Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eindelijk. @BenteBecker grijpt keihard in

Asielzoekers die via Griekenland reisden, moeten naar... Griekenland

Social

Hier bij de GeenStijl zitten we al een tijdje (met veel genoegen) tegen Bente Becker (VVD) aan te duwen. Mevrouw de houwdegen op asielzaken zou te weinig doen om de massa-immigratie aan banden te leggen. De PVV-corvee van Bente bestaat uit het binnenlaten van ongeveer 400, 500, 600 asielinstromers, per week, en dat schiet natuurlijk niet op. Maar ho wacht stop. Er kantelt iets. Er is prachtig nieuws voor de asielinstromiërs die bij hun Miele zitten te wachten op een status update. Ze hebben een status gekregen! Hoera, rondedansje, en snoepjes uitdelen zou je denken. Maar nee. Ontevredenheid en ondankbaarheid alom. Het gaat hier niet om een Nederlandse status. Maar om een Griekse status. WAT IS DAAR VERDOMME MIS MEE? Mooi land, mooi weer, lekker eten, schitterende natuur, heel veel cultuur + prima voetbalclubs. Dan mag je naar De Bakermat van West-Europa is het weer niet goed. Onze Koning woont er zelfs. Flikker dan maar helemaal op. Sowieso, wat moeten we in Nederland met laffe slapothekers die hun vrouw en kinderen in een oorlog achterlaten? (Oh wacht, oorlog in Raqqa al in 2017 voorbij.) Schrap per direct de Nareis Clausule uit de IND-handboeken, en we flattenen ook deze curve.

14 december, 14:00 uur. Presentatie

Reaguursels

Inloggen

Moest laatst bij station A'dam Lelylaan wezen. De buurt is voor zover ik constateerde een volledig Arabische moslim buurt geworden sinds ik daar in 1995 uit vertrok, vluchtte. Diversiteit, het Amsterdamse geloof is daar ver te zoeken. Het straatvuil tot in de kleinste hoeken. Wat een droefenis. En het erge is dat er bewust naar deze segregatie door de al tientallen jaren linkse gemeenteraden en burgemeesters is gestreefd want zo iets gebeurd niet zo maar. En dan het Calvijn college daar. Ik vermoed maar zo dat deze school de kinderen die daar vrij in en uit lopen alsof er geen lesuren zijn ze weinig tot niets zal bijbrengen. Wat een ongelofelijke puinzooi. Onze politici willen ons doen geloven dat het ze is overkomen. Gelogen. En dan de plaats waar ik nu woon. Ook de nodige statushouders. Maar die wonen tussen de Nederlanders. Hier geen Arabische buurt. Ik ken de nodige Syriërs, Marokkanen en Somaliërs. Goed volk dat juist alle mogelijkheden die onze maatschappij biedt aanpakt om voor hun kinderen een mooie toekomst te bewerkstelligen. De mannen hadden vrijwel allemaal werk voor de Corona. Hopelijk komt dat weer goed. De nodige vrouwen hebben nu nog een baan. Niet dik betaald, maar ze staan wel in de Nederlandse maatschappij en niet zo als in Amsterdam in de Arabische met al zijn onderdrukkende kenmerken dat zich als een kankergezwel zal uitbreiden naar de rest van de stad en de rest van het land. Ik hou hoop dat de statushouders in mijn gemeente niet het slachtoffer zullen worden van deze kanker van intimidatie en geweld, maar vrees toch het ergste omdat het niet meer te keren is en ondanks VVDBente's grote woorden, men het niet wil omdat dat toegeven zou zijn aan de Wilders en de "populisten". Een soort zelfdestructie van de maatschappij, waar de bestuurders niets van zullen merken in hun afgesloten wereld waar zij in weelde leven, die voor mij moeilijk te begrijpen is.

forecastle | 12-12-20 | 10:49

Geven ze in Griekenland geen gratis uitkeringen en huizen weg zoals in Nederland? Moet je daar gewoon werken voor je geld? Dat is onmenselijk. Snap wel dat ze daar niet heen willen.

Proud Infidel | 12-12-20 | 10:45

Wow. Dit is onmenselijk. Terug worden gestuurd naar het oorlogsgebied in Griekenland. Oh wacht..

DrachiR | 12-12-20 | 08:59

Het leven in Syrië en Griekenland was zo moeilijk en zwaar dat niets lukte. Behalve neuken dan, om kindjes te maken ten koste van de portemonnee van de Nederlandse belastingbetaler.

grmblll | 11-12-20 | 19:04

Syrië, 7 x Nederland en geen veilige plek te vinden.
Het merendeel van die gasten zijn deserteurs omdat ze niet in het leger van Assad wilden dienen.
Dar begrijp ik nog wel, maar het land is nu zo goed als veilig, zeker met die oppervlakte, en werkkrachten zijn hard nodig i.p.v. de achtergelaten vrouwen het werk te laten doen....

A333aan | 11-12-20 | 17:44

Welkom! Kom maar hier arme asielzoekertjes. Ome Assad jou pijn gedaan? Aaahgossie toch. Kom maar hoor. Griekenland is niks voor jou. Jij verdient alleen het beste van het beste.

sander3488 | 11-12-20 | 17:07

Sombere voorspelling: ze gaan niet weg - en ze mogen blijven,

bisbisbis | 11-12-20 | 16:31

Correctie: Onder gratis-geld-zoekers die dit jaar...

benjeallanggek | 11-12-20 | 16:03

Kortom: Bente is goed bezit!

Rest In Privacy | 11-12-20 | 16:03 | 1

Wiens bezit?

Gulliver | 11-12-20 | 22:25

Het is heel eenvoudig een kind geboren in nederland tot 18 jaar, kost ongeveer 350.000 voor de overheid aan vaccinaties, scholling, medicatie , begeleiding enz.
Een 30 jarige uit een ander land die naar nederland komt kost dat niet voor nederland deze kosten zijn door een ander land gedragen.
Geen aanloopkosten zeg maar, de opvang zijn de eerste kosten dat wel, maar als ze gaan werken ze haast gratis ,want een cursus nederlands en huisvestingskosten gaan er van af van het inkomen. begint een 30jarige uit een ander land met een pensioen gat.
Lager loon door ontbreken van scholing.
Lager loon is lager pensioen opbouw.
En een lager loon is ook lagere uitkeringen, kassa voor...
Veel invoer goedkope arbeidskrachten is druk op het loon, voor iedereen. Een Goedkope kracht is concurent van iedereen.
De invoer van mensen is een dubbele agenda van onze eigen overheid om loonkosten ,uitkeringen en kosten tebesparen, ook al krijgen ze een inboedel gratis blijven ze toch goedkoper.

Ronn | 11-12-20 | 15:44 | 5

@reagierder: dan zijn gesubsidieerde baantjes waarschijnlijk ook meegeteld om op die 10% uit te komen.

Veepert | 11-12-20 | 17:34

Goed verhaal, alleen een ruime meerderheid van de invasiërs komt hier niet om te werken maar levenslang het handje op te houden. Voor hun nageslacht lijkt het zelfde te gaan gelden.

5611 | 11-12-20 | 17:54

@Veepert | 11-12-20 | 16:50: ik begrijp u , maar stel dat u gelijk heeft met bijna 5% gaat werken, dan is de gemeente die wijzer word bijstandsnorm 1000 brutto en een participatie verplichting van zeg 16 uur in de week is 64 uur in de maand werkt iemand dus voor minder dan10euro per uur voor de gemeente ,die normaal ingehuurd zou moeten worden voor bij een bedrijf voor 32 euro per uur zou kosten die het zelfde werk doet voor die gemeente.
Zodra iemand deels werkt of een Participeert worden zorg kosten groten deels verlegd naar de persoon en niet het collectief. Instroom is een verdienmodel hoe je het ook bekijkt. En het aller mooiste is na jaren te weinig verdienen gaan ze terug naar het land van herkomst dan worden uitkeringen vaak aangepast aan de norm van het land, nederland wordt ook hier wijzer van.

Ronn | 12-12-20 | 06:38
▼ 2 antwoorden verborgen

We zullen maar moeten raden hoe ze op die positie terecht gekomen is.

likdoorn | 11-12-20 | 15:32

al langer duidelijk is dat motief voor migratie van Syriërs naar juist deze contreien is gelegen in welvaartsperspectief en toekomstmogelijkheden ( zeker ook voor de kinderen ) .. meer van dit soort maatregelen en aanpassen beleid naar veranderde omstandigheden is nodig anders zal deze migratiedruk aanhouden ..

justinianus | 11-12-20 | 15:31 | 1

Deze kieskeurige gelukszoeker is in ieder geval niet "oorlogsgetraumatiseerd", anders liep hij hier niet met zo'n legerjack rond.

Geïrriteerde Ed | 11-12-20 | 16:38

Meer migratie: vanaf 2010 ontving ons land jaarlijks meer dan 150.000 migranten en vanaf 2015 meer dan 200.000. De verwachting is dat dit patroon zich zal voortzetten wanneer de Covid-19 pandemie voorbij is.

Meer verscheidenheid: migranten komen uit alle delen van de wereld, en niet meer uit een beperkt aantal landen, zoals Turkije, Marokko, Suriname en de Antillen.

Meer vlottendheid: steeds meer migranten zijn passanten en vertrekken na een tijdelijk verblijf weer uit ons land. Na vijf jaar is meer dan de helft van de migranten vertrokken.

Meer lokale variatie: de aanwezigheid van migranten beperkt zich allang niet meer tot de grote steden. Ook grote provinciesteden, voorsteden, grensgemeenten, tuinbouwgemeenten en expatgemeenten huisvesten veel migranten.

Dit is niet vol te houden, het land zal hieronder bezwijken. Alles loopt vast op den duur. 270.000 immigranten in 2019 !!

sprietatoom | 11-12-20 | 15:24

"als je de "Syrische hel" overleeft hebt ben je toch ook dolblij met opvang in Griekenland?"

Als je de Syrische hel hebt overleefd, ben je ook blij als je buiten levensgevaar in Turkije zit. Maar al die lui in Turkije willen naar Europa; wat is het dichtstbijzijnde Europa? De Griekse eilandjes voor de kust van Turkije. Zitten ze eenmaal daar - in kampen als Moria op Lesbos, maar er zijn er wel meer - dan willen ze doorreizen naar het Griekse vasteland. Zitten ze eenmaal daar, dan willen ze doorreizen naar het noordwesten van Europa: enkel in Duitsland, Nederland, en Zweden is het 'veilig' genoeg voor ze.

Landen als Polen, Hongarije, Tsjechië, Slowakije, Roemenië, Bulgarije hoeven allemaal niet bang te zijn voor de tsunami's asielzoekers, want asielzoekers zoeken daar helemaal geen asiel. Die landen zijn alleen bang voor Brussel, dat ze door Brussel zg quota krijgen opgelegd: een soort 'fair share' door ook een aantal asielzoekers op te moeten nemen, maar dat wijzen ze categorisch van de hand. Die landen willen geen asielzoekers, en de asielzoekers willen die landen niet. Er is daar niets te halen voor ze.

Nee, dan Nederland, daar zijn gelukkig nog genoeg Gutmenschen die tranen in hun ogen krijgen als ze een kindje in kamp Moria zien huilen. Zoals 'wetenschapsjournalist' Asha ten Broeke vandaag in de Volkskrant schrijft:

"Mijn kinderen zitten op de achterbank van onze auto, veilig in de gordels, omringd door airbags. Claudia de Breij zingt: Als de oorlog komt / En als ik dan moet schuilen / Mag ik dan bij jou?
Nee, zeggen onze leiders tegen Ali en Joseph en hun lotgenoten; jij mag niet bij ons."

Ach, wat 'hardvochtig' toch van onze leiders! Het zal de Asha ten Broekes van deze wereld echt jeuken hoeveel klaplopers er elk jaar binnen komen dobberen: 28.000, 58.000, 108.000, of nog meer, zolang zij maar kunnen deugen.

Dr_Johnson | 11-12-20 | 15:20 | 5

@Deflatiemonster | 11-12-20 | 16:00:

Ik ken twee Syriërs redelijk goed. Eentje is (weer) kapper geworden en de andere heeft (weer) een restaurant geopend.

Ging goed, tot de pandemie uiteraard, nu is het improviseren.

Syrische apothekers ken ik echter niet. Jij wel? Maar er zullen ongetwijfeld wel 1 of meerdere tussen gezeten hebben zo vanaf het begin van de Syrische burgeroorlog tot nu.

Theodorus.Goldbach | 11-12-20 | 16:22

@Theodorus.Goldbach | 11-12-20 | 15:32:

"Zo'n 10,000-12,000 per jaar"

Met alle nareizigers/gezinsherenigers erbij kom je nog wel een stukje hoger uit.

"maar zijn die Syriërs veelal ondernemend en vaker hoogopgeleid."

Ach welnee. Ze zijn 'hoogopgeleid' in vergelijking met Somaliërs en Eritreeërs, die helemaal niks kunnen, maar het gros van de Syriërs is helemaal niet hoogopgeleid - dat betreft een enkeling - en net als alle 'statushouders', verdwijnen ze linea recta in de bijstand zodra hun verblijfsvergunning binnen is.

"Het maakt je helemaal niet uit of ze wel of niet vervolgd worden in hun thuis land. Of ze wel of niet huis en haard hebben moeten verlaten."

Ach, gut, ben je zo'n 'bleeding heart'? Ze worden niet 'vervolgd', ze 'moeten' huis en haard niet verlaten; en oorlogsvluchtelingen zijn 'in de regio' ook al buiten de bommen en kogelregens, hoor, daarvoor hoeven ze niet helemaal naar Nederland te 'vluchten'.

"Je wil gewoon geen buitenlanders in Nederland."

Klopt, althans geen derdewereldlanders die we economisch kunnen missen als kiespijn, daarvan hebben we de afgelopen 40 jaar er al meer dan genoeg hier binnen gekregen.

"kunnen je dan wel voor racist en xenofoob uitmaken"

En ja hoor, we zijn er weer! Heb je bezwaren tegen het totaal failliete asielbeleid van Nederland, dan ben je een racist en een xenofoob.

"en beestjes mag je in Nederland gewoon bij de naam noemen. Nog wel gelukkig."

Als ik dat dan ook maar mag blijven doen. Prettige dagen nog, Theo.

Dr_Johnson | 11-12-20 | 16:24

@Dr_Johnson | 11-12-20 | 16:24:

"Met alle nareizigers/gezinsherenigers erbij kom je nog wel een stukje hoger uit."

Nope is het totaal aantal uitgevaardigde tijdelijke verblijfsvergunningen. Dat gaat per hoofd.

De rest is jouw mening. Prima. Fijne dagen nog dokter.

Theodorus.Goldbach | 11-12-20 | 17:08
▼ 2 antwoorden verborgen

ik zie in mijn glazen bol weer rechtszaken en opeenvolgend een parlementaire enquête aankomen. Ergens rond najaar 2022, als we dan nog leven, that is.

ptrck | 11-12-20 | 15:10

Maar ja, is natuurlijk wel kut. Ben je bezig met dat kuttaaltje van een Nederlands te leren spreken, veel te moeilijk met uitzonderingen op uitzonderingen enzo, blijkt het plots helemaal voor niets en kan je dat rare koeterwaals van een Grieks gaan leren. Nou dat schiet niet op. Ik begrijp ze wel...

Theodorus.Goldbach | 11-12-20 | 15:01 | 2

Het Grieks en het Latijn zijn de klassieke talen waarop een groot deel van de Westerse beschaving is gestoeld. Denk bijvoorbeeld aan de naamgeving binnen de geneeskunde.
Zover zie ik Nederlands de komende eeuwen niet komen. (hoewel het Nederlands natuurlijk ook wel internationaal relevante termen heeft voortgebracht: Dutch treat, Dutch courage, double Dutch, apartheid, yacht, red light district, etc)

WalterSobchack | 11-12-20 | 15:10

Ik niet. Ik zou dan gewoon terug gaan naar land van herkomst. Met de wederopbouw liggen daar nu gouden mogelijkheden voor degenen die bereid zijn de handen uit de mouwen te steken.

Grachus | 11-12-20 | 18:24

Het is tijd om de islamitische heilstaat Syrië nieuw leven in te blazen, het zou dan ook zeer sociaal zijn als de Europese PvdA/GL&NIDA/X66 fracties daar mensen naar toe sturen.
Ook goed voor de diversiteit in die landen.
-
Lullig voor Al Hamad dat hij niet het land kan uitzoeken naar keuze, maar daarvoor is die hele asielindustrie toch ook niet bedoeld. Die is er toch voor om ontheemden tijdelijk onderdak te bieden, zodat burgerslachtoffers die geen partij zijn in de oorlog te ontzien. Oorlog over, burgers terug en boel weer opbouwen.
Wordt ook de hoogste tijd dat de oliestaten hun hulp (volgens de islam moet je toch alles delen?) om gaan zetten in daden. Nu is het moment, bouw de regio op, daarbij heb je ook gematigde burgers nodig die geen oorlog meer willen.

bananabanana | 11-12-20 | 15:01 | 3

En precies daar ligt het probleem: Saudi-Arabië, Qatar, Jemen, etc., etc., allemaal weigeren ze vluchtelingen uit Noord-Afrika, maar wel via een achterdeur door olierijken de oorlog tegen Assad financieren, niet vanuit de regering. Laten we daar eens wat van vinden? Hoor je ze niet over, noch in Den Haag, noch in Brussel.

Jan, Leiden | 11-12-20 | 15:11

@Jan, Leiden | 11-12-20 | 15:11: Het zijn met name de Turken die de oorlog in Syrië hebben gefinancierd en ondersteund.

Grachus | 11-12-20 | 18:25

@Jan, Leiden | 11-12-20 | 15:11: De enige Afrikanen die in die landen binnen komen zijn slaven, maar daar hoor je Airfryer en Aquarium niet over...

ReyNemaattori | 12-12-20 | 00:01

"Nederland is uitgegroeid tot een dynamische migratiesamenleving die een grote aantrekkingskracht heeft op migranten uit alle delen van de wereld. "

In gewone taal: We worden onder en dankzij Rutte helemaal overspoeld met economische gelukszoekers.

Waarom is hier nooit een groot kamerdebat over ?

sprietatoom | 11-12-20 | 15:00

Zo komt de zielige vluchteling aap uit de mouw!

inCol | 11-12-20 | 14:58

Na het zien van de prachtige docu over de "lachgaskoning" begrijp ik wel waarom al die gasten naar Nederland willen. Het is hier het paradijs op aarde. In dit land hoef je voor niemand bang te zijn, zelfs voor de politie niet. Als enige land in de wereld waarschijnlijk. Je klaagt ze gewoon aan, als ze wat fout doen, haha.

Tishetnetnie | 11-12-20 | 14:57 | 1

Als ze niets fout doen kan dat ook gewoon.
En omdat je zelf in een outkiering zit, wordt het ook nog door de overheid zelf betaald. Wie doet je wat?

Eagle0511 | 11-12-20 | 15:12

Terugsturen, heeft KLM ook wat te doen

thanseeuwen | 11-12-20 | 14:57

Eigenlijk moet je dat grafiekje vergelijken met het hele EU grafiekje. Dan weten we of we boos moeten zijn op de VVD of op europese politici (en dus ook op de VVD).

Hadena | 11-12-20 | 14:40 | 2

Aangezien er alleen in de landen met goede voorzieningen een extreem hoge instroom is...

sprietatoom | 11-12-20 | 14:45

Griekenland is natuurlijk best matig vergeleken met een Nederlandse bijstandsuitkering

Diederik_Ezel | 11-12-20 | 14:13 | 1

Diegene die hier al 40 jaar aan meebetalen mogen achteraan sluiten op het moment dat ze het hard nodig hebben. 40 jaar premie betalen wordt opgevreten door een roedel Somaliërs...

Ommezwaai | 11-12-20 | 14:47

Het is ondankbaar tuig. Als je werkelijk een vluchteling bent en om het vege lijf te redden je land hals over kop verlaat me weinig meer dan de kleren aan je lijf, dan ben je blij met elk veilig heenkomen dat jou en je gezin wordt aangeboden, dan ben je blij met elk schoon bed om in te slapen, dan ben je blij met elk bord eten dat je wordt voorgezet. Voor wie dat moet meemaken, heb ik zeker wat over. Het opportunistische gespuis dat denkt een EU-arrangementje in Nederland te kunnen eisen, kan wat mij betreft de vinkentering krijgen.

Stijlicoon | 11-12-20 | 14:12 | 2

Maar in tegenstelling tot u wenst de Nederlandse regering, endus het grootste deel van de stemmers, de Nederlanders de vinketering en migranten niet.

halfvolle glas | 11-12-20 | 14:28

@halfvolle glas | 11-12-20 | 14:28: VVD is wel de partij die in het partijprogramma steevast een streng asiel belijd opneemt. Niet dat ze het partijprogramma ooit gaan uitvoeren, maar ze hebben het er wel mooi in staan. Het gros van de mensen dat de kieswijzer gebruikt en groot belang hecht aan een streng asiel beleid, komt dan netjes bij de VVD uit.
En er zijn nog wel wat meer dingetjes die de VVD graag roeptoetert maar nooit zal uitvoeren.

Eagle0511 | 11-12-20 | 15:16

Het meest ernstige en zorgelijke is dat over de demografische ontwikkeling geen enkele discussie in ee politiek en maatschappelijke midden mag bestaan. We reguleren in Nederland alles, tot de meest onzinnige dingen, maar over bevolkingsaanwas (bruto +300.00 per jaar/ netto +100.000), wat we daarvan vinden en aan kunnen doen, wordt door het complete middenveld gezwegen. Terwijl dit op alles impact heeft: CO2, stikstof, open ruimte, woningmarkt, infrastructuur etc.

Feit is dat het niet alleen asiel is, maar ook arbeidsmigranten uit Oost-Europa en ontzettend veel internationale studenten en expatst die zich (definitief) in NL vestigen. Die laatste categorie klinkt leuk, maar is dat allemaal wel nodig in een overvol land? Voor alle 3 die hoofdcategorieën moet in beeld worden gebracht of en hoe dit te reguleren is.

BraboManneke | 11-12-20 | 14:12 | 5

Liever (van oorsprong katholieke) Polen dan toch massaal de Noordafrikaanse totaal niet vrije Islam als overheersende ideologie verankert later met de wet importeren? Polen zijn momenteel uw vrienden, op basis van vrijheden.

Jan, Leiden | 11-12-20 | 15:06

@Jan, Leiden | 11-12-20 | 15:06:
Verankert=verankerd

Jan, Leiden | 11-12-20 | 15:13

Het probleem met de expats en internationale studenten is hetzelfde als de import van derdewereldlanders. Veel expats uit het bedrijfsleven keren na gemiddeld 8-15 jaar terug. De internationale studenten sociologie die blijven hier. Bottomline; zelfs als het saldo immigratie-emigratie nihil is, gaan we er zeer zwaar op achteruit in kwaliteit/capaciteit/vermogen.

Grachus | 11-12-20 | 18:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben er echt helemaal klaar mee.
Ondankbaar kutvolk. Sodemieter dan lekker terug met je hoge standaarden.

frickY | 11-12-20 | 14:08

Begrijpelijk dat de asielzoeker niet blij is met een vluchtelingenstatus in Griekenland. Want je krijgt dan in Griekenland dezelfde rechten als de Grieken. Dat betekent: Wie in Griekenland werkeloos wordt krijgt een jaar lang ongeveer € 375 per maand. Daarna zijn ze op zichzelf aangewezen want een bijstandsuitkering kent Griekenland niet. Enkel kerkelijke, gemeentelijke of humanitaire ondersteuning. Dus de statushouder moet daar aan de slag terwijl er onder de Grieken al zoveel werkeloosheid is. Een schril contrast met Nederland waar je bij binnenkomst het predicaat "zielig" krijgt en verplicht wordt om bijstand en alle soorten toeslagen, hulp van linkse asieladvocaten, mieles en woningen aan te nemen. En tenslotte wordt ook je familie nog binnengehaald. Het rechtsysteem is daar ook conservatiever. Foeigesprekken en fopstraffen na misdrijven kennen ze niet. Nou Klaver, Kaag en Ascher: Snel een linkse commissie installeren om alle statushouders in de EU naar Nederland te halen.

Emanuel | 11-12-20 | 14:01

Stuk van Volkskrant gelezen. 12 jarige spreekt al Nederlands, vind al aansluiting en die dumpen we in dat straatarme Griekenland. Maar ja, dan is Griekenland nog altijd beter dan het platgebombardeerde Syrië? Misschien word ik wel weker naarmate ik ouder word, vind het toch een lastig vraagstuk....

Jan, Leiden | 11-12-20 | 14:01 | 14

In het kielzog van die 12-jarige komen de vele broertjes, zusjes en uiteraard de ouders. En uiteraard alle neefjes/nichtjes die als gezinsleden te slijten zijn, tot ze binnen zijn en ook gezinshereniging eisen.
Het houdt nooit op.

Abject | 11-12-20 | 15:10

@Abject | 11-12-20 | 15:10:
Weet het, en dat is wel degelijk een probleem. Maar zie vooralsnog geen punt achter deze immigratie, VVD heeft 10 jaar lang grenzen wagenwijd opengezet onder Rutte.

Jan, Leiden | 11-12-20 | 15:15

Moeder de vrouw en nog 2 kinderen zijn nog in Syrië. Hoe halen we het in godsnaam in ons hoofd om dat jongetje van zijn moeder weg te houden. Hop hop snel op het 1e vliegtuig naar Damascus zetten.

Grachus | 11-12-20 | 18:33
▼ 11 antwoorden verborgen

Oprutte!
Stem PVV!

WasHetMaarMakkelijk | 11-12-20 | 13:59

De hele asielkolom is big business.
Deze business zal niet zomaar door vele ruifvreters gedag worden gezegd.
Te triest voor woorden dit. De VVD staat dit al meer dan 10 jaar toe!

pibasso | 11-12-20 | 13:58

Ik snap het niet, als je de "Syrische hel" overleeft hebt ben je toch ook dolblij met opvang in Griekenland? Wat is er mis met het stichten van een Grieks kalifaat, niks toch?

Acidstain | 11-12-20 | 13:58 | 1

Vrees dat de Grieken ook wel aanvoelen dat de islamofascisten uit Syrië hun land niet leuker en beter maken. Dus de volgende vragen zijn: Nemen de Grieken deze mensen inderdaad op en zo ja wanneer? Want ik vermoed dat de Grieken de Nederlandse ambtenaren alle hoeken van de bureaucratie laten zien. Dat is uiteraard wel op te lossen als wij hen compenseren met tig miljoen euro's of nog meer. Dit zaakje stinkt. Als Griekenland ergens geen belangstelling voor heeft dan zijn het wel Syriërs met een huilie huilie verhaal.

Graaier | 11-12-20 | 14:13

"In 2019 werden er 11 890 verblijfsvergunningen asiel voor bepaalde tijd verleend. Dat waren er 555 minder dan in 2018 en 13 925 minder dan in 2017. De meest voorkomende nationaliteiten waaraan in 2019 dit soort verblijfsvergunningen werden verleend waren Syrisch (38,9 procent) en Eritrees (20,4 procent)."

Nu ben ik geen rekenwonder maar iets zegt me zo'n 12,000 tijdelijke verblijfsvergunningen per jaar niet gelijk staat aan 500-600 per week. Klopt dus niet. En ja Syriers... Dat blijft wel doorgaan voorlopig. Trump heeft de Koerden aan Erdogan verkocht en de Soennieten aan de Russen en Assad. Dus niet zo vreemd dat veel mensen nog steeds op de vlucht slaan.

Situatie in Eritrea is ook alles behalve best. Die dictator (Isaias Afwerki) daar houdt goed huis. Het is een christen en wat vreemd is - vind ik - dat het juist de orthodoxe christenen vluchten, maar die hebben de macht daar...

Theodorus.Goldbach | 11-12-20 | 13:54 | 4

Wat praat jij peop dan. Wie heeft aan wie verkocht? Maakt niet uit, het is 1 grote baggerbende daar in het Midden-Oosten. Ze staan elkaar altijd naar het leven. Trump is de enige die zo verstandig geweest is om daar zijn mannen weg te halen. Dat.Komt.Daar.Nooit.Meer.Goed.

Torwart | 11-12-20 | 14:06

Tussen binnenkomers en binnenblijvers staat een hele selectie-procedure.

Jackson | 11-12-20 | 14:29

Tuurlijk. Dat wij daar niet aan gedacht hebben zeg! Het is de schuld van Trump.
Godskolere zeg. En waar ligt de verantwoordlijkheid van de EU? Die hebben zelf de lont in het kruidvat gestoken door zogenaamde "rebellen" van geld en wapens te voorzien in de hoop dat daar ook de zogenaamde arabische lente zou doorbreken. Verrassing: dat gebeurde niet.
En toen Trump nog in de campagne tijd zat (en dus geen president was) beloofde hij al om de US troepen daar weg te halen. Op dat moment dus tijd zat voor de EU om na te denken over wat te doen als de US eenmaal weg zou zijn. Maar ja, EU wist 100% zeker dat Trump nooit president zou worden. Nadenken was dus niet nodig. En toen Trump inderdaad president werd en deed wat hij beloofd had (weer een verrassing voor EU), gaven ze hem de schuld van de klotezooi die ze zelf veroorzaakt hadden. Had die klootzak van een Assad daar lekker laten zitten. Hij is ons probleem niet!

Eagle0511 | 11-12-20 | 15:27
▼ 1 antwoord verborgen

Nareisclausure is een geniaal woord voor galgje. Raden ze nooit!

Schwanzeleber | 11-12-20 | 13:52

Krijg net een folder van Ziggo in de bus. Een lichtgetint gezinnetje hangt nonchalant op de bank kijkt ons triomfantelijk aan. Hij heeft een stoppelbaardje en een afstandbediening in de hand, zij een grote bos krullen en is hoogzwanger. Ze draagt doorschijnende zwarte kousen en laat ons schalks een okerkleurige huissok zien die perfect past bij de rest van haar outfit. Naast haar zitten twee mooie kinderen met Noorse truien. Er is nog net een rijkversierde kerstboom te zien, aan de wand hangen rood-witte kerstsokken. Gezellie! Ik zeg, het gaat helemaal goed komen met die multiculturele samenleving.

Wiebenick | 11-12-20 | 13:45 | 1

Volgens mij zijn de ouders autochtoon, aangenomen door de kinderen.

Acidstain | 11-12-20 | 14:04
-weggejorist-
Stoned Hengst | 11-12-20 | 13:41 | 2

Laten we gewoon doorgaan met iedereen die zin heeft om te komen hier een prepensioen te geven.
Wir schaffen das!

Dirk III | 11-12-20 | 13:36

Lekker fel geschreven Pritt. Love it.

knutsel_ | 11-12-20 | 13:30

Maar wat heeft mevrouw Beckers hier dan zelf aan bijgedragen?

Veepert | 11-12-20 | 13:29 | 1

Een lunch met atvocado die ze niet zelf heeft gesneden.

Dirk III | 11-12-20 | 13:32

Dus doe maar gerust alles x4 of x5 die asielcijfers. Nareiziger en binnen 5 jaar 2 of 3 kinderen. Of nareiziger met 2 of 3 kinderen.

Deze cijfers zijn echt te rooskleurig.

sjef-van-iekel | 11-12-20 | 13:28 | 2

Exact Sjef.

Stoned Hengst | 11-12-20 | 13:41

en na een kleine 20 jaar halen de kinderen een partner uit het land van herkomst en is de vrouw gedurende haar 'twenties' continu zwanger...

Grachus | 11-12-20 | 18:38
-weggejorist-
Mishima | 11-12-20 | 13:27

Mooi. Het is dan geheel duidelijk. Asielzoeker? Je vlucht omdat je je leven niet zeker bent. Dan ben je dolblij met een verblijfstatus zodat je het vege lijf kan redden. Ook als dat veilig in Griekenland is.
Gelukszoeker? Je wilt een verblijfsstatus in een land naar keuze en bent ontevreden als je dat niet krijgt.
Oplossing: Elke "asielzoeker" die ontevreden is over een verblijfstatus binnen de EU is geen asiel maar een gelukszoeker. Deze kan per direct worden uitgezet.

JdV030 | 11-12-20 | 13:26 | 1

Allemaal uitzetten meneer.

Stoned Hengst | 11-12-20 | 13:42

Er kwam eens een jongeman vragen of hij van mij luidsprekers mocht huren. Hij excuseerde zich dat hij Syrier was. Ik vond dat een beetje ongemakkelijk. Was gewoon een aardige kerel. Ik heb er niet op gereageerd want als ik zou zeggen 'is niet erg' dan bedoel ik daar omgekeerd mee dat het normaliter wel erg zou zijn. Het zijn die Noord-Afrikaken die sowieso in de beeldvorming alles kapot maken.

Leptob | 11-12-20 | 13:26 | 5

Zit een kern van waarheid in. In Syrië is/was het tenminste ook echt oorlog.

Desondanks: toch maar eens vragen aan zo iemand hoe hij/zij denkt over homo's en wat daarmee moet gebeuren.
En over vrouwenrechten, niet- of andersgelovigen, Joden, het belang van de Koran tov. de NL grondwet, vrijheid van cartoons etcetc.

Is ff wat belangrijker voor de goede integratie dan vriendelijk zijn.

Realism Is All | 11-12-20 | 13:48

@Realism Is All | 11-12-20 | 13:48: Dat lost niks op, ze verklaren meteen allemaal een homofiele, feministische jood te zijn ! Met gekruiste vingers, dat dan wel .

Castor12 | 11-12-20 | 14:35

Gemiste kans om er wat spulletjes van de AIVD in te stoppen.

der_feldwebel | 11-12-20 | 18:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Bente is een op het schild gehesen backbencher die zogenaamd daadkrachtig acteert maar die zich braaf conformeert aan de fractiediscipline van de VVD, en daarmee medeplichtig is aan de teloorgang van dit land.

De Pilsvogel | 11-12-20 | 13:22

Maakt u zich vooral geen illusies. De bedoeling is toch echt dat de islam de wereld gaat domineren. Waarom? Werkelijk geen idee, zal wel iets met een oliedeal tussen een aantal oligarchen en oliesjeiks in de jaren negentig te maken hebben. Als de door de oligarchen aangestuurde wereldorganisaties beweren dat 2+2 vijf is dan duurt het niet lang of in Brussel en Den Haag beweren ze het ook. Door ongelimiteerde hebzucht zijn we in deze rampzalige situatie terechtkomen.

Arnold9638 | 11-12-20 | 13:21 | 4

Beste Arnold,
Lees het artikel van Pamela Hemelrijk:
Olie voor Immigratie.
En u zult wakker worden.
(kan zelf helaas geen link plaatsen, anyone?)

Stoned Hengst | 11-12-20 | 13:44

@Pieter: bizar stuk, kan ik slecht tegen merk ik.

Veepert | 11-12-20 | 17:02
▼ 1 antwoord verborgen

Staat er op het partijbureau van de VVD ook een bank?

Eppo | 11-12-20 | 13:20 | 1

De VVD ìs de bank.

Frau Merkel | 11-12-20 | 13:35

Grensoverschrijdend gedrag.

HeerVanStand | 11-12-20 | 13:19

Ze 'dreigen' te worden teruggestuurd.

Ok dan. Ontkurk de champagne!

Zucht...

Realism Is All | 11-12-20 | 13:19

Grieken stinken!
Ziezo, dat is eruit.
Tzatzikideeee!

Ruimedenker | 11-12-20 | 13:17

Ik heb de meeste aardappeltjes al op.
Maar ik maak me ernstig zorgen voor de toekomst van mijn kinderen.
Zal het zover komen dat de UN over een aantal jaren safe havens moet inrichten in Nederland,
om de immer slinkende autochtone bevolking te beschermen tegen de exotische
diversiteit leveranciers en hun kinderbijslag nageslacht ?

overVolland | 11-12-20 | 13:15 | 6

Ik ben van 72, jaren 70 en 80 prachtige tijd. Nu is het gewoon helemaal kudt met die euro en europa en politiek correct anti Nederlands gedoe... ik heb al een huisje in Thailand. Daar weet je tenminste dat het een corrupte bananenbende is, hier doen ze nog alsof...

DooieKapotte | 11-12-20 | 13:28

@Ruimedenker | 11-12-20 | 13:21:
Klopt Ruimedenker, het was een mooie tijd, maar ik ben bang dat dat voor onze kinderen hier niet meer gaat lukken ; jij schetst wel het enige verstandige alternatief.

overVolland | 11-12-20 | 14:23

@Ruimedenker | 11-12-20 | 13:21: Materieel vermogen is handig om ergens anders een nieuw leven te beginnen, maar beschikken over capaciteiten ("skills") is nog veel belangrijker. Iedere Nederlander met jonge kinderen moet er voor zorgen dat hun kinderen dit krijgen en geen fopstudies op de UvA oid volgen. Alleen dan kunnen ze vluchten, anders maken ze geen enkele kans.

Grachus | 11-12-20 | 18:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Afghaninezen die hun neus ophalen voor Griekenland.
Hahah! De brutaliteit.
Zou het iets met gratis geld te maken kunnen hebben?

Ruimedenker | 11-12-20 | 13:13

En zo zijn we weer bij D66, Tom de Graaf de opperbaas van de raad van State:

"Officieel zijn deze mensen daarmee geen asielzoekers meer. Dit is juridisch gezien van belang, omdat de Raad van State, de hoogste Nederlandse bestuursrechter, en het Europees Hof voor de Rechten van de Mens eerder bepaalden dat de omstandigheden in Griekenland zo ondermaats zijn dat asielzoekers niet zomaar kunnen worden overgedragen op basis van de Dublinverordening."

sprietatoom | 11-12-20 | 13:11 | 1

Weer een pak v mijn deugend hart.

ger1306 | 11-12-20 | 13:15
-weggejorist-
Mishima | 11-12-20 | 13:11 | 3

Begin dat rondedansje maar vast te oefenen, dappere leeuwen der Maghreb: www.youtube.com/watch?v=QskFT7AaKH0

Overigens gaat dat uitzetten uiteraard niet gebeuren. Positief benaderd: dan kan de liefhebbert gewoon lekker tegen Bente Becker blijven aanduwen. Niet echt winwin, maar toch.

Hetkanverkeren | 11-12-20 | 13:10

Ohja, ja dat rapport 'Samenleven in -ver-scheidenheid,' dat klinkt als een opdracht naar het Nederlandsche volk, zou ik graag zien als een folder 'Samenleven in -be-scheidenheid' voor de indringers.

Leptob | 11-12-20 | 13:10 | 3
-weggejorist-
Mishima | 11-12-20 | 13:12

Opdonderen als je je niet aanpast en invasief, vaak Islamitisch, gedrag vertoont.

Rijmt en allitereert voor geen meter, maar ik hou het graag simpel.

Realism Is All | 11-12-20 | 13:21
-weggejorist-
Mishima | 11-12-20 | 13:28

Als zij 'm niet willen, wil ik 'm wel hebben hoor.

Charred_Metal | 11-12-20 | 13:08

Jullie moeten niet het gore lef hebben dat scrotum overblijfsel terug te sturen.
Zo ja! Gaan ze ongestempeld retour afzender.
Zal ff lekker worden zeg!

Gokmaar | 11-12-20 | 13:06

Dat worden weer rechtszaken om te voorkomen dat Nederland deze gelukszoekers naar Griekenland gaat sturen. In Nederland alles gratis, veel rechten, geen plichten en bovendien nog een vette bonus omdat de procedures achterlijk lang duren. En het ergste is nog wel dat deze gelukszoekers door Nederlandse rechters in het gelijk zullen worden gesteld.

Ruikbaard | 11-12-20 | 13:06

Dus,

De PVV wordt steeds meer een geoliede machine.
Rust in de partij waar vakmensen hun werk doen, discussies netjes binnen de partij blijven en men naar buiten treedt met uitstekende praktische oplossingen voor problemen in NL en altijd erbovenop zit.
Tijd voor een KabinetWilders1
twitter.com/RMBras1973/status/1336717...

D.Onderop | 11-12-20 | 13:06 | 1

PVV, het redelijk alternatief voor de 21e eeuw!

discriminazie | 11-12-20 | 13:08

'Onder asielzoekers die dit jaar via Griekenland naar Nederland zijn gereisd, is - grote onrust - ontstaan.' Humor van de bovenste plank. Hebben die debielen wel in de gaten dat er al een jaar of dertig een enorm grote onrust is onder de Nederlanders vanwege henzelf? Dikke Ikke noemt Rutte dat.

Leptob | 11-12-20 | 13:05 | 2

Nee. Die lui hebben geen enkel besef van medemens. Dergelijk besef is echt iets Europees. Zij komen uit culturen waar ze van dag tot dag leven en waar geen enkel saamhorigheidssysteem bestaat, of enig systeem waardoor mensen met elkaar rekening houden. Vreten of gevreten worden.

Madame Poitiers | 11-12-20 | 13:08

@Madame Poitiers | 11-12-20 | 13:08: Well said.

ger1306 | 11-12-20 | 13:13

Deze waanzin is mede mogelijk gemaakt door de OmVolkskrant die maar "zielige" verhaaltjes blijft schrijven over zogenaamde vluchtelingen.

sprietatoom | 11-12-20 | 13:04 | 4

En bij 9 van de 10 artikelen over asielzoekers een foto van onschuldige kleine kinderen plastsen, om zo de moederlijke instinctieve reactie op te roepen, terwijl 9 van 10 asielzoekers testosteronbommen zijn.

JackStick | 11-12-20 | 13:29

@JackStick | 11-12-20 | 13:29:

De Volkskrant leugen in beeld. De MSM plaatst altijd beelden van vrouwen en kinderen want zo zielig.

sprietatoom | 11-12-20 | 13:48

@JackStick | 11-12-20 | 13:29: Ja, opvallend dat op zo'n bootje dat onder barre omstandigheden ergens aan komt, altijd wel een baby (als een soort trofee) omhoog gehouden wordt waar dan de 'toevallig' aanwezige fotografen met zijn allen bovenop duiken.
Dus je kan alleen maar maar hopen dat daar géén verhalen achter zitten van 'handel' in baby's voor dit doel.

Wering | 11-12-20 | 13:49
▼ 1 antwoord verborgen

Oh. Wacht. Verkiezingen komen er aan.
Vandaar.

Wim Venijn | 11-12-20 | 13:03

Ondertussen gooit 020 GL wethouder Groot Wassink 3,3 miljoen euro over de balk om precies één illegaal naar België te bewegen. En vervolgens 150 illegalen te helpen aan een plekje en een AZC. Dit soort landsverkwanselaars hoort onmiddellijk ontlagen oid te worden.

D.Onderop | 11-12-20 | 13:03

Deze mevrouw wordt naar voren geschoven omdat er verkiezingen in aantocht zijn. Aardig smoeltje en wat krachttaal om de rechterflank proberen binnen te houden/halen.
Na de verkiezingen moet ze terug in haar hok of doorstoten naar de top na een 180 graden draai richting de marxistische VVD van nu.

jemagookniksmeer | 11-12-20 | 13:03

Dat is er eentje, die na wat procedures toch mag blijven, maar wat het wel lekker doet in de media. Zo heeft de VVD een zeteltje afgesnoept van de PVV of FvD, zonder dat hij echt resultaat boekt.

Gewinflipt | 11-12-20 | 13:02

Wanneer ik twee weken naar Griekenland wil moet ik 2500 euro aftikken en negatieve test overleggen.
Wat kunnen sommige mensen toch klagen.

Toetsenbordcomplex | 11-12-20 | 13:01 | 1

In Syrie worden deze @vluchtelingen@ als lafaards beschouwd....

ger1306 | 11-12-20 | 13:04

Wat zielig voor die vluchtelingen die een verblijfsvergunning voor Griekenland hebben gekregen. De uitkeringen zijn daar echt veel lager dan hier.

Osdorpertje | 11-12-20 | 13:01

"Samenleven in verscheidenheid". Ik wil helemaal geen verscheidenheid maar gewoon tussen mijn landgenoten leven met mijn gebruiken en gewoontes en niet met de halve wereld en hun gebruiken en ellende en ongeloven en stupiditeiten kennis maken .

Zwizalletju | 11-12-20 | 13:00 | 2

Geen diversiteit maar eenheid.

ger1306 | 11-12-20 | 13:05

Samenwonen in verdeeldheid was een betere tekst.
Haal maar genoeg volk binnen en men kan nooit meer een verenigde vuist maken richting Brussel. Sowieso zijn we dan teveel bezig met onderlinge spanningen.

Verdeel en heers.

Abject | 11-12-20 | 13:15

Geen mens is illegaal. Bed, bad en brood. Geloof maar niet dat ze vertrekken.

Gandalph | 11-12-20 | 13:00

Zorg dat ze nog vóór Kerstmis 'thuis' zijn. En maak een reportage ervan.

BRR76 | 11-12-20 | 12:58 | 1

Dat dachten de Engelse in de eerste wereldoorlog ook...

Toetsenbordcomplex | 11-12-20 | 13:03

Die grafiek toont opvallende gelijkenis met de stijging van de gemiddelde temperatuur over deze periode. Laten we stemmen voor een nieuwe ijstijd en de immigratie stopt.

_pacman_ | 11-12-20 | 12:58

Zet die migratiegroeicijfers eens naast het groeiend energie verbruik van 3% per jaar en de westerse energie standaard. Dan kan een groene partij niet meer voor migratie zijn. Opvallend dat men dat niet in wil zien. Groen doen is dus een wassen neus.

Deflatiemonster | 11-12-20 | 12:56

‘Er is geen vangnet, we kunnen geen beroep doen op de gezondheidszorg en er is geen onderdak’, vat Al Ahmad het van achter de webcam samen.

Hij vat het goed samen.

Herfsttijloos | 11-12-20 | 12:53 | 9

En het erge is dat de groep die hier wél wat kan - de hogeropgeleiden - zoveel tegenwerking en bureaucratie krijgt te verwerken dat ze vaak maar genoegen nemen met vele niveaus lager. Ja als je geluk hebt kan een particuliere organisatie (UAF) je helpen met studiekosten. We omarmen dat wat weinig potentie heeft (want slachtoffer?) en laten de high potentials in de stront zakken, want dan zijn we ineens wel streng. Dat hele beleid deugt niet.

Herfsttijloos | 11-12-20 | 13:24

@Herfsttijloos | 11-12-20 | 13:20:
(zelfs als ze willen lukt het vaak niet)

Komen veel naar hier voor hun kinderen. Zelf hebben ze vaak het idee dat ze te oud zijn (in Syrië vinden mensen 47 jaar kennelijk al oud) of te weinig onderwijs. Vrouwen willen sowieso vaak niet vanwege GroenLinkse rollenpatronen.

Herfsttijloos | 11-12-20 | 13:30

Dus Benthe! Werk aan de wink0l.

Herfsttijloos | 11-12-20 | 13:36
▼ 6 antwoorden verborgen

Nee de PVV is daar aan het liegen. Die honderd duizend per jaar waar hij het over heeft is de netto-immigratie. Dus minus emigratie. De werkelijk immigratie wordt door deze PVV'er dus schromelijk onderschat.

Antiquerulant | 11-12-20 | 13:05

O zo waar!

vluchtelingallergie | 11-12-20 | 13:09

@Antiquerulant | 11-12-20 | 13:05: Die witte vlucht uit Nederland bedoel je? Inderdaad, steeds meer autochtonen trekken het niet meer in dit steeds vreemder wordende land.

Abject | 11-12-20 | 13:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik lees in het artikel dat er in Griekenland minder te halen is voor ruifvreters en gelukzoekers vanwege een "centrum-rechtse-regering".
Fijn om te weten, hopelijk leert stemmend Nederland hier wat van.

Veepert | 11-12-20 | 12:52 | 2

Las onlangs een interview vol met jank verhalen van asielzoekers dat ze maar liefst 3 jaar in een AZC hebben vertoefd voordat ze een, met uw en mijn geld compleet ingerichte, eengezinswoning kregen. Ondertussen komen gvd mijn koters, en velen met ze, nooit meer aan betaalbare woonruimte. Ja, wellicht in Griekenland.

D.Onderop | 11-12-20 | 12:58

@D.Onderop | 11-12-20 | 12:58|
Een beter bewijs voor het economisch motief van deze lieden krijgen we niet mochten we dat nog nodig hebben. Je reist geen tien landen door om 'veilig' te zijn. Dat doe je enkel uit geldelijk gewin, en niets anders. Zéker als het geopteerde gastland een cultuur etc. heeft die haaks op de vaak islamitische waarden staat.

Sjefke7807 | 11-12-20 | 13:37

Wat verschrikkelijk deprimerende grafiek. 10 jaar Rutte in beeld.

Pieter Breydel | 11-12-20 | 12:52 | 4

Exact, eindelijk iemand met een slimme wiskunde-zoon.... ik wel.

grindbak | 11-12-20 | 12:57

Dit immigratiebeleid kwalificeert wat mij betreft als een misdaad tegen het Nederlandse volk. Financieel-economisch, sociaal-maatschappelijk, veiligheidstechnisch, in alle opzichten zijn de burgers zwaar benadeeld door de onnavolgbare keuzes van dit kabinet. Deze grafiek alleen al lijkt mij een parlementaire enquête waard.

MickeyGouda | 11-12-20 | 13:07

@MickeyGouda | 11-12-20 | 13:07|
Wat dacht u van een tribunaal wegens grove schendingen van de Mensenrechten van de inheemse bevolking alhier?

Die parlementaire enquête zal voor waar worden aangenomen en vervolgens naast zich worden neergelegd. Zie de recentelijke Toeslagenaffaire. Nee, dit zou voor een internationaal tribunaal moeten komen vanwege het UN Verdrag aangaande de rechten van Inheemse Volkeren.

Sjefke7807 | 11-12-20 | 13:40
▼ 1 antwoord verborgen

Staat de Dam al vol? #Griekenlandisbah.

Lorejas | 11-12-20 | 12:50

en wat zijn ze weer dankbaar dat ze geholpen worden...

sinecker | 11-12-20 | 12:50

Wat is die grafiek cumulatief?

Schwanzeleber | 11-12-20 | 12:50 | 6

Dit is duidelijk de afgeleide van de integraal.

FogerRederer | 11-12-20 | 13:24

De grafiek gaat vermoedelijk over het migratieSALDO. Dus als er 300.000 in een jaar binnen zijn gekomen waarvan er 200.000 (of anderen die hier al waren want er wordt nogal wat heen-en-weer gereisd) weer verdwijnen, dan is het saldo van de migratie 100.000.
De kosten voor IND, opvang e.d. betrof (betreft elk jaar opnieuw) in dat geval echter 300.000.

Wering | 11-12-20 | 13:35

@donar wodanszn | 11-12-20 | 12:59: Zwizalletju | 11-12-20 | 13:06 Excuses, verkeerd gekeken . Uw berekening klopt.

Zwizalletju | 11-12-20 | 14:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Bente dom, bente blond, bente leugenachtig, bente vreden.

Premier Trutte | 11-12-20 | 12:50

Dus als ik het goed begrijp moet Bente een applausje krijgen omdat het haar
eindelijk behaagt de tien, vijftien jaar geleden gemaakte afspraken eens na te gaan leven?

zwellevertje | 11-12-20 | 12:49

Het wrange is dat al die luitjes uiteindelijk hier creëren wat ze daar zeggen te willen ontvluchten. Doe maar niet. We sturen wel Toyota's.

MickeyGouda | 11-12-20 | 12:49

Ook al gaat dit gebeuren (hetgeen extreem onwaarschijnlijk is gezien het leger aan activistische advocaten dat het niet erg vindt om de rechtspraak compleet lam te leggen zodat enkele kansloze migrantjes hier hun hele leven gratis verzorgd worden), zal het geen enkel verschil maken. De grote groepen die problemen veroorzaken zijn hier en gaan niet weg noch zullen we na maart een regering krijgen die ze wel weg gaat sturen. De problemen blijven en U bent de lul.

Nederland80 | 11-12-20 | 12:48 | 1

Jij niet dan????

Jee-Dee | 11-12-20 | 13:06

Bizar dat vluchtelingen die status behouden als de oorlog allang voorbij is. Ook bizar dat de werking van het Dublinverdrag net zo zeker is als preventief fouilleren in Amsterdam (vrouwen!). Ook bizar dat de EU-landen de lidstaten met grote buitengrenzen in de stront laat zakken als het over vluchtelingenproblematiek gaat.

Surrealistisch bizar is dat nota bene de VVD de enorme instroom afdoet als een bureaucratisch gegeven waar men nu eenmaal niets aan kan doen; een administratieve handeling die over de schutting bij de gemeente kan worden gekieperd.

Herfsttijloos | 11-12-20 | 12:46

''..... een Griekse status. WAT IS DAAR VERDOMME MIS MEE? Mooi land, mooi weer, lekker eten, schitterende natuur, heel veel cultuur + prima voetbalclubs."

Het verschil is dat hier al die zaken gratis zijn voor asielzoekers/statushouders, en in Griekenland niet. Dus, you do the math......

Dr_Johnson | 11-12-20 | 12:45 | 1

Goed dat je het even uitlegd.

Rohin | 11-12-20 | 12:59

"In oktober 2020 waren de meest voorkomende nationaliteiten van asielzoekers en nareizigers in Nederland Syrisch (31,1 procent), Turks (8,2 procent), Algerijns (7,6 procent), Jemenitisch (6,6 procent), Eritrees (5,5 procent) of Marokkaans (5,0 procent). De overige 36,1 procent had een andere nationaliteit."

Nou effe fileren.

- Syriërs. Yep Assad zit daar nog en die is niet lievvv het maakt niet uit wat de Russische staatspropaganda je probeert wijs te maken. Die vluchtelingen heb je toch echt aan het duo Assad en Poetin te danken. Mensen vluchten meestal als ze vanuit de lucht kapot gebombardeerd worden.

- Turks. Oké. Erdogan is inderdaad een gore dictator die liberale Turken en minderheden zwaar onderdrukt.

- Algerijns. Euh wat is daar aan de hand?

- Jemenitisch. Tsja Trump mattie MBS schiet Jemen kapotstuk met wapens van Trump terwijl Trump ook nog eens de gevechtsvliegtuigen van MBS gratis van brandstof voorziet in de lucht.

- Eritrees. Ja daar is het wel heel erg kut. Maar iets klopt daar niet. Het zijn toch vaak de welgestelde christenen die deze kant op komen. Dus dat mag wel beter onderzocht worden.

- Marokkaans? WTF... Polisario? Of gewoon woestijnrovers die van land naar land trekken als roofridders?

Maar goed. Griekenland dus. Prima toch als je daar een nieuw bestaan kan opbouwen. Gewoon uitleggen wat belastingen zijn en hoe de belastingdienst hier te werk gaat en ze gaan vanzelf.

Theodorus.Goldbach | 11-12-20 | 12:45 | 2

Elke mannelijke immigrant tussen de 14 en 50 jaar uit een moslimland heeft 0,0% kans om hier te integreren. Deels door culturele redenen, deels door terecht wantrouwen vanuit de samenleving. Die belanden dus in de criminaliteit en de sociale zekerheid. Het is complete achterlijkheid dat we sinds de massa-immigratie uit Maroturkije nog steeds geen perken stellen aan migratie uit de bekende probleemregionen.

Nederland80 | 11-12-20 | 12:56

Syrië bestaat nu uit drie delen: het Assad deel, een Koerdisch deel, en een door Turkije en de Navo gegarandeerd Al Qaida deel. Keus genoeg voor elke Syrische vluchteling dus - die grotendeels in het Al Qaida deel thuishoren.

Reaguurdeskundige | 11-12-20 | 13:09

Om je te bescheuren. Stuur ze gewoon een halte verder. Naar Syrië. Waar ze een land kunnen opbouwen.

jochum1980 | 11-12-20 | 12:45

Droplullen (sorry) uit het midden-oosten stop eens je wijf te bezwangeren in een opvangcentrum.

Sarcastica | 11-12-20 | 12:45 | 1

WIjf bezwangeren en hier geboren laten worden geeft direct recht op verblijfsvergunning. Vandaar die massale zwangerschappen.

2voor12 | 11-12-20 | 12:47

VN vinden dat terugsturen absoluut niet kan en hebben hun Feta al uitgesproken tegen dit beleid.

VP732 | 11-12-20 | 12:44

Het is wel grappig dat de prognoses van het RIVM (en haar internationale zusterorganisaties) voor wat betreft coronasterfte totaal niet lijken op de reële uitkomsten en dat de prognoses van het CBS voor wat betreft immigratie totaal niet lijken op de reële uitkomsten. Als je echter de prognoses voor corona zou gebruiken voor de reële immigratie en de pronoses van de immigratie zou gebruiken voor de coronasterfte dan heb je zo ongeveer een 100% match qua grafieken!

Misschien moeten die lui van baan verwisselen!

Antiquerulant | 11-12-20 | 12:44

Geeft Griekenland geen Huis, miele en 1606 euro in de maand en tig toeslagen????

Nummer1 | 11-12-20 | 12:44

Het was een typisch portret van gelukszoekers, een oom en zijn neefje die allebei op gezinshereniging wachtten.
Ze hebben gelijk, Griekenland is tegenwoordig een arm land dat je gewoon overslaat als er rijkere landen zijn.

Abu Bachouca | 11-12-20 | 12:43

Deze overheid gaat niets doen. Totdat de stemmers wakker worden, maar dan merken dat het te laat is. En dat is in veel gebieden in Nederland zo.
Taak nr 1 overheid: Nederland en Nederlanders beschermen en veilig houden.
Belangrijk daarbij: regeren is vooruitzien.
Deze overheid faalt al heel lang. Is wel goed in stickertjes plakken: incident, verward, schuld van de kudtburger.

VP732 | 11-12-20 | 12:43 | 2

Deze overheid doet nergens iets tegen. Ze leiden alles in banen, veilig voor hen en hun belangen. Ze stoppen nooit iets. De burger krijgt alles vol op zich af.

zeurmachine | 11-12-20 | 12:48

De huidige veertigers (uit de welkom, welkom hoek) zullen waarschijnlijk pas gaan piepen als zij over 20 jaar merken dat zij dan 55-65 jaar oud zijn en dat die groep dan nog maar ongeveer twee-derde van het huidige aantal Nederlanders omvat.
Maar dat er dan héél veel inwoners zullen zijn met een van oudsher zéér lage arbeidsparticipatie. En nog veel meer (zeer) ouderen naar NL zijn gehaald 'want hier is alles gratis, dus mama: kom ook maar hier naar toe'.

Dat wordt nog héél hard werken voor die mensen die zo graag veel nieuwe Nederlanders erbij wilden halen. Want al is de arbeidsdeelname van de Nederlanders nog zo hoog: de achterstand van de traditionele groepen t.o.v. NL-ers wordt steeds groter. En de nieuwe groepen (vluchtelingen) staan dan nog op het niveau arbeidsdeelname waar de traditionele groepen twintig jaar geleden stonden....
Al die mensen die zo deugen en vinden dat alles at fout gaat de schuld is van de Nederlanders: volgen mij gaan ze er spijt van krijgen en zij zullen er hoe dan ook, nog heel hard voor moeten werken in de toekomst.

Wering | 11-12-20 | 13:28

Niet dreigen maar gewoon onmiddellijk terug.

Ommezwaai | 11-12-20 | 12:42

Altijd heel veel kinderen op een foto. De Pravda is er niets bij.

sprietatoom | 11-12-20 | 12:42

Te gek voor woorden. Ze zouden blij moeten zijn met een verblijfsvergunning in Griekenland maar blijkbaar gaat het om andere dingen. Nog snel voor de kerst terug om weer samen met zijn gezin de kerst te kunnen vieren.

Eddy67 | 11-12-20 | 12:41

Maar een Griekse Nederlandse of Duitse verblijfsstatus maakt toch geen fuck uit? Vrij reizen vestigen geldt dan toch ook? Nee met die Griekse ‘toetsing’ op een verblijfsstatus zit het wel goed daar kunnen we op vertrouwen.

Trumme | 11-12-20 | 12:41

Het is toch al lang bekend dat 90% van de asieleisers ondankbare honden zijn die alleen maar uit zijn op een gratis lui luxe leventje.
En dat leventje is hier nog luxer dan in Griekenland vandaar dat ze massaal hierheen reizen.
En dan vanuit hun uitkering ons uitschelden voor racisten.

2voor12 | 11-12-20 | 12:41

Immigratie is onlosmakelijk verbonden met het nederlandse economisch model.

Dit land heeft een duurzaam overschot op de lopende rekenung van een miljard of zestig per jaar. Economie 101 zegt dat dat een gevolg is van (a) te hoge besparingen (b) te hoge belastingen en (c) te lage binnenlandse bestedingen.

belastingverlagingen worden omgezet in dure iPhones ontworpen in Californie en gemaakt in China of buitenlandse vakanties.

Uitkeringen aan kansloze analfabeten, gratis gezondheidszorg, huisvesting en Miele's daarentegen geven bestedingen met weinig lekkage naar het buitenland.

Met als extra voordeel dat de staat meer kan lenen vanwege de economische groei die hiermee boekhoudkundig wordt gegenereerd.

En maar volhouden dat er geen plan achter zit.

Glasgow Argus | 11-12-20 | 12:40 | 1

Precies! En de hele 'economie' die zogenaamd steeds beter zou draaien vanwege alle zaken die gepaard gaan met 'zieligheid, participatie. inclusieve samenleving, etc.':
Huisvesting, taalachterstanden, criminaliteit, beveiliging, (extra hoge) zorgkosten, psychische problematiek, onderwijs, etc. etc. Want alles moet door zgn.. hoogopgeleiden worden vastgelegd, beleid maken, excelletjes maken, en ga zo maar door. Doel is dat de kinderen van immigranten ook weer steeds hoger opgeleid raken (desnoods door devaluatie diploma's), anders droogt he argument op dat we jaarlijks heel veel, steeds meer, nieuwe laagopgeleiden van elders binnen zouden moeten halen.... en betalen.
Zodat de Nederlanders steeds verder opgejaagd kunnen worden om méér, harder, en langer te werken. Want dan doen 'we' het zo goed bij de EU....

Wering | 11-12-20 | 13:16

Achja 'vluchtelingen'. Maar dan wel in Nederland want de rest deelt geen gratis geld uit.
Ondankbaar kudtvolk.

Wim Venijn | 11-12-20 | 12:39

Lekker dan voor Griekenland. Hebben de sprinkhanenplaag als eerste opgevangen en voorzien van onderdak en eten, maar dat was niet goed genoeg. De verblijfsvergunning die door hen wordt verstrekt, is niet goed genoeg. Wat een verwend en ondankbaar volk is het. Vluchtelingen? Echt niet.

Toos Bevergeil | 11-12-20 | 12:39

Stem PVV

wolftour | 11-12-20 | 12:39

Onder Rutte grootste stijging. VVD is een pro migratie partij. En weer gaat ie het kunstje flikken. Dan kunnen we het lijntje weer 4 jaar doortrekken richting de 400.000. Fijn vooruitzicht.

dr.Kwakzalver | 11-12-20 | 12:39 | 5

@Ommezwaai | 11-12-20 | 12:45:
Hij is wat emotioneel. Je kunt heel nuchter naar de feiten kijken; een Syrier stoot in Nederland 3x zoveel uit als in Syrie. Dus omwille van de wereldwijde opwarming van de aarde is het gewoon veel beter als Syriers naar hun eigen land terugkeren. Werk zat, veilige gebieden zat en Assad weet dat hij door zowel Poetin als het Westen in het snotje wordt gehouden, en niet te vergeten Erdolf, die alles zal aangrijpen om zijn tanks weer Syrie binnen te laten rollen. Otewel, was gezellig ( not ) maar nu weer ophoepelen, het is mooi geweest.

Graaisnaaiert | 11-12-20 | 13:01

Ik voel weer een generaal pardon in de lucht hangen voor de verkiezingen.

Jan70 | 11-12-20 | 13:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Lekker man, beetje onder het genot van een mixed grill op het strand naar arriverende landgenoten kijken.

John McClane | 11-12-20 | 12:38
-weggejorist-
TijdelijkOptimist | 11-12-20 | 12:38

Maar laten we het nu geen gelukszoekers noemen met zijn allen, guurrechts als we zijn.

Lorejas | 11-12-20 | 12:38 | 1

Uitvreters zijn het, op zoek naar een gratis woning en uitkering.

sprietatoom | 11-12-20 | 12:52

Het gaat mij te goed met die VVD.
Ergens nog wat belastend materiaal liggen iemand?

Abject | 11-12-20 | 12:38 | 2

Heeft ze dat ooit getroffen de afgelopen 10 jaar?

Trumme | 11-12-20 | 12:43

Is nog te vroeg. Zo'n bommetje moet je net voor de verkiezingen laten vallen. Het geheugen van de gemiddelde kiezer is hooguit twee weken lijkt het.

zutzooi | 11-12-20 | 13:03

Die grafiek. Blijft verbijsterend om te zien hoe de VVD een normale asielinstroom in een paar jaar tijd veranderd heeft in verreweg de massaalste volksverhuizing uit de geschiedenis van ons land.

Reaguurdeskundige | 11-12-20 | 12:36 | 2

Zo mag je het niet bekijken aldus ene Leo Lucassen.

Lorejas | 11-12-20 | 12:39

Nog verbijsterender is het feit dat VVD weer de grootste gaat worden, Nederland verandert onder Rutte in een dystopische samenleving. Niet in één dag maar wel in 2 decennia. Dit gaat nooit meer goed komen.

sprietatoom | 11-12-20 | 13:55

In Griekenland geen oeitkiering, sociale huurwoning, inrichtingscheque en een Miele...

Wijze uit het Oosten | 11-12-20 | 12:34 | 1

Dat staat ook letterlijk in het artikel: "In de zomer van 2019, toen de voormalige garagehouder uit het Syrische Raqqa er voet aan wal zette, was net een centrum-rechtse regering aangetreden. Die wilde korte metten maken met het zwaar overbelaste asielsysteem. Voortaan zouden asielzoekers die in Griekenland een verblijfsvergunning kregen niet zomaar aanspraak kunnen maken op de sociale voorzieningen.

‘Er is geen vangnet, we kunnen geen beroep doen op de gezondheidszorg en er is geen onderdak’."

Nou jammer dan, maar je bent lekkere dicht bij huis. Je gaat toch wel terug om je land weer op te bouwen na de oorlog? Oh wacht, garagehouder uit Raqqa, daar waar IS hun hoofdstad had. Zomer van 2019, dus net na de val van IS. Hij kan vast heel goed sleutelen aan Toyota Hilux pickups.

Met_baard | 11-12-20 | 12:53

Zet mij maar uit naar Itaka op staatskosten en levenslange verzorging.

Schriever | 11-12-20 | 12:34 | 1

Mooi! Vorig jaar nog geweest, Lefkas, Kefalonia en het eilandje van Onassis.

Sinterbikske | 11-12-20 | 13:11

Die Griekse ruïnes doen ze teveel aan hun thuisland denken.

Mr_Natural | 11-12-20 | 12:33 | 1

De manier van liefde bedrijven ook.
Voor de Afghaanse jongetjes althans.

RickyLaRue | 11-12-20 | 13:18

Ze zijn natuurlijk op de vlucht voor al dat oorlogsgeweld in Chersonissos. Dat kan je die arme raketgeleerden natuurlijk niet aandoen.

LangeNeus51 | 11-12-20 | 12:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken