Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WRR: Niet zeuren over Wekelijkse Asielinstroom

Laat Bente Becker met rust, ja

WAKKER NEDERLAND

De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringbeleid is helemaal klaar met de wekelijkse zeiktopics op GeenStijl over de massa-immigratie naar Nederland. Steeds maar weer dat stomme plaatje van die rubberboot met de Nederlandse vlag. Steeds maar weer dat gedoe met ONGEVEER 400, ONGEVEER 500, ONGEVEER 600. Steeds maar weer dat stomme argument dat statushouders voorrang krijgen op nieuwe Miele's, en dat Nederlanders 15 jaar op een wachtlijst staan voor een Miele. Nederland is volgens de WRR een "migratieland" en dat hebben we maar te accepteren. Eerder hadden we Henkie Kamp, die zei dat het ons was overkomen. Maar het is dus gewoon wetenschappelijk regeringsbeleid. De massa-immigratie moet niet minder minder maar meer meer. "Als nieuwkomers vanaf het begin soepel opgaan in de samenleving, ontstaan er straks minder problemen.” Ja, als als als. Maar dan doen ze dus niet he, soepel opgaan in de samenleving. Veel plezier verder met de luchtjes in uw portiek en DEZE COLUMN in Volkskrant en Vaderland. Oh, en de asielinstroom bedroeg deze week ongeveer 500.

Reaguursels

Inloggen

Ik ken een aantal migranten via het werk. Ze spreken na jaren nog geen fatsoenlijk woord NL. Ze hebben openlijk toegegeven niet geïnteresseerd te zijn om de taal te leren. Ik heb vragen gesteld aan HR waarom er maar geen NL-ers worden aangenomen: geen inhoudelijke reactie. Ik moet voortdurend Engels lullen met mensen die ook nog niet eens de moeite nemen om Engels fatsoenlijk te spreken. Hebben ook geen enkele verdere interesse in dit land. Denken we nu dat een klein landje aan de kille Noordzee echt zo aantrekkelijk is wegens de cultuur, taal en de mensen?Laat me niet lachen, NL is een globalistische graaidoos voor opportunisten.

stiffy | 15-12-20 | 07:52

De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringbeleid snapt nauwelijks waar het om gaat. Nederland is van oudsher opgebouwd door immigranten die wel iets kunnen en willen toevoegen aan de samenleving. De huidige instroom gelukszoekers kan niets, wil niets en zal al helemaal niets toevoegen aan de samenleving. De huidige instroom gelukszoekers eist alleen maar en "hebben recht op" en kent geen plichten. Dat er nieuw bloed een land binnenkomt is op zich niet slecht, maar kijk wel waar je als samenleving iets mee kunt en wat de nieuwe instroom gaat betekenen voor de samenleving. Dus als het beleid is om alleen maar bagger het land binnen te laten moet men niet raar opkijken dat dat gierend uit de hand gaat lopen in de nabije toekomst. Nederlanders zijn op vrijwel alle vlakken heel meegaand en verdraagzaam tot het punt dat misbruiken van de samenleving de spuigaten uitloopt en de cultuur, vrijheden en noem maar op onder vuur komen te liggen door "import" met middeleeuwse opvattingen, normen en waarden en deze de Nederlander door de strot willen drukken. De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringbeleid leeft in een droomwereld, met de realiteit heeft het niets te maken. Helaas heeft de huidige regering wel vaker de neiging om af te gaan op cijfertjes uit het verleden.

Ruikbaard | 14-12-20 | 23:28 | 3

De Volkskrant en de WRR, beiden maken ze zelf hun nieuws. Zum kotzen!

Rdock | 15-12-20 | 04:18

We hebben geen nieuw bloed nodig. Dit land is overvol, we staan op plek nummer 16 van bevolkingsdichtheid.

stiffy | 15-12-20 | 08:36

"De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringbeleid leeft in een droomwereld"
Was dat het maar. Nee het is politieke correctheid. Als je maar niet gelinkt kunt worden met xenofobie en racisme. Het gaat om het baantje en de carrièrekansen.

druipsmurf | 15-12-20 | 10:42
-weggejorist-
peet12 | 14-12-20 | 22:53

Wie nu nog niet gelooft dat Nederland gewoon wordt omgevolkt is een wappie. "Nederland is een immigratieland" dus Nederland is een omvolkingsland. Thierry mocht het niet zeggen maar het is wel zo.

Cepalislam500mg | 14-12-20 | 20:34 | 4

@Theodorus.Goldbach | 14-12-20 | 22:12:
Ik heb het over gelukszoekers die in groten getale voor de rest van hun leven een gratis huis en gratis geld aangeboden krijgen door het corrupte landsbestuur. En u en ik gaan dat allemaal betalen. Dat zijn de feiten maar je kunt natuurlijk ook gewoon met je hoofd in je achterwerk blijven zitten, zoals de bedoeling is.

Cepalislam500mg | 14-12-20 | 22:39

@Theodorus.Goldbach | 14-12-20 | 22:12: Nee, Goldbach, dat klinkt Diets. Mijn grootmoeder was een Affertit, afstammelinge van hugenoten. Mijn grootvader heette Koning, en kwam uit een lang geslacht amsterdamse putjesgravers. Wat maakt dat mij dan?

BenPakdee | 15-12-20 | 12:20
▼ 1 antwoord verborgen

het is simpel: men praat v.w.b. immigranten altijd alleen over gelijke kansen en over gelijke rechten.
Zij hoeven helemaal niet te integreren; kunnen te allen tijde de discriminatiekaart trekken.

Moe je eens lijken hoe goed het voor de integratie zou zijn, en hoe hun niveau wellicht met sprongen vooruit zou kunnen gaan als de deugmeute eens zou beginnen met het stellen van dezelfde eisen: qua gedrag, houding, inspanning, etc.
Gewoon hardop praten over al die factoren (vaker ziek, gescheiden, crimineel, jeugdzorg, uitkeringsafhankelijk, etc. etc.) leiden tot alle kosten en ellende.

En vraag aan hén te integreren. Moet ik ook doen als ik elders ga wonen.

Maar dat zal allemaal nooit gebeuren: de Wetenschappelijke Raad en de rest van deugend Nederland weet dondersgoed dat het pamperen en klein en dom houden van anderen, betekent dat zíj hun duur betaalde bullshit job kunnen houden.
Hun werkgelegenheid is gegarandeerd: hoe harder zij -onterecht- de gewone Nederlander blijven beschuldigen, des te harder zal die zich afkeren.... zowel van de overheid als van de groep die hij wordt geacht te omarmen.

Wering | 14-12-20 | 20:12 | 3

Verander nu het woord immigranten voor joden of ouderen.

Theodorus.Goldbach | 14-12-20 | 22:13

@Theodorus.Goldbach | 14-12-20 | 22:13:
Woord komt een keer voor. Dus dat is makkelijk.
Men praat v.w.b. immigranten, ouderen, joden altijd alleen over gelijke kansen en over gelijke rechten.
Klopt helemaal niet, dus je punt was? Yolo?

MistaRazista | 15-12-20 | 01:30

En maar binnenlaten, en maar groen zijn, en maar hypocriet "het plebs" in de zompige stank van dogma's en incompetentie laten wegzakken.
Natuurlijk kan dit allemaal veranderen! Stem Geert naar een meerderheid en je zal zien wat er allemaal mogelijk is!

Du-u-u-h | 14-12-20 | 19:25

Pfffft... Die commentaren weer. Komen per jaar zo'n 120,000 mensen in NL wonen. Zo'n 90% is vooral (tijdelijke) arbeidsimmigrant uit de EU. Dan heb je nog zo'n 10,000 verblijfsvergunningen die worden gegeven aan asielzoekers inclusief nareizigers waarvan een percentage inderdaad uit het M.O. en Afrika komt maar verre van allemaal moslim zijn laat staan diep religieuze fundamentalisten. Je kan het ook allemaal veel erger maken dan het is hoor. Ik weet eigenlijk niet wat erger is, die linkse wappies die denken dat de hele wereld hier moet komen wonen of die 'rechtse' gekkies die denken dat we per jaar een miljoenmiljard moslims importeren om het blanke ras te vernietigen.

Theodorus.Goldbach | 14-12-20 | 19:07 | 7

Een miljoenmiljard, pffff... overdrijven is ook een vak hè ?. Probleem is dat datgene wat hier als mossel het goddeloze, verdorven Nederland (land van extra graties geld, waar je met het trekken van de discriminatiekaart en het opzetten van je slachtofferpet nog steeds heel ver komt) binnen komt waaien, na tig jaar vaak nog steeds de taal niet spreekt, niet werkt, aan de tiet van de uitkering hangt, nauwelijks/onvoldoende integreert en in Nederland graag de zeden & gewoonten wenst te gaan genieten zoals dat in het land van herkomst ook de gewoonte is. Probleem is verder dat veel "asielmigranten" veelal enkel komen "halen" (en - wijs gemaakt & geworden - dat ook gewoon " eisen) en net effe te vaak verrekt weinig komen brengen (behalve een bijdrage aan de crime stats). En ja, het probleem zit niet bij de grote groep waar je weinig negatiefs van hoort. Maar wel bij een flinke kliek die het land - waar men van heel ver weg naar toe is "gevlucht" - op teveel manier belast.

Grijskijkert | 14-12-20 | 22:28

Nou, mijn Amsterdam is anders aardig verneukt, de laatste pakweg 40 jaar. Toen ik de laatste keer terugkwam na 20 jaar dacht ik in Damascus verzeild geraakt te zijn.

BenPakdee | 15-12-20 | 12:23

@Theodorus.Goldbach | 14-12-20 | 22:16: We hebben die arbeidmigranten helemaal niet nodig. Het grootkapitaal heeft ze nodig, en stopt de winst in eigen zakken. De gemiddelde Nederlander is er al 20 jaar economisch NIET op voor uit gegaan, en sociaal al helemaal niet.

BenPakdee | 15-12-20 | 12:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Nederland is geen immigratieland. Nederland is afgedwongen een deel van de global village waar iedereen in en uit kan lopen hoe het de neoliberale alleshebbers uitkomt.
De opportunist vindt het best. De opportunist reist met z'n rugzakje van kans naar kans. Grenzenloos in meerdere opzichten. Wie niet meebeweegt, mag in een overbevolkter wordende wereld zich door zijn/haar eigen gemeente (!!!) opzij laten duwen om plaats te maken voor wie braaf ingaat op geboden kansen.
Leuke kansen zijn het niet, maar de talentloze opportunist doet alles voor de poen. Die is werkelijk overal voor te porren.
Lokaal protest helpt niet, want ze krassen net zo makkelijk weer op naar elders als ze gekomen zijn, en met het volgende lokale project komen dezelfde soort karakters en masse weer aanzetten. De overlast, de politieke druk, etnische wantoestanden, armoede, natuurvernietiging, verpaupering, onveiligheid, wanhoop, vervreemding: not in your achtertuin (nimby)? Tot in je plee zul je het meemaken!
De migrant lacht de inboorling hard uit met dit beleid, want zij voldoen aan hoe de neoliberaal de burger wil hebben. Vandaar die voorrang op alles. De rest is dor hout, hooguit goed als reserve-arbeiders. Wie verder niet past hoort zich overbodig te voelen en klein te houden, al ben je in de betreffende gemeente de vijftigste generatie en hebben jouw vorige generaties hard gewerkt voor al wat er is. Telt niet meer. Een wereldwijd proces.

zeurmachine | 14-12-20 | 18:53

Die mensen bij de WRR zijn geestelijk ziek. Ze zijn ook dom. En inconsequent. En hypocriet. Waarom krijgen deze mensen ruimte om hun zieke denkbeelden te verspreiden? Ze zouden beter opgesloten kunnen worden. Maar goed, 80 procent van Nederland staat hierbij te juichen en die kunnen we vast niet allemaal opsluiten. Daarom stel ik voor dat we één provincie van Nederland aan PVV stemmers geven. Dan maken we daar een paradijs. De rest van Nederland mag dan veranderen in een arme, gewelddadige multiculturele hel. Iedereen blij lijkt me.

hustler01 | 14-12-20 | 18:51 | 4

De Randstad, mag de lieve Randstad blijven. Dat is de reden. Laat de rest van Nederland gewoon het normale, niet lieve, niet botte, doe je al gewoon genoeg stukje land zijn.

Het brein erachter | 15-12-20 | 04:29
▼ 1 antwoord verborgen

Heel simpel. Als er niks te halen valt stopt de instroom vanzelf. Ik laat in het midden of het echte vluchtelingen of gelukszoekers betreft. Als het hier net zo sober is als de opvang in de eigen regio en er geen uitzicht is op permanent verblijf komt er niemand meer. Zeker weten.

DooieKapotte | 14-12-20 | 18:39 | 2

Bijvoorbeeld eerste x jaar geen uitkering, woning en andere kadootjes. Wonen in een azc met 3 maaltijden per dag en wat zakgeld voor kleine uitgaven. En direct terug als land van herkomst weer veilig is. Kinderen die hier geworteld zijn is jammer dan maar je wist zelf dat je een keer terug moest dus geen reden tot verblijf. Je kunt ook condooms oid gebruiken.

DooieKapotte | 14-12-20 | 18:45

Wat een ongelofelijke kudtzooi. Daarmee is het wel zo'n beetje samengevat.

Ramsesz | 14-12-20 | 18:09

Die Arie Elshout is symptomatisch voor de VK.
Hij begint en eindigt met een stukje human interest. Daar tussenin worden mensen zoals ik weggezet als een stel idioten, die weliswaar een soort anti-vaxers zijn, maar ja, ze zijn met veel, dus kun je ze maar beter wat aandacht geven. Dat je ook naar hun argumenten zou kunnen luisteren en daar commentaar op geven, nee, dat is teveel gevraagd. Dat doet een nette Volkskrant-journalist niet.
Als degenen die de immigratie een halt willen toeroepen ooit hun zin krijgen, dan zal dat niet zijn omdat hun argumenten indruk hebben gemaakt. Het zal alleen maar zijn omdat we hard schreeuwen en met genoeg zijn om de meerderheid te vormen.

JvanDeventer | 14-12-20 | 18:07 | 2

Moeten we wel snel zijn, want die demografische tijdbom tikt door....

Grachus | 14-12-20 | 18:34

Inderdaad, je voelt je als een dom kind dat niet beter kan weten, zoals hij andersdenkenden beschrijft. Die arme pvv tokkies hebben wat moeite met verandering, ook al is het verbetering. We moeten ze een beetje helpen en tegen zichzelf beschermen. Arrogante kwal die Arie Elshout.

hustler01 | 14-12-20 | 18:54

Arie Elshout: Voor alle duidelijkheid: immigratie is beter dan haar tegendeel: inteelt. Immigratie houdt samenlevingen vitaal.

Leg dat maar eens uit aan Aboriginals of Indianen Arie! En dan die inteelt Arie, dat is gewoon pertinente onzin en een gevaarlijke ideologie!

Ruler | 14-12-20 | 18:06 | 4

@JvanDeventer | 14-12-20 | 18:12:

Ach, weet Arie veel.
Uit dat hele stukje blijkt wel dat hij in een commercieel bedrijf nooit aan de bak had gekund. Volslagen wereldvreemd.

Dandruff | 14-12-20 | 18:21

sterker nog - in kleine immigranten enclaves die zich binnen Nederland blijven afzonderen van de rest van de maatschappij, is het gevaar van inteelt juist veel groter.

CynicalBastard | 14-12-20 | 18:25
-weggejorist-
BenPakdee | 15-12-20 | 12:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb dit al vaker gepost ,maar ik doe het nog maar een keer ,misschien dat iemand snapt hoe naief iemand kan zijn .De discussie was op vakantie tussen mij en een Duitse advocate en een goed gesitueerde Canadees . Telkens als ik zei dat het gros van de gelukszoekers niet wilden emigereren mede vanwege hun ideologie was haar antwoord . Da gibt es keine Wahl die müssen integrieren ! Bij elk argument dat ik aandroeg was dit haar antwoord.....

Koning BongoBongo | 14-12-20 | 18:03 | 3

Oeps... emigreren moet integreren zijn... obviously...

Koning BongoBongo | 14-12-20 | 18:07

Ondertussen kun je in de binnensteden van Duitsland eerder Turks sprechen dan Deutsch.

ReyNemaattori | 14-12-20 | 18:15

Duitsers zul je niet snel in een discussie horen zeggen:
Die müssen raus, weil es nicht funktioniert. Heeft met een gecultiveerd schuld complex wegens WO2 te maken en dat schuld complex van de Duitsers is precies waarom West Europa helemaal naar de klote gaat. Ze zijn zo bang om weer voor nazi te worden uitgemaakt dat iedereen maar welkom is. En omdat ze in Duitsland welkom zijn ook in de rest van West Europa (Oost Europa doet namelijk wijselijk niet mee). Want hee! het is wel de grootste financier van de die hele fakking EU.

ILF2 | 14-12-20 | 19:10

En het zijn ook nog eens mensen die zich niet het makkelijkst aan ons aanpassen, deels cultuur, deels onvermogen maar voor een groot deel ook onkunde. We hoeven toch niet alleen maar arabieren en afrikanen binnen te harken?

Graaisnaaiert | 14-12-20 | 17:58 | 2

Thai, Vietnamezen, Filipijnen, die zeiken niet, willen werken EN hebben echt lekker eten. Kebab en shoarma geef ik mijn hond nog niet.

DooieKapotte | 14-12-20 | 19:30

@DooieKapotte | 14-12-20 | 19:30: Inderdaad. Mijn echtgenote werkt zich de flip-flops van de voetjes. Miepie zit-nooit-stil. Ik wordt er stapeldol van. Blij dat ze betaald werk buiten de deur heeft.

BenPakdee | 15-12-20 | 12:31

Als ik in Marokko ga wonen moet ik mij aan Marokko en de Marokkanen aanpassen. Niet andersom.
Waarom moeten wij ons dan wel aan immigrerende Marokkanen aanpassen?
En ook nog eens aan Nigerianen, Antillianen, Pakistanen, Mexicanen en alles wat er verder nog *vrijwillig* hier naar binnen wandelt?

Er is geen niet-Westers land ter wereld waar ik als kansloze immigrant kan hopen op gratis onderdak, gratis zorg, gratis eten, gratis uitkering en gratis rechtshulp om eindeloos voor een verblijfsvergunning te procederen.
Dat lukt al niet als ik legaal binnenkom en me aan alle regels hou...
Laat staan als ik illegaal binnenwandel en vanaf dag 1 de lokalio's ga bestelen, beroven, kopschoppen en hun dochters bepotelen. En als klap op de vuurpijl nog even gauw "radicaliseren", en terreuraanslagen plegen op willekeurige autochtonen aldaar.

Het is te zot voor woorden wat wij hier allemaal tolereren. Het is totaal bezopen wat wij allemaal al hebben gedaan om "vriendjes" te worden met immigranten. Waarvan een relatief groot deel ons en onze samenleving en zelfs onze ongeboren kinderen al openlijk tot op het bot haat.
En ze krijgen zelfs subsidie om ons te haten; zie kozp, blm, etc.
En dat ook weer bovenop alle "gewone" uitkeringen en subsidies. Hele stadswijken in Turkije en Marokko zijn gebouwd met uitkeringsfraude door "onze" nieuwe Nederlanders. En we durven dit geld niet eens terug te vragen; we durven deze kostenpost zelfs niet per direct te stoppen.
Zijn wij echt zo "intolerant"?

Los daarvan. De claim dat "we moeten accepteren dat de immigratiestroom nooit stopt" is al volstrekt belachelijk. Het aantal beschikbare huizen en uitkeringen stopt wel namelijk. De productie van voldoende voedsel en energie voor alle (al dan niet geïmporteerde) hier aanwezigen stopt ook een keer. Overbevolking, armoede en honger zijn een perfecte voedingsbodem voor sociale onrust, burgeroorlog en genocides.
Maar dan zal de immigratiestroom wel stoppen ja.
De wal keert het schip.

Toch ben ik het niet met het WRR eens dat we naar hongersnood en burgeroorlog moeten streven. Immigratie kan wel degelijk worden ingedamd of zelfs gestopt. Net als waterhuishouding, verkeer of vergrijzing is immigratie gewoon een dossier dat goed opgepakt moet worden. Te beginnen met het handhaven van alle reeds *bestaande* wetgeving, die nu van allerlei subsidiekanten wordt overtreden en gesaboteerd. Doelbewuste sabotage van dit land zou geen subsidies, maar juist boetes op moeten leveren.

Dandruff | 14-12-20 | 17:50 | 4

Citaat: Er is geen niet-Westers land ter wereld waar .... te procederen. Dit is een beetje een valse vergelijking. Elke Nigeriaan woont thuis met zijn 14'en op 60m2. Hier krijgen ze een ingericht huis. De vergelijking had dus ook moeten luiden "er is geen land waar ik een porsch, villa met zwembad, een persoonlijke lijfarts, 365 vouchers voor 3 sterren restaurants krijg etc."

Grachus | 14-12-20 | 18:39
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Jan Passant mk2 | 14-12-20 | 17:48

Ach, die 25.000 mensen per jaar. Ik was onlangs in Overijssel. Daar kunnen we de aankomende jaren met gemak dergelijke aantallen kwijt. Maar sommigen vinden het fijn om overal tegen te zijn. Terecht dat deze zielepoten niet serieus genomen worden.

Red shirt | 14-12-20 | 17:47 | 7

@Red shirt | 14-12-20 | 18:45:

Nieuws over Afrika een beetje gevolgd, afgelopen jaren?
Nieuws over de islam een beetje gevolgd, afgelopen jaren?
Wat de islam dagelijks aanricht in het Midden Oosten, in Azië, in Afrika, en inmiddels zelfs in Europa?

Veel problemen met clanculturen en islam hebben inmiddels zelfs het jeugdjournaal gehaald. Bovendien kom jij hier vaak zat om ook betrouwbaardere bronnen dan het jeugdjournaal te kennen.

Dandruff | 14-12-20 | 19:06

@Red shirt | 14-12-20 | 18:45:

Overigens, zelfs als jij gelijk zou hebben dat jij stiekem in een heel ander universum woont. Waar de aarde plat is, Atlantis een wereldstad en waar Afrika en de islam hartstikke leuk zijn.

Dan nog neemt dat alle feiten die ik noemde over tekorten aan huizen en inkomsten etc niet weg. Overbevolking, armoede en honger kunnen zelfs de leukste mensen in beesten veranderen.

Dandruff | 14-12-20 | 19:14

Totaal netto overschot is 110,000 per jaar. Oosteuropeanen, veel indiers, zuidamerikanen en , uiteraard, heul veul islamieten. Niet alleen statushouders en entourage, maar heel veel gezinsherenigingen uit marokko en turkije. Zo hoog zijn die drempels niet.
Kortom allemaal vreemd volk doe de cohesie bij ons geen goed doen, en ondertussen ook moeten wonen en eten, en vaak leunen op aanvullingen en toeslagen.

BenPakdee | 15-12-20 | 12:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Is het al bijna Maart??

ceriel82 | 14-12-20 | 17:43 | 1

Nee, Maar D66 wint met overgrote meerderheid,, Echtwaar?!

Datgingniegoed | 14-12-20 | 18:47

Ik ben niet tegen het opvangen van asielzoekers. Ik ben er wel op tegen dat we Jan en alleman binnen halen, dus ook die niet asiel zoeken maar geluk en gratis geld. Ook ben ik er op tegen dat we die mensen een burgerschap aanbieden en in een later stadium onderdak, inrichting-vergoeding en een uitkering, zaken die aan veel van de "echte" Nederlanders aan voorbij gaat. En waar eindigd het? Als het hele midden oosten inclusief de terroristen hier zit en het daar leeg is?

Sinclair | 14-12-20 | 17:41

Wel een goed stuk in die deugkrant. De problemen van immigratie zit vooral in een hoop botsende gewoontes, normen en waarden zeg maar. Daar hebben de Bentley Beckers in ons land geen last van want die wonen in wijken waar iedereen blank is, was en tot in lengte van dagen zal dat zo blijven. Fijn met elkaar met “ons soort mensen”. Een deugend gevoel door migratie een “verrijking noemen, hoort bij ons land”, en natuurlijk schelden op de populisten.
Al die verrijking komt echter terecht in de armere wijken. Electoraal gezien zijn de gemiddelde PVVer en SPer het meest bekend met multicultureel samenleven en laten die nu niet zo dol zijn op die multiculti verheerlijking. Overigens gaat dit dan niet alleen om boze blanken (in de ogen van elitair GL en d66) maar heel veel Surinamers en zelfs Turken en Marokkanen zijn het zat opgescheept te worden met die VVD instroom.

Nuuk | 14-12-20 | 17:40 | 4

@ReyNemaattori | 14-12-20 | 18:18:
Er is op zich niets mis met een immigrant, als ze maar mee willen doen aan een samenleving ( en dat is niet het zelfde als alles van de eigen cultuur opgeven). Het is wat er in dat stukje staat. Mensen die mee doen versus zij die hier alleen parasiteren en voluit gaan voor de eigen cultuur, ten koste van die van anderen.

Nu ook; migranten of hun kinderen die graag meedoen aan de verworvenheden van de westerse samenleving vs de achterlijke islamitische fanatici. Gek toch dat vooral vrouwen veel beter integreren dan hun broertjes die prinsjes in een achtergebleven cultuur willen zijn.

Nuuk | 14-12-20 | 18:35

@Nuuk | 14-12-20 | 18:35:

Uit enigszins verouderd onderzoek (2016) bleek dat de PVV onder allochtonen zelfs meer aanhang heeft dan onder autochtonen. www.nporadio1.nl/homepage/2571-de-pvv...

Onder Antillianen was de PVV de eerste partij; onder Surinamers de tweede partij; onder Turken de derde partij en onder Marokkanen de vierde partij. Let wel, dat was dus *na* Wilders' "minder Marokkanen" uitspraak. Zonder dat had hij misschien nog wel hoger gescoord onder Marokkanen.

Onder overige niet-Westerse allochtonen was de PVV ook weer de eerste keuze. Juist immigranten die mee willen doen zien hoe anderen parasiteren en de boe ondermijnen.

Dandruff | 14-12-20 | 18:55

@Dandruff | 14-12-20 | 18:55:
Dat beeld bestaat inderdaad al lang. Na de laatste verkiezingen heb ik overigens ook nog ergens gelezen (maar waar ook al weer?) dat allochtonen naar verhouding net iets meer op PVV stemmen dan autochtonen.
Niet zo gek. Veel allochtonen wonen in wijken waar de migratiestromen naar binnen worden gegooid. Zitten gewone Turken en Marokkanen die niet zo van de extreme religie zijn, ook niet op te wachten.

Nuuk | 14-12-20 | 21:27
▼ 1 antwoord verborgen

Het is al aan de gang sinds de jaren '60, de bevolking is nooit geraadpleegd of zij dit wel willen, het gaat zo blijven, en we moeten dit maar accepteren. Wel een duidelijk verhaal, en voer voor de FvD en PVV stemmers onder ons.

coitus reservatus | 14-12-20 | 17:37 | 4

@opblaasschaap | 14-12-20 | 17:38: Tot voor kort was er niet echt een anti-immigratie partij waaruit men kon kiezen. Daarnaast hangt het ook van het type immigrant af, of men er positief tegenover staat of niet.

coitus reservatus | 14-12-20 | 17:55

@opblaasschaap | 14-12-20 | 17:38: Precies dit. Het volk krijgt wat het verdiend, namelijk de politiek waar men al jaren blind achteraan loopt.
Stem eens wat anders dan VVD, CDA, GL, D66, SP, PVDA !!!!

Omnisofos | 14-12-20 | 18:20
▼ 1 antwoord verborgen

Men denkt dat ze deugen door dit soort onzin maar het tegendeel is waar. We zijn veelte overbevolkt, ik met mijn sombere levensstijl leef al boven mijn stand en de bevolkingstoename is verre van gestopt.

Neuth | 14-12-20 | 17:33 | 1
-weggejorist-
Neuth | 14-12-20 | 17:45

Multiculturele samenleving is vervaarlijk sissende snelkookpan
_____
Hoezo samen leven??

Kijkeensaan | 14-12-20 | 17:33

Dat sissen horen we al heel lang, vooral de vrouwen.
.

Kijkeensaan | 14-12-20 | 17:20

De WRR zit blijkbaar vol met linksmenschen die vinden of niet door hebben dat anderen opdraaien voor instroom c.q. groei middels huizentekort en de rest.
En ondertussen protesteren dat de snelweg bij Utrecht niet mag worden verbreed. Zouden ze wel door hebben dat heul veul dingen met elkaar in verband staan?

Harry.Langezwaal | 14-12-20 | 17:18

"Voor alle duidelijkheid: immigratie is beter dan haar tegendeel: inteelt. "

Wat een onvoorstelbare domme zin. Wie dit soort epische lulkoek opschrijft begrijpt niet wat inteelt is. Om inteelt te bestrijden moet zorgen niet met je familie te trouwen. Zelfs in gebieden met een hele lage genetische diversiteit (Zeg, Amerikaans Indianen) is dat voldoende.

omanders | 14-12-20 | 17:18 | 2

Het "grappige" is juist dat we inteelt op massale schaal importeren, terwijl het in Nederland van oorsprong weinig tot niet voorkomt. Wil je dat nieuwkomers 'soepel opgaan in de samenleving' dan is er maar één weg. Alle kosten vanaf entree in Nederland tot aan hun dood worden betaald door GL/D66/PvdA stemmers. Ook wel zo eerlijk.

Grachus | 14-12-20 | 17:32

@Grachus | 14-12-20 | 17:32: Niet alleen dat, er bestaat ook zoiets als "outbreeding depression". De genetische aanleg voor sikkelcelanemie is nuttig voor resistentie tegen malaria maar in sommige genetische configuraties levert het nare ziektes op. Geimporteerd heb je alleen maar de lasten.

en.wikipedia.org/wiki/Outbreeding_dep...

omanders | 14-12-20 | 17:48

"Overheidsdenktank WRR: Nederland moet accepteren dat migrantenstroom nooit stopt"

Waarom zouden we dat moeten accepteren? Ik wil dat geenszins accepteren, ik wil me daar uit alle macht tegen verzetten, en ik zal stemmen op de politieke partij die zich daar ook tegen verzet. Die 40 jaar ongebreidelde immigratie heeft m.i. veel meer ellende gebracht dan dat het iets oploste.

Kijk, een hele beperkte immigratie van hoogopgeleide mensen die in Nederland moeilijk vervulbare vacatures kunnen opvullen, prima, maar dan hebben we het niet over derdewereldlanders die hier asiel komen zoeken, en MOE-landers hebben we maar in beperkte mate - en meestal ook maar tijdelijk - nodig (Polen in de bouw voornamelijk).

Voor de rest moeten we er juist naar streven dat de migrantenstroom naar nul gaat. En Arie Elshout schrijft een hele redelijke column in de Volkskrant vandaag, hoor, maar één bewering van hem is echt onzin:

"Voor alle duidelijkheid: immigratie is beter dan haar tegendeel: inteelt. Immigratie houdt samenlevingen vitaal."

Met 17,3 miljoen inwoners is de kans op inteelt echt verwaarloosbaar, hoor. En ook vóór de massa-immigratie, toen we nog maar met 10 tot 12 miljoen mensen hier waren, kwam inteelt alleen maar voor in bepaalde - orthodox gelovige - kringen waar neven en nichten met elkaar gingen liggen prijsneuken: dat is inteelt. Komt nu toch niet meer voor, behalve nou juist in de kringen die hier de laatste 50 jaar geïmporteerd zijn, daar lopen veel meer kinderen met inteelt-handicaps rond dan bij de oorspronkelijke Nederlanders, omdat het neef-nicht gebeuren en het voortplanten in een te kleine genenpool daar wel usance is. Een reden te meer om de grenzen voor dat soort volk te sluiten, zou je denken.

Dr_Johnson | 14-12-20 | 17:16 | 3

Zoals het er staat is het ook niet correct dr. Johnson. Er staat "Nederland moet accepteren dat migrantenstroom nooit stopt", terwijl er moet staan "Nederland accepteert dat migrantenstroom nooit stopt". Als een meerderheid het zou willen, treedt er na de verkiezingen in maart een kabinet aan dat rigoreus een einde aan maakt aan de instroom, desnoods alle internationale verdragen verscheurend die dat in de weg staan. In die zin moeten we niks accepteren. Maar Rutte gaat de verkiezingen winnen, in die zin accepteren we het kennelijk.

Tashtego | 14-12-20 | 17:33

@ Dr_Johnson,
Oh ja , Die onzin onder de onzin was ik vergeten te melden.
bedankt voor uw waardevolle en gezonde kijk op zaken.

Datgingniegoed | 14-12-20 | 17:40

@Tashtego | 14-12-20 | 17:33:
U heeft het, nogsteeds, zelf in de hand.
Het zijn die paar zeteltjes die de PVV het verschil doen blijken.
De meerderheid hebben we nodig, en die gekke lange peroxide blonde gaat uw niet teleur stellen.
Durf nou eens een koers te volgen die gericht is: Niet tegen Hem /Haar /Hun/Zei maar voor Ons!
Ik ben vooral voor mijn welvaart, Dat klinkt heel egoistisch maar vanuit hier bepaal ik ook zelf wie mijn weldoen verdiend.

Datgingniegoed | 14-12-20 | 18:07

Opmerkelijk artikel. Gaat compleet in tegen de boodschap die de elite van ons land afgaf in de vk van zaterdag jl.
En we konden het weer lezen: die elite heeft een hartgrondige hekel aan de rest van het land. Praktisch iedere dag weer een notitie dat de autochtone bevolking zich moet aanpassen aan de allochtonen. Met een dociele bevolking is het gemakkelijk besturen. Nederlanders zijn daarnaast ook niet bereid om voor wat dan ook te strijden. Pubertjes met scabreuze teksten die vanwege een vrije dag en opgestookt door activistische leraren actie gingen voeren voor het milieu (want ze waren bang ). Ziehier het revolutionaire potentieel.

ExitTrajectum | 14-12-20 | 17:09

In de VK column: '' immigratie is beter dan haar tegendeel: inteelt''. Immigratie bevorderd/introduceert juist inteelt.
imgur.com/3Lg0P67

Papierversnipperaar | 14-12-20 | 17:01

De Randstad is al verworden tot een open riool waar de blanke autochtoon is verdrongen door de overgepigmenteerde asieleisers uit Afrika en Midden-Oosten. Neem dat volk het eens kwalijk: je hebt niets in je onderdrukte zandbak en wordt hartelijk welkom geheten door je gastheer die jou, je dorpsgenoten en je imposante nageslacht levenslang voorziet van geld, onderdak en eten zonder tegenprestatie. Omdat luxe snel went, en de discriminatiekaart vakkundig wordt begeleidt door een leger aan NGO's en linksdraaiende Vega-knotjes met moeilijke bril, ben je erg ontevreden en is iedereen hier een racist.

_pacman_ | 14-12-20 | 16:54

De echte Nederlander is toch van "hand in hand kameraden" lekker met de schouders tegen elkaar, hoe meer zielen hoe meer vreugde, kom op mensen niet zeuren, tis toch hartstikke gezellig zo met z'n allen. Hoe drukker hoe beter, met spekkies en zo.

Jonkheer-Carolus | 14-12-20 | 16:51

Dus ons verleden wordt verguisd door diegenen waar we onze toekomst aan weggegeven. Het wordt opgeëist, en onze bestuurders zagen dat het goed was. Ik had toch echt een andere toekomst voor mijn kinderen gepland.
Alles naar de klote, maar wij eerst!

Veepert | 14-12-20 | 16:51

Sommigen hier beweren dat de Nederlander er zelf voor kiest door op het kartel te stemmen en zo dus het beleid steunen. Dat is direct het gevolg inderdaad maar niet hun keuze. De meesten normale kartelstemmers hebben geen idee dat elke week bootladingen gratis miele halers hier naar toe komen. Ze lezen GeenStijl niet en nergens anders wordt dit benoemd. Door de PVV en Wilders consequent als niet salonfähig weg te zetten en te verzwijgen hoe NL wordt opgevreten door asieleisers en rapporten zoals van de WRR waarin immigratie als positief wordt gegoebelsd ruikt men geen gevaar. Ik denk dat dit een wat genuanceerder beeld geeft.

Tiscali-2 | 14-12-20 | 16:48 | 2

Ik ben bang dat u gelijk heeft.

JvanDeventer | 14-12-20 | 16:52

Als makke schapen naar de slachtbank geleid.

De Profundus | 14-12-20 | 20:28

¨Immigratie is beter dan inteelt¨. Oh, vandaar... Dan hier een redelijk degelijk onderzoek wat de bull shit van het Volkskrant artikel pijnlijk aantoont.
Samenvatting
Onder de allochtone bevolkingsgroepen in Nederland komt consanguiniteit frequenter voor dan onder de autochtone bevolking. Consanguiniteit is een van de oorzaken van de verhoogde kindersterfte onder allochtonen. De risico's op (combinaties van) afwijkingen bij hun kinderen zijn de ouders veelal Bohn Stafleu van Loghum. Bij de voorlichting stuit men vaak op knelpunten. In dit artikel worden de achtergronden van consanguiniteit in deze bevolkingsgroepen besproken. Inzicht in deze gegevens kan een belangrijke bijdrage leveren aan het optimaliseren van voorlichting en zorg aan deze populatie, zodat de risico's voor het nageslacht gereduceerd kunnen worden.
link.springer.com/article/10.1007/BF0...

squadra | 14-12-20 | 16:47 | 1

Ik heb weinig familie in Nederland, dus ik houdt mij aanbevolen voor het brengen van meer variatie in de Nederlandse genenpool.

Harry.Langezwaal | 14-12-20 | 17:23

"Als nieuwkomers vanaf het begin soepel opgaan in de samenleving, ontstaan er straks minder problemen.” Oh zeker. Ga maar eens in Amsterdam West kijken. De nieuwkomer gaat heel soepel in de door het stadsbestuur gecreëerde getto's wonen, in hun eigen wereld die geen elke diversiteit accepteert. En gaan ze niet vrijwillig dan worden ze er wel toe gedwongen door Femke en co. Zal Bente daar wel eens zijn geweest? Samson van de PVDA is er wel geweest en vond het k.u.t. maar schaamde zich er voor dat hij dat vond.

forecastle | 14-12-20 | 16:45

GS constateert slechts een feit, en dat is dat er elke week 400 - 600 immigranten binnenkomen. Het is de WRR onwelgevallig dat die cijfers elke week vermeld worden op deze site, maar waarom eigenlijk? Mogen wij dat niet weten? Genoeg redenen namelijk om dat wel te publiceren, zoals waarom heel NL in totale lockdown, terwijl die mensen binnen komen wandelen? En waarom de migranten toelaten als we zelf op een enorme crisis afstevenen waardoor er in veel sectoren nauwelijks werk is. We hebben hen niet nodig, en als de tuinbouw, om maar een voorbeeld te noemen, fatsoenlijke salarissen zou betalen, dan zouden Nederlanders zich echt niet te groot voelen om dat werk te doen.

Toos Bevergeil | 14-12-20 | 16:42 | 1

@ Toos bevergeil,
Het is de geschiedenis die zich keer op keer herhaald. Ik kwam .. ik zag.. en ik had een rare kleine bloksnor ofzo? Het is ze nooit gelukt en het gaat ook nooit lukken. ons Europa te breken.
Wel zijn er complete beschavingen naar de verdoemenis gegaan door dit soort engerds.

Datgingniegoed | 14-12-20 | 17:16
-weggejorist-
Greetjee | 14-12-20 | 16:36

Ik kan hier heel kort over zijn.
Arie Elshout zegt het zelf al, het gebrek aan Integratie.
Dit los je op door EERST de ongecontroleerde toevoer stil te leggen ( Water) om daarna aan de integratie te werken ( Dweil).
Heel belangrijk is het, dat het veel te kleine afvoerputje eens ontstopt wordt om al dat vuile water weg te krijgen.
( voor zo ver mijn korte bijdrage)

Maar goed, dit was niet wat Arie jarenlang heeft verkondigd.
In de eerst alinea verhult onze student al het wezenlijke probleem wat er hier in ons land plaats vond. En hier doel ik op het bij baantje of het maandelijkse inkomen waar iemand/ een gezin van moet leven. Een duidelijke splitsing tussen het Noordwijkerstrand of gezins onderhoud. ( De prijs van een half litertje melk die we nu nauwlettend in de gaten gaan houden)
Bitter zoete herinneringen heeft Arie aan de tijd dat hij, met zijn strandslippers al aan ,de tinnen vuil kannen liep te legen met zijn allochtone collega.

Ook de titel van dit stukje is weer zo'n slap aftreksel.
"Het is een niet te vertrouwen chineese snelkookpan die in uw gezicht dreigt te ontploffen "of "Arie haalt bakzeil" zou beter klinken.

Datgingniegoed | 14-12-20 | 16:34

En dat soort figuren vragen zich ook af waarom een Brexit. Volk dat niet begrijpt dat het VK was gebleven als de Fransen bij Calais die kampen is wat vaker hadden leeggeruimd ipv op de vrachtwagens jagen richting het VK.

Rotterdammert1965 | 14-12-20 | 16:34 | 2

O ja, en wat gaan de Britten daar precies aan doen nu dan? De VS heeft dit gedonder ook met Mexico, en daar is geen Europese Unie.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 16:42

Neen!
We kunnen en moeten de instroom stoppen,
van grotendeels potverterende mensen,
die onze basale democratische waarden niet onderschrijven en zelfs bestrijden.
.
Een halt aan de instroom is hiervoor de meest efficiente en humane oplossing.
Dit kan democratisch geregeld worden door een stem op de juiste partij(en).
.
En de wet hoeft ook niet aangepast te worden.
Het gaat alleen om het effectief handhaven van de **bestaande** immigratiewet.

hotmint | 14-12-20 | 16:32 | 7

@Diewijfvandielange | 14-12-20 | 17:47: Van de week zijn er in Nigeria 600 meisjes ontvoerd. Ook niet lekker veilig daar, maar nog geen reden om iedereen op de wereld hierheen te halen. Dat is compleet irrationeel. Misschien valt er op mijnheer zijn huis een granaat. Dan moet hij maar even naar dat deel van het land waar geen oorlog is. Het overgrote deel van de Syriërs had gewoon, als ze er al niet vandaan komen, gewoon naar Damascus gekund. Weg van de frontlinie van het oorlogsgeweld.

Grachus | 14-12-20 | 18:53

@Grachus | 14-12-20 | 18:53: Volgens mij heeft niemand het hier gehad over 'halen'. Het gaat erom wat je doet met mensen die zich hier MELDEN, en dat zal blijven gebeuren zolang we geen metershoge muur met een paar hekken om Nederland heen bouwen en bereid zijn met scherp te schieten. En dan is de vraag: wat doe je met mensen die zich hier tóch melden? Stuur je die terug naar een land in oorlog?
En wat een gelul 'het overgrote deel had naar Damascus gekund'. Voor de duidelijkheid: er zit maar een klein deel hier in Europa hè, de meeste Syriërs zitten in kampen in Turkije, Libanon, Syrië en Irak, waar ze echt geen Mieles krijgen.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 19:42

@Diewijfvandielange | 14-12-20 | 16:43: Nou, bv:
- Alle zgn 'veiligelandiers' niet toelaten. Meteen terugsturen.
- Middellandse zee bootvaarders terugvaren naar het zuiden.
- (NGO) Mensensmokkelaars actief vervolgen. Hun boten vernietigen.,
- Permanent vliegtuigen inzetten om afgewezenen terug te vliegen.
- Een asiel aanvraag *moet* in het EU land van aankomst,
Dat kan dus geen NL zijn. Terug naar Lesbos dus. Dat ontmoedigt.
- Criminele veelplegende asielzoekers tot "ongewenst" vreemdeling verklaren.
- Illegale opvang van uitgeprocedeerden door gemeentes sluiten.
- Enz.
- Enz.
- Enz.

hotmint | 14-12-20 | 20:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat moet dat volk hier. Ze voegen niks toe is mijn beleving. Qua straatbeeld, samenleving, gewoontes, achterlijk geloof, voorrang op regelingen waar de autochtone bevolking 15-20 haar op moet wachten.

Eigenlijk kan ik niks positiefs bedenken. En dat wordt elk jaar erger.

En dit jaar werd ik ook nog keer op keer als racist bestempeld enkel omdat ik niet sta te zingen dat ze welkom zijn. So be it. Als het maar duidelijk is dat ik liever heb dat je maar in je eigen land eens zou moeten proberen wat voor elkaar te krijgen

Wees_welkom | 14-12-20 | 16:26 | 5

@MorgenEenAnder | 14-12-20 | 16:32: Dat denk ik ook, maar het is voor de discussie nogal onhandig als mensen als ze 'immigranten' bedoelen (meer dan 200.000 per jaar, van wie de meesten nooit voor gedonder zorgen en zichzelf kunnen bedruipen) maar alleen de asielzoekers (klein deel van het totaal, van wie inderdaad een klein deel voor gedonder zorgt dat de kranten domineert, en van wie inderdaad een fors deel (nog) niet voor zichzelf kan zorgen).

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 16:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Afgelopen zaterdagnacht een uitzending op Canvas waarin enkele Syriërs werd gevraagd waarom ze naar Europa willen komen. “Omdat Europa goed voor z’n inwoners zorgt, dat we een gemeubileerd huis krijgen en gewoon geld”. “Oh, hoe weet je dat?” “Dat heeft een neef van mij verteld die er al zit. Dat wil ik dus ook”.
Ik weet niet hoe het programma heet, maar het was de moeite van het kijken waard.

Alco-de-Holist | 14-12-20 | 16:25 | 19

@therealbraindump | 14-12-20 | 17:56: Grensbewaking is alleen maar effectief als je uiteindelijk bereid bent met scherp te schieten op mensen die proberen de grens over te steken. Zie Ceuta en Melilla, zie wat er tussen Mexico en de VS gebeurt, zie de Berlijnse Muur. Ik ben daartoe niet bereid. Want ik wil eerst weten uit welke situatie de overstekers komen. En daarvoor heb ik een asielprocedure nodig.
En "Veel harder opstellen" is gewoon heel moeilijk als je de vragende partij bent.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 18:02

@Diewijfvandielange | 14-12-20 | 18:02: ik zie dat anders, wanneer de grens echt bewaakt wordt is de aanzuigende werking snel afgelopen, zie het voorbeeld van Australië.

therealbraindump | 14-12-20 | 18:08

@therealbraindump | 14-12-20 | 18:08: Ik zie wel een klein verschilletje tussen de geografie van Australië en van Europa. De oversteek naar Australië is gewoon een heel stuk moeilijker dan die naar Europa. Dezelfde moeilijkheidsgraad bereiken aan de HELE Europese buitengrens kán denk ik wel, maar kost initieel enkele tientallen miljarden (bouw) en daarna jaarlijks een paar miljard voor bewaking. Vervolgens boek je een economisch verlies door de veel strengere controles bij honderden of duizenden grensovergangen en bij havens en luchthavens.
En dat komt dan nog bovenop het geld dat je nodig hebt om andere landen te betalen om vluchtelingenkampen te onderhouden volgens een standaard waar wij mee kunnen leven (geen honger, beetje perspectief voor de kinderen, minimum gezondheidszorg, enigszins leefbaar als het vriest/sneeuwt, orde en veiligheid).
Maar goed, het mag natuurlijk ook wat kosten, want wat we nu doen kost ook een hoop, en de vraag is hoe houdbaar het is.
Maar het is wel duidelijk dat Nederland het niet alleen kan. Het móet dus met de hele EU. Die zijn voorlopig nog niet akkoord. In de tussentijd melden zich nog mensen hier. Van die mensen moeten we nog steeds beslissen wat we ermee doen: hier laten of terugsturen naar een land in oorlog.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 19:55
▼ 16 antwoorden verborgen

Zoals wetenschappelijk bewezen is, kan Nederland nooit vol zijn. Maar Kamp Moria op Lesbos, dat kan wel vol zijn. Dat is ook wetenschappelijk bewezen. Dat heeft ook in de krant gestaan. Conclusie: wanneer het ergens ter wereld vol is, dan moeten die mensen naar Nederland, een van de dichtstbevolkte landen ter wereld. Want Nederland is gewoon nooit vol.

JvanDeventer | 14-12-20 | 16:22 | 9

@Geen_Wens | 14-12-20 | 17:06: Nee, dat is mijn voorstel niet. Het huidige beleid hebben we al decennia. En is de welvaart tijdens die decennia gedaald of gestegen?

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 17:24

@Geen_Wens | 14-12-20 | 17:06: Mijn voorstel is dat je iemand die hier aanklopt en kan aantonen dat 'ie in levensgevaar is in z'n eigen land en de overheid daar kan hem niet beschermen, hier mag blijven zolang het onveilig is. Als het weer veilig wordt moet 'ie terug. Als het jaren duurt voor het veilig wordt, en in de tussentijd zorgt 'ie ervoor dat 'ie zich goed gedraagt en voor zichzelf kan zorgen, mag 'ie ook blijven.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 17:25

@Geen_Wens | 14-12-20 | 17:06: Dat gebrek aan sociale cohesie kan inderdaad voor grote problemen zorgen. Maar ik hoop dat je deze vraag wel wil beantwoorden: vind jij dat gebrek aan sociale cohesie voldoende reden om een christelijke Allahbelediger terug te sturen naar het land waar hij zal worden gedood? Ik vind van niet.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 17:26
▼ 6 antwoorden verborgen

Was een goed stuk van Arie Elshout, die niet bepaald bekend staat om zijn rechtse praatjes.

Rest In Privacy | 14-12-20 | 16:22

Mijn beste maat was het echt he-le-maal zat.

Al die aantallen Turken, Bulgaren, Roemenen en de vele Oostblokkers die in zijn Haagse wijk neerstrijken.

Van 20% allochtonen ging het daar in luttele jaren naar 90% allochtonen nu.

En ik kan beamen, de sfeer was / is er daar zeker niet gezelliger op geworden.

Dus met een tweede kind geboren was zijn beslissing : wegwezen hier.

En begin dit jaar is hij verhuisd naar een wijk waar de meerderheid "gewoon" Nederlander is, waar voornamelijk / "gewoon" Nederlands gesproken wordt , waar zijn dochter naar een witte katholieke school kan gaan en waar zij met Nederlandse kinderen kan spelen i.p.. v. binnen te zitten.

Ik geef hem en zijn gezin volkomen gelijk, hij en ik denken hetzelfde over de mate van immigratie naar Den Haag , we maken ons beide zorgen over de toekomst van Den Haag en Nederland.

Toen we het laatst hadden over op wie te gaan stemmen gaf hij (weer) aan dat Wilders en de PVV zijn keuze zouden zijn.

Mensen zoals hij zouden hun verhaal veel vaker moeten (kunnen) vertellen in de reguliere (deug) media maar ik vrees dat hun geluid niet welkom is daar.

Want wat moeten ze immers aan met een volbloed Turk die hen een keer goed en duidelijk de waarheid komt melden dat het he-le-maal niet goed gaat met al die grote aantallen allochtonen in zijn wijk, Den Haag / Nederland?

Het blijven vermijden en het blijven wegkijken van de ellende die massa immigratie inhoudt is veel makkelijker en aantrekkelijker voor ze.

Dr.Mabuse | 14-12-20 | 16:21

Goh, en de conclusie is: er moet meer aan integratie gedaan worden, en daarvoor moet er meer geld naar “de wijken”. In mijn tijd was een wijk een groepje huizen dat ongeveer in dezelfde tijd gebouwd was. Tegenwoordig is het een eufemisme voor problemen.

Muxje | 14-12-20 | 16:21 | 1

Hoe krachtiger de wijk, hoe groter de problemen.

Rest In Privacy | 14-12-20 | 16:23

Persoonlijk denk ik dat het op een keer vreselijk uit de hand gaat lopen in Europa en Nederland. Om dit te illustreren een quote van Edmund Burke: “Those who don’t know history are destined to repeat it.”

Short | 14-12-20 | 16:20 | 1

Wat boffen we dan dat onze premier veel van de geschiedenis weet, hij geeft er zelfs les in.

lecram24 | 14-12-20 | 16:34

Ik stel voor dat al die nieuwkomers zich maar melden bij de leden van de WRR (thuis) om welkom geheten en onderhouden te worden. Paleis Noordeinde is ook een goede locatie.
In een commentaar op een artikel in de PAZ over groepsverkrachtingen in D stond de volgende zin die me wel aansprak:
Es sind mehrheitlich junge Fräuleins, die es kaum erwarten können, immer neue Massen an jungen Männern im Land der unbegrenzten sexuellen Möglichkeiten begrüßen zu können.
Somit liegt die Anja Reschke vom NDR schon anteilig nicht ganz falsche, wenn sie suggeriert, dass die jungen Fräuleins mit Schuld sind an dieser Entwicklung.

discriminazie | 14-12-20 | 16:17

"Als nieuwkomers vanaf het begin soepel opgaan in de samenleving, ontstaan er straks minder problemen.”
Ja en als ik nou wat meer geld kreeg van de baas, dan was het leven ook wat makkelijker. Echt welke debiel heeft die zin bedacht, wat een nutteloze uitspraak.

usb stok | 14-12-20 | 16:16 | 14

@Grachus | 14-12-20 | 17:53: Precies! Dus het integratiebeleid moet beter. En daar geeft de WRR een advies over. Met welk van de adviezen uit het WRR-rapport bent u het niet eens?

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 17:59

@Diewijfvandielange | 14-12-20 | 17:59: Prettig dat je een deel van het licht ziet. Ik vraag mij af of je 25 jaar geleden hetzelfde zei. Hun oplossingen niet me eens? 1) dat je ze überhaupt moet opnemen, omdat het ons overkomt. Dat is wel een heel fatalistische zienswijze. 2) dat je ze van alles moet geven. Nee, ze moeten het verdienen. Ze moeten het zelf doen, alleen dan krijg je succesvolle mensen. Hulp helpt niet, werkt averechts en laat ons achter met generaties lang inproductieven, vaak in combinatie met een een bedenkelijke mentaliteit.

Grachus | 14-12-20 | 19:00

@Grachus | 14-12-20 | 19:00: Op welke pagina van het rapport spreekt de WRR uit zelf van mening te zijn dat ze moeten worden opgenomen? Dat is onzin, het WRR beschouwt immigranten ALS EEN GEGEVEN omdat de wetgeving OP DIT MOMENT tot immigratie leidt.
Waar lees je wat de WRR allemaal aan de mensen wil geven? En met welke van die dingen ben je het niet eens?

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 19:57
▼ 11 antwoorden verborgen

Maar ook als ze wèl soepel zouden opgaan in Nederland zouden ze toch een huis moeten hebben, zouden er wegen van en naar hun huis moeten worden aangelegd, zouden ze auto's nodig hebben of nieuwe buslijnen van en naar hun nieuwe baan, zou die nieuwe werkgelegenheid en hun huishouden extra energieconsumptie vragen, zouden er meer schapen en geiten gehouden moeten worden, zou de Efteling moeten uitbreiden voor al dat extra bezoek, zou Schiphol moeten uitbreiden om al die familiebezoekjes in de hele wereld te faciliteren, zouden er nog meer windparken en nog meer zonneparken moeten komen voor al die nieuwe landgenoten, kortom: ons toch al overvolle land wordt dan elk jaar nog voller en nog minder leefbaar.
Maar die Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid is dus zó debiel dat ze daar maar liever niet over nadenken. Niet met hun gezonde verstand en niet met hun wetenschappelijke verstand. Gewoon: helemaal NIET.

JvanDeventer | 14-12-20 | 16:14 | 8

@JvanDeventer | 14-12-20 | 16:33: En wat die aanstalten betreft: dat is echt ontzettend waar. Ik wacht al een hele tijd op een goed immigratiewetsvoorstel van de FvD, maar ja, dat komt maar niet en dat komt maar niet...

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 17:04

@Diewijfvandielange | 14-12-20 | 17:03:
Nederland is VOL, maar nog niet onbewoonbaar.
Een huis waarvan het dak na 50 jaar niet waterdicht te krijgen is, is onbewoonbaar.
Maar zulke dingen snapt u best. Geen idee waarom u doet alsof u dat niet snapt.

JvanDeventer | 14-12-20 | 17:12

@JvanDeventer | 14-12-20 | 17:12: Precies, en als Nederland nu nog niet onbewoonbaar is, maar wél te maken heeft met immigranten moet je nadenken over beleid dat je voert om te voorkomen dat met die immigranten hetzelfde gebeurt als met de Marokkanen en de Turken in de jaren zeventig van de vorige eeuw.
Als ik lekkage heb in mijn huis en ik krijg van alle loodgieters te horen dat ze het zo druk hebben dat ze pas over twee weken langs kunnen komen dan zorg ik dat ik het water dat het huis wel binnenkomt netjes opgevangen wordt zodat het geen schade veroorzaakt. Ik kan wel heel hard tegen dat water schreeuwen: 'JE HAD HIER NIET EENS MOGEN ZIJN!', maar dat verandert maar weinig aan de zaak.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 17:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Gewoon oprotten. Het is daar vrede. Ga je land opbouwen. Voordat hier de pleuris uitbreekt.

Piet Karbiet | 14-12-20 | 16:12 | 4

@Diewijfvandielange | 14-12-20 | 16:16: Die werkgevers willen namelijk niet meer betalen dan het minimumloon, liefst minder door allerlei rare regeltjes van schimmige uitzendbureaus. Dat die goedkope arbeidskrachten ook fatsoenlijk gehuisvest moeten worden is dan weer een probleem van de maatschappij.

Toos Bevergeil | 14-12-20 | 16:37

@Frau Merkel | 14-12-20 | 16:49: Het gros van wat? Niet het gros van de immigranten hoor. Voor vluchtelingen (minder dan 15 procent van de totale hoeveelheid immigranten) geldt dat inderdaad wel, althans voor de eerste generatie, de eerste jaren. Voor de tweede generatie ligt dat al heel anders.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 17:09
▼ 1 antwoord verborgen

"Als nieuwkomers vanaf het begin soepel opgaan in de samenleving, ontstaan er straks minder problemen."
Als er helemaal geen nieuwkomers zijn, hebben we nu én straks geen problemen.

MAD1950 | 14-12-20 | 16:12 | 2

Helemaal geen nieuwkomers is misschien wel een beetje desastreus, want dan gaat Nederland hard krimpen, en dan gaan we flink wat welvaart inleveren. Maar er kan vast wel wat af ja.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 16:21

Alleen Nederlandse vrouwen moeten er dan kennelijk voor zorgen dat ze inteelt voorkomen door zich vol te laten pompen door bootnegers want bootnegerinnen zie ik eigenlijk niet veel.

geenspam | 14-12-20 | 16:08 | 1

Die komen later binnen bij de gezinshereniging. Overigens vaak vanuit dezelfde dorp en clan en dus weer inteelt maar het verschilt per bevolkingsgroep.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-20 | 16:10

Ik accepteer niet dat Nederland immigratieland is. Wie heeft dat voor mij uitgemaakt? Is mijn mening daaromtrent ooit gevraagd? Ik schat dat toch zeker 80% van de Nederlanders dit kan en wil beamen. Gaan wij allemaal daaraan lijdzaam ten onder?

xavier | 14-12-20 | 16:08 | 3

Dat is ook helemaal niet wat de WRR zegt, dat maken TPO en GeenStijl ervan. Punt is gewoon dat er op dit moment nieuwkomers zijn, ieder jaar weer. Het heeft niet zoveel zin om dan je oren en je ogen dicht te doen en heel hard te roepen: 'JULLIE HADDEN ER NIET MOGEN ZIJN'. Dan had je ander immigratiebeleid moeten maken. Zolang dat er niet is moet je nadenken over integratie.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 16:23

@JvanDeventer | 14-12-20 | 16:39: Dat hadden ze zeker moeten doen, dat had een hoop gedonder gescheeld. Maar dat hebben ze dus niet gedaan.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 17:56

En waarom vraagt niemand zich af wat al die asielzoekers gaan doen als de ECB schuldenbom ontploft en alle subsidies verdwijnen. Of is het dan de overheid dat een pistool tegen je slaap drukt om driekwart van je inkomen te innen?

heldheino | 14-12-20 | 16:04

Tegenover immigratie staat inteelt?

MorgenEenAnder | 14-12-20 | 16:01

De enige goeie immigrant is de Immigrant Song van LZ.

Introughtheoutdoor | 14-12-20 | 15:59

Wel gek: nu is het door een Volkskrantpipo geschreven en dan is het goed/deugt. Als zijn naam wordt weggehaald en vervangen door de naam Wilders, Fortuyn etc.. schiet direct heel links Nederland in een kramp.

Toeja | 14-12-20 | 15:58

Op een gegeven moment moet je hard gaan ingrijpen om je cultuur, sociale inslag en de oorspronkelijke bevolking te beschermen tegen kwaadwillend tuig wat willens en wetens Nederland aandoet om vanuit een gratis hotel (AZC) de boel leeg te roven. Marokko bijvoorbeeld wil de opgesomde criminelen die daar vandaan komen niet terugnemen. Heel simpel op te lossen, hef extra belasting bij Marokkaanse 'Nederlanders' zodat zij hun regering onder druk zetten. Flikker die criminelen zolang in plaats in een AZC in een door mariniers geleid werkkamp

D.Onderop | 14-12-20 | 15:58 | 3

Moet je mij vertellen, waarom heeft, laten we zeggen, Mohammed Ihataren, hier geboren en getogen, er méér schuld aan dan jij en ik dat er kansloos tuig uit een ander land is?

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 16:08

@Diewijfvandielange | 14-12-20 | 16:08:
Dit moet je boven de individuele schuldvraag uit tillen! Net zoals jij niet als individu schuldig bent aan de ellende van negerts maar wel als onderdeel van een blank collectief dat het veroorzaakt heeft. Het mes snijdt wel aan twee kanten hè.

aflaatverkoper | 14-12-20 | 17:12

@aflaatverkoper | 14-12-20 | 17:12: Haha, het mes snijdt aan beide kanten juist niet. Ik voel me net zo min schuldig aan de ellende van welke donkere persoon dan ook maar als Mohamed Ihataren zich moet voelen voor rotzooischoppende illegalen die toevallig ook een Marokkaans paspoort hebben.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 18:04

De inteelt die ontstaan is is het linkse politiek correcte netwerk. Die verzint allerlei thema’s van diversiteit tot klimaat alles om de burger kort te houden. Deze volgzame burger die zich vergeleken met de rest van de wereld zich een slag in het rondte afval scheidt , recycled en afstand neemt van zwarte Piet , tot en met.
En nog is het niet genoeg.
Een zeker politicus noemde dit nog niet zo lang geleden het Kartel. Hij is inmiddels kaltgestelt. Wordt het nu tijd om ome Geert eens in de regering te helpen?

WaltKowalski | 14-12-20 | 15:57 | 1

Volgens mij veerde die inmiddels alweer terug, maar is de schade voorlopig wel gedaan.

Ploertendodert | 14-12-20 | 16:05

Dus asielzoekers krijgen geen Corona, maakt het land van herkomst nog wat uit, want ik zie hier een verdienmodel.

Acidstain | 14-12-20 | 15:56

Opgaan in onze maatschappij is echter niet iedereen geschikt voor, en dat zorgt voor steeds grotere problemen en ontwrichting in onze samenleving. Dat migreren en integreren niet is weggelegd voor woestelingen met het IQ van een walnoot moet de WRR dan ook maar inzien en de ongeschikten terug sturen naar hun geliefde zandbak.

Ploertendodert | 14-12-20 | 15:52 | 11

@Diewijfvandielange | 14-12-20 | 16:26: Wat komen ze doen dan? En dat is geen onredelijke vraag, als ik ergens bij een willekeurig bedrijf of een instantie binnen zou lopen en een beetje in een hoekje ging staan hangen kwam men ook naar me toe met die vraag, en niet of ik mee wilde doen een welkom-welkom liedje zingen, glimlachend op de foto ging en of ik mijn familie ook erbij wilde halen. Ik heb ze niet nodig, anderen hier ook niet, en kan genoeg argumenten benoemen en het feitelijk onderbouwen waarom de immigratie(met name vanuit de zandbakcultuur) op lange termijn averechts werkt voor Nederland en de Nederlandse identiteit, en op lange termijn voor de europese, zonder persoonlijke idealen aan te kaarten.

Ploertendodert | 14-12-20 | 17:05
▼ 8 antwoorden verborgen

Alles in het universum valt logisch met getallen te verklaren en alles is in samenhang met elkaar:
600 Instromers zijn zo'n
0,00003% op de totale bevolking.
De kans dat je in je leven een vliegtuigongeluk meemaakt is zo'n
0,00003%.
Ach mensen, waar zijn we bang voor?

Leptob | 14-12-20 | 15:51 | 5

Ten eerste is het 0,0034%, dat scheelt een factor 100. Dat is dus op jaarbasis 0,178% op jaarbasis los van nareizigers, gezinshereniging, enzovoorts.
Daarnaast hebben we nog gewone migratie van niet westerse allochtonen.

Franker | 14-12-20 | 16:01

De kans dat je bij een vliegtuigongeluk omkomt als je wekelijks vliegt voor 50 jaar lang is: 1 - (1-0,0000003)^(52*50) = 8%. Ow die kans op een vliegtuigongeluk is voor de gemiddelde passagier over heel zijn leven en niet per vlucht. Ow deze hele vergelijking loopt gewoon mank en slaat nergens op. Ow waarom reageer ik hier eigenlijk op?

heldheino | 14-12-20 | 16:11

@Franker | 14-12-20 | 16:01: Ik zag deze domme fout te laat. Dus nu vereeuwigd op het internet. Ik ga aan het bier en ben het hopelijk morgen vergeten.

Leptob | 14-12-20 | 16:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Direct kaf van het koren/koran scheiden om de echte kansrijke asielzoekers ertussenuit te halen. Ik kan mij die arme Somaliërs nog herinneren, wat een succesverhaal is dat.

I.P standing up | 14-12-20 | 15:51 | 11

@I.P standing up | 14-12-20 | 16:37: Oorlog is in zo'n land vooral een lokaal probleem. Net als in Syrië hadden mensen gewoon 200 km kunnen reizen om in hetzelfde land volkomen veilig te zijn.

Grachus | 14-12-20 | 17:59

@I.P standing up | 14-12-20 | 16:37: Voor de duidelijkheid: als Somalië veilig is moeten de Somaliërs terug. (Wat mij betreft vervalt die verplichting als ze hier langer dan vijf of misschien tien jaar wonen en helemaal meedoen in de Nederlandse samenleving).

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 20:01

@Grachus | 14-12-20 | 17:59: Aha, dus die miljoenen Syriërs in kampen in Libanon, Irak, Syrië en Jordanië zitten daar voor de lol?

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 20:01
▼ 8 antwoorden verborgen

Wat zal het bedrijf Miele trots zijn dat ze synoniem staan voor gelukszoekers, potentieel opsporingverzochtvolk, mensenuitlandenwaarhetaltijdeenkudzooiissiërs, We Are Here krakertjes, potentiele BLM-schreeuwerts en nieuw PvdA/GL/D66/DENK/Bij1-stemvee.... kortom succesnummertjes dus. Mooi man, Miele

Nederlanddraaitdoor | 14-12-20 | 15:50 | 1

Bij Duiters hangen foute zaken sowieso als honing aan hun kont.

aflaatverkoper | 14-12-20 | 17:01

Al vaak geroepen, maar we doen het weer, stem je voor een pro migratie partij dan kunnen ze dat mooi inventariseren na afloop van de verkiezingen en in de wijken waar mensen pro gelukszoekers stemmen wat mooie AZC's neerplempen. De praktijk is vooral dat links voor stemt, en ze in de wijken moeten komen waar mensen veelal PVV stemmen omdat zij met dagelijks geconfronteerd worden met de werkelijkheid ipv. de zogenaamde linkse droom.

Moet je eens zien hoe snel het is afgelopen als die linkse pro gelukszoekers stemmers eens geconfronteerd worden met hun eigen stemgedrag.

Statix | 14-12-20 | 15:49 | 1

Niet alleen het plaatsen van het AZC, maar ook de kosten graag. Jij wilt graag een importbarbaar. Prima, dan wordt je ook verantwoordelijk voor de kosten.

Grachus | 14-12-20 | 18:01

Misschien kunnen we aan de zijkant iedere dag gaan vertellen hoeveel Mieles er weer uitgedeeld worden. Ze hebben er duidelijk zin an.

Rest In Privacy | 14-12-20 | 15:48

Ongezien de typhus voor Mark Bovens van de WRR. Zet de dobbernegers maar in een badje bij hem in de tuin. Wen er maar aan! Zijn hobby is niet meer te betalen en dat is slechts een van de vele redenen om de grenzen te sluiten en alles wat niets bijdraagt per direct op de boot terug te zetten.

Frau Merkel | 14-12-20 | 15:46 | 2

Immigratie is een regelrechte verarming van Europa. Op financieel, economisch en intellectueel gebied.
We hadden gewoon Europees moeten blijven, dan hadden we met ons kapitaal en ons intellect oplossingen kunnen verzinnen voor die eeuwige crisiscontinenten.

Nu besteden we de honderden miljarden aan zinloze uitkeringswijken vol immigranten, waar nooit iets uit zal komen, behalve drugshandel en ellende, afgezien van de sporadische eenzaat die ertussenuit glipt. Het is gewoon niet te doen voor ons, tientallen miljoenen achtergestelden op deze manier te onderhouden. Angela met haar Wir schaffen es is niet goed snik.

Madame Poitiers | 14-12-20 | 15:51

@Madame Poitiers | 14-12-20 | 15:51:
Het heeft iets hedonistisch. We zijn ten doden opgeschreven. Wen er maar aan!

aflaatverkoper | 14-12-20 | 16:57

De meeste nieuwkomers willen helemaal niet soepel opgaan in de samenleving. Die willen blijven leven zoals in het land van herkomst. Maar dan zonder er voor te werken en geheel verzorgd door de Nederlandse staat. De meeste nieuwkomers willen ook niet dat hun kinderen trouwen met Nederlanders want die zijn onreine kaffirs en ongelovige honden.

Osdorpertje | 14-12-20 | 15:45 | 5

'De meeste nieuwkomers willen niet werken maar een uitkering' is gelul. Veruit de grootste groep zijn de Polen, zij krijgen minder vaak een uitkering dan Nederlanders.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 16:05

@Grachus | 14-12-20 | 18:03: Dat is geen valse vergelijking, Osdorpertje moet nauwkeurig zijn. Als hij 'de meeste asielzoekers' (25.000 per jaar) bedoelt moet hij dat zeggen, en niet de veel grotere groep 'nieuwkomers' (200.000 per jaar) zwart maken.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 20:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is allemaal begonnen met die klootzak van een Joop den Uyl. We moesten zo nodig gastarbeiders importeren, om dat we zelf te lui waren om het vuile werk te doen. Maar men bleef geen gast, men ging jou huis opeisen, en natuurlijk moest hun familie ook overkomen. Ach, hadden we de oude SP nog maar.
sptransparant.wordpress.com/gastarbei...

RickRD | 14-12-20 | 15:45 | 6

@Ommezwaai | 14-12-20 | 15:51: Veel meer. In 1973 hield het werven op en toen stond de teller op 23.000, zoiets. Er zijn honderdduizenden hiernaartoe gekomen via illegale wegen, op vervalste papieren en schijnhuwelijken en het baren heel veel kinderen.

Madame Poitiers | 14-12-20 | 15:54

Toen waren het nog arbeiders. Nu alleen gasten die op hun wenken bediend moeten worden.

zwenkwieltje | 14-12-20 | 17:46

@Madame Poitiers | 14-12-20 | 15:54: Op het eind van de werving, waren er 22.000 Marokkanen in Nederland. In 1990 bedroeg de populatie Marokkanen 300,000. You'll do the math..... (22.000*2 (vrouwtje halen))= 44.000. Ieder gezin 5 kinderen =22.000* =110.000. Totaal: 154.000 zou het aantal zijn in mijn krankzinnige scenario (5 kinderen). Begin jaren '90 zijn er talloze verblijsvergunningen als zoete broodjes weggeven. Hoe denk je dat de Akwazi's en Airfryer's hier gekomen zijn. Papa zat illegaal in de Bijlmer en werd 'geregulariseerd'. want zielig.

Grachus | 14-12-20 | 18:08
▼ 3 antwoorden verborgen

... Als nieuwkomers vanaf het begin soepel opgaan in de samenleving, ontstaan er straks minder problemen ... Ik lees dit als: Er gaan nieuwkomers komen. Punt. Beleid dus, niks 'het overkomt ons'. En als we die niet geleidelijk hier naartoe halen met, zeg 500 / 800 per week, dan komen er straks ineens, zeg 150000, en hebben we giga problemen, want ze komen. Punt.

NerdAlert | 14-12-20 | 15:44 | 1

Over het algemeen komt bij mij op bezoek wat ik uitnodig en dat is in het geheel geen probleem. Het is inderdaad een keuze wat je binnen haalt.

aflaatverkoper | 14-12-20 | 16:50

Okee, simpele oplossing. De gehele WRR inclusief hun familie (partner, kids, ouders en schoonouders) gaan verplicht in slechte immigrantenwijken wonen of in de AZC's voor de veilige landiérs.

Goofy Goofball | 14-12-20 | 15:42 | 1

Eigenlijk kan het nog simpeler... Minimaal 10 jaar meedraaien in het arbeidsproces in Nederland om recht te hebben op welke uitkering of toeslag dan ook.
Moet u eens opletten wat dit met de instroom gaat doen....

Ommezwaai | 14-12-20 | 15:46

Raar, als ik inkopen doe voor het gezin dan hou ik rekening met hoeveel mensen er zijn en hoeveel we te besteden hebben. Dan ga ik niet de voordeur open zetten met de uitnodiging om de koelkast te plunderen. En dat jaren lang tot mijn spaarrekening ook leeg is.
Dit overkomt je inderdaad niet. Dit is een uitnodiging om het hele sociale stelsel en alle zekerheden die wij nog hebben grondig af te breken. De verwachting dat mensen uit andere wereld delen binnen korte tijd kunnen meedraaien is wensdenken. Dat kan zelfs niet als we hier niks meer hebben en onze levensstandaarden drastisch verlaagd zijn. Want dan zijn we er net zo aan toe als al die zandbanken in het Midden-Oosten. Kortom, de overheid heeft de burger de oorlog verklaard.

Deflatiemonster | 14-12-20 | 15:42 | 1

Ik adviseer u onze aller Kuif eens te consulteren. Die doet stante pede genezingen alhier.

aflaatverkoper | 14-12-20 | 16:45

Suske & Wiske en de "Sissende Sampan".
Lambik, een Hongkonees in een Chinees restaurant, en meerdere personages...

chicago river | 14-12-20 | 15:41 | 1

Opgevolgd door Suske&Wiske en "De Lachende Leugenaar"?

Ommezwaai | 14-12-20 | 15:44

Die column van Arie Elshout moet u echt lezen, propaganda voor de immigrant.
Maar echt legendarisch wordt de column met;
Immigratie is beter dan haar tegendeel; inteelt.
I rest my case.

Datzullenwenogweleen | 14-12-20 | 15:40 | 4

Dat argument is enige tijd geleden ook door een Duitse minister of EU-bobo gebezigd. Om inteelt te vermijden is een populatie van een paar duizend personen genoeg, als het niet minder was. De Duitse minister werd vierkant uitgelachen. Arie Elshout is geen reclame voor het journalistieke vak.

Frau Merkel | 14-12-20 | 15:44

Ik kom uit een lange familielijn van inteelt. Had wat last met lopen toen ik net geboren was maar verder gaat leven me best prima af nog. Echt een wonder. Je suis inteelt.

Lorejas | 14-12-20 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

Zou de asieleisers handel ook onder de essentiële bedrijven vallen?

tsjajaja | 14-12-20 | 15:39

Immigratie is beter dan haar tegendeel lees ik. Inteelt. Leg uit? Mengen doet het zich allemaal niet. Dus blijft de inteelt. Zowel onder ons als onder de nieuwkomers. Of zie ik dat verkeerd Volkskrant?

Lorejas | 14-12-20 | 15:37 | 3

Meneer beledigt zichzelf daarmee eigenlijk ook. En ons uiteraard. Allemaal inteelt. Iedereen inteelt.

Lorejas | 14-12-20 | 15:40

Alle immigranten in scheveningen, katwijk en volendam zetten dus.

wijsvinger | 14-12-20 | 15:42

Ja de omgekeerde rassenleer van Schäuble. Een vuistslag in het gezicht van de oorspronkelijke bewoners.

Rest In Privacy | 14-12-20 | 15:43

Prototype van Links beleid aan de top. Fantastisch verhaal hierover van Martin Bosma, alweer een aantal weken terug maar zeker een aanrader.

Want Linksvolk is goed en zij zijn sociaal voelend en hebben het hart op de juiste plaats en veel empathie en zijn tegen racisme en je kunt op ze rekenen en ze zijn hoogopgeleid en weldenkend en rationeel.

Kortom de perfecte mens. Ze zijn gewoon af, gewoon helemaal goed.

Maar: als je anders denkt dan zij en door die policore naïeve bullshit heen prikt, zelf wel kunt nadenken en dat domme betuttel allemaal maar niets vindt, ja... Dan blijken het opeens toch niet zulke tolerante lui te zijn.
En als Fortuyn wordt vermoord of Wilders zou vermoord worden, kwestie van tijd, dan dansen ze de horlepiep. Het is maar net hoe het ze uitkomt natuurlijk, snapt u?

Maar verder is het gewoon de perfecte mens, De Eeuwige Linkshund.

Uiteraard wordt in dit schijtstuk de ene immigrant gelijk gesteld aan de andere.

Welnu, een westerse arbeidsimmigrant is wel ff want anders dan een Moslimmische 'Ik ken het woord arbeid niet eens en ga desondanks toch nooit meer weg en nu snel verder werken en belasting harken voor mij en mijn nareizigers vuile ongelovige hond!' immigrant.

Het heeft vaak, de echte racist uitgezonderd, niet eens met huidskleur te maken.

Maar dat heeft deze door-en-door linkse instantie uiteraard weer niet in de gaten, Plus' het komt ze ook niet goed uit natuurlijk.

Maar het is overigens universeel hoor, de Kotslam gaat nooit samen met andere overtuigingen. Echt letterlijk nergens.
Noem mij 1 land met 20% of meer Isslam waar geen oorlog, aanslagen, vrouwen- homo- Joden- of andersgelovigenhaat, eerwraak, continu ophef door de lange tenen, armoede, slechte leefomstandigheden, stammen oorlog, extreme criminaliteit, dictatuur, vrijheidsbeperking en noem het allemaal maar op, is.

1 land. Meer hoeft niet, geen 5 of 10.

Is ook niet nodig, meer. 1 vind je al niet.

Realism Is All | 14-12-20 | 15:36 | 8

@witwas | 14-12-20 | 15:52:
In Ghana zijn ze nog steeds bezig het leven van anderen zuur te maken.
Zo zijn de nazaten van die ouwe opa Akwasie, van toentertijd, nog steeds bezig om andere negertjes te verhandelen in Qatar, om ze daar voetbalstadions te laten bouwen. De meisjes worden net zo lang vastgehouden totdat ze, na verkrachtingen, zeker weten dat ze zwanger zijn. Zo krijg je er dan twee voor de prijs van 1.

gratias | 14-12-20 | 16:47

Zanzibar.

Grachus | 14-12-20 | 18:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Ach ja, wat moet je ook eigenlijk met een welvarend, veilig en vrolijk land? Wat heb je eigenlijk aan een beetje rust en ruimte? Het is toch vreselijk om met allemaal mensen samen te leven die het aardig met elkaar kunnen vinden? En al die witte billen in een beschikbaar huis zeker? Wie bedenkt zoiets?

Poesmobiel | 14-12-20 | 15:36 | 1

Saai gebeuren lijkt me dat. Tegen het walgelijke aan.

Lorejas | 14-12-20 | 15:42

Policor gelul van de auteur. Zachte heelmeester die het door begint te krijgen dat de multi-cul soep die hij met zijn vriendjes heeft gebrouwen nu wel erg begint te stinken.

Not_again | 14-12-20 | 15:32 | 2

Ja, maar met het brouwsel zelf is niets mis he? Het ligt aan de autochtoon die het niet zo goed kan bijbenen allemaal.

nikolaos | 14-12-20 | 15:47

@nikolaos | 14-12-20 | 15:47: De autochtoon wil het misschien helemaal niet bijbenen. De samenstelling van het brouwsel verandert continue. Dat is het probleem. Maar dat mag de autochtoon blijkbaar niet vinden.
Ze gaan maar lekker op het dak zitten met hun recept van een steeds stinkendere soep. Pas het recept niet aan als het goed is. Anders verpest je het helemaal.

Not_again | 14-12-20 | 16:31

'Nederland moet accepteren dat migrantenstroom nooit stopt’ aldus schrijvers Meike Bokhorst (PvdA), Mark Bovens (PvdA), Godfried Engbersen (PvdA) en Roel Jennissen (onbekend) van @WRRMigratie
. Een PvdA-soos die PvdA-standpunten salonfähig moet maken.
twitter.com/VizierOpLinks/status/1338...

komtdatschot | 14-12-20 | 15:32

Links stemvee mag ook helemaal niet mee in de vaart der volkeren want dan wordt rechts stemvee.

Sarcastica | 14-12-20 | 15:31 | 2

Als je naar de hoeveelheid zetels kijkt die de VVD door de jaren erbij heeft gekregen, dan moet je concluderen dat menig arbeider die verheft was door de PvdA het dusdanig goed kreeg dat ie op de VVD meende te moeten gaan stemmen omdat er ineens wat te verliezen viel en dus de stem op de PvdA enkel door zelfzucht en kortzichtigheid werd gestuurd. NIets vreemds aan, maar het pakt nu wel verkeerd uit.

aflaatverkoper | 14-12-20 | 16:31

@aflaatverkoper | 14-12-20 | 16:31: De arbeider in 1973 had geen idee dat de PvdA in 2020 graag Nederland wilde omvolken met allerlei derdewereldlanders.

Grachus | 14-12-20 | 18:15

Ik vind het knap dat de regering die instromiërs precies zo snel laten lopen dat er 500 per week door dat poortje komen. Daar zitten écht deskundige mensen hoor.

pa_niek | 14-12-20 | 15:30

Rot op met al die sloebers. Problemen genoeg hier

BoerBob | 14-12-20 | 15:30

"Maar het beeld dat migratie zou ophouden moeten we echt bijstellen. Het is een permanent onderdeel van onze samenleving geworden.”
Dit klopt toch ook geworden? Demense stemmen op partijen die massa immigratie bevorderen en daar int. verdragen voor tekenen. Dit maakt dat niemand zich hierover mag verbazen.

Zolang de aboriginal partijkartel stemt kunt u en masse anderskokende buurtjes verwelkomen. Wen er maar aan.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-20 | 15:27 | 3

Tsja. Zolang de niet-kartelpartijen zich als een stel debielen gedraagt is er weinig te kiezen...

BBRDWR | 14-12-20 | 15:36

Ik vraag mij af hoeveel mensen bewust op een bevordering van immigratie stemmen. Ik kan mij bijvoorbeeld wel voorstellen dat mensen stemmen op een partij die het klimaat belangrijk vindt. Maar immigratie krijgen ze er dan bij. Dat nemen ze op de koop toe.

Leptob | 14-12-20 | 15:38

@Leptob | 14-12-20 | 15:38:
Hier komt het preoriteiten stellen aan de orde. De urgentie van het immigratieprobleem wordt niet goed begrepen omdat de meesten mensen blijkbaar korte termijn willen denken. Het klimaatprobleem wordt gebracht als een korte termijn probleem. Zie hier de manipulatie.

aflaatverkoper | 14-12-20 | 16:22

Een onderzoek naar de maatschappelijke draagvlak naar nog import van gelukszoekers was zeker te moeilijk. Ik weiger om een ander z'n utopische vergezichten en/of wenselijk geachte ideaalsamenleving nog langer te betalen. De WRR is duidelijk een politiek instrument geworden die normeert in plaats van inventariseert en informeert. En laat dat W uit de WRR ook maar achterwege. Staatsgeleide propaganda. Opdoeken die club.

Phantomas | 14-12-20 | 15:26 | 7

@aflaatverkoper | 14-12-20 | 16:17:
Alsof de gemiddelde medelander meer kan doen om zijn stem te laten horen door te stemmen op partijen die onze meerderen niet leuk vinden. Voor de rest heb je als nukubu 0,0 inspraak laat staan macht. Dus als je protest wil aantekenen moet je wat.

Het referendum is inmiddels immers afgeschaft.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-20 | 16:39

@Graaf_van_Hogendorp | 14-12-20 | 16:09: Stem dan op 'niet-kartel', want dan is er tenminste nog enige tegendruk. BIj blanco stemmen is dat er niet. Sterker nog, relatief gezien maak je het kartel juist sterker door blanco te stemmen.

Grachus | 14-12-20 | 18:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Vroeger was de verzorgingsstaat top, op de Hollandse luie tokkies na ging dat prima. Ik kan nu uit eigen ervaring spreken, het helpt niet km hele volksstammen alles te geven wat zij nodig hebben en willen om dan van hun te verwachten voor hetzelfde bedrag (of minder) te gaan werken.

Schepvogel | 14-12-20 | 15:26

"Asiel" en "vluchteling", Leugenachtige terminologie om de goegemeente een oor aan te naaien. Gaat u rustig slapen. Wij waken over u.

Not_again | 14-12-20 | 15:26

"Nederland is volgens de WRR een "migratieland""
Het wordt gepresenteerd als feit, maar het is gewoon een keuze.

Rest In Privacy | 14-12-20 | 15:26 | 7

@snakedogman | 14-12-20 | 16:37: Precies. Salami-taktiek.
De oude Drees, ooit de kampioen der sociaal democratie, moest niets, maar dan ook niets hebben van immigratie.

Not_again | 14-12-20 | 16:44

@snakedogman | 14-12-20 | 16:37: Nee, het is er met de haren bijgesleept om een rechtvaardiging te vinden voor het importeren van honderdduizenden derdewereldlanders. In de eerste jaren van de explosie van dit soort lui (begin jaren '90) werd dit argument nog niet gebruikt. Het woord wordt ook verkeerd gebruikt, want doorgaans worden met 'immigratie'landen bedoeld, landen die een doelbewust beleid hebben om BEPAALDE bevolkingsgroepen naar hun land te lokken (denk aan de VS in haar begintijd, denk aan het interesseren van mensen voor een leven in de Oost', denk aan Fransen die Nederlandse boeren zoeken.). Immigratieland als 'in het overkomt ons' is pas sinds de 21 eeuw een nieuwe 'concept'.

Grachus | 14-12-20 | 18:24

@Not_again | 14-12-20 | 16:44: En zijn zoon al helemaal niet,en die kon beter rekenen als die hele linkse deugmeute die hier aan de touwtjes van Pinokio trekt.
Allemaal begonnen met die nieuwlinkse zakkenvullers.

De Profundus | 14-12-20 | 20:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Het stomme van de beeldvorming rondom immigratie in Nederland is dat nooit, nooit iemand zal opmerken dat er heel veel, volkomen beschaafde, vergelijkbare landen met Nederland zijn in de wereld, die er een heel stringent maar super-rechtvaardig immigratie beleid op nahouden. Wij modderen liever. Want anders wordt de VNO-NWC via de VVD boos. Of anders wel Groenlinks. Of anders wel de christenen. Of anders...

konjodebonjo | 14-12-20 | 15:25

we hebben geen reet aan ze

Ins0mnia | 14-12-20 | 15:25 | 2

Ik kan er ook werkelijk geen één opnoemen waar ik niet buiten zou kunnen.

uisge baugh | 14-12-20 | 15:30

@uisge baugh | 14-12-20 | 15:30: Mooi, dan droppen we ze allemaal bij jou. Veel plezier!

Grachus | 14-12-20 | 18:26

Over die veronderstelde inteelt: wat is beter voor de planeet? Heel veel mongolen of juist geen mongolen?

Leptob | 14-12-20 | 15:24 | 2

Als ik zo eens om me heen kijk is het al te laat voor weinig mongolen.

uisge baugh | 14-12-20 | 15:27

Dat soort praat over ‘vers bloed voor ons ras’ om inteelt te voorkomen vind ik , naast complete onzin ,een beetje eng en doet mij aan 40/45 denken.
Maar goed , we moeten keuzes maken.
Nou , doe dan maar wat vers zaad van zo’n inteeltneef uit een geisoleerd turks geitendorpje om het Arische bloed te versterken.

Ambiorix | 14-12-20 | 15:39

WRR schrijft rapporten met de gewenste uitkomst, dus dit is wat de politiek wil.

sprietatoom | 14-12-20 | 15:24

Hele goede column in, nota bene, de Volkskrant! Heb die meteen dedeeld met mijn linksdraaiende vrienden.

Het brein erachter | 14-12-20 | 15:22

Citaat uit stuk elshout " immigratie is beter dan haar tegendeel: inteelt. "
Wie laat zo n gek toe tot de redactie ??? Hebben ze in Japan , Zuid-Korea , Taiwan
( 0 immigratie ) toch ook geen last van.

JamesYounger | 14-12-20 | 15:20 | 5

Echt, ik kwam ook niet meer bij van ellende toen ik dat las. Werkelijk van alle werkelijkheid losgeslagen. Inteelt met 17 miljoen mensen in een minuscuul landje. Weet je waar je inteelt hebt?! In die godvergeten kutlanden waar de helft van die migratiers vandaan komen. Daar heb je inteelt. Omdat het mag vab chef Mo.

The-loopy-cowboy | 14-12-20 | 15:30

Was nog even voor de duidelijheid ook.

nikolaos | 14-12-20 | 15:38

Inderdaad, waar hálen ze dat vandaan. Wolfgang Schäuble gebruikte dat bizarre "argument" ooit ook om te verklaren waarom we in Europa vooral veel Afrikaanse en Islamitische immigranten nodig hadden. Dat Europa anders ten onder zou gaan aan inteelt of zo. Alsof we in heel fokking Europa niet genoeg genetische diversiteit hebben om dát te voorkomen. Totaal idioot idee. En juist met veel Islamitische en Noord-Afrikaanse immigranten krijg je méér inteelt binnen, niet mínder.

snakedogman | 14-12-20 | 16:34
▼ 2 antwoorden verborgen

De Sint woont in Nederland. De hele wereld weet dat alleen wij niet.

Poesman | 14-12-20 | 15:19

Het regeringsbeleid is dan wel slecht, want als we nou gewoon al die oudjes laten doodgaan aan Corona, dan kunnen al die asielzoekers in hun huizen wonen, hoeven we al die nieuwe huizen niet te bouwen, kunnen we gewoon 130 blijven rijden en hoeven al die boeren niet weg. Dat scheelt een hoop werk of wah?

WillemWordtWakker | 14-12-20 | 15:19

Meer van deze stukken in de kranten graag, steeds meer zetels voor mijn partijtje.

uisge baugh | 14-12-20 | 15:18

Dit heeft niks met wetenschap te maken, maar lijkt een sterk politiek gekleurde opinie.

Heau even | 14-12-20 | 15:17

Het is ook puur Keynesiaans beleid.

Land Nederland heeft een duurzaam overschot op de lopende rekeningen. Economie 101 zegt dat dat betekent dat er te weinig wordt besteed in het binnenland en er te veel belasting wordt geheven.

De import van kansloze analfabeten vergoot de binnenlandse bestedingen (huizen, gezondheidszorg, uitkeringen).

Belasting verlagen geeft veel meer lekkage naar het buitenland, wegens IPhones ontworpen in Californie en gemaakt in China.

Import van uitkeringsvolk is voor onze overheid een oplossing voor veel problemen. En U betaalt wel.

Glasgow Argus | 14-12-20 | 15:16

Dat hebben de vvd-stemmers toch weer mooi voor elkaar. 500 per week, dus 25.000 per jaar, en die mogen volgend jaar allemaal hun minderjarige dwangvrouwen en kuisgesneden kinderen laten overkomen. Reken maar dat de champagne deze jaarwisseling rijkelijk zal vloeien in de vvd-huizen.

Reaguurdeskundige | 14-12-20 | 15:16 | 1

Bij Unilever, AH, Jumbo en Miele gaat elke dag de fles open. Een constante stroom van nieuwe consumenten. En daarmee straks ook goedkope chauffeurs, vakkenvullers, schoonmakers en vleesverwerkers. Tot die tijd mag u ze alvast onderhouden (en daarna ook). En dat gaat door totdat de laatste geschoolde NL werknemer er mee stopt. Maar goed tegen die tijd is NL al een platform van tribaal geweld geworden, zeg maar een soort Nagorno_Karabach. Allemaal vanwege de godsdienstwaanzin van die Mutti en haar lieve jongen(s)

Phantomas | 14-12-20 | 15:46

Is het nu onrustig in Frankrijk of is de feesboek in herhaling?

etwaboy | 14-12-20 | 15:16

Alweer een goednieuws topic.
Dolletjes.

Toetsenbordcomplex | 14-12-20 | 15:15

Waarom moet iemand integreren als na verloop van tijd de hele samenleving er toch uit gaat zien zoals ie gewend is? Het is makkelijker wanneer de locals uittegreren. Simpel.

Leptob | 14-12-20 | 15:15

Welkom!

Is dit nog nieuws? | 14-12-20 | 15:14

Het WRR-rapport gaat niet over immigratie, de WRR komt niet met voorstellen voor immigratiebeleid. De WRR CONSTATEERT alleen maar dat immigratie niet stopt, maar dat er in Nederland steeds nieuwkomers zijn. En adviseert dat je [zoláng er immigratie ís] moet zorgen voor ontvangst, inburgering en arbeidsdeelname van die nieuwkomers, en dat de sociale samenhang moet worden versterkt.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 15:13 | 11

@Grachus | 14-12-20 | 19:11: Ja, ik snap ook wel dat je ze in principe terugstuurt met de ouders. Hele probleem is dat landen van herkomst vaak niet meewerken als de uitgeprocedeerde asielzoeker zélf niet meewerkt. Hij stribbelt dus tegen, kan niet worden uitgezet, wij stoppen 'm dus op een sober gevangeniseiland, en daar zit 'ie dan mét z'n kinderen.

Diewijfvandielange | 14-12-20 | 20:04
▼ 8 antwoorden verborgen

PvdA partijstandpunt vermomd als wetenschappelijk artikel. Auteurs:
- Meike Bokhorst (PvdA)
- Mark Bovens (PvdA)
- Godfried Engbersen (PvdA)
- Roel Jennissen (onbekend)

ED-209 | 14-12-20 | 15:11

Er zit maar één ding op: we gaan ze stiekem instromen. Neem aan dat de wekelijkse update binnenkort vervalt.

de Voorzittert | 14-12-20 | 15:10

De stoomboot keert toch ook weer terug naar Spanje, kan ie nog een aantal veiligelandiers terugnemen.

Rest In Privacy | 14-12-20 | 15:10

Grote schoonmaak op hele korte termijn.Dat is wat moet gebeuren.

van stampij | 14-12-20 | 15:10 | 2

Een reset?

aflaatverkoper | 14-12-20 | 15:14

Over niet al te lange tijd wordt deze bananenrepubliek inderdaad gereset. Helaas niet door de Hollander, door mensen die wel door durfen pakken..

Xaffier | 14-12-20 | 15:19

Je vraagt je inderdaad af hoe het mogelijk is dat er zo veel VOLIDIOTEN rondlopen en kennelijk niet zien dat integreren door aanhangers van een bepaalde ideologie niet bestaat.

TheBigKirth | 14-12-20 | 15:09

"Als nieuwkomers vanaf het begin soepel opgaan in de samenleving, ontstaan er straks minder problemen.”
Wut.

We hebben de Marokkanen en Turken 50 jaar geleden niet eens fatsoenlijk kunnen integreren in onze samenleving.

Eduardo- | 14-12-20 | 15:09 | 5

"We hebben de Marokkanen en Turken 50 jaar geleden niet eens fatsoenlijk kunnen integreren in onze samenleving."

Omdat er destijds vanuit werd gegaan dat die 'gastarbeiders' hier tijdelijk als 'gast' wat arbeid kwamen verrichten. Maar 'they overstayed their welcome', met alle 'verrijkende' gevolgen van dien.

Dr_Johnson | 14-12-20 | 16:58

@Wijze uit het Oosten | 14-12-20 | 15:37: Straks die wijken zijn er al, zie Rotterdam zuid

Jan70 | 14-12-20 | 17:07

@Wijze uit het Oosten | 14-12-20 | 15:37: 'straks'.

PaRaR | 14-12-20 | 18:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zit daarom maar één ding op: de omvolking een handje helpen door zelf te maken dat je wegkomt.

2voor12 | 14-12-20 | 15:09 | 1

Precies, de wereld is groter dan de randstad NL!

zwellevertje | 14-12-20 | 16:57

Ook in dat artikel: beter wat immigratie dan inteelt. Echt weer niveautje van de Omvolkskrant.

5611 | 14-12-20 | 15:08 | 2

Met wat er overwegend binnen gehaald wordt, stijgt het landelijk inteeltgemiddelde juist. Ze weten niet waar ze het over hebben.

aflaatverkoper | 14-12-20 | 15:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland