Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Omroep Zwart werkt samen met BNNVARA, Akwasi 'geeft leiding achter de schermen'

Kennismakingsgesprek bij EO liep niet zo lekker

Omroepnieuws! Er is nieuws over Omroep Zwart, die is opgericht door laptopdief laptopmeenemer maar niet met het oogmerk te stelen Akwasi. De omroep heeft een beleidsplan ingediend en gaat samenwerken met BNNVARA (toch handig als je een totaal vernieuwende omroep met totaal vernieuwende programma's gaat maken dat je kunt aansluiten bij een omroep waar je zelf al tig keer in de uitzending bent geweest, red.). Bij BNNVARA vinden ze het kennelijk niet zo'n probleem om geassocieerd te worden met iemand die laptops van journalisten afpakt als de slijmerige vragen van de interviewer niet slijmerig genoeg zijn. Op zich niet zo gek, want bij BNNVARA vinden ze het ook niet zo'n probleem om Francisco 'Witte Onderbroek' van Jole een podcast over aanranding te laten maken. Akwasi zelf blijft trouwens gewoon actief bij Omroep Zwart (zeiden we toch). Hij gaat zich focussen op 'creatief leiding geven achter de schermen'. Achter de laptopschermen van de EO, zeker. Hele aankondiging van Omroep Zwart hierboven. Hilversum, we komen eraan!
UPDATE: LOL. Statement BNNVARA op Joop.nl

Reaguursels

Inloggen

Heb BNNVARA zojuist telefonisch opgezegd......

truvanu | 02-02-21 | 09:42

Ik heb zo'n anderhalve minuut gekeken, maar moet dit een interview of iets voorstellen? Er is nog net geen autocue, maar veel nepper dan dit kan het toch niet. Wat een poppenkast.

Forex | 02-02-21 | 04:46

Mede dankzij de PvdA (en dus de mensen die op die partij hebben gestemd) hebben we (vele) Akwasi(‘s) in Nederland.

Mede dankzij de VARA (en dus de mensen die een lidmaatschap van die omroep hebben) hebben we (straks) Akwasi in het omroepbestel.

Uiteindelijk is rode draad in het werkelijke verhaal dat ze allemaal gewoon vuistdiep in de zwarte cijfers willen zitten.

Tis wat, dat socialisme.

Kompromat | 02-02-21 | 00:53 | 1

Zwarte cijfers? Zo'n nieuwe omroep zal de belastingbetaler jaarlijks ± € 3 miljoen gaan kosten.

drs.Nee | 02-02-21 | 04:34

Stel je voor, Bart de Graaf zou nog leven. Stond ie ineens in het holst van de nacht
voor de deur van Akwasi. Uiteraard als Zwarte Piet. Hij roept dan: “Zeg maar nee, dan krijg je er 2!” En dan opent hij een WIT gebaksdoosje met 2 moorkopjes. Zou mooi zijn als ie dan humor had gehad. Maar helaas: "Wil je deze kant op, wil je ECHT deze kant op!?!

MoorCopJoris | 02-02-21 | 00:31 | 1

Vergat nog 1 ding. Mijn lijntje met Bart viel net effe weg. "Kom voor een goed gesprek. Zorg jij voor de koffie Akwasi, zwart graag."

Het programma zou 'Bart drinkt koffie met...' geheten hebben. Inmiddels zou Bartje nu 50 plus zijn geweest en inmiddels toe aan net wat meer verdieping. Ja, natuurlijk wel!

MoorCopJoris | 02-02-21 | 00:42

Je hoeft geen leuke, sympathieke gast meer te zijn die echt wat zinnigs te zeggen heeft. Of wat kan. Zolang je maar de 'juiste' huidskleur hebt kennelijk.

MoorCopJoris | 02-02-21 | 00:15 | 1
-weggejorist-
Forex | 02-02-21 | 04:40

Zwart/rood. Bekende kleurencombinatie. Met de B van Black dit keer ?

Ruikbaard | 02-02-21 | 00:05

Mooi zo. Als zijn 'leidinggevende kwaliteiten' net zo geweldig zijn als de rest van zijn acties de afgelopen maanden dan staat het beeld van de omroep zo weer op zwart.

Batshit | 01-02-21 | 23:52

De woordkunstenaar informeert bij D. Weesie hoe dat nu gaat, dat zakkenvullen...

Rhenium | 01-02-21 | 23:45 | 1

Akweesie, sorry, moest 'm effe maken.

MoorCopJoris | 02-02-21 | 00:17

Bart, de destijds fameuze oprichter van BNN zal zich omdraaien in zijn eigen graf?

Jan, Leiden | 01-02-21 | 22:44 | 3

Nee die zou in n teletubbiepak pissen over Akwasis eigen laptop. Om 4 uur snachts tijdens het programma " waar kan ik u snachts voor wakker maken". Hij stelde niet alleen de vraag, hij deed.

Shoarmamasutra | 01-02-21 | 22:48
-weggejorist-
von_cicero | 01-02-21 | 22:38

Er is veel om Black Pete te doen, maar hij blijft wel een leukere persoonlijkheid hebben dan de vervelende vent uit dit artikel.

SIogra | 01-02-21 | 22:12

Stel je toch eens voor, je hebt thuis 2 lekkages;
- bij harde regen verschijnt een vochtplek op het doucheplafond;
- de hoofdkraan is afgebroken en het water spuit met 3 bar de woonkamer in.
Welk van die 2 lekkages krijgt dan prioriteit?

Links kiest voor het plafond; zelfs als daar geen druppeltje vocht te vinden is.
Links maakt zich druk over het niet-bestaande non-issue "institutioneel racisme". Dat houdt in dat als iemand-van-kleur zijn baan verliest; over zijn veters struikelt of zijn autosleutels kwijt is, dit altijd de schuld is van de Boze Blanke Man. Deze belachelijke beschuldiging speelt alleen in vreedzame, vrije, tolerante en humane dus Westerse landen.
Ondertussen is het niet-Westerse deel van de wereld de HEL voor minderheden; talen en religies die verboden zijn; rechteloze gastarbeiders die worden uitgebuit en mishandeld; "afvalligen" die decennialang worden opgesloten of doodgemarteld; hele volken die van hun land gejaagd worden of in massagraven belanden. Met name Afrika en het Midden Oosten waren afgelopen decennia het toneel van tientallen genocides. Ook veel hongersnoden in beide werelddelen waren doelbewust gepland, en gericht tegen bepaalde bevolkingsgroepen. Bovendien wordt slavernij daar nog steeds gedoogd in tientallen landen.

Dus welk racisme krijgt prioriteit?
Slavenhandel in Qatar en Mauritanië?
Of een blanke coach voor het Nederlands elftal?
Wie dat laatste belangrijker vindt is naast extreem dom en kwaadaardig, ook gewoon een gevaar voor de toekomst van dit land. Je bedenkt "problemen" die er helemaal niet zijn, in de hoop raciale rancune te kweken. Dat kan alleen maar fout aflopen. En met welk doel? Revolutie?

Westerse landen zijn de meest vreedzame, vrije, tolerante en humane samenlevingen uit de menselijke geschiedenis. Het is vrij naïef te denken dat als links die samenlevingen met veel geweld vernietigt, daar dan *dus* iets beters voor terugkomt.
Hoe kunnen zogenaamde "antiracisten" zich enerzijds druk maken om een kinderfeest waarvan ze de historie niet kennen. En anderzijds hand-in-hand met de aanhangers van isis en hezbollah onze democratie bestrijden?

We hoeven trouwens niet eens naar Afrika of het Midden Oosten om echt racisme te ervaren. De Nederlandse overheid die zelf al decennialang een racistisch anti-blank aannamebeleid hanteert, heeft ook bedrijven verplicht om werknemers puur op huidskleur te selecteren. Nou is dat niet zo'n probleem omdat elke autochtoon, net als elke allochtoon, gewoon zijn eigen zaak kan beginnen. Maar het gaat wel in tegen artikel 1 van de grondwet.
Waarom hoor ik bij1, kozp en zwart niet over dat onrecht?
Veel kwalijker vind ik zelf het echte racistische geweld. Op internet circuleren vele duizenden filmpjes waarin knokploegen-van-kleur groepsgewijs blanke slachtoffers kopschoppen.
Waarom horen we daar geen enkele "antiracist" over?
West Europa wordt overspoeld met reeksen bloedige aanslagen op soft targets. Daaroverheen kwamen reeksen steekpartijen, onthoofdingen en opzettelijke aanrijdingen door "verwarde" allahu-akbar-roeperts.
Het enige waar "antiracisten" zich druk over maken is hoe dat afstraalt op de islam.

We kunnen discussiëren over de vraag of een een straal water die met 3 bar de woonkamer in spuit meer of minder schade aanricht dan een vochtplek op het plafond. Maar als die vochtplek op het plafond alleen door Akwasi te zien is, en ik hoor vervolgens dat Akwasi 6 miljoen euro subsidie krijgt om vochtplekken op het plafond op te sporen...
Tja.

Dandruff | 01-02-21 | 21:51 | 1

Amen

zws-vl | 01-02-21 | 22:13

Dat herinnert me er weer aan dat ik mijn BNN abonnement nog steeds es moet opzeggen. Ooit vanwege BNN Op Reis es mee begonnen. Ze waren telefonisch niet goed bereikbaar toen ik laatst al wilde opzeggen.

RichardBandler | 01-02-21 | 20:41

Niet te filmen weer. Je verwacht het wel. Verder weer Sigrid Kaag een groot staatspodium bij M zojuist. Het is toch echt alleen maar tegen de Bevolking he?

pjisonline | 01-02-21 | 20:13 | 1

Prachtig in beeld toen hoofddoek aan het praten was.

WieboWW | 01-02-21 | 20:16

Bart de Graaf zou zich omdraaien in zijn graf.
Als je dit soort staatsmongolen toelaat in de subsidiepot die de NPO heet kunnen we beter stoppen met het betalen van die onzin. Powned heeft genoeg bewezen.

Ab_de_Slam | 01-02-21 | 20:02

Kunnen ze het leiding geven niet aan andere, meer geschikte mensen overlaten?

Johan1235 | 01-02-21 | 19:53

Criminaliteit blijft links Nederland toch aantrekken.
Net als die penistaartbakkende mevrouw bij de islampartij van Arnoud van Doorn. Wat dolende ziel is dát.

SIogra | 01-02-21 | 19:30 | 1

Wat een drama zeg. Maar even serieus... Wie heeft er nu nog een TV abonnement anno 2021? Grof betalen om al die zielloze, zwaar politiek gekleurde rotzooi te kijken? Doe het sinds enkele jaren zonder; werkelijk geen moment spijt van gehad. Kijken wat je wilt, wanneer je wilt, onbeïnvloed door wat of wie dan ook. Mogelijkheden genoeg.

De msm hebben de informatie wel dat steeds meer weldenkende mensen deze keuze maken, maar zijn er blind voor. Gaan vanzelf hun ondergang tegemoet. They just don't know it yet...

Onee wacht, subsidies!!!

Fubar | 01-02-21 | 19:26 | 1

Veel babyboomers die ik ken, hebben nog hun oude vertrouwde TV gids abonnement. Van de jongere generaties kan ik mij amper voorstellen dat ze nu nog een abonnement hebben op de Vara/Tros etc (TV gids). Misschien alleen dat Veronica blad als dat nog bestaat.

Grachus | 01-02-21 | 20:24

Zit een luchtje aan het aantal leden. Dus natellen. Zou toch niet dat VARA.....
Trouwens toch vreemd dat omroep Zwart het goed vindt dat VARA als een Neokolonialist hun gaat adviseren. Krijgen ze de touwtjes in handen gaan ze hulp vragen bij een blanke omroep. Trouwens Bart heeft zich al 1000 maal in zijn graf omgedraaid.

WieboWW | 01-02-21 | 18:57 | 1

Hier moeten we Bart niet voor wakker maken. Met een knipoog naar een van z'n eerste programma's bij z'n publieke omroep.
De VARA was al niks voor hem volgens mij.

MoorCopJoris | 01-02-21 | 19:29

Ik vind het wel interessant, gaat de eerste uitzending uitgebreid over de slavernij vertellen. We hebben toch een expert bij omroep zwart, die uit de verhalen van zijn slavenvangers familie precies weet wat er gebeurt is.

jan huppeldepup | 01-02-21 | 18:18

"Als Google Maps in het Bos". Als die klaploper eens het bos in gaat zou hij weten dat je daar gewoon bereik hebt. Maar die droeftoeter moet altijd metaforen hebben omdat het anders wel heel erg leeg is, maar zelfs dan slaagt hij er niet in om iets met een metafoor de bereiken.

Cum infamia | 01-02-21 | 18:17

Ik ga mijn internet/tv abonnement bij Ziggo maar eens oversluiten naar alleen internet.

JezusdePezus | 01-02-21 | 18:16 | 1

Dat kan helaas niet, heb ik ook al geprobeerd.

FrankVeer | 01-02-21 | 20:46

Bart de Graaf zou zich omdraaien in zijn graf.

Rotterdammert1965 | 01-02-21 | 18:14 | 3

*grafje

Blote Bertus 2000 | 01-02-21 | 18:38

Als Bart nog leefde was dit nooit gebeurd.

Jemoesteensweten | 01-02-21 | 18:52

In de tijd dat Bart nog leefde begrepen mensen nog wat een grap was. Tegenwoordig is iedereen beledigd om ieder woord en iedere grap wordt afgeschoten want diskriminazi. Met de eeuwwisseling is er iets kapot gegaan geloof ik, daarvoor kon alles gezegd worden?

Fubar | 01-02-21 | 19:30

Natuurlijk gaat Akwasi "creatief leidinggeven op de achtergrond". Hij is niet van plan daadwerkelijk een poot uit te steken voor die +€125k die hij als 'directeur' op jaarbasis gaat ontvangen. Af en toe baal ik er zo erg van dat ik niet gelovig ben. Dan had ik mijzelf nog kunnen wijsmaken dat God dit soort oplichters zou bestraffen. Helaas moet ik met de wetenschap leven dat Akwasi tonnen belastinggeld krijgt om helemaal niets te presteren.

Grachus | 01-02-21 | 18:06 | 2

Als directeur moet hij toch wel ieder jaar een keer op de Dam een moeilijke toespraak houden, ga er maar aan staan.

jan huppeldepup | 01-02-21 | 18:20

Akwasi heeft dat kunstje afgekeken van Syl van Bij1. Eerst via de jongens van Denk op de zeepkist klimmen en landelijke bekendheid scoren en dan met je eigen partij de politiek in. Lukte bij Syl niet meteen in de TK, maar wel in Amsterdam. Nu doet ze opnieuw een gooi naar de landelijke politiek in de wetenschap dat ze dan tot op hoge leeftijd een flinke bak belastinggeld krijgt toegeschoven over de ruggen van haar goedgelovige kiezers.

FrankVeer | 01-02-21 | 21:07

Vreemd eigenlijk. Ik zie telkens minder mensen tv kijken, zeker komende generaties. En die zullen toch moeten betalen voor npo nonsens.

Tijd voor betaal tv, en geen verkapte radio/tv belasting meer.

Weg met npo, nergens goed voor.

BenDeLier | 01-02-21 | 17:44 | 2

Ik was altijd een groot NPO liefhebber, maar de afgelopen jaren lijkt het meer op een geromantiseerde Talpa productie met boeren die opzoek zijn naar een date, mensen die taarten bakken en BN'ers die de wereld afreizen op zoek naar een mol.

Bovendien worden die producties allemaal uitbesteed aan commerciële partijen, er is noch weinig identiteit gepaard met die omroepen. Van mij mag het allemaal bij het grof vuil, er springt wel een andere zender op in als het daadwerkelijk van waarde is.

deugallergie | 01-02-21 | 18:19

Precies. Uiteindelijk gaat alles op zwart. Ook de Amsterdamse grachtengordel omroep. Vooruitziende blik dus.

MoorCopJoris | 01-02-21 | 19:35

BWMO, Boze Witte Man Omroep. Binnenkort op NPO 3. Leuke programma's zoals Wie is de slavenhandelaar. Grab them by the pussy, een spelprogramma met poesjes. Etc. Etc.

EmilioEsteves | 01-02-21 | 17:43 | 1

En toch vind ik ergens dat witte vrouwen ook boos mogen zijn. Zolang ze maar niet van die hoge 'Lilian Marijnissen sirene stemmetjes' hebben althans.

MoorCopJoris | 01-02-21 | 19:39

Aub mensen, laten we deze waanzin in maart wegstemmen! Ik kan dat tegenwoordig bij elk topic wel reaguren. Wat een treurigheid in dit (quote Pieter Waterdrinker) bloembollenkoninkrijk aan zee. We worden geteisterd door een deug-linkse ambtenarij.

Nuuk | 01-02-21 | 17:34

Gaat mislukken. Gaat ruzies opleveren tussen narcisten, ahum..sorry, mensen met een uitgesproken persoonlijkheid.

nobodiesunmighty | 01-02-21 | 17:30 | 1

En stadsdichter niet te vergeten

Rotterdammert1965 | 01-02-21 | 18:14

Heeft Bart de Graaf oprichter van BNN ooit aangegeven om samen gevoegd te worden met een andere omroep? En dan met zoiets als de VARA. En komt daar tot overmaat van ramp ook nog een portie zwartgalligheid bij ...

Fi-Bu-Bla | 01-02-21 | 17:25

Eerste uitzending van omroep zwart met Francisco van Jole in een witte onderbroek (en witmondkapje) en gezellig keuvelen met Matthijs van Nieuwkerken en akwasi met beide een zwart mondkapje. Over het touwtje uit de brievenbus. En hoe corona bestreden moet worden in Nederland. Ziggo en andere aanbieders van televisie. Wanneer kunnen we per zender betalen?

franck7020 | 01-02-21 | 17:24

Mien, waar is mijn afwaskwassi? Ik wil mijn zware geëmailleerde zwarte braadpan afwassi. ...

Fi-Bu-Bla | 01-02-21 | 17:17

Het is onderhand bij BNNVARA rond de soepsiediepot een complete inteeltsoap aan het worden, of mis ik iets?

Harry.Langezwaal | 01-02-21 | 17:13

Hebben Indische Nederlanders ooit een eigen omroep gekregen?

TRUMP | 01-02-21 | 17:11

Akwasi de man die zelf rechtstreeks van slavenhandelaren afstamt. Verwijt mij alleen om mijn kleur blank (want heb geen slavenhandelaars stamboom) racist te zijn en aansprakelijk te zijn. En ja hoor. In Nederland krijgt dat een podium en gaat men nog knielen ook. Wat een land...

DrachiR | 01-02-21 | 17:02 | 2

Begin een omroep met de naam 'wit' of 'blank' en de paniek slaat toe.
Blijkbaar is een omroep 'zwart' noemen geen probleem qua racisme.

kloopindeslootjijook | 01-02-21 | 17:10

@kloopindeslootjijook | 01-02-21 | 17:10: Leuk ideetje voor GS. Als ze ruim 120.000 euro in een dag op de klok kunnen zetten, moet 50.000 leden voor omroep Wit ook mogelijk zijn. Ze kopiëren gewoon het beleidsplan van zwart en vervangen alle woorden 'zwart' of 'kleur' door wit en een nieuwe zender voor Henk & Ingrid is geboren.

FrankVeer | 01-02-21 | 20:52

Aangezien het om een ideële omroep gaat zal Akwasi zijn salaris wel grotendeels afdragen voor het goede doel.

Anders zit hij zich flink bovenmodaal te verrijken aan het bespreken van vermeend onrecht.

O wacht...

kloopindeslootjijook | 01-02-21 | 17:02

leiding geven? is dat niet cultural inappropriate

V-styn | 01-02-21 | 16:33

Net lidmaatschap van oorspronkelijk BNN opgezegd. Bart heeft zich al omgedraaid in zijn graf

renootje | 01-02-21 | 16:24 | 1

1x ? Hij gaat als een tol.

DrachiR | 01-02-21 | 17:03

Hoe gaat het met die Vietnamezen, daar hoor je ook nooit wat van, zijn die er nog?

benbaruch | 01-02-21 | 16:15 | 1

Die zijn te druk met loempia's bakken op de markt....je kent het wel....werken voor de kost zij wel.

Witte-vla | 01-02-21 | 18:04

Gelukkig zit er nog altijd een knop op de afstandsbediening.

jochum1980 | 01-02-21 | 16:14 | 2

Ik heb een aparte knop voor omroep zwart. Deze zit op de achterkant.

Blote Bertus 2000 | 01-02-21 | 18:40

Waar zit die knop op mijn belasting aangifte?

Grachus | 01-02-21 | 18:48

Beste naam voor een omroep van ons is Omroep Slim.

Madame Poitiers | 01-02-21 | 16:12

Toch wel lekker divers, zo’n Nazi-apartheid omroepje.
Vuistje omhoog, knielen voor de grote leider, het heeft toch ook wel wat nostalgisch.
Een beetje “Allo, allo.” Akwasi als Otto Flick, en Sylvana als Helga en natuurlijk Afriye als herr Gruber.

Hiram | 01-02-21 | 16:07 | 3

Is die airfryer homofiel?

Ach-waarom-niet | 01-02-21 | 16:18

Hebben deze verenigingen nog leden eigenlijk?

Hadena | 01-02-21 | 15:57

Dus Akwasi gaat 200k per jaar verdienen met een beetje brainstormen op de redactie en laat het echte werk uitvoeren door BNN-VARA. Die kerel is een genie. Benieuwd hoeveel miljoen dit BNN-VARA kost aan arbeid en productiekosten en of dat zomaar mag, je omroepsubsidie uitgeven aan een andere omroep dan waar het geld voor bedoeld was.

Joris Draaksteker | 01-02-21 | 15:53 | 2
-weggejorist-
Ongemakkelijk | 01-02-21 | 16:49

De Vara laat hem dat denken. Zelf denken ze hun marxistische invloed uit te kunnen breiden en gratis 50.000 leden te hebben gekregen.

Grachus | 02-02-21 | 01:18

Doet dat samenwerking alleen voor de zendmachtiging .achterlijke rasict. Wordt een rede om NPO 1 TM 3 te boycotten .jammer dat ik deze niet uit mijn zenderpakket verwijderen kan.

Limburgse-Harry | 01-02-21 | 15:51

"Van redactionele samenwerking is geen sprake."
Kuch, kuch, kuch.
Wat ik me wel afvraag, gaat De Witte Onderbroek ook organisatorische hulp bieden om zoiets als "De Zwarte Onderbroek" op te richten?

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 15:47

Die 200.000 pepernoten per jaar laat de woordkunstenaar natuurlijk niet liggen.

wapster | 01-02-21 | 15:45

Wat moet ik me wat betreft de BN-ers voorstellen bij deze omroep ?

De Briemusketier | 01-02-21 | 15:38 | 3

Figuren waar we nog nooit van gehoord hebben en die ook niks kunnen.

van Oeffelen | 01-02-21 | 15:39

@van Oeffelen | 01-02-21 | 15:39:
Om reden van sportiviteit krijgt u een herkansing, lees de vraag nog eens goed.

De Briemusketier | 01-02-21 | 15:50

@De Briemusketier | 01-02-21 | 15:50: Herformuleer de vraag eens?

Grachus | 01-02-21 | 18:46

Lachwekkend gebruik van een filmlamp in het begin en de cameraman die blijkbaar of alleen drill rapvideos maakt of zo stoned als een garnaal is.

nietonredelijkeman | 01-02-21 | 15:36 | 2

Dat is kunstzinnige cameravoering. Je weet tog.

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 15:49

@Schoorsteenveger | 01-02-21 | 15:49: Alles wat bij ons kunde is, daar maken zij 'kunst' van. Hoef je er niet voor te leren, en dankzij de blanken heeft de term 'kunst' betekenis.

Madame Poitiers | 01-02-21 | 15:58

Dat “Sluit je aan” op Joop.nl... brrrr... alsof het een beweging is in plaats van een gruwelijk voortbrengsel van twee omroepen. Oh wacht...

FordPrefect | 01-02-21 | 15:33

Akwasi moet ff met Dominque afspreken over hoe hij zoveel mogelijk kan verdienen aan zijn omroep.

MeneerGuggenheimer | 01-02-21 | 15:31 | 3

Ook zo’n schaamteloze graaier ja. Maar hoeveel leed hij privé heeft gehad valt nog niet met een miljoen per jaar te compenseren.

Quattro Stagioni | 01-02-21 | 16:24

Dominique gaf met de oprichting van Powned aan dat dat graaien de bedoeling was, ik vind t prima. Liever daarheen dan alle omroepen die een verlengstuk van de politieke partijen zijn.

hisxxx | 01-02-21 | 17:16

@hisxxx | 01-02-21 | 17:16: Hoho, het ging niet om persoonlijk graaien maart om knalfuiven te geven om het omroepbestel op te blazen. Toen Weesie doorkreeg dat hij persoonlijk kon graaien, draaide hij als een blad aan de boom om. De vuile oplichter,

Grachus | 01-02-21 | 18:44

Eerste zin al. "er is zoveel gebeurt" , lmao

NYMets | 01-02-21 | 15:28

In de goeie ouwe tijd was er gewoon een orgaan wat controleerde op zwart-kijkers, dat kon een flinke boete opleveren. Je vindt er niets over in de Canon van Nederland, maar die zwart-kijkers zijn dus jarenlang vervolgd en gediscrimineerd. Dat die doelgroep nu eigen programma's krijgt is wel een vorm van genoegdoening. (een herstelbetaling van zeg 30.000 euro zou ook helpen).

CaptainSlow | 01-02-21 | 15:22 | 1

Kan me nog een hoax herinneren. Er werd verteld dat ze met meetwagens door de straat reden en konden peilen of op een gegeven adres iemand al dan niet televisie zat te kijken. Als je je tv omwikkelde met aluminiumfolie zou die peiling niet succesvol zijn. Die week werd er ontzettend veel alufolie verkocht.

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 15:51

Voortaan extra lange dagelijkse uitzending van Opsporing Verzocht bij Omroep Zwart?
De beelden zijn meteen bij de doelgroep.

Quattro Stagioni | 01-02-21 | 15:16 | 1

Er komt een wekelijks item, gesponsord door de Bond Van Wetsovertreders.

Toverkol | 01-02-21 | 18:52

Omroep Magenta lijkt me wel wat.

Timide_Aso | 01-02-21 | 15:13 | 2

De heren van DENK komen dan ook met Omroep Turquoise.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 15:25

Of omloep Geel

McFreek | 01-02-21 | 15:59

Af en toe even op Omroep Soewart kijken om de cancelagenda te volgen, voordat je het weet sta je in de super te zoeken naar witte paaseitjes en hang je vervolgens te kijk als de racist van de week aan de winkelmuur.

Wel apart dat een handjevol chagerijnige negers met vitamine D gebrek in plaats van de Tweede en Eerste Kamer tegenwoordig bepaald wat je als blanke autochtone Nederlander wel en niet mag, maar het scheelt wel twee overbodige bestuurslagen. Hopelijk pakken we meteen door naar een dictatuur naar Surinaams model.

Wie wil er nu niet een coke-smokkelende massamoordenaar als staatshoofd !

De Briemusketier | 01-02-21 | 15:05 | 3

De Decembermoorden hebben we al gehad.

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 15:11

@Schoorsteenveger | 01-02-21 | 15:11:
Ghanezen en Surinamers hebben niets met Democratische Rechtstaten, en Ons Bestuur is er ook wel klaar mee, heb ik het idee. Dus ze vullen elkaar prima aan. Ik zie de toekomst daarom donker in.

De Briemusketier | 01-02-21 | 15:19

Kijken of ze een feuilleton gaan brengen dat op zoek gaat naar het slavernijverleden of komt dat te dichtbij Akwasi.

Toverkol | 01-02-21 | 18:54

Zo stoned als zwarte garnalen.
En dan de close up op de gast links, die zijn nattigheid uit een mok slurpt. Gewoon visuele voodoo.

MistaRazista | 01-02-21 | 15:05

Is ook wel een keer lekker, zo'n onderwerp zonder de kommentaren eronder van onze VVD en D66 trollen!

Drunken_Pumpkins | 01-02-21 | 15:01 | 1

De bootlickers zitten in de topic hierboven. Willen het proletariaat maar wat graag extra belasten want muh klimaat of zo.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 15:07

Hoe laat begint het spelgramma "Blingo" ?

dhrat | 01-02-21 | 15:00 | 4

Single Mother At First Sight

The Green*Machine | 01-02-21 | 15:41

How I Left Your Mother

DibbusKwak | 01-02-21 | 15:46

Heel Holland bakt er niks van.

Blote Bertus 2000 | 01-02-21 | 18:43
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft Akwasi al een factuur gestuurd van 80k voor dit filmpje?

stijlloospeilloos | 01-02-21 | 14:59

waar word dit uitgezonden?? segregatie kanaal 1,2 of 3

Tasmaneiland | 01-02-21 | 14:58

Akwasie de Zwijger is de stille kracht van Omroep Zwart.

Gulliver | 01-02-21 | 14:57

En dan nu maar wachten op de Kamervragen. Dit kan echt niet. Dit is belangenverstrengeling van een Politieke partij en de publieke omroep.

Maar, nu eerst even een aparte zenderlijst op mijn TV aangemaakt. Voor mij geen NPO belerende vingertjes meer.
(Menu op je afstandsbediening/instellingen/zenderlijst/nieuwe zenderlijst en schrappen maar. In een ander menu kun je permanent zenders verbergen. Dan staan die zenders waar het hoort; bij de porno gerangschikt.)

Jan de Vries | 01-02-21 | 14:52

In de wandelgangen gehoord dat powned ook onder de paraplu van bnnvara verder zou gaan, nu komt omroep zwart er ook nog bij. Daar zit ergens een grap over 'de neger omdat het moet' in verstopt.

GroetenVanUrk | 01-02-21 | 14:51

Weet iemand of er al een melding is gedaan bij Meldpunt Discriminatie?

Ik kan dit werkelijk niet rijmen! De evenknie van iets als de KKK mag gewoon open en bloot discrimineren, wordt met open armen + subsidie ontvangen en er wordt geapplaudiseerd??

Discriminatie is discriminatie. Basta.

Roos | 01-02-21 | 14:50 | 2

Het zou leuk zijn wanneer iemand de woorden 'zwart' door 'wit' zou vervangen en met verder dezelfde programmatekst een nieuwe omroep zou oprichten.

Professor Superhirn | 01-02-21 | 14:53

@Professor Superhirn | 01-02-21 | 14:53:
Blank, het is blank waarde heer.

Hiram | 01-02-21 | 15:43

Bestaat BNN nog?.. Heeft het nog een eigen willetje, of is het helemaal ingesnoerd en monddood gemaakt door de VARA?

druipsmurf | 01-02-21 | 14:48

omroep roodharigen, omroep sproetjes, omroep vrouw, omroep man, omroep, geamputeerd linkerbeen, omroep blond, omroep Friesland, omroep Chinees in Nederland, omroep bijstandsgerechtigden, omroep lang haar, omroep cup D, omroep krullen, omroep loodgieters... so heuy, wie heeft er nog ideeen?

Geenjoris | 01-02-21 | 14:46 | 3

Omroep blanke migranten.

MistaRazista | 01-02-21 | 15:07

Omroep voor negers die hoognodig door 11 volwassen matrozen van kleur anaal moeten worden genomen... Oh, die is al in oprichting....

BenPakdee | 01-02-21 | 15:07

Vis TV

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 15:09

Ik durf nooit op die link van Joop te klinken. Ik ben bang dat ik dan de doos van Pandora open en ineens mijzelf opgesloten zie zitten in een sekte met slecht riekende mannen met knotjes die heel de dag zitten te knuffelen met niet zulke mooie vrouwen met okselhaar en paarse kledij. Heb ik dan een linksfobie ? Zo ja moet ik daar wat aan laten doen ?

ShylockLeCoy | 01-02-21 | 14:42 | 1

Ik durf het wel en het klopt allemaal precies wat u hier schetst, bovendien zijn ze ook allemaal nog krankzinnig.(schrijvers en reageerders)

uisge baugh | 01-02-21 | 14:49

Ooit, heel lang geleden ben ik lid geworden van BNN. Ik vond Bart een toffe peer, het schopte ook lekker overal tegenaan. Zo dronken als een geit zaten we voor onze tent op camping Appelhof toen er 4 mooie dames kwamen vragen of we lid wilden worden. Ik dacht met mijn lid, en ben lid geworden. Jaarlijks heb ik er over nagedacht om mijn lidmaatschap op te zeggen. Het meeste stoorde ik me aan de reislustige overdreven presentatoren die zich duidelijk verheven voelde boven het plebs.
Nu ik dit lees bedenk ik me ineens dat ik nog steeds lid ben van BNN/VARA. Ik dus zojuist bellen met het 0900 nr om mijn lidmaatschap op te zeggen, krijg ik een bandje die verteld dat ze vanwege grote drukte geen tijd hebben om me te woord te staan, en de verbinding wordt verbroken... Dit gaat nog een heel gedoe worden, maar mijn lidmaatschap zal deze maand eindigen!

peetteeq | 01-02-21 | 14:42 | 2

Mailtje sturen en automatische incasso terughalen.

WellusNietus | 01-02-21 | 14:50

Nog geen internet, geen GeenStijl... andere tijden

Graftak | 01-02-21 | 15:51

Ik snap iets niet... als ik, als mens met een lichte huidskleur, een ander mens met een donkere huidskleur zwart zou benoemen dan noemt men mij een racist. Maar een ander mens, toevallig met een donkerdere huidskleur, mag zichzelf wel zwart noemen... Hoe dan? onder dat kleurtje zijn we allemaal rood... en hebben zo'n beetje dezelfde inhoud toch? 2 nieren, hart, 5 tenen, 5 vingers, maag, lever.. etc.

Geenjoris | 01-02-21 | 14:42 | 5
-weggejorist-
Alco-de-Holist | 01-02-21 | 16:30

@Joris Draaksteker | 01-02-21 | 16:07: Wellicht, heel maar dan ook heel misschien, heeft vrijwel niemand met een zwarte huidskleur de Gouden Televizier- ring niet gewonnen omdat er betere waren..... niets met kleur te maken

Geenjoris | 01-02-21 | 17:37

1984. Voor sommigen gelden andere regels.

Toverkol | 01-02-21 | 18:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Nooit gedachten dat het ooit bon ton zou worden dat ik de man op straat met/zonder stoeptegel in zijn hand zomaar een zwarte mag noemen. Zo van, nou fijn hoor voor ze dat die zwarten nu ook een omroep hebben. Dan mag ik (geheel in lijn) er ook wel aan toevoegen “eigen volk eerst”.

mis en bouteille | 01-02-21 | 14:37

Het Helper-Whitey syndroom van BNN-VARA. Ze zijn zo racistisch dat ze bij voorbaat al denken dat Zwart niet op eigen benen kan staan.

Zeurders | 01-02-21 | 14:35 | 4

Ik vind anders wel realistische kijk...

BenPakdee | 01-02-21 | 15:10

Ik sluit mij bij de bovenstaande commentaren aan. Het wordt één grote faal als Akwasie en vriendjes het zelf zouden moeten doen. dat gaat toch echt niet lukken. Ze worden gered (en de hand boven het hoofd gehouden) door de Vara.

Grachus | 01-02-21 | 18:37

Hoop wel dat ze hun laptops beveiligd hebben. Dhr Akwasi heeft niet veel nodig om er een mee te nemen.

Toverkol | 01-02-21 | 18:58
▼ 1 antwoord verborgen

Het is de schuld van Yacub!

nutsniet | 01-02-21 | 14:19

steeds wanneer ik die naam zie, denk ik aan "akward"
Klopt eigenlijk als een bus.

ptrck | 01-02-21 | 14:17

Echt een serieuze vraag. Heeft er iemand het lef om Omroep Wit op te starten?

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 14:16 | 6

@Dandruff | 01-02-21 | 14:28:
Ik vrees ook dat het meteen verkeerd loopt, zoals het ook verkeerd afliep met De Tegenpartij. Het zal als parodie, als cynische aanval op het Woke-denken niet begrepen worden en vooral allerlei gespuis aantrekken die werkelijk de zwarte gezichten van de buis willen vegen. Dat geeft in feite al aan hoezeer wij in een discours verstrikt zijn geraakt waarin bepaalde tegenstellingen niet meer als zuivere tegenstellingen gelden. De tegenstelling blank-neger is omgekat naar wit-zwart, en nu zelfs naar 'zonder kleur-'van kleur'. Omroep Zwart is geen enkel probleem, heeft zelfs positieve connotaties, Omroep Wit daarentegen is meteen verdacht.
Daarom stel ik die vraag. Wie heeft het lef om Omroep Wit op te starten, in de wetenschap dat daarmee een hele discussie wordt opgestart die kennelijk niet opgestart wordt wanneer Omroep Zwart het leven ziet?

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 15:02

@Analia von Solmsch | 01-02-21 | 14:50:
Omroep Blank suggereet al te zeer dat het om huidskleur handelt, denk ik. Akwarium zegt dat als je alle kleuren mengt, je zwart krijgt. Je kunt met evenveel recht zeggen dat je, als je alle kleuren mengt wit het resultaat zal zijn. Additieve kleurmening versus subtractieve kleurmenging. Zwart kan slinks als neutrale term worden gehanteerd, en dat is precies wat Omroep Zwart doet, suggereren dat het niet om huidskleur gaat. Wit is een neutrale term, blank niet, dus is wit een betere keuze. Of anders Omroep met Kleur. Daar zit impliciet een aanvalletje in richting Omroep Zwart en neemt de Woke-terminologie over.

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 15:08

@Analia von Solmsch | 01-02-21 | 14:50: Tot slaaf gemaakt zijn ze in Ghana, door hun medenegers. Wij blanken hebben alleen meegesurfed op het verdien model.

BenPakdee | 01-02-21 | 15:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit wordt een soap. Er komt gesteggel over geld, ruzies en toestanden.
Let maar op.

SNAFU | 01-02-21 | 14:16 | 1

Goed opletten wat er gebeurd met Akwasi vastgoedcollectie.

Graftak | 01-02-21 | 14:39

Spoiler alert 1: De witte man (en niet de buttler) heeft het gedaan.

Spoiler alert 2: De dader gaat betalen.

tectonicos | 01-02-21 | 14:12

Ik lees in zijn stem altijd een soort beluste kleinzerigheid. Met Akwasi en een raciaal gebaseerde omroep komen we toch niet nader tot elkaat, of wel?

Schwanzeleber | 01-02-21 | 14:11 | 1

Ik zet radicale ophetzers al vrij snel uit.

Pieterman | 01-02-21 | 14:16

Als kleur er toe doet ben je aan het discrimineren, zo simpel is het.

Eddy67 | 01-02-21 | 14:11 | 1

en cultoerrr????

Tasmaneiland | 01-02-21 | 14:53

Is om het lagere volk te treiteren, en te laten zien wie de baas is??

HogeNood | 01-02-21 | 14:10

Goed verdienmodel dat zielenpoten gedoe. Dat weet bij de PvdA (zijn dat niet diezelfde lui die DENK in het zadel hebben geholpen ?) goed te gedijen natuurlijk.
Maar goed wie kijkt er nog tv tegenwoordig? Tussen de actiescenes door wasmiddelenreclame en Piet Paulusma.

WantrouwendBurger | 01-02-21 | 14:10

Ooit, op de voorpagina van de Vara-gids, stond steevast een stel blanke, blonde, blauwogige, gespierde, edelgermaanse arbeiders vóór een fabriek met rokende schoorstenen.
Prachtig!
Die tekeningen kan ik niet meer vinden. De Vara schaamt zich daarvoor misschien.

HogeNood | 01-02-21 | 14:07 | 1

Bart draait zich om in zijn graf.. Voor Bart waren er geen taboes, dit woke gedrag staat daar kaarsrecht tegenover. Kots.

Nohara | 01-02-21 | 14:07 | 1

Bnn is toch een groep trieste rukkers van in de 40 die doen of ze nog 20 zijn. Sad.

P-unit | 01-02-21 | 14:10

En nu maar hopen dat de laatste leden (152 hoogbejaarden) bij de VARA ook hun biezen pakken. Het is bij de VARA net als met de windmolens, zij draaien 100% op de inkomsten van de overheid.

Phantomas | 01-02-21 | 14:07

Akwasi is eigenlijk niets meer dan een omhooggevallen poseur. In zijn val omhoog geholpen & geduwd door media met een zelf aangepraat schuldcomplex.

Peter Emile | 01-02-21 | 14:06

Lekker "onafhankelijk zwart doen" in een wereld die in alle opzichten, qua geschiedenis, techniek en structuur, geheel door blanken is uitgevonden, ontwikkeld, vormgegeven en in stand wordt gehouden.

Goh, wat zijn ze toch onafhankelijk.

Madame Poitiers | 01-02-21 | 14:05 | 1

Huh?
Zijn camera's, elektriciteit, TV, internet en (mobiele) telefonie geen Afrikaanse uitvingen dan?
Wat komt daar dan wel vandaan, dan?
Buiten slavenhandelaren die hier gratis 6 miljoen euro gemeenschapsgeld krijgen om tot raciale spanningen op te roepen?

Dandruff | 01-02-21 | 14:15

Hielp het maar. Mij lijkt het allemaal hopeloos. Al die donkere mensen met pijn en verdriet, slavernijwonden en discirminatietrauma's die de hele dag aanstoot nemen aan alles in Nederland zijn simpel nooit tevreden te stellen.

Poesmobiel | 01-02-21 | 14:00 | 3

Bovendien gaat het om het idee van uitsluiting en buitensluiting nu.
Al of niet door oa mensen voor zwarte piet uit te maken.

kloopindeslootjijook | 01-02-21 | 14:03

En daarvoor gebruiken ze onze mediabanken, onze archieven en onze geschiedenisboeken.

Madame Poitiers | 01-02-21 | 14:06

@Madame Poitiers | 01-02-21 | 14:06: Oui, Madame. Quel bordel.

Poesmobiel | 01-02-21 | 14:24

Het wachten is nu op een de Spuiten en Slikken special met alleen maar BBCs.

JanVergoor | 01-02-21 | 13:59 | 3

En de zwarte Chriet Titulaar. Het zwarte 2 voor 12 (haha).

Madame Poitiers | 01-02-21 | 14:01

Anouk wordt de presentator.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 14:08

@Madame Poitiers | 01-02-21 | 14:01: Een zwarte Chriet Titulaar zal, als wij er al eentje hebben in Nederland, nooit medewerking verlenen aan deze omroep. Als zwarte Chriet Titulaar kun je namelijk echt wat en wil je niet in verband worden gebracht met complete nietsnutten en oplichters als Akwasie, Airfryer etc,

Grachus | 01-02-21 | 18:33

Citaatjes uit de verklaring van BNNVARA:
"Omroep Zwart, de organisatie die onder meer met diversiteit de NPO wil vernieuwen..."

Volkomen overbodig; de NPO heeft zichzelf al 'vernieuwd' met diversiteit. De negerts, Aziaten, Levantijnen, gender-fluïden en roodharigen vallen massaal je huiskamer binnen zodra je een NPO-toets indrukt. Zelfs de reclame-jongens van de commercials lopen de castingbureaus gespecialiseerd in etnische curiositeiten plat.

".... Het bedienen van een diverse doelgroep en verbinden van mensen hoort bij de missie van de omroep."

Yeah, right.
Die "diverse doelgroep" bestaat voornamelijk uit lieden van donkere, lichtgetinte dan wel anderszins exotische komaf en hun aanbidders, te weten de linksmensen met een Novib-kalender op hun koelkast.
Blanke mannen die immers per definitie besmet zijn met het demonische 'White privilege'-virus horen niet bij die 'diversiteit', evenals de slordige twee miljoen mensen die het wagen van hun democratische kiesrecht gebruik te maken door op de PVV te stemmen.

Ik kan niet wachten op nóg een omroep die ons ervan probeert te overtuigen dat we in Afrika wonen.

Peter Emile | 01-02-21 | 13:58 | 6

Mooi is dit he... de hypocrisie ten top. Walk the walk, of houd je bakkes, maar dat doen ze dan weer niet. Dat hele woke denken is zo vergiftigd hypocriet, ik zou er inmiddels een boek over kunnen schrijven. Wat een smerig laag volk, en dan met name het blanke woke- huppelkut smaldeel

The-loopy-cowboy | 01-02-21 | 14:13

@Madame Poitiers | 01-02-21 | 13:59: Daar nodigen ze Klaver voor uit die kan heel goed rekenen.

Jan70 | 01-02-21 | 14:21

Juist Peter. Dank.

ploppy | 01-02-21 | 14:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Nieuwe omroepen zijn toch verplicht zich bij een grotere aan te sluiten?

zwarte_weduwe | 01-02-21 | 13:58 | 2

Ja, dat heb je ook net gelezen. SA.

koudvuur | 01-02-21 | 14:20

Dat was een erg verrassend zinnetje, ja. Ik geloof er eerlijk gezegd geen moer van. Waar had die Weesie-oplichter zich met Powned destijds bij aangesloten....? De echte reden zal waarschijnlijk zijn dat Akwasie geen enkel idee heeft hoe dit aan te pakken en vorm te geven.en dat daarom de Vara dat maar voor hem doet.

Grachus | 01-02-21 | 18:28

Echt onwijs gaaf gedaan hoor dit spontane interview waarbij alles gescript is en Akwasi nog lekker semi-interessant over de antwoorden zit na te denken. Dit beloofd veel goeds voor de programma's. ook van die lekkere termen als parra enzo...

Btw er was toch een lopend onderzoek naar die 57000 vermeende leden dat er niet zoveel bleken te zijn? Wat is daar de stand van zaken van? Hoor je niks meer over....

Behangdelul | 01-02-21 | 13:57

Betekent dit dat er nog meer negers in de reclameblokken te zien zullen zijn ? Die verhouding is nu al lachwekkend scheef .

Koning BongoBongo | 01-02-21 | 13:56 | 1

Lachwekkend ja wat daar het laatste half jaar aan woke gedoe langs komt, veel mensen krijgen trouwens een afkeer van die pseudo deugers/merken. Wat veel erger is dat Akwassiemaar nu voor 1 ton+ ingeschaald wordt van mijn belastinggeld en de buurmannen in de Ned. straat. Weg met die antieke zuil-omroepen, Nederland schaam U.

grindbak | 01-02-21 | 14:02

Ooit lid geweest bij de Bart de Graaf club. Was leuk toen. Ik haakte af toen ze met de vara gingen samenwerken. Nu is het helemaal klaar. Samenwerken met anti sociale personen gaat heel veel leden kosten. Bartje draait zich nog een keer om in zijn kleine graf,

Hypno2050 | 01-02-21 | 13:55

Hallo Vara, kijk hier nog eens na. Jullie eigen verwijzing naar wordt eens wakker mensen!
youtu.be/2oYfWn8xwG4

Leptob | 01-02-21 | 13:53

Zou Yến-Nhi Lê niet beter programma's kunnen gaan maken bij Omroep Geel?

van der g | 01-02-21 | 13:53

Erik de Zwart al benaderd door dat linkse vara tuig om een muziekprogramma te maken??

Simon_Ketellapper | 01-02-21 | 13:53 | 1

Erik de Zwart is racistisch. Witte heteronormatieve cisgender man van middelbare leeftijd en dan ook nog zo'n achternaam hebben.

JanVergoor | 01-02-21 | 14:00

Ik zeg per direct mijn abbo op van BNN/Vara/Zwart

Tonythelonley | 01-02-21 | 13:52

Leefden Donald Jones en Julian B. Coco nog maar.

J.P.Drapeau | 01-02-21 | 13:50

Zie via Whois:
Blankasi, blankenmroep, omroepblank, witwasscher, omroepkleurling, lekker blanco, zuidoostzwijgt, ze zijn nog beschikbaar hoor.

Pieterman | 01-02-21 | 13:50

Ze gaan hun gang maar.

Lievewitteman | 01-02-21 | 13:49

Ach, blanke mensen richten toch ook een omroep BLANK op in Ghana en zo. Nou dan.

Poesmobiel | 01-02-21 | 13:48

Wat Bnn/Vara hier doet is dat niet wat de zwarte racisten in de VS "neo-colonialism" noemen?

Pieter Breydel | 01-02-21 | 13:48 | 1

Betekent dit nou dat autochtonen geen rijst meer mogen eten ??

Pieterman | 01-02-21 | 13:53
-weggejorist-
patrick023 | 01-02-21 | 13:47 | 2

BNNVARAheeft natuurlijk veel expertise en materiaal in huis en ik heb zo het idee dat er veel naar Zwart zal gaan.

Zwart gaat van alle kanten geholpen worden, waar we nooit iets over zullen horen.

Mr.Crowley | 01-02-21 | 13:47 | 4

Een zwart gat zo gezegd.

Mr.Crowley | 01-02-21 | 13:51

Helaas zal het zo geschiedden...

Cunts-en-kitsch | 01-02-21 | 14:02
▼ 1 antwoord verborgen

Pffffff,

Sylvana deze week in de Nieuwe Revu: ‘Kijk, veel mensen denken dat we bij BIJ1 tegen witte mensen zijn, of speciaal nog tegen witte mannen. Maar dat is helemaal niet zo. Dé witte man bestaat niet. Maar we leven in een wereld die al eeuwen doet alsof dat wel zo is. Die doet alsof alle witte mannen, als puntje bij paaltje komt, maar één echte vijand hebben, de niet-witte man of vrouw. Maar vaak is de grootste vijand van de witte man, een andere witte man.

Droom-Vreesman | 01-02-21 | 13:47 | 11

Dat moet je toch echt een paar keer lezen om te snappen wat ze nou eigenlijk bedoelt. Als de witte man niet bestaat, bestaat de niet-witte man dan wel? Als de witte man niet bestaat, wat is dan in 's hemels naam de betekenis van de uitspraak 'black lives matter'? Waartegen verzet BLM zich dan? Tegen een groep mensen die zich inbeeldt wit te zijn maar dat in feite helemaal niet is?
Is dan zwart zijn ook maar inbeelding? En is dan de grootste vijand van de zwarte man niet de andere zwarte man?
Heerlijk, die herwonnen vrijheid. Als je je wit voelt, dan beeld je je dat maar in, als je je zwart voelt, idem dito. Een man is zo wit of zo zwart als hij zich voelt.
Het is alles een spel. Leve de Black and White Minstrel Show!
www.youtube.com/watch?v=fMoLprj921o

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 14:27

@Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 14:34:
Dat is een poging om de inconsistenties binnen de Woke-leer ongedaan te maken. Uiteindelijk valt "white" samen met "those who are in power", zijn we helemaal terug bij Marx en komt het opnieuw neer op een ordinaire klassenstrijd. Dat is ook eigenlijk wat die Willem Schinkel zegt, het bevechten van de witte man is het bestrijden van de kapitalist. De Civil Rights Movement is volledig gekaapt door de neo-marxisten. Gaat Omroep Zwart ook gebeuren, daar duiken alle teleurgestelde communisten bovenop, samen met de naïeve neo-marxisten. Zoals de ouders van Greta hun niet al te snuggere dochtertje misbruiken voor het verwerkelijken van hun belegen politieke programma.

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 14:52
▼ 8 antwoorden verborgen

Mijn zoontje van negen telt het aantal "mensen van kleur" in roomblanke reclames.

Ghibli | 01-02-21 | 13:46 | 3

Ze doen in de reclame aan "blackwashing" tegenwoordig.

Pieter Breydel | 01-02-21 | 13:49

Je telt gewoon niet meer mee, zonder excuusneger.

Wim Venijn | 01-02-21 | 13:53

Met andere woorden, je zoontje van negen kan al tot twaalfhonderdtachtig tellen.

Simon_Ketellapper | 01-02-21 | 13:56

Het is toch alleen maar te doen om de gratis lalala-geld subsidies. 1 NPO'tje minder is best een goed idee hoor (om te beginnen!)

Zalluf | 01-02-21 | 13:46

Ach, het kan steeds gekker hoor... BLM is genomineerd voor de Nobelprijs van de Vrede.... zullen we IS dan maar nomineren voor de Nobelprijs van de Scheikunde?

robdeventer | 01-02-21 | 13:46

Die Akwasi heeft gezien hoe je net als de heer Weesie tonnen kan pakken door een beetje op de achtergrond de directeur te spelen enzo, dat is vanaf het begin zijn doel geweest.
Niet verrassend dus dat hij dat niet zal opgeven.

TSowell | 01-02-21 | 13:45

Ooit liep Nederland gidsland voorop in de strijd tegen de apartheid. Nu heeft een stel neg0rs samen met de VARA ontdekt dat apartheid toch wel mooie kantjes heeft. Wie weet komen lang haar en minirokken ook weer in de mode.

JvanDeventer | 01-02-21 | 13:45 | 1

Er is nu gelegitimeerde apartheid.

Arachne | 02-02-21 | 00:15

Waar kan ik mijn klacht indienen mbt de belasting centen die zij van mij inhouden om deze farce te bekostigen.
Ik kijk nooit waarom betalen?
Wie begint de #

Remus McMillan | 01-02-21 | 13:45

Links + nog meer links = extreem links, ja dan zet ik mijn tv op zwart ja.

endtotrolling | 01-02-21 | 13:45
-weggejorist-
patrick023 | 01-02-21 | 13:44 | 2

Die man op links, is die nu "zwart"? Hij is lichtbruin zou ik zeggen.
Die man op rechts, is die dan "zwart"? Nee, die is wat donkerder bruin.

Waar komt dat verschil dan vandaan?

Nou, kleine kijkbuiskinderen, dat heeft te maken met de ronde vorm van de aarde. Rond de evenaar komen de zonnestraaltjes bomvol kankerverwekkende UV-straling wat rechter en dus met meer energie op het aardoppervlak. Moeder natuur vindt kanker ook maar stom, dus daar heeft ze iets moois tegen bedacht! PIGMENT! Rond de evenaar leefde mensen met wat meer pigment langer dan mensen met minder pigment. Zo is het uiteindelijk gekomen dat daar vooral donkerbruine mensen wonen, en meer naar het noorden en zuiden wordt het weer wat lichter bruin allemaal.

Wowie, vet cool! Dus eigenlijk kunnen mensen er niets aan doen welke kleur bruin ze zijn?

Nee, dat klopt.

Maar is het dan niet vet stom dat de iets donkerder bruine mensen zichzelf in een hokje "zwart" stoppen en dan de iets minder bruine mensen "wit" noemen, en dat ze dan een verbindende omroep Zwart oprichten, terwijl daar duidelijk de zwart-wit visie uit naar voren komt? Waarom reduceren zij zichzelf tot dat ene genetisch bepaalde uiterlijke kenmerk?

Ja. Goede vraag kijkbuiskinderen.
Als je het zo bekijkt dan kunnen we ook de volgende omroepen starten:
- omroep schoenmaat 38
- omroep schoenmaat 43
- omroep blond
- omroep blond krullend haar
- omroep brunette, stijl haar en ook donkere haren op de armen en benen, en een paar vreemde haren op de grote teen
- ...

Timide_Aso | 01-02-21 | 13:44 | 1

En zo is het, spijker op de kop.
"Mensen met schoenmaat 38 maken zich schuldig aan het achterstellen van mensen met schoenmaat 43, allemaal. En ik heb schoenmaat 43 dus ik eis subsidie, herstelbetalingen en een eigen omroep".

Dandruff | 01-02-21 | 13:48

Omroep "Zwart" voor meer diversiteit!

Lol, richt eens Omroep "Blank" op, voor "meer diversiteit". Is van hetzelfde laken een pak.......

Drunken_Pumpkins | 01-02-21 | 13:42

Alle omroepen zijn qua identiteit toch een soort omroep Zwart. Dus lig er niet wakker van dat er nu nog eentje komt die dat gaat doen.
Wellicht komt Akwasi straks zelfs wel minder op tv dan de laatste jaren het geval was.

C1O2 | 01-02-21 | 13:42 | 1

Je kunt er in ieder geval voor kiezen om hem niet te zien. Nu kan hij zomaar in een programma ergens opduiken en dan is negeren (!) lastiger.

Min. v. Communicatie | 01-02-21 | 13:47

Aangezien de tv een stuk diverser qua huidskleur is dan het gemiddeld straatbeeld vraag ik me af waarom zo'n omroep eigenlijk nodig is.

Enige wat je niet hebt op de omroepen is een rechts geluid. Voor de rest heb je alles.

JohnLocke | 01-02-21 | 13:40 | 2

Uw straatbeeld woont dan niet in een Vogelaarwijkje van een (middel)grote stad. Ik zou zeggen dat het beeld van de NPO dan totaal niet klopt. Teveel wit en zwart (kondreman), te weinig Ottomaan, leipe mocro flava, centraal Aziaat, ijzeren gordijniër en en sub Sahara Afrikaan.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:45

Als je de linker speaker uit de TV haalt, is dat zo geregeld.

Pretzel Logic | 01-02-21 | 13:46

Weer een reden om vooral geen PvdA te stemmen.

likdoorn | 01-02-21 | 13:40

De toekomst is de komende 200 jaar zwart. Door crossbreeding wordt dan vanzelf alles weer blank.

ultraman | 01-02-21 | 13:39

Whahahaha!
Er komt ook een kook programma op omroep zwart.
Allereerst krijgt u het recept van de pizza Akwazi: Een pizza bodem met enkel rauwe uien en een glaasje wrange wijn om deze te complementeren.
Kan je lekker gaan janken.

Datgingniegoed | 01-02-21 | 13:39 | 4

Het volgende programma is een duik programma en een ode aan de Jacques Cousteau ,met als titel; Jacques Cousteau, how low can you go?

Datgingniegoed | 01-02-21 | 13:47

@ratelaar | 01-02-21 | 13:47: Het ligt er in hun wereld helemaal aan wie er geld of status mee verdient. Eten mag je het wel, maar als je als blanke geld gaat verdienen met, zeg, Ghanees eten, dan mag het niet, dat mag alleen een Ghanees.

ZOMG | 01-02-21 | 14:14
▼ 1 antwoord verborgen

reken maar dat ze flink geplugd gaan worden bij BNNVARA.
Van onze centen.

Mr.Crowley | 01-02-21 | 13:39 | 1

Varagids heb ik er 10 jaar geleden al uitgegooid was het ultralinkse commentaar helemaal beu..

knight25563 | 01-02-21 | 13:40

'Tijdens de Duitse bezetting van Nederland (van 15 mei 1940 tot 5 mei 1945) werkte de VARA onder leiding van voorzitter Arend de Vries aanvankelijk mee met de Duitse bezettingsmacht. Zij deed dat na een oproep van NSB-voorman Meinoud Rost van Tonningen' aldus Wikipedia.
Ik zie toch wel weer overeenkomsten met hoe het er nu aan toegaat.

Leptob | 01-02-21 | 13:37 | 2

Terwijl open debat en vrije meningsuiting toch echt floreerde in die periode.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 13:41

.... Bart draait zich nu waarschijnlijk om... :-(

JCDecaux | 01-02-21 | 13:36

Godverdomme. Nu betaal ik straks zijn salaris.

tochtkruis | 01-02-21 | 13:36 | 1

Beetje zwart werken, dan kan je die centen al in je zak houden ter compensatie.

PhallusObesitas | 01-02-21 | 13:39
-weggejorist-
Schwanzeleber | 01-02-21 | 13:35

BNN Vara aan de bedelstaf straks, dit kost ze leden.

BoerBob | 01-02-21 | 13:35

Mooie gelegenheid om de subsidie van de NPO te halveren, want de helft van Nederland heeft niets met de NPO.

redthehaghue | 01-02-21 | 13:34 | 4

Hoeveel miljoen krijgen de NPO?

Mr.Crowley | 01-02-21 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil graag de BNNVARA verbieden.

Pieterman | 01-02-21 | 13:34

Bart de Graaff en zijn creatie BNN. Ooit was dat toch wel sympathiek initiatief, hoewel het wel van het begin af aan een puberzender was. Van dat sympathieke is weinig meer over.

Tashtego | 01-02-21 | 13:33 | 2

Zitten al een poos bij de PvdA boomers van de VARA. Zoiets als dat Alexandria Ocasio Chavez en Bernie "feel the bern" Sanders vast zitten aan Billary en Nancy Pelosi. Blijft dan weinig meer over van je idealen.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:36

BNN was de jongerenzender van Bart de Graaff, opgericht uit balorigheid en nooit opgeheven met zijn overleiden.
En de VARA was ooit de arbeidersomroep voor ze de spreekbuis van de PvdA werden.
Daar komt nu een omroep bij wiens verdienmodel het is om gekwetst te zijn.

Osdorpertje | 01-02-21 | 13:33 | 1

Onfrisse koppeling van twee gescheiden omroepwerelden.

Pieterman | 01-02-21 | 13:36

Van die "verbinding" heb ik nog niet veel gemerkt, maar toch succes gewenst.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 13:33 | 3

Wacht maar tot hij weer gaat trappen.
Dan komt een lieve zuster of broeder je verbinden.
Zoiets?

letterzetter | 01-02-21 | 13:34

@letterzetter | 01-02-21 | 13:34:
Verbinden vanuit je eigen grote gelijk, de rest noem je racisme. Tja.
Maar goed, 57.000 leden in zo'n korte tijd is een prestatie. Kennelijk is hier behoefte aan.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 13:37

Hoe zal het testbeeld van omroep zwart eruit zien ?

Witte-vla | 01-02-21 | 13:33 | 1

Groot wit scherm.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:35

En het perverse deugkliek cirkeltje is weer rond. Gratis geld, de meest matige kleurloze (pun intended) mensen komen bovendrijven en er wordt drap geproduceerd, kubieke meters pure drap. Uiteraard is alles erop gericht om de nutteloze bijdrage relevant te houden en ziedaar, belastinggeld verspilling want; belangerijke publieke taak ofzo... Zoals POWNED zo mooi heeft aangetoond...
De BNNVARA, Joop, Zwart, Akwasi, Woke, Sociale studies, sociologen en al die matige mensen kun je prima zonder.
Als ze morgen allemaal zouden omkomen in een tragische ramp (corona ofzo, alhoewel dat maar niet een echte ramp wil worden) zouden er wat plichtmatigheden worden verricht, een verschrikkelijk verlies bla, bla een monument (witte onderbroek op een sokkel en een zwart gat, misschien met bruine ring/ halo) onthult en overmorgen zou iedereen vragen: BNNVARA, zwart en woke wat was dat? De schouders zouden worden opgehaald en men zou rustig verder leven alsof er niets gebeurd was. Wat in zekere zin ook zo zou zijn.

ratelaar | 01-02-21 | 13:32

Omroep BNNVARA, C.Q ZWART : ik hoop dat ze een keer failliet gaan! Maja, door het OCW (door de belasting aan de burger) blijven voorlopig nog. Jammer.

Thoth | 01-02-21 | 13:31

Ik ga de omroep "blank" beginnen, wie doet mee?

m.fucker | 01-02-21 | 13:29 | 3

Ik

feiten_en _cijfers | 01-02-21 | 13:31

Vraag BNNVARA gelijk even om steun. Ze helpen blijkbaar graag organisatorisch mee aan nieuwe omroepen.

OscarWilde | 01-02-21 | 13:33

Ik begin omroep witmang. Daarna herres krijgen met omroep blacka. Eindigt met drill rap en op elkaar schieten met de pipa's.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:33

50.000 leden, bakken met subsidie en straks programma's in de marge waar nog geen 10.000 mensen naar kijken... Waarom ook niet, veel plezier er mee.

Do-na-zi | 01-02-21 | 13:29 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:32:

Ik weet 100% zeker dat ze alleen 50k handtekeningen hebben. De meeste allochtonen moeten ook helemaal niks van dit gejank hebben.

Bovendien zullen maar weinig mensen bereid zijn lidmaatschap te betalen voor een dienst die nog niet bewezen is. En zeker niet de doelgroep van Akwasi, die gewend is alles gratis te krijgen dan wel te jatten.

Dandruff | 01-02-21 | 13:39

Zal hem worst zijn, verdiend dan net zoveel als die Diederik Weesie. Zie hem eens lachen.

Phantomas | 01-02-21 | 14:11

@Dandruff | 01-02-21 | 13:39: De vraag is hoeveel 'zwarten' er daadwerkelijk lid zijn. Het zou mij niets verbazen als dat ledenbestand bestaat uit 1.000 kleurlingen en 49.000 blanke moreel superieuren.

Grachus | 01-02-21 | 18:18
▼ 1 antwoord verborgen

Toevallig viel ik gisteren, op zoek naar Draadstaal, in een mooi socialistisch programma van BNN-Vara waarin de nietsvermoedende kijker aan de hand van voorbeelden werd uitgelegd dat er seksueel verkeer bestaat waarbij een van de deelnemers als meubelstuk figureert. Ik ben niet tegen ranzigheid, maar socialistische ranzigheid is voor mij net iets te veel.
Die mannen van omroep Zwart, die overigens niet al te slim uit de ogen kijken, zijn misschien wel te porren voor een leuke coproductie. Zwarte socialistische ranzigheid is misschien nog niet helemaal geëxploreerd.

JvanDeventer | 01-02-21 | 13:29 | 1

Over de mannen van Draadstaal gesproken, benieuwd wat bij Omroep Zwart van "Nikker Simon" vinden ;)

TSowell | 01-02-21 | 13:41

Akwasi is een uitwas van de linkse boete en schuldcultuur van na WO2. Nergens in de wereld heerst zo'n weg met ons cultuur als in West Europa. Deze cultuur wordt gedragen door salon socialisten welke geen andere negert zien dan een paar super geslaagde of misfits die ze knuffelbaar vinden. Terwijl het plebs de gevolgen van de import in de wijk ziet, kennen de salon socialisten de allochtoon alleen van horen zeggen. De uitwassen worden veroorzaakt door de witte salon socialisten. Akwasi is een symptoom. De reden voor dit gedrag is mij nog steeds niet duidelijk.

Zatkniss | 01-02-21 | 13:28 | 1

Helemaal triest dat het meestal blanken zijn die het hardst racisme roepen. Ik heb een aantal zwarte collegas die het vreselijk vinden dat ze bijna gedwongen worden om zich als slachtoffer op te stellen. Gooi er nog een 'personal development' cursus voor zwarte collegas om zich beter te ontwikkelen. Niemand die zich ooit afvraagt of mensen er op zitten te wachten en of het eigenlijk niet racistisch is om te zeggen dat zwarten onderontwikkeld zijn en dus een cursus nodig hebben.

OscarWilde | 01-02-21 | 13:32

Goh, bestaat dat Joop nog? De enige lezers zijn tegenwoordig de schrijvers. Wat lijkt me dat heerlijk om gewoon uit de subsidietiet betaald te krijgen voor stukjes tekst die niemand leest.

OscarWilde | 01-02-21 | 13:27 | 3

Gelukkig plaatst Geenstijl nog af en toe een linkje naar joop, dan kijkt er tenminste soms nog iemand er naar.

kunstliefhebber | 01-02-21 | 13:33

Een mini clubje ouwe salon socialisten, een paar bomenknuffelaars, wat migranten met te veel tijd en een enkele mannenhaatster en een paar die vruchteloos de nuance zoeken . De jij-bak regeert daar, iedereen buiten de bubble is extreem rechts, word als ze al door de moderatie komen persoonlijk aangevallen met schoolplein pesterijtjes . Normale discussie is daar haast onmogelijk . Het is ook op een enkel topic na bijna dood .

Castor12 | 01-02-21 | 13:39

Staan wel goede artikelen en reaguursels, hoor. Maar het is flink ingezakt en te vaak radicaal links.

zeurmachine | 01-02-21 | 13:44

Akwasi is een man met twee gezichten maar zijn echte gezicht kennen we inmiddels, als juist hij over verbinding spreekt werkt dat alleen maar op mijn lachspieren . Als ze het van de grond krijgen voorzie ik een hoop onderlinge ruzie, gesjoemel met belastinggeld, een eindeloze stroom aan ophef en excuses door de radicale en ongezonde focus op huidskleur die allesbepalend zal zijn .

Castor12 | 01-02-21 | 13:26 | 6

@Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:31: Kent u ook maar iemand, persoonlijk dan, die er voor een centimeter in meegaat? Ik niet. Misschien ligt dat aan mij in de provincie. Maar geen mens houdt zich bezig met 'institutioneel racisme', 'white guilt' en 'white priviledge'

OscarWilde | 01-02-21 | 13:35

@OscarWilde | 01-02-21 | 13:35:

Dat is, helaas, een kwestie van tijd. Dit nieuwe racisme wordt stelselmatig opgelegd aan schoolkinderen, studenten, NPO-kijkers, dode-bomen-lezers, etc. Overheidsdiensten bieden iedereen die blanken haat gratis geld aan om die haat te ventileren.

De vaak herhaalde leugen wordt vanzelf een waarheid.
Welke Duitse socialist zei dat ook alweer?
Het was in ieder geval het enige waarin hij gelijk had. De NPO laat dat dagelijks zien.

Dandruff | 01-02-21 | 13:45

@OscarWilde | 01-02-21 | 13:35:
Onder jongwerkende "hoogopgeleiden" heersent wel degelijk Silly Syl en Greta Thunberg sentimenten. Ik heb wel begrepen dat de generatie onder hun wel een stuk meer based is. Maar millennials en zoomers zijn verloren aan critical theory.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoeveel belastinggeld levert al deze gekkigheid Akwasi nou eigenlijk op?

Diederik_Ezel | 01-02-21 | 13:24 | 1

Als je naar de jaarrekening 2019 van Powned kijkt, ook een aspirant omroep (Zwart is dit nog niet maar wil dit worden) dan staat daar een bedrag voor media-aanbod aan inkomsten van krap 6,4 miljoen. Gemiddeld 9 FTE's souperen daar een bruto salaris (inclusief sociale lasten) van 1.143.048 euro van op.

goedverstaander | 01-02-21 | 13:46

Bij mij staat de NPO al jaren op zwart. De rest trouwens ook.
Films bij de commerciëlen is ook niet te doen.
Film van 2 uur wordt een zit van 3 uur door alle reclame en aankondigingen.
Soms zap je er per ongeluk langs en dan weet je binnen 5 minuten weer wat zo kut is aan tv kijken via de reguliere kanalen.
Of ze proberen je een wensgedachte op te dringen of ze willen je zoveel mogelijk reclame tonen.

Dirk III | 01-02-21 | 13:23

Je bent per definitie een racist als je uit den treure je eigen huidskleur uitmelkt. Je zou haast denken dat het een verdienmodel is.

gemeentereiniging | 01-02-21 | 13:23

Zou Omroep Zwart zwartgallige programma's maken? Dan staan ze er gekleurd op.

Noobster | 01-02-21 | 13:22 | 3

Omroep zwart gaat op zeker black pillen.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:25

Nee, ze gaan het hebben over de financiële strop van de kwaku festivals.

Dirk III | 01-02-21 | 13:26

Vroeger, toen er nog kijk- en luistergeld werd geheven, had je zwartkijkers. Straks ook weer.

Dickie1908 | 01-02-21 | 13:26

Zijn al die z.g. aspirant leden van de omroep al officiëel geteld?

batvoca2 | 01-02-21 | 13:21 | 1

Door Klaver zelf nageteld !

Castor12 | 01-02-21 | 13:28

Wat een nutteloos gesprek tussen 2 heren die omarmd waren door Nederland en met behulp van subsidies een eigen bestaan hebben kunnen opbouwen. Het is alsof Nederland nu in zijn witte bek wordt gespuugd door omroep zwart. Omroep zwart zal niet verbinden maar verdeeldheid brengen.

Eddy67 | 01-02-21 | 13:21 | 1

En dan roept dattie kerona heeft,

letterzetter | 01-02-21 | 13:28

De Joop heeft de samenwerking nu net gepost. Zoals eerder gezegd waren de Joop-reaguurders ziet zo blij met die laptopdief. Nu nog geen comments. Ik ben benieuwd.

goedverstaander | 01-02-21 | 13:21 | 2

von Jeauleau is een fellow traveler van Akwarium. Allebei steuntrekkers, allebei geen moraal (niet eens een dubbele), allebei van beperkt intellect en allebei pervers. Enige overeenkomst is haat van het westen.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:24

Nog geen comments op Joop. De Joop Joris is waarschijnlijk erg druk.

homieguerneville | 01-02-21 | 13:28

Ik heb ook wel eens een flashback Akwasi. Bevoorbeeld naar de koloniale tijd en hoe goed het was met Max Havelaar enzo.
Of ik droom soms alsof het een herbeleving is dat we gingen verhuizen en dat het aquarium kapodtstuk ging en dat we dat bij het grofvuil aan de straat neerkwakte. Dan kwam zo'n grote kraakwagen die het dan nog eens kapodtstukkerde perste. En hoe mooi dat geluid was van een aquarium dat kapodtstukker gemalen werd.
Mooi dromen wel.
Sommige mensen dromen ook dat Zwarte Pieten gewoon blij allerlei kunstjes deden. Handstandjes en kopscho.. ehm koprollen enzo.

grapo | 01-02-21 | 13:20
-weggejorist-
legezak | 01-02-21 | 13:20

Eindelijk sinds WOII weer eens een organisatie die mensen gaat beoordelen op hun huidskleur en afkomst.

Selassie | 01-02-21 | 13:20 | 1

Heb ik slecht nieuws voor u. "Positieve" discriminatie bestaat al decennia. Waarbij wordt gekeken naar het huidje, inhoud van de slip en bezigheden in de slaapkamer.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:22

Akwasi is geen Antilliaan, Surinamer, Molukker, Indonesiër, Roma/Sinti, of joods. Toch meent hij de voorman te moeten zijn voor deze groepen die ieder zo hun eigen verleden heeft met uitsluiting en onderdrukking, vooral door elite en kerken. Hij hoort daar niet bij. Daarom is hij bij voorbaat af in de hele koloniale en minderheden-kwestie van ons land.
Gastarbeiders en hun volgelingen en nakomelingen hebben net zo goed een ander verhaal. Ook zij hebben geen recht tot klagen, anders dan dat voor hen de samenleving an sich niet bevalt. Waarom deze groep met lieden als Akwasi zo graag politiek willen samenklitten met bovengenoemde etnische burgers heeft niets te maken met onze geschiedenis, maar met hedendaags polariseren en sluw meeprofiteren.

zeurmachine | 01-02-21 | 13:17 | 6

@grapo | 01-02-21 | 13:26: Ik noem het verregaand opportunisme van een rijke vent die kansen grijpt in de polarisatie.

zeurmachine | 01-02-21 | 13:46

Even de laatste zin gecorrigeerd: "Heeft niets te maken met onze geschiedenis, maar is puur een uiting van onversneden anti-blank racisme".

Grachus | 01-02-21 | 18:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Tijd voor omroep roze.
Kortom voor iedereen met een mening.
Plak anders de café uitzendingen achter elkaar.
*kijkt naar redactie*

letterzetter | 01-02-21 | 13:17 | 3

Omroep roze...Doe maar niet (weer).

Wim Venijn | 01-02-21 | 13:18

U weet dat Powned bestaat? Het enige wat dat heeft bereikt is dat een paar @nostyle medewerkers made out like bandits over rug van de belastingbetaler, Quinsy HalveGario, Silly Syl en Akwarium stilo.

Wel RIP tuk tuk rijder Kim overigens. We zijn je niet vergeten ouwe baas.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:20

@Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:20:
@ Wim en Graaf
Ja dat was wel een clusterfuck.
Maar GS gun ik alle subsidies van de wereld.
Plak de cafe uitzendingen aan elkaar en verkoop dat als TV.
Lalalala.....geld.
Zo rolt Nederland.

letterzetter | 01-02-21 | 13:31

De kritiek die ik had op het publiek bestel was de verzuiling. Zijn we daar eindelijk een beetje vanaf komt de polarisatie omroep even jij-bakken op basis van kleur. Als dit doorgang krijgt dan is dat dik 80 jaar terug in de tijd. En dat klinkt lollig maar is echt in- en intriest.

zevensprong | 01-02-21 | 13:15

Ik ga een abo nemen bij Amazon bedankt voor de tip gs

oldskoolhollander | 01-02-21 | 13:15

Het irritante is ook dat op scholen VARA,BNN en Zwart hoog aangeschreven staan en de hersenspoeling dankzij massaal links onderwijs maar door gaat.

pejo | 01-02-21 | 13:15 | 2

Verzin nog wat onzin, Zwart bestaat nog niet eens en stat al hog aangeschreven op scholen, best knap iets aanschrijven wat er niet is

menage | 01-02-21 | 13:26

En waar baseert u dit precies op?

2Little2Late | 01-02-21 | 13:41

Dit was net het laatste zetje dat ik nodig had om mijn lidmaatschap met de bijbehorende jaarlijkse incasso om BNN een kans te geven (een beslissing waar ik nog steeds achter sta maar ik heb inmiddels begrepen dat Bart dood is) per direct op te zeggen. Vinkje bij 'opgezegd.'

Leptob | 01-02-21 | 13:15 | 1

LOL Bart is al een poosje met zijn teringtubbies hemelen ja helaas. Maar fijn dat u er nu achter komt...

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:16
-weggejorist-
letterzetter | 01-02-21 | 13:14

Alsof er ook maar een anderskokende naar deze zooi gaat kijken. Dit is puur soepsidie aftroggelen van de belastingbetaler zodat deze steuntrekkers geen reguliere baan hoeven te nemen. Zij zien dit natuurlijk als herstelbetalingen.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:14 | 3

Dit wordt Omroep Woke.

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 13:15

@Glasgow Argus | 01-02-21 | 13:18:
Hier komt alles op af wat er heil in ziet om het woke-denken te stimuleren. Met name een hoop instellingen die al eeuwig uit de staatsruif vreten en dat graag zo willen houden. Omroep Zwart wordt het uithangbord van alles wat zich als onmisbaar voor een 'betere wereld' aan ons op wil dringen.

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 14:15

Wees eerlijk. Deze vent is eigenlijk gewoon verdomd slim. Hij heeft de juiste kleur én de gehersenspoelde linkse meute en de linkse politiek en rechtspraak in zijn zak. Hij krijgt er nog subsidie voor ook en gaat er sloten met poen mee verdienen. Ik benijd hem wel, ik zou ook wel zwart willen zijn in deze tijden van "extreem raci$me".

PhallusObesitas | 01-02-21 | 13:13 | 2

Meer een nuttige idioot die nu een graantje meepikt. En iedereen die wel eens een geschiedenisboek over communisten heeft opgeslagen weet hoe het afloopt met nuttige idioten.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:15

Laten we ook een omroep beginnen. Blank.

koudvuur | 01-02-21 | 13:15

Wat een zwartkijkers bij omroep Zwart.

Reebensteeltje | 01-02-21 | 13:12

Heb al een format voorbij zien komen van meneertje ‘achter de schermen ligt zijn kracht misschien nog wel meer dan vóór de schermen’.
Bus Away. ( railaway was de inspiratiebron ) De mooiste bustrips door nederland.
Pilot aflevering :Busreisje Fryslan.

Ambiorix | 01-02-21 | 13:12

Akwasi is verslaafd.
-
Aan geld. En dan met name: graties geld. Hij gaat gezellig declaraties schrijven op de achtergrond.
-
Omroep Zwart draagt hoegenaamd NIETS bij aan de samenleving of aan het huidige bestel. De 'content' lijkt behoorlijk voorspelbaar.
-
Stelling: iedere cent van de algemene middelen naar Omroep Zwart is niets meer of niets minder dan melaninesubsidie.

bisbisbis | 01-02-21 | 13:12

Wat is dit voor voorgekauwde troep?

Nee dus! | 01-02-21 | 13:11

Het wordt tijd dat er een einde komt aan de financiering van de omroepen met belastinggeld.

Ookalweer | 01-02-21 | 13:10 | 1

Absurd. Waar slaat het op dat je een totaal andere omroep gaat helpen?
Blijkbaar is omroep Zwart niet nodig. Ga samenwerken, meer is dan toch niet nodig?

Rico Tampeloerus | 01-02-21 | 13:10

Die Akwasi snap ik wel... eigen omroep, kan zijn verdienmodel nog veel breder in gaan zetten en daarbij krijgt Akwasi alle steun van de blanke betuttelracisten/deugkneuzen... slim een slaatje uit te slaan en dan ook nog lekker legitiem racistisch en vol met haat tegen blanken aanschoppen.. dank de NPO en BNN en vooral de belastingbetaler...

Hollandse_blauwe | 01-02-21 | 13:10 | 2

De belastingbetaler?
Je zult die 50k sneuneuzen welke menen dat omroep zwart bestaansrecht heeft bedoelen. Rest van de belastingbetalers hebben er weinig over te zeggen want zodra de poet is overgemaakt bepalen de omroepen vervolgens zelf welke verbanden ze aangaan.

normanius | 01-02-21 | 13:19

Kan niet wachten man :) Niet dat ik het ga kijken, maar vooral om te lezen hoe racistisch kijkcijfers wel niet zijn.

__dictatuur | 01-02-21 | 13:10

Is er trouwens ook ergens de mogelijkheid om mijn lidmaatschap van de publieke omroep stop te zetten? Nee, die is er niet. Met dit soort gekke fratsen zou die mogelijkheid er toch wel moeten zijn. Ik wens niet mee te betalen aan een openlijk discriminerende omroep.

koudvuur | 01-02-21 | 13:09

Wordt het dan BNNVARAZwart of ZwartBNNVARA en krijgen ze dan ook meer zendtijd of blijft dat gewoon hetzelfde. En wat is creatief leidinggeven, vragen, vragen.

grietmetgroenefiets | 01-02-21 | 13:09 | 1

Ik denk net zoiets als creatief boekhouden

Dampende_aardappel | 01-02-21 | 13:22

Misschien een idee voor een mooi programma gemaakt door omroep zwart in samenwerking met BNN Vara van mijn belastingcentjes. "Een objectieve documentaire waar de geschiedenis van de slavenhandel uit Ghana zal worden belicht. En de betrokkenheid van de Ashanti. Met Kumasi als centrum van de Ashantimacht, de oudste en grootste doorvoerplaats van slaven in West-Afrika."

Snap-R-niks-meer-van | 01-02-21 | 13:09 | 2

Met een nauwkeurige beschrijving van wat er tot laat in de 19e eeuw gebeurde op de oude slavenroute van de Afrikaanse Goudkust naar Marokko, alstublieft. Gaan wij tóch onze 'witte schuld' nog eens heroverwegen...

bisbisbis | 01-02-21 | 13:21

@bisbisbis | 01-02-21 | 13:21: Gisteren artikel van ene Pascal Bruckner in FD: ‘Interessant: alleen blanken worden gesommeerd diverser te zijn’
'De chantage werkt alleen bij ons; het bezwaarde geweten is een Westerse uitvinding.' ‘Het is Kuifje in Afrika, maar dan andersom.’

grietmetgroenefiets | 01-02-21 | 21:24

Mooi dan blijft de tv toch lekker op zwart staan.

kuus | 01-02-21 | 13:08

maar gaat die akwasi zwart werken voor zwart? want als ie wit zou werken is het wel een kleurbekennert.....

azubneritan | 01-02-21 | 13:07

"Dus we wachten gewoon man. Let's wait. Maar ergens wachten we ook niet want we moeten door."
Helder!

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 13:07

En alweer een zender waar ik niet naar ga kijken.
Dan hoef ik zeker ook niet te bet.... laat maar .....

TinusVlugOpDeKut | 01-02-21 | 13:06 | 1

Mijn belastinggeld wordt wel vaker gebruikt voor zaken waar ik niks mee doe, beetje nadeel van een collectief systeem. Voetbalstadions bijv.

menage | 01-02-21 | 13:34

‘Er is zoveel gebeurT.....’ tikt de transgender als ondertiteling. Ze kunnen niet eens correct spellen. Ik haak dan direct al af. Prutsers en losers.

RGV42 | 01-02-21 | 13:06 | 2
-weggejorist-
Ongemakkelijk | 01-02-21 | 13:11
-weggejorist-
Ongemakkelijk | 01-02-21 | 13:06

Bnnvara: https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=laptopslot&appliedSearchContextId=&suggestFragment=latopslot&adjustedSection=&originalSection=&originalSearchContext=&searchContext=&section=main&N=0&defaultSearchContext=media_all&voiceSearch=false
Koop dan!!1!!

Wim Venijn | 01-02-21 | 13:04

Ik heb een jaar lang de varagids gekregen bij aanschaf van een Kobo-reader ( dikke tip: de Kobo is dan goedkoper dan in de winkel!!) Niet vergeten op te zeggen.... BNNVARA gaat dus op Zwart (....)

he goh tsjee | 01-02-21 | 13:03

Ze gaan Hilversum opblazen. Echt.

Normpje | 01-02-21 | 13:03 | 4

@Hommel | 01-02-21 | 13:04: De stam van Akwasi heeft er anders goed aan verdiend, die slavenhandel.

Glasgow Argus | 01-02-21 | 13:10

@Glasgow Argus | 01-02-21 | 13:10: Natuurlijk. Maar ik kan je nu al vertellen dat er voor dergelijke constateringen (dat alle zwarte slaven geronseld en verkocht zijn door Afrikanen aan slavenhandelaren, dat de arabieren veel meer zwarte slaven verhandelden dan Europeanen, enz) geen plaats zal zijn bij omroep zwart. 'Alles is de schuld van de witte man', dat wordt hun slogan.

Hommel | 01-02-21 | 13:30

@Glasgow Argus | 01-02-21 | 13:10: Hoe denk je dat hij anders de aankopen kon doen van al het onroerend goed dat hij inmiddels bezit?

Sjeintje | 01-02-21 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Eerst maar eens zien of al hun leden wel netjes voor 31-12 hun contributie voldaan hebben.

Lorejas | 01-02-21 | 13:02

Ah de zoveelste uitvreter die aan de subsidietiet gaat hangen. Man man man. De politicus die het voor elkaar krijgt om al die subsidieclubjes te saneren krijgt voor eeuwig mijn stem. Wat een uitvreters en nutteloze clubjes zeg.

Old_Spice | 01-02-21 | 13:02

De hele NPO moet gewoon in de Jiskefet.

kibambam | 01-02-21 | 13:02 | 1

Eensch!

LoesjeP | 01-02-21 | 13:19

Boeiend. Ik kijk al jaren geen TV meer.

PhallusObesitas | 01-02-21 | 13:02

Zoals ik eerder al elders schreef:
Vroeger was je kleur belangrijk.
Daarna werd je kleur niet meer belangrijk.
En nu is er weer een groep die je kleur belangrijk vindt.
We zijn weer terug bij af.

Bakkeleures | 01-02-21 | 13:01 | 2
-weggejorist-
Ongemakkelijk | 01-02-21 | 13:07

Natuurlijk maar de vraag wat 'vroeger' was. Kan me een Koot en Bie uitzending herinneren waarin Kees van Kooten vertelt uit zijn jeugd "Op lijn 5 reed wel eens een neger mee, ZEIDEN ZE" en dat was dan nog in Den Haag, tot eind jaren 60 hadden ze in de provincie nog nooit een neger in het wild gezien, hooguit wat Indo's. Echter Akwasi en SS e.d. stellen dat wij al systematisch 3 eeuwen zwarte mensen uitbuiten.

skoftig | 01-02-21 | 13:10

Bij de Joop zijn de reaguurders over het algemeen niet zo blij met Akwasi. Wel verrassend dat zij daar het licht beginnen te zien. Nu gaat 'hun' BNNVARA met dat ongeleide projectiel samenwerken. Hopelijk vechten ze elkaar binnenkort de tent uit. Het zijn interessante tijden.

goedverstaander | 01-02-21 | 13:00 | 1

Ik denk dat Akwasi het draagvlak van 'links' geen goed doet.

skoftig | 01-02-21 | 13:06

Aggressieve gek.

Een paard | 01-02-21 | 13:00

"Achter de schermen creatief leidinggeven"
De definitie van schimmigheid.
Stel je eens voor dat @Rutte deze zin zou uitspreken...

hotmint | 01-02-21 | 12:59 | 3

Oftewl zakken vullen met belastinggeld en geen fuck doen.

Lorejas | 01-02-21 | 13:00

"e" extra omhoog

Lorejas | 01-02-21 | 13:01

@Lorejas | 01-02-21 | 13:00: Deden ze maar geen f*ck. Ze gaan door met indoctrineren en verzieken van de Nederlandse samenleving. Nu met hulp en op uw en mijn belastingkosten.

marcoplarco | 01-02-21 | 13:53

Als ik een omroep “Wit” opricht, is dit dan racistisch?

allesofniks | 01-02-21 | 12:59 | 3

Goed punt, noem het dan: de blanke omroep

Tronald_dump | 01-02-21 | 13:03

Om racistisch te zijn hoef je niet de moeite doen om een omroep op te richten.
Als uit de kijkcijfers blijkt dat er geen blanke hond naar kijkt dan is dat ... je weet wel.

Ambiorix | 01-02-21 | 13:04
-weggejorist-
Ongemakkelijk | 01-02-21 | 13:10

Het walgelijke is dat deze racistische omroep nu mee gaat liften op naïeve BNNVRA wokelinkse helpers. EN dat ze dus veel meer krijgen dan alleen subsidie en wat zendtijd.

Hommel | 01-02-21 | 12:59 | 1

Bart de Graaff had hier ZEKER niet achter gestaan, :-(

keestelpro | 01-02-21 | 13:09

5 jaar lang inkomen en aandacht. Gegarandeerd. Dan maakt het natuurlijk niets uit dat de inhoud compleet overbodig danwel erg opruiend van aard is. Tweespalt zaaien in de samenleving doen we gewoon samen.

de Voorzittert | 01-02-21 | 12:58

Hoe zou het worden ontvangen in de samenleving als ik Omroep Blank zou starten. Voor en door blanken.

DrachiR | 01-02-21 | 12:58 | 3

Racist!!!!!11!!!

Wim Venijn | 01-02-21 | 12:59

Je was me voor

allesofniks | 01-02-21 | 12:59

vroegah kon ik daarvoor bij de NCRV terecht, maar dat is ook al niet meer zo. Alles moet kapodt.

skoftig | 01-02-21 | 13:05

Als omroep zwart om vogjes gaat vragen, krijgen ze niemand. Ik begrijp het wel.

Wim Venijn | 01-02-21 | 12:58

Ok. Lidmaatschap BNNVara opzeggen! Check!

emwee | 01-02-21 | 12:56 | 4

Zouden meer mensen moeten doen.

keestelpro | 01-02-21 | 13:15

En als ik nou geen lidmaatschap heb?

Wijze uit het Oosten | 01-02-21 | 13:37

@Wijze uit het Oosten | 01-02-21 | 13:37:
Aanmelden en direct weer opzeggen.

Toetsenbordcomplex | 01-02-21 | 13:42
▼ 1 antwoord verborgen

2x balkendenorm?

Williz | 01-02-21 | 12:55

Nobel Prize Matters.
Wat ben je triest als je 24/7 met je huidskleur bezig bent.

keestelpro | 01-02-21 | 12:54 | 10

@Normpje | 01-02-21 | 13:02:
Ach, als je weet dat topics vernieuwen rond het uur en je zit dan rond die tijd flink te effiven dan maak je veel kans.

miko | 01-02-21 | 14:03
▼ 7 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino