee wat dat betekent voor een arts? Degene die het risico wel neemt om een patiënt proberen te helpen kan zijn levenswerk en bestaan kwijtraken. De genoemde geneesmiddelen HCQ en Ivermectine worden beide respectievelijk al 65 jaar en 40 jaar toegepast zonder noemenswaardige bijwerkingen bij de juiste dosering. Pas toen duidelijk werd dat ze mogelijk ook werkzaam waren tegen Covid-19 werden ze verboden, dat lijkt kwade opzet.
Het lijkt er sterk op dat er hier grote spelers beschermd worden de overheid. De overheid gaat op de stoel van de arts zitten en besluit dat voorheen veilige off-label medicatie nu ineens slecht is voor de patiënt. Juist daar horen ze ze zich niet mee te bemoeien, de overheid heeft geen eed van Hippocrates afgelegd.
Momenteel is het RIVM aan het onderzoeken of ook Sint Jans kruid verboden kan worden. Net als bij HCQ en Ivermectine volgde dit bericht toevallig nadat er in het buitenland veelbelovende laboratorium resultaten gepresenteerd werden:
www.biorxiv.org/content/biorxiv/early...
Citaat: "H. perforatum has the strongest inhibitory effect (35.77%) and reducing the viral load, up to 48hrs"
www.lareb.nl/news/verplichte-waarschu...
"Daarnaast wordt gekeken of er een verbod van Sint-janskruid in kruidenpreparaten moet komen."
De volgende stap? Gaan ze ook nog Vitamine D ontraden? Er mag i.i.g niet over gesproken worden, want... 'er is geen metastudie', het is om te huilen allemaal.
www.dvhn.nl/extra/Experts-onder-wie-e...
Thanks dat er zelfs een kliklijn voor apothekers is wist ik niet. Bizar!
Goh hebben de wappies weer een punt, kon nog weleens een puinhoop worden als ze teveel gelijk krijgen...
Als ik 10.000 absurde dingen loop te bleren, zit ik ook vast wel 1 keer helemaal juist.
Vanaf 12 maart wordt het in tsjechië gebruikt. Van 16779 besmettingen op 3 maart naar 679 op 25 mei. Maar misschien waren ze op 3 maart net over de piek.
In India iets soortgelijks, maar dat kon ook een tijdelijke piek zijn vanwege religieuze feesten.
Ze hebben ook het hele land op slot gegooid, dat heeft meer gedaan dan dit paardenmiddel dat keer op keer uiteindelijk blijkt niet het wondermiddel te zijn dat sommigen ons doen willen geloven.
Ik vond afgelopen weekend wel bijzonder. Mijn vrouw en ik stonden met ons camperbusje op een camping vlakbij Arnhem. Best wel een grote familiecamping, best wel volgeboekt.
Allemaal leuke, blije, open mensen. Families knuffelden elkaar, iedereen ging bij elkaar op bezoek, veel mensen met een barbecue, iedereen zat gezellig in grote groepen bij elkaar en bijna niemand hield zich bezig met 150 centimeter afstand. In de grote toiletgebouwen zag je zo nu en dan iemand met een mondkapje, maar 95% van de mensen had er niet eentje op.
De hysterie in de online media, ook hier op GS, is razend interessant om vanaf een afstandje mee te maken. Maar daar waar het leven plaats vindt, buiten, is het heel anders. Geen gescheld, geen betweterig gedrag, geen neerbuigendheid en geen haat en nijd tussen mensen die verschillend over dingen denken.
Laatst schreef een reaguurder dat Covid-19 vooral een online aandoening is. Ik kon er toen hartelijk om lachen. Nu lach ik weer om zijn opmerking, want verdomd dat het waar is.
Nou, dat is niet waar. Mijn zus moest vier maanden wachten op een belangrijke en levensbepalende behandeling.
Het beeld wat jij schetst zie ik nu ook overal, iedereen ziet elkaar weer en zit met allerlei mensen thuis. Ik ben daar nog niet gerust op.
Ons regio ziekenhuis draait nog steeds op 70 procent, 30 procent is coronazorg. En er wordt nog steeds zorg uitgesteld. Tot zover 'online aandoening'.
Kun je online media van een afstandje en dichtbij meemaken? Apart.
@Lorejas | 31-05-21 | 21:55: Vooral lezen en niet teveel mijn mening delen.
Uitleg accepted ;-)
Nog wat info
virusvaria.nl/ivermectine-in-afrika-e...
covid19criticalcare.com/wp-content/up...
Ik heb ergens gelezen dat een malle vrouw ivermectine medicijnen voor dieren op AliExpress bestelt en gebruikt. De tering joh. Wat een idioten hebben we toch op de wereld.
Peer review is dat jij als mede-expert in een veld het werk van iemand anders in jouw veld zo actief mogelijk probeert te slopen.
Het is een soort van Player versus Player van de wetenschap.
Nu wordt er tegenwoordig wel mee gekloot, omdat het geld gewoon op is (danwel gestoken is in lgbhtqrstuvwxyz-studies).
Maar in de basis is het een goed proces en is er nog niet iets beters gevonden.
In heel veel vakgebieden (bijvoorbeeld klimaatwetenschappen) is er sprake van confirmation bias. Iedereen die in het veld werkt WIL dat het waar is en budget wordt ook alleen verstrekt voor onderzoeken die passende theses proberen te bevestigen of onderschrijven. Op die manier verwordt peer-review tot duim-in-elkaars-hol wetenschap.
@plaspop | 31-05-21 | 21:12: herkenbaar. Erg vervelend effect.
Ik heb het hier in oktober al geroepen, als ik het goed heb. En zelfs een link naar GS gestuurd, maar geen reactie. Ivermectine werd in USA in oktober al in de senaat door een arts aanbevolen, maar hij werd beschimpt.
Wordt op grote schaal inmiddels toegelaten in Goa en enkele andere Indiase Staten. Direct is het positieve effect te zien.
Ja, Dr. Piere Kory. Maar die heeft zo een enorme staat van dienst dat ze geen wappie van ‘m hebben kunnen maken. Er zijn inmiddels meerdere rechtzaken gewonnen waarbij de arts Ivermectine wel mocht voorschrijven.
In Nederland wordt er een maximale boete van 150.000 euro opgelegd als een arts het voorschrijft tegen covid19
Heel erg leuk, maar wat veel beter werkt zijn die vaccins. Dus blijf maar pleiten voor dat bleekmiddel, ik houd het bij de prik. Bovendien is het nogal een paardenmiddel dus waarom zou je het risico willen lopen?
Een vaccin nemen is een risico. Een medicijn nemen is een risico. Beiden niet nemen is een risico. Leven is een risico.
Nonsens. Jij lispelt al vanaf het begin als een promotor van deze tijdelijk toegelaten “vaccins”. Zij zijn slechts toegelaten onder valse voorwaarden nl dat er geen medicatie voor covid zou bestaan.
Je ziet nu toch dat het werkt? De cijfers dalen als een dolle en vooral onder de groepen gevaccineerden. Maar nee.... Oei oei oei, de overheid, bla bla bla.
@Beste_Landgenoten | 31-05-21 | 21:08: Gewoon mooi weer, veel zon, veel warmte en een vochtige lucht. Net zoals ieder jaar het moment waarop virussen verdwijnen.
Vaccinaties zullen vast ook meehelpen. Maar jij hebt niet de enige waarheid in pacht.
@Beste_Landgenoten | 31-05-21 | 21:08:
rairfoundation.com/bombshell-nobel-pr...
@dagpauwoog | 31-05-21 | 21:06:
Voorkomen is beter dan genezen.
We hebben medicatie tegen malaria, toch wordt er nog gewerkt aan een vaccin tegen malaria.
We hebben medicijnen tegen AIDS, toch wordt er nog gewerkt aan een vaccin tegen HIV.
we hebben antibiotica, toch geven we onze ouderen een pneumokokken-vaccin.
En daarnaast vergis je je in de toelatingsvoorwaarden.
@Tapu | 31-05-21 | 21:17: juist er wordt gewerkt aan zoals je zegt. Er wordt geen nieuwe techniek op de markt gesmeten als massa test en werkzame medicijnen verboden/ niet toegelaten.
Een vaccin en een medicijn zijn twee verschillende dingen. Een vaccin neem je als je gezond bent om je te beschermen tegen een ziekte. Een medicijn neem je als ziek bent. Dus je kan niet zomaar de effectiviteit van het medicijn en het vaccin met elkaar vergelijken.
Voor oude mensen en mensen met onderliggend lijden is een vaccin zeker een oplossing. Maar voor jonge mensen zijn de bijwerkingen van het vaccin van een zelfde orde grootte (ze zijn beide verwaarloosbaar) als het doodgaan aan corona. Dus waarom zou een gezond jong persoon het vaccin nemen.
@mikes43357369 | 31-05-21 | 21:36: verstandige woorden. Vooral de laatste.
Haha, je blijft ook echt een ouwe zemelaar. Hé een medicijn dat werkt in de behandeling tegen Covid19. Wat moeten we daar nou mee.
@mikes43357369 | 31-05-21 | 21:36: Om de zelfde reden waarom gezonde babies worden gevaccineerd tegen bof, mazelen, rode hond, kinkhoest, tetanus en polio, wellicht?
@mikes43357369 | 31-05-21 | 21:36: dat is niet altijd het geval bij oude mensen: hun immuunsysteem valt bijna niet meer aan te zwengelen. De werkelijkheid is veel comexer.
@CupDCake | 31-05-21 | 22:06: omdat ze daar ziek van kunnen worden en van covid19 niet (zeldzame uitzondering daargelaten)
@CupDCake | 31-05-21 | 22:06:
Het merendeel van de ziektes die jij hier opnoemt kunnen erntig zijn voor kinderen.
- Mazzelen "mazelen is een van de belangrijkste oorzaken van kindersterfte wereldwijd."
- Tetanus "kan bij elke wondinfectie dodelijk zijn"
- Bof "complicaties(1%) kunnen leiden tot hersenvliesontsteking"
- Polio "kans op kinderverlamming"
etc.etc.
Kortom dit zijn ziektes die een directe bedreiging zijn voor het kind.
Het corona virus is daarentegen geen directe bedreiging voor het kind. Je kan de vaccinatie ook nog nemen als je 50 bent. Dus waarom zou je als kind een vaccin nemen waarvan de lange termijn effecten nog onbekend zijn. Je kan hem altijd nog later nemen. Ook in de medisch wereld is hier een grote discussie over. zie Die Welt artikel "Die Politik stürzt die Ärzte in einen kaum lösbaren Konflikt". Moet je echt lezen!
PS ik mag geen links plaatsen dus je zal het zelf maar moeten googlen.
@nobodiesunmighty | 31-05-21 | 22:06:
Bij heel oude mensen is het inderdaad maar de vraag of een vaccinatie werkt. Maar de risico's om te sterven aan corona zijn ook zeer substantieel op die leeftijd.
@mikes43357369 | 31-05-21 | 22:56: met corona sterven klopt ja. Vandaar dat ik an sich niet tegen vaccinatie ben, sterker nog: voorstander vermits zinvol werkend. Voor BMR hebben we goede gefundamenteerde onderbouwing. Voor deze nog niet. Voor influenza A en B ook niet. Waarom pakken we het Rinovirus niet aan? of andere virussen? Niet interessant? te weinig paniek? Nog niet genoeg onderzocht? Vaccinaties. Leer ook van je verleden inzake vaccin als enige ingreep. En, als beleids-maker: bezie het proportioneel. We hebben éen pot geld waarmee je een samenleving aan de gang moet houden. Zoveel inzetten op 't vaccin en non sense maatregelen... terwijl inzet op voedsel aanpassing (zout, suiker, koolhydraten e.d.), in beweging zetten van (oudere) mensen, veel meer gezonheidswinst oplevert op langere termijn). Asbest sanering? Miljoenen/miljarden industrie voor een heel klein risico. Legionella? ook een flinke industrie opgetuigd voor een heel klein risico. De heel samenleving op slot zetten? Er gaan mogelijk nu meer ouderen dood door ze te immobiliseren en niet te opereren, zodanig dat ze terminaal zijn geworden (met meer kosten). Ik herinner van mijn opleiding inderdaad Ivan Illich weer inzake iatrogene geneeskunde, vorige eeuw. Ook hij had het over EBM. Medicijnengebruik (dus met de beste bedoelingen en 'wetenschappelijk onderzocht') staat hoog in de top 5 qua doodsoorzaken. Wetenschap-pseudowetenschap-sjamanisme. Heel moeilijk te onderscheiden, voor die er in zitten.
Ik weet niet in hoeverre dit waar is, maar ik heb ergens gelezen dat een vaccin niet middels een noodprocedure mag worden toegelaten als er een effectief medicijn voorhanden is.
Klopt volgens de regels van jawel het WHO. Daarom mogen geen medicijnen goedgekeurd worden. Anders moet het vaccineren onmiddellijk gestopt worden en moet er een zoals gewoonlijk jarenlange procedure doorlopen worden. Dat vindt big pharma en de virologen die daar banden mee hebben zoals al onze virologen in OMT en RIVM niet prettig. Het is een enorm verdienmodel.
Ja hoor, BIG Pharma. Ik ben er heel blij mee, met big Pharma. Er is in no time een aantal zeer effectieve nieuwe vaccins gemaakt tegen een lastig virus en het werkt ook nog. Ik zeg, de vlag uit voor big Pharma. Dit is een enorm succes voor de wetenschap en dat je allemaal gratis een prik mag is ook helemaal top.
Ik zie nu dat Mark zit te Dutten | 31-05-21 | 19:21 me voor was.
@Beste_Landgenoten | 31-05-21 | 21:10: Ik hoop oprecht dat je over vijf jaar niet op deze tegel terug hoeft te komen.
@dagpauwoog | 31-05-21 | 21:03:
Goh, waarom gebruiken we dan wel dexamethason, tocilizumab en remdesivitr?
@Tapu | 31-05-21 | 21:19: Dure medicijnen. Daar valt wat op te verdienen. Bovendien worden deze pas toegepast tijdens hospitalisatie. Ivermectine zou via de huisarts kunnen is geschikt voordat opname moet plaatsvinden en zelfs als profylaxe. Kost echt vrijwel niets.
Krijgen de wappies toch weer gelijk.
Uiteraard.
Alleen jammer dat ze op die miljoen andere dingen die ze geroepen hebben geen gelijk hebben..... Te makkelijke stelling.
En al die staatsgelovigen braafjes hun prukje halen...
Er loopt momenteel een grote trial in Spanje. 800 deelnemers, vrij hoge dosering.
"More than 800 people over the age of 50 with mild symptoms of covid are taking part.
"The radical change in the prognosis of covid that we have seen so far has only been achieved with vaccines," says the head of the International Health Service of the Hospital Clínic, ISGlobal researcher and coordinator of the trial, José Muñoz. And he reiterates that " for a year and a half we have been working with drugs that change the prognosis of covid and we must say that so far the success has not been much less similar to that of vaccines."
Maarja wat weten die mensen nou, hebben allemaal ongelijk. Behalve dat ene Onderzoek Waaruit Blijkt Dat Het Niet Werkt, die hebben wel gelijk.
Volg de centjes.
@Quib | 31-05-21 | 21:00:
Dan is er niet veel te halen, want ivermectine is uit patent en spotgoedkoop.
@Tapu | 31-05-21 | 21:20: Ik reageerde op de laatste twee zinnen van @Jeggeworist.
Niet in Spanje hoor, u hoort het van een local.
Haring in het land, dokter aan de kant.
Maar ja dat was vroeger.
Nu heppie vitaminen en mineralen in pillekes.
En man-buns.
@schijtzat | 31-05-21 | 21:00: zijn dat van die kant en klare knotjes die te koop zijn bij de Action?
Peer reviewed = Als de pharmaceutische industrie ermee winst maakt.
Kortom: Er zijn wetenschappers en wetenschappers.
Laat de overheid nu net die wetenschappers hebben waar ik niet naar luister.
Politieke wetenschap is namelijk dodelijk.
De overheid moet maar eens stoppen met ons tegen onszelf te beschermen. Het werkt niet.
Ik zweer het je. Als het goedgekeurd wordt en aangeraden door FDA, RIVM etc. zeggen de Wappies: niet doen! Gevaarlijk! Ik bepaal zelf wel of ik het gebruik of niet. Andersom, als het afgeraden wordt weten de Wappies niet hoe snel ze naar de Dealer moeten rennen om die troep te kopen.
Onder luid gejoel "Lees je in!".
Fascisme is zo 1940. Met je wappie gelul.
Weet je wat grappig is, het grootste gedeelte weet niet dat er alleen maar een emergency use authorization is voor de diverse COVID vaccins. Voor diegene die het wel weten, weet daar weer het merendeel niet van dat die officiële studies voor het “echte” volledige keurmerk niet snel gegeven gaat worden. Reden: de paralle studie is niet meer representatief: de controlegroep heeft inmiddels namelijk ook de vaccins gekregen. Maar wappies zijn wappies nstuurlijk.
Ik hoop dat die registratie van gevaccineerden gaat komen, want dan weten we tenminste waar ze ook naar kunnen zoeken qua oorzaken.
Lorejas, hoezo lees je in. Ik zou zeggen, mensen lezen zich veel te veel in, denken dat ze specialist zijn en op hetzelfde niveau kunnen meelullen als specialisten die hier 12 jaar op gestudeerd hebben , als ze twee artikelen hebben gelezen. Hou toch op.
Zwart wit, ja Engel is een goede referentie. Dat is de grootste idioot die ik afgelopen jaar heb gezien. Die heeft gewoon een probleem met autoriteit.
In Duitsland was een kerel met eigen lab en de nodige kennis die een goedkoop en effectief coronavaccin had ontwikkeld toen de nood hoog was maar niemand van de overheid was geinteresseerd en uiteindelijk is hij nog opgepakt ook: www.dw.com/en/german-coronavirus-vacc... (zie ook het artikel van Der Spiegel)
In China werd 50 ton aan vitamine C poeder geleverd door de fabriek van onze DSM: twitter.com/dsm/status/12242628857293... , voor de lol zeker?
En vitamine D lijkt bij corona ook een rol te spelen en is sowieso bewezen belangrijk voor een goed immuunsysteem. Verder heb je bijvoorbeeld algemeen antivirale natuurlijke en goedkope middelen zoals bijv querecetine ( www.researchgate.net/publication/3417... ). Er is ongetwijfeld ook allerlei onzin op internet maar sommige zaken verdienden meer aandacht.
Heb het idee dat goedkoop en simpel niet interessant genoeg is om te onderzoeken, we kiezen liever voor experimentele en compleet nieuwe generatie medicijnen waar nauwelijks onderzoek is gedaan wat betreft de lange termijn gevolgen? Ik zou zelf direct alle middelen inzetten om onderzoek te doen naar elke kanshebber dat er bestaat, aan tafel zitten met Winfried Stöcker die beweerd een goedkoop vaccin te hebben, gratis vitamine C en D pillen uitdelen aan de bevolking etc.
Die niet zo dom. Die Duitse dokter lapte alle basale regels aan zijn laars qua medisch ethische dinges. Je gaat niet zomaar mensen inspuiten met zelf gebrouwen rommel, ook al werkt het mogelijk ooit als medicijn. Dat wappies dat dan weer prachtig vinden zegt alles over die wappies, die op hun achterste poten staan wanneer "big Pharma" een minimaal steekje laat vallen in een bijsluiter of zo. Kenmerkend weer. Voor jou ook. Altijd dit soort tegels. Altijd naast gepist ook.
@Beste_Landgenoten | 31-05-21 | 21:06: jij zal ook nooit iets bijleren of je inlezen. Bij jou is het hele covidgebeuren een religie geworden met je prikdogma.
Ivermectine is veel te goedkoop.
Je kan beter de prik halen, is veel beter voor de farmaceutische industrie....
En ivermectine is ook al uitgebreid getest.
Je kan nu beter een covid vaccin testen, daar hebben de mensen die twijfelen over een paar jaar veel meer aan. Dan gaan ze zien of het het risico waard was...
@FasiscovanJole | 31-05-21 | 20:16: Het is niet de bedoeling de mensheid te redden. Andere doelen zijn belangrijker.
Nee, dat zie je verkeerd. Vrijwel alle rijke landen hebben zwaar overtekend en hebben voor allerlei vaccins een contract gesloten. Nederland al iets van 60 a 70 miljoen dosissen.
Puur omdat ze niet wisten welke goed zou werken en sneller geleverd zou worden.
Die vaccins is tientjeswerk als je door overbestelleb een maand eerder je bevolking gedaan hebt spaart dat snel miljarden.
Dat moet hoe dan ook betaald anders stond je land meteen al achteraan.
Dus de omzet van de vaccins is al zeker voor Big Pharma. Juist met een medicijn zo lang het nog nuttig was zouden ze extra kunnen verdienen.
Dexamethason is ook heel goedkoop. Wordt volop gebruikt.
Kortom: non-argument van mensen die niet weten waarover ze praten.
Hahaha Ja joh tuurlijk. Het gaat allemaal om geld. Tuurlijk. Dat ivermectine kan helpen is pas onlangs duidelijk geworden een dat is een prachtig resultaat. Dan heb je naast de vaccins ook nog een middel dat je kunt gebruiken tegen de ziekte zelf. Maar waarom nou weer die vaccins afkammen. Dat slaat toch ook nergens op?
@Beste_Landgenoten | 31-05-21 | 21:13: Een Nobelprijswinnaar kamt ze af
rairfoundation.com/bombshell-nobel-pr...
@Beste_Landgenoten | 31-05-21 | 21:13: onlangs? Al een jaar hoor.
Zijn de lange termijneffecten bekend?
Ja, het wordt al 60 jaar gebruikt, aan zwangere vrouwen gegeven etc. zonder negatieve bijwerkingen. Er is nog NOOIT iemand aan dood gegaan.
@Pimp my Voortuin | 31-05-21 | 20:19:
Met minder dan één minuut zoeken op Pubmed heb ik al een casus gevonden in The American Journal of Tropical Medicine and Hygiene van een fatale casus.
Dus als je niet weet waar je over praat, praat dan niet mee.
@Tapu | 31-05-21 | 20:41: link svp. Weet u hoeveel van die pillen de afgelopen decenia geproduceerd zijn? U ontkent zeker ook de vaccinatieslachtoffers.
@Pimp my Voortuin | 31-05-21 | 20:19:
En wat betreft ivermectine en zwangerschap: ik zou het niet zonder meer aan een zwangere voorschrijven. Zie Farmacotherapeutisch Kompas:
Zwangerschap
Teratogenese: Er zijn onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid afdoende te beoordelen. Bij blootstelling van ca. 300 zwangeren in het 1e trimester en meer dan 400 later in de zwangerschap, zijn er géén aanwijzingen voor risico op schadelijke effecten waargenomen (zoals aangeboren afwijkingen, spontane abortus, foetale sterfte/doodgeboorte of zuigelingensterfte). De kwaliteit van de betreffende studies is matig. In dierproeven is ivermectine wel schadelijk gebleken.
Advies: Alleen op strikte indicatie gebruiken.
@Pimp my Voortuin | 31-05-21 | 20:45:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
@Tapu | 31-05-21 | 20:46: lees jij de studies over ivermectine maar eens goed in het beginstadium van covid. Er zijn er ook peer reviewed bv van Hills. Zonder uitzondering behalve die rammelende in jama uitermate positief.
Een vaccin dat nog in test fase 3 zit geven aan een zwangere, dat is pas veilig volgens rivm.
@dagpauwoog | 31-05-21 | 21:34: ook wel aardig om te lezen.
healthimpactnews.com/2021/12184-dead-...
Die vent met de hoed, toffe peer.
Zullen we de goedkeuring van medicijnen gewoon overlaten aan mensen die ervoor doorgeleerd hebben en de hele dag niks anders doen? De meta analyse is op zich wel interesting maar lijkt vooral een vergaarbak van een observationele studies en een paar relatief kleine RCTs. Interessant, maar geen studies om (wereldwijd) beleid op te maken.
Vorige week werd door EMA nog convalescent plasma goedgekeurd op basis van 1 studie met 500 proefpersonen. Vreemd dat als het een duur middel is dat niet breed inzetbaar is het ineens wel met weinig bewijs kan worden goedgekeurd zonder klaagzang van de factcheckers. Nee dan komt het zelfs in de krant.
Dit medicijn is allang goedgekeurd.
Net als die klimaat wetenschappers gewoon nonsens beleid maken want 'klimaatverandering'. *Beh. Beh*
Grappig dat u het zo brengt. Zopas nog een treffende opmerking van een wat oudere arts gehoord. "Ik heb geneeskunde gestudeerd. Tegenwoordig studeren ze medicijnen in plaats van geneeskunde".
Maar... maar... Allan Savory is toch een klimaat-gekkie? Zo'n koekwaus die nog gelooft dat wij mensen hier op aarde de boel lopen te vervuilen? Terwijl we allemaal diep van binnen weten dat dat niet zo is.
Ik heb het Farmacotherapeutisch Kompas er nog even op nagekeken. Ivermectine komt oorspronkelijk uit de diergeneeskunde vandaan en werd/wordt gebruikt om varkens te ontwormen. Of het effectief is om Covid 19 mee te bestrijden weet ik niet maar ik adviseer om het niet in te nemen zolang u nog geen jeuk aan uw anus heeft of uw ontlasting ziet bewegen.
Och, een beetje ontwormen is altijd lekker. Baat, schaadt en zo. Het warme zorgwegnemende gevoel van de wetenschap al een week of twee een fijn Pfizertje aan het werk te hebben om echt gezond te blijven is echter nog lekkerder.
DE FDA baseert zich niet op één onderzoek. Verder even citeren uit het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde januari en februari:
"De eerste resultaten van ivermectinebehandeling in klinische studies zijn inmiddels beschikbaar, met name op preprint-servers en in de grijze literatuur. Er zijn twee initiatieven waarin alle studies gebundeld en geanalyseerd worden.2,3 De individuele studies zijn klein en meestal in 1 centrum uitgevoerd. Er zijn grote verschillen tussen de studies wat betreft ziekte-ernst van deelnemers, ivermectinedoseringen en de behandeling in controlegroepen. De uitkomsten lopen uiteen, maar zijn doorgaans positief voor eindpunten als sterfte, noodzaak van IC-opname, duur ziekenhuisopname of reductie in hoeveelheid aangetoond virus. Dat komt dan ook uit een meta-analyse. Belangrijke constatering is dat de kwaliteit van de individuele studies, beoordeeld op basis van de GRADE-criteria, laag is. Daardoor wordt het risico op bias als hoog gecategoriseerd."
"Drie grote lopende studies (RECOVERY, REMAP-CAP en PRINCIPLE) hebben daarom de beschikbare ‘evidence’ beoordeeld. Ze concludeerden dat op basis van de nu bekende data geen aanbeveling gegeven kan worden voor het gebruik van ivermectine, en dat eerst grote, goed opgezette studies nodig zijn. Daarnaast zijn er twijfels of de preklinische bevindingen reproduceerbaar zijn bij patiënten op basis van de farmacokinetiek van het middel."
"Het hergebruik van dit middel voor de behandeling van covid-19 werd met name geopperd naar aanleiding van enkele in-vitrostudies. Onder andere in Irak en Bangladesh werden kleinere gerandomiseerde studies verricht die een positief effect rapporteerden.3 Na beoordeling met de GRADE-methodologie bleken deze studies veelal forse methodologische beperkingen te hebben. Een aantal andere studies is nog niet gepeerreviewd online verschenen. Een evenmin gepeerreviewde meta-analyse van deze data liet ook een positief resultaat zien. Vermoedelijk geldt hier echter ‘garbage in = garbage out’. "
Volgens mij komen onze reacties op ongeveer hetzelfde uit, alleen legt u het een stuk beter uit. Nuttige link van het NTvG ook.
"gepeerreviewde" dit dus, scheelt er aan het huidige vaccinatie beleid omdat dit simpelweg niet kan in deze tijdspan.
Ik ben niet tegen vaccinaties maar ook helemaal geen "pillen"man.
Ten eerste wordt dit virus "ge-upgrade"naar een hogere classe terwijl de R factor dit anders doet blijken ( 0.15 of zoiets, Vergelijkbaar met ernstige griep)
Influenza prikken worden al meerdere jaren in ons land uitgegeven onder de "Kwetsbare "onder ons maar was nog nooit in het Gele vaccinatie boekje gestempeld en gaf ook nooit de zekerheid om griep vrij te blijven, dit virus muteerde immers altijd.
Het Covid-19 virus idem dito, de al twee jaar klaar liggende "green pass" is een natte droom voor dictatoriaal gezag en zal niets anders worden dan een reis restrictie.
Helaas kan ik geen linkjes plaatsen, maar interessant gegeven is dat een aantal Afrikaanse landen opvallend lage sterftecijfers kennen. Toevallig allemaal landen waar Ivermectine veelvuldig verstrekt wordt tegen lokale ziektes zoals rivierblindheid. Positief resultaat, empyrisch vastgesteld.
@marcoplarco | 31-05-21 | 21:26: Deze bv
virusvaria.nl/ivermectine-in-afrika-e...
Vorig jaar mei kocht ik mijn eerste doosjes.
Ook op dit punt had ik het weer bij het juiste einde.
Google maar terug op "pimp my voortuin" site:geenstijl punt nl
Beloning: verschillende bans
Media veranderen als het weer terwijl waarheid altijd hetzelfde blijft
Je bevindt je in goed gezelschap. Verwijzingen door mij naar Capel, Campell, Schetters en Desmet en Maurice allemaal vaak gejorist hier.
De documentaire van waar deze clip komt al eerder gezien en precies dit stukje is bij mij nog het meest blijven hangen. Nieuwe kennis op doen, durven afstappen van dogma’s en zaken blijven bevragen vanuit verschillende invalshoeken.
Marijn Poels. Met de weinige middelen die hij heeft onafhankelijk en ander geluid laten horen. Vroeger - heel vroeger - deden programma's als Zembla dat.
Maar we heppe wel gewont!! jaaaah.
Heb je een kater? Drink hetzelfde als waarmee je de avond ervoor bent geëindigd!
Heb je corona? Pijp een vleermuis!
Het is allemaal zo simpel.
Vanochtend zag ik een verontrustende foto die dicht in de buurt komt. i.fokzine.net/upload/21/05/210530_1_d...
@Sinterbikske | 31-05-21 | 20:01: Ik ben sprakeloos.
@Sinterbikske | 31-05-21 | 20:01: u tikt kennelijk verontrustende zoekwoorden in.....
wanneer beginnen de tribunaals?
Tof dat held Bret Weinstein een fragment uit een doc van held Marijn Poels aanhaalt!
Misschien een leuk handeltje voor Sywert?
Dit gelul lijkt bijna een rookgordijn voor de echte olifant, maar kennelijk is Sywert een vriendje van de redactie. Wellicht kan hij een donatie doen waar ze weer een paar jaartjes mee vooruit kunnen. Hebben wij er ook wat aan. Overigens zie ik Sywert nog wel die crematoriumkeizer achterna gaan. Zal me niks verbazen als de nodige corruptie en oplichting nog boven water gaat komen. Hij heeft in ieder geval zijn partners (KLM, Cool Blue) opgelicht door te veinzen dat het allemaal liefdadigheid was. Verder heeft hij Omzigt voor zijn karretje weten te spannen om nog meer opdrachten proberen binnen te halen.
@BobDobalina | 31-05-21 | 19:57: wat is dit nou weer voor gemekker? Zie dit topic. Kritisch genoeg. www.geenstijl.nl/5159210/vws-deed-syw...
@kapoerewiet | 31-05-21 | 20:01: 98 topics over Pechtold met een lullig penthousje en slechts 1 licht kritische bijdrage over de Oplichter van 9 Miljoen?
@Zonen-van-Kuifje | 31-05-21 | 20:11:
Ik had er nog wel een topicje over verwacht. Wellicht vanavond, bij de borrel.
Bedankt GS, echt waar! Al meer dan een jaar hoor je niets dan Covid, Covid, Covid, maar een beetje info hoe je van je wormen afkomt is er niet bij.
WappieNazi voer.
We lossen het op met een grote groepsknuffel...
Dat is een raak filmpje trouwens...
Ik zie Weinstein, ik zie twee Weinsteins,...Das teveel, ik vertrouw ze voor geen cent, Weinsteins,..
Ik wil al lang ivermectine gebruiken, maar dan voor heel iets anders (zoek maar op). Maar nu is het onbetaalbaar geworden.
In Brazilië OTC 2 euro voor een doosje 4 x 6 mg (je hebt 2 tot 3 pillen nodig, afhankelijk van je vadsigheid).
Ik herinner me een filmpje op deze webstek, waarin een tweetal koffiedrinkers op het Museumplein iets mompelden in het Limburgs over Ivermectine. Net voordat de stront ze uit de darmen gemept werd, vanwege La Halsema.
Kan er niet een class-action onder verwijzing naar mensenrechten worden ingesteld tegen het Corona-beleid?
Mensenrechten? Koffiedrinkers met een eigen mening plaatsen zichzelf buiten de menselijke soort.
@Sitting_targets | 31-05-21 | 19:42: zo ver is het al. Dramatisch.
Lol!! Dat is dat spul waar ze in zuid-Amerika cocaine mee versnijden voordat het onze kant op komt. Een ontwormingsmiddel voor paarden en ander vee. Nadeel is wel dat het bij langdurig gebruik haarvaten verstopt waardoor als eerste neus en oren afsterven. Voor je tandvlees is het ook niet al te best. Maar ok, een excuus om een keer los te gaan op sos, mits versneden natuurlijk. Andere benaming is
Levamisol.
Misschien toch maar eens black vodoo proberen? Baat het niet...
+o
Dat peer reviewen doet mij toch denken aan communisme. Ook wel extreem egalitairisme. Innovatiekracht = 0
Corona is verworden tot een verdienmodel, en het zal tot de laatste druppel uitgemolken worden. En berichtgeving over goedkope medicijnen die wellicht helpen tegen corona passen niet in dat plaatje. Dit zal dus ook wel weer snel overwaaien danwel in de doofpot gedrukt worden. Die pharmaboeren hebben ons bij de lurven.
Gisteren wel effe een prikkie gehaald trouwens. En eerlijk is eerlijk, het was prima geregeld hier op de priklocatie. Het enige wat er aan ontbrak was een gratis bakje koffie. Maar voor de rest prima service.
Heb je ook een kwartiertje moeten zitten om te kijken of je niet dood ging? Ik vond dat een van de wat bizardere momenten.
@omanders | 31-05-21 | 19:40:
Yep. Dat was het moment waarop ik dacht van 'nu zou ik wel een bakje koffie lusten.' Maar voor de rest, och.
Wat ik trouwens niet zo handig vond is dat er een paar brancards zichtbaar opgesteld stonden. Zoiets geeft de burger geen moed.
Heb je de camera boven de klok ook gezien? Nou hebben 'ze' ook je kop gekoppeld aan een bsn-nummer. Zo idioot dat je tijdens dat wachten geen masker mag dragen.
Straks zink en een of ander obscuur anti malariamiddel dat pas 50 jaar wordt gebruikt op dezelfde manier in het nieuws?
Het verschil met Hydroxycholorine is dat Ivermectine in alle stadia (van preventie tot bestrijding) heel goed werkt. Hydroxychlorocine werkt eigenlijk alleen in een vroeg stadium.
Verder zijn zink en vitamine D inderdaad heel belangrijk: covid19criticalcare.com/covid-19-prot...
Paardenmiddel. Dacht het niet, hé!
Bleekwater. Dat is next.
Een lamp in je reet. Dat komt erna.
Vergiftiging?
Gaan we binnenkort nu spijtoptanten krijgen of spuitoptanten ?
www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-...
www.igj.nl/actueel/nieuws/2021/03/25/...
www.artsenauto.nl/msd-ivermectine-bij...
Misschien kunnen Gommers en Kuipers een lichtje laten schijnen.
Dank. Ik plaatste al een linkje naar de website van SWAB, maar we zijn roependen in de woestijn. Aan de andere kant, laat Darwin maar zijn werk doen.
Nuttige links. Ga ik doorsturen. Je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze ergens in geloven wanneer niet alle kennis bekend is. In de laatste link hebben ze het eerdere onderzoek doorberekend en dat zou dan om niet toegestane hoeveelheden gaan. Dat is informatie waar veel mensen wel weer wat mee kunnen.
Tsja, tis inmiddels na 1 zin al duidelijk wie de auteur van het nieuwe topic is en wat er gaat volgen. Kennelijk heeft Spartacus volledig carte blanche gekregen van Bart om dit hoekje van GS te claimen en nog meer rotzooi te voeren.
@letopuwzaak | 31-05-21 | 19:44: Dat ging om een in vitro test met een cel lijn. Dat is geen bewijs dat het wel of niet werk in een lichaam, bovendien zijn er diverse proposed mechanism of action Voor ivm. (bijv ontstekingsremmend effect). Frappant dat MSD onmiddellijk in het gelid schiet om het af te schieten ipv zelf onderzoek te doen. Dat komt vast niet omdat MSD druk bezig is met een nieuw antiviraal middel tegen covid...
@Jeggeworist | 31-05-21 | 20:19:
Maar wat jij nu zegt is voor mij als leek ook interessant. Zo komt er tenminste een discussie uit voort in plaats van alleen welles-nietes. Zou fijn zijn als men elkaar vaker met onderzoeken probeert af te troeven, dan komen we ergens.
Lekker bezig, GS! Fijn om ook Een ander perspectief te lezen hier.
Ik heb maoam
Zit ik al 1,5 jaar op een vaccin te wachten, blijkt dat de anti-worm tabletten voor mijn kat net zo goed werken?
Haha. Miauw.
Je hebt in iedergeval minder kans op bijwerkingen.
Weet ik niet. Zojuist eens met frisse tegenzin de Cochrane Library bezocht en review, covid19 en mortality ingetypt. 16 hits. Ik las de titels en had geen zin meer om verder te kijken.
Overigens, waar haalt GS de 70% mortaliteitsvermindering vandaan via vaccins. Maak me blij GS en laat de sublieme studies zien, dan ga ik zelfs mijn cavia's en guppies vaccineren!
(en mijn paarse eenhoorntjes).
Maowwww.
@nobodiesunmighty | 31-05-21 | 19:31:
70% vermindering? Veel meer.
Er is in de 3e week na de 1ste injectie al een reductie van 70%.
www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa210176...
"Estimated effectiveness in preventing death from Covid-19 was 72% (95% CI, 19 to 100) for days 14 through 20 after the first dose."
180 graden zoals bij bijna alles de laatste tijd. Hoe komt het toch dat bijna niemand nog voor nieuws wil betalen.
bevestigt met een D en Biden een kinderlokker noemen. U bevestigt mijn beeld van de wappies. Vooral slikken die Ivermectine. Begin er nu alvast mee.
Trump was van de hydroxychloroquine. Hij heeft het nooit over ivermectine gehad naar mijn weten.
Trump is gewoon een eindbaas. Dat vinden zure Democrat stumpers wellicht niet leuk maar dat is de werkelijkheid. #teamtrump
Trump was een ziener, een geweldig staatsman. Ook een beetje gek, maar die zijn vaak weer geniaal.
En hij had humor, misschien wel het belangrijkste.
Humor? heb ik niks van gemerkt, om te lachen, dat was hij wel.
Trump kan nog steeds zijn verlies niet toegeven wat een genialiteit zeg :)
En het mooie is , hij komt gewoon over jaar weer terug.
@miko | 31-05-21 | 19:40: Wel eens aan gedacht dat het ook aan jou kan liggen?
GS houd je bij je leest en ga niet de wappiekwakzalver uithangen.
Eng is dat hè uit je bubbel? Je komt opeens zomaar andere meningen tegen brrrr..
@ikvindhelemaalmooi | 31-05-21 | 19:24: deze mening is niet nieuw. Wordt al maanden verkondigd door dappere, maar onnozele soldaten uit het wappieleger.
@ikvindhelemaalmooi | 31-05-21 | 19:24:
jij snapt er ook niet veel van is het wel? Bij onderzoek gaat het niet over een mening. je zult dingen aan moeten tonen. wat is het volgende? Acupunctuur werkt tegen Covid?
Ik ben geen expert. Ik wacht op het oordeel van Trump.
De stichting werkgroep antibioticabeleid: 4.1.10 - Ivermectine
Ivermectine is een semisynthetisch derivaat van avermectine en wordt gebruikt bij de behandeling van parasitaire infestaties/infecties met mijten of nematoden. Over ivermectine werd in vitro activiteit tegen SARS-CoV-2 gerapporteerd80. Het mechanisme voor de antiparasitaire werking is bekend, voor het mechanisme van een antivirale werking bestaan verschillende hypotheses, gebaseerd op in vitro data, die alle hiervan verschillen.
Eerder werd dit middel als behandeling van COVID-19 al ontraden omdat zelfs met een 10 keer hogere dan de geregistreerde dosis de in vitro EC50 in de long niet bereikt zou kunnen worden. Alleen met een vele malen (>35-100x) hogere dosis dan de standaarddosis zouden theoretisch pas de benodigde concentraties ook in vivo bereikt kunnen worden81.
Er zijn enkele gepeer-reviewde observationele82 (overzicht) en gerandomiseerde83,84 klinische studies gepubliceerd (voor een uitgebreider overzicht met gepeer-reviewde en preprints (zie hier). Deze gepubliceerde onderzoeken met de standaarddosis (of de dubbele dosis) hebben over het algemeen echter aanzienlijke methodologische beperkingen, zoals verschillende doseringen, kleine aantallen van patiënten, ontoereikende documentatie en/of controles en/of statistische analyse.
Op 4 maart 2021 is er een dubbelblinde, 1:1 gerandomiseerde, placebo-gecontroleerde, prospectieve studie verschenen bij 400 patiënten met milde ziekte in een vroege fase (minder dan 7 dagen), en PCR-bevestigde SARS-CoV-2 infectie85. De kwaliteit van deze studie is hoog m.b.t. opzet, uitvoering (incl. blindering), analyse en documentatie. Ook de beperkingen zijn transparant benoemd. De gebruikte dosering en het doseringsschema van ivermectine is duidelijk hoger (300 microgram/kg in oplossing, gedurende 5 aaneengesloten dagen) dan de geregistreerde standaard dosis (200 microgram/kg eenmalig eventueel met een herhaling 1 week later). De mediane tijd tot verdwijnen van symptomen was 10 dagen (IQR 9-13 d) met ivermectine vs. 12 dagen (IQR 9-13 d) met placebo, maar niet statistisch significant verschillend (HR: 1,07 [95% CI: 0.87–1.32]; P = 0,53 met log-rank test). Op dag 21 waren 82 % met ivermectine vs. 79 % met placebo symptoomvrij. Deze studie was niet gepowered om een effect op mortaliteit in de studiepopulatie aan te tonen, die bij patiënten in deze leeftijdsgroep (mediaan 37 jaar) met milde COVID-19 hoe dan ook zeer laag is. Ook is er geen data over (het beloop) van viral load en bereikte ivermectine spiegels. In de ivermectine-groep werden niet meer bijwerkingen gerapporteerd dan in de placebo-groep.
Recent is ook een dubbelblinde, 1:1 gerandomiseerde, placebo-gecontroleerde, prospectieve pilotstudie met slechts 24 personen verschenen die het effect van een eenmalige dosis (400 microgram/kg [overeenkomend met de dubbele geregistreerde dosering], gegeven binnen 72 uur na start van symptomen) op viral load en in vitro besmettelijkheid op dag 7 na behandeling bij 12 patiënten vergeleek met 12 personen met placebo86. Alle patiënten hadden milde ziekteverschijnselen en geen risicofactoren voor ernstig beloop. Er was geen verschil gevonden in het percentage van PCR-positieve patiënten op dag 7 (RR 0,92; 95% CI: 0,77–1,09; p = 1,0), en een statistisch niet significante trend naar een lager viral load. Sommige symptomen (anosmie, hoest) leken door eenmalig ivermectine eerder af te nemen in deze kleine patiëntengroep.
Daarnaast zijn er diverse andere studies die niet zijn gepeer-reviewed, of alleen verschenen in bronnen of tijdschriften die niet in de gebruikelijke online medische bibliografieën (bijvoorbeeld MEDLINE/Pubmed) zijn geïndexeerd. De redactiegroep heeft samen met het kennisinstituut van de FMS tevens een extra literatuuronderzoek gedaan naar de laatstgenoemde groep studies. Vele daarvan includeerden slechts kleine aantallen patiënten, lieten grote onduidelijkheid en/of gebreken zien wat betreft de gevolgde methodologie, of rapporteerden het resultaat op onduidelijke wijze. Er werden tot 4 maart geen gerandomiseerde onderzoeken van goede kwaliteit gevonden (volgens GRADE methodologie).
Er zijn op preprint servers en andere bronnen niet gepeer-reviewde meta-analyses te vinden waarin bovengenoemde studies ook werden opgenomen, en die dan op een positief advies uitkomen. De bron van deze meta-analyses is vaak onduidelijk, en deze meta-analyses bevatten alle aanzienlijke methodologische gebreken. Bijvoorbeeld: Bij het nalopen van deze meta-analyses bleek dat de waardering van het bewijsniveau van de afzonderlijke studies (volgens de GRADE-methodologie) niet goed was uitgevoerd, en dat ook studies en eindpunten werden meegenomen die (om diverse redenen) niet gepooled zouden mogen worden met de resultaten van andere studies.
Op basis van de beschikbare data kan op dit moment geen positief advies worden uitgebracht om ivermectine toe te dienen buiten studieverband omdat geen betrouwbare uitspraak kan worden gedaan over een positief effect. Dit betreft de mortaliteit, voorkomen van (ernstige) ziekte, voorkomen van opname op de intensive care, duur van ziekenhuisopname, snelheid van klinische verbetering, behoefte aan respiratoire ondersteuning, en virale klaring bij patiënten met COVID-19. Recent is in een goed uitgevoerd gerandomiseerd onderzoek bij patiënten met een milde ziekte - in een vroege fase - geen significant klinisch effect van ivermectine aangetoond85.
Conclusie/advies:
Samengevat is er op dit moment geen wetenschappelijke onderbouwing voor het (off-label) gebruik van ivermectine in de profylaxe en behandeling van COVID-19 buiten studieverband. O.b.v. de beschikbare in vitro data is twijfelachtig of van de standaarddosis van ivermectine een (relevant) anti-viraal effect te verwachten is in vivo. Of dit dan zou vertalen naar een positief klinisch effect is evenmin duidelijk. Bij patiënten met milde klachten in een vroeg stadium (<7 dagen) laat zelfs een beduidend hogere (cumulatief) dan de geregistreerde dosis geen positief effect op de duur van symptomen zien85. Wanneer verdere gegevens over effectiviteit en veiligheid uit grotere gerandomiseerde studies van goede kwaliteit beschikbaar komen, kan de plaats van dit middel beter worden vastgesteld.
https://swab.nl/nl/covid-19#to_28.
TLDR: in de enige wetenschappelijk verantwoorde studies is het nut onbewezen.
Jee, wat kan jij snel typen zeg.
Samenvattingen maken was zeker niet jouw sterkste punt op school vroeger?
Dus het werkt ?
Het SWAB verschilt niet veel van het RIVM: Zeer wetenschappelijk conservatief waardoor ze in de praktijk vaak ernstig op de mogelijkheden achterlopen.
@Mr_Natural | 31-05-21 | 19:24:
En jij hebt dat in 3 minuten gelezen?
Een meer recenter onderzoek: Het is deze week zonnig en het aantal besmettingen gaat omlaag. Vrijdag presenteer ik de resultaten.
@FasiscovanJole | 31-05-21 | 19:28:
Ik lees diagonaal en centrifugaal.
@Upendo | 31-05-21 | 19:25: ik vertrouw liever op de SWAB dan op die Weinsteintjes.
helder.
Korter
Mischien is dit paardenmiddel wel iets voor de russische geheime dienst.
Ik wacht wel op de film.
He pik, heb jij geen leven? Dit bedenken en daarna opschrijven, duurt net zo lang als een biertje drinken in de tuin.
@Moeimaker | 31-05-21 | 19:48:
Gewoon kopiëren en plakken... Zo voor elkaar.
swab.nl/nl/covid-19#to_7
Nobel streven van je, maar mensen die nav Spartacus met wat tweets van Weinsteins roepen "zie je wel!" Zullen zowel de linkjes in het topic als jouw geplakte bericht niet lezen.
@Quantum Suicide | 31-05-21 | 19:57: ik word sowieso al geblokt door de echte hardliners ;)
"De kwaliteit van deze studie is hoog m.b.t. opzet, uitvoering (incl. blindering), analyse en documentatie." Dat is de Jama studie. Daar zitten zoveel gaten in dat het rapport bijna niet meer te zien is. 1. De groep patiënten was erg jong dus progressie naar serious disease was toch al niet te verwachten. 2. Bij een deel van de patiënten werd niet goed gerandomiseerd en deze zijn uit de studie gehaald. 3. De placebo en ivm waren duidelijk verschillend en door de patiënt makkelijk te onderscheiden. 4. In de stad waar de test werd uitgevoerd was ivm vrij verkrijgbaar bij de drogist als covid remedie. 5. De bijwerkingen bij placebo groep waren gelijk aan de ivm groep en bevatte typische ivm bijwerkingen. 6. De patiënten zijn niet getest op viral load of ivm serum level. En er waren er nog meer.
@Jeggeworist | 31-05-21 | 20:05: vervolg: 7. alle auteurs hadden conflict of interest bij pharma bedrijven die zich met vaccins bezighouden. 8. Deze puinhoop kwam ongeschonden door peer review, kreeg een plek in Jama en 9. Werd uitermate gretig gepromoot als bewijs dat het niet werkt. En maar klagen over slechte opzet van andere trials.
Geen wonder dat je niets vindt als je een PCR test op dag 7 gebruikt om het effect van een éénmalige dosis Ivermectine op 12 proefpersonen te bepalen. Misleidende en klinisch niet relevante maat voor succes en seriously underpowered.
Als dit de state of the art van de medische wetenschap is, dan kruip ik liever met een kom kippensoep onder de dekens dan een goedgekeurd medicijn te gebruiken.
@Jeggeworist | 31-05-21 | 20:08:
Als kers op de taart hebben ze halverwege de studie 'progress to serious disease' maar veranderd in 'time to resolution of symptoms'.
Het aparte is dat andere Ivermectine studies zijn stopgezet omdat het ethisch niet verantwoord was om zoveel mensen extra in de control groep te laten doodgaan. Waarschijnlijk 1 van de redenen dat we nooit een gigantische Ivermectine studie zullen zien, het werkt te goed en dokters zullen studies halverwege stoppen en iedereen Ivermectine geven.
De enige groep die psychopatisch genoeg is om een Ivermectine studie double blind placebo controlled met een gigantisch aantal patienten tot een einde te brengen is big pharma. Maar aangezien een volle behandeling met Ivermectine een kostprijs heeft van minder dan een euro hoeven we dat nooit te verwachten.
@DezeNicknameBestaat | 01-06-21 | 08:16:
Update on ivermectin for covid-19
by Sebastian Rushworth, M.D.
Ik zag het filmpje op Twitter en geliked, dat doe ik bijna nooit. Deze man heeft zo gelijk, vooral wat hij zegt over de kaarsenmakers is mooi.
Ivermectine wordt pas erkend als medicijn als iedereen gevaccineerd is. Nu al erkennen betekent namelijk dat men moet stoppen met vaccineren (mag alleen als nood oplossing) en anders blijft Hugo met al die vaccins zitten…
Net als die miljard mondkapjes en datgeen waaraan de verdwenen 5 mld is uitgegeven. Sywert wil het wel opslaan denk ik.
Wat een onzin.
@miko | 31-05-21 | 19:36:
Voor Amerika klopt het.. Althans; ALS invermectine als effectief geneesmiddel voor COVID zou worden beschouwd, mocht de 'emergency use' clausule waaronder de vaccins in de VS worden gebruikt niet worden toegepast.. Wat dat voor de EU betekend weet ik niet.
@Williz | 31-05-21 | 19:54: bingo
@Williz | 31-05-21 | 19:54: geldt ook voor de EU. Is een regel van de WHO
Het inzicht dat lockdowns niet werken is ook nog steeds niet ingedaald in dit land, hoewel dat al ruim een half jaar bewezen is.
Jammer dat Trump weg is. Anders waren we nu al uit de problemen geweest.
Trump heeft laten zien dat veel experts er vaak naast zitten, erop los leuteren, corrupt zijn. Trump heeft laten zien dat dat een leek het beter kan weten dan een expert. Plato en Aristoteles, daarna een tijdje niets en in onze tijd heeft Trump weer een nieuwe stap vooruit gezet.
@Sitting_targets | 31-05-21 | 19:30:
Vergeet Peter de Vries niet, de man die 7.50 Euro kopgeld wist op te schroeven tot 2500 Euro, een groot denker.
Ivermectine met shitloads of D4 heeft mijn schoonvader met zwakke nieren en diabetes zijn leven gered. Maar ja die leeft in een achterlijk derdewereldland.
Mijn vrouw heeft trouwens een voorraadje meegenomen vanuit dat land. Eurootje of 8.
Dan handelen ze in dat land toch sneller dan hier in nederland.
Bij heel zieke mensen maakt dat verschil uit.
Ik hou het niet langer uit: Belgie?
Limburg?
Ik heb er 4 Brazilië uit mijn voorraad gegeven. 3 waren er echt slecht aan toe. Paar dagen later weer helemaal boven Jan (of Jair).
@FredMistig | 31-05-21 | 19:32:
Daar hebben ze geen professionals die ook uit de ruif moeten vreten en verdienmodellen voor de kringen rond de beslisbevoegden.
Hetgeen niet wil zeggen dat ik Covid ontken of de wetenschappers niet geloof, het overduidelijke verdienmodel en het slikken-of stikken beleid van Hugo, dat staat me tegen. Gelegendheid maakt de dief luidt het spreekwoord. Nou, daar kan ik wel een paar variaties op verzinnen.
Alleen al het wantrouwen wat een hoop mensen in de overheid en de deskundologen hebben, alleen daarom zou je toch volledig in dienst van de bevolking en zo kostenneutraal en overlastbeperkend mogelijk moeten werken om toch maar draagvlak en medewerking - of in ieder geval geen tegenwerking of sabotage - te krijgen? Of ben ik nou zo gek?
Friesland?
Met het tempo waarin Jaap en Hugo de wetenschap bijhouden zullen we het hier misschien ook wel gaan gebruiken in 2023.
Die zijn allang dood dan.
2033 denk ik. Het woord ventilatiebeleid is nog niet genoemd. En het grote druppel geloof is nog springlevend. En de mondkapjes worden nog als heilig beschouwd.
REAGEER OOK