Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten – Trump Endgame

Ik hoop op een tijdperk van eenheid, consensus, vrede en gezondheid, zoals eerder voorgesteld door Sacha Baron Cohen.

Trumpie, eergisteren

Trump beloofde een vaccin en dat corona zou verdwijnen, deze week kent weer nieuwe records tijdens de derde coronagolf. Samen met de lockdowns gaf dit een harde tweespalt in de Amerikaanse samenleving: Als je niet te eten hebt, wil je werken en een open economie, als je reserves hebt wil je gezondheid. Gezondheid is letterlijk een luxeproduct, iets wat wij niet kunnen voorstellen.

De exitpolls lieten zien dat democratische & republikeinse kiezers qua corona tegenover elkaar staan. Democraten vinden ongelijkheid & corona de belangrijkste onderwerpen om hun stem te bepalen, republikeinen de economie, criminaliteit & veiligheid. Dat bepaalde niet alleen waarop ze stemden, maar ook de manier waarop.

Volgelingen van Trump geloven zijn bagatelliserende woorden en blijven gewoon in persoon stemmen. Democraten hebben meer angst voor corona en stemmen liever per post. Wijken met minderheden hebben minder stembureaus, dus dat geeft ook een verschuiving naar briefstemmen. Hoe wij in iedere wijk kunnen stemmen is voor hun een utopie, ze staan uren in de rij.

Dat is allemaal vooraf bekend en dat geeft natuurlijk ook reacties. Bernie Sanders voorspelde 23 oktober al hoe de uitslagenavond en de rest van afgelopen week zou lopen. De twee partijen kunnen elkaars bloed drinken, en geen enkele streek gaat hun te ver. Briefstemmen zijn gehinderd door het afbreken van de posterijen, waardoor briefstemmen later of te laat aankomen.
Mededeling: Comments Closed. AUB verder oudenelen in het café

Times Square NY, zojuist

Het is onderdeel van een strategie. De republikeinse stemmen eerst tellen, die uitslag is de eerste die rondgaat en de hoogste nieuwswaarde krijgt. Dat Trump die tussenstand claimde was allemaal een kopie van Bush vs. Gore. SCOTUS heeft al besloten een deel van de stemmen in Pennsylvania apart te tellen, alleen dat had in meer staten gemoeten wil Trump een kans maken.

Veel staten mochten die brieven pas openen en verwerken op de verkiezingsdag zelf, dat is veel meer controlewerk dan in persoon stemmen. Logisch dat dit langer duurt, en die democratische stemmen later geteld worden. Trump is ontevreden, zijn advocaten is het nog niet gelukt om die briefstemmen te diskwalificeren, niet te tellen en daarmee stemmen te onderdrukken.

Een verkiezing moet natuurlijk binnen een redelijke termijn een uitslag opleveren. Dat gegeven wordt nu misbruikt. Als je de stemmen voor de andere partij maar lang genoeg kan vertragen, apart houden, alles behalve tellen, de zwarte kiezer verstoppen achterin de stembus. Alleen moet dat nu in minimaal vier staten, samen met hertellingen die fors gunstigere uitslagen moeten geven.

Het lijkt erop dat dit juridische steekspel Trump niet gaat redden. Alleen kan hij geen enkel gezichtsverlies accepteren. Zijn imperium is gebouwd rond zijn ego, zijn naam. Als je kijkt naar zijn eigen belastingaangiften, is het programma “The Apprentice” en het verhuren van de naam “Trump” goed geweest voor 430 miljoen dollar, winstgevender dan zijn zakelijke projecten.

De laatste jaren blijken die eigen bedrijven verliezen te draaien, natuurlijk deels door een creatieve boekhouding voor de fiscus, maar echt rooskleurig is het niet. Het past niet binnen de gewenste merkbeleving. Hij kan niet als “LOSER” eindigen. Het kan voor hem persoonlijk interessant zijn de boel met kansloze procedures te rekken om executie zo ver mogelijk uit te stellen.

Trump is dankzij corona zo'n 600 miljoen minder waard. Hij mag komend jaar een paar honderd miljoen herfinancieren. De Deutsche Bank was al bezig met pogingen 340 miljoen aan Trump-leningen te verkopen, niemand hapte. Bankiers moeten garanderen dat een klant zuivere koffie is, dat is een lastig subjectief proces. Trump moest al eerder uitwijken naar Rusland voor een lening.

Trumps warme banden in China maken hem een nog lastiger verhaal dan toen. Deutsche Bank mocht eerder ruim 3 miljard boete betalen voor witwasaffaires met andere klanten, dus die zijn gestopt met flexibel meedenken. De toezichthouder dwingt hun tot een celibatair, politiek correct en deugend klantenbestand. De vrijheid van geld sterft nog sneller dan die van vrijheid van meningsuiting.

Alleen na een tweede termijn kan Trump met het juiste aura het Witte Huis verlaten. Voor de rest heeft de man geen exit-strategie. Er is geen plan B, hij kan & zal Biden nooit feliciteren. Zijn emotionele incontinentie is daarom verklaarbaar. Trump deed uitspraken in een persconferentie, zenders draaiden zijn microfoon dicht en gingen hem live tegenspreken.

Zulke censuur is nooit een oplossing. Een president die afstand neemt van alle media, wetenschap en zonder bewijzen extreme beschuldigingen blijft uiten is dat ook niet. Zelfs Republikeinen geven aan dat dit gedrag roekeloos en schadelijk is voor de democratie. De belangrijkste stap in een verkiezing is de acceptatie van de uitslag door het volk, dat dankzij stemcomputers drijft op vertrouwen.

56% van de Biden-stemmers gaf als reden dat hij Trump niet is. Het vat de armoede op het stembiljet volledig samen. Er wordt niet gekozen voor een kandidaat, maar tegen de andere. Een gevolg van een tijdperk waar iedereen vastzit in een infobubbel met een eigen setje feiten. Vanuit dat startpunt zullen we nooit kunnen samenwerken om uit de huidige crisissen te komen.

Ik hoop op een tijdperk van eenheid, consensus, vrede en gezondheid, zoals eerder voorgesteld door Sacha Baron Cohen.

Reaguursels

Inloggen

Verkiezingen stelen en dan oproepen tot consensus, vrede en rust, is dat niet wat Poroshenko en overige linkse dictators ook doen?
En waar blijft dat geweld? Al die deuren en ramen waren blijkbaar niet dichtgetimmerd voor het geval Biden tot winnaar zou worden uitgeroepen. En uit angst voor dat geweld zal Trump nooit z'n recht kunnen opeisen. Het fascisme heeft gewonnen.

jgrotius | 07-11-20 | 23:43 | 1

"Al die deuren en ramen waren blijkbaar niet dichtgetimmerd voor het geval Biden tot winnaar zou worden uitgeroepen.", heel goed punt. Die onthoud ik. Dat mogen de democraten zichzelf wel verwijten inderdaad.

BorisBonkestoter | 07-11-20 | 23:51

Internet is de grootste leugenmachine die er bestaat, u kunt zich voordoen als miljonair of als professor terwijl u dat niet bent. We zien nu veel 'bewijzen' op sites over stemfraude. Het is teveel en te lastig om die als individu allemaal te weerleggen, en ik weet zeker dat veel mensen erdoor beïnvloed worden. Dat maakt wat Trump doet des te gevaarlijker, in zijn positie moet de democratie boven alles gaan. Als hij zegt dat hij twijfels heeft en hertellingen aanvraagt,OK, en dan komen die hertellingen er ook. Maar de wijze waarop hij zich nu uitlaat, doet alleen een ophitser, of een narcist die verloren heeft en geen uitweg ziet. Beide keuzes houden in dat hij weet dat hij verloren heeft.

BorisBonkestoter | 07-11-20 | 23:30

Goed betoog van Sacha over dit tijdpek van anti-facts, fake news en de opkomende macht van de stupiditeit. Als idioten de macht krijgen, gelovend in een of ander volkomen lulverhaal kan de boel snel ontsporen. De wereld kent vele voorbeelden. Feiten, wetenschap en expertise staan op de agenda om gesloopt te worden ten faveure van roddel, achterklap een complotten. Trump was hard op weg om dat mainstream te maken. Maar we zijn met zijn vertrek nog lang niet klaar met deze tendens.

Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 23:23 | 2

Daar geef ik je gelijk in

clockandhammergame | 07-11-20 | 23:35

@BLM,

Mooie spiegel hou jij jezelf voor.
Jij verdedigde hier steeds de racistische antiwetenschap "critical race theory".
Jij verdedigde hier steeds de leugens over "Russisch nepnieuws".
Jij verdedigde hier steeds de NPO die tot rancuneus BLM-racisme opriep.

Jullie slopen de feiten, de wetenschap en de expertise.

Dandruff | 07-11-20 | 23:43

Trump riep zojuist op Twitter dat hij de verkiezingen heeft gewonnen. Het wordt echt steeds gekker... Gaat Kim hem nu feliciteren?

Rest In Privacy | 07-11-20 | 23:07 | 3

Moet jij nog niet naar bed? Ik kan mij zo voorstellen dat je nu toch redelijk moe bent van al die tegels. Het is weekend Kuifje, ontspan, neem een drankje en geniet

MoonBeebe | 07-11-20 | 23:17

@Feynman,

Als je hoopt op eenheid en vrede mag Biden niet winnen. Het is zijn partij die in de aanloop naar deze verkiezingen reeksen rassenrellen organiseerde. Ook in voorgaande jaren waren het steevast "democratische" politici zoals Cory Booker en Maxime Waters die opriepen tot politiek geweld. Daarom kwam het geweld in de VS steevast van links. www.rtlnieuws.nl/economie/column/4446...

En over fraude. Trump is inderdaad dom om van alles te roepen voordat hij iets kan bewijzen. Maar geef toe dat het raar is dat alle poststemmen ineens naar de "democraten" gaan.
Want dat gel*l over "angst voor corona" is natuurlijk onzin; bij de door "democratische" burgermeesters toegestane plunderingen en rassenrellen letten de Biden-stemmers daar ook niet op. Ook andere voorstanders van rassenrellen zoals linkse media en linkse acteurs hebben de plunderaars nooit gewezen op de gevaren van covid19 tijdens het groepsgewijs doodslaan van winkeliers.
En zojuist liet RTL een mooi filmpje zien van spontane "volksfeesten" waar duizenden Biden-stemmers vierden dat de vredes in het Midden Oosten weer ongedaan gemaakt kunnen worden. Niks "angst voor corona".

En dan de black vote. Waarom zou Trump die proberen buiten te sluiten, als blijkt dat hij populairder is onder zwarte kiezers dan andere Republikeinse presidentskandidaten de afgelopen decennia? Voor corona los barstte wist Trump de werkloosheid onder zwarte Amerikanen historisch te verlagen, en de minimumlonen te verhogen.

Je hoeft geen Trump-fan te zijn om te zien dat de partij die steeds rancune kweekt en geweld gebruikt, eigenlijk ongelijk heeft.

Dandruff | 07-11-20 | 23:05 | 3

Heee Druf. Had je een lang weekend? Je was er niet ouwe!

"Maar geef toe dat het raar is dat alle poststemmen ineens naar de "democraten" gaan."

Nee Druf, is niet raar. Van Trumpie mochten ze niet post-stemmen, dus zijn de meeste poststemmen voor Biden. Trumpies luisteren goed naar de baas he? Het was een slim valletje dat Trump had bedacht om terug te komen uit een losing position. Eerst poststemmen verknoeien, zijn fans live laten stemmen en tijdens de voorsprong de overwinning claimen. Slim, maar niet voldoende. Jammer!

Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 23:18

@Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 23:18:

Onzin, waarom zouden tegenstanders van raciaal geweld Trump als "de baas" zien? Het is jammer dat voorstanders van raciaal geweld dit soort zelfbedachte pseudo-psychologische fop-analyses nodig hebben om hun "gelijk" te halen.

Los daarvan heeft Trump niemand iets verboden. Hij waarschuwde dat verkiezingen per post fraudegevoelig zijn, en was daar dus tegen. Maar als er toch per post gestemd mag worden dan zij het zo.

Dandruff | 07-11-20 | 23:34

Het is grotendeels wel waar wat je zegt. Rassenpolitiek is wel één van de raspaardjes van Biden. Ik bedoel stokpaardjes. Welke rent er ook al weer harder? Gill? Iemand? Wat zei ik ook al weer? Waar ben ik? GeenStijl? O. Oké. Reaguur?

*proest*

VBO_B_Niveau | 07-11-20 | 23:37

Twitter heeft vandaag ook al weer 5 tweets van Trump afgeschermd, die betrekking hadden op de verkiezingsuitslag en die in strijd waren met de huisregels.
Als Trump in januari President-af is, komt er een einde aan zijn status aparte op Twitter. En bestaat de (grote) kans dat hij voor altijd wordt weggejorist en opgerot.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 22:55 | 5

Voor een zogenaamde democraat als jezelf, ik neem even aan dat je een vvd-er bent, is het hopen dat iemand wordt "weggejorist en opgerot", niets anders dan iemand de mond snoeren, willen censureren, naar de gulag verbannen.

Je masker valt af en niet voor de eerste keer, ergo je bent geen democraat, eerder een extremist. Wees er maar trots op.

thephysicist | 07-11-20 | 23:40

@thephysicist | 07-11-20 | 23:40: Aantoonbaar liegen en aantoonbaar mensen valselijk beschuldigen mag niet van Twitter. En daar hebben ze een punt.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 23:50
▼ 2 antwoorden verborgen

I call TDS here.

Alexdhero | 07-11-20 | 22:44

Opvallend dat ALLE pers elkaar volgt, en niemand op de officieele uitkomst wacht.
Sommige stemmen worden nog steeds geteld, andere staten moet alles herteld worden en gescreend op echtheid.
De Grap is dat Donald dit alles zag aankomen en daarvoor cisa.gov/election-security heeft opgericht. opdat ALLE toekomstige verkiezingen eerlijk verlopen.

am*dam | 07-11-20 | 22:41 | 1

Dat is toch een goed initiatief geweest voor toekomstige generaties? Maar ja, over dit soort dingen hoor je de NOS nooit.

VBO_B_Niveau | 07-11-20 | 23:25

Wat gebeurt er wanneer Biden zijn inauguratie niet haalt omdat hij per ongeluk een glas champagne dronk of niet wakker te krijgen is?
Jij weet toch alles Feynman?

Rest In Privacy | 07-11-20 | 22:40 | 1

Dan wordt Alexander Pechtold President van de VS.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 23:21

@Feynman zit wel vaker op mijn golflengte. (Of ik op die van hem!) Die premium zit voor volgend jaar ook wel goed hoor, jongens! (Is 'ie al verlopen, trouwens?) (En zo ja, waar kan ik die info vinden?) Dit stuk doet mij trouwens ook wel een beetje denken aan Social Dilemma, een documentaire op Netflix. (Aanrader!) Ik zie in de comments dat mensen dit oppakken als een anti-Trump topic, maar het gaat óók nog ergens anders over. De intellectuele armoede en de verloedering van de democratie die daar mee gepaard gaat, voor een deel veroorzaakt door alle slechte informatie die wij dagelijks door algoritmes krijgen voorgeschoteld. Cancel Culture speelt hierin ook een grote rol, omdat er veel dingen zijn die gezegd zouden moeten worden, niet meer gezegd worden. Tja, als je in zo'n bubbel opgroeit dan krijg je wel een vertekend wereldbeeld, en dat heeft wel maatschappelijke consequenties. Helaas.

VBO_B_Niveau | 07-11-20 | 22:38 | 4

Ik ben wel voor een bepaalde mate van concensus, maar kritiek is toch écht de enige drijvende kracht achter vooruitgang, dus daar zal op de één of andere manier gewoon ruimte voor moeten blijven bestaan. Zonder kritiek is een democratie morsdood. En daarom huiver ik voor Biden, want die ziet blijkbaar geen kwaad in Cancel Culture of Critical Race Theory. Ik heb meerdere keren geprobeerd een dialoog aan te gaan met zulke mensen. Vergeet het maar, want er komt niets zinnigs of origineels uit. Het zijn inhoudsloze papegaaien die nergens open voor staan. Diep, diep triest. Dat is alles wat ik erover te zeggen heb.

VBO_B_Niveau | 07-11-20 | 22:52

Je hele arm jonguh.........!

ChipsNootjesBier | 07-11-20 | 23:00

@ultraman | 07-11-20 | 22:42: Het zal vast makkelijk zijn, maar gevleugelde uitspraken zoals ''Trump is een racist'' of ''alle zuiderlingen zijn racistische hillbillies'' nog véél makkelijker.

VBO_B_Niveau | 07-11-20 | 23:21
▼ 1 antwoord verborgen

Wat genoeg zegt is dat niet Biden gewonnen heeft maar Trump verloren. In de top 10 trending onderwerpen in de USA is het 7 hashtags die over Trump gaan (nummer 1 tm 4 allemaal Trump) en de rest over Biden.

ultraman | 07-11-20 | 22:33 | 2

Vreemd. In mijn top 10 trending staan vooral brunettes en blondines. Misschien zit ik in een andere bubbel.

Sinterbikske | 07-11-20 | 22:37

#notmypresident

Carlos_I | 07-11-20 | 22:21 | 1

Ik heb ook zo mijn twijfels over De Croo.

Sinterbikske | 07-11-20 | 22:35

Sacha Baron Cohen is voor consensus? Het is een komiek, en dit is een grap.

BorisBonkestoter | 07-11-20 | 22:20 | 6

@BorisBonkestoter | 07-11-20 | 23:07: Cohen zegt dit om de democraten voor lul te zetten, maar hij is zo een slechte komiek dat niemand het doorheeft dat dit een grap is. Dit is het ergste wat hem kan overkomen, serieus genomen worden.

BorisBonkestoter | 07-11-20 | 23:11
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
gebruikesrnaam | 07-11-20 | 22:20 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Want..."als je wint dan hep je vrinden"... falderaderiere...

grapjasz | 07-11-20 | 22:18

Van hoop kan je niet leven.

ultraman | 07-11-20 | 22:17 | 6

Één van mijn favo Latijnse spreuken: “Ego spem pretio non emo” = Ik betaal niet voor hoop. Dus daar gaat binnenkort mijn GS-bijdrage:-D

Nick_Star | 07-11-20 | 22:33
▼ 3 antwoorden verborgen

En toch is er nog één persoon die kan zorgen voor de zo noodzakelijke verlichting. En hij hééft een nieuwe site! Steun deze man van vergezichten en speerpunten: www.lijsthenkkrol.nl/

Nick_Star | 07-11-20 | 22:16 | 7

Is Henk nog niet met pensioen?

Rest In Privacy | 07-11-20 | 23:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Tja de komende dagen zullen wel laten zien dat stemmen per post hard nodig waren ivm corona ... als je nu al de vieringen ziet in de steden ...

Asmodrol | 07-11-20 | 22:14 | 3

Ja die mondkapjes hebben ook geen enkel nut meer zo. Beter kappen ze die vieringen af, dit gaat nergens meer over.

RandyBiel | 07-11-20 | 22:16

Scherp.
BLM en dus antifa werden ook door Biden gesteun en bleken kennelijk ook immuun.

Olleke | 07-11-20 | 22:17

Is hetzelfde als hier in Nederland. Voor de griepprik mogen de oudjes wel in de rij staan, maar Ollongren heeft het idee om per post te stemmen voor de bescherming van de oudjes. Koekoek.

Sinterbikske | 07-11-20 | 22:28

Kuifie! Ouwe trollenmans. Zit je nou in Vak Joe of nie?

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 22:13 | 4

Inmiddels heb ik een seizoenkaart.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 22:22
▼ 1 antwoord verborgen

Goed stukje Feynman, mijn complimenten.

captainobvious | 07-11-20 | 22:11 | 1

Inderdaad, deze mag er zeker wezen.

Ommezwaai | 07-11-20 | 22:12

Omdat ik vind dat Amerika zwaar overschat wordt, heb ik me verre van dit opgedrongen spektakel gehouden. Toch twee opmerkingen over corona en deze verkiezingen.
1. Evenals vele media verwijst ook Feyman naar het recordaantal besmettingen als bewijs van het falend beleid van Trump. Het gaat dan om 121.000 besmettingen op 6 november. Nu telt Amerika volgens Wiki 332 miljoen inwoners. Het aantal besmettingen is dan 0,036% van de bevolking.
Nederland telde onlangs gedurende een paar dagen achtereen meer dan 10.000 besmettingen per dag. Uitgaande van een bevolking van 17 miljoen is dat een percentage van minimaal 0,059.
Het aantal besmettingen in NL was dus dagenlang minimaal 1,6 maal groter dan het record in de VS en dat is fors! Maar is hier toen de pleuris uitgebroken? Is er gevraagd om het aftreden van Rutte? Neen en nogmaals neen. Maar alle media papegaaiden wel het nieuws na over het recordaantal besmettingen als resultaat van het slechte beleid van Trump.
2. De democraten wierpen Trump steeds voor de voeten dat zijn beleid geleid heeft tot 250.000 coronadoden.
Je kunt van Nederland veel zeggen maar niemand - noch de politiek noch de media - haalt het in zijn/haar/x hoofd om Rutte te verwijten dat hij schuldig is aan de coronadoden.
Wie dat zou beweren tijdens de NL-verkiezingscampagne van 2021 is af, want onethisch, populistisch etc.
Maar waarom geldt deze redenering niet voor de beschuldiging van de democraten? Waarom stellen de media - de zelfbenoemde hoeders van fatsoen - deze wijze van politiek bedrijven niet aan de orde?
Ben ik een Trump-fan? Neen! Ik verbaas me slechts over de gekte die over ons uitgestort wordt tijdens en na deze verkiezingen.

Amsterdamsko | 07-11-20 | 22:10 | 6

Goed gezien. Jesse Klaver liet al zien dat rekenen niet je beste vak is als je links bent, en de MSM kan je er moeilijk van beschuldigen niet links te zijn. De geschiedenis leert dat links in een overwinningsroes helemaal het zicht op de werkelijkheid kwijt raken. Nu hoor je verschillende mensen al "matters" of "doet er toe" kraaien, want ze denken dat BLM gewonnen heeft. Destijds had wijlen Ella Vogelaar ook niet door dat ze weg moest, want "Obama had toch gewonnen?". Ik kijk al uit naar de onzin die politici en media over ons gaan uitstorten de komende tijd.

BorisBonkestoter | 07-11-20 | 22:42

Feiten in Feynman en Feiten is uit het raam geflikkert.

A.I. van Dee | 07-11-20 | 22:46

@A.I. van Dee | 07-11-20 | 22:46: en/of > of

Nick_Star | 07-11-20 | 22:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Trump gaat Snowden gratie verlenen. Biden had het persoonlijk op Snowden gemunt en zorgde er ook voor dat hij uiteindelijk in Rusland bleef steken.

ultraman | 07-11-20 | 22:09 | 3

Hij heeft al permanent asiel in Rusland gekregen onlangs

Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 22:27

Alsof het allemaal slechts om 1 persoon gaat en het Trump op 74e jarige leeftijd ook maar enigszins kan boeien wat er met het merk rond zijn persoon gebeurd. Dan had hij überhaupt de politiek niet in hoeven te gaan, want dat is per definitie niet goed voor je merk. Sterker nog, dat zal juist de reden zijn waarom hij zo lang gewacht heeft, want hij speelde al veel langer met het idee.

Iets minder dan de helft van de inwoners stemt op hem (dat zijn er best veel), en dat geeft wel aan dat er iets meer aan de hand is (overigens overal in de westerse wereld). Trump is daar slechts een uithangbord van, en wellicht de machteloosheid waarmee het het toneel verlaat ook. In de westerse wereld wordt namelijk structureel de wil van de bevolking genegeerd door een kleine groep stromannen die zichzelf politici noemen.

FrikandellenEdje | 07-11-20 | 22:08 | 6

"Alsof het allemaal slechts om 1 persoon gaat" en "Iets minder dan de helft van de inwoners stemt op hem". Dit moet zijn, "het gaat allemaal om Trump" en "iets minder dan de helft van de inwoners stemde niet op de kandidaat van de democraten. Spreekt elkaar ook tegen, maar klopt beter. Ik denk dat veel mensen tegen stemden ipv voor.

BorisBonkestoter | 07-11-20 | 22:26

En wat is dan de oplossing? Meestal blijft het dan angstig stil.

Raspatat | 07-11-20 | 22:37

@Raspatat | 07-11-20 | 22:37: Echte democratie, referenda en een lobbyverbod met gevangenisstraffen. Scheiding van bedrijfsleven en staat, zoals scheiding van kerk en staat. Transparante verkiezingen en geen poststemmen waarbij niet gegarandeerd kan worden dat ieder individu in vrijheid en anoniem zijn keus kan maken en zijn/haar stem gegarandeerd wordt meegeteld.

FrikandellenEdje | 07-11-20 | 22:51
▼ 3 antwoorden verborgen

De grootste verliezers zijn nu waarheid, vrijheid en democratie. Ik geloof weinig van de overwinning van Biden. Amerikanen zijn niet de slimsten. Desalniettemin is het nog onwaarschijnlijker dat ze eerder op een demente pedo stemmen, dan op een oranje narcist.
Op veel gebieden is Amerika ons voorland. Qua peilingsturing volgen we al gedwee. Nu dat niet voldoende blijkt, hoop ik dat we de grens trekken bij fraude.

koolteer | 07-11-20 | 22:08 | 6

De grootste winnaar is: Chynah!

Belisarius | 07-11-20 | 22:39

@koolteer | 07-11-20 | 22:36: De trolpoppen alhier komen nooit met feiten of bewijzen. Ze weigeren ook linkjes naar bewijs te bekijken. Of ze hebben bijvoorbeeld wel de beelden gekeken van biden tijdens de inzwering van de senatoren en kregen ze daar wel een hard plassertje van.

A.I. van Dee | 07-11-20 | 22:44

@A.I. van Dee | 07-11-20 | 22:44: Bewijslast van Facebook of Twitter geplukt telt niet mee.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 22:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Is dit nu allemaal goed nieuws voor Wilders en Baudet? Ik neem tenminste aan dat er binnen afzienbare tijd miljoenen oorlogsvluchtelingen naar Europa komen.

skoftig | 07-11-20 | 22:07 | 3

Rutte en co heten ze van harte welkom... Net als die andere 750.000 Miele gebruikers.

Ommezwaai | 07-11-20 | 22:10

Tijd om massa emigratie te beginnen vanuit Europa naar de rest van de wereld. De trek naar Europa is alleen gebaseerd op gratis geld en omvolking. Qua ruimte slaat het nergens op en zou een omgekeerde trek logischer zijn.

Stonecity | 07-11-20 | 22:12

@Stonecity | 07-11-20 | 22:12: we zouden nu juist biden moeten vragen om minimaal 50% van de vluchtelingen en economische vluchtelingen te nemen uit Europa.

Dutch-Super-Evil | 07-11-20 | 23:00

Mark heeft zojuist Joe ook gefeliciteerd. Staatsmannen onder elkaar.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 22:06 | 14

Als Mark een staatsman is dan is die andere Marc een kindervriend.

LiniaalRectaal | 07-11-20 | 22:54
▼ 11 antwoorden verborgen

Sacha Baron Cohen is een goedbetaalde komiek. Maar niet in de orde van grootte als een John Cleese. Kom nou zeg. Luister John's betoog 1984 nog eens. Sacha bedient zich gewoonlijk iets te makkelijk van onderbroeken en oversized mannenbikini's. Misschien ga ik je stukje morgen wel lezen. Maar je opening deugt al niet.

suscrofa | 07-11-20 | 22:05 | 2

Mooi compliment.

Sinterbikske | 07-11-20 | 22:19

Biden is iig niet de persoon die dat gaat brengen. de demente sokpop van gevestigde belangen...

Belisarius | 07-11-20 | 22:37

Het Amerikaanse volk heeft gekozen, eindelijk. Gefeliciteerd met geur noch smaak. En Donald, you're fired. Ga er maar eens lekker op los procederen de komende jaren, met gelijke munt terug betalen dus. En je hebt wederom gelijk gekregen, de eerste vaccins (sputnik, biontech) liggen binnenkort op de toonbank.

SlimmeBelg | 07-11-20 | 22:04
-weggejorist-
gebruikesrnaam | 07-11-20 | 22:04

Waarom horen we niet dat de democraten de afgelopen maanden rechtzaken hebben en gevoerd en gewonnen om in bepaalde swingstates de stemprocedure aan te passen?
En daarbij wordt er telkens gevraagd om met bewijzen te komen.. mee eens, alleen om bewijs te kunnen aantonen moet je tijd hebben om bewijs te verzamelen en medewerking krijgen. Als ik morgen aangifte tegen jou doe, dan kost het ook tijd om bewijs te verzamelen.
De glitches in stemcomputers in Missouri (dacht ik), welke in 30+ staten wordt gebruikt, moeten onderzocht worden en dat kost tijd. De dode kiezers, verhuisde en dubbele kiezers moet ook onderzocht worden e dat kost tijd

Olleke | 07-11-20 | 22:02

@A.I. van Dee | 07-11-20 | 22:39: Al weer een tijdje terug. Volgens mij was Obama toen nog President.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 23:01
▼ 1 antwoord verborgen

Zo, Trump weg, dan kan dat virus nu ook wel weg: doel is bereikt. Back to normal. Toch?

piloot47 | 07-11-20 | 22:01 | 2

Hou je paarden nog even tegen waarde piloot. De vaccinaties moeten nog worden verkocht.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 22:23

lol nee, we gaan nu naar fase 2; Covid-21!

Borrom | 07-11-20 | 22:26

Er is trouwens maar een winnaar na deze verkiezing en dat is China. Welkom in de Chinese eeuw.
Volgens Feynman is het hebben van een Chinese bankrekening verdacht, daarom zet Trump hem ook op zijn belastingaangifte. Maar Biden die samen met zijn zoon naar China vliegen in airforce 2, waar zijn zoon een miljarden bedrag voor zijn beleggingsfonds binnensleept
en waar Biden hopeloos faalt bij het terugdringen van de militarisering van de zuid Chinese zee, is totaal niet verdacht.

mikes43357369 | 07-11-20 | 22:00 | 5

@mikes43357369 | 07-11-20 | 22:07:
In 2009, Hunter Biden and Christopher Heinz, the stepson of former secretary of state John Kerry, founded Rosemont Seneca Partners, a billion-dollar private equity firm.

Still at the helm of the firm, Hunter flew aboard Air Force Two to China in December 2013, accompanying his then-veep father on an official visit where Joe Biden reportedly met with Hunter’s Chinese partners.

Ten days later, Hunter’s company inked a deal with the state-owned Bank of China and created the $1 billion investment fund called Bohai Harvest RST (BHR).

A representative for BHR told The New Yorker in July 2019 that Hunter Biden introduced his father to Chinese private equity executive Jonathan Li during the trip. Li later became the CEO of BHR. Hunter Biden was forced to step down from the BHR board in October 2019 following blistering call outs from President Trump.

A spokesman for Biden’s family denied any wrongdoing or that there was a connection between the vice president’s visit and BHR’s wild fundraising success.

mikes43357369 | 07-11-20 | 22:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat zal die Fauci vanavond een fles wijn opentrekken zeg. Proost ouwe!

Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 21:59 | 1

Volgens mij schroeven die types altijd een fles whisky open.

piloot47 | 07-11-20 | 22:11

Trump had een duidelijke boodschap. Bij Biden is het toch allemaal behoorlijk vaag. Behalve dat hij zo snel mogelijk de verhouding van VS met VN willen herstellen. Klimaatverdrag wil ondertekenen en voor gelijkheid van uitkomst en reparatie betalingen aan oorspronkelijke bewoners van de Amerika en Afro Amerikanen is. Ik vermoed dat alles gefinancierd wordt met geld van de rest van de wereld.

ultraman | 07-11-20 | 21:57 | 2

Trump had een grote boodschap

Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 22:00

Op een gegeven moment zegt de werkende Amerikaan genoeg is genoeg, zij gaan echt niet betalen voor profiteurs en parasieten die niets bijdragen aan de samenleving.

smdyasc | 07-11-20 | 22:01

En er kruipt weer een rat uit zijn hol.

3Xniks | 07-11-20 | 21:56 | 1

Kut moet dat zijn, als je ongelijk krijgt.Loser.

captainobvious | 07-11-20 | 22:05

Dit is met stip het slechtste stuk op GS ooit. Wat een selectieve rommel. Zelfs CNN is nog objectiever dan dit. En dan ook nog afsluiten met die Cohen. Met zijn consensus. Alsof je dat überhaupt bij wetenschap af kan dwingen. Dit is echt het probleem van nu. Schrijvers die in een totaal papieren werkelijkheid leven. Wat een salonfähige stront. Ik hoop dat Corona krijgt en dat je Hydroxychloroquine met zink wil in een vroeg stadium, maar je dat niet krijgt omdat Trump het ooit genoemd heeft en dat er op je graf staat: overleden door consensus. Niet door feiten. Wat een karma zou dat zijn. Op je neus!

Uni-isme | 07-11-20 | 21:56 | 11

@kippetje
Oh boehoe. Als je hier komt om te stoken en leedvermaak moet je ook niet gek staan te kijken dat je soms beet hebt.

quantumcollider | 07-11-20 | 22:28
▼ 8 antwoorden verborgen

Intussen heeft Rudy Giuliani voor een slotakkoord in stijl gezorgd voor de Trump-administration. Niet in het prestigieuze Four Seasons Hotel, maar voor de deur van het Four Seasons tuincentrum, op een troosteloos industrieterrein tussen een crematorium en een pornoshop. Foutje van de dienstdoende stagiaire in het Trump-kamp. In een kolderieke persconferentie kon Rudy wederom geen enkel bewijs leveren van verkiezingsfraude. Hier valt voor tv-satire geen eer meer aan te behalen.

thijs4419 | 07-11-20 | 21:56 | 5

De locatie vond ik ook opmerkelijk, tot op zekere hoogte onterend richting de kiezer. Ik denk dat Trump ook niet meer komt opdagen en dat Pence nog eens door het witte huis loopt en het licht uit doet. Op het bureau in de Oval Office staan nog wat buitgemaakte dozen met voorbedrukte mail-in ballots voor Biden. Trump golft lekker verder en is de hele affaire vergeten.

stiffy | 07-11-20 | 22:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Mensen vergeten gauw.

Obama betrok de VS bij twee oorlogen; Libië en Syrië.

Libië werd verwoest en het land word na de val van Kadaffi een doorvoerhaven van illegale migratie richting Europa.

Een groot deel van de problemen die Europa heeft met de illegale migratie is het gevolg van de de val van Kadaffi omdat hij illegale migratie tegenhield.

Trump vond het ingrijpen in Libië door Obama ook geen verstandig beleid.

Ook was Obama veel meer geneigd om Iran de vrije hand te geven waardoor Iran overal in het MIdden Oosten kon stoken.

Toen Trump aan het bewind kwam heeft hij , samen met de Russen , een einde gemaakt aan het Kalifaat van ISIS en daarna zoals belooft de troepen terug getrokken.

Ook heeft Trump een historische vredesdeal gemaakt in het Midden Oosten en tussen Servië en Kosovo en is blijven praten met Rusland en NK.

Kortom , Trump was de President van de deals en niet van oorlog.

Wat het buitenland beleid van Biden word is afwachten maar met mensen als Ilhan Omar in de partij en anderen van dit kaliber die druk op Biden gaan uitoefenen zie ik de bui al hangen.
========
Amerikaans Congreslid Ilhan Omar beschuldigt Israël van ethnische zuivering

brabosh.com/2020/11/07/pqpct-wtq/

Swieberj | 07-11-20 | 21:55 | 8

Helemaal met jou eens. Trump is een gekkie, maar de Dems zijn pure evil. En het gevaarlijke is ook dat de partij erg verdeeld is en dat niet duidelijk is welke kant het opgaat. Die Omar etc zijn gevaarlijk, en hebben ook al diverse radicale uitspraken gedaan.

Sinterbikske | 07-11-20 | 22:11

@Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 22:03: Hahhahaah je hebt je geschiedenis echt niet op een rijtje. Wat een onzin maar daar kan jij ook niets aan doen. ISIS is door het westen gesteunt door de USA, UK, Schurkije en ook ons nederlandje onder het mom van de arabische lente. Putin is in Syrie om dat de rechtmatige president steun gevraagd heeft om die buitenlandse rebellen (waaronder ook IS) het land weer uit te trappen.

A.I. van Dee | 07-11-20 | 22:35

@lekgoot | 07-11-20 | 22:02:
Ik hoorde vandaag dat Harris hetzelfde lachje heeft. Dat belooft nog wat.

LiniaalRectaal | 07-11-20 | 22:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Kijk fijn een wat meer inhoudelijk stuk dan leunen naar 1 van beide kampen!

checkmate123 | 07-11-20 | 21:53 | 3

Pion in je anus.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 21:55

Ze zijn nog aan t rondbellen of iemand 60 miljoen heeft liggen om wat advocaten te betalen.
Veel geld.... heeftie dus niet.

Sjiek | 07-11-20 | 21:53

Naja. Knop maar omgezet hier qua GS-gebruik inzake reëele kijk op de wereld. Het ging me hier altijd al alleen om de fantastische vindselen van mijn medereaguurders. Boeit daarbij niet eens of ze nou profeet of trol zijn. En ik heb wel echt genoten van die Toine van Peperstraten op CNN.

Nick_Star | 07-11-20 | 21:52

De “journalisten” bij CNN staan te janken. Hoe duidelijk wil je het hebben.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 21:49 | 4

Logisch die gaan een moeilijke tijd tegemoet.

KlauwnBassie | 07-11-20 | 21:51

Het is een ongelofelijke schande, duidelijk dat de democratie in de VS compleet overleden is.

smdyasc | 07-11-20 | 21:52

Ze zullen elkaar ook wel uitgebreid gefeliciteerd hebben. Zij hebben meer invloed gehad op deze overwinning dan Joe Biden zelf.

C1O2 | 07-11-20 | 21:52
▼ 1 antwoord verborgen

“Ik hoop op een tijdperk van eenheid, consensus, vrede en gezondheid, zoals eerder voorgesteld door Sacha Baron Cohen.”

Ik zal NOOIT eenheid vinden met een partij of mensen die de hele dag met niets anders bezig zijn dan dingen voor mij te verbieden, te verplichten, vertellen hoe ik moet denken, wat ik mag zeggen, mijn geld te stelen of mij geld te geven als ik iets doe wat die mensen leuk vinden.

Samengevat, ik zal NOOIT eenheid vinden met een partij of mensen die mijn vrijheden in willen perken.

DerUnterMensch | 07-11-20 | 21:48 | 3

Samenleven vergt offers. Maar ik begrijp heel goed wat je wil zeggen. Helaas is de wereld te druk om iedereen volledig zelfstandig en onaangepast te kunnen laten leven. Veel mensen vinden dat samenleven heel erg fijn. Echte vrijheid is praktisch onmogelijk. De meest afgelegen gebieden op aarde worden zelfs steeds drukker.

Sinterbikske | 07-11-20 | 21:57

That's right brother.. Donkere dagen zijn op ons...

Rest In Privacy | 07-11-20 | 22:03

Iedereen belooft een vaccin en dat covid zal verdwijnen. Covid heeft echter geen enkele voorkeur voor een president. Het maakt niet uit wie aan het roer staat, daar komen de democraten nog wel achter. Covid is here to stay. Daarom kijk ik met grote interesse naar hoe de Dems het met hun oneindige wijsheid gaan aanpakken. Tja, en dan die stemmen, waarom je met het volle verstand miljoenen mail-in ballots in het wilde weg gaat sturen zonder gedegen verificatie is mij een raadsel. Je komt persoonlijk, verifieerbaar opdagen of je stemt niet, heel eenvoudig. Een land krijgt van het verdient. Dat Trump weg is, vind ik helemaal niet erg, het is genoeg zo, het werd vermoeiend. De echte verliezer is de Amerikaanse bevolking.

stiffy | 07-11-20 | 21:47

Trump is een krankzinnige. Wie dat niet ziet is het ook.

Porta | 07-11-20 | 21:43 | 9

Maar een pietsie minder dan de helft van America ziet dat dus anders.

Sjiek | 07-11-20 | 21:54

Klopt. Ze zijn vaak charismatische mensen, op een bepaalde manier overtuigend. Maar spreek ze niet tegen.

Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 22:26

Een ad hominem en cirkelredenering ineen. Nice one.

LiniaalRectaal | 07-11-20 | 22:40
▼ 6 antwoorden verborgen

Nou kom d’r maar in met de vier jaar hoogtepunten Trump. Melodramatisch Rihanna - Quite A Show op de achtergrond, en Dan de magische momenten: you are fake news, this virus is just a hoax, China-virus. Kan niet wachten, ga nu al stuk

amateurrr | 07-11-20 | 21:41 | 2

Ik wacht op de eerste blanke agent die een zwarte crimineel uit zelfverdediging doodschiet.

Pieter_Auper | 07-11-20 | 21:47

nypost.com/2020/08/29/political-insid...
Het is van voor de verkiezingen, maar bizar om te lezen hoe makkelijk het is om te frauderen met die post stemmen. Man man, wat is dat een waardeloos systeem.

C1O2 | 07-11-20 | 21:39 | 3

Stap 1: De reden waarom de bitcoin zo langzaam wordt geadopteerd is omdat het financiele systeem net zo corrupt is. Punt. Technisch is het mogelijk om via eenzelfde techniek verkiezingen ook eerlijk te laten verlopen. Gebeurt niet omdat het nog nooit eerlijk is gebeurd.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 21:45

Er schijnt nogal wat gevalletjes van "software" problemen te zijn geweest .
Glitches noemen ze dat .
Dominion is de toko.
Daarnaast hoor ik iets over HAMR&Scoreboard .

Exota | 07-11-20 | 22:33

Wat een ontstellend eenzijdig gewauwel zeg. En dan ook nog een verwijzing doen naar een rabiate linksmallot. Zit ik hier op de Joop of zo?

decaliter | 07-11-20 | 21:38 | 5

Veter in je anus, waar bemoei je je mee eigenlijk.

decaliter | 07-11-20 | 21:58

@Veteranus | 07-11-20 | 21:43:
Oh sommigen van ons brengen vaak genoeg een bezoekje aan de usual suspects, zoals CNN of de Washington Post. Maar moeten we die onzin dan ook in het roze zien of kan ons dat even bespaard blijven?

arashimashou | 07-11-20 | 23:01
▼ 2 antwoorden verborgen

We gaan dus van de meest controversiële president, naar de meest seniele president, want in een normaal land zat een Biden achter de geraniums.

heldheino | 07-11-20 | 21:38 | 6

Nog even en hij stelt zich voor als Bill Biden en noemt zijn vrouw Hilary.

Choco Chanel | 07-11-20 | 21:53

@Veteranus.
Het zegt meer over hoe rabiaat de linksmens is zodra hun wereldbeeld aangetast wordt.

quantumcollider | 07-11-20 | 22:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Offtopic, waarom vinden aannemers het normaal op om kwart voor 9 zaterdagochtend los te gaan met de powertools?

Binnenbaan | 07-11-20 | 21:36 | 3

Vindt u tien voor 9 wel aanvaardbaar?

Schriever | 07-11-20 | 21:39

@Schriever | 07-11-20 | 21:39: Nee. Snap ook het ritueel niet, binnenkomen, powertools kwartiertje uittesten en dan een uur koffie gaan drinken. Drink thuis koffie en begin een uur later.

Binnenbaan | 07-11-20 | 21:43

@Binnenbaan | 07-11-20 | 21:43: Yep, ze doen het met opzet. Tenzij de opdrachtgever tegen ze zegt dat het dringend anders moet.

doggolino | 07-11-20 | 21:50

"De belangrijkste stap in een verkiezing is de acceptatie van de uitslag door het volk, dat dankzij stemcomputers drijft op vertrouwen." Nee, belangrijkste stap is een uitslag die controleerbaar is en door zijn controleerbaarheid accepteerd het volk de uitslag. Daarom zijn er ook allerlei waarborgen in gebouwd zoals hertellingen, het bewaren van de uitgebrachte stembiljetten en de mogelijkheid om allerlei juridische procedures te beginnen. Als de acceptatie van de uitslag alleen drijft op vertrouwen in de stemcomputers is het droevig gesteld. Wie zei ook al weer "Trust but verify". Acceptatie van de uitslag kan alleen komen als alle juridische stappen zijn doorlopen.

mikes43357369 | 07-11-20 | 21:35 | 1

Concensus. Geloof dat iedereen het daarmee wel over eens is.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 21:38

Handig hoor, zo'n samenvatting van het nieuws van de afgelopen dagen.

Het geheel zou nog wel eens een staartje kunnen krijgen. Als op 8 december de onenigheid over de uitslag nog niet is opgelost treden er allerlei staatsrechtelijke processen in werking die voor een nogal chaotische situatie kunnen zorgen.
www.latimes.com/politics/story/2020-1...

lekgoot | 07-11-20 | 21:33

De eerste gedachte is: wat gaat deze malloot nu doen? De sloten van het Witte Huis vervangen? Maar waarschijnlijk verliest hij rechtszaak na rechtszaak en verlaat luid sputterend Washington. Dan kakelt hij in wat tv-shows, schrijft een boek, krijgt zijn eigen tv-show, tot mensen het langzaam maar zeker zat zijn. Dan wordt hij steeds meer B-garnituur, een treurig mislukt persoon. Eindigt failliet en/of in de bak.

beldewouten | 07-11-20 | 21:31 | 14

@Gulliver | 07-11-20 | 21:43: Hij kan nog wat staatsgeheimen verkopen aan de hoogste bieder. Een scenario waar veiligheidsdiensten al rekening mee houden.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 22:10

@kuifje.
Tuurlijk joh. De FBI heeft jouw al gebrieft? En wie ben jij in deze fanfic?

quantumcollider | 07-11-20 | 22:20

En wat heeft u gepresteerd in het leven behalve uw eenzijdige jankverhalen en polariserende haat alhier te spuien? Com on man, wees ‘es voor een keer geen laf beldewouten mietje en laat ons meegenieten van uw avonturen en prestaties. Daarna bepalen wij wel of u zich kunt meten met uw object van haat.

Sw.Dwaallicht | 07-11-20 | 23:15
▼ 11 antwoorden verborgen

Joe de Jonge.

Nick_Star | 07-11-20 | 21:31

Biden kan en zal het alleen maar slechter doen dan Trump. Daarnaast is de Senaat in overmate Republikeins. Biden zal niets voorelkaar krijgen. Pyrrusoverwinning. Wacht maar tot de beurs gaat tanken straks. Dat gaat Main Street in z'n portemonnee voelen. Wat dan volgt laat zich raden. Ieder land krijgt de leiders dat het verdient

PikinhetBlik | 07-11-20 | 21:28 | 4

Goede kans dat als die ene polaliserende angel er straks uit is, beide partijen veel makkelijker tot overeenstemming gaan komen. Tevens geen verkiezingen in aantocht voorlopig.

Veteranus | 07-11-20 | 21:48

@Veteranus | 07-11-20 | 21:48: Nee hoor, ondanks dat Trump verliest heeft hij wel een record aantal stemmers getrokken.. Die moeten bediend worden.. Daar zitten ook nieuwe groepen tussen zoals latino's.. Tot aan de midterms hakken in het zand anders zijn ze niet geloofwaardig.. de Chinese virus ellende duurt ook nog even dus de blame game draait richting Biden.. Want bij de Covid wrap-up zo rond de midterms moet het op hem gepind zijn..

Rest In Privacy | 07-11-20 | 22:12

@dr fijnstof | 07-11-20 | 22:12: Sowieo moet de GOP herbronnen.. Het traditioneel conservatisme is door Trump uit de partij geveegd.. Als je kijkt in House en Senate hebben de republikeinen terrein gewonnen en met de Potus elections nieuwe kiezers aangeboord. Eigenlijk heeft Trump op zijn resultaten als Potus "gewonnen" maar op zijn persoonlijkheid verloren..

Rest In Privacy | 07-11-20 | 22:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zag op facebook een betoog van Nicole Arbor. Raakte kant en wal en ze ziet er goed uit.

sjef-van-iekel | 07-11-20 | 21:28

Ik hoop vooral dat Trump Jullian Assange nog gratie verleent voordat íe de deur van het Witte Huis achter zich dicht doet.

KlauwnBassie | 07-11-20 | 21:25 | 2

Edward Snowboard.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 21:36

Gebeurt vast. En er gaat nog een boel gedeclassified worden. Er is geen reden meer om nu voorzichtig te zijn, en na 20 januari wordt alles voorgoed onde het tapijt geschoven.

SkepticalRealist | 07-11-20 | 21:56

Uiteindelijk valt het alleen maar Trump zelf kwalijk te nemen dat hij niet gewonnen heeft.
Zo simpel is het.

Maya de Blij | 07-11-20 | 21:24 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

De wederopstanding van ISIS in 3... 2...

nsfl | 07-11-20 | 21:23 | 2

en gun running.

Pimp my Voortuin | 07-11-20 | 21:23

Ben van mening dat een hertelling ook achterstevoren moet gebeuren.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 21:25

Wat is het equivalent van door?

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 21:17

@gebruikesrnaam | 07-11-20 | 21:18: speaker aanklikken maar je hoort niet veel, Biden aanhangers hé. Je kan ook inzoomen en overschakelen naar andere webcams. Kijk hele nachten wereldwijd. Gaap.

D.Onderop | 07-11-20 | 21:23

Ik heb nooit begrepen wat er nou zo bijzonder zou moeten zijn aan dat Times Square. Een straat/plein met heel veel tv schermen waarop continu reclame te zien is. Niet echt het toppunt van beschaving lijkt mij. Las Vegas vind ik ook zo’n ding. Nepper dan nep. Ik snap niet dat je denkt dat je het gemaakt hebt als je daar meerdere malen per week optreedt in een zaal van een casino. Maar ja, dat is mijn mening. Anderen vinden het misschien romantisch om daar in een achteraf drive in kerkje getrouwd te worden door een Elvis look a like.

Sinterbikske | 07-11-20 | 21:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen denkt maar dat Biden gaat regeren maar het wordt een Groen Linksje. Biden de trekpop.

Eichstaett | 07-11-20 | 21:14 | 1

En net ala obamasacre dagelijks ergens in de wereld bommen dropt.

Tja trump was de bas guy omdat de media geen vat op hem
Kreeg.
Net als ze hier in nederland op de npo/m/rtl een grote linkse gangbang (wel ongewassen & ongeschoren) houden voor elke biden kiesman

Triple2K8 | 07-11-20 | 21:32

Zucht. Wat een draak van een stuk: ‘en/of’>‘of’. U bent het nu helemaal kwijt. Alle alternatieve msm feiten in de recycling. En om een simpele komiek aan te halen als een dweperige verheffing is van een onvertoonde schraalheid hier.

Nick_Star | 07-11-20 | 21:12 | 8

@gebruikesrnaam | 07-11-20 | 21:23: Sjussus. Dus niet expres verkeerd gespeld eerder en “ff denken”.. U heeft m echt hard geraakt heh?:-D

Nick_Star | 07-11-20 | 21:38

Hear hear.

decaliter | 07-11-20 | 21:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Was vroeger ook links hoor. Toen mijn rechterpols drie weken in het gips zat.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 21:07

Het beleid van Trump is duidelijk; deals maken, geen politie agent van de wereld spelen en geen vrees voor de media hebben.

En natuurlijk zijn beleid om de illegale migratie vanuit Zuid Amerika te stoppen waardoor hij voor "racist" werd uitgemaakt. Dat was in 2016 een belangrijk thema.

Wat Biden nu precies gaat doen is nog steeds een raadsel omdat hij tijdens de verkiezing constant aan het flip floppen was en de media niet doorvroegen om het hem niet moeilijk te maken.

Net als Obama zal Biden geen eenheid brengen maar , met steun van de media, zijn beleid uitvoeren en net als Obama de helft van de bevolking negeren.

Dat kan ook niet anders omdat er twee grote groepen in de VS zijn die lijnrecht tegenover elkaar staan. En je kan maar een beleid volgen.

Swieberj | 07-11-20 | 21:07 | 14

@Kuifje-naar-Brussel | 07-11-20 | 21:18: Ik denk dat hij het beter gedaan heeft dan jou Kuif, Niet iedereen wordt president van de V.S. (nou ja daar valt ook wel weer wat voor te zeggen)

clockandhammergame | 07-11-20 | 22:00

@gebruikesrnaam | 07-11-20 | 21:21: dat is niet zo moeilijk, kwestie van je vinger laten rusten op de letter ( je ziet nu meerdere tekens boven je letter ) dan de dubbele punt kiezen.

MoonBeebe | 07-11-20 | 22:15
▼ 11 antwoorden verborgen

De corona angst bij de Democraten is spoorslags verdwenen in het feestgedruis voor het Witte Huis.

MoonBeebe | 07-11-20 | 21:07 | 2

Scherp! Ineens lijken de Democraten er wat genuanceerder over te denken. Ook BLMBiden krijgt dat virus niet onder controle tenzij het wereldwijd afzwakt wegens het seizoen.

BozePaarseMan | 07-11-20 | 21:21

De corona angst is sowieso overdreven.
Dik aangezet door allerlei mensen die beter worden van een crisis.
Amerikaanse media kregen er Trump mee uit het witte huis, De EU weet weer extra geld van boven naar onderen te krijgen. De Jonge is voor velen ineens een held en op hoeveel zetels staat Rutte nu?

Pieter_Auper | 07-11-20 | 21:28

Gezondheid is ook hier een luxeproduct. De rijkere laag van de bevolking werkt veelal thuis of in een afgeschermde ruimte. De armere laag van de bevolking kan niet thuiswerken en moet dus op pad naar het werk, alwaar corona regels nagenoeg niet gelden of bewust niet worden nageleefd/gecontroleerd. Niet iedereen heeft een slaaf zoals in de 1e en 2e kamer waar iedereen wordt nagelopen om mensen met smetvrees zoals Asscher van dienst te zijn.

InSight | 07-11-20 | 21:04 | 8

@smdyasc | 07-11-20 | 21:22: Misschien tijd om de knop te gaan gebruiken. De klokkenluider wordt nogal eens aangepakt.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 21:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Als Nederland toch de "51 staat" van de USA is kan Mark Rutte dan niet POTUS worden in 2024?

steekmug | 07-11-20 | 21:04

Arme mijnheer Biden.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 21:03

Heerlijk dat gespartel van Donnie en het gehuilebalk van zijn cheerleaders

jaimelavie | 07-11-20 | 21:03 | 3

Shut the fuck up Donnie. Film: Donnie Brasco (1997).

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 21:08

Hillary Clinton 2020: 'zege Biden is afwijzing van Trump'

Dirk Onderop 2016: 'zege Trump is afwijzing van Clinton'

D.Onderop | 07-11-20 | 21:01 | 2

Hillary Clinton: I never smoked cigar.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 21:02

Als een stem op tijd op de post is gedaan, en op tijd is afgestempeld dan moet ie gewoon mee tellen. De Amerikaanse post is nog slechter dan PostNL en had al aangegeven dat ze extra geld en mensen nodig hadden om alle post stemmen op tijd te verwerken, maar dat budget is bewust niet beschikbaar gemaakt.

Trump had de Republikeinse kiezers natuurlijk kunnen vragen om ook per post te stemmen als ze niet is staat waren om in persoon te stemmen maar dan zou het niet meer kunnen roepen dat post stemmen fraude gevoelig is.
Het niet per post stemmen van de Republikeinen zal hem zeker een paar staten hebben gekost want de marges waren flinterdun en dan hadden Republikeinse stemmen per post het verschil kunnen uitmaken.
Misschien heeft de oproep aan Republikeinen om niet per post te stemmen hem wel het presidentschap gekost.

Een van de grappen die op het internet rond ging was dat Democratisch kiezers niet konden vertellen waarom ze op Joe Biden stemden zonder Trump te noemen terwijl Republikeinse kiezers wel konden vertellen waarom ze op Trump stemden zonder Joe Biden te noemen..
Dus de iets meer dan de helft van het land heeft gestemd op een presidentskandidaat die ze eigenlijk niet wilden "omdat hij niet Donald Trump is"

Osdorpertje | 07-11-20 | 21:00 | 2

Nee, iets meer dan de helft van de democratische stemmers, dat is dus iets meer dan een kwart van de stemmers.

* Il Principe * | 07-11-20 | 21:07

Dus republikeinen zijn zo dom dat als trump niet zegt dat ze per post moeten stemmen ze ook niet per post stemmen zelfs als ze geen fysieke stem kunnen uitbrengen. Enige juiste uitkomst denk ik dan. Zulke domme mensen behoren niet te stemmen.

BobDobalina | 07-11-20 | 21:07

“Je kunt zeggen dat corona de Democraten drie keer heeft geholpen”, schreef mijn Amerikaanse vriend. “De economie kreeg een klap, veel kritiek op de aanpak van de corona-pandemie en tenslotte de mogelijkheden om met het stemmen per post kiezersstemmen te ronselen. Je zou kunnen zeggen dat zonder corona Trump gewonnen zou hebben, maar ja…”

opiniez.com/2020/11/06/stemmen-en-ste...

Swieberj | 07-11-20 | 21:00 | 5

En big tech kon de halve wereld censureren, behalve de democraten

lalalilo | 07-11-20 | 22:02

@RedShirt
Nee, je probeert slim te klinken door totaal te negeren wat er geschreven is en dan een opmerking te plaatsen die niemand dan jij vermakelijk vind. Maar vertel ons gerust welke goede eigenschappen je wel hebt.

quantumcollider | 07-11-20 | 22:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Surrealistisch. De speech van Biden waar hij zelf niet bij is en voor het podium lege auto's. Nieuw, veelal Jeep (net als in de "campagne".

Pimp my Voortuin | 07-11-20 | 20:59

Als je als televee ding de zittende president wegzapt.
Dan ben je een star spangled banner.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 20:59 | 2

Hij stond trouwens.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 20:59

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Feynman geen Trump fan is

einz | 07-11-20 | 20:57 | 4

Half GS hoort eigenlijk bij Joop te zitten

MoonBeebe | 07-11-20 | 21:09

Roept in de panelen toch vooral boven de partijen te staan en voelt zich onbegrepen door 'veel reaguurders'.

KlauwnBassie | 07-11-20 | 21:22
▼ 1 antwoord verborgen

Ben nu wel klaar met die hysterische twitter vrouwen. Doen net of er een einde komt aan 50 jaar nazi- dictatuur.

zeertegendradig | 07-11-20 | 20:57

Er is een dingetje wat Bernie NIET zegt. Namelijk dat er in het verleden best wel wat aan te merken was op swing states met stemmen per post:

www.washingtonpost.com/archive/politi...

omanders | 07-11-20 | 20:53

Aankomende maandag stopt Trump er al mee, hij heeft er geen zin meer in.

dhrat | 07-11-20 | 20:52 | 1

Midweekendje op een 9 hole golf parkje. Effe opladen en boempats weer verder.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 20:53

Trump past als president meer in landen als Turkije of Rusland; eenmaal verkozen niet meer weg te krijgen.

Valse_nootjes | 07-11-20 | 20:50 | 8

Leg uit.

El Rico Grande | 07-11-20 | 21:13

@Red shirt | 07-11-20 | 21:09: privet, kak dila? Ik kom, nou ja tegenwoordig kwam, met regelmaat in SPB. Gaaf land hoor dat Rusland, je kan er nog gewoon blank zijn zonder dat ze je raar aan kijken.

Harvey2Face | 07-11-20 | 22:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Op het moment dat er te weinig IC--bedden zijn en er triage op grond van leeftijd moet plaatsvinden is gezondheidszorg ook hier een luxeproduct geworden, Feynman. Just sayin'.

MickeyGouda | 07-11-20 | 20:50 | 7

@Diederik_Ezel | 07-11-20 | 21:01:
Ik sprak over de dokter bij een doorverwijzing van de huisarts en ik sprak over volwassenen en niet over kinderen.

LinkeLotje | 07-11-20 | 21:10

@LinkeLotje | 07-11-20 | 20:53: Nieuw ingezetenen, vluchtelingen genaamd, hebben gratis toegang tot de gezondheidszorg. Niet gek dat er bezuinigd moet worden.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 21:14

Een scenario dat gelukkig nog niet is voorgekomen.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 22:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Natuurlijk heeft Trump een punt, na vier jaar mediahaat en -censuur en valse beschuldigingen, extreme geldstromen naar de Democraten, dolkstoten in zijn rug van zijn eigen partij, de vele aanwijzingen van kleine en grote verkiezingsfraude, wat verwacht men? Snap best dat hij de rechter nog wil laten kijken naar al deze wanpratijken.

smdyasc | 07-11-20 | 20:47 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Sasha mag op punten gelijk hebben maar ook hij gelooft dus in islamofobie en is daarme in mijn boekje af.
Angst voor islam is voor iedereen die iets met vrijheid heeft de meest gerechtvaardigde angst sinds pak 'm beet 1400 jaar.

Dan kun je het verder over homofobie en andere intolerantie hebben, zolang je islamofobie in dat rijtje noemt ben je die andere niet aan het helpen.

Een grote fout van Sasha. Maar ook hij heeft een hoofd en houdt dat wellicht liever op zijn romp.

Pieter_Auper | 07-11-20 | 20:45 | 4

@kloopindeslootjijook | 07-11-20 | 20:51: Het is wel een probleem want vooral zolang beroemdheden blijven prediken over islamofobie staan we met 3-0 achter, 2 man minder en verliezen we de wedstrijd.

Het islamdebat moet eerlijk worden.

Pieter_Auper | 07-11-20 | 20:56

Sasha Baron is een beetje teveel van de makkelijke veilige humor.

Muxje | 07-11-20 | 20:56

@Muxje | 07-11-20 | 20:56: Hmmm. Ik kan zo snel ff geen andere komiek verzinnen die in een mankini een allah ring wil dragen op de posters.
Dat toont wel weer ballen.

Pieter_Auper | 07-11-20 | 21:00
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist en opgerot-
Elvos is back | 07-11-20 | 20:44 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen

Wie graag een onderbouwd stuk van de laatste grote onafhankelijke media in Nederland hierover wil, kan bij RefDag terecht tot 00:00:

"Biden biedt nauwelijks toekomstperspectief"
www.rd.nl/vandaag/buitenland/biden-bi...

Inferi0r | 07-11-20 | 20:43 | 2

Ook Jonathan Pie beklaagde zich daarover, als linkse komiek. De hele campagne van Biden draaide om het verhaal dat hij geen Trump is, en oh ja BLM en MeToo. Nul inhoud. Vandaar ook dat Biden lang niet zoveel republikeinen heeft kunnen overhalen als men voorspeld had.

Muxje | 07-11-20 | 20:59

Bidden biedt overigens nog minder toekomstperspectief.

BobDobalina | 07-11-20 | 21:14

Hoe men ook over Trump's presidentschap denkt, hij wist geen goed gekwalificeerde mensen om zich heen te verzamelen. Pompeo, Bolton, wat een vampieren. Joe Biden wordt op 20 november 78 jaar. De hamvraag is welke mensen deze Brezhnev om zich heen weet te verzamelen. En of hij de verleiding kan weerstaan om oorlogen buiten de VS te beginnen, wanneer het binnenin de VS niet meer lekker loopt. Dat is het Democratische geitenpaadje.

Eeuwig..Op..Vakantie | 07-11-20 | 20:43 | 2

Wel , Trump heeft veel bereikt in 4 jaar tijd en zou zeker zijn herkozen als er geen Corona was.

Heeft pre Corona een sterke economie opgebouwd ; veel deals gesloten en op buitenlands gebied een historische vredesdeal in het Midden Oosten gemaakt.

Swieberj | 07-11-20 | 20:54

En dat is een buitengewoon belangrijke eigenschap van een president, misschien wel de belangrijkste. Een goed team van betrouwbare adviseurs verzamelen, en snappen wanneer je naar hen moet luisteren en wanneer niet.

Muxje | 07-11-20 | 21:00

4 jaar geleden hebben de mensen Trump gekozen als President........... dus tegen het beleid Obama/Biden.

Op onderwerpen liggen de meeste Amerikanen dichter bij Trump dan bij Biden.

Maar 4 jaar lang worden gedemoniseerd door de media heeft invloed op de mensen. Want niet iedereen prikt door de leugens van de media heen.

Al met al heeft Trump toch veel stemmen gehaald gezien het feit dat hij het moest opnemen tegen de Democraten, media en grote tech bedrijven. Vooral onder minderheden heeft hij meer stemmen gekregen dan 4 jaar geleden.

Swieberj | 07-11-20 | 20:42 | 2

Groot deel stemde Trump omdat hij niet Hilary was.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:43

Is Feynman een vroegere reaguurder zoals Nanninga ook was?

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:42 | 5

Volgens mij reaguurt Feynman nog steeds.

Pieter_Auper | 07-11-20 | 21:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Zie op Twitter dat realDonaldTrump inmiddels is vervangen door poorDonaldTrump.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:41 | 1

Dank. I will follow. Nog maar 1 tweet. Da's niet de echte. Kunnen wel de hele avond Milli Vanilli gaan draaien.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 20:43

Hopelijk begaat Biden niet dezelfde fouten als Obama in het buitenland beleid. Het pacifisme van Obama heeft ervoor gezorgd dat partijen als Kim-Jong-Un, Putin, Erdogan, Moslimbroederschap in de Arabische landen, Iran Hezbollah, Hamas, China en Venezuela het Amerikaanse machtsvacuüm in konden springen en dat ook deden. 100.000-den doden, maar geen haan die erom kraaide, want Obama = god. Biden zal het moeten doen zonder die goddelijke status, maar hopelijk wel met geleerde lessen.

flashforward | 07-11-20 | 20:40 | 5

@Red shirt | 07-11-20 | 20:44: de raketafvuringen van NK zijn je ontgaan? het stopzetten ervan ook? de normalisering met rusland terug naar praten? helemaal gemist?

sockpuppet | 07-11-20 | 21:14

Het probleem is juist dat Trump door heel kortzichtig zich terug te trekken, een machtsvacuum heeft gecreerd waar Erdogan, Putin en Xi Jinping garen bij spinnen. Obama's buitenlandse beleid was juist gericht op een 'pivot to asia', een sterkere Amerikaanse aanwezigheid in Asia Pacific om andere landen een alternatief te bieden voor China.

Japannert | 07-11-20 | 21:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Heb geen hekel aan Biden. Heb een hekel aan de wekker. Elke dag weer. Vaak op zo'n incourante tijd. Maar voor Trump maggie me wakker maken.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 20:39 | 1

Ik heb een hekel aan Biden en wekkers.
Trump is ook een clown maar net iets leuker.

Pieter_Auper | 07-11-20 | 21:19

De Amerikaanse post wordt gereorganiseerd omdat ze anders failliet gaan. In Nederland hebben we jaren geleden al de meeste zelfstandige postkantoren gesloten en de helft van de brievenbussen verwijderd. Dat hebben ze daar nagelaten en daardoor zijn ze nu op een bijzonder lullig moment gedwongen een inhaalslag te maken.

Ivoren Toren | 07-11-20 | 20:39 | 4

Nou, US postal is in 2006 vakkundig om zeep geholpen: ips-dc.org/how-congress-manufactured-... ze werden gedwongen om 75(!!!) jaar in de toekomst al pensioen te hebben klaarstaan. Tja, hoe wil je dat betalen? Daarvoor was us postal zelfs nog flink winstgevend. En pakketjes moeten ook bezorgd worden. En zoals Feynman ook aangeeft: vlak voor de verkiezingen heeft een stroman van Trump het voor het zeggen en heel toevallig daarna dook de on time delivery omlaag.

GekkeLorrie | 07-11-20 | 20:53

@GekkeLorrie | 07-11-20 | 20:53: neehee, de fondsen die trump voor hervorming vroeg, werden door congres gekort dan wel afgekeurd. hij wilde de posterijen winstgevend maken, wees vele malen op misbruik van lage tarieven door amazon, die wel diensten afnam van usps maar niet genoeg dokte. bijblijven svp, wees beter geïnformeerd dan feynman, zoveel moeite is dat niet.

sockpuppet | 07-11-20 | 21:17

ze draaiden al decennia volkomen verrot. trump wilde ze hervormen en werd door de mail-in plannen van de democraten gedwarsboomd.

sockpuppet | 07-11-20 | 21:19
▼ 1 antwoord verborgen

Feynman , kennen ondertussen wel je anti Trump campagne.
Ook jij maakt hiermee de democratie kapot,
door iedereen te brainwashen met eenzijdig nieuws.

bigstone | 07-11-20 | 20:38 | 1

Ik gok erop dat u het niet met hem eens bent?

ijstijger | 07-11-20 | 21:26

"Democraten hebben meer angst voor corona en stemmen liever per post."
=======
Democraten vieren nu massaal ( met elkaar!) op straat feest. Dus kennelijk is de angst nu ook weer niet zo groot. Ze hadden net zo goed hun stem in persoon kunnen uitbrengen.

Daarbij heb je maandenlang demonstraties gehad met groepen als BLM, Antifa , vrouwen groepen enzovoorts die massaal met elkaar demonstreerden.

Swieberj | 07-11-20 | 20:37 | 3

Links en hypocriet is een synoniem.

CocaCola | 07-11-20 | 20:39

Staan idd 70 miljoen mensen op straat momenteel.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:45

Het verhaal van de dem's klopt niet inderdaad maar een andere logische verklaring is niet te vinden. This doesn't smell fishy this stinks like a rotting durian shark!

keestelpro | 07-11-20 | 21:11

In de rij staan voor uren? Dat wist ik dus niet. Wat een ellende. En hoe moeten arme mensen dan stemmen zonder huis?

Nevelheim | 07-11-20 | 20:36 | 1

met een sharpie

sockpuppet | 07-11-20 | 21:20

Massale ultraspread events nu. Voor veel mensen het laatste feestje.

RickTheDick | 07-11-20 | 20:35 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 07-11-20 | 20:40: Die worden er bij een crematie gewoon afgehaald hoor en gerecycled tot nieuwe, nog beter werkende mondkapjes.
Daar gaat een run op komen, ik voorspel het je.

Ichneumonidae | 07-11-20 | 20:43

Veel mondkapjes en in buitenlucht, zal gaan meevallen denk ik.

Crusher | 07-11-20 | 20:45
▼ 1 antwoord verborgen

'een tijdperk waar iedereen vastzit in een infobubbel met een eigen setje feiten.'

Oh dat waren mensen in de jaren 50 niet. In Nederland zat iedereen vast in een zuil, elke zuil had een eigen krant. Men vertrouwde de leiders van de eigen zuil, maar die van de andere zuilen een stuk minder. Overal ter wereld werd het volk gehersenspoeld. Vroeger kwamen mensen een stuk minder makkelijk en trager aan informatie. Tegenwoordig gaat dat met internet een stuk makkelijker.

Het is modieus kritiekloos napraten. Het hele stuk is napraten van wat we al eerder gehoord hebben. OK, Feynman zit in een soort bubbel. Gaap. Ik ga wel even koffie drinken bij Scott Adams.

'Ik hoop op een tijdperk van eenheid, consensus, vrede en gezondheid, zoals eerder voorgesteld door Sacha Baron Cohen.' - aldus my little pony.

Kwetsen is slecht voor eenheid en consensus. Direct verbieden.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:35 | 8

@Ivoren Toren | 07-11-20 | 20:43: nee. men wist wat de ander deed, maar isoleerde zich ervan in overig opzicht. nu houdt de pers nieuws bewust achter en weet links niet wat rechts doet en vindt (andersom wel overigens, lees haidt),

sockpuppet | 07-11-20 | 21:24

goed gezien en omschreven, inclusief de kritiek op de volstrekt ongeïnformeerde feynman. je verwijzing naar adams kan een hoop mensen hier tot voordeel strekken, het maakt op zijn allerminst trump's motivatie duidelijk, daar schort het bij zowat iedereen hier aan, wat een oppervlakkigheid.

sockpuppet | 07-11-20 | 21:26
▼ 5 antwoorden verborgen

You're fired !

Diederik_Ezel | 07-11-20 | 20:35 | 1

We moeten je laten gaan klinkt vriendelijker. Dan we hebben je in de fik gestoken.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 20:50

2020 is toch wel het jaar van de viroloog en de Amerika deskundige.

trekarm | 07-11-20 | 20:35 | 2

Ja, ik krijg een boel aanbiedingen, maar tot eind december blijf ik sowieso bij GS.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:55

De klimatologen zullen met stomheid geslagen zijn inderdaad.

keestelpro | 07-11-20 | 21:07

Best wel een goed stuk. Trump is met zijn schelden en vijandigheid niet het medicijn gebleken tegen de steeds verdergaande polarisatie, maar je kan ook niet zeggen dat hij dit begonnen is. Clinton, Bush en later Obama hebben niets gedaan aan eenheid.

Meer dan de helft van de kiezers stemt Boden omdat hij Trump niet is! Dat is om treurig van te worden.
Dat hele gedoe hoe ze dat daar doen met kiezen, blijft voor mij een wazige toestand en nu zou het dus zo zijn dat zelfs in hoe stemmen geteld worden en uitslagen bekend worden de mogelijkheid tot beïnvloeding ligt?
Klopt dat? Het zal toch in ieder geval zo zijn dat er pas uitslagen komen als niemand meer kan stemmen?

Trump kiezers snap ik ook wel dat zij voor hun baan kiezen. Het is schrijnend zoals de deughazen in dit land meehuilen met de democrats neefjes en nichtjes in de VS. Dat soort volgevretene en verwende types snapt niets van mensen die zich een deugende mening gewoon niet kunnen veroorloven.

Het is gewoon de pyramide van Maslow. Deugers hebben vrijwel alles rond en dan komt er het moment van zelf verwezenlijken. Iets leuks doen voor migranten, die natuurlijk niet in je wijk mogen wonen. Die van de zeer schaarse sociale huur gebruik gaan maken, waar deugers niet in zitten. Windmolens, zonnepanelen, peperdure energie als gevolg. Het maakt niet uit. De deuger kan het betalen en wat de gewonen man moet, dat zoekt hij maar uit.

Het is hier niet heel anders dan daar waar het om vorm gaat. Wel de magnitude. Amerikanen zitten bij baanverlies snel op armoedeniveau. Dat is ons nog bespaard gebleven.

Nuuk | 07-11-20 | 20:34 | 4

je begon al slecht, met uiterlijkheden van trumps gedrag en daarna ging je nog verder bergafwaarts, toch kun je feynman met gemak vervangen.

sockpuppet | 07-11-20 | 21:27

Want hoezo? DexterGordon en Sockpuppet?

Nuuk | 07-11-20 | 21:53

@Nuuk | 07-11-20 | 21:53:
Prima tegel, Nuuk. Het stikt helaas van de trolletjes vandaag.

threeheadedmonkey | 07-11-20 | 22:37
▼ 1 antwoord verborgen

"Ik heb op Biden gestemd omdat ik tegen Trump ben." En dat soort heeft stemrecht, moehaha.

Als Biden enig fatsoen heeft, trekt hij zich alsnog terug in z'n verzorgingshuis en neemt, als hij nog fatsoenlijker is, z'n vice mee.

Ichneumonidae | 07-11-20 | 20:33 | 2

Weet niet wat er mis mee is? Voor mij staat ook de democratie op 1, nog boven mijn eigen portomonee. Dus ik zou ook tegen mijn eigen portomonee stemmen, voor de democratie. Dus tegen anti-democraat Trump.

Dat heet een principele stem. En ja, dat mag geld kosten.

Inferi0r | 07-11-20 | 20:36

Da's heel gewoon hoor.
Hier in Nederland heb je mensen die altijd op een partij uit de oppositie stemmen.
Vrijheid blijheid.

Papa Jones | 07-11-20 | 20:55

Linksom of rechtsom, de kans dat er wat onrechtmatig is verlopen tijdens deze verkiezingen is erg groot. Maar als er bewust en aantoonbaar is gefraudeerd door 1 van de beide kampen zou dat einde oefening moeten zijn voor hun kandidaat. In het gekste geval moeten ze Sorensen maar President maken, want van beide kampen heb ik geen hoge pet op, en zeker niet met de kandidaten die naar voren hebben geschoven.

Andersdenkend | 07-11-20 | 20:32 | 1

Dat er hier en daar opzettelijk gefraudeerd is lijdt geen twijfel. Doden stemmen niet per ongeluk. Alleen de schaal waarop is nog een vraag.

Ivoren Toren | 07-11-20 | 20:46
-weggejorist-
M13 | 07-11-20 | 20:32 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Iig goed nieuws Corona zal binnenkort compleet verdwijnen nu Biden het huisje heeft.

GeargeSears | 07-11-20 | 20:30 | 2

Dit moet u even uitleggen...

keestelpro | 07-11-20 | 21:05

@keestelpro | 07-11-20 | 21:05:
Dat las ik ook al in een vorig topic. Het zal toch niet zo zijn dat sommige mensen denken dat de democraten voor het virus gezorgd hebben om de verkiezingen te winnen?

SterF... | 07-11-20 | 21:15

Ze callen nu ook Nevada voor Biden

Muxje | 07-11-20 | 20:30 | 6

@Kuifje-naar-Brussel | 07-11-20 | 20:45: Ik denk het niet. Die stad draait op de hospitality- en entertainmentindustrie. Die willen geen lockdown en dan kun je beter Trump hebben.

Ivoren Toren | 07-11-20 | 20:49

@Ivoren Toren | 07-11-20 | 20:49: Zou je denken, maar het district waaronder Las Vegas valt, stemt grotendeels op de Democraten.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Had voor Biden ook een nummer uit mijn hoofd geleerd. Maar weet niet meer welk nummer. Oh ja wel, weet het alweer: nummer twee.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 20:29

De wereld is gered. Biden heeft gewonnen!!! Ben benieuwd hoe lang die euforie blijft als de realiteit doordringt.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:29 | 4

Amerika heeft er binnen een jaar nadat Biden er zal zitten weer één of twee oorlogen bij, nadat Trump vier jaar lang als eerste president in jaren géén oorlog is gestart.

Bloemschikliefhebber | 07-11-20 | 20:34

@gebruikesrnaam | 07-11-20 | 20:33: Dat Biden en z’n bende toch niet zijn wat ze dachten. Dat alle problemen gewoon blijven of verergeren. Dat Biden zijn prestaties voorzet van de aflopen 57 jaar. Dat de BLM en antifa gebruikt zijn. Dat de beloofde nieuwe wereld weer een stukje slechter is geworden. Gewoon, de realiteit. Er is anti-Trump gestemd, er is geen aandacht geweest voor wat hij heeft gepresteerd. Bij Biden is dat wat makkelijker, want die heeft nog nooit iets gepresteerd wat herinneringswaardig is.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:51

Bloemschikliefhebber | 07-11-20 | 20:34 |
Welke oorlog begon Obama ook al weer? Ik kan er eigenlijk niet op komen...

SterF... | 07-11-20 | 21:43
▼ 1 antwoord verborgen

Deze verkiezingen en Trump z'n voorspel hierin doen me denken aan een tattoosessie in een voertuig door ruig terrein. Als de inkt opgedroogd is het resultaat aanvechten.

gemeentereiniging | 07-11-20 | 20:28

"Democraten hebben meer angst voor corona"
Nou er zijn anders genoeg Biden feestvierders op TV kriskras langselkaar lopend alsof ze op de BLM Damdemo staan van Femke Halsema, en niemand van de( internationale) pers die zich afvraagt waarom ze geen afstand van elkaar houden ivm Corona.
Over 2 weken zien we dus een enorme stijging...

steekmug | 07-11-20 | 20:27 | 4

Nou zeg, het lijkt verdorie wel een Trump-rally.

kloopindeslootjijook | 07-11-20 | 20:32

@Domulus Nieuwhaus | 07-11-20 | 20:31: Inderdeed

M13 | 07-11-20 | 20:33

Nee hoor, er was razendsnel een officiële verklaring dat er tussen de maximaal 5000 (ahem) demonstranten maar één besmet iemand zat, maar dat die gelukkig niemand anders heeft besmet. Poe, dat scheelde weinig!

Bloemschikliefhebber | 07-11-20 | 20:36
▼ 1 antwoord verborgen

Tremendous victory! The greatest victory people have ever seen. Many people are saying this was amazing. Nobody could have won so big as Biden did. Nobody. You have never seen anything like this. Billions and billions of people voted for him.

Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 20:26 | 3

Welnee, het zijn niet de amerikaanse nieuwszenders die bepalen wie er wint of gewonnen heeft, dat bepaald uiteindelijk het amerikaanse hoger gerechtshof. Aangezien er nog een stapeltje rechtzaken aan zit te komen vanwege de manier waarop gestemd is...... zolang dode mensen stemmen en er geen eerlijke controle is geweest door beide partijen, krijgt dit muisje nog een heeeeele groote staart waar je niet over wilt struikelen.

www.youtube.com/watch?v=NeXasvPFvRE&a...

serieusgenomen | 07-11-20 | 20:28
-weggejorist-
Henkjan1999 | 07-11-20 | 20:41

@Henkjan1999 | 07-11-20 | 20:41:

Henkjan, er komen nog 2 maanden rechtzaken aan en als er bij de inauguratiedatum nog geen uitsluitsel is, dan blijft Trumpie lekker zitten. Ga jij je maar weer ff in de tussentijd je druk maken om het klimaat, genderidentiteit, huidskleurverschillen of een van die andere linkse ongefundeerde hobby's. Plak jezelf lekker aan gebouw vast ofzo met je andere 20-jarige vriendjes.

CocaCola | 07-11-20 | 20:55

2020. endtimes. hadden de mayas het toch goed.

Ir. Wilhelmus | 07-11-20 | 20:25 | 4

#Kuifje en Zonnetempel lezen gaat#

kloopindeslootjijook | 07-11-20 | 20:33
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien moet Amerika maar eens gaan nadenken over de inrichting van het primitieve links/rechts kiesstelsel. Ook al word ik ook wel eens moe van het enorme aantal partijen Nederland. Van Amerika verwachten we dat het stabiliteit in de wereld brengt/bewaakt. Dat past helemaal niet bij het borderlinegedrag, alles of niks, zwart of wit, links of rechts, dat Amerika vertoont.

Leptob | 07-11-20 | 20:23 | 1

Alleen luiaards maken zich afhankelijk van de VS.

HogeNood | 07-11-20 | 20:25

Ondanks de verkiezingen heb ik toch sterk de indruk dat Biden een gore seniele pedofiel is die nooit iets goed gedaan heeft en dat ook niet zal doen. Trump daarentegen is iemand die teveel praat voor een politicus maar wel het hart op de goede plaats heeft en resultaten levert.

etwaboy | 07-11-20 | 20:22 | 11

Pedofiel is wel een beetje grof.
Mag het ook iets anders zijn waar mensen een hekel aan hebben?

kloopindeslootjijook | 07-11-20 | 20:37

@BobDobalina | 07-11-20 | 20:25: Dus je hebt nog steeds geen 1 youtube gekeken van biden tijdens de inzwering van de senatoren in 2016? Dan moet je gewoon je kop houden.

A.I. van Dee | 07-11-20 | 21:11
▼ 8 antwoorden verborgen

Ikke bang van Kamela....

grapjasz | 07-11-20 | 20:21 | 4

Te ziek voor woorden.

Bloemschikliefhebber | 07-11-20 | 20:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ken sinds vandaag het volkslied van de usa uit mijn hoofd. Heb ik voor Trump gedaan.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 20:20 | 2

te laat..!

grapjasz | 07-11-20 | 20:21

Die Sacha Baron Cohen is een self righteous deug puppet. Waarom heeft hij nooit een typtje gedaan in de vorm van een Christen die een kerkje wil stichten in een moslimwijk. Ook Feynman op deze deug Bandwagon? Grote woorden over tolerantie, verzoening en eenheid maar dan wel binnen de opgelegde normen van de deugelite.. Het is als een klein kind in de box zetten en zeggen dat ie overal heen mag bewegen. De waarheid en niets anders dan onze waarheid is het mantra van deze puppeteers. Schreeuwen over tolerantie en vrijheid maar ondertussen een verzengende linkse intolerantie bewerkstelligen. Zeg dat je Trump aanhanger bent op je werk en je kunt promotie wel vergeten je collega's zullen je mijden want ze zijn doodsbang ondanks wat ze misschien heimelijk denken, plaats een verkeerd artikel (heeft deze blog ook ervaring mee) en je adverteerders worden publiekelijk geshamed en onder druk gezet. De geschiedenis wordt herschreven, symbolen vernietigd.. Ze dragen hypersensiviteit uit over geloof, ras, geaardheid, geslacht en zelfs bodyshamen. Maar je mag wel je tegenstander uitmaken voor; "An obese turtle on its back in the sun" Welcome in 1984 bitches..

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:20 | 2

De geschiedenis herhaald zichzelf en links heeft met Antifa haar eigen Sturmabteilung al in huis.

CocaCola | 07-11-20 | 20:45

Bullseye!!!

Stikstofnarcose | 07-11-20 | 21:23

Die hoop, he.. die hoop, waar ligt die?

Ja, precies, te dichtbij die stronthoop. En stront vlekt. En hoop vergaat sneller dan stront.

Ergo, als je die hoop waarde mee wil geven, mijd de schijt dan als de pest, dan heb je er langer wat aan dan slechts "even".

(Voor wie 'm niet snapt; een hoop wordt verspild aan de hopelozen. Zie in de verkiezingen het voorbeeld ervan, zoals Feynman al zei;
er is niet zozeer 'voor' Biden gestemd, maar meer 'tegen' Trump, en dat is kwalijker dan een Russische democratische verkiezing die met 95% Poetin eindigt, want dat is nog te verwachten)..

Ja, tijd voor een biopeuk.

Gefeliciteerd niet-verliezer, helaas ben je blijkbaar alsnog een niet-winnaar.

Kromme | 07-11-20 | 20:19

Hey Feynman, je denkt toch echt niet dat Cohen oprecht is? Zijn bankrekening is het meest belangrijke voor hem.

doggolino | 07-11-20 | 20:18 | 2
-weggejorist-
Henkjan1999 | 07-11-20 | 20:43

Uiteindelijk wordt wie er president wordt door het hoog gerechtshof bepaald.
Dat duurt nog wel even.

jantjeuitnederland | 07-11-20 | 20:17

Ik verwacht ruim twee maanden lang een race naar de bodem wie hem verbaal het hardst kan natrappen in de pers.

dugo | 07-11-20 | 20:17 | 2

Ik hoop het, hoe paradoxaal ook. Het zal de GOP in de Georgia run-offs helpen. Trump natrappen zou het nare gezicht van de media exposen en de GOP een gunfactor geven.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:24

@dr fijnstof | 07-11-20 | 20:24: Sowieso verwacht ik dat de twijfelaars in het midden de Senaat aan de andere partij zullen gunnen. En die gaan de doorslag geven.

SkepticalRealist | 07-11-20 | 21:51

Toch blijf ik de verklaringen over de verkiezingen niet bevredigend vinden. Rare aanname dat alleen democraten per post stemmen. Hoe zat het met de twijfelaars? Hebben die ineens besloten alsnog in drukke rijen te gaan staan?
Er was ook een flinke verschuiving van hispanics en zwarte bevolking die nu wel op Trump gingen stemmen. In hoeverre is dat weer overschreden door blanke stemmers die voor de verandering op Biden gingen stemmen?
Bovendien was er ook de consensus onder vele corona werkelozen dat verdere maatregelen hen definitief financieel ten onder zou laten gaan. De keus voor Trump zou hen in staat stellen zelf te kiezen in plaats dat voor hen te doen. Zelfs de polls die over de laatste 60 jaar de meeste correcte voorspelling hadden gedaan, zaten er nu naast. Nu duiken er wel degelijk verhalen op over fraude of fouten. Vele kloppen niet maar het gevaar bestaat dat de echte gevallen worden 'gesandwiched' tussen de nepperts.
Deze verkiezing is dus zeer interessant om uit te pluizen. Alleen al om te voorkomen dat dit nog jaren gaat voort etteren. Iets wat ik denk gaat gebeuren, want de arrogantie van de democraten zal er voor zorgen dat zij het na zullen laten met voldoende antwoord te komen dat dit echt een electorale verschuiving is. Een cruciale fout als zij de fly-over States willen terugwinnen.
Voor nu zie ik een marge overwinning gemaakt door yuppen uit stedelijk gebied omringd in hun eigen bubbel die in stand gehouden wordt door het grootste gedeelte van de MSM en de techreuzen. Is dit ons voorland?

Deflatiemonster | 07-11-20 | 20:16 | 4

Welnee, het zijn niet de amerikaanse nieuwszenders die bepalen wie er wint of gewonnen heeft, dat bepaald uiteindelijk het amerikaanse hoger gerechtshof. Aangezien er nog een stapeltje rechtzaken aan zit te komen vanwege de manier waarop gestemd is...... zolang dode mensen stemmen en er geen eerlijke controle is geweest door beide partijen, krijgt dit muisje nog een heeeeele groote staart waar je niet over wilt struikelen.

www.youtube.com/watch?v=NeXasvPFvRE&a...

serieusgenomen | 07-11-20 | 20:23

@Muxje | 07-11-20 | 20:20: De hispanics hebben met name in Florida en Zuid-Texas voor Trump gestemd, omdat met name 1 issue voor hen belangrijk is: Cuba. Onder Obama/Biden werd de relatie met Cuba weer opgestart en dat is bij veel Cubaanse vluchtelingen en hun nazaten niet goed gevallen.

Japannert | 07-11-20 | 20:29
▼ 1 antwoord verborgen

Dat kiesmannenstelsel moet natuurlijk gewoon zo snel mogelijk afgeschaft worden. Toen transport en communicatie nog een probleem was, had dat zin. Nu is het makkelijk zat om gewoon elke stem te tellen. Voorkomt een hoop problemen met gerrymandering en al die andere onzin.

nieuwe_Deen | 07-11-20 | 20:16 | 3

Dit kiesstelsel is de enige manier voor de republikeinen om nog aan de macht te komen. Zonder die kiesmannen had Hillary in het Witte Huis gezeten.

Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 20:28
-weggejorist-
Henkjan1999 | 07-11-20 | 20:43

Probleem is de definitie van wie er mag stemmen. Elke staat heeft daar net andere regels voor, zeker als het gaat om (ex)criminelen. Je mag zelfs illegalen laten stemmen, als je dat zou willen.

De staten overeenstemming hierover laten bereiken, gaat niet lukken.

SkepticalRealist | 07-11-20 | 21:48

Als Amerika Trump niet kiest, dan krijgt Amerika ook geen vaccin van Trump. Zo eenvoudig is het.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:15 | 3

En terecht.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 20:16

Maar dat vaccin was toch in oktober al klaar?

Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 20:28

@Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 20:28: Is het ook. Rusland heeft er meerdere in gebruik. Maar het gebruik er van is in ieder geval in Europa verboden door onze eigen EUSSR.

Bloemschikliefhebber | 07-11-20 | 20:39

Ik ben ontzettend benieuwd wat er nog waar is van dat QFS/QVS-watermerk dat op alle legale postbiljetten is gezet.
Er zijn 4 staten die binnen de automatische hertellingsmarge vallen, maar Feynman roept hetzelfde als Erik Mouthaan: Biden heeft gewonnen.
Gefeliciteerd en tot 20 januari.

Sprunk | 07-11-20 | 20:15 | 2

Dat watermerk op de stembiljetten, ben ik ook heel nieuwsgierig naar....

M13 | 07-11-20 | 20:21

@M13 | 07-11-20 | 20:21:
Ik totaal niet
Je had ook zelf even kunnen googlen op "qfs lock chain encryption code" waar die ouwe in het filmpje mee kwam.

zetje01 | 07-11-20 | 22:51

jammer, Feynman ook bij het leger Trump onderschatters. Trump gaat winnen (zie video Wictor over ISA).

Non_Smoking_Gun | 07-11-20 | 20:14 | 6

@SterF... | 07-11-20 | 20:24:
Oké SterF. Maar op wie wat hoop jij ?
Definitief is einde hoop. Nu kun je nog hopen!
Wie ?

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:37

@doggolino | 07-11-20 | 21:17: Een dommie is niet uit te leggen dattie dom is Doggie. Doe nog eens je best. De vraag was aan SterF,

Rest In Privacy | 07-11-20 | 21:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Biden heeft pas gewonnen als de vlag van dat witte huis halfstok hangt.

gebruikesrnaam | 07-11-20 | 20:14 | 1

In 2016 waren de dem's slechte verliezers. Nu zijn het slechte winnaars.

keestelpro | 07-11-20 | 20:58

Een goede, evenwichtige, duiding Feynman.

Japannert | 07-11-20 | 20:13 | 1

Wel doorslikken, he!

PolarWolf | 07-11-20 | 20:39

Ongelooflijk toch? Die medestanders van Trump springen alle kanten op. Hahaha, ze worden helemaal koekoek.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:13 | 2

Zie je mij springen? Het enige goede aan de winst van Biden is dat alle ruiten heel blijven, er geen auto's in de fik gaan en alle flatscreen TV's voorlopig in de etalage blijven.

keestelpro | 07-11-20 | 20:57

@keestelpro | 07-11-20 | 20:57:
Reken er maar niet op. Bij de overwinning van Obama was het 1 grote puinhoop door ‘feestende’ Dems.

cheops | 07-11-20 | 21:28

Grootste overwinning ooit voor een president-elect. Grootste. Nog eerder zijn zulke grote mensen massa's bij elkaar gekomen om dit te vieren. Grootste afgang van een zittend president in de historie. Ongekend. Amazing. Grootste ooit.

RandyBiel | 07-11-20 | 20:13 | 9

Duh. En hoeveel troepen en drones heeft de VS in Armenië?

quantumcollider | 07-11-20 | 20:30

@Inferi0r | 07-11-20 | 20:15: Ongekend dat amerika nu een pedofiele kindersnuffelaar als president heeft. En de democraten vinden het best.

A.I. van Dee | 07-11-20 | 20:58

Als Trump was herkozen, was dat ook met de grootste altijd stemmen ooit geweest. 2020 staat #1 en #2 op de lijst allertijden.

Obama 2008 had er 69 miljoen, Trump 2020 70 miljoen, Biden nog wat meer.

SkepticalRealist | 07-11-20 | 21:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Ook als we per post mogen stemmen?

Wasbakplasser | 07-11-20 | 20:13

Wat als een koe eigenlijk een krokodil is.Pfffff.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:16

Met de stemapp of kiesapp van hugo? Bedankt voor uw stem op rutte.

A.I. van Dee | 07-11-20 | 20:56

Sluit beide ogen en stop vingers in je oren, dan hoef je niets mee te krijgen van de video's en getuigen die de Biden fraude aantonen. Zo simpel.

witdusracist | 07-11-20 | 20:12 | 1

Zijn er nogal veel hier op GS die dat precies doen.

Bloemschikliefhebber | 07-11-20 | 20:43

Corona, corona, corona
Geenstijl is een langspeelplaat voor de dems geworden.

Turbulentie? | 07-11-20 | 20:12 | 3

Nou nou, er wordt ook wel bericht over de verkiezingen in de USA hoor!

Ichneumonidae | 07-11-20 | 20:17

Wel knap dat al die dems nederlands spreken.

BobDobalina | 07-11-20 | 20:20

Ik heb alvast een nieuwtje voor u: de komende maanden zal blijken hoe het overgrote deel van de Republikeinse partij eigenlijk allang klaar was met narcistische Donald.

Daar zal weinig Democratisch aanblijken.

Inferi0r | 07-11-20 | 20:30

En precies! Trumps plan was, na al maanden lang achterstanden in de peilingen, om ervoor te zorgen dat het telproces zou worden vertraagd of onmogelijk gemaakt. Het sneaky plannetje was simpel: Laat de republikeinen live stemmen, tel die stemmen eerst en verneuk dan de later binnekomende post-stemmen.

Trump stelde dus een vrindje aan bij de posterijen om de boel te verkloten en dat lukte deels en hij bezwoer dat het post-stemmen gelijk zou staan aan fraude. Hij beloofde dat hij daartegen juridisch zou gaan optreden. Op 3 november was exact dat scenario in play: Trump riep de overwinning uit na zijn (tijdelijke) voorsprong op live-counts en wilde vervolgens de zaak stopzetten. Uiteindelijk houdt hij nu vast aan zijn strategie, ondanks de inmiddels overduidelijke voorsprong van Biden en de kans dat ook Georgia nog valt.

Desondanks wil Trump van geen ophouden weten en hij gaat dat ook niet doen. Hij zal alles doen, letterlijk alles in zijn vermogen, om Biden de zege te ontzeggen, we gaan nog rare dingen zien. Vergeet niet, Trump is een ziekelijke narcist en narcisten kunnen vooral 1 ding niet: Hun falen toegeven. Liever alles afbranden en dat zal Trump gaan proberen ook. Hopelijk komt er een moment dat zijn naaste adviseurs en vrienden hem weten te begrenzen maar ik vrees dat ook dat niet zal helpen, er is namelijk nog een sterkere drijfveer om als kapitein met het zinkende rattenschip ten onder te gaan: Een reeks aan dreigende rechtszaken, nu Trump zijn immuniteit kwijt is. Hij zal dus ALLES doen. Dit worden nog interessante maanden tot de inauguratie.

Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 20:12 | 8

@quantumcollider | 07-11-20 | 20:28:
Let nou maar op, ik heb vaker gelijk gehad over the Donald. En je hoeft echt niet gestudeerd te hebben om de man te kunnen voorspellen.

Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 20:31

Wow, inside information! Of is het toch gedachten lezen? Of... Nee... Zal het toch een complot theorie zijn??
Ja, zo rollen mensen. De motieven van anderen zijn volkomen helder (denken ze), waarom zij zelf de dingen doen die zij doen, denken ze zelf niet over na en zijn ze zich niet eens bewust.

Belisarius | 07-11-20 | 22:54
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Dezedan | 07-11-20 | 20:10 | 2

Borat 2 heeft me hard laten lachen.

Neuth | 07-11-20 | 20:09 | 1

Ik vond het een slechte film.
1 was leuk.
Ach! Smaken verschillen. Blij dat je wel gelachen hebt.

Ruimedenker | 07-11-20 | 20:21

Nou, 1 voordeel, minder obsessie voor de VS de komende jaren waardoor de focus in de media weer wat meer op Nederland komt te liggen en het wanbeleid en de chaos hier.
Media moeten na gaan denken hoe ze geld kunnen verdoenen, want Trump was altijd goed voor hysterie, conflict en dus lezers en kijkers.

Bataafje | 07-11-20 | 20:09

Zo he, 2013, toen was hij nog een tiener.

Erikjan79 | 07-11-20 | 20:12

Ja, aardig betoog wel. Trump heeft veel te verliezen en kan weinig winnen. Die rechtszaken tegen het stemmen tellen zijn vrij kansloos, omdat Trump helemaal geen bewijs heeft dat er gefraudeerd is. De volgende zet van The Donald zal zijn dat hij alle rechters corrupt noemt. Het blijft een grappige show, maar het leidt allemaal tot niets. Behalve tot de ondergang van Donald Trump.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 20:08 | 7

Je zegt zomaar dat rechtszaken kansloos zijn, terwijl jij geen idee hebt waarover de rechtszaken gaan en of ze wel slagen? Omdat je dingen zegt, maakt het nog niet waar. Jij hebt immers geen autoriteit daarover, je bent als het goed is geen jurist, anders had je daar anders over gedacht. Mening is het enige wat je hebt.

Adriel | 07-11-20 | 21:25

Hoe weet jij nou dat hij geen bewijs heeft? Voor hetzelfde geld houden ze alle bewijs nog even onder hun pet en is de rechter de eerste die het ziet. Even afwachten dus. Ik ben benieuwd.

Belisarius | 07-11-20 | 22:50

"Het blijft een grappige show, maar het leidt allemaal tot niets." Ik denk niet dat het grappig is en tot niets leidt. Trump is gevaarlijk bezig, en ik denk dat er flinke onrust kan komen vanaf rechts waar bij de BLM rellen nog wel eens kunnen verbleken. Terecht dat de TV stations en twitter deze anti democraat gaan muten, Het is een automatisme bij hem om beschuldigingen te uiten, of er bewijs voor is ziet hij later wel. Hij hitst daarmee wel de hele boel op.

BorisBonkestoter | 07-11-20 | 23:00
▼ 4 antwoorden verborgen

‘De belangrijkste stap in een verkiezing is de acceptatie van de uitslag door het volk, dat dankzij stemcomputers drijft op vertrouwen.’

Een beste opvatting Feynman. Ware het niet dat je hier iets vergeet te vermelden. De poststemmers die en masse (lees: tot een 100%)biden hebben gestemd. (volgens de tellingen)

bij gelegenheid | 07-11-20 | 20:08 | 1

Trump een loser na nipt verloren verkiezing? Zie ik niet. Wanneer geen Corona, gewoon weer president geweest.

ger1306 | 07-11-20 | 20:19

Als televisiestations Trump gaan boycotten vraag ik me af wat er nog meer speelt.

doggolino | 07-11-20 | 20:07 | 4

Het wereldwijde coronaspiel, hele economieën slopen en vervangen door marxistisch gezeik. Build Back Bullshit (de woke tegenhanger van 3 kaas).

revolte | 07-11-20 | 20:17

Misschien gewoon..... dat ie verloren heeft?

Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 20:21
▼ 1 antwoord verborgen

Hé wat leuk, een topic over de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Leuke geste!

Zenzeo | 07-11-20 | 20:07

Onzin. Briefstemmen zijn ten eerste zeer gevoelig voor fraude. De voorspelling klopt wel dat democraten meer per post zouden gaan stemmen, onder sweepstakes die zijn genomen van honderduizenden Amerikanen liep het percentage niet hoger dan 75% wat van plan was om daadwerkelijk per post te gaan stemmen. Dat er postzakken met maar liefst 97% Biden votes uit de hoed werden getoverd is gewoon niet geloofwaardig. Er werden stembiljetten uitgegeven aan overleden personen en aan mensen die nog geen 30 dagen in een staat verbleven. Dit zijn illegale stemmen. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de 5e collone aan Mexicanen, Moslims en ander import Amerikanen.

Deze verkiezingen hadden de gewchiedenis ingegaan als meest illegale en ondemocrarische ooit maar alles is gerechtvaardig om Teunp uit zijn ambt te werken. Als er nog een vleugje waarsigheid over is bij de democraten dan staan ze de hertellingen toe. Oh ja maar dit is natuurlijk al aangekondigd niet te gaan doen

Haatejaculaat | 07-11-20 | 20:07 | 12

@Inferi0r | 07-11-20 | 20:21:
Volgens Rudi werden de poststemmen alleen door democraten geteld. Kan dus niet anders dat Trump het alsnog wordt. Hahaha.

Erikjan79 | 07-11-20 | 20:25

@bij gelegenheid | 07-11-20 | 20:16: Verificatie is sowieso niet altijd gebruikelijk in de VS. Bij een flink aantal staten is een biljet zelf voldoende en wordt er niet naar ID gevraagd. Onderzoek heeft aangetoond dat er ook gewoon heel weinig fraude is.

Japannert | 07-11-20 | 20:26

Belabberd weinig? Ik denk dat dit nog genoeg is voor iedere pro deo advocaat om te winnen. 4 jaar geleden werd er door de dems alleen maar gejankt over Russische inmenging. Krediet op zijn plaats; dat was nog geloofwaardiger dan wat zich er nu afspeelt. De 3 key states die Trump nodig had bleven verdacht lang uit met stemmen tellen terwijl Trump al bijna 48 uur lang over de 49% zat en Biden meer dan 2% achterliep. Echt veel doorzichtiger kan het niet, daar hoef he echt geen Trump aanhanger voor te zijn om dat in te zien.

Haatejaculaat | 07-11-20 | 20:27
▼ 9 antwoorden verborgen

Het is pas gedaan als de dikke mevrouw gaat zingen.

cheops | 07-11-20 | 20:06 | 3

Die heeft al gezongen. Trump is de gast die lallend tussen de lege flessen zit en pas als laatste naar huis gaat. Alleen.

Red shirt | 07-11-20 | 20:41

@Red shirt | 07-11-20 | 20:41:
We zullen in januari wel zien hoe het ervoor staat.

cheops | 07-11-20 | 21:19

@cheops | 07-11-20 | 21:19:
Want jij denkt dat Trump al de open staten nog even binnen harkt en dat alle hertellingen in zijn voordeel zijn?

miko | 07-11-20 | 22:07

Complimenten heer Feynman. Goed onderbouwd stuk.

oldandwise | 07-11-20 | 20:04 | 3

Slijmbal!

Wasbakplasser | 07-11-20 | 20:16

Oei oei! Niet bepaald een compliment.
BL is makkelijk publiek. Ben je tegen Trump, is ie je vrind. Soort Bush jr gedachte....
Oeps....
Deze moest dus naar beneden, onder BL.
Pffff.. jullie ook met je complimenten.

Ruimedenker | 07-11-20 | 20:23

Nou ja.... die Cohen heeft best wel een aardige kijk op de zaken........... beter als al die brulapen in Washington.............

grapjasz | 07-11-20 | 20:03 | 2

Hij heet Cohen en spreekt zich via de vrije wereld uit tegen islamofobie.
Wat iets anders is dan kritiek willen leveren op.
Maar dat verschil is voor sommige gelovigen erg moeilijk te maken.

kloopindeslootjijook | 07-11-20 | 20:20

Die websites als 'thegatewaypundit' met claims als 'zonder Dominion vote system had Trump de grootste overwinning ooit geboekt'

Toch totaal ongeloofwaardig. Op basis van wat zou Trump de grootste overwinning in de historie van de USA hebben geboekt? Inderdaad die narcistische kijk dat het onmogelijk is dat mensen niet geloven in de heilige leider Trump.

Inferi0r | 07-11-20 | 20:25

Ik zie ze op tv lekker feestvieren op straat die amerikanen. Wat een emotie-volk is het toch en over een paar weken weer jammeren dat ze als vliegen het loodje leggen door covid-19...

SterF... | 07-11-20 | 20:03

Feynman, verdomd, dit is de eerste keer dat ik iedere zin van je raak vind! Damn!

Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 20:03 | 4

Lekker samen trekken

SinisterNL | 07-11-20 | 21:19

Dikke vette klodders.

LiniaalRectaal | 07-11-20 | 21:34

Hahaha. Ja dat zal hier niet als aanbeveling gelden, mijn complimenten

Beste_Landgenoten | 07-11-20 | 21:49
▼ 1 antwoord verborgen

Die verdeeldheid is wel de crux. Amerika is bijna niet meer effectief te besturen. De 2 partijen gunnen elkaar niets waardoor je alleen echt kan regeren met een meerderheid op elk gebied. Trump had dat niet en Biden krijgt het ook niet. Dit was natuurlijk al langer zo, maar sinds de polariserende toon van Trump is dat exponentieel verergerd. Dat is wat mij betreft ook zijn nalatenschap, verdeeldheid.

ZureKoek | 07-11-20 | 20:02 | 1

Ja, dat was het! Trump was aan het polariseren... OMG!
Trump had al vanaf vóór zijn verkiezing
- de halve bevolking
- de klassieke media
- de social media
... tegen zich. Maar dat telt niet; Trump sloeg een polariserende toon aan..
Oh My God!

zetje01 | 07-11-20 | 22:24

Is GS ook al aan het voorsorteren.?

Neighborhood_Bully | 07-11-20 | 20:02

Spel tip 10...... weet wanneer je het veld moet verlaten.

Wees een vent en geef je nederlaag toe..... het is niet anders!

Fatwabuster | 07-11-20 | 20:00 | 6

@Erik-Jan
Sorry hoor, maar onder welke steen heb jij geleefd? Ik heb alles voorbij horen komen van Russian Collusion tot 'Trump wilde helemaal niet verkozen worden.

quantumcollider | 07-11-20 | 20:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou, echt prikkelend was dit stuk niet. Een herhaling van al bekende feiten.

BrutusBosch | 07-11-20 | 20:00 | 2

Feiten doen het niet zo goed bij reaguurders de laatste vier jaar.

Erikjan79 | 07-11-20 | 20:03

Zelfs als Biden eerlijk is verkozen, het blijft eng volk

Turbulentie? | 07-11-20 | 20:00 | 2

Biden zegt ook 'God bless America', maar met Trump viel nog wat te lachen als je hem vergelijkt met die ouwe baas.

SIogra | 07-11-20 | 20:11

Ik werk dagelijks met Amerikanen, en nee de Amerikanen zijn geen eng volk. De meesten zijn gewoon normale mensen met verrassend gelijke opvattingen als wij ze ook hebben. Ook zij zitten gevangen in een politiek systeem dat de (werkende) burger niet meer vertegenwoordigd. VVD roept wel dat ze het gaan doen, maar dat is voor de bühne. Politiek vertegenwoordigd op vandaag alleen maar niches die op zich zelf allemaal een minderheid vormen, maar die samen een meerderheid vormen waar er geen plek meer is voor "normaal".

Andersdenkend | 07-11-20 | 20:18

Schrijf jij ook voor de CNN en NYT?

MoltisantiBeer | 07-11-20 | 19:57 | 6

Hij moet wel, anders komt ie op "de lijst"

dugo | 07-11-20 | 20:21

Biden gaat toch de posterijen weer opbouwen?
En Corona word ook even gefikst.
Dit lijkt heel erg veel op de machtswisseling destijds, 1994, in ZA. Mandela, oud lief baasje zou de bevolking weer bijelkaar brengen. Het is nooit bijltjesdag geworden, maar goed gaat het sindsdien ook niet echt. In de VS kan het over vier jaar weer anders gaan, als de Dem's merken dat de staat toch wel een erg grote greep in hun portemonnee doet.

hotnot | 07-11-20 | 20:30

@hotnot | 07-11-20 | 20:30: Nadat Mandela was overleden, is die bijltjesperiode er alsnog gekomen. Alleen hij had het gezag om dat tegen te houden.

SkepticalRealist | 07-11-20 | 21:13
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl