Jeeee. Lekker schaduwzuipen in het StamCafé
Iemand nog een clandestiene bitterbal. NO VEGA
We moeten praten over vlees. Want de overtikmediaas kregen vandaag weer eens een stijve frikandel van een vega persbericht van een vega-clubje over vega. U eet al 9 (!) vegaburgers, per jaar. Heel vegaHilversum & vegaVlaamsMedia meteen in vegapolonaise, maar wie even verder las las dat de consumptie van vleesch ook was toegenomen. Schuld van GeenStijl natuurlijk, want hier loeien de barbecues en airfryers 24/7. Zo ook in het StamCafé, waar we vanavond zelfgemaakte bitterballen serveren, met Gaza op Groot Scherm, waar sinds 18:00 uur vanavond circa 160 raketten op Israël zijn afgevuurd... developing. Morgen op het menu: falafel. *PLOP*
Social
Horeca: "hold my beer..."
Social
LIVE - Gaza op groot scherm
Social
Reaguursels
InloggenIk heb alle comments teruggelezen. Want ik dacht 'dit heeft al lang iemand aangekaart.'
Ik zie prikkertjes tussen de bitterballen bovenaan dit topic.
En dan denk ik 'wie de hoer, pakt zo'n prikkertje om daarmee een bitterbal van die schaal te pakken?'
Ik doe alles altijd bare hands.
En veeg je jouw handen dan schoon aan de Chesterfields?
In dat geval zou ik erbij zeggen dat het een 'hwb' is, een handenwasbitterbal. Wat Margaux zegt: niets zo erg als vette klauwen op stoffen of leren bekleding.
Opvallend; ik dacht, bij het zien van die stekers, aan hoe goor dat eigenlijk is.
Ome Frits pulkt eerst uitgebreid in zijn neus, rommelt dan tussen de prikkers op jacht naar de scherpste, om daar zijn balletje mee te 'schieten'.
Vervolgens wilt u een prikkertje en doet hetzelfde, niet wetende dat driekwart van die stokken inmiddels rijkelijk stijf staan van de bacteriën en bacillen van ome Frits.
Om nog maar te zwijgen over die stokkies in een café... Of dacht u dat die bij terugkomst in de keuken allen direct in de KCA-bak verdwijnen?
@MargauxGrandCru | 11-05-21 | 08:23: Ik moet even denken aan ergens waar ik eens kip ofzo heb gegeten en er een kokend heet nat citroendoekje kreeg om mijn handen mee schoon te maken. Was dat in een vliegtuig? In Maleisie? In Nederland? Weet niet meer.
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-21 | 08:35:
Die stokkies gaan naar de biomassacentrales, toch?
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-21 | 08:35:
Uhm, niet?! Aaaarrrggghhh... Ik heb nu flashbacks naar gezellige, onbezorgde borrelmomenten met kaashapjes en olijven.
Wat dacht je van afhappen en dan de halve bitterbal opnieuw in de mosterd rammen? En dat bij elke afzonderlijke gast?
VVD-leider Rutte zei in Nieuwsuur dat hij "niet opeens allerlei dingen anders" gaat doen.
Nou gelukkig maar. Maakte me al ongerust.
Zou het?
Dat is dan de eerste keer dat de man niet liegt!
Fijne paradox: als een pathologisch leugenaar zegt dat hij niet liegt... Liegt hij dan, of niet?
Gelukkig. Geen Zittend Plassen dus voor de minister-president.
Een terroristische steek-Syriër die drie mensen voor het leven heeft getraumatiseerd maar die vooral niet als terrorist mag worden bestempeld, GGD's die weigeren de coronaprik te vermelden in meegebrachte gele boekjes, ouderen die tegeltjeswijsheden naar Den Haag moeten opsturen om hopelijk een keer te worden gezien en gehoord, systematisch gebagatelliseerd importgeweld waar nu zelfs de allerjongsten niet meer van gevrijwaard blijven, ... Overheidsfaal en -onwil lopen inmiddels overal als een rode draad doorheen. Alle Nederlanders hebben recht om boos te zijn, maar de autochtone Nederlander heeft toch écht de meeste reden. Die is volledig in de verdrukking gekomen en monddood gemaakt, ook door al die anderen.
Marx Rutte heeft 2.4 miljoen grotendeels aboriginal stemmen binnengetikt 17 maart. Blijkbaar voelen aboriginals zich senang met Rutte en zijn junta.
Mijn Corona prik heb ik in het gele boekje laten optekenen. Geen probleem dus. Misschien omdat ik in een nog functionerende zeehavenplaats woon. En voor de rest heb je gelijk.
@Graaf_van_Hogendorp | 11-05-21 | 08:33:
Ik denk eerder dat ze geen alternatief zien. Alles met een ander geluid wordt immers systematisch buitenspel gezet en een stem erop brengt soms opgetrokken wenkbrauwen van anderen met zich mee. Nederlanders zijn van de consensus, niet van het vechten. Althans, nog niet.
@forecastle | 11-05-21 | 08:34:
Sommige GGD''s doen het wel, andere niet. Ook hier is dus wat mij betreft weer sprake van willekeur, dan wel van amateurisme. Die boekjes bestonden al, zijn internationaal erkend, maar niemand bij Volksgezondheid komt op het idee om even een eenduidig memootje op te stellen?
@MickeyGouda | 11-05-21 | 08:44: Een eenduidig memootje?
U heeft het over de overheid, waar niets aan het toeval wordt overgelaten! Waar geld moet rollen dus iedereen die er aan kan verdienen, eerst zijn of haar zegje gedaan mag hebben om er iets van te kunnen afromen!
Want wie verdient er nou aan een al bestaand geel boekje? Alleen een stempelmaker!
Dus hup, het best is om een heel nieuw systeem op te tuigen, zo hebben alle bevriende adviesbureautjes, programmeerbureautjes, IT-specialisten enzovoorts weer een leuke klus!
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-21 | 08:48:
Schoonvegen en opnieuw beginnen, met als opdracht: maak het hufterproof en veilig, maar toch zo simpel en gebruikersvriendelijk als mogelijk.
Dat krijg je er nou van in een land waar mensen vinden dat de overheid de levens van burgers tot in ieder detail moet beheersen en het wegnemen van elk obstakel of probleem in ieders leven een taak van de overheid is.
Nieuwe dag nieuwe propaganda. Even struinen op de Nationale Propaganda Omroep app voor mijn dagelijkse portie. Iets over Marxje R., iets over functie elders, iets over de krona, iets over jeauden vs mossels... hey wat is dit.
nos.nl/artikel/2380236-adviescommissi...
Juist ja. Tataland moet 500+ asieleisers per week toelaten omdat er wel ~200 per jaar tussen kunnen zitten die zeggen dat ze in de zandbak/ijzeren gordijn van herkomst 'in de zorg' hebben gewerkt. Maar goed de boodschap is duidelijk. De oude witte haram billen van uw opoe moeten worden gewassen door Mo en Fatje. Want er zijn tekorten.
Hoe zijn eigenlijk deze tekorten ontstaan en zijn er geen Henk en Ingrids om opoe's billen te wassen? Helaas geeft het artikel daar geen antwoord op!
Proest!
Dit artikel zorgt er net voor dat mijn koffie weer retour kwam; zelden zo'n onzin gelezen.
Wie zitten er in zo'n commissie?
Prof.dr. Kremer (hoogleraar Actief burgerschap, afdeling sociologie), Mr. Chébti (geen schrijffout), Mr.dr. Mendes, Dr. Klaassen, Prof.dr. van der Leun, van Loon, Mr. Louwinger-Rijk, prof.dr. Morijn, Dr. Rusinovic en prof.dr. de Valk.
Kortom, een verheven groepje zeer geleerde personen. Ik zou graag weten hoe representatief deze personen eigenlijk zijn?
Mocht u in de buurt van en azc wonen, nodig deze mensen uit! Onderwijs hen wat de vreugde van die migratiestroom is.
Het zijn allemaal apothekers en raketgeleerden, dat weet toch iedereen...
Dat werk wordt straks toch allemaal gedaan door robotten?
Die voorbeelden kloppen niet. Ook Nederlanders met de juiste diploma's en taalkennis boden zich aan tijdens de crisis. Werd ook niks mee gedaan.
Maar asielzoekers om in de zorg te helpen? Trapt iemand daar nog in?
In EU landen als Spanje of Griekenland is de (jeugd) werkloosheid nog steeds erg hoog en de vooruitzichten niet goed.
Binnen een EU kijk je toch eerst daar naar? Opleidibgsniveau prima, bekendheid met diploma's etc.
Nee, waar deze commissie mee?
Je kunt ook het werken in de zorg aantrekkelijker maken. Dan hoef je niet eens uit te wijken.
Naar asielzoekers? Bizar.
Volgend onderzoek dat tekorten in het onderwijs door asielzoekers moeten worden opgevuld?
Krankzinnig.
Dit probleem, het aannemen van herintreders, speelt net zo goed onder de autochtone bevolking.
Hoe denk je asielzoekers nodig te hebben, als de autochtone herintreders geeneens aangenomen worden?
Het probleem zit toch echt bij de zorg zelf.
En wat betreft asoelzoekers: Ja je kunt hier (tijdelijk) komen, mits je iets kan en ook echt gaat werken. Dat maakt gelijk duidelijk wat de verwachtingen zijn van elkaar.
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-21 | 08:09:
Deze mensen wonen niet in de buurt van een AZC noch zit hun kroost op sgolen die zullen we maar zeggen divers zijn. Buiten halfbloedjes en de kroost van echt hoogopgeleide anderskokende medelanders.
En waarschijnlijk verdienen ze een leuk bammetje aan de asielindustrie.
Maar zij zijn niet het probleem. Het probleem is de 2.4 miljoen bakra's die op Rutte hebben gestemd, en een wat kleiner aantal op Fatah mevrouw. Hoe dring je tot deze dikkoppen door hoe de vlag ervoor hangt?
Waarschijnlijk niet dus want ze hebben er a) geen last van en b) verdienen eraan, (s)linksom of rechtsom.
@Bataafje | 11-05-21 | 08:20: Oh, geloof me, op steeds meer scholen (die het niet zo best doen, vrees ik) is het verloop extreem hoog en eindig je met een team waar een redelijk deel tussen zit, dat nauwelijks de Nederlandse taal machtig is.
Inhoudelijk zal het dan allemaal wel kloppen, maar niet te volgen, zelfs niet door collega's.
@Graaf_van_Hogendorp | 11-05-21 | 08:37: Dat probleem, dat u benoemt, hebben we deels te danken aan de MSM. Die is onder controle van de politiek, die de narratief bepalen.
Doordringen tot deze mensen zal niet gaan, vrees ik, tot het echt te laat is.
Er is weer eens wetenschappelijk onderzoek gedaan. Ja die wetenschap. Wat moeten we zonder de wetenschap.
Er is gebleken dat wanneer mensen kort en bondig iets vertellen, dat veel beter blijft hangen bij de mensen dan wanneer iets wordt uitgesmeerd in een lang saai verhaal.
Dat wist u nog niet hè? Gelukkig is er genoeg geld beschikbaar voor dit soort onderzoeken.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/arti...
Wat zei je?
'Miljoenen mensen zullen vanavond ... kijken.'
Al in de eerste zin gaat het mis. Het is de 32-ste coronashow, er wordt nauwelijks iets gemeld, het is de moeite niet waard.
Alleen is het voor de makers (van runner, tot cameraman, van journalist tot demissionair ministerpresident) belangrijk om hun eigen bestaansrecht te bevestigen.
Mijn vrouw vertelt een verhaal altijd achterstevoren.
Dat is ook al snel een lange zit.
Of ze wil aan iemand anders iets vertellen en begint met 'Vorige week... of wanneer was het nou?'
Dan kijkt ze mij aan en dan heb ik geen idee wat ze wil vertellen maar ze verwacht van mij wél dat ik weet wanneer het was...
Dus eigenlijk:
Onderzoek hoogleraar toont aan dat kort en bondig beter blijft hangen.
@Papa Jones | 11-05-21 | 07:55: De mijne vertelt het altijd real-time. Dus een gebeurtenis van een half uur, vertelt ze in een half uur. Ook lastig vol te houden.
@kweethetooknietbeter | 11-05-21 | 07:56: tl;dr
@John McClane | 11-05-21 | 07:58: Ha... mijn schoonzus stelt de clou altijd uit en komt tussendoor met oneindige gedetailleerde observaties die niks met de clou te maken hebben.
@kweethetooknietbeter | 11-05-21 | 07:56: Ja helemaal goed. Maar ja, hier in de comments giet ik graag ook nog een eigen sausje over de kern. Oftewel ik zet mijzelf met dit reaguursel enorm voor lul. Toch?
@Leptob | 11-05-21 | 08:11:
Welnee. Ik vond enkel dat RTLnieuws veel woorden nodig heeft om te vertellen dat kort en bondig beter is.
Russen nog volop aanwezig in oost Oekraïne.
Al schietend en bombaderend trekken ze op verjagen de plaatselijke bevolking en vernietigen de dorpen.
Pipeline in Amerika gesaboteerd door een cyberattack. En natuurlijk zijn het de Russen weer. Iets zegt mij dat ze het zelf zijn.
De cyberattack heeft grote gevolgen. Te korten en stijgende prijzen.
America going down in color.
Als de benzineprijzen in Amerika die van Nederland gaan volgen, is het snel gedaan met de grote, dikke trucks.
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-21 | 07:56: Gaat nooit gebeuren. Moest altijd erg lachen om Amerikanen met hun geklaag over benzineprijzen ("pain at the pump"). Nederland : 4 a 5 x duurder.
Een vega bitterbal is een échte VVD bitterbal, het beloofd net zo goed als een bitterbal met vlees te zijn maar is verder inhoudsloos, een leugen en eigenlijk vindt bijna niemand het te pruimen.
Een weg aanleggen met op afstand bestuurbare autootjes. Het nieuwe thuiswerken voor wegarbeiders, zeg maar.
https://youtu.be/9g7pC6KBMuQ
Nederlandse Rock&Roll legende. Eendagsvlieg. Dit singletje zat tussen mijn vinyl. En ik weet zeker dat ik de enige op de hele wereld ben, die nu even zijn liedje naar voren schuift.
youtu.be/yJ5_QTIKgsE
Ha geweldig! Kwam destijds nieuw binnen op nummer 39
"Biertje blijft voorlopig betaalbaar" moet zijn "Biertje wordt voorlopig niet duurder" Biertje is al heel lang geleden onbetaalbaar geworden .
Thuisbiertjes zijn prima te betalen.
Ik merk op dat van dezelfde biermerken ook al verschillende inhoudsvormen van bierblikjes te vinden zijn tussen verschillende supermarkten meestal tot zo'n 10% van de inhoud. Je kan dus net als bij de bierflesjes dezelfde prijs voor een krat of sixpack betalen maar je hebt wel minder inhoud.
@steekmug | 11-05-21 | 07:10: Tel maar eens uit hoeveel minder er in een krat Jupiler zit tov normale flessen.
Met corona en de gevolgen, de lockdowns en alles is het misschien wat beter te begrijpen wat we sommige dieren aandoen met onze test-laboratoriums voor dieren. Tijd voor een 'feelgood' en toch iets om over na te denken misschien....
https://youtu.be/MDtQfOh7M6I
Mijn hamster heeft gewoon KLM gold wings hoor.
Goedemorgen. Ben even Nieuwsuur met Rutte aan het kijken en tjah, het is Rutte is op z'n Ruttest. Ik begrijp alleen mevrouw Tweebeeke niet zo goed. Zij blijft keer op keer vragen aan Rutte 'ja maar wat nou als Olongren niét met die papieren naar buiten was gekomen?' Als, als, als... Alsof Rutte zou antwoorden 'dan hadden we dit gezeik nu niet gehad.'
Goedemorgen, Tweewekelijks liet daarmee blijken geen letter van de woordenbrij van Rutte te geloven, zonder het uit te spreken.
Rutte gaat niet veranderen. Alle acties, mooie woorden, gebaren en noem het verder maar op, zijn gericht op één doel: nog een keer Rutte als MP en alle verantwoordelijkheid afschuiven op een ander. Een grotere narcist moet nog geboren worden.
@Zoelense Hobbyboer | 11-05-21 | 06:26: Ik begrijp wel dat zij wou laten blijken dat ze van Rutte's woordenbrij niets geloofde. Maar de vraag die ze steeds stelde, was een doodlopende weg. Ze had het beter over een andere boeg kunnen gooien.
Tom Cruise geeft drie golden globes terug na ophef rondom diversiteit
www.ad.nl/show/tom-cruise-geeft-drie-...
Ach gut. Wat een held.
Ach, hij weet niet beter met dat achterlijke geloof van hem. Maar hij leeft daarin als een god, compleet afgeschermd van de wereld. Nou ja, niet helemaal afgeschermd.....
https://youtu.be/UyW8FdzH9dg
@Zwezerik | 11-05-21 | 05:43:
Tom vindt het bestuur van de Golden Globes niet inclusief genoeg. Hoe zit dat trouwens met dat dat bestuur van de Scientology Church? Dat blinkt nou ook niet echt uit op het gebied van diversiteit. Zou hij hij zijn eerste Dan zwarte band binnen die kerk ook gaan terugsturen?
@Freezzz | 11-05-21 | 06:00: Denk het niet. Hij zo'n beetje de kroonprins van Scientology. Hij kan en mag doen wat hij wil en wordt behandeld als een god zo lang hij maar schaapjes oplevert. Nee, dan een superster die gewoon normaal is gebleven, Keanu Reeves.
https://youtu.be/WJsjZhTJWjM
Goedemorgen nachtbrakers en vroege vogels!
De ochtendploeg is gearriveerd!
Vandaag ga ik dus afscheid nemen van mijn bewindvoerder. Dat wil zeggen, het exitgesprek voeren. Daarna mag het nog formeel afgehamerd worden door de rechtbank maar we verwachten geen problemen gezien de bewindvoerder het eens is met mijn beslissing.
Verder koffie en broodjes en een muziekje voor de reaguurders!
youtu,be/MwIGPpPbzzM?list=RDMwIGPpPbzzM
Van Dik Hout - Als de dag aanbreekt
En dan ben je vrij....
@jaja | 11-05-21 | 05:52: Ik was sowieso vrijwillig onder beschermingsbewind gegaan na mijn scheiding. Het gaat daarbij niet om schulden maar om in mijn geval een medische aandoening die verhinderde dat ik het zelf goed kon doen - dat met al die facturen enzo. Maar dat is nu verbeterd allemaal ja. Dus misschien is de term 'vrij' wel goed gekozen ook.
Pieter?
JAAAAA Over 6 weken ben ik vrij van het bewind!!!!!111
Philip Glass - The Poet Acts (The hours)
youtu.be/Dmj3nDqKyp0
Over ouder worden gesproken. Ik word er vooral melancholisch van, maar niet op een ziekelijke manier. Eerder nostalgie maar een beetje zwaarmoedig :-)
Niet teveel naar Philip Glass luisteren, Lafayette. Dat wakkert de melancholie alleen maar aan. Chopin van hetzelfde laken een pak.
Luister naar de vogels. They will cheer you up!
Ben 51.
Heb van de week een leesbrilletje gekocht.
En de tandarts heeft ook een goeie aan me.
Ik haat ouder worden!
Ja joh.
Wordt er niet beter op.
Maar ga nog maar een jaartje 40 door:)
@TheOne48 | 11-05-21 | 04:06:
Maar ik ben er nog steeds als ik in de spiegel kijk.
En dat vinden meiden van 30 ook.
Maar dan doe ik mn nieuwe brilletje niet op...
Ik ben de afgelopen 12 maanden wel een keer of 10 naar de tandarts geweest. Wat een ellende.
@Freezzz | 11-05-21 | 04:20:
Jeetje, das niet normaal. Rare problemen?
@Freezzz | 11-05-21 | 04:20:
Had ik ook.
Ik heb mijn tanden nu laten opdikken/afsluiten.
De bovenkant, maar ik heb nu echt een mooie bek met tanden.
Maar ik had ze allemaal nog.
Kostte 1200 euro maar goed besteed.
1 juni laat ik de onderkant doen.
Wellicht ook iets voor jou?
@TheOne48 | 11-05-21 | 04:24:
Diverse wortelkanaalbehandelingen en een verstandskies getrokken en daarna nog wat herstelwerk vanwege slijtage. Naar probleem was dat ik niet meer goed kon kauwen. Vooral karbonade en rundvlees, stug vlees. Gaat nu stukken beter maar nog niet ideaal.
@Freezzz | 11-05-21 | 04:49:
Ik doe geen noten meer..
Kan waarschijnlijk best wel.
Maar voor de zekerheid.
Goeiesmorges!
Over de tandarts. Is het een suggestie om er de premier eens naartoe te sturen? Hem voor de tijdsduur van de formatie de kaken stevig aan elkaar te laten naaien? Of slaagt hij er in nog door een rietje te liegen?
Ik ben steeds mijn bril kwijt.
Blijkt-ie bovenop mijn hoofd te zitten.
@Freezzz | 11-05-21 | 04:20: Dat is dan wel een enorme treuzelaar zeg, ik had in vier bezoeken en een plaatsings afspraak 21 delen kroon en brugwerk in de muil.. voelt aan als van mijzelf en helemaal in stijl met transparante snijvlakken kalkvlekjes en barstjes ingebakken in een wat donkerder kleur, kan dus lang mee zodat ik niet op mijn 70e er uit zie als een mislukte BNer niks ellende ben er juist super blij mee....
Kind gewond bij schietpartij in shithole aka lieve stad Amsterdam
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Zuipen. Al sinds de lockdown-des-doods anno 2020 is het voorbehouden aan de rijker bedeelden dezer eert middels heimelijke pogingen het nationale gezag te evenaren.
Zuipen. Het mag van het demissionaire kabinet TOT 18:00 legaal op een horeca terras.
Neem van mij aan lieve ceaureana kinderen: drink voor 18:00 géén alcohol.
Ondanks het totaal scheve fuck*d up advies van de overheid.
@keestelpro | 11-05-21 | 03:56:
Tijd is relatief. Einstein heeft dat bewezen. Volgens de algemene relativiteitstheorie maakt het dus niet uit of je voor of na begint met drinken.
@Freezzz | 11-05-21 | 04:07:
Volgens Einstein kan je dronken worden voordat je begonnen bent met drinken.
'Waren de Amerikaanse verkiezingen 2020 veilig en eerlijk of waren ze rigged, zoals president Donald Trump meent? ' Wat vindt u zelf?
'Het onafhankelijk onderzoeksbureau American Institute for Behaverial and Technoligy komt met schokkende resultaten. Het concludeert dat Big Techbedrijven van Silicon Valley zich op grote schaal hebben bezondigd aan manipulatie van kiezers via beïnvloeden van hun denken en gedrag in de richting van de gewenste kandidaat, Joe Biden, en ook aan..' -->
twitter.com/rkemp59/status/1348053449...
Die directeur van CNN bekende laatst toch ook in een geheime opname dat ze Trump bewust kapot hebben gemaakt.
@Sinterbikske | 11-05-21 | 03:38:
Geen idee, da's nieuw voor mij. Heb je daar een bron van?
@drs.Nee | 11-05-21 | 03:39: Twitter stond er vol mee. Ik ben niet zo goed in dat zoeken.
@Sinterbikske | 11-05-21 | 03:45:
Staat in de intro van de J show, die hier niet genoemd mag worden.
Vrijheid, tja
@Sinterbikske | 11-05-21 | 03:45:
Merkwaardig dat Nederlandse nieuwsbronnen die geheime opnames van de directeur van CNN niet hebben geopenbaard.
Het was een trollenfabriek in ST Petersburg.
Lekker belangrijk.
Rockabilly Radio 24/7 LIVE
www.youtube.com/watch?v=befZad39grg
Veur welk clupke bende gij?
VVD? CDA? D66? GroenLinks? PvdA?
pbs.twimg.com/media/E1BHNegWUAEsh4u?f...
Of toch maar het WEF...
Haha, mijn clupke zit er niet bij wor ;)
@Sinterbikske | 11-05-21 | 03:11:
Slaapte gij nou nog nie!1!! ;-)
@keestelpro | 11-05-21 | 03:14: Haha nee, het is weer zo’n nacht dat ik in bed lig te draaien.
Rita Ballou
www.youtube.com/watch?v=ioTN4dlEX2Q
Filosofische overdenking.
Bevrijdingsdag. Telkens maar dezelfde boodschap: er mag nooit meer oorlog komen.
Maar als er oorlog is wordt er in ieder geval gevochten voor vrijheid.
Als er angstvallig nooit meer gestreden mag worden teneinde de vrede te bewaren dan is de vrijheid ten dode opgeschreven.
Vrede en vrijheid zijn elkaars grootste vijanden.
Lang leve vrijheid. F*ck vrede! (en de religie ervan...)
Maar wat is vrijheid, en wat is vrede? Vrijheid bestaat niet meer naar mijn mening. Tenzij u onderdeel bent van een of andere stam in de Amazone. Voor mij is vrijheid kunnen gaan en staan waar ik wil en eventueel ergens in de bossen een blokhut te bouwen.
@Zeebonkus | 11-05-21 | 02:59:
Als kind dacht ik dat vrede en vrijheid elkaars synoniemen waren.
Maar niets is minder waar. Vrijheid is een samenleving vol strijd en tumult. Juist de angstvallige wens naar vrede drukt vrijheid de kop in en zorgt voor geweldsexplosies waar de honden geen brood van lusten.
Men moet NOOIT de 'goede vrede' proberen te bewaren.
Men moet om het minste en geringste blijven kunnen discussiëren en strijden teneinde nooit in echte zieke oorlogssituaties terecht te komen.
Daarom moet alles gezegd kunnen worden. Nooit mensen blokkeren of cancellen om hun mening. Zolang er gepraat wordt is er vrijheid.
Als dat niet meer mag is er VREDE. *kots*
@keestelpro | 11-05-21 | 03:11:
Jeetje wat diep.
Wel met je eens overigens.
@keestelpro | 11-05-21 | 03:11: mensen die continu het gesprek overschreeuwen met ‘nazi’ en ‘fascist’, daar is er hier gelukkig maar één van, die krijgen bij mij toch een block. Het is verspilde moeite, helaas. Om een zinnig gesprek te voeren komen ze hier niet.
@Sinterbikske | 11-05-21 | 03:18:
Ik denk dat ik weet over wie je het hebt maar juist dat soort reaguurders zou ik het allerlaatst blokkeren. Dat zijn de gasten waarvan je ALLES wilt volgen. Censuur is echt altijd een klap in het gezicht van de vrijheid.
Je wilt de waarheid van je medestanders altijd horen.
Maar je mag de weerzinwekkende opvattingen van je vijand ZEKER niet missen.
Blokken is doof willen zijn voor de eventuele waarheid waar jijzelf niet tegen kunt.
@keestelpro | 11-05-21 | 03:22: Kees, dat soort meningen lees ik genoeg want ik lees ook veel op de Jeaup, reageren doe ik daar niet. Heb geen behoefte om in een bubbel te zitten, maar om midden in de nacht in een café voor rotte vis uitgemaakt te worden daar heb ik geen zin in.
Over vrijheid en vrede gesproken, deze reactie kwam ik vandaag tegen op die jeaup, en vind het wel een interessante: Na twee wereldoorlogen zat de meerderheid van Europa met zijn eigen soort achter landsgrenzen. Alle grote nationaliteiten overstijgende rijken vielen uit elkaar in 1918, en na 1945 de belangrijkste stap: de Duitsers woonden alleen nog in Duitsland. Daardoor hadden we na honderden jaren oorlog eindelijk vrede en konden we eindelijk samenwerken in de EEG en later EU. Waar nog volken samen in een constructie samen zaten (Sovjet Unie en Joegoslavie) viel de boel alsnog uit elkaar.
Als je, zoals de Volt-balletjes, weer een constructie op wil zetten waar de Europese volken binnen wéér een natie-achtig verband samenleven, dan zal je eerst moeten aangeven waar het misging bij alle vorige pogingen (Napoleon, Habsburgse rijk, Sovjet Unie, Hitler, Romeinen, Karel V en Filips II, Karel de Grote en ik sla er gemakshalve nog een paar over) en aangeven wat je aan die problemen wilt doen. Volt kijkt er vooral langs, overheen en negeert ze. Aan dat soort domheid hebben we nu juist duizend jaar oorlog in Europa te danken. Je kunt alleen al in huidig Noord-Ierland zien, hoe fragiel vrede is.
Als je zo’n genie bent dat je denkt het in poging #10 beter te doen zul je meer bagage moeten hebben dan een studentassistentschap en vooral veel naiviteit.
@Sinterbikske | 11-05-21 | 03:30:
Ik maak je niet uit voor rotte vis Bikske! Dank je voor het delen van de Jeaup mening. En ik ben graag bereid met je over alles te bekvechten. Een echte oorlog is altijd beter dan een koude oorlog want een koude oorlog is alleen maar uitstel van een echt conflict.
@keestelpro | 11-05-21 | 03:36: Kweenie. Ik denk dat het beter is elkaar de rug toe te keren en op je eigen grondgebied te blijven. Je kunt prima naast elkaar leven en toch zaken doen, maar het vermengen van culturen en religies zorgt voor problemen die niet meer opgelost kunnen worden.
@Sinterbikske | 11-05-21 | 03:44:
Er is niks mis met rivaliteit inderdaad. Maar je hoeft elkaar de rug niet toe te keren als je zegt: Ik heb niks met jouw gebruiken of cultuur maar ik wil wel zaken met je doen omdat je verdomd goed bent in je vak en de handelswaar die je verkoopt.
@keestelpro | 11-05-21 | 02:43
"Bevrijdingsdag" is eigenlijk een soort collectieve lobotomie van de samenleving.
m.youtube.com/watch?v=VScSEXRwUqQ
This is the end. Bedtijd. Trusten.
Slaap lekker St. Bikkel!
Mijn Israelische vriend die vroeger in Friesland woonde woont nu weer in de buurt van Tel Aviv.
Hij heeft een kast van een huis,en hij zegt dat hij vrachtwagenchauffeur is.
Wij gingen weleens uit en twee enorme boeren wilde mij in elkaar meppen.
Hij ging er tussen staan en beide werden zo bang dat ze wegrenden.
Moraal is, dat hij geen trucker is maar een Mossad spion.
Over het algemeen zijn vrachtwagenchauffeurs in Israel niet van westerse afkomst. Ten tweede is niet elke Mossad-medewerker een spion.
Ouderwetse studio. Achterhaalde sound. Beetje goedkoop arrangement en afgezaagde songtekst. Video clip ook maar een beetje afgeraffeld.
Hij gooit er echt met de pet naar deze Bruno Mars. Echt kansloos dit. Niet eens een excuus cracker in de videoclip.
Bruno Mars - Leave the Door Open
▶ www.youtube.com/watch?v=adLGHcj_fmA&a...
Maar Kees, wie heeft er nog een studio nodig voor met dure hardware synths en drummachines als je met software als Ableton Live vrijwel alles digitaal kan doen? De meest populaire hardware is voor zover ik weet al lang verkrijgbaar in VST-vorm, alleen de TB-303 en Virus-TI schijnen nog lastig te emuleren te zijn, en voor een 303 snap ik het nog want die krengen werden grotendeels hand gemaakt en waren tevens analoog waardoor er geen 2 exact hetzelfde klinken.
Bruno ballen uit z'n broek zal ie lachen omdat hij er nog mee weg kwam in ook.
@Alfred E. Neuman | 11-05-21 | 02:04: met 303, bedoel je daar zoiets als dit mee? m.youtube.com/watch?v=VotISSj1GS4
Ik vind het te makkelijk van Bruno en Paak. Gauw vergeten dit nummer.
@Sinterbikske
Jaaaaaa! Sowieso!
En dit m.youtube.com/watch?v=dkWEgACeoLY en zoiets m.youtube.com/watch?v=qhD0V1qE9rI
En dit zijn nog de mildere plaatjes waar ik van hou, ik ben echt gek op keiharde acid trance en hardstyle.
@Alfred E. Neuman | 11-05-21 | 02:22: in dat 2e nummer herken ik volgens mij deze op het eind. m.youtube.com/watch?v=oqW2xKjVtMo
@Alfred E. Neuman | 11-05-21 | 02:22: Weleens naar een psytrance feestje geweest?
@Sinterbikske | 11-05-21 | 02:36:
Dat nummer lijkt op dit nummer van mij:
soundcloud.com/kees-tel/silicon-energ...
@Alfred E. Neuman | 11-05-21 | 02:22: Dit soort materiaal: m.youtube.com/watch?v=2qHXX81hMGQ
@Sibterbikske
Niet naar een psy-trance feest specifiek, wel trance in het algemeen o.a. Trance Energy maar ook feesten als Decibel en InQontrol waar vroeger altijd trance en hardtrance werd gedraaid. Ik ben namelijk een groot liefhebber van trance in al haar vormen, ook van (early) hardstyle trouwens... wat ontstaan is uit de harde varianten van hardtrance en hardhouse. En hardcore (en de house die vlak daar voor kwam) daar is het mee begonnen voor mij. Het enige waar ik niet echt van hou is techno, daar heb ik bijna niks mee.
@keestelpro | 11-05-21 | 02:49: Ha ja, idd! Mooi man!
@Sinterbikske
Die track van Kai Tracid is zo te horen wel duidelijk geïnspireerd/gekopieerd van die track die jij plaatst.
Zo te horen ben je wel van de psy-trance en de high-energy, of heb ik dat mis?
@Alfred E. Neuman | 11-05-21 | 02:57: Vooral jaren 90 trance/techno/hardcore. Als ik tegenwoordig naar een feestje ga dan het liefst psytrance en Goa vanwege de sfeer en de mensen die eropaf komen maar zeker ook de muziek. Het is net wat gemoedelijker en vriendelijker.
Elon Musk wil via Dogecoin een maan missie financieren. m.youtube.com/watch?v=s3NWyh8a5t0
Link 1: tegelizr.nl/tegeltje/vrouw-gered-dank...
Link 2: twitter.com/Breaking911/status/139190...
'Play stupid games, win stupid prizes.'
Amerikaanse gezegdes > Nederlandse spreekwoorden.
@keestelpro | 11-05-21 | 01:51: En het fraaie is dat deze inbreker/aanrander in de statistieken wordt opgenomen als slachtoffer van vuurwapengeweld. Ik ben tegen de doodstraf, dit is echter geen doodstraf maar een “stupid prize”
Golden oldie youtu.be/qgeCOs-5UGE
Dit is wel mooi ja, kan er hard om lachen ondanks dat ik zelf van tuinieren hou.
Franse Dutroux rookt niet meer.
www.ad.nl/buitenland/franse-dutroux-s...
Grondstof en voedselprijzen zitten enorm in de lift sinds de VS enorme hoeveelheden geld aan het printen is en dat aan het uitgeven is in de wereld. IN VS stijgen inmiddels de prijzen van veel zaken. Inflatie ligt op de loer. We zijn benieuwd hoe de VS dit gaat bedwingen.
Is duidelijk toch? Of volg je alleen maar het nepnieuws?
In een notendop. Trump leent 8 biljoen dollar om het uit te delen aan de rijken. Biden leent 4 biljoen dollar om de economie weer een beetje op gang te krijgen.
Je mag zelf kiezen wat beter is.
@ultraman
Dat de VS geld bijprinten zegt vrij weinig over de waarde van de euro, de 2 munten zijn voor zover ik weet niet gekoppeld. Het zou volgens mij wel effect kunnen hebben op de wereldwijde olie-prijzen aangezien de dollar de wereld-olie-munt is en de VS een grote producent is van olie-producten.
@Alfred E. Neuman | 11-05-21 | 01:37: De prijzen van metalen en andere bouw producten zijn ook behoorlijk gestegen.
@Sinterbikske
Is dat zo ja? Dat was mij niet bekend namelijk. Geld dat voor specifieke metalen of voor metalen in het algemeen, hetzelfde voor de bouwmaterialen?
@Alfred E. Neuman | 11-05-21 | 01:47: Kreeg onlangs een mail van mijn leverancier dat de prijzen verhoogd zijn. Koper is nog nooit zo duur geweest als nu. Andere metalen ook duurder, maar nog niet historisch.
Ik werk veel met zink en koper.
@Sinterbikske
Okee, duidelijk. Zelf zou ik het niet echt weten aangezien in niet betrokken ben bij inkoop van onze materialen, ik werk als monteur voornamelijk met (gegoten) ijzer en staal, RVS, brons en messing. De laatste 3 zijn sowieso al vrij duur.
@Alfred E. Neuman | 11-05-21 | 02:08: Werk je in de scheepsbouw?
@Sinterbikske
Nee, ik ben werkzaam in de industriële brandveiligheid en brandbestrijding. In het bijzonder in de chemische en petrochemische industrie.
Koper en palladium en andere metalen voor accu's zijn (extreem) duur geworden door de wereldwijde energiewende en nieuwe kopermijnen maken duurt zo'n 10 jaar. Daarna vermoed ik nog hoger voor FMJ munitie.
Het mag misschien raar klinken maar ik wil toch even een lans breken voor het verwijderen van de ui bij reaguurder @All_yall (als ik het goed schrijf). Deze reaguurder heeft mijns inziens inmiddels genoeg zinnigs bijgedragen om de ui ontgroeid te zijn.
Verder wens ik jullie uiteraard allemaal ongezien de typhus en een fijne nachtrust
Klinkt heel raar inderdaad. Maar ga ervoor.
Morgenochtend 9 uur centjes verdienen. Geen idee waarom
zo'n kantoortrut dat weer om 9 uur moet plannen. Ga ook maar even slapen denk ik.
@Lorejas
Welterusten, ik ben vrij deze week dus ik neem er nog één. Proost.
3 a 4 maal uurtje of twee wat doen in een week meestal. Ik doe vrij weinig. Elke dag is beetje weekeinde voor mij.
@Lorejas 01:36
Ben ik dan toch echt gek? Dat ik dagelijks voor m'n plezier 8 uur lang op raffinaderijen, tank-terminals en chemische fabrieken rondloopt om daar de brandveiligheid te inspecteren en testen? En tevens onderhoud te plegen aan de systemen.
Ach... ieder z'n ding zal ik maar zeggen.
Welnee. Zou meer kunnen werken maar ik kan hier ruim van leven. Dat ambitie gevoel van vroeger is wel weg zeg maar ;-)
@Lorejas
Goede instelling. Al zou ik het geld niet nodig hebben en niet zo veel plezier in m'n werk hebben dan had ik hetzelfde gedaan.
Een mens werkt immers om goed te kunnen leven, je leeft niet om goed te kunnen werken.
Precies. Werk soms wel wat meer, maar momenteel pak ik alleen oude vaste contacten aan. Vrijdagen doe ik meestal vast paar uurtjes vrijwilligerswerk in schuldhulp. Ik vind het momenteel wel best allemaal.
Vegans, tsja hell is around the corner. youtu.be/E3R_3h6zQEs
Lekkkkkeeerrr!!!
Mooie cover van Portishead.
@Sinterbikske | 11-05-21 | 01:25: nope beide dus ook portishead haalde de mosterd bij Isaac Hayes vandaan Ike's rap 2 youtu.be/qfVbrPoLc3w
En ja...
Als je het over kwaadaardige mensen hebt. En muziek.
Hoewel Charlie natuurlijk een vreselijk slecht mens was. Dit is een mooi liedje.
www.youtube.com/watch?v=-qMFBqCeAc8&a...
Chainsaw Charlie was ook niet al te goed van karakter. youtu.be/pizJwgPKoaA
Om aan te tonen dat ik objectief ben.
Hier wat muziek van neofascist, moordenaar en gestoorde idioot Kristian Vikernes.
Ja hij is slecht. Maar dit is een mooi plaatje.
www.youtube.com/watch?v=e-ZVkESecXk&a...
Als Rutte iets weglakt zijn het zwarte balkjes.
Als je als reaguurder iemand weglakt zijn het grijze balkjes.
Ik zou niet weten. Heb nog nooit iemand geblocked. Ben ik niet links genoeg voor waarschijnlijk.
Weet niet hoe dat werkt allemaal, hou het op een donatie als ik zin heb. Selectief reaguren laat ik ook wel aan het moment over.
De laatste keer dat ik iemand blockte was in een vechtpartij hier in de kroeg een aantal jaren terug. Dat liep overigens slecht af, zowel voor hem als voor mij.
@keestelpro | 11-05-21 | 01:20: Heeft meer met zelfbehoud te maken in dit geval. Geen zin in een Joris, ik laat me nog weleens uit de tent lokken.
En wat is de lekkerste pindasaus uit de supermarkt?
Melk, ketjap manis, kikkoman, pindakaas, sambal, sesamolie, knoflook poeder en gembersiroop in een pannetje opwarmen tot een dikke saus ontstaat en je hebt de beste satesaus ooit.
@Sinterbikske | 11-05-21 | 01:08:
Zo doe ik em ongeveer ook.
Maar ik bedoel de kant en klare.
@jaja | 11-05-21 | 01:11: Haha geen idee, die koop ik nooit. Maaruh, wat is jouw recept? Ben wel nieuwsgierig nu.
@Sinterbikske | 11-05-21 | 01:14:
Van Lidl vind ik de beste kant en klaar.
Laatst ontdekt.
Dit is 'm dan.
www.ah.nl/producten/product/wi100448/...
@keestelpro | 11-05-21 | 01:21:
Je hebt gelijk.
Die komt bij mij op de tweede plaats.
@jaja | 11-05-21 | 01:29:
Die Lidl tip neem ik ook ter harte!
De lekkerste vind ik Satésaus van Ratu Culinair, even aanmengen met wat water en genieten,
www.ratuculinair.nl/nl/home.html
Ik vraag me eigenlijk af of er iemand idolaat is van Rutte...
Ik niet. Maar is er iemand?
www.youtube.com/watch?v=Shr3ZEBCDcc&a...
Dit soort tafrelen zijn toch veelzeggend. En dan lopen er een zooitje neofascisten te janken dat wij onderdrukt worden.
Ja. Ik vind daar wat van.
Veelzeggend is dat Mark.R op de fiets naar z'n werk gaat. Zou best een crowdfund willen opzetten voor een brommer. Dat schiet misschien op, weet alleen niet hoe dat moet.
@Dr. Blechtrummel | 11-05-21 | 01:41: Zie nu ineens Bob de Rooy voor me (grinnik)
Tijd voor een tijd waarin het allemaal iets eenvoudiger was, vlees nog vlees was en Winnetoe een figurant in een clip van Blondie zonder ophef. m.youtube.com/watch?v=pHCdS7O248g
Wat is dat toch. Een bitterbal doop ik het liefste in een bakje mosterd maar een kroket mot in de mayo. Is toch naaste familie.
Ik zie iedereen zijn frikandel altijd verneuken met mayo en ketchup. Mosterd. Zo veel lekkerder op een frikandel.
Ja best vreemd wel. En als je die kroket dan op een broodje doet, is dat dan ook met Mayo of toch mosterd?
@Lorejas | 11-05-21 | 01:03: U is raar.
@Sinterbikske | 11-05-21 | 01:04: Broodje kroket hoort te zwemmen in mayo. Voorover gebogen opnemen.
@Dr. Blechtrummel | 11-05-21 | 01:18: Ik lust geen mayo en ook geen frikadellen moet ik eerlijk bekennen, apart geval ben ik , ik weet het. Mexicanos met satesaus en kroketten met mosterd, ik ben niet echt een culinaire snacker verder.
Ik ben niet raar. Ok ok; ik eet patatjes ook met mosterd....
Sint: jij bent toch Belg? Pikkels? Soort uber picallily. Dat was lekker altijd op je patat.
@Sinterbiske & Lorejas; jullie zijn beide culinaire draken. Einde discussie.
Ghe...
In Nebraska wordt gestemd over LB649. Best interessant.
Welkom,
Is dat goed voor m’n ETH of juist slecht?
Of gaat het daar niet over?
@TheOne48 | 11-05-21 | 00:48: Heel goed zelfs.
Waar kun je in NL nog wonen zonder veel lastig gevallen te worden door “”jongeren””?
De Waddeneilanden zijn nog veilig. Daar vind je het oude NL nog
Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Brabant is druk.
Voor de rest ruimte zat.
Buiten de grote steden, vaak een paar kilometer al. We zijn met de familie op zoek naar een grote boerderij met meerdere gebouwen waar we gaan wonen en de ouders ook bij kunnen wonen. Woon nu in een tokkie buurt die langzaam omgevormd wordt in een sharia buurt. Zus en schoonbroer, moeders en later ook ouders van schoonbroer, we gaan daar met z’n allen wonen.
Bijna overal. Hier in het dorp valt het wel mee. Ja ze zijn beetje ruw en boers maar uiteindelijk valt het allemaal wel mee.
@jaja | 11-05-21 | 00:45: Dus hardwerkende belastingbetalende blanke autochtonen hebben al vier provincies verloren aan invasiers? En dan de 'geruststellende' conclusie dat er ruimte zat is? Schaam je.
@prins_flip_da_luxe | 11-05-21 | 01:14:
Ik schaam me nergens voor.
Maar blijkbaar hebben veel mensen er de behoefte aan om boven op elkaar te wonen.
Mijn schuld?
@jaja | 11-05-21 | 01:17: Nee niet uw schuld, maar de opmerking 'ruimte zat' suggereert een bepaalde achteloosheid die me tegen de borst stuit. Is ook maar mijn bescheiden interpretatie.
@prins_flip_da_luxe | 11-05-21 | 01:25:
Dat snap ik wel.
Maar Nederland is lang niet vol.
Er zijn minimaal 20 steden wereldwijd waar meer mensen wonen dan in Nederland.
@jaja | 11-05-21 | 01:34: Maar moet je dan per se Nederland en omstreken volbouwen? Waarom? Omdat de halve wereld een betere toekomst zoekt? (Hetgeen ik overigens begrijp) Komt de leefbaarheid toch niet echt ten goede? Dat is toch geen oplossing?
Steden niet - nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_gro...
Metropolen net aan niet - nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_gro...
@prins_flip_da_luxe | 11-05-21 | 01:40:
Ik snap sowieso niet waarom je hier zou willen wonen.
Ook al doe ik het ook.
Qua natuur vind ik het niks.
Geef mij maar bossen en bergen.
@jaja | 11-05-21 | 01:45: Dank voor het beantwoorden van mijn vragen, welterusten.
Siouxsie And The Banshees - Israel
www.youtube.com/watch?v=-TAlS7J9Ofk
Extra "waar voor je geld" ofzo....
www.ad.nl/buitenland/chinese-toerist-...
Bij sommige mensen wordt hun Microsoft Account afgesloten omdat ze de regels hebben overschreden. Ze kunnen dan niet meer bij hun bestanden in de Cloud terwijl daar al hun werk stond. Om welke reden het account is afgesloten vertelt Microsoft niet. Je moet dan in de weer gaan met Microsoft in Ierland.
Eentje heeft het voor de rechter gebracht, het was een grappig bedoeld plaatje in een Whatsapp groep met z'n voetbal maten, twee blote kindertjes in een toevallige pose die niet door de beugel kon. Alle foto's van die Whatsappgroep worden geupload naar OneDrive van Microsoft. De rechter gaf Microsoft gelijk, het plaatje kan niet door de beugel. Dus het account blijft op slot. Alleen mag Microsoft de bestanden van de gebruiker niet uitvegen op straffe van €5 miljoen boete. Hier staat de uitspraak van de rechter uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocum...
Dus nou wilde ik een slogan propageren: Gij zult een backup maken van al uw spullejes in de Cloud anders meugte gij niet computeren.
Je wil niet geloven hoeveel mensen hun hele hebben en houden van tien tot twintig jaar terug, boekhouding, administratie, sollicitaties, werk en zo in de Cloud hebben staan zonder dat ze een backup ervan hebben thuis.
Nog een slogan: Een backup van de Cloud op een 4TB schijf is goedkoper dan een afgesloten account open krijgen.
Ik voorzie ook een grappige ontwikkeling. Microsoft zal wel dikwijls gelijk krijgen van de rechter dat het account op slot gaat, maar ze mogen de bestanden niet uitvegen. Dus krijg je dadelijk allemaal datacenters met afgesloten accounts, ha ha.
Mijn belangrijke bestanden bewaar ik zelf en vertrouw ik niet aan de cloud toe. Spelcomputer dingen kan ik missen en dat kan dan weer wel in de cloud. Te vaak worden dingen gehackt, daarom beter een externe harde schijf of usb stick voor belangrijke zaken.
Zo zie je maar.
De Cloud-bestanden zijn privé maar Microsoft kijkt mee.
Zelf sla ik al mijn programma's en andere bestanden op, op een externe HD.
Mocht het een keer vreselijk misgaan dan kan je altijd je PC opnieuw instellen met USB-recovery stick.
"Eentje heeft het voor de rechter gebracht, het was een grappig bedoeld plaatje in een Whatsapp groep met z'n voetbal maten, twee blote kindertjes in een toevallige pose die niet door de beugel kon."
Blote kindertjes delen in je Whatsapp groep... Ja daar vind ik wat van. Niet dat er iets mis is met kinderen ofzo maar dat hoort in een foto-album van het gezin. Niet op het internet.
Maar jij zal wel een andere mening hebben. Ik ben benieuwd.
@Theodorus.Goldbach | 11-05-21 | 01:15:
@Theodorus.Goldbach | 11-05-21 | 01:15:
Ik vind dit een smakeloze opmerking van je. Ik breng slechts verslag uit van een rechtszaak. De mensen klagen dan dat ze niet meer bij hun bestanden kunnen want ze hebben geen backup. Ik citeer slechts hun gejank van onschuld dat het een "onschuldig bedoelde plaatjes" was. Dat zijn niet mijn gedachtes. Ik geef de rechter groot gelijk dat ze dus niet onschuldig waren en we hun gejank dus niet hoeven te geloven. En voor de overige bestanden is het devies dat je van je cloud een backup maakt. Die plaatjes horen ook niet in een foto-album van het gezin. Je moet in therapie gaan jij.
Als je van kleins af wordt gehersenspoeld door je familie om te geloven in God, Allah of welke profeet dan ook, ben je dan gelovig?
Lijkt mij niet.
Ik vind het prima als je zelf kiest voor een geloof als je de leeftijd hebt om dat zelf te bepalen.
De rest zijn sektes en geen religies.
Daar heb ik ook vaak over na zitten denken, maar waar ik op uit kwam is dat je dan de kinderen tot hun 18e van hun ouders zou moeten scheiden om dat voor elkaar te krijgen. Lastig wel.
@Sinterbikske | 11-05-21 | 00:03:
Nee hoor.
Vanaf 12 jaar weten de meesten wel hoe de wereld werkt.
Inderdaad.
Als je van kleins af wordt gehersenspoeld door je familie/cultuur hoe kun je dan nog beweren dat je vrije wil hebt.
@jaja | 11-05-21 | 00:06: Religie zou aan meerderjarigheid gekoppeld moeten worden.
Wat een onzin. Een pasgeborene loopt in onze samenleving niet zelfstandig rond. Dat moet opgevoedt worden. Het is geen nestvlieder. Opvoeding houdt in dat er gekopieëerd moet worden, om uiteindelijk zelfstandig te worden. En als je godsdienstvrijheid hoog in het vaandel hebt staan, want mensenrecht, dan weet je dat je uigel*ld bent als vrije geest. Ik ben medestander van uw denkwijze, maar de wereld denkt anders.
Ik ben totaal niet religieus opgevoed maar soms heb ik het gevoel dat er wat meer is. Verder val ik niemand hiermee lastig enkel hen die dit lezen. Indoctrinatie van religie op kinderen is een zeer kwalijke zaak.
@LV-225 | 11-05-21 | 00:11:
Je kunt een kind ook tot moordenaar opvoeden.
Dat zag je bij de Jihadisten.
Moet je dat willen?
Het christendom is een woke versie van de islam.
@Pretzel Logic | 11-05-21 | 00:41:
Het klinkt bizar maar islam is eigenlijk liberaler dan christendom volgens de geschriften.
Zo hebben vrouwen rechten volgens de koran. Worden homo's niet ter dood veroordeeld volgens de koran. Enzovoort.
Dat men daar later iets anders van maakt is natuurlijk een ander verhaal.
Het is bizar maar islam is jodendom 3.0.
Ik hou het maar bij mijn aereppels met kaerremellek, dankuwel...
Ik zou graag een hernia operatie willen hebben, maar vanwege de grote kans op bijwerkingen op lange termijn die schadelijker zijn dan de hernia zelf wordt hier in Nederland die operatie niet uitgevoerd.
Zou ik dan als niet risicogroep zijnde een inenting laten zetten waarvan de bijwerkingen voor mij gevaarlijker kunnen zijn dan de kwaal zelf en de lange termijn effecten nog niet eens bekend zijn?
Noem een vaccin dat ooit lange bijwerkingen had. Waarom zou dat nu wel ineens zo zijn?
@Continuum | 11-05-21 | 00:03: Groter probleem is dat je straks ieder half jaar een nieuwe prik nodig hebt. Die man van Pfizer hintte daar al op. Voor hem leuk, voor mij een no go.
@Continuum | 11-05-21 | 00:03: Die vaccins met bijwerkingen op lange termijn zijn aangepast of uit de handel genomen. Al die mooie vaccins die we nemen tegen pokken en polio zijn uitvoerig getest en veilig. Janssen en Astra Zeneca worden nu al uit de handel genomen.
@Continuum | 11-05-21 | 00:03:
Omdat het een experimenteel nieuw concept is dat niet op lange termijn effecten is onderzocht, en tijdelijk is toegelaten.
@Sinterbikske | 11-05-21 | 00:16: Zitten we hier midden in de nacht te discussiëren over een vaccin. Best wel surrealistische tijden eigenlijk. Ik denk dat ik maar eens naar bed ga. Een fijne nacht iedereen.
@Sinterbikske | 11-05-21 | 00:16: dus u heeft geen concreet voorbeeld?
@Kijkeensaan | 11-05-21 | 00:17: het zijn verschillende vaccins die op verschillende manieren werken. Experimenteel is het niet, en nieuw is relatief, de technieken worden al jaren getest.
Heb 300 spuiten gekregen in mijn onderrug en bovenrug.
Ook nog 6 spuiten in mijn been, die harstikke zeer deden.
Kan niet zeggen dat de hernia over is, maar af en toe even plat liggen en kan weer verder. Zo doen ze het in Spanje.
ORDEN OGAN - The Things We Believe In:
youtu.be/Ir_BVxBz5do?list=RDvZrT_w2TA...
Ik draag weer de schunnige versie van K3 aan. Waarom? Gewoon omdat het in een kroeg kan.
Oké vooruit dan.
www.youtube.com/watch?v=pD7N5N-pw2o&a...
Die frikandellen die Hamas de lucht inschiet zijn eigenlijk niet meer dan hele grote vuurpijlen: supersimpel te maken, maar wel met het beoogde effect (angst en ophef).
Maar wat je er dan mee op schiet. Want wat je terugkrijgt, zijn geen Hemarotjes, maar echte raketten die de boel verwoesten en dood en verderf zaaien.
@Toverkol | 11-05-21 | 00:13: Don't bring a knife to a gunfight. Dat is de les die de Arabieren maar niet begrijpen. Don't mess with the Israeli's.
@Asteroid-B612 | 11-05-21 | 00:19: Don’t mess with the Zohan.
En dan komt de EU (en de VS) met de oproep dat "alle geweld" moet stoppen. Noem het beest nou gewoon eens bij de naam; Hamas moet stoppen, dan volgt Israël vanzelf en dat weten ze dondersgoed.
Black Sabbath - War Pigs
youtu.be/iL23hA-RBz4
Is Neon ergens onder een tafel in slaap gevallen?
Het schijnt op het strafbankje te zitten. Joris mag weten waarom.
Neon heeft een vakantie naar Lourdes gekregen. Ik mis zijn muziek.
Zit in de metro..... stapt een dezer dagen wel weer keer de kroeg in.
The Egg is ons ook ontvallen, het was een bloederige week.
@MickeyGouda | 10-05-21 | 23:43:
Uhm, *hij*. Sorry, Neon!
Noem die vega dingen ook gewoon wat ze zijn, en lift niet mee op de populariteit van vlees als je dat als het kwaad ziet. Sta achter je product, zet het weg als een nieuw voedingsmiddel en noem het niet ‘kipstuckjes’, maar ‘sojapulp brockjes met E nummers’ bijvoorbeeld.
Indiaantje spelen is inmiddels immers ook een nono.
Precies veganvlees is cultural appropriation. :)
De vegetariese slager kan niet zonder vlees. Als de EU anders had besloten waren er nu geen kipstuckjes of gehacktballen geweest. Sojapulp verkoopt sowieso niet en dan weet je nog niet eens waar het naar smaackt. Kip wordt weleens opgepompt met water, maar om sojapulp naar kip te laten smaken moet er een zooi troep in, dat wil je niet weten. Vegawappies zal het worst zijn.
@Toverkol | 11-05-21 | 00:19: U heeft het door!
Er ligt te veel goed vegetarisch vreten in de supermarkten en speciaalzaken en marktkramen om vlees nog als onontbeerlijk neer te zetten.
Dat benzine en granen en zo steeds duurder worden is uiteraard kunstmatig geregisseerd.
Voor de schaduwvakanties: het nummer Op De Camping van Ome Henk.
Fruit, granen en groenten waren er altijd al te koop toch en maakten altijd al uit van ons dieet?
@Sinterbikske | 10-05-21 | 23:57:
Met granen is het tandbederf gekomen zegt mijn tandarts. Vreet ik ook zelden.
Ik haak even in op graan kosten. Alle kosten voor alle grondstoffen gaan extreem. Ook de beschikbaarheid van noem eens wat: granulaat, is nu al onder de 25%. Dat zorgt dat de industrie naast in warmode ook nog in stockpile modus gaat. En dat maakt dit hele ding nog extremer in de prijsstijgingen van grondstoffen.
Die liter benzine gaat boven de 2 euro. De rest gaat eerst 7-15% en daarna richting de 40%.
En daarom moet je ook gaan bezuiningen op landbouw. De cultuursector levert Nederland veel meer op! (dat zeg ik niet, maar een of andere koekwaus met een hekel aan boeren zei dat laatst)
Rammstein - stein um stein
youtu.be/1O2UKLdW-CU
ORDEN OGAN - F.E.V.E.R
youtu.be/vZrT_w2TAIU
rammstein holzmichel
youtu.be/AQcrqUQUThk
Herrlich
Bestel ik bij de Pabo een vleesvervanger krijg ik een opblaaspop opgestuurd.
Lekker in een wrap met ijsbergsla!
Zo'n onbestemd gevoel krijg ik altijd bij Giel Beelen. Wie weet is het een beste man als je hem eenmaal kent, maar ik vertrouw hem niet.
@Roos | 10-05-21 | 23:32:
Misschien omdat hij de claustrofobische Gerard Joling, daags nadat deze was opgeschrikt door een poging tot inbraak in zijn woning, voor de grap vastzette in een lift?
@Mickey, echt? Wat een gekke humor.
Ik dacht meer aan zijn voorkeur voor -in mijn ogen- te jonge meisjes in combinatie met die eeuwige grimas, maar jouw nieuwe info over zulke sadistische grappen maakt hem niet sympathieker.
Een groot raadsel hoe zo'n man ooit zo gevierd was en bij de radio is gekomen.
Er zijn toch betere DJ's te vinden, zou je zo denken
@Roos | 10-05-21 | 23:56:
We delen een aversie, Roos. Die populariteit is mij ook een raadsel.
Om gevoel van veiligheid te creëren hebben ze bij alle speeltuinen de bosschages er rondom heen weggehaald en ingezaaid met gras. Deze bosschages waren max +/- 1 meter hoog en een schuilplaats & broodplaats voor ontzettend veel beestjes. Natuurlijk heeft dit als gevolg dat er veel minder beestjes zijn. De egel is nu "uitgestorven" in woonwijken.
Klinkt als een links plan. De bedoelingen zijn goed, maar het pakt in praktijk bijna altijd averechts uit
Heerlijk: m.youtube.com/watch?v=lI5ORDi7yOs (Billie Holiday)
Mooi inderdaad. Wel jammer dat de geniale sax maar zo kort mag spelen. De drummer Kenny Clarke ken ik ook van veel wildere platen. Hij heeft bevel gehad om zich koest te houden en dat doet hij prima.
@JvanDeventer | 10-05-21 | 23:41: thnx, ga ik eens luisteren. Nog tips?
@BobDobalina | 11-05-21 | 00:06:
Deze twee bv. (vroege bebop)
www.youtube.com/watch?v=COxQsRokpqQ
www.youtube.com/watch?v=20QN-5PzQ0A
Zoeken naar Kenny Clarke op YouTube levert alles.
Ik zal morgenochtend wat croissants en pain au chocolaatjes voor jullie neerleggen samen met een kleine maar erg lekkere Cremant van hier. Ik heb de hoop een beetje verloren. Maar jullie! Het gaat je goed.
Daar blijf ik voor op. Insgelijks het beste toegewenst.
Met grote dikke witte asperges van de groenteboer op weg naar zo'n nieuwe mini-Jumbo voor aspergeham liep ik na binnenkomst tegen een schap met gekoelde vleeswaren, maar geen ham te bekennen. Een passant aanschietend of die wist waar de ham staat, antwoordde die: In dit schap is alles vegetarisch.
Voor vlees moet u rechtdoor en dan net om de hoek dan ziet u het vanzelf.
Oh, dank u wel hoor.
En ja hoor, daar lag de aspergeham al op me te wachten.
En gesmuld dat we hebben, diezelfde avond. Het smaakte heerlijk.
Wel raar dat je een omweg moet maken om traditionele producten te kopen.
De albert heijn hier om de hoek heeft de zigeneurschnitzel en slavinken in de koeling achter de glazen deuren gezet. Op de oude plek liggen nu de stamppotten en magnetronmaaltijden, daaromheen is alles Vegan. Dat is Het schap geworden voor mensen die weinig moeite doen om zelf te koken.
@Zoethoudertje | 10-05-21 | 23:41:
Vegan wordt gepromoot en vlees achter een drempel.
Albert Heijn zonder varkenssate hier inmiddels......
In het schap worden bestaande en nieuwe plantaardige producten bij elkaar gebracht om veganistisch koken naar eigen zeggen gemakkelijker te maken. “Daarmee bedoelen we dat we op de vlees-afdeling een koeling hebben geplaatst met alle vegan producten bij elkaar. Het assortiment bestaat uit verse kant-en-klare producten, maar ook producten waarmee je kunt koken zoals de bietenburger, mezzelune en een ravioli zonder dierlijke ingredienten”, vertelt Anoesjka Aspeslagh van Albert Heijn.
Bron: Levensmiddelenkrant
@Zoethoudertje | 10-05-21 | 23:51: Vroeger, toen heette het nog "veganistisch", nu moet het "vegan" zijn, uitgesproken op z'n Engels, want dat klinkt interessanter. Daar kan ik me heel erg aan ergeren. Er was een paar jaar geleden een redelijk duf programma op Max genaamd "De Nieuwe Lekkerbek", waarbij een of andere millenial tutje ontbijtgranen met yoghurt of iets anders in een potje had gestopt en dat in een automaat had gestopt. Maar neeeee, dat heette opeens een "jar" die uit de "vending machine" kwam. Dat vertelde ze dan ook nog eens keer op een superverveelde toon. Gatverdegatver.
@ZOMG | 11-05-21 | 00:02:
Lang geleden als tieners lopend in een winkelstraat zei m'n metgezel vegetariër te zijn. Bij het bakkertje lekkere geurtjes opsnuivend bestelde de vegetarische tiener voor ons samen 2 saucijzenbroodjes warm vanuit een oventje. Aan de overkant van het bakkertje het warme hapje opetend zei ik: Lekker hè dat broodje?
Ja, heerlijk! Al smullend was de vegetariër zich totaal niet bewust dat het warme, lekkere saucijzenbroodje gevuld met worst, niet vegetarisch is.
Tsja.
@ZOMG | 11-05-21 | 00:02:
"Ze" zeg maar Omroep Max, levensmiddelenkrant en postcodeloterij verheerlijken de initiatieven die worden gedaan om insecten, larven en wormen in je lifestyle op te nemen. Tegen de tijd dat The New Right Protein Meat Schap in de Distrifood gaat worden gepromoot, ben jij waarschijnlijk blij dat je altijd nog de veganistische keuze hebt.
Er zijn vanavond onophoudelijke raketbeschietingen van uit Gaza. Escalatie lijkt onvermijdelijk en de verwachting is dat de komende uren de IDF er vol ingaat.
De geweldspiraal gaat weer even draaien.
En de duivel brulde van vreugde.
Mensen zijn zo makkelijk tegen elkaar op te zetten...
Conclusie: Trump wordt binnen een half jaar al node gemist.
Laat dat raket er maar vanaf. De rotjes uit de Aldi-aanbieding richten meer schade aan.
@Toverkol | 11-05-21 | 00:29:
beschietingen zijn niet normaal
Vivaldi - Storm
youtu.be/UYW7mrY8Dg0
10 mei 2021, 21.31 uur · Aangepast 25 minuten geleden · Door AT5/ NH Amsterdam
Kind gewond bij schietpartij metrostation in Amsterdam. Via Burgernet wordt opgeroepen om uit te kijken naar twee getinte mannen van rond de 25 jaar met kort haar. Een van hen heeft neongele mouwen aan en de ander een jack met wit, donkerblauw en rood.
Een jack met wit blauw en rood? Dat is natuurlijk weer een guur rechtse Hollander, altijd dezelfde!
Waarom kunnen mensen niet een beetje normaal doen. Is dat nou echt zoveel gevraagd?
Was vast geen onschuldig kindje maar een 17 jarige Wannabee crimineel.
Goed raak schieten blijft lastig voor amateurs.
In de Bijlmer schieten ze bijna altijd niet goed raak.
Ah heerlijk, er is weer ruim 1700 kg CO2 de atmosfeer ingejaagd door Arnon Grünberg. Even heen en weer vliegen vanuit New York naar Hilversum om iets te vertellen over een prijs. Prima hoor, maar als je zo moreel verheven bent, doe dat dan met een videoverbinding.
Uitgerekend met een tool van Milieudefensie, dus het is waar. Dit tripje staat qua uitstoot net iets hoger dan wat een gemiddeld gezin in Nederland in een jaar uitstoot met vlees eten.
Dat stoort mij dus ook aan iemand als Bono.
Dikke babbels hebben, maar hij doet dat waarvan hij met zijn opgeheven vingertje ons verteld dat we het niet mogen doen.
En dan te bedenken dat ik nog naar een concert van U2 ben geweest. Natuurlijk veel te duur betaald en slecht geluid.
Ja en het is natuurlijk 'vertelt'
Soms krijgt die autocorrectie een eigen leven
@Roos | 10-05-21 | 23:19: Dolf Jansen - net zo één. Roept de luisteraars op niet te vliegen en zit zelf geregeld in Ierland of verderop om een marathon te lopen.
@Gewone_mevrouw | 10-05-21 | 23:34: ja maar hij zwemt er naar toe. Dus niet meteen oordeel klaar hebben.
"The woke Left seeks a top-down erasure of America, engineered by the likes of LeBron James from his $40 million estate talking revolution to Oprah at her $90 million castle, as Mark Zuckerberg throws in $500 million here, and his colleagues $400 million there, and as the top executives of Coke, Target, and Delta Airlines believe their $17 million-a-year salaries make them experts on the crimes of non-diversity, exclusion, and inequity. Anytime revolutionaries at the outset of their enterprises seek exemption from the consequences of their own ideology, we know their plans will end badly for everyone else."
Mooi dat je kan meekijken hoe de meeste mensen daar in Jeruzalem de anderhalve meter regel netjes in acht nemen.
Ja, het graan voor bier word duurbetaald bij Putin.
Het is net ruwe olie prijsmanipulatie met van oogst tot oogst maximum uitvoerquota en stijgende overheidsheffingen onder andere om de twee jaarlijkse militaire parades in mei en op 7 november te kunnen financieren.
Dus met uw brood en alcoholische versnaperingen steunt u de herdenkingen van Rusland.
Ps, ook Oekraïne steunt u.
*weeeeeee* "zag je dat!"
https://youtu.be/3e7QimN1lFw
Die vegetarische kroketten van de Lidl zijn best goed te eten.
Ik weet niet wat ze er in stoppen, maar je mist het draadjesvlees niet.
Uileballen. Dat zijn door vogels opgebraakte etensresten.
@Axolotl | 10-05-21 | 23:11:
Dus toch vlees? Ik ga maar eens een klacht indienen.
@Axolotl | 10-05-21 | 23:11:
is dat net zoiets als die kattenpoepkoffiebonen?
@kloopindeslootjijook | 10-05-21 | 23:14: Soortgelijk ja. Welkom in de circulaire economie. Alles wordt benut.
Kan nooit gezond zijn die rotzooi.
Gewoon een lekker stuk Iers ribstuk, zo’n 800 gram voor drie personen. Twee uur sudderen. Goeie aardappels in de airfryer en twee flessen wijn,
Prettig weekend.
Some 150 rockets were fired from the Gaza Strip throughout the day, the Israeli military said in a statement.
Air defense systems intercepted dozens of them, the military added.
bron: Haaretz
Duur grapje. Die Iron Dome pijltjes zijn nogal aan de prijs.
Het begon met 7 raketten alweer de 7, www.ad.nl/buitenland/israel-doodt-ham...
Zit er nog vlees in bitterballen dan?
De absolute top:
youtu.be/hW5O9smnS7E
Hep Kees geen gasstel?
Wel een slecht geheugen zeker, met al die foto's.
Prince, Tom Petty, Steve Winwood, Jeff Lynne and others -- "While My Guitar Gently Weeps"
youtu.be/6SFNW5F8K9Y
Blijft goed
Toen van Oef Wim K tegenkwam in het duurste Oostenrijkse skidorp en hij hem herinnerde aan zijn tijd op elitaire windbuilenschooltje Nijenrode wilde hij daar stante pede niets meer van weten voor het gezelschap dat hij bij zich had. En nu liegt die Rottenberg dat Wim K zo'n klasse geheugen had. Laat ons niet lachen.
Groot fan van Wim Kan.
Wim Kok was de laatste van wie ik had verwacht dat hij zijn afkomst en achterban zou verraden voor een plekje aan de tafel bij de populaire kids
Ja, lachen man.
Leaving On A Jet Plane
youtu.be/SneCkM0bJq0
Waarom proberen ze die vegetarische meuk toch nog steeds te maskeren met vleesnamen?
De vega-slager is niets meer dan een groenteboer met een grote mixer en potten chemische stoffen om de drillende massa nog iets van smaak en kleur te geven.
Van één en dezelfde massa smurrie 'maakt' hij hamburgers die niets met ham te maken hebben, schnitzels die zelfs varkens niet wegkrijgen, gehakt (die benaming komt nog het best in de buurt van wat er in het plastic bakje zit; gehakte uitgedroogde smurrie), en ga zo maar door.
Ondertussen kwam vanmiddag dit bericht tevoorschijn: eenvandaag.avrotros.nl/item/waarom-vl... Ofwel, minder vlees eten? Moet je vooral doen als je dat wil, maar ga nou geen vleesvervangers eten. Het zijn géén vervangers!
Ik had geen zin om dat allemaal te typen. Er zit amper voeding in 'vega'. Een zootje E- nummers. Je kan het inderdaad beter weglaten.
Wanneer je vega wilt koken, maak dan een lekker kaas gerecht zou ik zeggen.
Macaroni met kaassaus, een golden oldie.
Spinazie kaassoep.
Hartige taartjes met blauwe kaas en spinazie. (Ik ben dol op spinazie).
Dat is allemaal heerlijk.
Wilderst; kom er maar in.
Aldi Vega Wokreepjes 24% eiwit van de 100g. Dat is best aardig.
@Nuuk | 10-05-21 | 22:58: Ja, pfff nou, kaas kan dus écht niet bij veganisten.
Want er worden dieren voor gebruikt.
Gebakken vegaballetjes zljn met pindasaus echt lekker, bij een rijst- of noedelgerecht.
@letopuwzaak | 10-05-21 | 22:55: Wat is er mis met E-nummers? Er staan heel veel natuurlijke ingrediënten op de E-nummerlijst. Dat mensen denken "E-nummers, dus kunstmatig" is klinkklare onzin.
@kloopindeslootjijook | 10-05-21 | 23:11:
Rotzooi man. Daar komen al die transgenders vandaan tegenwoordig. Grote mannentieten van de soya.
Nee.
Een Airfryer. Jezus wat erg. Drink je ook Senseo?
Ho ho, je kunt te ver gaan!
Senseo, die naam alleen al.
Nou moet ik zeggen... ik bakte laatst weer frietjes met een friteuse... en dat smaakt dan behoorlijk vet.
@Papa Jones | 10-05-21 | 23:14: friet uit de friteuse kan bijna niet mislukken, maar er klopt meestal geen hout van de baktijd voor de airfryer.
Vet:
Kamakawiwo'ole
youtu.be/Z26BvHOD_sg
Maar goed dat ze hem niet voor een walvis aanzagen en hem terug in zee hebben gerold. Anders had hij nooit dat mooie liedje kunnen opnemen.
Dat kleine gitaartje van 'm tekent best slank af.
@keestelpro | 10-05-21 | 23:12:
Gitaartje ziet er een beetje ukulullig uit.
Wat een vreselijk land is dat Israel toch ook.
Laat elkaar lekker met rust en iedereen daar is van het gezeik af.
Leven en laten leven.
Zo lang als ik leef zie ik alleen maar ellende op TV over Palestina & Israël.
Kansloze samenleving daar met 2 geloven op 1 postzegel.
@keestelpro | 10-05-21 | 22:50:
Hetzelfde bij mij.
Ben nu 51 en sinds ik me het journaal herinner is het niets dan ellende daar.
@keestelpro | 10-05-21 | 22:50: daarom importeren wij er nu 500 per week. Wij gaan laten zien aan Israel dat het wel kan. Nederland is een gidsland!
@keestelpro | 10-05-21 | 22:50: iemand moet een keer finaal winnen daar anders houdt het nooit op.
Israël is geen vreselijk land. Er trekken veel mensen naar toe, ook veel Joden die het in Europa niet veilig meer vinden. De economie bloeit en het is een democratie.
Ze hebben een permanent probleem met de Palestijnen. Er zijn daar ruwweg drie gebieden: het eigenlijke Israël, de gedeeltelijk bezette Westoever en de Gazastrook waar geen Jood te bekennen is.
Als ik die drie gebieden vergelijk zie ik rust in Israël, af en toe een stevige rel op de Westoever en eens in de zeven jaar oorlog met de Gazastrook. Dat die Pallies in 70 jaar nou niet eens op constructievere ideeën kunnen komen dan met stenen gooien en raketten afvuren op bewoonde gebieden in Israël, dat is voor mij niet te bevatten. Geen enkel onrecht rechtvaardigt zoveel stompzinnigheid.
Daar kun je wel makkelijk Israël de schuld van geven, die reageren simpelweg agressief (terecht) op de zoveelste terreur van de muzelmannen. Vrijwel overal op de wereld waar die muzelmannen komen en een meerderheid hebben is het oorlog en/of terreur.
@JvanDeventer | 10-05-21 | 23:00: Hamas in Gaza en Fatah op de Westoever helpt ook niet echt. Abbas weigert verkiezingen uit te schrijven (z'n termijn zat er al ruim een jaar voor Rutte 1 op)
@hisxxx | 10-05-21 | 23:04:
Je kunt ook geen huizen annexeren van de Palestijnen.
Dan weet je zeker dat de pleuris weer niet uitbreekt.
Gelukkig staat Israël op de lijst van “veilige” landen om weer op vakantie heen te gaan. Corona veilig dat dan weer wel.
@Kattie | 10-05-21 | 23:19:
Een vriend van me woont 10 km onder Tel Aviv en wil graag dat ik een keer langskom.
Ik heb er op deze manier weinig behoefte aan.
@jaja | 10-05-21 | 23:23: Diepe schuilkelder dan! Zonder gekheid, wel doen en pik dan Jeruzalem mee, geef desnoods wat geld uit aan een goede gids. Een paar jaar geleden heb ik dat gedaan en vond het erg indrukwekkend.
@jaja | 10-05-21 | 23:12:
Hier in Nederland worden dagelijks Nederlandse huizen geannexeerd door "vluchtelingen" of "statushouders" of hoe je ze ook wilt noemen. Gek genoeg heeft mij dat nog nooit op het idee gebracht om wie dan ook met stenen of raketten te bekogelen.
@JvanDeventer | 10-05-21 | 23:47:
Er worden hier mensen hun huis uit gezet voor asielzoekers?
Is nieuw voor mij...
@jaja | 10-05-21 | 23:51:
In feite komen die mensen hun huis niet in vanwege de asieleisers. Maar u mist mijn punt. Zelfs al zou dat zo zijn, dan liep ik naar de rechter, de politie en de media. Het zou niet bij me opkomen om u een steen naar uw hoofd te slingeren en de politie hoeft ook geen stenen te koppen.
@jaja | 10-05-21 | 23:51: Ik heb het helaas zien gebeuren ja...
Rottenberg smaakt nog erger dan een lauwe kroket.
Kim Wilde & Nena - Anyplace Anywhere Anytime (zogenaamd HQ)
▶ www.youtube.com/watch?v=qV8GlBbwudc&a...
Kim Wilde & Nena - Anyplace Anywhere Anytime (Echt HQ want remastered door mij)
▶ www.youtube.com/watch?v=9Ceh5z7RspE&a...
Oh na de premiere klinkt de opname al weer helemaal dof. Youtube Sucks!
Luciano Pavarotti, Sting - Franck: Panis Angelicus (Live)
youtu.be/Mbi1gxQDBK0
Ook al vind ik Sting een Bono.
Lang geleden speelde hij de hoofdrol in de film 'brimstone & treacle'. Als een enorme smeerlap. Hij is wel braaf geworden later.
@wijsvinger | 10-05-21 | 22:57:
Eerst dat gezwatel over zielsverbindende, tantrische sex met zijn vrouw, en dan vervolgens op tournee alle bordelen afschuimen. Daarnaast nog dat geleur met die schotel-indiaan. Niet te doen.
El Aqsa moskee staat in brand.
Gooi er snel nog een moskee op voordat ie uitgaat!
Oh, het is de boom ervoor, in Nederland is dat een aanslag.
En dan die kerels die ook lekker meegaan met dat wijven 'minder vlees eten' gezeik. "Ja, maar dit vega lapje is ook echt best lekker hoor," man man.
De macht van linkse tv, genoeg blijven herhalen en iedereen begint het normaal te vinden. www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/... rest van europa vreet nog gewoon varkens en koeien
Ik begin er niet meer aan, het is allemaal even goor.
@Papa Jones | 10-05-21 | 22:50:
Nou, nou, er zijn wel lekkere vega gerechten hoor. Vanavond nog genuttigd. Het gerecht heet “biertje”, moet je echt een keer proberen. Heerlijk met een plakje leverworst er bij.
@Nuuk | 10-05-21 | 22:55: Oh dat kén ik, dat is een prima vleesvervanger!
Vleesvervangers zijn mega goor. En welke zelf respecterende man houdt er nou niet van om een groot stuk vlees op de bbq te gooien? Wat je zegt, beetje wijvengedrag om zo'n uitgemergelde bakkes te krijgen van zo'n vega lifestyle. Genieten is winnen. Vega linkse klimaatdrammer zijn is verliezen.
Ziet er reuze gazazellig uit.
Israël slaat terecht terug maar is iedere keer nog steeds wel zo netjes om eerst een roof knock te doen , even later volgen de echte bommen.
Tussenstand Israël - Palestina = 20-0
Ze zijn wel hard bezig hun krediet te verspelen met die achterlijke huisuitzettingen en die lachende crowd erom heen. Wat een volk.
@BobDobalina | 10-05-21 | 22:40: U heeft het over de terroristen van Hamas , (wat een volk?)
@Zwizalletju | 10-05-21 | 22:44: over die achterlijke fundamentalistische joden
@BobDobalina | 10-05-21 | 23:18:
Helemaal eens met je.
Moet je op Netflix maar eens de docu bekijken over Chassidische Joden in de Bronx.
Die zijn even erg als extreme Moslims.
@jaja | 10-05-21 | 23:41: geven ook zoveel problemen in de rest van de wereld?
@jaja | 10-05-21 | 23:41: Nee hoor. Die laten je gewoon met rust.
Ik heb afgelopen jaar 0 vega-snacks gegeten.
Ik streef ernaar om dat voor komend jaar met ten minste 25% te vermeerderen.
Wat voor soort mosterd zit daarbij?
Voor na de maaltijd.
Er worden ook aanvallen op Tel Aviv verwacht.
Ik ben nog nooit de eerste in het café geweest, behalve die ene keer dat ik door het raam klom:-)
@letopuwzaak | 10-05-21 | 22:38:
Pak je moment, Louz! Het moet voor Kees tenslotte ook een beetje uitdagend blijven.
@MickeyGouda | 10-05-21 | 22:42:
Die is in geen velden of wegen te bekennen!
@letopuwzaak | 10-05-21 | 22:38:
Iemand moet de eerste zijn, en dan binnen de deur van het haakje halen zodat de meute naar binnen kan. Dank Louz.
@letopuwzaak | 10-05-21 | 22:48:
Nou nou niet zo overdrijven. Ik was even in de kelder van het café een nieuw biervat aansluiten. *proost dames* (en heren uiteraard)
Graag gedaan!:-)
@keestelpro | 10-05-21 | 22:58:
Ah, ik hoorde al vreemde geluiden, dat was jij. Proost!
REAGEER OOK