Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U heeft meer vertrouwen in de politiek

Ja, echt! 

Gejojo met coronamaatregelen, de extreem pijnlijke kindertoeslagenaffaire, de Rutte-doctrine, de avondklok die als eerste zou verdwijnen, "positie Omtzigt, functie elders", schoonmoederknuffelende Grapperhaus, Hugo's vaccinatiefiasco, een aanhoudend tekort op de woningmarkt, de middelvinger voor de horeca, de verstikkende stikstofchaos, de dividendbelasting, anonieme karaktermoorden, alles wat met ICT en de overheid te maken heeft, bevend Groningen, Lelystad Airport, het JSF-project, Mark Rutte überhaupt, het wachtgeld van Isabelle Diks, Unilever naar Londen, die verdomde 1.000 euro, constante asielinstroom, miljarden naar Zuid-Europa, dat verdomde inlegvelletje, nog meer miljarden naar Zuid-Europa en natuurlijk het laffe wegrennen bij de stemming over de zorgbonus. En toch groeit het vertrouwen van Nederlanders in de politiek "van 39,2 in 2019 naar 52,4 procent een jaar later". Dit land verdient zichzelf.

Reaguursels

Inloggen

De bevolking is diepgelovig. Wie had dat nou nog gedacht.

Arachne | 29-03-21 | 21:53

En weer rekent een van de staatsruif afhankelijk bureau in het voordeel van de regenten.

vladimirows | 29-03-21 | 20:01

Duidelijk waar de echte wappies zitten.

MikeTheBull | 29-03-21 | 19:13

Ongelooflijk. Alsof heel NL zegt; "lekker, een broodje poep".
Toch klopt het, want de verkiezingsuitslag schreeuwde ook "doe er nog maar een".

Kennelijk volgen de meeste mensen het nieuws niet echt. En in alle drukte rond gezin, werk, familie, coronagezeik, etc wordt veel nieuws ook weer heel snel vergeten. Als je morgen in een volle zaal "Grapperhaus" roept zullen maar weinig mensen direct de link leggen met;
- zware boetes + strafblad voor "asocialen" die corona-regels overtreden;
- zelf alle corona-regels overtreden;
- na betrapt te zijn, snel boetes verlagen en strafblad seponeren.

Was de omhoog gevallen, nooit verkozen Grapperhaus trouwens niet die jurist die PVV-ers een beroepsverbod wilde opleggen?
Maar die wèl alle isis-oorlogsmisdadigers op wilde halen, om daarmee "in gesprek te gaan"? Over een baan wellicht, als ze daar zin in hebben?

En dat stuk DDR-nostalgie werd dus vanuit het niets op het ministerie van Justitie en Veiligheid gezet. Of was het Veiligheid en Justitie? Gelukkig was Grapperhaus wèl doortastend genoeg om een volstrekt overbodige naamsverandering niet veel meer dan 2 miljoen euro te laten kosten.

Toch zijn Nederlanders ook weer niet zo dom als de NPO ze houdt.
Veel hangt af van de vraagstelling. Stel dat die enquête was begonnen met 50 vragen over alle door @Struikrover genoemde wanprestaties, faalprojecten en schendingen van de rechtsstaat door Rutte en trawanten.
Dan had die enquête er echt heel anders uit gezien.
Met een neutrale NPO had de verkiezingsuitslag er trouwens ook heel anders uit gezien.

Dandruff | 29-03-21 | 18:10 | 1

Vindt u de Haagse maatregelen
Geweldig
Briljant
Hemels
Waanzinnig goed

Uitkomst enquete: NL is tevreden.

In oplopende volgorde: Leugens, Smoesjes, Statistiek.
Met de juiste vraagstelling is alles naar het gewenste resultaat om te buigen.

klimgek | 29-03-21 | 22:11

Vetrouwen in politiek? Was het maar politiek.
rutte voert een (omvormings)beleid uit wat een buitenlandse organisatie hem voorschotelt. De burger heeft geen enkele inspraak in het beleid die hij uit kotst. De leugenaar buigt voor niets en niemand.

jitro | 29-03-21 | 17:42

Wat kost die Rutte doctrine netto per jaar? Zou toch op z'n minst break-even moeten zijn

sgaapje | 29-03-21 | 17:26

Jazeker!! Na Ollongren heb ik véél meer vertrouwen un de politiek gekregen.

NorthStar | 29-03-21 | 17:19

Is die peiling gehouden onder 65+ op de Bahamas of zo?

Sfeerbeheer | 29-03-21 | 15:47

NL is verloren. De bevolking wil zichzelf opheffen, in grote meerderheid. Het zij zo. De cultuur marxisten hebben gewonnen. Ik vertrek binnenkort maar definitief.

Poekieman | 29-03-21 | 15:30

Werd dit bericht voorgelezen door een Noord Koreaans sprekende nieuwslezeres die met overslaande stem deze glorieuze uitslag heeft medegedeeld?
Ik zie toch echt steeds meer mensen koffie gaan drinken op het museumplein, picknicken op grasmatjes voor de horeca en andere protestbijeenkomsten bijwonen. 300 man die een stille omloop doen voor Omtzigt, 500 man die toch gewoon naar de kerk gaan en opdringerige journalisten mishandelen.

Hoezo vertrouwen in de overheid? Hoe zijn die vragen gesteld? Welke aannames hebben ze in hemelsnaam gedaan? Welke kromme drogredenering of gerrymandering hebben ze hier gebruikt om de juiste antwoorden te krijgen voor hun beoogde uitkomst?

Johanvb | 29-03-21 | 15:28

Verschil tussen WOZ-waarde en Hypotheekschuld in box 3.
Daarover vermogensbelasting, enig idee wat dat voor u betekend?
Ik haat ze. Ik haat ze. Ik haat ze zoveel.

bigstone | 29-03-21 | 15:05 | 2

Dat houdt in dat ze eigen woning forfait nu zwaarder maken? Want dit doen ze al jaren..

Epistulae_Morales | 29-03-21 | 15:22

@Epistulae_Morales | 29-03-21 | 15:22: inderdaad. Al jaren. Inmiddels is het eigen huis op de aangifte inkomstenbelasting een bijtelpost geworden. Als je huurwaardeforfait HOGER is dan je betaalde & aftrekbare hypotheekrente, dan betaal je dus IB om in je eigen huis te wonen. Vanzelfsprekend naast de gemeentelijke belasting die eveneens gebaseerd is op de WOZ-waarde.

theo-is-dood | 29-03-21 | 15:30

Hoogmoed komt voor de val!

Accident_Prone | 29-03-21 | 14:45

Lubach heeft de kwestie Omtzigt ook even behandeld:

Kaag blijft ver buiten schot. En Omtzigt zelf is eigenlijk een idiote factchecker waar je helemaal gek van wordt.

Francieux | 29-03-21 | 14:40 | 1

Lubach is een kneus en speelpop van de NOS.

Sensemilla | 29-03-21 | 14:58

Ons vertrouwen in de politiek stijgt met de dag. We hebben er allemaal alle vertrouwen in dat de politiek een passende functie voor Omtzigt weet te vinden. Ja toch?

MAD1950 | 29-03-21 | 14:31

De nieuwslezeres zei dus niet alleen dat het volk meer vertrouwen had in de regering ,maar ook .... en nou komt het ....'of dit lag aan de coronacrisis kon het CBS niet zeggen'... Ik lieg het niet .....

Koning BongoBongo | 29-03-21 | 14:21

Het zal allemaal wel. Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven. Zo weet Rutte al jaren een fors deel van het electoraat voor zich te winnen. En dat vertrouwen? Onzekere tijden. Dan zijn mensen zoekende naar zoveel mogelijk stabiliteit. Zelfs als die stabiliteit betekent dat je voortdurend wordt belazerd.

jochum1980 | 29-03-21 | 14:13 | 3

Die duizend Euro heeft elke Nederlander overigens allang ontvangen .. Maar dan omgekeerd: In de vorm van toegenomen belastingen, boetes, inlegvelletjes, belastingen bestemt voor bananen republieken in het zuiden, etc. etc.

Nederlandop1 | 29-03-21 | 14:16

@Nederlandop1 | 29-03-21 | 14:16: Onze duizend euro's zijn via de EU bij buitenlandse werknemers terecht gekomen om daar de economie te boosten. Groetjes van de multinationals.

Koning BongoBongo | 29-03-21 | 14:23

@Nederlandop1 | 29-03-21 | 14:16: De VVD heeft heel stiekem de inkomstenbelasting verhoogd door aan de arbeidskorting te gaan knagen. Waar de middengroepen de dupe van zijn. De VVD als kampioen nivellering!

theo-is-dood | 29-03-21 | 15:47

Vertrouwen verder omhoog onder nul of is het verder omlaag?

revolte | 29-03-21 | 14:09 | 1

Als het vertrouwen NUL is, kan makkelijk beweerd worden dat het vertrouwen 100 keer beter is geworden. Strikt genomen liegt men niet hier.

klimgek | 29-03-21 | 22:14

Mij is niets gevraagd en ik durf te wedden dat geen enkele reaguurder, je vrienden en familie wat gevraagd is.
Zo ja, meldt je dan maar in de panelen met bewijs.
Dit soort cijfers slaan mijns inziens nergens op.

Dirk III | 29-03-21 | 14:08 | 1

In Rusland is men heel blij met Putin. In Turkije, met Erdogan. In Iran, met de ayatollah. Kritiek is er niet mogelijk.

Heeft dit onderzoek, openbare bronnen beschikbaar ?

Nederlandop1 | 29-03-21 | 14:14

Heeft Rutte wellicht de baas van het CBS gedreigd met een "positie elders"?

Schmalz | 29-03-21 | 14:03

als je halve en hele idioten aan de macht stemt, dan moet je hele en halve idiote maatregelen verwachten

wlodek | 29-03-21 | 14:01

Ik zag dit vanmorgen bij het RTL 4 journaal. Je moet als nieuwslezeres maar je lach zien te houden...

Koning BongoBongo | 29-03-21 | 14:00 | 2

Ben benieuwd wat de vraagstelling was . Iemand ?

Koning BongoBongo | 29-03-21 | 14:00

De meeste nieuwslezeressen komen uit de verstrooiingsindustrie (actrices en zo). Die zeggen alles voor het juiste bedrag.

Arachne | 29-03-21 | 21:51

Wij van WC-Eend.

Gaat het niet dan? | 29-03-21 | 13:55 | 4

@ger1306 | 29-03-21 | 14:02: die ton gaat nergens over. Dat betekent alleen maar dat je kinderen nooit meer een huis kunnen kopen.

theo-is-dood | 29-03-21 | 17:48
▼ 1 antwoord verborgen

"Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS".
Opgericht door het Ministerie van Economische Zaken en betaald uit de Rijksbegroting. Oftewel: staatspropaganda.

pollens | 29-03-21 | 13:48

"Voor dit onderzoek zijn 7 836 mensen ondervraagd."
Eerlijkheid gebiedt: ik heb voor dit 'bevolkingsonderzoek' tot drie keer toe een uitnodiging mogen ontvangen.

Echter, zal ik nooit meedoen aan dergelijke polls van de overheid.... omdat ik de overheid tot in de diepste vezel van mijn lichaam wantrouw.

Gek hè, dat de resultaten altijd in het voordeel zijn van de overheid?!

Mensdier | 29-03-21 | 13:31 | 2

Wat was de vraagstelling ? "Is er misschien een minieme kans dat de regering wel eens ooit iets goed doet of zoiets" ?

Koning BongoBongo | 29-03-21 | 14:09

@Koning BongoBongo | 29-03-21 | 14:09: Jawel, lastenverzwaringen, het afschaffen van burgerrechten, benoemingen van politieke vriendjes, het geheim houden van allerlei louche zaken. Dat soort zaken lukt de politiek over het algemeen heel goed, hoor.

Spie | 29-03-21 | 16:20

Iets met spijkers en laag water. Appie wil die dingen al ver voor Pasen verkopen en mensen doen dat minder snel als er "paasstol" op staat. Gewoon commercieel dus. G.oogle voor de aardigheid eens Pasen en albert heijn. Of zet gewoon je tv aan en kijk naar de paascommercial. Pasen, pasen en nog eens pasen bij de appie.

Hunter S. Thompson | 29-03-21 | 13:31 | 1

Het zit je wel dwars he?
Verkeerde topic.

MooseNL | 29-03-21 | 13:59

Lees net dat de directeur van Pfizer graag bij het OMT wil deelnemen. Da's lachen: medicatiegebruik is nummer 3 doodsoorzaak in Europa.
Eens vragen of Dela ook nog een directeur wil sturen om diens inkomsten zeker te stellen?
hahaha... het circus wordt nog groter dan we dachten.

nobodiesunmighty | 29-03-21 | 13:21 | 2

Laten we het OMT dan maar OMG noemen (al heb ik een pesthekel aan dat ge OMG ). Daar is het nu wel eens van toepassing.

DeAapUitDeMouw | 29-03-21 | 13:25

O.M.D. On Metelijk Dom ?

Henkie | 29-03-21 | 13:44

Voor het overgrote deel van de bevolking gaat het prima, dat is wat uiteindelijk telt.

guile | 29-03-21 | 13:20 | 3

Werkt u bij het CBS?

DeAapUitDeMouw | 29-03-21 | 13:24

Keukentrapjes zijn pas echt gevaarlijk statistisch gezien.

Rohin | 29-03-21 | 13:39

Maar waarom is het vertrouwen gestegen ?

Koning BongoBongo | 29-03-21 | 14:19

Gaslighting

haddem | 29-03-21 | 13:19 | 1

Alweer....

Koning BongoBongo | 29-03-21 | 14:01

Politiek zonder leugens is als voetballen zonder bal.

Rest In Privacy | 29-03-21 | 13:19

Wij van WC-eend... (een reaguurder hieronder zij het ook al...)... even steentje in het water gooien, beetje de heisa over laten gaan en dan later naar dat steentje refereren als zijnde "DE waarheid". Terwijl het bullshit is. Alles. Bovendien, wat is dat "vertrouwen in DE politiek"? Leg dat eens uit? Een motie van geschiktheid? Eerlijkheid? Vertegenwoordiging? Of vertrouwen mensen erop dat de politiek het gewoon keer op keer & consistent zo blijft verprutsen? Kun je "vertrouwen in de politiek" vertalen naar het vertrouwen in één politicus? In een Premier? In een bepaalde situatie? Of heet het dan "geen notulen maken, met de kennis van nu, etc"? Één grote wassen neus dus.

Gladiator Fap | 29-03-21 | 13:18

Mij is nooit wat gevraagd.

VanBukkem | 29-03-21 | 13:18 | 2

Hierbij dan: heeft u momenteel meer of minder vertrouwen in de politiek sinds 2019?

DeAapUitDeMouw | 29-03-21 | 13:21

@DeAapUitDeMouw
Minder! Minder! Minder!

VanBukkem | 29-03-21 | 13:27

Meer Orwelliaans dan dit zal het vast nog wel worden.

grrrommm | 29-03-21 | 13:11 | 1

Denk dat het nog veel erger gaat worden.

Mr.Crowley | 29-03-21 | 13:13

Waar is boer Koekoek gebleven?

HenkyPanky | 29-03-21 | 13:10 | 1

Die is het vertrouwen aan het zoeken.

Gravin v Kippenbouth | 29-03-21 | 13:41

Ik vertrouw erop dat de burger weer genaaid wordt. En ik vermoed velen met mij. Dat zal wel de verklaring zijn van deze cijfers.

Pierke Smulders | 29-03-21 | 13:10

Ah, het CBS. Die club die vooraf altijd naar de gewenste uitkomst toeschrijft en driekwart jaar later met correcties en aanpassingen komt, als het kwaad al is geschied.

Graaisnaaiert | 29-03-21 | 13:06

Tja.
Er zijn ook mensen die op Rutte of Kaag stemmen omdat ze het zo leuk deden in het debat op de NPO. Dat zijn dezelfde mensen die vinden dat Rutte het zo goed doet op de persco's. Of in zijn aanpak van de affaire. Wat een leider heh?
Als dat het totaal van je wereldbeeld is, dan kan ik me wel voorstellen dat je tegen het CBS zegt dat je vol vertrouwen bent.

Die mensen hebben dus ook geen enkel recht van spreken de komende jaren, wanneer ze ontevreden zijn over de regering van ons land. Had je je maar in moeten lezen voordat je bij het kruisje tekende.

Rest In Privacy | 29-03-21 | 13:05 | 4

@Leipniz | 29-03-21 | 13:27:
Genau, prima samenvatting. Leest als een coronabingo bullshit kaart. Daar had je het afgelopen jaar veel tupperware prijzen mee kunnen winnen.

Basil Fawlty | 29-03-21 | 14:15
▼ 1 antwoord verborgen

Ben benieuwd hoeveel vertrouwen er nog is als je huis naar box 3 gaat en er 1,8 procent vermogensbelasting op geheven gaat worden.

Mr.Crowley | 29-03-21 | 13:04 | 2

Dat zal bezuinigd gaan worden op onderhoud zoals in ieder land met marxistisch/communistisch regime. Het land zal er niet fraaier op worden.

revolte | 29-03-21 | 14:17

Dat betekent dat je in 55 jaar de waarde van je pand aan de overheid hebt afgedragen.

theo-is-dood | 29-03-21 | 17:51

Dus nu heeft ongeveer de helft van de Nederlanders vertrouwen in de politiek.
In plaats van 40%.
Mooi man.

En wat valt er dan te vieren?

kloopindeslootjijook | 29-03-21 | 13:01

De NPO zal deze, veel te onthullende, lezing van Pieter Omtzigt nooit laten zien want daarmee zou hij nog veel meer opblazen dan alleen het kabinet: www.youtube.com/watch?v=koR62kHpJ3g

Het gaat nog veel en veel verder dan de Rutte doctrine.

gekwetst | 29-03-21 | 12:58 | 2

Lastige mensen moeten weggewerkt worden. Ook al hebben ze 100x gelijk.

Belangen van enkelen met genoeg controle binnen de organisatie gaan voor die van de gehele organisatie of waar het überhaupt voor bestaat.

Desnoods worden er andere mensenlevens voor opgeofferd door fraude-stempeltjes in systemen, banenverlies en huisuitzetting. Alles voor een succesvolle carrière. Mooi hoor.

kloopindeslootjijook | 29-03-21 | 13:12

Dit staat gelukkig allemaal wel te lezen in zijn nieuwe boek.

CupDCake | 29-03-21 | 13:18

Wat verwacht u van het CBS?
Dat is de overheid.
En de hand die voedt bijt men niet.

"Sinds 1 januari 2004 is het CBS een zelfstandig bestuursorgaan (ZBO). Het CBS voert als ZBO overheidstaken uit, maar valt het niet direct onder het gezag van een ministerie. Politiek verantwoordelijk voor wetgeving, budget en de voorwaarden is de minister van Economische Zaken. De kosten van CBS worden betaald uit de rijksbegroting via het ministerie van EZK en door inkomsten voor aanvullende statistische diensten voor andere (overheids)organisaties.'

Endoxa | 29-03-21 | 12:58

Ik vraag me af hoeveel mensen van die acht zetels van fvd op baudets Twitter kijken. Die moeten toch alle vertrouwen kwijt zijn in hem? Die man typt steeds gekkere tweets met clown emoticons.

Middensteun | 29-03-21 | 12:54 | 2

Dat kan bést zijn - maar voorlopig zit dat blauwe pluche bést lekker...

bisbisbis | 29-03-21 | 13:00

Clowntje Clusterfuck' is eenvoudiger met emoticon te duiden dan voluit met 'huGo de Jonge'.

revolte | 29-03-21 | 17:37

Ik heb nog nooit in mijn leven minder vertrouwen gehad in de politiek dan nu en mijn vertrouwen in het CBS, of welke overheidsinstelling dan ook, is ook rap aan het dalen.

Blauwpetje | 29-03-21 | 12:53

"van 39,2 in 2019 naar 52,4 procent" in 2020.

Dit is zo'n vage uitspraak dat je er niets mee kan.

Hoe gaat het met het vertrouwen in de politiek als het gaat om de zorg? Dat de testen vertraging hebben opgelopen door de versnippering van organisatie, veroorzaakt met name door de VVD.

Rutte het heeft over liefdevolle zorg en tegelijk de boel kapot saneert.

Hoe gaat het met het vertrouwen in de politiek als het gaat om de betrokkenheid bij acties van de EU (geld naar Italië)

Hoe gaat het met het vertrouwen in de politiek als het gaat om rare dingen als enorme subsidies voor groene energieopwekking als er tegelijk vergunningen voor enorme grootverbruikers bijkomen in de vorm van datacenters, door de overheid, die dat maar gewoon laat gebeuren?

Dat in Groningen de boel maar blijft slepen. Nog steeds.

Dat men jaren alarmsignalen en ellende van burgers heeft genegeerd en als er dan eindelijk via een meldpunt een Leyten en Omtzigt aan het werk gaan, er zelfs een kabinet door valt.

Het mag wel iets specifieker. Of zijn die detail-vragen zorgvuldig vermeden.

kloopindeslootjijook | 29-03-21 | 12:52 | 2

Gevallen kabinet? Eventjes in de dug-out om kort erna weer op dezelfde posities terug te komen.
Smaakmakerij, deze cijfers. Jammer en onbegrijpelijk dat het gros van de mensen nog steeds lijdt aan een infotekort. Of incomplete of gesausde info.

NiCeY | 29-03-21 | 12:58

@NiCeY | 29-03-21 | 12:58:
"Eventjes in de dug-out"
Alleen een Wiebes is vertrokken.
Verder vonden ze het wel best.
Een klap in het gezicht van de getroffen ouders ook.

kloopindeslootjijook | 29-03-21 | 13:05

Negatieve reactie wordt verwijderd en twijfelaars gewoon omgezet in positieve reacties. Is het nieuwe normaal anders geen subsidies. Je krijg wat je kiest. Begin pas te lachen als bezuinigen na corona komen kijken of ze ook zo geliefd zijn onze regering

Limburgse-Harry | 29-03-21 | 12:51

CBS = Cijfers Bestel Service, u vraagt wij produceren de statistieken.

Roze_bril_drager | 29-03-21 | 12:47 | 1

Je hebt de waarheid, de leugens en de statistieken. Propaganda instellingen zoals CBS beginnen met de gewenste uitkomst en rommelen daar een rekenmodel aan vast. Dit doet RIVM ook.

revolte | 29-03-21 | 17:42

Ik lach mijn ballen uit mijn broek als al die Rutte stemmers straks het afbetaalde deel van hun koophuis bij het eigen vermogen moeten optellen.

BigShow | 29-03-21 | 12:45 | 1

Mag ik dan als voorbehoud introduceren: "Ik heb niet op Rutte gestemd" dus niet jatten uit mij eigen vermogen?

DatInternetDingetje | 29-03-21 | 12:50

De kartelslaven van het CBS hebben weer een YabYum feestje in het vooruitzicht gekregen door zo’n foprapportje op te stellen. Mark gaat zelf niet mee want die houdt niet van hoeren.

De Pilsvogel | 29-03-21 | 12:42

Meer vertrouwen? Minder kritische berichtgeving vanuit de staatshoeren van de NPO, de Unilever-slaafjes van RTL, en de Brusselse buklaven van DPG&Mediahuis. zullen ze bedoelen.
De schapen vreten de propaganda op als ware het manna uit de hemel.

Abject | 29-03-21 | 12:40

De meeste Nederlanders ondernemen pas actie als ze echt in de knip worden geraakt, aan de uitkering trekkende deplorables word niets gevraagd en die komen voor verkiezingen ook hun nest niet uit .Komend jaar als de crisis goed duidelijk is kan alles weer anders zijn .

Castor12 | 29-03-21 | 12:40 | 3

Volgens mij krijgen de ondernemers nu veruit de meeste uitkeringen......

Blonde Nel | 29-03-21 | 12:42

@Blonde Nel | 29-03-21 | 12:42:
Er zitten een aantal tussen, voornamelijk grootbedrijf, die er totaal geen recht op hebben.

Dat gezegd hebbende; de andere optie is dat het hele zwikkie failliet gaat, en dat alle medewerkers uitkering aan zullen vragen.
Linksom, rechtsom; kies maar.

Rest In Privacy | 29-03-21 | 13:07

@Blonde Nel | 29-03-21 | 12:42:
Die ze links of rechtsom weer terug moeten betalen en dat is bij de klassieke uitkeringstrekker niet het geval.

Basil Fawlty | 29-03-21 | 13:37

"Een forse stijging geldt voor het vertrouwen in de Tweede Kamer, dat toenam van 39,2 in 2019 naar 52,4 procent een jaar later." (CBS)

Valt me een beetje tegen van het CBS. Ik had graag nog één of twee cijfers meer achter de komma gezien. /sarc

J.P.Drapeau | 29-03-21 | 12:37 | 1

Het is 92,4% maar dat durven ze nog niet te zeggen. Holland het Noord Korea aan de Noordzee.....

Blonde Nel | 29-03-21 | 12:43

Thans zie ik vaak opmerkingen van: hoe komt CBS daarbij, hoe komt het CBS hierbij, aan mij wordt niets gevraagd et cetera.

Nu is het natuurlijk zo dat het CBS moeilijk de opinie van ieder Nederlander kan navragen, 17 miljoen inwoners, dat is ondoenlijk. Daarom nemen ze een op statistische calculaties gebaseerde steekproef, waarmee iets gezegd kan worden over het geheel. Thans ben ik onderdeel van die steekproef, waarin ik als zwaarste factor meeweeg. Dit omdat ik ontdekt ben (gecontacteerd via de redactie na het lezen veler mijner tegels) als iemand met een zeer objectieve visie.

In casu, de overheid laat zeker steken vallen, maar puntje bij paaltje schippert het toch ons een wereldwijde pandemie door, waarin jan en alleman evengoed hun portie brood op tafel heeft staan. Dag in dag uit toch nog genoeg centen hebben om de pakketbezorgers af en aan te komen laten aanrukken. Het merendeel is eigenlijk nog best wel dik tevreden (zie ook verkiezingsuitslag), en u had het veel slechter kunnen treffen.

Van Urk | 29-03-21 | 12:35 | 1

Het CBS is een door de staat gefinancierde organisatie tijdens de Rutte oligarchie....

Blonde Nel | 29-03-21 | 12:46

Nee, er staat niet het vertrouwen in de politiek. Er staat in het CBS rapport, het vertrouwen in de Tweede Kamer. En dat is dankzij parlementariërs als Renske Leijten en Pieter Omtzigt die misstanden boven tafel halen.

Een forse stijging geldt voor het vertrouwen in de Tweede Kamer, dat toenam van 39,2 in 2019 naar 52,4 procent een jaar later.

seasicksteve | 29-03-21 | 12:35 | 1

Het is al heel wat dat het niet zwartgelakt is, en dat zonder WOB-verzoek...

serieusgenomen | 29-03-21 | 12:37

Zo is de zesjescultuur dankzij D66

stipjes | 29-03-21 | 12:33

Bijzonder stukkie statistiek. Ik kom uit een gematigd liberaal hockey-nest van saab rijdende Gant trui over de schouders dragende vvd-stemmers. En zelfs hier hoor ik gemor en gemopper over Rutte. Er wordt nog wel VVD gestemd, meestal uit gewoonte, maar de rek en sympathie is er inmiddels wel uit.

edelfigurant | 29-03-21 | 12:32 | 1

VVD stemmen uit gewoonte.
Die laat-maar-waaien-mentaliteit is werkelijk niet kapot te krijgen.
Maar ja, zorgeloos leventje he.

kloopindeslootjijook | 29-03-21 | 12:39

Ja, het vertrouwen dat ze de boel steeds maar weer opnieuw zullen verkloten.

Dan vind ik dat percentage nog aan de lage kant.

Jan Toeternuitje | 29-03-21 | 12:31

Dit land verdient zichzelf... yup Rutte en Kaag. Godbetert!

Zuma | 29-03-21 | 12:30

“Het bleek dat er zelfs demonstraties waren geweest om Big Brother te bedanken voor het verhogen van het chocoladerantsoen tot twintig gram per week. En pas gisteren was bekendgemaakt dat het rantsoen zou worden teruggebracht tot twintig gram per week. Was het mogelijk dat ze dat al na vierentwintig uur konden slikken? Ja, ze hebben het ingeslikt. ​"

kloopindeslootjijook | 29-03-21 | 12:29

Die 1 aprilgrappen worden steeds eerder strategisch gelekt.

Introughtheoutdoor | 29-03-21 | 12:27 | 1

Laten we het hopen, maar als het wel waar zou zijn (gezien het stemgedrag, als je die al moet geloven..) wordt het wel macabere humor, mijns inziens...

serieusgenomen | 29-03-21 | 12:34

Cijfers van het CBS. Tja. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.

isitsoornot | 29-03-21 | 12:25 | 2

Ook niet, VVD scoorde 34 zetels en zusterpartij 24. 4+ miljoen medelanders vinden het huidige beleid geweldig.

Graaf_van_Hogendorp | 29-03-21 | 12:27

Wat een fake onderzoek. Ik geloof er geen barst van, Allemaal VVD propaganda.

natit | 29-03-21 | 12:23

Wat zei den Uyl vroeger ook al weer over statistieken?

Koonkluk Huis | 29-03-21 | 12:23 | 2

Dat hij ze niet begreep.

Uw Verzekeringsadvis | 29-03-21 | 12:26

Dat je leugens hebt en statistieken, zoiets dacht ik.

grietmetgroenefiets | 29-03-21 | 14:07

Zeer benieuwd of en hoe Pieter Omtzigt de komende formatie gaat opblazen.

Eppo | 29-03-21 | 12:21 | 3

Het "kaltstellen" is al lang in kannen en kruiken....

serieusgenomen | 29-03-21 | 12:22

Niet. Of hij vertrekt of gaat weer voor spek en bonen de bankjes innemen. Met waarschijnlijk de nodige verboten waar hij zich mee mag bemoeien.

Graaf_van_Hogendorp | 29-03-21 | 12:25

@serieusgenomen | 29-03-21 | 12:22: Zeker weten. Hij zit nu overspannen thuis, maar hij komt nu niet meer terug in de kamer. They made him an offer he couldn't refuse
Zo gaan die dingen hir in NL

Eagle0511 | 29-03-21 | 12:26

Ze hebben mij niets gevraagd. Hoe slechter het gaat in het land, hoe beter de tevredenheidscijfers. Ongeloofwaardige overheidspropaganda. Erop gericht mensen die wel ontevreden zijn te laten denken dat zij enigen zijn: het zal wel aan mij liggen dan.

Rest In Privacy | 29-03-21 | 12:21 | 1

Mark Koster benoemde het terecht bij WNL vanochtend; er is een groep die pislink boos is. MBK. Horeca. Daar moet de politiek naar kijken.

Piet Karbiet | 29-03-21 | 12:30

Slechts 20% van de bevolking heeft voor de PVV/FvD/JA21 gestemd. Deze partijen zijn voornamelijk tegen het huidige beleid, dus slechts 20% van de bevolking vindt dat er iets moet veranderen in Nederland.

80% van de bevolking vindt het dus wel prima zo. Die hebben geen problemen met meer EU, meer asielzoekers, meer Islam en meer geld naar alles en iedereen behalve wij zelf. Die zijn tevreden met de verloedering die nu gaande is.

80% van de bevolking krijgt wat ze willen, maar toch zitten ze zo te klagen en te janken. Ik snap het niet.

koosroos | 29-03-21 | 12:20 | 8

Misschien verkiezen mensen partijen die ook nog voor iets zijn.

houdtstand | 29-03-21 | 12:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Het slechte nieuws is dat we een volk van makke schapen zijn dat pas in opstand komt als alles in de vernieling ligt, het goede nieuws is dat die grote crisis binnenkort uitbreekt

schoneslapert | 29-03-21 | 12:19 | 4

Inderdaad, ze gaan al een poosje vol op het orgel, de gang zit erin zeg maar. Het kan nooit meer lang duren....

serieusgenomen | 29-03-21 | 12:24

@Rennieflox | 29-03-21 | 12:24: zolang er iedere maand geld op de rekening gestort wordt en het voetbal doorgaat wel

nietoftochwel | 29-03-21 | 12:30

Iedereen weet dat zo'n vodje voor je mond niets uithaalt maar iedereen loopt er braaf mee. Nee ik verwacht niet dat de schaapjes wakker worden voordat ze op de slachtbank liggen.

revolte | 29-03-21 | 17:55
▼ 1 antwoord verborgen

Ingevuld door mensen die graag hun details delen. Ben benieuwd hoe men bij het CBS hier voor corrigeert.

Deflatiemonster | 29-03-21 | 12:19 | 2

Die graaien uit dezelfde pot (die van de belastingbetaler) als het (gevallen) kabinet, net als de media trouwens. Never bite the hand that feeds.....

serieusgenomen | 29-03-21 | 12:21

Krijg ook weleens van dat soort onderzoeken in de bus en dan nog 3 herinneringen en de optie om het digitaal in te vullen... nooit die behoefte gehad. Levert mij niks op en 't CBS verdraait die statistieken toch wel weer zo dat mijn input useless is.

ReyNemaattori | 29-03-21 | 12:58

Vandaag bij de WUZ van de Telegraaf ook een soortgelijke stelling, ben benieuwd naar de uitslag morgen.

Sinclair | 29-03-21 | 12:18

Daar is geen kunst aan. Je (Rutte) verzamelt alleen maar "ja"-knikkers om je heen zoals directe collega's, onderzoeksbureaus en de media en iedereen vertelt je altijd dat je het helemaal geweldig doet. Zeker als je zo nu en dan iets teruggeeft zoals geld, tijd, voordeeltjes en aandacht. Of de andere kant op zoals bang maken, dreigen en schelden.

Je gaat het allemaal vanzelf geloven.

Quib | 29-03-21 | 12:16 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Het CBS geeft zelf de verklaring:

"In een deel van het jaar was niet mogelijk om aan huis interviews af te nemen en kwam er dus alleen via internet en telefoon respons binnen. Om hiermee om te kunnen gaan is het weegmodel van de enquête sociale samenhang en welzijn aangepast voor het jaar 2020. Daarbij is gebruikgemaakt van tijdreeksmodellen om te kunnen corrigeren voor het wegvallen van een deel van de waarneming."

dihydrogenmonoxide | 29-03-21 | 12:16 | 1

Met wegvallen van een deel van de waarneming, moet je niet met zulke dingen komen.
Door het liegen & bedriegen van de firma Rutten en co, heb ik in het grootste deel van de politiek geen enkel vertrouwen meer.

bqbq | 29-03-21 | 12:20

De kop zou moeten zijn: U was in 2020 iets tevredener dan in 2019. Over 2021 zegt het onderzoek niets. De avondklok is pas in 2021 ingevoerd.

grietmetgroenefiets | 29-03-21 | 12:16

Het leven begint steeds meer op een telefoongesprek met mijn demente moeder te lijken.

Poesmobiel | 29-03-21 | 12:13 | 1

Mooi is het niet, dementie, maar de vergelijking is wel treffend!

vluchtelingallergie | 29-03-21 | 12:49

Tja. Raar hè. Maar wat als het nou eens gewoon klopt. Net als de verkiezingsuitslag. Het maakt geen fl****r uit of de mensenmassa vern**kt worden. Ze "voelen" zich er blijkbaar goed bij.
Dat is op zich ook wel weer slim gedaan.

strawdog | 29-03-21 | 12:12 | 2

De ironie dat je je stembiljet in een kliko moet gooien, ontgaat velen.

zeefert | 29-03-21 | 12:15

De meerderheid merkt nog niet dat Rutte de toekomst van Nederland verkloot heeft en gelooft zijn verkooppraatjes.

Rennieflox | 29-03-21 | 12:17

Nou is 52.4 procent dat wel vertrouwen heeft ook niet echt veel

Abu Bachouca | 29-03-21 | 12:12

Behalve die paar cynische blanke oude hetero mannen op deze site dan.

van Oeffelen | 29-03-21 | 12:11 | 6

Inderdaad en omdat ze hier elkaar de hele tijd zitten te bevestigen denken ze dat ze gelijk hebben en met veel zijn. Aan de andere kant als 52% wel vertrouwen heeft betekent dat, dat 48% dus geen vertrouwen heeft, bijna de helft van het electoraat en dus wel meer dan een paar cynische blanke oude hetero mannen.

Capt. Iglo | 29-03-21 | 12:21

Vriendelijk verzoek of van Oef dan een stap opzij zou willen doen. Je staat in mijn zonlicht.

All_yall | 29-03-21 | 12:22

Blijkbaar heb je het hier toch enorm naar je zin.

MoonBeebe | 29-03-21 | 13:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo lachte Rutte naar z'n vriendin ook en toen groeide z'n vertrouwen ook, maar ze is nu wel weg.

Watching the Wheels | 29-03-21 | 12:11 | 3

Mabel Wisse Smit?

KillerK | 29-03-21 | 12:22

Is het waar? Doet die het met een echte prinses...... het is me wat!

mameloe | 29-03-21 | 12:36

Het gaat toch ook hartstikke goed?
Het gaat pas fout als we het in onze portemonnee voelen. Dat is (nog) niet het geval, dus het gaat goed.

ratelaar | 29-03-21 | 12:11 | 1

Precies, vooral niet vooruit kijken, dat doet Rutte ook niet.

Rennieflox | 29-03-21 | 12:22

Je zou bijna denken dat die contrails-wappies nog gelijk hebben ook!
Wie nu nog in de overheid gelooft (zie ook de jongste faal: bijstandtrekkers teveel ingehouden in 200 gemeenten) wordt niet zalig, die is zalig.
Maar wel rijp voor het gesticht!

L.E. Raar | 29-03-21 | 12:10 | 1

Chemtrails over the Country Club: https://www.youtube.com/watch?v=vBHild0PiTE

Piet Karbiet | 29-03-21 | 12:35

Hmmm, maar dit is een onderzoek vlak na de verkieziningen? Iedereen nog in opperste verwachting van geweldige voorspoed en tegemoetkoming aan hun wensen? Extreem recths is niet aan de macht? Dat soort sentimenten? Kan toch niet anders? Ik vind het schokkend en ik herken het ook niet in mijn omgeving. Ik ken keurig deugende mensen die op het randje van Wappieschap balanceren als het gaat om Corona maatregelen. Ik kan het zinnetje 'we zijn er bijna' of 'perspectief' niet meer horen en om mij heen zie ik datzelfde sentiment. Iedereen kotst van die kop van De Jonge en Rutte. Helemaal klaar mee. Ik geloof hier dus echt niks van, dit meet in ieder geval niet wat er echt leeft. Toch? Hopelijk.

BBRDWR | 29-03-21 | 12:10

Veel VVD-ers zijn tegen een basisinkomen maar dat is er al lang. Dat zijn de maandelijkse paychecks aan thuiswerkende Rijksambtenaren (VVD-ers) die daarvoor nutteloos werk deden op de vele ministeries en bij andere overheidsclubs. Niemand mist ze. Verborgen werkloosheid. Onder Rutte met 25% gegroeid.

Piet Karbiet | 29-03-21 | 12:08 | 1

Maar helaas wel goed voor veel zetels, idd veel VVD-ers, en dan heb ik het nog niet eens over paarse broeken consulting (die weer parasiteren op de (semi-) overheid) lifestyle clubje D66. There is definitely something rotten in the kingdom of the Netherlands.

Basil Fawlty | 29-03-21 | 12:58

2020. Lekker boeiend.
Zou graag hetzelfde onderzoek zien in juno 2021.

Dwarsdenker | 29-03-21 | 12:06

Als de domme meute maar vaak genoeg ongewild een kneiterhard lang voorwerp in de anus geduwd krijgt, gaat die het vanzelf prima vinden. Prettig misschien niet, maar wel prima.

PhallusObesitas | 29-03-21 | 12:06 | 2

For the greater good.

horsteknots | 29-03-21 | 12:07

Grote delen van uw medelanders genieten van de gratis seks door Rutte. 2.5 miljoen medelanders hebben onironisch op de beste man gestemd.

Graaf_van_Hogendorp | 29-03-21 | 12:09

Zitten die slapers allemaal thuis te blowen of zo?

Ronnie02 | 29-03-21 | 12:04 | 2

Hoe wat ,waren er verkiezingen ofzo.

rein9576 | 29-03-21 | 12:07

Verkiezingen? Oh waterschappen weer?

Lorejas | 29-03-21 | 12:11

Geef mensen 5% meer salaris en ze zijn heel tevreden. Dat de kosten van het leven met 6% toeneemt hebben ze toch niet door.

heldheino | 29-03-21 | 12:03 | 7

@Erikjan79 | 29-03-21 | 12:20:
Nee, ik kreeg een rooie van hem, heb het hem zelf horen zeggen. Geen smoesjes met """arbeidskorting""" om daarna bijv. de btw te verhogen. Gewoon handje contantje Marxje Rutte!

Graaf_van_Hogendorp | 29-03-21 | 12:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Normale crisis-reactie. Mensen zoeken leiding in tijden van angst. Je ziet het in de peilingen (en uiteindelijke uitslag verkiezingen) van de VVD. Ze zakten stevig, tot de pandemie, toen ineens stijging.

Upendo | 29-03-21 | 12:02

Nou, dat is dan geheel in lijn met de verkiezingsuitslag. Waarom is iedereen toch altijd zo verbaast? Wen er maar aan aan dat 'nieuwe leiderschap' en leer de 'Internationale' maar vast, of heeft de EUSSR een andere.

Ik ben alvast oefenen:
"Da, kameraad Kaag"
"Natuurlijk laat ik mij weer inenten, ik wil genoeg punten op mijn paspoort om te kunnen reizen."
"Natuurlijk bedoel ik heropvoedingskamp niet goelag waar die FvDers verdient naar toe zijn gestuurd."

HetLichtInHetZuiden | 29-03-21 | 12:02

Geen regering is ook een regering

Rene strijland260746 | 29-03-21 | 12:01 | 6

In België hebben ze daar ervaring mee. Ging best prima!

Verder is een regering toch eigenlijk alleen nodig om nieuwe wetten e.d. te bedenken. Dus het allerergste wat er kan gebeuren als we géén regering hebben, is dat het blijft zoals het was! Met dat stelletje faalhazen wat er nu zit, lijkt me dat de meest veilige gok!

Timide_Aso | 29-03-21 | 12:30

@Graaf_van_Hogendorp | 29-03-21 | 12:06: Het brood was daar niet zo lekker als tegenwoordig, schijnt het, maar de spelen waren daarentegen nog echt spectaculair. Christenen voor de leeuwen gooien, dat zou tegenwoordig echt niet meer kunnen. Alleen al uit oogpunt van intersectionele representativiteit zou daar uiteraard ook een representatief aandeel joden en moslims tussen moeten zitten. En de roofdieren dienen vanzelfsprekend ook over een geheel veganistisch alternatief te beschikken. Zelfs een beetje schreeuwen op de tribunes is nu taboe, wat blijft er dan nog over van massaal sado-masochistisch volksvermaak voor het plebs, bij Hermes?

OverdaanDerOnderheid | 29-03-21 | 14:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Bill Gates en ik hebben ook meer personen (m/v/x) gevaccineerd het afgelopen jaar. Mooi man.

Roger Penrose en ik hebben trouwens ook meer Nobel-laureaten mogen ontvangen, dat was natuurlijk een hele eer.

Gemiddeld, inderdaad, net als bij dit verbazingwekkende nieuwe nieuwsfeit het geval is, dus dat hoef ik er eigenlijk ook niet bij te vertellen.

OverdaanDerOnderheid | 29-03-21 | 12:01 | 1

Bill Gates zit in een vol vliegtuig........ iedereen in dat vliegtuig gemiddeld miljonair!

emwee | 29-03-21 | 12:10

Ja wij weten wel beter maar de gemiddelde tv-kijker en krantenlezer?
Die worden op grote schaal voorgelogen, het is schrikbarend hoe mensen totaal onwetend zijn over wat er echt gaande is.

2voor12 | 29-03-21 | 12:00 | 1

Klopt, die kijken ook niet naar J3nsen zoals jij.

Erikjan79 | 29-03-21 | 12:22

Mark lacht U in uw gezicht uit!

thanseeuwen | 29-03-21 | 12:00

Centraal Beïnvloedings Staatsinstrument

bisbisbis | 29-03-21 | 12:00

Hiermee bewijst het CBS dat het CBS onbetrouwbaar is.

DeAapUitDeMouw | 29-03-21 | 11:59 | 3

of het land is compleet gestoord

Oromis | 29-03-21 | 12:00

Mooie vent die Mark als ik homo zou zijn wist ik het wel.

spamzuiger | 29-03-21 | 11:59

Tijd voor een GS polletje om te checken of het CBS polletje klopt?

DeAapUitDeMouw | 29-03-21 | 11:58

Wat een gemanipuleerd nepnieuws.

Gisteren trouwens over de 300 man opgepakt op het museumplein die ook gelijk een gebiedsverbod kregen van 2 maanden. Het gaat lekker in de hoofdstad.

Roze_bril_drager | 29-03-21 | 11:58

Er zijn 7.836 mensen ondervraagd. En op basis daarvan komt men tot deze conclusies.

En uiteraard wordt dat voor waar aangenomen en is de basis voor allerlei andere conclusies.

Zullen we bij de volgende verkiezingen ook gewoon de stem laten tellen van 7.836 mensen? Waarom zo moeilijk doen? Een beetje om en nabij de 80% van het stemvolk op komen laten draven terwijl het ook kan met 0,0007% is wel heel achtelijk.

Leptob | 29-03-21 | 11:58 | 2

Ja en waarom 7.836? Was het budget op? Waarom niet mooi 8.000? Werkdag afgelopen? Namen er 164 mensen de telefoon niet op?

Lorejas | 29-03-21 | 12:10

En uit welke hoek kwamen zij?

MoonBeebe | 29-03-21 | 13:12

Knettergek zijn ze bij de CBS of in de mensen die de politiek vertrouwen.

Een trieste ontwikkeling.

Thoth | 29-03-21 | 11:58

Hoe dan?? Wat een ongelofelijke hoeveelheid domme en naïeve mensen in dit land.

rman | 29-03-21 | 11:57

Verschil tussen WOZ-waarde en Hypotheekschuld in box 3.
Daarover vermogensbelasting, enig idee wat dat voor u betekend?
Ik haat ze. Ik haat ze. Ik haat ze zoveel.

bigstone | 29-03-21 | 11:55 | 1

T'is geen eens harde valuta wat je wérkelijk bezit. Het is fictief vermogen, wat opeens weg kan zijn.

vluchtelingallergie | 29-03-21 | 12:09

Welke regering zou het beter doen? Alsof die burgers zulke lieverdjes zijn.

Wiebenick | 29-03-21 | 11:55 | 5

De bekende beurschimpansee zou het nog beter doen.

5611 | 29-03-21 | 12:07

@Nico1000 | 29-03-21 | 11:57: Nou, de fraudeurs zijn anders niet aan te slepen, en ELKE, ik herhaal, ELKE Corona maatregel wordt tot in den treure betwist en massaal aan de laars gelapt, waarna Mark Rutte en Hugo de Jonge als Kop van Jut op de volkse kermis mogen plaatsnemen. Toegegeven, het wordt ze niet al te moeilijk gemaakt.

Wiebenick | 29-03-21 | 12:24

Vragen stellen mag niet meer begrijp ik!
Weet hoe dom je daarvan wordt.

Nico1000 | 29-03-21 | 15:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Deze cijfers zeggen me niks. Hoeveel personen zijn gepeild, is deze groep een 'afspiegeling' van de samenleving, en hoe wordt er 'gewogen' aka worden witte mannen minder zwaar gewogen dan bijv. een vrouw van kleur?

Graaf_van_Hogendorp | 29-03-21 | 11:55 | 3

Met name het tijdstip van de peiling lijkt van belang. Maart 2020 of december 2020?

Bataafje | 29-03-21 | 11:57

Een vrouw van kleur weegt meestal zwaarder dan een witte man.
Of begrijp ik u verkeerd?

Roadblock | 29-03-21 | 11:57

@Roadblock | 29-03-21 | 11:57:
Die wegen inderdaad zwaarder mee in veel peilingen ja. En dat is ironisch gezien hun fysieke gewicht ja.

Graaf_van_Hogendorp | 29-03-21 | 12:03

ik heb er ook vertrouwen in. Ik vertrouw erop dat het niet veel beter wordt.

small_town_dude | 29-03-21 | 11:54

Willen jullie in Nederland meer of minder politiek? ...

Digitaal Smoelwerk | 29-03-21 | 11:54

Huh? Ik vat dit allemaal echt niet meer. Kee dan.

Deksmaat | 29-03-21 | 11:54 | 1

Volgende keer een enquête onder Jort Kelder: vertrouwen in Mark gestegen tot 95%!

VP732 | 29-03-21 | 11:56

Klopt. Het chocoladerantsoen gaat komende week met 15% omhoog.

Piet Karbiet | 29-03-21 | 11:52

Wordt steeds leuker. In civ-games kun je ook de echte feiten vervangen door propaganda. Iets als Anno 2021...

TimTheEnchanter | 29-03-21 | 11:52 | 7

@Basil Fawlty | 29-03-21 | 13:07:
Als je je 3 sec verdiept in de persoon die hem beschuldigde, "Zoe Quinn" (Chelsea van Valkenburg) dan word je spontaan misselijk van haar gedrag en "carriere".

Graaf_van_Hogendorp | 29-03-21 | 13:26

@Graaf_van_Hogendorp | 29-03-21 | 13:26:
I know. Heb het toen gevolgd. Trouwens ik vraag mij altijd af, waarom hebben die hysterisch schreeuwende woke types altijd rose haar en piercings? Vreselijk volk.

Basil Fawlty | 29-03-21 | 13:44
▼ 4 antwoorden verborgen

wij van wc eend.....

shitblog | 29-03-21 | 11:51

Bossen verdwijnen in ovens. Ze kunnen echt wel wat.

RickTheDick | 29-03-21 | 11:50 | 1

Ja, ze zoeken nog kastanjebomen voor de afgefikte Notre Dame, nope.

Wiebenick | 29-03-21 | 11:56

"Ja, hij doet dat toch wel goed hè, die coronacrisis aanpakken. Dat is heus niet makkelijk hoor".

Harvey2Face | 29-03-21 | 11:50 | 3

"Ik zou niet weten wie het anders zou moeten doen!"

JJMS | 29-03-21 | 11:53

en toch hadden ze het voor geen goud willen missen.

small_town_dude | 29-03-21 | 11:55

De grote baas van BosKalis !

mameloe | 29-03-21 | 12:02

Mensen hebben een heel slecht geheugen, vooral voor onprettige zaken.
Daarnaast, er zijn rationele argumenten genoeg, maar uiteindelijk gaat de mens op zijn gevoel af. Dat is maar goed ook, anders hadden heel veel lelijke vrouwen geen man.

Sneeschuiver | 29-03-21 | 11:50 | 2

vrouwen hebben een goed geheugen, en vaak alleen voor onprettige zaken.

small_town_dude | 29-03-21 | 11:56

In het geval van veel lelijke vrouwen gaat 'de mens' op iets anders af.

Roadblock | 29-03-21 | 11:58

Wat nou als....

Wat nou, als we Pieter Omtzigt als minimum gaan beschouwen? Dat iedere politicus minimaal zijn niveau van integriteit en volharding moet hebben? Tot wat voor prachtige dingen zouden we dan als land in staat zijn?!

Pontius Vulgaris | 29-03-21 | 11:49 | 2

Als hij fractievoorzitter wordt, denk ik dat zijn mede-fractiegenoten het toch moeilijk gaan krijgen.

Roadblock | 29-03-21 | 11:52

@Roadblock | 29-03-21 | 11:52:
Ik denk dat Pieter Omtzigt een betere luitenant dan commandant is, eigenlijk.

Pontius Vulgaris | 29-03-21 | 13:13

Ik mis nog het grafiekje dat aangeeft dat het gemiddelde IQ in Nederland met 25,1% is gedaald.

AstralVision | 29-03-21 | 11:48

"Het vertrouwen in instituties is in 2020 toegenomen. Waar een jaar eerder nog 75,0 procent tamelijk tot veel vertrouwen in de politie had, is dit in een jaar gestegen naar 77,8 procent. Bij rechters is een vergelijkbaar beeld te zien; een stijging van 73,3 naar 77,0 procent.
Een forse stijging geldt voor het vertrouwen in de Tweede Kamer, dat toenam van 39,2 in 2019 naar 52,4 procent een jaar later."
Proest.
Kunnen ze de naam van het CBS niet veranderen in de Pravda?
Ik zou de criteria voor die steekproef wel eens willen zien.
Alleen VVD en D66 stemmers?

Roadblock | 29-03-21 | 11:48

Zo zou ook het vertrouwen in de woningmarkt verbeterd zijn....
Zal me weinig verbazen als het CBS hoofdzakelijk is wezen peilen onder VVD en D66 kiezers.

normanius | 29-03-21 | 11:46

Ik voel me zo verdomd gemiddeld gelukkig, man!
Midden in die rivier met gemiddeld een 1,5 meter waterhoogte.

Piet Karbiet | 29-03-21 | 11:46

Niet vergeten dat veel mensen lui zijn en vinden dat : "De regering weet heus wel wat ze doen en Rutte kan het heel goed uitleggen. Beter dan Wilders, hoor!". Dit soort uitleg krijg ik als ik vraag waarom ze weer op Rutte hebben gestemd. Ook veel zeggen dat ze liever Mark hebben dan Klaver of Wilders. Tja, inderdaad: een volk krijgt wat ie verdient.

antonconstandse | 29-03-21 | 11:46 | 2

Liever Mark dan Klaver vind ik nog best een plausibel argument.

Ondernietgoedwijs | 29-03-21 | 11:50

Het deel van het volk dat nog wel enig verstand heeft krijgt hierdoor helaas ook wat het niet verdient...

Realism Is All | 29-03-21 | 11:51

Nederlanders vinden het belangrijker om iemand niet aan te spreken op zijn/haar gedrag en dus de gevoelens niet te kwetsen, dan om dingen te benoemen, consequenties te koppelen aan wanprestaties en zo dus per saldo zaken te verbeteren.

Realism Is All | 29-03-21 | 11:45 | 2

Dat eerste heeft denk ik ook te maken met dat niemand het pikt om aangesproken te worden.

Wensbaar Denken | 29-03-21 | 11:46

@Wensbaar Denken | 29-03-21 | 11:46: inderdaad een beetje kritiek en ze moeten gelijk een uur bijkomen in hun safespacedierenknuffelfeelgoodhok

shitblog | 29-03-21 | 11:53

Hoe heet die film met Jim Carrey ook al weer waar alles om hem heen geacteerd is..... Ik denk dat ik tijdens het wandelen vandaag of morgen nog eens tegen een geschilderde muur aanloop.

RobbievanD | 29-03-21 | 11:44 | 6

De Lekkende Rutte Doctrine.

Piet Karbiet | 29-03-21 | 11:49

@Realism Is All | 29-03-21 | 11:48:
Maak van die 10 jaar maar rustig 40.

Hebbiehemookweer | 29-03-21 | 11:54

Ik zit denk ik in 2 films, die film van jou en tevens Groundhog day heb ik af en toe het gevoel.

DeAapUitDeMouw | 29-03-21 | 11:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Struikrover vergeet “windmolens draaien niet op wind maar op subsidie” en “we geven ons vetorecht op zodat een paar knoflooklanden ons leeg kunnen knijpen”. Ook dat geeft vertrouwen.

Zeddegeizot | 29-03-21 | 11:44

Bij mij zijn die niet bekend, daarom zal wel overdreven zijn door de journalist of selectief kandidaten voor het onderzoek genomen.
Hoort bij het nieuwe normaal ben ik bang voor.

Rest In Privacy | 29-03-21 | 11:43

Er staat in het CBS rapport dat het vertrouwen is gegroeid met betrekking tot de Tweede Kamer. Dat is wat anders dan 'de politiek'.

Denk dat de groei in vertrouwen grotendeels is te wijten aan Omtzigt en Leijten.

Keutels | 29-03-21 | 11:43 | 2

Ik denk eerder te danken dan te wijten

seasicksteve | 29-03-21 | 12:48

CBS, een Staats in stelling, die zegt dat men zijn bazen ( de politiek) meer vertrouwd. ik vraag me af wie ze gepeild hebben.... of hebben ze modellen bij het RIVM geleend?

ikworstelengadouchen | 29-03-21 | 11:43

CBS zeker weer?
Lachen. Ze hebben nog steeds niet door dat ze worden getrold, de schatten.

Kapitein Sjaak Mus | 29-03-21 | 11:42

Als het gaat om vertrouwen in individuele politici, zoals Omtzigt en Renske Leijten, dan kan ik me er iets bij voorstellen.

oldandwise | 29-03-21 | 11:42

Als je maar lang genoeg blijft liegen gaat de bevolking het vanzelf voor waar aannemen.... Toch? CBS, Overheid, Media.

Buiswater | 29-03-21 | 11:42 | 1

Ach het is maar een model van het Rivm of OMT. Want Medewerker PZ (Cora van Mora) Rutte of Schoolmeester 3e klas lagere school, die ineens Minister van Volksgezondheid mag spelen) De Jonge, weten zelf helemaal niet. Dan komt hun baantje bij de EU niet in gevaar. ALSOF WE STOM ZIJN.

Kamervraag | 29-03-21 | 12:36

Dat op die foto is het glas voor de plas.

Maar zonder gekheid, het is toch echt werkelijk Godgeklaagd...

Dan hoor je dat mensen de hele dag op social media zitten, maar het lijkt er meer op dat het grote deel van het plebs gewoon echt zelden de gebeurtenissen meekrijgt die allemaal speelden/spelen.

Wat. Een. Kneuzen.

Realism Is All | 29-03-21 | 11:42

Overigens denk ik dat dit - gezien de verkiezingsuitslag - wel ongeveer klopt.
Niet hunnie, maar ons zijn de wappies.

All_yall | 29-03-21 | 11:42 | 3

nope, zij zijn gehersenspoeld.

ikworstelengadouchen | 29-03-21 | 11:46

De kritische burger is een zeer kleine minderheid.
En verder zijn we hier allemaal extreem-rechts.

Roadblock | 29-03-21 | 12:00

Dat gevoel heb ik al jaren we zijn het beste land ter wereld, wat een idioten .

Banenenrepubliek | 29-03-21 | 11:41


Zo’n laat-maar-waaien-beleid met als gevolg een oververhitte vastgoedmarkt , waarbij mensen naar een andere regio moeten verkassen om iets voor hen betaalbaars te vinden , dat past wel mooi in het EU-plaatje.

Ambiorix | 29-03-21 | 11:41

De media en de politiek , twee handen op 1 buik.
Hoe duidelijk is dat maar.

Uranus1767 | 29-03-21 | 11:41 | 1

CBS in dit geval dan toch?

Toetsenbordcomplex | 29-03-21 | 11:59

wie het geloofd word zalig. Of is gewoon dom.

isotope 465 | 29-03-21 | 11:41 | 3

*gelooft

Rest In Privacy | 29-03-21 | 12:29

Wordt

Kraz | 29-03-21 | 13:41

Ze hebben mij niks gevraagd, anders was het percentage lager geweest. Ik vertrouw de overheid niet.

Koning Willy | 29-03-21 | 11:41 | 1

U telt ook nog eens voor twee!

VP732 | 29-03-21 | 11:54

Nee!

Mastermattie | 29-03-21 | 11:40

“ Het stockholmsyndroom is het psychologisch verschijnsel dat soms optreedt tijdens een gijzeling. Het verschijnsel houdt in dat de gegijzelde sympathie voor de gijzelnemer krijgt. “

Klik_hier | 29-03-21 | 11:40

Het vertrouwen in CBS onderzoekjes is daarentegen schrikbarend gedaald.

geen_impulscontrole | 29-03-21 | 11:40

in welke matrix zit ik ...

(Behind)Doors | 29-03-21 | 11:39

en gij geleuft da?

Pieter65 | 29-03-21 | 11:39

Vergeet ook niet de andere blunders van Rutte. Zoals belastingen verhogen tijdens de financiële crisis (waardoor deze langer duurde en veel dieper was), 10 miljard weggesmeten aan biomassa, miljarden aan elektrische auto's zoals de Mitsubishi Outlander, woningtekort wat is opgelopen tot 330,000 huizen enz

Diederik_Ezel | 29-03-21 | 11:39 | 6

"We hoeven geen reisverboden in te stellen."
"We hoeven geen negatief reisadvies af te geven."
"We laten het virus gecontroleerd binnen."
"We laten carnaval doorgaan."
Dat heeft vele duizenden mensen het leven gekost!

Aristotalloss | 29-03-21 | 11:50

Weet je wat het erge is? Rutte voert alleen maar uit waar op dat moment een gerieflijke meerderheid voor is. Dus als er een meerderheid is voor biomassa, dan zet hij vol in op biomassa. Als er een meerderheid is om Playmobil poppetjes te sturen naar Afghanistan, dan stuurt hij Playmobil poppetjes naar Afghanistan. En dat is eigenlijk dood en doodeng.

De beste man heeft geen visie, geen mening. Vandaar dat het EU vetorecht ook zo makkelijk onder de bus wordt gegooid. Scheelt weer lastige keuzes en uitleggen. Nee, nee, daar gaat helemaal niemand meer helderheid over geven, moet van Brussel.

All_yall | 29-03-21 | 12:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is om te janken zo slecht ... maar zolang iedereen maar blijft stemmen op de traditionele partijen en Greet, Joost en Terry niet groot genoeg zijn zullen we het er toch mee moeten doen.

Kwetsmeniet | 29-03-21 | 11:39

Wij van wc-eend...

Toetsenbordcomplex | 29-03-21 | 11:39 | 1

Precies.

Roadblock | 29-03-21 | 12:02

Wie zijn die mensen?

All_yall | 29-03-21 | 11:39 | 1

D66'ers.

2Little2Late | 29-03-21 | 11:46

Dit land is af

einz | 29-03-21 | 11:38

Kuch roggel proest.... pfff ik verslik mij nu toch even in mn koffie....
Hebben ze dat onderzoek onder de leden van de 2e kamer gedaan ofzo.

DeAapUitDeMouw | 29-03-21 | 11:38 | 2

@ DeAapUitDeMouw,
Nee, bij instellingen met bejaarde dementiepatiënten. Die arme mensen denken dat Willem Drees nog de baas is.

Buiswater | 29-03-21 | 11:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl