Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eerlijk, @GroenLinks en @JesseKlaver. Hoe geloofwaardig is Khautars uitspraak "ik heb niets met het gedachtegoed van Moslimbroederschap"?

Ja, dit hadden we dus gemist.

Wij gingen er op 15 november vanuit dat Kauthars tekst in het GroenLinks-nieuwsbericht een kopie was van haar tweet op 12 november. Vandaag pas kwamen we er door dit uitstekende stuk in de NRC achter dat we iets over het hoofd hadden gezien. In de bovenstaande tekst zegt Kauthar: "Voor eens en voor altijd: ik ben geen lid van de moslimbroederschap en heb niets met hun gedachtegoed." In de onderstaande tweet ontkent ze alleen haar formele lidmaatschap van een organisatie waarin formeel lidmaatschap in eerste instantie al niet echt bestaat. 

Hoe geloofwaardig?
En nu rijst bij de vraag: hoe geloofwaardig is het dat Kauthar "niets heeft met het gedachtegoed" van de Moslimbroederschap? FEMYSO is volgens talloze rapporten (hier en hier) van Europese ministeries, veiligheidsdiensten, universiteiten, ex-Moslimbroederschapleden en de Moslimbroederschap ZELF, de Europese jeugdtak van de Moslimbroederschap.

Ze draait al jaren mee in het Moslimbroeder-circuit
Kauthar had in 2016 en 2017 bestuursfuncties bij FEMYSO en is momenteel nog tot 1 december vice-voorzitter en Head of Member Organisation Relations van FEMYSO. Ze nam door de jaren heen deel aan meerdere conferenties van de Britse unaniem erkende Moslimbroeder-studententak FOSIS. Ze sprak twee maanden geleden in een webinar nog lovend over de warme banden tussen FEMYSO en FOSIS: "There is this history with FEMYSO as well. (...) There are nice and strong relationships between FEMYSO and FOSIS. (...) I know FOSIS is way older, so in that sense you are a big sister or brother." Ze gaf lezingen in hetzelfde circuit, en dan is haar vader ook nog eens de mede-oprichter van de Moslimbroederschap in Nederland.

Dat laatste kan ze natuurlijk niets aan doen en hoeft naar de letter ook niets te betekenen. Maar in het licht van haar jarenlange actieve deelname in het Moslimbroeder-circuit, jongens, kom op.

Wij vermoeden dat Kauthar zwijgt omdat haar islamitische achterban/familie haar de distantiëring van de Moslimbroederschap kwalijk neemt
Nou, ja, dit dus. Want misschien is Kauthar wel helemaal niet zo vrij om zomaar luidkeels te verkondigen dat ze "niets heeft met het gedachtegoed". Laten we niet vergeten dat in 2010 bijvoorbeeld een ex-lid van de Britse Moslimbroederschap (waar bovenstaande FOSIS de studententak van is) na uittreding met de dood bedreigd werd. Kortom, grote kans dat Kauthar nu intern wordt beticht van een 'gebrek aan fractiediscipline', om het even in parlementaire taal te houden.

Gaat Jesse haar tot 17 maart tegen de pers beschermen?
Maar, Jesse, wat is nu je plan dan? Je weet in je hart heus wel dat het een vergissing was een zittend FEMYSO-vice-voorzitter op een extreem verkiesbare plaats te zetten. En het was geen toeval dat Kauthars meest prominente functie, in eerste instantie niet op haar kandidatenpagina vermeld stond.

Ze krijgt het allemaal niet uitgelegd, en dat is niet eens haar schuld. Wees genadig, en cut her loose.

De tweet (die niet spreekt over het gedachtegoed)

Algehele radiostilte bij GroenLinks dus, ook intern

Meindert is er klaar mee

Social

Afshin denkt er het zijne van

Social

Reaguursels

Inloggen

Het zal toch niet gebeuren dat zit meisje geen zetel zal krijgen in de 2de Kamer? Ik had mij er al op verheugd om dit lichtgewicht dat is komen boven drijven geconfronteerd te zien worden met Martin Bosma tijdens een interruptie.
Maar goed, het is toch droevig te moeten constateren dat het intellectueel niveau minder en minder een rol speelt bij aanstellingen als politicus. De inhoud doet er niet meer toe. Het is de verpakking met de strik die er nog toe doet.

forecastle | 21-11-20 | 11:39 | 1

Staatsschuld met deze kneuzen dan naar 800 miljard ipv. 400 miljard?Dus Bilderberg kan hier extra miljarden mee verdienen.Prinses Mabel dan binnenkort met haar Adyen aandelen miljardair?

Hopper8877 | 21-11-20 | 11:52

Jesse gaat de geslagen hond spelen en de schuld aan de media geven rond die tijd waarom zij zich zal hebben moeten terugtrekken.

En daarmee gaat Jesse een vlek op de samenleving smeren van rascisme. Nog meer polarisatie creëren.

me | 21-11-20 | 11:12 | 2

Nou dat zal een dun gesmeerde polarisatie bammetje worden.
Dit heeft namelijk vooral tweespalt binnen de eigen gelederen opgeleverd.

Remus McMillan | 21-11-20 | 11:36

@Remus McMillan | 21-11-20 | 11:36: Ik verwacht juist een dik beleg bestaande uit : de media (moslim hatende media) bleef met leugens komen, waardoor het onmogelijk is geworden om haar verkiesbaar te houden. Vast schuld van Geenstijl uiteraard.

me | 21-11-20 | 11:55

Degene die GL verlaten om bovenstaande reden kunnen het beste maar op de PVV stemmen. Met meer macht voor de PVV is er een grotere kans dat GL weer gezuiverd wordt van islamitische invloeden.

merallas | 21-11-20 | 10:49

Leuk koppie heeft dit meisje, maar het waren net zulke leuke koppies die Jezidi-meisjes opmaakten en kleedden voordat ze door een haatbaard uitgewoond werden, of die de messen slepen waar hun geliefde echtgenoten ongelovigen de hals mee afsneden.

Alco-de-Holist | 21-11-20 | 10:10 | 2
-weggejorist-
Hopper8877 | 21-11-20 | 11:09
-weggejorist-
Hopper8877 | 21-11-20 | 11:21

Deugen wordt binnenkort een olympische sport: lid zijn van zoveel mogelijk dubieuze clubjes en tegelijkertijd je eruit lullen terwijl je over horden moet springen.

upbeat | 21-11-20 | 09:23

En alleen GeenStijl brengt dit weer aan licht. Net zoals toen met “”psychiater”” Caitlin Kuit bij BIJ1. Zonder GeenStijl was haar twijfelachtige achtergrond nooit aan het licht gekomen. Waar waren we nu, zonder dit roze weblog, mensen? Daarom ben ik dus een trots betalend lid. Chapeau, redactie!

JackStick | 21-11-20 | 09:09 | 2

Putdeksels oplichten. Goed dat dat hier gebeurt.

Eigenwijs | 21-11-20 | 09:13

Het was Carel Brendel die erover begon.

grietmetgroenefiets | 21-11-20 | 09:48

Dat 'inclusief en divers' wat Groen-Links zegt na te streven is ook zó islam.
Zie hoe in islamitische landen minderheden en andersdenkenden worden omarmd en gesubsidieerd.
In één woord hartverwarmend.

NPOlitiekgekleurd | 21-11-20 | 08:50

Man man waar is in godennamen dat leuke Nederland van 30-40 jaar geleden gebleven. Wat een takkenzooi hebben onze politici ervan gemaakt. De meest overschatte personen ter wereld: politici.

Eichstaett | 21-11-20 | 07:58 | 4

Dat vond ik ook altijd een goed idee. Idem met burgemeesters, waarom zou een beroepspoliticus verstand hebben van het besturen van een stad? Zet er dan een goede manager of ceo neer.

DooieKapotte | 21-11-20 | 09:15

@DooieKapotte | 21-11-20 | 09:15: Zet nergens een manager neer. Als alle managers in Nederland op staande voet werden ontslagen zou de wereld er een stuk overzichtelijker uitzien, en kan iedereen die wel iets kan normaal zijn werk doen. Je hebt mensen nodig met een frisse en heldere blik, ik zou zo snel niet weten wat voor beroep daar bijhoort.

grietmetgroenefiets | 21-11-20 | 09:52
▼ 1 antwoord verborgen

Die "extreem verkiesbare" negende plaats van Kauthar is dankzij Kauthar niet meer extreem verkiesbaar.

NPOlitiekgekleurd | 21-11-20 | 06:52

Eerlijker en socialer: begin eens met het afschaffen van speciale privileges zoals "positieve discriminatie". Maak je daarna sterk voor het opheffen van dynastieke monarchistische staatsvormen, die niet meer passen in deze moderne tijd en bovendien haaks staan op de normen en waarden van de EU. En vergeet niet de gulden regel van geleide maatschappelijke verandering: discretie in plaats van discriminatie!

kindapaas | 21-11-20 | 03:55

Het huwelijk dus tussen de mileu-drammers en de politieke islam.

Put-lucht !!

Ervaringsdeskundige | 21-11-20 | 03:13

Klaver dacht een versteviging van het GroenLinks netwerk in bestuurlijke kringen voor elkaar te krijgen zoals D66 dat afgelopen jaren lukte in Haagse kringen en bijvoorbeeld de media- en IT-wereld. Jammer joh, het blijft GroenLinks, hè?

Deflatiemonster | 21-11-20 | 01:19

Begrijp ik nu goed dat de NRC aandacht aan deze affaire heeft besteed?
Ben redelijk flabbergasted.
Nu wel heel erg benieuwd geworden hoe de insteek van de NRC was?

De Volkskrant zwijgt sinds het begin van deze affaire als het graf.
Elke dag een verrassing welk 'nieuws' de VK nu weer wél de moeite waard acht. En welk nieuws ze weer verzwijgen.

Het enige dat wel in de VK heeft gestaan, is een column van Erdal Balci. Die de euvele moed had een hele column aan Klaver en Kauthar te wijd en.

Moet wel heel erg tegen het zere been van de VK-Redactie zijn geweest:
angstvallig en bewust je lezers deze affaire 'besparen', maar dan gooit een columnist roet in het eten.
Vraag me af hoe lang deze columnist daar nog zal rondlopen...

michelpen | 21-11-20 | 01:15 | 6

Nieuwste Volkskrant gaat opvallend veel over macht, en van wie de grond is in Nederland. Beetje oorlogszuchtig.

grietmetgroenefiets | 21-11-20 | 10:03

@Beste_Landgenoten | 21-11-20 | 09:22:
Sinds zo rond 2010 is de NRC een ander koers ingslagen:
pro-immigrant, pro-multikul, pro-islam.
Dat ging zelfs zover dat er over deze onderwerpen regelrechte onzin gepubliceerd mocht worden.
Waneer de NRC hier op gewezen werd, gaf ze niet thuis. Waarmee 'onzin' dus een kwestie van bewuste desinfo werd!
Dit allemaal onder aanvoering en leding van Vandermeersch (diens aanstelling tekende de cultuur bij de NRC).
Pim Moll, oud-redacteur, heeft daar een boekje over overgedaan. Uit de school geklapt.
Als er nu inderdaad 3 pagina's aan marokkanse staratterreur besteed is, dan wijst dat op een ommezwaai. Hoewel ik de inhoud eerst zelf wil bekijken, vóór te oordelen.
(en ik me zeker niet zal verlaten op een visie van BL).
ps ik heb langer NRC's gelezen, dan de gemiddelde leeftijd van GS-lezer

michelpen | 21-11-20 | 11:24

@michelpen | 21-11-20 | 11:24:
Sinds 2010? Dan heeft u het hoofdredactioneel commentaar van de NRC op de dag van de moord op Fortuyn in 2002 zeker gemist?

NPOlitiekgekleurd | 21-11-20 | 16:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Ben toch bang voor Yasser dat dit akkefietje niet overwaait... En terecht. Wat een slecht verhaal.

Tom Hagen | 21-11-20 | 00:16

Mag dat eigenlijk, een hoofddoek in de 2de kamer?

Kwelbeller | 20-11-20 | 22:57 | 1

Helaas wel want geen strikte scheiding van kerk en staat hier.

Roze_bril_drager | 21-11-20 | 01:10

Oplossing is, indien je kunt nadenken, niet op GL stemmen.

toaop88 | 20-11-20 | 22:27

Scheiding van kerk en staat ? Lijkt erop dat de politiek steeds religieuzer wordt, cda/cu/sgp vs D66/Gl/denk/nida . Welke van de dames en heren of partijen is atheïst? Of is dat politieke zelfmoord om dat bekend te maken.

De verlichting van enkele decennia terug wordt weer om zeep geholpen, ook door de zgn progressieve partijen.

Triest; dit levert al gedoe op in nl (bv discussie azarkan / wet beledigen “profeet x”) en kan niet anders dan nog meer gezeur worden. Ik hou mijn hart vast.

BenDeLier | 20-11-20 | 21:58 | 2

Waarom staat dat woordje 'ook' er tussen in de 2e alinea na de komma???

Grachus | 20-11-20 | 22:09

Lol, idd. Op klein scherm viel me die niet op.

BenDeLier | 20-11-20 | 22:12

Dit is nu taqqiah.
Als een islamofascist ademt dan liegt ie.

sprx | 20-11-20 | 21:56

Maar laat ik nou net de oplossing gevonden hebben! Perfect! Alle problemen weg. Moslims hoeven niet meer hier te komen want het doel is bereikt: We worden gewoon allemaal moslim.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 21:48 | 2

Helaas, moslims staan niet alleen normale mensen naar het leven maar ook gerust elkaar. Het houdt nooit op.

Ride_On | 20-11-20 | 23:30

Dan treedt een andere ijzeren wet in werking: geen privileges indien blanque, Moslim of niet. U komt achteraan in de rij en bij het toewijzen van schaarse voorzieningen komt u nooit aan de beurt.

kindapaas | 21-11-20 | 04:27

Behoorlijk jeukerig is het videootje waarin KB de activiteiten van femyso uitlegt. Om de paar zinnen vlecht KB er "ish'allah" tussendoor en nog een ander arabisch zinnetje. Alles op een vrolijke toon, maar ondertussen lijkt ze een behoorlijk zwarte-kousentype qua islam.

Een organisatie die opkomt voor moslimjeugd via politieke kanalen is natuurlijk heel leuk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zit te wachten op de moslim versie van de EO-jongerendagen. Kan dat niet allemaal wat vrolijker, luchtiger en wat meer seculier? Blijkbaar niet en is ook de islam weer eens de bindende factor in deze organisaties. Jammer. gemiste kans ook. Als ik Jesse was, zou ik me niet teveel inlaten met deze fratserij.
www.youtube.com/watch?v=h8J5BTfOVSE
Speciaal natuurlijk ligt een van de actiepunten op het bestrijden van "islamofobie". Dan echter stelt een organisatie die uitgaat van de islam en die dat fenomeen bestrijdt me beslist niet gerust.

Beste_Landgenoten | 20-11-20 | 21:03

Pitbull spartacus. Je zou bijna denken dat je groenlinks een warm hart toedraagt. Misschien is het trainen van ideologische perversie niet zo strategisch. Goede stukjes verder wel, bedankt!

Zoltan | 20-11-20 | 20:57

Is hetzelfde dat Mona Keijzer in volledige Edamse of Volendamse klederdracht op de campagnefoto gaat (dus niet een kiekje uit het verleden) en vervolgens zegt "ik heb niets met het Edamse / Volendamse". Compleet ongeloofwaardig dus.

R.F.Pickering | 20-11-20 | 20:39

Oei, politieke islam in Nederland? Straks krijgen we nog ruzie met Macron.

Hadena | 20-11-20 | 20:30 | 1

U had Denk even gemist?

NPOlitiekgekleurd | 21-11-20 | 07:04

Dus Klaver vraagt zich af of het ook zou gelden voor een 56-jarige blanke (sic!) man met bolhoed. Met bolhoed? Welke sekte zou Klaver op doelen? In elk geval kunnen we vaststellen dat Klaver een racist is. Mensen blank noemen. Bah.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 20:30 | 1

Het was niet Jesse, maar de vraag van de interviewer...

Grachus | 20-11-20 | 21:15

Joeppie de eerste orthodoxe hoofddoek in de 2e Kamer. Sylvana en Quinsio straks er bij en NIDA, dus benieuwd wie er straks nog op een "normale" kartelpartij gaat stemmen.

IndoFortuyn | 20-11-20 | 20:29 | 1

Als je 3 zetels rekent voor Denk, dit mens en nog zo een bij D666, dan hebben we dus al 5 orthodoxe moslims in de Kamer zitten, die de islam boven Nederland stellen. En dan reken ik meer verlicht lijkende moslims niet mee.

5611 | 20-11-20 | 23:26

Kauthar is een vieze opportunist. Geheel conform de regels in de politiek. Yasser ruikt electoraat, bijt zich vast en laat niet meer los. Geheel consistent.

inCol | 20-11-20 | 20:26
-weggejorist-
tintel | 20-11-20 | 20:07 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Nou ze is in ieder geval binnen goed op haar plaats binnen GroenLinks, de sekte van de naïeve simpele drollen, voor wie economie en realisme zo ver van hun wereldbeeld staan dat ook deze GroenLinks moslima niet eens zelf door heeft dat ze jarenlang lid is geweest van de moslim broederschap. Hoe naïef ben je dan?
Daar kan Judith Sergentini niet tegen op!
-
Trouwens het is helemaal hot en lekkers rebels om je achter de slachtoffers, want dat zijn alle moslims, te scharen. Zo lekker progressief en hip.
Het vervelende is dat links en een ideologie vaak niet zo lekker samen gaan, maar ach dat is maar geschiedenis en dat is geweest. Bovendien zijn al die islamitische samenlevingen allemaal lekker progressief.
-
O ja, in Zuid-Afrika hebben ze wat problemen met chauffeurs uit andere naburige Afrikaanse landen. Kan daar even een GroenLinkser naar toe om dat even politiek te begeleiden?

bananabanana | 20-11-20 | 19:59

En dat geloven ze???
Allemaal taqyia.(list en bedrog).

jufrouw theelepeltje | 20-11-20 | 19:52 | 2

Welnee, als je jezelf vier keer op je duim slaat betekent dat nog niet dat het de vijfde keer ook pijn doet. Gewoon blijven proberen.

bananabanana | 20-11-20 | 20:00

Heeft GL nog steeds niet door dat het 2020 is.

Uw Verzekeringsadvis | 20-11-20 | 19:50

En over een jaar of wat splitst ze zich af van de partij en richt ze haar eigen moslimgebroederschapspartij op. Zo gaat dat, je hebt ff een springplank nodig, in dit geval GroenLinks (maar meestal de PvdA).

Rdock | 20-11-20 | 19:42

Weet iemand toevallig of "daarginds" een Jehovah's getuige in de politiek zit of op een verkiezingslijst staat?

Mopar | 20-11-20 | 19:29 | 1

Jehova's getuigen mogen zich beslist niet met politiek bemoeien en ook niet stemmen. Net als bij de Moslimbroeders zijn er geen leden maar geregistreerde "verkondigers van het goede nieuws", dwz overtuigde aanhangers die de heilsleer actief verspreiden. Er zouden - in theorie - politici kunnen zijn die sympathiseren of banden hebben met de organisatie, en daar (wijselijk) geen ruchtbaarheid aan geven.

Wiebenick | 20-11-20 | 20:17

Met 3 zetels is plek 9 echt een onverkiesbare plaats en toch hoop ik dat het lieve meisje in de 2e ook kamer komt. Leuk voor de debatten en alle hens aan dek voor Arib.

NeedIsaymore? | 20-11-20 | 19:29 | 1

Met haar grote achterban zal zij ruimschoots met voorkeursstemmen in de kamer worden verkozen. Als alleen al vrouwen die een zedige hoofddoek dragen op haar stemmen is ze binnen. En reken er op dat in de moskeeen uitgebreid reclame voor haar zal worden gemaakt.

Zonder erg | 21-11-20 | 14:41

GL zal alles wegwimpelen, negeren en de boodschapper demoniseren. Ze willen koste wat kost een hoofddoek op een zetel hebben, ook al gaat dat ten koste van de veiligheid. Blijf roeren GS.

BozePaarseMan | 20-11-20 | 19:27

nl.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndro.... Er zijn vele websites die het Stockholmsyndroom in verband brengen met narcisme. De bubbel waarin zich de 55 steumclubs, Khautar & GroenLinks bevinden laat zich gijzelen door de islambubbel die zich hier voordoet als de Moslimbroederschap.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-11-20 | 19:21

Dit gaat gewoon nog heel en heel erg leuk worden. Een conservatieve moslim uit een conservatief islamitisch nest met een conservatief islamitische achterban die dadelijk de progressieve waarden van GL moet verdedigen..... Ik kan er niet op wachten!! Zou Jesse Klaver weten dat Kuzu ook bij de PvdA zijn "carriere" begonnen is?

panthoseen | 20-11-20 | 19:15 | 3

Zij gaat niets verdedigen. Ze gaat 1 of 2 jaar meedraaien om kennis op te doen van het reilen en zeilen daar en dan heeft ze opeens een onoverbrugbaar bezwaar bij iets van WappieLinks en gaat ze los met haar zetel. Daarna zal ze ,vol gesteund door het netwerk van haar vader, de politieke partij van het moslimbroederschap in NL uitrollen. Die zullen met alle moslims hier de 4e partij van NL kunnen worden en daarmee hun stempel op ons leven kunnen drukken.

Het is simpel te voorkomen. Stop zetelroof. Schaf het vanaf de komende verkiezingen af dat je bij vertrek een zetel kan meenemen. Die zetel is dan gewoon weg. Punt.

Dirk III | 20-11-20 | 19:29

Verdiep u eens in hoe de moslimbroeders opereren. Het zijn geen domme mensen, maar verwacht zeker een mes in de rug, hun idealen zijn duidelijk, hun manier van werken is anders dan we kennen van hun geloofsgenoten.

mr_awesome | 20-11-20 | 19:44

Die naïeve linkse partijen worden er op uitgezocht. Wolven in schaapskleren. Totdat er een meerderheid is voor islam. Dan gaan de linkse meisjes als eerste over de kling.

Joostmochtnietsweten | 21-11-20 | 00:10

Mij intrigeren vooral de laatste vier woorden van "Ik hoor niet bij de Moslimbroederschap of wat dan ook."
"... of wat dan ook." Klinkt stoer afserverend van alles wat erop lijkt, een soort "waar lul je over?!?" terwijl 't arme kind in die sekte alleen al mentaal bont & blauw is geramd om altijd alles op alles te zetten de aandacht af te leiden van De Donkere Agenda van die totaal totalitaire ideologie. Waarom hebben we het er anders over als het dat niet was..
Dus dat "en dat is niet eens haar schuld." is ook misplaatst, jongens.

Tierelier | 20-11-20 | 19:08
-weggejorist-
Jacques_SiConto | 20-11-20 | 19:06 | 1

Laat haar lekker de politieke islam binnen groenlinks uitrollen. Niks aan of tegen doen: het wordt vanzelf een smeulende puinhoop daar. Geen Groot Wassink voor nodig.

TheseDays00 | 20-11-20 | 19:03

Die vrouw is niet dom en steekt wat denkniveau betreft ver uit boven Klaver. Het zou me niet vebazen als ze binnen de kortste tijd de leiding overneemt met islamitisch gedram als ze eenmaal in de Kamer zit. Het transformeren van een bestaande partij is effectiever dan een nieuwe oprichten.

watazooi | 20-11-20 | 19:02 | 2

Via GL de kamer in en dan afsplitsing en als Nida ofzo de tweede kamer in. Zo deden de vleermuizen het, en zo deed Van Haha het.

BBRDWR | 20-11-20 | 19:17

@BBRDWR | 20-11-20 | 19:17: nee hoor, eerder wat @watazooi zegt. Van binnenuit is veel sneller en effectiever. Plus directe toegang tot de macht en niemand die het tegen kan houden, want regels, procedures,wetten etc. En los daarvan, 18-jarigen die GL stemmen, vinden het prachtig.
En is het nu niet, dan is het wel over 4 jaar. Groen Links laat duidelijk zien waar ze staan, duidelijker dan dit ga je het amper nog krijgen.

Bataafje | 20-11-20 | 19:28

Dat kind komt - ALS ze er al in komt - voor spek (haram) en bonen in de kamer. De aanwezigheid van het wicht dient één enkel doel: hoofddoekjes er door jagen in publieke functies. Voor de rest mag ze een maiden speech houden die vooraf intern is goedgekeurd en af en toe mag ze ingezet worden om te kijken of wij Wilders of een andere gevestigde-partijenbons niet toevallig in de 'racisme'- val kunnen lokken, of de kamervoorzitter in een onmogelijke positie kunnen brengen.
-
Laat meischje Boerkaplicht gerust in de kamer komen. Ik kan niet wachten tot Wilders haar één-op-één fileert. Dat wordt een compleet demasqué.
-
Trouwens: hoe tragisch en pathetisch is een kamerlid dat al ver vóórdat zij ooit de kamer voor de eerste maal zou betreden is b e s c h e r m i n g moet worden genomen (' we've got your back' ) door haar fractie? Is het kind onmondig, of zo? Kan ze niet voor zichzelf opkomen? Als dat zo is, wat doe je dan in de kamer?
-
(precies: hoofddoekje spelen)

bisbisbis | 20-11-20 | 18:55

Al was ze nooit aangesloten geweest bij het moslimbroederschap; een partij die zegt progressief te zijn maar een kandidaat op de lijst heeft die zichtbaar de meest vrouw- en homo-onvriendelijke ideologie aanhangt, kan ik niet serieus nemen als progressieve partij.
Is net zo ongeloofwaardig als een partij die zegt voor het milieu te zijn en 1 miljoen woningen in Nederland wil bouwen.
Oh, dat is dezelfde partij.

Franker | 20-11-20 | 18:53 | 3

Waarom geen 2 miljoen of 3 miljoen of 17 miljoen woningen? Kunnen we allemaal op onszelf wonen. Wat een genot.

NeedIsaymore? | 20-11-20 | 19:14

Of de zee vol windturbines...

BBRDWR | 20-11-20 | 19:18

Dezelfde partij? Weet u dat zeker?

Mopar | 20-11-20 | 19:23

Who cares ? laat GL het lekker zelf uitzoeken !! Yasser komt er vanzelf wel achter als ze bij Denk gaat zitten.

MarkyS | 20-11-20 | 18:49 | 2

Who cares? Het maakt jou niet uit dat praktisch de moslimbriederschap plaats neemt in de tweede kamer? Dat is dus precies hoe we in de hele fucked up multiculturele nachtmerrie verzeild zijn geraakt. Figuren zoals jij. Who cares...

peterdh | 20-11-20 | 18:53

@peterdh | 20-11-20 | 18:53:
Het probleem is dat we er niets aan kunnen doen. Ik stem al jaren PVV of FVD, zolang de rest links blijft stemmen doen wij niets

MarkyS | 20-11-20 | 23:04

Ze is wel een bijtertje, die vrouw laat zich niet weerhouden ook al is haar ware agenda blootgelegd.

De groene waanzin is slechts een vervoermiddel op weg naar een totaal geïslamiseerde samenleving, stapje voor stapje.

Succes dames die nu op GroenLinks stemmen, heb je al nagedacht over de kleur van je toekomstige hoofddoekje ?

Roze_bril_drager | 20-11-20 | 18:40 | 1

En van je keukenkastjes? Daar moeten jullie per slot van rekening weer de hele dag tegenaan gaan kijken, als het aan GroenLinks ligt.

Zenzeo | 20-11-20 | 18:48

Ik ken nog wel wat uitspraken van bekende Groene Khmer leden waarvan iedereen weet dat ze gelogen zijn.
- Jesse Klaver: Ik wist niks van de brandbom die de jongeren afdeling op het hoofdkantoor bewaarde. (had hem zelf laten liggen daar)
- Wijnand Duyvendak: Ik wist niets van die brand bij de Makro. (had hem zelf aangestoken)
- Wijnand Duyvendak: Ik weet niet wie er bij de inbraak bij defensie betrokken waren. (was als organisator aanwezig)
- Wijnand Duyvendak: Tot op vandaag weten wij niet wie RaRa waren (was hij zelf)
- Wijnand Duyvendak: Wij weten niet wie de bom bij Aad Kosto had geplaatst.
Het wordt wel heel erg saai zo als je alles wat Wijnand Duyvendak gedaan en ontkend heeft opschrijft.

Osdorpertje | 20-11-20 | 18:33 | 4

En dan hebben we het nog niet eens over dat GL kopstuk Paul Pot Rosenmöller

radiatorknopje | 20-11-20 | 18:59
▼ 1 antwoord verborgen

...'Zullen we het dan nu hebben over hoe we Nederland samen eerlijker, socialer en groener gaan maken?... Dat heeft zij niet zelf geschreven, die tekst komt van het reclamebureau van gl, ik hoor het Klaver zó zeggen.

Zenzeo | 20-11-20 | 18:32 | 1

Mijn grootvader zaliger die voer op de grote vaart zei altijd: “vertrouw nooit een Arabier”

nee_toch? | 20-11-20 | 18:31

Albert Speer had ook niks met de nazi’s.

Bigi Bana Boy | 20-11-20 | 18:29 | 5

Mark van Bommel niks met voetbal

NeedIsaymore? | 20-11-20 | 19:19

Fred van Leer niks met dames

Mopar | 20-11-20 | 19:25

@NeedIsaymore? | 20-11-20 | 19:19: in ieder geval niet met zijn man dekken. Dat liet hij graag aan zijn collega's over zodat hij meer tijd had om een vieze kaart te pakken.

hustler01 | 20-11-20 | 19:32
▼ 2 antwoorden verborgen

En is zij eigenlijk wel echt voor windmolens, vragen vragen.

niels5142 | 20-11-20 | 18:26 | 1

Je kunt doorgaans 3 homo's aan ieder wiek van zo'n moderne windmolen hangen, ze is voor.

Graaf_van_Hogendorp | 20-11-20 | 18:33

2 reaguursels over dit onderwerp blijven maar in mijn hoofd spoken: (1) ze lijkt net een wattenstaafje met een gezichtje er op getekend (2) Kauthar is een anagram.

Ik blijf het zien.

Kukooo1 | 20-11-20 | 18:21 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Groen links heeft een probleem: Jorissen ze haar dan worden ze uitgemaakt voor islamofoob en gaat het hen stemmen kosten, houden ze haar dan hebben ze de politieke islam middels een paard van Troje in huis gehaald en gaat het hen stemmen kosten. En die Trudeau wannabe gaat er gewoon met gestrekt been in mee. Toch noch een lichtpuntje aan de hemel in deze donkere Coronatijden.

Sinterbikske | 20-11-20 | 18:20

Net zo geloofwaardig als een antisemiet die het beeld deelt met een jood.

Schepvogel | 20-11-20 | 18:15 | 2

Beetje vreemde vergelijking. In 40-45 hebben de dames toch vaak onvrijwillige omgang gehad met Duitsers.

Sinterbikske | 20-11-20 | 18:23

Prima als GL een vrouw in hoofddoekje kandidaat stelt voor een zetel in de tweede kamer. Maar dan is het ook prima dat belangrijke informatie over de achtergrond van de kandidaat vóór de verkiezingen in de openbaarheid komt. Zeker de informatie die GL zelf niet wilde delen.

dihydrogenmonoxide | 20-11-20 | 18:10 | 2

Neen, sterker nog: alle TK-kandidaten van alle partijen worden altijd vóór de verkiezingen uitgebreid tegen het licht gehouden. Zo is het altijd gegaan en ook nu is het niet anders. Op weg naar de verkiezingen van volgend jaar is dit waarschijnlijk niet de enige kandidaat waar gedoe over ontstaat. En dat gaat zonder aanziens des persoons. Wat Kauthar nu meemaakt is niet uniek en dat zou Klaver gewoon moeten weten.

Amsterdamsko | 20-11-20 | 18:23

Natuurlijk niet. Ik wil geen religie in de kamer. Ook geen CDA, SGP, CU en ChristenUnie. Scheiding kerk/moskee en staat/onderwijs zou eens heel hard moeten worden gespeeld binnen onze grondwet.

Omnisofos | 20-11-20 | 18:49

Ze is vast ook tegen seks voor het huwelijk. En ze wil dat haar familie een partner voor haar uit zoekt. Het liefst iemand uit het land van herkomst.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 18:08 | 12

@Kuifje-naar-Brussel | 20-11-20 | 18:33: ik ken al jaren een leuke Irakese vrouw, de klik is er zeker, ze is al erg lang gescheiden. Haar dochter is het huis uit, zit op kamers en zit in de laatste fase van haar studie econometrie. Is die dochter dus nu gewoon verloofd tijdens haar studie, terwijl ze nog verder wil studeren. Ik vind het zo jammer, en heb goed in de gaten dat te intieme omgang door de familie niet gewenst is. Echt jammer. Het zou mooi kunnen zijn zonder die religieuze en familiedruk.

Sinterbikske | 20-11-20 | 18:43

Dat heet geen partner, haar familie zoekt een geschikte eigenaar voor haar. Zal nog niet meevallen, want ze is al flink op leeftijd voor die kringen.

5611 | 20-11-20 | 23:47
▼ 9 antwoorden verborgen

Taqiya

Short | 20-11-20 | 18:04

Wordt tijd voor een revolutie.....

Rest In Privacy | 20-11-20 | 18:04 | 2

Zoals die in Teheran.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 18:09

Heerlijk om te zien hoe Links zichzelf kapot maakt door het binnenhalen en omarmen van de islam maar ondertussen ook LGHBTI+ wil bedienen. Het kan gewoon niet samen maar zie ze eens lekker spartelen in hun onmogelijke spagaat. Want toegeven dat het niet kan doen ze niet al zien ze zelf ook we hoe het zit.
Maar ze zitten nu eenmaal in de stuip "rechts is tegen de islam dus moeten wij vóór zijn". Want de vijand van mijn vijand is mijn vriend is wat heel erg meetelt bij die gasten.
En hetzelfde geldt voor de moslims die het oorspronkelijke linkse gedachtengoed totaal verachten maar de linkse partijen gebruiken als nuttige idioten voor hun eigen zaak: het verspreiden van de islam in het Westen.
En Kauthar is daar toch wel hét schoolvoorbeeld van.

2voor12 | 20-11-20 | 18:03 | 2

Niet wetenschappelijk maar een waarheid als een koe!

Ray Skak | 20-11-20 | 18:08

Ik denk dat we straks baardmans in de witte jurk hand in hand met een queer op de campagne poster zien.
Wervende spreuken als 'Ook Mohammed had een neef die liever vrouw was'.
'2021 Het jaar van de klimaat jihad' lijkt me ook aardig.

Croisantneuf | 20-11-20 | 18:11
-weggejorist-
The_Master_Bear | 20-11-20 | 18:03 | 1

GroenLinks zit hier in een spagaat. In Amsterdam was GroenLinks heel gretig in het beschuldigen van Hillsong van homofobie, maar deelname in het homofobe Moslimbroederschap is ineens helemaal geen probleem

thanseeuwen | 20-11-20 | 18:02 | 4

GL heeft dit toch echt zelf bedacht hoor. Linkse islam is een product van teveel spacecake, wraak-adrenaline en shisha.

Pieterman | 20-11-20 | 18:11

@The_Master_Bear | 20-11-20 | 18:04: Dat zijn toch niet twee zaken, die elkaar uitsluiten? Zo onmogelijk is het niet om die twee gedachten te combineren.

Usumani | 20-11-20 | 18:12
▼ 1 antwoord verborgen

Wat heeft Nederland het toch altijd druk met anderen helpen ten koste van ons zelf.

Veepert | 20-11-20 | 18:02

We zullen een manier moeten zien te vinden om te verbinden of te verbieden of anders de islam nooit meer een achterlijke religie noemen.

D-Fens_1963 | 20-11-20 | 18:02 | 1

Gaat nooit goed samen.

Pieterman | 20-11-20 | 18:07

Eerst: Wat een dramatische theater toer weer gepresenteerd door radicaalcommunist (ja!) en Pinokkiofiguur Klaver. Veel jongeren die geen jota idee hebben van Saoedi-Egyptische waarden zullen het prachtig vinden. Autochtone jongeren met eigen schulden en te weinig woonruimte interesseert dit echt geen bal. Die gaan voor open barren en lage bierprijzen. Allochtoonse jongeren vinden elkaar in bejubeling van herkenbare waarden die in west Europa beslist niet thuis horen in de politiek (of zelfs maar buiten de woning). Gaten in de kiezersmarkt? Wellicht. Toch: een partij moet

Pieterman | 20-11-20 | 18:01 | 1

Toch: een een partij als GL moet zich nu echt gaan bezinnen of gebleken opdringerige Islamitische waardensystemen thuis horen in het Europees waardensysteem. Ik zeg: Beslist niet!

Pieterman | 20-11-20 | 18:05

Zou op zich wel geestig zijn als ze in de Kamer komt. Dan kan Tom Staal haar voortaan als woordvoerder voor GroenLinks-standpunten interviewen.

Reaguurdeskundige | 20-11-20 | 17:57

Op De Witte Onderbroek wordt er ondertussen alweer hard aan gewerkt om Fennema's artikel af te serveren.

Schoorsteenveger | 20-11-20 | 17:56

dat FvD een onderonsje heeft met Pete de Amerikaanse ambassadeur of Wilders banden met Israel is volgens msm en links breaking news en erger dan Nederlandse ontwikkelsubsidie aan palestijnse zelfmoordeskaders, een mogelijke voorpost van moslimbroederschap in de tweede kamer of groenlinks banden met antifa

HetOorAakel | 20-11-20 | 17:55 | 1

Uiteraard. Pete is gelieerd aan Trump en zijn ambassadeurschap daardoor het ergste wat ooit in Nederland gebeurd is volgens de media met progressieve inslag.

Ze zien de vlek op het pak van Pete te rechterzijde maar niet de oorlog te linkerzijde.

Nederland80 | 20-11-20 | 18:01

Een vergissing van Klaver? Nee, het is pure opportunistische opzet. GrL, een partij die sowieso al vol zit met zelfhaters en antisemieten, is er rijp voor.

isitsoornot | 20-11-20 | 17:55 | 1

Dit !

Rest In Privacy | 20-11-20 | 18:30

Ze heeft echt de schijn tegen. Ongetwijfeld weet zij precies hoe de hazen lopen bij de MB. Ze staat wel degelijk achter de doelstellingen van de MB, die via democratische weg de invloed van de islam wil vergroten. Exact dat doet zij. Lid geworden van GroenLinks, op een verkiesbare plaats, met uitdrukkelijk behoud van haar waarden gebaseerd op de Koran. Eigenlijk de belichaming van het ideaal van de MB. Dan ontkennen dat je er niks van moet hebben, terwijl je nog actief vice voorzitter bent van FEMYSO, klinkt niet erg geloofwaardig.

Beste_Landgenoten | 20-11-20 | 17:54 | 3

En zo rolt het.....
Blij dat het uit jouw koker komt.
Aan het draaien.....

Rest In Privacy | 20-11-20 | 17:59

Juist, dit is de weg. De Denk-boeven hebben min of meer hetzelfde pad bewandeld. Ik weet niet of ze op voorhand dit hadden bedacht, MAAR ze kwamen als moslim broeders wel erg snel bij elkaar samen toen ze de sociaaldemocraten hun ware gezicht lieten zien. Dat de PvdA wel erg naïef was is ook te verwijten uiteraard.

Nederland80 | 20-11-20 | 18:02

Liegenm mag, als het maar voor het goede doel is heb ik eens begrepen

Mark van Leeuwen | 20-11-20 | 18:48

Is dit die "islamisering" waar iedereen nu al 15 jaar over aan het roepen is? Lange hollandse mannen met boeren-armen die bang zijn voor een kleine meisje met een hoofddoek?

Rationele Mocro | 20-11-20 | 17:53 | 17

@Joris Beltsin | 21-11-20 | 00:37: "Antillianen zijn ook problematisch, maat wat is uw punt in deze?" Mijn punt is dat jij criminaliteit onder Marokkaanse jongeren onder het kopje "islamisering" schuift terwijl het dezelfde oorzaken als Antilliaanse criminaliteit heeft. Het is een onoprecht argument. Criminaliteit staat geheel los van iemands religieuze opvattingen. Ik kan je vertellen, er is slechts schaamte vanuit de families voor hun op hol geslagen kinderen. Dat gezegd hebbende, de rest van je betoog sta ik bij. Het is zwaar belachelijk dat moslims zich druk maken om cartoons en dat mensen zich er niet aan durven branden. Veel moslims zitten nog vast in een achterlijke denkwijze. Maar weet je wat ook een feit is: we kunnen niet meer terug. Je mooie hypothese hoe NL eruit zou hebben gezien is irrelevant. We kunnen namelijk wel meer hypotheses maken. Hoeveel slachtoffers heeft het Nederlandsche Rijk wel niet op haar geweten? Zullen we alle kolonies afgaan? Het is nu roeien met de riemen die je hebt. Misschien moet je hierin een kans zien, want een Marokkaan in Marokko kun je niet bereiken of iets wijsmaken.

Rationele Mocro | 21-11-20 | 00:55

@Rationele Mocro | 21-11-20 | 00:55:
Het essentiële verschil tussen Antillianen en Moslims is dat die eersten onze vrije en seculiere leefwijze niet afwijzen en willen vervangen door een geloofssysteem. Ik ben het met u eens dat criminaliteit onder Marokkaanse jongeren vast niet religieus geïnspireerd zal zijn maar het is wel datzelfde complex van geloof en cultuur die hen op afstand houdt van de samenleving waarvan criminaliteit een van de nadelige gevolgen is. En inderdaad, we kunnen niet meer terug en dat is ook niet wat ik bepleit. We zullen wel het beste ervan moeten maken met zijn allen maar dan wel ingekaderd in een vrije samenleving naar Westers model. Dat model heeft uiteraard talloze nadelen maar ook twee hele belangrijke voordelen: vrijheid en welvaart. En dat is precies wat grote getalen moslims uit de hele wereld hier komen zoeken, dat is ze gegund, maar het is ironisch om dan eenmaal hiergekomen vast te willen houden aan het geloofssysteem en de cultuur van het land dat je bent ontvlucht. Moslims krijgen hier wat mij betreft alle kansen maar om het is wel hun eigen verantwoordelijkheid en (of zelfs plicht) die te grijpen.

Joris Beltsin | 21-11-20 | 09:03

@Rationele Mocro | 20-11-20 | 19:32: Er zijn inmiddels 500 moskeeen in NL en ong. 3000 kerken die nog gebruikt worden. Doe de math.

Eigenwijs | 21-11-20 | 09:26
▼ 14 antwoorden verborgen

Ik blijf erbij, dat je dit ongeluk moet laten gebeuren. Het mag toch wel algemeen bekend zijn, dat de zogenaamd geëmancipeerde moslimvrouwen die in het openbaar optreden of werkzaam zijn bij de overheid, daar puur zitten als bruggehoofd. Als de tijd rijp is, stappen de dames weg en neemt een of andere griezel in een jurk met baard de toko over. Stukje bij beetje, jaar in jaar uit. Alles voor het hogere doel. GL vindt zich moreel verheven boven andersdenkenden en simpele arbeiders. Gruwel je van die grote broek van GL, dan laat je deze mevrouw voorlopig lekker haar gang gaan. In dit geval is het niet erg om even een slag te verliezen, want je krijgt er veel ophef en vertier voor terug. Een soort funiest homevideos, maar dan in slomotion.

Klappernoot | 20-11-20 | 17:47

Quote: Wees genadig, en cut her loose.
Zo in de stijl van beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald?

Even goed nadenken Spartacus! Het laatste wat GL zal doen is BK nu voor de bus gooien. De (wankele) geloofwaardigheid t.a.v. inclusiviteit slaat dan hard in de nek van JK. En Klavers verlangde spreekbuis voor de transitie slaat hij dan aan diggelen. Dan zijn er vast andere partijen die het netwerk en de status van BK zullen omarmen. Klaver zal/moet er echt alles aan doen om haar te behouden.

Iedereen heeft het over haar maar zijzelf niet. Die storm waait niet zomaar over. Hulde voor die handelswijze btw. Ze zorgt er slim voor dat anderen het over haar hebben. Lees: gratuite promotie. Maar op een goed moment moet ze natuurlijk in de openbaarheid treden. Ik ben benieuwd hoe ze dan alle criticasters de mond zal snoeren (=best lastig) en twijfelaars zal overhalen. Als haar dat lukt dan heeft GL natuurlijk wel stemmenkanon en geen granaat die op scherp staat.

Wordt vervolgd.


masahide | 20-11-20 | 17:45 | 1

Die steekt na de verkiezingen simpelweg de Jessias een mes in de rug en vertrekt richting Nida, uiteraard met comfortabele zetel.

5611 | 21-11-20 | 00:05

Een deel van de verklaring waarom gl deze moslima op de lijst heeft gezet zou inderdaad wel eens voort kunnen komen uit het politieke onbenul van de millenials. Het wantrouwen wat wij hebben ten opzichte van salafisten is bij onze jongere autochtonen helaas een stuk minder. Erger nog: er lijkt begrip te bestaan voor hun gevoel van uitsluiting. Als gl deze analyse hanteert zouden ze wel eens raak kunnen schieten bij onze politieke onbenullen. Want: een vrouw uit een gediscrimineerde minderheid die zich voor het milieu wel inzetten. Voor ons heel doorzichtig maar voor millenials?

ExitTrajectum | 20-11-20 | 17:45 | 2

Zitten zat ouwe lullen in de fractie en het bestuur.

Joris Beltsin | 20-11-20 | 17:59

@Joris Beltsin | 20-11-20 | 17:59: kijk naar hun lijst. Daarbij lijken millenials zich minder druk te maken over salafistische invloed. Desinteresse, onkunde. Daar speculeert gl op

ExitTrajectum | 20-11-20 | 18:20

De meest indrukwekkende speech over het gevolg wat deze politieke partij wil:
youtu.be/EZWQ2rjwvYk

nickstert | 20-11-20 | 17:44 | 1

WOW "There is a price we will not pay, there is a point beyond which they must not advance!"
maar wie maakt ze eten het?

Ze blijven drukken, we spelen defence vanwege ons fatsoen, maar we verdedigen niet eens

dr_heckle-mr_right | 20-11-20 | 18:02

Moslims liegen tegen alles en iedereen. Ze liegen zo vaak dat ze de waarheid niet meer kennen en hun leugens als waarheid zien. Daarom kunnen ze overtuigend liegen

EmilioEsteves | 20-11-20 | 17:41 | 13
-weggejorist-
Rationele Mocro | 20-11-20 | 20:38
-weggejorist-
EmilioEsteves | 20-11-20 | 21:40

@EmilioEsteves | 20-11-20 | 19:54: Dit ligt meer aan de schaamte- en eercultuur. Waarheid is niet het criterium, maar wat voor waarheid wordt aangenomen. En daarom loopt het vooral met Marokkanen mis (en minder met Turken) omdat de cultuur gericht is op voor de omgeving acceptabele verhaaltjes te vertellen ipv een wrange waarheid. Daarom zijn Marokkaanse werknemers veelal ook vervelend om in dienst te hebben omdat er niet mee gecommuniceerd kan worden. Altijd om de hete brij heen draaien en nooit verantwoordelijkheid nemen.

Grachus | 20-11-20 | 21:51
▼ 10 antwoorden verborgen

Nou.. paar videootjes van haar gezien maar ben niet onder de indruk. Vermoeiend geleuter over de Koran, de hand van Allah in de natuur en ander standaard moslima-geluid. Doet het vast goed bij GroenLinks, alleen al het feit dat een moslima zich druk maakt over klimaat is al een unicum geloof ik wat indruk gemaakt moet hebben op Jesse's wens om een islamitische kandidate op een verkiesbare plaats te krijgen.

Beste_Landgenoten | 20-11-20 | 17:40

Jesse, dit valt niet meer te spinnen. GroenLinks moet kleur bekennen: voor of tegen een kandidaat van het Moslimbroederschap

thanseeuwen | 20-11-20 | 17:39

Eerst hoofddoek af. Dan praten we progressief verder bij een koppie rooibosthee.

Lorejas | 20-11-20 | 17:37

ben jij zo progressief en westers kauthar? wat doet dan die venijnige vrouwverachtende lap om je kop?

win | 20-11-20 | 17:36 | 1

Op de eerste plaats veracht ze kufars.

Acidstain | 20-11-20 | 18:13

Quelle surprise... De vijfde colonne marcheert ook door de instituties.

Jean Cul | 20-11-20 | 17:34

Ik denk dat het HET schap, HET waterschap en HET produktschap is, maar DE wetenschap, DE beterschap en DE broederschap.

JvanDeventer | 20-11-20 | 17:33 | 1

Stel je eens voor dat je moslimbroeders kan kopen in de supermarkt.
"Sorry, waar kan ik de moslimbroeders vinden?"
"Vijfde gang links, in het moslimbroederschap."

Usumani | 20-11-20 | 18:35

Maar.... Nu de vraag. Zijn dames als zij nu beter op hun plek bij GroenLinks dan bij één of andere islamitische partij? Bij GL heeft ze meer kans op interne checks and balances..

Beste_Landgenoten | 20-11-20 | 17:32 | 2

Ha ha. Das mooi. Humor op de vrijdagmiddag. Checks and balances bij de partij van Duyvendak en Groot Wassink.

BoerKoekoek | 20-11-20 | 17:37

Sex and challenges eerder.

Joris Beltsin | 20-11-20 | 17:39

Moet ineens weer denken aan die Videos van Rutger. DE MEISJES VAN HALAL

Alwayscurious | 20-11-20 | 17:30 | 1

Ja hahaha lachuh toch..., inmiddels is Rutger gezien en die meisje van halal...., curious....

D-Fens_1963 | 20-11-20 | 17:54

Iedere dag weer negatieve berichtgeving waar op de een of andere manier moslims in zijn verwikkeld. Ik wordt er zo moe van, en helemaal van die Klaver. Een Wolf in schaapkleren! (Groen) links en BIJ1 zijn een Meester in het creeeren van Problemen die niet bestaan om dan met een oplossing voor die zogenaamde Problemen te komen.

Alwayscurious | 20-11-20 | 17:29

Waarom zijn de vele gezichten van Moslimbroederschap eigenlijk gesprekspartner voor Brusselse hotemetoten? Wat is dat voor waanzin?

Rest In Privacy | 20-11-20 | 17:25

toch lijkt ze me best aardig....

nobodiesunmighty | 20-11-20 | 17:23

Hoe kan haar moslimachterban haar nou kwalijk nemen dat ze takiyya pleegt?

Joris Beltsin | 20-11-20 | 17:20

I did not have sexual relationships with that woman, that miss lewinsky

sjuul69 | 20-11-20 | 17:19 | 1

En iedereen (zeker op links) vond het fantastisch. Klassieke misbruiksituatie.

Otto Normal | 20-11-20 | 17:22

Moet ik dit zien als "ik gaf leiding aan de Hitlerjugend maar had niets met het NAZI gedachtengoed van doen"?

van Nootegem | 20-11-20 | 17:16 | 5

Jawohl!

zwaaropdehand | 20-11-20 | 18:31

@Arnold Layne | 20-11-20 | 17:45: lidmaatschap van de Hitlerjugend was volgens mij verplicht. Daar viel dus niet aan te ontkomen.

Bataafje | 20-11-20 | 19:40

@Arnold Layne | 20-11-20 | 17:45: Sterker nog. Wie na 1929 geboren is, wist gewoon niet beter en kon ook niet beter weten.

Grachus | 20-11-20 | 21:58
▼ 2 antwoorden verborgen

En dan nog. Ze hoort niet in de Nederlandse politiek thuis.
Ga in daar waar je vandaan komt de democratie bevorderen. Hihi, ze zien je aankomen.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 17:15 | 3

T blijft iemand die door die hoofddoek een middelvinger opsteekt naar NL.
GA er wel van uit dat als ze oot in de TK terecht mocht komen die doek af gaat.

Uw Verzekeringsadvis | 20-11-20 | 17:19

Klopt, moeten we niet willen. Want dat soort figuren worden altijd onder druk gezet door de achterban. Links zegt dat toch altijd, als er weer een de fout in gaat? "Ja maar, de druk van de clan en de familie is te zwaar bij moslims."
Klopt, dus moeten ze die vrouw niet in de TK zetten.

Madame Poitiers | 20-11-20 | 17:38

@Uw Verzekeringsadvis | 20-11-20 | 17:19: mwaa, denk eerder dat haar vrouwelijke collega's in de TK er dan ook verplicht eentje op moeten doen.

ibsh | 20-11-20 | 17:43

Let op, die sharia-heks vertrekt omdat 'ze niet wil dat GR door haar 'schade' oploopt.

Lenco | 20-11-20 | 17:13

Mooi toch, zo'n rebelse meid die in opstand komt tegen haar vader. Geknipt voor GL.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 17:13 | 2

Reken maar dat er van opstand geen sprake is.

dihydrogenmonoxide | 20-11-20 | 17:57

Dan had ze dat ding wel van haar hoofd gehaald. Niets rebels, maar juist heel volgzaam.

Grachus | 20-11-20 | 21:59

Liegen. Ze is al een goed politica (m/v/o); stuurt hier aan op een coalitie met Rutte.

ZeeBrabo | 20-11-20 | 17:11 | 3

Daar hoeft ze niet veel moeite voor te doen...... Rutte is extreem verlinkst .

Koning BongoBongo | 20-11-20 | 17:34

@Koning BongoBongo | 20-11-20 | 17:34:
Nee de partijen zijn te angstig om met de gedemoniseerde partijen samen te werken.
Dus veel gekonkel.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 17:55

@enra | 20-11-20 | 17:55: My point exactly . Maar Rutte geeft de extreemlinkse coaltiepartners alle vrijheid en omdat hij kennelijk alles maar laat gebeuren is hij in mijn ogen extreem verlinkst....... De gezamelijke noemer in deze is de EU uber alles!

Koning BongoBongo | 21-11-20 | 14:38

In de maanden voor de verkiezingen alle verkiezingenposters van GL bekladden met jihad opschriften. Zin in. Alluhhh akbar!

TRUMP | 20-11-20 | 17:11

Heeft Erdogan of een andere fascist de leiding overgenomen bij GL of zo ? Dit is toch niet te bevatten....

DrachiR | 20-11-20 | 17:10

Maar als Baudet een keer koffie drinkt met iemand die als extreem rechts wordt beschouwd, staat heel links Nederland op z'n achterste benen.

Bena | 20-11-20 | 17:06 | 4

Gewoon thee drinken dan valt er niemand over.

impy | 20-11-20 | 17:17
▼ 1 antwoord verborgen

Madam is '... voor vrijheid en democratie en tegen uitsluiting en onderdrukking.'

En madam is Moslima.

Juist....

Realism Is All | 20-11-20 | 17:06 | 2

Ze kunnen haar ook vragen hoe ze over Taqiya denkt.

Papierversnipperaar | 20-11-20 | 17:13

DAn moet ze om dat te bewijzen in haar nakie voor een koe gaan staan net zoals 30 jaar terug de SP mevrouw.

Uw Verzekeringsadvis | 20-11-20 | 17:22

Wedden dat Kauthar al vriendelijk doch dwingend, door een tierende Jesse verzocht is zich geheel uit eigen beweging terug te trekken?
Doet ze natuurlijk niet.
Mooie soap dit, prachtige lelijke politiek.

Harry Turtle | 20-11-20 | 17:06 | 1

Idd of Jesse de 1/2 marokkaan gaat en de hele marokkaanse vervangt hem.

Uw Verzekeringsadvis | 20-11-20 | 17:23

Tsja. En nu? Blijft ze op de lijst? En zo ja, wanneer ‘schuift ze aan’ bij de makkers en maksters van de praatprogramma’s? Ben zeer beniewd hoe die gesprekken dan verlopen. Voor de duidelijkheid: ik hoop dat er geen gesprekken komen. Dat impliceert dat ze van de lijst is gehaald. Iemand met een hoofddoek past niet in ons parlement.

RGV42 | 20-11-20 | 17:06

Toen ik nog in Mississippi woonde was ik een tijdje lid van de Klu Klux Klan. Maar terug in NL ben ik meteen lid geworden van Omroep Zwart.

Montgomery Burns | 20-11-20 | 17:04 | 1

Montgomery ligt toch in Alabama?
Daar zouden we naartoe gegaan zijn, als tante Corry geen roet in het eten had gepleurd.
Wel tof van je. Ik steun omroep Zwart ook, door niet meer naar de tv te kijken.

Ruimedenker | 20-11-20 | 17:16

Hoe heet het ook al weer dat het toegestaan is om te liegen tegen ongelovigen?

Jeroen65 | 20-11-20 | 17:04 | 6

Islam

BoerKoekoek | 20-11-20 | 17:39

@BoerKoekoek | 20-11-20 | 17:39: die term is de grootste grap die ik ooit heb gehoord. ben naar de moskee gegaan, kom van een moslim familie en DE EERSTE KEER dat ik het woord ben tegengekomen is op geenstijl.
Wat nog grappiger is, is dat jullie denken dat liegen alleen is voorbehouden aan moslims. Want de rest van de mensheid is zo eerlijk LOL

Rationele Mocro | 20-11-20 | 17:57

@Rationele Mocro | 20-11-20 | 17:57: Liegen tegen ongelovigen mag, nee, moet, en daarom is het een ongeschreven regel die elke moslim meekrijgt. Een geheime tactiek. Je doet alsof die niet bestaat totdat je dat zelf ook gelooft. Dat werkt het beste. Terwijl het toch echt in de koran staat. Maar dat is bestemd voor moslims en ongelovigen maak je niet wijzer dan ze al zijn. Gewoon blijven ontkennen ;-)

Wiebenick | 20-11-20 | 21:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Goh, een goed stuk in de NRC en Joop die een nuchter stuk plaatst. Het kan dus wel.

Mahatma | 20-11-20 | 17:03 | 4

Zoals het gezegde luidt: Ook een kapotte klok geeft eens per 24 uur de juiste tijd weer.

Blauwpetje | 20-11-20 | 17:13
▼ 1 antwoord verborgen

Optyfen, en gauw!

DeutschlandUberAlles | 20-11-20 | 17:02

Och... we gaan er gewoon maar vanuit dat GroensLinks maar 1 of 2 zeteltjes overhoud in Maart 2021. Liefst helemaal naar nul. Dan is dat ook goed. ;)

Paaldanseres | 20-11-20 | 17:01 | 5

Ik vrees van niet.

Agent 421 | 20-11-20 | 17:26

@Madame Poitiers | 20-11-20 | 17:04: 18 jarigen die 10k krijgen?

many-more | 20-11-20 | 17:35

Elke verloren stem van GL gaat naar het secreet Kaag. Dus laat GL alsjeblieft 8 zetels houden.

Grachus | 20-11-20 | 22:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Wanneer ze uiteindelijk haar kandidatuur onder druk van de publiciteit intrekt, kan je zeggen dat het een Kauthar in de breedte scheelde of de volgende infiltrant zat op het blauw.

Wat waren ze denkende bij GL? Zo gebrand op de gegarandeerde moskee-stemmen?

Glasgow Argus | 20-11-20 | 17:00

Keurige verklaring. Next.

DrumPiet | 20-11-20 | 16:59 | 2

Van wie? Kaouthar heeft de schijn wel tegen.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 17:01

Keurige leugen bedoel je.

Lorejas | 20-11-20 | 17:39

Daarom moeten dubbele paspoorten afgeschaft worden voor alle overheidsfuncties, inclusief ambtenaren. Lidmaatschap van politieke partijen van ambtenaren is eveneens een probleem. Politieke partijen zijn lobbyverenigingen met teveel politieke invloed en hebben volgens de Grondwet geen plaats in het politieke bestel. Lidmaatschap van extremistische organisaties, zoals Antifa, BLM of Moslimbroederschap moet reden zijn iemand geen politiek relevante functie te geven. Een antecedentenonderzoek moet ook voor Kamerleden verplicht zijn, niet alleen voor regeringsfunctionarissen.

Frau Merkel | 20-11-20 | 16:59 | 4

Prima oplossing om af te komen van Argentijnse import.

BoerKoekoek | 20-11-20 | 17:41

En niet anders!

Ray Skak | 20-11-20 | 18:16

@toetssteen | 20-11-20 | 17:24: Het probleem zit inderdaad in de dubbele nationaliteiten. Het probleem is daarmee nog niet volledig opgelost, want kinderen uit een gemengd huwelijk kunnen meerdere nationaliteiten (en de daarbij behorende paspoorten) hebben.

Frau Merkel | 20-11-20 | 18:28
▼ 1 antwoord verborgen

Als dat "verloocheningsscenario" waar mocht wezen, dan is ze zo meteen de tweede politicus (v) met permanente persoonsbeveiliging. Want de islam afgezworen, en vrouw, en etc. En dan wel dapper.

Nou Jesse, ga daar maar eens aanstaan, wijfie?

Rest In Privacy | 20-11-20 | 16:56 | 1

Als ze geen beveiliging nodig zal hebben is het duidelijk wat er aan de hand is.

jan99 | 20-11-20 | 17:10
-weggejorist-
Verderkijkert | 20-11-20 | 16:56

In zo een inclusieve club moet dan ook plek zijn voor Constant Kusters, om maar iemand te noemen.

3Xniks | 20-11-20 | 16:55 | 2

Ja idd. En Edwin Wagenveld niet te vergeten. Jos B. hoort er natuurlijk ook gewoon bij.

Reaganmania | 20-11-20 | 17:00

@Reaganmania | 20-11-20 | 17:00: A;s B in de politiek gaat krijgen de wappies van Q-annon nog gelijk, dat er pedofielen in de politiek zitten. Maar waarom ze daar satanisme bij gebruiken snap ik dan weer niet?

brie-de-penis | 20-11-20 | 18:03

De leiding van GroenLinks zou eigenlijk ook Klaver de wacht aan moeten zeggen omdat hij deze mevrouw en zijn partij in zo'n onmogelijke positie heeft gebracht. Helaas zijn die waarschijnlijk net zo maf en geblindeerd als Klaver.

Zwizalletju | 20-11-20 | 16:54 | 2

Ergens heb ik het idee dat Klaver niet het scherpste mes in de GL keukenla is. Er zijn anderen die voor hem denken.

Blauwpetje | 20-11-20 | 17:30

Jesse Arafat. We kunnen roepen wat we willen, de quinoa-kauwende, geitewollen geiten vallen op mouw-oprollende halffabrikaten.

Normpje | 20-11-20 | 16:54 | 1

,die toneelstukjes opvoert.

Grachus | 20-11-20 | 22:04

autochtone Nederlanders die op GL stemmen zijn als joden die op de nasiballen zouden stemmen.

Zatkniss | 20-11-20 | 16:54

Jesse, heb je al een keuze gemaakt?
Wie of wat wil je zijn?
De islamofobe racist of de nuttige idioot?
Want je gaat dit nooit goed doen.
Niet voor de islam en ook niet voor de geloofwaardigheid van het links-progressieve, diversiteit & inclusiviteits gedachtengoed.
Een 8,5 voor deze spagaat op de vrije vloer.

Ruimedenker | 20-11-20 | 16:54 | 4

@Ruimedenker | 20-11-20 | 17:17: Dat zou het acute probleem voor Klaver oplossen inderdaad. Of dat ze ergens half januari ineens een positie aangeboden krijgt en met stille trom vertrekt.

Tashtego | 20-11-20 | 17:25
▼ 1 antwoord verborgen

Schoolvoorbeeld van Taqqya. Ik geef jullie op een briefje, die scheidt zichzelf binnen 2 jaar af ( in opdracht van ) en vervolgenheeft zij dan 2 jaar de tijd om de conservatieve moslimboodschap in de Kamer te jagen terwijl haar zetbaasjes haar nieuwe partij opbouwen, waar zij dan na de verkiezingen van 2025 als dank op de 2e of 3e plaats op de lijst kan, want de broeders gaan natuurlijk voor en boven de zusters.
Groen Links heeft met deze vrouw toekomstig bloed aan de handen. Maar misschien willen ze dat ook juist wel, als stortplaats voor vergane en toekomstige extremisten.

Graaisnaaiert | 20-11-20 | 16:52 | 5

@Kuifje-naar-Brussel | 20-11-20 | 16:54: Klopt. Spartacus heeft het hier over de geloofwaardigheid van die Kauthar. Dat zullen we nog wel zien. Is slechts het probleem van GL leden en stemmers. Ik vind de geloofwaardigheid van GL een veel heikeler punt. Zeggen dat de SGP niet meer van deze tijd is, maar wel de religieuze orthodoxie van de Islam omarmen in de persoon van deze Kauthar. Een hoofddoekjes moslim is geen seculiere moslim, hoe graag met dat ook wil geloven. Doorgaans sluiten die 2 zaken elkaar uit. En als GL en Kauthar dat niet vinden hebben ze een unieke gelegenheid om de hervorming van de Islam te promoten, maar ja daar zullen ze nooit hun handen aan branden, want de Islam is immers 'lief'.

Grachus | 20-11-20 | 21:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zou hier graag het voorbeeld van Benazir Bhutto bij halen.
Een islamitische vrouw met standpunten en een vooraanstaande politieke positie in haar land.
nl.wikipedia.org/wiki/Benazir_Bhutto

Mr.Crowley | 20-11-20 | 16:52 | 25

@Joris Beltsin | 21-11-20 | 10:45:
ik ben benieuwd wat Khautars er van gaat maken.

Mr.Crowley | 21-11-20 | 10:49

@Joris Beltsin | 21-11-20 | 10:45:
Op het moment dat een moslimvrouw een rolmodel is, is ze de vijand binnen de islam.
Daarom moest Bhutto dood.

Mr.Crowley | 21-11-20 | 10:52

@Mr.Crowley | 21-11-20 | 10:47:
Tja da's misschien wel een punt. Ik kan in ieder geval zelf geen ander voorbeeld bedenken. Het doel heiligt de middelen dan maar.

Joris Beltsin | 21-11-20 | 10:55
▼ 22 antwoorden verborgen

Dit is een geval van taqqiyah door Kauthar; zij wordt door de Moslim Broederschap de Nederlandse kamer in geparachuteerd en dan zullen haar ware overtuigingen naar boven komen. Deze vrouw is jarenlang geïndoctrineerd door haar familie, in ieder geval haar vader. Dat komt niet meer goed. En Jesse Klaver tuint er met open ogen in. Alhoewel; als je een Wynand Duivendak binnen de gelederen van de partij hebt is alles mogelijk. Hoop dat GL geen 9 zetels haalt want ik vrees dat ons dat zuur op zal gaan breken. Zie DENK die worden aangestuurd door Erdogan.

Toos Bevergeil | 20-11-20 | 16:50

Pittige uitspraak hoor!
Konthaar Bouckaclub neemt afstand van het gedachtengoed van de MB.
Heeft Klaver al nagedacht over haar beveiliging?
Zit ze al ondergedoken?
Heeft ze al bedreigingen ontvangen, uit islamitische hoek?
Links en rechts fronzen hun wenkbrauwen, kun je dan nog steeds spreken van een extreem rechtse heksenjacht?
En Klaver, hoe ga je om met de kritiek van Nida?
Goed weekend verder Jesse.

Ruimedenker | 20-11-20 | 16:49

Geef ze 8 zetels probleem opgelost.

Sarcastica | 20-11-20 | 16:48 | 4

Wel graag met een schietstoelmechanisme dan.

MickeyGouda | 20-11-20 | 16:55

Voorkeurstemmendrempel is maar 17.527 stemmen, dus niet opgelost

dr_heckle-mr_right | 20-11-20 | 17:16

@dr_heckle-mr_right | 20-11-20 | 17:16: Dat maakt de soap alleen maar leuker. Nu moeten al die GL'ers op plek 2 t/m 7 vrezen dat ze alsnog een tweede kamer stoeltje mislopen, omdat Kauthar ze voorbij streeft. Zodra ze zich dat realiseren gaan ze ook morren, want dat gemakkelijke slaapkamerbaantje tegen een enorm riant salaris (dat ze in het echte leven nooit zullen verdienen) willen ze natuurlijk niet mislopen. Dan geldt het "we dekken je" even niet meer.

Grachus | 20-11-20 | 22:25
▼ 1 antwoord verborgen

Check dat overzicht
youtu.be/h8J5BTfOVSE?t=493

Moslimbroederschap, Open Society (Soros), en de EU.
Een monsterverbond.

Abject | 20-11-20 | 16:47

"Zullen we het er dan nu over hebben hoe we Nederland eerlijker, socialer en groener gaan maken?"

Zelfs inclusiever vermijdt ze in haar poging vrouwenemancipatie, homohuwelijk of lgbtw issues te vermijden.

dr_heckle-mr_right | 20-11-20 | 16:47 | 1

Om de hete brij heen draaien, of toch gewoon taqiyya?

Wijze uit het Oosten | 20-11-20 | 16:50

Zelfs al zou ze dr hoofddoek afdoen en verbranden, taqiyya

MokumsMoppie | 20-11-20 | 16:45 | 3

Liar liar rag on fire!

MickeyGouda | 20-11-20 | 16:47

Al zou ze haar baard scheren.

Ruimedenker | 20-11-20 | 16:54

Al zou ze zinken in plaats van drijven.

hoejeheette | 20-11-20 | 17:30

Politiek is een smerig spelletje.

Poesman | 20-11-20 | 16:44 | 1

Religie ook

amateurrr | 20-11-20 | 16:45

Dit gaat Yasser Klaver niet droog houden.

ChipsNootjesBier | 20-11-20 | 16:43 | 1

Hij schijnt de hele week al huilend in slaap te vallen.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 16:56

Wat een beetje raar is, dat een vrouw kennelijk iets te vertellen heeft bij een broederschap.

Mr.Crowley | 20-11-20 | 16:43 | 6

@Bamberger Reiter | 20-11-20 | 16:56: aanvulling: klimaatactivisme wordt uiteraard op dezelfde wijze gebruikt. De Moslimbroederschap heeft helemaal niks met het klimaatalarmisme maar ze weten ook dat dat populair is bij jongeren en vrouwen. Die zullen en masse op die leuke jonge exotische Kauthar met haar geweldige verhaal over het redden van het klimaat stemmen, maar zodra de buit binnen is gaat het klimaatgeleuter meteen over de schutting en wordt de sharia geïnstalleerd.

Bamberger Reiter | 20-11-20 | 17:01

Zal bij SGP en CU wel op een soortgelijke wijze gaan: de 'vrouwtjes' richten een soort van organisatie/breiclub op om notulen en uitspraken/verslagen te kunnen opstellen die dan weer in de openhaard van de mannenbroeders dienen voor de verwarming. Gewoon het gevoel geven dat ze erbij horen en dat ze er ook toe doen. Worden ze rustig van.

FrankVeer | 20-11-20 | 17:11

Taktiekje he, Taqiyaplegers doen dat graag effectief. De taktiek is al jaren in beeld brengen en vooruitsturen van vrouwen Dat werkt prachtig als westerlingenspiegeltjes en -kraaltjes, of als zand in de oogjes.

dr_heckle-mr_right | 20-11-20 | 17:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik denk dat we als Nederland al heel royaal zijn als we aanhangers van de MB 72 uur de mogelijkheid geven om zonder kogel in hun woestijnteringlijer sodemieter het Koninkrijk te verlaten.

Flashheart | 20-11-20 | 16:42

Ze blijft aan en alle moslims gaan op GL stemmen en zo zit KlaverYasser geramd voor de toekomst.

hoejeheette | 20-11-20 | 16:42 | 7

@hoejeheette | 20-11-20 | 16:55: Klaver kan geen kant op. Toegeven aan de druk maakt hem Islamofoob en vasthouden aan de keuze betekent dat er steeds meer drek boven komt. Dit is voor GL verlies - verlies in plaats van win - win. De "kameraad" die dit mokkel op 9 heeft gezet zal intern nog wel de oren gewassen krijgen.

Kukooo1 | 20-11-20 | 18:14

@Kukooo1 | 20-11-20 | 18:14: eens. Enige wat Klaver kan doen, is druk op haar uitoefenen dat ze uit zichzelf haar plek opgeeft, daar kan hij nog winst uit behalen door er een draai aan te geven dat uitstekende GL kandidate vanwege 'islamofobie' haar plek opgeeft. Bladiebla. En dat vervolgens uitspelen hoe racistisch, vrouwvijandig, islamofoob etc Nederland wel niet is.
Boort hij zo weer een nieuwe doelgroep mee aan.
In 020 zoeken ze nog een wethouder, ook een optie;-).

Bataafje | 20-11-20 | 19:48

@Keyboardspeler | 20-11-20 | 16:54: Kruidenvrouwtjes doen alles vanuit de onderbuik. Alles wat een Happinez gevoel geeft is goed en de rest fout. Pas als de kudde een grote sterke nieuwe leider heeft met dito gedachtegoed zullen ze hun onderbuikgevoel aanpassen. Denken/ratio/intelligentie heeft er in ieder geval helemaal niets mee te maken.

Grachus | 20-11-20 | 21:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Moslims en vertrouwen is precies de vinger op de zere plek leggen.

TijdelijkOptimist | 20-11-20 | 16:41

Wat ingewikkeld weer. Om serieus te reaguren moet ik mij eens serieus verdiepen in het gedachtengoed van de het moslimbroederschap. Ik kan wel e.e.a. raden maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Of heeft iemand hier een gedegen samenvatting?

Leptob | 20-11-20 | 16:39 | 9

Ieslam goed. Rest slecht.

BoerKoekoek | 20-11-20 | 17:45

Ze willen een theocratische staat. Een beetje als Iran, maar dan de Soennitische versie.

Grachus | 20-11-20 | 21:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Links, dom, gevaarlijk, leugenachtig en geen toekomst als het moment komt dat je gewoon moet werken en een bestaan moet opbouwen, onderhouden.
GL stemmers springen als kikkers zelf in de hete pan, en Jesse roert.
Een beetje te vergelijken met de Hitlerjugend, hoewel die indertijd nog wel op een goed post in het ziekelijke bestel terecht kwamen. De snowflakes zijn de eersten die een mes op de keel krijgen.

Ray Skak | 20-11-20 | 16:39 | 1

Precies, door publiekelijk je steun uit te spreken voor GL heb je in feite al op de stippellijn getekend. Dan kun je op de korte termijn even deugen, maar zodra je ooit wat nuttigs wilt gaan doen met je leven dan hangt die reputatie als een blok aan je been. Want de rest van de wereld weet dat je fout zat en je gedachtengoed veranderen valt zeker niet in goede aarde bij de aanhangers van de links ideologie.

Zendavesta | 20-11-20 | 16:51

Prima, dit gebakkelei.... op naar de 0 zetels dan maar, vooral handhaven die dame op plek 9 (waarom niet meteen op 1 ?)

Keyboardspeler | 20-11-20 | 16:39

Erdal Balci is goed bezig.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 16:38

Inderdaad, als ze niks met de Moslim Broederschap heeft, dan kan ze zó bij Margriet aanschuiven en voor heel Nederland luid en duidelijk uitspreken dat ze niks met dat gedachtengoed heeft. Maar juist het feit dat ze nu uit de wind blijft, onzichtbaar is, niet naar voren treedt, spreekt boekdelen.

Schoorsteenveger | 20-11-20 | 16:37 | 1

Ze blijft loyaal aan de traditionele moslims.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 16:58

Takiyya,FTW!!!

steekmug | 20-11-20 | 16:36 | 1

Ik begrijp het niet. Willen jullie GroenLinks nou beschermen tegen het binnenhalen van een paard van Troje? Sinds wanneer zijn jullie zo begaan met de toekomst van GroenLinks. Ik zou zeggen: hoe conservatiever / orthodoxer / radicaler zij haar geloof in de praktijk brengt, hoe funester voor een "progressieve" blabla partij.
Pas als ze hartstikke progressief blijkt, en smakelijk kan lachen om een mohammed cartoon, zou ik me zorgen gaan maken.

Hedieho | 20-11-20 | 16:36 | 4

Het paniekvoetbal bij GL en de zure reacties van deugend links hebben een grote amusementswaarde. Dat is het me wel waard...

Muxje | 20-11-20 | 16:50

Zie het maar als het voorkomen van een extra zetel naar Nida.
Al die roomblanke Deugkneusjes die op Khautar zouden stemmen doen dat uiteraard niet bij Nida, die zetel gaat ze daar een stuk lastiger bemachtigen dan via GL, en dan gewoon overlopen met zetel en al.

Abject | 20-11-20 | 16:51

Dit is toch een leuke rel. En Klaver blijkt weer eens een kleinzielig mannetje.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 16:59
▼ 1 antwoord verborgen

Jasses is gewoon een moslim

Raetsheer | 20-11-20 | 16:36 | 4

En als ze al gewone moslims zijn dan zijn ze wel bang voor het salafisten veroveraars tuig.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 17:23
▼ 1 antwoord verborgen

De allerbeste oplossing: niet op GL stemmen. Dan halen ze geen 9 zetels en is dit circus voorbij. Nou zou ik deze oplossing altijd wel aanraden maar nu helemaal.

OscarWilde | 20-11-20 | 16:35 | 3

met 120.000 personen die een petitie tekenen tegen haatcartoons is die kans dat mevrouw. met voorkeurstemmen toch nog in de kamer komt wezenlijk aanwezig.

muggetje | 20-11-20 | 16:39

Vind het altijd zo raar als je voor vrijheid en tegen onderdrukking bent maar wel gewoon een hoofddoek draagt, dan klopt er toch ergens iets niet.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 16:33 | 8

@BoerKoekoek | 20-11-20 | 17:47: Als u moslims net zo behandelt als u dieren, kan ik me daar van alles bij voorstellen.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 18:07

Ja maar dat is 'haar eigen keuze' dus is het een powervrouw omdat ze in onze racistische samenleving haar religie durft te tonen.

Hommel | 20-11-20 | 18:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Jesse en z'n inclusieve idioten zijn lekker begonnen. Stem Groen, voor onderdrukking, vrouwenhaat, homofobie en afschaffing van vrijheid van meningsuiting.

Nederland80 | 20-11-20 | 16:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl