Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE! Bente Becker versus Machiel de Graaf

Over de vraag: Wie financiert hier eigenlijk de jihad?

Op slag van verkiezingsreces nog een spannende strijd in de Tweede Kamer, De frêle Bente Becker van de vvd tegen lompe houwdegen Machiel de Graaf van de PVV over de zogenaamde ”ongewenste beïnvloeding uit onvrije landen”, een jaar na de hoorzittingen over de islamisering van Nederland en het aansluitende rapport. Want wie financiert jihad, institutionele westenhaat en ondermijning van de rechtsstaat? Of meer metaforisch: hoe lang is de Lange Arm van Ankara? Welke geldstroom bevrucht de groei van moskeeminaretten en wiens buitenlandbeleid bemest de bouw van korankazernes? Je kan de vraag ook omkeren: welke partij laat de voordeur van het vliegveld wagenwijd open staan, wie maakt de grensdouane te gastvrij voor ongewenste vreemdelingen en waarom verwelkomt de vvd van Bente Becker zo veel veiligelanders in een te krap behuisde woningmarkt? En dan hebben we het nog niet eens over de tweedehands Toyotaverkoop waarmee de vvd ook overzee graag bijdraagt aan de bespoediging van de onderwerpingswil van de islam. Intunen om 10u15 bij het Plenair Orgaan Opvang Asielzoekers, na de lees verder.

Het eerste kwartier was in ieder geval feestelijk

Ontspoorboekje

Reaguursels

Inloggen

Goede motie van Toorenburg(cda)
En nu verder met deze opvattingen, van Toorenburg. ( hoe simplistisch, populistisch een maand voor het verkeizingsreces)

bij gelegenheid | 14-01-21 | 20:52

En azarkan eist 500 miljoen extra om structurele achterstanden voor allochtonen op de werkvloer weg te werken
Zo, 10 op rij. Wat wint mij?

bij gelegenheid | 14-01-21 | 20:41 | 1

Niets, omdat @ Shortganger jou onderbrak. Goskelere;)

bij gelegenheid | 14-01-21 | 20:42

azarkan wil via een motie dat de regering opnieuw kijkt naar de uitspraak RvS. Duh2

bij gelegenheid | 14-01-21 | 20:39

8 in a row: dhr. azarkan met ingediende moties.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 20:37 | 2

Waaronder de motie dat een moskee gewoon financiering mag ontvangen uit elk buitenland. Dus een motie die de hele onderzoekscommissie tot 0 reduceert. Met droge ogen.

Shortganger | 14-01-21 | 20:40

En Ojik, groenslinks, wil het eerdere onderzoek nader onderzocht hebben op specifieke zaken. Duh?

bij gelegenheid | 14-01-21 | 20:36

Rij naar Blok eerder: Nederland heeft de vrijheid om Turkije te willen aanspreken op de vrijheid van godsdienst. Voorzover de sprwekbuis namens de vvd.
@Bart, doe tzt eens een topic over deze absurdistische benadering namens een minister.
bvd.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 20:31 | 1

Lolz, de tikplank spreekt met turkse tong.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 20:32

En over naar de 2e termijn Kamer: moties.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 20:24

Minister Blok heeft e.e.a niet op een rijtje.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 20:18 | 2

Hij noemt de beïnvloeding van Turkije middels de dyanet gelijk aan godsdiensvrijheid.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 20:20

Of Blok(vvd) het eens is dat Turkije als onvrij land kan worden bezien; is mij ontgaan, te laat ingelogd.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 20:23

Afgehaakt bij het filmpje omdat ik één of andere voorzitter hoor ademhalen, smakken en zo'n ranzig neusfluitje hoor maken door de microfoon. Word er onpasselijk van.
Doe toch maar Arib

Cadeauinpakpapiertje | 14-01-21 | 19:12

Waarom geen topicover het 2e deel?

Longhorn | 14-01-21 | 18:24

Ik begrijp niet waarom Azarkan 100 minuten spreektijd nodig heeft, om zaken te duiden waar hij totaal geen verstand van heeft.

gratias | 14-01-21 | 16:49 | 3

Om alles wat krom is recht te lullen natuurlijk.
Hoeveel tijd is die al aan het woord geweest?

Longhorn | 14-01-21 | 17:00

Moslims op de kaart te zetten in een niet meer terug te draaien aangelegenheid. We are here!

aflaatverkoper | 14-01-21 | 17:44

Huilie-huilie zendtijd voor minderheden natuurlijk. Wat dacht u dan?

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 18:49

Nu een mevrouw met zijde paarse bloes die me toch een partij staat te deugen. Hoe geweldig de moslims bijdragen aan dit land en zich thuis voelen. M'n mond er van open en krijg zin om 'r gewoon eens bij d'r tieten te grijpen en horen hoe ze dat gaat recht breien.

aflaatverkoper | 14-01-21 | 16:36 | 1

Ah, die is van de Christen Unie. Nou snap ik 'm wel. Dat zijn de appeasers.

aflaatverkoper | 14-01-21 | 16:46

Ja mevrouw Kuiken, ik vind ook dat overspelige vrouwen gestenigd moeten worden. Maar waarom moeten we daarvoor zoveel mensen voor uit het buitenland halen? We kunnen toch gewoon werkloze boeren en horeca bazen aan het werk zetten?

Odin | 14-01-21 | 16:25

Heerlijk debat. Jammer dat ik er even twee uurtjes moest werken om mijn quota aan aflaten te halen, maar ik val, nu ik weer verder kan kijken, met m'n neus in de boter met die Toorenburgkuttekop van het CDA.

aflaatverkoper | 14-01-21 | 16:21

Kweet niet maar die Toorenburg vind ik maar een rare kech. Praat veel onzin, zal wel door die christenen komen. Geen christelijke haat predikers aub.

Tishetnetnie | 14-01-21 | 16:13

Volgens azarkan is islam en moslim niet fijn in dit land. Helemaal mee eens, je kan beter moslim zijn in een islamitisch land.

Eddy67 | 14-01-21 | 15:56 | 1

dan is die beste man z'n tijd ( niet eens ver..) vooruit.

Y&T | 14-01-21 | 16:36

Mevrouw Kuiken (what's in a name) van de moederpartij van Denk probeert net als Azarkan het debat te draaien richting christendom. Ja, je moet wat voor je nieuwe achterban.

Schmalz | 14-01-21 | 15:46 | 2

Vreselijke vrouw.

Otto Normal | 14-01-21 | 16:01

@Otto Normal | 14-01-21 | 16:01: een betuttelracist pur sang. Kijk het debat maar eens waarin Bosma haar de vraag stelt over blanken die niet de baan binnen de overheid kan krijgen omdat ze blank zijn en daarmee uitgesloten....kuiken doet haar naam eer aan.

Hollandse_blauwe | 14-01-21 | 16:18

Een vrouw moet worden gestenigd als zij overspel pleegt.’ ‘Een meisje moet worden besneden zodat haar lusten niet zullen ontluiken.’ ‘De jihad moet zegevieren in het Midden-Oosten.’
Dit zijn duidelijke nederlandse preken, laat hier geen misverstand over zijn.

Old daddy | 14-01-21 | 15:34 | 1

-Dit zijn duidelijke nederlandse preken, laat hier geen misverstand over zijn.- ...nee hoor...gebeurt gebeurt allemaal in nederigland...wen er maar aan daddydad.

Y&T | 14-01-21 | 16:38

En dan nu nog een stukje discriminatie, ook precies voorgeschreven door Erdo. Het is werkelijk letterlijk de Turkse haat agenda.

Shortganger | 14-01-21 | 15:07 | 1

pocob,
Hetgeen azarkan nu inbrengt heeft helegaar niets te maken met dit debat. Hoi voorzitter!!1!111

bij gelegenheid | 14-01-21 | 15:11

Tuurlijk, als Ingrid kun je zonder probleem voor 50 euries naar een vrij Turkije. Als je al Journalist zegt dat Erdogan een geitenneuker is die de bak in moet omdat hij corrupt is word en je krant gesloten en ga je voor 100 jaar de bak in. Mafkees.

Tishetnetnie | 14-01-21 | 15:05

DENK wil graag dat Turkije de titel Vrij Land krijgt.

paridae | 14-01-21 | 14:54 | 2

Precies, en dat kritiek op islam vrij is. Oh, wacht.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 15:00

Ja, en dat ERkenning van de Armeense genocide net zo strafbaar wordt als bij ons ONTkenning van de Holocaust.

Dr_Johnson | 14-01-21 | 16:27

Azarkan, bange hypocriete poeperd, durft niet toe te geven dat Turkije een onvrij land is...

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 14:54 | 1

Voor een Moslim is een islamitische dictatuur , dus ook Turkije een vrij land.

Shortganger | 14-01-21 | 14:56

Goede interruptie van Ojik,
Onvrije landen enzo
Hoe groot zijn de financieringsstromen?
De commissie heeft in haar onderzoek moskeeën gezien die gefinancierd zijn door Saudi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit en Qatar. Het gaat daarbij meestal om donaties van enkele tienduizenden euro's tot circa 2,5 miljoen euro. Dergelijke bedragen hebben deskundigen ook bevestigd. Uitschieter vormt de Essalam Moskee met een totaalbedrag van 8 miljoen euro aan donaties. De omvang van de financiering vanuit Diyanet is uit openbare bronnen niet precies vast te stellen. Wel is duidelijk dat alle Diyanetimams die in Nederland werkzaam zijn, betaald worden door en in dienst zijn van de Turkse overheid.‘

En azarkan heeft moeite met de term ‘onvrije landen’

bij gelegenheid | 14-01-21 | 14:52

Duindorp en Urk zijn eigen problemen, de Schilderswijk etc geimporteerde problemen dus te vermijden. Zo simpel ligt het Azarkan, of je doet mee en wordt behandeld als een Nederlander of je doet niet mee en dondert op of accepteert dat je niet als volwaardige Nederlander wordt geaccepteerd.

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 14:50

Blijkbaar lezen de Kamerleden niet mee met het rapport.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 14:46 | 1

Behoudens van Ojik.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 15:05

Hahaha, azarkan praat zichzelf nu tegen door te wijzen op het eindverslag qua financiering uit ‘onvrije landen’ zie hierboven.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 14:45

Uit het eindverslag,
Pagina 11
‘Antwoord op de hoofdvraag
De vraag of en, zo ja, welke beïnvloeding er plaatsvindt, kan volmondig met ja worden beantwoord. Beïnvloeding uit onvrije landen vindt plaats op verschillende manieren, bijvoorbeeld door het oprichten, besturen en financieel ondersteunen van moskeeën en aanverwante stichtingen, zoals informele moskeescholen, in Nederland. De organisaties die worden opgericht, hebben vaak dezelfde politiek-religieuze visie als de financiers, waardoor de boodschap wordt versterkt en geprofessionaliseerd. Beïnvloeding vindt ook plaats door het scholen, uitzenden en betalen van imams en predikers. Een andere manier is het uitgeven en verspreiden van literatuur, lesmethodes en wervingsmateriaal. Ten slotte is er sprake van een rechtstreekse invloed op moslimgemeenschappen via de (sociale) media.’

Roept u maar azarkan.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 14:41 | 1

azarkan: “ ik heb moeite met de definitie ‘ onvrije landen’”
Boehoe, ik wil zelf bepalen wat een onvrij land is. Tuurlijk, maar niet als politicus met een islamitsiche agenda in het het vrije Westen.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 14:59

Wel grondrechten, geen plichten of tegenprestaties. Zo kennen we onze infiltrerende Azarkanmol weer. Jankjank, klaagklaag.

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 14:26 | 2

Paternotte snapt niet dat moslims juist extreem zielig en geslachtofferd zijn. Vuile racist dat het is.

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 14:28

Mooi, de PVV roept en andere partijen volgen. is wel zo, hier heeft Azarkan wel een punt. Go PVV!

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 14:24 | 1

De eerder ingediende moties op dit onderwerp en meer mbt islam over de duur van 14 jaren door de PVV ingediend werden veelal niet door de Kamer ondersteund. Verkiezingstijd ftw.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 14:31

Azarkan had zijn 100 minuten ook in 3 woorden kunnen samenvatten.
"Boe-hoe-hoe".

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 14:22

Goede inbreng van Paternotte.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 14:17 | 2

Paternotte is een betuttelracist...kan mij niet voorstellen dat hij een fatsoenlijke inbreng kan hebben.

Hollandse_blauwe | 14-01-21 | 15:07

Ha, grondwettelijke vrijheden. Let wel azarkan; binnen ieders verantwoordelijkheid. En deze opvatting die u nu doet is er een die islam et al niet bieden.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 14:10 | 1

Wat je hoort is het bekende verhaal. Deze Erdoboys wijzen steeds op de wet. Enkel nu gaat de wet wellicht veranderen, en dat is precies waar hij doodsbang voor is. Want dat kan de invloed van erdo gaan inperken.

Shortganger | 14-01-21 | 14:16

Azrakan was de allerbelabberste deelnemer aller tijden van De Slimste Mens. Hahaha je verwacht het niet.

R. Skickr | 14-01-21 | 14:09

Als Azarkan zegt: ons mooie land, manaman.

Uw Verzekeringsadvis | 14-01-21 | 14:06 | 1

En toch heeft hij wel gelijk.

Tishetnetnie | 14-01-21 | 14:25

Goh , zn vrouw mag op straat? Minder fanatiek dan ik dacht. Wel met een doekje erom natuurlijk.

R. Skickr | 14-01-21 | 14:03

Stelen niet verbieden per wet. Gaat 'niet werken'. Pff, wat een gelul. 15 moskeeën? Ik zeg Dinayet, en heb plots veel weinig kralen in mijn telraam.

Otto Normal | 14-01-21 | 14:03

Azarkan is de schandvlek voor alle goed geïntegreerde Turken en Marokkanen. Met z'n nepaccounts en z'n fanatieke chagrijnige en verongelijkte gedram over de kracht van de Islam.

R. Skickr | 14-01-21 | 14:01 | 2

Lijkt mij logisch dat de welwillende die Azarkan en zijn gedram lekker links laten liggen.

Hollandse_blauwe | 14-01-21 | 14:04

Klopt. Ook hier genoeg Marokkanen en een enkele Turk die amper tot niets met islam hebben, ook nooit van huis uit meegekregen.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 14:06

De vereniging van Marokkaanse had precies 1 lid. Azarkan.

Shortganger | 14-01-21 | 13:59 | 1

herstel De vereniging van Marokkaanse Nederlanders had precies 1 lid. Azarkan.

Shortganger | 14-01-21 | 14:00

Niet zaniken voorzitter, laat hem maar lullen, hoe meer hij zegt, des te meer hij zijn taktiek en agenda verraadt.

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 13:56 | 2

Je bent nog in de veronderstelling dat zijn agenda ook maar iets positiefs is voor de westerse gemeenschap?

Hollandse_blauwe | 14-01-21 | 13:57

Voor de mensen die zich afvragen of omvolking niet wat overdreven is, en wat er mis is met een grote instroom islamitische meneren. Luister eens naar Azarkan. En luister eens goed. Wees dan eens even stil, en zeg dan eens hardop, in de spiegel kijkend, “het valt allemaal wel mee, we zijn goed bezig”.

opblaasschaap | 14-01-21 | 13:53 | 6

Noem het volksverhuizing, dat is een minder beladen term. Wijs vervolgens fijntjes naar de val van het Romeinse rijk en er gaat echt wel wat kwartjes branden.

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 13:57

@Hollandse_blauwe | 14-01-21 | 13:56:
Die asilio's zijn allemaal mensen in de weerbare en vruchtbare leeftijd. het gaat nog veel sneller dan alleen sterfte van de autochtone ouderen, van onderop is de aanwas ook in ons nadeel.

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 13:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Je kunt Azarkan altijd makkelijk samenvatten. Schuld van overheid, U heeft geen verstand van de islam, Islam is lief. Jullie allemaal haram. ( precies wat erdo blaft )

Shortganger | 14-01-21 | 13:52

Islam betekent eigenlijk "wij zijn arm, zielig, onbegrepen, achtergesteld, etnisch geprofileerd en worden structureel gediscrimineerd"
Boehoehoe.
Nou Azarkan, Moskeeen en moslims worden bezocht en ondervraagd omdat nou juist daar de problemen zitten, ouwe infiltrerende jankebal.

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 13:49 | 1

azarkan doet ‘t voorkomen dat de problemen met islam enkel te wijten zijn aan de halsstarrige houding van Nederland en haar burgers met de uitwassen die mede onstaan bij de volgers hiervan. Tuurlijk azarkan. En nu over naar grondrechten, you go azarkan. En dan nu het vervolg: islam-, moslimbashing moet zwaar worden bestraft. Toch, azarkan?

bij gelegenheid | 14-01-21 | 13:57

Soldaat Azarkan...hahaha hij komt niet verder dan een varkenskop bij een moskee...en nu maar eens al dat geweld , intimidatie, criminaliteit en haat onder de moslims met een religieus motief...opsporing verzocht is er vol mee...het is heel simpel: ipv onze vrijheid en democratie beschermen heeft onze overheid de islam een vrije hand gegeven, de radicale islam zou er niet zijn, geen terroristen in de boten en het valt allemaal wel mee. Al die honderduizenden salafisten in ons midden voelen zich gesterkt, gesterkt omdat ze geen stro breed in de weg gelegd worden.in.een parallelle samenleving kunnen leven en daarin wel van alle rechten gebruik kunnen maken maar niet de plichten. En Azarkan maar roepen hoe zielig die stigmatisering is wel niet is, ze geen onderdeel van NL voelen, bescherming moskeeen...hahaha sorry maar 3/4 van de moslims respecteerde onze normen en waarden niet evenals nee wetten en democratie...dan ben je dus af en doe je niet meer mee. Tuigh is het dat helemaal niet thuis hoort in een westerse samenleving. Pak je spullen op en neem je haat mee terug richting zandbak...deze mensen verdienen onze vruchten, vrijheid en gemeenschap niet.

Hollandse_blauwe | 14-01-21 | 13:48

Het is net alsof hij ieder moment in tranen kan uitbarsten. Wat een janktoontje heeft die Azarkan toch de hele tijd. En maar wijzen en wijzen.

Joffri | 14-01-21 | 13:48

Politie lui komen wel vaak in de moskee hoor. Iftarren, op de knieën in de moskee.
Azarkan lijkt wel een verongelijkte kleuter.

paridae | 14-01-21 | 13:46 | 2

Eenrichtingsverkeer van deze verongelijkte, door islam bevangen, neppoliticus.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 13:52

@bij gelegenheid | 14-01-21 | 13:52: wolf in schaapskleren. Het is gewoon een extremist.

Hollandse_blauwe | 14-01-21 | 13:54

Wat een vreselijke man is azarkan. Graag terug naar marokko

Eddy67 | 14-01-21 | 13:44

Azarkan niet.
Azarkon niet
Azarken niet

harries | 14-01-21 | 13:43

dhr. azarkan heeft weinig begrepen van islam wanneer hij een poging doet om fundamentalistische moslims te willen vrijwaren van overige stromingen binnen de islam waarbij de radicale extremisten door beïnvloeding er voor willen zorgen dat de sharia uiteindelijk voet aan de grond krijgt. maw: deze denkvertegenwoordiger praat met gespleten tong, zeker gelet op z’n houding tov vrijheid van godsdienst - behoudens ieders veranwoordelijkheid vanuit grondwettelijke bepalingen. De wereldverbeteraar in optima forma.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 13:40

Azarkan kaat met een steeds hoger stemmetje spreken. Dit non-verbale aspect is vaak een misplaatst verongelijkheidsgevoel. m.a.w. hij probeert recht te spinnen wat hij weet dat misgaat bij buitenlandse inmenging.

Woehahahaa | 14-01-21 | 13:39 | 2

Het is alsof je naar een dominee uit de jaren 50 luistert, waarbij in dit geval de moskee alles op gaat lossen. Want daar gaat het over. Hou de macht bij de mosq.

Shortganger | 14-01-21 | 13:41

Je kan daar heel goed gelijk in hebben. Maar over het algemeen zijn moslims oprecht verongelijkt voor hun gevoel. Slachtoffer rol past ze als geen ander.

R. Skickr | 14-01-21 | 13:49

Vraagje: waarom draagt men in die plenaire zaal eigenlijk geen mondkapje?

kweethetooknietbeter | 14-01-21 | 13:39 | 2

Omdat dat niet verplicht is.

R. Skickr | 14-01-21 | 13:46

@R. Skickr | 14-01-21 | 13:46:
Ok. Ik dacht het even dat het daar ook moest. Mijn fout.

kweethetooknietbeter | 14-01-21 | 13:51

Met dank aan de pvda zit dit in de kamer. Walgelijk.

R. Skickr | 14-01-21 | 13:36

dit gereutel gaat dus 100 m duren. De rest kan nu lekker iets anders gaan doen.

Shortganger | 14-01-21 | 13:34

Kuzu snapt het dus ook niet.

paridae | 14-01-21 | 13:31

Azarkan gaat af als een gieter.

paridae | 14-01-21 | 13:30

Azarkan is zooo zielig.

paridae | 14-01-21 | 13:26 | 2

Omvolksvertegenwoordiger.

R. Skickr | 14-01-21 | 13:28

Volgens dhr. azarkan is er niets mis met zijn inzichten hoe gezellig in vrijheid te leven met islam. Dit bleek uit de fulminering richting de Graaf. Volgens dhr. azarkan is islam lief en mocht u, ik en de Graaf hier anders over (durven) denken dan islamfobie!

bij gelegenheid | 14-01-21 | 13:30

Die bodes lijken toch ook net een stel slaven. ijverig achter ieders reet alles schoonmaken en nieuw water brengen.

Zou een donker iemand zo een functie kunnen krijgen, of proberen ze dat ter mijden?

frickY | 14-01-21 | 13:15 | 1

wie financiert de Jihad mbt Nederland, uit het hoofd: Quatar, Saudie-Arabie, Turkije, Moslimbroederschap de pa van Kauthar en belastingbetalend Nederland via M-O subsidie van Kaag en de Toyota's van Rutte

HetOorAakel | 14-01-21 | 12:59 | 1

kauthar gaat helaas in de 2e kamer komen . want de weglopers bij PVDA gaan groen links stemmen de dombo's

knight25563 | 14-01-21 | 13:08

Ojik , wil meer onderzoek hoewel zijn fractie eerst tegen elk onderzoek heeft gestemd en vraagt zich ook af waarom er nog niks aan is gedaan zonder onderzoek ? UH? Uiteindelijk is het allemaal onze eigen schuld doordat we allemaal racist en islamofoob zijn . Wat een idioot !

Castor12 | 14-01-21 | 12:42 | 1

Omdat er misschien verkiezingen aankomen.

gato | 14-01-21 | 12:45

"Ze hebben het over onvrije landen; dat zijn ook de landen waarvan de bevolking in groten getale hier naartoe verhuist."
"Wat is dan precies onvrij? Je mag niet zeggen wat je vindt? Je mag geen kritiek hebben op de leiders van het land? De leiders van het land zijn niet democratisch gekozen?"

Geen land is zo vrij en welvarend als Nederland (en Duitsland, en België, en Zweden, en Frankrijk, etc). Het probleem met dat hele uit de klauw gegierde asielcircus is dat de criteria voor asielverlening in de loop der jaren (decennia) steeds verder zijn opgerekt.

Het was heel lang geleden ooit bedoeld om iemand, die 'persoonlijk' vanwege zijn opvattingen door het 'regime' van zijn/haar land vervolgd werd, zodanig dat hij/zij voor zijn/haar leven te vrezen had, een veilig heenkomen te bieden. Dan moet je denken aan: een leider van een - al dan niet verboden - oppositionele politieke partij, een dwarsliggende vakbondsleider, een dissidente wetenschapper, een kritische journalist, etc. Maar niet aan een vriend van een neef van de vrouw van zo'n journalist of vakbondsleider.

Toch zijn, zoals ik zei, de criteria in de loop der tijd zover opgerekt, dat tegenwoordig duizenden en nog eens duizenden lieden die hier op de bonnefooi binnen komen banjeren en ''Asiel'' roepen, een verblijfsvergunning krijgen: mensen die uitgeprocedeerd raken na een jaar of 8, mag je niet meer wegsturen, want ze zitten hier nu al zo lang, of hun 'aaibare' dochters van 13 jaar zijn 'verwesterd'; er is sprake van 'medische' asielzoekers, die je niet mag wegsturen, want in hun 'eige' land kunnen ze niet de noodzakelijke zorg krijgen; Eritreeërs mag je niet terugsturen, want dat land kent een hele lange dienstplicht; Syriërs mag je niet terugsturen, want de verkeerde machthebber - Assad - is daar aan de macht, ze zullen met de nek aangekeken worden omdat de 'gedeserteerd' zijn, en ze hebben überhaupt niets meer om naar terug te keren. Somaliërs die hier niets te zoeken hebben, maar niet op het vliegtuig gezet worden, maken als We are here clubje een royal pain in the ass van zichzelf door met tentjes in de stad te gaan kamperen, kerken en garages te kraken, huizen te kraken, net zo lang tot ze toch een vergunning krijgen en een ingerichte woning (zoals die Khalid Jone); naffers - Marokkanen en Tunesiërs - die geen schijn van kans maken op asiel (en dat weten), veroorzaken overlast en criminaliteit, toch worden ze niet uitgezet.

Dat alles bij elkaar tekent het totale failliet van het asielgebeuren en pleit voor een finaal einde ervan. In plaats daarvan vraagt Ankie, met de hoed in de hand, aan Marokko of ze eens mag komen praten over de 'problematiek', waarop Marokko reageert met een 'njet' en 'go fuck yourself'. Dus veel veranderen zal er niet, ook niet na dat debat van vandaag.

Dr_Johnson | 14-01-21 | 12:42 | 7

@bij gelegenheid | 14-01-21 | 12:56: niet tov. tkv, ten koste van...

Torwart | 14-01-21 | 13:17

@Torwart | 14-01-21 | 13:17: Oeps, is wel waar. Op de helpende Deugerts na dan.
En /oorspronkelijke, dat ook.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 13:26

Komop, dit is geen opvang, dit is een complete volksverhuizing. Inclusief gierende testikels en volop ronkende baarmoeders. 50 stelletjes hebben over 5 jaar per stel er 2 kinderen uitgebroed. Telt u maar op ( dit mag toch wel, Joris? ).

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 13:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Tering, wat is die Machiel slecht zeg. Man man man, dit is een parlement, geen speeltuin.

John McClane | 14-01-21 | 12:17 | 7

@John McClane | 14-01-21 | 12:22: Ik heb hem létterlijk aan laten staan. Daar gaat je conclusie.

R. Skickr | 14-01-21 | 12:29

@bij gelegenheid | 14-01-21 | 12:26: Bosma, daar noem je nou eens iemand. Daar luister je naar.

John McClane | 14-01-21 | 12:56

Bosma had dit 100x beter kunnen brengen. Maar de realiteit veranderd er niet door. Triest is wel te beseffen dat allochtonen en moslims nooit gelijkwaardig behandelt kunnen worden en dat denk,d66, pvda en Gl vol inzetten op privileges en onbeperkte tolerantie voor deze enorme groep. Feit van dit beleid is wel de politieke correctheid/deugbeleid in vorm van positieve discriminatie, positief racisme maar ook vanwege het onvoorwaardelijk claimen dat handhaving bij fraude of crimineel gedrag van allochtonen etnisch profileren zou zijn...allemaal voorbeelden waarin de politiek aanstuurt op ongelijkheid. Dit is het pure kwaad in mijn ogen.

Hollandse_blauwe | 14-01-21 | 13:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Een vraag aan mevr. Becker:
Wat heeft de vvd zo al gedaan met de conclusies een aanbevelingen uit de rapporten,
1/ salafisme in Nederland
2/ van dawa naar jihad
3/ radicale dawa in verandering
4/ aivd: jaarverslag 2006

Vooralsnog een hoop slap gepraat en hypocrisie van Becker.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 12:16 | 2

Ze is dan ook niet voor niets een vvd'er.

R. Skickr | 14-01-21 | 12:18

@R. Skickr | 14-01-21 | 12:18:
Deze aangehaalde rapporten zijn voor een ieder vrij in te zien.

bij gelegenheid | 14-01-21 | 12:19

GEweldig betoog van de heer De Graaf. Geen speld etc.

Verderkijkert | 14-01-21 | 12:15

100 Minuten Azrkan, is dat een wereldrecordpoging irriteren?

Mr_Natural | 14-01-21 | 12:12

De Graaf heeft gelijk, hij is ook een leuke man, maar de verongelijkte toon van de PVV is inderdaad het probleem. De ellende is dat men daardoor niet meer luistert naar wat er eigenlijk gezegd wordt. Om volkomen gelijk te hebben hóef je wat mij betreft ook niet per se de goede toon te treffen, maar het helpt wel.

JvanDeventer | 14-01-21 | 12:10

Wat is de Graaf een verschrikkelijke engerd. Dit soort figuren maken de PVV een eng clubje. De stupiditeit straalt ervan af.

Nagelaanjedodskist | 14-01-21 | 12:04 | 4

Spelfout in nick +1

Bamberger Reiter | 14-01-21 | 12:11

Eensch. Raffelt zijn speech ongeïnspireerd af. Gaat niet serieus in op reacties. Probeert overal een lolletje van te maken, hetgeen mislukt. Nerveuze gespannen houding. Onvolwassen stoerdoenerij. Hoort in de beveiliging, niet achter de microfoon.

Wiebenick | 14-01-21 | 12:15

Iedereen mag een mening hebben. Lees "Azarkan" voor de Graaf en "Denk" voor PVV en je hebt mijn mening over Azarkan.

Waakvlam | 14-01-21 | 12:17
▼ 1 antwoord verborgen

He ik had de Graaf nog niet op mijn beeldscherm maar hij bijt goed van zich af.

jan huppeldepup | 14-01-21 | 11:59 | 1

Het is dat het nog wat vroeg is voor chips en bier, maar mijn hart is er goed voor. De Graaf is prima op dreef

Waakvlam | 14-01-21 | 12:04

BAM. 8 tellen voor Açarkąn.

R. Skickr | 14-01-21 | 11:57
-weggejorist-
Eencellig | 14-01-21 | 11:56 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Azarkan heeft een goed punt, door die idiote voorstellen van de PVV missen ze een hoop geloofwaardigheid.

dhrat | 14-01-21 | 11:52 | 6

Eens. De Graaf weigert ook antwoord te geven op concrete vragen. Eng ventje. Je moet er niet aan denken dat dit soort leeghoofden aan de macht komen, De vraag wat hij gaat doen aan mensen die samen gaan komen om hun geloof te belijden wanneer ze alle moskeeën gesloten zijn.

Nagelaanjedodskist | 14-01-21 | 12:07

@Nagelaanjedodskist | 14-01-21 | 12:07: Gezellig samen motorrijden is niks mis mee, snode plannen smeden in louche clubhuizen daarentegen... is verboden. Ook als je oude vrouwtjes helpt oversteken.

Wiebenick | 14-01-21 | 12:43

@Nagelaanjedodskist | 14-01-21 | 12:07:
Een deel gaat ondergronds, een deel gaat terug. Maar Mosketen verbieden is niet het hele verhaal, is slechts een symptoom. Islam is een doctrine, een totaalideologie die zich vermomd als religie onze landen heeft binnengelaten dus dat is punt 1: herken Islam voor wat het is, namelijk een doctrine ipv een religie. Dan kunnen we pas echt aan de slag.

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 13:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Probleem is al dat er hier zoveel zijn. Nu de kraan dicht en de voedingsbodem verwijderen. Die Paternotte is echt hardleers. Wat een bizarre voorstelling "mensen gaan gezellig bij elkaar zitten met een koran". Probleem is dat dat niet zo gezellig is.

R. Skickr | 14-01-21 | 11:52 | 1

Toch, die mensen gaan gezellig bij elkaar zitten en praten erover hoe ze ons met dwang, geweld of ondergraving richting sharia kunnen dwingen.

jan huppeldepup | 14-01-21 | 12:05

De Graaf geeft geen antwoord op Paternotte. Jammer, want het antwoord is helemaal niet moeilijk.

JvanDeventer | 14-01-21 | 11:51

Ik verlang naar oude tijden,

Pim Fortuyn: 'Als ik het juridisch rond zou kunnen krijgen, dan zou ik gewoon zeggen: er komt geen islamiet meer binnen! Maar dat kan ik niet rond krijgen. De islam is achterlijk, ik zeg het maar, het is gewoon een achterlijke cultuur'.
(Bron: Volkskrant, 9 februari 2002)

D.Onderop | 14-01-21 | 11:49 | 3

Nederland had er een stuk mooier uitgezien als Volkert geen opdracht had gekregen vanuit links......

warmeballen | 14-01-21 | 12:11

Pim had moeten proberen de Islam als discriminerende doctrine in plaats van religie neer te zetten. Plant dat zaadje maar, mensen gaan erover nadenken en keer op keer, stukje bij beetje zullen ze zien dat het zo is. Achterlijk en walgelijk, dat stoot af. Benoem de feiten en staaf het met quotes en cijfers en doe dat rustig en vriendelijk lachend, kom je veel verder mee. Wilders snapt dat ook niet.

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 13:22

@warmeballen | 14-01-21 | 12:11: vanuit Groen Links, die rat was vriendjes met Duijvedak en Wageningse wethouder Bogers, allebei GL.

lagelander | 14-01-21 | 13:30

Azarkan is volgens mij al door zijn 100 minuten heen.

osolemio | 14-01-21 | 11:45

Die van Toorenburg is een vals kreng. Als de PVV aan het woord is probeert ze altijd geforceerd te scoren. CDA is ook een windvaan zeg.

professorinopleiding | 14-01-21 | 11:43

BINGO!
schuld van PVV
De toon
Volle kaart!

R. Skickr | 14-01-21 | 11:42

Azarkan, stop alsjeblieft met schijten.
Wat een irritante kwal is het toch.
Komt steeds met vergelijkingen die totaal nergen op slaan.

zoalsikhetzeg | 14-01-21 | 11:40

Hè hè, Gelukkig,
Dat waren serieus de langste 18 minuten van mijn leven

WA_Zahler | 14-01-21 | 11:39

OT Een Britse VVD-er is na 158 pogingen geslaagd voor zijn rijbewijs tekdeeps.com/england-obtained-a-drive...). De volgende op het lijstje van niet-slagen is een vrouw die er 117x over deed.

Eeuwig..Op..Vakantie | 14-01-21 | 11:38

Bente is een pareltje, ze zit helaas bij de verkeerde partij.

professorinopleiding | 14-01-21 | 11:38 | 2

Eerder een klamme oester dan een pareltje.

R. Skickr | 14-01-21 | 11:53

Een rot ei, en ze zit precies waar ze hoort.

obominotie | 14-01-21 | 13:56

Wat weer heel jammer gaat zijn , zijn A de SGP ( want die zijn als de dood dat huin eigen refo schooltjes ook de sjaak zijn ) en B gezeik ( nu van de SP ) over verkiezingen en Timing. Dit ligt al jaren op de plank.

Shortganger | 14-01-21 | 11:32

Bente Becker (VVD): "niet langer praten, maar doen".
Wie gelooft deze loze woorden van de VVD nog???

WalterSobchack | 14-01-21 | 11:32

Tussen de regels door merk je dat Becker het over de islamisering heeft. Ze heeft het steeds over vrijheid/onvrijheid, maar het gaat over de islam. Azarkan voelt dat goed aan en schiet daarom steeds in de verdediging.
Ik verwacht dat de PVV de dingen WEL bij de naam noemt.

JvanDeventer | 14-01-21 | 11:26 | 1

Wilders fakkelt Azarkan volledig af straks. En daar gaat het CDA dan nog even overheen.

Shortganger | 14-01-21 | 11:29

Azarkan, wat een natte tosti is die moslim ook...beetje alles en iedereen erbij halen maar zelf niks geen verantwoordelijkheid willen nemen voor al dat criminele moslim gespuis in ons midden als honderdduizenden salafisten. Azarkan zie opsporing verzocht,,,en nu terug in je mand, af.

Hollandse_blauwe | 14-01-21 | 11:23 | 2

Deprimerend om te bedenken dat team Erdolf 3 zetels makkelijk krijgt in maart. Zoveel Ottomanen hebben we in dit land al. En ze worden met meer...

Graaf_van_Hogendorp | 14-01-21 | 11:25

Dit land en haat bevolking slopen en dan totaal in puin op een presenteerblaadje aan zijn baasjes in de halvemaangordel aanbieden. In de toekomst gaan er scholen naar Azarkan de Infiltrant genoemd worden, vergis u niet.

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 13:19

Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoeveel opvangplekken zijn er al gerealiseerd bij pro-immigratie-politici thuis?

Harry.Langezwaal | 14-01-21 | 11:20

Leuke opmerking van Azarkan over de buitenlandse naam van Farmers Defense Force. Waarom hebben die geen Nederlandse naam? Buitenlandse beïnvloeding! Het valt buiten de orde, maar hij heeft wel gelijk.

JvanDeventer | 14-01-21 | 11:19 | 6

Farid Azarkan heet ook nog gewoon Farid Azarkan en geen Roel Dijkstra dus hij heeft helemaal geen punt. Daarnaast hebben we naast positieve ook negatieve beinvloeding. Brits is positief want vergelijkbare cultuur, Marokkaans negatief want, nou ja, lees het nieuws en kijk om je heen.

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 13:17
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
PorFavor | 14-01-21 | 11:18

Pim Fortuyn heeft dit hele onderwerp in een aantal boeken goed aangepakt.
Beter deze debattijd te vullen met een lezing van zijn geschreven visie ipv een aantal leeghoofden die zonder enige kennis van zaken dit onderwerp bespreken..

MaximusAurelius | 14-01-21 | 11:17

Azarkan 100 minuten? Fuck hey!

ParaPiet | 14-01-21 | 11:15 | 5

The horror. ik ben na 1 minuut al afgehaakt.

Joffri | 14-01-21 | 11:23

@Joffri | 14-01-21 | 11:23:
Lul niet zo dom, Azarkan is op dit moment niet eens aan het woord. Machiel de Graaf is bezig.

warmeballen | 14-01-21 | 12:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Die mevrouw Becker is ondertussen ook bijna een uur aan het woord dankzij interrupties.

BBmetR | 14-01-21 | 11:12 | 1

Ja, alleen jammer dat we met al die woorden doorgaans he-le-maal niets opschieten.

Harry.Langezwaal | 14-01-21 | 11:23

Ze heeft iets erg onfris

R. Skickr | 14-01-21 | 11:10 | 1

Dan sta je ook geen 1,5 meter van haar af.

Hollandse_blauwe | 14-01-21 | 11:15

Al dat gebabbel heeft geen enkele zin zolang Brussel hier de dienst uitmaakt.

Lupuslupus | 14-01-21 | 11:08 | 1

Klopt. Allemaal afleiding terwiijl het Vierte Reich langzaam maar zeker uitdeint..

Koning BongoBongo | 14-01-21 | 11:15

Spreektijd PVV 30 minuten! Machiel kom er maar in

Waakvlam | 14-01-21 | 11:08

De huizen die nog beschikbaar komen zijn ook gewoon spuuglelijk. Het is alsof je voor een mercedes lening een oud volvo'tje koopt

stipjes | 14-01-21 | 11:08 | 1

Niks mis met een oude Volvo maar ik snap wat u bedoelt. De eerste 150K gaat naar speculanten en ontwikkelaars en dan komt de gemeente/overheid er ook nog eens flink van plukken.

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 13:12

De gelovige is geen onderzoekende geest, en dus blijft hij binnen de grenzen van de formule, of het beginsel.

Old daddy | 14-01-21 | 11:06 | 1

Goed omschreven ,erg jammer dat het beginsel heel ver in een donker verleden ligt.

Koning BongoBongo | 14-01-21 | 11:33

Onvrije landen zijn ook landen die de EU ingetuimeld zijn. Deze landen worden gestaag steeds minder vrij ........

Koning BongoBongo | 14-01-21 | 11:05 | 1

Klopt, helaas had men zoveel haast met uitbreidingen dat vergeten is de eis van unanimiteit te schrappen, zodat twee landen die elkaar helpen niet zijn aan te pakken.
En het is inmiddels sowieso onoplosbaar, want als we meeste stemmen gelden gaan doen dan mogen de rijkere landen 'democratisch' besloten gaan betalen voor alle ellende in de armere/minder goed geregelde landen.

Harry.Langezwaal | 14-01-21 | 11:28

Azarkan gaat koran reciteren?

Schepvogel | 14-01-21 | 11:04

Bijna verkiezingen en de VVD doet alsof het ineens de islam problematiek wi aanpakken. Trap niet in dit verhaaltje, ze hebben tijd genoeg gehad!!!!!

Leduc | 14-01-21 | 11:01 | 3

Ga ik zeker niet doen. Ik stem voor een vrij Nederland, Ons Nederland

Waakvlam | 14-01-21 | 11:05

Een vierjaarlijks terugkerend dieseltje. GeenStijl had hier een mooi overzicht van in een aantal tweets, steeds een paar maanden voor de verkiezingen. Maar zie de puinhopen na jaren VVD 'leiderschap'. Een vieze buitenlandse bende is wat Nederland verworden is.

GekkePietje | 14-01-21 | 11:06

Precies hetzelfde kunstje als 4 jaar geleden.
Het is zooooooo doorzichtig.
Ik voel me bijna intelligenter dan alle mensen die er wél weer keer op keer intrappen.

Dirk III | 14-01-21 | 11:17

Jezus Christus, wat is Bente snel met haar mond.

Leptob | 14-01-21 | 11:00

Bente klinkt als een basisschool jufje...erg schattig enzo maar deze onderwerpen en ferme taal is gewoon een verkiezingsstunt. Maar Bente wast varkentje azarkan toch mooi effe de oortjes.

Hollandse_blauwe | 14-01-21 | 10:58 | 1

Bente heeft gewoon PVV Corfee

schone handen | 14-01-21 | 11:46

Ze hebben het over onvrije landen; dat zijn ook de landen waarvan de bevolking in groten getale hier naartoe verhuist. Als je eerst het halve Midden-Oosten importeert moet je niet verbaasd zijn dat de gewoonten uit het Midden-Oosten mee komen. De Kamer wil per se blijven importeren, maar die gewoonten willen ze niet hebben. Daarover zijn ze nu aan het debatteren. Het paard wordt achter de wagen gespannen.

JvanDeventer | 14-01-21 | 10:55 | 3

Onvrije landen is gewoon een soort woke-achtige term voor dicaturen, lijkt me? Maar ja, daar komt onze olie vandaan en onze jongens moeten er straks voetballen, dus laten we ze met handschoentjes aanpakken. Of eigenlijk, niet aanpakken. Wat is dan precies onvrij? Je mag niet zeggen wat je vindt? Je mag geen kritiek hebben op de leiders van het land? De leiders van het land zijn niet democratisch gekozen? De leiders van het land mogen hun geweldsmonopolie niet gebruiken om opstanden de kop in te drukken? Is dat de definitie onvrij? Ik vind het allemaal heel Politiek correct.

BBRDWR | 14-01-21 | 11:07

@BBRDWR | 14-01-21 | 11:07: Er komt geen olie uit Somalië, Eritrea, Marokko, Turkije, Soedan of Syrië. Wel een hele hoop immigranten die geen enkele interesse in "vrijheid" hebben.

JvanDeventer | 14-01-21 | 11:11

Ik ben benieuwd naar het stevige statement dat van Ojik gaat neerzetten.

Leptob | 14-01-21 | 10:55

Gelukkig creëren (nep)vluchtelingen geen druk op de zorg. Zoveel mogelijk nepvluchtelingen binnenhalen en dan in ruil voor de zorg breken wij bv de vuurwerktraditie wel af.

Patje | 14-01-21 | 10:53

De echte wil tot het aanpakken van haat, ongelijkheid, salafisme en onvrijheid bij minderheden/moslims is er niet. Het is namelijk veel makkelijker alles te bagatelliseren, wegkijken en een gezonde kijk op het probleem afdoen als intolerant of etnisch profileren.

Hollandse_blauwe | 14-01-21 | 10:53

"welke partij laat de voordeur van het vliegveld wagenwijd open staan, wie maakt de grensdouane te gastvrij voor ongewenste vreemdelingen en waarom verwelkomt de vvd van Bente Becker zo veel veiligelanders in een te krap behuisde woningmarkt?"

Tsja, min of meer alle partijen, hè, muv de PVV dan. Maar uiteindelijk is dit natuurlijk niet een zuiver Nederlands probleem, maar een EU-breed probleem. Het hele immigratie- en asielbeleid kenmerkt zich al decennia door slapte, laissez-faire beleid, en gebrek aan 'sense of urgency'.

De EU zou eindelijk eens de bewaking van de buitengrenzen tot prioriteit nr 1 moeten maken, en dat Vluchtelingenverdrag uit het Stenen Tijdperk (1951) rigoureus moeten aanpassen, of opzeggen. Dat laatste kan Nederland ook zelfstandig doen. Want vanzelf stoppen die armada's bootjes met klaplopers niet, en alle pogingen de EU landsgrenzen te overschrijden. Vandaag weer een veelzeggend artikel in de Volkskrant over Tunesië, het enige land waar die Arabische lente min of meer geslaagd is, want een vrijer en democratischer land dan voorheen. Maar er is nog steeds veel corruptie en economisch gaat het niet erg lekker, dus 'dromen' alle jongeren van een oversteek per bootje naar Europa - in eerste instantie Italië natuurlijk, maar velen zullen ook wel door willen reizen naar de goed gevulde gratis vleespotten van de Noordwest-Europese landen. Dit staat er oa in dat VK artikel:

"We willen allemaal naar Europa', zegt ook de 25-jarige Ahmed....... Net als Ahmed heeft geen van zijn vrienden hun school afgemaakt. Ze leven van klusjes, hangen in het koffiehuis, roken cannabis of drinken bier. Zonder werk moeten er op andere manieren inkomsten worden verworven. Dus heeft Anouar, 'de wolf' zoals zijn vrienden hem gekscherend noemen, vanmorgen nog een kruiwagen gestolen. Hij kreeg er maar 20 dinar ( 6 euro) voor, veel te weinig vinden de jongens. Maar ze verheugen zich op de zelfgestookte palmwijn waar ze zichzelf deze middag op kunnen trakteren. Op mindere dagen snuiven ze lijm of drinken pure alcohol aangelengd met water. 'Wat moeten we anders?', zegt Ahmed."

Maar zitten wij op lieden als Ahmed en zijn vrienden te wachten? Wat gaan Ahmed en zijn vrienden in Nederland doen met hun onafgemaakte scholen? Ik vermoed cannabis roken en bier drinken. En stelen; geen kruiwagens, maar andere zaken.

Het wordt hoog tijd dat het zg 'pushback' beleid, dat Griekenland al in de praktijk brengt, standaard EU beleid wordt.

Dr_Johnson | 14-01-21 | 10:51 | 3

Vind ik ook; push back beleid. Stuur alcohol naar Tunesie en hopenlijk blijven die ongeschoolde jongeren daar

Leduc | 14-01-21 | 11:05

Stem dus slim op 17 maart.

GekkePietje | 14-01-21 | 11:07

@Leduc | 14-01-21 | 11:05:
Al het Heineken 'pils' die kant op. Voor hun een verbetering, voor ons een verbetering.

TeeJee | 14-01-21 | 11:21

Als we nu eens beginnen om alle moslims/Marokanen uit de Nederlandse politiek te weren. Scheelt een boel tijd en daarvan uit verder gaan toetsen wat we hier nog accepteren van mensen die van buiten komen.

Karel Kruizenruiker | 14-01-21 | 10:47

Iemand met twee paspoorten hoort sowieso niet thuis in de Tweede Kamer.

de uitbater | 14-01-21 | 10:47

Godsamme wat een links gelul van de VVD .Pak de problemen gewoon aan,

Longhorn | 14-01-21 | 10:46

Azarkan: ''Het is een grondrecht om op te roepen tot het gebed''. Artikel 6 is natuurlijk nooit bedoeld om x keer per dag gejengel op standje 11 door de stad te laten galmen.

Geppie. | 14-01-21 | 10:42 | 3

Kan ook via een app.

Jos Tiebent | 14-01-21 | 10:51

Het getuigt van lef om op je grondrechten te gaan staan als zovelen uit je achterban de afgelopen 1O maanden volslagen lak hadden aan hun burgerplicht.

MickeyGouda | 14-01-21 | 10:54

@MickeyGouda | 14-01-21 | 10:54:
Wel de lusten, niet de lasten.

Wat dat betreft heeft de integratie wel gewerkt, want het is bijzonder Nederlands om alleen maar te roepen over waar je allemaal recht op hebt.

TeeJee | 14-01-21 | 11:19

Als Azarkan aan de beurt is het een goed idee om een rondje te gaan lopen in Den Haag. Even de benen strekken, als je weer terug bent kan je de samenvatting bekijken.

EmilioEsteves | 14-01-21 | 10:41

De meerderheid is tegen het onverdoofd slachten. En toch is het toegestaan onder het mom van godsdienstvrijheid. Dit noemen ze dan democratie.
Godsdienstvrijheid en persoonlijke overtuiging staan voor mij gelijk maar ze zijn voor de wet niet gelijk.

Patje | 14-01-21 | 10:40
-weggejorist-
TrumpyBear | 14-01-21 | 10:40

Denken ze dat ze per woord betaald worden?

Wat een sprekerslijst.

Iets meer dan 3 1/2 uur gezwatel.

Wijze uit het Oosten | 14-01-21 | 10:37

Samenvatting van de interrruptie van Azarkan

Farid Azarkan's problimatisch frequent gebruik van het problimatische woord problimatisch is echt problimatisch

Heel problimatisch

WA_Zahler | 14-01-21 | 10:36 | 4

@Wijze uit het Oosten | 14-01-21 | 10:40:
Hahaha,
shit,
vet dom van mij,
Eerst een giga problematische fout maken....en dan daarna problematisch vaak copy-paste'n

WA_Zahler | 14-01-21 | 10:54
▼ 1 antwoord verborgen

Zo zie je maar weer weer de wolf in schaapkleding is.
Heb kritiek op Islam en de heer Azarkan bijt gelijk om zich heen.

endtotrolling | 14-01-21 | 10:35 | 1

Hij is gewoon een wolf in wolfskleding hoor.

John McClane | 14-01-21 | 11:03

100 min Denk. Als dat geen invloed uit een onvrij Allahland is weet ik het ook niet meer. Ik dacht dat ze dat nou juist wilden tegengaan?

Hadena | 14-01-21 | 10:35

Azarkan kent de kabinetsreactie al uit zijn hoofd zegt ie, en een halve minuut later komt hij zelf met " Ja maar de SGP en vrouwen..."

small_town_dude | 14-01-21 | 10:34

Ik heb even middels mijn tv-abbo lineair ingeschakeld. Is lang geleden.

Leptob | 14-01-21 | 10:34

Leuk

rein9576 | 14-01-21 | 10:33

100 minuten voor Azarkan.
Tss.

Gewone_mevrouw | 14-01-21 | 10:32 | 3

volgens mij heeft hij al 10 minuten opgebruikt.

small_town_dude | 14-01-21 | 10:33

Wie luistert er nu naar iemand in het Nederlandse parlement die niets met Nederlandse waarden op heeft.

Koning BongoBongo | 14-01-21 | 10:37

Als leidinggevend officier van de 5e colonne heeft hij recht op privileges.

wijsvinger | 14-01-21 | 10:43

Heb je echt 100 minuten nodig om alles en iedereen weg te zetten als islamofoob?

de visser | 14-01-21 | 10:30 | 2

hij heeft er een dagtaak aan.

small_town_dude | 14-01-21 | 10:32

De stemming zit er al lekker in.

osolemio | 14-01-21 | 10:30

Is Baudet voor meer doden aan het demonstreren?

Gulliver | 14-01-21 | 10:26

Tegen de vergrijzing, zeiden ze in de jaren 80 toen de stedelijke wijken volstroomden met immigranten.
Tegen de vergrijzing, zeiden ze in de jaren 90.
Tegen de vergrijzing, zeiden ze in de jaren 00.
Tegen de vergrijzing, zeiden ze in de jaren 10.
Tegen de vergrijzing, zeggen ze.

Madame Poitiers | 14-01-21 | 10:26 | 11

@Madame Poitiers | 14-01-21 | 10:40: Hun nalatenschap bestaat dan ook alleen uit schuldgevoelens. Ze hebben het calvinisme aan alle kanten ingehaald.

wijsvinger | 14-01-21 | 10:47

Ik zie liever een winkelcentrum met oudjes dan al die pinguïns met gevolg door het WC waggelen. Laat staan wat dat gevolg uitvreet als de pinguïn ze niet onder haar hoede heeft.
Waar hebben we zulke politici toch aan verdiend.

Dirk III | 14-01-21 | 10:47

@Madame Poitiers | 14-01-21 | 10:38: Weet ik nog. Toen mijn moeder op sterven lag in een ziekenhuis kwam er zo'n 'verpleegkundige' binnen met een grote spuit om iets te injecteren. Zij lag op kamer 74, maar het wichtje moest op kamer 47 zijn. Gelukkig konden we haar dat op tijd duidelijk maken. Maar het is om bang van te worden.

wijsvinger | 14-01-21 | 10:52
▼ 8 antwoorden verborgen

Tikfout, Azarkan krijgt nog geen 100 minuten volgeluld al zou hij het willen..

Agent 421 | 14-01-21 | 10:26 | 1

heb je die gast wel eens horen praten? ik zie het hem zo doen.

sioux_ | 14-01-21 | 10:38

Mijn oplossing is misschien wat cru, maar wat als we nou eens alle financiële steun aan den vreemde - behalve die voor voedselprojecten, watervoorziening, scholing en huisvesting - eens per direct stopzetten? Met al die andere 'hulp' schieten we onszelf keer op keer in de voet.

MickeyGouda | 14-01-21 | 10:26 | 3

Het verbaast bijna iedereen waar wij als Nederland richting buitenland bakken geld aan uitgeven terwijl hier alles afkalft...... bijna iedereen behalve de mensen die deze oneindige stroom geld stop zou kunnen zetten........ het houdt niet op niet vanzelf. Onbegrijpelijk!

Koning BongoBongo | 14-01-21 | 10:33

@Koning BongoBongo | 14-01-21 | 10:33:
We hebben duidelijk de verkeerde koning. Maar goed: geef het nog een paar jaar en dan heet de onze écht BongoBongo.

MickeyGouda | 14-01-21 | 10:46

En wie wordt er vanmorgen over geïnterviewd in dat deugprogramma op npo 1. Juist de strenge CDA mevrouw van Toorenburg die haar boosheid onlangs toonde aan de heer Azarkan. Waarom niemand van de PVV die dit al jaren roept. En ook de heer Fortuyn (god hebbe zijn ziel) en de heer Janmaat ( god hebbe zijn ziel) riepen dit al.

D.Onderop | 14-01-21 | 10:25 | 1

NPO heeft geen rechts of andersdenkenden in hun programma's. Ik zie er nauwelijks wat in terug.

VoltaireJohn | 14-01-21 | 10:35

* Debat weer afzetten doet *

kweethetooknietbeter | 14-01-21 | 10:25 | 1

Dat geschreeuw van Azarkan is inderdaad niet te doen. Ben er ook al klaar mee. Vreselijk.

osolemio | 14-01-21 | 10:34

Het is gewoon lachwekkend om de VVD zo te horen praten.

Patje | 14-01-21 | 10:23

Bente hahahaha.
Prachtige suggestie meteen al. "Check even bij je eigen partijlid. Zat in de commissie."

Nou ja op naar het antwoord hoe het in godsnaam mogelijk is dat we midden in een lockdown op schema 500 500 500 zitten. Gerard Kemkers bij de grens neerzetten?

Verder is het 18 minuten VVD gezwets.
Azarkan 100 minuten? Om my Allah.

de Voorzittert | 14-01-21 | 10:22

Achterhoedegevecht.

van Oeffelen | 14-01-21 | 10:21 | 2

Die meme van de Simpsons en de vechtende apen op een boot past hier bij. Juichen we ze toe?

VoltaireJohn | 14-01-21 | 10:22

100 minuten voor Azarkan? Net alsof hij niet in 5 à 10 minuten z'n punt kan maken. Wat een flapdrol

Diederik_Ezel | 14-01-21 | 10:20 | 1

Precies, het enige wat hij hoeft te roepen is “meer, meer, meer”.

Alco-de-Holist | 14-01-21 | 10:28

Ze willen in Rotterdam en Amsterdam excuses aanbieden voor de slavernij. Het wordt tijd dat de Nederlanders excuses krijgen voor de immigratie en de beloftes die nooit zijn waar gemaakt. "We vangen alleen echte vluchtelingen op" "Het land waar de vluchteling zich als eerste meldt moet de aanvraag in behandeling nemen" "U hoeft zich niet aan te passen aan de nieuwe Nederlanders, ze zullen vlekkeloos integreren" "De islam is geen gevaar voor onze manier van leven" etcetc

Patje | 14-01-21 | 10:18 | 3

Krijgen wij ook excuses uit Afrika?

Gewone_mevrouw | 14-01-21 | 10:33

@Gewone_mevrouw | 14-01-21 | 10:33: en vergeet die Vikingen niet hè!
Die hebben in deze contreien ook geplunderd en slaven gehaald!
Ik wil excuses van alle Scandinavische landen en wel meteen graag.

J-van-de-Bontekoe | 14-01-21 | 10:51

Azarkan begint al goed, flikker op man!

redthehaghue | 14-01-21 | 10:18

Wat? Week 2 weer 500 pax?

Glasgow Argus | 14-01-21 | 10:18

100 minuten Azarkan moeten aanhoren, vandaag heb ik echt respect voor de rest van de kamer.

HD50 | 14-01-21 | 10:17 | 3

Je zou het maar moeten aanhoren.

VoltaireJohn | 14-01-21 | 10:19

elke ezel hoort zichzelf graag balken.

small_town_dude | 14-01-21 | 10:23

Die lui gaan koffie drinken en echt aan het werk. Ze weten wat hij - in opdracht van Erdogan - gaat zeggen: issenie'so , isseni'waar, issevout, isseislamfobia.

langzullenweleven | 14-01-21 | 10:23

Het Kuiken maar acht minuten. “Schuld van rechts.”
Klaar.

Normpje | 14-01-21 | 10:17 | 4

@Normpje | 14-01-21 | 10:20:
Wie zichzelf vernedert zal verhoogd worden. Wie zichzelf veracht wordt lijsttrekker.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 10:28

Enige rechts dat we hier nog hebben wordt al jarenlang monddood gemaakt.... letterlijk met alle middelen .

Koning BongoBongo | 14-01-21 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
GoedeBurger | 14-01-21 | 10:15

Azarkan, had die niet taxi-dienst vandaag?

Dirk III | 14-01-21 | 10:15 | 2

hier klust hij bij

langzullenweleven | 14-01-21 | 10:24

Was het maar waar, net de minuut luisteren naar die man niet gehaald.
Wat een niveautje.

J-van-de-Bontekoe | 14-01-21 | 10:54

Zal Benthe na de verkiezingen worden afgeserveerd of terug in de pas gaan lopen van de Marxistische VVD van Rutte?

jemagookniksmeer | 14-01-21 | 10:15 | 1

Neuh, die staat met nog 3 meiden op plek 2-5. Die moeten het voor Rutte gaan opknappen de komende tijd, de rest van zijn vertrouwelingen is al voor de bus gegooid. Nou ja, niks mis met een beetje Powerpuff Girls. Slechter dan hun mannelijke collega's kan bijna niet.

Graaisnaaiert | 14-01-21 | 18:49

Azarkan 100 min??

JackStick | 14-01-21 | 10:15 | 2

Denkt declareert die tijd zowel bij Erdogan als Mohammad bin Salman al-Saoed

HD50 | 14-01-21 | 10:22

Denk dat dat 100 minpunten moeten zijn .

Koning BongoBongo | 14-01-21 | 11:02

Azarkan maar liefst 100 min spreektijd?

Mubbenschonster | 14-01-21 | 10:12 | 2

Die laat de film Fitna zien Denk ik.

Nuchternederland | 14-01-21 | 10:15

Azarkan gaat het ook lekker kort houden vandaag.

osolemio | 14-01-21 | 10:12 | 1

Hij heeft zoveel tijd nodig om uit te leggen hoe en waar alle geldstromen Nederland worden binnen gesluisd om zo te zorgen dat er ook wekelijks 400 voornamelijk islamitische mensjes binnen kunnen blijven komen.

J-van-de-Bontekoe | 14-01-21 | 10:18

Ook bericht vandaag dat de kamer meerdere gemeentes niet heeft geïnformeerd over waar de financiering van moskeeën vandaan kwam. Bleek vaak uit (verrassing) radicale hoek te komen. Maar goed, daar kunnen we vast nog een GS topic over verwachten.

StiekemeBunzing | 14-01-21 | 10:12

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino