Nieuwe Brits/Noorse studie: China heeft virus zelf in lab gecreëerd, geen natuurlijke oorsprong
Wat een 180's in de MSM hè. UFO's, de lab thesis. Het begint bijna een leuk jaar te worden.
Social
Lekker gewerkt Josh Boswell, senior editor van misschien wel de beste krant ter wereld. Korte samenvatting van 't relaas: pro-Brexit-koning, oud-UKIP-parlementskandidaat en uitvinder van het eerste werkende HIV-vaccin, de Britse professor Angus Dalgleish en Noorse farmacoloog dr. Birger Sørensen (profiel van beide heren hier) schreven vorig jaar al een paper die claimde dat het coronavirus geen natuurlijk oorsprong had en zeer waarschijnlijk door de Chinezen in het Wuhan Institute of Virology gemaakt is. Echter, omdat de tijdsgeest daar nog niet naar was, wezen alle grote publicaties en zelfs pre-print-platform Bioarxiv de paper af. Zo gaat immers in de """wetenschap""".
Jaartje later, en met wat updates hier en daar, verschijnt de studie komende dagen dus wél, in de Quarterly Review of Biophysics Discovery. De conclusies blijven hetzelfde: zeer waarschijnlijk is het virus gecreëerd tijdens een zogeheten Gain of Functions studie, waarbij een bestaand natuurlijk coronavirus dat in vleermuizen gevonden werd handmatig besmettelijker werd gemaakt, om vervolgens te bestuderen wat de potentiële effecten op mensen zouden kunnen zijn. De studie claimt bewijzen te hebben van menselijke interventie in een van oorsprong natuurlijk virus.
Ook claimen de heren dat De Chinezen het virus vervolgens retro-engineered hebben om hun sporen te wissen, wat de studie schaakt onder "deliberate destruction, concealment or contamination of data". Daarbij zouden Chinese wetenschappers die hun bevindingen wilde delen "haven't been able to do so or have disappeared".
China, de natte handdoek met kattenharen na een koude douche onder de landen.
De samenvatting en conclusie
Social
Reaguursels
InloggenChina gaat nooit erkennen dat het uit een lab komt, ze willen uiteraard niet de financiële verantwoordelijkheid dragen wat dit de wereld heeft gekost. En om de lieve vrede te bewaren heeft de WHO het met een onderzoekje vlak erna de boel met de mantel der liefde snel afgedekt? Zit meer politiek achter dan waarheidsvinding dit hele verhaal. Rommelen aan een virus dat zoveel schade kan aanrichten lijkt me uiterst kwaadaardig?
Helaas toont ook deze casus weer aan dat deugen in de wetenschap veel belangrijker is dan het doen van onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek. De publicaties van dit soort onderzoeken zijn tegengehouden om niet met Trump geassocieerd te worden of hem in de kaart te spelen.
Dit zei dr Paul Cotrell all een jaar geleden. De plotselinge toevoegingen in de rna genome database, de opbouw van de rna string en de locatie waar het virus begon. Het zijn duidelijke bewijzen. youtu.be/ICjoJ1lHPxs
fullfact.org/health/richard-dearlove-...
Ook factcheckers kunnen kennelijk de fout ingaan. Wie factcheckt de factcheckers?
We zijn inmiddels veel te afhankelijk van China voor de productie van allerlei producten. Niet alleen de action meuk, maar ook allerlei halffabrikaten voor lijm, verf, kunststoffen, etc. Dat zijn zaken die onze bedrijven en multinationals keihard nodig hebben. Wat dus betekent dat China NIET hard aangepakt zal worden.
Niet voor niets heeft China de WHO gekocht om de schuld ergens anders te leggen.
Jezus.
Dit is het begin van het einde voor de CCP. Met Hague IV Art. 3 kunnen landen aansprakelijk worden gesteld voor ontstane schade uit onder andere biowapens.
Daar heeft de CCP schijt aan. Dit is niet het begin van het einde voor ze, maar het einde van het begin. Ieder land heeft - dankzij de gekochte WHO - keurig het Chinese stappenplan gevolgd.
Ik vond het al een overbodig kutland zonder deze fratsen.
Ik begin nu ook te twijfelen of SARS wel echt van vleermuizen kwam. Dat China dat nu als leugen gebruikte kan heel goed zijn omdat iedereen de vorige keer er ook in trapte.
“ uitvinder van het eerste werkende HIV-vaccin” Kan GS daar even een bronvermelding naar geven? Bij mijn weten is er nog geen werkend vaccin voor HIV. Dalgleish heeft ontdekt dat CD4 een belangrijke receptor is voor HIV om zijn gastheer binnen te komen, maar dat is niet hetzelfde als een vaccin ontdekken.
De kans is groot dat het virus uit een Chinese lab komt. Of het expres is verspreid valt nog te bezien. Moeite waard om Harvard graduate mobile.twitter.com/Ayjchan?ref_src=tw... te volgen als dit onderwerp je interesseert. Ze is al meer dan een jaar onderzoek aan het doen over dit onderwerp.
Er zijn in biologische laboratoria verschillenden niveaus van beveiliging. Als China een te lag beveiligingsniveau heeft gebruikt bij het ontwikkelen van menselijke virussen dan is China op z'n minst aansprakelijk voor het ontsnappen, ook als dat niet de bedoeling was.
@W_F | 29-05-21 | 22:58: Het is schijnbaar In Peking al 2x eerder gebeurd dat een medewerker per ongeluk besmet raakte met het oude SARS virus, waar kleine uitbraken uit voortkwamen.
We wachten af welke waarheid de techreuzen ons toestaan.
Als het een natuurlijke oorsprong heeft, hoe groot is dan de kans dat op precies die plek waar het ontstaat tegelijk ook een virus laboratorium is. Dat is misschien toeval, maar hoe groot is die kans?
Als het virus natuurlijk was geweest, ongeveer net zo groot als de kans dat een natuurlijk virus uit Emmer-Compascuum zou kunnen komen.
Lijkt me weinig met elkaar te maken hebben.
Dus omdat het griepje uit een lab komt is het geen griepje? Bijzonder betoog
Gaan we dan nu ook het WHO met een scherpere blik bekijken? En in het verlengde daarvan onze Marion Koopmans en consorten? Fauci? Nee? Niemand?
Waarom is er al iets bewezen dan?
De dierenmarkt theorie ligt inmiddels op achterstand.
@Gulliver | 29-05-21 | 21:43: Ja, sowieso dat ze politiek zijn. Neem Taiwan. En dan het “onderzoek” van Koopmans. Slikt men gewoon. Een jaar na het uitbreken een hippie sturen naar een land wat er een genocide op na houdt, politieke dissidenten opsluit. Maar laten we China vooral op hun woord geloven. Marion doet t. Ook het tegenspreken van vroege verdenkingen wijst op partijdigheid. Kritiek op China mag niet. China kan alles maken, het westen slikt het. China is niet te vertrouwen en mensen die dat wel doen zijn ook niet te vertrouwen.
180’s in de msm. COVID toch uit China. Ufo’s. En over een half jaar voting “irregularities”...
Kunnen we nu dan eindelijk China eens als vijand gaan behandelen? Dan maar wat duurdere electronica en plastic shit
Daar zijn de nodige mensen voor verguisd.. Je weet wel, diegene die als "wappie" werden gelabeld. En Trump.
Wappies kramen veel grotere onzin uit.
@Gulliver | 29-05-21 | 21:44: Zoals jij?
@Gulliver | 29-05-21 | 21:44: Jouw visie op de wereld is zo dun als het zicht door een rietje.
@Gulliver | 29-05-21 | 21:44: Gulliver serieus nemen is net zoiets als geloven in Sinterklaas; je groeit er vanzelf over heen.
Ik heb altijd mijn twijfels gehad. Overal in de wereld veel besmettingen en doden en nieuwe mutaties. Veel landen straks economisch kapot. Dan komt China de boel opkopen voor 'n prikkie. In China zelf is de pandemie bijna verdwenen. Of is dit weer n wappie gedachte.
Nee het is een wappiegedachte om te menen dat het virus maar een griepje is.
Mocht het virus inderdaad uit een lab komen dan maakt dit de griepjeroepers tot nog grotere idioten dan ze al leken te zijn.
Afkomst zegt niet specifiek iets over besmettelijkheid en dodelijkheid. Er waren ook wel eens hele dodelijke griepjes die niet uit een lab kwamen.
www.minervanett.no/angus-dalgleish-bi...
However, this second article is yet to be accepted by a scientific journal – having been rejected at different times and formats by three leading journals.
Professor Kristian Andersen at the department of immunology and microbiology at Scripps Research, a medical research facility in California, was lead author on the article “The proximal origin of SARS-CoV-2” where he states that his “analyses clearly show that SARS-CoV-2 is not a laboratory construct or a purposefully manipulated virus”.
Andersen last week told Sky news that Sørensen’s and Dalgleish’s work was “complete nonsense, unintelligible, and not even remotely scientific – leading the authors to make unfounded and unsupported conclusions about the origin of SARS-CoV-2”.
Åsjö does not consider the article to contain conclusive evidence that the novel coronavirus has a lab origin, but adds that she considers the article to contain “interesting findings”.
At press time, the second article is still in search of a scientific journal willing to publish – or, at least, to subject it to peer review.
Dank. Wetenschap blijkt toch iets te ingewikkeld om aan blogs over te laten.
Voordat een artikel wordt gepubliceerd, is het vaak aan meerdere tijdschriften aangeboden en diverse malen aangepast. Dat is dus helemaal niet bijzonder, maar standaard. Ik en andere wetenschappers kost dat altijd veel tijd en frustratie !
Ah, dus toch het Chinavirus, zoals Trump het noemde. Hoe naief wil je ook zijn als je denkt dat dit virus 'zomaar' ontstaat, vlak voor de verkiezingen. Dr Fauci zij het zelf al in 2017, nadat Trump had gewonnen.
Dusss!
Stel het was de vleermuis soep? zou het dan niet voor de hand liggen om het nuttigen van dit beestje of "body parts" hiervan te verbieden? Inplaats van de hele wereld het leed hiervan te laten ondervinden?
En anderzijds , Stel dat het virus in een Lab was ontwikkeld? zou het niet van een uitermate belang zijn om deze bio warfare in de kiem te smoren inplaats hierin mee te gaan dmv een "green pass"?
www.youtube.com/watch?v=xoO2hwuRi7Y
Maar , Je gaat het pas zien als je het door hebt!
Het is tijd om beslag te leggen op alles wat de Chinezen in de wereld met behulp van staatssteun hebben gekocht.
Gaan we centjes claimen??!!??
Een aantal landen wel, Nederland natuurlijk niet. Wij stoppen het gewoon onder de onderste steen en laten de burger er voor bloeden.
De Amerikaanse inlichtingen diensten zijn in gesprek met gevluchte medewerkers uit het lab. Dat zou meer dan voldoende bewijs op moeten leveren om via de WTO alle Amerikaanse corona schade in rekening te brengen bij China.
Klink mij bekend in de oren inclusief gevluchte Chinese wetenschappers,
www.hln.be/buitenland/chinese-klokken...
www.thesun.co.uk/news/12100212/wuhan-...
Er is nog wat vreemds met China. Ik heb in het begin al die filmpjes opgeslagen van mensen die zomaar ineens neervielen en een plas bloed genereerden. Als ik nu dezelfde linken weer aanklik naar die filmpjes is 90% verdwenen. Nergens in de rest van de wereld zijn deze beelden opgedoken. Was er nog een 2e test met een virus actief? En werd daarom Wuhan compleet vergrendeld?
Heb je nu de links opgeslagen of de filmpjes?
Niet best als ze dat biowapen nog achter de hand hebben.
De Chinese propaganda om de kracht en het gevaar van het virus te verkondigen heeft prima gewerkt de eerste 3 maanden na uitbraak. De wereld lag op zijn gat. China was met ehh 6 maanden weer business as usual en koop nu half de wereld op voor een prikkie.
NOS Journaal;
[1] Code paars in Suriname door gebrek aan zuurstof. Er komt een pakket aan strengere maatregelen. Alles gaat dicht, supermarkten slechts 3 dagen per week open voor een paar uur per dag. duur 6.30 minuten)
[2] Steekpartij Beverwijk (duur 20 seconden)
[3] Corona app, bla bla (duur 30 seconden)
[4] Beatrix doet mee aan NLdoet (duur 20 seconden)
[5] Stoffelijke resten gevonden canada (duur 1.30 minuut)
[6] Bangladesh kleding fabriek, herdenking. (duur 1.30 minuut)
[7] Demonstratie Wit-Rusland Amsterdam (duur 15 seconden)
[8] America sancties wit-rusland (duur 20 seconden)
[9] Uitgestorven schildpad niet uitgestorven (duur 30 seconden)
[10] Boekenweek begonnen, boekenwinkels hebben het zwaar (duur 2 minuten)
[11] Blunder TV station Argentinië; William Shakespear is dood. (duur 1.15 minuut)
[12] Weer Bericht met Peter Kuipers Munikke. (duur 2.30 minuten)
Kijk een fan (anders zou u toch niet het hele journaal kijken)!
@BobDobalina | 29-05-21 | 18:19: Oprecht, ik kijk dagelijks het NOS journaal en dat komt omdat ik een zeer vreemde vorm van humor heb. Ik zie het als dagelijks 15 minuten gratis cabaret.
@Brabeaulander | 29-05-21 | 18:26: dan hebben we elkaar gevonden.
@Brabeaulander | 29-05-21 | 18:26:
Wat ik een bizarre maatregel vind is de supermarkten beperken. Persoonlijk zou ik zeggen: 7 dagen in de week open gedurende 14 uur. Dan spreidt het zich namelijk en komt niet iedereen in die schamele uurtjes binnen.
Prachtig die Brabeaulander
Journalisten bieden deemoedig hun excuses aan Trump. Hij had gelijk maar werd weggehoond
Er zijn ook wetenschappers die een hele andere conclusie trekken, dus hoe weet u nu wat waar is? www.npr.org/sections/goatsandsoda/202...
@BobDobalina | 29-05-21 | 18:19:
Ik weet dat bepaalde figuren iedereen die deze mogelijkheid benoemden tot 'wappie' verklaarden en daardoor elke discussie meteen doodsloegen.
@BobDobalina | 29-05-21 | 18:19: Duss?
Weet u nu wat waar is dan?
Maar wat misschien veel belangrijker is, wat zegt uw intuïtie?
Mijn verhaal is dat we met een enorme leugenaar te maken hebben die nooit geddaan heeft wat hij zei en nooit gaat doen wat hij zegt. "een leugenaar"
Ik hou van eerlijke mensen
Dubieus verhaal. Mijn motto is bij alles “Qui bono?”. En ik zie geen enkele reden hoe China hier belang bij zou kunnen hebben. Wat moet je immers met zo’n virus? Dus nee. Ik geloof het niet.
Biologische oorlogvoering. In het geval van China om een momentum te creëren waarin zij economische macht kunnen pakken. Dat is de kwaadaardige uitleg. Een goedaardige uitleg is voor medisch onderzoek.
Ben je nu serieus? De hele wereld heeft een half jaar lang China leeg gekocht, van mondkapjes tot laptops en van wattenstaafjes tot kleding. Welk belang vraagt u? Werkelijk....
@opblaasschaap | 29-05-21 | 18:57:
Wat te denken van de economische en geestelijke schade bij ons, Chinezen zijn gewend aan een dictatuur, voor ons was dat wennen.
Dit is een normale mensengedachte. Zat de wereld maar zo in elkaar.
@opblaasschaap | 29-05-21 | 18:57: Aan de andere kant: een hoop Chinezen zijn besmet, moesten massaal in quarantaine, dat heeft China natuurlijk weer heel veel centjes gekost. Niet zo plausibel dus, uw 'verdienmodel'.
@Zenzeo | 29-05-21 | 20:20: Vanzelsprekend heeft het de Chinese economie een kras toegebracht... De handelsoverschotten zijn op het hoogtepunt van de Coronacrisis in China geslonken tot een schamele 3 miljard USD per week...
China heeft er geen belang bij, het is gewoon een uit de hand gelopen onderzoek geweest, waarbij het virus ontsnapt is. Zeer plausibel verhaal en verklaart de paniekerige coverup in december 2019.
@opblaasschaap | 29-05-21 | 18:57: Dan heb jij waarschijnlijk gemist dat de EU en onze overheid constant overnames door Chinese staatsbedrijven moeten voorkomen bij strategische bedrijven. Hier is nog goed ingegrepen, maar in Duitsland hebben de Chinezen zo'n beetje alles wat cruciaal is kunnen opkopen.
@mok | 29-05-21 | 20:42:
U ben hier de enige met de juiste reactie!
Precies, we is een flesje omgevallen in dat lab, even opruimen en dan weer naar huis, maar eerst nog even naar de markt even iemand in zijn gezicht hoesten.
@mok | 29-05-21 | 20:42: China is zeker sinds 2016 bezig met biologische oorlogsvoeringsonderzoeken om iets te hebben waardoor ze heel de wereld naar de klote kunnen helpen als ze een eventuele nucleaire wereldoorlog niet kunnen winnen. Daar hoort dit soort virussen bij. Ga maar ergens zoeken op internet, het is te vinden.
In Nederlandse universiteiten wordt ook onderzoek gedaan met virussen.
Hoeveel golven zijn er geweest in China eigenlijk? Na de eerste hoor je er niets meer van. Zegt ook iets denk ik.
Nou ga ik de Nl journalisten niet ophemelen maar in China is het nog een paar graadjes erger. Ook niet zo gek natuurlijk als je geen goed ontwikkelde doodswens hebt.
Zo en nu de Chinezen schuld laten bekennen en betalen. Good luck with that.
Ok, dus het zou legitiem zijn om vanuit de rest van de wereld een virus los te laten die alleen maar Chinezen zou treffen... is dan de wereld gered?
Dit valt voor een buitenstaander onmogelijk te beoordelen. Ik weet niet eens of genoemde auteurs bestaan, laat staan of ze gelijk hebben. Ik hoop wel dat er onderzoek naar wordt gedaan of het serieuze auteurs zijn en of hun stelling gefundeerd. is dwz hun bewijsargumenten waar.
Wetenschappers uit dat lab hebben gewoon over hun onderzoek gepubliceerd. China wil ook meedoen met internationaal onderzoek. Maar zaken rondom een eventueel ongeluk zouden natuurlijk wel in een doofpot kunnen zijn gestopt. Chinezen zijn erg gevoelig voor gezichtsverlies.
China drijft op de verkoop van hun meuk aan de rest van de wereld, en de rest van de wereld in lockdown is super goed voor de handel omdat er veel meer via internet besteld werd.
@Tuinhekje | 29-05-21 | 18:26: Oh ja want als je het in de winkel koopt komt het ineens niet uit China.
Tja, ik ben niet verbaasd. Hoe werd men ook al weer bejegend als je daar een jaar geleden mee kwam? Weggezet als wappie?
Een jaar geleden was dit voor iedereen een mogelijkheid hoor en bewezen is er nog helemaal niets. De wappies hadden het toen over 5G masten die het virus zouden verspreiden en vaccins met een chip van Bill Gates.
@Gulliver | 29-05-21 | 19:52: Joh... En toch kan je teruglezen in die oude tegels van jou, dat jij een jaar geleden full antie wappie ging op zeer plausibele tegels. Die overigens niet over 5G masten en Billy Gates gingen... Maar ja, trollen gonna trol...
Lijkt me een goede reden om alle handel met China te stoppen.
Alle handel komt tegenwoordig uit China....
Dan komen al die mooie windturbine/ zonnepaneel-plannetjes van onze overheid in gevaar. Gaat niet gebeuren.
@UpdateAvailable | 29-05-21 | 20:22: Ach, met recyclen zijn we ook gestopt toen de Chinezen ons afval niet meer wilden hebben. Dan kunnen we ook wel stoppen met zonnepanelen.
Vooral hier niet naar kijken.
Want hij is al wappie 'by association'
youtu.be/3UALy8Hzhp8?t=28
Ik heb ernaar gekeken, man zegt zinnige dingen. Echter de bejubelde wetenschap en met name de wetenschappers zelf worden erg selectief bejegend. Met name die wetenschappers met het geldende narratief meegaan zijn natuurlijk legit.
Zo ook op een vrede reeds gewonnen; een drieluik, de man is omstreden maar als je het voor elkaar krijgt om naar de inhoud te luisteren dan worden daar ook zinnige dingen gezegd.
Nou zeg, wie had dat nou verwacht.
Volgens IC baas van AMC is 95% van de IC patiënten:
bejaarde, niet-westerse-migrant.
IC baas van AMC zegt dat zijn collega IC bazen in het land hetzelfde zeggen.
Dus waarom de IC’s overbelast zijn is nu meteen duidelijk.
Waar blijven Rutte en de Jonge nu met hun maatregelen om deze kwetsbare groep te helpen?
Nee, dat is lastig, want stigmatiserend, we leggen gewoon het hele land een jaar lang plat.
Nee joh. Dit probleem lost zich zelf op.
@BobDobalina | 29-05-21 | 17:57: Nee hoor ,na deze generatie bejaarden komt de volgende lichting onaangepasten etc.etc.
Dit was toch rascistische?
Overigens had elke Mongool kunnen weten dat het Chinees is, met zo’n slechte mortaliteitsgraad sla je nog geen deuk in een pakje boter. Hoewel de westerse aanpak doet lijken alsof er een atoombom is gedropped. Is er sprake van een tweespan tussen who, wef en China?
Kijkt u eens naar de agenda van de EU, Agenda 21 en de huidige ontwikkelingen.
Het is net een pannetje met kikkers, Dat water is nu al veel te warm geworden en de deksel ligt op de pan!
Ik stel voor om een standbeeld van Adriaan Valckenier voor de Chinese ambassade te plaatsen. Gewoon om te trollen en om een boodschap af te geven.
nl.wikipedia.org/wiki/Adriaan_Valcken...
Lol!
Wha, T'ís ze anders niet gelukt. Dat waren ze er even vergeten bij te vertellen.
Als je de huidige bevolking bekijkt zijn de Nederlanders er verdwenen maar hun plaats is naadloos overgenomen door Chinezen waardoor de Indonesiër nog steeds een tweederangs burger in eigen land is.
Misschien een klein detail wat mist in ONZE geschiedenis?
Ik gooi deze er nog maar een keer in . Verplichte kost zou ik het bijna noemen.
Money talks and Bullsh#t walks!
www.youtube.com/watch?v=h7bhqUXtsnw
Wake up and smell the coffee!
Heel goed!
Wel opvallend dat Linkse Documaker Marijn direct door Links gedemoniseerd wordt, want gezond verstand.
Wanneer gaan de gesprekken over herstelbetalingen plaatsvinden?
Inmiddels honderden wappies in Brussel, in het Ter Kamerenbos. Opperwappie Willem Engel gaat de mensen toespreken. Veel Nederlanders aanwezig.
Iemand als wappie wegzetten is zooo slap.
In wat een klein wereldje leef je toch , Globalist.
Ook jij Judas.
@zonen, Zo jongelui, weer terug na een standje en een preek?
@bigstone | 29-05-21 | 16:46: Hoe noem je mensen met een IQ onder de 75?
@Zonen-van-Kuifje | 29-05-21 | 17:05:
Kuifjes
youtu.be/g8KIdzgV83Y
@Zonen-van-Kuifje | 29-05-21 | 17:05: Slimmer dan jij?
U juicht het toe begrijp ik eindelijk! U bent een wappie!!!
Hey Poepert! houd hier mee op, Want dit win ik altijd.
Kom nou eens met nieuws en feiten , Iets waar jullie pa ook grandioos tekort aan kwam.
Nha?
Dat dacht ik al.
Ouwe BLAASKAKEN zonder vermogen.
Pas op! Ik babbi Pang
Zullen we het nu gewoon weer de Chineze virus noemen want dat is het. Koopmans wat heb jij daar met jouw collega's voor onderzoek gedaan.
Wat dacht u van; “Het Chinese virus”?
@Ren je rot | 29-05-21 | 16:58:
Hij dacht aan het werkwoord.
@J.Cash | 29-05-21 | 17:39: Dan mis ik nog steeds een n, maar uw positiviteit doet mij goed. Proost en goed weekend.
koopmans heeft alleen even haar handje opgehouden.
Dit was de eerste aanval op wereld economie op naar de volgende aanval. China als macht is de grootste bedreiging van de wereld.
Hoeveel schade denk je dat China zelf opgelopen heeft door deze crisis? Leg mij eens uit wat voor een geniaal plan ze dan zogenaamd hadden?
@Bigi Bana Boy | 29-05-21 | 18:11: Westerse reuzen die omvallen, waarvoor het westen niet 1/2/3 een vervanger heeft, maar China wel. Beetje ambitieus en roekeloos, maar ze hebben minder te verliezen dan het westen.
@big bana; voor went habbekrats failliete bedrijven opkopen. Geniaal!
@Bigi Bana Boy | 29-05-21 | 18:11: Ze hebben veel schade opgelopen, maar in China kijken ze niet om voor een paar doden.
Het wachten is -in de toekomst - dat een terreurorganisatie een virus ontwikkeld dat alleen bepaalde bevolkingsgroepen treft. Mooi scenario voor een film.
Je hebt 12 monkeys gemist?
Dan weet ik wel n bevolkingsgroep waar dat voor bestemd mag wezen
CRISPR at your service.
Anti Finnen virus, doet u die maar!
@ceriel82 | 29-05-21 | 16:39:
Straks via amazon te bestellen.
Mooi, dan loop ik geen enkele risico. Ben tenslotte de kip met de gouden eieren. Die slacht je niet.
Wachten is per definitie op de toekomst.
Themouse; iets met varkens?
Met economische overmacht, willen ze de wereld domineren en een virus is goedkoper dan inzet van conventionele militaire middelen.
Om de wereldeconomie op de knieën te krijgen, offert China zonder problemen een paar duizend eigen inwoners op. Stalin, Pol Pot gingen hem voor en die keken niet op een paar tientallen miljoenen doden.
@Pillendraaiert | 29-05-21 | 16:21 |
Stalin, Pol Pot gingen hem voor en die keken niet op een paar tientallen miljoenen doden.
__________
Mao ook niet.
En maar oplaaien via goedkope kanalen zoals Alibaba, action en andere discounters. Intussen zijn die Chinezen totaal lunatic. Maar America first, dat is erger. Zeker wanneer meneer Trumpie het uitspreekt, trieste küt bende in de linkse westerse wereld
Claus "tze Fledermaus " Schwab zag zijn open 'Window of opportunity" , Drie maanden voor de uitbraak deed het J. Hopskins instituut al een generale repetitie voor een soort gelijke uitbraak en de "Green Pass" was twee jaar voor de uitbraak al op de plank bij onze EU .
Neeh hoor, Geen twijfel mogelijk het is die Kudt Chinees met zijn bordje Vleermuis soep op de WETmarket , echt waar!
Ziet u ze nu ook vliegen?
Ohja, jongons, niet vergeten: www.zoogdiervereniging.nl/agenda/2021...
President Biden gaf via een presidentiële oekaze aan zijn veiligheidsdiensten de opdracht om Wuhan & lab te onderzoeken. Het belang van Amerika is duidelijk: maak China zwart. Het is de Amerikanen niet te doen om waarheidsvinding. Het geeft te denken dat de Amerikaanse 'intelligence' werkt met Bellingcat en aanverwante clubs om hun eigen onvermogen te verbergen. Weg met het mediale gespin en kom met hard bewijs.
China heeft dat bewijs vorig jaar al vernietigd. Ze zijn wel asociaal maar niet gek.
Haha, geloof je het zelf. Biden zit vuistdiep in communistisch China.
Marion Koopmans:
13 februari 2021: "Koopmans stelt dat de lab-ontsnapping 'niet waarschijnlijk' is."
27 mei 2021: "Viroloog Marion Koopmans deed namens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) onderzoek in China en kon deze 'complottheorie' toen niet helemaal uitsluiten."
De nuance...
"niet waarschijnlijk" en "niet helemaal uitsluiten" komt uiteindelijk op hetzelfde neer, het kan dus wel ;-)
Dat tekent een goed wetenschapper. Theorieën zijn eventueel plausibel, maar vrijwel nooit 100% bewijsbaar. Behalve misschien in de wiskunde en de fysica, maar in die laatste dien je alles toch altijd via experiment te bekrachtigen en is het ook de bedoeling om te proberen om theorieën via experiment te weerleggen.
Ik heb nieuws voor Marion, Alles wat ze andere mensen aandoet krijgt ze 3x zo hard terug.
@lekgoot | 29-05-21 | 16:24: OOhh, Waar zijn dan de test trails met de medicijnen en modificaties aan de AC/ ventilatie systemen
She dusts her Broom?
Er is en was totaal geen sprake van vrij en onafhankelijk onderzoek naar de start van het virus in en rondom Wuhan. Dát onderzoek is dus wankel. De theorie dat het virus wél uit een laboratorium komt misschien ook, maar zeker aannemelijk.
Stel dat je zo slim bent om zo'n virus te isoleren en te bewaren EN je hebt een bepaald doel voor ogen in dit geval verspreiden.
Stel dat je doe je allemaal in Wuhan. zou in theorie kunnen.
Waar laat je het dan los?
Overal.
Loslaten kan een foutje zijn he... Maar de reden om het manmade niet te willen onderzoeken is 1) Trump die China de schuld gaf. Belangrijker dan de waarheid te vinden is Trump afzeiken. 2) als het in een lab door mensen gemaakt is kunnen Ursula v en Frans T niet stellen dat het door klimaatverandering komt. Alles rond Covid is politiek!
@PepijnvanLanden | 29-05-21 | 16:17: Frans Timmermans heeft hoogstwaarschijnlijk Corona gehad. Maar hij eet zoveel dat het opgeslagen vet een hoogst effectieve weerstand is gebleken. Het lichaamsvet heeft Corona verslagen. Daarna is Frans Timmermans wel in quarantaine gegaan. 24/7 in een vliegtuig.
@PepijnvanLanden | 29-05-21 | 16:17: Ga toch janken met je Trump. Trump is een van de grootste virus wappies aller tijden.
Quote: “We have it totally under control. It’s one person coming in from China, and we have it under control. It’s going to be just fine.”
>.<
EU parlement en/of Marokko ?
Waar je het plasticje er van af doetttt ?!
@movingsquare | 29-05-21 | 16:44:
Dat zei ongeveer elke viroloog toen ook, in België toch. Niemand is daar later op aangesproken.
@Vreetkonijn | 29-05-21 | 18:57: Nee dat zei niet elke viroloog.
Ufo en virus combineren? Extra gratis filmtip '12 Monkeys'
Van complot-theoretici naar onderzoekers in een aantal maanden... Het kan hard gaan...
Mag ik alweer van @Joris zeggen dat het EU QR-code vaccinatiepaspoort niets andees dan een controlemechanisme voor EU burgers is?
Bullseye!
Maar ja , Tegenwoordig schrijven we zelf het nieuws hier.
Ik heb gehoord van de NPO dat corona uit het lab onzin is dus dit onderzoek is onzin
Heeft willem engel al een grote plasserT?
Heb ik geen studie voor nodig. Er zijn een paar labaratoria ter wereld die met dergelijke virussen mogen werken. 1tje daarvan staat in Wuhan. En precies daar van alle tienduizenden steden ter wereld begint deze ongein. Natuurlijk komt het uit het lab.
Maar goed Trump belachelijk gemaakt en nu kunnen we het rustig aan doorgeven
/toegeven
wie is trump?
@ruudvangeelen | 29-05-21 | 15:59: Iemand die stiekem minder achterlijk was dan dat hij overkwam
@Kevf | 29-05-21 | 16:01: ongefundeerd iemand beschuldigen is niet echt slim, zelfs niet als je later mogelijk gelijk hebt.
Het probleem met Trump is dat hij altijd begint te schreeuwen zonder op dat moment bewijs te hebben. Die waslijst is zo lang dat het vermoeiend is. Nu snap ik ook wel Wuhan lab + virus = 1 en 1 = 2. Maar meteen roeptoeteren is natuurlijk niet slim. Biden en Fauci hebben hun twijfels nu ook uitgesproken en zo zijn er meer en zullen er meer volgen. Ook logisch want dit is nog niet grondig genoeg uitgezocht die fase gaan we nu in.
Of deze studie echt valide is moet dus nog gaan blijken. Maar goed liever nog meer bewijs van wat de oorsprong is dan in het rond roeptoeteren en het houden bij vermoedens.
@movingsquare | 29-05-21 | 16:26:
Fauci heeft geld geschonken aan het lab in Wuhan (om zijn eigen covid onderzoeken, verboden in de VS, in china door te zetten) ontkende dat, maar heeft nu toch toegeggeven. Corrupt en een communist.
Liever MSM dan importmeuk
Schadeclaims, internationaal Strafhof. Ik zit te denken aan eeuwig herstelbetalingen van China aan de rest van de wereld.
Ok, en nu?
Wachten op het volgende Wuhanvirus.
bier.
Bommen op Peking?
Zuipen.
Hier speelt het Erasmus (volgens mij) een grote rol in in casu Osterhaus en Ron Faucett.
Google die laatste maar eens van het clubje waar Koopmans ook bij hoort
Kan je iets concreter zijn?
Eens, en ik denk dat u dat onderanderen baseert op een artikel dat vorig jaar (of begin dit jaar is verschenen) Op GS dacht ik. Ik zoek me al dagen suf naar dat artikel. Ómdat daarin de rol van virologen óók uit het Erasmus, inderdaad die Rod Steward daarin genoemd worden. Maar ik kan dat verdomde artikel niet meer vinden. Vervloek mezelf al dagen.
@Joyce | 29-05-21 | 16:08:
Rod Stewart serieus?
Ron Fouchier heet de beste man en hij is de grote speler in de NL onder de radar. Dat werd mij duidelijk na een uurtje googlelen 3 weken geleden. Fouchier (Erasmus MC) heeft baanbrekend werk verricht in het Gain-of-Function onderzoek en leidde 1 van de 2 teams die na de hervatting van de financiering door de Amerikanen (Dr Faustus) hier geld voor kreeg. Ik weet niet waarom er zo´n oorverdovend stilte rond het NL onderzoek heerst, want voor zover ik kan beoordelen staat het internationaal in hoog aanzien. Er is wel een interessante Tegenlicht doc met Koopmans en Fouchier waarin de laatste uitlegt hoe hij met virussen knutselt en een ouder artikel in het AD. Een must-read over de hele gang van zaken rond deze man-made-crisis overigens is het artikel van Nicolas Wade.
Dus ik heb weer voor niks al die schubbedieren en vleermuizen lopen haten??
Hopelijk schudt dit iedereen wakker. Onze gezamenlijke vijand is de Chinese Communistische partij; meedogenloze boeven, erger dan de ergste nazi's.
Tuuuurlijk
neem nog een rose joh (doe ik wel)
Guile, ik zou zeggen: slimmer dan de ergste nazi’s.
Er zit wel voor meer zaken vertraging op de lijn. Dat komt mede omdat discussie cq de kritische noot bij voorbaat wordt afgeserveerd door Wappie-roepers. Lekker vingers in de oren en oogkleppen op houden hoor...
En heeft die Nederlandse troela, wiens tronie zo vaak op tv was dat het als testbeeld dienst kon doen, dit onderzoek ondersteunt of tegengewerkt? Wat heeft ze daar in China gedaan? Naast zich laten fêteren?
Die Nederlandse troela? Toch raar, een van de verstandigere en welbespraakte vrouwelijke wetenschappers en u noemt haar troela. Heeft u ook enig bewijs van haar troela-zijn? Of is dit gewoon lekker tendentieus en ongefundeerd. Houdt u er rekening mee dat de Noren er ook faliekant naast kunnen zitten?
Ongelezen dacht ik dat deze reactie van Gulliver was, maar u staat ook in de top 3 'likken naar de mainstream'. De troela zal op haar gebied vast van de hoed en de rand weten maar heeft haarzelf in de media voor lul gezet. Schoenmaakster blijf bij..
@Jazeetie | 29-05-21 | 15:33:
Wie?
@Jazeetie | 29-05-21 | 15: lekker feitenvrij gelul.
Goed zeg. Iemand voor troela uitmaken maar daarbij niet weten wat ze in China heeft onderzocht. Dat testbeeld heeft dat onlangs haarfijn uitgelegd.... Zal je uiteraard net gemist hebben he?
So who is the troela nou?
@Lorejas | 29-05-21 | 15:37: dit lijkt een beetje op middeleeuws tokkiegedrag. Iedereen met wel een functionerende bovenkamer is elitair en moet gewantrouwd worden. Schoppen naar de wetenschap begint ook hier verontrustende vormen aan te nemen.
Ik help jullie wel even; Marion Koopmans. Zo, nu kunnen jullie weer lekker verder bakkeleien over het volgende punt.
@BobDobalina | 29-05-21 | 15:30: Je bent een troela als je hier in Nederland gaat vertellen dat je het daar in China wel eens even gaat uitzoeken. Of ze wist dat en ze loog dat ze barstte, of ze is echt zo naief.
@BobDobalina | 29-05-21 | 15:48:
Die beweringen kunnen net zo makkelijk omgedraaid worden.
In de Middeleeuwen werd het volk oftewel genadeloos uitgeperst door de elites. Dat vind ik dan weer tokkiegedrag van mensen die zelf alles deden wat ze het volk verboden. Helaas erg herkenbaar in een stuk of 10 discussies van dit moment.
Destijds waren het trouwens ook de elites die de macht hadden wetenschappelijke publicaties tegen te gaan. Dat vind ik dan weer schoppen naar de wetenschap. Gaat bovenstaand stuk niet over een publicatie die vorig jaar niet kon, en nu wel?
@BobDobalina | 29-05-21 | 15:48: Dat is nu eenmaal de rol die Spartacus heeft bij GS. Er moet minimaal een iemand zijn die de Nederlandse trumpies aanspreekt, want belangrijke doelgroep voor GS. Spartacus vervult die rol met verve en gooit er zo nu en dan nog een UFC topicje bij. Scoort goed in dezelfde doelgroep. Met de UFO topics is dat Breitbart hoekje tenminste bediend. Soort compensatie voor het bashen van hun andere held Baudet.
@Quantum Suicide | 29-05-21 | 16:06:
Kennelijk is jouw rol het bij elkaar vegen van 1001 totaal verschillende personen waar je precies niks van afweet. Waarna je een stropop koopt bij de Action om daar even op los te gaan. Ingaan op feiten, cijfers of argumenten doe je niet.
@Quantum Suicide | 29-05-21 | 16:06: ah kijk de doelgroep met roos heeft al gereageerd ;)
@BobDobalina | 29-05-21 | 16:56:
*gaapt*
@BobDobalina | 29-05-21 | 16:56: niet alle head & shoulders gebruikers op een hoop gooien zonder cijfers of onderbouwing he!
Het is sowieso nog veel verdachter dat China geen extern onderzoek toelaat. Ik kan me werkelijk geen andere reden bedenken dan dat je dan dus iets te verbergen hebt, u wel?
sjina laat sowieso nooit dingen toe dus waarom zouden ze dat nu wel doen
zelfs wassap is niet eens welkom
Dat er een scenario was dat het virus in een lab ontsnapt was bestond al heel lang. Als je lang aan een vleermuis kietelt kan je wel dit resultaat boeken zonder sporen achter te laten.
Maar begrijp goed dat Wuhan de Pharmastad in China is. Pfizer, Sandoz etc. hebben er allemaal zustervestiging of R&D afdeling. Van welk lab het vandaan komt is nog maar de vraag. Het wordt zoeken naar een speld in een hooiberg. Patient zero ligt al ergens onder de zoden tussen de honderduizenden doden. Of het ooit achterhaald kan worden? Volg het geld zal ik zeggen.
Waarschijnlijk niet, iedereen betrokken en familie zijn weg en verdwenen. Personeelsbestanden opgeschoond. Zal me niks verbazen als het lab straks ook met de grond gelijk wordt gemaakt.
Zijn de "wetenschappers" die geweigerd hebben om het artikel toe te laten voor peer reviews, dezelfde manipulisten die het klimaatprobleem hebben onderzocht?
Weer met een gerust hart een vleermuis op de BBQ pleurt.
Er zit zo weinig vlees aan, ik ben gestopt met vleermuis.
Probeer eens een vliegende hond of vliegende aap.
Ik hoorde van een vriendin in Ecuador dat een gordeldier naar kip smaakt.
Ben wel benieuwd naar de "bewijzen" dan
Voor iedere gangbaar uitgangspunt zijn wel een paar ‘wetenschappers’ te vinden die precies het tegenovergestelde beweren. De bewijzen zijn vaak flinterdun of discutabel. Voor wappies maakt dat niet zoveel uit. Het gebruik van het woord msm maakt het allemaal niet geloofwaardiger. En laten we wel wezen, er is hier nu eenmaal een groot publiek die dit maar wat graag wil geloven. Met dat gelul over aliens is het precies hetzelfde. Zelfs de grootste wappieroeper Gulliver komt met verhalen hoe hij een lichtje zag dat hij niet kon verklaren en dus wel een alien moest zijn. Je gaat toch echt twijfelen aan het kritisch denkvermogen van velen.
Ben wel benieuwd of mensen als jij nu niet meer alles wat msm melden voor waarheid aannemen en de rest afdoen als complottheorieën. Kleine kans.
@BobDobalina | 29-05-21 | 15:21:
Misschien ben je zelf wat beperkt van geest?
Buitenaards leven uitsluiten is net zo dom als geloven in een god.
@Gulliver | 29-05-21 | 15:37: die discussie hebben we al gehad! Ik sluit buitenaards leven uiteraard niet uit. Ik vind alleen dat je iets dat je niet kan verklaren niet meteen aan aliens moet toeschrijven. Beetje Occam’s razor benadering: de meeste simpele uitleg/oorzaak is vaak de juiste. En er zijn, zo begrijp ik, al veel verhalen gedebunked op basis van een meer voor de hand liggende uitleg.
@BobDobalina | 29-05-21 | 15:21:
een ufo is een voorwerp dat niet geïdentificeerd kan worden.
Niet meer en niet minder.
Of het een (buitenaards) alien is niet aan de orde.
@Kijkeensaan | 29-05-21 | 16:36:dat hoeft u mij niet uit te leggen en is ook niet relevant voor de discussie die u kennelijk niet heeft gevolgd.
Fuck China and Winny the Pooh in particular.
Het was vorig jaar januari al wel duidelijk dat Covid19 uit een lab kwam. Wat is de kans dat er een pandemie uitbreekt met als epicentrum een grote welvarende stad, welke het enige BSL-4 lab heeft van heel China, en dat er in dit lab coronavirus onderzoek werd uitgevoerd. "Do the math".
En dat de meest overeenkomende natuurlijke variant alleen duizenden kilometers verderop in het wild voorkomt, waar Wuhan-onderzoekers vleermuismonsters hadden verzameld. Puur toeval.
if it sits like a duck, swims like a duck, sounds like a duck, shits like a duck, walks like a duck, looks like a duck, it probably is a duck...
Op basis van het geografisch toeval moet je beide in iedergeval serieus onderzoeken. Waarom labtheorie 'highly unlikely' is en zoönose 'highly probable' is nergens anders op gebaseerd als politieke belangen.
Het is nog steeds niet duidelijk dat COVID-19 uit een lab kwam. Er zijn duidelijke aanwijzingen dat dit verder uitgezocht moet worden, en het is een schande dat China hier niet beter aan meewerkt.
Het is nog steeds aannemelijk genoeg dat ook COVID 19 can vleermuizen kwam, net als COV-1 en COV-SARS. Zo debiel is dat allemaal niet.
@Wilhelm Tell | 29-05-21 | 15:30: Gaat om de bewering dat het in een lab doorontwikkeld virus afkomstig van vleermuizen zou zijn.
@Wilhelm Tell | 29-05-21 | 15:30:
Maar SARS_CoV_2, die van de huidige pandemie dus, is helemaal niet goed in vleermuizen infecteren. DAT is de smoking gun.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
"Severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 did not replicate efficiently in 13 bat cell lines, whereas severe acute respiratory syndrome coronavirus replicated efficiently in kidney cells of its ancestral host, the Rhinolophus sinicus bat, suggesting different evolutionary origins. Structural modeling showed that RBD/RsACE2 binding may contribute to the differential cellular tropism."
@omanders | 29-05-21 | 22:51: Inderdaad. Mooie vondst.
Netjes hoor, dat GS het niet de "lab leak theory" noemt. Maar these en hypothese zijn toch niet helemaal hetzelfde... bijna goed! Ook zit er geen S in "gain of function" en is het "schaart onder" in plaats van "schaakt onder", nog een paar typos hier en daar, verder is het natuurlijk weer een topartikel.
wauw jij goed bend ,Prima AdViEs!.,:"! bEdanked
Zo he! Jij had vast een 8 voor Nederlands op je HAVO eindlijst? Goed gedaan man. En nu? Naar Chersjonniesjos met je klasgenootjes? Lekker comazuipen?
Die Trump ook he. Nare man, nare uitspraken. Ik lach me een sikkepit.
Trump is een totale debiel die zoveel onzin uitgekraamd heeft over COVID dat zijn gelijk hier als puur toeval bestempeld moet worden.
Als je over de snelweg rijdt zeg je toch ook niet elke keer tegen je medepassagiers: “mooi heh, snelwegen. Had die Hitler een toch een punt”
Niet? Oh.
@Wilhelm Tell | 29-05-21 | 15:28: Ik wel in Duitsland. Maar alleen op die betonnen stukken.
Ik heb junior gezegd dat corona natuur is. Ik kom toch niet meer als vader serieus over als ik hem nu ga zeggen dat mensen covid-19 hebben gemaakt? Schuif dit s.v.p. gewoon onder het tapijt. Ik heb geen hekel aan China ook niet. Sorry.
Ik dacht dat eigenschappen die in de natuur voorkomen niet kunnen worden gepatenteerd zoals bij Coronavirus patent US10130701B2.
Meeste wat vaders zeggen is oor in oor uit. Ook dit zal niet zijn blijven hangen; wees dus maar gerust.
Geen aanval, geen lek of ongeluk. CV19 is een script. De bestaande griep verpakt als. PCR test bewezen nutteloos, CV19 onmogelijk te isoleren en universiteiten testen duizenden samples negatief, ná positieve PCR methode.
Wappiepraat.
De leak zelf hoeft nog steeds geen opzet te zijn. SARS-CoV2 in elk geval geen influenza maar een corona virus. Van de rest weet ik niks af maar ik durf erop te gokken dat dat ook gelul is van een of andere wappiesite.
@Dwars-Ligger | 29-05-21 | 15:06
Dat zijn drie beweringen die je mag bewijzen met linkjes naar wetenschappelijke publicaties. Succes!
Protip: Probeer niet na te lullen wat je zelf niet bergrijpt.
Is gewoon te isoleren hoor, net als elk anders virus. En ook gewoon op te sporen via PCR, dat heb ik wekenlang gedaan op dezelfde machines waarmee we andere virussen isoleren en detecteren.
Die wappies krijgen binnen één jaar gelijk.
Wacht maar af !
Ik weet wat er gaande is, jij niet,
Goed onthouden dit, Gully !
@omanders | 29-05-21 | 15:18: Dwarsligger heeft de klok horen luiden , en ik overigens ook, want ik ben maar een normaal iemand, en ik hoor (zie de link) dat er wel mensen zijn die dit ECHT uitgezocht hebben.
www.youtube.com/watch?v=QUAAVw64DNc
Protip: kijk eerst dit filmpje voordat je opmerkingen van anderen gaat neersabelen.....
Protip2: Ik weet , het filmpje duurt lang, maar het is echt de moeite waard.
@Delfts Blauw | 29-05-21 | 16:43:
Dit is sarcasme, toch? Toch?
@A333aan | 29-05-21 | 16:09:
Wappies hebben niet gezegd dat dit een labontsnapping was. En een van de mensen die dit scenario het hardst heeft verdedigd roept iedereen op.. te vaccineren!
yurideigin.medium.com/get-vaccinated-...
Zijn er al anti Trump wappies tot inkeer gekomen, nee, hahaha, natuurlijk niet!
Dat hij op een aantal dossiers (economie, werkloosheid, Iran, China, geen oorlog beginnen) het goed deed is bekend, maar niet erkend. Nu dit weer.
Het kan een botte hond zijn met vreselijke manieren, maar ja zijn beleid hè.
Voor degene (Frau Ferkel?) die het onderzoek wil lezen:
www.minervanett.no/files/2020/07/13/T...
Dat nog niet gepubliceerde stuk is van net zo'n kwaliteit, als het broddelwerk van Wade.
Zie onze laatste discussie, onder Naomi71 @ 15:59
Wat is de citation index van Quarterly Review of Biophysics Discovery?
De eerste blunder.
"The Spike is so configured that it can bind to cell tissue without use of the ACE2 receptor. Clinically it is widely observed that the Covid-19 virus compromises the functions of olfaction and bitter/sweet receptors, erythrocytes, t-cells, neurons and various tissues such as intestine epithelia. These different targets do not engage and use ACE2 receptor binding."
Dat is al een jaar bekend, maar de genoemde effecten worden veroorzaakt door een overreactie van bijvoorbeeld cytokines of witte bloedcellen in hersenweefsel. De link met ACE2 is suggestief, en onjuist.
@Frau_Ferkel | 29-05-21 | 16:20: Het virus kan dus geen entry geven bij cellen zonder ACE2
@Frau_Ferkel | 29-05-21 | 16:13: Sorry, linkje vergeten.
www.geenstijl.nl/5159344/volkskrant-v...
@Frau_Ferkel | 29-05-21 | 16:20: "such as intestine epithelia. These different targets do not engage and use ACE2 receptor binding."
Darm epitheel heeft wel degelijk ACE2 receptoren. Zo veel fouten, in slechts een enkele zin van de Auteurs.
@Frau_Ferkel | 29-05-21 | 16:13:
Om aan de citation index te refereren is een beetje flauw. Goed, er bestaan waardeloze tijdschriften met een citation index van bijna 0, maar met name in de wetenschappelijke nichegebieden zijn er goede tijdschriften te vinden met helaas een lage score omdat er maar weinig onderzoekers in het betreffende veld werkzaam zijn. Of dat hier het geval is laat ik anderen over.
@Frau_Ferkel | 29-05-21 | 16:31: Nog een citaat: "Therefore we HYPOTHESISE the reconstructed historical aetiology of the Spike as follows"
@lekgoot | 29-05-21 | 16:33: "Om aan de citation index te refereren is een beetje flauw."
Neen, het is illustratief bedoeld. Wanneer het stuk gedegen geschreven zou zijn, dan was het door Science of Nature geaccepteerd.
Ik denk wel dat China langzaam aan de top van hun macht begint te komen. Het land vergrijst en het geboortecijfer is extreem laag. Als ze ooit een greep naar de totale macht gaan doen verwacht ik die vrij snel. De wereld is er klaar voor, of je nou van Mark en Hugo te horen krijgt dat je niet naar de kroeg mag of van Xi. En ach, als ik mag kiezen tussen de sharia of de CCP dan weet ik het ook wel. Nog even wachten tot het volledige Amerikaanse leger uit transgenders bestaat en dan toeslaan.
Dacht je dat ze geen wraak kwamen nemen op het Westen? Denk je dat je veilig bent bij de CCP?
@omanders | 29-05-21 | 15:03: Ik verwacht een beetje een opportunistische instelling. Zolang je je werk doet en geen kritiek hebt is het goed.
Voor u straks geen kranslegging bij het Nationaal Monument, zoveel is me wel duidelijk. Overigens kan ik zelf aantonen dat ik al jaren China ETF's in bezit heb, dus ik zit geramd.
Kennis van me is eigenaar vam bedrijf in Londen die als enige in europa mensen mogen testen door mensen eerst met ziekte te besmetten. Hij zei dat key personeel van wuhan lab niet meer te bereiken is en zeer waarschijnlijk in gevang zitten. Hij zegt met zijn ervaring in die bedrijfstak dat het zeer zeer waarschijnlijk is dat het uit het lab komt. Voor wat het waard is, ‘bit of hear say’.
Laat ik u rustig maar geloven, mij verbaast dit niet!
Feiten en cijfers?
Hier speelt het Erasmus (volgens mij) een grote rol in in casu Osterhaus en Ron Faucett.
Google die laatste maar eens van het clubje waar Koopmans ook bij hoort
Vooral doorgaan om twijfel aan de """wetenschap""" te blijven zaaien: we hebben nog niet genoeg wappies.
Klopt. Het zijn wel weer de wetenschappers die ons uit de crisis helpen met goed onderzoek dat uiteindelijk leidt tot goede vaccinaties.
@LangeJannetje | 29-05-21 | 15:04: Grapjas, goede vaccinaties. Of krijgen we vitamientjes toegediend? Goede onderzoeken, zoals in China?
@LangeJannetje | 29-05-21 | 15:04:
Bijna altijd leuk, cynisme.
@Graaier | 29-05-21 | 15:09:
yurideigin.medium.com/get-vaccinated-...
Co2 is door de eu produceert. Waar kan ik een schadeclaim indienen. Moet niet alles geloven zonder hard bewijs. Niet de onderste steen van onze regering want die zoeken nog.
Ik heb nog een claim liggen betreffende “zure regen”!
Herinnert u zich deze nog..?
@Spartacus. Dit is wel een heel mager stukkie. Wie zegt mij dat deze wetenschappers geen broddelwerk hebben afgeleverd? Dat de resultaten van dit onderzoek zijn gepubliceerd in de Quarterly Review of Biophysics Discovery zegt natuurlijk ook wel iets. Het is geen Science, Nature of PNAS.
Zelfs al is het uiteindelijk niks, dan zie ik geen probleem met dit 'stukkie'.
Corona is actueel.
Dit topic is actueel.
Deze lui zijn legit, zelfs al blijkt hun artikel dat in de toekomst eventueel niet te zijn. Dit is een artikel wat voorkomt uit een studie naar een vaccin. Heb jij ooit een vaccin gemaakt?
Het feit dat je weinig tekst nodig hebt om een bewijs te leveren zegt niets over de kwaliteit van het bewijs. Daarentegen als je een heel VN team naar China stuurt en zich in de luren laten leggen en een heel dik rapport laten produceren waar feitenlijk niets in staat ziet er tof uit. Zeg maar waar je meer waarde aan hecht.
Als je op dat twitterdraadje van Byron Wan kijkt (onder 'alle') zie je dat betrokkenen toegeven dat er kwalitatief niets mis was met de studie. Maar het was misschien beter geweest om dat er expliciet bij te zetten.
Door een groot deel van de productie te verplaatsen naar China is er daar ook meer welvaart gecreëerd. Als dank nemen ze steeds meer strategische plekken in de wereld in. Bouwen ze hun eigen havens en infrastructuur. Ook dat virus heeft ze geen windeieren gelegd. Dat lijkt een mooie bijkomstigheid voor China. Maar toch opvallend dat dik een miljard mensen nauwelijks last hadden van dat virus had terwijl overal in wereld nog steeds landen diep in de ellende zitten. Het is pure propaganda voor het communistische systeem hoe geweldig die de wel niet de epidemie heeft beteugeld. Alles ter glorie van de partij. Er klopt helemaal niets van. En dat zal achteraf ook blijken.
Laat Gulliver dit niet lezen!
@SinisterNL | 29-05-21 | 14:58:
Waarom?
Het is een zeer logisch verhaal.
@Gulliver | 29-05-21 | 15:01:
Ja maar je moet meegaan met de massa. Ook op GS. Als je af en toe een andere/afwijkende mening geeft dan ben je bij menig reaguurder gelijk in het ‘linkse’ ‘wappie’ ‘ontkenner’ enz hoekje.
@overVecht | 29-05-21 | 15:11:
De meeste mensen hebben een lab als oorsprong van het virus nooit uitgesloten alleen hebben de wappies er gelijk een groot complotverhaal van gemaakt.
@Gulliver | 29-05-21 | 15:15: Tuurlijk joh.
@Gulliver | 29-05-21 | 15:15: denk toch dat het net andersom is. De MSM heeft vanaf dag 1 ingezet op de dierenmarkt in Wuhan en iedereen die zei dat het misschien toch uit het lab kon komen werd meteen bestempeld als een wappie of complotdenkert.
Kan iemand namens mij een schadeclaim indienen?
Ok.. stel, dit is inderdaad het geval.. en dat wil ik wel geloven. Wat zouden de sancties moeten zijn? Ik denk dat we China volledig kapot moeten procederen of in ieder geval alle handel moeten stoppen. Daar zullen we even pijn van hebben maar dit kunnen we niet accepteren.
Kritiek leveren op leidinggevenden en voorgangers.
Moeilijk, moeilijk.
Dan passen de waarheid maar een beetje aan.
Ja, maar ... en nu?
Kunnen we met z'n allen China aansprakelijk stellen?
(Ik dacht het trouwens altijd al. Puur afgaand op de onderbuik.)
Stel het was 'verrijkt' en ontsnapt uit een Nederlands lab, wat zou je dan vinden dat de Nederlandse staat (en dus uiteindelijk wij) aan de rest van de wereld zouden moeten betalen.
(En, vervolgvraag, stel dat het niet alleen uit een Nederlands lab was ontsnapt, maar stel ook eens dat Mark en Hugo dat al wisten in december 2019, wat zou Nederland dan volgens jou aan de rest van de wereld moeten betalen).
@TheOtherWhiteMeat | 29-05-21 | 14:57: Oeh, dat zijn goeie vragen.
Zouden we dan het Nederlandse overheid aansprakelijk kunnen stellen? ; )
China wordt dus strakjes officieel beschuldigd door grootmachten Amerika en USA en consorten, en gaat vervolgens beledigd in de verdediging en daarna in de aanval door WWIII te starten. Denken we net met z'n allen een pandemie overleefd te hebben, krijg je dit. Pech in m'n leven ik...
Internationaal strafhof bellen doet.
Al vinden ze een fimpje terug waar een Chinese viroloog akelig lachend bezig is als in een james bondfilm, het blijft de schuld van Nederland en Europa dat het hier zo'n puinhoop werd. Ic's flink uitbreiden, testen, medische producten op voorraad en op te roepen personeel bij calamiteiten: niet hIEr, wel dAAr in China. Gezeik in het begin dat de economie voor ging gebeurde HieR, niet DaaR. Huisartsen die ouderen opbelden om zich even op te offeren gebeurde HiEr, niet DaAr.
Alles voor de economie. Zo is Nederland bezig. De Nederlandse overheid wil zo te merken de meest Open Society zijn in alles. Bij de huidige kabinetsformatie zeggen ze het hardop dat internationalisering een hoofdpunt is. Niets geleerd! De vogelgriep wordt door virologen rustig aangekondigd als het volgende en de calculerende cententrekkers in Den Haag hebben nergens in geïnvesteerd. Waar die vogelgriep eventueel vandaan komt doet er niet toe, je bent hier niet veilig.
-ontwikkel een nieuw virus
-laat het los
-verkoop medische voorzieningen
-'geef' arme landen ziekenhuizen in ruil voor hun lokale delfstoffen of visgronden. Dat gaat makkelijk bij corrupte regeringen.
-breng een vaccin uit
Die redenering klopt niet. Als China in dat geval transparant was geweest over het gebeuren waren alle landen al maanden eerder voorbereid geweest en had ontwikkeling vaccine sneller gegaan. China had de leiding kunnen nemen, de vernedering slikken (daar zit wel een probleem) en nog wat kunnen redden van de reputatie. In dit stadium kunnen ze niet meer terug. En teveel doden om nog begrip voor China te ontwikkelen. Nu gaan zij in de isolatie en een wereldmacht minder. Ik zie zelfs Rusland de handen niet branden eraan.
@slootloper/geenaccount;
Tuurlijk is China een engerd in hun buitenlandbeleid. Hun geopolitiek beïnvloedt iedere vierkante meter en nu zijn ze beschadigd, maar niet bescheidener. Toch moet Europa zich weren. Het gebrul van economen over grondstoffen is niet nodig, want innovatie kan handel en productie simpel maken. Nederland denkt nog steeds VOC te zijn en daarom laten ze ons teveel gebeuren.
Op Joop staat er nog niets. De rode concilie is nog in conclaaf of het wel compliant met de cancelling van Trump is.
Ontsnapte het virus uit het lab?
(28 mei)
www.nporadio1.nl/podcasts/virusfeiten...
De Wuhan lab theory werd eerder vooral geassocieerd met complotdenkers, maar inmiddels wel zelfs de Amerikaanse president Biden een onderzoek naar of het coronavirus uit een laboratorium in Wuhan is ontsnapt. Marion Koopmans zou graag bewijzen zien, zegt ze in deze aflevering Virusfeiten.
Werd vooral in n verband gebracht met complotdenkers omdat er geen overtuigend bewijs was voor een door mensen gemaakt virus. Zo werkt dat in de grotemensenwereld. De wappies geloofden wat in hun straatje past, zonder bewijs.
@Muxje | 29-05-21 | 14:52: Gesproken als een rooms-katholieke man uit de jaren 50. Iedereen die niet in god gelooft is een wappie.
@Zoon van Boer | 29-05-21 | 14:57: Iedereen die wél in god geloofd is natuurlijk een wappie: geloven in iets zonder bewijs = wappie.
@Festen | 29-05-21 | 15:19: Kortom; iedereen die in iets gelooft is een wappie. Daar moet je niet wakker van liggen.
Het is natuurlijk bedoeld als massavernietigingswapen. Gewoon heel nette oorlogsvoering. En het werkt goed. Heel de economie platgelegd en heel veel mensen dood. Beter dan een atoombom. Alleen zijn ze zo dom geweest er niet goed mee om te gaan, het blijven Chinezen, en zichzelf te besmetten voordat er heel de wereld mee uitgeroeid had kunnen worden.
Waarom had China ook al weer als eerste het DNA ervan gevonden?
Het valt mij al langer op dat wereldwijd wilde populaties van allerlei inheemse dieren slachtoffer worden van virussen e.d. die uit de lucht lijken te vallen. Later kwamen ziekten als de afrikaanse varkenspest en bijvoorbeeld die paardenziekte die nu heerst. Het kan niet anders dan dat het uit menselijk gedrag voortkomt, meestal door slecht beleid maar zelfs ik twijfel aan de spontaniteit van sommige uitbraken.
@zeurmachine | 29-05-21 | 14:49: Misschien is het wel wraak voor de varkenspest die al een paar jaar zijn ronde gaat in China, en dat is ook niet makkelijk onder de knie te krijgen als iedereen op het platte land een paar varkens heeft voor eigen consumptie.
@zeurmachine | 29-05-21 | 14:49: in heel de geschiedenis breken inder dieren ziektes uit. Verschil is nu dat het op mensen overslaat, omdat er gewoonweg heel veel mensen bijgekomen zijn.
Maar Orange Man zei het eerder al en Orange Man Bad dus was het niet waar. Zo is het gegaan en niet anders.
We moeten nou eenmaal leren van rampen. En of dat nou de watersnoodramp, WOII, Tsjernobyl, neergestorte AmErIKaAnSe vliegtuigen of geknoei in een Chinees laboratorium is: we leren.
Wat een onthulling,in 2003 Sars,zou ze voortaan maar goed in de gaten houden ,niet te vertrouwen dat volk.
Ja, maar mag de roeiclub nu toch weer wel die naam gebruiken met dat taalgrapje nu dan?
Het was even zoeken (en ik hoop dat ik niet een link in deze post over het hoofd heb gezien), maar dit lijkt het artikel te zijn wat dan vorig jaar is geweigerd door publicaties:
www.minervanett.no/files/2020/07/13/T...
Kijk zo ken ik de reaguurders weer.
Geen spat bewijs en er toch helder op.
Voor waarheden hebben we jou toch.
@botbot | 29-05-21 | 14:35
Geen bewijs, maar wel aanwijzingen:
1) Er is nergens in Wuhan een dier gevonden dat als tussengastheer kan hebben gefunctioneerd. Eerlijk is eerlijk, die hele wetmarket is voordat er kon worden onderzocht afgemaakt en geruimd.
2) Maar wat veel aparter is, is dat het virus helemaal niet goed is in vleermuizen infecteren. In best wel veel dieren niet. Twee wel: Katten en fretten (en dus ook nertsen). Dat zijn beide laboratoriumdieren. De laatste worden bij uitstek gebruikt om besmettelijkheidstesten van luchtweginfecties te doen.
@omanders | 29-05-21 | 14:52:
Met de tegel van u kan ik wel wat mee, maar er is nog niets bewezen mij stuit het ook tegen de borst dat China geen openheid van zaken wil geven.
Maar voor dat men zo te keer gaat zal men toch sluitend bewijs moeten hebben.
Hoe kan dat nu weer. Marion Koopmans was nog wel in China geweest en volgens daar over de markt gelopen en in het laboratorium geweest en haar conclusie was, dat het virus hoogstwaarschijnlijk niet uit een laboratorium, maar het was op natuurlijke wijze ontstaan.
Dat was al een belachelijke conclusie na een bezoekje dat volledig geregisseerd was door China.
Ik schat niet dat u met bewijs uw stelling kunt staven.
WHO is politiek.
@Bataafje | 29-05-21 | 14:38: Yep, een raadsel dat iemand zich verkoopt aan de Chinezen terwijl je weet dat een andere uitkomst dan die van de dictators niet gewenst is. Hetzelfde gebeurt als ze naar Wit Rusland gaat. Dan zouden ze haar laten zien dat ze keurig gereageerd hebben op de bommelding en dat alle inspanning was gericht op de veiligheid van de passagiers. Dat ze tegelijkertijd een actieve en misdadige neo nazi, die zich in het Westen verkoopt als journalist, konden pakken was een mooie bijvangst.
@botbot | 29-05-21 | 14:37: hoe groot schat u de kans dat Marion Koopmans haar bevindingen met bewijs kan staven?
@erwtje59 | 29-05-21 | 16:09:
Zeer groot.
@botbot | 29-05-21 | 16:12: waarom zijn ze dan nog niet gepubliceerd?
zucht... wat zou het mooi zijn als de mens eindelijk eens een intelligente soort werd. But then again, wie zegt niet dat we nu allemaal moeten denken dat de Chinezen het hebben gefabriceerd? Als er iets is wat de MSM media het afgelopen jaar hebben laten zien is dat ze eerder een voertuig zijn van de overheid dan van de waarheid.
Maar was het dan een uit de hand of verkeerd afgelopen griepprik? Want als wapen lijkt het me niet heel effectief?
Marion Koopmans?
twitter.com/MarionKoopmans/status/139...
China wilde dus een experiment doen om te zien wat dit virus met mensen zou doen. Ik denk dat ze tijdens de studie met stijgende verbazing hebben zitten kijken en geconcludeerd hebben dat het zeker een vervolgstudie verdient.
En hoe panisch de wereld reageerde.
China heeft jarenlang kunnen doen wat het wilde. Veel westerse landen keken (en kijken nog steeds) weg en of durfden er niet tegen te ageren. Bang voor de economische gevolgen.
Alleen Trump zei hardop dat China in het gareel moest. In die tijd zag je Europa ook voorzichtig achter Trump staan. Maar ja, Trump .... was per definitie fout voor velen ongeacht wat hij deed. China drijft op export. Wereldwijd stoppen met het consumeren van Chinese producten zodat ze economisch pijn lijden en de bevolking de gevolgen voelt. Dan kan er van binnenuit wat ontstaan.
Precies, alhoewel door het gemakzuchtige wegkijk en consumeer gedrag ze hun afzetmarkt hebben kunnen verbreden. Gewoon made in china in de winkel laten liggen en zeker geen prulzooi bij ali en co kopen.
@bqbq | 29-05-21 | 14:32:
Nou probeer dat maar eens vol te houden. Alles wat je koopt heeft een link met China. Is het niet het gehele product dan is het wel een onderdeel. Lukt het je wel iets te kopen geheel in het vrije westen geproduceerd dan is het minimaal 2 keer zo duur.
Zeldzaam debiele reactie.
Maar ik ga niet uitleggen waarom, want je bent straks toch weggejorist.
@Dandruff | 29-05-21 | 14:34:
Ja klopt, ik neem het terug. Het is niet alleen E621 wat ze je voeren ze doen er ook nog eens heel veel extra zout door.
Moet jij niet buiten spelen? Het is mooi weer.
'De Chinees'.
Er zijn er meer dan een miljard verschillende.
"de Chinees zit vol list en bedrog." Die zin had zo uit een 19e eeuwse 'inleiding tot de volkerenkunde' kunnen komen of zoiets.
@Tashtego | 29-05-21 | 14:48: Zitten ze al zo lang vol list en bedrog die nationalistisch extremisten?
Je moet dmv een steekproef toch bij minstens 16000 Chinezen geconstateerd hebben dat ze stuk voor stuk evil zijn om te kunnen stellen dat ze alle 1.000.000.000 evil zijn. Ik denk niet dat je er zoveel kent. Ik acht je uitspraak daarom als ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Niet tendentieus want alleen jij lult zo stom.
@eerlijke joop | 29-05-21 | 14:54:
Mijn opa was vroeger kapitein op de grote handelsvaart. Tegenwoordig vaart de handelsvaart met Oekraïners, Russen en Filipijnen. Vroeger toen hij vaarde waren dat de Chinezen. En hij zei ook wat Westheimer reaguurde. Chinezen zijn niet te vertrouwen. Dat is dus een uitspraak van iemand die maandenlang, jaar in jaar uit, met van die gasten op een paar honderd vierkante meter heeft opgesloten gezeten.
In Tsjechië was vorig jaar een moleculair biologe Soňa Peková actief met het bekendmaken van haar bevindingen: Covid 19 heeft een laboratorium herkomst. Ze werd als wappie, complot theoretica en wat niet meer mediaal belachelijk gemaakt. Eens zien of deze persmuskieten nu de angel in eigen buik durven steken, want opeens lijkt het dat zij het bij het juiste eind had.
Een vaccin ontwikkeld in ongekend tempo en allemaal met ongeveer dezelfde uitkomst en uitgekomen in een paar weken na elkaar.
Het zat in september al in het Italiaanse rioolwater.
Natuurlijk komt het uit dat lab. Maar vanwege het geblaat van Donald T was het lange tijd heeeel makkelijk om dat af te wuiven.
Tja, en Donald T had ook ook al gelijk over de WHO, over CRT, over Antifa, over hamas, over Erdogan, over etc.
Het is wat.
@Epicurista | 29-05-21 | 14:53: Ik vind hem nog wel een interessant fenomeen en een verademing t.o.v. de Rutte en Merkels van deze wereld.
The Wuhan Clan and there killer V’s
Zo dom zijn natuurlijk alleen Chinezen. Eerst het virus doorontwikkelen voor een beter effect op homo sapiens, om, nadat het is ontsnapt, te moeten terugontwikkelen als dwaalspoor. De potjes met het oorspronkelijke virus waren waarschijnlijk al door de Babi Pangang gedaan, na eerst zorgvuldig te zijn gefermenteerd.
Kan waarschijnlijk geen sambal tegen op.
Uitroei Yong Hai
@All_yall | 29-05-21 | 14:27: Vegan Killer Whale. Die voorpagina van http://cnn.com/ vanochtend, alsof de hele wereld, althans het westelijk halfrond, aan de ADHD moet en zal. Alsof de hele wereldbevolking een rat in een tredmolen is, die steeds harder aan gejengeld is.
De wereld aan je vingertoppen, letterlijk. Maar waar dan nog wel ruimte is voor rust en bezinning? Het internet lijkt af.
Hier in de IJmond is het zwaar bewolkt. Tot zo ver 2021.
@Hetkanverkeren | 29-05-21 | 14:48:
Dus ik klikken op CNN: 'Phil Mickelson's 'simply amazing' win and a victory against his doubters'.
Phil is geloof ik veruit de oudste professionele speler van de PGA-tour. Had ik helemaal gemist. Doet ie goed.
@All_yall | 29-05-21 | 14:27:
Foei Young Hai
En de elite heeft ondertussen het tegengif. of is dat ook een complottheorie?
Het is geen James Bondfilm of zo.
@Papa Jones | 29-05-21 | 14:24: Het begint er toch aardig op te lijken.
Welk tegengif, het blijft terugkomen.
Vanwaar de anti-Chinezen campagnes? Is iedereen plots bang geworden. Stel je voor dat China in de 19 en 20-eeuw niet zo uitgewoond zou zijn geworden door de Britten en andere landen en zich gewoon had kunnen ontwikkelen. Duidelijk dat de wereld er dan heel anders uit zou zien. Japan zou niet in de tweede oorlog zijn geraakt want dat hadden ze nooit gedurfd. Amerika dus ook niet. Wie waren we dan gewoon door de Russen bevrijd, gesteld dat de geschiedenis hier gelijk zou zijn gelopen.
Chinese politiek is ook al onze schuld. Want China was altijd een Grote Vriendelijke Reus.
@OnFeitelijk | 29-05-21 | 14:20,
Tja, en wat als de Britten nooit door Romeinen en Denen waren uitgewoond?
Volstrekt irrelevant sprookje, bovendien tjokvol storende fouten, zoals "door de Russen bevrijd". Stalin heeft meer slachtoffers op zijn naam staan dan zijn aanvankelijk goede vriend Hitler.
Niks anti-Chinezen campagne. China heeft anderhalf jaar gelogen over covid, zelfs klokkenluiders opgesloten. Als dit klopt is dat echt een grof schandaal.
En was Tibet dan zelfstandig? Of zouden ze dat toch ook ingepikt hebben omdat.... geen idee waarom.
@Dandruff | 29-05-21 | 14:26:
En hoe moeten we de Chinese invasie in Japan (1274) dan duiden? Moeilijk, moeilijk
@MaarFeitelijk | 29-05-21 | 14:20
"Stel je voor dat China in de 19 en 20-eeuw niet zo uitgewoond zou zijn geworden door de Britten en andere landen en zich gewoon had kunnen ontwikkelen."
Je hebt je overduidelijk totaal niet in de geschiedenis van China verdiept. In de 19e en 20e eeuw was China zelf uitstekend in staat zichzelf uit te wonen. De Manchu's waren gehaat, het systeem was corrupt. Het land was met of zonder Engelse oorlogen een mislukking. Al in 1894 verloor het trouwens de 1ste oorlog met Japan. Er waren intens verwoestende burgeroorlogen, zoals de Taiping-rebellie, een conflict dat tot de bloedigste ooit wordt gerekend.
Stephan King heeft ooit een boek geschreven over wat er zou gebeuren als een door mensen gemaakt virus zou ontsnappen uit een geheim laboratorium.
En later is dat nog verfilmd. En in zijn geheel op YouTube gezet.
youtu.be/-Nf9yCgdNNI
The Stand (originele miniserie uit 1994)
Die blues aan het begin. Prachtig.
Heeft die vermaledijde Trump tóch nog gelijk. Eens kijken waar hij nog meer gelijk in had....
30.000 bewezen leugens en u denkt dat hij ergens bewust wel iets wist wat waar zou zijn geweest
Een klok die een willekeurige tijd aangeeft zal ook wel een keer goed staan.
Het gaat er wel om hoe Trump die conclusie trok.
Haha, de haat zit diep. Iedereen zegt dat Trump fout is, dus dan moet het wel zo zijn, niet?
@Tronald_dump | 29-05-21 | 15:22: Ironisch bedoeld: Trump had op vele gebieden gelijk.
@antonconstandse | 29-05-21 | 15:41: Trump heeft altijd gelijk! MAGA! Alleen dat is zó confronterend hé voor onze linkse kijkbuisvriendjes.
Dus toch als we nog iets willen redden waar mogelijk China boycotten. Wordt toch makkelijker met de stijgende lonen daar worden chinese producten ook niet meer echt aantrekkelijk in aanschaf.
forse claims van schadeletsel advocaten richting China
Te laat.
China zit al overal in in tussen.
Yep, binnenkort de grootste economie, het grootste leger, de grootste bek en dat overal op de wereld. Wij mogen buigen en hopen dat we nog enkele tientallen jaren voldoende koopkracht hebben om materialen voor een vrijstaand huis te kopen. De 21ste eeuw is voor nationalistische Chinezen en Islamofascisten. De blanke man die zijn mooie sociale welvaartstaat opbouwde en onderhield is zo twintigste eeuws.
Ze hebben heel Afrika al in hun zak gestoken, en ook alle kleine eilandstaten in de Pacific (die wel gewoon één hele stem hebben in de VN). En alles wat ze niet kunnen (om)kopen intimideren ze gewoon. Zoals Nederland toen we in de jaren '90 van de vorige eeuw onderzeeboten aan Taiwan wilden verkopen.
Men had van het begin af aan al twijfel over dat lab:
www.nature.com/news/inside-the-chines...
"A laboratory in Wuhan is on the cusp of being cleared to work with the world’s most dangerous pathogens. The move is part of a plan to build between five and seven biosafety level-4 (BSL-4) labs across the Chinese mainland by 2025, and has generated much excitement, as well as some concerns.
Some scientists outside China worry about pathogens escaping, and the addition of a biological dimension to geopolitical tensions between China and other nations. But Chinese microbiologists are celebrating their entrance to the elite cadre empowered to wrestle with the world’s greatest biological threats."
in andere landen gaat nooit wat mis? UK heeft eigen eilanden voor de eeuwigheid met mitlvuur besmet.
Inderdaad, het komt niet nu pas naar boven. Voordat de tech giants deze hypothese gingen censureren waren er op YouTube al filmpjes te zien van Chinezen die met sterke aanwijzingen kwamen. Moeilijk te verteren voor lijders aan Trump Derangement Syndrom, maar zo liggen de feiten.
@MaarFeitelijk | 29-05-21 | 14:22:
Ja, 80 jaar geleden. Daarna is heel wat ervaring m.b.t. veiligheid opgedaan. De vraag is of China zich daar iets van heeft aangetrokken.
en.wikipedia.org/wiki/Gruinard_Island...
@MaarFeitelijk | 29-05-21 | 14:22:
Waarom verdedigt u China eigenlijk?
@MaarFeitelijk | 29-05-21 | 14:22:
Word je nou nooit eens moe van je eigen whataboutery?
Made in China
Dacht dat dat flutproducten waren. Deze doet het best goed.
@zwenkwieltje | 29-05-21 | 14:19: IFR is 0,13% dus dat valt wel mee
@4HoogAantWater | 29-05-21 | 14:22
Die IFR wordt steeds minder. Heb je wel eens gedoublechecked of je wel gelijk hebt? Nee, he?
Ah. Mooi. Dus ik kan weer gerust dingetjes proeven op de Chinese foodmarkets?
De vleermuissoep is weer veilig.
Doet u mij maar een kilootje kreperende maar verse dikbilkikkers dan. En een zakkige krispie sprinkhanen met darmpasta.
Idiot Abroad: youtu.be/nGTIs9fvkUA
Let op:
Niet voor dierenliefhebbers of gevoelige kijkers:
Filmpje.
fightdogmeat.com/dog-meat/china-flaye...
Dit is gewoon doelbewust onder de pet gehouden. Bret Weinstein heeft vorig jaar zomer al precies uitgelegd waarom hij dacht dat dit zo was en dat was prima onderbouwd. Sindsdien heb ik zelf eigenlijk niet meer getwijfeld.
Het mocht gewoon niet uitkomen want dan zou Trump de verkiezingen gewonnen hebben met 80% van de stemmen.
Wie heeft gvd die pet opgetild dan?
Bret zei het wat nauwkeuriger: als je een bestaand virus besmettelijk voor mensen wil maken, dan zou je de DNA zo aanpassen zoals wat Corona laat zien. Maar zo'n mutatie kan (theoretisch) ook in de natuur ontstaan.
@Festen | 29-05-21 | 15:23:
Samen met de locatie van dat labo was het natuurlijk enorm verdacht. En de eenzijdige berichtgeving sprak ook boekdelen.
Waar kan ik een claim indienen?
Bij Xi-Jinping.
Ik heb een reisje naar China geboekt en laat m’n krentenbaard staan.
Zoveel mogelijk contact maken.
Met soa meer kans op grote besmetting.
Who TF cares?
Okay, Yellowman bad!!!
Mag ik nou weer gewoon door waar ik begin vorig jaar was gebleven?
China in 2023 economisch onder curatele wegens enorme herstelbetalingen.
Dus de USA nog wat langer wereldleider.
Die Chinesen kapot claimen voor tig triljoen schade...Ik zal meteen een goed voorbeeld zijn: vreet een week geen babi pangan
En koop ik een week geen solar tuinlampjes bij de action.
Laat ik mooi mijn Aliexpress dingetjes vanuit Russia shippen. Zal ze krijgen ha!
nou , dat wordt een triljoenen rechtzaak.
Geen emoji's hier. Huisregels zijn huisregels.
Is een Zwitsal dan geen huisregelemoji?
Antony Fauci vond gain of function onderzoek in 2012 een verantwoord risico, en heeft nadat nb Obama in de V.S. stopzette, het lab in Wuhan gefinancierd om dat onderzoek alsnog uit te voeren.
www.zerohedge.com/covid-19/fauci-2012...
@Epicurista | 29-05-21 | 14:47: wie heeft er meer te verbergen denkt u, Rand Paul of Anthony Fauci?
www.youtube.com/watch?v=2MndwrOzDvo
Het China virus dus. Ook handig om zeer rap 'vaccins' te produceren voor de massa schapen. Jackpot!
Dat wist iedereen toch al? Dat corona kon toch nooit door een lief vleermuisje komen? Is een gewoon een biologisch wapen. Daarom duurde het ook zolang voordat China actief ondernam...
En dan ook nog de audit in Maricopa County, om aan te tonen dat er op onvoorstelbare schaal gefraudeerd is tijdens de afgelopen presidentsverkiezingen in de VS.
Ivermectine en HCQ die inderdaad toch effectieve geneesmiddelen blijken te zijn tegen de effecten van SARs CoV2, voor je het weet blijkt dan toch dat er schadelijke neveneffecten zitten aan mRNA based vaccins.
De media zullen wel weer een nieuwe spin verzinnen om hun eigen rol te verdoezelen, maar ergens is er toch een breekpunt? Wanneer gaan de hooivorken uit het vet?
Wie heeft er nog een hooivork... we hebben wel smartphones
Hooivork? Geen idee. Zal het vanmiddag even aan mijn tuinman vragen.
Nederland is meer van de robot grasmaaiers vrees ik.
Voor de antivax brigade, dit is een artikel van Yuri Deigin, die al tijden een laboratoriumoorsprong verdedigt maar BIJZONDER provax is. Want het is het enige wat we hebben dat werkt.
yurideigin.medium.com/get-vaccinated-...
Ik denk niet dat dit breed gedragen gaat worden...
@omanders | 29-05-21 | 14:31: Dank voor post, fijne tekst!
@omanders | 29-05-21 | 14:31:
op zich een goede tekst. Maar ik mis één dingetje. Hij beweert dat door massale vaccinatie het virus kan worden 'uitgeroeid'. Maar zijn er dan niet een aantal randvoorwaarden waaraan moet worden voldaan? Ik denk aan:.
1. Globaal moet een voldoende groot deel van de bevolking binnen een beperkte tijd worden gevaccineerd. Op dit moment wil dat niet zo vlotten.
2. Het virus moet zich niet in andere diersoorten kunnen reproduceren. Was er geen sprake van dat dit wel het geval is bij katachtigen en fretten. En hoe zit het met vleermuizen? Daar zijn ze toch van afkomstig.
Conclusie: alle gewone mensen zijn proefkonijnen en bestaan alleen om de top een goed leven te bezorgen.
Was het sluiten van alle nertsenfokkerijen dan pure hysterie? Ik ben geschokt.
Beetje lange samenvatting. Dat kan korter. 3 woorden. Trump.was.right.
And Facebook wrong
Krijgen we nu allemaal een tegoedbon van €25,- bij Ali Express?
Nee we mogen per 1 juli extra gaan betalen voor aliexpress, geen btw vrijstelling meer onder de 22 euro. :( Dus altijd veel te dure inklaringskosten van post.nl
Huh...? Maar Marion Koopmans... zei... dat... hè?!?!?
Daar gaat je carrière, niemand die je nog serieus neemt. Ja in China misschien maar niemand neemt wat uit China komt uit desinformatie serieus..
Dus krijgt Trump achteraf toch gelijk?
Als Trump had gezegd 1+1=2 dan zouden ze nog liever wiskunde afschaffen dan hem gelijk te geven.
Trump 2024
Zou zomaar kunnen
Met alles.
Echt. Alles.
Make Trump Great Again!
@Ruimedenker | 29-05-21 | 14:15: Ik hoop dan wel op Ivanka Trump. En dan stemmen werven in bikini.
Weet je wie ook de bewijzen onder de mat wou vegen ?
Dik Trom?
Pino?
Er is geen HIV vaccin. Pro UKIP is ook nauwelijks een aanbeveling. De man zal niet eens bestaan in de wetenschap vanwege fruit-cake ideeën.
Haha, laat je niet zo kennen joh. Dit lijkt nergens op.
Ah, dat wisten wij hier in Spanje ook al.
Goh, dus u wilt mij vertellen dat corona een belangrijke pion op het geopolitieke schaakbord is? Daar sta ik van te kijken zeg!
Was er ook niet een Amerikaan die dat beweerde? Kom, hoe heet 'ie nou? Beetje dikke man, golfer, tussendoor nog president geweest.
Had ie ook een toupet? In dat geval weet ik het denk ik.
@JJMS | 29-05-21 | 14:05: Nee was niet Marc-Marie Huijbregts. Kom hoe heet hij nou toch, schuld van alles, die!
Obese dwaas heeft zoveel uitgekraamd. Zou hard werken en niet zoveel golfen. Van de vier jaar heeft hij een heel jaar op de baan gestaan. Met hoge kosten voor de gemeenschap. Ten eerste er niets gebleken van de beweringen en dat Bonkers bewust iets geweten zou hebben is zeer onwaarschijnlijk. Een dun beschreven A4tje was al teveel voor de smartest ever.
Schuld van alles is Wilders natuurlijk, maar dat is geen Amerikaan toch? Jeetje. Wie zou het dan zijn?
@All_yall | 29-05-21 | 14:07:
Wilders is geen president geweest, die kan het niet zijn.
Op basis waarvan dan? Als deze onderzoekers er nu pas achter komen moet Trump een soort Messias zijn geweest dus.
@MaarFeitelijk | 29-05-21 | 14:09:
Ja oke, tot zover de onderbuik. MaarFeitelijk?
@kloopindeslootjijook | 29-05-21 | 14:11:
Voordat ik heel hard "racisme!" ga gillen, kopieer en plak ik eerst een zin uit bovenstaande topic:
"Echter, omdat de tijdsgeest daar nog niet naar was, wezen alle grote publicaties en zelfs pre-print-platform Bioarxiv de paper af."
@MaarFeitelijk | 29-05-21 | 14:09:
Orange man bad. Misschien moest je eens andere nieuwsbronnen raadplegen
Met terugwerkende kracht vind je altijd wel een idioot die exact 'voorspelde' wat nu het geval is. Da's niet moeilijk. Mooiste voorbeeld is Nostradamus. Die heeft zoveel geraaskald dat er altijd wel iets is dat hij perfect heeft voorspeld.
@MaarFeitelijk | 29-05-21 | 14:09: dat zou dus ook van toepassing zijn op Frans Timmermans, maar die is heilig, heilig heilig (en kost ons zeker 1200 miljard, maar dat is een bijzaak).
@Schoorsteenveger | 29-05-21 | 14:36: Nostradamus is onmogelijk te duiden. Als je de vertaling al op orde hebt. Daar kan iedereen uit cherry picken.
Maar goed, daar gaat het natuurlijk helemaal niet om. Het is gewoon extreem grappig dat wat gisteren nog racisme was en niet waar, onmogelijk, zelf gezien. Dat dat nu dus misschien wel een heel klein beetje waar is.
@Schoorsteenveger | 29-05-21 | 14:36:
Welnee. Om te beginnen zijn de "voorspellingen" van Nostradamus extreem vaag en dubbelzinnig. Bovendien moet er flink aan zijn rijmpjes gerommeld worden om ze "voorspellend" te krijgen. Zo wordt van de rivier de Hister de mens Hitler gemaakt.
De uitspraak van Trump was duidelijk, ondubbelzinnig en gespecificeerd; en blijkt te kloppen. Dat geldt trouwens ook voor zijn uitspraken over de WHO, CRT, antifa, hamas, etc.
Maar lees het stuk eerst eens. Deze feiten waren kennelijk een jaar geleden al bekend, maar werden stil gehouden. Trump hoefde dus niks te voorspellen, als president had hij iets meer bronnen dan de meeste andere mensen.
Dat kan niet. De Chinese overheid maakt nooit fouten.
Wie beweert dat dat wel zo is, is niet goed bij het hoofd en krijgt strafpunten.
De waarheid is een rekbaar begrip. Het hangt er een beetje vanaf wie er last van heeft.
Vraagje: Als de oorsprong van het virus nu anders blijkt te zijn, wat zijn dan daarvan de implicaties op de verschillende vaccins die ontwikkeld zijn gebaseerd op de aanname dat het virus in de natuur is ontstaan?
Dat maakt geen verschil. Voor zover ik weet (als leek) gaat het om de spike-eiwitten en de herkomst is niet relevant.
Zal mij eerlijk gezegd worst zijn: de vaccins moeten werken, blijven werken én verdomd weinig bijwerkingen hebben.
Het komt alletwee uit een lab en er zijn mensen schathemeltje rijk van geworden.De rest is voor het gepeupel dat vvcd66 en foplinks blijft stemmen.
het is een beschadigingscampagne. feiten doen er niet zo toen. Vaccins werken, wat is de vraag. Men wil alleen een zondebok voor het zwakke beleid en een schadeverhaal. Alsof er een land is dat tienduizende miljarden zou kunnen vergoeden.
@BenBinnen | 29-05-21 | 14:05: Zou wel fijn zijn om zeker te weten. Er wordt ook beweerd dat er aan 'retro-engineering' is gedaan. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor de verschillende 'varianten'.
@MaarFeitelijk | 29-05-21 | 14:11: Dus zelfs als het waar is en in China het virus (per ongeluk of met opzet) is vrijgekomen, dan moeten strafmaatregelen en sancties maar achterwege blijven "want ze kunnen toch niet alles betalen"? Dat schept een wel heel erg kwalijk precedent, als je de straf niet aan kan, dan maar helemaal geen straf, ook al ben je schuldig?
Dit is juist een zaak waar ik de toeslagenambtenaren van de belastingdienst op zou zetten.
En nee, voor zover 'wappies' een vastomlijnde groep is, de wappies krijgen niet hun zin. Deze trekken namelijk conclusies door zelf ontbrekende informatie in te vullen, niet in de gaten hebben dat ze ook dingen niet weten of begrijpen, of vreemde relaties te leggen om ergens uit te komen, uit boosheid of angst of wat voor reden dan ook.
Wat niet wil zeggen dat wat wappies concluderen per definitie onzin is.
Alleen manier waarop ze conclusies trekken is niet in orde.
Vul je hier nu voor alle wappies in hoe ze aan informatie komen en trek je daarbij nu zelf de conclusie dat ze het niet begrijpen?
Gezien de manier hoe jij conclusies trekt ben je een wappie volgens je eigen definitie.
@klaasjanhenk | 29-05-21 | 14:14:
Aselecte steekproef.
De Chinezen moeten betalen, de Trump zei het al.
Toch niet voor een vleermuis die in de soep gevallen is .
Gewoon je PCR-test declareren bij de Chinese ambassade.
Ik wacht wel even op duiding van een specifieke reaguurder over deze kwestie.
Ik kan me ook nog een specifieke reaguurder herinneren die dit ten stelligste ontkende.
@lekgoot | 29-05-21 | 14:05: Daar heeft hij vast geen actieve herinnering meer aan.
@voldemort | 29-05-21 | 15:47:
Hij worstelt mij zijn cognitieve dissonantie.
@Reebensteeltje | 29-05-21 | 16:01:
Was het alleen maar dat.
Vermoedelijk.
Liggen de aangiften in het Chinees al klaar?
Hee, riep Donald Trump een tijdje geleden ook al niet zoiets. Toen werd het door de msm nog afgedaan als het geraaskal van 1 of andere gek.
Ik hield er vanaf het begin ook al rekening mee dat dit wel eens een biologische aanval op het Presidentschap van Trump kon zijn! Hij had de Chinezen in een economische wurggreep waar met normale middelen geen ontsnappen meer aan was!
Het moet in ieder geval tot op de bodem uitgezocht worden!
En daarna moet China gewoon betalen!
En waar baseerde Trump zich toen op dan?
Niet op onderzoeksresultaat want dat begint nu pas te komen.
dat was en is het ook. het is een waanidee dat de beweringen in het stukje waar zouden zijn,
@kloopindeslootjijook | 29-05-21 | 14:08:
Nou, het punt van dit verhaal is nou juist dat dit vorig jaar al bekend was... Maar nog even stil gehouden werd door de "erkende" vakbladen. twitter.com/Byron_Wan/status/13985597...
Het is niet ondenkbaar dat Trump of iemand om hem heen dit dus al wist, mogelijk zelfs werd getipt door die onderzoekers zelf.
Als dit verhaal klopt toont dat toch wel heel duidelijk aan wat er mis is met "wetenschappelijk" bedoelde censuur. Als het verhaal niet klopt ook trouwens, zij het wat minder overtuigend.
@kloopindeslootjijook | 29-05-21 | 14:08: Beetje gezond verstand doet ook wonderen. Hoeveel biosafety level 4 research facilities zijn er in China? 2! Hoeveel vieze dierenmarkten zijn er? Waarschijnlijk 100.000! Is het daarmee bewezen dat het uit een lab komt? Nee, maar de kans dat het uitgerekend op een markt in Wuhan boven komt drijven is heel onwaarschijnlijk.
@Dandruff | 29-05-21 | 14:19: Als dit op de nu site komt zal ik ze hierop wijzen! o,nee..... komt er niet doorheen.
@Dandruff | 29-05-21 | 14:19: Goed opgemerkt! Trump had het er inderdaad toen al over, dat hij 'bewijs' had dat het virus uit een laboratorium kwam en 'man made' was.
Toch een dom ongeluk dus. Nou China, bedankt! Maar, heel gemeen gedacht, kan dit ook een vehikel zijn om zo middels wereldwijde trijardenclaims een harde economische tik uit te delen aan China zodat ze wat vertraging oplopen in hun race om de nieuwe wereldleider te worden.
Nu geen tijd om het allemaal na te lezen ( doe ik vanavond wel ) maar als dat inderdaad een serieuze studie is en het blijkt inderdaad zo te zijn, kom maar door met die claims. Dit is dan biologische oorlogsvoering ( ongeluk of niet ) en dat kunnen wij niet over onze kant laten gaan.
Ohja en wat doen wij dan, de ME er op afsturen ?
@aderkalkballenbroek
Je zou kunnen denken aan economische maatregelen, de enige reden dat China enigszins machtig is geworden is vanwege het feit dat wij hen alles laten produceren (zonder ons druk te maken over arbeidsomstandigheden en milieu). Als we die productie eens terughalen naar de westerse landen dan sla je meerdere vliegen in één klap, je pakt China er deels mee op economisch gebied en je bent als land niet meer afhankelijk van een onbetrouwbaar land als China voor de productie van heel veel goederen.
West Europa staat er om bekend om zo'n beetje álles van buitenaf over hun kant te laten gaan
door politieke verdeeldheid, danwel omdat men bang is om centjes minder te kunnen verdienen
Zolang je maar niet Trump heet, want dan zijn de rapen gaar natuurlijk
@aderkalkballenbroek | 29-05-21 | 14:01: De zwaarst mogelijke straf voor een land. We sturen een delegatie bestaande uit Bij1, GL en D66 leden naar China om daar fijn inclusief en divers te gaan doen.
@aderkalkballenbroek | 29-05-21 | 14:01: AliExpress naast PirayeBay op de Blacklist.
@aderkalkballenbroek | 29-05-21 | 14:01: nee, het leger dat dan babi pang pang roept
@Alfred E. Neuman | 29-05-21 | 14:07:
China is met de winst van al die voor het Westen geproduceerde meuk
begonnen om het Westen langzaam (Balkan havens, nieuwe zijderoute) te omsingelen en uiteindelijk tot kolonie te maken
haha, claims. wie gaat dat afdwingen?
NS de spaanse griep kwam eigenlijk uit Kansas. Is daar wat vergoed geworden na 80 miljoen doden?
@Oawerdepoal | 29-05-21 | 14:09: eerst ontheffing aanvragen in Genève, want volgens mij mag dat helemaal niet binnen de huidige regelgeving.
En stuur de nederlandse rapselectie ook meteen mee.
@MaarFeitelijk | 29-05-21 | 14:14:
U moet mij toch eens vertellen waarom u nu China zit te verdedigen.
Beste Maarfeitelijk/Antizanicz.
Is het omdat Trump gelijk had?
@Tobi
Dat is mij bekend ja en dat is tevens nog een reden om de banden met China te verbreken. Zonder geld en zonder technologie uit het westen kunnen ze niet zoveel, dan blinken ze nog voornamelijk uit in aantallen maar meer ook niet. Vrijwel alle tech die men daar produceert is niet zelf ontwikkeld, maar gekopieerd dan wel gelicenseerd van westerse bedrijven. Een aantal jaren terug heeft men geprobeerd om zelf een CPU te ontwikkelen, de prototypes zaten toen op het niveau van wat wij hier al bijna 15 jaar geleden als norm zagen, hetzelfde zag je destijds met de Chinese auto-industrie... goedkope namaakzooi, slechte kwaliteit en buitengewoon onveilig. Kortom, dat land blinkt uit in kwantiteit, niet in kwaliteit.
@Tobi | 29-05-21 | 14:11:
Dit dus.
@MaarFeitelijk | 29-05-21 | 14:13:
We hebben zoiets als een EU en een internationaal strafhof. De EU is gek op heffen en belasten, laten wij ze voor deze keer dan eens mandaat geven om Chinees eigendom hier kapot te belasten. Ditto voor uit China geimporteerde of ( deels of geheel ) daar vervaardigde spullen. Gaat hun nummer 1 afzetmarkt.
@MaarFeitelijk | 29-05-21 | 14:14: De "spaanse" griep was niet in een laboratorium gemaakt.
@MaarFeitelijk | 29-05-21 | 14:14: Bron? Want volgens mij is de herkomst nog niet bekend. (Meerdere bronnen) En met net de grote oorlog net achter de rug is vrijwel alles mogelijk. De hele wereld aan het vechten op een relatieve speldenknop. Helemaal eens met je vorige uiteenzettingen. Maar Spaanse griep uit Kansas? Wil ik graag meer over weten....
REAGEER OOK