Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kaag onderzoekt toegang moslimbroederschap tot subsidiepot €37,3 miljoen

Hey, een onderzoek naar de Nederlandse tak van moslimbroederschap-hulporganisatie Islamic Relief Nederland, verdacht van banden met GroenLinks.

Bovenstaand de default image voor dit dossier, GroenLinks-kandidaat #9 Kauthar met een oorkonde van de Islamic Relief Nederland, dat 20 jaar lang bestuurd werd door haar vader - de oprichter van de moslimbroederschap in NL.

Nou, deze gemene hetze tegen de moslimbroederschap durven we wel even te claimen. Viraal internet-achtig artikel op GS dwingt onderzoek tegen dubieuze subsidiespons af. Islamic Relief Nederland zou samen met slechts vier andere clubs toegang krijgen tot 37,256,409.80 euro subsidie, ter bevordering van de "Vrijheid van Meningsuiting of Vrijheid van Religie en Levensovertuiging". Maar het lijkt erop dat die vier andere clubs straks een paar miljoen de neus extra te verdelen hebben. "De Nederlandse subsidieaanvraag van het omstreden Islamic Relief Worldwide staat op losse schroeven. Het ministerie van Buitenlandse Zaken laat onderzoek verrichten naar de organisatie, die banden zou onderhouden met de omstreden Moslimbroederschap."

Nou, laat dat onderzoek maar zitten. Want waar NPO & Overheid steeds spreken van 'mogelijke banden met de moslimbroederschap', betekent dit in werkelijkheid dat een organisatie gewoonweg door de moslimbroederschap zelf is opgericht en volgens de moslimbroederschap zelf nog steeds als centrale moslimbroerderschap-organisatie geldt. Dit is het geval voor FEMYSO. En dat is het geval voor Islamic Relief Nederland, waarvan oprichter van de Nederlandse moslimbroederschap - Kauthars vader Mostapha Bouchallikht - 3 jaar head of finance en 17 jaar lang directeur was. 

Maar we zien het onderzoek naar 'eventuele banden met' halsreikend tegemoet.

UPDATE: De #17 van GroenLinks helemaal blij met het onderzoek. Kandidaat #9 heeft nog niet gereageerd...

Social

Reaguursels

Inloggen

Mooi. Laat nu Jesse Klaver onderzoek doen naar Hezbollah en het feestje is compleet!

Alexander des Burgus | 18-12-20 | 07:20

Die meisje is echt GroenLink!

SaintNick | 18-12-20 | 00:37


Met zo'n inleg-velletje kom je dus bij GL op #9 terecht.

Ervaringsdeskundige | 17-12-20 | 23:57

Ik ben zo verschrikkelijk mordicus TEGEN ondersteuning....... slaap er niet van ......

Pieterman | 17-12-20 | 23:34

Gelukkig geven ze niks aan de zorginstellingen zodat de bejaarden urenlang in hun eigen uitwerpselen moeten liggen. Islam gaat tenslotte voor.

Ik neem aan dat dit gewoon in het algemene Weg Met Ons kader is.

Patatter | 17-12-20 | 22:10

37 miljoen voor een 'Creatief met Kurk' diploma ........................ en een paar bomgordeltjes

Ervaringsdeskundige | 17-12-20 | 21:53

Het lijkt mij, dat je zo'n onderzoek doet, vóórdat je 37 miljoen weggeeft. Nu moet madame qak wel wat roepen, in het kader van damage control.

vladimirows | 17-12-20 | 19:55 | 2

Ze kondigt dit onderzoek aan voordat iemand anders dat kan doen. Nu kan ze haar eigen sporen bedekken.

Dirk III | 17-12-20 | 20:02

@Dirk III | 17-12-20 | 20:02: Geen zorgen, we gaan hier met zijn allen alle hulp bieden in haar onderzoek. Er staat nog veel te komen.

SaintNick | 18-12-20 | 00:39

De wind uit de zeilen nemen van elke journalist die dit serieus wil gaan onderzoeken noemt men dit.

Tuurlijk wist Kaag precies naar wie ze 37 miljoen euro over boekte. Ik denk eerder dat ze er op stond dat het gebeurde dan andersom.

Dirk III | 17-12-20 | 19:37

Ik had laatst ook zoiets. Kocht ik online een doos nasischijven, maar mijn leesbril was een beetje vies. Bleek ik ineens 9,95 euro overgemaakt te hebben naar de Vereniging van Nazi Schrijvers!

Hoe geloofwaardig klinkt dat eigenlijk?
En hoe geloofwaardig klinkt het dat een ministerie dit "overkomt"?
En dat niet voor krap 10 euro, maar voor ongeveer 1/4 van 37 miljoen euro's?

Zijn er eigenlijk snacks die in de verte rijmen op "islamic relief"?
Een club die algemeen bekend staat als radicaal extremistisch?
En daarom in diverse landen, ook in de islamitische wereld, verboden is?

Wat moet hier eigenlijk onderzocht worden?
Dat doe je normaal gesproken *voor* je een euro uitgeeft. Of 37 miljoen.
Hier moet iedere verantwoordelijke direct voor ontslagen worden. Daar is geen duur wc-eend onderzoek voor nodig, iedereen met internet kon dit weten.
Dit geld is doelbewust overgemaakt naar extremisten. Dat blijkt bovendien een nogal veel voorkomend probleem in subsidieland.
Daarom.
Stop. Met. Alle. Subsidies. Op. Meningen.

Al die subsidies komen nooit bij het echte midden terecht; de werkende mensen. Gewone mensen wonen en werken met andere mensen, ongeacht huidskleur, religie of politieke gezindte. Dat maakt ze vanzelf toleranter.
Het zijn de op subsidie levende Mostapha's, Akwasi's, Appa's en Volkertjes die ongelimiteerd kunnen radicaliseren. Door in hun eigen NPO-bubbel te blijven hangen waar ze elkaars steeds radicalere ideeën alleen maar bevestigen.
Stop daarmee.

Normale werkende mensen krijgen ook geen subsidie om 's avonds ergens wat van te vinden. Waarom zouden allerlei extremisten dan wel op kosten van de belastingbetaler mogen radicaliseren?

Dandruff | 17-12-20 | 19:24 | 1

Nou, voordat die verantwoordelijken ontslagen worden mogen ze mij vertellen op basis van welke criteria en vervolgens op basis van welke feitelijkheden die toekenningen gedaan zijn.

Schoorsteenveger | 17-12-20 | 20:47

Geweldig. Eerst 37,5 miljoen belasting euri's weggeven en DAARNA pas onderzoeken of dat eigenlijk wel handig is. Kan alleen in Nederland. Waar 37,5 miljoen belasting euri's weggeven worden zonder vooraf te checken of dat wel handig is. Geweldig.

PikInLilly | 17-12-20 | 18:27

Spaar de moeite en stort die 37.3 miljoen maar direct in een corona fonds ter ondersteuning van het MKB.
Prioriteiten!

Datgingniegoed | 17-12-20 | 17:24

Foute figuren mee laten doen met een democratie blijft risicovol gokken. Als het te laat is, is er geen weg meer terug.

piet7003 | 17-12-20 | 17:04

Ik ben vooral benieuwd hoe lang Nevin Özütok nog op de kieslijst van Groenbruin Links blijft staan

radiatorknopje | 17-12-20 | 16:57 | 1

Ben ik ook benieuwd naar. Die is, om met meneer Hamburger te spreken, te "geworteld", te weinig slachtoffer, te weinig zielig, te weinig de figuur om de 'echte' vijand, de rechtse politiek, mee op stang te jagen. Die is gewoon een politica, van wie je je helemaal niet afvraagt of ze nou wel deugt of niet. En dat kan GroenLinks niet gebruiken, dat ze al te zeer contrasteert met die Doek op nummertje 9.

Schoorsteenveger | 17-12-20 | 18:47

Kaag en onderzoek. Dat word lache!

Omebert | 17-12-20 | 16:18 | 1

Ze zal er een draai aan moeten geven.

Schoorsteenveger | 17-12-20 | 16:23

Waarom nog meer subsidies eigenlijk? Als er standaard ergens rekening mee wordt gehouden zijn het wel deze religieuze types.

MorgenEenAnder | 17-12-20 | 16:15

Dat die andere vier organisaties kunnen worden beschouwd als "niet-Islamitisch", daar ben ik nog niet zo zeker van. Neem nou het "Faith to Action Network". Dat is, zo lees ik, opgericht door Prof Dr. Ahmed Ragab, die ook vice-voorzitter van die club is. Deze professor heeft het volgende te zeggen:
"Verschillende religies hebben veel overeenkomsten en weinig verschillen, ze bieden mensen de normatieve basis voor wat goed en fout is. Onze leer heeft veel gemeen met mensenrechten."
Nou, daar valt al heel wat op af te dingen, maar hij is nog niet klaar met zijn statement als vice-voorzitter.
"Maar al te vaak wordt ons geloof gebruikt om te verbannen, lastig te vallen en de waardigheid van anderen te schenden. De daders zijn geen echte gelovigen. Dit moet iedereen weten."
Over welk geloof heeft meneer de professor het, begin je dan al te denken, het klinkt namelijk als de apologie van de Religie van de Vrede die je steeds hoort als er ergens een terroristische actie plaatsvindt, een truuk om die religie elke keer opnieuw te vrijwaren van welke kritiek dan ook, en met een 'tone of voice' die we nog kennen van bruggenbouwer Tariq Ramadan.
"Binnen ons interreligieuze netwerk zullen we samenwerken met geloofsleiders uit verschillende religies: moslims, christenen, confucianisten, hindoes, bahai en boeddhisten om dergelijke schadelijke praktijken in onze gemeenschappen te identificeren en te corrigeren. Laten we onze verschillen terzijde schuiven en werken met onze overeenkomsten."
O, dus toch interreligieus? Of inderdaad een slimme manier om één geloof naar het centrum van de macht te leiden door het verder te immuniseren tegen aanvallen van buitenaf? Geen zelfkritiek, maar verdedegingsmechanismen?
"De daders zijn geen echte gelovigen", dat klinkt, althans in mijn oren, als een doortrapte strategie om een geloofssysteem volledig te immuniseren.
En ja hoor, dan blijkt vanuit welk perspectief Prof Dr. Ahmed Ragab spreekt. Hij is namelijk niet alleen oprichter van het Faith to Action Network, maar ook verbonden aan Al Azhar University, een zwaar door de VN gesubsidieerde 'universiteit', ook wel bekend als "International Islamic Institute".
alazhar-iicpsr.org
Je wordt niet veel wijzer van de website, maar op de Home-pagina wordt trots gemeld dat men zich bezighoudt met "providing reliable information to religious officials and leaders in Islamic countries". Strategieën dus, zo lijkt het, om de Islam als machtssysteem te bestendigen, niet om het individu te beschermen.
Wikipedia meldt dat Al Azhar University wemelt van de Moslimbroeders, en nogal wat onfrisse fatha's heeft doen uitgaan richting allerlei groeperingen, ook in Europa die in hun ogen te vooruitstrevend zijn
Past prachtig in het toekomstbeeld ook dat Kauthar Bouchallikht schildert in een portret dat haar als radicale Groene Moslim neer zou moeten zetten.
www.youtube.com/watch?v=VO_TOFUGSHU
(6:15) “Over tien jaar hoop ik dat wij als stichting een community hebben ontwikkeld waarin mensen elkaar steeds meer kunnen vinden om hun religieuze identiteit te versterken.”
Het gaat helemaal niet om vrijheden van individuën, het gaat om het vestigen en ingraven van religieuze systemen. Je moet echt multiculturele stront in je ogen hebben om het niet te zien. "Onze leer heeft veel gemeen met mensenrechten", dat is Taqiyya op z'n best, dat is hoe Kauthar Bouchallikht zich op plaats negen van de lijst van GroenLinks heeft genesteld. Alles wat GroenLinks voorstaat zou door De Profeet (de Duivel hale hem) reeds geopperd zijn.

Schoorsteenveger | 17-12-20 | 16:06 | 2

Hier hoort de overheid verre van te blijven. Per definitie is het geen taak van de overheid om hier belastinggeld in te steken. Als mensen dat belangrijk vinden kunnen ze er zelf geld in gooien.

Frau Merkel | 17-12-20 | 17:12

@Frau Merkel | 17-12-20 | 17:12: Precies. Ga maar lekker met de pet rond in de eigen "community" als het allemaal zo belangwekkend is. Een probleem met subsidie is, dat het vrijwel uitsluitend terecht bij degenen die gewoon de weg naar dat subsidiepotje het beste weten te vinden. Daarom is er in de"subsidieverstrekkerij" zo vaak sprake van vriendjespolitiek. Ten derde wordt subsidie altijd verstrekt op basis van bepaalde criteria waaraan moet worden voldaan. Daar worden dus afwegingen gemaakt. En dan zien we hoe de subsidieaanvragers zich precies, zo perfekt mogelijk aanpassen aan die criteria, om die subsidie maar binnen te kunnen hengelen. In dit geval clubs met doelstellingen als "Vrijheid van Meningsuiting of Vrijheid van Religie en Levensovertuiging", allemaal vrij vage, multi-interpreteerbare begrippen. Aangezien we deze vrijheden al hebben, en dus niet meer bevochten hoeven te worden het is mij een kompleet raadsel waarom daar zo nodig nog meer subsidie tegenaan gekwakt moet worden. Laat staan bedragen in de orde van tientallen miljoen.

Asteroid-B612 | 17-12-20 | 20:02

Gaat Kaag nou opstappen?

Stijlicoon | 17-12-20 | 15:23

Gaat regeren tegenwoordig zo?
Als niemand commentaar had gehad, was het gewoon doorgegaan. Is er geen eigen onderzoek voordat je subsidies weggeeft? Jawel, als je Leger des Heils heet, of Hillsong, of een christelijke studentenvereniging bent. Dan staan ze vooraf al op je stoep te dansen. Maar moslims kunnen werkelijk alles maken in dit land. Op kosten van de belastingbetaler. En als je denkt dat ze iets verkeerds willen, praten ze voortaan wel Arabisch.

Francieux | 17-12-20 | 15:13 | 2

Dan zorg je ervoor dat je Arabisch kan verstaan. Regel een fixer die betrouwbaar is. Maar nee, we accepteren onverstaanbare taal en denken dat ze ons prijzen. Dat doen ze ook, maar wel vanuit een andere agenda. Die agenda is volledig bekend bij overheden. Dat is een dingetje wat je niet moet vergeten in het hele verhaal.

Klappernoot | 17-12-20 | 15:28

Ga eens met een stofkam door het openbare subsidieregister van de gemeente Amsterdam. Tientallen, zo niet honderden projectjes met in de omschrijving termen als " inclusiviteit, integratie, bruggen slaan" waaraan tientallen miljoenen euro's van ONS belastinggeld wordt verbrand.

Toen wijlen mijn moeder was opgenomen in het verzorgingshuis, ging ik haar altijd opzoeken rond etenstijd. Dan kon ik haar (bedlegerig) zelf eten voeren omdat het personeel daar nauwelijks tijd voor had. Nederland nu ...

theo-is-dood | 17-12-20 | 17:04

En na het voorgelegd te hebben aan de adviseur van Yasser Arafat, komt ze tot de conclusie......

J.Thee.Cohen | 17-12-20 | 14:53

Kaag wordt de premier voor alle moslims....... haar motto :
"We will not change "!

J.Thee.Cohen | 17-12-20 | 14:50

Conclusie Kaag: er moet meer geld naar Islamic Relief

thanseeuwen | 17-12-20 | 14:16

Het is altijd leuk om te zien dat de Marokkaan bij de telefoon-reparatuer het een beetje gezellig wil maken door vrolijke kerstversiering aan te brengen op de collectebus voor Islamic Relief Nederland. Ook de Turkse winkelier doet het. Bij de kassa staat de collectebus naast de PIN-automaat.

Als er tijdens de kerst een belletje rinkelt dan krijgt een engeltje zijn nieuwe vleugels. En als er geld in de collectebus van Islamic Relief rinkelt dan krijgt ergens op de wereld een onwetend kind een nieuwe bomgordel of krijgt een terrorist een splinternieuw stuk C5 of een auto vol TNT.

Het is al jaren bekend dat Islamic Relief nederland geld gebruikt voor terreur. Het wordt tijd dat er iets aan gedaan wordt. Maar ja, Rutte lacht het weg.

vanhetgoor | 17-12-20 | 14:14 | 1

U slaat de ongelovige met een zwaard in z'n nek/mes door z'n keel (naar believen wegstrepen!) over......

J.Thee.Cohen | 17-12-20 | 14:51

Het 'onderzoek'. Slager keurt eigen vlees en concludeert na lang wikken en wegen dat het goed is.

inCol | 17-12-20 | 14:03

Wij van WC-Eend? Het zal toch weer niet waar wezen......

L.E. Raar | 17-12-20 | 13:57

Kijk, zie je wel dat ik niet gek ben, en dat GS het op dit soort gebieden vrijwel altijd bij het rechte eind hebben. Dit wordt volgende week de openingszin als ik Kerst ga vieren. Je schrikt wel van het enorme bedrag, want 37 miljoen is geen kattepis, maar de islam zijn en blijven matige toneelspelers. Ze volgen hun vertrouwde routine, en dat werkte altijd voldoende. Nu moeten de overheden nog wakker worden en als de wiedeweerga aan de bak, om dat invreten te stoppen. Gaat dat gebeuren? Nee, want wij denken dat we beschaafd moeten reageren op een invasie van de Duivel. We mogen het niet snappen.

Klappernoot | 17-12-20 | 13:51 | 3

37 miljoen subsidie is niet normaal meer. Hoeveel geld is dat wel niet?

Piet Karbiet | 17-12-20 | 14:29

@Piet Karbiet | 17-12-20 | 14:29: Ik kan er een heel priveleger van optuigen. En dan hoeft niemand pinda, pinda te roepen. Je kan ook een raket laten lanceren met een geheim ding erop. 37 miljoen mag je nooit zomaar weg laten vloeien in het niets, terwijl iedereen wel een idee heeft wat dat niets is. We hebben het hier niet over een woningcorporatie die in Las Vegas is gaan gokken en verloren heeft, waardoor we allemaal meer huur moeten betalen.

Klappernoot | 17-12-20 | 15:03

@Klappernoot | 17-12-20 | 15:03: Het was geen gokken, het waren renteswaps. Heel verstandig, maar de rente ging net wat anders doen dan uw woningcorporatie had bedacht.

theo-is-dood | 17-12-20 | 17:06

Subsidie voor je eigen ondergang. Hoe gek wil je het hebben. Het is als kalasnikovs leveren naar je vijand met vrachtwagens vol en daarna verbaasd zijn dat zijn kalasnikovs hebben terwijl jij pauw pauw roept.

Wees_welkom | 17-12-20 | 13:48 | 1

-/-It is like watching a nation busily engaged in heaping up its own funeral pyre-/-
Enoch Powell, Rivers of Blood Speech, 1968

theo-is-dood | 17-12-20 | 17:08

D666

Naall | 17-12-20 | 13:43

Parbleu,
Kaag (b)lijkt wat stuurbaar op voor haar politiek onwelgevallige misstanden.
Ik ben zeer benieuwd hoe dit verder gaat.
Wel done GS, zover.

hotmint | 17-12-20 | 13:43 | 1

Hier gaat de vlag pas uit als ze wegstuurbaar en uitzetbaar blijkt te zijn. Kan er met de kop niet bij dat die nog steeds een inreisvisum voor de VS krijgt, als terroristensponsor.

Graaisnaaiert | 17-12-20 | 14:13

Nu gaat het echt tricky worden:
een Kaag(!) die gaat onderzoeken of aan islamo-fascsistische organisaties verstrekte subsidies, wel juist besteed zijn....

We hebben in ieder geval een monstyerverbond van GroenLInks met een bundel (extreem) linkse + fascistische organisaties, die van mening zijn dat die subsidies perfect besteed zijn.

Om er een paar te noemen.: BIJ1, Black Pride NL, Blauwe moskee, Collectief tegen Islamofobie, DENK Amsterdam, Diversity Media, Dwars, GroenLinkse jongeren, Extinction Rebellion Nederland, Internationale Socialisten, KOZP,
Islam-wise.nl, Krapuul, NiDA, NieuwWij, RADICAAL, Stichting Meld Islamofobie, Wij Blijven Hier!, Anja Meulenbelt, Nadia Zerouali, René Danen, Theo Brand...

Kortom, heel wat (bruin/groen-hemdige) extremisten en subsisdieslurpers, die zelf kilo's boter op hun hoofd hebben....

michelpen | 17-12-20 | 13:38 | 3

Het gaat veel verder. Ook gemeentelijke iniatieven zijn vergiftigd. Dat buurthuis even wat verderop, dat cultureel centrum heet en eigenlijk een verkapt koffiehuis is met dubieuze banden, krijgt gewoon een flinke zak subsidie. Zelfs als er regelmatig wordt gewezen op de foute lijntjes. Het blijft wegkijken en oostindisch doof spelen van/door de overheden.

Klappernoot | 17-12-20 | 14:00

@Klappernoot | 17-12-20 | 14:00:
U weet wat er allemaal in het lokale bestuur rondloopt? Het gaat veel verder dan een paar bedelende haatbaarden bij linksfeministische troela's met rammelende eierstokken en een uitgedoofde relatie. Het is structureel.

Graaisnaaiert | 17-12-20 | 14:14

@Graaisnaaiert | 17-12-20 | 14:14: Het zijn geen bedelende haatbaarden. Ze zijn volwaardig opgetuigd. Het zijn absoluut geen padvinders. Ook bij de gemeente, politie, etc, weten ze dit. Waarom dat dus ergens iedere keer onder het tapijt wordt geveegd, weet niemand meer. De oude garde is vakkundig buitenspel gezet, want vernieuwing. Dat was het moment, dat onze vredesduiven een stap voorwaarts maakten. En waarom die vernieuwingsdrang echt nodig was/is? We zijn ziende blind. Meer is het niet in dit geval.

Klappernoot | 17-12-20 | 15:15

37,3 miljoen euro: als ik dat bedrag met een paar obscure clubjes zou mogen verdelen, sta ik ook met een big smile op de foto!

pollo4 | 17-12-20 | 13:30

Is dit een man of een vrouw?

te@oud | 17-12-20 | 13:30 | 1

Een haas....... een mega faalhaas.

Koning BongoBongo | 17-12-20 | 14:03

Een onderzoek naar een eigen faal maakt het een dubbele faal. Wat denkt de burger hier van ? F.. ck de burger......

Koning BongoBongo | 17-12-20 | 13:29

Dat Kaag deze taak op zich neemt geeft alle schijn van een poging tot damage control. Eigenlijk kan je er al uit opmaken dat ze prima weten dat het niet in de haak is.

nsfl | 17-12-20 | 13:21 | 2

Waarschijnlijk mag de echtgenoot van minister Kaag, via een omweg, mee profiteren van deze 37,3 miljoen euro.

pollo4 | 17-12-20 | 13:32

@pollo4 | 17-12-20 | 13:32: Nee hoor, Kaag doneerde direct 30 miljoen aan de PLO, in haar 1e week als minister. Ongehoord.

Piet Karbiet | 17-12-20 | 14:31

"Vrijheid van Meningsuiting of Vrijheid van Religie en Levensovertuiging".
Als je dat als criterium neemt voor het verstrekken van emmers vol subsidie, dan snap je het echt niet of wíl je het niet snappen. In de praktijk sluit het één namelijk het ander maar al te vaak uit. Vrijheid van religie mondt in veel gevallen rechtstreeks uit in het vestigen en bestendigen van één geloof en het onderdrukken van andere. En waarom? Omdat bij het verstrekken van subsidie de fout wordt gemaakt geen hard onderscheid te maken tussen de vrijheid van het individu en de vrijheid van de groep, terwijl in concrete situaties de vrijheid die je aan religieuze groepen geeft maar al te vaak direct aangewend wordt om de vrijheid van het individu binnen de groep aan banden te leggen.
"Vrijheid van Meningsuiting of Vrijheid van Religie en Levensovertuiging".
Het lijkt alsof we het zo'n beetje over hetzelfde hebben, maar dat is niet zo. Het suggereert bijvoorbeeld dat die subsidie terechtkomt bij organisaties die opkomen voor het basisrecht van het individu om zelf zijn of haar religie te kiezen en zo'n individu bij of na het maken van zo'n keuze maximaal bescherming bieden. Maar je hoeft alleen maar te kijken naar waar het geld naartoe gaat om te beseffen dat die organisaties andere doelen dienen, namelijk het verspreiden en bestendigen van de positie van die religies als systeem, als moreel kader, als fundament van groepsgedrag. Dus precies het tegenovergestelde.
Dat is ook exact de wijze waarop Kauthar Bouchallikht denkt en handelt. Het gaat haar om het versterken van de religieuze groep, in haar geval de Islam, en dan ook nog een specifieke interpretatie van die Islam, het gaat haar om het naar voren schuiven van het systeem Islam. Stichting Groene Moslims is helemaal geen groep die zich vanuitIslamitische traditie aansluit bij een linkse beweging, nee, het is een groepering die Islamitisch gedachtengoed onveranderd binnen die beweging binnenloodst en, om met Hamburger te spreken, die als afgeronde ideologie probeert te laten wortelen. Dat is het essentiële verschil tussen haar en nummer 17, Nevin Özütok.
De hele kwestie kun je zien als een strijd tussen de vrijheid van het individu versus de vrijheid van de groep. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten, maar vaak pakt het wel zo uit. Subsidie die aan een groep wordt gegeven om de positie van het individu te versterken wordt maar al te graag gebruikt om dat individu te knechten en te kooien.

Schoorsteenveger | 17-12-20 | 13:20 | 1

Prachtig gesproken. U legt exact uit, waarom de islam zo'n enorm gevaar is, en dat je die liever niet in je land moet hebben, want ondergang. Echt prima verwoord. hoor. Nu praat ik niet echt in GS taal, maar probeer het toch. U mag nu een plaatje uitzoeken. Een mooie cartoon van allah met bom lijkt me wel wat, maarja, u mag het plaatje kiezen.

Klappernoot | 17-12-20 | 14:22

Hoeveel Toyota's, niet uitgevoerde diensten maar wel betaalde facturen, haatimams uit het buitenland inhuren, tienerhersenspoelmadrassa's in het weekend zonder overheidstoezicht, dikke bee emwees en mercs betalen van 37 miljoen kech belastinggeld. heelveel mensen en brave nukubu belastingbetaler

HetOorAakel | 17-12-20 | 13:10

Bij onze oosterburen zijn zelfs die Grünen ervan overtuigd dat het over en uit moet zijn met islamic Relief. In Frankrijk zijn ze er van overtuigd dat het over en uit moet zijn met islamic Relief. Bij de VN zijn ze er van overtuigd dat het over en uit moet zijn met islamic Relief. In de Verenigde Arabische Emiraten zijn ze er van overtuigd dat het over en uit moet zijn met islamic Relief. Zelfs in het ultra-orthodoxe Bangladesh mag islamic Relief geen hulp bieden aan de ultra-orthodoxe Rohingya-vluchtelingen, omdat ze .... te radicaal(!) zijn. De baas van islamic Relief moest vorig jaar opstappen, omdat hij zelfs in de ogen van een paar behoorlijk orthodoxe donorlanden té antisemitische (en: té anti-Sisi) opmerkingen had gemaakt.
-
Waarom, oh waarom, oh waarom moeten onze overheden toch telkens opnieuw het wiel uitvinden?
-
En arrogander Kaag heeft niet alleen geen idéé, van wat zich in de Nederlandse samenleving afspeelt, ze blijkt ook behoorlijk slecht op de hoogte van de ontwikkelingen in het Midden-Oosten. Misschien is ze niet alleen ongeschikt voor Nederland en haar ambt, misschien is ze gewoon -zelfs in Arabische termen- als persoon en in haar geheel: ongeschikt?

bisbisbis | 17-12-20 | 13:06 | 2

Dat weet ze donders goed maar ze heeft een agenda.

Graaisnaaiert | 17-12-20 | 13:12

Subsigrid Kaag is als geen ander op de hoogte van wat er in het MO aan de hand is. Ze is al sinds haar studententijd geobsedeerd door de Arabische wereld. Haar man weet er uiteraard als Palestijn ook wel het een en ander van.
Het uitstrooien van geld aan dubieuze organisaties in die wereld doet ze dus willens en wetens.

Kicksalot | 17-12-20 | 17:10

Subsidies voor clubjes op basis van geloof niet meer subsidiëren. Due kunnen al gebruik maken van "algemeen belang" regelingen.
Geloof moeten we niet stimuleren vanuit algemene middelen, dat is een persoonlijke keuze.

boerk | 17-12-20 | 13:03

Kijk, we maken toch vorderingen nu. De ogen zijn gericht op hoe GroenLinks vaart, en we gaan collectief, als het een beetje meezit, onze blik wat meer gefocust richten op de uitingen van nummertje 9 en op nummertje 17, zeker als het om dit soort kwesties gaat, en we gaan ons dan samen met meneer Hamburger en de zijnen hardop afvragen wat nou eigenlijk geworteldheid betekent bínnen de partij die GroenLinks heet, hoe geworteld je daar moet zijn als het om de linkse idealen gaat om hoger op de lijst te komen. Ook gaan we ons dan meer en meer afvragen waarom onze veronderstelde Islamofobie, onze Moslimhaat, onze racistische trekjes en onze fascistische tendensen zich in het geheel niet lijken te hebben gemanifesteerd, zich niet manifesteren en zich ook niet zullen manifesteren richting nummertje 17, en wij dus héél wat meer nuance in ons denken tentoon spreiden dan de lieden ter linkerzijde ons, rechts tuig, steeds maar weer aan menen te moeten wrijven.
Nee, dit gaat leuk worden, die bitch fight. Tenminste, als de apparatsjiks niet meedogenloos in gaan grijpen en nummertje 17 het zwijgen opleggen of zelfs geruisloos laten verdwijnen.

Schoorsteenveger | 17-12-20 | 12:58

Waarom overhandigt dat mens niet gewoon direkt de resultaten van het onderzoek dat voor het toekennen van de subsidie-aanvraag uitgevoerd is? En als dat er niet is, waarom zijn degenen die de subsidie toegekend hebben nog niet gearresteerd?

obominotie | 17-12-20 | 12:50 | 1

Stuur de afdeling toeslagen er maar op af.

boerk | 17-12-20 | 12:59

Premier Sigrid Kaag- al Quaq gaat onderzoeken hoe het toch kan dat deze informatie is uitgelekt.

Emanuel | 17-12-20 | 12:46 | 1

Dit dus. Als ze al maatregelen gaat nemen zal het dat zijn, de klokkenluiders het leven moeilijk maken. Serieus, wie straks nog een moslim op de kieslijhst heeft staan of stemt op een partij links van het CDA is deel en dus mede-eigenaar van het probleem, niet van de oplossing.

Graaisnaaiert | 17-12-20 | 13:14

Typisch overheid. Een feit onderzoeken... zal mij niets verbazen dat er uitkomt dat er geen banden zijn. De belangen van het kartel zijn namelijk groot.

BozePaarseMan | 17-12-20 | 12:43

Misschien wel een heel raar idee, maar waarom gooien we Nederlandse miljoenen over de balk aan allerlei subsidieclubjes zonder voor het verstrekken van de subsidie eens grondig onderzoek te doen naar dergelijke clubjes ? Controle naar de besteding van al die miljoenen vind zelden plaats en men gaat pas tot een (halfslachtig) onderzoek over zodra in de openbaarheid wordt gebracht in welk faalproject er nu weer geld is gestort. Volgens mij ligt het probleem voornamelijk bij ambtenaren die het geen bal interesseert aan welk dubieus (religieus) clubje er nu weer miljoenen worden gedoneerd. Hoewel die religieuze clubjes het mooi weten te verpakken in volzinnen als "Vrijheid van Meningsuiting of Vrijheid van Religie en Levensovertuiging" is het mij volkomen onduidelijk waarom een overheid geld zou moeten storten in op religie gestoelde subsidiesponzen.

Ruikbaard | 17-12-20 | 12:42 | 2

Omdat ons overheidsapparaat vastgelopen is, verzand in bureaucratie en belangenverstrengeling. Een onderzoek vooraf is domweg te ingewikkeld maar kan ook vooral belangen schaden.

BozePaarseMan | 17-12-20 | 12:46

@BozePaarseMan | 17-12-20 | 12:46: Nee. Het is niet het verzanden van de overheid. De overheid is vakkundig overgenomen door... Heel subtiel zijn kwaadaardigen op sleutelposities terechtgekomen. Vaak niet doordat ze een hoger plan hadden, maar wel onderdeel zijn van een griezelige ideologie. En zitten ze daar, want hard geleerd en mooie stap voorwaarts in het bestaan, dan staat de clan aan de deur te bonken. Groepsdruk duikt dan ineens op. Onze overheid bestaat domweg uit wegkijkvolk, dat niet ziet, wilt zien of mag zien, dat het land vakkundig wordt overgenomen door griezels. Dat is een andere insteek, dan islamofoob zijn, want je denkt anders. Links is gekaapt door gekken en dwazen, dus die zijn handig om al kanonnenvoer in te zetten door het onwetend gehouden volk. Ondertussen tikt de klok in het voordeel van de islam en in het nadeel van de normale burger. Ik gooi niet alle moslims voor de trein, maar de Mens is geen vreedzaam wezen. Ik ga dus niet uit van vredelievendheid. De hippietijd is al jaren voorbij.

Klappernoot | 17-12-20 | 14:50

Geachte Secreet Kaag,
37,3 miljoen linea recta in een fonds voor het nood leidende MKB storten, Laten we even de prioriteiten op een rijtje zetten.

Het moet na deze plandemie natuurlijk niet zo zijn dat we straks een moskee hebben staan wat vroeger een kroeg of restaurant was geweest.

Ik ben er trouwens helemaal op tegen om dit soort clubjes te subsidiëren wat alleen maar resulteert in het samenheulen van de "gelijk gestemden" die daar weer hun moerstaal gaan spreken en hun denkbeelden uitwisselen die haaks op de normen en waarden van de westerse samenleving staan. Een totaal verkeerde aanpak van integratie.

37,3 miljoen euro, weet u wel hoeveel halve litertjes melk of een half gesneden bruin brood dat zijn?

Datgingniegoed | 17-12-20 | 12:42

Alle subsidies voor clubjes afschaffen. Als mensen willen dat een gesubsidieerd clubje blijft bestaan, dan geven ze zelf maar geld.

Gandalph | 17-12-20 | 12:40

Gelukkig maar dat het weer de schuld is van Geenstijl.

HoniSoit | 17-12-20 | 12:40

Las eerst kaag zoekt geld voor... Blijkt onderzoekt.
Lekker blijven wroeten in de islamitische mestvaalt, GS!
De soepsidie van al die clubjes moet gewoon ophouden.
Als ze hun eigen boerka niet kunnen ophouden, dan is er geen recht van bestaan.
(Waar ik uberhaupt aan twijfel)

bqbq | 17-12-20 | 12:39

Een islamitische club miljoenen subsidie geven om de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. Dat is als een alcoholist miljoenen subsidie geven voor het bevorderen van een drooglegging.

Selassie | 17-12-20 | 12:37 | 1

Als een alcoholist een destilleerderij laten besturen

Henkie | 17-12-20 | 12:46

Waarom dit onderzoek als je toch al weet wat eruit ga.... Ah fckit laat ook maar.

Cepalislam500mg | 17-12-20 | 12:36

ja maar, groenlinks wil heel veel moslimstemmpjes.

newray | 17-12-20 | 12:35

Kaag?
Dan verwacht ik dezelfde vooringenomenheid als Jacobien Vreekamp tijdens de zaak van Aquarium. Niet goed dus.

Veepert | 17-12-20 | 12:32

Maar eh, los van dit alles, wat brengt deze subsidie op voor Nederland? M.a.w. wat brengt het mij voor essentieels?

Mark van Leeuwen | 17-12-20 | 12:31 | 2

Doe uw ogen dicht en wat ziet u nu? Niets en dat is wat Nederland ervoor terug krijgt

Eddy67 | 17-12-20 | 12:37

Haatgewaden, dat is de netto-oogst. De Arabisering van dit land.

Graaisnaaiert | 17-12-20 | 12:41

Caught red-handed in the cookie jar. Kaag baalt als een stier dat ze nu wel moet kijken maar elke idioot weet wat je met de moslim broederschap in huis haalt. Ach, kan ze het geld gewoon rechtstreeks overhevelen naar Hamas, het intifadahbruidje is nou eenmaal verslaafd aan gewelddadige arabieren.

Graaisnaaiert | 17-12-20 | 12:31

Kaag haar man zn matties..

Zoltan | 17-12-20 | 12:28

Raar dat Kaag dat nog moet onderzoeken. Gezien de geweldige reputatie (volgens de msm) die ze heeft over haar kennis, die ze opgedaan heeft in islamitische wereld zou ze dit toch moeten weten. Overigens benieuwd wanneer er een link opduikt tussen Kaag en Kauthar.

watazooi | 17-12-20 | 12:25 | 1

*Deze terreuraanslag wordt u aangeboden door Sigrid Kaag en de Staat der Nederlanden*

Graaisnaaiert | 17-12-20 | 12:34

Als ze toch aan het onderzoeken is, dan graag ook even aan manlief vragen of het waar is dat steun niet altijd voor vredelievende doeleinden gebruikt wordt....

viejohuevon | 17-12-20 | 12:23

Politiek opportunisme van Kaag. D66 wil nu stemmen bij GL weghalen. Zonder die link naar GL had ze niks gedaan.

Sunir | 17-12-20 | 12:20

Wij van WC eend...

Zoemert | 17-12-20 | 12:20

Waarom moet zoiets "aan de voorkant" helemaal fout gaan om dan later voor de Bühne te worden "onderzocht"? Wie maakt die gelden over, welke mensen zitten aan de bevestig-knop van de overboeking?

van Oeffelen | 17-12-20 | 12:05 | 2

Zoek even op bankrekeningen en ge zult vinden.

viejohuevon | 17-12-20 | 12:24

Kleine correctie. Het is niet fout gegaan, ze zijn betrapt. Dat is wat anders. Het is staand beleid dat Kaag vooral in de arabische- en moslimwereld "investeert". Je ziet haar nooit in de hooglanden van Bolivia of op het platteland van Laos, Viet Nam of Papoea Nieuw-Guinea. Het zijn altijd Afrikaanse moslims of Arabiertjes die ze sponsort. Mens is zo fout als het maar zijn kan.

Graaisnaaiert | 17-12-20 | 12:40

En die 500.000.000 die mevrouw voor uit heeft gehaald uit de begroting 2021 omdat de centen op waren, daar hoor je dan weer niks over.

Uw Verzekeringsadvis | 17-12-20 | 12:05 | 1

Ja hoor es ff tis wel een vrouw he.

Gokmaar | 17-12-20 | 12:52

In de binnenlanden van Turkije lopen het aantal verkrachtingen / moorden van jonge vrouwen de spuigaten uit. De mannen daar zijn niet gewend, dat een vrouw bij een eerste kennismaking "Nee" zegt en niet een huwelijk aan wil gaan met iemand die een 'creep' is. Vervolgens gaat zo'n Turkse binnenlander deze afwijzing met geweld om-buigen (buigen = islam) naar een instemming van de zijde van de vrouw. Anders.... In de Turkse grote steden als Izmir, Istanboel gaan vrouwen hoofddoekloos door het leven en respecteren de mannen vrouwenrechten. Dankzij het internet krijgt de vrouwelijke "Nee!" stem meer gezag. Het is de wet van de communicerende vaten: Des te meer vrouwen vrij zijn om "Nee" te zeggen tegen een huwelijkskandidaat, des te minder hoofddoekjes en achterlijk-binnenlandse islam-gebruiken. Kauthar kent dat van binnenuit en kiest voor onderdrukking van vrouwenrechten.

Eeuwig..Op..Vakantie | 17-12-20 | 12:02 | 3

Ik was in 1980 in Istanboel, en heb niet één hoofddoek toen gezien.
Kan iemand mij uitleggen waarom academisch geschoolde jonge vrouwen met een Arabische of Anatolische achtergrond er voor kiezen om een hoofddoek te dragen ?

theo-is-dood | 17-12-20 | 12:40

@theo-is-dood | 17-12-20 | 12:40: dat doen hoog opgeleide vrouwen in istanboel niet alleen van het turkse platteland, zelfs de rokjes zijn korter dan hier, heb ik van insider

Ronn | 17-12-20 | 13:20

Dat is geen subsidie maar Djizja.

getzappad | 17-12-20 | 12:01

Misschien met het onderzoek beter direct beginnen bij Kaag zelf?

Scepticus | 17-12-20 | 11:51

Wat het onderzoek ook moge opleveren: goed gedaan, GeenStijl! Alleen al het feit dat dit onderzoek plaatsvindt, is al winst. Ja, zover zijn we reeds gekomen dat ik dit al benoem als winst.

Amsterdamsko | 17-12-20 | 11:50 | 3

Juistem !

Uw Verzekeringsadvis | 17-12-20 | 12:06

Inderdaad, hulde! Maar tegelijk: wat een falen van de "serieuze" media dat zij dit soort zaken al zo lang hebben laten liggen. En dan heb ik het verder nog niet eens over Kaag zelf, die al decennia vrijwel kritiekloos bergen belastinggeld uitstrooit over de meest dubieuze buitenlandse bestemmingen.

Kicksalot | 17-12-20 | 12:13

@Kicksalot | 17-12-20 | 12:13:
De "serieuze" media doen precies wat hen opgedragen wordt. Dat is dus geen falen.

viejohuevon | 17-12-20 | 12:25

Onderzoek zou onnodig zijn als dit soort belastinggeld terecht zou komen waar het hoort. Verbetering cq onderhoud van ons land.

FrankPappa | 17-12-20 | 11:43

Wel naïef als je nog een onderzoek moet instellen om achter je eigen naïviteit te komen.

haddem | 17-12-20 | 11:40
-weggejorist-
Watjijwat | 17-12-20 | 11:39 | 1

Makkelijkste oplossing voor nu is gewoon subsidie stopzetten en een nieuwe stichting er tussen of verdelen via een bestaande andere stichting. Geld kan dan gewoon heen waar het nu ook uiteindelijk heen gaat. Over jaar of 5 blijkt dan misschien of het dan wel goed gaat; dat is dus het huidige systeem lijkt. Dus ik denk dus dat er echt een structureel fundamenteel andere aanpak van verdeling subisidie gelden nodig is.

Henk1357 | 17-12-20 | 11:33 | 1

Je zou het ook gewoon hier in de zorg kunnen pompen en die moslims hun eigen broek op laten houden.

ariedeknaller | 17-12-20 | 12:19

Kaag gaat onderzoeken hoe het beter kan, zodat journalisten er niet achter komen?

HvJ heeft uitspraak gedaan in zaak mbt onverdoofd slachten, Belgie wil(de) dit verbieden. Dat mag en kan dus juridisch. Top.

Bataafje | 17-12-20 | 11:30

Moslims roven dit land letterlijk en figuurlijk leeg. Denk maar aan alle uitkeringen, omdat ze niet willen werken. Alle projecten die worden opgezet, omdat ze zich niet kunnen gedragen. Alle zorgkosten, omdat ze fysiek en mentaal niet in orde zijn.

En hun grootste legale bron van inkomsten zijn wel alle subsidiepotjes waartoe ze toegang hebben. Denk aan buurthuizen of projecten voor kansenparels en gehoofddoekte vrouwen die anders 24/7 thuiszitten.

Maar waarom Islamitische stichtingen subsidie krijgen blijft mij echt een raadsel. Ik weet 100% zeker dat die echt helemaal niks nuttigs doen. Dat geld verdwijnt in hun eigen zakken.

Greetjee | 17-12-20 | 11:22 | 4

Overdrijf toch niet zo. Dat is een beetje gênant.

Red shirt | 17-12-20 | 11:43

SDG SDG SDG . Alles is daar naartoe te herleiden. Het verklaart stemgedrag in de kamer tegen het eigen partijprogramma in. het hernieuwde kapitalisme draait op subsidie net zoals windmolens op subsidie draaien. Ook SDG.

Zoltan | 17-12-20 | 12:02

Waarom? Omdat 80% van de bevolking dat wil, en dat afdwingt door te stemmen op partijen die dat voor ze gaan regelen, zoals vvd, cda, pvda en d66.

obominotie | 17-12-20 | 12:55
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon helemaal kappen met subsidie verstrekken aan religieuze, idealistische, en enge organisatie.

zoalsikhetzeg | 17-12-20 | 11:22 | 1

Inderdaad. Zo simpel kan het zijn. Zo simpel hóórt het te zijn.

Timide_Aso | 17-12-20 | 11:57

37,256,409.80 euro kopvodsubsidie, Weg met ons!

Longhorn | 17-12-20 | 11:19

We worden geregeerd door Rapalje en de paar die dat niet zijn, ontstijgen niet de norm van De Overheid in de breedste zin van het woord: ‘Middelmaat’!

Felipe | 17-12-20 | 11:18

Mag aan dat onderzoek ook een onafhankelijke partij deelnemen? Of gaat de slager weer z'n eigen halal-vlees keuren?

bisbisbis | 17-12-20 | 11:12

“Kaag” heeft zo’n zelfde soort uitspraak als “cunt”....

TonyMontana010 | 17-12-20 | 11:12

Dit is wat er gaat gebeuren waarde medereaguurders:
GL's moslimzuster stapt zélf op, dan kan ze in haar kringen én in Blind Linkse altijd de slachtofferkaart blijven trekken. Dat ze door een extreem-rechtse islamofobe hetze is wegge'rasies' "moslims worden nog altijd allemaal als terroristen gezien, er is nog veel werk in Nederland".
NIDA neemt haar uiteraard in, staat nog in maart voor die partij op de kieslijst en in haar kielzog snoept ze een zetel van GL mee, waardoor NIDA de 2e islampartij in de Nederlandse Tweede Kamer wordt.

De Bredaonaar | 17-12-20 | 11:11 | 1

De ene dankzij de progressieve kruiwagen PVDA en de andere dankzij de progressieve kruiwagen GL. Dan hebben ze beiden extreemrechtse, vrouwonvriendelijke, antisemitische en homofobe partijen ons bestel in geloodst. Wat er met Nederlanders moet gebeuren die deze politiek ondersteunen (en dat zijn er gezien de peilingen nog altijd miljoenen) kan ik beter voor me houden.

De Bredaonaar | 17-12-20 | 11:16

Het beleid in NL volgt een vast patroon:
1. geknoei, geblunder en weggeggooid geld
2. onderzoek conform WC-eend protocol
3. afzwakken van de conclusies, standaardexcuses, aankondigen van verbeteracties
4. terug naar 1

Schmalz | 17-12-20 | 11:09 | 1

Ontbreekt nog:
2A. Verontwaardiging in de Kamer
2B. Kamervragen schriftelijk en plenair
2C. Motie van wantrouwen die het niet haalt
2D. het instellen van een werkgroep

Ruikbaard | 17-12-20 | 13:08

Tussen het wippen en het tanden poetsen.
Vraag ‘t aan manlief.

Ruimedenker | 17-12-20 | 11:09

Bonnetje zal straks ook wel weer weg zijn....

Lorejas | 17-12-20 | 11:08

Even een gek idee: Zo'n onderzoek kun je ook vooraf doen, zo'n onderzoek, voor je ergens miljoenen heen gaat sturen.

Hommel | 17-12-20 | 11:06 | 3

Dat kan bij deze regering blijkbaar niet, zie de toeslagenaffaire

Jan70 | 17-12-20 | 11:10

Het verspillen van belastinggeld heeft de hoogste prioriteit. Dat mag geen vertraging oplopen door onderzoek vooraf.

Schmalz | 17-12-20 | 11:13

@Schmalz | 17-12-20 | 11:13: Dat snap ik nu. Dat geld moet weg en liever niet richting zaken die van enig praktisch nut zijn voor de samenleving en al helemaal niet naar het deel van de bevolking dat dat geld ophoest. Het was ook een stom idee.

Hommel | 17-12-20 | 11:29

Vrijheid van religie betekent zeker niet dat je als moslim kunt kiezen om geen moslim meer te zijn , want dat is geen vrijheid maar islamofobie. Net als vrijheid van meningsuiting niet betekent dat je een ander mag kwetsen........

bijna_raak | 17-12-20 | 11:02 | 2

Goed punt. Zelfde geldt voor hoofddoekjes. Er zijn uiteraard heel wat vrouwen en meiden die ze vrijwillig dragen omdat ze hun identiteit willen uitdragen. Dit zijn ook de types die je altijd op talkshows ziet. Er is daarnaast ook nog een grote groep vrouwen en meiden die ze (ook in Nld) verplicht moet dragen, want anders...

ultraman | 17-12-20 | 11:11

@ultraman | 17-12-20 | 11:11: Niemand draagt die dingen vrijwillig.
100% Van de tijd dragen is flauwekul: Identiteit uitdragen is ook afzetten tegen. Dus een keertje af.

Is dit nog nieuws? | 17-12-20 | 11:22

Dus Kaag die een eenarmige bommenmaker en fondsenwerver van Hamas een rondleiding door de Tweede Kamer (en maakte vlak daarna miljoenen over naar de terreurbeweging) die gaat bij de Kamer van Koophandel de gegevens opvragen om zeker te zijn dat de miljoenen aan subsidie niet bij de Moslimbroederschap terecht komt.

Osdorpertje | 17-12-20 | 10:58 | 2

Ja, die, dan komt het goed! proest!

Atheist-Priest | 17-12-20 | 11:12

Die Kaag ja. Maar eerlijk is eerlijk, ze liet die arme gehandicapte alleen maar zien waar zij strijdt voor de overname van dit land door de Islam.
Denk aan Jan Latten gisteren, denk aan de demografische ontwikkeling van dit land. Een stem op Kaag is een stem voor het doodvonnis van je kleinkinderen.

Graaisnaaiert | 17-12-20 | 13:18

GL wordt als sub-clubje van de moslims toch ook wel onderzocht?

Eddy67 | 17-12-20 | 10:57

"Islamic Relief Worldwide wordt door het ministerie getypeerd als ’internationale hulporganisatie’ en maakt onderdeel uit van een ’interreligieuze alliantie’ die de ’Vrijheid van Meningsuiting of Vrijheid van Religie en Levensovertuiging’ in de wereld moet bevorderen."

MOET bevorderen? Het lijkt erop dat dat een eis is van de subsidieverstrekker. En wat moet Islamic Relief bevorderen? De VvMU OF de vrijheid van religie en levensovertuiging. Er staat dus OF, en niet EN. Aan de ene kant ook wel logisch, want de VvMU gaat slecht samen met de vrijheid van religie, dat hebben onlangs nog 100.000+ moslims in Nederland bewezen die eisten dat belediging van de profeet strafbaar wordt gesteld.

En Islamic Relief redeneert waarschijnlijk: o, nou, als wij moeten kiezen tussen het bevorderen van de VvMU of de vrijheid van godsdienst, dan kiezen wij gewoon voor dat laatste, en fuck de VvMU.

Alle subsidies aan al dit soort dubieuze islamitische clubjes moet je eindelijk eens schrappen. Laten we een voorbeeld nemen aan Frankrijk, waar ze nu echt hun buik vol hebben van al dat moslimterrorisme en Macron voor de harde aanpak kiest. Dat zou EU-breed beleid moeten worden.

Dr_Johnson | 17-12-20 | 10:57 | 2

Zou u een bron kunnen vermelden waar het ministerie dit inderdaad zo typeert? Ik heb zelf net even gegoogled, maar alleen een ander medium gevonden waarop hetzelfde wordt beweerd als wat u zegt (een artikel van de Telegraaf), maar nergens de directe bron, waaruit blijkt dat dit het officiële standpunt van de overheid is.

JackStick | 17-12-20 | 11:19

@JackStick | 17-12-20 | 11:19:

Ja, daar heb ik het ook vandaan. Ik heb slechts de link aangeklikt in het artikel, en dan krijg je een Telegraaf artikel. Dus je zou je vraag feitelijk aan de Telegraaf moeten stellen.

Dr_Johnson | 17-12-20 | 12:13

Hugo&dat Kaagmensch moeten gewoon Opzouten..............

grapjasz | 17-12-20 | 10:55

Toch zag ik dit niet aankomen, deze aktie van Kaag.

Omnisofos | 17-12-20 | 10:54 | 1

Nee en u ziet ook niet aankomen dat uit het onderzoek zal komen dat er niets aan de hand is en de mensen vooral moeten doorlopen en iets anders is islamofobie.

bijna_raak | 17-12-20 | 11:04

Ik weet zeker (kan het niet bewijzen) .. dus laat ik het zo zeggen; ik heb het sterke vermoeden dat als je al die linkse islamitische subsidiepotten open trekt je een beerput hebt van hier tot aan Akwasi land.

ruudvangeelen | 17-12-20 | 10:53 | 2

en die beerput loopt ook nog lekker over...!

grapjasz | 17-12-20 | 10:56

Lees Wynia's week eens kan je de hele diaree aan Kaag subsidies aan alle weldenkende, non binaire, islamofiele clubjes zien.

bijna_raak | 17-12-20 | 11:06

Ik hou mijn schulden in euro en mijn vermogen in bitcoin. Fuck het financiele systeem

Voorbeeldige burger | 12-07-20 | 12:54 | 2

Heb ik al zo vaak gehoord joh, allemaal van die stoere prietpraat van voorbeeldige burgers die pas komen kijken.

@Ikreaguuralzesjaar | 09-08-20 | 20:04

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA

Voorbeeldige burger | 17-12-20 | 10:52 | 1

Koop een kroontje dan rijke patser?

Lorejas | 17-12-20 | 10:59

Dat kutgeloof zou ook gewoon compleet geridiculiseerd moeten kunnen worden.

Net als andere geloven.

Dat dit niet gebeurt komt uitsluitend door ( de dreiging met ) geweld uit de islamitische hoek. Fucking onvoorstelbaar.

de visser | 17-12-20 | 10:50 | 3

Visje d'r bij? Lekkerbekje misschien?

not_as_cheap_af | 17-12-20 | 10:52

@not_as_cheap_af | 17-12-20 | 10:52: Hij heeft wel gelijk. Religie zou verboden moeten worden in het openbaar. En ik bedoel op ALLE gebieden. Doe het lekker thuis. Kleed je normaal en westers. Doe normaal en wind je niet zo op bij geinige of juist gemene tekeningetjes van Mohammed of Jezus, stelletje kindertjes.

Omnisofos | 17-12-20 | 10:57

Op zich wel mee eens. Iig. dat geloof een onderdeel is van onze wet / wetboeken en politiek, zeer ernstig. Dat zou -in mijn optiek- verboden moeten worden.
CDA: "Christen-Democratisch Appèl" komop zeg.
Of al die christelijke, katholieke en islamitische scholen. De middeleeuwen is toch verleden tijd?

ruudvangeelen | 17-12-20 | 10:57

Kaag doet zelf het onderzoek? Wat een lacher!

Mastermattie | 17-12-20 | 10:49

Kaag vindt vast wel reden dat het geen probleem is, ze zeggen immers zelf dat ze niets fout doen en het staat in de ondertekende subsidieovereenkomst. Vraag maar aan Mark ‘Toyota’ Rutte. Er is niets aan de hand en deze groep heeft het al zo moeilijk.

Nichtsneues | 17-12-20 | 10:49

Tip voor de redactie (als jullie niet allang op het idee waren gekomen): de oorkonde leent zich goed voor een mooie fotoshop. Ik kan het zelf niet, maar jullie weten vast nog wel iets om te lachen.

JvanDeventer | 17-12-20 | 10:48

Ze kunnen ook gewoon de online artikelen van Carel Brendel lezen plus zijn jarenlange archief. Scheelt 36 miljoen.

Piet Karbiet | 17-12-20 | 10:47

Iets in mij zegt dat een kleine 36.9 miljoen helaas niet meer terug te halen valt wegens niet traceerbaar meer....

Torwart | 17-12-20 | 10:47

“Religion has actually convinced people that there's an invisible man living in the sky who watches everything you do, every minute of every day. And the invisible man has a special list of ten things he does not want you to do. And if you do any of these ten things, he has a special place, full of fire and smoke and burning and torture and anguish, where he will send you to live and suffer and burn and choke and scream and cry forever and ever 'til the end of time!

But He loves you. He loves you, and He needs money! He always needs money! He's all-powerful, all-perfect, all-knowing, and all-wise, somehow just can't handle money!”

― George Carlin

Is dit nog nieuws? | 17-12-20 | 10:46 | 1

RIP Carlin, zijn laatste shows waren geweldig.

Graaf_van_Hogendorp | 17-12-20 | 10:48

Nederland is een knettergek land geworden.

Hebbiehemookweer | 17-12-20 | 10:46 | 1

Hoho NL gidsland in den Welt kijk eens aan de progressiviteit druipt er vanaf softdrugs, homohuwelijk, euthanasie enne abortus allemaal zaken door NL in werking gezet, kortom lijkt er verdacht veel op dat er van veroorzaken verandering eauk een zekere verslavende werking uit kan gaan.

william7055 | 17-12-20 | 11:04

Ik wil een onderzoek naar het toekenningstraject van dit geld. Is er wel iets gechecked? Hoe gaat zoiets, wie zit hier achter. Wie stak welk geld in wiens zak?

Veel interessanter onderzoek.

Gvd. Holleeder zou nog subdidie kunnen aanvragen met wat mooie praat.

Knufter | 17-12-20 | 10:46

PAARD VAN Troje...

Verderkijkert | 17-12-20 | 10:45 | 1

Goedzo,GS!

ger1306 | 17-12-20 | 11:03

Subsidie wordt ingetrokken.

Kaag van de pot gerukt.

De subsidie-pot.

Glasgow Argus | 17-12-20 | 10:43 | 1

Partijgenootje Orwellongren is meer een soepsidie pot als je erover nadenkt.

Graaf_van_Hogendorp | 17-12-20 | 10:46

Kaag vindt de moslimbroeders prima, vindt islamterrorisme prima dus het zal opmerkelijk zijn als deze centjes voor de vijfde colonne worden onderschept.

Nederland80 | 17-12-20 | 10:43 | 1

verkiezingstijd Amigo, dius even de plebs gunstig stemmen en het onderzoek over maart heen tillen. Dat zal er gebeuren en niets anders, wat denk je wel!!!

dorstig! | 17-12-20 | 11:09

"Maar we zien het onderzoek naar 'eventuele banden met' halsreikend tegemoet."
Complimenten voor het valse zinnetje met dubbele bodem !

oldandwise | 17-12-20 | 10:43

Poep heeft eventueel verband met de anus maar dat wordt door Kaag nog onderzocht.

Wat nou onderzoeken... gewoon uurtje aan besteden. Geen commissie of rapport nodig. Klaar als klontje.

Met d'r onderzoek.

Knufter | 17-12-20 | 10:42

Ik heb vroeger geleerd om bedragen zoals
37,256,409.80 euro
Te schrijven als
37.256.409,80 euro
Ik hou de veranderingen allemaal niet meer bij.
Word te oud.

Leptob | 17-12-20 | 10:42 | 4

Dat komt vanwege de instellingen in excel. Kaag moet haar rapportages uiteraard ook internationaal delen, om te laten zien dat ook Nederland zich onderwerpt aan de opgelegde heffing op de ongelovige.

Glasgow Argus | 17-12-20 | 10:45

Goede opmerking. De punten zijn duizendtallenscheiders en de komma geeft het begin van de decimalen aan. In de kop van het artikel staat het wèl goed. Dat is de Europese notatie. De Angelsaksische notatie is andersom.
Dit komt o.a. door het oprukken van rekenmachine en computer. Niet dat daar geen voorzieningen aanwezig zijn om e.e.a. netjes af te handelen, maar weg-met-ons Nederland heeft geen zin om daar over na te denken of er moeite voor te doen.
Het ligt niet aan uw leeftijd, maar aan het gruwelijk ingekankerde weg-met-ons sentiment. De Fransen, de Duitsers en zelfs de Belgen hebben daar minder last van, laat staan de Tsjechen en andere Oost-Europeanen.

JvanDeventer | 17-12-20 | 10:56

@JvanDeventer | 17-12-20 | 10:56|
"De Fransen, de Duitsers en zelfs de Belgen hebben daar minder last van, laat staan de Tsjechen en andere Oost-Europeanen."

Maar die (de Oost-blokkers) weten dan ook nog wat ze te verliezen hebben. Eerst eeuwen onder het Ottomaanse juk om daarna onder de Sovjet-Unie te mogen zuchten. Die hechten dientengevolge dan ook erg aan de eigen identiteit omdat ze weten wat de gevolgen zijn indien je je vrijheid en alles dat daar aan vast gekoppeld zit verliest. Die gaan dat echt niet nog eens dunnetjes overdoen. Zeker omdat ze hier in West-Europa kunnen zien wat een 'succes' die islamitische unflux toch is. Aanslagen, onthoofdingen, het kan niet op met de 'lol'. Hetzelfde geldt overigens voor de wel erg oprukkende Amerikanisering van dit land. Nog even en we vieren de "4th of July" in plaats van Bevrijdingsdag op 5 mei.

Sjefke7807 | 17-12-20 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap niet dat er uberhaupt geld moet naar elke religieuze uiting dan ook, zoek het zelf uit.

menage | 17-12-20 | 10:42

hahahaha, een slageres die haar eigen vleesch goed gaat keuren???

gebochelde | 17-12-20 | 10:42

Mooi dat ook Kaag, of haar ambtenaren deze hetze volgen.
Leuk stuk van Spartacus. Nu nog even halsreikend in reikhalzend veranderen, maar het is in elk geval veel beter dan "kanniewachte".

JvanDeventer | 17-12-20 | 10:42

Islamic Relief. Islamitische Verlichting. Dat is een contradictie. De islam brengt alleen Duisternis voort.

Piet Karbiet | 17-12-20 | 10:40 | 3

Godsdienst van de Hel

hotbrasil | 17-12-20 | 10:42

Islamic relief. Is dat niet een kruisvaart? Om de bevolking van de ieslaaam te bevrijden?

Graaf_van_Hogendorp | 17-12-20 | 10:47

Hoofddoekje is teken van de duivel evenals besneden piemol

dorstig! | 17-12-20 | 11:11
-weggejorist-
huidtonger | 17-12-20 | 10:40

Keuteltjes intrekken. Oepsie's zoals een klein kind wel eens in de broek poept, bij papa komt die het dan ruikt, waarna het kind zich gaat schamen.

Kliniclown Yasser 'JFK' Klaver zal vroeg of laat ook gaan vragen of mama zn billen af komt vegen, want de kamelenstront, ook al is ie groen, geeft na een tijdje irriterende uitslag.

Schwanzeleber | 17-12-20 | 10:39

Benieuwd of dat onderzoek van Kaag vòòr de verkiezingen van maart 2021 afgerond en gepubliceerd wordt.

Bram8918 | 17-12-20 | 10:38

Geen harde aanwijzingen, belangrijk moslims in samenleving te steunen, bla, bla, bla...

Hadena | 17-12-20 | 10:38 | 1

Vooral dat laatste, bla bla bla...

Wijze uit het Oosten | 17-12-20 | 10:51

Hier heb je 37 miljoen. Hoop dat het genoeg is om ons kapot te maken.

RickTheDick | 17-12-20 | 10:38 | 1

Zolang ze dat vanuit huis doen?

Toetsenbordcomplex | 17-12-20 | 10:55

Zullen we wedden dat "er niets aan de hand is" en ze het geld gewoon gaan krijgen.

bergsbeklimmer | 17-12-20 | 10:36

Nederland financiert een islamitisch terroristische organisatie.
Misschien dat de VS wat bommen moet planten hier, want het gaat niet goed.

Wim Venijn | 17-12-20 | 10:36

Mooi man, goede dingen doen met de poen. Geniet ik van als er weer een blauwe envelop op de mat vind. Weggeven aan mensen die skeit aan je hebben. Die saamhorigheid, dat socialistische. Proost en burp

Kladderadatsch | 17-12-20 | 10:35

Hoe staat het eigenlijk met de opvolging van het onderzoek naar foute Islam financiering eerder dit jaar?

Lorejas | 17-12-20 | 10:35 | 2

Mohammed van Buitenlandse Zaken heeft net gezegd dat er aan gewerkt wordt.

Mr.Crowley | 17-12-20 | 10:38

Geloof in nix hoeveel subsidie levert dat op ?

dhrat | 17-12-20 | 10:35 | 1

Je kan je nog aansluiten bij het geloof van de vrede...

Is dit nog nieuws? | 17-12-20 | 10:38

Die 37 meloen had ook naar lieve oude mensjes in verzorgingshuizen kunnen gaan, maar ach, wie zou dat nu willen...

Normpje | 17-12-20 | 10:34 | 1

Of naar de voedselbank waar ze nu al miljoenen kapitaal onbesteed laten. "Voor noodsituaties." Tuurlijk, want als je op de wachtlijst staat voor de voedselbank, ben je niet in nood.

zeurmachine | 17-12-20 | 10:56

Syp Wynia had dit al op 14-12 gemeld. Niets nieuws.

Nichtsneues | 17-12-20 | 10:34

Volgens mij bevorderd GS ook "Vrijheid van Meningsuiting of Vrijheid van Religie en Levensovertuiging".
En wij als reaguurders natuurlijk ook.
Waarom krijgt GS geen soebsidie? En belangrijker nog waarom wij reaguurders niet?

Zapata10 | 17-12-20 | 10:33

Kaag snapt niet hoe het kan die 37,3 miljoen, ze had toch duidelijk 50 miljoen gezegd.

Mr_Natural | 17-12-20 | 10:33

Reken u nog maar niet rijk...

Kan zomaar voor de vorm zijn, dit onderzoek. Om de tegenstanders zoet te houden en te paaien, maart 2021 komt eraan tenslotte.

"Ziet U wel Islamofoben (lees: realisten): we houden ook met u rekening, ook naar u wordt geluisterd."

Sterker nog, het kan juist averechts werken, dus dat er geen obstakels meer zijn voor deze Moslims omdat uit (uiteraard compleet objectief en betrouwbaar...) onderzoek niets verkeerds is gebleken.

Dat geeft ze misschien de sterke jurisprudentie om helemaal The Full Monty te gaan.

Realism Is All | 17-12-20 | 10:33 | 1

Inderdaad, er zal wel GroenLicht gegeven worden.

Normpje | 17-12-20 | 10:36

Waarom zijn er geen Islamitische / Moslim Zusterschappen ? Misschien kan mevrouw Bouchallikht daar eens over nadenken. Ook over het feit dat zij haar hoofd moet bedekken en de mannen niet. Alvast bedankt. geldt ook voor Jesse

Zwizalletju | 17-12-20 | 10:32 | 4

Waarom niet? Omdat zoiets niet mag. De zusters hebben gewoon te doen wat hun broeders zeggen.

Mr.Crowley | 17-12-20 | 10:37

Moslima's vinden zichzelf ook gewoon minder dan moslim-mannen.
Maar ze vinden zichzelf wel veel beter dan de niet-islamitische varkens die wij zijn.

2voor12 | 17-12-20 | 10:46

@Mr.Crowley | 17-12-20 | 10:37: Precies en een vrouwelijk aanhanger van dit 'geloof' wordt nu verdomme door de imbecielen van GL op de lijst gezet. Gaat dwars in tegen alles waar ze voor zouden moeten staan.

Zwizalletju | 17-12-20 | 10:46
▼ 1 antwoord verborgen

Gemeentes komen in financiële problemen door kosten GGZ en kinderbescherming en wij geven subsidies voor dit soort clubs die ten doel hebben meer werk voor kinderbescherming en ggz te creëren...... waarom...waarom....echo echo echo iemand met realiteitszin in Den Haag.

Roorda van Eyssinga | 17-12-20 | 10:32 | 5

@Realism Is All | 17-12-20 | 10:38: dat geldt ook voor die zg. Antidiscriminatiebureaus. Theo Hiddema had het daar al eens over. In Zaanstad zit ook zo een grappenmaker, hij krijgt jaarlojks tienduizenden euro's subsidie van de gemeente Zaanstad en omliggende gemeentes. Die gooser lacht zich elke fag de ballen uit zijn broek. Maakt eens een foldertje, houdt een spreekbeurt op een school en ligt de rest van de dag te gillen van de lach. NL is een subsidieland.

Ruud5 | 17-12-20 | 10:48

subsidie is een middel om het volk eronder te krijgen. en ja dat is gelukt . wat mij betreft schaffen ze alle subsidie af. moet je eens vertellen aan een moslima met 5 kinderen..

knight25563 | 17-12-20 | 12:22

@Ruud5 | 17-12-20 | 10:48:
-/-It is like watching a nation busily engaged in heaping up its own funeral pyre-/- (WIKI)
Enoch Powell, Rivers of Blood Speech, 1968

theo-is-dood | 17-12-20 | 17:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind dit best een leuke hetze. Meer meer meer hetze.

Lorejas | 17-12-20 | 10:32

Uitkomst:
Te weinig geld gegeven.

Is dit nog nieuws? | 17-12-20 | 10:31 | 2

En meer EU

P-unit | 17-12-20 | 10:31

Had graag gewild dat jullie teksten satire waren maar helaas denken DDR666ers dit echt.

Graaf_van_Hogendorp | 17-12-20 | 10:33

In ander nieuws laat de minister van infrastructuur, ene Cora van Nieuwenhuizen, uitzoeken of reizigers gedwongen kunnen worden om een verklaring van noodzakelijkheid te geven wanneer ze willen vliegen.

De overheid is op een crash-course met onze burgerrechten. Ergens moet een grens getrokken worden.

Glasgow Argus | 17-12-20 | 10:31 | 2

Iedereen vind het anders allemaal prachtig, zelfs hier de nodige reaguurders die deze dictatuur toejuichen.

2voor12 | 17-12-20 | 10:39

Niet besmet worden door een ander zou je ook een recht kunnen noemen...

Hoe dan ook, ik ben zelf nergens bang voor want val absoluut niet in de kwetsbaarste categoriën, maar ik ben best bereid om even een minder belangrijk recht als niet vliegen en/of niet op vakantie gaan op te offeren voor de algemene goede zaak.

Je kunt niet doen alsof er niets aan de hand is in het land/Europa/rest vd wereld toch.

Realism Is All | 17-12-20 | 10:44

Die broedervader heeft vanmiddag een Koran-"gesprekje" met Kautje, sterkte meid.(vraag Feras even om advies)

grindbak | 17-12-20 | 10:29

Maakt voor IS-lamic Relief weinig uit, die krijgen het misgelopen geld wel van andere terroristische organisaties in het Midden-Oosten.
Want de verovering van het Westen moet natuurlijk wel gewoon doorgaan.

2voor12 | 17-12-20 | 10:28 | 3

Nou, dat weet je niet. Er zijn signalen dat die gelden uit het Midden -Oosten aan het opdrogen zijn.
Daarom is het voor hun noodzakelijk om andere bronnen te vinden.

Mr.Crowley | 17-12-20 | 10:33

@Mr.Crowley | 17-12-20 | 10:33:
Die geldstromen zijn er nog gewoon, alleen zijn ze nu dieper verborgen via meer schijnconstructies.

2voor12 | 17-12-20 | 10:38

Het westen wordt niet veroverd. Het is een stukje globalisering, resetting, de scheve verhoudingen rechttrekken. Beseffen dat strijd tegen ons eigenlijk verdriet en wanhoop door ons is. Blijf geven. Gooi dat superioriteitsdenken van je af, en confronteer jezelf met de angst om te terug te geven. Zij is de bruggenbouwer tussen jouw nieuwe ik en de nieuwe biculturele werkelijkheid. Jij kunt ook blij zijn in Nederland 2.0. Laat je zekerheden los en doe mee!
-En gaat in een hoekje zitten janken.

zeurmachine | 17-12-20 | 10:45

Uit betrouwbare bronnen begrepen (Asha Tuinbroeke, Joleau, Hamburger) dat dit allemaal de schuld van @nostyle is. Ik hoop dat @van rossum zich nu schaamt dat het mossel mattieschap geen miljoenen tatacentjes meer krijgt.

Graaf_van_Hogendorp | 17-12-20 | 10:27

Het is een hetze, zeg ik je! Schuld van GS! Hoofddoekjes zijn schattig! Ik ga aan een bakfietszadel ruiken!

Deflatiemonster | 17-12-20 | 10:27

Hahahahahaaaaaaaa, vrijheid van meningsuiting of hahahahahahaaa vrijheid van religie en whahahahahahaaaaaaaa levensovertuiging over laten aan de hahahahahhaaaa moslimbroeders!!!
Kènonne, ik moet effe bijkomen, hoor.

zetje01 | 17-12-20 | 10:25

GroenLinks is natuurlijk een concurrent van D66. Dus snap dat Kaag nu ineens wel de sneakers aantrekt. Vanaf april/mei zal het weer ongezien pecunia regenen voor vage clubjes die minderheden zeggen te representeren, met ronkende doelstellingen vol verbinding en diversiteit.

Herfsttijloos | 17-12-20 | 10:25

Uiteraard is van alle landen ter wereld het vooral in Nederland hard nodig om exorbitante sommen geld aan subsidie ter bevordering van vrijheid van religie en meningsuiting uit te delen aan haatvolk.

de visser | 17-12-20 | 10:24

En ik maar denken dat als je terroristische organisaties steunt, je de gevangenis in gaat.

Waarom zit Kaag niet in de gevangenis of gelden die regels niet voor politici?

DMaN | 17-12-20 | 10:24 | 1

Vraag het ze daar bij het OM.

Not_again | 17-12-20 | 12:49

GS: van harte gefeliciteerd inderdaad. En met jullie, de rest vab de Nederlandse samenleving

The-loopy-cowboy | 17-12-20 | 10:24

Het zou ook mooi zijn wanneer het ministerie van Buitenlandse Zaken eens helemaal binnenstebuiten zou worden gekeerd.

De apenrots heeft een officiele minister - Stef Blok - die de hele dag moet uitkijken om niet een mes in zijn rug te krijgen.

De verlichte factie - de Al Qaq milities - dienen de globalistische agenda. Hier zit de Samsam-generatie geld uit te delen voor alles wat onze samenleving verder kan ontregelen, onder het mom van ontwikkelingssamenwerking.

Glasgow Argus | 17-12-20 | 10:24 | 2

Stef Burns is al lang geleden kalt gestelt na zijn faux pas opmerking over Suri-land. Waar hij overigens gelijk had. But he cuckt en sindsdien is hij een lame duck.

Graaf_van_Hogendorp | 17-12-20 | 10:31

Bij zo'n subsidie aanvraag wordt alleen maar gekeken of er gedeugd wordt, en niet of het wettelijk allemaal wel klopt, en of het geld überhaupt goed terecht komt, laat staan nut heeft.

Wat dat betreft valt er nog genoeg te leren van landen als Luxemburg, waar de belastingen lager zijn, de inkomens hoger, de boodschappen goedkoper, en geld niet wordt weggepist voor bezigheidstherapie van ambtenaren en andere onrendabelen.

NomadBrewer | 17-12-20 | 10:24

Volgens mij zit er ook iets dergelijks achter de weigering van Rutte naar een onderzoek van dat geld naar Syrische rebellenclubjes is gegaan om daar Toyota`s van te kopen.
Wie waren de mensen die daar over beslist hebben? Hadden die mensen connecties met louche clubjes die om die Toyota`s verlegen zaten?

Mr.Crowley | 17-12-20 | 10:23 | 1

Gewoon door de Dronebama regering aangevraagd. Wat kunnen jullie doen voor de """gematigde""" rebellen doen Rutte? Nou we financieren wel wat Toyota's, daar komt vast geen ophef over.

Graaf_van_Hogendorp | 17-12-20 | 10:29

Wat is Jesse stil hè de laatste tijd?
Hooguit wil hij in de media wat lucht verplaatsen als het over het milieu gaat of de coronamaatregelen en... dat was het dan.
Toch wel een stramien van Kutje Klaver: nooit te beroerd om in zijn smetteloos witte overhemd (met opgestroopte mouwtjes) een ander de les te lezen maar wanneer er iets speelt in de eigen partij blijven de kaken stijf op elkaar.
Lelijke politiek.

leo de pejo | 17-12-20 | 10:22 | 3

Mogelijk dat Duyvendak heeft gedreigd om in petroleum gedrenkte lappen in de brievenbus te doen en daar een vlam bij te houden?

El Rico Grande | 17-12-20 | 10:29

Hij is anders bést wel waar te nemen in de geijkte talkshows... af en toe neemt hij zelfs gezellig Rosenmuller mee. Volgens mij rent hij 's avonds in het mediapark de ene studio in en de andere uit. Hij moet tegenwoordig alleen even wachten op Kaag, die beter meteen domicilie kan betrekken in Studio één.

bisbisbis | 17-12-20 | 11:35

Inderdaad. Het is kwaadaardige en achterbakse politiek. Maar dat is jammergenoeg niets nieuws in die club van 'wereldverbeteraars'.

Not_again | 17-12-20 | 12:48

Behalve de subsidie stoppen, ook het enige antwoord tot nu toe richting foute moskeeën, kan je die terreurorganisaties ook gewoon verbieden, hun kantoren dichttimmeren, en de aanhang ongewenst verklaren, dubbele paspoort afpakken en het land uittrappen.

de visser | 17-12-20 | 10:22 | 4

@Normpje | 17-12-20 | 10:31:
Wat de Visser voorstelt gaat onder deze zwakke hap nooit gebeuren. Rutte en Co zijn als de dood voor de moslim.

Ommezwaai | 17-12-20 | 10:36

Klinkt best PVV. En terecht.

Omnisofos | 17-12-20 | 10:53
▼ 1 antwoord verborgen

37 meloen voor het bevorderen van de vrijheid van religie en meningsuiting aan clubs die geen andere religies en meningen dulden. Grappig. En wie controleert de daadwerkelijke besteding van die gelden? Of hoeven ze alleen maar wat bonnetjes te overleggen en een boekhouder op afstand die zijn krabbel onder een jaarrekening zet?

BobDobalina | 17-12-20 | 10:20 | 1

Een onderzoek, de Nederlandse standaard-methode om iets dat niet door de beugel kan er alsnog doorheen te jagen.

Cor Netto | 17-12-20 | 10:19

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Dutch_Viscount | 17-12-20 | 10:19 | 3

A duck stuffed with subsidie.

Lorejas | 17-12-20 | 10:34

One for Al-Quik, one for Al-Quek and, last but not least, one for Al-Quak.

Ernst Oosters8389 | 17-12-20 | 11:01

Volgens mij is er een prima basis voor een correctief referendum. Als belastingbetaler wil ik kunnen ingrijpen als ik aan mijn eigen verdelging moet meebetalen

marcoplarco | 17-12-20 | 10:17 | 3

Dit dus, zo ook toekenning van subsidies aan andere linkse hobbies zoals MSM

SimpeleZiel | 17-12-20 | 10:22

Das precies de reden waarom D66 zo tegen referenda is.

Not_again | 17-12-20 | 12:47

Als dat zou gebeuren worden natuurlijk alle subsidie toekenningen achter gesloten deuren behandeld ,zo ken ik mijn overheid.

Ronn | 17-12-20 | 13:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken