Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE! Boeren ontzetten Den Haag

Een militaire bezetting maar ideologische bevrijding!

De boeren denken nog steeds het hunne van de sluipmoord op de agrarische sector en dat zullen we weer weten ook. Vanochtend waren ze onderweg naar Willy, nu zijn ze in position. En als goed-gereguleerde militie heeft Farmers Defence Force natuurlijk ook gewoon een heus programma vandaag. Om 11:00 wordt er een brandbrief aan het Kabinet van de Koning overhandigd. Maar het allerbelangrijkste is eigenlijk dat de muziek een dag lang verzorgd wordt door DJ Maarten de Groot, die we bij dezen voordragen voor de Willemsorde, gewoon omdat het zo'n onbestaanbare kampioen is. Farmers Defence Force Livestream helemaal onderaan topic. Wel veel verkeersoverlast trouwens.

MARX FLUTTE ZET LEGER IN TEGEN EIGEN BEVOLKING!!!!

Het bleef nog lang onrustig

De geschiedenis rijmt, maar rijmt dit gedicht ook?

Strandbestormers

Social

De Farmers Defence Force Livestream (met spannend muziekje)

Reaguursels

Inloggen

Bij klaverjassen heb je meer aan de troefboer dan de koning

Feitenpliesie | 17-11-20 | 16:27 | 1

Ook buiten de troef kun je meer roem halen uit de boer dan uit de koning. Al kan dat natuurlijk zowel goed als slecht uitpakken.

Valt me nu pas op hoe realistisch dat spelletje eigenlijk is.

Dandruff | 17-11-20 | 16:33

Vanavond geeft Rutte een persconferentie. Dan zal wel duidelijk worden hoe de politiek er in staat en welke eisen ingewilligd worden

Mark van Leeuwen | 17-11-20 | 15:28

In Nederland heb je geen collectief belang. Het enige wat hier telt is eigenbelang.

Deze boeren demonstreren puur voor hun eigen belangen. Of de politici zich hier iets van zullen aantrekken is maar de vraag. Die handelen namelijk ook puur uit eigenbelang.

Als de landbouwsector kapot moet of er moeten elke week 500 (Islamitische) rovers uit Afrika hierheen komen, dan zal dat ook gebeuren. Puur om hun eigen belangen veilig te stellen.

Greetjee | 17-11-20 | 15:20

boeren monitoren door de landmacht en wegpesten met klimaatregels en huisbezoeken van activisten. daarentegen open grenzen en bed, bad en brood voor gelukszoekers en lone wolf strijders uit afrika en midden-oosten. plus Kaag subsidie naar afrika en midden-oosten. zo blijft het universum en bubbel Nederland in balans

HetOorAakel | 17-11-20 | 15:19

Deugerts willen de boeren uit NL hebben en fabrieken massaal de grens over gooien. Alles vanwege het klimaat akkoord! Ontzettend D66 en laf beleid... beetje de emissie last de grens over gooien en niks geen verantwoordelijkheid nemen en dan vervolgens met droge ogen beweren dat we energie neutraal bezig zijn... net zo achterlijk als het kappen van oerbossen en hiervan pellets maken en die per vervuilend schip naar NL laat verschepen... deze waanzin werd ook nog fors gesubsidieerd met miljarden voor biomassa centrales in NL als ook voor particulieren die een pelletkachel/cv in hun huis zouden laten aanleggen. Bizar 24/7 fijnstof en ultrafijnstof midden in woonwijken.... dan moet je toch wel een hekel aan burgers hebben.

Hollandse_blauwe | 17-11-20 | 14:08 | 4

onze hele cultuur is naar de klote geholpen door die linkse bende, zag vd week nog de video van Johnny Jordaan, die linkse cultuurbarbaren zijn net als immigranten, maken hele steden/dorpen kapot met hun fascistische ideologie,

daan me de korte ach | 17-11-20 | 14:14
-weggejorist-
Dubbelstift | 17-11-20 | 14:56

Hear hear....

Witte-vla | 17-11-20 | 17:00
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben de gebruikelijke vijanden van onze samenleving onze gehele krijgsmacht opgedoekt?

Nee, niet helemaal. In kantoorgebouwen in en rond Den Haag en Utrecht vonden vele tientallen generaals een baangarant onderkomen. Generaals die belast zijn met moeilijke defensietaken, als het opdoeken van defensie. Zij trekken daarbij wijze- doch moeilijke gezichten. Belangrijk voor genoemde baangarantie.

In wat laatste kazerne 's staan nog genoeg zware voertuigen en mannetjes paraat om op te treden tegen de eigen bevolking.

Dat betekent meestal de boeren, de eerste aanwijsbare groep binnen de bevolking die het veld moet ruimen.

Het kan ons vandaag niet schelen, want wij zijn geen boeren. Morgen misschien, wanneer ons groepje aan de beurt is ..

Intussen nadert de veerpont uit Marrakesh weer met de wekelijkse zending van 500 islamitisch-verwarde mannen. Opschuiven graag.

Jan Passant mk2 | 17-11-20 | 13:52 | 3

Je hoeft geen complotdenker te zijn om te zien dat er een complot is gesmeed tegen de boeren. De instroom van 500 (!) nieuwkomers per week gaat gewoon door ondanks dat de huizenmarkt totaal op slot zit en het land overvol is. Straks zitten we met een land vol grijze nieuwbouwwijken, die niet voor de Nederlanders worden gebouwd. Weg typisch Hollands landschap, groene weilanden, vergezichten, boerderijen, koeien, slootjes, weidevogels. De meeste Nederlanders schijnen dit geen punt te vinden want die stemmen nog massaal op Rutte & co.

miss error | 17-11-20 | 14:49

Niet helemaal, mini-leger telt 40.000 waarvan zo'n 3000 echte krijgers !
Durven samen met popo de boeren aan. Edoch ter info Jan P. laatst tekenden
er in "no time" 121.000 allochs een petitie. Think Twice....

Yeoman | 17-11-20 | 16:29

Voorlopig heeft het tyfusvolk het pas herstelde Malieveld weer beschadigd door er tegen de afspraken in met hun trekkers overheen te rijden. Rekening maar weer naar de FDF.

zuiderduin | 17-11-20 | 13:52 | 2

Arm Malieveld. Dat is bedoeld voor hooguit een ton of wat opraapbaar zwerfvuil van klimaatactivisten. Niet een wielspoor van een gehate trekker.
De grassprieten huilen.

Jan Passant mk2 | 17-11-20 | 14:01

zuiderduin | 17-11-20 | 13:52

Trekkers zijn min of meer bedoeld om er mee over natte, zelfs drassige weilanden te rijden. Vandaar die enorme wielen onder een relatief licht voertuig; dan zakt hij niet weg.

Kon jij ook niet weten, want je kijkt NPO, kennelijk. Daarom wist je ook niet dat de gemeente Den Haag in het verleden ook vaak zware kermisattracties, circussen en legervoertuigen op het malieveld toe liet.
Geeft niks, we praten je wel even bij.

Probeer anders zelf eens op een drassig veldje uit wat het verschil is tussen naaldhakken en platte zolen. Zo leer je nog eens wat.
Succes!

Dandruff | 17-11-20 | 16:29

Ik vind boeren geen inclusief volk. Je hebt boeren en burgers (zeg maar: de Anderen). De Anderen die deze show in DH weer zo prachtig vinden: besef dat boeren alleen gaan voor het eigen belang en het belang van de groep.

DeCynischeAmbtenaar | 17-11-20 | 13:49 | 6

U bent buitenlui vergeten..

BozePaarseMan | 17-11-20 | 16:13

Boeren zijn inderdaad niet inclusief, net zoals dat niemand dat vrijwillig is in de mate dat het ons tegenwoordig wordt opgedrongen.
Fijn dat er wel nog Nederlanders zijn die voor zichzelf op (durven te) komen!

Veepert | 17-11-20 | 19:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat er in en na de oorlog veel mensen door de hulp van boeren hebben kunnen overleven, is een teken van menselijkheid. Ze hadden net als de egoisten van vandaag met hun "blijf op je eigen land", toen ook kunnen zeggen "blijf lekker in je eigen stad". Toch?

Na altijd hard gewerkt voor en veel geïnvesteerd te hebben in hun bestaan, komen boeren voor zichzelf op. Dat verdiend respect in plaats van hoon en dit zouden meer mensen moeten doen. Want heel veel werkende mensen zitten in hetzelfde schuitje.

De mensen die het werk uitvoeren, zijn diegenen die het land draaiende houden. Maar juist zij worden gemangeld en tegen elkaar uitgespeeld. Dat hebben de boeren goed door, veel beter dan de mensen die hen steevast als dom neerzetten.

Als mensen mekkeren over hoe asociaal de boeren wel niet zijn (terwijl ze juist ruimte maken voor een spoedtransport), dan zie ik enkel leeghoofdigheid. Zulke mensen verdienen, net als de trollen hier, niet beter.

Op enig moment zullen ook zij aan de beurt zijn, maar dan zijn er misschien geen boeren meer om op terug te vallen...

bart1234 | 17-11-20 | 13:34 | 2

Humor, die 1e alinea.

WayneGretzky*99* | 17-11-20 | 14:22

Ik heb toch wel andere verhalen gehoord. Met name boeren in het westen (zeg maar de Hollanden) probeerden er vaak een slaatje uit te slaan en reageerden extreem bot als je niets te ruilen had. Natuurlijk waren er ook uitzonderingen, maar daar heb ik het nu niet over. Boeren in de rest van het land waren vaak een stuk barmhartiger - menselijker.

lekgoot | 17-11-20 | 14:39

Zucht, is het weer zover ?
Met forceren je zin proberen door te drijven.
Die droeftoeters denken dat ze geen enkele schade aan het milieu veroorzaken... Wat een stelletje kneuzen zijn die boeren. En dan roepen "dan krijgen jullie minder eten in de schappen" terwijl alles grotendeels niet uit Nederland komt. Grapjassen.

Power2All4Ever | 17-11-20 | 13:34 | 4

Wat blaat jij nou. Nederland is, op de VS na, de grootste exporteur van groente en fruit ter wereld.

zegmaarwij | 17-11-20 | 13:46
▼ 1 antwoord verborgen

Goed bezig boeren! Ook al hebben jullie me een beetje vroeg wakker gemaakt...
Voor de boer die eindigde in de blauwe bus, goed gepoogd om weg te komen. Het heeft leuk beeldmateriaal opgeleverd voor op je groepsapp. :) Ik stond op het kruispunt ZH-laan/a12. Hopelijk ben je vanavond thuis!

Turbofistle | 17-11-20 | 13:28

Willem doet net alsof hij op vakantie is... Hop boeren!!!

Frietpiet | 17-11-20 | 13:27

Kijken wat die agenten zouden doen wanneer Rutte ook hen van huis en haard zou willen beroven. Schuimbekkend over straat rollen.

Mart6037 | 17-11-20 | 13:26 | 1

Ze verdienen eigenlijk niet beter...

bart1234 | 17-11-20 | 13:37

inzet van leger,,, In Nederland. Voor protesten, Voor controle,, (oud en nieuw en drones), Inzet van leger in landen waar ze NIETS te zoeken zouden moeten hebben. Die inzet in Nederland is voor mij een rede om nog geen 0.01% van ons geld aan die show uit te besteden. We islamiseren tot de max. Hebben geen grenzen met betrekking tot onze al 1400 jaar oude vijanden. Die zitten hier met miljoenen. En wij staan in Mali. Of bij een boerenprotest. Of nog beter met belastinggeld gekochte drones burgers een strafblad geven als ze een rotje afknallen. Echter de vuurwerkaanslagen in Rotterdam laten zien dat dit verbod geld voor legaal vuurwerk. Illegaal vuurwerk is er gewoon en wordt ook afgestoken. Je zou maar in het leger zitten. Beetje zielig.

pieterS | 17-11-20 | 13:24 | 1

Als je een BLM protest organiseert komt het leger niet.

zegmaarwij | 17-11-20 | 13:47

Trots op onze boeren !!

Veepert | 17-11-20 | 13:13 | 5

@Bigi Bana Boy | 17-11-20 | 13:30: ONS??

witte | 17-11-20 | 14:01

@Bigi Bana Boy | 17-11-20 | 13:30: nu nog aan de grenzen, dat scheelt 500 ruifvreters per maand. Maar dat is tegen ons, dus goed.

Eichstaett | 17-11-20 | 14:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Stoer hoor zo op het strand.

Vermorzelen die zandkorrels!

Papualist | 17-11-20 | 13:11 | 1

Is slecht voor het milieu en de habitat van de schelpen.

Voorbeeldige burger | 17-11-20 | 13:16

Nederlanders zijn verdeeld tot op het bot. En terwijl ook nog ons merg eruit gezogen wordt reiken derden naar de buit.
We verdienen niet beter.

CalamityJane | 17-11-20 | 13:04 | 3

Amerikanen zijn tot op het bot verdeeld geraakt door geschiedenisverloop, bevolkingssamenstelling en geweldige manipulatie in de MSM en onderwijs. Nederlandje op zich niet zo. We vinden stiekem allemaal hetzelfde. Niemand wil bijv. een AZC om de hoek, zelfs de meest verstokte Groen(s)Links stemmer wil dat niet. En ja niemand wil de boeren weg hebben buiten die rare one world wappies die alles hier vol willen bouwen tussen de zonnepaneelweides door. Maar dan praten we over echt een klein percentage medelanders, de meeste weten niets van hun zotte plannetjes.

Het ware probleem van medelanders is dat ze onnozel, naïef, sloofs en onwetend zijn. Die zich heel slecht laten informeren en genoegen nemen zelfs met de meest overduidelijke leugens. En graag hun meninkjes laten vormen door de MSM.

Graaf_van_Hogendorp | 17-11-20 | 13:19

100 punten. Maar jezelf informeren kost moeite en het is makkelijker om gewoon met de wolven mee te huilen.

bart1234 | 17-11-20 | 13:40

Hou toch eensch op met dat gedweep met dit tuigh; de meeste Nederlandse boeren willen ook niets te maken hebben met dit asociale volk wat de hele sector een slechte naam bezorgd.
Hufters die zichzelf vergelijken met Joden in WO 2, en heimelijk tig miljoenmiljard aan subsidies ieder jaar weer opstrijken van die gehate overheid en Europa. Walgelijk egocentrisch kutvolk.

Coño de Barbaar | 17-11-20 | 12:51 | 8

Het is de overheid die de boeren een slechte naam geeft. Ik ben niet vies van kritisch zijn, uw tegel is een uiting van frustratie. Misschien de NPO een tijdje links laten liggen voordat u hier allerlei ongefundeerde uitspraken doet.

grom | 17-11-20 | 13:23

Jou zullen ze waarschijnlijk nooit evenaren, zoveel is wel duidelijk. Kampioentje....

Bakschuif | 17-11-20 | 13:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik hoop dat ze de hele stad afbreken.

VanBukkem | 17-11-20 | 12:48 | 1

Dan mag je ook niet meer zeuren over ondernemers die het zwaar hebben door de corona.

Gulliver | 17-11-20 | 14:30

Compleet absurd ook om een zeer rendabele sector van de economie te willen afschaffen. We staan in de agrarische wereld aan de top met kennis en productie, en dan willen ze dat afschaffen? Hoezo?

Old_Spice | 17-11-20 | 12:45 | 5

Rendabel... wahahahhah

WayneGretzky*99* | 17-11-20 | 14:13

@Joris Beltsin | 17-11-20 | 14:26: Voor geponeerde sprookjes heb je ook geen argumenten nodig. Sprookjes daar lach je gewoon om... of uit.

WayneGretzky*99* | 17-11-20 | 14:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik stond begripvol in de file. Vanavond weer.

lirft | 17-11-20 | 12:41

Ik ben net zo voor boeren als dat democraten tegen Trump zijn.

Peter777 | 17-11-20 | 12:25 | 2

Klinkt spannend, maar slaat waarschijnlijk nergens op.

guile | 17-11-20 | 12:37

Peter ik vertrouw je voor geen meter.

Conifeer | 17-11-20 | 12:42

Zo'n 1000 demonstranten, dat stelt weinig voor, maar omdat ze allemaal hun trekker meenemen, lijkt het heel wat.

bintang | 17-11-20 | 12:24 | 2

Precies.... als het glazenwassers waren geweest met hun trekker...

Kowalski11 | 17-11-20 | 13:15

Helaas is bijna het overgrote deel met familie, per trekker.. Dus iets van 4 a 5 trekkers per boer, maakt het toch al een stukken minder.

Power2All4Ever | 17-11-20 | 13:37

Trots op onze boeren. De enige ondernemers die tot de laatste snik voor hun belangen zullen opkomen in dit armzalige land van vooral brave bange burgerlijke wegkijkers.

suscrofa | 17-11-20 | 12:17 | 7

Stel dat het Korps Mariniers dat nu eens zou doen..

Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 13:17

Onzin. De meeste ondernemers vechten hard voor hun bestaan. En merendeel hoeft als het even tegen zit niet het handje op te houden bij de regering. Terwijl de boeren bij iets te veel of te weinig regen het handje ophouden om met belastinggeld tocht maximaal te worden uitbetaald...

42 | 17-11-20 | 13:20

@Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 13:17: ha de hebben nauwelijks nog inzetbare compagnieën. Die worden ook verplaatst naar Zeeland en toen weer niet maar wellicht tocht een beetje. DUs , wat wil je hiermee zeggen? Pang roepen en boertje heeeel hard schrikken doen laten?

vokfeez | 17-11-20 | 13:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Zouden die politiemensen daar door hebben dat het eten dat ze vanavond op tafel krijgen, door het werken van deze mensen komt?

Mr.Crowley | 17-11-20 | 12:10 | 17

@Mart6037 | 17-11-20 | 13:24: Aha, wetten en regels zijn gebaseerd op leugens. Dan zou ik me er inderdaad niet aan houden als ik u was.

ijstijger | 17-11-20 | 14:15
▼ 14 antwoorden verborgen

Al die linkse partijen zijn voor betere prijzen voor de boeren en minder grootschalige landbouw die de grond uitput, Waarom is dat geen optie? Het gros van de boeren zit in een constructie die de VVD en het CDA gemaakt hebben en gefaciliteerd wordt door het TNO en de Rabobank. Nog grotere bedrijven, nog meer technologie, nog meer leningen, nog lagere marges. Waarom wordt daar de woede niet op gericht?

Het huidige systeem is niet duurzaam. Grond raakt uitgeput. We vinden wel een oplossing, maar het systeem blijft rot.

Diotima | 17-11-20 | 12:03 | 8

@witwas | 17-11-20 | 12:43:
We zouden kunnen beginnen met het afschaffen van EU-landbouwsubsidie zodat onze afdrachten aan Europa gigantisch omlaag kunnen en we dat geld weer teruggeven via de inkomstenbelasting aan de burgers zodat zij meer koopkracht hebben voor een eerlijk tot stand gekomen prijs voor agrarische producten van onze boeren.

Joris Beltsin | 17-11-20 | 12:57

@Joris Beltsin | 17-11-20 | 12:57:
Die afdrachten gaan nooit omlaag, want het afschaffen van die subsidies zal in landen zoals Frankrijk, Ierland, Denemarken (etc.) er toe leiden dat er flink wat bedrijven over de kop gaan. Drie keer raden wie dat vervolgens mag betalen.

Overigens vangt Nederland niet zo heel veel van de pot, en de boeren zelf nog minder want een groot deel van de subsidie vloeit naar de verwerkende industrie, en organisaties zoals Waterschappen en grondbeheerders.

TeeJee | 17-11-20 | 13:17

@Joris Beltsin | 17-11-20 | 12:57: het is een illusie te denken dat je ooit ergens minder belasting gaat betalen. Belastingen zijn een fascistisch links dwangmiddel.

Eichstaett | 17-11-20 | 14:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Ja, dat zijn ze in Den Haag niet gewend; mondige burgers die het zat zijn om steeds verder uitgeknepen te worden. Het loopt Rutte cum suis dun door de broek.

Hup boeren!

ViagraFalls | 17-11-20 | 11:57 | 5

@van Oeffelen | 17-11-20 | 12:09: kun jij eens wat duidelijker zijn hier,altijd nuttig om een tussen CDA en VVD zwabberend verscheurd iemand over boeren te horen......

hertogvanzottegem | 17-11-20 | 12:43

@van Oeffelen | 17-11-20 | 12:57: Op de gemiddelde nederlander hoef je inmiddels ook niet meer trots te zijn.

grom | 17-11-20 | 13:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, ambtenaren worden ook met belastinggeld betaald om hun werk te doen, waarom dan niet de boeren ook? Dan krijgen we er in ieder geval nog iets voor terug.

small_town_dude | 17-11-20 | 11:53

Maar die agenten hoeven klaarblijkelijk geen 1,5 mtr afstand van elkaar te houden....
Alles is zo "dubbel" in Nederland hé...

A333aan | 17-11-20 | 11:52 | 4

En niemand die de groepen boeren bekeurd. Alles zo dubbel... .

redanx | 17-11-20 | 12:01

Balk en splinter.

WayneGretzky*99* | 17-11-20 | 12:31

@redanx | 17-11-20 | 12:01: niemand die jou enig verstand bijbrengt,zo noodzakelijk kennelijk

hertogvanzottegem | 17-11-20 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland moet één grote stadsprovincie worden van Europa, met iets als 25 tot 30 miljoen inwoners. Dat was de natte droom van met name bouwend Nederland. Niemand heeft dat ooit in een verkiezingsprogramma gezet, niemand heeft er over kunnen stemmen. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we er wel naar toe geleid worden. Waarom zou je anders die migranteninstroom in stand houden en de meest innovatieve en vooruitstrevende landbouw sector ter wereld de nek om willen draaien.
Ze herhalen het trucje dat ze met de EU deden, lul verhaal ophangen, de burgers negeren en voor voldongen feiten plaatsen, daarna gewoon werken aan een federaal Europa en ondertussen blijven liegen over behoud van soevereiniteit.
Wie heeft er hier nou bij de laatste verkiezingen bewust voor gekozen dat we wekelijks 500 asielzoekers opnemen, honderden miljarden kwijt gaan raken om van het gas af te gaan en de boeren de nek om te draaien. In welk partijprogramma stond dat en in welke discussies is dat beargumenteerd?

Blauwpetje | 17-11-20 | 11:50 | 6

Inderdaad, de wereld wordt opgedeeld in ongeveer 100 megacities. Alleen in megacities kunnen de Great Reset plannen realistisch worden ingezet, heeft men in China geleerd. Build Back Better, zoekt u deze slogan maar op. Rutte en Koning Willem bezigen deze slogan ook!

HetGewoneNormaal | 17-11-20 | 12:19

@revolte | 17-11-20 | 11:59: Interessant, heel interessant!
Er is helemaal niets ziek aan dat plan. In de kern kun je als gezond mens daar niets anders dan achterstaan. Dan valt of staat zo'n plan bij de uitvoer. Die is soms goed en soms niet.
Helaas willen types zoals jij overal demonische plannen inzien. Veel vaker zien we echter totale onkunde van politiek en ambtenarij.

Derechtselutser | 17-11-20 | 12:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Moest wel lachen gisterenavond met die PvdD, Ouwehand wil het aantal koeien en varkens met 75% verminderen.
Van 480 miljoen naar 120 miljoen.
De PvdD wil dus 360 miljoen dieren afmaken.....
De echte "liefhebbers".....

A333aan | 17-11-20 | 11:49 | 7

Er moet plaats gemaakt worden voor de nieuwkomers die hier al met 500 per week instromen. Het is de partij van de Deugers.

MoonBeebe | 17-11-20 | 12:31

Dat wil D66 ook, maar dan zonder een compensatie van 26 miljard...

happen_maar | 17-11-20 | 16:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Militairen inzetten tegen eigen bevolking, ze hadden moeten weigeren met steun van al hun collega's ter land-zee en lucht. Mooie kans om een duidelijk signaal af te geven.

Cocorico | 17-11-20 | 11:48 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

wederom een geweldige actie.! Ik woon op een paar honderd meter van het Malieveld en vlakbij het paleis. Loopt allemaal heel gemoedelijk tot nu toe. Veel getoeter. Wat opvalt: Geen mondkapjes en kennelijk heeft de 1,5m regel van Rutte ook weinig bijval gekregen. Ik zie veel jasjes met FDF. Misschien de start van de nieuwe Boerenpartij! wie treedt in de voeten van Boer Koekoek?

Romeintje2 | 17-11-20 | 11:46 | 7

@Lupuslupus | 17-11-20 | 12:11: Hangt er van af wat de oorzaak is geweest. Maar inderdaad, als je onnodig besmel bent lekker de hele meuk zelf betalen.

WayneGretzky*99* | 17-11-20 | 14:18

@Lupuslupus | 17-11-20 | 12:11: Lijkt me ok. Maar dan wel iedereen die door eigen schuld in het ziekenhuis terechtkomt zelf betalen, goed?

ijstijger | 17-11-20 | 18:33
▼ 4 antwoorden verborgen

een paar weken terug was dat enge wijf van de Rabobank op de tv en die legde haarfijn uit wat er met agrarisch Nederland moet gebeuren volgens de Rabo, nl. Oprotten en de boel volbouwen. Wel slim, eerst alles jarenlang financieren en dan kapot laten gaan en goedkoop de grond in handen krijgen. Op naar de 30 miljoen Nederlanders! Wat ze moeten eten? ja, dat weet ik niet ,hoor....

streknek | 17-11-20 | 11:45 | 10

@revolte | 17-11-20 | 12:14:
Landbouwgrond 6 euro. Bouwgrond hangt er heel erg vanaf waar u zit maar in the middle of nowhere nog niet de helft van die 400 euro en dan zijn dat ook nog echte de prijzen voor bouwkavel. Uiteraard hoort bij ontwikkeling ook het aanleggen van straten, parkeerplaatsen, pleinen en speelveldjes. Ik kan die zogenaamde strategie van de Rabo financieel niet onderbouwen.

Joris Beltsin | 17-11-20 | 12:23

@Joris Beltsin | 17-11-20 | 12:23:
De ontwikkelaar en bank krijgen ook nog een dot met geld van de (lokale) overheid. Die maakt het verschil.

TeeJee | 17-11-20 | 12:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Gó boeren.
Zó trots op onze boerenstand.

Ben Adam | 17-11-20 | 11:44

Hup boeren!

Ivoren Toren | 17-11-20 | 11:39

Zolang de VVD de grootste werkgever, baantjesverdeler van politiek Nederland is.
En alle politieke graaiers graag mee willen profiteren zal er nooit iets veranderen.
Met name de PvdA is hier vanafhankelijk.

likdoorn | 17-11-20 | 11:38

Idee voor de boeren. Niks meer in Nederland verkopen, gewoon exporteren.

Men piept wel als men ineens het drievoudige moet gaan betalen voor een pak geïmporteerde melk

Andere vraag die de boeren kunnen stellen: Tot hoeveel huizen kunnen volgens de politieke partijen nog in totaal gebouwd worden, voordat zij vinden dat NL volgebouwd is?

edo2018 | 17-11-20 | 11:38 | 1

dat is ook een onderdeel van het probleem. Een pak melk uit Polen is niet duurder. Een kilo appels uit Ecuador ook niet. Daarom worden de boeren uitgeknepen door de tussenhandel en winkels.

small_town_dude | 17-11-20 | 11:44

Daar zijn ze weer, de speciaaltjes... Hoe oud ben je in je hoofd als je een Farmers Defence Force opricht? Vijf?

beldewouten | 17-11-20 | 11:35 | 5

Ze worden ook steeds meer uitgekotst.

van Oeffelen | 17-11-20 | 12:11

@van Oeffelen | 17-11-20 | 12:11: de regering?

revolte | 17-11-20 | 12:15

@van Oeffelen | 17-11-20 | 12:11: Klopt. Ook binnen de agrarische sector wordt het meer en meer gezien als een onhandelbaar clubje pubers.

beldewouten | 17-11-20 | 12:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Geen mensen die eten kopen, geen boeren! Lang leve mensen!

John McClane | 17-11-20 | 11:32

Eigen bevolking afluisteren, tegen eigen volk het leger inzetten... was onze overheid ook maar zo consequent en strikt als het gaat om een veel groter maatschappelijk probleem en dreiging ; salafisten en fundamentalisten... of AFa tuigh bijvoorbeeld.

Hollandse_blauwe | 17-11-20 | 11:29 | 1

Misschien ook wel zo. Gisteren was het een staaltje selectief lekken.

Mart6037 | 17-11-20 | 11:33

Bijna elke boerderij in Nederland is door alle extreem hoge hypotheken vrijwel volledig eigendom van de R.bank. En niet van de boeren. Die mogen er gebruik van maken binnen het kader dat de R.bank en daarmee het CDA voor hen stelt. Daar moeten die boeren zijn. Niet in Den Haag. Landbouwpolitiek wordt gemaakt in Utrecht. En de bank heeft zowel de boeren als de overheid in de tang.

jan-lul-de-behanger | 17-11-20 | 11:29 | 8

@small_town_dude | 17-11-20 | 11:41:
Ieder bedrijf dat investeert, leent dit bedrag bij de bank en lost af met de opbrengsten van de investering.
Shell doet dit, de KLM doet dit en ieder ander zichzelf respecterend bedrijf doet dit.

Mr.Crowley | 17-11-20 | 11:48

@Mr.Crowley | 17-11-20 | 11:48:
Behalve heel veel familiebedrijven, die zijn hun eigen bank en investeren met hun eigen spaarcentjes.

libertat | 17-11-20 | 12:00
▼ 5 antwoorden verborgen

Schoonst producerende boeren ter wereld met de hoogste opbrengst per vierkante meter. Voor bijna 100 miljard euro exporteren de boeren per jaar. En dan willen ze van deze boeren af? Zodat we minder exporteren en minder produceren en de productie zal dan voortaan worden gedraaid door buitenlandse boeren die veel minder "schoon" produceren dan onze boeren? Niet logisch en niet beter voor het milieu en niet beter voor de portemonnee.

Rest In Privacy | 17-11-20 | 11:28 | 5

We vervangen de export van landbouwproducten door de import van asielzoekers.
En we rekenen vooral niet uit wanneer we dan failliet zijn want dat is racisme, nazisme en nog erger.

Schmalz | 17-11-20 | 11:46

Voor de wereld is het goed dat de schoonst producerende boeren vooral hier hun ding doen.
Maar volledig schoon is het niet, en wij zitten met het afval van de rest van de wereld.

Sjiek | 17-11-20 | 12:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Persoonlijk zie ik deze legertrucks liever bij onze landsgrenzen staan. Om illegale jongemannen uit veilige landen een schop onder hun hol te geven. Wat zogenaamd niet kan. Nu kan het toch ook?

Piet Karbiet | 17-11-20 | 11:27 | 9

Grensbewaking is een taak van de Koninklijke Marechaussee, en dat is ook 'het leger'. Kortom: dat doen ze dus al (alleen komt dat zelden in het nieuws)

AmbtenaarInFunctie | 17-11-20 | 12:03

@Sjefke7807 | 17-11-20 | 11:35: Hoho. Wij wonen in de Achterhoek, Lyon en Moscow. De Achterhoek is wel degelijk Nederland.

Red shirt | 17-11-20 | 12:45

@Red shirt | 17-11-20 | 12:45|
Dat mag dan zo zijn, u pretendeert hier toch vooral elders te wonen. Als zodanig heeft u een hoog "nimby" gehalte. Want als het hier onleefbaar wordt trekt u aan de stutten richting één van uw andere optrekjes. Een hoop mensen hebben - ondanks dat ze hard werken - die optie niet en mogen zodoende dus met de sores blijven zitten.

Sjefke7807 | 17-11-20 | 13:10
▼ 6 antwoorden verborgen

En dan te bedenken dat al onze voorouders boeren waren.

drs. P | 17-11-20 | 11:26 | 3
-weggejorist en opgerot-
GuillaumeGiraudon | 17-11-20 | 11:32
-weggejorist-
Makemyday! | 17-11-20 | 11:50

Tja dat is waarschijnlijk het probleem: alles van vroeger moet weg.

Conifeer | 17-11-20 | 11:56

Mooi om te zien dat er reaguurders vinden dat de boeren de schuld moeten dragen en moeten zorgen voor een oplossing omdat Nederland volgestopt wordt met mensen.

Rest In Privacy | 17-11-20 | 11:26 | 5

Wat deze door de EU gesubsidieerde boeren produceren is voor 70+% bestemd voor export. Als we de productie zouden verplaatsen naar de landen waar de producten worden afgenomen, dan hoeven wij hier in NLD ons minder druk te maken over uitstoot en milieuregels.

AmbtenaarInFunctie | 17-11-20 | 12:07

@AmbtenaarInFunctie | 17-11-20 | 12:07: de Nederlandse agrarische sector krijgt amper subsidie omdat subsidies voor een groot gedeelte zijn gekoppeld aan oppervlakte, en Nederland is niet zo groot. En daarbij, uw salaris wordt voor een gedeelte betaald door de productieve sector ambtenaar, vergeet dat niet..

therealbraindump | 17-11-20 | 12:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Stap 1: kentekenplicht.
Stap 2: bestuursdwang.
Probleem opgelost.

Slovis | 17-11-20 | 11:25 | 1

Geweldige oplossing, niet de oorzaak aanpakken maar de symptomen bestrijden. Wat een management inzicht!

grom | 17-11-20 | 13:46

Toen boeren icoon Evert van Bentum jaren geleden de deur van Nederland achter zich dicht trok en naar Canada ging, was dat een teken aan de wand en hadden "de boeren "wakker moeten worden. De overheid houdt niet van boeren, dat is al heel lang zo. Trouwens, Een land die niet in zijn eigen voedsel productie kan voorzien is ten dode opgeschreven, Nee? wacht maar..

streknek | 17-11-20 | 11:25 | 4

@Lupuslupus | 17-11-20 | 12:18: Ah! daar is de Hollandse mentaliteit weer, die is: "ik in de shit, dan iedereen in de shit".

streknek | 17-11-20 | 12:26

@Lupuslupus | 17-11-20 | 12:18:
De relatie tussen overheid en de boer is niks anders dan huiselijk geweld in het groot; de klappen vallen financieel en constant nieuwe regeltjes toevoegen is de mentale mishandeling.

Trek even uw tegel door op die relatie. Jaja, laf hoor.

TeeJee | 17-11-20 | 12:39
▼ 1 antwoord verborgen

Als de deuren van die legercontainers openklappen komen er allemaal vredesduidven uit.

hoejeheette | 17-11-20 | 11:25 | 2

Welnee. Daarin ligt het verbale munitie. 'Pang, pang', 'Lang leve de EU', 'blek laifs metter'. Dat soort orale diarree.

EEnzame SchizofrEEN | 17-11-20 | 11:27

Eerder een nest gelukszoekers op weg naar de UK (dachten ze).

grom | 17-11-20 | 13:48

Zonder bier geen eten etc. Allemaal waar. Maar waar het om gaat is dat Diederik Samsom en consorten hele strenge stikstofnormen door het parlement geloodst hebben. Terwijl iedereen sliep. En nu wordt dit gebruikt om de boeren de nek om te draaien. Dit op basis van leugens over natuur. De natuur moet hier verarmen terwijl dat in de Amazone volop gebeurt. Ideaal toch? Sarcasm off.
Het gaat helemaal niet om stikstof. KLM hoeft er na al die miljarden steun ook niet aan te voldoen.
De leugen van links.

Mart6037 | 17-11-20 | 11:24

“Het leger wordt ingezet tegen de bevolking” roepen die droeftoeters dan. Man man man.

Bigi Bana Boy | 17-11-20 | 11:24 | 9

@EEnzame SchizofrEEN | 17-11-20 | 11:33: Genoemde wegblokkades werden normaal gesproken in opdracht door commerciële transporteurs verzorgd. Deze zijn echter zo geïntimideerd door bepaalde kringen uit het boerenverzet dat die zich terug getrokken hebben. Om te voorkomen dat boeren met hun trekkers op bepaalde wegen komen, heeft men nu defensie gevraagd om die blokkades te verzorgen. Om nu te gaan roepen dat het leger wordt ingezet tegen de bevolking is hysterie. Zwaar overdreven pathetiek. Ga dat maar eens aan Wit-Russen of Noord-Koreanen vertellen.

Bigi Bana Boy | 17-11-20 | 11:59

En dan piepen over de uitstoot... Hmmm

Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 12:05

@EEnzame SchizofrEEN | 17-11-20 | 11:33: Met die boterham met kaas betalen we hun exorbitante subsidies weer.

WayneGretzky*99* | 17-11-20 | 12:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Nederland heeft de beste boeren ter wereld.

Mr.Crowley | 17-11-20 | 11:23 | 2

Ik ken een Australiër, die ook heel goed kan boeren. Vooral na een groot glas cola.

EEnzame SchizofrEEN | 17-11-20 | 11:33

@EEnzame SchizofrEEN | 17-11-20 | 11:33:
Dan ligt het toch meer aan de cola dan aan die boer, zou ik zo zeggen.

libertat | 17-11-20 | 11:55

Toch mooi om te zien, eenheid, doorzetten, niet opgeven en demonstreren om te overleven. Prachtig. Ik werd er vanmorgen (0430uur) wakker van. Ik hoorde en zag ongeveer 300 tractoren langs komen, maar was het eerder wakker worden waard! Go go farmers met jullie mooie tractoren!

AMX pri | 17-11-20 | 11:23 | 2

Amen.

Lupuslupus | 17-11-20 | 12:20

Daar dreunen trommels door de straten!
Daar stampen laarzen op het plein.
Daar klinkt een marslied van soldaten;
Wat zouden dat voor strijders zijn?
En vrolijk klinkt het wijd en zijd:
Wij brengen u den nieuwen tijd!
Gij Dietsche gouwen, reikt elkaar de hand.
FDF marcheert, FDF marcheert
Voor Volk en Vaderland!

Ad Hominem | 17-11-20 | 11:21 | 4

Strijdliederen. Eng. Avondklok en stampende laarzen. We zijn er weer.

van Oeffelen | 17-11-20 | 11:39

@oldandwise | 17-11-20 | 11:24:
LOL

@AH
Ik heb het lied opgezocht en concludeer: 'FDF marcheert' ligt niet lekker qua metrum. Maak er maar 'de boer is boos' van.

Diotima | 17-11-20 | 11:52

@van Oeffelen | 17-11-20 | 11:39: Nou die avondklok komt er wel hoor. Wordt binnenkort geregeld in het torentje.

Lupuslupus | 17-11-20 | 12:24
▼ 1 antwoord verborgen

Als KOZP dit materiaal had dan was er nu nog maar weinig van Den Haag over.
Go boeren!!!

jantjeuitnederland | 17-11-20 | 11:20 | 2

Haha. Dat gaat ze niet lukken zonder te werken.

Reaaalist | 17-11-20 | 11:26

Mijn ouders en veel buurtkinderen hebben tijdens de hongerwinter kunnen aansterken bij boeren in Ursem en omgeving. Ook veel onderduikers. In de stad was niet voldoende eten. Mijn moeder ging daar later als dank nog ieder jaar langs.

Piet Karbiet | 17-11-20 | 11:19 | 11

@Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 11:21: zware subsidies zegt u? Wat dacht je van al die subsidies voor hybrides, 100% elektrische auto’s, biomassa, pelletkachel installaties enz alsof dit anders zo groot had kunnen uitrollen.

Hollandse_blauwe | 17-11-20 | 11:36

@Piet Karbiet | 17-11-20 | 11:29: Gebbetje Piet. No offense.

Bigi Bana Boy | 17-11-20 | 11:51

@Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 11:21:
Och ja. De subsidies, het stokje om mee te slaan, maar waar iedereen met twee hersencellen van weet dat het een drogredenatie is.

Alle boeren in de EU krijgen subsidies, een heel systeem dat is opgetuigd om onrendabele ambtenaren aan het werk te houden. Die subsidies met de linkerhand verstrekken, daar waar ze met de rechterhand nieuwe regeltjes en wetten schrijven die voor de boeren financieel net iets zwaarder vallen dan de subsidie die ze er bij krijgen.
Ook met dank aan de Nederlandse overheid, die als braafste jongetje in de klas net even een tikkie zwaarder gaat en het ook nog eens nauwgezet handhaaft.
In Frankrijk lachen ze zich de ballen uit de trekker.

Je argument kan zo naast de mythe van de 'rijke boer'. Het is altijd die kleine minderheid die benoemd wordt, terwijl het gros van de boeren al blij zijn als ze wat geld over houden aan het einde van het jaar.

TeeJee | 17-11-20 | 12:45
▼ 8 antwoorden verborgen

Van pro-boer inmiddels in het "kan me niet schelen"- kamp aanbeland,
Dat FDF is me veel te overspannen.

DrumPiet | 17-11-20 | 11:16 | 6

Zolang jij je uitkering maar krijgt.

hoejeheette | 17-11-20 | 11:30

De manier waarop FDF actie voert bevalt mij ook niet altijd inderdaad.

Rest In Privacy | 17-11-20 | 11:31
▼ 3 antwoorden verborgen

En nog steeds staan ze niet bij de Rabobank, Campina, Albert Heyn, etc. voor de deur. Je kunt als boer prima rondkomen met een klein bedrijf. Maar ja met die wurgcontracten vanuit alle hoeken sta je klem. En dan is het lekker om daar de overheid de schuld van te geven. Onze kleinkinderen zullen hier, net als met de asielgekte, ons voor gaan verafschuwen....

Naall | 17-11-20 | 11:16 | 7

@Naall | 17-11-20 | 11:29:
Dat is nu eenmaal marktwerking, daar moet je niets aan willen doen. Het echte probleem zijn al die investeringen die achteraf niets op blijken te brengen, zoals die moderne stalvloeren waar de mest milieuvriendelijk afgevoerd zou moeten worden, en waar in de praktijk dan geen meetbaar resultaat uit komt v.w.b. ammoniak- en nitraat uitstoot. Maar dan is het al wel uitgerold over alle boeren in Nederland.

Vergelijk het bio-massa verhaal: iedere boerenlul (vergeef mij de terminologie, maar dan is het weer ontopic) voelt op zijn klompen aan (idem) dat het verbranden van hout slecht is voor het milieu, en dat een klein land als NL nooit voldoende "afvalhout" heeft om substantieel aan onze energiebehoefte bij te dragen. Toch wordt er al jaren ingezet op bio-massa-centrales, zwaar gesubsidieerd, en dan komen ze er na een jaar of tien achter dat dat eigenlijk helemaal niet zo milieu vriendelijk is. Greenpeace, Milieudefensie, de sukkels van het kabinet, ik wens ze allemaal een klein beetje boerenverstand toe, dan zou het VEEL beter gaan in NL!

libertat | 17-11-20 | 11:53

@libertat | 17-11-20 | 11:53: geen echte marktwerking want de overheid bemoeit zich heel veel met boeren. Als hun kosten door overheidsregels met 10% stijgen zou je verwachten dat hun prijzen ook stijgen, maar daar trapt Albert Heijn niet in. En daarom oneerlijk dat deze kost volledig bij de boeren komt te liggen en niet over de hele keten.

small_town_dude | 17-11-20 | 11:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Tweede kamerlid Henk Nijboer (PvdA): Ik naai boer.

gebruikesrnaam | 17-11-20 | 11:16

Men moet bij het kantoor van de PvdD zijn. Die willen 1 miljoen huizen bouwen op boerengrond.

RickRD | 17-11-20 | 11:14 | 6

Ah dus dat is de keuze. Hebben we het weer terug gebracht tot de simpele frame boeren versus asielzoekers

Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 11:45

@Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 11:45: u dacht dat het daadwerkelijk gaat om de weidevogels? Diverse politici hebben zelf ook al aangegeven dat de grond die vrijkomt gebruikt gaat worden voor het huisvesten van 1 miljoen migranten voor de komende jaren die naar NL gestuurd worden.

Hollandse_blauwe | 17-11-20 | 12:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik neem even aan dat ze een poot uitgedraaid moeten gaan worden. Uitgekocht worden voor de prijs van landbouwgrond waarna de gemeenten ondernemertje gaan spelen samen met de ontwikkelaar.

Reaaalist | 17-11-20 | 11:13

De slachtoffers van de toeslagenaffaire hadden geen trekkers. De boeren verliezen hiermee hun draagvlak

Hai D. | 17-11-20 | 11:12 | 2

Het verlies van draagvlak voor de boeren wil de overheid graag doen geloven gevoed door de media. Fake news.
Er is volop draagvlak. Allen een handje vol randstedelijke jankbalken wordt nu geconfronteerd met boze provincialen.

Ram_Ram | 17-11-20 | 11:19

Die toeslagenslachtoffers hadden geen trekkers maar ook nauwelijks toegevoegde waarde. Empathie kan niet het enige argument zijn waarop we onze mening baseren, dunkt me.

Joris Beltsin | 17-11-20 | 11:27

Dat kan, maar vergeet niet..Zonder boeren geen vreten! plus moeten de prijzen worden verhoogt ..Dus zijn we allemaal gene*kt!

Shadow112 | 17-11-20 | 11:12 | 2

in de schaduw van jouw plempsel staat de letter D in verhoogd

Hai D. | 17-11-20 | 11:13

Die boeren produceren vooral vreten voor andere landen. Meer dan 70% van de productie van landbouw en veeteelt is bestemd voor export. Ik wil niemand de boterham ontnemen, maar dat zou dus best wel wat minder mogen. Minder koeien en varkens betekent niet meteen dat je geen vlees meer op je bordje hebt. Het zal alleen wel duurder worden, maar dat is een ander verhaal.

AmbtenaarInFunctie | 17-11-20 | 12:14

Het wachten is op de jongens van het, 'Kick Out Farmers Defence Force".

Tishetnetnie | 17-11-20 | 11:12

Wedden dat de meeste pro boeren reaguurders nog nooit zelf op een boerderij zijn geweest? Allemaal stadse jongens met een anti overheid fetisj

Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 11:11 | 30

@Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 11:11 |
Boeren Brabantse halfbloed indiaan hier die wekelijks zijn groente/ fruit/ vlees/ honing bij de lokale boer koopt op anderhalve kilometer afstand. Vroeger tijdens de zomervakantie aardbeien plukken voor FL. 1,50 het kistje. Dus...

Sjefke7807 | 17-11-20 | 11:54

Prima zaak!

Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 11:55

Eerder zijn het de anti-boeren reauguurders die nog nooit dicht bij een boer zijn geweest of weten waar goed voedsel vandaan komt. Nog weet hebben van de spelletjes die de overheid speelt.

Het ledenaantal van FDF is zeer groot. Onder de reaguurders zijn veel boeren of heeft men boeren in de familie. Om nu te roepen dat veel aanhangers stadse zijn geeft niet veel blijk van inzicht.

Als je jezelf een beetje inleest in de problematiek is een kritische houding richting de overheid wel het minste wat je overkomt.

grom | 17-11-20 | 14:00
▼ 27 antwoorden verborgen

wij produceren voor de HORECA tja dat is dus precies de boodschap die ze niet willen uitstralen, 40% van alle vleesbedrijven produceert voor HORECA en INDUSTRIE en niet voor de gezinnen (zie toespraak)

Petroselinum crispum | 17-11-20 | 11:10 | 3

Wie eet dat spul op dan, daar in die horeca en industrie?

Blauwpetje | 17-11-20 | 11:13

Go boeren en fuck de onderdrukkers van de politie.

Reebensteeltje | 17-11-20 | 11:10

Ik zie het al, veel geschreeuw weinig wol. Zo'n demonstratie zal weinig helpen. Collega's worden in politiebusje geladen en iedereen laat het toe met uitzondering van een paar roeptoeters die 'tjonge jonge' roepen. Politici zullen nu waarschijnlijk denken: 'zo, dat is een rustig verlopen dagje, kunnen we er weer een paar maanden tegenaan'.

F1802 | 17-11-20 | 11:10 | 2

Weet je gelijk waarom de politie E300,- euro pp extra krijgt.

Mart6037 | 17-11-20 | 11:16

@Mart6037 | 17-11-20 | 11:16: Grappig. Ik wil je graag uitnodigen om een weekje mee te lopen met een agent die zich voor €1716 (bruto) per maand laat uitschelden, bespugen, slaan, schoppen en ridiculiseren door mensen zoals jij die altijd alles beter weten.

AmbtenaarInFunctie | 17-11-20 | 12:20

Ik stel voor dat iedere student sjosjale geschiedenis of politicologie verplicht een half jaar moet meewerken op een boerderij. Vanaf 5 uur.

Piet Karbiet | 17-11-20 | 11:08 | 8

Daar zit die boer denk ik niet op te wachten... Niet omdat'ie het niet wil, maar omdat'ie geen tijd heeft om dat type studentjes de godganse dag te moeten helpen met het leren dat een beetje mest aan je laars geen probleem is, dat eelt iets natuurlijks is, dat spierpijn meestal geen blijvertje is maar komt door spieren die nog nooit gebruikt zijn.

EEnzame SchizofrEEN | 17-11-20 | 11:46

@stunter | 17-11-20 | 11:11:
En daarna ook, want met die fopstudies kunnen ze alleen fopbaantjes krijgen die niets bijdragen aan de maatschappij.

libertat | 17-11-20 | 11:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat is dat toch voor bizar sentiment, dat dit land zou toebehoren aan de boeren? Ze vormen een klein deel van onze bevolking, gebruiken desondanks een groot deel van ons grondoppervlak tegen extreem laag gehouden grondprijzen, leveren slechts een klein deel van hun producten terug aan onze bevolking en verdienen vooral geld aan de export voor hun eigen winsten en dan nog vindt men dat iedereen maar moet buigen voor hun eisen?

De boeren hebben zich maar te houden aan de regels die regering voor alle burgers heeft opgesteld, als compromis tussen de belangen van alle burgers, dus niet alleen de FDF boeren.

Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 11:07 | 22

Nee ik verdien zelf mijn geld in de landbouw. En niet als ambtenaar maar als ondernemer. En nee ik heb geen knotje en drink ook geen latte. Er zijn veel boeren die niets moeten hebben van deze acties. Maar die hoor je niet.

Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 11:58

@EEnzame SchizofrEEN | 17-11-20 | 11:49: Zie je veel hier, mensen met een andere mening wegzetten. Lekker makkelijk.

ijstijger | 17-11-20 | 12:09
▼ 19 antwoorden verborgen

oh ze gaan toch naar de koning (zeggen) ben benieuwd ook live beelden van het matten met de marechaussee? (die gaan wat verder dan de reguliere politie)

Petroselinum crispum | 17-11-20 | 11:05

Tja, als je dan leest dat de dierenpartij driekwart van de veestapel wil opruimen en op de vrijgekomen grond een miljoen huizen wil bouwen, dan snap ik die boeren wel.

Mr.Crowley | 17-11-20 | 11:03 | 8

@Diotima | 17-11-20 | 11:08:
Want woningen zijn natuurlijker dan gras? Wat denk je wat het met een Natura 2000 gebied doet als er pal naast een complete woonwijk word neergeplant in plaats van het grasland met wat koeien er op?

2voor12 | 17-11-20 | 11:18

@Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 11:09:
Er wordt hard gewerkt aan een Nederland met 30 miljoen inwoners, en waar het eten vandaan moet komen zien we dan wel weer.

Mr.Crowley | 17-11-20 | 11:20
▼ 5 antwoorden verborgen

@geluidstechnicus, draai de middentonen van de spreekmicrofoon omlaag.

Jos Tiebent | 17-11-20 | 11:03

Ik zag er een met melkbussen en carbid voorbij komen

Mich2007 | 17-11-20 | 11:01

Ongezien de tyfus voor die boeren.
Je kunt niet eeuwig geld blijven verdienen aan milieuvervuiling en dierenleed...

Iknowall | 17-11-20 | 11:01 | 10

Verkeerde site joh.

Usumani | 17-11-20 | 11:14

Ook tegen jou zeg ik: ontzeg ze het geld door te stoppen met eten.

Varende_Reaguurder | 17-11-20 | 11:27

Nadat u uw kat opgevroten hebt, is het snel klaar zonder toevoer van de boeren.
Maffe PvdD stemmert.

EEnzame SchizofrEEN | 17-11-20 | 11:51
▼ 7 antwoorden verborgen

Altijd lachen met die boeren.

Mr.Crowley | 17-11-20 | 11:00

Echt alle boerengezinnen gaan FvD stemmen. Let maar op. Net als in 2019.

Mensdier | 17-11-20 | 11:00 | 5

@van Oeffelen | 17-11-20 | 11:01:
Boereaal

Hai D. | 17-11-20 | 11:09

@van Oeffelen | 17-11-20 | 11:01: vooral in Friesland deden ze 85 jaar geleden ook zo goed.

Petroselinum crispum | 17-11-20 | 11:12

@wijsvinger | 17-11-20 | 11:06: iedereen is tegenwoordig maar boer. Het lijkt wel of de definitie van boer bij Yvonne Jaspers vandaan komt.

van Oeffelen | 17-11-20 | 11:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Jarenlang verkeerd geboerd, te lage omzetten, te hoge kosten en geen reserves opgebouwd. Van Oef staat niet achter dit soort lieden. Er zijn genoeg boeren die het wel goed doen of gedaan hebben en die hier niks van moeten hebben.

van Oeffelen | 17-11-20 | 10:59 | 5

@van Oeffelen | 17-11-20 | 11:05: Ow vertel dan wat ze verbouwen, telen, fokken? Wiet?

Mart6037 | 17-11-20 | 11:09

Een beetje simplistisch dit. Het was vooral schaalvergroting of stoppen en het wordt nu ineens stoppen ondanks schaalvergroting. Of zelfs juist vanwege, want een plukbos en ambachtelijke bedrijf zijn zo hip en goed voor de planeet.

Joris Beltsin | 17-11-20 | 11:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Boer'n altiet +veel. De tractor'n rieden weer, een nieuwe poging om de Haagse Bastille te bestorm'n. Laat het sterkste wapen de platte strontkar zijn. Zet die uitvreters uut de Tweede Kamer erop en rondried'n maer. Allemaal, behalve Geert, Thierry en Fleur Agema, die mogen van mij op de eretribune zitten. Lilian Marijnissen ook, niet omdat ik socialistisch ben maar omdat ik haar een lekker poppie vindt.

Nivelleermarionet | 17-11-20 | 10:58 | 2

Zo kleine man, dagje verlof van de inrichting?

Ridde Rogter | 17-11-20 | 11:01

De Haagse Bastille, is dat de Gevangenenpoort?

Diotima | 17-11-20 | 11:12

Het is de taak van de regering om te luisteren naar het volk en daar een middenweg in te vinden. Ze noemen dit ook wel 'verbinden', alleen ik merk weinig van deze verbindende rol, sterker nog, ondanks de beloftes is de polarisatie alleen maar toegenomen sinds het aantreden van Rutte. Bijna dagelijks onrust in de vorm van demonstraties of geweld. Je moet echt stekeblind zijn als je niet inziet wat voor monster er geschapen is.

First Contact | 17-11-20 | 10:56 | 9

@Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 10:59: haha. Ja net als bij kozp, AFA, blm, awkasi? Schei toch uit. Ze proberen boeren met leugens de nek om te draaien. Pak die subsidievreters op het Mediapark maar aan. Of die zwaar gesubsidieerde milieuclubjes.

Mart6037 | 17-11-20 | 11:07

De heren van de FDF zijn nou niet bepaald de kleinverdieners van de boerenstand.

Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 11:20

@laatjenietkisten | 17-11-20 | 10:59:
Dan wordt ons vlees voortaan gemaakt in een kweekbuisje door het familiebedrijf van minister Carola Schouten. Maar verder is er helemaal geen schijn van belangenverstrengeling in een van de minst corrupte landen in de wereld.

Oeleflaffel | 17-11-20 | 11:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Stelletje eigenheimers daar in Den Haag.

gebruikesrnaam | 17-11-20 | 10:56

Weg met de boeren.
Weg met de natuur
Weg met de akkers
Weg met de weide

Welkom huizenbouw
Welkom infrastructuur
Welkom 30 in de bebouwde kom

Welkom welkom welkom in mijn land
Is er al fophef over Ethiopië?
Rassies

Is dit nog nieuws? | 17-11-20 | 10:55

Het blijft jammer dat mensen er nog steeds intrappen, veelal door de media, dat dit soort mensen tokkies, extreem rechts of hooligans zijn. Dat zie je ook met de mensen die voor onze cultuur/tradities opkomen zoals zwarte piet. Dumpertt/geenstijl zit dan vooraan om de mensen te veroordelen als tokkie etc... Wel klagen dat alles verandert en oneerlijk is maar owee als een iemand opstaat om daar voor te vechten, dan is het maar tokkie en overdreven. Onzettend contra

dk-- | 17-11-20 | 10:55 | 5

Alleen echte Tokkies trekken continue de Tokkiekaart.

zuurtjeregen | 17-11-20 | 11:23

@Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 11:01: tokkies? Je bedoelt mislukte Blm kozp figuren die vol met haat zitten en racisme spuien? Geloof alleen niet zo dat deze tokkies fvd of pvv stemmen.

Hollandse_blauwe | 17-11-20 | 12:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Vreemd om in eens zo voor dit stelletje asociale CDA-subsidie-slurpers te zijn en geweldpleging aan te moedigen.

AntiZanicz | 17-11-20 | 10:55 | 1

Toch mooi dat je nu het licht gezien hebt. Het kan wat onwerkelijk aanvoelen, maar dat went wel.

Frau Merkel | 17-11-20 | 10:56

'Zet leger in tegen eigen bevolking'
Sommige mensen zullen dit iets serieuzer oppakken en laten zich met graagte opnaaien tot een zelfvoldane boosheid op iets of iemand. Kunnen ze hun frustraties lekker in kwijt.
.
Vooral de conspiracy-wappies gaan nu verwachten dat er met scherp geschoten gaat worden of zo.

Het gaat vooralsnog om geparkeerde vrachtwagens.

kloopindeslootjijook | 17-11-20 | 10:52 | 4

Net als met de kroning van Bea zal de KMar nog wel wat achter de hand hebben. Het is echt een misverstand te denken dat ze zouden kunnen door gaan tot de tuin of straat van wimlex en max

AntiZanicz | 17-11-20 | 10:57

We zitten in een staatsgreep in slow motion, dus ze willen vooral geen paniek onder de bevolking.

laatjenietkisten | 17-11-20 | 11:02

Volgens mij gaat het om legervrachtwagens die een weg blokkeren om Nederlandse boeren en burgers de doorgang te belemmeren.

Blauwpetje | 17-11-20 | 11:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ik durf bijna wel te raden wat er in die groene containers op die legervoertuigen zit ...

Leptob | 17-11-20 | 10:51 | 5

Chocoladeletters.

kloopindeslootjijook | 17-11-20 | 10:53

Biomassa dus, daar is men het dus over eens.

Nuchternederland | 17-11-20 | 10:53

Soylent green ?

laatjenietkisten | 17-11-20 | 11:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach ja, ik kies toch de kant van de boeren wel als het vs. GL of D66 is.
Mensen die echt wat nuttigs doen vs. wereldvreemde culturele huppelkutjes die liever op yogavakantie naar Thailand gaan dan aardappelen van een Nederlandse boer kopen.

Nederland80 | 17-11-20 | 10:51 | 4

Nee. En zonder pleepapier had je niks te kakken. Maar ik zie de wc rol fabrikanten niet steeds ook alle wetten aan hun laars lappen als de regels ze niet naar de smaak zijn

Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 12:03

@Beste_Landgenoten | 17-11-2020 alsof het klimaat de echte reden is voor het halveren van de veestapel. Ben je nou echt zo ontzettend naïef?

Hollandse_blauwe | 17-11-20 | 12:33
▼ 1 antwoord verborgen

W.A. heeft de spoedwet getekend. U weet wel: 'niet normaal maken wat niet normaal is' zei meneer.
De boeren zijn een beetje naïef om uit die hoek hulp te verwachten maar het zal ook hen duidelijk worden. #Team boeren.
Vak K is zó bang dat ze het leger inzetten tegen de eigen(!) bevolking. Net zoals ze doen in een bananen land. Als ik in het verleden zei 'vertrouw nooit de overheid' was het antwoord altijd in de trant van 'welnee joh, valt wel mee toch'? roflol.

Lupuslupus | 17-11-20 | 10:50 | 1

En zichzelf de naam 'Farmers Defence Force' geven i.p.v. 'boeren in verzet' o.i.d., dat maakt het voor de overheid eenvoudiger om deze boeren te kunnen framen als on-Nederlands. Laat ik het zo zeggen, het riekt naar gecontroleerde oppositie.

#enpassant | 17-11-20 | 11:44

De prijs gaat wel omhoog voor de volgende hongerwinter: 2 dochters voor een zak aardappelen.

skoftig | 17-11-20 | 10:50 | 3

Kud.... ik heb er maar eentje.... wat nu? Honger lijden of een half zakje....

PoesWillis | 17-11-20 | 10:52

Dan moet ik maar snel beginnen. Wat doet een zak hooi? Daar heb ik er nog minimaal 150 van.

Frau Merkel | 17-11-20 | 10:54

Het mag van de Bijbel:
www.opendebijbel.nl/?search=exodus%20...
exodus 21:7-11
"Wanneer iemand zijn dochter als slavin verkoopt, kan zij niet vrijkomen zoals de mannelijke slaven.8Als haar meester haar voor zichzelf bestemd had en zij hem niet meer aanstaat, moet hij haar laten terugkopen; hij heeft niet het recht haar aan derden te verkopen, omdat hij zijn verplichtingen tegenover haar niet is nagekomen.9Bestemt hij haar voor zijn zoon, dan moet hij haar als een dochter behandelen.10Neemt hij naast haar een andere vrouw, dan mag hij de slavin niet minder voedsel of kleding geven en niet minder vaak gemeenschap met haar hebben;11doet hij haar op een van deze drie punten tekort, dan mag ze weggaan zonder ook maar iets te hoeven betalen."

Logisch toch.

kloopindeslootjijook | 17-11-20 | 10:56

Groot gelijk hebben de boeren. Schijt aan Natura2000. Maar als ik boer zou zijn, zou ik ik mezelf laten uitkopen en dit kutland verlaten als miljonair.

MarkyS | 17-11-20 | 10:50 | 4

Om vervolgens je schulden aan de RABO terug te moeten betalen, en niets meer over hebben vervolgens.
Succes!

Nuchternederland | 17-11-20 | 10:52

Dat laatste kunt u rustig vergeten. Het wordt eerder voor een appel en een ei. Maar dan nog; veel boeren hebben een familiebedrijf en dat al generaties lang. Dat geef je niet op, daar vecht je voor met alle middelen. Opgeven is voor losers. Dat doe je gewoon niet.

Lupuslupus | 17-11-20 | 10:54

"dit kutland verlaten als miljonair."
Kan je eerst de bank gaan afbetalen. Hopelijk blijft er nog iets over.

kloopindeslootjijook | 17-11-20 | 10:57
▼ 1 antwoord verborgen

Stillen met FDF kleding? Hoe verzin je het. Weer proberen een demonstratie te laten escaleren? Politie: je grootste v....

Mart6037 | 17-11-20 | 10:49 | 2

De stillen moeten toch makkelijk te herkennen zijn. Als de boeren allemaal even opletten haal je ze er zo uit.

Frau Merkel | 17-11-20 | 10:55

Stillen dragen dezelfde schoenen en meestal witte sokken. Best makkelijk herkenbaar.

happen_maar | 17-11-20 | 12:26

De boeren hebben gelijk. Hun bedrijven worden stuk gemaakt doordat tijdens het spel de regels steeds verandert worden. Ze blijven maar investeren om daarna te horen dat het toch weer anders moet. Ze krijgen een uitkoop aanbod waarbij ze vervolgens nooit meer in Nederland mogen boeren. Als er één sector is waar ze enorm aan het investeren en ontwikkelen zijn is het de agrarische sector maar de waardering is nul. Nederland zal stad en platteland worden. Met een gigantische kloof er tussen.

Mesmer | 17-11-20 | 10:48 | 6

@Nuchternederland | 17-11-20 | 10:51: Van die EU nonsens moeten we inderdaad af. Maak in Europa maar een paar gebieden natuur waar genoeg ruimte is. Met al doe postzegels die hier opeens bescherm moeten worden kun je niks. Dictatuur van de bureaucratie.

Piet Karbiet | 17-11-20 | 11:03

Helaas is dat een verkeerd beeld, wordt gecultiveerd door de losers uit de sector.

van Oeffelen | 17-11-20 | 11:34

@Nuchternederland | 17-11-20 | 10:51:
De kern van het probleem is niet de absurde Natura 2000 regelgeving, de kern van het probleem is het clubje ambtenaren op het ministerie dat al die gebieden ingediend heeft als Natura 2000 gebied bij de EU, zonder de consequenties daarvan te kunnen overzien.

Ontslag + hoofdelijk aansprakelijk voor de veroorzaakte schade.... (buiten werking stellen van Pikmeerarrest)

libertat | 17-11-20 | 11:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Gaan ze nog laag overvliegen met Starfighters met afterburner?

Harry Turtle | 17-11-20 | 10:48 | 1

met de F35 vliegende Fyra (net zo gevaarlijk als de F104)

Petroselinum crispum | 17-11-20 | 10:49

Die boeren zijn goed bezig....... 'the last line of defense' tegen een regering die langzaam maar zeker Nederland omtovert tot een dictatuur.... met hun achterlijke spoedwet!

Fatwabuster | 17-11-20 | 10:47 | 1

Mooi verwoord, helemaal mee eens. #Team boeren.

Lupuslupus | 17-11-20 | 10:56

Mooie stet dat de Haag. Nog naar hoer'nbuurt weest, beetje krik'n en kets'n.

skoftig | 17-11-20 | 10:47

Dit zijn menson.

RickTheDick | 17-11-20 | 10:47 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 17-11-20 | 10:53:
Liever zo nu en dan een spelfoutje, dan met zoveel dedain neerkijken op anderen.
Maar als jij daar gelukkig van wordt, moet je dat voor al doen.

En nu doe ik het zelf... potverdorie.

Toetsenbordcomplex | 17-11-20 | 10:57

@Toetsenbordcomplex | 17-11-20 | 10:50: Die zit bij mij (samen met nog een paar anderen) achter het balkje omdat ik dat eindeloze getrol gewoon helemaal zat ben.

Lupuslupus | 17-11-20 | 10:59
▼ 5 antwoorden verborgen

De boeren zijn geen watjes, en gaan door met hun protest.
Daar kunnen de Gele Hesjes en de viruswaanheid-adepten nog wat van leren.

Nuchternederland | 17-11-20 | 10:47 | 3

De gele hesjes zijn - net zoals in Frankrijk - kaltgestellt door de overheid. Viruswaarheid gaat nog wel door maar naar hun acties moet je echt zoeken omdat de msm daar niet meer over bericht. Over (grote) demonstraties in andere landen - die er nog altijd zijn - ook geen woord.

Lupuslupus | 17-11-20 | 11:01

Duidelijk dat u voor geweldpleging bent en de samenleving zou willen koeieneren.

AntiZanicz | 17-11-20 | 11:01

De bandparodisten. Ze bestaan nog.

Leptob | 17-11-20 | 10:46

Moeten die militairen niet F5'en bij Robert J. dan?

Mastermattie | 17-11-20 | 10:46 | 1

Die heeft YT vaarwel gezegd.

Lupuslupus | 17-11-20 | 11:02

Farmers Defence Force. De naam alleen al ademt terrorisme. Alles uiteraard "ludiek" en Hahaha. Zwarte Cross sfeertje. Maar daaronder zit een aardige hoop agressie tegen wie niet meteen buigt voor de eisen. En het helpt! Want de meeste maatregelen zijn alweer halfzacht ingetrokken of gecanceld. Dus burger, als je wat wil, koop een trekker en ram ermee naar Den Haag. Je eisen worden ingewilligd.

Beste_Landgenoten | 17-11-20 | 10:46 | 14

@Kuifje-naar-Brussel | 17-11-20 | 10:48:
Wat voortvarend Kuif, tegen een paar boertjes. Is dat draaiboek ook 1 op 1 toepasbaar iop het grootste gevaar van deze eeuw, namelijk Islam in Nederland? Laat maar, ik weet het antwoord al...

Graaisnaaiert | 17-11-20 | 13:28

@Kuifje-naar-Brussel | 17-11-20 | 10:48: FDF zijn rechtse extremisten? Amehoela. Het meest extreme wat deze club in meer dan een jaar tijd heeft gedaan is 1 gemeente deur slopen en de Jette bot 3000 laten vastlopen met een voedselpakket. Er zullen best radicale elementen tussen zitten, dat geloof ik best, maar beste Kuifje denk je nou heus dat je niet de kop in het boerenzand aan het steken bent? Het is klip en klaar dat de overheid het boerenland wil hebben voor woningbouw, ze zijn er alleen absoluut niet eerlijk over en proberen dat land van de boeren op achterbakse wijze te ontfutselen. Het zal jouw achtertuin of familiebedrijf maar zijn...

Godmiljaar | 17-11-20 | 13:52
▼ 11 antwoorden verborgen

Zal niet lang duren daar.... de ander-halve-meter popo en boa komen er zo aan want magnie....

PoesWillis | 17-11-20 | 10:45

DJ Maarten de Groot heeft vast een voorkeur voor oude Duitse liedjes over vaandels en reisjes naar Engeland.

Kuifje-naar-Brussel | 17-11-20 | 10:45 | 7

Wenn alles in Scherben fällt?

van Oeffelen | 17-11-20 | 11:02

@PoesWillis | 17-11-20 | 10:48:
Hoe kom je erbij? Dat Fahnenlied van de Duitse communistische jeugdbeweging en dat lied van de Keizerlijk Marine dat zo veelvuldig gezongen werd in de Eerste Wereldoorlog?

Diotima | 17-11-20 | 11:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Rutte zet het leger in ja. Ook digitaal.

haddem | 17-11-20 | 10:44

ah er gebeurd weer eens wat in dit coronajaar ophef en vertier

Petroselinum crispum | 17-11-20 | 10:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken