Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Haagse anoniempjes steken kartelmes in rug Arib

Storm in een glas kaasstolpstremsel

LOL. Waarschijnlijk had Khadija Arib zich geen beter begin van haar campagne om ook na de verkiezingen voorzitmevrouw van de Tweede Kamer te worden kunnen wensen dan deze fluisterfluim van meer dan 2000 woorden die vanmiddag naar de appgebruikertjes van RTL Nieuws is gepusht. Want een artikel waarin je door allerlei anonieme 'Binnenhofbewoners' (het woord alleen al, red.) 'achterbaks' wordt genoemd omdat je weleens op tv komt, een keer iets aardigs hebt gedaan voor de PVV en een beetje dwars hebt gelegen bij een verhuizing, dat is buiten de vervormde spindoctorwerkelijkheid in Den Haag gewoon een dikke aanbeveling. Four more years! Four more years!

Reaguursels

Inloggen

De Turkse mossels van DENK , PVDA etc , ga daar eens spitten .

Castor12 | 25-02-21 | 09:31

Wel, met dit stuk is de herverkiezing van Arib verzekerd.

Arachne | 25-02-21 | 01:40

Ik moet eerlijk toegeven dat ik aan het begin van de rit van mevr. Arib bijzonder kritisch was. Dat moet ik nu terugnemen. Ik vind dat mevr. Arib een uitstekend kamervoorzitter is/was. De enige die ik haar zie vervangen is Martin Bosma, maar die zie ik liever als premier.

Gladiator Fap | 24-02-21 | 22:24

Het AD heeft een geheime rechtbank opgericht en publiceert de uitspraak wel met een rijtje getuigen die onbekend blijven. Ranzig, ze hadden dit niet moeten doen. Het kan allemaal uit de duim gezogen zijn en/of een politieke afrekening zijn.

Wat doet die disclaimer over betrouwbare journalistiek nog bij het AD?

Nichtsneues | 24-02-21 | 21:28

Misselijkmakend anoniem iemand de grond inboren, dit kan je echt niet serieus nemen. Bovendien vind ik Arib een integere vrouw.. goed zoals Geert haar verdedigde!

aardv@rk | 24-02-21 | 20:56

Klinkt als een D66 streek. Het ademt D66. Die zijn zo vals.

Statler en Waldorf | 24-02-21 | 20:55 | 1

De lange arm van Erdogan .

Castor12 | 25-02-21 | 09:41

Anoniempjes. Achterban kabinet is aan t rondbellen. En 'lekt' via de bekende (corona, 3e dinsdag) lekken. Hup Arib!

vladimirows | 24-02-21 | 20:54

Als ik ueberhaupt voor iemand in politiek Den Haag respect heb - en dat heb ik - dat is het voor mevrouw Arib. Een vrouw met hersens en met een hart. En met ervaring. En met gepaste strengheid tegen het zootje ongeregeld in de Tweede Kamer.

ljcoster | 24-02-21 | 20:44

Ik vind ook dat ze het wel prima doet.
Ze houdt Greet en Terry een beetje netjes.
Maar vooral houdt ze de het antidemocratisch gespuis van DENK in bedwang.

hotmint | 24-02-21 | 19:35 | 1

Oh ja, en die genante weg-ren actie van het kartel
bij stemming over loonsverhoging in de zorg,
werd ook goed door haar aan de kaak gesteld.

hotmint | 24-02-21 | 19:38

Hoeveel van die achterbaksen zitten niet bij DENK, GL, PvdAAAhhh?

Valse_nootjes | 24-02-21 | 18:43

Dat er nog bedrijven zijn die bij RTL willen adverteren en dat Boomsma nog niet tot een boycot heeft opgeroepen. RTL kan beter terugkeren naar Luxemburg en daar de uitzendingen verzorgen voor alleen Luxemburg.

Rdock | 24-02-21 | 18:40 | 1

Dat doen ze al op twee kanalen, een Luxemburgs en een Franstalig kanaal met 20 uur reclames en herhalingen en vier uur per dag spelen ze televisiestation en dit alles voor bijna 100.000.000 euro en daar hebben ze soms geen genoeg aan. Het lijkt hier de npo wel.

Swedishchef | 24-02-21 | 21:19

Hoewel ik ook tegen Kamerleden met dubbele nationaliteiten ben heb ik geen probleem met de persoon Mw Arib. Ik vind wel dat ze wat strenger mag zijn tegen bewindslieden wanneer die weer eens oeverloze "antwoorden" geven die nog geen begin van een antwoord zijn op de gestelde vraag....

Jafco | 24-02-21 | 18:36

Mooie verkiezingsstunt van BIJ1. Zie je nou wel hoe nodig wij zijn!

Ds_Dre | 24-02-21 | 17:59

Prima stuk. Het verhaal van de anoniempjes is zeer geloofwaardig want consistent met eerdere bevindingen uit de PvdA-fractie. Maar ach, uiteindelijk gaat de Tweede Kamer over haar positie. Wij, het volk, hebben geen last van haar.

Amsterdamsko | 24-02-21 | 17:32 | 1

Of zouden die "anonieme bronnen" en "eerdere klagers uit pvda-fractie" soms hetzelfde zijn?
Iemand uit het kartel heeft een baantje verdient, dat baantje is het kamervoorzitterschap, en dus moet Arib wieberen. Bijzonder plausibel verhaal.

a9b2b1 | 24-02-21 | 20:49

Typisch RTL4. Als het artikel doorspekt is van het woord PVV dan weet je alweer waar de schoen wringt.

wimaa | 24-02-21 | 17:27

Het is gewoon lachwekkend van achterbaksheid, deze anonieme commentaren. Het is in feite zó achterbaks dat het alleen maar van DENK afkomstig kan zijn. Die lui kunnen het natuurlijk niet verkroppen dat ze van haar steeds op de kop krijgen en in de hoek gezet worden vanwege hun provocaties, terwijl Arib geen problemen met de PVV lijkt te hebben. Dat schreeuwt om wraak! Je hoeft geen Sherlock Holmes te zijn om dat te kunnen afleiden uit deze kinderachtige poging tot reputatiemoord.

Argyronauta | 24-02-21 | 16:56 | 1

Daar lijkt het wel op ja. Mevrouw Arib zou of een grote psychopaat of een zeer intelligent en geoefend geheim agent zijn als ze deze twee tegengestelde karaktereigenschappen/presentaties van haar, publiekelijk versus beslotenheid, nooit eens aan de oppervlakte zichtbaar worden. Dit zijn niet alleen rancuneuze Denk'ers, maar met name ook links triefeltuig van D66/GL/PvdA dat het niet kan verkroppen dat Arib in haar rol als voorzitter niet wenst mee te werken om mensen met een andere mening dan die van GL/D66/PvdA tot maatschappelijke paria te verklaren. Dat druipt er aan alle kanten af. Zeker zoals in dit stuk, Pechtold als een heilige wordt afgeschilderd. Dat kan het (bijna) gewoon niet waar zijn. Geen grotere dictator dan Pechtold. Het D66 MeToo verhaal is niet voor niets onder zijn leiding zo groot geworden dat er voor jonge vrouwen binnen D66 niet aan te ontsnappen valt. Dat was voor de periode Pechtold absoluut niet het geval.

Grachus | 24-02-21 | 19:19

Lief aardig & mooi, maar geen kordate krachtige duidelijk voorzitter

laurentius | 24-02-21 | 16:38

Als Arib werkelijk zo achterbaks is, waarom doen al die helden die dit nu aankaarten dit niet openbaar? Het lijkt wel...... achterbaks!!

Gewoon weer een ordinair gevecht om een positie.
Laten deze minkukels zich druk maken om het liegen, draaien, tegenwerken, lekken door dit kabinet en al die er voor waren. Het Ongekend Onrecht door de belastingdienst is exemplarisch.

Nuuk | 24-02-21 | 16:29

Toen ze aantrad had ik echt mijn twijfels. Dubbele nationaliteit enzo. Ik, bij deze officieel: ik zat fout. Top voorzitter. Lekker doorgaan mevrouw Arib.

mono-culti | 24-02-21 | 16:28 | 3

Tja, ben het wel met je eens. Maar dan nog moet per definitie iemand met een dubbel paspoort keihard geweigerd worden in de gezaghoudende positie.

Warhead | 24-02-21 | 16:35

Ik ben ook geen fan van dubbele nationaliteiten, maar sommige nationaliteiten raak je gewoon niet krijt. Als een van je ouders Marronkaan is, krijg jij automatisch ongevraagd diezelfde nationaliteit en die raak je nooit meer kwijt. De Argentijnse nationaliteit raak je ook niet kwijt en het heeft Ebru Umar erg veel moeite gekost om haar Turkse nationaliteit kwijt te raken.
Die lui van DENK zijn superfoute Erdofans, maar is dat een goede reden om competente mensen als Arib te weigeren?

dezakloper | 24-02-21 | 18:20

Ik vind ook dat ze het goed doet, maar die dubbele nationaliteit is voor mij genoeg reden om te vinden dat zij niet in aanmerking voor bepaalde posities hoort te komen. Lid van de regering zijn, burgemeester etc. Ik ken een Française die van haar Marokkaanse nationaliteit is afgekomen, dus het kan wel. En anders gewoon een extra regel invoeren. Mevr. Arib kan een dergelijke functie wel vervullen als Nederland namens haar bij de Verenigde Naties verzoekt om Marokko te straffen voor deze werkwijze. Tevens kan Nederland zelf ook heel veel druk uitoefenen. Mevr. Arib wil dat echter niet, want ze is nog steeds adviseuse van de Marokkaanse koning. Prima, maar dan zijn sommige functies voor haar niet bereikbaar. Wie de integratie wil laten slagen, moet ervoor zorgen dat Marokkanen ontmarokkaniseren.

Grachus | 24-02-21 | 19:27

Misschien kunnen ze Lucille Werner voorzitter maken na de verkiezingen namens het CDA. Heeft voor haar als voordeel dat ze lekker op haar plekje kan blijven zitten en niet de hele tijd naar de interruptie microfoon hoeft te strompelen. En voor ons als kijker worden de debatten met Lucille als voorzitter visueel ook veel aantrekkelijker om naar te kijken... “En JP vertel ons maar of een van de Kamerleden tijdens de hoofdelijke stemming Lingo heeft gescoord...”

Mark zit te Dutten | 24-02-21 | 16:27 | 4

Lucille is in opspraak door haar stichting

thanseeuwen | 24-02-21 | 17:09

"Ik geef het woord aan de heer Wilders. W I L D E R S"

Rest In Privacy | 24-02-21 | 17:09
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe kan je als serieus nieuwsmedium uberhaupt een stuk plaatsen, als je alleen maar anonieme bronnen hebt?

Roadblock | 24-02-21 | 16:22

Het ironische is dat Arib straks verreweg de meeste stemmen voor de PvdA zal binnenhalen. Meer dan mevrouw Ploumen, om wie een vettige walm van politiek gekonkel hangt.

Professor Superhirn | 24-02-21 | 16:21 | 2

Dat weet u niet zeker. Heel Helmond zal op Ploumen stemmen...

Mark zit te Dutten | 24-02-21 | 16:28

Ben het volkomen met u eens.
Er hangt nog een andere geur rond Ploumen, uit de tijd dat zij miljoenen rondstrooide als minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking.
1 van de dolk-in-de-rug-stekers van Cohen.
Verder de verpersoonlijking van Momfert de Mol uit de Fabeltjeskrant.

Roadblock | 24-02-21 | 16:29

Wat een vreselijke navelstaarders zijn al deze anonieme typetjes.. Een verhuizing, het plannen van debatten, het presidium: allemaal onderwerpen die alleen interessant zijn voor mensen onder die kaasstolp..

Frits_Binkestein | 24-02-21 | 16:20

Kwestie is vrij simpel met haar dubbele nationaliteit hoort ze A niet in de TK en B zeker geen voorzitter te zijn.
En of ze aardig is of niet doet niet terzake.

Uw Verzekeringsadvis | 24-02-21 | 16:09 | 1

Eens, en het abominabele Nederlands wat ze spreekt, hemeltergend.

dirkdoorsnee | 24-02-21 | 16:27

RTL is het commerciële broertje van de NOS. De één zegt dit, de ander dat. Hoppa, weer een artikel.

Usumani | 24-02-21 | 16:08

Ik vind Kees vcan der Staaij wel een goede opvolger.

Ruif_Vuller | 24-02-21 | 16:00 | 2

Ik zou Adriaan (van het bekende duo) er wel willen zien zitten, of een teletubbie, of the riddler voor mijn part.. uitkomst is allemaal hetzelfde ongeacht het poppetje

All_Anonymous | 24-02-21 | 16:22

Ambtenaren kunnen zich niet verdedigen maar ze mogen blijkbaar wel in de aanval. Wat een treurnis.

impy | 24-02-21 | 16:00 | 1

80 % v/d TK leden zijn ambtenaren met een terugkeer garantie.
Dus als de aanval mislukt weer lekker terug naar je oude werkplek, lekker uitdagend dat systeem.

Uw Verzekeringsadvis | 24-02-21 | 16:06

Anoniem klagen omdat ze zogenaamd te aardig zou zijn voor de PVV, man man man.. Uit je kritiek in ieder geval gewoon openbaar, wat een lafheid dit

SavingPrivateHenk | 24-02-21 | 15:52 | 1

Als die kritiek al echt is. Misschien is het wel kritiek van ene Fatima Dakmar. Dat RTL-stuk is journalistiek van een heel laag niveau.

Usumani | 24-02-21 | 16:10

bah bah bah

Ir. Wilhelmus | 24-02-21 | 15:51

Martin Bosma (PVV) krijgt de hamer...

Bouwfraudeur | 24-02-21 | 15:30 | 5

De volgende wordt een X66-er, mark my words. Lousewies v/d Laan, Vuiltje van Stienthoven, Sofie in 't Geld, dat soort types.

Graaisnaaiert | 24-02-21 | 15:57

Hij is te goed

laurentius | 24-02-21 | 16:36

HIj is waarschijnlijk verreweg de beste kandidaat, maar zal het nooit worden, want PVV.

Grachus | 24-02-21 | 19:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Mw. Arib kan op zich de kamer en de debatten goed leiden. Maar mijn lieveling is ze niet. Gaandeweg zie ik haar verzwakken, met name richting het kabinet waarbij ze de kamer tekort doet. Ze zou meer op de voorgrond moeten treden om de bewindslieden aan te pakken als die weer eens (vaak) een loopje nemen met de controlerende taak van die kamer. Maar dat doet ze niet, als Rutte de kamer betreedt smelt ze weg. En hoe die man met zijn ministers ook staan te liegen, ze geeft ze alle kans. Omtzigt heeft de voorzitter meer dan vaak aangestuurd om er werk van te maken dat stukken en antwoorden (tijdig/volledig) op tafel komen. Ze doet het niet of nauwelijks. Nee mw. Arib, u doet het juist niet goed.

Broadsquire | 24-02-21 | 15:29

Ik zou van die anonieme karaktermoordenaars wel eens uitleg willen hebben waarom de 2e partij van Nederland geen enkele burgemeester mag leveren. Zelfs een voorzitter die ze niet de mond snoert kan al niet voor deze mensen. De haat naar de PVV is echt niet gezond, en dat is wat waarschijnlijk de motivatie is van deze huichelachtigen. Als je oud-kamerlid bent had je dit soort kritiek met je naam erbij moeten spuien.

BorisBonkestoter | 24-02-21 | 15:28 | 1

Trek het maar breder. Het is niet alleen de haat naar de PVV. De haat is aan iedereen geadresseerd die kritisch is op kartel op de onderwerpen immigratie en milieu. Zelfs kartelleden als Stef Blok konden niet ontsnappen aan de stoottroepen van GL/D66/PvdA.

Grachus | 24-02-21 | 19:34

Ik vind het zo nogal kwalijke laster richting mevrouw Arib, laat de criticasters wat openlijker en eerlijker zijn.

thanseeuwen | 24-02-21 | 15:26

Ik ben ook tegen een dubbel paspoort in deze funtie hoewel ik Arib nu wel bewezen vindt dat zij er wel goed mee om gaat. Getuige dat ze best wel fan is van Bosma en voorheen Hiddema en een onpartijdige indruk achter laat. Dit wat eigenlijk on-PVDA gedrag is. Ik denk ook dat het vanuit de linkse hoek is dat ze kritiek krijgt vanwege deze onpartijdige opstelling. Net zoasl Bosma bewezen heeft een bekwame onpartijdige verzitter te zijn. Maar ook dat blieft het linkse kliekje niet. Het moet vooral dood!

"Democratie is voor iedereen", "iedereen doet mee" zijn hun slogans maar ondertussen gelden die niet voor verontruste burgers die wel zien waar de schoen wringt in de maatschappij. Die moeten doordgezwegen worden en hun partij van voorkeur doet bij voorbaat niet mee in de regeercarrousel. Dan heb je democratie niet begrepen en zou je hier eigenlijk gestraft moeten worden voor je gedrag. Dit is eigenlijk een vorm van apartheid die ze zelf zo afwijzen. "Jij hebt andere gedachten dus jij doet niet mee". Wij bepalen wat goed of slecht is vaak middels leugens of bedrog om de ander zwart te maken.

Ronnie02 | 24-02-21 | 15:25 | 4

Hoe dan ook. Arib kan, of ze nu wel of juist niet, niet van haar Marokkaanse paspoort afkomen.

Weerduivel | 24-02-21 | 15:32

Ze is gewoon niet allochtoon genoeg. Heel simpel. Dat is waar de achterbakse linkse partijen en rabiaat rechtse Denkulas een probleem mee hebben. Ze voldoet niet voldoende aan de standaard.

The-loopy-cowboy | 24-02-21 | 15:41
▼ 1 antwoord verborgen

Denk zal er wel achter zitten.

Porta | 24-02-21 | 15:24 | 1

Dacht ik ook
Denk ik nog steeds

laurentius | 24-02-21 | 16:37

Aha, een extra lange karaktermoord vlak voor de verkiezingen. Leugenachtig, manipulatief en achterbaks van RTL.

BorisBonkestoter | 24-02-21 | 15:24

Voor zover ik zie, vind ik het haar prima doen en mag ze van mij doorgaan.

Schepvogel | 24-02-21 | 15:13

Ik lees in het artikel eigenlijk vrijwel alleen rancune richting de PVV en dat andere politici het niet kunnen uitstaan dat Arib de rechten, die de PVV als democratische partij heeft, behartigt en waarborgt...

LeBoulanger | 24-02-21 | 15:13

Ik lees hier veel comments met steun voor arib. Vreemd... Omdat ze soort van goed omgaat met de PVV en voorheen hiddema zijn al die anonieme zeurders onbetrouwbaar. Zouden jullie hetzelfde reageren als 10 anonieme mensen hun beklag zouden doen over DENK kamerleden? Wij kennen alleen politici uit de media, maar niet wanneer de camera uit staat. Dus hoe moeten wij weten of arib goed of slecht is?

Middensteun | 24-02-21 | 15:12 | 3

Je kunt haar vaak aan het werk zien. Bovendien word over haar positie gestemd. de zeurkousen moeten gewoon zorgen dat ze genoeg stemmen krijgen, dat is ook democratie. Maar uit de klachten komt toch een soort van verontwaardiging boven dat ze goed met de PVV op kan schieten en dat mag natuurlijk niet. Ik schat dat we de zeurders in de PC hoek van Groenlinks en G66 moeten zoeken.

miko | 24-02-21 | 15:45

Als de kritiek geuit wordt in een artikel van RTL Nieuws en ze komen niet verder dan 'de één vindt dit en de ander dat', dan is kritiek op dit journalistieke misbaksel meer dan terecht. Vandaar de steun voor Arib in deze. Ze wordt onder de gordel aangevallen en de meeste reaguurders zijn daar niet zo van gediend.

Usumani | 24-02-21 | 16:17

Als er een kern van waarheid inzit heb ik op zich geen probleem met het artikel. De eigenschappen en het gedrag dat wordt benoemd staat zover af van de waarneembare werkelijkheid dat ik de aantijgingen helemaal niet geloof en het eerder regelrechte smaad en laster vind. Arib zou wel extreme psychologische kwaliteiten hebben als de inhoud van het artikel een correcte weergave zou zijn. En daar geloof ik ook niet. Ze voert haar functie kundig uit, maar ik zie in haar geen hoog-intelligente vrouw met een scherpe overtuigingskracht (dat is nodig voor de beschreven situatie). Gewoon een gemiddeld kamerlid. Gemiddelde kamerleden steken niet uit boven de gemiddelde mens in de maatschappij met vergelijkbare opleidingen en achtergronden. Vooralsnog dus volop steun voor Arib tot het tegendeel blijkt.

Grachus | 24-02-21 | 19:42

Ja zeg, bevriend zijn met Martin Bosma (PVV), dat kan natuurlijk niet. Hoezeer je ook als Marokkaanse werkzaam bent in het parlement, met zo'n vriendschap krijg je nooit de divi-bokaal. Dus: Hup Arib!!

Rhenium | 24-02-21 | 15:09

Tegen Arib? "achterbaks" ik dacht natuurlijk meteen aan Rutte, maar Arib? kom nou.

isotope 465 | 24-02-21 | 15:06

Nee ik vind haar ook geen goede voorzitter. Ze is veel te bepalend tijdens debatten waardoor de regeringspartijen heel eenvoudig weg kunnen komen tijdens vragen van de oppositie.

Zapata10 | 24-02-21 | 15:03 | 3

Diezelfde regeringspartijen die haar nu anoniem zwart maken. Geeft wel te denken, toch?

Stijlicoon | 24-02-21 | 15:43

U heeft van Milfenburg meegemaakt? of dat PVDA-mokkel, dat leraresje wat nu Andre van Duin op de 4-mei herdinking heeft gezet? Hoe heet ze nog maar. Oh, ja, Verbeet.

Graaisnaaiert | 24-02-21 | 15:55

Nee, Weisglas en Verbeet, dat waren nog eens onpartijdige voorzitters. (Proest).
De norm is blijkbaar, dat je als voorzitter anti-PVV moet zijn.

Roadblock | 24-02-21 | 16:20

Goede voorzitter die waarschijnlijk vanwege partijpolitiek gkonkel het veld moet ruimen. Onlief tegen die trollen van DENK en ze gaat normaal om met de PVV. Ja, dat kan natuurlijk niet in Nederland anno 2021. DENKtrollen moet je pamperen en en de PVV verketteren en uitkafferen, zoals we dagelijks in de nieuws- en actualiteitenprogramma's zien.
Enige probleem heb ik met dat dubbele paspoort; zou graag zien dat ze daar dus echt afstand van gaat nemen, net zoals andere hier wel goed functionerende medelanders. Het is echt mogelijk, dan oefen je maar druk uit op die rotkoning daar. Kanniet is dood en wilniet ligt ernaast, aldus een Oudhollands spreekwoord.
En dat gejank over die verhuizing, we hebben met Covid wel wat anders aan de kop dan verherbouwen en gesleur dit en geheen-en-weer dat. Wacht maar even totdat het weer gewoon kan.

Graaisnaaiert | 24-02-21 | 14:59

Goh, wat een hoop betrokkenen. Zegt een betrokkene... een andere betrokkene.... de betrokkenen... Wat een baggerstuk op bestelling.

Scepticus | 24-02-21 | 14:58 | 1

Dit kun je eigenlijk geen journalistiek meer noemen.

Usumani | 24-02-21 | 16:20

Weer een nieuwe poging om uiteindelijk de PVV dwars te zitten, door middel van een voorzitter die wat minder 'gecharmeerd' is van de PVV.
Zo zie ik het!

vluchtelingallergie | 24-02-21 | 14:55

Dus de heer Bosma als voorzitter van de Tweede Kamer?

Adriel | 24-02-21 | 14:51 | 1

Voor!

Stijlicoon | 24-02-21 | 15:43

Elite wil Arib niet, lang leve Arib!

JohnLocke | 24-02-21 | 14:49

Arib ligt overhoop met het establishment en is vriendelijk tegen de PVV. Dat kan toch niet! Dat is niet rechtsstatelijk! Dat is gemeen en niet eerlijk!

Hier een dolk een je rug. Met de hartelijke groeten van de usual suspects van de PvdA

van heinde en verre | 24-02-21 | 14:47 | 1

Een PvdA'er die integer is? Impossible.

Adriel | 24-02-21 | 14:50

Four more years!!

Chrisde | 24-02-21 | 14:45

Hoeveel drugs de politie ook in beslag neemt, de prijs op straat blijft gewoon gelijk. En aangezien de drugsmarkt een echte vrije markt is, zonder allerlei regels en belastingen, concludeer ik dat deze inbeslagnames door de politie slechts een druppel op een gloeiende plaat zijn.
Zelf word ik er vrij snel vrij moedeloos van als ik zit te dweilen met de kraan open. De politie schijnt er echter geen genoeg van te kunnen krijgen. En ze zijn er nog trots op ook.

VanBukkem | 24-02-21 | 14:45 | 2

Zow, ja dan mot Arib wel weg ja. Of blijven, dat kan ook. Of een loodgieter bellen.

Lepo | 24-02-21 | 15:04

@Lepo | 24-02-21 | 15:04: Ze moet in ieder geval stoppen met die drugs. Dat kan echt niet en ze houdt de politie alleen maar onnodig bezig.

Grachus | 24-02-21 | 19:46

Anonieme bronnen kunnen dienen wanneer de bron levensbedreigende represailles mag verwachten op basis van verstrekte informatie.
Dit is gewoon een smerige vorm van matennaaierij waar die RTL-smiecht van een Taselaar geen enkel probleem heeft om aan mee te werken. Bah.

UpdateAvailable | 24-02-21 | 14:44 | 1

Hier geldt dat men de journalistieke verantwoordelijkheid moet nemen. Een anonieme bron in de vorm van een email of een hoestende man in een regenjas die iets overhandigt dienen ze te negeren of pas te publiceren na nader onderzoek. Maar in veel gevallen betreft het bekend iemand die open en bloot en on the record tegen een journalist iets verklaart, maar eist dat zijn naam wordt weggelaten. Zoiets noemen ze ook een "anonieme bron". De krant weet dat de informatie betrouwbaar is, of in elk geval komt van iemand die van de hoed en de rand weet, maar laat de naam uiteraard weg in het artikel.

maar in dit geval is het wel erg veel speculatie. In dat geval zouden ze de onvrede kunnen noemen zonder die specifieke aanteigingen.

Muxje | 24-02-21 | 14:52

Ik heb de indruk dat mevrouw wat naast haar babouches is gaan lopen. In plaats van dienend is ze leidend geworden, de meest voor de hand liggende valkuil voor dergelijke functies.
Dus ik zou zeggen, beste heer Martin Bosma, kom er maar in! Ik verheug me er nu al op.
-

Bernhard de II | 24-02-21 | 14:44

Was ze nu niet een keer met Martin Bosma meegereden naar den Haag?
Tja dan heb je natuurlijk de schijn tegen.

Verder, go Arib!

Rohin | 24-02-21 | 14:42 | 1

Ja ze heeft Bosma mee laten liften omdat ze allebei in Amsterdam wonen en Ozturk heeft dat gefotografeerd. Dat was foute boel want ze heult met de vijand. Mijn beeld is dat Arib iedereen in zijn waarde laat en zo de wissel werking tussen regering en oppositie optimaal laat fuctioneren. Klasse met haar PVDA achtergrond waar dit zeker niet normaal is.

Ronnie02 | 24-02-21 | 15:29

Arib heeft een heel goede advocaat/vriend in de vorm van Mr. Theo Hiddema.

beter-laat-dan-nooit | 24-02-21 | 14:39

Pro Arib hier. Al die anonieme 'Binnenhofbewoners' aan de digitale schandpaal! Zijn ze nu helemaal beduveld.

Gaat het niet dan? | 24-02-21 | 14:36 | 2

We hebben Gordon gevonden mense!

AmbtenaarInFunctie | 24-02-21 | 14:43

@AmbtenaarInFunctie | Ben jij schizofreen? Ik reageer toch ook anoniem pannenlap. "Binnenhofbewoners" is ook niet hetzelfde als "reaguurder". Enfin, ik zie dat je ambtenaar bent, die zijn meestal wat minder slim.

Gaat het niet dan? | 24-02-21 | 15:10

Kort gezegd: Karakter moord op Arib omdat ze goed met de PVV overweg kan.
Dat kan niet in de wondere wereld van de binnenhof bewoners want Marokkaanse dus hoort ze net als alle andere de PVV te demoniseren.

dijkbewaker | 24-02-21 | 14:36

Arib is super! Ik vind haar sympathiek en correct.
De discussie rond dubbele nationaliteit werd een beetje in de spot gedreven, maar ergens kun je het ook anders interpreteren: waarom treedt de overheid niet op tegen Marokko als het gaat om het opheffen van de Marokkaanse nationaliteit? De Overheid en Media probeert Wilders voor gek te zetten, maar waarschijnlijk beseffen ze nog niet dat mensen als Wilders oprechter zijn naar bv Arib dan de andere Kamerleden.

ET007 | 24-02-21 | 14:30 | 1

Vandaar ook de referentie aan de dolk in de rug. Ze doet het doorgaans prima, dat verhaal over het paaien van de PVV is pure speculatie. Maar... die stemming over het verhogen van de zorgsalarissen had ze inderdaad niet door moeten laten gaan. Ik heb het idee dat dat niet zozeer met de PVV te maken had, maar dat ze een mooie gelegenheid zag om de regering enorm voor het blok te zetten.

Muxje | 24-02-21 | 14:33

Vals en achterbaks verhaal. Goede reactie van Arib.

gnidegna | 24-02-21 | 14:28

Waar komt dit vandaan?
Denk?

kloopindeslootjijook | 24-02-21 | 14:27 | 1

VVD of D66

ultraman | 24-02-21 | 14:37

Go Khadija! Wat een topmens en -voorzitter is dat.

flowert | 24-02-21 | 14:26 | 1

Precies

SterF... | 24-02-21 | 14:38

Ieder land hanteert eigen standaards als het op de behandeling van de eigen "inwoners" aankomt. Turkije beschouwt de 400.000 Turken in Nederland als Turkse staatsburgers. En zij beschouwen zich ook als Turk. Marokko idem dito hetzelfde...

van Oeffelen | 24-02-21 | 14:26 | 6

Er is een reden waarom mauwrijst den kat niet publiceert uit hoeveel mensen zijn groep ondervraagden bestaat..

All_Anonymous | 24-02-21 | 14:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Okey een burgermeester gaat druk uitvoeren vanuit arrogantje city op het huidige beleid. Kan het bij rellen voorstellen maar voor op een terrasje zitten. De horeca ondernemers krijgen geen tering van de overheid omdat ze geen stuiver aan omzet in hun boekhouding hebben staan en rond scheuren in een Porsche. Tja........

ikdenkwat | 24-02-21 | 14:25 | 3

Leest u uw reactie nog even terug...

oldandwise | 24-02-21 | 14:26

De handige harries die in 2019 veel zwart hebben weggeschoven krijgen nu inderdaad de deksel op de neus. 2020 (vanaf maart) en 2021 zijn nu juist uitgelezen mogelijkheden om omzet op papier zo laag mogelijk te houden en hier flink van te profiteren.

Jazeetie | 24-02-21 | 14:32

U doet uw naam geen eer aan

priwax | 24-02-21 | 14:33

Zijn Kuzu en Azarkan weer aan t upteamen?

BonanzaNLD | 24-02-21 | 14:24 | 1

Upturken

De Bijsluiter | 24-02-21 | 14:42

Die sukkel van RTL heeft zich mooi voor het partijkartel karretje laten spannen!

funkyd | 24-02-21 | 14:23

Krijgen we weer een jankende VVD-vrouw? Dat was lachen.

Rest In Privacy | 24-02-21 | 14:23

Anonieme 'Binnenhofbewoners'. Dapper hoor. Er staat in dat stuk niets dat niet in meer of mindere mate geldt voor alle andere 'Binnenhofbewoners', want dit is hoe politiek 'werkt'. Dit is politiek gekonkel van de laagste orde door mensen die zelf al aangeven dat ze niet belangrijk genoeg zijn: "De echte top zal zich hier nooit druk over maken. De top van het kabinet heeft hier geen tijd voor".
.
En wie moeten ze kiezen? Bosma? Die is per definitie kansloos, al moet links al het politiek kapitaal dat ze hebben er voor over de balk smijten. Dan kan de 'Kamervoorzitter in politieke zin een onbelangrijk figuur' zijn, het is uitgesloten dat het een PVV-er mag worden. Ook al is ie geschikt.
.
Dit politiek pootjehaken is als trucje al minstens zo oud als de late Romeinse republiek. Zonde dat Koole dit overduidelijke geval van 'de pot verwijt de ketel' heeft gemist. Die man heeft dertig jaar ervaring en had beter moeten weten dan zich voor het karretje te laten spannen.

pietvanvliet | 24-02-21 | 14:22 | 1

'Dit politiek pootjehaken is als trucje al minstens zo oud als de late Romeinse republiek. Zonde dat Koole dit overduidelijke geval van 'de pot verwijt de ketel' heeft gemist. Die man heeft dertig jaar ervaring en had beter moeten weten dan zich voor het karretje te laten spannen.'

Hulde voor uw plempsel.

De Bijsluiter | 24-02-21 | 14:42

Ik vind dat wij een hele charmante kamervoorzitter hebben. Ja nee ik kan er niks anders van maken. Ik weet dat ze van de PvdA is.
Four more years, ik ben voor.

VanBukkem | 24-02-21 | 14:22

Arib met dr dubbele nationaliteit doet meer goede dingen voor de NL bevolking dan de zetelrovers die op basis van partijstemmen binnen kamer zijn gekomen, en dan na 2 maanden hun eigen 'splinterpartij' oprichten. Eigenpijpers. Simpele regel: verlaat u de partij, dan kan de partij van binnenuit de zetel invullen met een nieuw persoon.

MaximusAurelius | 24-02-21 | 14:21 | 4

Mag ik daar "Tenzij met voldoende voorkeursstemmen" als criterium aan toevoegen? Als je genoeg mensen kunt mobiliseren voor je eigen stoel, vertegenwoordig je meer mensen dan de zoveelste nono die zo z'n best heeft gedaan met flyeren.

pietvanvliet | 24-02-21 | 14:25

@frickY | 24-02-21 | 14:23:
ok, laten we dan de 150 personen in kamer zetten met de meeste voorkeursstemmen.

MaximusAurelius | 24-02-21 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen

Ah, de kern van de kinnesinne is dus dat de Tweede Kamerleden ook lekker thuis willen kunnen werken en Arib stak daar een stokje voor.

Dat is trouwens de nieuwe ziekte in Overheidsland: de weigering om nog naar de royale accommodaties in Den Haag af te reizen. Sterker nog men krijgt een loonsverhoging omdat de thuiskosten toenemen.

UpdateAvailable | 24-02-21 | 14:19 | 3

Dan weet je waar dit vandaan komt... Die VVD-er Hayke Veldman is waarschijnlijk dus één van die valse nichten.

Ommezwaai | 24-02-21 | 14:26

Tegen inlevering van de woon-werkvergoeding of tegemoetkoming reiskosten (=geen vergoeding), dus voor de meesten is het lood om oud-ijzer...

AmbtenaarInFunctie | 24-02-21 | 14:50

Een tiental haha. Ze hebben alleen B_L om een reactie gevraagd...

Torwart | 24-02-21 | 14:17

Ze willen er iemand neerzetten die ook in de Tweede Kamer er alles aan doet de PVV dwars te zitten. Het is nog de enige plek waar het cordon sanitaire niet werkt.

2voor12 | 24-02-21 | 14:16

Ik heb het artikel gelezen. Past in het dader profiel, is cultuur, dat hoort in een diverse omgeving.

3Xniks | 24-02-21 | 14:14

Mooi ook hoe Wilders bij Rick Niemand, ondanks de dubbele nationaliteit niet te willen in het parlement aangaf mevrouw Arib zeer te waarderen als Voorzitster, en dat zeg een hoop.

ikworstelengadouchen | 24-02-21 | 14:13 | 11

@van Oeffelen | 24-02-21 | 14:19: Even bij de les blijven , van Oef.

MoonBeebe | 24-02-21 | 14:49

Dat komt omdat Wilders tegen het principe is van een dubbele nationaliteit, maar hij is niet tegen individuele personen (mits ze maar voldoende ingeburgerd zijn en een nuttige bijdrage leveren aan Nederland).

AmbtenaarInFunctie | 24-02-21 | 14:52

@Ommezwaai | 24-02-21 | 14:36: die uitzondering kan alleen gemaakt worden door het land van oorsprong. Dat andere landen een tweede nationaliteit toestaan is hun recht helaas.

van Oeffelen | 24-02-21 | 15:07
▼ 8 antwoorden verborgen

Dat het Binnenhof een slangenkuil is, was natuurlijk al lang bekend. In het artikel lees ik trouwens niets over de amicale band tussen Arib en Hiddema. Die zal een hoop van die achterbakse Binnenhofbewoners ook ongetwijfeld een doorn in het oog geweest zijn.

Spring Bruissteen | 24-02-21 | 14:11

"Voor deze publicatie hebben we de afgelopen maanden met een tiental betrokkenen gesproken van verschillende politieke kleur." Een 'tiental' klinkt mij nogal magertjes op 150 kamerleden en dan hebben we het nog niet gehad over het volk erom heen. Als de schrijver van het artikel het had gehad over een mannetje/vrouwtje of 30 à 40, dan had ik er nog wel geloof aan willen hechten, maar bij een 'tiental' denk ik eerder aan het zoeken van azijnzeikers op laag water die nog een appeltje te schillen hebben met Arib.

FrankVeer | 24-02-21 | 14:10 | 5

Ach, de stem van de minderheid mag ook best eens gehoord worden toch? Ik vond het wel verfrissend om eens iets negatiefs te lezen over Arib. Dat maakt haar menselijk. Als je hierdoor verrast wordt, dan weet je weinig van hoe politiek werkt.

AmbtenaarInFunctie | 24-02-21 | 14:54

Waaronder ook oud-binnenhofbewoners... best wel treurig.

Stijlicoon | 24-02-21 | 15:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat antwoord van mevrouw Arib: buitengewoon stijlvol en wederom boven elke twijfel verheven. Met in het achterhoofd wat de inmiddels helaas mogelijk overspannen Eik uit Enschede over verwevenheid van de parlementaire pers heeft gezegd. Die Stephan Koole dus.

Dit staaltje lelijke politiek probeert de gang van zaken dan ook nog eens in de schoenen van de PVV te schuiven. Met al mijn afkeer van die club, maar in de praktijk is die fractie nooit anders dan uiterst correct (om niet te zeggen respectvol!) naar onze Kamervoorzitter van Marokkaanse komaf toe.

Om nog maar te zwijgen van de heer Martin Bosma. Als Kamerlid vind ik dat hij de kantjes erbij afloopt, maar als plaatsvervangend voorzitter doet hij het eveneens meer dan uitstekend. Dat zie ik verder niemand zo goed doen, behalve dan wellicht Pieter Omtzigt. Maar dat zou om meer dan één reden doodzonde zijn.

En die opmerking dat het voorzitterschap van de Tweede Kamer staatsrechtelijk zo onbeduidend zou zijn. Wat een ongelooflijk staaltje derderangs hoernalistiek. Als dit over Gordon Hekkesluiter zou zijn gegaan, had RTLNieuws nu een Franse bullterriër achter hun derrière aan gehad.

Tot slot: hoe heeft dit stuk aan de eindredactie van bijvoorbeeld een Frits Wester weten te ontsnappen? Dit is ver beneden het normale niveau van deze club (RTLNieuws).

Hetkanverkeren | 24-02-21 | 14:09 | 3

Omdat het van de 'Chef redactie' komt. Denk zomaar dat die mening zwaarder weegt dan die van de verslaggever.

pietvanvliet | 24-02-21 | 14:28

Pieter Omzigt een goede kamervoorzitter? Op basis waarvan is dat gebaseerd? Ik zie in hem een goed kamerlid en een goede minister, maar geen kamervoorzitter, daarvoor is hij teveel in zichzelf gekeerd.

Grachus | 24-02-21 | 19:59

Alleen al vanwege de een tweetjes tussen Arib en Bosma zeg ik ook four more years! Ik zou bijna daarom op haar stemmen...

Bijna.

Harvey2Face | 24-02-21 | 14:08 | 1

Ja man. Die 1-2tjes zijn té kostelijk.

TmC | 24-02-21 | 14:10

Vind persoonlijk een voorzitter in een kamer al een dooddoener aan een discussie..

All_Anonymous | 24-02-21 | 14:07 | 2

U woont alleen begrijp ik?

AmbtenaarInFunctie | 24-02-21 | 14:55

Nee hoor haha ik hou er erg ingewikkelde relatie(s) op na, dat is mijn error, of vloek hoe wil je het zien.

All_Anonymous | 24-02-21 | 16:18

En wat nu als dit gewoon waar is?

Gumush | 24-02-21 | 14:07 | 2

Nou, dan zijn er een tiental binnenhofbewoners die mw Arib geen fijn mens vinden en persoonlijk ervaren hebben hoe politiek werkt. Als je daar niet tegen kunt, heb je überhaupt niks in Den Haag te zoeken. Welkom in de grote-mensenwereld, waar iedereen wel eens iets doet wat geen schoonheidsprijs verdient. Lekker belangrijk.

AmbtenaarInFunctie | 24-02-21 | 14:57

Dan kan de kamer de volgende periode een ander kiezen, als zij dat ook vinden.

Grachus | 24-02-21 | 20:02

Bedoelden ze dit met institutioneel racisme?

frickY | 24-02-21 | 14:03

Dit is geen karteldingetje, dit mes wordt gehanteerd via de lang arm van de ErectDoggystyleGangster.

Pieterman | 24-02-21 | 14:01

Prima gelegenheid voor Arib om rustiger aan te gaan doen. Misschien is pensionado in Marokko wat voor d'r. Dat gun ik alle NL-MAR medelanders van harte.

sjef-van-iekel | 24-02-21 | 14:00 | 3

Ik heb zo t gevoel dat ik meer belasting betaal oM u leven te financieren dan dat Arib het probleem is. Lekker steun blijven trekken, sjef-parasiet!

MaximusAurelius | 24-02-21 | 14:05

Ze is nog geen 71 dus laat haar er voorlopig nog maar even werken. Ik gun niemand van 60 jaar een pensioen/AOW als anderen daar geen recht op hebben. En al helemaal niet Marokkanen onder pensioenleeftijd die met een riante remigratie met behoud van uitkeringen regeling worden beloond.

Grachus | 24-02-21 | 20:04

Steeds meer zie je dat een handjevol individuen proberen er nog wat van te maken buiten het partijkartel om.
Was het niet FVD die wilde dat we de juiste man of vrouw op de juiste plaats moeten zetten, ipv coalities te sluiten in achterkamers.

Ik zou daar nog steeds voor zijn.

Naall | 24-02-21 | 13:59 | 4

Een kabinet zou sowieso al kennis moeten hebben van de ministerie die ze vertegenwoordigen, maar ook dat is niet echt het geval.. verre van.. een kleuterleidster zou nog minister van defensie kunnen worden, puur omdat ze een keer op aquarellen een diepe emotie heeft moeten maken.. en dat was al de kwalificatie voor de desbetreffend ministerie.

All_Anonymous | 24-02-21 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, die Jan. Dag in dag uit alles en iedereen afbranden, zo nu en dan heeft ie een punt.

Spring Bruissteen | 24-02-21 | 14:23

@Spring Bruissteen | 24-02-21 | 14:23: een kapotte analoge klok geeft ook 2x per dag de juiste tijd aan

AmbtenaarInFunctie | 24-02-21 | 15:02

Ik heb geen moeite met haar. Prive lijkt ze me ook echt oke. Maar niemand is perfect. Ook Arib niet. Ze had onterecht de opmerking over het reces tegen Krol. Een reces tijdens de grootste ramp na de oorlog. Waarschijnlijk speelde er in werkelijheid ook niet zoveel.

Atheist-Priest | 24-02-21 | 13:55

Artikel even snel doorgelezen. Ik lees vooral ergernis van kamerleden en politici over het feit dat Arib de PVV niet bij voorbaat buitensluit maar onafhankelijk blijft in haar beslissingen. Zeg maar gewoon haar fucking baan. En daar worden sommige partijen niet blij van.

Old_Spice | 24-02-21 | 13:55 | 3

Wat links met Arib heeft, heb ik met de media/burgemeesters/politie/scholen etc. Nu weten jullie eens hoe het voelt!

JackStick | 24-02-21 | 13:58

Old_Spice | 24-02-21 | 13:55 Precies. Arib lijkt me behoorlijk integer. Ook naar de PVV toe en juist dat is hetgene dat verkeerd valt. PVV is de 2e partij van Nederland. De Hamvraag is nu: wie hebben er baat bij om zowel de PvdA als de PVV te beschadigen? De VVD misschien? CDA? En dan vooral om de aandacht af te leiden van het dysfunctioneren van de de eigen partij naar aanloop van de verkiezingen. Want daar gaat het om.

Gravin v Kippenbouth | 24-02-21 | 14:17

@Gravin v Kippenbouth | 24-02-21 | 14:17: Ik denk dat de VVD met waarschijnlijk CDA en D66 zoeken naar een kamervoorzitter die naar de pijpen danst van het kabinet. Zodat het kabinet naast het beleid ook het debat kan bepalen en beïnvloeden. Beschamende momenten zoals met het weglopen van kamerleden om maar niet te hoeven stemmen over loonsverhogingen in de zorg kun je dan voorkomen. Dat Nederlandse partijen streven naar het partijdig maken van een onpartijdige functie is uiterst zorgwekkend. De VVD, CDA en D66 zijn een gigantische ondemocratische koers aan het varen. Zelfs het openbaar ministerie en de rechtbank zijn tegenwoordig politiek gekleurd. De trias politica is al enige tijd in gevaar.

Old_Spice | 24-02-21 | 15:01

Leest als een hitpiece vanuit de coalitie die typerend is voor hoe die partijen VVD/CDA/D66 etc. te werk gaan. Achterbaks, smerig, ondemocratisch, machtswellustig en feitenvrij.

Het is totaal onwenselijk dat de Raad van State nog meer macht krijgt. Het is een ongekozen orgaan waar de coalitie zijn bondgenoten neerzet om net te doen alsof hun beleid door een objectief orgaan gesteund wordt. Helaas hebben we geen constitutioneel hof of iets dergelijks.

Ook dat idee van een digitaal quorum leidt uitsluitend tot netflixisering van de politiek en de extreem antidemocratische houding van de machtspartijen. Niet alleen fungeert 95% van de VVD-Kamerleden nu al als een duurbetaalde jaknikker zonder enige eigen inbreng die nauwelijks aanwezig is, maar zometeen willen ze ervoor zorgen dat deze jaknikkers helemaal niet meer hoeven op te dagen op hun werk (lekker netflix kijken). Nog verder onzichtbaar voor de burger. Dan kan de coalitie met nog minder last van het 'controlerende' parlement haar werk doen.

Daarmee is deze aanval op Arib niet alleen een aanval op haar, maar ook op de democatie (of wat daar nog van over is).

Antiquerulant | 24-02-21 | 13:54

Arib is wel klaar, heeft het redelijk gedaan. Kan af en toe de verleiding niet weerstaan persoonlijke voorkeuren uit te spreken en daar ook naar te handelen, past een onafhankelijk voorzitter niet. Bovendien hebben we nu 8 jaar een moeilijk verstaanbare vrouw met een migratieachtergrond gehad, kunnen we nu gewoon weer een autochtone capabele man / vrouw krijgen of is er eerst een ander minderheidsgroepje aan de beurt. Een Chinees of zo?

_pacman_ | 24-02-21 | 13:53 | 8

Ik kan haar beter verstaan dan de gemiddelde Achterhoeker, Fries, Groninger of Limburger, dus ik begrijp uw argument niet helemaal.

AmbtenaarInFunctie | 24-02-21 | 15:04

@AmbtenaarInFunctie | 24-02-21 | 15:04: Dat we geen gemiddelde Achterhoeker, Groninger etc als kamervoorzitter hebben? Ze is soms gewoon moeilijk verstaanbaar, dat is bij haar weldegelijk een zwak punt in haar rol als Kamervoorzitter.

Grachus | 24-02-21 | 20:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Kijk, als we voor kwaliteit zouden kiezen hadden we nu natuurlijk nog wel Van Miltenburg gehad.

FogerRederer | 24-02-21 | 13:53 | 1

Hahaha, Bosma doet het prima. Hij mag wel eens. Dan kan de NPO rustig ademhalen. Geen jaarlijkse rants meer

Nichtsneues | 24-02-21 | 14:03

Mevrouw Arib is een prima voorzitter van de Tweede Kamer. Ik weet niet hoe zij aankijkt tegen mensen met dubbele paspoorten in het landelijk bestuur. Wellicht kan ze ooit iets aankaarten. Feit is wel, en daar geef ik Geert gelijk in: je kunt niet twee bazen tegelijk dienen. Want wie zegt mij waar de loyaliteit van mensen met twee paspoorten ligt?
Er zijn Marokkanen die een actiegroep hebben opgezet om hun Marokkaanse nationaliteit op te geven. Maar ik weet niet of - en door wie - ze gesteund worden.
Iemand?

aamert | 24-02-21 | 13:52 | 3

Loyaliteit zegt niks met 2 paspoorten. Die verandert echt niet voor veel Marokkanen als zij het Marokkaanse paspoort op zouden kunnen geven dat ze dan ineens zich Nederlander voelen.

Rotterdammert1965 | 24-02-21 | 14:16

Zover ik weet heb je als Nederlandse Marokkaan zelf niet zo veel te willen en krijg je gewoon automatisch ook de Marokkaanse nationaliteit. Daar afstand van nemen schijnt niet zo eenvoudig te zijn en heeft oa tot gevolg dat je persona non grata wordt en je dus ook geen familie meer mag bezoeken. Nu ben ik zelf 50% Nederlands en 50% Brits, met een 100% Nederlandse nationaliteit. Ik zou het toch erg jammer vinden als ik mijn familie in Engeland niet meer mag bezoeken. Dat maakt mij geen Engelsman en ook niet minder Nederlander.

AmbtenaarInFunctie | 24-02-21 | 15:08

@AmbtenaarInFunctie | 24-02-21 | 15:08: Dus een Marokkaan, die afstand doet van zijn Marokkaanse nationaliteit en de Nederlandse aanneemt en daarmee Nederlands staatsburger wordt, die mag, in het bezit van een Nederlands paspoort, Marokko niet meer bezoeken?

En waarom zou u familie in Engeland niet (meer) mogen bezoeken?

Het woord zegt het al, bezoeken.

Arachne | 25-02-21 | 01:29

Arib blijkt top te zijn. Ik hoop dat ze voorzitter blijft.
Dat ze hier op GS die waardering oogst zal haar echter in bepaalde kringen verdacht maken. Zo gaan die dingen. De echte dolkstoot komt van dat deugvolk.

Lafayette | 24-02-21 | 13:51 | 1

Natuurlijk komt die dolk in de rug daarvandaan. Dat is toch nooit anders geweest?

Grachus | 24-02-21 | 20:14

Wat je ook van ze vindt, enig gevoel voor traditie hebben ze daar in Den Haag wel. De verkiezingen zijn op 17 maart, maar in verband met corona hebben ze de twee dagen daarvoor ook meegenomen. Dat betekent dat de verkiezingen beginnen op de Idus van maart.

Tashtego | 24-02-21 | 13:50 | 2

Mooi, die klassieke datum! Weer wat geleerd.

Francieux | 24-02-21 | 13:56

Mark(us) als Julius, wie weet.

Tjemig | 24-02-21 | 15:06

Ik Denk na...

Overigens zegt het Hollandse spreekwoord toch ook gewoon: hoge bomen vangen veel wind.

Francieux | 24-02-21 | 13:50

Ach, in mijn stad was ook niet iedereen gecharmeerd van een Marokkaan en Salafist als burgemeester, nu draag bijna de hele stad de man op handen en begint hij aan zijn 3e termijn.

RickRD | 24-02-21 | 13:49 | 8

@Panos88 | 24-02-21 | 14:13: Je mag denken wat je wilt, zal mij roesten. Maar hiermee heeft Abu, weliswaar gemarginaliseerd door zijn communicatie-afdeling en meewerkende journaille, laten blijken een intolerante Marokkaan te zijn. Of dacht u dat dat zinnetje waar u aan refereert door hem zelf is bedacht?

_pacman_ | 24-02-21 | 14:36

@_pacman_ | 24-02-21 | 14:36: Ik denk alleen dat je een slag in de rondte kletst. Wat heeft hij z'n dochter nou verboden?

Panos88 | 24-02-21 | 14:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Laten we wel eerlijk zijn; vier jaar geleden werd ze hier nog door menig zoldertokkie compleet afgefakkeld omdat ze geen zuiver Nederlands accent bezigt en dat ze niet in Nederland geboren is.

Panos88 | 24-02-21 | 13:49 | 3

@Panos88 | 24-02-21 | 13:49 |
Dat klopt en dat maakt het dus mooi.
Het opmerkelijke daarvan is dat Arib duidelijk geleverd heeft. Laten zien wat ze waard is. En... dat de reaguurder niet zo'n rabiate racist blijkt en achteraf gewoon de waardering durft uit te spreken.

Lafayette | 24-02-21 | 13:55

Ja als we zo gaan beginnen, dan mogen Max Verstappen en Mathieu van der Poel ook niet meer.

AmbtenaarInFunctie | 24-02-21 | 15:14

@Lafayette | 24-02-21 | 13:55: Het geeft gewoon mooi en duidelijk het verschil weer tussen linkse en rechtse mensen. Rechtse mensen zijn doorgaans redelijk en laten zich overtuigen door feiten en argumenten. Linkse mensen leven slechts op emotie en dogma's die ze niet meer kunnen en willen bijstellen. En dan vinden ze het dus heel raar als iemand anders dat wel kan en doet.

Grachus | 24-02-21 | 20:18

Op dat niveau mag je toch wel een iets betere beheersing van de Nederlandse taal verwachten, of niet?

van Oeffelen | 24-02-21 | 13:49 | 8

@van Oeffelen | 24-02-21 | 14:22: Uitzonderingen daargelaten

Diederik_Ezel | 24-02-21 | 14:41

@Joffri | 24-02-21 | 14:26: En die ook op dat niveau/functie werkzaam zijn? Bijzonder. Noem er eens één.

Grachus | 24-02-21 | 20:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Kleurtje hebben we nu gehad, het is tijd voor iemand uit de alfabet community. Krol voor voorzitter. Dat worden 4 geweldige jaren.

3Xniks | 24-02-21 | 13:47 | 1

Van die persuasie loopt er vast ook eentje rond van D66 en daarmee is Krol dus bij voorbaat kansloos.

Grachus | 24-02-21 | 20:22

Nederland lijkt alleen nog maar uit smerige achterbakse maatennaaiers te bestaan .
Bah ,wat is dit land in korte tijd toch een kudtland geworden !

leo59 | 24-02-21 | 13:47 | 1

Welkom in de multiculti mores. Straks gaan de kamerleden met elkaar vechten. Net als in Turkije. Dat is een verrijking volgens velen.

Nichtsneues | 24-02-21 | 14:07

Bosma, kom er maar in!
Die spreekt tenminste Nederlands in plaats van rifbrabbel.
PvdA moet sowieso veel meer functies inleveren.

R. Ketelsteen | 24-02-21 | 13:46 | 6

@Panos88 | 24-02-21 | 13:51: Wat is dit voor een kolder dat hij de functie 'onmogelijk op onpartijdige wijze kan uitvoeren'? Ik ken bijna geen betere in de kamer die dat kan.

Grachus | 24-02-21 | 20:25

@Lafayette | 24-02-21 | 13:57: Dat bedoelde hij niet, maar het zou voor de PVV een slechte zet zijn om het beste en meest belezen PVV kamerlid op te offeren voor die functie. Ik zou het zonde vinden.

Grachus | 24-02-21 | 20:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Even afgezien van haar functioneren of niet functioneren; het is ronduit belachelijk dat een splinterpartij als de PvdA deze post bezet, net zo goed dat het belachelijk is dat Dikkie Timmermans in Brussel zo hoog zit, terwijl hij van de PvdA is. Het tekent dat de hele tweede en eerste kamer én vak K een grote corrupte inteelt bende is. Arib is maar 1 pionnetje in de beerput van Den Haag.

bergsbeklimmer | 24-02-21 | 13:45 | 3

Die hele partijpolitiek komt me mijn strot uit. Verder ben ik het met je eens maar Arib zit prima op haar plek.

Joffri | 24-02-21 | 13:47

Vandaag bij radiomeisje Gibbs die pvda Vera Tax (uit het Timmermans gun-kippenhok), Venlo achtergelaten met -24 miljoen en dan nu als pvda-beloning iedere maand met 12.000 euro thuiskomen uit europa, excl. emolumenten, kotsen op die losers.

grindbak | 24-02-21 | 13:59

De grote van de partij is helemaal niet van invloed op deze functie. Sterker nog, een voorzitter van een splinterpartij is theoretisch gesproken alleen maar een heel sterk pluspunt.

Grachus | 24-02-21 | 20:29

Laat me raden : een haatcampagne van kamerleden van D66, VVD, Denk, en FvD. Niet van Hiddema uiteraard, want ze waren erg gecharmeerd van elkaar.

oldandwise | 24-02-21 | 13:45 | 2

Je herkent een D66-er zelfs als dei anoniem is.

Sqbar | 24-02-21 | 13:53

Ik zie hier geen enkele reden voor de VVD of Fvd in. Ik denk eerder de combi D66/GL/Denk.

Grachus | 24-02-21 | 20:30

Alle punten van kritiek vind ik juist pleiten in het voordeel van Arib.
Verzet tegen de decadente, miljoenen verslindende verbouwing? Prima.
Verzet tegen digitale luiheid? Niet meer dan terecht.
PVV gelijkwaardig aan andere partijen behandelen? Mooi zo.
Conflict met Penthouse Pechtold? Ongezien de tyfus voor Pechtold.
Anonieme lafbekjes van het Kartel? Flikker toch gauw op. Arib FTW.

Leipniz | 24-02-21 | 13:44 | 1

"Conflict met Penthouse Pechtold? Ongezien de tyfus voor Pechtold."
Ik moest even hardop gniffelen.

De Bijsluiter | 24-02-21 | 14:52

Voor Wilders!? Dan is het achterbakse in alle partijen aanwezig
maar hoewel de eerste verdenking naar de mossels van DENK zouden gaan,
denk ik dat vooral Rutte de grootste achterbakse is in deze,
die heeft uiteindelijk het meeste te winnen/verliezen van de Grote Blonde Leider.

TijdelijkOptimist | 24-02-21 | 13:44

Leuk om alle steun voor Arib hier te lezen. Geeft toch weer wat andere context bij wat een guurrechts webblog is of kan zijn.

Joffri | 24-02-21 | 13:43

Grote kans dat als je onderzoekt wie deze 'anonieme bron' is, het kereltje pechtold blijkt te zijn. Zij heeft een keer "nee" tegen hem gezegd en dat kan ie niet handelen.

mrv | 24-02-21 | 13:40 | 4

@ja,diedus! | 24-02-21 | 13:46:
Die dacht dat hij rijlessen ging geven aan vrouwen om ze zo te kunnen betasten.
Bleek dat hij in een suf kantoortje neergezet werd dus kon je zijn teleurstelling wel indenken.

2voor12 | 24-02-21 | 13:56

@ja,diedus! | 24-02-21 | 13:46: ja, maar was ook binnengehaald om de verbouwing van het binnenhof vlot te trekken. En daarbij dus met Arib gebotst.

mrv | 24-02-21 | 14:00

@ja,diedus! | 24-02-21 | 13:46: Nee, heeft hij maar een jaartje gezeten toen hij in een nieuw riant betaald baantje werd geparachuteerd.

Grachus | 24-02-21 | 20:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ik was eerst ook een beetje tegen Arib als kamervoorzitter omdat Bosma me beter leek, maar ze doet het steengoed en verdient het om door te gaan.

De Eierbal | 24-02-21 | 13:40 | 1

Bosma moet nooit maar dan ook nooit de Kamervoorzitter worden. Hij is op andere plekken harder nodig.

The-loopy-cowboy | 24-02-21 | 13:52

Free Arib.

Geeft invulling aan onpartijdigheid. Topvrouw.

Joffri | 24-02-21 | 13:40 | 2

Free Tibet!
Kan Kuzu geen spreekverbod krijgen als hij zich weigert aan te passen aan de mores vd Tweede Kamer? Nav Kuzu vind dat Rutte een diktator is maar Erdogan natuurlijk niet.

ger1306 | 24-02-21 | 13:49

De PVVB haat druipt van het artikel af. Dit is gewoon achterbakse verkiezings politiek.

TheBigKirth | 24-02-21 | 13:39

Dus de partijen die totaal niet vies zijn van kartelletjes vormen moeten nu ineens hard janken als in hun ogen de voorzitter de PVV paait.... Als dat al zo is dan heet dat een koekje van eigen deeg

Kowalski11 | 24-02-21 | 13:39

Goh, Arib combineren met PVV. Ik DENK dat ik wel weet wie de ratten zijn.

Mahatma | 24-02-21 | 13:39

Hup Arib! Wat een topper deze dame. Haar politieke partij en afkomst kan mij volstrekt niets bommen. Arib is gewoon een hele goede, charismatische kamervoorzitter. 4 more years!

Derechtselutser | 24-02-21 | 13:39

www.geenstijl.nl/46910/pvdakamerlid_a...

Ooit las ik op een of ander shockblog een verhaal over een tweede kamerlid met twee paspoorten, die niet alleen in het Nederlandse parlement zat maar ook in een adviescommissie voor de koning van Marokko.

Het leek me een sterk verhaal.

Glasgow Argus | 24-02-21 | 13:39 | 1

En dat is zij nog steeds en dus nog steeds functioneel ongeschikt.

Grachus | 24-02-21 | 20:33

Ik vind haar best oke,van mij mag ze het blijven doen daar.

haatsmurfin | 24-02-21 | 13:38

Zolang deze "bronnen" zich niet met naam en toenaam durven laten citeren zijn ze zelf achterbaks en manipulatief bezig.

Ik was niet een voorstander (ook niet echt tegen) van Arib als voorzitter, maar vind dat ze het uiteindelijk gewoon goed doet en zou er weinig problemen mee hebben om haar dit nog 4 jaar te laten doen.

Borrom | 24-02-21 | 13:38

Dat ze bij RTL zo'n goed contact hebben met Kuzu, Ozturk en Azarkan zeg.

C1O2 | 24-02-21 | 13:38

Het is een vrouw, dus het verbaast me niet. Die hebben nogal hun eigenaardigheden en kunnen vreselijke kattenkoppen zijn.
En het lijkt me een sterke vrouw, en dat vinden sommige mannen dan weer een beetje bedreigend.
Als voorzitter vind ik haar (als kijker van sommige debatten) dan weer helemaal te gek. Ik had mijn twijfels, maar die heb ik allemaal ingetrokken.
En, oh ja, volgens mij is ze op Martin.

Gewone_mevrouw | 24-02-21 | 13:37 | 3

Bosma?

Adriel | 24-02-21 | 13:37

Eerst was het Hiddema en nu Bosma.
Tja linkse meisjes....

keestelpro | 24-02-21 | 13:39

Nou, ik vind dat ze best vaker mensen mag laten uitpraten, en wat minder commentaar geven kan ook geen kwaad. Een voorzitter hoort geen eigen mening te hebben. Althans, niet openlijk.

RickRD | 24-02-21 | 13:52

Net als Abutaleb en van der Laan - ze is best aardig, maar het blijft wel PvdA.

hangtiet met knoop | 24-02-21 | 13:37

Geert heeft gelijk. Een voorzitter hoort maar 1 paspoort te hebben, er zijn er meer dan genoeg die aan die eis voldoen dus waarom blijven aanmodderen met deze mevrouw? Ook voor haar geldt dat je niet te lang aan de macht moet kunnen blijven, je wordt er arrogant en roekeloos van, zie voor een treffend voorbeeld ook Mark Rutte.

elfenstein | 24-02-21 | 13:37 | 1

'Aanmodderen' gebruik je als iemand disfunctioneert. Dat doet zij niet.

Grachus | 24-02-21 | 20:35

Willen we meer of willen we minder Marokkaanse vrouwen?Meer,meer.
Dan gaan we dat regelen.

van stampij | 24-02-21 | 13:36 | 1

Arib wil vooral meer meer PVV volgens de anonieme roddeltantes.

GuusHetSchaapje | 24-02-21 | 13:58

Man man man wat een niveau. Wat een topvrouw met humor, seculiere principes etc. Zet de Aribisering door!

Uqbar | 24-02-21 | 13:36

Het CDA heeft die mocro-dame sowieso al volledig laten vallen, die komt niet meer op die stoel. Haar redelijkheid is geveinsd, daar kan ze ook niet veel aan doen, haar cultuur mist gewoon wat oprechte dingetjes, de jongens zijn enkele gradaties erger.

grindbak | 24-02-21 | 13:36

Ik snap de obsessie van PVV met dubbele nationaliteiten niet.
net alsof mensen die geboren worden met ouders uit verschillende landen daar iets aan zouden kunnen veranderen..
ben het best eens met een hoop punten van Wilders -- maar op dat punt een erg bekrompen visie, die totaal afstaat van realiteit.. (net alsof het opgeven van een nationaliteit de cultuur/mentaliteit van mensen zou veranderen)

MaximusAurelius | 24-02-21 | 13:35 | 15

@elfenstein | 24-02-21 | 14:00:
t gaat dus duidelijk om turken, marrokanen en andere immigranten met moslim-achtergrond. niet zozeer om de dubbele nationaliteit.
simpelweg is er geen wettelijke mogelijkheid om nationaliteit af te namen -- om die te creëren zou NL zich richting Noord-Korea achtige stijl ontwikkelen.
Beter een probleem bij de wortel aan te pakken -- cultuur en feit dat mensen zich niet aan willen passen (taal, gebruiken, godsdients staat niet boven wet, etc.) dan op een secondair punt te richten.

MaximusAurelius | 24-02-21 | 14:12

@MaximusAurelius | 24-02-21 | 14:12: Nee. Het gaat om iedereen met een dubbel paspoort. Zo heeft ook het Zweedse paspoort ruimschoots bewezen problematisch te zijn.

TheEgg | 24-02-21 | 14:30
▼ 12 antwoorden verborgen

Arib moet blijven. Ze doet het heel goed en dat geneuzel van firma roddel en achterklap maakt haar alleen maar sterker. Ga door mevrouw Arib en geef ze van jetje daar!

Gravin v Kippenbouth | 24-02-21 | 13:34

Arib is lid van een splinterpartij in de tweede kamer. Dat alleen al zou reden zijn om haar niet op de voorzitterszetel te plaatsen.

Glasgow Argus | 24-02-21 | 13:34

Vind het al geweldig dat ze kuzu en vleermuisvrienden elke keer in toom houdt. Dat moet voor die “vrouw moet doen wat in Koran staat dus tweede rangs zijn figuren” elke keer knarsetanden. Kunnen vleermuizen knarsetanden ?

Van mij mag ze blijven, alleen Koran en bijbel weg uit de kamer (en anders alle heilige boeken plaatsen, inclusief boeken voor atheïsten)

BenDeLier | 24-02-21 | 13:33

Toet toet boing boing Kuzu en Öztürk.

Rollins | 24-02-21 | 13:33

Achterbaks, potten en ketels.

Mr_Natural | 24-02-21 | 13:33

Ik gaf Arib nog geen stuiver toen ze begon maar ik moet zeggen dat ze prima werk levert. Martin Bosma zou het nét een tandje beter doen, maar die is van de PVV dus dat mag niet.
Prima zo laten dus, kan menig politicus een voorbeeld aan nemen.

Bakkeleures | 24-02-21 | 13:33 | 4

Haha ja zo kun je het ook stellen natuurlijk. PvdA is zo marginaal dat 't niks voorstelt. Scherp.

Bakkeleures | 24-02-21 | 13:55

Bosma heeft wel eens als plaatsvervangend voorzitter gezeten toch?

kloopindeslootjijook | 24-02-21 | 14:26

@keestelpro | 24-02-21 | 13:37: PvdA is wel klein, maar heeft nog verschrikkelijk veel extremistische ideeën. Arib heeft dus een controversiële agenda en kan die functie dus niet vervullen. Dit is nou precies de Woke redenering/argumentatie waar we vanaf moeten.

Grachus | 24-02-21 | 20:42
▼ 1 antwoord verborgen

In dat stuk wordt niks vermeld dat ze altijd aan het sjansen was met Hiddema.

herstelkous | 24-02-21 | 13:32 | 1

Ze vindt wel weer een ander.

keestelpro | 24-02-21 | 13:35

Ik vind haar oprecht een zeer goede voorzitster. Maar, ik heb wel moeite met die 2e nationaliteit op die positie.

Paulzitineenkaul | 24-02-21 | 13:31 | 3

Precies dat!

nope | 24-02-21 | 13:33

Mijn idee.

Normpje | 24-02-21 | 14:20

Als ik voor de PVV in de kamer zou zitten, zou ik tóch op haar stemmen ondanks dat het principieel niet in de haak is.

langelat | 24-02-21 | 14:20

Persoonlijk vind ik dat ze het helemaal niet raar doet.
Met haar 'broeders 'heb ik heel wat meer moeite!

vluchtelingallergie | 24-02-21 | 13:31

Ben vooral benieuwd uit welke hoek de kritiek komt. Het laffe past wel bij D’66

Dr.Platypus | 24-02-21 | 13:31 | 5

Het is haar houding jegens de PVV. Ze is niet anti-PVV genoeg.

Schoorsteenveger | 24-02-21 | 14:35

@Schoorsteenveger | 24-02-21 | 14:35: dat is het, dan wordt je door de deugneuzen van DDR66 en notabene haar eigen partij natuurlijk zo grondig mogelijk onderuitgehaald.
Op een typische achterbakse deug-methode.

J-van-de-Bontekoe | 24-02-21 | 15:00

Ik DENK eerder aan een andere club zoals de partij van de dieren en Groen Link.

Welles! Nietes! | 24-02-21 | 17:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Arib is de beste 2e kamer voorzitter ooit! En al is ze dan van de PvdA, op die stoel doet ze prima werk. Al haar voorgangers hadden altijd een zweem van vooringenomenheid. Bij Arib zie ik dat nooit. Ze is even streng tegen iedereen. En af en toe ook liev.

keestelpro | 24-02-21 | 13:30 | 5

Overdreven. Ook anderen waren zeer goed. Frappant is dat die allemaal van de PvdA waren en dat de slechtste van de laat 100 jaar van de VVD was. Vreemd is dat dit bij ministers ook zo gaat. Nooit zijn de toppers van VVD (of CDA) maar altijd wel van PvdA.

MaarFeitelijk | 24-02-21 | 15:12

@MaarFeitelijk | 24-02-21 | 15:12: "... Frappant is dat die allemaal van de PvdA waren ..." ROFLOL!
Ja, als je PvdA stemt en diep in je hart de democratie haat omdat je wilt dat de socialisten altijd de baas zijn...
LMAO!

Aristotalloss | 24-02-21 | 16:24
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl