Welja. COA wil nu ook "veiligelanders" opvangen
Mag ik dan bij jou...
Kijk mensen. Reisbureau Bente Becker van de immigratiepartij VVD heeft de Rijkswebsite Asielinstroom alvast ingeruimd voor het rampjaar 2021. Hier wordt wekelijks de wekelijkse omvolking bijgehouden, waarna TPOnl een tweetje naar ondergetekende stuurt voor het wekelijkse omvolkingstopic op GeenStijl, met een sneer naar Bente danwel de VVD.
Het COA is al jaren een VVD-orgaan. Ziehier het bestuur. Voorzitter Milo Schoenmaker was jarenlang VVD-burgemeester. Eerdere COA-baasjes waren Gerard Bakker (VVD), Loek Hermans (VVD) en Nurten Albayrak (VVD). U kent het grafiekje; onder Rutte (VVD) stroomt het land al 10 jaar bomvol met allerhande gelukszoekers die hier cultureel niks te zoeken hebben. Nu wil het andere coa-baasje, Kapteijns (die met het D66-hoofd) ook "veiligelanders" opvangen. Veiligelanders zijn mensen uit Kansloos Asielplagië, die geen enkele kans op een verblijfsvergunning hebben, en die door Ankie Broekers-Knol (VVD) teruggestuurd worden. Dat lukt overigens maar half, lezen we in VVD-blad Elsevier.
Tot oktober liet Nederland dit jaar 3.700 ‘veiligelanders’ binnen, waartoe ook de overlastgevende asielzoekers in onder meer Ter Apel, Hoogeveen en Weert behoren. Ongeveer de helft van deze asielzoekers uit veilige landen is niet vertrokken.
Nou. En daarom zijn dus de huizen zo duur en de wachtlijsten zo lang.
Oh ja. Ook nog 7000 op de plank (VVD).
Hahaha. Lachen met de VVD
Social
Iets met 17 maart aanstaande
Wat is het druk he?
Social
Hee. Grenzen dicht. Het kan blijkbaar wel!
Social
Reaguursels
InloggenZit nog te wachten op het plan van links om al die werkeloze cruiseschepen in te zetten om zielige corona afrikanen op te halen en te helpen met asielaanvraag in NL.
Verkiezingsretoriek!!!
Waarom zeggen mensen eigenlijk Koowa? Het is toch Centr. Opv Asielz? Zeg dan Soa of C O A
Belgen dus ook. En Duitsers. Vooral als ze crimineel zijn anders worden ze gediscrimineerd. En het geld moet echt op hoor. Laat maar komen.
Stuur maar naar groot wassink.
We zijn de flappentap van Europa eo.
Daarmee groeit de organisatie COA dus zitten de bestuurders vaster in het zadel en kunnen meer Familieleden en partijgenoten op een goedbetaalde vaste baan rekenen. Bouw en vastgoedbezitters zijn er ook blij mee, alleen de belastingbetaler niet, maar die stemt toch wel Links of Nieuw Links.
Hey.. die uitspraak ken ik.
www.destentor.nl/hardenberg/openhoude...
Lekker belangrijk, dus niet!!!
De staats TV heeft vanaf gisteravond alleen maar oog voor Amerikaanse toestanden.
Elk uur er een schepje bovenop alsof er niks anders in de wereld gebeurt.
Mark inlegvel Rutte lacht zich helemaal kapot.
Die is Hugo aan t troosten die zijn Eindelijk Vaccinshinemomentje in duigelen zag vallen
Alsof het ooit wel uit te leggen was.
"Asielzoeker" en "veilig land" gaan niet samen. Kom je uit een veilig land, dan behoor je geen asiel aan te kunnen vragen. Je mag wel naar NL komen, maar je betaalt dan zelf je leef- en verblijfskosten. Wat snapt die COA- draak Kapteijns nou niet?
Als tourist kan je ons land komen bezoeken, lijkt het je wat kom vraag dan een werkvergunning aan.. Maar komt niet onder mom van asielzoeker
Asiel voor een veligelandier klinkt als een vierkante bal.
Alles is een recht in de linkse droomwereld. Behalve het recht op eigendom en het recht om de vruchten van eigen arbeid te mogen behouden dan, want anderen moeten altijd voor hun waanzin blijven betalen.
"recht hebben op" - pffff, wat een cliché.
Natuurlijke aanwas : ik neem aan dat'ie ook de 'asielinstroom' bedoeld die inmiddels 'Nederlander' geworden? Dan is het minimaal, misschien gezien coronagolf zelfs negatief...
Als ik op zoek ga naar een betere baan ben ik ook een asielzoeker.
Jammer dat de allochtoon-o-meter er niet meer is.
Onzinartikel, die asielzoekers maken het verschil niet echt, wel de oostblokkers die hier komen werken en het feit dat onder de vvd (minister Blok in het bijzonder) de sociale huurwoningen langzaamaan worden afgeschaft.
Vertel dat de autochtone woningzoekers die 10, 15 jaar op een wachtlijst staan en in gemeentes wonen waar statushouders nog steeds voorrang krijgen op een woning. Maar er zijn ook plenty Polen die in een sociale huurwoning zitten.
@sprietatoom | 07-01-21 | 17:30:
Dit is niets nieuws hoor, dit kan iedereen weten die het dossier volgt. De verhuurdersheffing heeft ervoor gezorgd dat woningcorporaties geen nieuwe woningen kunnen bouwen en hun bestaande voorraad afbouwen. Het migratiesaldo uit het plaatje van Jan Latten uit het artikel, wordt voornamelijk veroorzaakt door arbeidsmigranten uit het Oostblok en ICT-Indiërs. Dat is openbare CBS info. Onderbuikminnend NL schreeuwt liever dat het door asielzoekers ligt, maar dat is dus onjuist.
Het huizentekort zou een natuurlijke barrière moeten zijn dat immigratie tegenhoudt. Helaas zijn er vorig jaar 12 duizend mensen extra aan corona overleden en konden hun woningen direct doorgesluisd worden. Perverser kan het niet, maar aangezien jongeren toch geen huis kunnen kopen worden we nu letterlijk vervangen.
Dit is toch helemaal in sync met Marakech 2
Wat kech betekent weten we. Maar wat is Mara?
Grenzen dicht is alleen maar voor mensen die wel wat bijdragen en hun eigen broek kunnen ophouden. Stel je voor zeg.
We hebben genoeg mensen. En die mensen die wat kunnen, kunnen hun eigen land opbouwen. Het opnemen van deze mensen, houdt de donorlanden arm en laat de status quo voortduren.
Onder Rutte 4 zal de ongebreidelde immigratie onverminderd doorgaan, Nederland wordt voorgoed veranderd en niet ten goede. Je moet het maar willen.
Ik ben geen extreme anti buitenlander of enorm anti islam. Maar dit gaat te ver, kanslozen kunnen gewoon niet blijven in een overbevolkt land als dit. Wanneer wordt er eens een grens gesteld?!?
Flikker toch op. Iedereen is welkom. Nationaal beleid sinds WO2.
gasten en vis blijven 2 dagen fris
Iedereen, behalve Engelsen.
Dat zijn vieze mensen.
Er zit een contradictie in uw plempsel.
@Ruimedenker | 07-01-21 | 16:27: beter nono’s zonder opleiding binnen halen, die moeten immers wel noodruftig zijn en daar is nog jarenlang werk aan.
Kan iemand me uitleggen of linken naar iets wat verteld over de belangen van de nederlandse staat of zelfs maar de EU dat er zoveel dor hout binnen komt?
Ik bedoel, men roept altijd 'omvolking', maar met welk doel?
Europeanen werken hard, zijn gedreven, innovatief, vrij gehoorzaam en hebben verschillende eigenschappen die het tot een goede mix van bevolking maken: Knoflokië heeft het goede eten, warm weer en romantiek, Germanië hun grondigheid en technisch vernuft, de Benelux transporteert, handelt en verkoopt desnoods hun moeder als ze er winst op kunnen maken.
En dat ga je omruilen voor een stel moslims, afrikanen en weet ik wat voor een derdewereld gespuis uit landen met standaarden zo laag dat een kameel of een 2 gangen maal al luxe is? Ze zijn ongehoorzaam/opstandig, laagopgeleid, hebben schijt aan de wetten en regels tenzij opgelegd door Allah/God/<insert deity>, werken zo min mogelijk tenzij 't werkelijk profitabel is(lees: crimineel, want fopstraffen) maar hebben wel de duurste telefoon/auto's/wapens/merkshizzle.
D'r is nog niemand van de omvolkingspartij die me heeft kunnen uitleggen wat het doel is van deze omvolking? Welke overheid heeft er nu belang bij een arme, ongeletterde, vaardigheidsloze, rebelse populatie?
Het arme plebs wordt vervangen door goedkoper plebs. Ze werden harder, klagen minder en zijn veel makkelijker af te persen. Het is niet meer dan een korte-termijn oplossing die werkgevers helpt. De burgers hebben de lasten en de kosten. Het dient geen enkel ander doel dan het mogelijk blijven maken van groei die eigenlijk niet mogelijk is.
@Frau Merkel | 07-01-21 | 16:11: Welnee, 70% is niet van plan om ooit te werken.
Voor de kern van het probleem moet je terug naar de jaren 60. Destijds is het volk binnen gehaald voor werk dat niemand wilde uitvoeren. Denk niet zo zeer aan schoonmaakwerk, maar voornamelijk laag betaald smerig en gevaarlijk werk. Dat was destijds onder voorwaarde dat men zou terug gaan, maar daar is het nooit van gekomen. Vervolgens heeft links dat initiatief overgenomen. En tot op heden blijft die stroom komen en worden iedereen voorgelogen o.a. met als onderbouwing dat het apothekers zijn. Al zouden ze apotheker zijn, dan is het nog moeilijk dat je de juiste papieren krijgt zodat die overeenkomen met de papieren waar een in Nederland opgeleid persoon aan moet voldoen. Maar dat wordt ons dus door Links voorgelegen en Midden/Rechts (VVD????) om maar een coalitie te kunnen vormen.
@professorinopleiding | 07-01-21 | 16:20: Er is een verschil tussen hoe iets wordt gebracht en hoe het werkelijk gaat.
@Atlantis-95 | 07-01-21 | 16:23: Dat is de vraag Atlantis, was het echt zo dat niemand het wilde doen of was het zo dat de beloning er niet naar was? Ik ben ook zeer benieuwd hoe het gebeuren in 2004, wanneer de grenzen voor Oost-Europa open gaan, wordt verkocht in de geschiedenisboeken en dergelijke.
Meer consumenten is profijtelijk voor het bedrijfsleven en de economie. Ook marginale figuren moeten leven en hun bestedingen worden opgebracht door de afroming van de hogere inkomensgroepen die dan minder gaan sparen. Een rijker mens zal 1000 euro extra niet uitgeven maar een sloeber gaat er gelijk meer eten van kopen (of shag, bier en iphone 11).
Bang voor een tweede Ein Volk, ein Reich scenario.
Immigratie is een bedrijfstak geworden waar duizenden mensen werkzaam zijn, dus door immigratie in te perken zijn er duizenden hun baan kwijt. Daarbij komt ook nog eens dat elke uitvreter een uitgave patroon heeft wat belast kan worden. Daar worden deels hun eigen uitkeringen van betaald, maar het overgrote deel komt van werkend nederland en de bedrijven waar ze werken. Hoe meer uitvreters er bij komen hoe meer banen het gaat creëren (in de bouw, zorg, retail etc). Maar nu komt het probleem waar de politiek niet op heeft gerekend, stikstof. Er kan of mag bijna niet meer gebouwd worden vanwege stikstof regels die ze zelf mee hebben opgesteld, samen met het EU verdrag over opname van vluchtelingen. Maar er is bijna geen bouwgrond meer, bus moet er bouwgrond gemaakt worden, en hoe doen ze dat? Door boeren de schuld te geven vanwege te veel uitstoot. Iets wat de grootste inkomstenbron qua belasting was wordt opgegeven om maar huizen te kunnen bouwen voor die uitvreters. Probleem daarbij is dat er wel gewerkt moet worden, maar dat er arbeidskrachten te kort zijn, dus die komen uit het voormalig oostblok, en die mensen moeten ook ergens wonen, dus moeten er nog meer huizen gebouwd worden. En dan zit je in een neerwaartse spiraal, waar de werkende nederlander ergens anders zijn heil gaat zoeken, en al het werk gedaan wordt door uitzendkrachten uit het oostblok die teveel betalen voor huur van hun kamer, maar in ieder geval nog werken.
@professorinopleiding | 07-01-21 | 16:20: daarmee haal je 30% aan die het wel wil.. en die goedkope arbeiders willen de bedrijven wel
Er zijn meer mogelijkheden die de reden kunnen zijn: grote bedrijven willen goedkope loonwerkers. Het coa wil graag werk blijven houden en links wil iedereen zogenaamd helpen want zielig.
Daarnaast heb ik gehoord over het boek Eurabië:(tegenstanders noemen het een complot, ik vind het niet geheel onlogisch klinken)
nl.m.wikipedia.org/wiki/Eurabië
@brie-de-penis | 07-01-21 | 19:03: eens met je standpunt over de boeren.. die moeten gewoon jorissen voor bouwgrond
@Atlantis-95 | 07-01-21 | 16:23: Of was het de winstmarge van de bedrijven die "gevaar liep"?
Verdeel en heers. Hoe meer kleine fracties die elkaar niet verstaan, elkaar niet begrijpen, niets gemeen hebben met elkaar, hoe beter de Balkanisering slaagt. En dan, via maatregelen met uitzonderingen de fracties tegen elkaar opzetten.
Amazon doet dit op de werkvloer, zodat de werkers zich niet organiseren en het bedrijf platleggen, om verbeteringen af te dwingen.
Weer dat verkapte "stemadvies". De partijen die hier electoraal op scoren, PVV en FvD, doen het dat precies om die reden. Op wie moet je dan stemmen om ook deze waanzin te stoppen?
Geloof het of niet, maar historisch onder het CDA was er de laagste instroom er werden er relatief veel menesen terug gestuurd. Het probleem is o.a. dat op moment men iemand terug stuurt en hij valt zogenaamd flauw dat hij dan niet mag worden terug gestuurd op die betreffende vlucht. Dat soort vlut redenen wordt uitonderhandeld door links. En links woont niet bij jouw om de hoek, maar voornamelijk in een witte mensen wijk
@Atlantis-95 | 07-01-21 | 16:27: Vanmiddag wandelde ik naar mijn ouders. Kom ik op een vrij brede stoep twee heren van zekere afkomst op anderhalve meter naast elkaar tegen. Dat hielden ze vol tot ik op tien meter mijn kolenschoppen uit mijn jaszakken haalde (best wel guur weer, vanmiddag) en mijn beste vriendelijke grijns tevoorschijn. Ik heb nog nooit iemand zo geïntegreerd in het Nederlands hoi horen zeggen.
Maar ik verstond het niet. Mijn woonplaats ligt volgens NHNieuws prachtig op target met het huisvesten van statushouders (dat zijn ingezetenen zonder Burgerservicenummer). De twee twintigers van mijn zus wachten al jaren tevergeefs op decente woonruimte.
Vervolgens is er van het gloedjenieuwe gemeentehuis van mijn woonplaats best eenvoudig een mooi appartementencomplex te maken. Ook hier geen gebrek aan projectontwikkelaars. Die weten dondersgoed waar Abraham de mosterd vandaan haalt.
Ondertussen wil Klaas Knot het eigen woningbezit middels de inkomstenbelasting nog verder belasten. Welk ander land heeft zo'n aparte hekel aan zijn eigen autochtonen? Daarbij is de term autochtoon voor ondergetekende een volstrekt araciaal begrip. Maar mijn tolerantie kalft zienderogen af.
De totale pervertering van het voorrecht om in Nederland te wonen, inclusief ons grote goed asielrecht. En dan zoiets als het Nederlands Christelijk Werkgeversverbond. Alsof zo'n samenleving niets kost, ook al ontwijk je de collectieve prijs nog zo behendigjes.
Het houdt een keer op. Graag goedschiks.
@Hetkanverkeren | 07-01-21 | 16:53: Iets met de wal en het schip.
@Plaktong | 07-01-21 | 17:03: Denk het toch niet.
@Plaktong | 07-01-21 | 17:03: Liever niet, aldus deze landrot :-) qua stuurman. Ook in Nederland klopt het verkiezingsspelletje gewoon niet. Als overheidsdienaar krijg je betaald verlof om de politiek in te gaan, de rest vul je aan met omhooggevallen stagiaires m/v/x vanuit je eigen politieke gelederen. Het is lang geleden in Nederland dat iemand zich als serieuze gegadigde van buitenaf aan wenste te dienen.
Die spelregels, daarin zit 'm de crux als je als land echt wilt dat je volksvertegenwoordiging een afspiegeling is van de samenleving. Dat hele deugcircus en vooral ook de reactionaire tegenhanger (*) daarvan, zijn mijns inziens niet meer omdat nou juist angstvallig te voorkomen. Evenredige vertegenwoordiging en de pot op met districtenstelsels en kiesdrempels c.s. Want we moeten het hier in Nederland van oudsher samen zien te rooien. En waar ter wereld eigenlijk niet?
Hoe is het in het landsbelang dat het net zo lang goed gaat tot het een keer helemaal verkeerd gaat? Een schipbreuk in Den Haag? Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Gewoon als overheid de dingen die je moet doen goed doen. Voor de samenleving. De geschiedenisboeken staan ook vol met goede voorbeelden. En wat er vervolgens steevast mis ging. Die vicieuze cirkel en de parallel met incest. Was dat laatste ook maar een taboe binnen het Openbaar Bestuur.
Maak een einde aan deze waanzin van het Partijkartel.
Stem Geert.
Tsja, als Harderwijk dit gedaan krijgt, wil elke gemeente waar een opvang is dit natuurlijk. En waar had deze leuke mevrouw dan heen gekund? nos.nl/artikel/2322037-leider-rif-pro...
Nergens natuurlijk. Dus dan wordt het 'Wel asielzoekers, geen veiligelanders, behalve als ze een asielvergunning krijgen' ofzo? Maar het hele idee is nu juist dat je dat pas weet aan het einde van de procedure. En in de tussentijd moeten ze linksom of rechtsom wel érgens verblijven.
Weten we dat aan het einde van de procedure? Waarom pas aan het einde van de procedure?
In Afrika kan er vast ergens een landingsstrip gevonden worden. Dat probleem is heel snel opgelost.
@nikolaos | 07-01-21 | 15:57: Grapjas. Weet je wat 'de procedure' is? Iemand vraagt asiel aan, en de IND beoordeelt of 'ie mag blijven. Dat blijkt dus aan het eind van de procedure. Als je het vooraf al weet, heb je natuurlijk geen procedure nodig...
Mijn vraag was misschien wat ongelukkig gesteld. Waar ik op doelde is dat we misschien wat meer eisen zouden stellen aan die gasten, wat betreft bewijsmateriaal, zodat we alvorens we "de procedure" starten al kunnen bepalen of we dat wel zouden moeten doen. Ik gok dat dat in een hoop gevallen wel mogelijk is.
Is ook fijn voor die "leuke mevrouw" van jou.
Wat een aperte krankzin. Dit leidt direct tot Washington achtinge rebellie. Dergelijke destructieve teksten mogen wat mij betreft per vandaag door een filter worden tegengehouden.
Typisch links, uit chaos komt revolutie.
Revolte zelfs.
Zolang ze maar een goede stem uitbrengen in de pol is het prima. We kunnen dit nog winnen mensen, met extra illegalen ook, dus gooi die grenzen per direct open en stem:
Ja, behalve als het verplicht wordt in cafés
Ja man, uitkeringsgerechtigden hebben ook recht op het bezit/vermogen van het Koninklijk Huis, van Shell, Unilver, Philips, Ayden, etc.
Stem met je voeten anders; weiger contact met asielinstromers en hun whity helpers, wordt geen vrijwilliger in een AZC, negeer consequent alles wat er mee te maken heeft, geef ze geen baan en ga ergens wonen waar ze niet zijn en waar geen moskee is. Het zal jouw tijd wel duren. Dit land verdwijnt straks toch onder water. Maar stem een keer op de PvV.
Iedere belastingbetaler doet braaf mee met de financiering van deze weg-met-ons campagne.
Ja, ik dus ook.
Blijkbaar is de nood nog niet zo hoog dat we daar eens een ferme aanpassing in overwegen.
Zo ken ik de VVD weer, even voor de verkiezingen de popie jopie uithangen en na de verkiezingen weer vol gas gelukszoekers binnen halen.
Tsja wie met pek omgaat, lees Rutte, wordt er door besmet en ook niet een beetje.
Je zou de Amerikanen van gisteren bijna gaan begrijpen, wat is het belang voor Nederlanders om op deze waanzinnige manier door te gaan en de grenzen wagenwijd open te houden.
De gemeenten hebben opdracht gekregen van het Rijk dit jaar 27.000 huizen te vinden voor gelukszoekers.
Om dat in perspectief te plaatsen: in de afgelopen 5 jaar lag de gemiddelde jaarlijkse nieuwbouwpructie op 16.000.
Corporaties bouwen dus alleen nog maar voor het buitenland.
Bron 1: m.binnenlandsbestuur.nl/nieuws/bijna-...
Bron 2: www.woonbond.nl/nieuws/bouw-sociale-h...
Echt waanzin.
Negeren is alles.
Het gasloos maken van wijken gaat niet veel anders. Die komt er ook aan.
Voor COA is het gewoon handel. Mensenhandel. Schijnt strafbaar te zijn.
Niet als de overheid het doet. Wetten gelden niet voor de overheid.
De wereld is van iedereen. Ons sociale stelsel is dat niet.
Er moet dus een heel duidelijke reden zijn waarom alles per sé in Nederland wil zitten.
Het is normaal als de bevolking in een land minder vooruitzichten in een goede economie , steeds minder verdienen , en hogere lasten heeft en de vooruitzichten op verbetering zijn minder en minder door de jaren heen dan worden er minder kinderen geboren in een rijk land. In een arm land gaat dat net anders om.
Robin Hood effect. Dan komen de armen van de rijken halen.
Nog iets anders: het hele inburgeringscircus (10.000 Euro beschikbaar voor elke asielzoeker) is ook een TOTALE faal.
Gesjoemel, bijna niemand die het af maakt, doel voorbij geschoten.
En dan wordt ook nog eens met ingang van 2021 het taalniveau op B1 gezet. Het was eerst A2, en dat is al moeilijk genoeg.
A2=niveau leerling basisschool groep 8
B1=leerling mbo-klas 3/4
Ik zou met de kosten niet eens moeite hebben als men ook eens consequenties aan het (gebrek) aan taalvaardigheid koppelde.
Kijk voordat iemand na 5 jaar (nu automatisch) een definitief verblijfsvergunning krijgt eens waar deze taalkundig staat. Stuur hem bij onvoldoende resultaat terug.
Niet moeilijk over doen. Emigreren is niet vrijblijvend.
@druipsmurf | 07-01-21 | 15:17: Daar ben ik het met je mee eens EN dat die persoon heel hard moet zoeken naar een baan. Stel dat ik naar Zwitserland zou gaan dan heb ik omgekeerd niet dezelfde rechten t.o.v. een autochtoon.
COA leeft van de asielzoekers. Hoe meer er zijn hoe meer ze werk hebben. Verbaas mij altijd als medewerker (v) je te laten behandelen als een stuk stront. Collega's van mij ( maatschappelijk zorg) moeten er wel eens naartoe. Die kleden zich speciaal om zodat ze binnen komen in kleding dat ásexy is. Is advies van hogere hand.
De wereld op zijn kop.
Om de 3 maand een nieuwe medewerker want de oude is het gesis wel zat.
De haar baas die legt het probleem bij haar
Wat een kudtlafland zijn we geworden
Wat moeten we met nog meer mensen die de sharia komen brengen
Doe mij maar wat extra polen of Chinezen dan . Die zijn ook veilig maar die passen zich aan werken hard en hebben geen gek geloof of rare gewoontes.
Dat niet alleen. Een werkloze moest verplicht vrijwilligerswerk doen bij het COA. Die zit vervolgens bij een verjaardag de toestroom van nieuwkomers goed te verdedigen. Nee, je hebt alleen 'werk' aan vanwege die nieuwkomers.
Binnenkort kunnen we dit asielbeleid wegstemmen. Maar doe dat dan ook een keer. ZEt je over je weerstand heen en stem een keer op de PVV of iets dergelijks. En zeg het tegen de mensen om je heen. Ik zeg het tegenwoordig ook. Nog niet zo lang geleden werd ik er om verketterd. Dat valt nu mee, en het kan me trouwens ook niet meer schelen.
Preken in eigen parochie. Meerderheid van de stemmers zijn hier voorstander van en wiööen door.met dit beleid.
Het kan mij ook niet meer schelen, maar ik schrik er van hoeveel er, zonder gehinderd door kennis, gedeugd wordt. De selective berichtgevingen en framing door de media werpen echt hun vruchten af. Selectieve verontwaardiging is groot, vooral in gezelschap. Maar goed, ik val tegenwoordig in de categorie oude boze witte man.
@opblaasschaap | 07-01-21 | 15:05:
Als Wilders nou wat redelijker en meer op samenwerking gericht overkwam misschien. En hij de EU niet op wil blazen.
Evenzo!
@De Eierbal | 07-01-21 | 15:21: Ik sta hier anders in. Ik heb tegen de EU gestemd, maar dat ding is me vervolgens alsnog door de strot gedouwd.
Ik heb liever de EEG. We hebben een munt. Voorheen kon Italie met de Lire devalueren en dat middel heb je nu niet waardoor iedereen er vol in moet gaan.
@De Eierbal | 07-01-21 | 15:21: U bedoelt, net zo redelijk als de CU die in een kabinet met D66 ging zitten. Een partij die feitelijk de CU wil afschaffen. En ze regelmatig bespot.
Wat zullen toekomstige generaties met het hoofd schudden wanneer ze de archeologie gedigitaliseerd kunnen bekijken en zien hoe een volk zichzelf om zeep helpt. Nederland schaft zich af. Welterusten en gefeliciteerd met de Darwin-beker.
Weet wat u krijgt als u vvd cda D66 Gristenunie stemt. Meer meer meer Miele allochtonen
Ja vooral christenen zijn onnozel
@Wees_welkom | 07-01-21 | 15:01: Christenunie-christenen misschien. Politiek-anders-geaarden denken er soms anders over.
@Wees_welkom | 07-01-21 | 15:01:
SGP dus blijkbaar niet. (CU wel)
@Wees_welkom | 07-01-21 | 15:01: De CU zijn socialisten onder de vlag van Jezus of God. Een goed lezer en toehoorder kan zelfs aantonen dat ze communisten zijn. Daarom kunnen ze het zo goed vinden met D66 en GL.
Er zijn in dit land kleine groeperingen (huiskerken) die niet tot de refo's behoren (op grond van beginselen). Veelal mensen die uit de gevestigde kerken zijn vertrokken, omdat het een feelgood kerk is/werd. En die deze kleine groeperingen zijn absoluut niet zacht en mild. En zij waarschuwen al jaren (sommige decennia) voor de gevaren van de instroom en vragen naar het waarom van de instroom.
Het ‘vluchten’ vanuit veilige landen naar NLD is natuurlijk rete-‘essential’, dus open die poorten, al dan niet COVID meebrengend.
Omvolking. Het bestaat en wij doen het.
We hebben die walgelijke zooi grotesk gemaakt.
Ik woon onder de rook van Den Haag. Alles hier in de buurt wordt volgeflikkerd met huizen. Dit terwijl het verkeer nu al geen kant op kan. Geen enkele open ruimte meer. Den Haag bouwt tot op de gemeentegrens, letterlijk, en de gemeente Westland flikkert er vanaf haar kant ook nog eens duizenden woningen tegenaan. Projectontwikkelaars kunnen hun geluk niet op. Die denken alleen maar aan winst maken op korte termijn. Het wordt een grote aan elkaar gebouwde steenklomp waarbij het welzijn van de oorspronkelijke bewoners op geen enkele wijze meer meetelt. In tien jaar tijd zijn er enorme aantallen allochtone "nieuwe Nederlanders" overal en nergens hier neergestreken. Dan heb ik het nog niet eens over de tsunami aan arbeidsmigranten. De sociale cohesie die er altijd wel was is binnen een decennium grotendeels de nek om gedraaid. Hoofddoeken met een hele kinderschare er omheen duiken overal op. Fatsoenlijk gedag zeggen is er meestal niet bij en normaal Nederlands spreken schijnt ook niet mogelijk te zijn. Ik voel me langzamerhand een vreemde in mijn eigen geboorteplaats. Als ik dat kenbaar maak ben ik een racjst, xenofoob of iskamofoob. Mijn kinderen willen hier graag blijven wonen maar moeten zeker eerst zeven jaar op een wachtlijst staan. Laatst zijn hier vlakbij tien sociale huurwoningen opgeleverd waarvan er drie naar statushouders zijn gegaan.
Kan iemand mij nog eens uitleggen waarom ik zo blij moet zijn met multicul en open grenzen want ik kan al enige tijd geen goede redenen meer bedenken.....
Jouw soort verhalen herken ik. Daarom moet we als nuchter-rechts Nederland de mouwen opstropen en zoveel mogelijk politiek actief worden.
Je kinderen zeven jaar op de wachtlijst? Nou, dan mag je spreken van geluk.
Het is zoals de Volkskrantlezertjes het willen hebben want andere culturen zijn een cadeautje. Een huis in een goede buurt maar de COA opvang, windmolens, het vliegverkeer en de immigranten niet in de eigen achtertuin. Woningen zijn ook geen probleem want het krijgen van kinderen wordt uitbesteed.
@osolemio | 07-01-21 | 15:38: Moet dat niet zeventien jaar op de wachtlijst zijn, gerekend vanaf hun 18de ??
Overal kom je ze wel tegen, de groepjes waggelende van top tot teen in zwarte gewaden gehulde vrouwen met kinderwagens met elkaar koeterwalend. Als tegenligger word je genegeerd, je bent lucht voor ze, als je niet uitwijkt ontstaat er een botsing. Van de jongetjes in de kinderwagens weet je al dat ze later het leven van je kleindochters zuur gaan maken.
@Cassandra | 07-01-21 | 19:39: De mobiel in de hoofddoek en op vergaderstand, luid en druk pratend in het ......(vul maar in) met een andere vreemdprater.
Iedere discussie over de instroom in Nederland vanaf de jaren 60, komt altijd terug bij hetzelfde punt: WO2 en daaruit volgend Auschwitz. En daarmee is iedere discussie doodgeslagen. Een joods Nederland doet mee, want ze stemmen PvdA. Sterker nog,ze zitten in de partij. Lees het partijverkiezingsprogramma van Listige Lodewijk maar na.
Lijkt me geen goed idee. Eerste vlucht terug lijkt me een beter plan. Als het land niet bereid is deze personen ook te nemen, dan desondanks gewoon het vliegtuig uit zetten op de plaats van bestemming. Het moet ook duidelijk zijn voor Marokko dat we niet meewerken aan het dumpen van hun eigen straatjongens bij ons thuis.
Jeroen Captijns van de COA moet dit schrijven omdat hij anders geen baan weer heeft en moet leren ECHT te werken in een vrije markt ZONDER privilege, zonder een dikke loonafrekening aan het eind van de maand, en zonder wachtgeld als hij eruit gegooit wordt.
Zie het als reclame van AH, reclame is kopen ..zonder gemekker van COA is geen werk , en geen geld in de pocket
Bizar dat je het land wel op slot gooit voor bezoekers die economisch wel iets bijdragen. En daarnaast elke week 500 mensen binnenlaat waarvan je weet dat ze geld gaan kosten. Wat ik me altijd afvraag aan die cijfers: hoeveel mensen gaan er wekelijks terug en/of worden afgewezen?
Dat zijn geen asielzoekers, dat zijn immigranten. Maar hé, hier is een idee, wat dacht je ervan om ook oorspronkelijke, inheemse, autochtone mensen die geen woning (kunnen) krijgen op te vangen.
Dan noemen we het COA geen COA meer, maar SOA Sociale Opvang Armen. Het acroniem roept dan negatieve associaties op aan een prettige activiteit die kan leiden tot ernstig lijden, waanzin en soms zelfs de dood.
Jezelf relevant houden om uit de staatsruif mee te vreten, walgelijk. Kan allemaal met de socialistische VVD als grootste partij. Geheel naar Grieks model iedereen een ambtenaar, nu nog even de belastingdienst op de schop. De laatste reorganisatie was een goede aanzet (iedereen liep weg met een zak geld) , de uitvoering minder, ze bleven incasseren en dan vooral bij de groepen die toeslagen ontvingen. Da’s nie goed nie. Hop, hop, hop werkbezoekje Griekenland. Kun je gelijk de SOA locaties daar eens bekijken.
Jeroen Kapteijns, sodemieter even lekker een heel groot eind op met je bizarre denkbeelden. Heb jij al een vluchteling in huis genomen?
Snap je dan niet dat onze maatschappij in het geheel niet zit te wachten op deze mensen? Jij bent gewoon de zoveelse Volkert van der G maar dan op onze samenleving.
Knettergek!
Het lijkt alsof hoe meer verzet er komt tegen de massa-immigratie, hoe meer de bestaande linksdraaiende machts-centra (regering, overheden, ambtenarij & media) nog eens extra hard op het immigratie-gaspedaal trappen vóórdat de wal het schip gaat keren.
Ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat zóveel mensen waarvan je veronderstelt dat ze ooit hebben geleerd na te denken, nog steeds niet inzien wat voor alles ontwrichtende ramp dat niet aflatende ondersteunen en faciliteren van massa-immigratie bezig is te veroorzaken.
Politieke correctheid maakt kennelijk niet alleen blind & doof, maar schakelt ook nog eens het functioneren van de hersens en de inzichtelijkheid uit.
Dat idee had ik jaren geleden ook al. Hoe groter PVV werd hoe makkelijker de import werd toegestaan leek het wel.
Beste Peter,
Vergeet dat "verzet" maar. Dat wordt eerder minder. De schooljeugd weet al niet eens meer beter dan dat het normaal is dat de helft van hun klas een kleurtje heeft.
Het "abnormaal" is voor hen allang het nieuwe normaal.
Er had 30 jaar geleden al ingegrepen moeten worden.
Nu kun je hooguit nog met komende witte vlucht mee zodra landen zoals Polen hun zaakjes op poten hebben.
@ReyNemaattori | 07-01-21 | 15:16:
Doet nou geen bekkies...
Heb je dit leuke stukkie voor niets opgetikt.
@druipsmurf | 07-01-21 | 14:58:
"De schooljeugd weet al niet eens meer beter dan dat het normaal is dat de helft van hun klas een kleurtje heeft. Het "abnormaal" is voor hen allang het nieuwe normaal."
Onlangs dacht ik onwillekeurig ook al zoiets. Wat ik in elk geval merk (ik woon in een wijk die nogal rijk is aan middelbare scholen) is dat een substantieel deel van de lelieblanke schooljeugd praat alsof ze afkomstig zijn uit Allochtonië; een mengeling van Marokkaans gerochel & gerasp, en Caribisch gebrabbel. Schijnt 'cool' en 'stoer' te zijn. En hiphop lijkt de enige "muziek" te zijn die ze kennen. Inclusief het debiele, aap-achtige gewapper met de handen.
Kwestie van identificatie, vrees ik.
Ik zie de toekomst somber in.
Gelukkig maar, dat ik niet zo vatbaar ben voor depressiviteit.
@Peter Emile | 07-01-21 | 16:57:
Een goede beheersing van taal, zowel in woord als geschrift, is zonder meer een sleutel naar succes. Dat besef ik maar al te goed (en zou willen dat ik er beter in was).
Ze komen er nog wel achter hoezeer een 'verkeerd' accent in je nadeel kan werken.
Tja, Verdrag van Marrakesh, he?
Meloen per jaar, kritiek verboten
Heel het land een Randstad
Vreemde geurtjes overal
en iedereen even arm.
Nou ja, bijna iedereen.
Mooi man.
Man man, de media staan al jaren bol met berichten van irritante overlast en misdrijven door die ongewenste minkukels. Het MKB en burgemeesters schreeuwen moord en brand. En dan hiermee aan durven te komen? Is die man totaal wereldvreemd??
“asielzoekers uit veilige landen” is contradictio in terminis.
Bestaat niet.
De ooren van de haring...
Jamaar Geert roept maar wat. Die heeft ook geen oplossingen.
Die heeft prima oplossingen, maar dat vinden we zielig.
Zelfs Hiddema had oplossingen. Maar de politieke wil ontbreekt. Niet alleen bij politici en bestuurders met hun slagroom ruggetjes. Maar het zijn juist onze medelanders die weigeren deze problemen op te lossen.
Zelfs al zou hij geen oplossingen hebben, dan is hij met het benoemen van de problemen nog steeds een stap verder als de deugstruisvogels.
Geen oplossingen of geen oplossingen waar al zijn tegenstanders.... en dat zijn er nogal wat .... zich in kunnen vinden ?
Bij ons thuis vroeger kreeg je gewoon op je flikker als je de achterdeur open liet staan. Of als je zonder overleg steeds foute types binnen liet.
Kortom, het huis is niet alleen van jou. Je hebt ook rekening te houden met je medebewoners.
Eigen volk eerst zou gewoon de standaard moeten zijn.
Dat heeft Rutte al jaren geleden verkwanseld...
En dan wegens de uiteindelijke bijbehorende woningnood wegens teveel mensen en te weinig huur en koopwoningen komt De Nederlandse Bank met het plan om koophuiseigenaren voor 30% van hun woningwaarde te belasten,
www.telegraaf.nl/financieel/860345609...
De NB is een enge beweging, paar jaar geleden huizen moeten meer afgelost worden , nu meer belasting betalen voor dat zelfde huis.
Het is natuurlijk dom , meer belasting betalen is niets meer dan minder geld in de economie, is minder consumptie. Daar naast als ik meer belasting moet betalen voor een huis bezit gaan we huren . Een huis kopen is zelf risico dragen wat anders de woningbouw regeld , risico van niet meer kunnen betalen ,blijven zittten met een schuld ,risco van onderhoud en schade. Investering doen om de woning up date om aan regelgeving tevoldoen, en Risico van lagere prijzen als je de boel wil verkopen.
Maar valt mijn hypotheek dus weg?
Gewoon oogkleppen ophouden dan komt er van zelf wel een dictator bovendrijven.
DNB heeft de oplossing al!!111!! Je koopwoning in box 3, lekker elk jaar 30% belasting over betalen. kunnen we lekker gratis woningen uitdelen aan gelukszoekers.
www.taxlive.nl/nl/documenten/nieuws/d...
En als een nieuw kabinet en parlement dan straks na veel vergaderingen en onderhandelen uitkomt op 10%, dan zijn de mensen heel tevreden dat er 20% af is. In plaats van bloedlink te worden over de invoering van deze regeling an sich.
Lijstje van personen die nog wel een kamertje over hebben:
Mark R.
De moeder van Mark R
Willem Alexander
De moeder van Willem Alexander
Prins Bernhard jr.
De moeder van prins Bernhard jr
Willem Engel
De vader van Willem Engel
Iedereen van de staats omroep
Famke Louise
Harlina Reijn en al haar colegae
Claudia de B.
Youp met de Nek
Silvana Sickmons
.. En meer
Kaag heeft niet een kamer maar een hele kuststrook over. En een noordelijke uitvalsbasis om het bestaan van die kuststrook te garanderen. En nog een heel land dat die noordelijke uitvalsbasis garandeert.
De moeder van Mark R. woont sinds kort wel erg klein.
@Iedereendemoeder | 07-01-21 | 14:20: Kamperen op een buiktuintje, kan.
@Tjemig | 07-01-21 | 14:23: klopt, maar opvang in tenten is te min voor deze gelukzoekers. Die steken ze in de hens.....
Een overduidelijk NIMBY lijstje...
@Iedereendemoeder | 07-01-21 | 14:20: Inderdaad, tussen zes plankjes.
Jij ben welkom, welkom in 'ons' land.
en dan maar raar vinden wat er bij het capitool gebeurd. Dit gaat binnenkort ook gebeuren bij de TK. En dan allemaal verontwaardigd dat dit gebeurt,
Als ze hier niet dat wapenverbod hadden gehad was het allang tijd geweest !
Dan hadden ze ook niet zo ver durven te gaan !
Ik moet denken aan Gerd Leers, die ooit als minister voor Immigratie en Asiel een best wel een goed idee had: selecteer zoveel mogelijk over de grens wat bruikbaar is en trap het toch nog aangespoelde drijfhout er uit. Dat heet 'cherry picking'. De reactie daarop van de zoals altijd zichzelf tot op het bot hatende NLer was voorspelbaar: Leers is een Nazi en dus werd het digging dirt om hem weg te krijgen.
Gun die Nederlanders inkwartiering.
Ook van Leers: "Een gemiddeld gezin van 5 personen kost na toelating alsnog een miljoen euro per 10 jaar"
Dus de kosten NA toelating.
Hij was als een van de weinigen nog redelijk transparant.
Nee. We hebben helemaal niemand nodig. We hebben genoeg mensen om allerlei posities, banen en ambten in te vullen. Dus niemand binnenlaten.
Voorbeeld: we hebben in dit land niemand die functies van burgemeester van Rotterdam, burgemeester van Arnhem en voorzitter van de 2e kamer konden vervullen. Daarvoor hebben Aboutaleb, Marcouch en Khadija Arib nodig.
Ik zeg IJburg. Ruimte zat.
daar spuiten ze toch steeds van die eilanden op? Ik zeg doe er nog een paar bij .. hekje er omheen, moestuintje etc. etc.
Een asielzoeker levert COA, vluchtelingenwerk en noem al die instellingen maar op een kleine 40.000 euro per klantje (=asielzoeker)op. Logisch dat meneer Kaptijens zo graag veiligelandiërs wil hebben want dan is zijn baantje en dat van een kleine 10.000 andere "betrokken Nederlanders" voorlopig weer gegarandeerd.
We hebben het over een miljarden business. Ongekend veel bedrijven/instellingen en stichtingen verdienen bakken met geld aan de asielindustrie. Het heeft niks meer te maken met een goed geweten en internationale wetten het is gewoon een geldmachine die niet te stoppen is en waarbij de sky the limit is. (want ze zijn heel erg zielig)
Zo rolt de bal. Altijd.
Precies zo is het! Net als die hele sociale hulp industrie.
Hoe kun je dit nog uitleggen?
Mijn ouders wonen in een apartementencomplex wat 100% sociale woningbouw is. Toen zij daar kwamen wonen was het gezellig, ons kent ons en heel simpel: iedereen sprak Nederlands.
Nu -zo'n 10 jaar later- zijn er van al die appartementen nog maar een handjevol bewoond door mensen met een Nederlandse achternaam.
Maar even simpel gezegd: er wonen nog alleen maar buitenlanders, en hoofdzakelijk moslims. Daar hoeft in principe niks mis mee te zijn, maar het tegendeel is waar. Over het algemaal maken ze er een ENORME teringzooi van. Op hun balkons staat meer troep dan bij een gemiddeld Action filiaal.
De tuinen zijn een groot offerfeest.
Er staan veel auto's geparkeerd; ook op de stoep en vaak zelfs op het fietspad. BOA / politief (durft?) niet te handhaven. En van die auto's vraag ik me af of ze uberhaupt de garage halen voor de APK.
Wat niet meer nodig is gaat op straat. Kasten, mastrassen, tafels, stoelen. Veel zwerfafval.
De apartementen op de begane grond zijn inmiddels voor een clubje eritreeërs. Een mannetje of 6-7 die de hele dag niets anders doen dan Redbull drinken en intimideren.
In de buurtsuper (gemiddeld formaat) gaat het vooral bij drukte ook niet veel beter. Vooral de kopvodden en mannen op badslippers kunnen geen geduld bewaren wanneer er even een iets langere rij is dan normaal. Vaak genoeg gezien dan ze dan met kar en al naar de info balen lopen en eisen dat ze direct worden geholpen. Worden ze dat niet, dan laten ze de kar staan en lopen ze weg.
Oh wacht, ja klopt, ze zijn niet allemaal zo. Kijk als je nou zegt deze - niet Nederlands sprekende- mensen gaan ook weer weg, ergens anders in NL (en niet met z'n allen op een hoop) en ervoor in de plaats komen mensen die al 15 jaar staan ingeschreven, prima. Maar dat lijkt nog heel -heeeeeel- ver weg.
Ik kon me hier helemaal in vinden tot het punt dat je zei “ergens anders in Nederland”. Nee, ook daar niet aub.
Heb met je ouders te doen. Ik zou moordzuchtig of volslagen depressief worden in zo'n klerebende.
Hier in Vlaanderen, als je een appartementje hebt buiten je eigen huis, kun je die door verhuren aan een sociaal verhuurkantoor. Je krijgt gegarandeerd maandelijks je huur. Niemand heeft er meer trek in want er komen alleen maar Afrikanen en Afghanen in die vaak nog nooit een douche hebben gezien, laat staan een geiser of thermostaatkraan.
Een familielid had laatst een schade aan de Viessman ketel. Een huurder van niet blanke kleur had hem even afgesteld op vrijdagavond. Zelfde met parket wat er na twee jaar niet meer uitziet.
Mannen, het is een trieste ontwikkeling.
Vrienden in Woensel vertellen hetzelfde verhaal over een flat in de wijk.
@J.Cash | 07-01-21 | 14:24: Dat is toch het zelfde als dat gevalletje in Doesburg een paar jaar geleden waar de heer des huizes van het gasfornuis een barbecue maakte. Gezin bijna gestikt door CO vergiftiging en pa overleefde de actie helemaal niet.
Het was natuurlijk volledig de schuld van de woningbouwvereniging want die hadden verzaakt de CV-ketels te onderhouden. Dat verhaal ging grotendeels de doofpot in. Alleen de telebelg heeft er een kort artikeltje aan besteed.
@muggetje | 07-01-21 | 14:32:
Hoe was het met het gasfornuis? Nog bruikbaar?
D66 modus aan/
U bent een xenofoob en racist! U moet uw mond houden!
/D66 modus uit
@muggetje | 07-01-21 | 14:32: Vermeldt er ook nog even bij dat dit gezin twee huizen naast elkaar had gekregen, omdat ze een heleboel kinderen hadden. Echt waar.
Ik zou deze tegel dan even lezen. Het lijkt net de BV Nederland
meervrijheid.nl/?pagina=979
Bent over!
Alleen samen kunnen we ze opvangen!
Beter is vangen en op retour zetten.
Huizen duur, wacht maar ff, ze zijn al met een plannetje bezig www.telegraaf.nl/financieel/860345609...
Dat bestaat toch al en heet huurwaardeforfait.
Waarom moet er een verschil tussen huurder en eigenaar verkleind worden?
Communisme werkt niet (letterlijk en figuurlijk).
@2voor12 | 07-01-21 | 14:18:
Nee, dit is totaal wat anders !
@Groenstrook | 07-01-21 | 14:37: Ik begrijp het ook niet. Is de rente hoog (9%) dan ligt omgekeerd het risico ook bij de eigenaar. Waarvoor zit ik dan af te lossen, heb ik dan niet een aflossingsvrije hypotheek gekozen?
"... daarom zijn dus de huizen zo duur en de wachtlijsten zo lang." Klopt niet, velige landers krijgen geen verblijfsvergunning (de naam verklapt min of meer de reden). En dus heeft dat geen invloed op de wachtlijsten voor sociale huurwoningen.
Het probleem is dat mensen in Nederland vaak kiezen voor een beroep en functie waarmee ze zich ook ideologisch verbonden voelen, terwijl het goed kunnen uitvoeren van die functie soms juist onafhankelijkheid vereist. Bij functies als klimaatwetenschapper of COA-directeur krijg je dan dus de verkeerde mensen.
Zoals ik hier reeds jaren schrijf: de asielzoekershandel is ordinaire moderne slavenhandel. Mensen worden door machtige 'weldoeners' uitgeruild om volledig afhankelijk te zijn van de staat Nederland. Natuurlijk zijn er een aantal die succesvol integreren en meedoen met de Nederlandse cultuur; die worden dan belastingslaven, net als u en ik.
Maar al die kansloze figuren uit al dan niet veilige derdewereldlanden... die hebben 'recht' om in Nederland te wonen, simpelweg omdat er mensen met macht zijn die vinden dat elk ander land op de wereld dommer, onderontwikkelder en 'slechter' is dan Nederland. Die slaven worden gekocht om goede sier te maken in het klassen-fascistenspeelveld genaamd EU. Gekocht met ons aller belastinggeld, verkocht met ons aller belastinggeld. Want uiteindelijk is de moderne slavernij niets meer dan een onbegrensbaar consumentisme. Of ze nou in de bijstand eindigen, of in de fabriek: kopen zullen zij. Totdat de ideologische bubbel van de EU barst, en dan gaat 75% van al die mensen terug naar eigen land. Nederland ís niet het beloofde land voor iedereen. Echt niet. Doch, tot die tijd doen we allemaal alsof, want we deugen.
Het is een slaveneconomie verpakt onder een dun laagje Keynesiaans vernis.
Land Nederland heeft een duurzaam overschot op de lopende rekeningen en dat duidt op een combo van te hoge besparingen en te hoge belastingen.
Wanneer de bestaande slavenpopulatie meer besteedbaar inkomen krijgt, dan lekt alles weg naar het buitenland vanwege vakanties aan de Costa en iPhones ontworpen in Californie en gemaakt in China.
Nee, dan beter bijstandsafhankelijken die in een sociale woning worden gepropt. Dat voegt meteen toe aan het GDP, kunnen we ook nog tegen lenen met een vaste schuldquote van 70%.
De neoliberale financialisatie in een notendop.
Desalniettemin stemde de meerderheid (van de stemmers) voor dit beleid. En in maart weer.
Rutte (alias Paling) & co doen het prima in de peilingen.
Democratie is een feestje, zucht.
Ik heb het al eerder gezegd, een groot deel van de Nederlandse stemmers verdiept zich nooit in de politiek. Die stemmen puur op het poppetje. Want wat is Rutte toch een sympathieke man, en wat is Kaag toch een sterke vrouw! En hoe Hugo ons door de crisis geleid heeft, hè! Al die vaccins geregeld! Zo knap. Het is de triest voor woorden dat men zich 1) zo makkelijk in de luren laat leggen en 2) zich blijkbaar totaal niet interesseert voor hun toekomst en die van hun nageslacht.
Paling en Co is leuk meneer de superintendant, Rutte en Co niet.
In princiepe heeft ie gelijk omdat "asielzoeker" land onfhankelijk is. En wie wil ze nu rond hebben lopen op straat? Ovang (in welke vorm dan ook) is nodzakelijk
Het idiote is echter dat mensen uit een veilig land langer dan 24 uur de status asielzoeker kunnen hebben. Daar ligt ook de sleutel van de oplossing van dit probleem: asielprocedures verkorten en de bewijslast omdraaien.
Als je binnen 24 uur na aankomst niet kunt aantonen dat je gevaar loopt, dan exit.
Epistel Morales. Wat is dit nou? Ga je rechts doen?
@CalamityJane | 07-01-21 | 14:29: All the trolls do..... in the end. Die zijn hier om overtuigd te worden ..... en gaandeweg slaan ze allemaal rechtsaf.
Niemand vraagt voldoende door bij die VVDers. Ze plannen samen met CDA en de satellietpartijen alles, op korte en lange termijn. Ook je persoonlijke leven. Dus vraag eens goed door op dit onderwerp: hoe zijn de inkomensvoorzieningen precies gepland voor autochtonen en nieuwkomers? Scholing? Arbeidsrecht? Huisvesting? Bedrijvigheid? Infrastructuur? Culturele vrijheid? Religie? Gezinspolitiek? Studeren? Mensenrechten? Gezondheidszorg? Veiligheid? Bescherming van kind, dier en natuur? Hoe gaan ze de niet-Nederlander die plannen in begeleiden? Met welke instrumenten? Door wie? Financiering? Kortom de hele planning hoe het losse zand van culturele groepen die vaak enkel het eigen belang willen dienen tot een sámenleving te vormen. De opgelegde "afspiegeling" schuift langzaam in de richting van rigide groeperingen, en steeds verder van allochtonen of burgers uit voormalige koloniën en individuele migranten. Hoe gaat dat Eerlijk Samen Delen worden, beste VVD/CDA? En hoe handhaven zij hun plannen in een wereld waar etniciteit als wapen wordt ingezet omdat het òf winnen òf creperen wordt op deze overvolle aardbol?
Moet uit te leggen zijn, zo'n blije toekomst.
Ze plannen helemaal niks. Zat niet 90 of 95% van alle asielzoekers van 5 jaar nog steeds in de bijstand? Ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat letterlijk 95% van de instroom nooit iets zinvols zal betekenen voor dit land. Die kost de maatschappij alleen maar geld.
@2Little2Late | 07-01-21 | 14:25: Ik denk dat ze andere plannen hebben. Ik denk dat de instroom straks keihard aan het werk wordt gezet. Vinden de instromers dat prima om zich te handhaven en uit te breiden (met stevige gevolgen voor de rest), of wordt het een Stadstaat Nederland met een pauperwijk zo groot als Zuid-Holland en Utrecht waar ze zich als zielige achtergestelden gedragen?
Even los van die rellende gelukszoekers want die zijn we nog liever gisteren dan vandaag kwijt en hebben hier niks (meer) te zoeken. We hebben toch duidelijke afspraken gemaakt over wie wel of geen asiel aan kan vragen. Rusland is ook een veilig land, maar politieke vluchtelingen horen we toch echt op te vangen. En ik mag hopen dat als hier een keer de pleuris uitbreekt ik ook naar een ander land kan vluchten... of de cultuur nu lekker matcht of niet.
Hoe kom je daar nu bij? Iedereen kan asiel aanvragen. Is een mensenrecht. En ook niets van de EU ofzo, maar van de VN.
Kan bij binnenkomst bij een land aan de grens worden uitgesproken.
Daarom probeert de Marchaussee ook *voor* de grens al mensen uit de rij te pikken (letterlijk: in de slurf uit het vliegtuig). Als je niet voldoende middelen hebt om je verblijf volgens je tickets te bekostigen, dan ga je ook linea recta terug en zie je niet eens een doaune beambte.
Ardbeg. Jij als linksman hoort het toe te juichen.
.... of de cultuur nu lekker matcht of niet......... Denk daar nou toch eens logisch en heeeel lang over na.
Dit land rent steeds harder richting de afgrond. En de grootste schuldige is toch echt de VVD. Die laten dit toe.
Stem PVV/FvD want de rest kan alleen maar blaten voor de buhne maar doen vervolgens het tegenovergestelde. Zal nooit veranderen want ze azen allemaal op baantjes na hun politieke carrière of willen Europa in. Ratten zijn het.
Tis maar wat je de afgrond noemt. Ik noem de afgrond dat homos niet meer veilig over straat kunnen, een pakkans van 0 voor zo’n beetje alles, onbetaalbare studiekosten geen woning meer te krijgen. Voor mij zijn we dan ook al onherstelbaar kapot.
Eigenlandiërs hebben ook recht op opvang !
We hadden corona nodig om aan te tonen dat de grens gewoon dicht kan.
Verder zou Jeroen Kapteijns er vandaag nog uit moeten vliegen wegens totaal ongeschikt. Het COA is er om asielzoekers op te vangen en niet om politiek te bedrijven en de eigen opdracht oeverloos te vergroten. Hardop in de media nog wel. Wat een idiotie.
We hadden 'de grens dicht tijdens Corona' nodig om aan te tonen dat het grote onzin is dat het de asielinstroom afeemt bij "dichte" grenzen (die ook niet eens dicht waren) Het is simpele symboolpolitiek voor simpele mensen.
Aangezien het personen luchtverkeer met >95% afnam en de asielinstroom met 75%-80% kun je zelfs stellen dat de asielinstroom relatief juist toenam. En dus niet lag aan een "dichte grens", maar aan het feit dat een vliegtuig pakken nogal moeilijk ging.
Ik durf te stellen dat 95% veiligelandiërs is. Ze zijn hier echt alleen voor de pegels en niet voor de politiek, het weer of de muziek. Ze zijn hier omdat hun neven hun voorgingen en lachend aan de telefoon uitleggen dat ze een huis hebben, een uitkering, dat ze een status aparte genieten en dat er niets voor hoeven te doen. Sportpas voor de kinderen, geld voor inrichting en ondertussen bij de neef gaan wonen en het hele huis onderverhuren.
Het is toch te besodemieterd voor woorden.
95% >> 99,9%
Zo raar is het toch niet wat hij zegt. Een Turk kan politiek asielzoeker zijn, een rus ook. Terwijl het toch om veilige landen gaat. Ik snap de ophef niet. Het gaat om opvang van adielzoekers. Hij zegt toch niet dat ze ook een status krijgen. Dat wordt in de loop van het proces duidelijk, dit gaat enkel om opvang.
Theoretische BS van een beleidsambtenaar. De ervaring leert dat ze nooit meer weggaan of uitgezet worden
Nou kerel als je het nieuws een beetje gevolgd hebt dan snap je de ophef misschien wat beter.
Ben je de afgelopen 20 jaar uberhaupt buiten de deur geweest in NL?
Kaaskoppen in de randstad begint een minderheid te worden.
Misschien he, is het een idee om veilige landen bij voorbaat uit te sluiten van de "asiel"aanvraag.
@Dirk III | 07-01-21 | 14:11: Maar er was daar toch altijd een tekort aan hardwerkende mensen? Hun voorouders zijn hier niet voor niets naartoe gehaald.. Die werden gehaald omdat witmans van drie hoog achter te beroerd was om zelf vies werk te doen tegen een laag loon.
Zo raar is het toch niet dat een gemiddelde Nederlander tegenwoordig een ietwat sceptisch beeld heeft wat betreft uw theorie in de praktijk? Hoeveel terechte asielzoekers uit veilige landen zullen jaarlijks proberen asiel te krijgen in een land als Nederland, en hoeveel gelukszoekers krijgen wij binnen? Rond het jaar 2016 zelf als rechtse PVV tokkie diversen echte vluchtelingen de juiste weg gewezen, aan de hand genomen en afgeleverd bij de juiste adressen van de eerste opvang. Vaders, moeders, met kleine kinderen. Tegelijkertijd zag je ook de groepjes van 5 of 6 jongens van een jaartje of 17-20 rond scharrelen op de grote stations in het land, op jagend op die andere eenling om hem te ontdoen van zijn geld en telefoon. Dit waren dezelfde jongens die nu die status wel hebben gekregen, een woning, uitkering, en verder 110% gepamperd door onze overheid. We moeten terug naar maximaal tientallen per week om alles goed te kunnen monitoren, wie wel en wie niet, maar de zielige mensen industrie is te groot, te kostbaar en daardoor moet het blijven groeien. Anders kan men elkaar niet verder helpen met een goed betaalde baan in een niksnuttende functie.
@Epistulae_Morales | 07-01-21 | 14:16: Het was nooit de bedoeling dat ze zouden blijven. "Gastarbeiders" (de naam zegt het al) zou hier tijdelijk te gast zijn en daarna met hun verdiende geld terugkeren naar hun thuisland. En toen gebeurde PvdA en "gezinshereniging". Daar plukken we nu nog de "vruchten" van. Overgrote deel van de afstammelingen van die hardwerkende gastarbeiders (want ze werkten zeker hard!) teert nu op de Nederlandse staat terwijl het overgrote deel van hun kroost zorgt voor vulling bij Opsporing Verzocht.
@2Little2Late | 07-01-21 | 14:22: Ja.. nou die kortzichtigheid leg ik dan ook maar even uit als luiheid.... fysiek en mentaal ongeschikt dus,,. dan wordt je terecht vervangen.
@Epistulae_Morales | 07-01-21 | 14:16: Je zegt het zelf al: Die voorouders zijn hier ooit eens naartoe gelokt om zwaar slecht betaald werk te doen voor een bepaalde periode. Jeetje, wat heeft dat beleid van onze toenmalige regenten ons veel voorspoed gebracht! Tegenwoordig staat "witmans" nog steeds achter een lopende band zijn rug te verzieken, of voor een slecht loon achter de servicebalie van uw lokale Praxis. Die import waar u het over heeft zit al sinds de jaren 80 in allerlei vormen van bijstand als vervanger van de wegbezuinigde WAO, kinderen in de WAJONG. Nee, mijn beste, dat was de meest rendabele investering van werkgelegenheid ooit, zo goed dat we het maar in een veelvoud hebben herhaald en het nog steeds groter blijven herhalen.
@Epistulae_Morales | 07-01-21 | 14:25: Je kan het uitleggen zoals je wilt, maar je uitleg stinkt. Ziet het er uit als een drol, het stinkt als een drol, dan zal het vast een drol zijn. Hoe graag je ook wil dat het een bloem is, het is en blijf een hoopje stront. Trap je er in dan zal een tijd moeten blijven schuren om het niet mee in huis te nemen. Jouw opstelling in deze is als het beleid van de regentenkliek, je trapt niet alleen in een grote hoop stront, jij gaat er in liggen rollen.
@Epistulae_Morales | 07-01-21 | 14:16: Wat een onzin. Je bent nooit echt in een fabriek geweest jij. Je hoort wat her en der en baseert daar je mening op net als al die wappies tegenwoordig. Mijn grootvader en vader hebben altijd in de Hoogovens gewerkt. Vies klote werk.
Mijn vader vertelde dat er dan soms zo'n zweterige Turk binnen kwam via het uitzendbureau die geen flikker deed. Het koste dan alleen maar irritatie en frustratie en die gasten waren vaak na een maand in de AOW om nooit meer terug te keren.
@Epistulae_Morales | 07-01-21 | 14:16: En daar moeten we de rest van ons leven voor boeten ?
.
En dan zijn er nog politici die zich afvragen waarom sommige groepen mensen zich totaal in de steek gelaten, nee, veracht voelen en misbruikt door de overheid. Wat willen ze in de Den Haag, een imitatie van Capitol Hill? We zijn zo heerlijk bezig altijd in Nederland met het naäpen van de VSSers, dus wie weet, moeten Rutte en consorten hun borsten maar nat maken.
Dit is geen oproep tot geweld. Evocatus
.
Eensch. Je kunt niet eeuwig ca. 25% van de bevolking compleet negeren en uitsluiten. En voor van alles uitmaken. De beschaafde wensen van minderheden dienen gerespecteerd te worden maar dan wel van alle minderheden. Niet alleen die het hardst roepen dat ze ooit een keer zijn gekrenkt. Of dat denken.
@Piet Karbiet | 07-01-21 | 14:17: Ik heb het idee dat het om veel meer dan 25% van de bevolking gaat. Welke "onderdanen" hebben baat bij hoe het land de afgelopen 20 jaar bestuurd is? Maar als ik dan elke 4 jaar weer zie hoe er gestemd wordt, denk ik: "Blijkbaar wil de overgrote meerderheid inderdaad deze hoop incapabele bestuurders."
@Piet Karbiet | 07-01-21 | 14:17:
Kan best. Zolang je maar een kartel vormt.
@Piet Karbiet | 07-01-21 | 14:17: dat is eeuwenlang gebeurt en gebeurt nog steeds in tal van landen. Kan dus priima.
Als compromis misschien het volgende: We gaan weer aan kolonialisme doen, en bouwen een paar kolonies in Turkije, Qatar en Saoedi-Arabië, en plaatsen de veilige-landiërs daar. Moslims zijn na 15 eeuwen klaarblijkelijk zelf nog altijd niet in staat om een veilig land op te bouwen, dus misschien moeten wij dat eventjes voor hun gaan doen. Met het grofst mogelijke geweld uiteraard.
VVD en D66 zijn de mainstream Dems van de lage landen. Neo libs in de zak van multinationals en andersoortige globalisten. Beloven van alles (soms tegenstrijdig) voor een verkiezing, maar gaan lekker door met de status quo na de verkiezingen. Meer massa immigratie, meer ranzige handelsverdragen, meer mensenrechtenschendingen in naam (vul zelf maar in wat, opoe en/of de kinderen bijv.), meer censuur, meer critical theory, meer corruptie (hallo Alexander Penthouse), meer vernietiging van het MKB en middenklasse, meer milieu belasting voor het proletariaat en in het geval van de VVD en D66 meer EUSSR.
Maar eerlijk gezegd zijn de VVD en D66 niet eens het probleem. Net zoals de ieslaaam niet de kern van het probleem is. Het grote probleem ligt louter bij groot deel van onze medelanders die keer op keer daarop stemmen en hun keuze fanatiek verdedigen. Meestal ook uit financiële overwegingen maar ook gewoon om erbij te horen. Terwijl de partij waarop ze op stemmen geen zak om hun of dit land geeft.
Amen.
Goeie tegel! Ik vraag me oprecht af welk "soort" mensen dan op de VVD stemt (grootste partij)? Wie stemt op financiële overwegingen op die partij? Alleen werknemers van multinationals? VVD is toch allang niet meer voor de "kleine ondernemer"?
Burgers vatten alles op als onvermijdelijke vooruitgang of beschouwen hun ellende als deel van de economische grafiek die nu eenmaal stijgt en daalt. Ze negeren de opdrachtgevers achter de maatregelen. Ze denken oprecht dat de politieke partijen niet dirigeren, maar slechts reageren.
@2Little2Late | 07-01-21 | 14:17:
Tja, de mensen die op de VVD stemmen, wat zijn dat eigenlijk voor soort mensen? Sigrid zal het ook wel niet weten, die weet alleen wie er op D66 stemt.
Nou ja, ik ben er zo één. Lid van de Partij van de Dieren vanaf dag 1, recent weggelopen lid. Omdat ik de bio industrie iets vreselijks vind en vind dat die bestreden moet worden. DAn krijg je er een immigratiestandpunt bij wat je niet aanstaat, maar je kunt niet alles hebben. Toch ga ik nu PVV stemmen. Waar ook een hoop linkse onzin bij komt, maar ik WIL gezegd hebben dat de immigratie van kanslozen moet stoppen. Dit land wordt veel te vol. Meer mensen zouden een keer van hun stokpaardjes af moeten komen.
Bente had deze taak overgenomen van Azmani. Er moest bij de VVD gewoon weer iemand komen die de asielstroom voor de camera's veroordeelt, zodat deze alledaagse VVD-praktijk gewoon door kan gaan. Bente verricht haar taak op uitstekende wijze. Volgend jaar mag ze als beloning naar het EU-parlement.
En als het een beetje meezit loopt ze 's-avonds laat wellicht eens een keer een veilige landiër tegen het lijf, en kan ze het lot van haar slachtoffers delen.
Ik kan het niet goed lezen, staat daar nou 'COA' of' CDA'? Ach, zoveel verschil maakt nou dat nou ook weer niet uit.
Boerenland moet bouwgrond worden of energieparken, hetzij wind of zon.
Boeren moeten dood= minder aanbod eten, nog meer troep importeren.
20 miljoen monden die moeten wonen en vreten.
Gaat tegen alle logica in.
En wie gaat er bouwen? Polen, Roemenen en Bulgaren zijn al naar huis.
Oekraïners dan maar?
Het wordt voorspelbaar allemaal.
Meer monden vindt Unilever prima. Meer winst. De kosten betalen u en ik.
@Piet Karbiet | 07-01-21 | 14:02: Maar die vertrekken allemaal naar de VK, Unilever als eerste , Shell volgt en de rest ook later
Onlangs zei iemand, "Als jezelf bezig houdt met armlastigen, dan zul je levenslang werk houden".....
NL is al overvol. Moet de hele wereld hier opgevangen worden?
Ja, en nog een blik. Kapot, dat moeten we.
Moose. Yep. Nederland moet 30 miljoen mensen kunnen herbergen.
Zodra het te krap wordt kunnen wij toch gewoon oprotten naar de Noordpool ofzo?
@obominotie | 07-01-21 | 14:15: Dan komen ze dáár weer naar toe!
Die man van het COA heet toch Joeri Kapteijns?
Klopt, maar onder die naam werd ie thuis in zijn villa lastiggevallen door groepen asielzoekers.
@Iedereendemoeder | 07-01-21 | 14:03: dat is niet best.
Een asielzoeker uit een veilig land is een migrant die de asielfaciliteiten ten onrechte gebruikt.
Als ze niet eens bij het COA de begrippen scherp hebben is het Nederland dat wij dachten te kennen definitief verloren.
Kan iemand bij Jeroen Kapteijns navragen hoeveel opvangplekken hij bij humsiko thuis al in gereedheid heeft gebracht? Of mogen ánderen het weer oplossen?
Als je als overheid enig draagvalk wil creëren voor de opvang van asielzoekers, zal je eerst de rotte appels zonder pardon moeten terugsturen, of het land ze terug wil of niet. 1 veroordeling betekent dat je ongeschikt bent voor deze samenleving en dus direct uitgezet dient te worden. Overheid, toon eens ballen.
Doe als Australië komen niet eens door de douane gelijk hetzelfde vliegtuig terug en zo hoort het.
Om moedeloos van te worden deze economische en culturele zelfmoord. Ik ben geen complotdenker, maar op het immigratie dossier begin ik te twijfelen. Een grote meerderheid die dit niet wil en toch gebeurt het. Rara wat klopt er niet...
De politieke filosofie in Den Haag en Brussel is inmiddels dat een betere wereld kan worden bereikt door van de hele wereld een egalitaire smeltkroes te maken, te beginnen met Europa.
De denkfouten zijn:
1. Vergeten dat elders andere 'normen' en 'waarden' zijn en worden geleerd, zodat velen hier komen om op anderen te leunen, samen met wat wij wangedrag noemen.
2. Er zijn in de wereld minstens 1 miljard mensen die het zoveel minder hebben dan wij dat ze gelijk hebben als ze verbetering willen c.q. hierheen willen komen. Op de Europese bevolking betekent dat dat je in heel Europa per hoofd minstens 1 persoon extra in huis moet nemen om die miljard mensen op te nemen (m.a.w. een gezin van 4 = +4).
3. Als je te veel (niet eens zó veel) mensen van elders opneemt in Europa heb je geen probleem opgelost, maar heel Europa de vernieling in geholpen, en intussen zijn er dan elders zomaar weer minstens 1 miljard kinderen geboren.
4. Europa is voorlopig (veel) te klein en heeft zeker (veel) te weinig slagkracht om de problemen van de hele wereld op te lossen.
Het zou goed zijn om het salaris van Europese regeringen, parlementariërs en bestuurders flink te verlagen, zodat zij weer met beide benen op de grond komen.
Het grappige is dat in de zeer grote stad waar ik woon nu alleen maar ultra duur gebouwd wordt en sociale huur met de dag afneemt. Tot op het punt dat allochtonen nu zelf voelen dat hun 'vertrouwde' wijk over een periode niet meer zo vertrouwd is voor hen.
En de 20+ staan nu zelf achterop de sociale huurlijst etc. etc.
Slechte nieuwe voor de randgemeenten waar in de jaren 80, de halve autochtone stad naar heen verhuisde omdat er een toestroom was van allochtonen in de stad zelf,nu komen diezelfde allochtonen ook die lant uit.
Maar ook die gasten die de hoofdprijs betalen zijn niet geheel mijn volk maar zorgt wel voor meer diversiteit, maar of allochtonen er nu nog zo blij mee zijn, niet dus.
Jahoor; haal allemaal maar binnen. Dan krijg je vanzelf meer islam, meer beeldenstorm , meer polarisatie , meer blanken-haat etc.
Waar ligt nog de grens? Nederland een groot-Amsterdam, volgebouwd? Hoe zit het dan nog met groen van GroenLinks? Over recreatie (wat er al is)?
Triest vooruitzicht!
Zielige lui die recht hebben op dit, recht hebben op dat. Heb het eens over verplichtingen. Dat eeuwige zielige gejank van linkse naïevelingen met een Florence Nightingalecomplex.
Joh. Nee. Echt ( wbt geboortenoverschot )?
Wat was afgelopen jaar ook alweer de meest gegeven voornaam bij jongetjes?
Wat ik al jaren roep, demografische ontwikkeling. Niet tegen te houden. Hooguit kun je de versnelling wat vertragen door een rem op immigratie en asiel te zetten maar kennelijk is dat COA ook een verdienmodel, anders kan ik dat achterlijke bunkeren van mensjes van ze ook niet verklaren.
Een paar jaar geleden nog maar, hoorden we dat er vluchtelingen kwamen. Hoogopgeleiden, die ons land kwamen verrijken. In hun eigen land was honger, oorlog en ellende. Als er zaken niet klopten, mocht daar niet over gesproken worden.
Nu weet iedereen dat de meeste immigranten geen vluchtelingen zijn en vaak totaal geen geldige reden hebben om hier naar toe te komen. Gemeenten waar een azc is, of waar er weer eentje wordt opgetuigd, houden al rekening met de overlast, de criminaliteit en alle ellende die meegebracht wordt door deze mensen. Daar wordt tegenwoordig ook openlijk over gesproken en geschreven. Binnen een paar jaar wordt dat gevolg al als een logische consequentie geaccepteerd. Omwonenden en winkeliers krijgen ten hoogste adviezen aangereikt via de gemeente.
Maar hoe raar is dat? Accepteren en aanvaarden moet. Het 'overkomt' iedereen, zomaar. Het is allemaal onverstandig en ongelooflijk oneerlijk.
De VVD zegt dat ze een rem willen op huisvestingen migranten, maar helaas staat gewoon in het migratiepact dat dat een verplicht nummer is. Oftewel, ze zeggen iets wat helemaal niet kan. Overleeft nooit in een rechtszaak. Zeg dan op ten minst dat je uit een verdrag wilt stappen die je in 2018 zelf hebt ondertekend.
Dat heeft Rutte VVD toch ondertekent?
Staat VVD voor Veel Vluchtelingen en Destabilisatie of voor Verplichte Vaccinatie en Dictatuur?
Over dat uitdelen van sociale huurwoningen aan asielzoekers in West-Friesland:
"Er is hier al sprake van een forse woningnood. Het aantal waarom nu wordt gevraagd is groter dan wat er in de regio aan sociale huurwoningen bijkomt. Mensen die al lang op de wachtlijst staan, moeten daardoor nog langer wachten op een huurhuis. Daarmee ondermijnen we het maatschappelijk draagvlak voor de huisvesting van vluchtelingen. Dat moet worden voorkomen’’, zegt fractievoorzitter Chris de Meij van de VVD in Hoorn namens zijn partijgenoten in deze regio."
In plaats van de 150 asielzoekers van afgelopen jaar, moeten er nu 300 asielzoekers aan een woning geholpen worden. En dat is dus MEER dan er per jaar vrijkomt.
Dat betekent dus dat daar de helft van de vrijgekomen woningen naar asielzoekers gaat, en met de nieuwe plannen dus ALLE vrijgekomen woningen.
Laat dat even op u inwerken.
Beste Papa Jones, Dit gegeven was/is al even op mij ingewerkt. Het land is stuk, kapot, en niet meer te repareren.
Exact zoals de VVD-stemmers het willen.
De helft maar van de vrijgekomen woningen ???
Dit werkt al ruim twintig jaar op mij in, helaas. Iets met roepen in een woestijn.
En uw kinderen moeten tot hun 40e bij je thuis wonen omdat een huis onbetaalbaar is geworden
En als ik als Nederlander vanuit Finland terug wil naar Nederland moet ik 300 euro aftikken voor een Coronatest en thuis alsnog 10 dagen in quarantaine. Iemand nog iets over discriminazi?
Het COA is al lang geen middel meer maar een doel op zich. Voor het behoud van het COA-werk zoveel mogelijk vluchtelingen opvangen. Op kosten van en ten koste van de samenleving natuurlijk.
Middel? Doel? Industrietak!
@Dubbelepunthoofd | 07-01-21 | 13:55: Natuurlijk denk aan al die advocaten (VVD stemmers cq D 66 stemmers die ook een goede boterham willen
Ik wacht netjes op ''links heeft het gedaan'' in 3,2,1..
*Kuifje troosten doet*
Dit komt inderdaad doordat er geen fatsoenlijke rechtse partij is om een coalitie mee te vormen.
Papa Jones. Er bestaan maar vier windrichtingen. U draait desnoods naar alle vier om maar niet bij links uit te komen. Akelig.
@Papa Jones | 07-01-21 | 13:59: Nee, dit komt omdat de electorale meerderheid pro massa-immigratie en pro-islamisering is. Er zijn fatsoenlijke partijen zat, maar die komen nauwelijks in het parlement. Schoftenpartijen zoals VVD en CDA daarentegenwel.
Ik als blanke heb twee blanke vrouwen bezwangerd. Is dat een R-waarde van 2? Ik sta in voor mijn ras. Kunnen velen nog een voorbeeld aan nemen. Vooral die blanke stelletjes die geen tijd hebben voor blanke kinderen alleen maar omdat ze carrière willen maken. Dat zijn de vijanden van het blanke ras. De vijand zit onder ons. Eng is dat.
Dus toch dat grietje van de supermarkt?! Lekker man.
Heeft u ook een grote vlag en een gescminkt noormannenhoofd?
Tijd om de al oude Maatschappij van Weldadigheid nieuw leven in te blazen.
Ik word wel een beetje zenuwachtig van die tweet over de bevolkingsgroei.
Wat een ontzettend slecht geschreven stuk.
Definitie Veiligelanders van geenstijl: "Veiligelanders zijn mensen uit Kansloos Asielplagië, die geen enkele kans op een verblijfsvergunning hebben, en die door Ankie Broekers-Knol (VVD) teruggestuurd worden. "
.
Wethouder/COA baas over veiligelanders: "Veiligelanders [worden] over één kam werden geschoren. ,,Hier wonen ook mensen uit veilige landen die heel terecht asiel krijgen”, zei ze toen. ,,Een homo uit Oeganda, een Turkse intellectueel die als Gülen-aanhanger moest vluchten, christenen uit Iran.”
Oftewel, klopt niets van Geenstijl artikel. En ohja, het mag grondwettelijk niet, discrimineren op basis van nationaliteit. Heel vervelend ook dat Rutte & co de grondwet niet overtreden...
Dat ze mensen uit veilige landen die crimineel zijn en geen kans maken eruit moeten trappen ben ik het mee eens. Maar dit artikel is gewoon kansloos.
Wat een gelul. Als een homo moet vluchten uit Oeganda, een intellectueel uit Turkije en een christen uit Iran, dan zijn Oeganda, Turkije en Iran dus geen veilige landen, en dienen alle diplomatieke, economische, militaire en financiële betrekkingen met die landen volledig verbroken te worden.
Het zijn geen asielzoekers. Dit is gewoon consumptie slavernij. Deze mensen worden binnen gehaald om te consumeren. Jarenlang hebben ze geprobeerd Afrika te cultiveren om zodoende de afzetmarkt uit te breiden. Dat wil maar niet lukken.
Nu worden de Afrikanen en mensen uit het MO maar geïmporteerd om hier te kunnen consumeren. Ze voelen zich niet thuis en zullen zich niet thuis gaan voelen. Ze zullen nooit kunnen meedoen in deze maatschappij. Ze worden hier bij elkaar gedumpt in achterstandswijken met een uitkering zonder toekomst of perspectief. Maar ze doen wel boodschappen bij de Appie, hebben een telefoon en een internetaansluiting. Ze hebben kleren nodig en noem maar op. De werkende Nederlander word financieel klein gehouden om het te bekostigen. En ondertussen worden families die al heel rijk waren nog een beetje sneller rijk.
Nogmaals, je reinste slavernij. Je kunt die koets wel opbergen, maar het delict blijft en is actueler dan ooit in de moderne wereld.
100% eens met uw reaguursel!!
Wappie!
Het zijn de mensensmokkelaars die ze hier halen.
Zo voel ik het ook. En omdat werkende Nederlanders financieel klein gehouden worden, stoppen die zo langzamerhand met kinderen nemen. Maar dit overkomt ons. We kunnen er niets aan doen. Wij zijn met meer. O ja, oeps. Vergrijzing. Leugenaars.
@Papa Jones | 07-01-21 | 14:00: omdat die mensensmokkelaars gezellig met het grootkapitaal/ VVD op schoot zitten.
Hun motieven zijn verschillend, het resultaat blijft gelijk.
Jeroen wil graag baangarantie en Jeroen leert z’n kinderen nu al hoe de zieligheidsindustrie werkt.
Jeroen heeft lak aan de gigantisch aanzuigende werking, die ontstaat als werkelijk ieder-één hier asiel mag aanvragen.
Dat kun je niet eens meer asiel noemen hè.
Asiel is een schuilplaats, een tijdelijk onderkomen.
Jeroen heeft schijt aan iedere Nederlander, die wel klaar is met deze explosieve bevolkingsgroei, zolang het zijn hypotheek maar betaalt.
Jeroen! Bloed aan je schoen!
Hoeveel mensen zullen verzuipen door jouw toedoen, Jeroen?
Wat ik hier nooit zo goed van begrijp, even los van of je ideologisch voor of tegen het opvangen van asielzoekers bent, is dat we helemaal geen ruimte hebben om die mensen op te vangen (woningnood). Nu zeiken ze eerst dat we ze op moeten vangen, dat gebeurt dan en dan gaan ze weer zeuren dat ze te lang in opvangcentra en daardoor in een onmenselijke situatie zitten. Daar heb je ze dan zelf in gebracht, je helpt die mensen dus helemaal niet. Het gros heeft hier ook helemaal geen goede vooruitzichten qua huisvesting en werk e.d. Er zitten hier nu al duizenden in zo’n uitzichtloze situatie, los dat eerst op voordat je er weer nieuwe gevallen bij op blijft stapelen.
Er is ook geen ruimte voor windmolens, en toch komen ze er. Er is ook niet voldoende geld voor al die milieuplannetjes, en toch worden ze doorgevoerd.
Praktische bezwaren tegen ideologische plannetjes worden standaard weggewuifd.
Uitzichtloze situatie in een bananenrepubliek is blijkbaar erger, dus ze blijven komen. En, de gewone "nederlander" die komt daarmee ook in een uitzichtloze situatie - het aantal kinderen daalt bij deze groep ivm slechte financiele- en emotionele vooruitzichten. Dus het versterkt de roep om meer import... we are doomed.
Maar dat is niet het probleem van de VVD-stemmers. Die zorgen heus wel goed voor zichzelf, en het interesseert hen nu eenmaal geen ene flikker hoe ernstig anderen gedupeerd worden.
Ik word hier echt kotsmisselijk van. Dus opzeggen dat VN Vluchtelingenverdrag want:
1. Totaal achterhaald. Product van de Koude Oorlog, om dissidenten uit het Oostblok op te vangen;
2. Onbetaalbaar omdat de meeste "vluchtelingen" een te grote aanspraak maken op ons sociale stelsel;
3. In strijd met VN Rechten van het Kind, instroom van vooral jonge moslimmannen uit tribale clanculturen maakt de toekomst van onze kinderen in dit land onleefbaar.
Ik ken een situatie waarbij een kind van 11 met een moeder in een studio woont. Een bed,alles in een ruimte. Ze krijgt geen urgentie want ze heeft een dak. Ik vind het kindermishandeling maar ja dit soort mensen heeft voorrang....
@freshideas | 07-01-21 | 13:54: Sad.
@freshideas | 07-01-21 | 13:54: Mijn overbuurvrouw?
Neen, Kapteijns, gij geestelijke-lorreverkoper, ondermaats goedpratertje, angsthazerige baanbehoudertje, is u geheel en al gestoord, zijn de synapsen doorgeslagen, heeft u kortsluiting in die twaalf hersencellen, koortsaanval van goeddunkerij van onrecht, stiekume PVVmol, politiekevirus-mutatie.
Neen, het enige recht dat dit soort uitzuigers c.q. profiteurs heeft, is om onmiddellijk het land uitgeflikkerd te worden.
Gatsammuhkrakkuhpit! Evocatus
waarvan akte
Heeft die man kinderen ?
Jeroen Kapteijns, U bent een minderwaardig mens en een landverrader bovendien.
* Marcel van Dam-modus off
En dat gaan we allemaal financieren door uw overwaarde van de woning te belasten in box 3, aldus de Nederlandse Bank. Vriendelijke groet, Klaas Knot.
Goh, wat fijn. Ik heb de hut met forse overwaarde midden 2020 te gelde gemaakt, ongezien de tyfus Klaas K!
Het toelaten van kansloze asieleisers heeft alleen nut voor diegene die in de zieligemensenindustrie werken. Ook in de Corona tijden moet de schoorsteen blijven roken.
twitter.com/TheRenewALL/status/134677...
is dit misschien toch aan de gang ?
Zelfs voor niet-complot wappies te herkenbaar. Gewoon uit je raam kijken is voldoende.
Als je met je bovengebit een vlieg van de muur kunt bijten, ga je dit soort taal uitslaan.
Zo triest om te beseffen dat ik al uit aan het sterven ben. En dit door achterlijke keuzes van anderen.
Bestuurders, bedankt weer voor jullie gedeug. Ten koste van.
Tot oktober: 9(maanden)x4(weken)x500(per week)x70%(ongegronde aanvragen)=12600. Waar vertekken die bussen met die overige 8900 veiliglandiers. Slechts 30% gegronde asielaanvragen volgens de deugers zelf.
Waarom komen ze toch steeds maar naar het helse, koude en bovenal racistische Nederland.
Zeker hebben die recht op opvang. Bij hun tante in Marokko
Mis deze groep in het vaccinatieprogramma van Hugo. Wanneer zijn zij aan de beurt? Waarschijnlijk voor de oudjes met medische indicatie, want anders is het racisme.
Bij het COA werken mensen met een politieke agenda die niet strookt met het officiële regeringsbeleid.
Hoog tijd dat dat grond voor ontslag is, uit eigen overtuiging afwijken van het beleid.
Gelukkig is de financiering al geregeld. Vermogenrendementsbelasting op je huis. Goh welk redement? Het zijn altijd de mensen die netjes sparen en verstandig geld uitgeven gepakt gaan worden voor dit tuig. WIl je minder of meer tuig..
Hear hear, Het was het eerste artikel wat ik las toen ik net de Telegraaf digitaal open sloeg. Om ziek van te worden na weer een harde nachtdienst buiten de deur te zijn geweest. Dit artikel wat betreft het COA doet er nog een schepje bovenop. Ik wil minder regententuig!
"Maar van de hypotheekrente blijven we af" ja, maar de rest van het bezit wordt belast tot in de kist. Of tot in de urn.
Ik verbaas me erover dat er nog steeds geen (koop)woonruimte gevorderd wordt ten behoeve van de zielige invaders, sorry: vluchtelingen. En dat je t.z.t. daarnaast natuurlijk nog de vermogensrendementsbelasting moet (blijven) betalen. Overigens lopen wachtlijsten voor betaalbare huurwoningen gigantisch op. Fucked & doomed.
Ik twijfel nog of ik het pistool tegen mijn slaap moet zetten, onder mijn kin, of gewoon ouderwets in mijn mond.
-Als ik een pistool kon betalen.-
Laat je afknallen, aantal schietincidenten is de afgelopen 10 jaar evenredig gegroeid met de groei van import. De kans dat je straks om komt door een kogel wordt langzaam groter.
Dan is de import wel weer handig. Die kunnen vast wat voor je regelen op afbetaling...
De dienstregeling is weliswaar verscherpt maar er rijden nog steeds treinen.
Wellicht een betaalbaar alternatief.
@davidhasseltoff | 07-01-21 | 13:52: Tot op heden schieten ze vooral op elkaar.
Uitbreiding van de eigen business en daarmee behoud van baan en mooi salaris zeker stellen. Dit op kosten van de belastingbetaler.
Rechten dit, rechten dat. Prima, we zijn allemaal mensen, maar om te voorkomen dat de verzorgingsstaat aan gort wordt geholpen, lijkt het met dat het tijd wordt voor een nieuw (roze?) document:
'De Universele Verklaring van de Plichten van de Mens'.
Er is geen duidelijke endgame als je het hebt over het over onderdrukte minderheden die hier opgevangen moeten worden. Ik gun iedereen een veilig land, maar het gaat wat te ver om iedere homo die nu in Oeganda woont en die nog geboren moeten worden, hierheen te halen.
Het hele asielbeleid is rot, maar de politiek ziet het niet als topic. "het ligt vast in verdragen" hoor je dan. In een normale situatie zou je zeggen dat opvang voor mensen die oorlogen ontvluchten redelijk is, als het in de meeste gevallen van tijdelijke aard is. Voor al het andere zal je toch grenzen (haha) moeten stellen.
Volgens mij ligt er nog een mega stuk land kaal tussen Almere en Lelystad. Hek eromheen, zeecontainers er op en tijdelijk huisvesten maar!
Het bigbrother huis staat dit keer niet in Almere maar in Amsterdam.
Volg de windmolens dan kom je er van zelf.
Volgens mij liggen die megakale stukken land gewoon in de regio van herkomst zelf, dus waarom we daar geen opvangcentra plaatsen is beyond me, pardon, onwil natuurlijk.
Nòg meer aflatenhandel.
Welkom, welkom in mijn land...
Iemand een idee waar West-Friesland zich bevindt?
In Noord-Holland.
@aflaatverkoper | 07-01-21 | 13:43: Ten noordoosten van West-Holland naast Noord-Friesland.
Ten Westen van Oost Friesland,
Ten Zuiden van Noord Friesland en ten Noorden van Zuid Friesland
Daar waar Pritt woont.
Tuurlijk, nog meer woningnood dus nog hogere huisprijzen. Dan kunnen ze straks nog meer plukken door het eigenhuis in box drie te gooien. Belasting over stenen die je niet vreten kunt, maar ja dat moet omdat het niet eerlijk is dat huurders het slechter hebben. Dus moet iedereen arm zijn. Behalve natuurlijk onze nieuwe medelanders die een nieuwbouw sociale huurwoning krijgen en levenslang bijstand. Tiefuszooi.
Dat is socialisme: gelijkheid van uitkomst door iedereen arm te maken.
Tja, wat had je anders verwacht van de COA maffia, die verdiend een flinke boterham met het binnen halen van dat tuig.
Volgens mij is de VVD aan te klagen wegens verwaarlozing oorspronkelijke bevolking.
Okay, de feiten zijn al een tijdje bekend. De uitkomst voor de nabije toekomst ook. Het benoemen van de feiten en alle onheilspellende uitkomsten geven een gevoel van onmacht, want per saldo gebeurt er niets. Ik negeer het maar, het maakt mij droevig.
Vrij naar Hitchens: VVD - No one left to lie to.
Dit is nog wel het grofste schandaal van vvd door de jaren heen. En voor het overige: COA is een schimmige, staatsgevaarlijke organisatie die liefst heden nog opgedoekt dient te worden.
Staatsondermijnend.
Ongelovelijk dat in dit overvolle land nog mensen worden toe gelaten.
En maar op de vvd & co blijven stemmen.....
Nu ff inventariseren wie het hier mee eens is. Degene die ja zegt krijgt er dan als beloning 1 om in huis op te vangen.
Ik hou toch liever de woorden van Koningin Juliana aan, Nederland is vol, ten dele overvol.
En het zou correct zijn wanneer de premier een status aparte gaat onderhandelen voor Nederland.
Het is natuurlijk idioot dat stadsstaat Nederland iedere 10 jaar wordt vol gepropt. Terwijl de bevolkingsgroei in Duitsland over de afgelopen 30 jaar, 4% is geweest.
Kunnen de rednecks van Trump er ook wel bij als ongewenste Amerikanen?
Dat juicht links vast toe. Arme stumperds hebben ook recht op een rijk leven.
Tijd om de koffers te pakken.
Schijnt dat ze in Oeganda asieluitstroom hebben. Toch maar eens een kijkje nemen in het nieuwe beloofde land.
@Pimp my Voortuin | 07-01-21 | 13:51:
Ik denk dat er daar meer Oegandezen zijn die er wel wat van maken en niet met politie/justitie in aanraking komen dan die hier in de EU leven. Zoals Trump al zei, "they don't send their finest....".
Duh, COA krijgt geld voor die lui.
Just follow the money.
Als we nou de boeren wegjagen, dan komt daar ruimte vrij!
South African style?
Maar daar hoor je dan weer niemand over.
@Pimp my Voortuin | 07-01-21 | 13:52: Nee, de oud-Hollandsche wijze. Door het echt heel ongezellig te maken en de belastingen zo hoog te maken dat ze vanzelf wel weg gaan. Nudgen heet dat in Obama taal...
Ik ga alvast een zeewaardige boot kopen om tzt de overstap naar Argentinië te maken. Iemand nog tips voor lekker blikvoer?
Spam natuurlijk.
Waarom maak je, als het binnen je mogelijkheden ligt, geen serieuze plannen.
U-boten schijnen de klus goed te klaren.
Maar de KLM heeft ook een uitstekend track record.
Die gehaktballen in de jus van unox, maar je voelt je wel schuldig daarna...
Gewoon zorgen voor veel sauzen uit de fles,... en als rechtgeaarde hollander veul mayo, heel veul mayonaise!
@CalamityJane | 07-01-21 | 13:37: Maar welk land dan? De Canarische Eilanden zijn ondertussen wel een beetje voor mij/ons afgevallen. België en Duitsland liggen ook onder vuur, verder naar het Oosten wordt een probleem met de taal... :-(
@BadPatNL | 07-01-21 | 13:58:
Je moet dus buiten de EU zoeken.... Ik zelf hou van zon, dus dan pak je de wereldbol en dan hou je een strook rondom de evenaar over. Verder heb ik een hekel aan shithole countries, dus daar gaat Afrika, Midden- en Zuid Amerika. Hou je een deel van Azië en Noord Amerika over....
Scheepsbeschuit, je hele boot vol
@libertat | 07-01-21 | 14:08: Het zal de komende jaren moeten bezinken over hoe en wat in de toekomst met de oude dag en waar die door te brengen. COVID19 en de volgende varianten gooien nu wel roet in het eten. De Canarische Eilanden waren een serieuze optie. Klimaat goed, sommige eilanden zijn rustig en voor Nederlanders nog onontgonnen wat betreft kleinschalige toerisme gericht op Nederlanders. Ondertussen vervallen een paar eilanden daar tot dezelfde shitholes als die Griekse eilanden voor de Turkse kust. Jammer, want de taal was goed te doen en het belastingklimaat is tot nu toe ook nog steeds beter dan hier in Nederland. En het ligt op een betrekkelijk korte afstand wat vliegen betreft. Noord Amerika... Alleen Canada zou mij kunnen trekken, maar dan zit je dus niet in de buurt van de evenaar, de VS is leuk voor vakanties maar niets voor ons om definitief te vestigen. Onder de VS wordt het ook snel weer een shithole. Dan blijft Azië over, dat ligt mij net te ver weg, en ook daar is alles eigenlijk wel: Niets wat ik er kan vinden, buiten een vakantie om, om naar uit te kijken...
Kan je de ouderwetse blik rantsoenen van het leger aanbevelen, die met de blikopener geopend moeten worden, dus van voor die scheurlip, weet niet of ze nog ergens te koop zijn. Gebruik soms nog zo'n warme maaltijd, ingeblikt in 1982 en nog steeds prima te eten.
Vroeger werd het land geleid door Stadhouders, tegenwoordig door Statushouders lijkt wel
Er kan nog meer bij !
Toch, Bente?
REAGEER OOK