Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijken. Lubach wobt Rutte doctrine

Hier volgt een mededeling in het kader van zendtijd voor de dingen die toevallig ook nog eens een keer zo zijn

Heldere samenvatting van de Stand van Transparantieland hierboven, geschikt voor uw Blije Oom met een abonnement op de VPRO-gids. Zoals u weet overtreden Nederlandse ambtenaren al jaren massaal de Wet Openbaarheid van Bestuur. Overheid doet niets. En we zullen de uitsmijter van het verhaal alvast verraden, want de beelden van Mark Rutte die liegt over het schrappen van persoonlijke beleidsopvattingen had u ook al gezien op de GeenStijl. Maar nu dus nog maar eens, voor de mensen achterin die boven hun Dit Land Is Af Brinta in slaap waren gevallen: ónze overheid gebruikt óns belastinggeld om ónze informatie weg te houden bij óns, burgers. 

Enfin, wat Cortes zegt

Reaguursels

Inloggen

Het droevige is... als je het overlaat aan de socialisten krijg je een communistische 'heilstaat' naar welbekend model inclusief werkkampen waar je heus niet sterft, maar een bijdrage levert aan het grotere geheel ten koste van jou. Laat het over aan de rechts radicalen en je krijgt een militaire junta naar zuid amerikaans model inclusief parachutevluchten zonder parachute. En dan heb je Rutte. Met z'n rutte doctrine. Is toch om te huilen. Deze partij heeft in een 10 jaar even veel schade aangericht aan het vertrouwen in de overheid en democratie als waar de PvdA 20 jaar voor nodig had. En het cda 30 jaar. Gelukkig hebben we eikeltjespyama die de boel komt redden [/sarcasm off]. D66 is na van Mierlo gewoon overleden. Wat een droefenis is de NL politiek op dit moment. Geen enkele politicus zet de burger echt op 1. Er mogen altijd slachtoffers vallen, is de gedachte. Zij met pech. Want hadden ze maar... *vul zelf in wat u wilt*: niet in groningen moeten wonen, niet hun kinderopvangtoeslagaangifte met 5 euro fout invullen, niet moeten sparen maar uitgeven, niet jong zijn en willen wonen (koop of huur). Of vanuit de ww ondernemertje willen spelen, domkop. Of psychisch beetje in de knoop komen, want een echte winnaar wordt natuurlijk nooit psychisch verward, ooit, sukkel. Geen pensioen in eigen beheer opbouwen want je gaat van dat geld toch op vakantie, mafkees? ABP heeft immers jou goudgerande pensioen geregeld (really er zijn ook mensen die in de echt wereld leven).

En dan gaat men persoonlijke meningen in memo's en beleidsdocumenten stoppen zodat het WOB-proof is... deze overheid verdient het bijna om integraal te falen en compleet in rook op te gaan. Het is dat het alternatief nog veel dramatischer is... Werkelijk, vind jezelf opnieuw uit duffe politici. Ga je schamen in een hoekje en kom er pas uit wanneer je moreel kompas weer is gekalibreerd. Heb eens wat echte ethiek. Over de hele linie. Denk weer eens in termen van "dit is goed voor iedere Nederlander, niemand gaat met deze maatregel achteruit, en indien toch, dan compenseren we die individuelen met de winst die mijn voorstel genereert". Maar dat zal wel te ouderwets zijn ofzo... liever verliezers aanwijzen en executeren (figuurlijk, want dat doen we elegant door de beulen van belastingdienst of gemeente of welke instantie de bijl ook wil hanteren). Werkelijk, de politicus die na deze ellende niet wakker wordt en inziet dat dit rutte en klaver en jetten en asscher enz verhaal gewoon een doodlopende weg is, is rijp voor de GGZ. oh wacht. die was ook al zo goed als wegbezuinigd.... ok dan is die rijp voor een woning ergens achteraf, in Amsterdam ofzo, oh wacht in heel NL is geen woning meer te vinden. Wordt dan maar boer. Oh wacht stikstof. Nou dan kan je altijd nog ondernemer worden, met een lening van de belastingdienst... wat een klusterfuckfaal

Martin007 | 22-02-21 | 23:53
-weggejorist-
ZiekteVanPfizer | 22-02-21 | 15:29 | 1

Baas van Lubach is het vrouwtje van ollogren. D66 dus los op VVD.

Mart6037 | 22-02-21 | 15:27 | 2

Dit is toch wel een tikje te makkelijk maat, verzin maar eens wat nieuws.

Wiezewalakristalix | 22-02-21 | 16:59

Zou Sigrid Klaag ook in de auto zitten en denken "al die mensen die VVD stemmen, wie zijn dat, en waarom doen ze dat nog steeds na zo lang voorgelogen te zijn".

brie-de-penis | 22-02-21 | 18:28

De enige regeling die als het daarom gaat is de WOP. wippen ontbijten pleiten.

likdoorn | 22-02-21 | 15:21
-weggejorist-
Dissel | 22-02-21 | 14:14 | 1

En de kikkers kijken elkaar aan en zeggen bezweet "Beetje warm he?"
En Pinocchio lacht en draait het vuur onder de pan een tikkie hoger!
Koken Kreng!
Stem Geert.

Du-u-u-h | 22-02-21 | 14:09

Oprutte dus. Heeft allang genoeg op het pluche gezeten.

Tishetnetnie | 22-02-21 | 13:57 | 1

En dan voor rechter omdat ie de rechtsstaat moedwillig dwarszit, liegt en ons keihard uitlacht.

MooseNL | 22-02-21 | 14:03

Nogmaals en voor de zoveelste keer: zo lang al die domme, idiote, onwetende burgers op de partijen stemmen die het wanbeleid van Rutte c.s. steunen zal er niets veranderen. Dat heet democratie. Democratie betekent dat een meerderheid de minderheid buitenspel mag zetten en naar de afgrond mag brengen en ze eroverheen mag kieperen.

Koonkluk Huis | 22-02-21 | 13:03 | 2

"Dit wanbeleid" ? Harder aanpakken die covid positief getesten of wat?

van Oeffelen | 22-02-21 | 13:37

@van Oeffelen | 22-02-21 | 13:37: je woont niet in NL dus waar bemoei je je mee.
Uiteraard helpt strengere wetten maken niet, ook niet als je expres de verkeerde wet misbruikt om je zin door te drammen. Daar is al voor gewaarschuwd, Engel trapte de bal in open doel.

Analia von Solmsch | 22-02-21 | 20:36

Het is alleen wel een beetje flauw om de schuld van de Rutte-doctrine alleen bij Rutte te leggen. De hoofdverantwoordelijken voor deze langdurige en doelbewuste ontmanteling van de rechtsstaat zijn de VVD-stemmer, de CDA-stemmer, de PVDA-stemmer, de D66-stemmer en de CU-stemmer.
Het bewijst ook dat deze extremisten donders goed weten hoe fout ze zijn: ze weten dat hetgeen ze doen het daglicht niet kan verdragen en ze bij openbaarheid ontmaskerd zullen worden, en daarom moet er tegen elke prijs gelogen, bedrogen en opgelicht worden.

obominotie | 22-02-21 | 12:54 | 5

@zeurmachine | 22-02-21 | 13:13: Dat interesseert ze inderdaad niet. Deze narcisten zijn uitsluitend bezig met zichzelf, en gaan letterlijk over lijken om hun doelen te bereiken.

obominotie | 22-02-21 | 13:14

Ugaat ervan uit dat stemmen helpt maar de geschiedenis leert dat alleen het tellen van de stemmen helpt...

Breinbrouwsels | 22-02-21 | 14:11
-weggejorist-
Frans1960 | 22-02-21 | 17:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte wind z'n oorspronkelijke oppositie wel om de vinger. Daarom komt hij overal mee weg. Beetje klimaat voor Jesse. (Die heeft toch niet door dat het vooral het business model is.) Voor D66 tonen we wat meer begrip voor de anti zwarte pietjes. Voor het gehele links trekt Benthe de nieuwe linkse kiezers naar binnen. En ondertussen zijn ze zelf 'warm rechts', voor de goedgelovige rechte elite.
Waar is dan nog je oppositie?

Cannabooze | 22-02-21 | 12:40 | 2

De oppositie is bij de partijen die vorige week tegen de nieuwe wet, waarbij de regering naar believen een uitgaansverbod kan instellen, stemden.

de honden blaffen... | 22-02-21 | 12:45
-weggejorist-
Frans1960 | 22-02-21 | 17:40

Leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker wel.

Rutte kan het allemaal maken, dat merk je wel.

Ellendiger kan hij het niet maken, anders deed hij dat wel.

Toen ze aan de doelgroepen kwamen, toen straften ze hem wel.

zeurmachine | 22-02-21 | 12:26

Ambtenarenmaffia met turbo-ambtenaar Rutte als de capo. Goed item van Lubach. Zouden mensen het nu eindelijk doorkrijgen? En ook dat het niet meer getolereerd kan worden?

Sitting_targets | 22-02-21 | 12:22

Een partij die gaat regelen dat documenten voor wob-verzoeken niet wordt zwart geklakt krijgt mijn stem. Stel het strafbaar als een ambtenaar niet mee wil werken.

TRUMP | 22-02-21 | 12:18 | 1

Een partij die minder overheid voorstelt heeft mijn stem

ikpislauwbier | 22-02-21 | 15:54

Rutte heeft aantoonbaar gelogen ,pleegt meineed, heeft steeds plotseling geheugenverlies. Zoveel ministers gesneuveld in zijn omgeving en hij komt overal mee weg en is straks weer premier.

jack_gouda | 22-02-21 | 12:09 | 1

Daar heb ik dat slappe gelul van Lubach niet voor nodig om te zien dat Rutte en zijn VVD kliek liegt en bedriegt is hun levenswerk

Jan70 | 22-02-21 | 12:15

Als het deksel van deze beerput iets verder wordt geopend is er misschien genoeg bewijsmateriaal voorhanden om een strafzaak te beginnen tegen Mark R. De Rutte doctrine is een staats latrine die steeds harder gaat stinken.

isitsoornot | 22-02-21 | 12:03

Ik heb mijn stemkaart nog niet ontvangen, maar mijn stem zal gebruikt worden om af te rekenen met Rutte.

VoltaireJohn | 22-02-21 | 12:02 | 1

Ik doe met je mee.

ik_word_gek_in_NL | 22-02-21 | 12:51

Ja, dat was wel een mooie gisteravond. Dat WOB-verzoek bij die gemeente wat enkele duizenden euro's ging kosten. Die kosten waren louter het zwartlakken van passages in het document. Laat dat maar even tot u doordringen.

Om over het 'witlakken' van passages nog maar te zwijgen. Krijg je gewoon lege pagina's met een aantal random woorden erop.

Enter Yeti | 22-02-21 | 11:57 | 1

We leven onderhand gewoon in een standenmaatschappij.

Rico Tampeloerus | 22-02-21 | 12:01

De enige manier om van de Rutte doctrine af te komen is door Rutte zelf weg te sturen. Met je stempotlood.
En dan niet meteen op Jesse Klaver stemmen. Of die ex-GroenLinkser die het nu bij de PvdA voor het zeggen heeft.

Osdorpertje | 22-02-21 | 11:57 | 3

OK, en wat is nu het alternatief voor de VVD? De FvD heeft alles weggegooid, je kunt PVV stemmen maar elke samenwerking wordt geblokkeerd. De rest van de kleine partijen wil je niet of het stelt niets voor.

vlotterik | 22-02-21 | 14:17

@vlotterik | 22-02-21 | 14:17:
De mannenbroeders van de zwartekousenkerk. Een van de laatste partijen die aan zijn principes blijft vasthouden en niet mee doet aan al die woke onzin. Alleen dat religieuze.

Osdorpertje | 22-02-21 | 14:22

Hoe besluiten precies worden genomen valt nooit te achterhalen. Als ik hier zie welke contacten gemeenteraadsleden en wethouders op de achtergrond in de informele sfeer hebben dan is alles wat officieel wordt besproken toch maar een farce.

Leptob | 22-02-21 | 11:55 | 1

Top corrupt ?
Onderliggende lagen volgen vanzelf !

A333aan | 22-02-21 | 12:09

Mooie samenvatting van Lubach, wie een beetje het nieuws volgt wist dit wel.
Jammer dat journalisten niet de moeite nemen om dit soort problemen met rutte kort en pakkend samen te vatten, want dit hoort gewoon op de voorpagina, en niet verpakt als 1409 woorden commentaar op pagina 16.

Analia von Solmsch | 22-02-21 | 11:54 | 2

Ik lees overigens zelf de nurc en ik verbaas me hoe journalisten eindeloze verhalen uitspugen zonder tot een conclusie te komen.

Analia von Solmsch | 22-02-21 | 11:56

Journalisten zijn tegenwoordig alleen maar gericht op productie, want per woord betaalt en niet meer op kwaliteit. Dus als een voorlichter een mooi eenzijdig stukje schrijft dan nemen ze dat maar wat graag over.

Keutels | 22-02-21 | 12:12

Vandaag en morgen zijn de twee lekdagen. U kunt uw bingokaart samenstellen en de punten vervolgens aftikken tijdens de persco morgenavond.

goedverstaander | 22-02-21 | 11:52 | 2

Een GeenStijl bingokaart, das een leuk idee!

VoltaireJohn | 22-02-21 | 11:56

Ik noem het dus al kabinet Tena Lady I.

Wijze uit het Oosten | 22-02-21 | 12:06

Soms is zwart gelakt tekst weer heel makkelijk terug te halen. Als er een domme ambtenaar bezig is geweest. Helaas lukt dit niet altijd.
www.zylab.com/nl/blog/grote-gevolgen-...

RickRD | 22-02-21 | 11:50

Lubach zet weer eens de piketpaaltjes uit waarbinnen vrijelijk gediscusieerd mag worden.

Egerius | 22-02-21 | 11:49

Gelukkig schakelt het dommere stemvee vooral in op Lubach. Dat is slecht nieuws voor de vvd.

goedverstaander | 22-02-21 | 11:49

Het probleem zijn uiteindelijk de mensen die op dit soort partijen blijven stemmen. Dan boel ik niet alleen de VVD, maar sowieso alle partijen die bijvoorbeeld ook voor de avondklok stemmen.

Dat soort partijen kijken niet zelf naar de cijfers (dan zagen ze dat de avondklok niet werkte) en/ of leven in hun eigen wereld en geven geen zak om de burger)

Maar toch zijn er mede-Nederlanders die zulk volk aan de macht houden. Die mensen zijn het echte probleem.

DerUnterMensch | 22-02-21 | 11:46 | 2

It's not that the politicians suck. Something else sucks around here. It's the people that suck.

Graaf_van_Hogendorp | 22-02-21 | 11:47

Fijn land om in te wonen dan.

van Oeffelen | 22-02-21 | 11:51

Allemaal leuk en aardig, maar driekwart van Nederland is zwakbegaafd ongeveer. Zij doorzien dit niet, lezen geen opiniebladen of volgen geen politiek. Dan houd je een groep over die onderneemt of dusdanig bezit heeft dat die beter uit zijn met bij een VVD. De modale burger is verspreid en murw gebeukt en kiest tussen de PVV, CDA , D66 en Groenslinks. De intelligente men of vrouw , trapt in de vvd retoriek dat zij (door lastenverlichting bedrijfsleven e.d.) de huishoudportemonnee goed hebben gebruikt de afgelopen jaren en dat beeld levert de VVD ook veel stemmen op.

gelachewoar | 22-02-21 | 11:45

Waarom stemt er nog iemand op deze circusartiesten?

OscarWilde | 22-02-21 | 11:45 | 4

Omdat trampolinespringen en trapezewerk veel mensen nog altijd tot de verbeelding spreekt.

van Oeffelen | 22-02-21 | 11:52

@van Oeffelen | 22-02-21 | 11:53: Dat jij je mond nog open durft te trekken terwijl je actief medeplichtig bent aan deze puinhoop bewijst vooral hoe kwaadaardig jij bent.

obominotie | 22-02-21 | 13:04
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft iedereen nu inmiddels de video boodschap van Rutte gezien die hij op 25/9 op zijn eigen YouTube kanaal heeft gezet?
Dit keer spreekt hij volledig de waarheid van wat hij werkelijk van plan is!

Bolder | 22-02-21 | 11:44

Dictatuur pur sang.
Kim is jaloers op Mark.

MooseNL | 22-02-21 | 11:44
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 22-02-21 | 11:43 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Je vraagt je werkelijk af, wanneer de oogjes van het slapende volk open zullen gaan.
Dit kan zo toch maar niet door blijven gaan mense... Stuur deze pathologische leugenaar met zijn hele gevolg weg op 17 maart.

Paaldanseres | 22-02-21 | 11:43 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 22-02-21 | 11:44: Volgens mij is het gewoon massale apathie. Zo murw gebeukt door Corona, EU, klimaathysterie dat men denkt 'wat maakt het nog uit?'.

OscarWilde | 22-02-21 | 11:47

@Graaf_van_Hogendorp | 22-02-21 | 11:44: Twee weken voor de verkiezingen zullen we de werkelijk stand zien. VVD staat op hetzelfde punt als de PVV 4 jaar geleden. Vanaf 1 maart kan er zomaar een ommekeer komen met de PVV aan de leiding.

VoltaireJohn | 22-02-21 | 11:48

De leugen is zo groot, dat de gemiddelde domme NPO kijker dat niet wil inzien.

Bolder | 22-02-21 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Het is schandalig. Deze mensen worden door ons betaald om voor ons het land/gemeente te besturen. In plaats daarvan zien ze ons (de klant) als lastig en mogen wij vooral niet vragen wat ze doen of gedaan hebben.

WillemWordtWakker | 22-02-21 | 11:40 | 3

Precies, goed voorbeeld zijn de Klimaattafels.
Zelfs onwillige(!) gemeentebesturen worden onder druk gezet om toch in te stemmen met de maatregelen.

Bolder | 22-02-21 | 12:01

@Bolder | 22-02-21 | 12:01:
En de gemeentebesturen gaan het zo ver in de toekomst wegzetten (2040) dat iedereen het weer vergeten is. Lokale bestuur hier geeft bijv. aan dat een windmolen ook in 2038 geplaatst kan worden om de doelstellingen te halen.

Keutels | 22-02-21 | 12:15

Het lijkt wel een IT-afdeling.

nieuwe_Deen | 22-02-21 | 12:36

En wat dan nog...
Wie doet hen wat, niemand toch?
Dat het kartel in een of andere vorm de nieuwe regering zal bemannen zal niemand bestrijden. De rest van het kartel zal als een soort 'sockpuppet' in de oppositie zitten. CDA kan de corona regels aan hun laars blijven lappen om te laten zien dat zij meer gelijk zijn dan het kut volk. Halsema kan haar welgevallige demonstraties lekker in een optocht door Amsterdam laten trekken en te lat voor het gepeupel. Gewoon om even te laten zien wie het hier echt voor het zeggen heeft in Nederland. Iedereen kan 'geschokt' blijven zijn over het salafisme en elke motie om er iets aan te doen verwerpen. Vooral Klaver die het stokje heeft overgenomen van de PVDA om ons nog meer met het salafistisch gedachte goed te besmetten, het ging niet snel genoeg op dit moment. De opvolger van Ollongren zal gewoon door kunnen gaan met het naast zich neerleggen van moties. De rest kan doorgaan met het hebben van geen actieve herinneringen. Rutte kan doorgaan met het verkopen Nederland via geitenpaadjes aan de EU. Sophie in 't veld kan hysterisch schreeuwend geheel zonder zelf-reflectie Polen en Hongarije betichten van ondermijnen van de democratie. Timmermans en co kan pinautomaat Nederland zonder gêne leegtrekken. Ondertussen zullen alle woningzoekende, ondernemers en andere slachtoffers van de Nederlandse staat steen en been klagen en, net zoals een zogenaamde morrende en klagende Rutte bij de EU, tijdens de verkiezingen netjes hun kruisje zetten waar het deugt. C'est ca, het is wat het is.

HetLichtInHetZuiden | 22-02-21 | 11:39

Lubach is een Corona gelovige.
Hij gelooft alleen wat virologen zoals Bill Gates beweren.

Bolder | 22-02-21 | 11:36 | 8

Toch heeft Mr. Windows wel enige ervaring met virussen.

2021 sla ik ff over | 22-02-21 | 13:56
-weggejorist-
Frans1960 | 22-02-21 | 17:42
-weggejorist-
Frans1960 | 22-02-21 | 17:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoe gaat zoiets, ministerabel worden cq zijn? Ruim 95% van de reaguurders hier heeft dat proces nog nooit meegemaakt, sommigen hebben er fantasiën en complotideeën bij en anderen laat het volkomen koud. Van Oef heeft dat vijfentwintig jaar geleden allemaal mogen meemaken. Dan word je naam genoemd en word je gebeld of je bij de partijleider wilt komen of je staat op de golfbaan van Cannes-Mandelieu, de Oldcourse, met een ex-minister in de flight die jou dan gaat enthousiasmeren. Met het CDA kwam van Oef er toen niet uit, puur vanwege het gedrag van JPB, een tegenpool van van Oef. Dr H.O., intern "doctor who" genoemd, had het nog geprobeerd, maar daar had van Oef toen geen zin meer in. Wat De Wopster op dit moment meemaakt is een beetje de klassieke weg, eerst minister (zonder ooit veel met de partij te maken te hebben gehad, maar wel affien) en dan partijleider. Moge hij succes hebben, en cheers ouwe reus.

van Oeffelen | 22-02-21 | 11:36 | 7

Dr. H.O. zal Ruding zijn, maar dat was toch voor Balkenende? Begrijp nog steeds niet dat ik destijds op die partij stemde. Altijd handige trucjes en elkaar in hun netwerkjes bevoordelend. Een soort vvd alleen dan nog meer een kliek. Vraag hem nog eens naar het verdwenen pensioengeld www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/het-v... en vraag Elco als je die spreekt eens naar de 44 miljard die hij later in de vastgoedrommelhypotheken in de VS verloor door te gokken met ABP pensioenen van anderen en dit geld politiek in te zetten. cda is te lang zonder weerstand aan de macht geweest.

Watching the Wheels | 22-02-21 | 11:54

@Watching the Wheels | 22-02-21 | 11:54: zeker was hij voor JPB, Brabander. Belangrijk in de partij, toen.

van Oeffelen | 22-02-21 | 12:10

Man, laat je nakijken met je duffe kletspraat. Dit is echt niet gezond.

obominotie | 22-02-21 | 13:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Voor Rutte heb ik gedurende zijn regeerperiodes een aantal korte kwalificaties opgedaan:
leugenaar, ruggengraatloos, schoothondje, loze beloftes, slappeling, integriteitsloos, onmenselijk, ondemocratisch, grondwetsovertreder en hopeloze schlemiel.
Als je eigen partner deze verzameling van eigenschappen zou bezitten had je hem/haar allang aan de kant gezet.

Broadsquire | 22-02-21 | 11:34 | 6

@Penus Decoratus | 22-02-21 | 11:50: de oude Romeinen deden nog wel meer, maar dat is U waarschijnlijk even ontschoten.

van Oeffelen | 22-02-21 | 11:56

Hij zal niet voor niets vrijgezel zijn, toch?

Eagle0511 | 22-02-21 | 13:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Only money talks, aldus de vvder.

Acidstain | 22-02-21 | 11:32

Rutte is een schaker, op het moment dat hij ziet dat het fout gaat, verstopt hij alle stukken.

Mr_Natural | 22-02-21 | 11:32 | 4

Volgens mij pleurt hij het hele schaakbord uit het raam.

uisge baugh | 22-02-21 | 11:34

Bij hem hebben alle stukken dezelfde kleur.
Zo kan hij niet verliezen.....

Bolder | 22-02-21 | 11:41

U zegt dus dat Rutte een racist is. Met zijn zwarte gelak op witte pagina's.

Graaf_van_Hogendorp | 22-02-21 | 11:44
▼ 1 antwoord verborgen

Het mooiste was nog wel dat Pieter Omtzigt in de Tweede Kamer stond met een volledig zwart gelakt document en dat ze het de keer daarna maar witgelakt hebben zodat het dramatische effect er niet meer is.

Osdorpertje | 22-02-21 | 11:31 | 2

In een oude aflevering van Sherlock Holmes smokkelt een gevangene een brief naar buiten. Uiteraard wordt die eerst gecontroleerd op inhoud en het valt op dat er merkwaardig grote leemtes zijn. De tekst daarin is geschreven met witte letters op een witte achtergrond, dus je ziet niks. De ontvanger hoeft alleen maar de witte stukken te markeren en zwart te maken om de tekst weer te kunnen lezen. Zoiets?

quigg | 22-02-21 | 11:41

@quigg | 22-02-21 | 11:41:
Nee, helaas was het geen onzichtbare inkt die je boven een kaars weer zichtbaar maakt.

Osdorpertje | 22-02-21 | 11:52

Dat de Lachende Leugenaar staat te liegen is usance. Waar blijven zijn excuses over het onwettige WOB-beleid tot nu toe? En de aankondiging van zijn aftreden? Wat kan deze man allemaal flikken zonder ergens op te worden afgerekend? Ook m.b.t. tot de toeslagenaffaire. En dan andere landen de les lezen over democratie en rechtsstaat. Geen vaasje maar een teiltje graag.

NPOlitiekgekleurd | 22-02-21 | 11:30

In dezelfde uitzending werd het initiatief 'Herstel-NL' ook even vakkundig afgeserveerd.. Weer een illusie armer..

Frits_Binkestein | 22-02-21 | 11:28 | 4

@Diederik_Ezel | 22-02-21 | 11:35: Ja, dat maakt het ook zo stuitend dat dat hele OMT zo mono-disciplinair is ingericht. Die gaan over allerlei zaken die niet binnen hun vakgebied liggen. Iets meer variatie daarin zou goed zijn...

Enter Yeti | 22-02-21 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

Het ambtenarencircus houdt dit zelf niet in stand, WIJ houden dit in stand...

Torwart | 22-02-21 | 11:28 | 3

Daar valt over te discussiëren aangezien het voorafgaand aan de afgelopen verkiezingen geloof ik een stel Turken was welke Rutte een gelezen kans gaven om met wat stevige taal en een bonjour ze het land uit actie de verkiezingswinst naar zich toe te trekken.
Door Rutte's optreden is een hoop twijfelend VVD volk met PVV neigingen teruggevallen op de VVD. Was die rel er niet geweest dan had PVV 2017 waarschijnlijk gewonnen.

normanius | 22-02-21 | 11:37

@normanius | 22-02-21 | 11:37: Dat verklaart (misschien) de ommekeer van de VVD vanaf maart 2017. Maar dit jaar kampt de VVD met grote problemen waar Wilders gehakt van gaat maken.

VoltaireJohn | 22-02-21 | 11:51

Niet WIJ, maar ZIJ: de vvd/cda/d66/pvda/cu-stemmers.

obominotie | 22-02-21 | 13:08

De gemeente Rotterdam en een projectontwikkelaar hebben het plan opgevat om in mijn wijk 75 nieuwe dure woningen te gaan bouwen, want Rotterdam wil in deze collegeperiode 18.000 nieuwe woningen bouwen. Midden in een groen gebied met weilanden en fruitboomgaarden.
www.dehavenloods.nl/nieuws/algemeen/9...
Bewoners hebben via een WOB verzoek documenten opgevraagd over de plannen. Er is een zogenaamde Nota van uitgangspunten opgesteld. Hebben we ook netjes ontvangen. Alleen van de 60 pagina`s, zijn er 32 volledig zwart gelakt. Nu weten we dus nog niets.

RickRD | 22-02-21 | 11:28 | 5

Iets met Artikel 10 lid 2 sub g WOB?

RickRD | 22-02-21 | 11:36

Draait zoals altijd om de centen.
De projectontwikkelaar wordt er uiteraard financieel wijzer van, de lobbyist(en) binnen de gemeente ook, het bouwbedrijf is al lang en breed op de hoogte en zal de planning al klaar hebben liggen.
Dat je als grote gemeente woningen wil gaan bijplaatsen is prima, maar waarom niet betaalbaar, het gaat immers om Rotterdam? En waarom juist op die plek?
Nogmaals, centen.
Een gemeente is al lang niet meer bedoeld om de belangen van de bewoners te behartigen of beschermen, het is ook weer een geolied incasso-apparaat waar dief en diefjesmaat de dienst uitmaken. Als je er in zit, zit je er gelijk goed in, maar zo niet, dan hoor je er niet bij en krijg je haast per definitie het predikaat 'zeikert', zwartgelakte reacties of eventueel zelfs een proces aan je broek.

EEnzame SchizofrEEN | 22-02-21 | 11:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Vraag je haar dan ook een responstijd van een jaar om vervolgens met een telefoon te komen waar alle app-gesprekken op verwijderd zijn?

Dirk III | 22-02-21 | 11:16 |
Neui ik heb niets te verbergen, thans niet op die telefoon ;)

Shadow112 | 22-02-21 | 11:27

Wie is Arjen Lubach ?

beniknouzoslim | 22-02-21 | 11:25 | 4

Wie is Garibaldi?

SterF... | 22-02-21 | 11:28

Soortkomisch figuur van de npo, denk dat wij zijn salaris en om kosten maar eens moeten wobben. :)

Shadow112 | 22-02-21 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

Tijd voor een beetje humor, "van Oeffelen" genoeg gelachen.

uisge baugh | 22-02-21 | 11:23

Rutte is gewoon een typische Nederlander. Staat nergens voor, maakt geen echte keuzen, is dus nooit verantwoordelijk, huichelt erop los, en fietst naar zijn werk. Zijn baan zou iedere Nederlander dus kunnen doen!

Aisie | 22-02-21 | 11:23

Ook dit zal weer bij Tefal Rutte afglijden als een gebakken ei in de pan. Zo onderhand ga ik echt geloven dat mensen die nog op deze man/partij stemmen een Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH) hebben.

RickRD | 22-02-21 | 11:21 | 1

De overgrote meederheid van het electoraat bestaat uit slecht tot niet geïnformeerde kiezers. Dat kan niet anders.

Kees Maf | 22-02-21 | 11:29

Al eerder gedeeld: Omtzigt over het sociaal contract en het belang van een transparante overheid die controleerbaar is. Het klinkt zo logisch dat ik er van op kijk dat het geen ‘normale Praxis ist’.

open.spotify.com/episode/64mhtlXTEuo2...

Wensbaar Denken | 22-02-21 | 11:21

Die Amstelveense reljeugd, op 3:38
Waar kan je leren om zo te lullen?

hotnot | 22-02-21 | 11:19

De overheid is er niet voor ons, wij zijn er voor de overheid en verder bek houden.
Alles wat er mis gaat zal er op termijn voor zorgen dat er echt een keer de pleuris uitbreekt. Op deze wijze nog langer doorgaan is dodelijk voor Nederland. Wij worden niet geleid als een bedrijf maar als hobby-project met aan het roer een personeelsmanager en een lagere school-leraar.

pibasso | 22-02-21 | 11:18

Wat voor mij nieuw was, is dat er blijkbaar 8,2 miljoen subsidie is gegeven voor een getijdecentrale die nooit afgemaakt is. Het bedrijf Tocardo is 2x failliet gegaan en doet nu een 3e poging volgens www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/tocardo-star...
Eerder was in www.trouw.nl/nieuws/minister-schultz-... te lezen dat het een bedrijf van de man van Minister van Infrastructuur en Milieu Melanie Schultz van Haegen was en daar zou dus nu weer toevallig de gewobte informatie over zwart gelakt zijn?

Watching the Wheels | 22-02-21 | 11:18 | 3

Als dat waar is zal dat zeker consequenties hebben! Oh wacht... vriendjes... Next!

Dirk III | 22-02-21 | 11:23

@Dirk III | 22-02-21 | 11:23:
Inderdaad, ze houden elkaar allemaal de handen boven het hoofd zo lijkt het en dan Richard de Mos aanklagen, onvoorstelbaar.

Watching the Wheels | 22-02-21 | 11:25

@Watching the Wheels | 22-02-21 | 11:25: Wilders aanklagen met de inmenging van de VVD. Ja, als je niet in het kringetje zit... Dan ben je de lul.

Dirk III | 22-02-21 | 11:29

Vele, vele ambtelijke instanties doen of ze er voor de burger zijn maar zijn in feite vooral bezig zichzelf in stand te houden. Zie bijvoorbeeld de kroniek van een faalfabriek deel 1 t/m 66

de visser | 22-02-21 | 11:17

Waarbij eens te meer wordt aangetoond dat Nederland geen democratie is maar een polyarchie.

NomadBrewer | 22-02-21 | 11:16 | 3

Beste NomadBrewer,

Ik begrijp wat u bedoelt, maar ik houd het op een oligarchie. De echte macht is in handen van heel klein groepje mensen dat er voor zorgt dat bepaalde mensen gekozen worden. Het uiteindelijke vaststellen van de kandidatenlijsten is nauwelijks democratisch te noemen.
Dacht ik zo. Evocatus

Evocatus | 22-02-21 | 11:23

@Evocatus | 22-02-21 | 11:23: mwah, ja en nee. Echt klein is dat groepje niet, alleen er is weinig nieuwe aanwas omdat van onderop weinig interesse is voor deze dirty job.

van Oeffelen | 22-02-21 | 11:28

@Evocatus | 22-02-21 | 11:23: Nee, bij een Oligarchie zouden Charlene Heineken, Marcel Boekhoorn, Joop van de Ende, John de Mol, en zulk soort mensen de posities van Premier en ministers volbrengen.

NomadBrewer | 22-02-21 | 11:46

Filmpje doet het weer eens niet, Geenstijl.

L. Vis | 22-02-21 | 11:16 | 2

Ligt aan jouw systeem, denk ik. Zou dat kunnen?

Watching the Wheels | 22-02-21 | 11:22

Doet het prima...

SterF... | 22-02-21 | 11:27

Wat gaat er nu eigenlijk op bestuurlijk vlak daadwerkelijk goed in Nederland kennisland?
Ik zie alleen maar faal op faal zowel op landelijk niveau maar ook op provinciaal en gemeentelijk niveau. Kneuzen met af en toe een paar lichtpuntjes die er tussen lopen.

Dwarsdenker | 22-02-21 | 11:15 | 4

Niets, helemaal niets gaat goed. Overal wordt een deken van beleid over gegooid en wij weten allemaal wat dat doet.

pibasso | 22-02-21 | 11:19

@Ommezwaai | 22-02-21 | 11:26: Pabo is een mooie opleiding.

Om voor de klas te staan, niet boven een ministerie.

Wijze uit het Oosten | 22-02-21 | 11:41
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Diotima | 22-02-21 | 11:14

De colleges fiscaal strafrecht staan me nog goed bij. Vooral de gastcolleges van de mensen van de FIOD.

Heel instructief ook de techniek van het lakken van tekst. Zo was de aanbeveling de tekst eert van zwarte lak te voorzien, dan te kopiieren, nogmaals te zwarten en daar weer een kopie van te maken.

Nooit en te nimmer een origineel verstrekken met een simpele zwarte lakstreep; tegen het licht kan je dan alsnog de verborgen tekst zien. Nee, vakwerk.

En dan beweren dat ambtenaren lui zijn.

Glasgow Argus | 22-02-21 | 11:13 | 2

Dat gaat volledig digitaal. Het wordt echt niet meer zwart gemaakt met lak, daar gaat een zwart vlakje overheen met de cursor. Dat had ook een andere kleur kunnen zijn maar zwart intimideert het meest.

Bakkeleures | 22-02-21 | 11:38

@Bakkeleures | 22-02-21 | 11:38: U mist het hele punt. Deze praktijk was reeds gaande ver voordat dit überhaupt """digitaal""" ging.

Overigens heeft u kennelijk ook het punt gemist dat de kleur inmiddels is gewijzigd naar wit. Eh, ik bedoel natuurlijk "blanco" ofwel "blank" (wit papier is immers schadelijk voor het milieu vanwege de bleekmiddelen die men daarvoor pleegt te gebruiken).

OverdaanDerOnderheid | 22-02-21 | 14:04

Rutte is ver voorbij zijn houdbaarheidsdatum.

Koning Willy | 22-02-21 | 11:13 | 1

Hij vindt zichzelf anders nog helemaal geweldig. Hij geeft zichzelf de zak om vervolgens weer doodleuk door te gaan met regeren. Enige zelfreflectie is deze man compleet vreemd.

Ommezwaai | 22-02-21 | 11:25

Dit land is ons land helemaal niet. Wij zijn reeds lang verkocht aan het grootkapitaal. Wij zijn de pachters, horigen en keutelboertjes.

van heinde en verre | 22-02-21 | 11:09 | 6

Keuterhoertjes

DenBeert | 22-02-21 | 11:24

@banana moeskoerie | 22-02-21 | 11:22: hey relax! Gepeupelboertjes dan.

Dirk III | 22-02-21 | 11:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn vriendin wopt mij ook wel eens, erg vervelend!

Shadow112 | 22-02-21 | 11:08 | 3

Vraag je haar dan ook een responstijd van een jaar om vervolgens met een telefoon te komen waar alle app-gesprekken op verwijderd zijn?

Dirk III | 22-02-21 | 11:16

Hoe valt een Schaduw te woppen?

Duister verhaal...

Yrrab | 22-02-21 | 11:24

Rutte en zijn vazallen zijn de grootste geheimschrijvers uit de geschiedenis van de Nederlandse politiek.
Ze worden door ons gemachtigd en uiteindelijk betaald om hun werk te (mogen) doen. Dan mogen we openheid van zaken verwachten. Maar goed, Rutte is en blijft een vileine gluiperd.

Ommezwaai | 22-02-21 | 11:07

Helaas oud nieuws. Blijft bovendien erg jammer dat het OM niet eens de moeite wil nemen om te bekijken of er strafbare feiten zijn gepleegd in de toeslagenaffaire door mensen hoog in de boom bij de politiek en Belastingdienst.
Het zou sowieso goed zijn als een flink de bezem zou gaan door dit soort incompetent gebleken management lagen bij de overheid.

Diederik_Ezel | 22-02-21 | 11:07 | 14

@Roadblock | 22-02-21 | 11:42: de CDA/KVP invalshoek is dat dit binnen de familie wordt opgelost, er is altijd wel een zwart schaap binnen de familie die onder de oksels moet worden genomen. Maar daar ga je de staat toch niet mee lastig vallen? Deze mensen zouden zich moeten schamen.

van Oeffelen | 22-02-21 | 11:49

@van Oeffelen | 22-02-21 | 11:25: ah, u gelooft in de maakbare samenleving?
Iedereen is gelijk en heeft gelijke kansen, u hoeft het alleen maar aan te pakken...

Het systeem is dat mensen worden betaald zodat ze niet bij de werkenden op rooftocht gaan. Want er gaan nog maar weinig mensen werken, wanneer na een dag lang hard werken het huis is leeg geroofd.

Dan krijg je zo'n situatie als in Afrika, waar helemaal niemand meer werkt.

NomadBrewer | 22-02-21 | 12:03

@van Oeffelen | 22-02-21 | 11:46: Ik ontving ook Kinderopvangtoeslag omdat mijn kind gebruik moest maken van de BSO toen ik en mijn echtgenote hard aan het werk waren om uw AOW/WIA/WAJONG/bijstand bij elkaar te werken.
Ben ik dan een handophouder?
Het zorgt ervoor dat wij ons werk goed en langdurig kunnen doen waardoor we per saldo meer belasting afdragen gedurende de periode waarover we een toeslag ontvangen dan dat het aan toeslag kost. Hierdoor gaan de inkomsten van de verzorgingsstaat dus omhoog. Ben ik nog steeds een handophouder of begrijpt u het nu eindelijk eens?
Ja, er zitten ook klaplopers en handophouders tussen. Maar u gaat er vanuit dat het allemaal handophouders zijn (lees uw plempsel nog maar eens goed door) en dat is voor het overgrote deel niet het geval.
Ik neem het je niet kwalijk, je bent een troll die de boel een beetje probeert op te naaien maar er zijn ook mensen die wat miner stevig in hun schoenen staan en die uw onzin voor waar aannemen omdat het wel lekker past in hun straatje.

Bakkeleures | 22-02-21 | 12:23
▼ 11 antwoorden verborgen

Ach we stemmen toch weer gewoon Rutte want hij is een gewone jongen gebleven en hij lacht en zwaait zo leuk op zijn fiets.

2voor12 | 22-02-21 | 11:05 | 2

Volgens mij is het voornamelijk vrouwelijk Nederland dat met Rutte wegloopt.
Ik bedoel... Je stemt toch niet op die man vanwege zijn geweldige visie of z'n adequate beleid of zo...
De man is een wandelende ramp!
Het geld gaat met scheepsladingen tegelijk naar Brussel en Zuid en Oost Europa en ondertussen dondert alles in ons eigen land zo langzamerhand in elkaar.
Een echte socialist: iedereen samen in de ellende! Solidariteit!

Aristotalloss | 22-02-21 | 11:42

@Aristotalloss | 22-02-21 | 11:42: Ik heb al heel wat naïeve mensen gesproken die glashard durven beweren dat Rutte het zo goed gedaan heeft en een uitstekende premier is, bovendien, wie moet het anders doen?

Geert Maksimaal | 22-02-21 | 17:38

"Yes Minister" was dan wel een comedy maar dat maakt het nog geen fictie dus waarom is iedereen zo verbaasd?

bakermat | 22-02-21 | 11:05 | 2

Beste bakermat,

Was inderdaad een brilliante serie. Bij heruitzendingen op ONS bekijk ik het graag.
Topacteurs die de waarheid liegen. Evocatus

Evocatus | 22-02-21 | 11:28

@Evocatus | 22-02-21 | 11:28: Ik zou hem graag weer terugzien, ik vrees echter de depressie die in het kielzog van de lach en de herkenbaarheid volgt.

bakermat | 22-02-21 | 11:57

De Nederlanders willen dit.
4 More years.

Is dit nog nieuws? | 22-02-21 | 11:02 | 5

'De' Nederlander is uitermate slecht geïnformeerd en weet dit niet eens. Anders dan zo kan ik het niet verklaren.

Kees Maf | 22-02-21 | 11:25
▼ 2 antwoorden verborgen

"Die kritische kutburgers ook altijd. Ze hebben ons toch gekozen? Die hele WOB is een grote motie van wantrouwen."

Mondelinge notulen uit het Torentje.

_pacman_ | 22-02-21 | 11:02

En dit verbaast u omdat... ?

Odin | 22-02-21 | 11:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino